Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hij was overal 35,-
Ik heb hem nergens goedkoper of duurder gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Jk_W schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:18:
Hij was overal 35,-
Ik heb hem nergens goedkoper of duurder gezien :)
Dank je wel. Ik hoop wel dat ze volgende jaar de verschillende talen een beetje bij elkaar doen. Beide Asmodee booths waren zo idioot druk. En Bloody Inn engel was alleen in hal 1 te vinden. Mysterium engels was weer alleen in hal 3. Moest ik twee keer zo lang in de rij staan.

ps. Codenames was bij ons trouwens meteen een hit. Heel erg veel lol mee gehad.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

ViNcE schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:33:
[...]

...

ps. Codenames was bij ons trouwens meteen een hit. Heel erg veel lol mee gehad.
Codenames lijkt mij ook geweldig! Heb 'm bewust niet gekocht in Essen omdat ik wacht op de Nederlandse versie van White Goblin Games die komende maand uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 11:04
Ook naar essen geweest op zaterdag, de eerste keer ooit en een beetje overweldigd. Idem voor mijn kameraad. Alvast bedankt voor de cash-tip, die mega rij tot buiten om geld af te halen... amai!
Op een bepaald moment waren we wel even oversaturated door het hele aanbod. En door de slechte (lees: geen) voorbereiding hadden we soms wel moeite met de engelstalige standjes te vinden. Ook waren er veel meer duits-only standen dan ik had gedacht. Als je er genoeg van kent kan je daar natuurlijk wel deals mee doen op spellen zonder tekst op de speelstukken, maar wij zijn meer casual spelers.
Al bij al toch een heel leuke dag gehad. Ik heb uitbreiding lotr card game gekocht en Samurai spirit. Bij HEEL veel spellen zitten twijfelen maar besloten om het toch maar rustig te houden deze keer. Kameraad heeft ook een lotr lcg uitbreiding gekocht en gangsters (chicago). Heel veel spellen hebben we niet gespeeld maar toch enkele. Sommige waren echt wel leuk, maar om dan 32-40€ te geven voor 15 dobbelstenen en een kartonnen bordje vond ik er dan weer over. Wel een aantal namen opgeschreven om te onthouden omdat ze binnenkort op kickstarter komen of als ik in de toekomst nog een kado zou krijgen (jarig in november bv :)). En bij de 2dehands standjes wel een aantal spellen teruggezien die ik als kind heb gespeeld, dat was wel leuk om terug te zien.
Bij thuiskomst nog even samurai spirit gespeeld, coop spel. Best wel leuk en heel mooie artwork. Dat gaan we zeker nog eens spelen.
Als we volgend jaar nog eens gaan, ga ik er wel meer werk in steken om zalenplan te bekijken, kijken welke spellen ik zou willen spelen, etc...

[ Voor 4% gewijzigd door Lointje op 12-10-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
Hier ook een geslaagde Essen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ECkc2OQ.jpg

U ziet: Brass deluxe edition, Runewars, Imperial Settlers, een figurine van de panda uit Takenoko (en de chibis expansion was uitverkocht in het Engels! Is wel taalonafhankelijk, maar toch...), Codenames, Kingdom Builder, Res Publica 2230AD (Kickstarter opgehaald), Biblios, Keyflower Gesigneerd door Richard Breese), bovenop Keyflower de vier promotiles die ik erbij kon scoren voor het goede doel, Blockers en Kohle, Kies und Knete zijn Duitstalige spellen die ik gratis erbij kreeg toen ik Brass kocht, de Pillbug expansion voor Hive Carbon, twee promos voor Eclipse, Star Realms Colony Wars (standalone expansion), Black Sheep and White Sheep omdat het er leuk uitzag, expansion 2 voor Samara, en als laatste Onirim met twee sets promos.

Budget was nog niet op, tijd was nog niet op, maar het was wel goed zo :) De kast is overvol, en ik heb alweer een stuk klerenkast moeten opofferen :P

Dus niet te veel enorm nieuwe dingen, ik heb nog genoeg te spelen van een paar jaar oud :)

HellPunk: 12 en 14 vlogen voorbij voordat ik het doorhad, dus we meeten vast wel een andere keer :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
The Bloody Inn heeft wel een leuk thema. Iemand deze al gespeeld? En enig idee wanneer ie naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Robkazoe schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:45:
The Bloody Inn heeft wel een leuk thema. Iemand deze al gespeeld? En enig idee wanneer ie naar Nederland komt?
Ik heb hem vrijdag gespeeld. Ik vond het wel een leuk spel, maar niet spectaculair. Er worden 8 kaarten opengelegd, dit zijn de gasten. Deze kan je dan omkopen, laten leven of vermoorden. Als je ze omkoopt, dan komen ze in je hand. Kaarten in je hand kan je gebruiken om duurdere kaarten te vermoorden of om te kopen. Een kaart in je hand kan je ook gebruiken om te bouwen, dit kan je extra bonussen opleveren. Gasten die zijn vermoord moet je begraven, anders word je opgepakt door de politie.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Nu klinkt het als een leuk thema waar meer mee had gedaan moeten worden. Klinkt een beetje beperkt als ik dat zo hoor.

Had mij zelf er niet zo in verdiept maar als je nou een soort straat hebt met daarop meerdere hotels (je medespelers), je moet investeren in hotels en/of klanten proberen binnen te halen dan heeft de game veel meer body. Maar nu klinkt het een beetje alsof je wel wat perks kunt krijgen maar dat is het wel een beetje.

Misschien maar eens wat meer in verdiepen om te kijken of het leuk genoeg is om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Wormaap schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:27:
HellPunk: 12 en 14 vlogen voorbij voordat ik het doorhad, dus we meeten vast wel een andere keer :)
Vertel mij wat, die dag was zó om. Gelukkig kwamen we er op tijd achter dat de tent pas om zes uur sloot, wij waren om kwart voor vijf al op weg naar de uitgang :+ .

Hier dus ook weer een geslaagd uitje, de kinderen waren razend enthousiast. Voormiddag was best wel hectisch met pickups en afspraken die op 't laatst veranderden, maar uiteindelijk had ik dan toch alles beet. Gelukkig was mijn vrouw er tevreden mee om ondertussen de kinderen bezig te houden in hal 3 - niet dat je daar erg veel moeite moet doen :). Daarna hebben we nog rustig de hallen afgedweild en het een en ander uitgeprobeerd en gekocht. Bij R&R Games zat de stemming er nog goed in, heb er samen met de uitgevers en mijn zoon een leuk potje GobbleStones gespeeld.

Alles samen leidde dat tot deze kofferlading. Tweedehands spul zit er ook bij, al waren drie spellen daarvan nog 'in shrink'.
Isle of Skye had er ook nog bij gemoeten, maar die was zondag nergens meer te vinden. Van King of Tokyo was dan weer geen Engelse versie aan een degelijke prijs te krijgen. De kinderen hadden ook graag Dr. Eureka gehad, maar die was er ook niet meer en ze wilden me het showexemplaar niet verkopen, ondanks aandringen ;)

Ook nog dik plezier gehad met de ballonspinnen die ze bij Zoch Verlag maakten voor Spinderella. Twee kinderen, dus twee van die dingen. Natuurlijk konden we die niet de hele dag bijhouden, dus mocht ik helemaal door hal 3 navigeren met twee reuze ballonspinnen om ze in de auto te dumpen. De karrenvracht spellen die ik achter me aan sleepte maakte het er niet makkelijker op :+

Op weg naar huis zijn we naar goede gewoonte via Kerpen gereden om daar bij Gasthaus Schweitzer een welverdiende lekkere hap eten binnen te werken. Helaas zijn de vele wegenwerken op dat traject nog steeds niet klaar, maar dat mocht de pret niet drukken :9~ .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Zo zo, Scythe doet goede zaken. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 19:14
En ik vraag me echt af waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

maartend schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:34:
[...]

En ik vraag me echt af waarom?
1. Omdat Jamey zijn zaakjes altijd goed op orde heeft?
2. Omdat de art fantastisch is?
3. Omdat hij een goede blend tussen Euro en AT weet te maken?

Ik twijfel nog. Ik vind de prijs iets te hoog en het spel duurt iets te lang voor mij. Ik vind zijn stretchgoal manier ook een beetje vreemd. Het zit nu al bijna op een half miljoen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ViNcE schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

1. Omdat Jamey zijn zaakjes altijd goed op orde heeft?
2. Omdat de art fantastisch is?
3. Omdat hij een goede blend tussen Euro en AT weet te maken?

