Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 141 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:45
Haha dat denk ik niet. Hij is er wel heel erg trots op en blij mee.

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
Christiano007 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:41:

Heeft iemand ervaring met Tabletop Simulator ? Zijn alle spellen daar gratis verkrijgbaar of moet je weer mods gaan kopen voor een spel?
Er worden mods gemaakt, maar door rechtengedoe ook vaak weer verwijderd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
Bekijk op Youtube de laatste episodes van Pair of Dice Paradise eens, die heeft het uitgebreid over TableTop Simulator en gratis (en blijkbaar ook betere) alternatieven. Zelf heb ik er geen ervaring mee, 'elektronische' boardgames zijn niet aan mij besteed, ik heb liever echte cardboard en tokens O-)

[Voor 3% gewijzigd door HellPunk op 06-05-2015 09:07]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30

Christiano007

Ich bin der champion

HellPunk schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:07:
Bekijk op Youtube de laatste episodes van Pair of Dice Paradise eens, die heeft het uitgebreid over TableTop Simulator en gratis (en blijkbaar ook betere) alternatieven. Zelf heb ik er geen ervaring mee, 'elektronische' boardgames zijn niet aan mij besteed, ik heb liever echte cardboard en tokens O-)
Top ik ga het thuis eens bekijken die filmpjes.

Ik wil zelf wat meer spellen gaan spelen om te kijken of het wat is. Maar spelen doe je met meerderen anders gaat dat zo lastig. Dus dit leek me wel iets mits het niet te duur en zinloos is (zoals met die rechten, dat ze binnen notime er af zijn)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 18:02
Christiano007 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:30:
[...]

Top ik ga het thuis eens bekijken die filmpjes.

Ik wil zelf wat meer spellen gaan spelen om te kijken of het wat is. Maar spelen doe je met meerderen anders gaat dat zo lastig. Dus dit leek me wel iets mits het niet te duur en zinloos is (zoals met die rechten, dat ze binnen notime er af zijn)
Je kunt ook een account maken op boardgamearena.com, daar kun je ook veel spelletjes spelen.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Er zijn op ibood weer diverse spellen tegen goede prijzen. http://www.ibood.com/extr.../1426/gezelschapsspellen/

Misschien wat voor sommigen van ons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:44

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Helaas weer allemaal NL versies. En met verzendkosten erbij komt Eight Minute Empire duurder uit dan mijn lokale spellenwinkel. Hopelijk hebben anderen meer succes :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verzendkosten nekken het, de adviesprijzen liggen een stukje hoger dan in de lokale winkel. En als ik 32 euro kwijt ben voor een game, die 35 euro kost bij de spelletjeswinkel hier, dan ga ik 'm toch echt niet bij iBood bestellen, al is het maar vanwege hun steeds slechter wordende reputatie, en het feit dat ik het de lokale winkels ook veel meer gun.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nou heb de Nederlandse versie van Small World besteld, engelse expansions zijn niet zo'n probleem op die met de kaarten na (die moet ik wel in het Nederlands mocht ik die kopen)

Ben benieuwd wat de vriendin er van vindt als het morgen arriveert :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Dus... Toen ik mijn eerste Star Realms base game kocht had ik een stuk of wat kaarten waarvan de achterkant een andere kleur had dan de rest:

Bij de nevel in de linkerbovenhoek van de kaart is het duidelijk te zien. De slechte kaart is groenig, terwijl de goede kaart paarsig is.
Daar heb ik toen contact over gehad met het SR support team, waar ik doorverwezen werd naar de verkoper. Die heeft de kaarten vervangen. Die zijn vandaag bij mijn ouders binnengekomen, dus ik heb nog niet gezien of die wel goed zijn.

Fast forward naar vandaag. Om ook leuk met meer spelers te kunnen spelen heb ik een tweede base game set gekocht, bij een andere winkel. En tot mijn grote schrik en verbazing zitten ook hier 16 kaarten in met het zelfde probleem. Wat ook interessant is, is dat het niet allemaal dezelfde zijn, maar wel deels. Een snelle zoektocht op BoardGameGeek leert me dat ik verre van de enige ben die dit probleem heeft. Daarnaast lees ik ook dat SR support hier vaak érg slecht mee omgaat. Ik heb de winkel en SR support gemaild. Ik ben benieuwd wat ik er deze keer op terug ga krijgen.
Na jaren M:tG gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik erg teleurgesteld ben dat een bedrijf dat card games maakt blijkbaar te weinig interesse heeft in hun product om te zorgen dat ze geen gemarkeerde kaarten de wereld in sturen.

Edit: Binnen acht minuten(!) een mail terug van SR support met excuses en als goedmakertje een code voor de expansion voor de digitale game. Da's dan wel weer netjes :)

[Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 09-05-2015 17:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
Vandaag Harbour voor de derde keer gespeeld.

https://cf.geekdo-images.com/images/pic2399293_t.jpg

Vooral de kinderen vinden het ook een erg leuk spel en ik heb van de 3 games met ze er maar 1 gewonnen. Of het nu ligt aan mij en dat ik zo slecht ben of hun zo goed.. :P Interessant is wel dat er telkens maar heel weinig punt verschillen in zitten.

Ook vandaag Praetor voor het eerst geprobeerd.

Vorig jaar met kerst al gekregen maar niet aan toe gekomen.
Leuke en interessant game. Het concept met dice als workers en dan het aantal ogen als experience waarna ze bij 6 ogen met pensioen gaan is leuk bedacht. Je blijft hierna ook voor ze betalen wat er weer voor zorgt dat de balans tussen actieve en niet actieve werkers zoeken is.

Als het goed is wordt Eminent Domain: MICROCOSM (Kickstarter) ook binnenkort verzonden. Leek me een leuke fillergame.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:20:
Vooral de kinderen vinden het ook een erg leuk spel en ik heb van de 3 games met ze er maar 1 gewonnen. Of het nu ligt aan mij en dat ik zo slecht ben of hun zo goed.. :P Interessant is wel dat er telkens maar heel weinig punt verschillen in zitten.
Ik denk dat mijn win/verliespercentage tegen mijn zoon op 40/60 ligt, vooral met abstracts ga ik vaak de boot in 8) .

Is er toevallig iemand die nog zo 'n formuliertje heeft van de cashback-actie van 999 Games? Ik had het al netjes in een envelop gestopt toen in besefte dat ik het adres nog niet opgeschreven had 8)7 . Op de website wordt het adres niet vermeld, dus als iemand hier even het adres in België kan posten, much obliged!

