Plotseling veel leuk bordspelnieuws gisteren!
Eerst een gameplay-filmpje van
Ex Libris, een nieuwe release van Renegade Games. Dit lijkt me wel een worker placement die ik thuis op tafel ga krijgen, die komt dus met stip in m'n wishlist.
Daarna kreeg ik een mail van Lucky Duck Games over een nieuwe uitbreiding voor
Vikings Gone Wild. Aangezien ik mijn Ultimate Set compleet wil houden mocht ik die niet missen, dus meteen gebackt. De campaign gaat ook erg hard, dus er komen nog leuke stretch goals bij.
En last but not least, de nieuwe Ticket to Ride: France en Old West. We vroegen ons laatst nog af wat ze nog voor nieuws konden uitvinden - dit dus

.
In TTR: France begint de map bijna volledig blanco: buiten de routes van 1 trein kun je nergens bouwen. Het is namelijk de bedoeling dat je eerst een spoorbedding aanlegt: elke keer als je kaarten trekt leg je een tegel met daarop een route in een bepaalde kleur op het bord. Pas vanaf dan kan die route effectief gebouwd worden. Interessant concept, wil ik zeker eens in actie zien.
In TTR: Old West kan elke speler nederzettingen bouwen. Als een andere speler dan een route bouwt die aansluit op die nederzetting krijgt de eigenaar ervan de punten, niet de speler die de route bouwt. Bovendie moeten de routes die je bouwt aansluiten op je nederzettingen, je kan dus niet zomaar in het midden van de map een route claimen omdat je die later nodig denkt te hebben. Kan een leuke toevoeging zijn, en zo te zien kan deze map ook op de 'gewone' manier gespeeld worden, die variatie is ook mooi om te hebben.
[
Voor 6% gewijzigd door
HellPunk op 23-08-2017 13:58
]
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)