Ik twijfel nog. Ik vind de prijs iets te hoog en het spel duurt iets te lang voor mij. Ik vind zijn stretchgoal manier ook een beetje vreemd. Het zit nu al bijna op een half miljoen.
Ik had Euphoria gekocht, maar na 1 game weer doorverkocht.
Art geweldig, thema ook. gameplay nix voor mij.
Vandaar ook dat ik 7th Continent ga backen. En net Gloomhaven gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wormaap schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:27:
Hier ook een geslaagde Essen :)

[afbeelding]

U ziet: Brass deluxe edition, Runewars, Imperial Settlers, een figurine van de panda uit Takenoko (en de chibis expansion was uitverkocht in het Engels! Is wel taalonafhankelijk, maar toch...), Codenames, Kingdom Builder, Res Publica 2230AD (Kickstarter opgehaald), Biblios, Keyflower Gesigneerd door Richard Breese), bovenop Keyflower de vier promotiles die ik erbij kon scoren voor het goede doel, Blockers en Kohle, Kies und Knete zijn Duitstalige spellen die ik gratis erbij kreeg toen ik Brass kocht, de Pillbug expansion voor Hive Carbon, twee promos voor Eclipse, Star Realms Colony Wars (standalone expansion), Black Sheep and White Sheep omdat het er leuk uitzag, expansion 2 voor Samara, en als laatste Onirim met twee sets promos.

Budget was nog niet op, tijd was nog niet op, maar het was wel goed zo :) De kast is overvol, en ik heb alweer een stuk klerenkast moeten opofferen :P

Dus niet te veel enorm nieuwe dingen, ik heb nog genoeg te spelen van een paar jaar oud :)

Congratz on keyflower, blijft 1 van mijn favorieten !
Had maar gezegd, heb hier nog een imperial settlers liggen. 2 x gespeeld en ik wil hem wel weer verkopen/ruilen.

Dat klerenkast probleem ken ik, alleen bij mij zijn het de boeken en de spellen die aan het ruzien zijn over ruimte :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik heb inmiddels Scythe ook gebacked. Ben gegaan voor de 99 dollar pledge. Ik zat er al een tijdje naar uit te kijken en na de demo's op Spiel wilde ik hem sowieso hebben. Het boek zelf vind ik niet interessant, maar het grote bord en de mooie componenten dan weer wel. Jammer dat we nog een jaar moeten wachten bijna.

Heb alleen Euphoria van hem, maar deze vind ik al fantastisch. Als het goed is komt in November Viticulture the essential edition binnen. Ook daar erg benieuwd naar.

Hopelijk komt er de komende tijd niet al te veel meer uit. Gaat namelijk hard met nieuwe spellen en uitgaven. Ook komt hopelijk binnenkort The Gallerist binnen. Die heeft ook al van die supermooie components.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
heuveltje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Congratz on keyflower, blijft 1 van mijn favorieten !
Had maar gezegd, heb hier nog een imperial settlers liggen. 2 x gespeeld en ik wil hem wel weer verkopen/ruilen.

Dat klerenkast probleem ken ik, alleen bij mij zijn het de boeken en de spellen die aan het ruzien zijn over ruimte :P
Haha, had ik dat geweten... Ah well :)
Keyflower heb ik puur gekocht omdat'ie op BGG zo hoog scoort. Ik vind het spel er niet echt mooi uitzien, maar iedereen die het speelt lijkt het geweldig te vinden :)
Hier vochten de spellen ook met de boeken. Toen heb ik twee kleinere boekenkasten gekocht en naast het bed gezet voor de boeken, en de boekenkast volledig gereserveerd voor spellen. Maar die is nu ook vol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Wormaap schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:17:
[...]

...
Hier vochten de spellen ook met de boeken. Toen heb ik twee kleinere boekenkasten gekocht en naast het bed gezet voor de boeken, en de boekenkast volledig gereserveerd voor spellen. Maar die is nu ook vol :+
Zelfde probleem hier. De boeken worden langzaamaan steeds verder teruggedrongen :P

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2709753_lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
even wat humor:

http://www.ad.nl/ad/nl/10...zij-eerlijke-vinder.dhtml

Let op! het gaat hier over een collectie Magic the gathering kaarten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

corset schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:34:
even wat humor:

http://www.ad.nl/ad/nl/10...zij-eerlijke-vinder.dhtml

Let op! het gaat hier over een collectie Magic the gathering kaarten.
Hahaha. Die auteur heeft duidelijk geen idee gehad waar het over ging bij vertalen.
Ik kreeg een paar 'magische kaarten' uit zijn verzameling en die zal ik voor altijd koesteren." Het is onbekend gebleven hoe Tom zijn verzameling verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jk_W schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:46:
[...]

Hahaha. Die auteur heeft duidelijk geen idee gehad waar het over ging bij vertalen.

[...]
Vergeet niet: "een stripkaart uit de collectie" :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik heb gisteren zelf ook naar Scythe zitten te kijken, maar dan meer uit verwondering over hoe dat bedrag omhoog tikte als een koekoeksklok op Red Bull. In de tien minuten die het me kost om van mijn werk naar huis te fietsen was er bijna 100.000 dollar bij gekomen 8)7 . Het spel is verder duidelijk niets voor ons, dus ben zelfs niet in de verleiding gekomen om te pledgen, voor de verandering :) .

Kickstarter blijft voorlopig dus op een laag pitje staan voor mij, maar met de stapel van Essen die nog verwerkt moet worden is dat ook niet meteen een probleem :+ . GobbleStones is al een succes, gisteren ook nog Medieval Academy en Alea Iacta Est uitgepakt, die komen vandaag en morgen wel op tafel. Between Two Cities, Pueblo en Haru Ichiban zouden deze maand ook nog moeten aankomen. Voor die laatste had ik een pre-order in Essen, maar de spellen bleken niet aangekomen te zijn - het wordt nu opgestuurd.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Voor de mensen die Ticket to Ride leuk vinden. Momenteel is de Ticket to Ride 10th Anniversary Edition in de aanbieding bij Bol:
http://www.bol.com/nl/p/t...ordspel/9200000028227219/

Heb hem nog niet eerder ergens anders zo goedkoop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:57
Thanks, had dankzij deze thread al een oogje op dat spel, en waarom nu niet gelijk een mooie grote editie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

MADG0BLIN schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:51:
Voor de mensen die Ticket to Ride leuk vinden. Momenteel is de Ticket to Ride 10th Anniversary Edition in de aanbieding bij Bol:
http://www.bol.com/nl/p/t...ordspel/9200000028227219/

Heb hem nog niet eerder ergens anders zo goedkoop gezien.
Hij kost nu weer 70,-
De aanbieding was van korte duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:22

Christiano007

Ich bin der champion

Damn wat koste die dan?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
41 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:22

Christiano007

Ich bin der champion

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25
Iemand toevallig ervaring met de uitbreiding Dungeon Petz: Dark Alleys? Basisspel vind ik erg geinig, alleen vraag ik me af of het spel er niet extra ingewikkeld van wordt.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:57
En hij is binnen, voor 41 euro, nu hopen dat het wel een leuk spel is....!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/of7k39.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Findail schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:34:

[afbeelding]
Persoonlijk vind ik het dus niks. Heb hem paar maal gedaan, maar boeit me gewoon niet.

Maar ja, je bent hem zo kwijt voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Findail schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:34:

[afbeelding]
Ticket to Ride blijft een van de meest gespeelde games uit m'n collectie.
America is wat lastiger omdat je elkaar daar wat meer kan dwars zitten (als je de route naar Atlanta claimt pak je een veel benodigde route, waarbij omrijden vaak erg kostbaar is).
In dat geval vind ik TTR Europe net wat leuker, omdat je daar altijd nog stations hebt. Afgezien daarvan vind ik het een geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:47:
[...]

Ticket to Ride blijft een van de meest gespeelde games uit m'n collectie.
America is wat lastiger omdat je elkaar daar wat meer kan dwars zitten (als je de route naar Atlanta claimt pak je een veel benodigde route, waarbij omrijden vaak erg kostbaar is).
In dat geval vind ik TTR Europe net wat leuker, omdat je daar altijd nog stations hebt. Afgezien daarvan vind ik het een geweldige game.
TTR is een favoriet thuis, maar ik ken ook mensen die het niks vinden :). De 10-year anniversary edition ziet er zeker top uit, het lullige eraan is dat je de componenten niet kan gebruiken op de uitbreidingsborden. Als je die wilt spelen moet je alsnog een 'gewone' versie kopen.

