Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Gisteren met mijn 'buurman' het tweede scenario van Arkham Horror TCG gespeeld en dat ging een stuk beter dan het eerste scenario een paar weken terug. Dit scenario was mijn inziens ook wel wat leuker dan het eerste, wat meer onderzoeken en vrijheid om te verplaatsen in plaats van wave na wave monsters van je afhouden. Niet dat ik nu niet gevochten heb.. maar nu kon ik (Roland Banks) mij daar grotendeels op focussen en de buurman (Wendy Adams) op het investigaten. Uiteindelijk niet gehaald maar we waren wel close, binnenkort maar het derde scenario! Het was wel weer even inkomen moet ik zeggen, ik ben helemaal Eldritch Horror en Mansions of Madness gewend maar je pikt het wel snel op.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Het gaat om de engelse versie

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
Net even Imperial Settlers: Atlantis en 7 Wonders Duel: Pantheon gescoord. Ben benieuwd :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
En de vierde editie van Twilight Imperium is aangekondigd!!
https://www.fantasyflight...-imperium-fourth-edition/

Dat zag volgens mij niemand aankomen.

Op het eerste gezicht vooral veel zaken gestreamlined, alle rassen uit de game + expansions, techtree en trade zijn sowieso anders. Erg benieuwd.

[ Voor 28% gewijzigd door MADG0BLIN op 11-08-2017 18:27 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 16:34

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Fu. Dan moet ik wat woorden terugnemen :p Iemand zei laatst dat TI3 wel eens vernieuwd kon worden, waarop ik zei dat die game niet meer in het huidige segment van FFG past en als er een 4th edition komt dat die dan behoorlijk anders zal zijn.

Doh :'). Ben wel benieuwd! Ook benieuwd wat ik dan met mijn TI3 + beide uitbreidingen kan/ga doen...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-01 16:56

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:10:

Op het eerste gezicht vooral veel zaken gestreamlined, alle rassen uit de game + expansions, techtree en trade zijn sowieso anders. Erg benieuwd.
En een SUSD documentaire rondom de game:

• MADG0BLIN
!Zag hem ook net op Twitter voorbij komen. Lijkt me ook erg interessant!

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Zo, dat zijn geen mini's meer...

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jn52ga/IMG_11082017_221700.jpg

Keep supporting the pyramid roach boy

• Coltaine
Heads-up voor de A&A fans: volgende maand komt er een nieuwe Anniversary Edition uit, pre-order €80 op amazon.de
Blij dat ik nooit honderden euro's voor de oude heb neergelegd

http://avalonhill.wizards...llies/anniversary-edition

• HellPunk
  • Laatst online: 10:06
Zo, uitgebreid spellenweekend gehad met veel oudere spellen (o.a. Carcassonne en Targi), maar de tophit was Go Nuts for Donuts, een Kickstarter die ik vorige week ontvangen heb.

Het idee was dat dit gewoon Sushi Go met een donuts-thema was, maar dat bleek in de praktijk toch anders uit te draaien. In plaats van te draften kiest iedereen in het geheim welke donut hij wil uit de beschikbare kaarten, maar je krijgt de gekozen kaart alleen als jij de enige bent die 'm wil, alle anderen krijgen die ronde niks. Bovendien hebben veel kaarten een extra actie - die zijn dan meestal minder punten waard, maar je mag dan bvb. een extra kaart van de trekstapel nemen of bij een tegenstander weghalen.

Het spel heeft wel de neiging om net iets te lang te duren, maar dat hebben we opgelost met de huisregel dat een actiekaart altijd effect heeft, ongeacht de manier waarop je ze krijgt. Zo ga je wat sneller door de stapel kaarten heen en heeft het spel precies de juiste lengte. Met die huisregel kunnen we in een spel met vier spelers ook de kaarten gebruiken die eigenlijk alleen voor vijf spelers bedoeld zijn en die variatie maakt het nog leuker: wie heeft er nu geen zin in churro's en frambozendonuts? :9~ .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:10:

Wow wat een sprong in prijs van de gemiddelde prijs van rond de 90 euro nu 149 euro :o Maar goed stond wel op de lijst dus misschien toch de sprong maken alleen een aantal zo gek krijgen om mee te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door MeZZiN op 14-08-2017 08:42 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:32:
Zo, uitgebreid spellenweekend gehad met veel oudere spellen (o.a. Carcassonne en Targi), maar de tophit was Go Nuts for Donuts, een Kickstarter die ik vorige week ontvangen heb.

Het idee was dat dit gewoon Sushi Go met een donuts-thema was, maar dat bleek in de praktijk toch anders uit te draaien. In plaats van te draften kiest iedereen in het geheim welke donut hij wil uit de beschikbare kaarten, maar je krijgt de gekozen kaart alleen als jij de enige bent die 'm wil, alle anderen krijgen die ronde niks. Bovendien hebben veel kaarten een extra actie - die zijn dan meestal minder punten waard, maar je mag dan bvb. een extra kaart van de trekstapel nemen of bij een tegenstander weghalen.

Het spel heeft wel de neiging om net iets te lang te duren, maar dat hebben we opgelost met de huisregel dat een actiekaart altijd effect heeft, ongeacht de manier waarop je ze krijgt. Zo ga je wat sneller door de stapel kaarten heen en heeft het spel precies de juiste lengte. Met die huisregel kunnen we in een spel met vier spelers ook de kaarten gebruiken die eigenlijk alleen voor vijf spelers bedoeld zijn en die variatie maakt het nog leuker: wie heeft er nu geen zin in churro's en frambozendonuts? :9~ .
Die heb ik ook binnengekregen, en beviel hier ook erg goed :) Sushi Go! gaat de kast niet meer vaak verlaten denk ik. Jullie huisregel gebruikten we per ongeluk in het begin van het potje, maar maakte de boel wel héél willekeurig voor onze smaak. 'Pak de bovenste kaart van de stapel', 'pak nog een keer de bovenste kaart van de stapel', dat soort gedoe :P Soms natuurlijk ook juist leuk :)

Daarna hebben we ons eerste potje Container gespeeld. Zoals eerder geroepen wilde ik deze al erg lang hebben, en heb ik ondanks de prijsdalingen toch nog redelijk de hoofdprijs betaald. Dus het zou wel sneu zijn als'ie tegen zou vallen :P Maar dat was gelukkig niet het geval :) De regels zijn snel genoeg uitgelegd, maar we hadden met zijn allen weinig idee van strategie. Tegen het einde van het potje kregen we een béétje een idee. Uiteindelijk heb ik gewonnen, maar dat was meer geluk dan wijsheid :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZTPC4QLLMyd36fD3d3Nriknq/full.jpg

Ticking away, the moments that make up a dull day

• MADG0BLIN
MeZZiN schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:41:
[...]

Wow wat een sprong in prijs van de gemiddelde prijs van rond de 90 euro nu 149 euro :o Maar goed stond wel op de lijst dus misschien toch de sprong maken alleen een aantal zo gek krijgen om mee te doen.
Alleen is die 90 zonder expansions. Hier zitten bijvoorbeeld alle 17 rassen standaard in en ook alle schepen uit de expansions. Opzich niet gek. Gisteren gekeken wat shipping kost, maar dat is nog een keer 80 dollar en dan heb je nog kans op invoerrechten met kosten daarbij. Dan wordt het ineens een duur geintje.

• MeZZiN
ahh ok dat scheelt natuurlijk. Maar ik ga er wel vanuit dat hij hier gewoon lokaal te koop is en dan is het meestal dollar prijs = euro prijs. Voor de adviesprijs. Maar goed je heb wel een grote doos met een game die je een goede dagbesteding oplevert gemiddelde game tijd was iets van 8-9 uur toch ? Dus 150 / 9 / 5 = 3,33 euro per persoon per uur dat halen de meeste games niet en dan moet je ze nog 5-10 spelen om zo goedkoop te komen. Maar goed zou hem graag een keer willen spelen.

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:40
MeZZiN schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:04:
ahh ok dat scheelt natuurlijk. Maar ik ga er wel vanuit dat hij hier gewoon lokaal te koop is en dan is het meestal dollar prijs = euro prijs. Voor de adviesprijs. Maar goed je heb wel een grote doos met een game die je een goede dagbesteding oplevert gemiddelde game tijd was iets van 8-9 uur toch ? Dus 150 / 9 / 5 = 3,33 euro per persoon per uur dat halen de meeste games niet en dan moet je ze nog 5-10 spelen om zo goedkoop te komen. Maar goed zou hem graag een keer willen spelen.
Mooie manier van berekenen, zo kan ik ook weer wat dure aankopen naar mijzelf verantwoorden! :+

• MeZZiN
Zo probeer ik het te doen het gaat ook op voor console games sommige zijn alleen zo goedkoop dat de bordspellen weer duur worden. Zoals de Tales serie daar zit vaak meer dan 20-60 uur in dan kom je al snel uit op 1-2 euro per uur. Maar goed de meeste games die ik heb hebben nog te weinig tafel gezien. Ben even gestopt met verzamelen en meer gaan spelen altijd een goed idee.

• HellPunk
Wormaap schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:15:
[...]
Die heb ik ook binnengekregen, en beviel hier ook erg goed :) Sushi Go! gaat de kast niet meer vaak verlaten denk ik. Jullie huisregel gebruikten we per ongeluk in het begin van het potje, maar maakte de boel wel héél willekeurig voor onze smaak. 'Pak de bovenste kaart van de stapel', 'pak nog een keer de bovenste kaart van de stapel', dat soort gedoe :P Soms natuurlijk ook juist leuk :)
Sushi Go speelt wel een stuk vlotter omdat er minder verschillende soorten zijn en je geen acties hebt, afhankelijk van wie er meespeelt zal die nog wel eens gespeeld worden. Mijn moeder had bijvoorbeeld nogal moeite met de Engelse tekst, dan zijn plaatjes handiger :). Ik heb in ieder geval geen nood meer aan Sushi Go Party, die stond nog op mijn misschien-wenslijst.

