Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
Gisteren nog een spelletje uit Pyramid Arcade gespeeld: Ro-Sham-Bo. Dit is echt een party game, het speelt ook met tien spelers - of zelfs meer, als je maar genoeg verschillende kleuren piramides hebt. Het is erg eenvoudig: je daagt andere spelers uit voor een spelletje steen-papier-schaar en als je wint krijg je een piramide van hen. Die piramides kun je dan weer gebruiken in je volgende beurt, maar als iemand uitgeschakeld wordt worden de piramides van die speler ook uit het spel verwijderd. Zo zitten er nog een paar twists in waardoor het spel snel op en neer gaat. Wie 't laatst overblijft is de winnaar!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Omdat ik toch érgens mijn enthousiasme kwijt moet (al vindt m'n vriendin het ook heel leuk hoor :P): wooo, na een hoop F5'en was ik er net op het juiste moment bij toen iemand een Black Friday pledge op Kingdom Death: Monster dropte. Dus ik heb het zelfde als ik al had, maar dan voor 50$ minder. Oftewel: ik mag van mezelf een extra expansion meebestellen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Congratz, ziet er ook echt fantastisch uit dat spel.

Ik heb nieuwe aankopen op zijn minst tot Spiel 2017 afgezworen... teveel geldverspilling.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Phusebox schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:26:
Ik heb nieuwe aankopen op zijn minst tot Spiel 2017 afgezworen... teveel geldverspilling.
Is maar net hoe je het ziet natuurlijk.

Zelf beperk ik mijn aankopen ook even tot een minimum de komende tijd in verband met genoeg (nieuwe) spellen die al de aandacht moeten krijgen die ze verdienen. Wel krijg ik nog 3 spellen van Kickstarter in de komende 3-4 maanden en wellicht krijg ik ook nog wat van vrienden voor mijn verjaardag :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• HellPunk
Mijn wishlist is ook gekrompen tot een spel of zes, waarvan ik er wel nog eentje voor Kerstmis ga krijgen van mijn schoonfamilie... Die lijst gaat echter ongetwijfeld weer aangroeien als in januari en februari de nieuwe releases aangekondigd worden :) . Kickstarter komt dan ook weer op gaan, daar kijk ik naar uit met een mengeling van vrees en enthousiasme O-) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Goner
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Na alle enthousiaste verhalen hier toch ook maar 's Ticket to Ride (Europe, engelse versie) gekocht. Als het echt leuk is, wil ik de uitbreiding Afrika (Heart of Africa) kopen ... is dat een aanrader ??

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HellPunk schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:12:
Mijn wishlist is ook gekrompen tot een spel of zes, waarvan ik er wel nog eentje voor Kerstmis ga krijgen van mijn schoonfamilie... Die lijst gaat echter ongetwijfeld weer aangroeien als in januari en februari de nieuwe releases aangekondigd worden :) . Kickstarter komt dan ook weer op gaan, daar kijk ik naar uit met een mengeling van vrees en enthousiasme O-) .
Nou.. mijn wishlist is niet echt gekrompen hoor O-)

Een aantal games heb ik uit mijn wishlist geknikkerd die toch al onderaan de lijst bungelden en een aantal heb ik lager op de lijst gezet.
Goner schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:27:
Na alle enthousiaste verhalen hier toch ook maar 's Ticket to Ride (Europe, engelse versie) gekocht. Als het echt leuk is, wil ik de uitbreiding Afrika (Heart of Africa) kopen ... is dat een aanrader ??
Daar heb ik geen persoonlijke ervaringen mee, Team Asia & Legendary Asia en India & Switzerland vind ik zelf wel erg leuke uitbreidingen :)

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zou als eerste de gewone upgrade kopen, extra routes. Ticket to Ride - Europa 1912

En als je het dan nog zo leuk vind andere mappen

Ter land, ter zee en in de kroeg

• MrVegeta
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De nieuwe Robinson zojuist besteld van Summoner. Morgen een WatchItGetPlayed bekijken en in't weekend maar meteen op tafel knallen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• HellPunk
Alhoewel wij Africa op zich een leuke map vinden vinden we het toegevoegde mechanisme met de terreinkaarten niet zo geslaagd. Ik zou eerder Legendary Asia aanraden, die sluit goed aan op Europa, maar de map is wat krapper en de toevoegingen zijn makkelijk uit te leggen.

India is ook een leuke map, maar die is wel erg krap - als je het niet kan hebben dat iemand je route inpikt moet je deze zeker niet spelen :+ . Op de andere kant van deze map staat trouwens Zwitersland, die is uitsluitend voor 2-3 spelers - afhankelijk van je groep kan dat een voor- of nadeel zijn.

Volgens mij heeft de GameboyGeek filmpjes van alle maps gemaakt, dan kun je ze mooi vergelijken.
[/quote]
psychoclown schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:42:
[...]
Nou.. mijn wishlist is niet echt gekrompen hoor O-)
Een aantal games heb ik uit mijn wishlist geknikkerd die toch al onderaan de lijst bungelden en een aantal heb ik lager op de lijst gezet.
De laatste die ik eruit geknikkerd heb zijn Ulm (lijkt me nog altijd goed, maar komt hier toch nooit op tafel) en Adventure Land (gespeeld en niet goed bevonden). Nu, spellen als Ulm blijven toch wel in m'n achterhoofd zitten, als ik die voor een lage prijs zie liggen gaat hij waarschijnlijk toch wel mee O-)

[ Voor 24% gewijzigd door HellPunk op 08-12-2016 16:32 ]

• Goner
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Bedankt voor de info over Afrika map van Ticket To Ride.
We zullen eerst het spel zelf spelen en dan kijken naar uitbreidingen. De regels zijn gratis te downloaden dus je kunt redelijk bepalen of het leuk is.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-01 14:20
MrVegeta schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:56:
De nieuwe Robinson zojuist besteld van Summoner. Morgen een WatchItGetPlayed bekijken en in't weekend maar meteen op tafel knallen.
Hier ook direct besteld! Ben met name benieuwd naar de sologame.....het zal wel even duren voordat hij met medespelers op tafel gaat komen.

• TweakMDS
  • Laatst online: 19-01 12:43
En het blijft gaan, vanmiddag is Plague Inc ook nog binnen gekomen. Helaas (en gelukkig) morgen een 6 player avond. Ik ga proberen of ik de groep mee krijg om de uitbreiding van Euphoria te playtesten. Nieuw speelbord en een heel ander type spel lijkt het zo.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
MrVegeta schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:56:
Kan hem voor 52 kopen. Toch twijfel. Lijkt me een geweldige game. Maar ja, heb al aardig wat co-op

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 13:17
Afgelopen week Dead of Winter binnen gekregen *O*

Twee weken terug al gespeeld bij 'n vriend die 'm op Spiel had gekocht, maar de ronde niet afgekregen.
Gisterenavond met de vriendin even 'n two player scenario getest, ging prima.

