Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Snappie88 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:27:
[...]

Help mij even. AP is in mijn beleving een Access Point...
Analysis Paralysis. Oftewel eindeloos lang nadenken voordat je een zet doet, waardoor het spel vaak voor andere spelers niet meer leuk is.

Vanavond ga ik Keyflower proberen. Daar lijkt zo goed als iedereen altijd heel blij van te worden op fora e.d. Dus eens kijken hoe'ie hier bevalt :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vandaag Pandemic: Legacy gekregen van mijn vriendin voor mijn verjaardag. Straks spelen!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 16-09 11:03
Wormaap schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:31:
[...]

Analysis Paralysis. Oftewel eindeloos lang nadenken voordat je een zet doet, waardoor het spel vaak voor andere spelers niet meer leuk is.
Dat dus - er is een punt waarop je moet stoppen met optimaliseren :). Daarom probeer ik met mijn vrouw spellen te spellen waarin de decision space per zet beperkt is, maar je wel een strategie op langere termijn kan uitdenken. Dat ze in dat soort spellen de vloer met mij aanveegt neem ik dan maar voor lief :).
Vanavond ga ik Keyflower proberen. Daar lijkt zo goed als iedereen altijd heel blij van te worden op fora e.d. Dus eens kijken hoe'ie hier bevalt :)
Hou ons op de hoogte, ik ben ook wel benieuwd! Ik heb er al filmpjes van gezien en hoewel het mij een solide spel lijkt zie ik ook niet meteen wat het dan boven de rest doet uitstijgen.

Gisteren heb ik voor 't eerst Carolus Magnus uitgeprobeerd - een ouwetje (Spiel des Jahres in 2000!). Volgens mij heb ik eindelijk een area control game gevonden dat makkelijk op tafel gaat komen. Het speelt erg vlot (half uurtje), maar in die tijd kan je een heel interessant spel hebben - met een slimme zet kan je een hopeloze situatie toch nog rechtzetten.

Op aanvraag wil ik wel 'ns een uitgebreide beschrijving neerzetten, maar ik weet niet of het spel nog makkelijk te vinden is (ik heb het via de Essen auction).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
HellPunk schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:34:
[...]

Hou ons op de hoogte, ik ben ook wel benieuwd! Ik heb er al filmpjes van gezien en hoewel het mij een solide spel lijkt zie ik ook niet meteen wat het dan boven de rest doet uitstijgen.
Bij dezen dan. Toen ik de How to Play video bekeek leek het me een beetje een opeenstapeling van mechanics. Worker placement, auction, city building en nog wat resource management. Dat is het ook, maar het grijpt dusdanig goed in elkaar dat het ontzettend soepel speelt. Ik speelde het 1v1 met een AP-prone speler, en dat vertraagde wel behoorlijk, want je kán als je wil elke beurt opnieuw gaan zitten denken en optimaliseren, terwijl voor iemand die sneller speelt een beurt letterlijk drie seconden kan duren.
Dat je workers ook je resource zijn waarmee je biedt in het auctiondeel van het spel vind ik wel heel leuk gevonden. Daardoor kan het ook lonen om een seizoen wat rustig aan te doen en workers te bewaren. Maar met maar vier seizoenen in een spelletje geef je dan wel veel ruimte aan je tegenstander.
Hier gaat'ie zeer zeker vaker gespeeld worden in ieder geval :)
Als je hem een keer wil spelen, dan stuur me maar een DM, trouwens. Jij zat ook in de buurt van Maastricht toch?

Daarna hebben we nog Star Realms - Colony Wars gespeeld. Best grappig om weer eens SR te spelen terwijl ik het deck niet vrijwel van buiten ken :)

As laatste een potje Biblios. We zagen pas na het spel dat de verdeling van de kaarten aan de binnenkant van de doos staat, en daardoor werd het iets meer een gokspel dan de bedoeling was. Ik vind'm wel leuk genoeg om nog een paar keer te proberen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 30-10-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:34:
[...]

Als je hem een keer wil spelen, dan stuur me maar een DM, trouwens. Jij zat ook in de buurt van Maastricht toch?
Die hou je tegoed, de komende maanden ben ik vader-aan-de-haard: mijn vrouw staat weer voltijds in het avondonderwijs en daarmee ben ik veroordeeld tot full-time kinderen oppassen >:) . Ik zal dus vooral spellen met mijn zoon spelen. De laatste dagen is SOS Titanic weer erg populair bij hem, dat heeft ook net de juiste speelduur om tussen avondeten en bedtijd te kunnen spelen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

MrVegeta schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:04:
Vandaag Pandemic: Legacy gekregen van mijn vriendin voor mijn verjaardag. Straks spelen!
Gaaf! Hoe waren je eerste maanden?
Ik ga morgen Maart spelen. Veel zin weer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jk_W schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:17:
[...]

Gaaf! Hoe waren je eerste maanden?
Ik ga morgen Maart spelen. Veel zin weer in :)
Wij hebben net januari en februari klaar. Op zich vrij makkelijk so far. Beide maanden in de eerste poging afgerond, wel hebben we een klein foutje gemaakt door de
spoiler:
relatie-regel niet helemaal goed uit te voeren. Volgens mij moet je 2 nieuwe karakters maken en die de relatie aan elkaar geven, maar wij hebben 1 nieuw karakter en een bestaand karakter een relatie gegeven.

We hopen en verwachten dat er straks wat nieuwe objectives bijkomen zodat het wat lastiger wordt, maar het concept is erg leuk! Elke keer weer een verassing wat er gaat gebeuren!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
Ik heb gister ook weer een nieuw spel geprobeerd. Vriend van me had Legenden van Andor gekregen om te testen voor een spelavond. De eerste twee scenario's gespeeld. De eerste krap gewonnen, de tweede dik verloren. Wel een leuke aanrader. Daarna nog een potje Tiny Epic Galaxies en Viceroy.

MrVegeta, misschien wel handig om die tekst in spoiler tags te zetten. Ik ben blij dat ik het al heb gespeeld tot en met Maart, maar ik had dat absoluut niet willen weten...

Aangezien er meer mensen hier pandemie spelen zou ik het zelf op prijs stellen dat we dingen die hieruit voortkomen in spoiler tags geplaatst worden met de maand erbij, anders kom ik hier de komende maand niet meer totdat ik klaar ben. :Y) Ik vind de charme juist het verrast worden elke maand.

Pandemie Legacy Spoiler uit Februari als reactie op MrVegeta.
spoiler:
Je hebt het juist gedaan. Een bestaand karakter en een nieuw karakter moet je koppelen aan elkaar. Je kan hier overigens alle bestaande karakters voor gebruiken. Hoeft niet specifiek een karakter uit die game te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door MADG0BLIN op 31-10-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Excuses, je hebt gelijk. Ik heb de post geëdit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
HellPunk schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:34:
[...]