Wij vonden het eigenlijk meteen vreemd dat je acties alleen mag uitvoeren als je een kaart uit de keuzeronde krijgt. Met deze regel wordt het spel inderdaad wat opener omdat de actiekaarten meer waard worden.

De zombie donut is trouwens een uitzondering op onze huisregel, anders krijg je die natuurlijk nooit te pakken :). Er zijn ook een paar kaarten waar we niet meer mee spelen: de donut die je 5 punten geeft als er meer dan 13 kaarten in de aflegstapel zitten bijvoorbeeld - hoe je erin slaagt om zoveel kaarten in de aflegstapel te krijgen is ons niet duidelijk. We begrijpen het toch goed dat kaarten die niet gekozen worden gewoon blijven liggen voor de volgende ronde?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Mvdbeld
MeZZiN schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:28:
Zo probeer ik het te doen het gaat ook op voor console games sommige zijn alleen zo goedkoop dat de bordspellen weer duur worden. Zoals de Tales serie daar zit vaak meer dan 20-60 uur in dan kom je al snel uit op 1-2 euro per uur. Maar goed de meeste games die ik heb hebben nog te weinig tafel gezien. Ben even gestopt met verzamelen en meer gaan spelen altijd een goed idee.
Ja ik moet ook even rustig aan doen van mijzelf, heb nog aantal kickstarters onderweg en genoeg spellen die vaker op tafel zouden mogen.
Onderweg:
- Champions of midgard + expansions
- Black Orchestra
- Brass Lancashire & Brass Birmingham
- Rising Sun

De spellen die vaker naar tafel mogen:
- Scythe + uitbreiding (pas 1x gespeeld met uitbreiding)
- Legende van Andor, moet legende 5 nog halen en heb dan nog het sterrenschild en reis naar het noorden liggen. Zit er over na te denken om deze serie misschien weg te doen en dan Gloomhaven te halen, thoughts?

• MeZZiN
Tijd wel voor kast op ruiming sommige KS hadden de neiging iets te veel af te sturen waardoor ik games heb waar ik niet op zat te wachten. Plus kreeg wat dubbele games die niet terug gestuurd hoerde te worden. Plus een aantal die ik waarschijnlijk nooit op de tafel krijg. Moet mijn verzameling ook iets meer toe spitsen wat ik thuis speel en een klein aantal games die ik op game nights speel. Maar speel vaker thuis met mijn vrouw en/of kids dan op game nights. Nu ligt die verhouding aardig scheef.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Is er toevallig iemand hier die in de buurt van Utrecht woont, Heroes of Normandie heeft, en deze met mij zou willen spelen? Ik heb een auto dus een stukje verder dan regio Utrecht is eventueel geen probleem.

Ik ben heel benieuwd naar dit spel, maar het is redelijk duur en er zijn enorm veel uitbreidingen voor. Dus voordat ik hier in ga investeren zou ik het graag een keer willen spelen.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 16:33
Ik 'reken' ook vaker uit wat iets per uur kost :) Ik heb me ook voorgenomen om even iets minder bordspellen te bestellen, met name de grotere bordspellen. Ik wil nog een paar kleine, snelle en eenvoudige spellen als toevoeging aan mijn collectie aan grote spellen.

Afgelopen weekend een paar potjes Race for the Galaxy gespeeld. Ik had het niet eerder gespeeld en de eerste ronde had ik vrijwel geen punten. De tweede ronde voor military punten gegaan, maar dat was ook niet heel erg efficient maar wel beter dan de eerste ronde.

Daarna een paar potjes Coup gespeeld, erg leuk bluf spel :) Dit spel staat inmiddels op mn wish-list.

Als laatste even kort naar Sherlock Holmes Consulting Detective gekeken. De intro van de eerste case bekeken. Helaas was het te laat en was niet iedereen meer even scherp door de alcohol ;) en zijn we gestopt.

Vanavond een derde poging TIME Stories: The Marcy Case. Het lukt ons maar niet om een case in 1-2 poging op te lossen (1 is volgens mij echt onmogelijk).

[ Voor 8% gewijzigd door Abom op 14-08-2017 12:06 ]

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 14-01 22:39
Zowel vrijdag als zondag heb ik Mansions of Madness 2e op tafel gekregen. Vrijdag zelfs heel enthousiast aan het langste scenario begonnen (240-360 minuten) met 4 man en ik moet eerlijk zeggen dat deze nogal tegenviel. Het is een compleet ander type scenario dan de eerste 2, het is een detective verhaal waarbij je 6 verdachten hebt en daar 2 cultists tussen moet vinden.

spoiler:
Je ontdekt 4 locaties en op alle locaties kan je praten met de verdachten en zo kom je achter de onderliggende verhoudingen en verzamel je bewijs. In de app kan je per persoon nalezen wat je van die persoon te weten bent gekomen, al is dat erg summier. Voor de rest 0.0 combat ertussen (wat mijn groep wel erg een gemis vond) en voornamelijk heen en weer lopen. We vonden al snel een "cultist amulet" met de initialen van 1 van de verdachten en achteraf gezien was dat al genoeg om de endgame te unlocken. Na 4 dagen 4 locaties te hebben verkend, moet je namelijk kiezen om 1 verdachte te volgen. Hiermee kwamen we uit op de locatie van het ritueel en was er wel combat. Dit leverde al vrij snel 3 insane personen op met verschillende condities (1 mocht niet meer praten, wat best hilarisch was :P / 1 moest er voor zorgen dat het doel niet gehaald zou worden en zelf moest ik een offer brengen aan de black goat god :P)

Met 2 man die niet meer zich vol inzetten voor het einddoel was het niet meer te halen. In 2 beurten wist ik me zo te manoevreren dat ik met 1 andere speler alleen op een plek stond en kon ik hem opofferen met de ritual dagger (die ik de vorige ronde van die persoon gestolen had :P)
Sowieso winst voor mij, en aangezien de investigation geen succes was heb ik de geöfferde speler ook tot winnaar uitgeroepen :P Was de rest het niet helemaal mee eens aangezien hij dood was, maar zijn doel was technisch gezien wel bereikt.

Op zondag heb ik met een andere groep de eerste missie geprobeerd. Deze leek een stuk lastiger dan de eerste keer, al komt dat voornamelijk doordat we méér van het huis verkend hadden. We misten wel het cruciale laatste deel van het huis (enige explore token...) waar de eindbaas zich bevond. Uiteindelijk weer 3 man insane (1 mocht niet praten, 1 moest 6 items verzamelen wat onmogelijk was met zijn gebroken arm en ik had geluk om de conditie te trekken dat je moest voorkomen dat de investigation gehaald werd).

Volgens mij zijn ze nog wel in de buurt van succes gekomen, maar 1 speler ging tegelijkertijd zowel voor de 2e keer over zijn damage als horror limiet en aan de laatste beurt hadden ze nét niet genoeg.

Daarna hebben we nog een poging gedaan te ontsnappen in Escape Room: The Game. De vorige keer hadden we het ruimschoots niet gehaald en was er een beetje een wrange smaak achter gebleven (Prison Break). Deze keer speelden we Virus en die beviel een stuk beter. De puzzels waren redelijk goed te doen. De eerste hints die we kregen waren allemaal hints die we al wisten. Wel waren 3 hints cruciaal voor ons waarbij ik van 1 hint van mening ben dat je daar zelf niet uit gaat komen.

Uiteindelijk wel ontsnapt met nog 3:40 op de klok én niet één keer een foute code ingevoerd :P

Morgen meer games! :D

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• HellPunk
Abom schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:06:
Ik 'reken' ook vaker uit wat iets per uur kost :) Ik heb me ook voorgenomen om even iets minder bordspellen te bestellen, met name de grotere bordspellen. Ik wil nog een paar kleine, snelle en eenvoudige spellen als toevoeging bij mij collectie aan grote spellen.
Ik ben nu retro-actief wat plays aan het loggen op BGG en dan merk ik toch op dat veel spellen op middellange termijn genoeg keren op tafel komen. Natuurlijk ligt het punt waarop een spel zijn geld waard is voor iedereen op een ander niveau, maar ik ben toch blij dat we thuis voor iedereen wat wils hebben en op een regenachtige dag niet drie uur aan stuk UNO moeten doen >:) .

• MeZZiN
Heb ik ook een beetje ben het ook een beetje aan heb bij houden en dan merk ik dat ik toch een hoop al gespeeld heb niet vaak genoeg maar veel toch op 1 of 2 keer.

Maar over nieuwe games wat vinden jullie van Terra Mystica Gaia Project:
Afbeeldingslocatie: https://images-cdn.zmangames.com/us-east-1/filer_public/2e/22/2e222960-07ca-479c-81c9-65731e2be57f/zf001_layout.png Dus Terra Mystica met een andere thema plus natuurlijk nieuwe regels en verbeteringen alleen kan zo weinig vinden nog over de game. Maar cool is het wel. Vind Terra Mystica een van de betere games dus dit zou een mooie aanvulling zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door MeZZiN op 14-08-2017 14:50 ]

• B00st3r
psychoclown schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:52:
Gisteren met mijn 'buurman' het tweede scenario van Arkham Horror TCG gespeeld en dat ging een stuk beter dan het eerste scenario een paar weken terug. Dit scenario was mijn inziens ook wel wat leuker dan het eerste, wat meer onderzoeken en vrijheid om te verplaatsen in plaats van wave na wave monsters van je afhouden. Niet dat ik nu niet gevochten heb.. maar nu kon ik (Roland Banks) mij daar grotendeels op focussen en de buurman (Wendy Adams) op het investigaten. Uiteindelijk niet gehaald maar we waren wel close, binnenkort maar het derde scenario! Het was wel weer even inkomen moet ik zeggen, ik ben helemaal Eldritch Horror en Mansions of Madness gewend maar je pikt het wel snel op.
Ik (en mijn groep ook) vonden het spel veel te langzaam en veel te complex voor wat je eigenlijk doet. Je doet tijdens je beurt 2 of 3 dingen (bewegen, iets neerleggen en misschien kun je het ook nog gebruiken), en je doet er enorm lang over omdat alles onnodig complex lijkt. Dan is de volgende speler en aan het eind van de ronde komt alle ellende en begint alles weer opnieuw. De flavor was goed, maar het was zo frustrerend en traag.