TTR USA wordt overigens een stuk leuker met de uitbreiding USA 1910. Dan heb je veel meer verschillende tickets die over het hele bord verspreid zitten en ben je niet meer afhankelijk van enkele sleutelroutes.

[ Voor 11% gewijzigd door HellPunk op 15-10-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:32:
TTR USA wordt overigens een stuk leuker met de uitbreiding USA 1910. Dan heb je veel meer verschillende tickets die over het hele bord verspreid zitten en ben je niet meer afhankelijk van enkele sleutelroutes.
Ja klopt, hoewel daar nog steeds vrij veel heel efficient over het stukje naar Atlanta lopen (ooit in de online game eens gekeken hoeveel punten je dan kunt halen, en hoeveel tickets, dat loopt redelijk uit de hand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

Ja klopt, hoewel daar nog steeds vrij veel heel efficient over het stukje naar Atlanta lopen (ooit in de online game eens gekeken hoeveel punten je dan kunt halen, en hoeveel tickets, dat loopt redelijk uit de hand).
Hmm, is mij nooit zo opgevallen :), maar het klopt wel. De driehoek Dallas - Little Rock - Oklahama en het stuk Atlanta - Nashville - Saint-Louis zijn erg belangrijk op deze map, zeker met USA1910. De alternatieven zijn langer en vergen een specifieke kleur.

Heeft er iemand al de nieuwe map van Groot-Britannië gespeeld? Als anglofiel wil ik die wel hebben, maar dan moet-ie wel leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:59:
Heeft er iemand al de nieuwe map van Groot-Britannië gespeeld? Als anglofiel wil ik die wel hebben, maar dan moet-ie wel leuk zijn!
Ik heb 'm op Essen gekocht en nu 1 keer gespeeld.
Ik vind de extra opties die erin zitten wel gaaf, het speelt anders dan de Ticket to Rides die ik gewend ben, omdat je nu aanbestedingen moet kopen (wil je in Ierland, Schotland of Wales bouwen), en je standaard alleen routes met lengte 1 of 2 kunt bouwen. Daarboven heb je extra kaarten nodig die je met locomotieven kunt kopen (waar er ook meer van inzitten). Deze geven je ook boosters (+1 punten op ferry routes, + 2 punten voor iedere ticket die je voltooid en dergelijke). Daarmee krijg je een extra dimensie aan het spel die ik zelf best geslaagd vindt, maar het gaat een stapje verder dan de standaard TTR.

Je moet wel meer opletten heb ik gemerkt, omdat je niet zomaar alles mag, maar dat maakt het wel wat spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Gisteren weer eens een keer naar een spellenavond gegaan. Het was zeker gezellig en drie nieuwe spellen gespeeld. Vault Wars was net binnen en meteen kunnen proberen. Storage Wars met een fantasy theme. Erg leuk gedaan, met een beetje bluffen, gokken en geluk. Daarna BUrger Boss gedaan, met dobbelstenen rollen en dan per dobbelsteen een actie uitvoeren. Was wel grappig, maar veeeeeeeel te lang. Als laatste had ik een prototype van de designer van Coup. Soort social deduction, zoals ONUW. Ik vond hem erg leuk, maar ik moet hem nog wat meer spelen.
Daarnaast speel ik nu bijna dagelijks Cha Dango en Falling Coin met mijn dochter. Ze begint er erg goed in te worden. Binnen tien jaar kan ik gewoon alles met mijn kinderen spelen. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:50:
[...]

Ik vind de extra opties die erin zitten wel gaaf, het speelt anders dan de Ticket to Rides die ik gewend ben, omdat je nu aanbestedingen moet kopen (wil je in Ierland, Schotland of Wales bouwen), en je standaard alleen routes met lengte 1 of 2 kunt bouwen. Daarboven heb je extra kaarten nodig die je met locomotieven kunt kopen (waar er ook meer van inzitten). Deze geven je ook boosters (+1 punten op ferry routes, + 2 punten voor iedere ticket die je voltooid en dergelijke). Daarmee krijg je een extra dimensie aan het spel die ik zelf best geslaagd vindt, maar het gaat een stapje verder dan de standaard TTR.

Je moet wel meer opletten heb ik gemerkt, omdat je niet zomaar alles mag, maar dat maakt het wel wat spannender.
Gisteravond ook deze versie uitgeprobeerd. Ik vond de aanbestedingen wel aardig werken. Het ontwerp van de kaart vond ik wat onoverzichtelijk en ik vond de speelkaarten in vergelijking met de TTR die ik eerder speelde (geloof de Duitsland versie) niet heel sterk vormgegeven. Geen enorme dealbreakers maar wel iets om te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar de treinkaarten van TTR Duitsland zijn ook wel een stuk mooier dan die van de andere TTRs vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dit weekend hang ik een beetje rond op een LAN-party, maar mijn laptop heb ik nog niet aangezet. De zak met bordspellen die ik meegenomen heb, daarentegen... :)
Vrijdagavond hebben we eerst twee potjes Black Sheep and White Sheep gespeeld. Een slecht vertaald Aziatisch (volgens mij Taiwanees) spel. Eigenlijk best een slecht spelletje, maar wel grappig genoeg om leuk te zijn :P Daarna een potje Trickerion. Een vriend had de Kickstarter gebackt en in Essen opgehaald. Best leuk, maar je kan naar mijn idee wel héél weinig in een beurt. Misschien dat dat verandert als we hem vaker spelen. Gisteren heb ik met die zelfde vriend onze eerste pot Brass gespeeld. In Essen gekocht, puur omdat'ie op BGG zo aangeprezen wordt. En wát een waanzinnig spel is dat zeg! Constant lastige keuzes, omdat je van alles kan en wil doen, maar je resources beperkt zijn.
Daarna heb ik nog een potje X-Wing miniatures gespeeld. Ik had hem nog niet eerder gedaan, en ik kan ook niet zeggen dat het me echt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
TERW_DAN schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:35:
Maar de treinkaarten van TTR Duitsland zijn ook wel een stuk mooier dan die van de andere TTRs vind ik zelf.
Is de enige andere versie die ik gespeelt heb dus misschien dat ik daardoor verwend ben :+

Het hield me in ieder geval niet tegen om het spelen en het was ook zeker leuk om te spelen. Voor de rest sluit ik compleet aan dat je beter moet opletten en dat het wel iets extra toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Laatst een spellenavond gehad en waren we uiteindelijk met 15 man.
Heel de avond alleen Weerwolven gedaan maar dat was wel erg leuk omdat het een gemixte groep vrienden was.

Inmiddels zijn ook Monster Mansion en Salem onderweg dus de volgende keer heb ik nog iets meer keuze voor grotere groepen. Daarnaast ook erg benieuwd naar Lost in the Woods :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hier ook weer een goed weekend vol met spellen. Handig als de kinderen wat ouder worden, dan kunnen ze steeds meer spelen.
De oudste krijgt nu uitgebreid engels op het voortgezet onderwijs, dus spellen met niet al te veel engelse zoals Tiny Epic Galaxies behoren nu ook tot de mogelijkheid. :)

Voor de rest Ticket to Ride: Europe, Carcassonne, Machi Koro, La Isla & Splendor gespeeld.