Die hou je tegoed, de komende maanden ben ik vader-aan-de-haard: mijn vrouw staat weer voltijds in het avondonderwijs en daarmee ben ik veroordeeld tot full-time kinderen oppassen >:) . Ik zal dus vooral spellen met mijn zoon spelen. De laatste dagen is SOS Titanic weer erg populair bij hem, dat heeft ook net de juiste speelduur om tussen avondeten en bedtijd te kunnen spelen.
Haha, prima, gaan we zeker nog een keer doen dan :) Voor je het weet maakt je zoon je in in je favoriete games ;)

Zaterdag heb ik Runewars gespeeld. Was voor ons alle vier de eerste keer, dus setup en regels duurde nogal lang. Na een volledig speljaar haakte een speler af omdat'ie het niet leuk vond. Met de andere drie zijn we nog een paar uur doorgegaan. Ondertussen kwam er wel wat tempo in het spel, maar omdat het ondertussen al half 11 was zijn we maar gestopt. Gaat wat mij betreft zeker vaker gespeeld worden :)

En ondertussen heb ik 1830 binnengekregen. Mijn eerste 18xx game, dus ik ben erg benieuwd. Gelukkig ken ik een paar mensen die het in ieder geval één keer willen proberen. Ik heb in ieder geval al een paar uurtjes regels lezen, FAQs lezen en de '93 PC game spelen eropzitten om te zorgen dat we een beetje soepel kunnen spelen. Oh, en ik heb het spel al gepuncht en gesorteerd, dat kostte ook drie kwartier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

MrVegeta schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:52:
[...]

Wij hebben net januari en februari klaar. Op zich vrij makkelijk so far. Beide maanden in de eerste poging afgerond.
Wij hadden januari en februari inderdaad ook zonder problemen opgelost.
Maart hadden we afgelopen weekend meer moeite mee en hebben we eenmaal verloren. De tweede keer ging het gelukkig wel goed :)

spoiler:
De ongeneesbare ziekte (geel in ons geval) deed ons de eerste keer de das om. Tweede keer hebben we hier veel beter op gelet dmv quarantaine tokens. Dat heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
WOO! small world met de adventures uitbreiding is awesome :D Geeft het spel net wat meer uitdaging.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Aankomend weekend is het spellenspektakel weer in Eindhoven; moet ik dit jaar jammer genoeg missen (en Spiel ook al... )

Maar toch; wel benieuwd naar nieuwe spellen voor de collectie.. :/ lastig!

Hoewel ik binnenkort toch eens Legenden van Andor wil proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
corset schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:40:
WOO! small world met de adventures uitbreiding is awesome :D Geeft het spel net wat meer uitdaging.
Welke? Bij mijn weten is er geen uitbreiding die 'Adventures' heet. Bedoel je toevallig Realms of Tales & Legends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Sinterklaas en Kerstmis zitten eraan te komen en dat betekent weer kado's. Ben zelf een beetje inspiratieloos dus hebben mensen nog ideeen voor een leuk bordspel. Budget is 50 euro. Maar mogen ook spelen van één of twee tientjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wormaap schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:04:
[...]

Welke? Bij mijn weten is er geen uitbreiding die 'Adventures' heet. Bedoel je toevallig Realms of Tales & Legends?
Tales & legends!

excuses :) Nog niet geheel wakker.

Vooral de "maak zelf een combo van wat je wil" is awesome. Maar kost je wel Bidding + 5 ><
Robkazoe schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:24:
Sinterklaas en Kerstmis zitten eraan te komen en dat betekent weer kado's. Ben zelf een beetje inspiratieloos dus hebben mensen nog ideeen voor een leuk bordspel. Budget is 50 euro. Maar mogen ook spelen van één of twee tientjes zijn.
Hier doen het goed:

Kwatro (6 euro)
Gloom (20 euro)
Zombie 15 (50 euro)
Pandemic (Geen idee)
Ticket To Ride EU (Geen idee)

:)

[ Voor 38% gewijzigd door corset op 02-11-2015 13:26 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Pandemic heb ik zelf. De ervaring leert alleen dat dat soort spellen niet heel vaak gespeeld worden. Zelfde geldt voor Flashpoint. Zijn goede spellen maar doordat iedereen wat te fanatiek erin gaat, krijg je dat meerdere mensen de leiding proberen te geven en alles voor iedereen loopt te bepalen wat hij/zij moet gaan doen. Als je met wat meer casual gamers het speelt, is het een stuk leuker denk ik. Dus cooperatief liever niet. Tenzij het Alles vs 1 is (zoals Scotland Yard) of dat je ook nog verraders of eigen objectives in zitten (zoals Dead of Winter, maar die is te duur).

Ticket to Ride heeft iemand anders al, dus ook liever niet. Andere games ga ik nog even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
7 Wonders
Brugge
Camel Up met uitbreiding
Istanbul met uitbreiding
Kingdom Builder
Machi Koro
Tiny Epic Galaxies
Aquasphere
Castles of Mad King Ludwig
Celestia
De Vergeten Stad
Splendor

Genoeg leuks de afgelopen jaren uitgekomen. Wat je vind je leuk om te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
corset schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:25:
[...]

Tales & legends!

excuses :) Nog niet geheel wakker.

Vooral de "maak zelf een combo van wat je wil" is awesome. Maar kost je wel Bidding + 5 ><
Ah, die heb ik zelf nog niet gespeeld. Tot dusver alleen de extra rassen en Necromancer Island gebruikt :)

Heeft iemand trouwens nog goede plekken om poker chips te kopen? Ik wil een béétje redelijke, maar wil eigenlijk niet meer dan 50€ uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Afgelopen weekend voor het eerst Trickerion gespeeld, viel niet tegen. Op zich speelde het een stuk makkelijker dan ik eerst had verwacht. Moet nog paar keer spelen om echt een oordeel te kunnen vellen maar goed.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
MADG0BLIN schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:27:
7 Wonders
Brugge
Camel Up met uitbreiding
Istanbul met uitbreiding
Kingdom Builder
Machi Koro
Tiny Epic Galaxies
Aquasphere
Castles of Mad King Ludwig
Celestia
De Vergeten Stad
Splendor

Dominion, Euphoria, 7 Wonders, Lords of Waterdeep, Small World, Hanabi, Machiavelli, Dalmuti. Van alles en nog wat dus. 7 Wonders + Camel Up heeft iemand anders al. Kingdom Builder heb ik al een aantal keer bekeken maar kan daar nooit echt heel warm van worden. De overige titels ga ik vanavond eens bekijken.Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

MADG0BLIN schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:27:

Istanbul met uitbreiding

He waarom heb ik compleet gemist dat er een uitbreiding voor istanbul is ?
Vond ik altijd al een leuk spel, vanavond meteen eens naar kijken.

Helaas wel net te laat voor mijn sinterklaas lijstje :(

Trouwens zondag ook key-flower weer eens gespeeld. Blijft leuk !

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 02-11-2015 16:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25
Mocht hier iemand toevallig interesse hebben in Dominion, ik heb zowel het basisspel als de uitbreiding "Intrige" te koop. Zijn beide nieuw, heb basispel 1x als test gespeeld en Intrige heb ik nooit gespeeld. In perfecte staat dus. Stuur maar berichtje indien je interesse hebt. Is toch niet mijn spel gebleken.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gebruiken jullie ook iets van een dobbel bak? Ik ben wat aan het kijken maar die dingen gaan voor twintig plus euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

Christiano007

Ich bin der champion

MrVegeta schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:13:
Gebruiken jullie ook iets van een dobbel bak? Ik ben wat aan het kijken maar die dingen gaan voor twintig plus euro...
Heb er zelf 1 gemaakt van zo'n Xenos fotolijstje en met wat goedkoop vilt.