• HellPunk
MeZZiN schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:53:
Heb ik ook een beetje ben het ook een beetje aan heb bij houden en dan merk ik dat ik toch een hoop al gespeeld heb niet vaak genoeg maar veel toch op 1 of 2 keer.

Maar over nieuwe games wat vinden jullie van Terra Mystica Gaia Project:
[afbeelding] Dus Terra Mystica met een andere thema plus natuurlijk nieuwe regels en verbeteringen alleen kan zo weinig vinden nog over de game. Maar cool is het wel. Vind Terra Mystica een van de betere games dus dit zou een mooie aanvulling zijn.
Terra Mystica is het favoriete spel van een vriend van me. Hij heeft het me ooit gedemo'd, maar het kon mij niet zo bekoren: zowel qua thema als qua weight ligt het buiten mijn interesse en deze 'opvolger' lijkt daar niet veel aan te veranderen. Wel mooi dat ze dit doen, TM heeft genoeg fans om ook hier weer een succes van te maken!

• MeZZiN
Dat denk ik ook vind het thema stukken beter dan de huidige game. Ik ben een SciFi fan. Maar goed Terra Mystica was al een super mooie game en thematisch aardig op orde maar echt een heavy euro.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 12:24
Ik vind Terra Mystica erg leuk, ik heb er zelf ook al een flink aantal potjes op zitten, voornamelijk met 5 spelers, maar ook een aantal met 4. Uiteindelijk vind ik het misschien wel een heel klein beetje overgewaardeerd.
Er zit een aantal elementen in wat in mijn optiek beter had kunnen worden uitgevoerd, dus wellicht zijn er wat nuances die in een re-theme meegenomen worden. Ik vind de classes nog altijd redelijk ongebalanceerd.

Een goeie speler zal nog altijd wel kunnen winnen van een mindere speler met welke klasse dan ook, maar bij gelijk niveau mag je bij de zwakkere klasses absoluut geen enkele fout maken, en dat begint al bij de allereerste zet. Het omgekeerde geldt een beetje voor de sterkere classes.

Of ik een re-theme zou kopen weet ik niet, maar SciFi is voor mij altijd goed...

Edit: overigens blijkt het wat meer dan een re-theme te zijn, en ook maar 4 spelers te ondersteunen, dus dan wordt het hem voor ons sowieso toch al niet...

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 14-08-2017 16:56 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

B00st3r schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Ik (en mijn groep ook) vonden het spel veel te langzaam en veel te complex voor wat je eigenlijk doet. Je doet tijdens je beurt 2 of 3 dingen (bewegen, iets neerleggen en misschien kun je het ook nog gebruiken), en je doet er enorm lang over omdat alles onnodig complex lijkt. Dan is de volgende speler en aan het eind van de ronde komt alle ellende en begint alles weer opnieuw. De flavor was goed, maar het was zo frustrerend en traag.
Mijn voorkeur ligt ook bij Eldritch Horror en Mansions of Madness waardoor ik het spel voor mezelf zal niet zal aanschaffen. Echter neem ik graag deel aan het LCG avontuur met de buurman, afgelopen keer ging het al een stuk vlotter dan de eerste keer ;)

• Wormaap
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Sushi Go speelt wel een stuk vlotter omdat er minder verschillende soorten zijn en je geen acties hebt, afhankelijk van wie er meespeelt zal die nog wel eens gespeeld worden. Mijn moeder had bijvoorbeeld nogal moeite met de Engelse tekst, dan zijn plaatjes handiger :). Ik heb in ieder geval geen nood meer aan Sushi Go Party, die stond nog op mijn misschien-wenslijst.

Wij vonden het eigenlijk meteen vreemd dat je acties alleen mag uitvoeren als je een kaart uit de keuzeronde krijgt. Met deze regel wordt het spel inderdaad wat opener omdat de actiekaarten meer waard worden.

De zombie donut is trouwens een uitzondering op onze huisregel, anders krijg je die natuurlijk nooit te pakken :). Er zijn ook een paar kaarten waar we niet meer mee spelen: de donut die je 5 punten geeft als er meer dan 13 kaarten in de aflegstapel zitten bijvoorbeeld - hoe je erin slaagt om zoveel kaarten in de aflegstapel te krijgen is ons niet duidelijk. We begrijpen het toch goed dat kaarten die niet gekozen worden gewoon blijven liggen voor de volgende ronde?
Een potje Sushi Go! duurt bij ons meestal langer dan dit potje GNfD duurde. Helemaal vanwege het 'speel drie rondes' gebeuren. Qua tekst kan ik het me inderdaad weer voorstellen, daar sta ik nooit zo bij stil :X
Die 13 kaarten waren hier dan weer geen enkel probleem. Een paar keer dezelfde donut willen hebben, een French Cruller hier en daar, en het gaat best hard :+

• Abom
SndBastard schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:55:
Ik vind Terra Mystica erg leuk, ik heb er zelf ook al een flink aantal potjes op zitten, voornamelijk met 5 spelers, maar ook een aantal met 4. Uiteindelijk vind ik het misschien wel een heel klein beetje overgewaardeerd.
Er zit een aantal elementen in wat in mijn optiek beter had kunnen worden uitgevoerd, dus wellicht zijn er wat nuances die in een re-theme meegenomen worden. Ik vind de classes nog altijd redelijk ongebalanceerd.

Een goeie speler zal nog altijd wel kunnen winnen van een mindere speler met welke klasse dan ook, maar bij gelijk niveau mag je bij de zwakkere klasses absoluut geen enkele fout maken, en dat begint al bij de allereerste zet. Het omgekeerde geldt een beetje voor de sterkere classes.

Of ik een re-theme zou kopen weet ik niet, maar SciFi is voor mij altijd goed...

Edit: overigens blijkt het wat meer dan een re-theme te zijn, en ook maar 4 spelers te ondersteunen, dus dan wordt het hem voor ons sowieso toch al niet...
Ik deel jouw mening, geweldig spel, maar ook ik vind het een beetje overgewaardeerd.
De hoofd-groep waar ik spellen mee speel houden vooral van zeer tactische spellen met voldoende diepgang. Toch hebben wij Terra Mystica maar een paar keer gespeeld. Met die groep zijn wij met z'n vijven, leuke 5p spellen vinden is al lastig genoeg en dan valt een 4p variant van TM sowieso af.
De laatste tijd is het vooral Scythe wat de voorkeur heeft met deze groep.

Gisteren met een andere groep weer een poging gedaan om TIME Stories: The Marcy Case op te lossen. TIME Stories blijft een briljant spel. Ik denk dat ik het leuker vind om elke week 1 keer te spelen dan 3x op één dag in de hoop de missie meteen uit te spelen. Wanneer het TIME stores 3 keer op één dag speelt, dan ga je steeds sneller spelen en bij de 3e keer raffelen je het scenario gewoon af.
De meest recente missie ook al binnen, stiekem toch al meer dan 200 euro uitgegeven aan het spel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Abom op 15-08-2017 09:21 ]

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 09:28
Gisteren The 7th Continent mogen ontvangen en gisteravond gelijk een solo-potje gespeeld. Vrijdag tijdens de spellenavond gaan we het met meer mensen spelen.

Het spel is eigenlijk een variant op de avonturenboeken van vroeger, waarbij je een stukje las en dan verwezen werd naar een ander deel in het boek, afhankelijk van je keuzes. Je speelt een groepje avonturiers die op zoek zijn naar het 7e continent. Het speelbord wordt opgebouwd uit kaartjes die je gaandeweg neerlegt. Als je aan de beurt bent, kies je een actie op het bord of op een kaart uit je hand. Deze acties bestaan speltechnisch uit een aantal kaarten dat je moet trekken van het Action Deck en daarmee moet je voldoende sterren scoren. Sommige kaarten bevatten halve sterren. Als je die aan elkaar kunt leggen tot een hele ster, dan telt die ook mee.
In het begin zijn de acties nog redelijk eenvoudig, bijvoorbeeld minstens één kaart trekken en nul sterren scoren. Als je echter in een gevecht terecht komt, kan het zomaar minstens twee kaarten trekken en zes sterren scoren. Dat betekent eigenlijk automatisch dat je meer dan die twee kaarten moet trekken. Daarna kies je één van de getrokken kaarten om op hand te nemen en leg je de rest af. Heb je genoeg sterren gescoord, dan mag je de actie positief afronden (bijvoorbeeld het "bord" uitbreiden met een nieuwe kaart), zoniet, dan kan er iets negatiefs gebeuren (bijvoorbeeld, je raakt gewond of uitgeput). Als je een nieuw gebied ontdekt, dan zoek je de kaart op basis van een nummer op in de doos (die een handige indeling heeft, met tussenschotjes voor elke 50 kaarten) en legt die aan.

Dat klinkt allemaal niet heel lastig, totdat je beseft dat de trekstapel ook je "Life force" is. Je begint met 35 kaarten + 5 characterkaarten per speler. Daarnaast voeg je nog een aantal "Curse"-kaarten toe. Tijdens het spel kun je nog wel wat kaarten terug krijgen van de aflegstapel om jezelf wat langer in leven te houden, maar het is op voor je het doorhebt. Als de trekstapel op is, wordt de aflegstapel geschud en mag je daar de acties van doen. Maar als je dan een "Curse" kaart trekt, is het ook gelijk afgelopen.