Aankomende donderdag start ik met drie vrienden voor het eerst Pandemic Legacy. Ben heel erg benieuwd naar hoe dat gaat verlopen. Anderen die dat hier ook spelen of gaan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik twijfel een beetje over Pandemic Legacy. Ik heb Pandemic met uitbreiding en Pandemic the cure al. Het idee van Pandemic Legacy vind ik best leuk, maar vraag me heel sterk af in hoeverre het iets toevoegt aan de games die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Pfff, het is pas drie maanden geleden dat ik vol blijdschap postte dat ik een kast als spellenkast had ingericht en games moest gaan kopen om hem verder te vullen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cDWbvzD.jpg

Tot dusver dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
MADG0BLIN schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:57:
Aankomende donderdag start ik met drie vrienden voor het eerst Pandemic Legacy. Ben heel erg benieuwd naar hoe dat gaat verlopen. Anderen die dat hier ook spelen of gaan beginnen?
Ik heb vanavond de eerste ronde gespeeld met m'n vriendin. Ik vind het een erg leuke setup, het Legacy aspect maakt het spel zeker interessant genoeg om het zo vaak te spelen. Ik weet niet in hoeverre de onderstaande tekst als spoiler wordt gezien, dus ik zet het even tussen spoiler-tags verder. Better safe than sorry!

spoiler:
Al na de eerste keer zijn er dingen veranderd. Ook het feit dat je aan het eind permanente bonussen krijgt als je wint, maakt het interessant om het weer te spelen. Uiteindelijk is het wel (nog) gewoon Pandemic, dus je reist over de hele wereld en probeert de ziektes te genezen. Als je dat al heel vaak gespeeld hebt, zou het spel kunnen tegenvallen. Maar doordat ze er een verhaallijn in hebben gebracht, kun je het toch prima doorspelen. Ik heb nu al zin in mijn tweede potje, al ben ik bang dat we er dan niet zo gemakkelijk doorheen komen.
Wormaap schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:10:
Pfff, het is pas drie maanden geleden dat ik vol blijdschap postte dat ik een kast als spellenkast had ingericht en games moest gaan kopen om hem verder te vullen.

[afbeelding]

Goede collectie! Mijn verzameling staat verspreid; een deel in de woonkamer en een deel in de hobbykamer. En in de hobbykamer ben ik nog steeds meer kasten aan 't overnemen :D. Zeker met mijn KS-verslaving gaat het hard, al die Stretch Goals en add-ons nemen behoorlijk wat ruimte in :D.

[ Voor 21% gewijzigd door Chevalric op 18-10-2015 23:20 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:50:
[...]

Ik heb ondertussen ook het filmpje van de Dice Tower gezien. De map lijkt me op zich wel leuk, maar helaas leert de ervaring thuis dat maps met extra complexiteit minder goed onthaald worden - TTR Nederland spelen we bijvoorbeeld haast nooit en Afrika mocht ook al niet op de verlanglijst :). Maar deze lijkt me wel geschikt om met mijn vrouw te spelen, die houdt wel van iets moeilijkers en ze deelt mijn interesse voor de UK, dus misschien komt-ie er toch wel ooit :).
ViNcE schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:44:
Daarnaast speel ik nu bijna dagelijks Cha Dango en Falling Coin met mijn dochter. Ze begint er erg goed in te worden. Binnen tien jaar kan ik gewoon alles met mijn kinderen spelen. :)
Thuis zijn GobbleStones en Piñata Party de kids-favorieten van Essen. Gisteren hebben we voor 't eerst ook Castle Panic gespeeld, vond mijn zoon meteen geweldig. Papa had wel niet goed gekeken en per ongeluk een Duitse versie gekocht, maar dat kon de pret niet drukken, na twee keer weet iedereen toch wat alle kaarten betekenen. Het wilt wel zeggen dat ik nu op zoek mag naar een Duitse versie van de uitbreiding :o , want het basisspel biedt wel weinig variatie.
Wormaap schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:10:

[afbeelding]

Ik zit hier na Essen ook weer tegen de limiet aan te hikken... Zelfs als ik nog een spel of tien zou weten te verkopen dringt de noodzaak aan een vierde kast zich op :+ . Het probleem is dat er al een kast staat waar die vierde moet komen en dat is een erfstuk van de oma van vrouwlief - een monster van een kast waar je desondanks niks in krijgt. Maar ja, emotionele waarde, he - dat worden dus nog moeilijke onderhandelingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 14:27

Gilotto

Paint Skillz

Afgelopen weekend ook een spellendag gehad. We hebben met z'n vieren Eclipse met alle uitbreidingen gespeeld. Het was voor mij de eerste keer, maar gezien de ervaring met Twilight Imperium ging het wel redelijk. Wel jammer dat ik natuurlijk dead last was :). Op zich een leuk spel, maar je hebt niet echt het idee een alien race te spelen, zoals in TI3. Verder ben je veelal druk bezig je imperium op te bouwen en te behouden.

Daarna nog een paar potjes splendor gespeeld. Lekker snel spel en snel op te pikken.

Al met al een leuke dag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren P.I. gespeeld, een game die we voor 5 euro op de kop hadden getikt in Essen, en op zich best de moeite waard is. Een grappige deductie game (waar ik weliswaar zwaar in zoog), waarbij je misdaden moet zien op te lossen. Heeft wat weg van Cluedo, maar dan met een leukere mechanic.

Daarna nog een potje Alhambra, gekocht op Essen voor 15 euro. Een klassieker die ik nog niet had, en me wel leuk leek. Is zeker de moeite waard (en heb bijna spijt dat ik niet gelijk de bigbox gehaald heb, ook al was die duurder, en in 't Duits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
@Gilotto: Eclipse met alle uitbreidingen; dan heb je ook een tafel van ongeveer een formaatje voetbalstadion nodig denk ik?
Ik wil nog steeds graag Eclipse, maar de formaten tafels bij onze diverse speelgroepjes houdt me een beetje tegen ^^
Gisteren hebben we wel ontdekt dat als we het blad van onze salontafel op een bistrotafeltje zetten, dat er dan perfect een 2-player Dead of Winter op past. Met 2 spelers werkt dat spel nog verbazingwekkend goed. Je speelt dan full co-op, met de hardcore kant van de kaarten, begint met 7 starter items en kiest 3 characters uit 4 ipv 2 uit 3.

Helaas gingen we er in de laatste beurt door domme pech door het spel heen wel nipt op één moraal aan, maar hebben ons kranig geweerd met een mooie strategie die herbruikbaar is.

Verder zaterdag maar weer een potje Battlestar met Pegasus + Exodus gespeeld. Voorlopig weinig nieuwe spellen want ik moet mijn hypotheek aflossen, maar misschien voor rond de kerst toch vast een verlanglijstje gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

SndBastard schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:25:
@Gilotto: Eclipse met alle uitbreidingen; dan heb je ook een tafel van ongeveer een formaatje voetbalstadion nodig denk ik?
Ik wil nog steeds graag Eclipse, maar de formaten tafels bij onze diverse speelgroepjes houdt me een beetje tegen ^^
Gisteren hebben we wel ontdekt dat als we het blad van onze salontafel op een bistrotafeltje zetten, dat er dan perfect een 2-player Dead of Winter op past. Met 2 spelers werkt dat spel nog verbazingwekkend goed. Je speelt dan full co-op, met de hardcore kant van de kaarten, begint met 7 starter items en kiest 3 characters uit 4 ipv 2 uit 3.

Helaas gingen we er in de laatste beurt door domme pech door het spel heen wel nipt op één moraal aan, maar hebben ons kranig geweerd met een mooie strategie die herbruikbaar is.

Verder zaterdag maar weer een potje Battlestar met Pegasus + Exodus gespeeld. Voorlopig weinig nieuwe spellen want ik moet mijn hypotheek aflossen, maar misschien voor rond de kerst toch vast een verlanglijstje gaan maken.
De tafel was inderdaad flink (ik geloof 1m x 2.2m). Eclipse paste er prima op. We speelden ook maar met z'n vieren. Ik vind het in ieder geval een prachtspel (zeker met de ship pack expansion) om bij iemand anders te spelen O-).

net toch maar Roll for the Galaxy gekocht. Ik heb echt heel veel zin om dat te proberen. 55 euro blijft een hoop geld.

Ook maar meteen de nieuwe uitbreiding van dominion (avonturen) erbij gedaan, want tja, 3 euro verzendkosten minder ;).

Ben ik ook meteen door mijn spellen budget heen voor dit jaar en ik moet nog naar het spellenspektakel...

[ Voor 3% gewijzigd door Gilotto op 19-10-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:28:
Daarna nog een potje Alhambra, gekocht op Essen voor 15 euro. Een klassieker die ik nog niet had, en me wel leuk leek. Is zeker de moeite waard (en heb bijna spijt dat ik niet gelijk de bigbox gehaald heb, ook al was die duurder, en in 't Duits).
Alhambra is bij ons een topper, komt af en toe eens uit de kast en het is altijd weer leuk om het te spelen. Wij spelen altijd met deze modules, die maken het spel wat gevarieerder zonder dat het meteen te log wordt:

- Uit City Gates: de diamanten en de stadspoorten
- Uit Power of the Sultan: de nieuwe scorekaarten (zelf nagemaakt van een foto op BGG, hoef je dus niks voor te kopen)
- Uit The Thief's Turn: het wisselgeld (kun je ook nabootsen met kartonnen muntjes in de juiste kleuren, ik heb er via Spielmaterial gevonden

Ik denk wel dat het wat uitbreidingen betreft is zoals bij Carcassonne: het spel gaat snel té lang duren en te complex worden. Dice Tower heeft een goed overzicht van wat alle modules doen, erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
[b]Gilotto schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:02
Ben ik ook meteen door mijn spellen budget heen voor dit jaar en ik moet nog naar het spellenspektakel...
Een spellenbudget is voor mij zoiets als de yeti, het zou kunnen bestaan maar ik heb het nog nooit gezien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

HellPunk schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:09:
[...]

Een spellenbudget is voor mij zoiets als de yeti, het zou kunnen bestaan maar ik heb het nog nooit gezien :+
Ach ja, budget is meer om de hobby in de hand te houden. Ik speel liever de paar spellen die ik koop, dan de kast te vullen met leuke spellen die vergeten worden.

Op steam heb ik een heleboel spellen nog nooit gespeeld en dan is het lastiger te verantwoorden om nog meer nieuwe te kopen, als je nog zoveel 'nieuwe' in je lijst hebt staan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Misschien moet ik maar eens wat meer tweakers forummen. Wist niet eens dat dit topic er was.

Ik speel vooral Magic: The Gathering, maar ook eigenlijk alleen maar EDH/Commander.
Ook speel ik DnD, 3.5e, 5th en speel ook Pathfinder.

Omgeving Almelo, ben vaak te vinden bij Comicasa te Enschede, op donderdag avond en zaterdags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik heb gisteren weer twee nieuwe spellen gespeeld:
1. Suburbia Ik heb dit spel al een tijdje, maar het kwam er nooit van. Het spel zit goed in elkaar. Relatief simpel, je bouwt een mooi stadje en de tegels zijn erg thematisch. Toch leeft het niet zo bij me. Ik weet niet wat het is, maar het boeit me niet zo heel erg. Misschien nog een keer proberen, maar anders gaat hij weer weg.
2. Epic Kruising tussen Hearthstone en Magic. De meeste kaarten kosten 1 'mana' en je hebt per beurt ook maar 1 'mana' (ik weet even niet hoe ze het in Epic noemen). Alle kaarten zijn mega overpowered, maar dat maakt het juist leuk. We hebben vier potjes gedaan en het was echt heel leuk. Je kan ook deckbuilding en zo doen, maar dat haalt voor mij een beetje de lol uit het spel. Nu is het gewoon leuk en snel.

Vandaag krijg ik ook mijn Funemployed binnen, die hoop ik zaterdag te kunnen spelen. Een soort Cards Against Humanity, alleen dan leuk. Kijk maar eens op SU&SD. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Relevant voor degenen die Codenames hebben of willen. Ik heb vandaag White Goblin Games gemaild met de vraag of ik ook een los setje Nederlandse kaartjes kan aanschaffen. Ik heb de Engelstalige versie al in Essen gekocht, maar in de groepen waarin ik speel waarin Nederlands de voertaal is zou dat onnatuurlijk worden.
WGG geeft aan dat ik, als het spel in november uit is, voor €4,95 inclusief verzending een setje kaartjes kan bestellen door even te mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Dat vind ik wel netjes van WGG. Misschien doe ik dat ook wel, hoewel ik nog geen probleem heb gehad met de Engelse versie. Maar een extra setje kaarten is altijd goed.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Gisteren T.I.M.E Stories ontvangen. Spel ziet er mooi uit, ben heel benieuwd naar de speelervaring! Vrijdag komt hij op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Klantenservice van WGG is top, heb er al enkele malen gebruik van gemaakt en ze doen altijd meer dan ik verwacht!

Gisteren een ouwetje van Queen Games op tafel gelegd: Aqua Romana. In dit spel heb je werkmannen die elk een stukje van een aquaduct bouwen. Je beslist echter niet zelf hoe je je aquaduct uitbouwt: rondom het bord staan opzichters die allemaal één van de vier soorten tegels laten zien. Als je aan de beurt bent mag je alleen de tegels bouwen van de opzichters die je werkmannen kunnen 'zien' d.w.z. die in dezelfde rij of kolom op het spelbord staan. Nadat je een tegel gelegd hebt verplaats je de opzichter één positie.

Een aquaduct is 'af' als er niet meer verder aan gebouwd kan worden, je krijgt dan voor elke tegel die het aquaduct lang is één punt. Je kan er ook voor kiezen om een aquaduct zelf vroegtijdig af te sluiten. De reden hiervoor is dat elk puntentotaal maar één keer gescoord kan worden. Als iemand eerder in het spel bvb. een aquaduct van 8 punten gescoord heeft en jij doet hetzelfde, dan word je naar de eerstvolgende vrije plek op het scorespoor verwezen. Als je dus ziet dat een tegenstander een aquaduct van dezelfde lengte heeft en jij scoort het eerder dan hij, dan zal hij uiteindelijk minder punten halen tenzij hij zijn aquaduct verder kan uitbreiden, maar dat is altijd zo makkelijk.

Aqua Romana past in het rijtje van Indigo en Tsuro, eerder dan Carcassonne en Alhambra: de ruimte is beperkt en je komt al snel in mekaars vaarwater terecht. Je moet er dus wel tegen kunnen dat je plannen gedwarsboomd worden omdat je naar links moet terwijl je rechtdoor had willen gaan >:) . Het systeem met de opzichters beperkt ook je keuzes: dat is goed omdat het spel hierdoor erg vlot speelt, maar het kan ook gebeuren dat je helemaal geen tegel kan leggen - drie stappen vooruit denken zit er dus niet in. Voor wie graag tegellegspellen speelt kan het zeker de moeite zijn om op zoek te gaan naar een exemplaar, al zal je de tweedehandsmarkt moeten afstruinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren (eindelijk) Monster Mansion binnengekregen. Dit weekend op de lanparty maar eens uitproberen.

Ook Rattus Cartus zitten spelen, apart spel waarbij je punten moet verzamelen zonder teveel ratten (pest) te verzamelen, omdat je daar maar een beperkt aantal van mag hebben (en dat weet je pas helemaal aan het eind van de game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Aangezien een aantal van mijn vrienden wel interesse hebben om ook af en toe eens een lang spel te spelen, ben ik een beetje overboord gegaan en heb ik Roads & Boats, 1830 en de nieuwe versie van Through the Ages gekocht. En dan heb ik natuurlijk nog Brass, Runewars, Eclipse en vast nog wel iets dat ik nu even vergeet :+
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Candanz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:15:
Ik speel vooral Magic: The Gathering, maar ook eigenlijk alleen maar EDH/Commander.
Ook speel ik DnD, 3.5e, 5th en speel ook Pathfinder.

Omgeving Almelo, ben vaak te vinden bij Comicasa te Enschede, op donderdag avond en zaterdags.
Ha Comicasa! Goede winkel; ik hou ervan om daar rond te snuffelen. Kom er alleen veel te weinig sinds ik zelf in Wageningen woon. Mocht ik weer eens in die buurt zijn op een zaterdag, wie weet komen we elkaar dan tegen.

En bij deze ook mijn introductie in dit topic. Zoals gezegd; woonachtig in Wageningen en speel zelf Magic the Gathering en samen met mijn vriendin verschillende bordspellen;

Enkele dingen die bij ons in de kast staan:
King of Tokyo, Smash up, Munchkin, Takenoko, Dominion, Kolonisten van Catan (kaartspel voor 2 spelers) en nog wel wat andere dingen. Arkham Horror ook, maar dat is vooral mijn ding. Mn vriendin vind het vooral te lang duren (de reden dat het World of Warcraft bordspel dat ook ergens in de kast ligt nog nooit gespeeld is xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Chevalric schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:04:
Gisteren T.I.M.E Stories ontvangen. Spel ziet er mooi uit, ben heel benieuwd naar de speelervaring! Vrijdag komt hij op tafel.
En inderdaad gisteren gespeeld. Wel gemerkt dat de spelregels her en der wat onduidelijk zijn, maar uiteindelijk is het "spel" maar een klein aspect van de gehele ervaring. Het draait vooral om het verhaal en ontdekken wat er aan de hand is. Het lijkt eigenlijk vooral op een ouderwetse tekst adventure. Je gaat van locatie naar locatie en bij elke locatie hoort een beschrijving van wat je er kunt doen. Vervolgens krijg je bepaalde challenges waar je doorheen moet op basis van je karakter-eigenschappen (ben je een prater of een vechter). Bij de ene challenge heb je de ene eigenschap nodig en bij de andere weer een andere.

De hele groep vond het erg leuk en wilde graag volgende week weer verder spelen om te ontdekken hoe het verhaal verder gaat. Het is niet een spel voor mensen die roleplaying games niet leuk vinden, want het spelelement is verder heel beperkt. Je moet wat resourcemanagement doen mbt de tijd, maar dat is het dan ook. Maar verder is het een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik begin morgen aan de Pandemic Legacy campagne met 4 man. Veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Donderdag ben ik daar mee begonnen, ook met vier man. Wij hebben alle vier een top avond gehad. Voor mij het spel van het jaar. Binnenkort weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier morgen een 'zware spellen' middag/avond. Ik neem sowieso Brass, Twilight Struggle en Wir sind das Volk! mee. Misschien Keyflower ook nog, al lijkt die wel iets lichter en korter dan de andere drie. Then again, meenemen kan altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Net thuis van een spellenavond met 6 mensen. Ik heb voor het eerst Cards against Humanity gespeeld. Hoewel er soms grappige dingen uitkomen, is dit toch echt geen spel voor mij. Ik heb op advies van SU&SD wel Funemployed gekocht, ik hoop dat dit wel leuk is. Daarnaast weer veel Codenames gedaan. Dit is (voorlopig) mijn spel van het jaar. Ontzettend leuk.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zit nu op een lanparty, maar heb volgens mij nog nooit zo weinig achter m'n PC gezeten. Tot nu toe vooral veel bordspellen zitten spelen.
Ik had van de week Monster Mansion binnen gekregen, en hoewel het spel vrij simpel lijkt, is het nog best lastig om te winnen, dat is ons tot nu toe nog niet gelukt (hoewel je best ruim de tijd denk te hebben jaag je daar vrij snel doorheen, die timer is dus niet heel vriendelijk die erbij zit).
Deze kickstarter heeft wel op zich laten wachten, maar vind 'm wel de moeite waard, zeker als je het met genoeg mensen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Leuk om te lezen dat er weer veel gespeeld is _/-\o_ .

De spellenavond vrijdag ging om diverse redenen niet door en ook zaterdag vonden we maar geen tijd om te spelen. Zondag lukte het wel en hebben we Essen-aanwinst New Haven gespeeld.

In dit spel moet je resources verzamelen op een gemeenschappelijk bord door tegels aan te leggen. Met die resources kun je dan de overeenkomstige gebouwentegeltjes op je persoonlijke bord leggen. Als je resources in jouw beurt ongebruikt laat kunnen ze door je tegenstanders benut worden, dus je moet proberen om maar net te verzamelen wat je nodig hebt.

Punten verdien je door hele rijen en kolommen te vervolledigen. Je kan gebouwen face-up of face-down neerleggen - als je erin slaagt om een hele rij of kolom vol te leggen met gebouwen face-up, dan krijg je er dubbele punten voor, maar dat is moeilijker dan het lijkt.

Er is een beetje geluk bij gemoeid omdat je de juiste gebouwen en resources moet krijgen om face-up te kunnen bouwen. Je wilt natuurlijk niet zomaar de dubbele punten opgeven, maar als je op de juiste plek een tegeltje face-down legt kan dat uiteindelijk evenveel punten opleveren. Die keuze maakt het een erg leuk spel. Dat je in de beurt van je tegenstander kan spelen houdt je ook betrokken tijdens het hele spel.

Al bij al dus weer een leuke aanwinst - het enige waar ik minder fan van ben is het glossy spelbord, maar blijkbaar is dat een kenmerk van spellen van R&R Games!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Hier gisteren prima gespeeld. We zijn begonnen met Brass. Die viel meteen goed bij de vriend waarmee ik speelde. (Blij dat ik de Eagle Griphon Games Deluxe versie heb gekocht, daar zit een tweespelerbord bij. Is fan-made en online te vinden, maar als achterkant van het bord toch leuker dan zelf printen. Nadat ik'm gekocht had zag ik dat er om die versie blijkbaar wat gezeur is m.b.t. rechten, maar dat zoeken Martin Wallace en EGG maar lekker samen uit.)
Daarna hebben we onze eerste twee potjes Codenames gespeeld. Zoals verwacht voelde het een béétje onnatuurlijk om buiten het spel NL te spreken en hints in het Engels te moeten geven, maar het viel ook wel weer mee. Leuk spel! En verrassend moeilijk als spymaster :)
Na het avondeten zijn we begonnen aan een pot Twilight Struggle. Omdat het zijn eerste keer was ging dat uiteraard erg langzaam, en hebben we in de eerste beurt al besloten om na drie beurten (dus alleen early war) te stoppen. In die laatste beurt werd de vriend in kwestie gedwongen om de Europe scoring card te spelen terwijl ik op één na alle battlegrounds in Europa had, en mij dus fikse VPs te geven. Daarna nog een laatste potje Codenames en toen waren we weer klaar :)
Hij vond Brass geweldig interessant, maar vond TS erg zwaar aanvoelen. Daar zit wel wat in, want hoewel Brass complexer is, zit je bij TS vaak acties te doen die je tegenstander bijna net zo veel helpen als jezelf, waardoor elke beslissing pijn doet. Dat is ook waarom ik het zo'n geweldig spel vind, want ik hou van moeilijke keuzes tijdens het spelen.
's Avonds voor het slapengaan nog een solopotje Onirim gespeeld. Zoals al mijn potjes tot dusver verloren terwijl ik nog één deur moest. Toch eens zoeken naar een strategie voor dat spel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gister met een vriendin wat essen aankopen gespeeld.

7 - Wonders duel.
7wonders, maar dan specifiek voor 2 spelers.
Het draft mechaniek is vervangen door stapels kaarten waarbij je half weet wat je aan je tegenstander overlaat als je zelf een kaart vind. Werkt opzich goed, en 7 wonders is er heel herkenbaar in.
Dat gezegd hebben vind ik 7 wonders niet bijzonder leuk, en deze variant brengt daar weining verandering in.

Roll for the galaxy : Welliswaar was deze al wat ouder, en hebben we uiteindelijk niet met de essen uitbreiding gespeeld. Maar ik blijf hem geweldig vinden, het heeft sterke verwijzingen naar race FTG. Maar staat toch op zijn eigen als een afzonderlijk spel. En wat mij betreft een van de betere spellen die er momenteel uit zijn.

Nations - Dice game : Weer een dobbelspel. Dit voelt meer aan als Nations - the superlight edition.
Potjes duren ook maar 30 Min. Op zich wel aardig, maar ik speel liever 2 uur het echte nations :)

Discoveries. Soort lewis en clark, maar dan met dobbelstenen ipv handkaarten. 1 Keer gespeeld en dat beviel best goed. Wel had ik in het begin wat doms gedaan, waardoor ik meteen achterliep. En dan duurt het spel toch vrij lang. Maar we gaan hem zeker nog eens spelen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hoe staan de mensen hier trouwens tegenover lange en/of zware spellen? Het zal de oplettende lezer vast niet verbazen dat ik er groot fan van ben. Ik hou van uitdaging, en als een spel interessant blijft mag dat voor mij best 10 uur duren. (Note, een spel van 10 uur moet nog gaan gebeuren, ben nog niet voorbij een uur of vijf, zes gekomen.)
Ook 'droge' thema's als die in Brass of 1830 vind ik prima. Iets als Arkham Horror kan mij dan weer niet écht boeien als het lang duurt. Een pot van twee uur vind ik prima, maar het kan ook zomaar vijf uur of langer duren, en dan is voor mij de lol er wel vanaf. Gelukkig was ik er die keer toen het acht uur duurde niet bij :+
Uiteraard speel ik ook graag kortere en lichtere spellen, maar als ik kan kiezen... :)

Nog een kleine sidenote: er zijn natuurlijk ook kortere spellen die behoorlijk uitdagend zijn. Hive of Race for the Galaxy kunnen me ook fijn aan het denken zetten, maar geven me niet de voldoening van een pot Twilight Struggle, Eclipse of Brass. Natuurlijk wel makkelijker mensen vinden om mee te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 26-10-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik vind het zelf ook erg tof. Zoals al vaker gemeld is het langste spel wat wij af en toe spelen TI:3. Het is wel afhankelijk van de groep en de ervaring ervan, maar mag graag zelf lange spellen spelen.
28 november staat het volgende gameweekend weer gepland en dan komt op zaterdag ook TI:3 weer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Wormaap schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:11:
Ik hou van uitdaging, en als een spel interessant blijft mag dat voor mij best 10 uur duren.
Weet niet of er nog aan te komen is, maar ik kan me vreselijk lange Kingmaker sessies herinneren.
Er staat 2 - 4 uur voor een game, maar ik kan me wel langere herinneren. Misschien afhankelijk van het type spelers, paar leuke discussies over interpretatie van de regels kan er goed inhakken.
Ook Civilization hebben we wel eens diep in de nacht moeten afbreken om de volgende middag weer op te pakken.

Oh, ook brullen is Diplomacy. We speelden dat op werk (IT Afdeling :+ ) in de loop v/e paar weken en dat ging best aardig ; onderhandelen tijdens koffiepauzes en lunch, zetten inleveren en gamemaster hing resultaat op. Maar op een gegeven moment bemoeide de hele afdeling zich ermee en ging er iets te veel tijd in zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 26-10-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Hoe staan de mensen hier trouwens tegenover lange en/of zware spellen? Het zal de oplettende lezer vast niet verbazen dat ik er groot fan van ben. Ik hou van uitdaging, en als een spel interessant blijft mag dat voor mij best 10 uur duren. (Note, een spel van 10 uur moet nog gaan gebeuren, ben nog niet voorbij een uur of vijf, zes gekomen.)
Een van mijn gaafste spellen ooit was Twilight Imperium met 8 man. (Session report). Uiteraard niet gewonnen, maar de onderhandelingen met andere spelers, de spanning en de onverwachte wendingen waren super. Ik heb er nog steeds goede herrinneringen van.

Het leuke aan lange spellen is dat je ze niet vaak speelt. Daardoor ben je (nou ja, ik in ieder geval) al weken van tevoren bezig met tactieken uitdenken en regels nalezen. En naderhand heb je het gevoel dat je een uniek spel hebt meegemaakt.

Zowiezo hou ik van lange spellen. Ik GM nu een Pathfinder Campaign (Rise oof the Runelords). We spelen eens per 2 weken en zijn al ruim anderhalf jaar bezig en op 1/3 van het verhaal. :)

Ik krijg net bericht dat Roll for the Galaxy is verzonden. :D Hopelijk dit weekend maar uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Een spel mag van mij best een uitdaging bieden, maar ik ben zelf niet zo van de zware of lange spellen. Madeira, Kanban, Trickerion, ... zien er wel allemaal indrukwekkend uit, maar mijn hoofd ontploft ervan :+.

Dat heeft er natuurlijk deels mee te maken dat ik tijd noch medespelers heb voor dergelijke spellen.
Onlangs had je op KS nog zo 'n waanzinnig succesvolle remake van een ouder civ-game - de naam ontsnapt me nu even. Ik had het bijna gebacked omdat het er zo goed uitzag, maar door de moeilijkheidsgraad en spelduur wist ik wel dat het nooit op tafel zou komen.

Daarenboven speel ik het liefste zoveel mogelijk soorten spellen. Op vier uur kan ik pakweg Fresco, Ticket to Ride en Alhambra spelen, daar geef ik dan toch de voorkeur aan boven één enkel spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Daar komt onze KS pledge aan van trickerion;
https://www.vesselfinder....MO-9601302-MMSI-566704000

Nog maar een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Was deze nog niet klaar dan? Ik dacht dat ze hem al verkochten op Spiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Jk_W schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:50:
Ik begin morgen aan de Pandemic Legacy campagne met 4 man. Veel zin in!
We hebben januari en februari gespeeld. Tot nu toe nog niet verloren...

Heel gaaf! Ik kan niet wachten om komende zondag aan maart te beginnen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MADG0BLIN schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:12:
klopt, maar daar was ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
MADG0BLIN schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:12:
Klopt, een vriend van me heeft daar zijn pledge opgehaald. Maar ik heb een keer gelezen dat uitgevers voor Essen en GenCon vaak een stapel games laten invliegen om ze te kunnen laten zien en verkopen op de show. Maar het zou natuurlijk veel te duur worden om dat voor alle KS-pledges te doen, dus die komen gewoon per boot.
HellPunk schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

Een spel mag van mij best een uitdaging bieden, maar ik ben zelf niet zo van de zware of lange spellen. Madeira, Kanban, Trickerion, ... zien er wel allemaal indrukwekkend uit, maar mijn hoofd ontploft ervan :+.

Dat heeft er natuurlijk deels mee te maken dat ik tijd noch medespelers heb voor dergelijke spellen.
Onlangs had je op KS nog zo 'n waanzinnig succesvolle remake van een ouder civ-game - de naam ontsnapt me nu even. Ik had het bijna gebacked omdat het er zo goed uitzag, maar door de moeilijkheidsgraad en spelduur wist ik wel dat het nooit op tafel zou komen.

Daarenboven speel ik het liefste zoveel mogelijk soorten spellen. Op vier uur kan ik pakweg Fresco, Ticket to Ride en Alhambra spelen, daar geef ik dan toch de voorkeur aan boven één enkel spel.
Trickerion vond ik niet zo complex. Wel best leuk! :)
Medespelers zijn hier gelukkig geen héél groot probleem, al moet ik wel rekening houden met de groep. Ik speel in een paar verschillende groepen, die verschillende dingen leuk vinden. Nu heb ik laatst alsnog Eclipse gespeeld met de 'lichtste' groep, maar dat is daar uitzondering. Bij de 'midden'-groep kom ik prima weg met Eclipse. Ook Chicago Express vond een deel daar leuk. Dan heb ik nog een groep van een paar mensen waarmee we laatst een 'zware' spellengroep zijn begonnen. Daar is min of meer de afspraak dat alles kan. Maar daar hebben we nog niet als groep mee gespeeld, dus in hoeverre dat echt gaat werken gaan we nog zien.
En dan speel ik nog vaak met mijn vriendin. Die heeft niet altijd zin in lang en zwaar, maar is er zeker niet bang voor. En daarmee voel ik mij een gezegend mens :+

[ Voor 63% gewijzigd door Wormaap op 26-10-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe staan de mensen hier trouwens tegenover lange en/of zware spellen?
Het grootste probleem is bij ons vaak de ruimte die sommige van dat soort games innemen.
Firefly is een geliefde gaame hier (die ook erg lang kan duren), maar je hebt echt wel een flinke tafel nodig wil je het allemaal goed neer kunnen leggen.

Het idee is dat ik straks een flink grote speeltafel heb, dan kan ik 't ook makkelijk laten liggen als je dit soort games niet in 1 keer uit kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Hoe staan de mensen hier trouwens tegenover lange en/of zware spellen?
Ik vind alles leuk om te spelen, maar ik heb er vaak gewoon de tijd niet voor. Daarnaast speel ik al zo weinig, dus hou ik ook van een beetje variatie. Daarom heb ik bijvoorbeeld BSG verkocht en Dark Moon gekocht. Ik wel zoveel mogelijk spelplezier in een korte tijd hebben. :)

Ik denk dat mijn dochter dit jaar heel veel spelletjes voor Sinterklaas krijgt trouwens. Jong geleerd is oud gedaan. Over 5 jaar kan ik met haar Eclipse spelen ....

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat de echte zware jongens niet aan mij besteed zijn. Hangt wel een beetje van 't soort spel af. Als je een motortje moet bouwen (zoals Tzol'kin), dan haak ik af, maar een Eclipse wil ik nog wel voor aanschuiven. Ik neig de laatste tijd steeds meer naar de lichte tot middelzware ameritrash spellen. Chaos in the Old World, Blood Rage, Arcadia Quest vind ik leuk. Maar ook een Alchemists vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Chevalric schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:44:
Chaos in the Old World, Blood Rage, Arcadia Quest vind ik leuk.
Heb je Chaos en Blood Rage allebei gespeeld? Kan je aangeven welke je beter vindt? Ik heb Chaos thuis liggen, maar nog niet gespeeld. Nu zie ik weer heel veel Blood Rage voorbij komen en dat lijkt me ook wel interessant. Chaos lijkt me net iets zwaarder omdat elke speler zijn eigen regels heeft. Blood rage begint dacht ik voor iedereen hetzelfde.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Waar ik zelf een beetje moeite mee heb, is om alle keuzes tot in den treuren door te moeten rekenen. En niet zozeer dat ik niet kan rekenen want dat lukt prima. Maar de interesse om alles door te rekenen is er simpelweg niet. En dan gaat het bij spellen zoals Lords of Waterdeep en Terra Mystica nog wel want dan zijn de keuzes redelijk beperkt en zie je vrij snel wat goede en wat minder goede zetten zijn. Maar bij een Agricola of Le Havre bv heb je zoveel kaartjes dat ik zoiets heb van, ik pak wel een kaartje die goed lijkt en dan zie ik achteraf wel of het een beetje goed uitpakt.