Maar een dicetower die je in en uit kunt klappen is natuurlijk mooier.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Robkazoe schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:24:
Orleans, Deus, Lancaster :)
Wormaap schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:40:
[...]
Haha, prima, gaan we zeker nog een keer doen dan :) Voor je het weet maakt je zoon je in in je favoriete games ;)
Been there, done that :). Als het een spel is dat 'm echt ligt moet ik er echt m'n hoofd bij houden of ik moet de duimen leggen!

[ Voor 32% gewijzigd door HellPunk op 02-11-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik ben zelf ook al een beetje een lijst aan het maken voor de feestdagen. De top 5 van mijn wishlist op dit moment:
  • Euphoria: Build a Better Dystopia
  • Lijkt me leuk, en lijkt ook goed bij onze groep te passen. Vooral omdat we regelmatig met 6 zijn, en goeie spellen voor 6 spelers toch niet dik gezaaid zijn.
  • Roll for the Galaxy
  • Interessant hieraan is dat het net tussen een filler en een avondvullend spel lijkt te zitten. Met een aantal van dit soort spellen die 1 tot 2 uur (max) duren kan je een goed avondprogramma maken, en daarnaast zit er ook nog een goeie uitbreiding bij mocht de replayability een probleem worden (lijkt me niet snel nodig)
  • Cosmic Encounter
  • Heb hem al lang van de bovenkant van mijn lijst omlaag gedrukt, maar ook dit lijkt me een aparte manier van spelen. Wat meer bluffen en wat minder plannen misschien.
  • Shadows over Camelot
  • Als aanrader van ergens in dit topic, dus maar gewoon voor gaan :)
  • Arkham Horror: Innsmouth Horror Expansion
  • Arkham blijft goed, maar na 30 / 40 uur gameplay is het wel leuk om er eens wat aan toe te voegen.
Op dit moment spelen we de volgende spellen:
Heavy
  • Battlestar Galactica (incl pegasus en exodus; daybreak komt er ook nog bij).
  • Dead of Winter
  • (Eén van de favorieten, en werkt ook héél goed met 2 spelers. Ik hoop wel dat ze met een uitbreiding komen..)
  • Arkham Horror
  • (zie boven, altijd een heerlijk volle tafel maar we zijn wel aan nieuwe gameplay elementen toe).
  • Game of Thrones (vind ik zelf iets meer meh omdat het nogal snel ongebalanceerd is en alliances volledig de keuze van individuele spelers).
  • Caverna (geweldig)
Medium
  • Stenen Tijdperk (top, incl uitbreiding vind ik hem een stukje minder).
  • Machiavelli (ik vind hem heel leuk, maar niet iedereen heeft er altijd zin in... de brainfucks hierin zijn heerlijk)
  • Ticket to Ride Europa (is in deze groep eerlijk gezegd nog niet eens op tafel geweest, of misschien één keer).
Fillers
  • Spank the Monkey (flauw maar erg goeie gameplay)
  • Fluxx (kies maar een soort, heb er 4; meestal meteen een aantal potjes)
  • King of New York (leuke filler)
  • Wazabi (tja, dobbelen maar, leuke gameplay en ondergewaardeerd als filler. We spelen altijd tot last man standing ofwel de grootste verliezer).
  • Dixit Odyssey (blijft een erg goed concept, werkt bij ons vooral aan het begin van de avond).
Verder twijfel ik nog steeds over Eclipse en Terra Mystica die ook nog op mijn wanted lijst staan. Eclipse lijkt me toch te groot (fysiek dan), en Terra Mystica voelt redundant aan omdat we Caverna en Stone Age al hebben.
Daarnaast merk ik dat deze groep erg goed is in co-op, vandaar dat Arkham, DoW en BSG het goed doen.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMDS op 03-11-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

SndBastard schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:49:
Ik ben zelf ook al een beetje een lijst aan het maken voor de feestdagen. De top 5 van mijn wishlist op dit moment:
[list]
Euphoria: Build a Better Dystopia
Lijkt me leuk, en lijkt ook goed bij onze groep te passen. Vooral omdat we regelmatig met 6 zijn, en goeie spellen voor 6 spelers toch niet dik gezaaid zijn.

Verder twijfel ik nog steeds over Eclipse en Terra Mystica die ook nog op mijn wanted lijst staan. Eclipse lijkt me toch te groot (fysiek dan), en Terra Mystica voelt redundant aan omdat we Caverna en Stone Age al hebben.
Daarnaast merk ik dat deze groep erg goed is in co-op, vandaar dat Arkham, DoW en BSG het goed doen.
Euphoria is leuk, ik heb hem nu een paar keer gespeeld. Maar persoonlijk hoef ik hem niet met zijn zessen te doen tenzij het allemaal *ZEER* ervaren en snelle spelers zijn.

Terra Mystica.Hij Staat in mijn top3 van spellen. Ik snap de vergelijking met Caverna en Stoneage niet echt. Wokerplacement is maar een heel klein deel van TM , en het spel voelt compleet anders aan dan die 2. heb je hem zelf al gespeeld ?. Zoniet, raad ik je aan hem toch even een kans geven.

Rol for the galaxy is leuk, en schiet met elke keer spelen weer wat hoger richting top 5 atm :P

Shadows over camelot vind ik leuk. Tenminste een coop waarin niet 1 iemand domineert.
Maar als ik moet kiezen tussen die en DoW denk ik toch dat die laatste wint. Al heb ik die pas 1 keer gespeeld.

Dat is maar mijn mening natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 03-11-2015 09:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Bedankt voor de tips maar had mijn lijstje al ingeleverd. Het zijn Machi Koro, Splendor en Brieven uit Whitechapel geworden.

Waarom Euphoria niet met z'n zessen gespeeld kan worden, snap ik niet helemaal. Ja, het wordt wat krap op het bord. Maar het grote voordeel vind ik dat iedereen maar één move mag doen per beurt. Houdt het tempo er zo goed in. Het kan alleen wat grootst overkomen door de vele opties die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nadeel van Euphoria met 6 man is dat als je trage spelers hebt het spel echt niet opschiet. Euphoria is denk ik een van mijn favoriete games, maar hij kan wel langdradig worden als je mensen hebt die overal over na gaan denken (iets dat toch niet helpt met veel spelers, want er gebeurt teveel om overal op te anticiperen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Eclipse is fysiek vergelijkbaar met Arkham Horror in mijn ervaring. Qua tafelruimte dan, de doos is wel een stuk groter. Een potje met twee spelers werkt redelijk op mijn tweepersoons eettafeltje met een Ikea Lack erbij, en daarop steekt een Ticket to Ride bord een beetje over de rand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Op dit moment is Roll for the Galaxy favoriet bij mij, dus dit spel kan ik iedereen aanraden. Voor Sinterklaas heb ik voor mezelf Istanbul gekocht bij Amazon.de. Er staan nog een paar spellen op mijn lijstje, maar die moeten nog even wachten. Ik verwacht in december ook eindelijk mijn gripmat en mijn Pocket Odyssey, dus deze kunnen ook nog altijd ingepakt worden en in de zak/onder de boom gedaan worden.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Euphoria zal niet echt een probleem zijn bij ons. We zijn al gewend aan wat tragere spellen; zoals Caverna met 6 spelers - dat gaat bij ons ook prima.
Vwb formaat van Eclipse, misschien komt dat door de foto's die ik ervan heb gezien.