Naast gebieden kom je ook gebeurtenissen tegen. Die handel je af op dat moment, via het actie principe en dan verdwijnen ze vaak weer. Ten slotte kun je nog items vinden. Die komen in eerste instantie in je hand, maar die mag je als actie uitspelen. Dit kost dan vaak weer kaarten uit je trekstapel. Op de gebieden staan echter ook "resource icons" (bijv. steen of bamboe). Afhankelijk van wat je maakt, kun je hiermee "korting" krijgen op het aantal kaarten dat je moet trekken. Je moet dan natuurlijk wel nog steeds het aantal sterren weten te scoren.

Ik had bij mijn eerste potje een beetje hetzelfde gevoel bij als TIME Stories. Je doorloopt een interactief verhaal en dat is best leuk. De teksten, die achterop elk gebied geschreven staan, zijn zeker sfeerverhogend en geven vaak al een indicatie van wat je kunt verwachten in dat gebied. Qua spelmechanisme doe je eigenlijk de hele tijd hetzelfde, dus je moet het zelf een beetje smeuïg maken met wat roleplaying. Dat is bij TIME Stories ook het geval, al word je daar misschien nog iets meer geleid.

Ik vond het een leuk spel. Ik maak me wel wat zorgen over de herspeelbaarheid, want ik weet nu wat ik in het eerste stuk moet doen om verder te komen. Ik kan daarmee dus een tweede keer veel efficiënter spelen. Het "save"-mechanisme heb ik nog niet kunnen testen, aangezien ik doorgespeeld heb tot ik af was.

Xbox Live: Chevalric

• MeZZiN
Cool kan niet wachten tot hij binnen komt.

• B00st3r
Chevalric schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:20:
Gisteren The 7th Continent mogen ontvangen en gisteravond gelijk een solo-potje gespeeld. Vrijdag tijdens de spellenavond gaan we het met meer mensen spelen.

Het spel is eigenlijk een variant op de avonturenboeken van vroeger, waarbij je een stukje las en dan verwezen werd naar een ander deel in het boek, afhankelijk van je keuzes. Je speelt een groepje avonturiers die op zoek zijn naar het 7e continent. Het speelbord wordt opgebouwd uit kaartjes die je gaandeweg neerlegt. Als je aan de beurt bent, kies je een actie op het bord of op een kaart uit je hand. Deze acties bestaan speltechnisch uit een aantal kaarten dat je moet trekken van het Action Deck en daarmee moet je voldoende sterren scoren. Sommige kaarten bevatten halve sterren. Als je die aan elkaar kunt leggen tot een hele ster, dan telt die ook mee.
In het begin zijn de acties nog redelijk eenvoudig, bijvoorbeeld minstens één kaart trekken en nul sterren scoren. Als je echter in een gevecht terecht komt, kan het zomaar minstens twee kaarten trekken en zes sterren scoren. Dat betekent eigenlijk automatisch dat je meer dan die twee kaarten moet trekken. Daarna kies je één van de getrokken kaarten om op hand te nemen en leg je de rest af. Heb je genoeg sterren gescoord, dan mag je de actie positief afronden (bijvoorbeeld het "bord" uitbreiden met een nieuwe kaart), zoniet, dan kan er iets negatiefs gebeuren (bijvoorbeeld, je raakt gewond of uitgeput). Als je een nieuw gebied ontdekt, dan zoek je de kaart op basis van een nummer op in de doos (die een handige indeling heeft, met tussenschotjes voor elke 50 kaarten) en legt die aan.

Dat klinkt allemaal niet heel lastig, totdat je beseft dat de trekstapel ook je "Life force" is. Je begint met 35 kaarten + 5 characterkaarten per speler. Daarnaast voeg je nog een aantal "Curse"-kaarten toe. Tijdens het spel kun je nog wel wat kaarten terug krijgen van de aflegstapel om jezelf wat langer in leven te houden, maar het is op voor je het doorhebt. Als de trekstapel op is, wordt de aflegstapel geschud en mag je daar de acties van doen. Maar als je dan een "Curse" kaart trekt, is het ook gelijk afgelopen.

Naast gebieden kom je ook gebeurtenissen tegen. Die handel je af op dat moment, via het actie principe en dan verdwijnen ze vaak weer. Ten slotte kun je nog items vinden. Die komen in eerste instantie in je hand, maar die mag je als actie uitspelen. Dit kost dan vaak weer kaarten uit je trekstapel. Op de gebieden staan echter ook "resource icons" (bijv. steen of bamboe). Afhankelijk van wat je maakt, kun je hiermee "korting" krijgen op het aantal kaarten dat je moet trekken. Je moet dan natuurlijk wel nog steeds het aantal sterren weten te scoren.

Ik had bij mijn eerste potje een beetje hetzelfde gevoel bij als TIME Stories. Je doorloopt een interactief verhaal en dat is best leuk. De teksten, die achterop elk gebied geschreven staan, zijn zeker sfeerverhogend en geven vaak al een indicatie van wat je kunt verwachten in dat gebied. Qua spelmechanisme doe je eigenlijk de hele tijd hetzelfde, dus je moet het zelf een beetje smeuïg maken met wat roleplaying. Dat is bij TIME Stories ook het geval, al word je daar misschien nog iets meer geleid.

Ik vond het een leuk spel. Ik maak me wel wat zorgen over de herspeelbaarheid, want ik weet nu wat ik in het eerste stuk moet doen om verder te komen. Ik kan daarmee dus een tweede keer veel efficiënter spelen. Het "save"-mechanisme heb ik nog niet kunnen testen, aangezien ik doorgespeeld heb tot ik af was.
Heel nice! Een vriend van hem krijgt hem elk moment binnen, maar hij is op vakantie... :/ Ik zat stiekem al te kijken of hij ergens voor een normale prijs te koop is, maar ze gaan vanaf 250 euro.

• HellPunk
Wormaap schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:03:
[...]

Een potje Sushi Go! duurt bij ons meestal langer dan dit potje GNfD duurde. Helemaal vanwege het 'speel drie rondes' gebeuren. Qua tekst kan ik het me inderdaad weer voorstellen, daar sta ik nooit zo bij stil :X
Die 13 kaarten waren hier dan weer geen enkel probleem. Een paar keer dezelfde donut willen hebben, een French Cruller hier en daar, en het gaat best hard :+
Ik ben naar aanleiding van je post de handleiding nog even gaan nalezen, zie ik dat we een gigantisch belangrijke regel gemist hebben: wij legden donuts die door meerdere mensen gekozen worden nooit af. En zeggen dat ik de spelregels wel minstens vijf keer heb nagekeken of er na een ronde geen kaarten weg moesten, want dat vond ik erg vreemd :X |:( . Straks maar 'ns opnieuw proberen met de juiste regels :P .

• MADG0BLIN
B00st3r schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:07:
[...]

Heel nice! Een vriend van hem krijgt hem elk moment binnen, maar hij is op vakantie... :/ Ik zat stiekem al te kijken of hij ergens voor een normale prijs te koop is, maar ze gaan vanaf 250 euro.
Er komt dit najaar een reprint op kickstarter. Kan je hem aanschaffen voor de normale prijs. Moet je alleen wachten. ;)

• B00st3r
Chevalric schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:20:
Het "save"-mechanisme heb ik nog niet kunnen testen, aangezien ik doorgespeeld heb tot ik af was.
Dit is toch een campaign game? Dus dan is juist de bedoeling dat je niet speelt tot je 'af' bent, maar juist keuzes maakt waardoor je niet 'af' gaat, en het spel opslaat als je er even klaar mee bent. Dan kun je de volgende keer verder waar je gebleven was. Dat is het mechanisme waar dit spel juist zo om gehyped werd.

• Wormaap
  • Nu online
HellPunk schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Ik ben naar aanleiding van je post de handleiding nog even gaan nalezen, zie ik dat we een gigantisch belangrijke regel gemist hebben: wij legden donuts die door meerdere mensen gekozen worden nooit af. En zeggen dat ik de spelregels wel minstens vijf keer heb nagekeken of er na een ronde geen kaarten weg moesten, want dat vond ik erg vreemd :X |:( . Straks maar 'ns opnieuw proberen met de juiste regels :P .
Daar wordt het spel wel iets langer van, ja :+

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mocht nog iemand het niet gezien hebben, nog 3 dagen voor de 'sluiting' van de Benelux Math Trade.

• HellPunk
psychoclown schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:24:
Mocht nog iemand het niet gezien hebben, nog 3 dagen voor de 'sluiting' van de Benelux Math Trade.
Bedankt voor de herinnering, ik had mijn oog op één bepaald spel laten vallen, maar ik moest m'n eigen ruilmateriaal nog toevoegen. Hopelijk wordt het wat, vorige keer heb ik precies gehad wat ik wilde.

• Chevalric
B00st3r schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Dit is toch een campaign game? Dus dan is juist de bedoeling dat je niet speelt tot je 'af' bent, maar juist keuzes maakt waardoor je niet 'af' gaat, en het spel opslaat als je er even klaar mee bent. Dan kun je de volgende keer verder waar je gebleven was. Dat is het mechanisme waar dit spel juist zo om gehyped werd.
Ja, dat klopt. Maar spelen tot je verliest, is gemakkelijker dan je denkt, zeker als je solo speelt. je hebt dan 45 kaarten in je trekstapel. Bijna elke actie kost kaarten en soms moet je meer kaarten spenderen om de successen te halen. Het is dus niet heel lastig om tot je verliest te spelen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-01 12:42
Chevalric schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:02:
[...]

Ja, dat klopt. Maar spelen tot je verliest, is gemakkelijker dan je denkt, zeker als je solo speelt. je hebt dan 45 kaarten in je trekstapel. Bijna elke actie kost kaarten en soms moet je meer kaarten spenderen om de successen te halen. Het is dus niet heel lastig om tot je verliest te spelen.
Klopt, ik speel nu solo en ben door mn hele trekstapen heen na 2 uurtjes...