Twee vrienden van mij zijn daarentegen een stuk fanatieker en doen dat wel met als gevolg dat menig spel veel langer duurt dan wat er op een doos aangegeven staat.

offtopic:
Overigens, wat is de definitie van een zware game? Een game waar er heel veel te doen is, of een spel die lang duurt? In het geval van Le Havre geldt het natuurlijk voor beide. Maar ik vind de essentie van Agricola niet zwaar maar je kunt er wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Robkazoe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:04:
Twee vrienden van mij zijn daarentegen een stuk fanatieker en doen dat wel met als gevolg dat menig spel veel langer duurt dan wat er op een doos aangegeven staat.
Tijd voor een zandloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Lengte vind ik zelf geen factor voor 'zwaar'. Voor mij zit het in complexiteit en diepte, waarbij comlexiteit naar mijn idee vooral in de regels zit (een wargame met 80 pagina's aan regels noem ik zwaar), en diepte vooral in de toepassing daarvan (Go met zijn half A4'tje aan regels is ook zwaar omdat de mogelijkheden eindeloos zijn).
Dus Agricola zou ik zeker zwaar noemen, omdat het een behoorlijke brain-burner kan zijn. Arkham Horror wordt door veel mensen ook zwaar gevonden, maar da's meer omdat er veel regels zijn.

Het optimaliseren van een beurt kan inderdaad lang duren, maar het grappige is dat spelers die dat tot in den treure doen in mijn ervaring zeker niet altijd winnen. Afhankelijk van het spel kan strategisch overzicht soms veel nuttiger zijn. En een overwachte actie van een tegenstander kan je zorgvuldig geoptimaliseerde plan ineens een stuk slechter maken, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Opmerkingen als "DUURT LANG!" werkt ook best aardig. Maar het zandloperidee is niet eens zo heel slecht. Ga ik onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Net 'Between two Cities' binnengekregen. In Essen waren ze allemaal al weg, maar heb 'm nu toch binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
ViNcE schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:55:
[...]

Heb je Chaos en Blood Rage allebei gespeeld? Kan je aangeven welke je beter vindt? Ik heb Chaos thuis liggen, maar nog niet gespeeld. Nu zie ik weer heel veel Blood Rage voorbij komen en dat lijkt me ook wel interessant. Chaos lijkt me net iets zwaarder omdat elke speler zijn eigen regels heeft. Blood rage begint dacht ik voor iedereen hetzelfde.
Sterker nog, ik heb ze beide in mijn collectie :). Blood Rage heb ik nu pas 1x gespeeld, dus heb er nog niet een heel duidelijke mening over. Het verschil is inderdaad dat je bij CitOW vanaf de start een asymmetrisch spel hebt. Je hebt niet zozeer eigen regels, maar wel een eigen strategie die je moet volgen. Je moet als Slaanesh niet gaan proberen om het op combat te winnen en als Khorne moet je juist wel zoveel mogelijk ruzie zoeken (op het bord :P).

Bij Blood Rage komt die asymmetrie er pas in een later stadium in. Bij Blood Rage moet je dan wel weer wat vaker spelen om de kaartjes te leren kennen, zodat je weet welke kaartjes goed combineren en wat je dus moet draften. Dat zorgt er wel voor dat een ervaren speler rondjes draait om nieuwe spelers, maar dat is bij alle draft-spellen zo, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

Dhrax

Prog Lord

Voor de liefhebbers (actie alleen vandaag);

http://www.ibood.com/home...-games-spellenbundel.html

Voor de prijs kun je dit eigenlijk niet laten schieten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dhrax op 28-10-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
belfrink schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:53:

Eigenlijk wel. Maar ja, ik ben dan ook meer van FFG en niet van 999.
Mocht je willen beginnen met gamen, dan is dit een leuk setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Afbeeldingslocatie: http://iboodimage.cachefly.net/33014/large/999-games-spellenbundel.jpg

Staat op iBood voor € 29,95. Misschien is dit wat voor de mede-Tweaker?

[ Voor 9% gewijzigd door Snappie88 op 28-10-2015 09:32 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 11:04
Wel even rekening houden dat carcasonne de reiseditie is en je dus geen uitbreidingen op kan spelen.
Ik heb hem ook besteld. Ik heb enkel Caesar en cleopatra van deze set en dat is een leuk spel voor 2. Drie andere spellen heb ik al goede dingen gehoord. Enkel andermans veren ken ik niet maar klinkt ook wel leuk. Dus voor die 35€ valt het wel goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Woo! Smallworld binnen :D Dit samen met de legends expansion.

Wordt binnenkort dus leuk spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:31:
Net 'Between two Cities' binnengekregen. In Essen waren ze allemaal al weg, maar heb 'm nu toch binnen.
Meh, de pakjesbezorger is gisteren aan de deur geweest - net de enige dag tot half november dat er niemand was. En blijkbaar was 't iemand anders dan anders, want de gewone bezorger weet dat hij bij de buren mag bellen. Vrijdag maar 'ns naar het postkantoor dan maar, als ik tenminste de auto heb: ik heb ook twee treasure chests en ik vrees dat de doos wat groot is om op de fiets mee te nemen :o
Wormaap schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:13:
Lengte vind ik zelf geen factor voor 'zwaar'. Voor mij zit het in complexiteit en diepte, waarbij comlexiteit naar mijn idee vooral in de regels zit (een wargame met 80 pagina's aan regels noem ik zwaar), en diepte vooral in de toepassing daarvan (Go met zijn half A4'tje aan regels is ook zwaar omdat de mogelijkheden eindeloos zijn).
Dus Agricola zou ik zeker zwaar noemen, omdat het een behoorlijke brain-burner kan zijn. Arkham Horror wordt door veel mensen ook zwaar gevonden, maar da's meer omdat er veel regels zijn.

Het optimaliseren van een beurt kan inderdaad lang duren, maar het grappige is dat spelers die dat tot in den treure doen in mijn ervaring zeker niet altijd winnen. Afhankelijk van het spel kan strategisch overzicht soms veel nuttiger zijn. En een overwachte actie van een tegenstander kan je zorgvuldig geoptimaliseerde plan ineens een stuk slechter maken, natuurlijk :)
Klopt, ons zwaarste spel is denk ik Merkator, maar dat speel je met twee toch op een uurtje door. Ik denk dat Bora Bora wel in dezelfde categorie zit.

Mijn vrouw is thuis degene met de AP. Ze probeert er wel rekening mee te houden sinds m'n zoon wegliep van een spelletje Metro omdat ze te lang over d'r zetten deed. Toen was 't wel duidelijk dat het tijd was voor AP Anonymous 8)7 .

[ Voor 53% gewijzigd door HellPunk op 28-10-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

belfrink schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:53:
Voor de liefhebbers (actie alleen vandaag);

http://www.ibood.com/home...-games-spellenbundel.html

8 minute empire is leuk, maar die heb ik al.
Carcasonne hoef ik zelf niet per se te hebben en die andere titels spreken me niet echt heel erg aan, wat het denk ik weer net te duur maakt. Andromeda lijkt me dan wel grappig, maar die ligt al voor 2 tientjes in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vanavond een game gespeeld via tabletopia. valt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

HellPunk schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Mijn vrouw is thuis degene met de AP. Ze probeert er wel rekening mee te houden sinds m'n zoon wegliep van een spelletje Metro omdat ze te lang over d'r zetten deed. Toen was 't wel duidelijk dat het tijd was voor AP Anonymous 8)7 .
Help mij even. AP is in mijn beleving een Access Point...

Surfin' paradise!

Pagina: 1 ... 9 ... 159 Laatste