Gelukkig wordt hiermee de lijst alleen maar groter - uiteindelijk komen nu ook Eclipse en Terra Mystica er weer op... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren een dagje verlof ivm. 1 november, weer heel wat leuks op tafel gehad: eerst New Haven, daarna Between Two Cities en toen nog Mangrovia

Between Two Cities is best wel leuk, alleen is het in het begin lastig om te onthouden hoe alle tegels scoren. Toch was zelfs het eerste spelletje met uitleg erbij op een kwartiertje rond, als je eenmaal de regels beet hebt kun je makkelijk een partijtje of vier na mekaar doen en dan de scores optellen. Dat is wel nodig, want in onze twee potjes zaten de scores heel erg dicht op mekaar, eigenlijk too close to call. Ik kijk er naar uit om het eens met vier of vijf spelers te doen.

Mangrovia viel ook heel erg mee. Eén van de basisspelidee is eigenlijk gelijk aan dat van Ticket to Ride: je moet hutten bouwen in verschillende gebieden en daar heb je de juiste kaarten voor nodig. Doe daar nog actie-selectie en area control bij en je hebt een zeer gevarieerd spel. Je kan wat op lange termijn denken, maar je moet er ook voor zorgen dat je snel kan inspelen op wat je tegenstanders doen. Leuk!
Robkazoe schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:05:
[...]

Bedankt voor de tips maar had mijn lijstje al ingeleverd. Het zijn Machi Koro, Splendor en Brieven uit Whitechapel geworden.
Evenzeer uitstekende keuzes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wormaap schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:24:
Eclipse is fysiek vergelijkbaar met Arkham Horror in mijn ervaring. Qua tafelruimte dan, de doos is wel een stuk groter. Een potje met twee spelers werkt redelijk op mijn tweepersoons eettafeltje met een Ikea Lack erbij, en daarop steekt een Ticket to Ride bord een beetje over de rand :+
Eclipse met 4 á 5 man moet je wel een aardige tafel voor hebben. Arkham Horror ook wel trouwens, ik heb net via marktplaats een tafel van 120x140 centimeter gescoord, samen met mijn kleine tafel heb ik dan wel een mooi oppervlakte. Wat ik vaak merk is dat tafels niet breed genoeg zijn om bijvoorbeeld een groot bord te hebben en dan ook nog spul van je karakter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
* denyos is blij met zijn tafel van 2x1 meter.
Specifiek uitgezocht vanwege de hoeveelheid grote spellen, plus uitgebreide etentjes met 6 personen.

Gisteren uiteindelijk toch Scythe gebacked. Het concept blijft me trekken en Viticulture (van dezelfde maker) is hier een groot succes.

[ Voor 30% gewijzigd door denyos op 03-11-2015 13:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
denyos schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:04:
* denyos is blij met zijn tafel van 2x1 meter.
Specifiek uitgezocht vanwege de hoeveelheid grote spellen, plus uitgebreide etentjes met 6 personen.

Gisteren uiteindelijk toch Scythe gebacked. Het concept blijft me trekken en Viticulture (van dezelfde maker) is hier een groot succes.
https://www.kickstarter.com/projects/jameystegmaier/scythe
Linkje voor de rest van de mensen. Lopen TERW_DAN en ik eerst te roepen hoe geweldig Euphoria is en dan kom jij aanzetten met een nieuw spel van de beste man. En de collectors edition kost maar 99 dollar :S :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik had Scythe gebacked, maar van de week toch besloten om m'n pledge weer in te trekken. Het voegt denk ik niet genoeg toe aan m'n bestaande verzameling. En 70$ is toch weer veel geld.

Gaan er komend weekend nog mensen naar spellenspektakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hier een first day backer. Heb de 99$ editie gebackt. Keek er al een tijd naar uit, maar ben nog steeds enthousiast.

Ik was misschien van plan om zondag te gaan, maar denk toch van niet. Voor de mensen die wel gaan is dit misschien interessant: http://bordspeler.nl/2015...koopjes-bij-de-rode-pion/
Kwam ik van de week tegen, zeker geen slechte prijzen. (Geen reclame, ken ze verder niet, puur ter info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25
Heb ook nog naar Scythe gekeken, maar ik denk dat het toch niks voor mij is. Schijnt redelijk mechanisch aan te voelen. Daarnaast heb ik het idee dat ze geforceerd te veel elementen in proberen te stoppen.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Spellenspektakel wil ik zaterdag naartoe gaan. Ik heb niet teveel verwachtingen na Essen, maar wordt vast leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ga zondag in elk geval, vond het vorig jaar wel leuk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Robkazoe schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:13:
[...]

https://www.kickstarter.com/projects/jameystegmaier/scythe
Linkje voor de rest van de mensen. Lopen TERW_DAN en ik eerst te roepen hoe geweldig Euphoria is en dan kom jij aanzetten met een nieuw spel van de beste man. En de collectors edition kost maar 99 dollar :S :(
Hmmmm, bedankt, nog 56 uur om te backen >_<
Misschien halen ze dan net de laatste stretch goal ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:38:
Ik ben nog aan 't twijfelen over Spellenspektakel of Spel in Antwerpen. Die laatste is sneller en makkelijker bereikbaar voor ons, maar Spellenspektakel lijkt me leuker voor de kinderen. We zouden natuurlijk de twee kunnen doen, maar aangezien er maar twee weken tussen ligt is dat wat veel van het goede :)
SndBastard schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:06:
[...]
Hmmmm, bedankt, nog 56 uur om te backen >_<
Misschien halen ze dan net de laatste stretch goal ^^
Het zou me niet verbazen als er de laatste 48 uur nog een kwart aan pledges bij komt, als de reminders uitgestuurd worden gaat het bij veel projecten vaak erg hard :)

[ Voor 29% gewijzigd door HellPunk op 04-11-2015 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik heb de discussie over Scythe niet helemaal gevolgd, maar ben nu wel heer erg gecharmeerd van de collectors editie. Ondanks dat dit wat boven de prijs is die ik normaal voor een spel neer zou leggen lijkt dit wel met een heel goeie deal voor de hoeveelheid dingetjes; met name de metalen muntjes en andere resource tokens, en de mogelijkheid om met een groter bord te spelen.
Ik laat het nog een uurtje of twee marineren :)

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 04-11-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
De andere resource tokens heb je de collector's edition nodig.
Laatste stretch goal is nu ook gehaald. Ruim 1.5 miljoen en 15.000 backers. Ben benieuwd waar het eindigt.

Zit zelf nog te wachten op The Gallerist, deze zou uiterlijk vrijdag verstuurd worden vanuit Nederland, maar heb nog steeds niets binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:27

Gilotto

Paint Skillz

Ik ga zaterdag met 7 vrienden. Heb er zin in!