• Coltaine
Edit: al uitverkocht

[ Voor 88% gewijzigd door Coltaine op 16-08-2017 22:15 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Morgenmiddag weer bordspellen op het menu, weet nog niet welk ik ga meebrengen maar ik heb wel zin in wat luchtige vlotte spellen :)

• HellPunk
Wij hopen morgen toch weer eens iets zwaarders met de spellengroep te kunnen spelen. De laatste tijd vallen we net iets te vaak in de categorie 'als het maar niet te moeilijk is' terwijl we vroeger vaak spellen als Castles of Burgundy of zelfs Endeavor speelden. Ik denk dat we het met Firenze gaan proberen, torens bouwen is altijd wel leuk :)

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Heeft iemand hier ervaring met Xia Legends of a Drift System en de uitbreiding Embers Of A Forsaken Star
die je blijkbaar ook alleen kan spelen.

Heb mijn Twilight Imperium 3th edition met beide uitbreiding te koop staan of eventueel te ruil voor dit spel met uitbreiding.

PSN: FreakGIB

• Abom
Wat vinden jullie hier van Race for the Galaxy?
Ik heb vorige week 2 potjes gespeeld en ik vind het zeer onoverzichtelijk met allemaal die symbolen. Het idee vind ik echter wel interessant en het tempo van het spel bevalt mij ook wel.

• Wormaap
  • Nu online
De symbolen van RftG zijn even wennen, maar na de eerste paar potjes is dat geen probleem meer en is het, wat mij betreft, een toppertje :) Het feit dat je kaarten ook je resources zijn betekent dat je nooit nutteloze kaarten krijgt. En de twee opties om kaarten te rapen (meer kaarten houden of meer opties krijgen om uit te kiezen) zorgen ervoor dat je zelden écht niet de kaarten krijgt die je nodig hebt. En, iets dat ik zelf altijd erg leuk vind in spellen, het loont om af en toe opportunistisch af te wijken van je gekozen strategie, of je volledige strategie om te gooien omdat je ineens kaarten krijgt die je nieuwe mogelijkheden geven.
* Wormaap is fan :)
Bovenstaande gebaseerd op 27 potjes, voornamelijk 2p, maar ook af en toe met meer.

• Abom
Ik ben wel wat gewend wanneer het om complexe spellen gaat, maar ik vind RftG toch wel het toppunt. Ik ben bang dat de complexiteit het merendeel van mijn bordspelvrienden afschrikt :)

• Wormaap
  • Nu online
Dan heb je gewoon nieuwe vrienden nodig :+
Zelf heb ik eigenlijk nooit moeite gehad met het uitleggen van het spel. Een eerste potje met open handen en uitleg tijdens het spelen helpt wel, maar voor de rest is het prima te doen. Het is geen spel dat ik met mijn moeder, die héél af en toe een spelletje wel leuk vindt, zou spelen. Maar met vrienden met enige interesse in spellen is het nooit een probleem :)

• Coltaine
Abom schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:31:
Wat vinden jullie hier van Race for the Galaxy?
Ik heb vorige week 2 potjes gespeeld en ik vind het zeer onoverzichtelijk met allemaal die symbolen. Het idee vind ik echter wel interessant en het tempo van het spel bevalt mij ook wel.
het is een briljant spel, maar het kost je minimaal 10 plays om de symbolen en de flow te leren kennen en vanaf 25 plays begin je pas goede strategieën te spelen en op de acties van je tegenstander in te spelen

• Wormaap
  • Nu online
Dan zullen mijn vrienden en ik wel genieën zijn :+ Meer dan anderhalf potje heeft hier nog niemand nodig gehad om het spel te begrijpen. Op BGG roept ook iedereen hoe lastig RftG met al z'n icoontjes is, maar ik vind dat flink overdreven.

• TweakMDS
  • Laatst online: 13-01 12:24
Ik heb de digitale versie van Race gespeeld, maar moest vaak een paar keer extra kijken. Licht kleurenblind zijn helpt ook niet, want de rode randjes vallen heel weinig op voor mij, en groen/bruin is ook lastig. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar Roll for the Galaxy. Daar ben je als kleurenblinde ook gehandicapped, maar ietsjes minder om dat de blauw-achtige en paars-achtige net een verschillende vorm hebben, en je ze ook niet heel vaak tegelijk hebt.

• MADG0BLIN
FreakGIB schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:00:
Heeft iemand hier ervaring met Xia Legends of a Drift System en de uitbreiding Embers Of A Forsaken Star

Heb mijn Twilight Imperium 3th edition met beide uitbreiding te koop staan of eventueel te ruil voor dit spel met uitbreiding.
Ja, ik heb hem een aantal keren gespeeld. Ik heb de meest recente kickstarter gebacked waarbij ik de basegame erbij heb gekocht. Ik vind het erg tof. Erg veel opties gedurende het spel. Wat wil je precies weten? Ik vraag me alleen af of je hem voor Ti3 geruild krijgt. Xia is redelijk moeilijk te verkrijgen en iedereen verkoopt momenteel TI3 door de nieuwe release.

• FreakGIB
MADG0BLIN schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Ja, ik heb hem een aantal keren gespeeld. Ik heb de meest recente kickstarter gebacked waarbij ik de basegame erbij heb gekocht. Ik vind het erg tof. Erg veel opties gedurende het spel. Wat wil je precies weten? Ik vraag me alleen af of je hem voor Ti3 geruild krijgt. Xia is redelijk moeilijk te verkrijgen en iedereen verkoopt momenteel TI3 door de nieuwe release.
Ik weet het eigenlijk niet ik heb wel wat video's gekeken en het lijkt me wel tof heb je ook ervaring met Co-op / soloplay als dat er in zit

En hij is gewoon te koop bij de The Summoner zover ik kon zien.
En kwa prijs net iets goedkoper dan Ti3 en 2 uitbreidingen .

• MrVegeta
  • Laatst online: 14-01 16:34

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

FreakGIB schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Ik weet het eigenlijk niet ik heb wel wat video's gekeken en het lijkt me wel tof heb je ook ervaring met Co-op / soloplay als dat er in zit

En hij is gewoon te koop bij de The Summoner zover ik kon zien.
Ik heb Xia en Embers (de uitbreiding) ook. En ook wel wat ervaring. Vast niet zoveel als Goblin ;). Xia is een goeie game, Xia met de uitbreiding is een uitstekende game. Er zitten veel kleine dingetjes in de uitbreiding die de boel iets meer balanceren.

Maar Xia zelf is zowel solo als coop erg leuk. Maar wel wat fiddely. Dat betekend dat er veel dingetjes zijn die onthouden moeten worden en gedaan moeten worden in een specifieke volgorde en dat neem soms wel de snelheid wat uit het spel. Het leuke aan Xia is dat het echt een sandbox game is. Je kan beginnen als eerlijke handelaar die ergens goederen mined om ze vervolgens te verkopen zodat je een groter schip kan kopen dat juist op je medespelers kan jagen ( ;) ). Of je begint als een crimineel die dwars door de schilden van planeten heen knalt om zijn goederen te verkopen en zo snel mogelijk weer weg is. Zowel solo als coop leuk. Maar ik zou het nooit met 4+ spelen. Nauwelijks met 3+ :p

Ik vind het ook ambitieus om TI3 + Shattered Empire nu voor Xia te ruilen. TI3 is zelf sowieso nog wel te koop, maar Xia is lang niet zo populair.
De uitbreidingen van TI3 worden (al lang) niet meer gemaakt. Die dingen paar weken terug nog voor 200+ dollar per stuk weg.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 18-08-2017 15:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• FreakGIB
MrVegeta schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Ik heb Xia en Embers (de uitbreiding) ook. En ook wel wat ervaring. Vast niet zoveel als Goblin ;). Xia is een goeie game, Xia met de uitbreiding is een uitstekende game. Er zitten veel kleine dingetjes in de uitbreiding die de boel iets meer balanceren.

Maar Xia zelf is zowel solo als coop erg leuk. Maar wel wat fiddely. Dat betekend dat er veel dingetjes zijn die onthouden moeten worden en gedaan moeten worden in een specifieke volgorde en dat neem soms wel de snelheid wat uit het spel. Het leuke aan Xia is dat het echt een sandbox game is. Je kan beginnen als eerlijke handelaar die ergens goederen mined om ze vervolgens te verkopen zodat je een groter schip kan kopen dat juist op je medespelers kan jagen ( ;) ). Of je begint als een crimineel die dwars door de schilden van planeten heen knalt om zijn goederen te verkopen en zo snel mogelijk weer weg is. Zowel solo als coop leuk. Maar ik zou het nooit met 4+ spelen. Nauwelijks met 3+ :p

Ik vind het ook ambitieus om TI3 + Shattered Empire nu voor Xia te ruilen. TI3 is zelf sowieso nog wel te koop, maar Xia is lang niet zo populair.

[...]

De uitbreidingen van TI3 worden (al lang) niet meer gemaakt. Die dingen paar weken terug nog voor 200+ dollar per stuk weg.
Probleem met Ti3 en ook deel 4
is minimaal 3 spelers en je moet er bijna een dag voor uittrekken wil je met een paar vrienden spelen.
De laatste tijd speel ik meer spellen die je ook enigszins alleen of in Co-op kan spelen.
En omdat ik las dat Xia ook Coop en Solo kan en Sci-Fy mij wel aanspreekt leek het me wel een leuk spel.
Ik heb ondertussen Ti3 met uitbreidingen te koop staan bij een aantal sites mochten mocht ik het niet kwijt raken dan ga ik eerst sparen voordat ik Xia koop.

• Chevalric
FreakGIB schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:00:

Ik heb 'm vorige week gespeeld met uitbreiding. Tijd geleden ook al een keer zonder uitbreiding. De uitbreiding maakt het spel nog beter. Het is een heerlijke sandbox game, waarbij je met vaker spelen wel strategieen kunt uitwerken om alle mogelijke opties (traden, combat, etc.) levensvatbaar te maken. Waar het origineel nog wel wat steken liet vallen (doordat bijv. een traderoute wel heel optimaal was omdat de aanbiedende planeet dichtbij de vraag-planeet lag), is dit in de expansion opgelost.