Gisteren Agricola 2P gespeeld. Het is best een uitdaging om van alle dieren genoeg te krijgen, je moet echt wel een paar spellen spelen om het onder de knie te krijgen. Je moet ook tegen iemand spelen die ook een optimaal pad naar de overwinning volgt, anders is het te gemakkelijk om te profiteren van wat de ander laat liggen. Een grotere keuze aan gebouwen lijkt me ook nodig, die uitbreiding komt er dus ook wel.

Vanmorgen was het de beurt aan Patchwork (moederdagcadeautje). Dat is echt een leuk tweespelerspel, na twee beurten snap je de regels en je wilt het meteen opnieuw spelen. Het is zeker wat lichter dan Agricola 2P, maar het is zeker een leuke puzzel om het evenwicht te vinden tussen knopen (geld) verdienen en je bord zo goed mogelijk dicht leggen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Zo, ik ben net terug van vakantie en ik moet even wennen aan het nieuwe topic. Iets wat misschien onderling besproken is, maar ik wat ik niet kan terug vinden is de topic titel. Het was me eerder niet opgevallen, maar wikipedia zegt:
Tabletop game is a general term used to refer to board games, card games, dice games, miniatures wargames, tile-based games and other games that are normally played on a table or other flat surface.
Mijn voorkeur zou dan ook gaan naar een topictitel als: Tabletop games. Nu snap ik dat dit lastig is, omdat er geen Nederlandse vertaling voor is en veel mensen niet weten wat tabletop games zijn. De huidige oplossing vind ik echter zo raar (koeien, varkens en dieren). Misschien moet het dan zijn: Board-, Card & other Tabletop games (zonder spatie).
Ook zou ik graag de miniatures games willen toevoegen aan de fysieke vorm:
Miniature(s) game: Een spel waar gebruik wordt gemaakt van miniaturen en (soms) gemodelleerd terrein als belangrijkste componenten om gevechten te simuleren. Bekende voorbeelden zijn Warhammer en X-Wing.

En is er al een plekje in Vraag en aanbod voor onze bordspellen? ;)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
De naam begon als 'Table top games', en is hierin veranderd omdat dat inderdaad duidelijker is voor de niet-kenners. 'Other' er nog tussen maakt de titel m.i. nodeloos lang en wellicht correcter, maar minder duidelijk. Ik zou ook zo snel niet weten hoe lang een titel op GoT mag zijn, de titel van het vorige topic aanvullen met 'Deel 2' pastte in ieder geval niet.
Na even opzoeken blijkt 'tabletop' als één woord inderdaad correct te zijn, ik zal een TR aanmaken om dat aan te passen.

Miniatures heb ik toegevoegd, dank voor de aanvulling :)

Vandaag heb ik Patchwork ook aangeschaft. Ik ben benieuwd! De regels zien er in ieder geval afdoende simpel uit om snel bezig te zijn. En volgens mij wordt het door het ruimtelijke element op het bord een stuk lastiger dan het op het eerste gezicht lijkt :)

En eigenlijk was ik in de spellenwinkel om mijn verkleurde kaarten uit Star Realms om te laten wisselen. Maar het setje dat de eigenaar opentrok om dat te doen had ook verkleurde kaarten. Hij komt er dus later op terug.
Gelukkig heb ik twee base games, anders begon dit lichtelijk irritant te worden :X

[Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 12-05-2015 17:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Wormaap schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:44:
en is hierin veranderd omdat dat inderdaad duidelijker is voor de niet-kenners.
Als dat het doel is, moet je de titel gewoon Nederlands maken. Bord- en kaartspellen, of evt Gezelschapsspellen. Dat zijn woorden die iedereen kent.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wat een gemiereneuk :P

Small World met de vriendin gespeeld, en het was een geslaagde pot. Ze vond het leuk dus dan doen we het vaker :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:59
Gezelschapsspellen klinkt echt boring as hell. Maar lekker boeiend. topictitel is bij de fans bekend dus we weten waar we op moeten zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Robkazoe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:24:
Gezelschapsspellen klinkt echt boring as hell.
Misschien moet je wat aan je Nederlands doen ;)
Maar lekker boeiend. topictitel is bij de fans bekend dus we weten waar we op moeten zoeken.
Het ging er net over dat de titel was veranderd zodat ook niet-fans het topic weten te vinden. Tabletop is echt jargon, board en card zijn wel goed te vertalen, maar ik ken toch weinig mensen, ook onder mijn bordspelende vrienden die de Engelse woorden gebruiken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Christiano007 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:22:
Wat een gemiereneuk :P

Small World met de vriendin gespeeld, en het was een geslaagde pot. Ze vond het leuk dus dan doen we het vaker :)
Hij is leuk hè? :)
Gisteravond ook nog een potje met mijn vriendin gedaan. 113 tegen 56 gewonnen, dat was wel weer een beetje jammer. Hopelijk is de volgende keer weer wat spannender :)

Wat betreft de titel van het topic: De mensen in mijn gamegroepen gebruiken juist allemaal de Engelse termen, dus dat variëert blijkbaar. Voor de rest vind ik dat onderwerp eigenlijk niet interessant genoeg om verder lang over te discussiëren. Laten we het weer over de inhoud hebben :)

[Voor 24% gewijzigd door Wormaap op 12-05-2015 19:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wormaap schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:22:
[...]

Hij is leuk hè? :)
Gisteravond ook nog een potje met mijn vriendin gedaan. 113 tegen 56 gewonnen, dat was wel weer een beetje jammer. Hopelijk is de volgende keer weer wat spannender :)
Zeker, alleen had ze na ronde 7 oid. een combinatie van de Diplomaat met nog iets. :X

Dus ik mocht haar niet aanvallen zolang ze mij niet ging aanvallen. Maar ik ging haar helemaal omsingelen met mijn ratten zodat ze in ronde 9 mij wel móest aanvallen en toen had ik weer wat te doen. Had ook uiteindelijk dik gewonnen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
De meeste mensen op BGG houserulen de diplomaat weg bij 2p potjes. Die is een beetje overpowered dan :)

• Robkazoe
In een 4+ player ronde is ie zo goed als waardeloos omdat iedereen je praktisch altijd kan aanvallen op één speler na. Leuk om soms een beetje te cockblokken maar vaak totaal niet zinvol. Maar kan mij goed bedenken dat in een twee speler potje het erg sterk is. Vooral als veel van de gebieden van jou zijn.

• denyos
Het werkt ook alleen als je de ander zijn actieve ras niet heeft aangevallen. Dus dat beperkt de kracht natuurlijk ook wel. Gewoon lekker elkaars inactieve ras uitmoorden totdat de ander niet anders kan dan jouw actieve ras aanvallen.

edit: al zit ik nu online even de regels terug te lezen en het zou best kunnen dat wij de regels altijd fout hebben gespeeld :z

[Voor 22% gewijzigd door denyos op 13-05-2015 14:35]

Strava

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Robkazoe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:14:
In een 4+ player ronde is ie zo goed als waardeloos omdat iedereen je praktisch altijd kan aanvallen op één speler na. Leuk om soms een beetje te cockblokken maar vaak totaal niet zinvol. Maar kan mij goed bedenken dat in een twee speler potje het erg sterk is. Vooral als veel van de gebieden van jou zijn.
In 5p heb ik hem wel eens gebruikt om in de eerste paar rondes een tegenstander naar iemand anders te forceren. Door aan een kant zijn gebieden in te sluiten met die van mij en dan de diplomaatkracht op hem te gebruiken kon hij weinig anders dan een andere tegenstander aanvallen :) Aan mijn andere kant had ik nog lege ruimte waardoor ik mijn trolletjes prima kon positioneren om z.s.m. in verval te gaan.
denyos schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:33:
Het werkt ook alleen als je de ander zijn actieve ras niet heeft aangevallen. Dus dat beperkt de kracht natuurlijk ook wel. Gewoon lekker elkaars inactieve ras uitmoorden totdat de ander niet anders kan dan jouw actieve ras aanvallen.

edit: al zit ik nu online even de regels terug te lezen en het zou best kunnen dat wij de regels altijd fout hebben gespeeld :z
Wat had je dan fout gespeeld? Je omschrijving klinkt goed.

[Voor 24% gewijzigd door Wormaap op 13-05-2015 14:42]

• Robkazoe
Over foute regels gesproken. Ik vind het ook zo klote dat de mini kaart met rassen en powers soms echt cruciale regels missen ten opzichte van de volledige handleiding. Het is niet dat ik het spel elke week speel of alle rassen en powers onthoud qua krachten en dan mis je soms echt belangrijke info.

• denyos
Wormaap schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:41:
Wat had je dan fout gespeeld? Je omschrijving klinkt goed.
Ik dacht even ergens te lezen dat je de hele speler niet kon aanvallen met wie je vrede gesloten hebt. Maar het is inderdaad alleen met zijn actieve ras. Dus gelukkig hebben we het wel goed gespeeld 8)
Robkazoe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:43:
Over foute regels gesproken. Ik vind het ook zo klote dat de mini kaart met rassen en powers soms echt cruciale regels missen ten opzichte van de volledige handleiding. Het is niet dat ik het spel elke week speel of alle rassen en powers onthoud qua krachten en dan mis je soms echt belangrijke info.
Op android is er een app Smallworld Pedia. Deze is vaak praktischer dan de grote handleidingen op tafel. Zelf ben ik ooit begonnen aan een Windows Phone versie, maar die heb ik nog steeds niet afgemaakt.

[Voor 48% gewijzigd door denyos op 13-05-2015 22:08]

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Vandaag onze eerste twee potjes Patchwork gespeeld. Hij is inderdaad érg leuk :) Ik was alleen het eerste potje vergeten dat je puntenaftrek krijgt voor lege vakjes, dus toen vriendinlief me daar fijntjes op wees en ik nog welgeteld één punt overhad, had ik best hard verloren :P

• HellPunk
Voor de Ticket to Ride-fans: de India-map is gruwelijk _/-\o_ - en dat is positief bedoeld :) . Deze map heeft zo weinig omwegen dat de kans groot is dat je na enkele rondes al met tickets zit die je niet kan afmaken. Vooral in het zuiden zitten veel single routes zonder uitwijkmogelijkheden. Je moet echt eerst strategische routes inpikken en daarna die met mekaar verbinden. Dat is echter ook niet vanzelfsprekend, want je kan natuurlijk nog steeds maar één route per beurt bouwen. Zeer spannende map, aanrader!

Ik heb trouwens het spelletje grandioos verloren. Op een gegeven moment ging ik all-out en nam ik drie tickets bij. Die kon ik allemaal met dezelfde twee routes afmaken, maar daar slaagde ik dus niet in. Resultaat: 38 minpunten :F . Uiteindelijk ging de overwinning naar mijn zus, die had net één loop meer - dat is nog een nieuwe feature in deze map: als je twee bestemmingen op meer dan één manier kan verbinden krijg je bonuspunten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 21:20
Met dank aan dit topic een paar spellen kunnen toevoegen aan het wensenlijstje, waarvoor dank.
Hebben jullie daarnaast ook tips voor de kleine onder ons?
Mijn dochter wordt bijna 4 jaar en er wordt al veel aangeboden voor die leeftijd, dus lastig kiezen. Ze heeft al ervaring met oa:
Hop in galop
Rik Muizenschrik
Halli Galli (met zelf versimpelde regels)
Memory

Nu dacht ik aan:
Carcassonne junior
Maar dat lijkt me pittig voor een net 4-jarige, ervaringen?
Prinses Toverfee
Ik ben wel fan van HABA spellen, maar ook daar is het aanbod groot. Ook van HABA die me wel iets leken:
Wat een kabaal
en Sos schaap in nood

Wat raden jullie aan om de liefde voor spelen door te geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Laatste tijd iets minder tijd voor games, maar ik zit toch nog redelijk op koers voor de 10X10-challenge op BGG (speel 10 games, 10 keer)

Ben nu op 73% van de 100 spellen. Gaat denk ik nog wel lukken dit jaar :)
Voor wie ook zulke statistieken bij wil houden: https://boardgamegeek.com...-board-game-scoring-iphon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

marcel067 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:30:
Met dank aan dit topic een paar spellen kunnen toevoegen aan het wensenlijstje, waarvoor dank.
Mijn dochter wordt bijna 4 jaar en er wordt al veel aangeboden voor die leeftijd, dus lastig kiezen.

...

Ik ben wel fan van HABA spellen, maar ook daar is het aanbod groot. Ook van HABA die me wel iets leken:
Wat een kabaal
en Sos schaap in nood

Tier auf Tier is een zeer goed spel van Haba. Leuk voor kinderen van 4, maar blijft op latere leeftijd ook leuk!

[Voor 4% gewijzigd door Jk_W op 17-05-2015 13:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
Jk_W schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:55:
Laatste tijd iets minder tijd voor games, maar ik zit toch nog redelijk op koers voor de 10X10-challenge op BGG (speel 10 games, 10 keer)

[afbeelding]

Voor wie ook zulke statistieken bij wil houden: https://boardgamegeek.com...-board-game-scoring-iphon
Ziet er mooi uit, maar zo te zien alleen Apple only?

Zelf afgelopen vrijdag weer wat spellen gespeeld. Eerst Caylus Magna Carta, daarna een aantal potjes Coup en als afsluiter de vergeten stad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevalric
Mijn dochter wordt bijna 4 jaar en er wordt al veel aangeboden voor die leeftijd, dus lastig kiezen. Ze heeft al ervaring met oa:
Hop in galop
Rik Muizenschrik
Memory

Nu dacht ik aan:
Carcassonne junior
Prinses Toverfee
Wat een kabaal
en Sos schaap in nood

Onze dochter (bijna 4) is dol op Eenhoorn Flonkerglans van HABA. Echt gericht op meisjes met roze steentjes en leuke paardjes. Het spel an sich is niet heel bijzonder, maar je moet ergens beginnen. Dier op Dier is ook een goede tip, maar hangt erg af van het concentratievermogen en de fijne motoriek. En tenslotte heb je nog de gouwe ouwe: "Jakkiebak Kippenkak". Een eenvoudig racespelletje met leuke, houten kippen.

De Junior varianten van spellen (Carcassone, Monopoly, Catan, etc.) zou ik zelf nog een jaartje mee wachten, die zijn denk ik net te hoog gegrepen voor een vierjarige.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 18:30
Vakantie gehad, en gespeeld:

Kolonisten van Catan Card Game -> Echt leuk! lekker simpel, en snel te spelen
Zombie Dice -> Waarom niet?

Echter is Italië echt bizar qua boardgames.. Weerwolven? 26 euro echt wtf

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
Hop in galop
Rik Muizenschrik
Memory

Nu dacht ik aan:
Carcassonne junior
Prinses Toverfee
Wat een kabaal
en Sos schaap in nood

Carcassonne Junior is misschien inderdaad net iets te moeilijk voor die leeftijd, binnen een jaartje moet het wel lukken. Mijn zoontje vond het spel in het begin wel leuk als legpuzzel, daarna was het niet meer zo erg moeilijk om de extra regel van de afgesloten straat te leren.

Als je toch graag een 'echt' kinderspel hebt zijn Mucca Pazza of
Parado misschien wat voor je. Dit weekend hebben we zelf nog Baobab gekocht (ook voor een vijfjarige).

Mijn favoriet Haba-spel is zonder twijfel Monza. Een fijn racespelletje waarbij je met een hoop dobbelstenen mag gooien, altijd leuk voor de kleintjes!

Een spel dat mijn dochter op die leeftijd (en nu nog steeds) erg leuk vond is Bloqs. In het begin kun je nog gewoon spelen om de hoogste toren, daarna kun je de 'echte' regels stap voor stap aanleren.

Mits wat aangepaste regels zijn trouwens veel spellen ook door kleinere kinderen te spelen. Met Dino Race moet je bijvoorbeeld zeker wat kunnen doen.

Het grote verschil zit 'm overigens niet altijd in de spelregels zelf, maar in de duur van het spel: veel meer dan 20 minuten concentratie mag je bij een kleuter niet verwachten :) . Op zich maakt het dan niet uit of je een domme roll 'n move speelt of een spel met ietwat interessantere mechanics :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Van het weekend een potje Alien Frontiers gedaan, dat was best een leuke workerplacement. Weliswaar de 'kortere' versie gespeeld met maar 6 kolonies, omdat was pas om 01:00 begonnen, want daarvoor zat een potje FireFly.
AF is imho wel de moeite waard als je van worker placements houdt, maar ik heb wel het idee dat hij leuker is als je met 8 kolonies speelt ipv met 6, omdat je mekaar dan een stuk meer in de weg zit, en het op die manier interessanter is om punten te verdienen.

En voor volgende week komt Assault on Doomrock maar weer eens op de planning, en dan hopen dat we die een keer kunnen spelen (en niet weer vast komen te zitten bij de battlefase, omdat ik de spelregels niet snap).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

TERW_DAN schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:57:

En voor volgende week komt Assault on Doomrock maar weer eens op de planning, en dan hopen dat we die een keer kunnen spelen
Hoe is Assault on Doomrock? Op dit moment is er een kickstarter voor de expansion incl. basisspel. $70 als je hem in Essen ophaalt.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ViNcE schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:03:
[...]

Hoe is Assault on Doomrock? Op dit moment is er een kickstarter voor de expansion incl. basisspel. $70 als je hem in Essen ophaalt.
Het concept sprak me heel erg aan (de reden dat ik destijds de indiegogo gebacked heb). Maar het probleem is dat ik de combatregels niet snap, dus heb 'm nog steeds niet kunnen spelen. En omdat de stapel ongespeelde games onverminderd groot is schiet het er iedere keer bij in om 't weer een keer uit te gaan zoeken.
Het exploren gaat op zich prima, maar ergens moet je een keer beginnen aan de combat, maar hoe dat zit, ik heb dus werkelijk geen idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

TERW_DAN schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:15:
[...]
maar hoe dat zit, ik heb dus werkelijk geen idee.
Heb je de runthrough van Rahdo al gekeken? Misschien helpt dat.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jup, die heb ik al een paar keer gekeken, voor de meeste games helpt dat prima :) maar voor Assault on Doomrock blijf ik 't gewoon erg vaag vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 21:20
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb een paar spellen toegevoegd aan het kinderlijstje (papa heeft natuurlijk een eigen lijstje).
Dier op dier had ik ook gezien, alleen ingeschat en afgedaan als simpel stapel balans spel. Nu beter gelezen en lijkt het me wel wat, dat wordt denk ik de volgende.
HellPunk schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:40:
...
Het grote verschil zit 'm overigens niet altijd in de spelregels zelf, maar in de duur van het spel: veel meer dan 20 minuten concentratie mag je bij een kleuter niet verwachten :) . Op zich maakt het dan niet uit of je een domme roll 'n move speelt of een spel met ietwat interessantere mechanics :P
Dit lijkt me ook zonder meer waar, alhoewel vormgeving wel van belang is denk ik. Vandaar dat ik HABA ook zo leuk vind.

En Carcassonne junior schuif ik dus nog even aan de kant. Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
Je trekt inderdaad wel sneller de aandacht met een leuk vormgegeven spel - Dino Race heeft zonder twijfel meer instant appeal dan de meeste andere spellen :).

Een ander spel dat ik gisteren niet vernoemd heb is Geister, Geister. Misschien ook niet meteen geschikt voor een vijfjarige, maar over een jaartje is het een uitstekende intro in het co-op-genre. Co-ops zijn trouwens erg geschikt om aan kinderen te leren omdat je hen kunt helpen zonder in hun kaarten te kijken.

Eergisteren voor 't eerst met de nieuwe borden van Qin gespeeld. Het blijft een erg leuk spel om af en toe boven te halen. De nieuwe borden zijn uitstekend geschikt om met 2 of 3 te spelen, de originele borden zijn voor die aantallen spelers toch wat te open.

En gisteren heb ik tickets voor Zomerspel gespeeld, we kijken er erg naar uit. Ik ben nu nog vast van plan om Essen over te slaan dit jaar, maar dat voornemen zal moeilijker en moeilijker te handhaven zijn als de eerste releases en pre-orders opduiken :)

[Voor 22% gewijzigd door HellPunk op 19-05-2015 13:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:58:
Ik ben nu nog vast van plan om Essen over te slaan dit jaar, maar dat voornemen zal moeilijker en moeilijker te handhaven zijn als de eerste releases en pre-orders opduiken :)
Ik twijfel nog of ik één dag ga of twee, maar ik zit me nu al te verheugen. Ik hou de Essen geeklists al bij, samen met de kickstarters die op te halen zijn in Essen. Mijn eerste heb ik al binnen (Assault on Doomrock + expansion).

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:03:
[...]

Ik twijfel nog of ik één dag ga of twee, maar ik zit me nu al te verheugen. Ik hou de Essen geeklists al bij, samen met de kickstarters die op te halen zijn in Essen. Mijn eerste heb ik al binnen (Assault on Doomrock + expansion).
Ik wilde dit jaar twee dagen gaan, maar omdat ik pas ander werk heb heb ik maar weinig vakantiedagen en die gaan al bijna helemaal op aan de zomervakantie. Ik kan wel op vrijdag naar Essen gaan, want dat kost me maar een halve verlofdag, maar ik weet uit ervaring dat dat een zeer vermoeiende haastklus is en dat wil ik liefst vermijden...

Ach, oktober is nog vier maanden weg, nog tijd genoeg om van idee te veranderen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

ViNcE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:03:
[...]

Ik kijk er ook nu al weer naar uit! Ga (net als elk jaar) op vrijdag richting Essen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ga dit jaar ook weer, geen idee wat ik er al op ga halen (had geloof ik al wel een kickstarter die ik daar op kan pikken), maar vond het ook erg leuk vorig jaar. Toen op de zondag gegaan, op zich wel leuk, dan kun je nog wat dealtjes meepakken voor weinig geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevalric
Over Kickstarters gesproken: B-Sieged loopt nog tot vanavond 9 uur. Hoop KS exclusives unlocked, dus best de moeite waard. Mocht je nog wat eurootjes over hebben ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 16:03
HellPunk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:40:
[...]

Is er toevallig iemand die nog zo 'n formuliertje heeft van de cashback-actie van 999 Games? Ik had het al netjes in een envelop gestopt toen in besefte dat ik het adres nog niet opgeschreven had 8)7 . Op de website wordt het adres niet vermeld, dus als iemand hier even het adres in België kan posten, much obliged!

...
Ik heb er zojuist een opgehaald en er even een foto van gemaakt:

• HellPunk
Schitterend, bedankt! Ik had naar 999 Games gemaild, maar de helpdesk leek de stupiditeit van mijn actie niet te snappen :+

Heb gisteren een filmpje van Rahdo gezien over de Geeknson gaming tables. Spijtig dat ze zo duur zijn, zo 'n tafel lijkt me super om te hebben. Het gebeurt regelmatig dat ik alvast een spel opzet om dan meteen te kunnen beginnen spelen als we tijd hebben. Meestal zitten daar een paar dagen tussen en als ik dan ondertussen de tafel voor iets anders nodig heb is dat best vervelend. Met zo 'n tafel doe je gewoon het deksel erop en klaar _/-\o_ . Misschien valt de nieuwe budget-reeks wel mee.

[Voor 25% gewijzigd door HellPunk op 20-05-2015 10:32]

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:18

hellknight

Medieval Nerd

Vandaag mijn exemplaar van Galaxy of Trian binnengekregen (Trian Geek Set). Ziet er erg goed uit - netjes afgewerkt, mooi artwork. Qua regels lijkt het, zoals verwacht, wat op Carcasonne.
Jammer dat ik pas over 2 weken ofzo tijd heb om het te gaan spelen

Your lack of planning is not my emergency

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hellknight schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:59:
Vandaag mijn exemplaar van Galaxy of Trian binnengekregen (Trian Geek Set). Ziet er erg goed uit - netjes afgewerkt, mooi artwork. Qua regels lijkt het, zoals verwacht, wat op Carcasonne.
Jammer dat ik pas over 2 weken ofzo tijd heb om het te gaan spelen
Ik wacht nog steeds op de 5 en 6 player expansion. De basegame heb ik al opgehaald in Essen vorig jaar, maar helaas issie dus nog niet helemaal compleet. Heb ook werkelijk geen idee of het nou verstuurd is of niet.

• MADG0BLIN
TERW_DAN schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:25:
[...]

Ik wacht nog steeds op de 5 en 6 player expansion. De basegame heb ik al opgehaald in Essen vorig jaar, maar helaas issie dus nog niet helemaal compleet. Heb ook werkelijk geen idee of het nou verstuurd is of niet.
Hier precies hetzelfde. Ik vind de communicatie niet heel bijster goed...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MADG0BLIN schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:48:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ik vind de communicatie niet heel bijster goed...
Inderdaad, ik kan me wel voorstellen dat het chaotisch is als je ineens zoveel pakketten moet inpakken (want volgens mij is dat flink wat harder gegaan dan ze verwacht hadden), maar een updateje tussendoor zou al een boel onzekerheid weghelpen. Nergens lees ik iets van de games die al in Essen zijn opgehaald en wat er verder nog geleverd moet worden.
Gelukkig heb ik de basegame al, dus kan 'm sowieso spelen, maar vind 't natuurlijk wel leuk om het compleet te hebben.

• ToolkiT
  • Laatst online: 12:20

ToolkiT

brit-tweaker

Kennen mensen hier Bora Bora (bordspel) en red7 (kaartspel)?
Die heb ik namelijk vandaag van MrsT gekregen (zie taartje ;) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• HellPunk
Gefeliciteerd! *O*

Bora Bora ken ik wel. Het draagt duidelijk de stempel van Stefan Feld: dobbelstenen rollen en dan zien wat je ermee kan. In Bora Bora kun je wel veel meer richtingen uit dan bijvoorbeeld in Castles of Burgundy. Dat maakte het voor ons net iets te zwaar, maar het is zeker een degelijk spel.

• Snappie88
  • Laatst online: 04-06 17:18

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik las dat het even over Essen ging, maar wat is nu precies zo bijzonder eraan dat er zoveel mensen ieder jaar weer erheen gaan? Ik ben vorig jaar ergens naar Amersfoort gegaan (Ducosim?), maar vond er weinig aan en kwam ook weinig aanbiedingen tegen. Kan je op Essen wel leuke aanbiedingen vinden (en zijn er ook Engelse spelen te verkrijgen)?

Surfin' paradise!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Essen is gigantisch groot. Daarnaast zijn er veel nieuwe releases en inderdaad vaak goede kortingen. Engelstalige spellen genoeg. Het is hét evenement van het jaar in Europa, ook voor de uitgevers.