[ Voor 23% gewijzigd door Gilotto op 04-11-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Zo. Tabletopia gebacked. Samen met een vriend, dan is het echt wel betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beetje een luxeprobleem hier. Ik heb door een foutje bij een webhost een terugboeking van 110€ op mijn PP-account staan. Normaal zou ik dat meteen aan een paar boardgames uitgeven, maar ik kan niks verzinnen 8)7 Een vriend vroeg laatst of mijn BGG-wishlist nog actueel is, omdat we rond kerstmis altijd met een groep wat cadeautjes voor elkaar kopen. Dus alles dat ik daarop heb gezet 'kan' ik even niet kopen. Maar wat dan wel? Of verstandig doen (nog genoeg spellen in de kast staan die ik nog niet gespeeld heb, en nog een hoop die ik vaker wil spelen...) :+

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 04-11-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Is er geen leuke kickstarter die je normaal niet zou doen, maar graag zou willen? Of zo'n spel dat eigenlijk te duur is, maar dat je stiekem wel heel leuk vindt (Bloodrage, Eclipse, TE3, ...)?

ps. Ik zou het trouwens gewoon laten staan hoor. Er komt vast een moment dat je het kan gebruiken.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mag ik ook een 'wat nu te kopen' vraag stellen? We spelen hier (ouders/volwassen kinderen+aanhang) regelmatig wat Catan en nog wat oldskool spul. Voor de kerst op zoek naar iets nieuws:
- 2-6 spelers
- ~2,5 uur
- ouders-vriendelijk ;)
- moeilijkheidsgraad a la Catan is prima
- Nederlandstalig

Wat had ik al gevonden
- Carcassonne - is al even uit natuurlijk, (te) veel uitbreidingen? Overeenkomsten met Catan?
- Concordia - spel van 2015, ziet er leuk uit. Moeilijkheidsgraad?
- Dominion - Te simpel? Of voor erbij.
- Game of Thrones?
- Terra Mystica?

In het kort dus een leuke opvolger voor Catan voor wat casual spelers.

[ Voor 9% gewijzigd door wagenveld op 04-11-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Er zit vaak een redelijk groot verschil in leuke spellen met 2 of 6 spelers. Voor grote groepen zijn er de laatste tijd wat party games uitgekomen die leuk zijn zoals spyfall. 7 wonders is ook leuk met 6 vind ik.
Voor de rest heb ik een aantal posts hierboven een aantal spellen genoemd. Die vallen denk ik ook binnen jouw wensenlijst.

Dominion is zeker niet simpel overigens. Helemaal niet met meerdere uitbreidingen. Ga het echter niet met 6 man spelen. Dan kunnen rondes wel erg lang duren.
Concordia ken ik zelf niet, maar hoor ik wel goede verhalen over. Misschien dat je ook eens naar La Granja kan kijken.
Game of Thrones vinden de meeste casual spelers niet echt leuk.
Terra Mystica is een vrij pittige game om de eerste keer de regels te snappen, maar zodra je een aantal ronden hebt gespeeld snap je het. Ik vind het een fantastische game!

[ Voor 16% gewijzigd door MADG0BLIN op 04-11-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zes is een beetje een lastig getal. Dan ga je snel partygamegebied in, en dat lijkt niet te zijn wat je wil. Toch zou ik je Codenames willen aanraden. Een stuk korter dan je wil, maar érg leuk. Het is echt een partygame voor gamers :) Binnen een paar weken komt de Nederlandstalige versie ook uit. Daarnaast is'ie goedkoop, dus je kan hem eventueel ook bovenop een eventueel groter spel kopen :)
Dominion wordt nogal gehekeld om zijn gebrek aan interactie tussen spelers, dus of dat geweldig is met je groep zou ik niet durven zeggen. Zelf vind ik het een oersaai spel, maar da's natuurlijk maar één mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Laten we dat een bonus noemen als het zowel met 2 als 5/6 spelers leuk is. Ik kijk even naar je lijstje. Nederlandstalig is overigens wel vrij belangrijk. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wat ook misschien een idee is om op BBG te zoeken naar games voor 2 tot 6 spelers. Misschien dat je daar nog wat extra's uit haalt. Ik vind het altijd wel leuk om BBG te browsen, al is het niet goed voor mijn portemonnee.. :Y)

Hier de query waarmee dat gebeurt is:
https://boardgamegeek.com...angetype=normal&B1=Submit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

King of New York vind ik wel leuk met zowel 2 als 6, al weet ik niet zo of daar een NL versie van is.
Tsuro, Lemming Maffia, Camel(C)up zijn ook wel leuk met zowel 2 als 6 (en in NL te vinden, of taalonafhankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Puerto Rico is ook leuk 2 tot 5 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Op het gevaar af om als een kapotte LP te klinken: Letters from Whitechapel, als iedereen in de groep bereid is om mekaar aan de beurt te laten. Met 1v1 heb je dat probleem uiteraard niet :)
Wormaap schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:41:
Beetje een luxeprobleem hier. Ik heb door een foutje bij een webhost een terugboeking van 110€ op mijn PP-account staan. Normaal zou ik dat meteen aan een paar boardgames uitgeven, maar ik kan niks verzinnen 8)7
Ik zou het gewoon even laten rusten :). Na kerst zijn er sowieso leuke koopjes te doen op Amazon en in februari gaan we alweer de eerste nieuwe titels voor 2016 zien. En wie weet duikt er ondertussen weer een leuke KS op, dan ben je blij met wat geld achter de hand!

[ Voor 61% gewijzigd door HellPunk op 05-11-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
wagenveld schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:10:
Mag ik ook een 'wat nu te kopen' vraag stellen? We spelen hier (ouders/volwassen kinderen+aanhang) regelmatig wat Catan en nog wat oldskool spul. Voor de kerst op zoek naar iets nieuws:
- 2-6 spelers
- ~2,5 uur
- ouders-vriendelijk ;)
- Nederlandstalig

Wat had ik al gevonden
- Carcassonne - is al even uit natuurlijk, (te) veel uitbreidingen? Overeenkomsten met Catan?
- Game of Thrones?
- Terra Mystica?

Van dat rijtje zou ik voor de laatste gaan. Terra Mystica zit gewoon erg goed in elkaar. Alleen de instapdrempel is wat hoog. Maar als je het spel eenmaal een paar keer gespeeld hebt, dan is het eigenlijk best simpel om te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Bedankt voor alle tips mensen! Terra Mystica komt elke keer weer naar boven, ik denk dat dat m wordt. Catan wordt hier nog moeilijk van de troon te stoten dus ik moet wel met een waardige opvolger komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heb 1 maal terra Mystica proberen te spelen, maar nadat het al 3 kwartier duurde voor de regels waren uitgelegd ben ik uitgestapt.
Carcassonne (en dan zeker een bigbox) ben je zo mee weg, makkelijk uitgelegd, leuk te spelen en niet te vergelijken met Catan.
Van bovenstaande lijst zou ik dus voor carcassonne gaan. Oja, die heb ik al. Ook catan. Enkel de speelduur van 2.5 ur haal je daar niet mee, daar speel je 2 spellen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
wagenveld schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:23:
Bedankt voor alle tips mensen! Terra Mystica komt elke keer weer naar boven, ik denk dat dat m wordt. Catan wordt hier nog moeilijk van de troon te stoten dus ik moet wel met een waardige opvolger komen :)
Isle of Skye vind ik persoonlijk ook erg leuk:

http://www.spellenhuis.nl...om-chieftain-to-king.html
https://boardgamegeek.com.../isle-skye-chieftain-king

Vergelijkbaar met Carcasonne maar telkens net iets anders door de wisselende score voorwaarden is elk spelletje anders. Duurt ongeveer een uurtje denk ik.

Ik weet niet oud je kinderen zijn, maar een uitleg sessie van een uur kan wel inhakken in het spelplezier natuurlijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Freelance op 05-11-2015 11:34 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:31
- 2-6 spelers
- ~2,5 uur
- ouders-vriendelijk ;)
- Nederlandstalig

Wat had ik al gevonden
- Game of Thrones?
- Terra Mystica?

Ticket to ride (Europe)
Puerto Rico (is wel wat complexer maar erg leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

maartend schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:26:
Heb 1 maal terra Mystica proberen te spelen, maar nadat het al 3 kwartier duurde voor de regels waren uitgelegd ben ik uitgestapt.
Dan heb je een slechte uitlegger, of publiek :P
Ik heb het een paar keer moeten uitleggen, en das 20a30 min.
En nadat je de 1e ronde hebt gespeeld klikken de meeste dingen wel.

Maar het is wel een heel stap hoger kwa moeilijkheids graad dan katan
En ook zeker minder vergevingsgezind.

het voordeel en nadeel van Katan is dat de dobbelstenen een groot deel van de succes van je strategie bepalen. Dat middelt dus de slechtere en betere spelers een beetje. TM heeft dat een stuk minder.

Dus of TM nu de vervanger van catan is, weet ik ook niet zeker.
Ligt aan de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
heuveltje schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:22:
[...]

Kan ook 30 minuten zijn geweest. Voelde iig aan als 3 kwartier.
Maar ja, ik ben ook niet van die zware euro's. Hou dan wel weer van Mage Knight en dergelijk brol. En dat is ook niet bepaald makkelijk weg te spelen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:38:
Op het gevaar af om als een kapotte LP te klinken: Letters from Whitechapel, als iedereen in de groep bereid is om mekaar aan de beurt te laten. Met 1v1 heb je dat probleem uiteraard niet :)
Ik vind die juist minder leuk als het niet 1v1 is. Met meer mensen speel ik liever desperados, die ongeveer eenzelfde mechanic heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:15:
[...]

Ik vind die juist minder leuk als het niet 1v1 is. Met meer mensen speel ik liever desperados, die ongeveer eenzelfde mechanic heeft.
Het hangt natuurlijk helemaal van de groep af. Met meer mensen heb ik de ervaring dat de inspecteurs mekaar helemaal de verkeerde richting kunnen uitsturen, dan speel je als Jack net iets comfortabeler :) . 1v1 speel ik altijd met mijn vrouw en die zit me na nacht 1 geheid als een bloedhond op de hielen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:20:
[...]

Het hangt natuurlijk helemaal van de groep af. Met meer mensen heb ik de ervaring dat de inspecteurs mekaar helemaal de verkeerde richting kunnen uitsturen, dan speel je als Jack net iets comfortabeler :) . 1v1 speel ik altijd met mijn vrouw en die zit me na nacht 1 geheid als een bloedhond op de hielen 8)7
MMM

1 Keer gespeel. met zijn 2en als detectives, en we zaten niet eens in de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Letters from Whitechapel kan wel heel spannend zijn. Een keer iemand in de allerlaatste zet weten op te pakken. 1 stapje verder en ze was in de laatste nacht terug in de hideout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
LfW vind ik geweldig met 6 man. Dat geklets tussendoor van die inspecteurs. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
LfW heb ik pas twee keer gespeeld. Een keer met twee (gewonnen als Jack) en een keer met zes (verloren als Jack, in de laatste nacht). Beide vond ik erg leuk, maar met zes wordt het wel een lang spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wormaap schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:03:
LfW heb ik pas twee keer gespeeld. Een keer met twee (gewonnen als Jack) en een keer met zes (verloren als Jack, in de laatste nacht). Beide vond ik erg leuk, maar met zes wordt het wel een lang spel!
Dat klopt. Zandloper kan helpen, maar is eigenlijk niet leuk. Met 6 hoor je als jack welke pistes ze willen gaan en dan giert af en toe de adrenaline door je lijf. Er zit dan altijd wel iemand bij die het goed heeft. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

wagenveld schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:23:
Kijk wel even goed naar wat filmpjes en zo. TM is echt even wat anders dan Catan.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
maartend schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:11:
[...]

Dat klopt. Zandloper kan helpen, maar is eigenlijk niet leuk. Met 6 hoor je als jack welke pistes ze willen gaan en dan giert af en toe de adrenaline door je lijf. Er zit dan altijd wel iemand bij die het goed heeft. Geweldig.
Haha, yeah! Helaas luisterde de groep naar de persoon die mijn thuislocatie correct had. Het grappige is dat zijn denkpad niet klopte, en hij informatie gebruikte die hij niet had. Maar ondanks dat de andere spelers hem daarop wezen bleef hij bij zijn conclusie en ging de rest erin mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zij er hier mensen die Vassal gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
- 2-6 spelers
- ~2,5 uur
- ouders-vriendelijk ;)
- Nederlandstalig

Wat had ik al gevonden
- Game of Thrones?
- Terra Mystica?

Colt Express
Geen 2,5 uur, maar wel leuk en casual en speelbaar met 2 t/m 6

[ Voor 3% gewijzigd door DC_Vincent op 05-11-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
heuveltje schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:22:
[...]

Maar het is wel een heel stap hoger kwa moeilijkheids graad dan katan
En ook zeker minder vergevingsgezind.

het voordeel en nadeel van Katan is dat de dobbelstenen een groot deel van de succes van je strategie bepalen. Dat middelt dus de slechtere en betere spelers een beetje. TM heeft dat een stuk minder.

Dus of TM nu de vervanger van catan is, weet ik ook niet zeker.
Ligt aan de spelers.
Dat is een goeie natuurlijk. Kan wel stellen dat spelregels uitleggen soms
een uitdaging is met mijn ouders. Ook is het niveau niet ontzettend hoog.
Ik neem Whitechapel en Isle of Skye nog even mee en ga nog even YouTuben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
wagenveld schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:10:
[...]

Dat is een goeie natuurlijk. Kan wel stellen dat spelregels uitleggen soms
een uitdaging is met mijn ouders. Ook is het niveau niet ontzettend hoog.
Echt, laat TM dan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Klinkt wel als de perfecte omgeving voor Ticket to Ride :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Misschien ook eens kijken naar "hoogspanning" (power grid). Die klinkt ook wel alsof het goed zou kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo. Potje Eldrich Horror van 4 uren en 15 minuten achter de rug... what a ride!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

SndBastard schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:48:
Misschien ook eens kijken naar "hoogspanning" (power grid). Die klinkt ook wel alsof het goed zou kunnen passen.
MM als er 1 droog rekenspel is waarbij de beste winst, dan is het dat wel :P
Sorry persoonlijke mening, ik vind dat nu niet echt een gateway game.

IK zou eerder denken aan stenen tijdperk, lords of waterdeep, istanbull, Ticket to ride (zeker).
En misschien ook wel iets als mysterium/dixit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Zo, vandaag eindelijk The Gallerist binnen gekregen. De nieuwe game van Vital Lacerda die o.a. Kanban en Vinhos heeft gemaakt.
Werkelijk waar een van de mooiste games qua components die ik ook heb gezien! Hopelijk vanavond of van het weekend tijd voor een eerste pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Vandaag is hier Roads & Boats binnengekomen. Een klassieker van Nederlandse bodem! Splotter Spellen is internationaal hoog aangeschreven bij mensen die van lange, zware, diepgaande spellen houden. Roads & Boats is een van hun eerste uitgaven, en momenteel in vierde editie in voorraad. Aan de andere kant van de grote plas wordt steen en been geklaagd over de hoge prijzen en slechte verkrijgbaarheid. Als Nederlanders is het allemaal wat makkelijker. Met 87€ shipped nog steeds niet heel goedkoop, maar wel te doen. Bij Funagain in de V.S. moet'ie 140$ opbrengen :+

Oh, en de doos is groot...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tVRD67g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Even gekeken. Ziet er wel heel erg veel uit. Maar ook erg review.
Kan het niet echt anders omschrijven, mogelijk te abstract voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Het is een lange, complexe (maar niet zo zeer regelcomplexiteit) 'cube-push' Euro die volledig draait om logistiek. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niets in deze orde van grootte heb gespeeld (Brass is volgens mij filler in vergelijking :+), maar ik ben érg benieuwd. Het lijkt me in ieder geval érg tof, maar of het ook bevalt is altijd de vraag natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 06-11-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tja, en daar komt dus mijn voorliefde voor ameritrash. Zegt hij, terwijl hij zit te wachten op Trickerion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zondag ga ik met 3 vrienden weer eens Eclipse spelen, vanmiddag de stad in op zoek naar materiaal dat ik kan gebruiken als speelmat om te voorkomen dat de tegels gaan schuiven. Ben benieuwd of ik wat kan vinden. Ik heb al wel iets gevonden, namelijk de achterkant van een muismat. Die is vrij stroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2741942_lg.jpg

Ik ga een weekje naar Marrakech en heb het voor elkaar gekregen om 12 spellen en 2 uitbreidingen in 4 doosjes te puzzelen. Op deze manier kan ik tenminste iets meenemen in mijn handbagage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MrVegeta schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:11:vanmiddag de stad in op zoek naar materiaal dat ik kan gebruiken als speelmat om te voorkomen dat de tegels gaan schuiven. Ben benieuwd of ik wat kan vinden. Ik heb al wel iets gevonden, namelijk de achterkant van een muismat. Die is vrij stroef.
Ik heb daar een tijdje geleden iets voor besteld dat perfect zou zijn. Ik heb ze helaas alleen nog niet binnen. Ik verwacht volgende maand een aantal gripmats te krijgen. Speciaal gekocht voor X-wing en Eclipse.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
En er zijn weer mooie zaakjes gedaan vandaag O:)
Weinig héél goede deals op het Spellenspektakel, maar bij de stand die een flink rek 'licht beschadigde' spellen had, met een leuke korting TI3 en Agricola gescoord. Daarnaast Schotten-Totten en Tutto gratis gekregen. 'Kookoo Puzzles' zat in de goodiebag. Verder nog T.I.M.E. Stories en twee Race for the Galaxy expansions gescoord :) Oh, en nog een promosetje voor TtR :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SnBIK0j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ViNcE schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:53:
[...]

Ik heb daar een tijdje geleden iets voor besteld dat perfect zou zijn. Ik heb ze helaas alleen nog niet binnen. Ik verwacht volgende maand een aantal gripmats te krijgen. Speciaal gekocht voor X-wing en Eclipse.
Waar en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
MrVegeta schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:11:
Zondag ga ik met 3 vrienden weer eens Eclipse spelen, vanmiddag de stad in op zoek naar materiaal dat ik kan gebruiken als speelmat om te voorkomen dat de tegels gaan schuiven. Ben benieuwd of ik wat kan vinden. Ik heb al wel iets gevonden, namelijk de achterkant van een muismat. Die is vrij stroef.
Wij hebben sinds een paar weken een tafellaken met een stroef oppervlak. Was gewoon op rol te krijgen, alleen geen idee hoe de stof heet. Ik zal 'ns informeren en dan hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
En net meteen maar een eerste solopotje Agricola gespeeld. Ik heb het even bij de 'family'-regelset gehouden, aangezien dat nogal expliciet aangeraden werd in de regels. Maar mán, wat ben ik blij dat ik eindelijk de knoop doorgehakt heb om hem toch maar mee te nemen! Erinkomen gaat een beetje stroefjes, maar daarna speelt het heerlijk soepel weg :) En de druk van de 'harvest'-fases, waarin je je familie moet voeren, die elkaar steeds sneller opvolgen is constant voelbaar. Met recht een klassieker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Via de www.gripmats.com kickstarter. Ik heb er 10 gekocht, dus ik heb er nog een aantal over. De levering is een aantal keer uitgesteld, maar nu komen ze er toch echt bijna aan. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Gisterenavond voor het eerst met de complete toren aan Battlestar Galactica gespeeld. We hebben nu de Pegasus, Exodus en Daybreak uitbreidingen compleet. Daar werd de pot voor de humans alleen niet makkelijker van. We speelden met 5 spelers, zonder Cylon Leader maar met Final Five en Earth als bestemming (afstand 10).
Er was één volledig nieuwe speler bij (en 4 veteranen). Helaas was mijn eerste verdenking op de nieuwe speler onjuist... hij gedroeg zich extreem verdacht, maar dat was een combinatie van de nuances niet kennen en zich niet willen verdedigen als persoonlijkheid.
Mijn tweede verdenking bleek later wel juist (mijn vriendin), en een perfect opgezet plan om haar te executeren werd verijdeld door de nieuwe speler als niet-Cylon!
Vanaf daar ging het een beetje mis...

Uiteindelijk heb ik haar met een quorum kaart toch weten te executeren (don't worry, we konden nog samen naar huis), maar laat in het spel was het een exercitie van met twee none-Cylons tegelijk in de Brig zitten terwijl de Cylons rustig konden huishouden; en onze laatst overgebleven human als Leroy Jenking raisers aan het afknallen was.
Jammerlijk verloren met een bizarre eindstand; 0 fuel; 8 food, 10 morale, 0 population (de laatste jump was enigszins een zelfmoord-missie die ons de laatste 3 pop en 2 fuel kostte en tot afstand 8 bracht).

Wel een paar goeie pointers om de volgende keer op te letten:
  • Met destination Earth MOET je iets aan fuel doen dmv de missies op Demitrius, want het is rekenkundig niet mogelijk om het anders te halen.
  • Als je als president in de Brig zit; zo hard mogelijk door de quorum kaarten heen cyclen; die mag je nog steeds trekken en spelen als separate acties (om en om) en er zitten nuttige dingen in die je vanuit de brig kan doen.
  • Als je met revealed Cylons speelt; Mutiny kaarten zo snel mogelijk wegwerken (kan met Missions) zodat ze je er geen tweede aannaaien waardoor je naar de Brig moet.
  • Table-flippen en stoppen als je met twee man in de Brig zit; kom je niet meer uit :+

[ Voor 33% gewijzigd door TweakMDS op 08-11-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Klinkt wel als een spel met een storyline om u tegen te zeggen! Daar steekt ons potje Aqua Romana van vrijdag toch schril tegen af :+

Gisteren zijn we toch op Spellenspektakel terecht gekomen, ik maak straks nog wel een verslagje (eerst maar 'ns wat werk verzetten O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Typische Ameritrash (liefkozende naam). 't Is een heerlijk spel, en als het niet mijn favoriete is zit hij toch in de top 3.
Bij het voorbereiden van mijn wishlist voor de feestdagen was ik was prijzen aan het opzoeken en heb ik toch maar ineens Terra Mystica besteld (voor €46,95). Hoewel ik mijn plaatselijke bordspellenwinkel héél graag steun vind ik een prijsverschil van 20 euro toch wel de moeite om nu even van een online aanbieding gebruik te maken.
De doos van ongeveer een ton zal vandaag al binnen komen (hurray Coolblue) dus hopelijk deze week wat oefenen.

[ Voor 18% gewijzigd door TweakMDS op 09-11-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
[Warning - Wall of Text Incoming] >:)

Zo, Spellenspektakel dus, ondergetekende samen met Jasper (bijna 9) en Karolien (bijna 5,5).

Toen we rond half elf aankwamen stond er buiten nog een hele rij mensen aan te schuiven. Gelukkig verkocht de organisatie ook tickets aan mensen in de rij die cash wilden betalen, dus na een paar minuten stonden we toch al binnen.

Er was meteen heel wat actie met een partijtje Mölkky, een soort kegelspel met houten onderdelen, zoals Kubb. Als je erin slaagt om één kegel om te gooien krijg je het aantal punten op die kegel, als je er meer omgooit krijg je evenveel punten als het aantal omgegooide kegels. Naarmate het spel vordert komen de kegels steeds verder uit mekaar te staan (ze worden niet teruggezet na een worp) en moet je al behoorlijk mikken om nog iets te raken. Een leuk spel, als de zomer nadert zullen we dit zeker in huis halen.

Daarna hebben we een paar kleine spellen van 999 Games gedaan van het type 'herken zo snel mogelijk wat er op de kaart staat en doe dan actie x' - denk Speed Cups en aanverwanten. Leuk voor een keertje, maar niet het soort spel dat wij keer op keer zullen spelen.

Daarna hebben de kinderen zich even bezig gehouden met een stevige houten knikkerbaan van De Kikkerprins. Ondertussen heb ik naar een demo gekeken van Treasure Hunter. Wie graag Medieval Academy speelt zal dit ook wel waarderen, maar ik vond ze te erg op mekaar lijken om ze allebei in de verzameling te hebben.

Daarna ging het weer richting de speeltafels om Ubongo uit te proberen. Iedereen won evenveel puzzels, uiteindelijk kwam Karolien als winnaar uit de bus. Ubongo ging ook meteen mee in de aankooptas. We houden normaal niet zo van spellen met een timer, maar deze was erg leuk!

Om de voormiddag af te ronden hebben we nog even een stand bezocht met het infameuze Poepspel. Uitstekend thema om de kinderen te lokken, maar verder was het niet meer dan 'raak-zo-snel-mogelijk-je-kaarten-kwijt'. De magneetbouwstenen op deze stand waren ook wel leuk om even mee te spelen.

Na het middageten (wat heet) hebben nog enkele spellen geprobeerd (o.a. Topple Tree en een trivia-spel (Squlo heette het, dacht ik), maar niets dat ons erg kon bekoren.

Toen wilden de kinderen echt wel het Kindereiland uitproberen. Dit was voor mij, als ouder zijnde, een hele leuke toevoeging: een afgebakend stuk van de zaal met kinderanimatie waar je je kinderen met een gerust hart kon achterlaten. Zo had ik de gelegenheid om op mijn gemak de muur aan tweedehandsspellen te bekijken. Daar vond ik tot mijn geluk een spel terug dat ik al een tijdje zocht: Can't Stop, in de oude versie met de plastic componenten.

Daarna ben ik nog even langs de stand van De Rode Pion gegaan om de aankopen te vervolledigen: King of Tokyo, de nieuwe UK-map voor Ticket to Ride en Legenden van Andor als verjaardagscadeau voor Jasper - daar vraagt hij al een tijdje naar, dus dat wordt hopelijk een leuke verrassing. Tenslotte vond ik ook nog een afgeprijsd exemplaar van Katamino terug bij een andere spellenstand. De Big Box van El Grande heb ik maar laten liggen - het spel bestaat volgend jaar 20 jaar, dus ik verwacht dan wel ergens een leuke actieprijs voor het basisspel alleen.

Daarna de kids weer opgehaald voor een spelletje Träxx. Dit is een spel met eenvoudige regels dat al snel verdraaid een stuk moeilijker in mekaar blijkt te zitten dan het lijkt. Ik had mezelf al snel in een hoekje getekend, Jasper was hetzelfde lot beschoren waardoor Karolien met ruime voorsprong won. Ze vonden het allebei zo leuk dat ze hun zakgeld ervoor wilden opgeven, dus heeft papa maar getrakteerd :P .

Na nog een spelletje Dobbel zijn we maar weer huiswaarts getogen - Eindhoven is voor ons een hele rit en we wilden toch op tijd thuis zijn. Een leuke dag, met één klein minpuntje: helaas is Spellenspektakel een van de duurdere spellenbeurzen tot nu toe - met het parkeergeld erbij ben je het dubbele kwijt van bvb. Spel in Antwerpen of Zuiderspel in Veldhoven. De aanwezigheid van het Kinderplein maakt dat voor mij wel grotendeels goed, de organisatie was verder ook uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:27

Gilotto

Paint Skillz

We zijn met een groep van 10 personen naar het spellenspektakel geweest. We hadden goed gespaard met de localjoy actie van de AH, dus konden we voor 7 euro per persoon naar binnen.

We zijn begonnen met een potje Starcraft The board gamee. Leuk om een keer te doen, maar het spel wordt al 3 jaar niet meer uitgegeven vanwege ontbrekende licenties. Dus snel door naar de wat recentere spellen!

Ik had al een keer Splendor gespeeld. Toch maar met z'n vieren een potje gespeeld. En uiteraard ben ik helemaal ingemaakt. Wel een instant buy voor de gelukkige winnares. Daar gaan we nog veel plezier van hebben!

Ik was erg benieuwd naar Machi Koro. De hele dag waren de demotafels bezet, maar aan het einde van de dag toch nog een potje kunnen spelen. Ik vond het een gaaf spel. Speelt lekker snel en is makkelijk uit te leggen. Deze is ook meegenomen!

Toen zijn we naar de stand van Pandamic gegaan en hebben we het originele spel gespeeld. Het bestrijden van ziektes was niet echt aan mij besteed. Was grappig, maar niet meer dan dat.

Daarna tegen de auteur een potje Refugio gespeeld. Refugio is een soort carcassonne, waarin je een bergbeklimmer bent, die op zoek is naar mooie bergtoppen, bergpassen, bloemen en dieren. Net als Carcassonne leg je per beurt tegels aan om zo een spelbord te creeeren. Het idee is om met je bergbeklimmer zo veel mogelijk speciale tegels te bezoeken. Door berghutten (Refugio's) te bouwen en tegels slim aan te leggen moet je proberen de andere spelers toegang tot jouw 'ontdekt gebied' af te snijden, zodat je meer punten verdiend dan de andere spelers. Komt een andere speler namelijk in je berghut, dan krijg je daar extra punten voor. Ik vond het een leuk en snel spelletje. Als je 1 op 1 van de auteur won, kon je het spel winnen. Helaas werd ik natuurlijk grandioos ingemaakt, maar het smaakte wel naar meer. Zeker het proberen waard!

Het spellenspektakel hebben we afgesloten met een potje Takenoko. Hier is het de bedoeling om opdrachten te voltooien en zo punten te verzamelen. Er zijn 3 soorten opdrachten: de grondtegels in een bepaalde vorm aan te sluiten, bamboe te laten groeien tot een specifieke hoogte, en de panda een bepaalde kleurenmix bamboe te voeden. Door de regels is het nog best lastig om jouw opdrachten te vervullen en tegelijk je tegenstanders te dwarsbomen. Viel goed in de smaak en is ook meegenomen.

Al met al een heerlijke dag gehad.
Pagina: 1 ... 10 ... 159 Laatste