Aankomend weekend twee vrienden over de vloer om dat gezellig eens uitgebreid te spelen <3 Ik heb er zin in!

Semi-offtopic:
Zijn hier mensen die Tabletop Simulator spelen? :)

Wij hebben een WhatsApp groep die nog wel wat mensen kan gebruiken. Als je interesse hebt, doe mij dan even een DM. :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

StealthyPeanut schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:52:
[...]

Hier ook direct besteld! Ben met name benieuwd naar de sologame.....het zal wel even duren voordat hij met medespelers op tafel gaat komen.
Morgen meteen maar met de vriendin proberen, en misschien woensdag mee naar de meetup als het niet te lang duurt!
maartend schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:39:
[...]

Kan hem voor 52 kopen. Toch twijfel. Lijkt me een geweldige game. Maar ja, heb al aardig wat co-op
Voor mij is het de setting die ik erg leuk vind. Ik heb ook veel co-op maar allemaal wat fantasy, horror, sci-fi etc. Dit is toch weer wat nieuws.

https://www.youtube.com/watch?v=1b__PzNtWxI&t ben nu deze aan het kijken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik kon het toch niet laten om Marshal en Prisoners uitbreiding van Colt Express te bestellen en het bespaarde mij verzendkosten op iets wat ik toch al wilde bestellen.

Nu krijg ik ook nog Virus binnen een dezer dagen.. nu ga ik echt niets meer kopen de komende weken O-)

• HellPunk
Dit weekend met name Alhambra en Splendor gespeeld. Alhambra was al even geleden, het was leuk om het nog eens op de tafel te krijgen. Volgende keer doen we er wel wat uitbreidingstegels bij, we hebben dit ondertussen zoveel gespeeld dat het wat op auto-pilot gaat. Splendor was extra spannend omdat mijn zoon dit keer mee deed - met drie is dit spel zoveel beter dan met twee.

We zijn ook verder gaan graven in Pyramid Arcade - we beleven echt wel een hoop plezier met die doos! We hebben o.a. Volcano gespeeld, een abstract waarbij je 'vulkaanuitbarstingen' veroorzaakt door de bovenste piramide van een stapel te verplaatsen. Hierdoor 'vloeien' de andere piramides van die stapel als lava verder over het bord. Als een van die piramides terecht komt op een andere piramide van dezelfde grootte neem je die van het bord. Wie 't eerst een bepaalde combinatie van piramides verzameld heeft wint. Echt iets voor de fans van breinbrekers!

Straks gaan we met de piramides Penguin Soccer doen, als zoonlief tenminste nog zin heeft na het huiswerk :D
psychoclown schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:07:
Nu krijg ik ook nog Virus binnen een dezer dagen.. nu ga ik echt niets meer kopen de komende weken O-)
Famous last words :)

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:32
maartend schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:39:
[...]

Waar is hij voor deze prijs te halen?
Ik zag wel dat hij wat goedkoper op Amazon.co.uk was, maar met verzendkosten erbij €65.

• StealthyPeanut
Flapperbol schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:23:
[...]

Waar is hij voor deze prijs te halen?
Ik zag wel dat hij wat goedkoper op Amazon.co.uk was, maar met verzendkosten erbij €65.
Hier voor € 55 incl. verzenden

https://www.spellenvarian...dventure-on-cursed-island

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-01 09:05
Hier ook weer een leuk weekendje:
Vrijdag bij de buren gaan spelen. En meteen iemand uitgenodigd die relatief nieuw is in de straat en al had laten weten ook graag wel eens een spelletje te spelen. We zijn begonnen met Abyss (inclusief uitbreiding). Tof spel, speelt vlot. Uiteindelijk als 2e geeïndigd met maar 10 puntjes verschil. De nieuwe had nogal veel zwarte parels verzameld dus die was laatste door zijn massieve strafpunten ^^ Hij kon het wel smaken.
Dan een potje escape gedaan, kwestie van de zenuwen de hoogte in te jagen. Tweemaal gehaald. Eerste keer was de laatste buiten 1.5 seconden voor het gedaan was. Tweede keer ging het al een heel stuk vlotter en eigenlijk vrij eenvoudig gewonnen. Blijft toch hilarisch.
Tot slot afgesloten met imhotep want je kan mensen niet naar huis sturen net na escape. Leuk concept met die bootjes. Hier ben ik dan genadeloos afgegaan. Iets te veel bezig met mensen naar de meest nutteloze plaatsen te leiden zodat ik vergat om zelf nog blokjes op het spelbord te krijgen.

En dan zaterdag heel de namiddag Lotr LCG gespeeld.

Volgende vrijdagavond en zaterdagnamiddag staan ook wal weer ingepland voor bordspellen :)

• maartend
Iemand Escape Room, The Game al gespeeld? Beetje uitdaging? Beetje samenspel?

• TweakMDS
Ik zat er gisteren nog aan te denken om deze te gaan bestellen als kerstkado, maar het desbetreffende gezin heeft twee dochters van 7 en 9. Die van 9 is heel pienter en zou het qua inhoud makkelijk aan kunnen, maar aan die van 7 is het met die advies leeftijd denk ik niet besteed.
Het zag er wel leuk uit, maar als ik een beetje verder kijk lijkt het veel fluff te zijn en niet bijzonder veel inhoud.

Verder: dit weekend twee uitgebreide potten Viticulture gedaan! Beide met 6 spelers; voor 4 ervan was het spel nieuw. Wel typisch een spel wat de eerste keer mis gaat, dus die aller eerste beschouw ik als "calibratie potjes".
Ik heb het nu zelf 4 keer gedaan en kom er steeds meer achter wat een handige aanpak zou kunnen zijn. In ieder geval niet een spel wat zich makkelijk laat min-maxen omdat je sterk afhankelijk bent van spelersaantallen, de beurt-volgorde en wat de tegenstanders daarmee doen en de kaarten die je pakt.

Wel zeer geslaagd, zelfs met 6 spelers. Het duurt lang, maar zolang je langzame mensen een beetje blijft aansporen om alvast na te denken als ze niet aan de beurt zijn niet abnormaal langzaam.
Eén ding is zeker; Tuscany komt erbij.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Ja, wij hebben hem gespeeld. Ik heb de eerste en de derde gedaan. De eerste gehaald met 2 minuten over, de 3de niet gehaald. De eerste met mijn 2 dochter van 10 en 13, de 3de met drie vrienden.
Het is zeker vermakelijk en zit goed in elkaar. Er zitten er vier in en die zorgen per stuk voor een uur vermaak.
Er komen expansions zag ik al, dus ze blijven vernieuwen. Echter als je hem gehaald hebt weet je de oplossing al, dus de replayability is niet heel hoog.

• HellPunk
Lointje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:19:
Tot slot afgesloten met imhotep want je kan mensen niet naar huis sturen net na escape.
Kan anders wel leuk worden:
- 'Heeft u gedronken, mijnheer?'
- 'Nee, alleen potje Escape gespeeld!'