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Wormaap schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:24:
Essen is gigantisch groot. Daarnaast zijn er veel nieuwe releases en inderdaad vaak goede kortingen. Engelstalige spellen genoeg. Het is hét evenement van het jaar in Europa, ook voor de uitgevers.
Het evenement in de wereld op het gebied van bordspellen. Nergens worden meer nieuwe bordspellen gepresenteerd dan in Essen :)

• HellPunk
Het leukste vind ik nog steeds de algehele buzz die er in die hallen heerst: je duikt er gewoon in een warm bordspellenbad :*) (en naast de bordspellen zijn er nog genoeg andere dingen te beleven). En dan 's avonds doodmoe thuiskomen en je spellenoogst op tafel stapelen, dat is priceless _/-\o_ . Bleh, ben ik toch weer mezelf aan 't overtuigen om te gaan :Y

• Robkazoe
Jk_W schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:55:

[afbeelding]

Memoir 44, leuk spel om te spelen. Alleen verlies ik altijd om treurige redenen :') Het heeft mij zes potjes gekost om eindelijk eens een keer te winnen. Dan dobbel ik weer als een natte krant, dan begint de tegenstander met een artillery of barage kaart en vaagt even een paar pantserdivisies weg, halverwege het spel alleen maar kaarten hebben om de rechterflank te kunnen aanvallen terwijl de rechterflank ondertussen geen units meer heeft enz. Nee, dit spel heeft echt z'n best gedaan om het voor een nieuwe speler zo leuk mogelijk te maken. :P

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Vandaag jarig, en twee spellen op mijn wish list gekregen :)

Net de regels van Twilight Struggle eens doorgelezen, en volgens mij gaat dat zijn nummer 1 positie op BGG wel waarmaken :) Heel veel mogelijkheden en verschillende balletjes die hooggehouden moeten worden als ik het zo zie.

Hive kende ik al, en wilde ik graag ook zelf hebben :)

[Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 23-05-2015 15:02]

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43

psychoclown

Back in black

Holy moly.. de developer van Fief 1429 van eind vorig jaar heeft een nieuwe kickstarter sinds 2 dagen.. Al meer dan 100k binnen gehaald en nog 44 dagen te gaan, die gaat wel lekker zo te zien! https://www.kickstarter.c...-empires?ref=home_popular

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• MADG0BLIN
Ziet er weer tof uit. Maar $60 dollar en dan nog $20 voor shipping vanuit Duitsland. Weer erg prijzig vind ik zelf.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ja vind ik ook, ik moet Fief 1429 ook nog spelen :X evenals wat andere spellen dus ik heb nog genoeg geïnvesteerd geld dat terugverdiend moet worden met avondjes spellen spelen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
Vandaag voor het eerst Istanbul gespeeld met de kinderen. Interessant spel. Interessant worker placement met de verschillende assistants die je achterlaat om acties te doen en daarna weer moet oppikken. Gaat zeker vaker op tafel komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Van 't weekend eindelijk Assault on Doomrock eens gespeeld, moet zeggen dat de regels wel een stuk duidelijker hadden gekunnen, maar het is gelukt om in elk geval een paar battles te voltooien en uiteindelijk het spel een keer te winnen.

Die 2,5uur die op de doos staat geloof ik niet zo, we zijn gisteren bijna 4 uur bezig geweest met een potje. Ik denk met duidelijkere regels dat het wel een stuk sneller speelt, maar hoe dan ook is het wel een erg leuke game.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
TERW_DAN schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:07:
Van 't weekend eindelijk Assault on Doomrock eens gespeeld, moet zeggen dat de regels wel een stuk duidelijker hadden gekunnen, maar het is gelukt om in elk geval een paar battles te voltooien en uiteindelijk het spel een keer te winnen.
Geweldige game. Je weet dat er een uitbreiding op KS staat?

Oja, voor gameplay werkt natuurlijk Rahdo ook erg goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De kickstarter heb ik al gebacked :)
De runtrough vond ik niet heel erg nuttig, omdat er voor mijn gevoel zo ontzettend veel details inzitten die alsnog erg vaag zijn, en niet bepaald helder worden uit de manual, al heb ik de game wel van de Indiegogo campagne destijds, en zijn er sindsdien vast nog wel de nodige updates geweest.

Het is iig een game die vaker op tafel gaat komen, als we er heel veel tijd voor uit trekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Ik heb hem ook van toen. Hoe heb jij gebacked, vond de verzending nogal veel, mogelijkheid tot sharen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ga 'm ophalen in Essen. Daar ga ik sowieso naar toe. Dat heb ik met de originele game ook gedaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Heb je een brutale vraag gemaild.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Gisteravond hebben mijn vriendin en ik ons eerste potje Twilight Struggle gespeeld. Omdat het spel ferm op nummer 1 staat in de BGG top 76000, waren met name mijn verwachtingen hooggespannen. Vriendinlief was een beetje bang dat het wellicht een superzwaar spel zou zijn, maar ook wel benieuwd. Nou, dat superzware valt reuze mee. Ja, er zijn wat regels te lezen (nadat ik het regelboekje twee keer door heb gelezen ben ik een half uurtje bezig geweest met regeluitleg, deels natuurlijk gehinderd doordat ik het spel zelf nog nooit gespeeld had), maar het spel zit vol met reminders, en nadat we het een béétje doorhadden hebben we eigenlijk nauwelijks naar het boekje hoeven grijpen, ook door de uitstekende player reference kaarten :)
Het spel zelf is vooral enorm zenuwachtig. Je speelt binnen een beurt om en om acties d.m.v. kaarten. Hierbij ontkom je er niet aan om dingen te doen die sterke positieve effecten hebben voor je tegenstander. Het is dus constant afwegen hoe je jezelf in een goede positie brengt zonder je tegenstander teveel te helpen. Daarnaast worden gebieden bevochten omdat iemand ze belangrijk maakt. Mijn vriendin was ineens veel invloed naar Azië aan het verplaatsen. Waarom!?!?!? Heeft ze een scorekaart voor Azië en moet ik zorgen dat ik daar ook invloed krijg, of versterk ik mijn positie in Europa omdat ik die scorekaart zelf in mijn hand heb. Het is onmogelijk om alles goed te doen, en alles dat jij en de tegenstander doen heeft behoorlijke invloed op de situatie. Zo ging Europa in één beurt van USSR 'domination' (spelterm) naar VS domination. Dat maakt het een ontzettend leuk spel tot dusver :) We hebben uiteindelijk maar drie beurten gespeeld, omdat het laat werd. Donderdag gaat'ie weer op tafel en dan gaan we hopelijk een hele pot spelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

maartend schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:57:
Heb je een brutale vraag gemaild.
Ik kan wel raden wat die vraag is >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 11:43
Ik heb een paar weken geleden (Koningsdag) het spel 'Betrayal at House on the Haunted Hill' op de kop getikt. Nieuw in seal voor €1,50 :D

Wat een leuk spel is dat. Hoge replay value door de 50 verschillende scenario's en ook erg spannend doordat je niet weet wanneer de 'Haunt' start en wie de verrader zal zijn.