Ik kan hem aanraden, maar speel het spel wel een paar keer kort achter elkaar. Er zitten veel kleine regels in die je snel vergeet, waardoor het soms wat traag is.

• WillemAtHome
  • Laatst online: 10-01 23:14

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Morgen maar eens 7th continent uitpakken.
Heeft iemand er al ervaring mee?

Verder is century: Spike Road er goed ontvangen bij ons thuis.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• Phusebox
  • Laatst online: 11:28
WillemAtHome schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:22:

Oh jaloers. Ik dacht dat ik hem gebacked had maar blijkbaar totaal vergeten. :/

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Chevalric

Zie mijn verhaal een stukje terug. Heb 'm vanavond met 4 spelers gespeeld, na een paar solo-pogingen vorige week. Het "choose your own adventure" gevoel zit er goed in. Ze weten ook het aantal keuzes nog beperkt te houden, net als de variatie in de keuzes waardoor het toch overzichtelijk blijft. We zijn nu net het eerste stuk door, dat ik zelf ook al 2x gezien had, dus de volgende keer gaan we echt met iets nieuws van start.

• Coltaine
Pro-tip: vandaag 10% korting op speelgoed bij Intertoys, bijv. Voyages of Marco Polo voor €31,50 met gratis verzenden

http://m.intertoys.nl/m20/marco-polo-bordspel

(die is bij Summoner €36 + verzenden)

[ Voor 33% gewijzigd door Coltaine op 20-08-2017 01:39 ]

• Coltaine
Abom schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:44:
Ik ben wel wat gewend wanneer het om complexe spellen gaat, maar ik vind RftG toch wel het toppunt. Ik ben bang dat de complexiteit het merendeel van mijn bordspelvrienden afschrikt :)
Check anders Jump Drive, da's een lean versie van RftG

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-01 23:00

Asphyxion

I am, therefor I think

Phusebox schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

Oh jaloers. Ik dacht dat ik hem gebacked had maar blijkbaar totaal vergeten. :/
Volgende Kickstarter voor The 7th Continent start in september: https://the7thcontinent.seriouspoulp.com/

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Aardige lijst met interessante games in de Benelux Math Trade, hopelijk zijn er geïnteresseerden in mijn items ;)

Gisteren een aantal games gedaan, begonnen met Formula D gedaan wat de man in het bevriende stel natuurlijk goed beviel maar zijn wederhelft iets minder. Ik had er nog wat tips gegeven maar ze kan eigenwijs zijn dus haar eigen spel gevolgd en daardoor laatste, te weinig risico genomen. Vervolgens kwam wederom Eight Minute Empire op tafel. Hoewel het een korte game is met geringe tactiek vind ik het toch erg leuk om als filler op tafel te hebben. Vervolgens afgesloten met een pot Ticket to Ride Europe, helaas had ik op het einde erg pech met de juiste kleuren wagons krijgen maar toch tegen alle verwachtingen in tweede geworden!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-01 20:10
Iemand de reveal gezien van StarWars legion van fantasy flight? Ziet er erg goed uit!!

• maartend
  • Laatst online: 14-01 17:36
Nope. Maar wel een preview van Fallout van FFG. Mij hebben ze

• HellPunk
Leukste spel van dit weekend was TTR: Rails & Sails. Het is onderhand wel duidelijk dat de sleutel tot het winnen van deze TTR de intercontinentale routes zijn. Daar moet je een ruggengraat opbouwen waarvan je kan aftakken, dat wint bijna altijd van iemand die bijvoorbeeld in de rechterbenedenhoek blijft hangen.

Ook nog een keer Go Nuts for Donuts gedaan, dit keer met de juiste aflegregel - het werd er meteen een stuk leuker op :+
Doen we thuis ook graag, alleen zou ik 'm liefst nog eens met drie of vier willen spelen. Met twee gaat wel, maar door het gebrek aan concurrentie kun je veel te eenvoudig je engine opbouwen en recycleren.

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

HellPunk schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:09:
Leukste spel van dit weekend was TTR: Rails & Sails. Het is onderhand wel duidelijk dat de sleutel tot het winnen van deze TTR de intercontinentale routes zijn. Daar moet je een ruggengraat opbouwen waarvan je kan aftakken, dat wint bijna altijd van iemand die bijvoorbeeld in de rechterbenedenhoek blijft hangen.
Klopt met TTR Rails & Sails is het zeker nodig om intercontinentale routes te leggen. Daarnaast pak en leg je veel meer routes dan de standaard TTR. Enige nadeel wat ik blijf vinden is dat je soms super veel kaarten in je hand hebt door de verschillende kaarten (boten dubbel en enkel, treinen met en zonder anker teken). Daarnaast spelen mijn vrouw en ik de game vaker en wij pakken gelijk bepaalde routes van 1, want anders moet je zover om werken later.

Zelf zaterdag met een ander stel naar Deventer geweest en wil dan toch altijd even kijken in de spellen winkel van die stad. Uiteindelijk Formula D gekocht na alle berichten uit dit topic over de game. Zondag gelijk een potje gedaan met familie wel de basis game. Iedereen vond het een leuk spel en het was nog best een spannend einde. Iemand nam de laatste bocht te veel risico en blies zijn auto op, dat was zijn enige kans om nog te kunnen winnen en die nam hij :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door T-Rhidon op 21-08-2017 08:54 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-01 08:42
Ik vond race for the galaxy ook niet moeilijk, maar ik had toen roll for the galaxy al gespeeld dus dat doet natuurlijk veel :-) En bij roll is de ervaring ook altijd dat de uitleg moeilijk lijkt, maar eens een ronde of twee gespeeld heeft iedereen het wel door.

Zelf niet veel te melden hier, behalve dat ik voor het eerst in meer dan tien jaar nog eens catan heb gespeeld. En de wetten van catan gelden nog altijd. Zo werd 2 meer gerold dan 9, en wou niemand met Lointje ruilen omdat hij voorstond :D

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
nieuwe aankopen:

Imperial Assault -> 8/10 geweldige game
Fantasy -> 9/10 simpel kaartspelletje, het werkt
Kabouter het duel -> nog niet gespeeld
The Ravens of Thri Sahashri -> geweldige artstyle en zeer originele cardgame

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
corset schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:40:
nieuwe aankopen:

Imperial Assault -> 8/10 geweldige game
Fantasy -> 9/10 simpel kaartspelletje, het werkt
Kabouter het duel -> nog niet gespeeld
The Ravens of Thri Sahashri -> geweldige artstyle en zeer originele cardgame
Ziet er leuk uit dat fantasy. Echter wel een hoog cijfer voor Fantasy, zie dat andere recensies duidelijk minder enthousiast zijn:
https://boardgamegeek.com/boardgame/3422/fantasy
http://spellenclub13.be/recensies/fantasy-review/

Waarom werkt het voor jou wel?

• corset
Exocet schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

Ziet er leuk uit dat fantasy. Echter wel een hoog cijfer voor Fantasy, zie dat andere recensies duidelijk minder enthousiast zijn:
https://boardgamegeek.com/boardgame/3422/fantasy
http://spellenclub13.be/recensies/fantasy-review/

Waarom werkt het voor jou wel?
voor 4 euro was het een leuk spel, en wij wilden een spel wat we even snel tijdens wat andere dingen konden spelen (wachten op eten in de oven, tijdens breaks in WoW raids etc) en daar past dit perfect in.
Ook het feit dat dit spel een gigantisch hoog, ziek/troll gehalte heeft ("je wil dit doen, dacht het niet") maakt het voor ons zeer leuk

Goede review:
...that said, if you are a fan of random, fun, quick and amusing card games, go for it. If you want a strategical filler...not so much.
We zochten juist een fun quick simple cardgame, dus het past geweldig

[ Voor 13% gewijzigd door corset op 21-08-2017 10:12 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Mvdbeld
Van het weekend weer 2 aardige games gespeeld. Begonnen met Terraforming Mars, dit was voor mij 1ste keer, keek al een tijdje uit naar dit spel. Vond hem enigszins tegenvallen, maar dat kwam wellicht door mijn gebrek aan focus. Daarnaast het feit dat het meeste kaart gedreven is met veel tekst op de kaarten. Hierdoor moest ik iedere beurt door een hele stapel (ja ik had er te veel zoals eerder gezegd "gebrek aan focus) zoeken/lezen om te bedenken wat ook alweer het plan was. Tevens veel gefocust op eigen engine en weinig op de tegels op Mars, wellicht dat dat ook beter gaat in een volgende sessie. Anyway had hem ook op mijn (maybe) wanted-list staan, maar ben nog niet overtuigd.

2de spel was Game of Thrones met a Feast for Crows (uitbreiding voor 4 man) inmiddels een vaste waarde met deze spelers. 3 man hadden hem al eerder gespeeld eentje (Stark) niet. Ik speelde met Baratheon en had een aardige strategie om vanaf ronde 2 king landing te controleren en dit pakte goed uit. De rest van het spel met beperkte resources en legers strategisch objectives uitgespeeld en gewonnen. Heb deze game nu met alle huizen gewonnen dus qua balance ben ik dik tevreden! Helaas is een nieuwe speler wel vaak lastig dit kan tot een balans verstoring leiden. In deze game wist Arryn ondanks dat hij aardige oprukte naar Stark echter te weinig objectives te scoren.

• corset
Mvdbeld schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:08:
Van het weekend weer 2 aardige games gespeeld. Begonnen met Terraforming Mars, dit was voor mij 1ste keer, keek al een tijdje uit naar dit spel. Vond hem enigszins tegenvallen, maar dat kwam wellicht door mijn gebrek aan focus. Daarnaast het feit dat het meeste kaart gedreven is met veel tekst op de kaarten. Hierdoor moest ik iedere beurt door een hele stapel (ja ik had er te veel zoals eerder gezegd "gebrek aan focus) zoeken/lezen om te bedenken wat ook alweer het plan was. Tevens veel gefocust op eigen engine en weinig op de tegels op Mars, wellicht dat dat ook beter gaat in een volgende sessie. Anyway had hem ook op mijn (maybe) wanted-list staan, maar ben nog niet overtuigd.

2de spel was Game of Thrones met a Feast for Crows (uitbreiding voor 4 man) inmiddels een vaste waarde met deze spelers. 3 man hadden hem al eerder gespeeld eentje (Stark) niet. Ik speelde met Baratheon en had een aardige strategie om vanaf ronde 2 king landing te controleren en dit pakte goed uit. De rest van het spel met beperkte resources en legers strategisch objectives uitgespeeld en gewonnen. Heb deze game nu met alle huizen gewonnen dus qua balance ben ik dik tevreden! Helaas is een nieuwe speler wel vaak lastig dit kan tot een balans verstoring leiden. Echter ondanks dat Arryn aardige oprukte naar Stark wist hij te weinig opbjectives te scoren.
Game of Thrones vind ik echt een awesome spel, maar ja het is totaal niet new player friendly. Verre van dat. Zelfde zie je met Twilight Imperium ook.

Maar, als je ze allebei eenmaal doorhebt, is het awesome

• Mvdbeld
corset schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Game of Thrones vind ik echt een awesome spel, maar ja het is totaal niet new player friendly. Verre van dat. Zelfde zie je met Twilight Imperium ook.

Maar, als je ze allebei eenmaal doorhebt, is het awesome
Ja GoT is awesome en heb nu gelukkig een vaste groep met (ervaren) spelers waar hij vaak op tafel komt. Meestal wel met FFC aangezien 6 man toch lastiger bij elkaar te krijgen is voor of de base game of "a Dance with Dragons". DWD pas 1x gespeeld, hopelijk dat die binnenkort weer wat playtime krijgt. Die startopstelling is super intens en de huiskaarten ook!

Het prettige van de uitbreidingen is ook dat ze beiden sneller zijn dan de basegame. FFC meestal in ronde 4/5 afgelopen en DWD in 7 rondes. Heb de basegame nog nooit zien eindigen voor ronde 10, is ook haast niet te doen als iedereen gewoon zijn plicht doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 21-08-2017 11:18 ]

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-01 17:58

Snappie88

Mr. Hollywood

Zo. Afgelopen zaterdag een dagje bordspellen gedaan. Aanvankelijk zouden we met zes zijn, maar eentje kwam met een migraine thuis te zitten, dus vijf man over. Goed moment om de recent aangeschafte Battlestar Galactica op tafel klaar te zetten voordat de rest arriveert, hebben ze ook geen keuze! Viel gewoon bijzonder goed in de groep, en uiteindelijk hebben we later die dag nog een potje gespeeld. Cylons hadden beide games in de pocket, maar het concept sprak iedereen aan. Gaat zeker vaker gespeeld worden!

Voor de rest nog King of Tokyo, Cards Against Humanity, en Small World gespeeld. Ook nog gepoogd een potje Spartacus te spelen, maar onze AP-er ging helemaal apeshit, dus die hebben we weer snel opgeborgen. Jammer, want dat spel is hartstikke leuk ook!

Surfin' paradise!

• MeZZiN
Zelf Xia gespeeld vind het een geweldige game mooie componenten (behalve de kaarten beetje meh) verder veel mechanieken maar ze werken prima en speelt in een ochtend/middag lekker weg. Plus je kan alles doen wat je maar wilt. Te veel manieren om de game te winnen.

De uitbreiding ligt klaar alleen met veel van deze games het probleem is meer dat het erg lastig is om de tijd te maken om te spelen. Ik heb vaak maar een avond of een paar uurtjes en dan is dit niet de eerste die op tafel komt.
Xia is zeker geen vervangen voor Ti3 Hele andere game. Xia is meer van de firefly type game. Pick up and deliver en of ga jagen op mensen of ga dit doen of dat. Ti3 is toch meer bouwen een een beschaving. Dus niet echt vergelijkbaar. Ik denk dat ik Xia makkelijker op de tafel krijg dan Ti3

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

En hij is online: SPIEL 17 Geeklist

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• maartend
En hij ligt op tafel ; 7th Continent. Echt terug naar de gamebooks, maar meer actief. Heerlijk.

• HellPunk
Top, spijtig dat je niet meer dan één keer kan thumben :+ .

Ik ben ook door de math trade en auction geeklists aan het gaan, maar tot nu toe zit er nog niks in dat me interesseert. Ik ga me sowieso beperken tot de auction, denk ik, en dan nog alleen als ik het echt nergens anders kan krijgen. We gaan dit jaar maar één dag en dan wil je niet van hot naar her lopen om spellen uit te wisselen :)

[ Voor 9% gewijzigd door HellPunk op 22-08-2017 08:42 ]

• B00st3r
maartend schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:55:
En hij ligt op tafel ; 7th Continent. Echt terug naar de gamebooks, maar meer actief. Heerlijk.
Wat bedoel je met 'terug naar de gamebooks'? En (zonder te spoilen) hoe bevalt het spel? En hoe is de difficulty qua het begrijpen van het spel?

• maartend
B00st3r schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Wat bedoel je met 'terug naar de gamebooks'? En (zonder te spoilen) hoe bevalt het spel? En hoe is de difficulty qua het begrijpen van het spel?
Vroeger (maar ze zijn weer in opkomst) had je adventure books, Die werkten op dezelfde manier. Nummertje, niet weten wat er achter schuilt enz. jackson (van Munchkin) maakte ze.
En de spoeelbaarheid? Er zijn wat kleine dingen waar je op moet letten, maar voor mij is de flow goed. Ik ben er mee weg.

• HellPunk
Plotseling veel leuk bordspelnieuws gisteren!

Eerst een gameplay-filmpje van Ex Libris, een nieuwe release van Renegade Games. Dit lijkt me wel een worker placement die ik thuis op tafel ga krijgen, die komt dus met stip in m'n wishlist.

Daarna kreeg ik een mail van Lucky Duck Games over een nieuwe uitbreiding voor Vikings Gone Wild. Aangezien ik mijn Ultimate Set compleet wil houden mocht ik die niet missen, dus meteen gebackt. De campaign gaat ook erg hard, dus er komen nog leuke stretch goals bij.

En last but not least, de nieuwe Ticket to Ride: France en Old West. We vroegen ons laatst nog af wat ze nog voor nieuws konden uitvinden - dit dus :) .

In TTR: France begint de map bijna volledig blanco: buiten de routes van 1 trein kun je nergens bouwen. Het is namelijk de bedoeling dat je eerst een spoorbedding aanlegt: elke keer als je kaarten trekt leg je een tegel met daarop een route in een bepaalde kleur op het bord. Pas vanaf dan kan die route effectief gebouwd worden. Interessant concept, wil ik zeker eens in actie zien.

In TTR: Old West kan elke speler nederzettingen bouwen. Als een andere speler dan een route bouwt die aansluit op die nederzetting krijgt de eigenaar ervan de punten, niet de speler die de route bouwt. Bovendie moeten de routes die je bouwt aansluiten op je nederzettingen, je kan dus niet zomaar in het midden van de map een route claimen omdat je die later nodig denkt te hebben. Kan een leuke toevoeging zijn, en zo te zien kan deze map ook op de 'gewone' manier gespeeld worden, die variatie is ook mooi om te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door HellPunk op 23-08-2017 13:58 ]

• Lointje
Ik heb gisteren The king's will gespeeld en Roll player.
King's will neem je elke beurt een actietegel met 2 acties op. Je kan kiezen om één actie twee keer te doen, of elke actie éénmaal. De andere speler mag dan van dezelfde tegel ook 1 actie éénmaal uitvoeren. Die tegel schuif je dan achteraan weer bij. Als de koningstegel de 1e plaats bereikt is het punten scoren. Je moet altijd ook een soort taks betalen als het zover is. Zo speel je 4 rondes. Ondertussen kan je resources verzamelen, gebouwen maken, extra land toevoegen, voortplanten, ... Er liggen ook 6 gedekte kaarten die op het einde massief veel punten opleveren. Deze kan je via een actie bekijken maar moet je natuurlijk ook onthouden. Zo probeer je dan extra punten te scoren. Het heeft wel een moeilijkheidsgraad maar best een vlot spel eens je er wat in zit.

Vervolgens roll player gespeeld, dit is een lichter spel maar enorm vermakelijk. Je hebt een ras, klasse, backstory, alignment, weapons, armour, skills en traits. Kortom alles wat je in een typisch rpg personage terugvindt (vandaar de naam). Elke beurt neem je 1 dobbelsteen van de X+1 die openliggen. Je voegt die toe aan je bord, zo probeer je de waarde van je attributes omhoog te krijgen (strength, dexterity). Elke rij moet je een bepaalde waarde proberen halen en op bepaalde plaatsen moet je een bepaalde kleur dobbelsteen proberen te zetten. Ook moet je je alignment de juiste richting proberen uit te sturen (chaotic evil, lawful good etc). Telkens je een dobbelsteen plaatst mag je nog een extra actie doen (bv dobbelsteen omdraaien, wisselen van plaats, ...). Met de skills, weapons, armour en traits scoor je extra punten of krijg je extra vaardigheden om dit tot een goed einde te brengen. Mooie kwaliteit van items en heel leuk spelletje. Zeker als je iets van rpg's kent, geeft dit een leuke toevoeging. Aangenaam verrast. Ik ga hem waarschijnlijk zelf bestellen.

• HellPunk
Als ex-ADnD'er is dit een must-have. Ik kijk er erg naar uit om 'm te spelen, maar mijn pre-order staat nog steeds on hold. Hopelijk komt-ie er wel snel aan, want in februari wordt de uitbreiding geleverd :) . Ik heb onlangs nog contact gehad met de webshop en ze gingen er achteraan, duimen maar!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-01 19:11
HellPunk schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:17:
Daarna kreeg ik een mail van Lucky Duck Games over een nieuwe uitbreiding voor Vikings Gone Wild. Aangezien ik mijn Ultimate Set compleet wil houden mocht ik die niet missen, dus meteen gebackt. De campaign gaat ook erg hard, dus er komen nog leuke stretch goals bij.
Dat is grappig. Ik probeer juist van mijn ultimate set af te komen. Vond met name de kwaliteit van kaarten tegen vallen. Daarnaast 35 dollar voor de uitbreiding... Nou nee.

stp - PSN ID: stp_4

• HellPunk
Weer erg last van het Kickstarter-virus de laatste tijd >:) , maar naar deze zat ik al even uit te kijken: Steamrollers, van mijn landgenoten Mark Gerrits en Benjamin Benéteau. Deze past mooi in de rij roll & writes die wat meer om het lijf hebben dan pakweg Qwixx. Wie van treinspellen en/of spellen als La Granja: No Siesta houdt moet zeker eens naar Steamrollers kijken!
stp_4 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:53:
[...]
Dat is grappig. Ik probeer juist van mijn ultimate set af te komen. Vond met name de kwaliteit van kaarten tegen vallen. Daarnaast 35 dollar voor de uitbreiding... Nou nee.
De uitbreiding van is inderdaad wat aan de prijs, maar er zit toch weer voldoende inhoud in en mijn zoon en ik beleven veel plezier aan het basisspel, dan maakt het wat minder uit. Thuis blijft-ie dus mooi op mijn Viking shelf staan :) (mijn verzameling Viking-spellen). Wel vreemd dat je die zo moeilijk kwijt raakt, er was onlangs volgens mij toch veel vraag naar.

• MeZZiN
Ben zelf een beetje Kickstarter moe geworden.Veel gevallen in meer of mindere maten toch tegen en de tijd dat je moet wachten help niet dat je interesse verslapt. Maar goed heb wel een paar toppers binnen gekregen de laatste tijd:

1. Outlived
2. This war of mine
3. Endangered Orphans
4. Unfair
5. Xia Embers of a forsaken Star

Wacht nog een op een paar kleine ks maar voor heb ik maar een paar kleine dingen gebacked meer uitbreidingen voor champions of midgard en Thunderstone quest ben groot fan van deck builders en heb de originele al dus dit was een mooie upgrade.

• Wormaap
  • Nu online
Mijn aanpak met Kickstarter is redelijk 'fire-and-forget' :P Ik back iets, ben enthousiast tijdens de campagne als de updates binnenkomen en daarna zie ik wel wanneer het binnenkomt. Ik heb genoeg spellen te spelen, dus de KS-zut komt als het komt. Ik maak me dus ook zelden druk om vertraging :)
Als het verzonden is en ik een dag langer moet wachten omdat er niemand thuis was bij de eerste bezorgpoging sta ik uiteraard wel op m'n kop :+

Hier is gisteren Hostage Negotiator: Crime Wave binnengekomen. Ik had het origineel nog niet, dus ik heb all-in gepledged met alle uitbreidingen en extra meeples enzo. Vanmiddag eens proberen :)

• MeZZiN
Precies dat dus kan ik bijna net zo goed gewoon alleen games kopen die in de winkel liggen nu is het 'budget' vast in een langzame kickstarter. En mis ik weer games die FFG e.a. maken. Maar goed minder kickstarten en af en toe een game bestellen prima oplossing hiervoor.

Lol krijg zo vaak verzend updates een tijdje plus meestal was het totaal onduidelijk welke game het was. Maar goed het meeste is nu wel binnen gekomen. mis nog wat kleine en een paar grote maar dat was het dan. En dit jaar maar 3 gebacked. bevalt prima. Plus mijn game room is aardig vol met games tijd voor een opruiming van oude zut + extra meuk dat soms met KS mee komt. Gratis extra's games etc. Iemand anders blij mee maken.

• HellPunk
Wormaap schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:40:
Mijn aanpak met Kickstarter is redelijk 'fire-and-forget' :P Ik back iets, ben enthousiast tijdens de campagne als de updates binnenkomen en daarna zie ik wel wanneer het binnenkomt. Ik heb genoeg spellen te spelen, dus de KS-zut komt als het komt. Ik maak me dus ook zelden druk om vertraging :)
Als het verzonden is en ik een dag langer moet wachten omdat er niemand thuis was bij de eerste bezorgpoging sta ik uiteraard wel op m'n kop :+
Vertraging hoort er inderdaad bij, al moet ik zeggen dat de uitgevers die ik volg hun processen wel op orde hebben en meestal wel de beloofde leverdatum halen. Ze blijven ook goed communiceren tijdens en na de campagne. Alleen bij Queen wil dat niet zo lukken, ik ben benieuwd of die nog terug op KS gaan komen na de recente puinhopen van projecten :o .

Ik kijk nu wel erg uit naar Spires en Cosmic Run: Rapid Fire voor de solo-play. Het schooljaar begint bijna en ik wil 's avonds wel wat te doen hebben als mijn vrouw uit werken is :)

• WillemAtHome
  • Laatst online: 10-01 23:14

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Over kickstarter gesproken: 29aug gaat de kickstarter online van het nieuwe spel van de designer van mintworks.

Mintworks is super voor wat je ervoor betaald dus ik ben benieuwd!

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• Lointje
Gisteren a study in emerald (2nd edition) gespeeld. Nog wel amusant. Deckbuilder en area control combinatie. Je zit in twee teams maar je weet niet of je medespelers hebt en wie er in je team zit. Je kan loyalist of revolutionaire punten scoren, maar die zijn tijdelijk, want achteraf gaan alle punten die je gescoord hebt maar die niet tot jouw team behoren er gewoon weer af. Ook verliest het team met de laatste speler in punten nog eens 5 overwinningspunten (wat best veel is!). Het bleek 1 vs 3 te zijn en de persoon die alleen was heeft gewonnen. Enerzijds door een goede kaart om de tegenstander die zich al min of meer bekend had gemaakt op zijn knieen te dwingen en anderzijds omdat mijn twee medespelers elkaar zo aan het bevechten waren op area control gebied, ondanks dat ze wisten dat ze in hetzelfde team zaten. Maar allebei wilden ze persé een goede kaart... Een voorbeeldje waar eigenbelang tov het teambelang zorgde voor het verlies.
Er zit wel een factor geluk in, want als je zoals ik overal gecontesteerd wordt op elke plaats (want je kent je teammates niet), krijg je niet snel kaarten bij en blijf je met die lage beginkaarten steken. Maar verder best tof spel.
De avond afgesloten met twee rondjes magic maze. Blijft toch amusant.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-01 14:07

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Gisteren 3 grote dozen met Massive Darkness binnen gekregen. :9~
Damn wat veel, morgen maar even een paar potjes met bordspelgroep doen. Heb er wel zin in, hopelijk speelt het net zo lekker weg als Black Plague.

Binnenkort maar de 2 extra Lightbringer Pledge's in de verkoop gooien. Hopelijk daarmee de schade wat beperken 8)7

• B00st3r
Gisteravond The 7th Continent gespeeld, eindelijk!

Wat een geweldig spel. Zo veel flavor, heerlijke co-op en zo enorm veel dingen te zien, te lezen en uit te proberen.

Het spel is enorm qua mogelijkheden en tactieken die je kunt gebruiken om in je missie te slagen, maar het is niet onnodig complex. Het speelt super vloeiend, met name omdat elke 'beurt' eigenlijk gewoon een actie is. En je hoeft niet per se als speler om en om, clockwise bijvoorbeeld, te spelen. 1 speler kan bijvoorbeeld 8 'beurten' doen, als de groep dat handig vindt, en daarna een andere speler zovaak hij of zij wilt.

We hebben de missie niet volbracht gisteravond, maar we gaan vanmiddag met de nieuw opgedane kennis een nieuwe poging wagen.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vanavond sluit de Benelux math trade, ik ben benieuwd of ik nog wat trades heb weten te bemachtigen :)

• Wormaap
  • Nu online
Lointje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:23:
Gisteren a study in emerald (2nd edition) gespeeld. Nog wel amusant. Deckbuilder en area control combinatie. Je zit in twee teams maar je weet niet of je medespelers hebt en wie er in je team zit. Je kan loyalist of revolutionaire punten scoren, maar die zijn tijdelijk, want achteraf gaan alle punten die je gescoord hebt maar die niet tot jouw team behoren er gewoon weer af. Ook verliest het team met de laatste speler in punten nog eens 5 overwinningspunten (wat best veel is!). Het bleek 1 vs 3 te zijn en de persoon die alleen was heeft gewonnen. Enerzijds door een goede kaart om de tegenstander die zich al min of meer bekend had gemaakt op zijn knieen te dwingen en anderzijds omdat mijn twee medespelers elkaar zo aan het bevechten waren op area control gebied, ondanks dat ze wisten dat ze in hetzelfde team zaten. Maar allebei wilden ze persé een goede kaart... Een voorbeeldje waar eigenbelang tov het teambelang zorgde voor het verlies.
Er zit wel een factor geluk in, want als je zoals ik overal gecontesteerd wordt op elke plaats (want je kent je teammates niet), krijg je niet snel kaarten bij en blijf je met die lage beginkaarten steken. Maar verder best tof spel.
De avond afgesloten met twee rondjes magic maze. Blijft toch amusant.
A Study in Emerald moet ik nog steeds een keer scoren/spelen. Mijn favoriete gamedesigner (Martin Wallace) die een spel ontwerpt rondom een verhaal van mijn favoriete schrijver (Neil Gaiman). Zelfs als het totaal waardeloos is moet ik die gewoon hebben :+ Alleen nog wat twijfel over de edities. Eerste is duurder, en er zijn voorstanders van allebei.

Pagina: 1 ... 54 ... 163 Laatste