:+

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die Robinson Crusoe game is ook vrij ... .complex :p. http://www.orderofgamers....s/RobinsonCrusoe_v1.4.pdf deze maar printen en bij de game voegen om het uitleggen en opzoeken van regels iets makkelijker te maken woensdag.

• StealthyPeanut
MrVegeta schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:51:
Die Robinson Crusoe game is ook vrij ... .complex :p. http://www.orderofgamers....s/RobinsonCrusoe_v1.4.pdf deze maar printen en bij de game voegen om het uitleggen en opzoeken van regels iets makkelijker te maken woensdag.
Ben benieuwd! Hij moet sowieso al beter te begrijpen zijn dan de 1e versie. Hij is vandaag binnengekomen :*) .;

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

StealthyPeanut schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:34:
[...]

Ben benieuwd! Hij moet sowieso al beter te begrijpen zijn dan de 1e versie. Hij is vandaag binnengekomen :*) .;
Leuk! Op zich begint het wel wat te dagen hoe het werkt. Denk dat ik er nu wel door heen kom als ik de cheat sheets bij hou om snel wat op te zoeken. Thematisch ziet er allemaal wel superleuk uit.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 13-12-2016 15:38 ]

• StealthyPeanut
Ik ga ook even de watch it played kijken. Dan heb ik het altijd wel voor het grootste deel door :).

Ben wel erg benieuwd! Ook de officiële solo variant vind ik wel leuk; kan ik eindelijk een boardgame spelen als er verder niemand tijd heeft :9 .

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 13:17
Ik heb hier laatst e.e.a. geroepen over Tabletop Simulator..

Ik heb er nu een apart topic van gemaakt, maar wil 'm wel even hier linken omdat er toch wel wat interesse was: [PC] Tabletop Simulator

:-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afgelopen weekend een lanparty gehad, en daar uiteraard weer flink wat bordspellen gedaan.

Een potje The Networks met z'n 5en. Duurde wat lang omdat niet iedereen het gelijk doorhad (ik was de enige die het eerder gespeeld had, en meer dan 2 potjes had ik nog niet gedaan). Maar nadat we er eenmaal in waren gekomen was het nog best een spannend potje geworden, met iets van 10 punten verschil tussen de nummers 1, 2 en 3.

Daarna nog een potje Mars Attacks met 4 man ofzo. Speelt lekker vlot weg, maar het is wel geluk hebben met de dobbelstenen natuurlijk.

Een potje Dead of Winter met z'n 5en, waar ook pas 2 mensen het eerder gespeeld hadden, en daardoor duurde het eigenlijk wat te lang. Wat ik jammer vond, want DoW is een van m'n favorieten.

De dag erna nog een aantal potjes Codenames Pictures gedaan. Blijf dit een leuke party game vinden, waarbij het heerlijk is om te zien dat sommige denkpatronen heel anders zijn, en je dus heel snel de fout in kan gaan, of juist compleet de goede kant op. De hint 'contraptie 2' gaf mij binnen 5 seconden de 2 goede kaarten, terwijl mijn teamgenootje echt niet wist hoe ik die hint kon snappen :D

Verder nog een paar potjes Marvel Dice Masters gespeeld. En hoewel ik persoonlijk niets heb met superhelden, is het laagje superhelden vrij dun, en vond ik het juist wel een leuke mechanic. Een paar domme fouten gemaakt waardoor ik hard werd ingemaakt, maar toch een paar leuke potjes gehad.

De laatste dag nog een pot Euphoria gedaan met z'n 3en. Dit blijft mijn favoriete worker placement. Het ging mij best goed, ook al had ik de pech dat ik op een gegeven moment geen 1 of 4 meer mocht gooien, en daardoor de hele tijd resources kwijt was.Maar doordat ik genoeg leuks kon doen in Icarus vrij vlot de laatste paar puntjes binnen kunnen harken.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 14:14

Demo

Probleemschietende Tovenaar

TERW_DAN schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:18:
Afgelopen weekend een lanparty gehad, en daar uiteraard weer flink wat bordspellen gedaan.

Daarna nog een potje Mars Attacks met 4 man ofzo. Speelt lekker vlot weg, maar het is wel geluk hebben met de dobbelstenen natuurlijk.

Een potje Dead of Winter met z'n 5en, waar ook pas 2 mensen het eerder gespeeld hadden, en daardoor duurde het eigenlijk wat te lang. Wat ik jammer vond, want DoW is een van m'n favorieten.
Oh, hebben jullie alle leuke spellen gedaan voor ik er was? :P
De dag erna nog een aantal potjes Codenames Pictures gedaan. Blijf dit een leuke party game vinden, waarbij het heerlijk is om te zien dat sommige denkpatronen heel anders zijn, en je dus heel snel de fout in kan gaan, of juist compleet de goede kant op. De hint 'contraptie 2' gaf mij binnen 5 seconden de 2 goede kaarten, terwijl mijn teamgenootje echt niet wist hoe ik die hint kon snappen :D
Contraptie 2 ftw! :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Demo schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:40:
Jij was dan ook niet minder dan 28 uur te laat.

• Phusebox
Ik baal een beetje dat ik Dead of Winter The Long Night heb gekocht. Het blijft hetzelfde saaie spel wat het origineel ook is na vijf keer spelen. Je doet steeds hetzelfde en eigenlijk bepaalt puur pech of geluk of je het gaat halen.

De crossroads kaarten zijn ook vaak maar saai en voegen weinig toe aan de gameplay omdat de opties vaak voor de hand liggend zijn en weinig impact hebben.

Bij The Long Night heb je een aantal uitbreidingen maar niks dat echt lekker werkt of echt veel toevoegt dus. Jammer. Spel had wel potentieel maar de uitwerking laat veel te wensen over.

• maartend
Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:39:
saaie spel wat het origineel ook is na vijf keer spelen. Je doet steeds hetzelfde en eigenlijk bepaalt puur pech of geluk of je het gaat halen.
En ik maar denken dat het aan mij lag.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Demo schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:40:
[...]

[...]

Contraptie 2 ftw! :D
Bouwwerk 4 :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

maartend schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:45:
[...]

Ik ben ook geen fan. Heb DOW in de kast met wordt eigenlijk niet gespeeld. Down Time is voor mij te hoog en sommige mechanics werken niet lekker.

In andere nieuws,

Mechs vs Minions is expected to arrive in our warehouses between December 12th and 20th. We've made all the necessary arrangements for the game to be issued to you from there without delay. We can't guarantee delivery before the 24th December, but we believe most will receive the game before then.

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 11:23
psychoclown schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:07:
Ik kon het toch niet laten om Marshal en Prisoners uitbreiding van Colt Express te bestellen en het bespaarde mij verzendkosten op iets wat ik toch al wilde bestellen.

Ben heel benieuwd wat je van Virus vind!

[ Voor 38% gewijzigd door Yakumos op 14-12-2016 08:00 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
maartend schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:45:
[...]

Grappig dat de meningen hier zo over verdeeld zijn. Ik vind het juist wel een erg leuk spel. heb het zelf niet, maar wel een paar keer gespeeld en ben er erg enthousiast over. Ach zo zie je maar..ik heb laatst mijn Tsuro via Marktplaats verkocht omdat het niet mijn spel was, maar gelukkig wel iemand anders blij mee gemaakt die het wel leuk vindt.

Hi Ha Hopjesvla

• StealthyPeanut
Dead of Winter begon voor mij erg sterk, maar nadat ik het 5 keer heb gespeeld is de glans er wel een beetje vanaf. Thematisch sterk en zeker een game die eens per jaar gaaf is om te spelen, maar daar is de aanschafwaarde imho te hoog voor. Ik denk er dan ook aan om mijn exemplaar te koop te zetten.

Mocht er iemand interesse hebben in Dead of Winter (nieuwstaat), PM kan altijd :). (Ook Brass (in folie), Lewis & Clark mogen mijn collectie verlaten).

• maartend
MrVegeta schreef op woensdag 14 december 2016 @ 07:30:
[...]
Mechs vs Minions is expected to arrive in our warehouses between December 12th and 20th. We've made all the necessary arrangements for the game to be issued to you from there without delay. We can't guarantee delivery before the 24th December, but we believe most will receive the game before then.
Heb ik lekker al. Nahnahnahnah

• HellPunk
Ik kwam net een nieuwe uitbreiding tegen voor Castle Panic: Engines of War. Aangezien Castle Panic het favoriete spel van m'n zoon is maar meteen besteld, hopelijk komt-ie nog op tijd aan voor Kerst of zijn verjaardag :) .

We spelen Castle Panic tegenwoordig altijd met de Wizard Tower-uitbreiding. Op zich wel leuk, het spel wordt een stuk uitdagender, maar tegelijk is het ook langer zonder dat er iets echt nieuws bij komt. Met Engines of War zou er weer meer variatie in het spel komen, ik ben benieuwd!

• Phusebox
Mocht ik iemand zijn die afstand kan doen van zijn bordspellen, of andere spullen for that matter, had ik zo een spel of 30 die ik in de verkoop zou doen. Misschien wel meer. Van de 50+ spellen die ik heb zijn er denk ik maar 5 of 6 die ik op lange termijn nog wel eens vaker op tafel zie komen. De rest was 1 of 2x leuk en dan heb je het wel gehad.

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:28:
Mocht ik iemand zijn die afstand kan doen van zijn bordspellen, of andere spullen for that matter, had ik zo een spel of 30 die ik in de verkoop zou doen. Misschien wel meer. Van de 50+ spellen die ik heb zijn er denk ik maar 5 of 6 die ik op lange termijn nog wel eens vaker op tafel zie komen. De rest was 1 of 2x leuk en dan heb je het wel gehad.
Dan heb je wel een mooie verzameling en overvolle kast O+ . Ook leuk!

Ik zie het nut er zelf niet van in om spellen te behouden die;

- Niet zijn zoals ik had verwacht
- Niet goed in de groep liggen
- Nooit of zelden op tafel gaan komen

Als je bij mijn BGG ook kijkt; sinds december 2015 heb ik 63 titels gekocht, waarvan ik er 22 weer heb verkocht (ook toppers zoals Agricola, Le Havre, Puerto Rico etc.). Juist door die titels te verkopen heb ik er de ruimte voor; zowel in de kast als financieel gezien.

Buiten het idee dat het erg leuk staat natuurlijk, een grote verzameling. Maar ik hou het voor mezelf max bij 3 planken waar nu zo'n 40 titels in kunnen. Meer dan genoeg wat mij betreft.

De spellen zijn gewoon te duur om ze maar in de kast te hebben staan. Dan verkoop ik ze liever voor € 30,-, zodat ik voor een tientje weer een nieuwe game kan kopen :*) . Dan blijft het ook goed te vertegenwoordigen tegen m'n vriendin (met een baby op komst :> >:) ).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik moet m'n spellenkast ook eens uitruimen. Niet dat er heel veel weggaat, maar genoeg om een vakje vrij te maken in de Kallaxkast.

Maar voordat ik dat doe ga ik eerst maar eens aan de gang met de overbodige hardware die hier nog ligt.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
tijd dus voor een extra V&A rubriek :*)

Hi Ha Hopjesvla

• psychoclown

psychoclown

Back in black

GielFox schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:00:
[...]

Helaas nog niet binnen, zou toch wel moeten komen één dezer dagen. Ik zag al comments van o.a. Duitsers die het spel wel al ontvangen hadden.
StealthyPeanut schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:03:
Dead of Winter begon voor mij erg sterk, maar nadat ik het 5 keer heb gespeeld is de glans er wel een beetje vanaf. Thematisch sterk en zeker een game die eens per jaar gaaf is om te spelen, maar daar is de aanschafwaarde imho te hoog voor. Ik denk er dan ook aan om mijn exemplaar te koop te zetten.

Mocht er iemand interesse hebben in Dead of Winter (nieuwstaat), PM kan altijd :). (Ook Brass (in folie), Lewis & Clark mogen mijn collectie verlaten).
Je maakt het mij niet makkelijk om aan mijn boardgame-koop-stop te houden als je DoW in de verkoop gooit :-(

• StealthyPeanut
psychoclown schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:19:
[...]

Helaas nog niet binnen, zou toch wel moeten komen één dezer dagen. Ik zag al comments van o.a. Duitsers die het spel wel al ontvangen hadden.

[...]

Je maakt het mij niet makkelijk om aan mijn boardgame-koop-stop te houden als je DoW in de verkoop gooit :-(
Reeds verkocht al zelfs! :9

• HellPunk
Ik dacht ook altijd dat er wel een spel of vijftig weg kon, tot je dan effectief voor de kast staat. Dan merkt ineens iedereen wel tien spellen op die ze nog eens willen spelen >:) .

Dat gezegd zijnde lijken we ondertussen het verzadigingspunt wel bereikt te hebben. De laatste maanden zijn er twaalf spellen die echt nooit op tafel kwamen verkocht en geruild, ik heb er nu nog een stuk of vier over die dezelfde weg mogen opgaan. Daarna is een kwestie van een beetje de boel bij te houden zoals Tom Vasel: komt er iets bij, dan moet er ook iets uit. De hoeveelheid inkomende spellen zal altijd wel iets groter zijn dan de uitgaande, maar zoals het nu is valt het nog net goed te beheersen en dat wil ik voorlopig wel zo houden O-)

Ik probeer maar even niet te denken aan de Kickstarters die de komende twee maanden gaan binnenkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door HellPunk op 14-12-2016 14:38 ]

• Phusebox
Geven mensen echt nog 30 euro voor een spel dat nieuw 40 kost? Ik zou dat al voor 15-20 op marktplaats zetten en dat vind ik dus ook te weinig om het te verkopen.

Als mijn kickstarters en pre-orders binnen zijn zit ik op ruim 60 spellen, en dan hou ik ook maar een aankoopstop.

• StealthyPeanut
Ik zit in meerdere Facebookgroepen voor bordspelverkoop/koop; Spellen van 40 euro gaan "gebruikt" voor 30 euro naar de volgende eigenaar. Op wat uitzonderingen na (nieuwprijs spel gedaald bijvoorbeeld). Maar normaal gesproken is 25% onder de nieuwprijs best een prima deal. En dan vind ik het ook echt wel prima. Ik maak deals met mensen waardoor ik gewoon geen extra kosten maak, terwijl mijn collectie wel steeds blijft vernieuwen.

• HellPunk
De verkoopprijs hangt echt af van het spel. Soms kan je een spel van 40 euro echt wel voor 30 verkopen, soms krijg je het aan de straatstenen niet kwijt.Online kun je oudere spellen vaak genoeg aan een lage prijs vinden en ik denk dat veel mensen liever 25 euro geven voor een spel 'new in shrink' dan 20 voor een tweedehands exemplaar, ook al is dat in perfecte staat.

Het hangt ook van het kanaal af: op BGG wordt er naar mijn idee minder onderhandeld dan op pakweg Bordspelmania. Met die Facebook-groepen heb ik geen ervaring.

• Phusebox
Misschien moet ik Scythe eens verkopen die doet het volgens mij wel goed qua tweedehandswaarde.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Phusebox schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:49:
Misschien moet ik Scythe eens verkopen die doet het volgens mij wel goed qua tweedehandswaarde.
Die zou inderdaad wel goed moeten verkopen :)

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:48:
De verkoopprijs hangt echt af van het spel. Soms kan je een spel van 40 euro echt wel voor 30 verkopen, soms krijg je het aan de straatstenen niet kwijt.Online kun je oudere spellen vaak genoeg aan een lage prijs vinden en ik denk dat veel mensen liever 25 euro geven voor een spel 'new in shrink' dan 20 voor een tweedehands exemplaar, ook al is dat in perfecte staat.

Het hangt ook van het kanaal af: op BGG wordt er naar mijn idee minder onderhandeld dan op pakweg Bordspelmania. Met die Facebook-groepen heb ik geen ervaring.
De meer recentere spellen bedoel ik dan he :). Spellen uit 2005 (bijvoorbeeld) verliezen wel waarde, maar op die groepen gaan spellen (in zeer goede / nieuw staat) voor maximaal 25% onder de nieuwprijs verder. Dus als je goed met je spullen omgaat, dan kan je dit echt goed gebruiken om toekomstige spellen te financieren.

En laat nou net mij ook een 80% van mijn spellen via die groepen kopen, dus ik betaal er al minder voor. Ik speel ze en als ze toch niet zijn wat ik had gehoopt, dan verkoop ik ze voor dezelfde prijs door :).
Phusebox schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:49:
Welke versie is het? Die staat nog wel erg hoog op mijn verlanglijstje moet ik zeggen! :9~ .

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:57:
[...]
[...]

Welke versie is het? Die staat nog wel erg hoog op mijn verlanglijstje moet ik zeggen! :9~ .
De Kickstarter deluxe met metalen munten en XL bord. Heb hem 2x gespeeld.

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:07:
[...]

De Kickstarter deluxe met metalen munten en XL bord. Heb hem 2x gespeeld.
Nice. Om niet teveel offtopic te gaan heb ik je maar even een PM gestuurd :).

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10-2025
Weer kerst, dus weer tijd voor een paar nieuwe toevoegingen. Ik had nog een paar dingen op mijn lijstje staan, maar mijn vriendin is zo gek van Pandemic, dat ik eigenlijk ook iets soortgelijks zoek.

Dus een Co-op die goed te spelen is met z'n tweetjes.. Post Apocalyptische setting heeft bonus punten :)

• MADG0BLIN
De nieuwe pandemie? Iberia? Ik vind hem erg leuk.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Roy Visser schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:02:
Weer kerst, dus weer tijd voor een paar nieuwe toevoegingen. Ik had nog een paar dingen op mijn lijstje staan, maar mijn vriendin is zo gek van Pandemic, dat ik eigenlijk ook iets soortgelijks zoek.

Dus een Co-op die goed te spelen is met z'n tweetjes.. Post Apocalyptische setting heeft bonus punten :)
Wat dacht je van Pandemic Legacy?
Zelf vind ik de vergeten stad ook erg leuk.

• TweakMDS
Mijn vrouw is ook wel redelijk fan van Dead of Winter, en ook van pandemic. Dead of Winter werkte bij ons als 2 player ook fijner, dan zit het betrayer element er niet in.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

GielFox schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:00:
[...]

Vanavond afgeleverd, helaas zal die alleen nog niet heel snel op tafel komen ben ik bang. Zodra dat wel gebeurd zal je dat hier lezen ;)

• OneSixthRoy
Thanks! Pandemic Legacy had ik al in gedachte, maar daarvoor hebben we nog te weinig Pandemic gespeeld, daar kunnen we ons dus nog wel even mee vermaken. Dead of Winter stond op hetzelfde lijstje maar lijkt erg ingewikkeld in eerste instantie? Pandemic is in het begin ook een klein beetje overwhelming, maar valt daarna reuze mee, is dit hetzelfde bij DoW?

• Phusebox
SndBastard schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:23:
Mijn vrouw is ook wel redelijk fan van Dead of Winter, en ook van pandemic. Dead of Winter werkte bij ons als 2 player ook fijner, dan zit het betrayer element er niet in.
Zonder traitor vind ik het juist supersaai.

• MADG0BLIN
Roy Visser schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:53:
Thanks! Pandemic Legacy had ik al in gedachte, maar daarvoor hebben we nog te weinig Pandemic gespeeld, daar kunnen we ons dus nog wel even mee vermaken. Dead of Winter stond op hetzelfde lijstje maar lijkt erg ingewikkeld in eerste instantie? Pandemic is in het begin ook een klein beetje overwhelming, maar valt daarna reuze mee, is dit hetzelfde bij DoW?
Ik ben nu voor de tweede keer bezig met Legacy, maar je hebt niet super veel ervaring nodig om te starten. De basisregels blijven hetzelfde, de ervaring verandert alleen enorm. Voor mij een van de toppers van vorig jaar.

Ik vind DoW trouwens een stuk complexer om uit te leggen en te spellen dan Pandemie. Het is ook een totaal andere game wat dat betreft.

• StealthyPeanut
DoW is niet echt complex om te begrijpen, maar wel erg diep. Maar als je het eenmaal weet, zit je er wel snel in. Het spreekt allemaal redelijk voor zich als je het eenmaal weet.

Dat is misschien ook meteen het minpunt van DoW wat mij betreft; elk potje voelt "hetzelfde" aan. Ik denk dat ik het vast nog weleens op een meet zal spelen, maar ik hoef het niet meer te bezitten in ieder geval.

DoW was het 3e spel wat ik ooit kocht, maar je ziet nu goed dat ik nog zoekende was. Ik ben ook veel meer een eurogamer (geworden); ik geniet veel meer van een pot Concordia, Trickerion of Marco Polo, dan dat ik bij een tafel met DoW aan zou schuiven.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-12-2016 09:26 ]

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:25:
[...]

DoW is niet echt complex om te begrijpen, maar wel erg diep. Maar als je het eenmaal weet, zit je er wel snel in. Het spreekt allemaal redelijk voor zich als je het eenmaal weet.
DoW erg diep? Het is zo plat als maar zijn kan.

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:31:
[...]

DoW erg diep? Het is zo plat als maar zijn kan.
Klopt :F . Ik haal diep en complex door elkaar. :/

Bijna weekend!!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:41
Ik ben nu een complete co-op ameritrash gamer (eldritch horror, mansions of madness, pandemic, mage knight) maar wil nu eens beginnen met dabbelen in Eurostyle games. Ik wil denk ik beginnen met Concordia, is dat slim? Andere tips? Ingewikkelder dan Concordia wil ik eigenlijk niet gaan omdat ik bang ben dat ik medespelers afschrik met een berg aan regels.

• Phusebox
Ik zie Concordia hier geregeld genoemd worden, ik heb deze eigenlijk nooit gezien of gespeeld. Waarmee kan ik het vergelijken?

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:25:
DoW was het 3e spel wat ik ooit kocht, maar je ziet nu goed dat ik nog zoekende was. Ik ben ook veel meer een eurogamer (geworden); ik geniet veel meer van een pot Concordia, Trickerion of Marco Polo, dan dat ik bij een tafel met DoW aan zou schuiven.
En dan Brass verkopen zonder hem uit de shrink gehaald te hebben... :/

:P

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:33:
[...]

En dan Brass verkopen zonder hem uit de shrink gehaald te hebben... :/

:P
Check. Ik ga voor de Deluxe editie met het dubbelzijdige bord :> (ooit)....

Ik weet gewoon dat die met 4 spelers niet op tafel gaat komen. Veel te zwaar voor mijn groep, familie, vrienden en andere potentiële spelers.

Ik zie hem wel met 2 spelers op tafel komen, maar ik ga niet het halve bord "afleggen" met wat kaarten. Daarom wil ik graag de versie met het 2-spelers bord op de achterkant.

Het spel lijkt mij echt geweldig; één van de beste uit mijn collectie. Maar ik ken de mensen waar ik mee speel erg goed en dan gaat dit niet lukken.

[ Voor 48% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-12-2016 10:46 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister paar rondjes Robinson gespeeld. Duurde een beetje lang om op gang te komen, ik zat steeds even in de rulebook te kijken om te zien of ik niets over het hoofd zag waardoor we het niet konden afmaken. Ook omdat de meet up een uur eerder stopte dan normaal. Maar na de 3e ronde ging het al een stuk sneller. Uiteindelijk is de game helemaal niet zo complex, maar je moet "gewoon" alle kleine regeltjes weten, maar het spel zelf speelt vrij makkelijk.

• StealthyPeanut
MrVegeta schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:12:
Gister paar rondjes Robinson gespeeld. Duurde een beetje lang om op gang te komen, ik zat steeds even in de rulebook te kijken om te zien of ik niets over het hoofd zag waardoor we het niet konden afmaken. Ook omdat de meet up een uur eerder stopte dan normaal. Maar na de 3e ronde ging het al een stuk sneller. Uiteindelijk is de game helemaal niet zo complex, maar je moet "gewoon" alle kleine regeltjes weten, maar het spel zelf speelt vrij makkelijk.
En? Wat vond je ervan?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oh ja ook niet verkeerd om te vermelden.

Ik/wij hebben het nog wat te kort gespeeld om helemaal een goed oordeel te geven, maar we vonden de eerste paar rondjes erg leuk. Je hebt heel wat acties die je wil doen, maar natuurlijk te weinig tijd/pionnen. De mechanics zitten best aardig in elkaar en alhoewel het lijkt alsof er superveel bijgehouden moet worden valt het wel mee (al kan dat wel meer/te veel worden in de latere rondes).

En thematisch is het spel echt super leuk. Na een poosje (als je je wat kan inleven) ga je de dingen die je overkomen echt relativeren naar het overleven op een onbewoond eiland. Wij hadden bijvoorbeeld een geit in ons kamp die we nog niet konden slachten, niet veel later kwamen er opeens meer roofdieren die ons lastig vielen. Natuurlijk compleet random want dat gebeurd door middel van kaarten trekken, maar wij konden dat vertalen naar dat de geit ze aantrok. Dus maar snel geprobeerd die te slachten.

Er zijn ook nog best een boel scenario's en volgens mij zijn er online ook nog wel een paar te vinden dus qua replay is het ook leuk. Al met al erg veel zin om weer te spelen. Misschien zondag (zaterdag Eclipse) met het vrouwtje :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren 2 pakjes Star Realms binnengekregen. Zijn in de aanbieding bij 999 ( https://b2c.999games.nl/o...pakket-november-2016.html ). De basegame met 4 expansions voor 13 euro. Heb er 2 besteld, dan was ik 26 euro kwijt, anders 19 voor 1, vanwege de verzendkosten. Blijf 't een leuk spel vinden.

Gisteren nog een potje Tobago gedaan, die eindigde heel spannend (ik had 1 windroos voor het oppakken van de schat, de 5 aanwijzingskaarten waren van m'n tegenspeler). Het was de laatste schat, want alle schatten waren daarna op, en er zat nog een vloek tussen. De eerste schat was er eentje met slechts 2 muntjes. Toch maar gepakt, en maar goed ook, de tweede schatkaart was de vloek. Hiermee kwam de eindstand op 50 tegen 48. 1 schatkaartje meer gepakt door de ander en ik had verloren (want er zat verder alleen maar 3 en hoger in).
Hij komt weinig op tafel, maar Tobago blijft echt een spel dat iedere keer dat ik het speel leuk is.

Verder nog een potje Istanbul met beide uitbreidingen. Ging erg goed, maar helaas net verloren. Ik kon net 1 stap te weinig doen om de gelijkmaker te doen, die ik dan nog net had kunnen winnen omdat ik meer geld en handelswaar had. Al met al weer een leuk gameavondje.

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:43:
[...]

Check. Ik ga voor de Deluxe editie met het dubbelzijdige bord :> (ooit)....

Ik weet gewoon dat die met 4 spelers niet op tafel gaat komen. Veel te zwaar voor mijn groep, familie, vrienden en andere potentiële spelers.

Ik zie hem wel met 2 spelers op tafel komen, maar ik ga niet het halve bord "afleggen" met wat kaarten. Daarom wil ik graag de versie met het 2-spelers bord op de achterkant.

Het spel lijkt mij echt geweldig; één van de beste uit mijn collectie. Maar ik ken de mensen waar ik mee speel erg goed en dan gaat dit niet lukken.
De 2-player map kun je ook gewoon downloaden op BGG en (laten) printen :)
Verder is'ie veel minder lastig dan hij lijkt. Het regelboek is erg duidelijk en de acties zijn thematisch logisch waardoor ze eenvoudiger te leren zijn. Qua complexiteit van de regels vind ik'm hooguit vergelijkbaar met Agricola, misschien iets makkelijker. Strategie is dan weer een heel ander verhaal :+

• HellPunk
Basekid schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:04:
Ik ben nu een complete co-op ameritrash gamer (eldritch horror, mansions of madness, pandemic, mage knight) maar wil nu eens beginnen met dabbelen in Eurostyle games. Ik wil denk ik beginnen met Concordia, is dat slim? Andere tips? Ingewikkelder dan Concordia wil ik eigenlijk niet gaan omdat ik bang ben dat ik medespelers afschrik met een berg aan regels.
Orléans, als je toch meteen een stapje hoger wil gaan, of misschien Via Nebula. Over Concordia hoor ik wel goeie verhalen, maar heb het zelf nooit gezien.

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:32:
[...]

Ja klopt, maar een deftige print op dat formaat is al snel € 20,-. En ik wil dit gewoon origineel hebben straks in mijn collectie :). En er komen nog metalen muntjes bij ook; leuk, maar daar doe ik het niet voor.

Ik zie overigens ook dat de nieuwe basegame een dubbelzijdig bord heeft. Voor de zekerheid vanavond toch maar even checken :P .
Verder is'ie veel minder lastig dan hij lijkt. Het regelboek is erg duidelijk en de acties zijn thematisch logisch waardoor ze eenvoudiger te leren zijn. Qua complexiteit van de regels vind ik'm hooguit vergelijkbaar met Agricola, misschien iets makkelijker. Strategie is dan weer een heel ander verhaal :+
Dit is voor mij ook niet het probleem, maar je moet een spel wel kunnen spelen met iemand. En als deze mensen 7 Wonders al teveel uitleg vinden; wat denk je dan van Brass? :'(

Nee, voor nu gewoon net wat te optimistisch geweest. Die tijd komt nog wel!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:32:
[...]

Toch weer twijfel! En ja; bij twijfel niet oversteken dus Brass blijft nog even in mijn collectie totdat hij op tafel is geweest :> .

Iets anders;

Dikke tip!

Terra Mystica voor € 31,54 inclusief verzendkosten (binnen NL).

Ook Istanbul staat erop voor € 19,88.

Fijn zo net voor de feestdagen!

https://www.bol.com/nl/p/...47957385-9200000014006001

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Veel dank voor de tip!! Meteen ff bestellen.

• MADG0BLIN
Jammer genoeg heb ik ze beide al. Allebei erg leuk. Ik zag ook Potion Explosion staan voor 25. Ook geen gekke prijs. Erg leuk spel met kids.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Top ik heb gelijk istanbul besteld.

Wel samen met dit prachtige Ebook voor de verzendkosten :P

https://www.bol.com/nl/p/...roubado/9200000024736109/

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 14:14

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Volgens mij heeft iemand van hier dezelfde tip gegeven op bordspelmania.eu :P

Heb hem binnen, nu de filmpjes aan het kijken voor de regels.

• maartend
Christiano007 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:59:
[...]

Volgens mij heeft iemand van hier dezelfde tip gegeven op bordspelmania.eu :P

Heb hem binnen, nu de filmpjes aan het kijken voor de regels.
Ik heb hem van hier naar daar geport.

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 00:07
Ik heb op dit moment Ticket to Ride te leen van vrienden. Vind het een leuk spel, maar vroeg me af of de Europa versie leuker of minder leuk wordt gevonden.

Ben van plan om een van de twee aan te schaffen.

• maartend
Net Pandemic Iberia aangeschaft. Ben erg benieuwd. En anders gaat hij later in de verkoop

• Phusebox
Vandaag nog een potje Castles of Mad King Ludwig gedaan. Best grappig maar wel voor mijn smaak wat teveel randomness.

• Wormaap
NRG-81 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:40:
Ik heb op dit moment Ticket to Ride te leen van vrienden. Vind het een leuk spel, maar vroeg me af of de Europa versie leuker of minder leuk wordt gevonden.

Ben van plan om een van de twee aan te schaffen.
Zelf vind ik Europe wel wat leuker. De stations zorgen ervoor dat je net wat minder snel geblokkeerd wordt, en Europa is natuurlijk leuker dan de VS :+ Normaal gesproken vind ik interactie d.m.v. blokkeren juist leuk, maar TtR speel ik niet als die-hard competitief spel, maar juist als een wat relaxter spel met vrienden of familie die niet ontzettend into boardgaming zijn :)

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 00:07
Wormaap schreef op zondag 18 december 2016 @ 02:13:
[...]

Zelf vind ik Europe wel wat leuker. De stations zorgen ervoor dat je net wat minder snel geblokkeerd wordt, en Europa is natuurlijk leuker dan de VS :+ Normaal gesproken vind ik interactie d.m.v. blokkeren juist leuk, maar TtR speel ik niet als die-hard competitief spel, maar juist als een wat relaxter spel met vrienden of familie die niet ontzettend into boardgaming zijn :)
Thanks. Ik speel met m'n vrouw, die is ook wat minder competitief. Neigde al licht naar Europa. En je hebt gelijk, EU is sowieso natuurlijk veel leuker dan US :+

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:52
*knip* Vraag en aanbod kan in Vraag & Aanbod overig, niet in dit topic.

[ Voor 112% gewijzigd door naitsoezn op 18-12-2016 11:41 ]

• OneSixthRoy
Niet kunnen kiezen en Dead of Winter en Robinson Crusoe Adventure On A Cursed island aangeschaft, de eerste om eens in de zoveel tijd te kunnen spelen met vrienden (betrayel aspect sprak me aan), de ander met vriendinlief :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NRG-81 schreef op zondag 18 december 2016 @ 08:58:
[...]

Thanks. Ik speel met m'n vrouw, die is ook wat minder competitief. Neigde al licht naar Europa. En je hebt gelijk, EU is sowieso natuurlijk veel leuker dan US :+
Europa was ook mijn eerste TTR, en ik vind dat nog steeds een van de leukere om te spelen. Zeker omdat je met stations elkaar niet keihard kunt naaien blijft 't leuk voor de minder fanatieke speler.

• HellPunk
Dit weekend maar één spel gespeeld: Morocco. Ik merkte woensdag dat dit nog ongepuncht op het schap stond sinds Essen, dus donderdag maar even aan de slag gegaan om alles uit te pakken; 's Avonds hebben we dan een potje met drie spelers gedaan.

Morocco is eigenlijk een area control game: door je mannetjes op de juiste plek neer te zetten probeer je controle te krijgen over marktplaatsen. Is de marktplaats vol, dan wordt-ie gescoord en mag je er een tegel neerleggen, op het einde van het spel krijg je dan nog punten voor je grootste aaneengesloten reeks tegels.

In het begin leek het spel wat lineair te verlopen: je zet een mannetje neer en volgende. Zodra het bord wat voller raakt merk je dat je keuzes strategischer worden: je kan niet meer zomaar overal je mannetjes kwijt en je moet ook je tegenstanders blokkeren zodat zij hun gebied niet onbeperkt kunnen uitbreiden. De focus verschuift ook tijdens het spel: zodra de waardevolste marktplaatsen bezet zijn moet je je meer concentreren op waar je het meeste voordeel haalt uit je markttegel zodat je gebied zo groot mogelijk wordt.

Ik denk dat dit zo 'n love/hate-spel is: ofwel vind je het een droge rekenoefening, ofwel hou je van de puzzel om jouw mannetjes net op die locatie te krijgen waar ze je het meeste voordeel opleveren. Wij zitten in de tweede categorie, al is één play natuurlijk te weinig om op verder te gaan.
TERW_DAN schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:26:
Gisteren nog een potje Tobago gedaan, die eindigde heel spannend (ik had 1 windroos voor het oppakken van de schat, de 5 aanwijzingskaarten waren van m'n tegenspeler). Het was de laatste schat, want alle schatten waren daarna op, en er zat nog een vloek tussen. De eerste schat was er eentje met slechts 2 muntjes. Toch maar gepakt, en maar goed ook, de tweede schatkaart was de vloek. Hiermee kwam de eindstand op 50 tegen 48. 1 schatkaartje meer gepakt door de ander en ik had verloren (want er zat verder alleen maar 3 en hoger in).
Hij komt weinig op tafel, maar Tobago blijft echt een spel dat iedere keer dat ik het speel leuk is.
Tobago vind ik ook een hele leuke, maar hij komt veel te weinig op tafel. Mijn medespelers vonden het spel zelf wel leuk (dus de schatten zoeken), maar het systeem om de schatten te verdelen vonden ze wat te omslachtig. Daarom dacht ik om gewoon schatkaarten te trekken naar gelang het aantal aanwijzingen, maar dat hebben we nog niet kunnen uitproberen. Vrijdag is waarschijnlijk de laatste spellenavond van het jaar, misschien ga ik Tobago dan nog 'ns pushen ;) .

• MADG0BLIN
Van het weekend de nieuwe uitbreiding van Scythe, Invaders from Afar gespeeld. Interessante nieuwe en echt totaal andere volken. Leuk om deze erbij te hebben.
Daarna voor het eerst een pot Blood Rage gespeeld. Ik was er erg benieuwd naar, maar een erg toffe game, maar toch moeilijker dan ik dacht. Ik werd hopeloos vierde. :P Hopelijk gaan we deze nog vaker spelen. In ieder geval een interessante game.

• StealthyPeanut
maartend schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:51:
Net Pandemic Iberia aangeschaft. Ben erg benieuwd. En anders gaat hij later in de verkoop
Dit is de enige Pandemic die ik nog op mijn wishlist heb staan. De overige zijn mij wat te eenvoudig, maar in deze versie worden wat leuke extra elementen toegevoegd :).

Erg leuk weekend gehad met de volgende games;

Biblios
Dit blijft onze nummer 1 met 3 of 4 spelers; geweldig korte game, snel uit te leggen maar toch genoeg diepgang om leuk en uitdagend te blijven. Onze favoriet!

COUP
Deze sinds een paar weken toegevoegd aan mijn collectie en het is een leuke game voor als je met meer dan 4 bent (t.o.v. Loveletter). Iets wat bij ons heel vaak voorkomt. Snelle en leuke filler!

Small World
Dit was ook een hit bij onze groep. We zijn met 5 begonnen en hebben er wel 3 uur over gedaan (met veel uitleg en lange bedenktijd van de spelers). Al met al zie ik deze game wel blijven in de collectie! Een leuke in-your-face game met veel interactie met de andere spelers.

Kingdom Builder
Eindelijk eens gespeeld met 4 spelers; echt een topper. Met de juiste special-powers komt het tactisch denken echt naar voren. Je bent afhankelijk van de kaart die je trekt, maar als je eerst de special power zo uitvoert dat je weer een ander gebied aangrenst en weer kunt bebouwen voel je dat het denken steeds belangrijker wordt. Eerder al met 2 en 3 gespeeld en dan blijft het een beetje leeg. Nu met 4 zit je elkaar sneller in de weg en dat komt de game ten goede.

Qwirkle
Dikke hit! Abstracte game die al langer in de kast stond. Gisteren met mijn vriendin en ouders op tafel gekregen; iedereen was enthousiast! Er zijn zoveel mogelijkheden om aan te leggen, dat de opties echt eindeloos zijn. Erg leuk als afwisseling van de thematische spellen en hierdoor ben ik in gaan zien dat goede abstracts ook echt erg leuk kunnen zijn :). Top!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 09:28
Vrijdag Under The Mask, de derde uitbreiding van T.I.M.E Stories gespeeld. Met drie rondjes hadden we het probleem opgelost en was alles weer rustig in het oude Egypte. Hoewel het een leuk spel blijft, merk ik wel dat ik bij de derde keer vooral zo snel mogelijk naar het einde wil, omdat ik het wel gezien heb. Ik denk dat ik nu ook niet meer uitbreidingen ga kopen. Ik heb nog wat mensen in m'n spellengroep die de eerdere scenario's nog een keer willen spelen, maar misschien dat hij daarna in de verkoop gaat. Het gebrek aan replayability is toch wel een groot minpunt.

En zondag heb ik in Amsterdam Quest 9 van Zombicide: Black Plague gespeeld. Blijft een heerlijk spel om te spelen. Bij deze quest konden we een hele lading zombies verzamelen in een kamer om er vervolgens twee keer wat dragon fire in te gooien voor een mooie zombie-barbecue. Nog 1 quest te gaan en dan hebben we het basis-scenario uitgespeeld. Gelukkig heb ik ook nog de uitbreiding en een paar online quests liggen om het nog vaker op tafel te krijgen.

Daarna kwam Scythe op tafel. We speelden met 5 spelers, waarbij 2 spelers de nieuwe facties speelden. Ik speelde met Polania en kwam al snel in de problemen toen m'n moeizaam verkregen metaal ingepikt werd en vervolgens de tunnel-hex voor mijn gebied bezet werd, waardoor ik bijna niet meer weg kon komen. Ik heb dan ook het hele spel geen mech kunnen bouwen. Desondanks wel nog 3e weten te worden. Ik vond de nieuwe facties niet zoveel toevoegen en het spel minder leuk maken. Mijn voorkeur heeft het dan ook om het gewoon zonder uitbreiding te spelen.

Xbox Live: Chevalric

• MADG0BLIN
Wat vond je dat het minder leuk maakte? Ik vond het juist wel interessant, wat andere abilities, geen +1 movement.

• Phusebox
Ik vind Scythe in zijn geheel maar een domper, weinig diepgang en al met al een vrij generiek spel. Heb het 2x gespeeld maar zal niet veel meer op tafel komen hier.

Pagina: 1 ... 37 ... 163 Laatste