Zie hier de tabletop review (aanrader!).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 13:31
Wauw, €1,50 is wel echt een koopje ja.

Al vind ik het spel wel tegenvallen eerlijk gezegd. Het eerste deel van het spel is "gewoon" rondlopen en items verzamelen om zo sterk mogelijk te worden voor als de Haunt daadwerkelijk start. Er is niet echt een doel, of iets dat je goed of fout kunt doen. Zal waarschijnlijk vrij persoonsgebonden zijn aangezien ik liever wat strategischere spellen speel :P (Voor €1,50 had ik hem ook zeker niet laten liggen hoor)

Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 11:43
BSTNjitRam schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:08:
Het eerste deel van het spel is "gewoon" rondlopen en items verzamelen om zo sterk mogelijk te worden voor als de Haunt daadwerkelijk start. Er is niet echt een doel, of iets dat je goed of fout kunt doen.
Moet zeggen dat ik het pas een keer of twee, drie gespeeld heb dus ervaar het zelf nog niet zo. Maar kan me voorstellen dat het na een aantal keer spelen al snel zo kan aanvoelen.

Dat zullen de volgende potjes uitwijzen :)

Een goede vriend van me had op dezelfde avond Smash-Up meegenomen. Die heb ik hier volgens mij al eens voorbij zien komen.
Dat is er een die nog op mijn verlanglijstje staat.

• Chevalric
Gaan er hier nog meer mensen instappen op de Zombicide: Black Plague Kickstarter volgende maand? Ik heb nog geen enkele Zombicide (wel een paar keer gespeeld), dus dit vind ik wel een mooi startmoment. Zal wel weer nog een dure KS worden (na Blood Rage en B-Sieged), maar ik denk dat deze versie (in ieder geval thematisch) ver genoeg verwijderd is van de voorgaande versies, om nog een beetje "vers" aan te voelen.

Nadeel blijft alleen dat dit soort spellen gemaakt zijn om een paar spelavonden achter elkaar op tafel te komen en dat lukt bij mijn spelgroep niet echt, omdat we zo'n enorm aanbod aan spellen hebben. Misschien kan ik m'n vriendin overtuigen om over het zombiethema heen te stappen en een keer mee te doen :P.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

speek1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:49:
Ik heb een paar weken geleden (Koningsdag) het spel 'Betrayal at House on the Haunted Hill' op de kop getikt. Nieuw in seal voor €1,50 :D
Ugh, mazzelaar! Een vriend van mij heeft het spel, ik vind het geweldig! Vooral de replayability is hoog vanwege 50+ verschillende haunts. Erg leuk spel inderdaad!

Surfin' paradise!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:36:
Ziet er weer tof uit. Maar $60 dollar en dan nog $20 voor shipping vanuit Duitsland. Weer erg prijzig vind ik zelf.
Vond ik ook, mijn clickfinger zat al gespannen om te backen, maar 80 USD is toch net iets teveel van het goede, zelfs met alle lekkers dat je erbij krijgt. Ik heb nog even overwogen om de Franse versie te nemen, dan heb ik gratis shipping in België, maar dan is het alsnog 60 USD - tenzij de koers nog fors zakt laat ik deze toch maar liggen. ik kan ook niet zo meteen vinden hoe die two-player-mode werkt en aangezien we het thuis vooral met twee gaan spelen is dat wel belangrijk...

Dan weer wat positief nieuws: lang weekend gehad in België en dat hebben we thuis grotendeels doorgebracht met games: Machi Koro, Forbidden Island, Geister Geister, Sewer Pirats, Garden Dice, ... .

De afsluiter was Merkator. Ondanks het ietwat saaie uiterlijk en thema blijf ik dit een leuk spel vinden: je probeert een paar stappen vooruit te denken maar je moet toch klaar zijn om te reageren op de zetten van je tegenstander.

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Vandaag ben ik jarig!

Vanmorgen Five Tribes gekregen van mijn vriendin. Lijkt me, zeker na het kijken van TableTop, een geweldig spel!

• Chevalric
Gefeliciteerd! Five Tribes is zeker een leuk spel. Heb je de politiek correcte versie met fakirs, of gewoon de hardcore versie met slaven? ;)

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 20:10

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ben alweer geruime tijd stil geweest in dit topic.
Inmiddels ben ik aan het wachten tot eindelijk mijn Exploding Kittens geshipped wordt :D!

Zijn er hier trouwens Pathfinder (Of D&D) spelers/DMs die online (Roll20 etc) spelen?
Ik ben aan het overwegen om voor de weekenden een online groep te gaan zoeken en het eens te proberen met 'vreemden' te gaan spelen (tov de vertrouwde groep waar ik normaal mee speel).

Ow, nog een game waar ik echt veel plezier aan heb gehad, maar helaas al lang niet meer gespeeld heb omdat niemand in mijn huidige kenissenkring het heeft:
Dominion

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Chevalric schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:54:
Gefeliciteerd! Five Tribes is zeker een leuk spel. Heb je de politiek correcte versie met fakirs, of gewoon de hardcore versie met slaven? ;)
Hardcore natuurlijk ;)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Chevalric schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:54:
De nieuwe versie is er toch nog niet?

Van harte gefeliciteerd, Jk_W! Five tribes lijkt me ook wel leuk, maar het polariseert mensen wel zich. Niet alleen vanwege de slaven, maar ook over het spel zelf. Ben benieuwd wat je er van vindt.

Mijn BGG profiel

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 13:31
De nieuwe versie is er zeker al, mijn versie heeft de "correcte" fakirs ipv de slaven.
Afgezien van het slaven/fakirs verhaal (wat in mijn ogen veel te groot wordt opgeblazen) is het wel echt een top spel.

Het zorgt ook iedere keer weer voor aardig wat hoofdpijn, want vooral in het begin zijn er zoveel mogelijkheden dat het ondoenlijk is om de beste move gegarandeerd te vinden. In de laatste pot die we gespeeld hebben is zelfs het "betaal 18 goud om als eerste aan de beurt te zijn" vakje gebruikt. Die had ik niet zo snel al verwacht te gebruiken ;)

Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/

• Chevalric
ViNcE schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:05:
[...]

De nieuwe versie is er toch nog niet?

Van harte gefeliciteerd, Jk_W! Five tribes lijkt me ook wel leuk, maar het polariseert mensen wel zich. Niet alleen vanwege de slaven, maar ook over het spel zelf. Ben benieuwd wat je er van vindt.
Het hangt heel erg van je spelgroep af. Als je mensen hebt, die bij elke zet alles willen doorrekenen dan krijg je inderdaad veel downtime. Maar als je veel speelt met mensen die het een beetje intuitief spelen, dan is het een prima spel.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Vanavond Rex ophalen. Ben benieuwd, word online vergeleken met Game of Thrones (geweldig spel!) en is eigenlijk een remake van Dune. Hoop hem binnenkort eens te kunnen testen :)

Surfin' paradise!

• HellPunk
Darkfreak schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:02:
Zijn er hier trouwens Pathfinder (Of D&D) spelers/DMs die online (Roll20 etc) spelen?
Ik ben aan het overwegen om voor de weekenden een online groep te gaan zoeken en het eens te proberen met 'vreemden' te gaan spelen (tov de vertrouwde groep waar ik normaal mee speel).
Mijn AD&D-dagen liggen helaas al ver achter me, al zijn de gebeurtenissen in de campaigns ondertussen legendes geworden - elke keer als ik m'n medespelers van toen zie worden er nog dingen opgerakeld :). Ik weet niet of ik 't online zou kunnen spelen, het leuke zat 'm juist in de hele namiddag samen met vrienden lol maken (soms tot ergernis van de DM >:) )

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

V&A op het forum is niet de bedoeling. Alleen in je onderschrift staan we advertenties toe.

[Voor 104% gewijzigd door Señor Sjon op 28-05-2015 20:16]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

speek1984 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:49:

Wat een leuk spel is dat. Hoge replay value door de 50 verschillende scenario's en ook erg spannend doordat je niet weet wanneer de 'Haunt' start en wie de verrader zal zijn.

Zie hier de tabletop review (aanrader!).
Zo.. dat is zeker een goede deal! Ik heb dat spel ook zeker nog op mijn verlanglijstje staan :)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Christiano007 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:41:
Voor de mensen die nog wat leuks zoeken:
Is er trouwens in Vraag&Aanbod plaats voor bordspellen? Ik heb ook wel eens spellen te koop, maar ik dacht altijd dat verkopen in het forum zelf niet de voorkeur had. Terwijl het de ideale plek is om een koper te vinden. Iemand enig idee wat de regels zijn?

ps. nog een paar uur te gaan: Dragon Punch. Goedkoop en simpel spel, maar ziet er wel leuk uit. Designer is geloof ik een Nederlander.

Mijn BGG profiel

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

ViNcE schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Is er trouwens in Vraag&Aanbod plaats voor bordspellen? Ik heb ook wel eens spellen te koop, maar ik dacht altijd dat verkopen in het forum zelf niet de voorkeur had. Terwijl het de ideale plek is om een koper te vinden. Iemand enig idee wat de regels zijn?

ps. nog een paar uur te gaan: Dragon Punch. Goedkoop en simpel spel, maar ziet er wel leuk uit. Designer is geloof ik een Nederlander.
Alles verkocht :)

[Voor 11% gewijzigd door Christiano007 op 29-05-2015 17:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Vanavond hebben mijn vriendin en ik ons eerste 'echte' potje Twilight Struggle gespeeld. En het is écht een heel gaaf spel :) We hebben ergens tussen de twee en drie uur gespeeld, maar ik had totaal niet door dat we al zo lang bezig waren omdat het spel constant interessant blijft. Ik heb maar een of twee keer het regelboekje nodig gehad, en dat was meer om te dubbelchecken dan wat anders :) Het spel kan heel snel omslaan als iemand een paar goede zetten doet, dus een achterstand hoeft niet allesbepalend te zijn. Deze wil ik zeker nog heel vaak gaan spelen! (En ik heb gewonnen, altijd leuk :P)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Christiano007 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:39:
[...]

Ik mag catan , steden en ridders, en 7 wonders blijkbaar niet aanbieden. Ondanks dat er geen V&A is voor dit en we hier met een select gezelschap zitten. Beetje jammer
Bordspelmania.eu is de perfecte plek om je bordspellen in Nederland te verkopen. Succes!

• Chevalric
Gisteren weer een fijn potje Alchemists gespeeld. Het blijkt wel een polariserend spel: het deductie-aspect is voor sommige mensen een afknapper, omdat het best ingewikkeld is om goed bij te houden wat je ontdekt. Dan kan het best frustrerend worden.

Ik heb ook nog niet echt een goede puntenstrategie ontdekt, maar ik vind het een heerlijk spel.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Chevalric schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:19:
het deductie-aspect is voor sommige mensen een afknapper, omdat het best ingewikkeld is om goed bij te houden wat je ontdekt. Dan kan het best frustrerend worden.
Dat vind ik soms wel lastig met het kopen van spelletjes. Ik heb Letters from Whitechapel gekocht, want dat leek mij echt een gaaf spel. Mijn vrienden waren echter niet overtuigd en het duurde allemaal veel te lang voor hun. Ik heb hetzelfde met Alchemists. Dat lijkt mij wel een gaaf spel, maar ik weet zeker dat het niet gaat werken met sommige vrienden. En dan blijft het toch maar in de kast liggen.

Mijn BGG profiel

• maartend
ViNcE schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:28:
[...]

Dat vind ik soms wel lastig met het kopen van spelletjes. Ik heb Letters from Whitechapel gekocht, want dat leek mij echt een gaaf spel. Mijn vrienden waren echter niet overtuigd en het duurde allemaal veel te lang voor hun. Ik heb hetzelfde met Alchemists. Dat lijkt mij wel een gaaf spel, maar ik weet zeker dat het niet gaat werken met sommige vrienden. En dan blijft het toch maar in de kast liggen.
Ik heb ook beiden en gelukkig een vriendengroep die ze geweldig vindt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb hier ook de nodige games die ik zelf erg leuk vind, maar die eigenlijk nog te weinig gespeeld worden. Misschien dat ik ook gewoon teveel spellen heb, te weinig tijd en te weinig vrienden :D

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb ook maar ticket to ride europe gekocht, ondanks dat er blijkbaar betere 2 speler varianten zijn. We gaan het eens proberen met zijn 2en. Als het leuk is kan India Zwitserland nog gekocht worden

• Chevalric
ViNcE schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:28:
[...]

Ja, dat is wel vervelend. Mijn spelgroep is voornamelijk liefhebber van de zwaardere eurogames, terwijl ik een goede ameritrash (bijv. Zombicide of Arcadia Quest) juist (ook) geweldig vind.

Pagina: 1 2 3 ... 141 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee