Hij was overal 35,-
Ik heb hem nergens goedkoper of duurder gezien
Dank je wel. Ik hoop wel dat ze volgende jaar de verschillende talen een beetje bij elkaar doen. Beide Asmodee booths waren zo idioot druk. En Bloody Inn engel was alleen in hal 1 te vinden. Mysterium engels was weer alleen in hal 3. Moest ik twee keer zo lang in de rij staan.Jk_W schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:18:
Hij was overal 35,-
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Codenames lijkt mij ook geweldig! Heb 'm bewust niet gekocht in Essen omdat ik wacht op de Nederlandse versie van White Goblin Games die komende maand uitkomt.ViNcE schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:33:
[...]
...
ps. Codenames was bij ons trouwens meteen een hit. Heel erg veel lol mee gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Lointje op 12-10-2015 08:42 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb hem vrijdag gespeeld. Ik vond het wel een leuk spel, maar niet spectaculair. Er worden 8 kaarten opengelegd, dit zijn de gasten. Deze kan je dan omkopen, laten leven of vermoorden. Als je ze omkoopt, dan komen ze in je hand. Kaarten in je hand kan je gebruiken om duurdere kaarten te vermoorden of om te kopen. Een kaart in je hand kan je ook gebruiken om te bouwen, dit kan je extra bonussen opleveren. Gasten die zijn vermoord moet je begraven, anders word je opgepakt door de politie.Robkazoe schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:45:
The Bloody Inn heeft wel een leuk thema. Iemand deze al gespeeld? En enig idee wanneer ie naar Nederland komt?
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Vertel mij wat, die dag was zó om. Gelukkig kwamen we er op tijd achter dat de tent pas om zes uur sloot, wij waren om kwart voor vijf al op weg naar de uitgangWormaap schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:27:
HellPunk: 12 en 14 vlogen voorbij voordat ik het doorhad, dus we meeten vast wel een andere keer
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Mijn BGG profiel
1. Omdat Jamey zijn zaakjes altijd goed op orde heeft?
Mijn BGG profiel
Ik had Euphoria gekocht, maar na 1 game weer doorverkocht.ViNcE schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:10:
[...]
1. Omdat Jamey zijn zaakjes altijd goed op orde heeft?
2. Omdat de art fantastisch is?
3. Omdat hij een goede blend tussen Euro en AT weet te maken?
Ik twijfel nog. Ik vind de prijs iets te hoog en het spel duurt iets te lang voor mij. Ik vind zijn stretchgoal manier ook een beetje vreemd. Het zit nu al bijna op een half miljoen.
Congratz on keyflower, blijft 1 van mijn favorieten !Wormaap schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:27:
Hier ook een geslaagde Essen
[afbeelding]
U ziet: Brass deluxe edition, Runewars, Imperial Settlers, een figurine van de panda uit Takenoko (en de chibis expansion was uitverkocht in het Engels! Is wel taalonafhankelijk, maar toch...), Codenames, Kingdom Builder, Res Publica 2230AD (Kickstarter opgehaald), Biblios, Keyflower Gesigneerd door Richard Breese), bovenop Keyflower de vier promotiles die ik erbij kon scoren voor het goede doel, Blockers en Kohle, Kies und Knete zijn Duitstalige spellen die ik gratis erbij kreeg toen ik Brass kocht, de Pillbug expansion voor Hive Carbon, twee promos voor Eclipse, Star Realms Colony Wars (standalone expansion), Black Sheep and White Sheep omdat het er leuk uitzag, expansion 2 voor Samara, en als laatste Onirim met twee sets promos.
Budget was nog niet op, tijd was nog niet op, maar het was wel goed zoDe kast is overvol, en ik heb alweer een stuk klerenkast moeten opofferen
Dus niet te veel enorm nieuwe dingen, ik heb nog genoeg te spelen van een paar jaar oud
HellPunk: 12 en 14 vlogen voorbij voordat ik het doorhad, dus we meeten vast wel een andere keer
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Haha, had ik dat geweten... Ah wellheuveltje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:55:
[...]
Congratz on keyflower, blijft 1 van mijn favorieten !
Had maar gezegd, heb hier nog een imperial settlers liggen. 2 x gespeeld en ik wil hem wel weer verkopen/ruilen.
Dat klerenkast probleem ken ik, alleen bij mij zijn het de boeken en de spellen die aan het ruzien zijn over ruimte
Zelfde probleem hier. De boeken worden langzaamaan steeds verder teruggedrongenWormaap schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:17:
[...]
...
Hier vochten de spellen ook met de boeken. Toen heb ik twee kleinere boekenkasten gekocht en naast het bed gezet voor de boeken, en de boekenkast volledig gereserveerd voor spellen. Maar die is nu ook vol
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hahaha. Die auteur heeft duidelijk geen idee gehad waar het over ging bij vertalen.corset schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:34:
even wat humor:
http://www.ad.nl/ad/nl/10...zij-eerlijke-vinder.dhtml
Let op! het gaat hier over een collectie Magic the gathering kaarten.
Ik kreeg een paar 'magische kaarten' uit zijn verzameling en die zal ik voor altijd koesteren." Het is onbekend gebleven hoe Tom zijn verzameling verloor.
Vergeet niet: "een stripkaart uit de collectie"Jk_W schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:46:
[...]
Hahaha. Die auteur heeft duidelijk geen idee gehad waar het over ging bij vertalen.
[...]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Hij kost nu weer 70,-MADG0BLIN schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:51:
Voor de mensen die Ticket to Ride leuk vinden. Momenteel is de Ticket to Ride 10th Anniversary Edition in de aanbieding bij Bol:
http://www.bol.com/nl/p/t...ordspel/9200000028227219/
Heb hem nog niet eerder ergens anders zo goedkoop gezien.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ter land, ter zee en in de kroeg
stp - PSN ID: stp_4
Persoonlijk vind ik het dus niks. Heb hem paar maal gedaan, maar boeit me gewoon niet.Findail schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:34:
En hij is binnen, voor 41 euro, nu hopen dat het wel een leuk spel is....!
[afbeelding]
Ticket to Ride blijft een van de meest gespeelde games uit m'n collectie.Findail schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:34:
En hij is binnen, voor 41 euro, nu hopen dat het wel een leuk spel is....!
[afbeelding]
TTR is een favoriet thuis, maar ik ken ook mensen die het niks vindenTERW_DAN schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:47:
[...]
Ticket to Ride blijft een van de meest gespeelde games uit m'n collectie.
America is wat lastiger omdat je elkaar daar wat meer kan dwars zitten (als je de route naar Atlanta claimt pak je een veel benodigde route, waarbij omrijden vaak erg kostbaar is).
In dat geval vind ik TTR Europe net wat leuker, omdat je daar altijd nog stations hebt. Afgezien daarvan vind ik het een geweldige game.
[ Voor 11% gewijzigd door HellPunk op 15-10-2015 18:33 ]
Ja klopt, hoewel daar nog steeds vrij veel heel efficient over het stukje naar Atlanta lopen (ooit in de online game eens gekeken hoeveel punten je dan kunt halen, en hoeveel tickets, dat loopt redelijk uit de hand).HellPunk schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:32:
TTR USA wordt overigens een stuk leuker met de uitbreiding USA 1910. Dan heb je veel meer verschillende tickets die over het hele bord verspreid zitten en ben je niet meer afhankelijk van enkele sleutelroutes.
Hmm, is mij nooit zo opgevallenTERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:40:
[...]
Ja klopt, hoewel daar nog steeds vrij veel heel efficient over het stukje naar Atlanta lopen (ooit in de online game eens gekeken hoeveel punten je dan kunt halen, en hoeveel tickets, dat loopt redelijk uit de hand).
Ik heb 'm op Essen gekocht en nu 1 keer gespeeld.HellPunk schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:59:
Heeft er iemand al de nieuwe map van Groot-Britannië gespeeld? Als anglofiel wil ik die wel hebben, maar dan moet-ie wel leuk zijn!
Mijn BGG profiel
Gisteravond ook deze versie uitgeprobeerd. Ik vond de aanbestedingen wel aardig werken. Het ontwerp van de kaart vond ik wat onoverzichtelijk en ik vond de speelkaarten in vergelijking met de TTR die ik eerder speelde (geloof de Duitsland versie) niet heel sterk vormgegeven. Geen enorme dealbreakers maar wel iets om te vermelden.TERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:50:
[...]
Ik heb 'm op Essen gekocht en nu 1 keer gespeeld.
Ik vind de extra opties die erin zitten wel gaaf, het speelt anders dan de Ticket to Rides die ik gewend ben, omdat je nu aanbestedingen moet kopen (wil je in Ierland, Schotland of Wales bouwen), en je standaard alleen routes met lengte 1 of 2 kunt bouwen. Daarboven heb je extra kaarten nodig die je met locomotieven kunt kopen (waar er ook meer van inzitten). Deze geven je ook boosters (+1 punten op ferry routes, + 2 punten voor iedere ticket die je voltooid en dergelijke). Daarmee krijg je een extra dimensie aan het spel die ik zelf best geslaagd vindt, maar het gaat een stapje verder dan de standaard TTR.
Je moet wel meer opletten heb ik gemerkt, omdat je niet zomaar alles mag, maar dat maakt het wel wat spannender.
Is de enige andere versie die ik gespeelt heb dus misschien dat ik daardoor verwend benTERW_DAN schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:35:
Maar de treinkaarten van TTR Duitsland zijn ook wel een stuk mooier dan die van de andere TTRs vind ik zelf.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik heb vanavond de eerste ronde gespeeld met m'n vriendin. Ik vind het een erg leuke setup, het Legacy aspect maakt het spel zeker interessant genoeg om het zo vaak te spelen. Ik weet niet in hoeverre de onderstaande tekst als spoiler wordt gezien, dus ik zet het even tussen spoiler-tags verder. Better safe than sorry!MADG0BLIN schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:57:
Aankomende donderdag start ik met drie vrienden voor het eerst Pandemic Legacy. Ben heel erg benieuwd naar hoe dat gaat verlopen. Anderen die dat hier ook spelen of gaan beginnen?
Goede collectie! Mijn verzameling staat verspreid; een deel in de woonkamer en een deel in de hobbykamer. En in de hobbykamer ben ik nog steeds meer kasten aan 't overnemenWormaap schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:10:
Pfff, het is pas drie maanden geleden dat ik vol blijdschap postte dat ik een kast als spellenkast had ingericht en games moest gaan kopen om hem verder te vullen.
[afbeelding]
Tot dusver dat
[ Voor 21% gewijzigd door Chevalric op 18-10-2015 23:20 ]
Xbox Live: Chevalric
Ik heb ondertussen ook het filmpje van de Dice Tower gezien. De map lijkt me op zich wel leuk, maar helaas leert de ervaring thuis dat maps met extra complexiteit minder goed onthaald worden - TTR Nederland spelen we bijvoorbeeld haast nooit en Afrika mocht ook al niet op de verlanglijstTERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:50:
[...]
Ik heb 'm op Essen gekocht en nu 1 keer gespeeld.
Ik vind de extra opties die erin zitten wel gaaf, het speelt anders dan de Ticket to Rides die ik gewend ben, omdat je nu aanbestedingen moet kopen (wil je in Ierland, Schotland of Wales bouwen), en je standaard alleen routes met lengte 1 of 2 kunt bouwen. Daarboven heb je extra kaarten nodig die je met locomotieven kunt kopen (waar er ook meer van inzitten). Deze geven je ook boosters (+1 punten op ferry routes, + 2 punten voor iedere ticket die je voltooid en dergelijke). Daarmee krijg je een extra dimensie aan het spel die ik zelf best geslaagd vindt, maar het gaat een stapje verder dan de standaard TTR.
Je moet wel meer opletten heb ik gemerkt, omdat je niet zomaar alles mag, maar dat maakt het wel wat spannender.
Thuis zijn GobbleStones en Piñata Party de kids-favorieten van Essen. Gisteren hebben we voor 't eerst ook Castle Panic gespeeld, vond mijn zoon meteen geweldig. Papa had wel niet goed gekeken en per ongeluk een Duitse versie gekocht, maar dat kon de pret niet drukken, na twee keer weet iedereen toch wat alle kaarten betekenen. Het wilt wel zeggen dat ik nu op zoek mag naar een Duitse versie van de uitbreidingViNcE schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:44:
Daarnaast speel ik nu bijna dagelijks Cha Dango en Falling Coin met mijn dochter. Ze begint er erg goed in te worden. Binnen tien jaar kan ik gewoon alles met mijn kinderen spelen.
Ik zit hier na Essen ook weer tegen de limiet aan te hikken... Zelfs als ik nog een spel of tien zou weten te verkopen dringt de noodzaak aan een vierde kast zich opWormaap schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:10:
Pfff, het is pas drie maanden geleden dat ik vol blijdschap postte dat ik een kast als spellenkast had ingericht en games moest gaan kopen om hem verder te vullen.
[afbeelding]
Tot dusver dat
De tafel was inderdaad flink (ik geloof 1m x 2.2m). Eclipse paste er prima op. We speelden ook maar met z'n vieren. Ik vind het in ieder geval een prachtspel (zeker met de ship pack expansion) om bij iemand anders te spelenSndBastard schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:25:
@Gilotto: Eclipse met alle uitbreidingen; dan heb je ook een tafel van ongeveer een formaatje voetbalstadion nodig denk ik?
Ik wil nog steeds graag Eclipse, maar de formaten tafels bij onze diverse speelgroepjes houdt me een beetje tegen ^^
Gisteren hebben we wel ontdekt dat als we het blad van onze salontafel op een bistrotafeltje zetten, dat er dan perfect een 2-player Dead of Winter op past. Met 2 spelers werkt dat spel nog verbazingwekkend goed. Je speelt dan full co-op, met de hardcore kant van de kaarten, begint met 7 starter items en kiest 3 characters uit 4 ipv 2 uit 3.
Helaas gingen we er in de laatste beurt door domme pech door het spel heen wel nipt op één moraal aan, maar hebben ons kranig geweerd met een mooie strategie die herbruikbaar is.
Verder zaterdag maar weer een potje Battlestar met Pegasus + Exodus gespeeld. Voorlopig weinig nieuwe spellen want ik moet mijn hypotheek aflossen, maar misschien voor rond de kerst toch vast een verlanglijstje gaan maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Gilotto op 19-10-2015 16:04 ]
Alhambra is bij ons een topper, komt af en toe eens uit de kast en het is altijd weer leuk om het te spelen. Wij spelen altijd met deze modules, die maken het spel wat gevarieerder zonder dat het meteen te log wordt:TERW_DAN schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:28:
Daarna nog een potje Alhambra, gekocht op Essen voor 15 euro. Een klassieker die ik nog niet had, en me wel leuk leek. Is zeker de moeite waard (en heb bijna spijt dat ik niet gelijk de bigbox gehaald heb, ook al was die duurder, en in 't Duits).
Een spellenbudget is voor mij zoiets als de yeti, het zou kunnen bestaan maar ik heb het nog nooit gezien[b]Gilotto schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:02
Ben ik ook meteen door mijn spellen budget heen voor dit jaar en ik moet nog naar het spellenspektakel...
Ach ja, budget is meer om de hobby in de hand te houden. Ik speel liever de paar spellen die ik koop, dan de kast te vullen met leuke spellen die vergeten worden.HellPunk schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:09:
[...]
Een spellenbudget is voor mij zoiets als de yeti, het zou kunnen bestaan maar ik heb het nog nooit gezien
Mijn BGG profiel
Mijn BGG profiel
Ha Comicasa! Goede winkel; ik hou ervan om daar rond te snuffelen. Kom er alleen veel te weinig sinds ik zelf in Wageningen woon. Mocht ik weer eens in die buurt zijn op een zaterdag, wie weet komen we elkaar dan tegen.Candanz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:15:
Ik speel vooral Magic: The Gathering, maar ook eigenlijk alleen maar EDH/Commander.
Ook speel ik DnD, 3.5e, 5th en speel ook Pathfinder.
Omgeving Almelo, ben vaak te vinden bij Comicasa te Enschede, op donderdag avond en zaterdags.
En inderdaad gisteren gespeeld. Wel gemerkt dat de spelregels her en der wat onduidelijk zijn, maar uiteindelijk is het "spel" maar een klein aspect van de gehele ervaring. Het draait vooral om het verhaal en ontdekken wat er aan de hand is. Het lijkt eigenlijk vooral op een ouderwetse tekst adventure. Je gaat van locatie naar locatie en bij elke locatie hoort een beschrijving van wat je er kunt doen. Vervolgens krijg je bepaalde challenges waar je doorheen moet op basis van je karakter-eigenschappen (ben je een prater of een vechter). Bij de ene challenge heb je de ene eigenschap nodig en bij de andere weer een andere.Chevalric schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:04:
Gisteren T.I.M.E Stories ontvangen. Spel ziet er mooi uit, ben heel benieuwd naar de speelervaring! Vrijdag komt hij op tafel.
Mijn BGG profiel
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 26-10-2015 14:13 ]
Weet niet of er nog aan te komen is, maar ik kan me vreselijk lange Kingmaker sessies herinneren.Wormaap schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:11:
Ik hou van uitdaging, en als een spel interessant blijft mag dat voor mij best 10 uur duren.
[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 26-10-2015 15:51 ]
Een van mijn gaafste spellen ooit was Twilight Imperium met 8 man. (Session report). Uiteraard niet gewonnen, maar de onderhandelingen met andere spelers, de spanning en de onverwachte wendingen waren super. Ik heb er nog steeds goede herrinneringen van.Wormaap schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:11:
Hoe staan de mensen hier trouwens tegenover lange en/of zware spellen? Het zal de oplettende lezer vast niet verbazen dat ik er groot fan van ben. Ik hou van uitdaging, en als een spel interessant blijft mag dat voor mij best 10 uur duren. (Note, een spel van 10 uur moet nog gaan gebeuren, ben nog niet voorbij een uur of vijf, zes gekomen.)
Een spel mag van mij best een uitdaging bieden, maar ik ben zelf niet zo van de zware of lange spellen. Madeira, Kanban, Trickerion, ... zien er wel allemaal indrukwekkend uit, maar mijn hoofd ontploft ervanWormaap schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:11:
Hoe staan de mensen hier trouwens tegenover lange en/of zware spellen? Het zal de oplettende lezer vast niet verbazen dat ik er groot fan van ben. Ik hou van uitdaging, en als een spel interessant blijft mag dat voor mij best 10 uur duren. (Note, een spel van 10 uur moet nog gaan gebeuren, ben nog niet voorbij een uur of vijf, zes gekomen.)
We hebben januari en februari gespeeld. Tot nu toe nog niet verloren...Jk_W schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:50:
Ik begin morgen aan de Pandemic Legacy campagne met 4 man. Veel zin in!
klopt, maar daar was ik niet.MADG0BLIN schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:12:
Was deze nog niet klaar dan? Ik dacht dat ze hem al verkochten op Spiel?
Klopt, een vriend van me heeft daar zijn pledge opgehaald. Maar ik heb een keer gelezen dat uitgevers voor Essen en GenCon vaak een stapel games laten invliegen om ze te kunnen laten zien en verkopen op de show. Maar het zou natuurlijk veel te duur worden om dat voor alle KS-pledges te doen, dus die komen gewoon per boot.MADG0BLIN schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:12:
Was deze nog niet klaar dan? Ik dacht dat ze hem al verkochten op Spiel?
Trickerion vond ik niet zo complex. Wel best leuk!HellPunk schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:01:
[...]
Een spel mag van mij best een uitdaging bieden, maar ik ben zelf niet zo van de zware of lange spellen. Madeira, Kanban, Trickerion, ... zien er wel allemaal indrukwekkend uit, maar mijn hoofd ontploft ervan.
Dat heeft er natuurlijk deels mee te maken dat ik tijd noch medespelers heb voor dergelijke spellen.
Onlangs had je op KS nog zo 'n waanzinnig succesvolle remake van een ouder civ-game - de naam ontsnapt me nu even. Ik had het bijna gebacked omdat het er zo goed uitzag, maar door de moeilijkheidsgraad en spelduur wist ik wel dat het nooit op tafel zou komen.
Daarenboven speel ik het liefste zoveel mogelijk soorten spellen. Op vier uur kan ik pakweg Fresco, Ticket to Ride en Alhambra spelen, daar geef ik dan toch de voorkeur aan boven één enkel spel.
[ Voor 63% gewijzigd door Wormaap op 26-10-2015 16:50 ]
Het grootste probleem is bij ons vaak de ruimte die sommige van dat soort games innemen.Wormaap schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:11:
Hoe staan de mensen hier trouwens tegenover lange en/of zware spellen?
Ik vind alles leuk om te spelen, maar ik heb er vaak gewoon de tijd niet voor. Daarnaast speel ik al zo weinig, dus hou ik ook van een beetje variatie. Daarom heb ik bijvoorbeeld BSG verkocht en Dark Moon gekocht. Ik wel zoveel mogelijk spelplezier in een korte tijd hebben.Wormaap schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:11:
Hoe staan de mensen hier trouwens tegenover lange en/of zware spellen?
Mijn BGG profiel
Heb je Chaos en Blood Rage allebei gespeeld? Kan je aangeven welke je beter vindt? Ik heb Chaos thuis liggen, maar nog niet gespeeld. Nu zie ik weer heel veel Blood Rage voorbij komen en dat lijkt me ook wel interessant. Chaos lijkt me net iets zwaarder omdat elke speler zijn eigen regels heeft. Blood rage begint dacht ik voor iedereen hetzelfde.Chevalric schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:44:
Chaos in the Old World, Blood Rage, Arcadia Quest vind ik leuk.
Mijn BGG profiel
Tijd voor een zandloper.Robkazoe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:04:
Twee vrienden van mij zijn daarentegen een stuk fanatieker en doen dat wel met als gevolg dat menig spel veel langer duurt dan wat er op een doos aangegeven staat.
Opmerkingen als "DUURT LANG!" werkt ook best aardig. Maar het zandloperidee is niet eens zo heel slecht. Ga ik onthouden.
Sterker nog, ik heb ze beide in mijn collectieViNcE schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:55:
[...]
Heb je Chaos en Blood Rage allebei gespeeld? Kan je aangeven welke je beter vindt? Ik heb Chaos thuis liggen, maar nog niet gespeeld. Nu zie ik weer heel veel Blood Rage voorbij komen en dat lijkt me ook wel interessant. Chaos lijkt me net iets zwaarder omdat elke speler zijn eigen regels heeft. Blood rage begint dacht ik voor iedereen hetzelfde.
[ Voor 6% gewijzigd door Dhrax op 28-10-2015 08:53 ]
Eigenlijk wel. Maar ja, ik ben dan ook meer van FFG en niet van 999.belfrink schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:53:
Voor de prijs kun je dit eigenlijk niet laten schieten
[ Voor 9% gewijzigd door Snappie88 op 28-10-2015 09:32 ]
Surfin' paradise!
Meh, de pakjesbezorger is gisteren aan de deur geweest - net de enige dag tot half november dat er niemand was. En blijkbaar was 't iemand anders dan anders, want de gewone bezorger weet dat hij bij de buren mag bellen. Vrijdag maar 'ns naar het postkantoor dan maar, als ik tenminste de auto heb: ik heb ook twee treasure chests en ik vrees dat de doos wat groot is om op de fiets mee te nemenTERW_DAN schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:31:
Net 'Between two Cities' binnengekregen. In Essen waren ze allemaal al weg, maar heb 'm nu toch binnen.
Klopt, ons zwaarste spel is denk ik Merkator, maar dat speel je met twee toch op een uurtje door. Ik denk dat Bora Bora wel in dezelfde categorie zit.Wormaap schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:13:
Lengte vind ik zelf geen factor voor 'zwaar'. Voor mij zit het in complexiteit en diepte, waarbij comlexiteit naar mijn idee vooral in de regels zit (een wargame met 80 pagina's aan regels noem ik zwaar), en diepte vooral in de toepassing daarvan (Go met zijn half A4'tje aan regels is ook zwaar omdat de mogelijkheden eindeloos zijn).
Dus Agricola zou ik zeker zwaar noemen, omdat het een behoorlijke brain-burner kan zijn. Arkham Horror wordt door veel mensen ook zwaar gevonden, maar da's meer omdat er veel regels zijn.
Het optimaliseren van een beurt kan inderdaad lang duren, maar het grappige is dat spelers die dat tot in den treure doen in mijn ervaring zeker niet altijd winnen. Afhankelijk van het spel kan strategisch overzicht soms veel nuttiger zijn. En een overwachte actie van een tegenstander kan je zorgvuldig geoptimaliseerde plan ineens een stuk slechter maken, natuurlijk
[ Voor 53% gewijzigd door HellPunk op 28-10-2015 13:13 ]
8 minute empire is leuk, maar die heb ik al.belfrink schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:53:
Voor de liefhebbers (actie alleen vandaag);
http://www.ibood.com/home...-games-spellenbundel.html
Voor de prijs kun je dit eigenlijk niet laten schieten
Help mij even. AP is in mijn beleving een Access Point...HellPunk schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:08:
[...]
Mijn vrouw is thuis degene met de AP. Ze probeert er wel rekening mee te houden sinds m'n zoon wegliep van een spelletje Metro omdat ze te lang over d'r zetten deed. Toen was 't wel duidelijk dat het tijd was voor AP Anonymous.
Surfin' paradise!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq