Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
+1 voor een superlang spellenweekend! Ik deed vroeger met m'n vrienden wel eens een AD&D-marathon, van 's middags tot een gat in de nacht dobbelstenen rollen en door dungeons struinen, heerlijk!

Gisteren even Rattus en Rattus: Pied Piper uitgepakt, bleek dat de bonuskaarten van de uitbreiding er ook gewoon bij zaten. Dat maakt het helemaal een mooie koop, want daar betaal je los al snel 7 à 8 euro voor _/-\o_ . Hopelijk kunnen we vanavond ook nog een potje spelen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:05
Haha hier ook een +1 voor madgoblin van mij! Klinkt als een ongelooflijk geweldig weekend! Met zo'n stormweer ook ideaal om warm binnen spelletjes te spelen. Al geef ik je in de zomer wel een ander excuus ^^

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Gisteren de Dark Moon inlay op basis van de plans van de Order of Gamers. Met een grote ietwat kromme foambord toch wel aardig resultaat, her en der iets moeten bijschaven maar over het algemeen was deze snel in elkaar (pakweg 2-3 uur mee kwijt).

Dark Moon inlay overview

Dark Moon inlay overview closeup

Dark Moon inlay overview 2

Dark Moon inlay closeup

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:20
Nice! Ik moet ook echt aan de slag met inserts voor mijn spellen. Ik wacht alleen even totdat ik een beetje zeker weet welke ik ga behouden (collectie verandert de laatste tijd nogal) en dat ik niet voor een ander de inserts maak :). Blijft alles ook goed op z'n plek als ze verticaal worden geplaatst?

Gisteren een gave pot Fresco gespeeld. Na ruim een half jaar wachten de eerste keer dat hij op tafel kwam en hij is net zo goed als ik hem had verwacht. Vlot uit te leggen en toch genoeg diepgang om interessant te blijven. Ideale opstap voor als ik met vrienden ben die iets zwaarders willen hebben dan TTR, maar niet toe zijn aan een zwaardere euro.
Thematisch ook top!

Wel een dikke typfout in het NL regels;

Bij de portretten kreeg je naast elke kaart ook nog 3 Thalers. Terwijl in de Engelse regels echt duidelijk dit staat;
The active player may take one of the two portrait cards on open display for one of their apprentices at the
studio. For each of their other apprentices at the studio they are paid 3 Thalers as usual.
If both portraits have been painted (picked up) already, the players can only be paid 3 Thalers.

We dachten al dat het niet klopte, maar serieus; wtf? Een Nederlandse vertaalfout op een best cruciaal plek in de manual. Voortaan maar gewoon voor de Engelse versie gaan denk ik (deze zit er gelukkig ook wel bij, maar had van Queen Games toch wel anders verwacht).

• psychoclown

psychoclown

Back in black

StealthyPeanut schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:23:
Nice! Ik moet ook echt aan de slag met inserts voor mijn spellen. Ik wacht alleen even totdat ik een beetje zeker weet welke ik ga behouden (collectie verandert de laatste tijd nogal) en dat ik niet voor een ander de inserts maak :). Blijft alles ook goed op z'n plek als ze verticaal worden geplaatst?
Bij zowel de insert van Le Havre als Dark Moon blijft alles op z'n plek, de kunst is dat er geen ruimte is tussen de deksel en tussenschotten.

Goed voorbeeld is de standaard insert van de Escape Big Box. Voor alles is er een bepaalde plek en het past allemaal met gemak, er is zelfs ruimte voor alle extra uitbreidingen die er niet bij geleverd worden. Als je echter de doos op z'n kant zet kunnen de kleine fiches langs de tussenschotten waardoor alles door elkaar ligt.. niet heel ideaal zeker gezien de afmetingen van de doos.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Lichtelijk getriggerd door Loondijke: hoe pakken jullie het raten van spellen aan? Als ik op BGG kijk zie ik grofweg twee stromingen:
- Een spel krijgt na het eerste potje een cijfer, dat aangepast wordt na verdere potjes.
- Een spel krijgt pas een cijfer als de persoon in kwestie het genoeg gespeeld denkt te hebben om een oordeel te vormen.

Zelf zit ik in de tweede categorie. Ik speel spellen meestal minimaal vijf keer voordat ik ze rate. Soms iets meer of iets minder, afhankelijk van hoe snel ik denk dat ik het redelijk kan overzien (niet te verwarren met denken dat ik dan ook de beste strategieën ken :P). Als ik een spel totaal niets vind geef ik dan wel weer na één potje een lage rating. Ik ga mijn tijd niet verspillen met spellen die ik niet leuk vind. En uiteraard pas ik mijn ratings aan als mijn mening over een spel alsnog verandert :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wormaap schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:56:
Lichtelijk getriggerd door Loondijke: hoe pakken jullie het raten van spellen aan? Als ik op BGG kijk zie ik grofweg twee stromingen:
- Een spel krijgt na het eerste potje een cijfer, dat aangepast wordt na verdere potjes.
- Een spel krijgt pas een cijfer als de persoon in kwestie het genoeg gespeeld denkt te hebben om een oordeel te vormen.

Zelf zit ik in de tweede categorie. Ik speel spellen meestal minimaal vijf keer voordat ik ze rate. Soms iets meer of iets minder, afhankelijk van hoe snel ik denk dat ik het redelijk kan overzien (niet te verwarren met denken dat ik dan ook de beste strategieën ken :P). Als ik een spel totaal niets vind geef ik dan wel weer na één potje een lage rating. Ik ga mijn tijd niet verspillen met spellen die ik niet leuk vind. En uiteraard pas ik mijn ratings aan als mijn mening over een spel alsnog verandert :)
Ik zit zelf in categorie één, ik weet wat ik tof vind en wat niet. Daarnaast kan het cijfer nog veranderen na wat meer potjes maar veelal zal mijn eerste ingeving er niet ver naast zitten :)

• HellPunk
Wormaap schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:56:
Lichtelijk getriggerd door Loondijke: hoe pakken jullie het raten van spellen aan?
Ik ga ongeveer om de twee maanden eens door mijn spellenlijst om nieuw gespeelde spellen een rating te geven en eventueel ratings te updaten. Meestal wil dat zeggen dat ik een spel op dat moment minstens drie keer gespeeld heb. Ik pas echter niet constant al mijn ratings aan: mijn mening over een spel is meestal niet zo aan verandering onderhevig en ik heb wel wat beters te doen dan data management, dat doe ik overdag al genoeg :+ . Ik probeer wel telkens een commentaar toe te voegen om de rating wat te duiden, ik denk dat dat meer toevoegt dan dat cijfertje.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
heeft iemand hier die Arkham of Eldritch speelt toevallig de CuCu dice? En bevallen ze?

Hi Ha Hopjesvla

• HellPunk
Gisteren lag er een mooie verrassing in de bus: een pakje van Repos met daarin de nodig onderdelen om van mijn Duitse exemplaar van 7 Wonders: Duel - Pantheon een Engelse versie te maken. Top!

's Avonds hebben we dan ook meteen een spelletje gespeeld. De uitbreiding geeft je om te beginnen wat aanvullingen op de normale content: nieuwe Wonders, wetenschapstokens en tempelkaarten. Die laatste vervangen de gildekaarten uit het basisspel. Het echte nieuwe werk is het Pantheon-bord. Daarnaast heb je vijf sets van drie godenkaarten. Deze liggen bij het begin van het spel gedekt naast het bord.

Het spel verloopt zoals tevoren, met dit verschil dat je in Age I pantheon-tokens kan krijgen. Hiermee kan je een godenkaart uit een bepaalde set kiezen en deze op het Pantheon-bord leggen. In Age II en III kan je deze godenkaarten dan kopen met geld, in ruil krijg je een speciale actie.

Het leuke is dat het bedrag dat je voor de kaart betaalt bepaald wordt door de plaats waar ze in Age I zijn neergelegd: leg je een kaart aan jouw kant van het Pantheon-bord, dan is ze goedkoper voor jou, maar je tegenstander kan ze nog altijd krijgen.

In Age III komen dan de tempelkaarten aan bod. In tegenstelling tot de gildekaarten, die wat ingewikkeldere score-regels hadden en soms helemaal nutteloos waren, geven deze kaarten gewoon rechtstreeks VP's.

Bij het opzetten van het spel leek het allemaal wat ingewikkeld te zijn, maar in de praktijk viel dat reuze mee. Je hebt gewoon in elke Age een nieuwe actie, maar die acties brengen geen echt nieuwe regels mee (buiten het plaatsen van de godenkaarten in Age I).

De nieuwe acties geven wel wat meer variatie in je mogelijkheden. Vroeger kon je wel eens vast te komen zitten omdat je niet de juiste resources of genoeg geld had om je Wonders te bouwen. Met de Pantheon-kaarten heb je meer mogelijkheden om uit die situatie te raken. Voorlopig dus d:)b voor deze uitbreiding, ik hoop dit weekend nog een paar spelletjes te kunnen spelen om ook de andere godenkaarten te zien te krijgen.

• MrVegeta
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Flapperbol schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:08:
Waar is Seas of Glory trouwens in stock? Ik heb even gekeken op internet maar zie overal "Uitverkocht" of een prijs van €150 :P
Ik kreeg zojuist een mailtje van Summoner webshop dat zij Seas of Glory in voorraad hebben :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:32
MrVegeta schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:11:
[...]

Ik kreeg zojuist een mailtje van Summoner webshop dat zij Seas of Glory in voorraad hebben :)
Dank u, ik heb hem meteen even besteld!

[ Voor 11% gewijzigd door Flapperbol op 27-11-2016 20:44 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Eergisteren met een grote groep vrienden aan het einde van de avond nog een potje Dixit weten te doen. Toen kwam ik er wel achter dat ik zeker één of twee uitbreidingen (die toch al op mijn wenslijst stonden) moet hebben om met meer dan 6 mensen te kunnen spelen.

Gisteren een spelletjes avond waar we naast een zeer toffe Mansions of Madness pot (tweede scenario) enkel een potje Escape hebben gedaan. Niet zoveel variatie maar super genoten.

Vandaag met mijn vriendin een pot Colt Express gedaan. Ook al weten we dat het met meer leuker is hebben we toch erg lol gehad en was het uiteindelijk erg spannend.

Aankomend weekend gaan er met Sinterklaasavonden vast wel wat gespeeld worden. In ieder geval gaan Escape, Colt Express en Bang! mee :)

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:23
Dat deze nog niet gepost is :9

https://www.kickstarter.c.../kingdom-death-monster-15

Kingdom Death is mooi alle records qua BG op Kickstarter aan het verbreken. Collega heeft gebacked dus kijk er wel naar uit om een keertje te spelen als ik alle verhalen zo lees.

• HellPunk
Mij spreekt het absoluut niet aan, maar de miniatuurfans halen aan zo 'n project inderdaad wel hun hartje op _/-\o_ .

Dit weekend is het bij lichte kost gebleven: Gardens, Droomhuis, Seeland en 7 Wonders: Duel+Pantheon. Aan Rattus zijn we niet toe gekomen, misschien komt het er vanavond nog van.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Ook niets voor mij, maar goed voor ze dat hij zo lekker gaat.

Wij hebben gisteren maar eens geboardgamed in plaats van op zaterdagavond (dubbele planningen etc). Omdat we nog steeds veel nieuwe spellen hebben maar begonnen met Rococo; erg mooi en kleurrijk spel. Dit was één van de scores uit Eindhoven een paar weken geleden; we hebben ons voorgenomen om maar één nieuw spel per avond te doen, om de hoeveelheid nieuwe regels te minimaliseren, maar ook om elk spel de kans te geven om even de spotlight te pakken zodat we meteen twee potjes van iets nieuws kunnen doen.
Thematisch een aparte voor ons, aangezien we geen van allen heel veel met jurken maken hebben, maar toch speelt het heel lekker.

Ondanks dat onderscheid tussen rood-groen daar een grote rol in speelt heb ik daar met kleurenblindheid totaal geen last van gehad; de tinten liggen ver genoeg uit elkaar. Wat me bij dit spel erg aanspreekt is dat je totaal een andere kant op kan gaan qua strategie, maar de punten lagen het eerste potje dicht bij elkaar. Wel ging ik in de laatste 3 beurten strategisch een beetje de mist in omdat de speluitleg minimaal was en ik een actie die ik voorbereid had ineens niet kon doen (alleen jurken in de bovenste zaal mogen naar het dak). Dat kwam door de wat summiere speluitleg en het feit dat we tegenwoordig elk eerste potje (en soms tweede) een "calibratiepotje" noemen. Dus soms zelfs proberen hard te falen om strategieën uit te proberen...

Hoe dan ook; best een aanrader - zeker voor de prijs (nu onder de 30 euro).

Volgende week is waarschijnlijk Viticulture aan de beurt. Niet meer nieuw voor ons tweeën, maar voor de rest van de groep wel. Dinsdag komt ook Manhattan Project: Energy Empire binnen, dus wellicht krijgt die voorrang.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
GielFox schreef op maandag 28 november 2016 @ 03:37:

Kingdom Death is mooi alle records qua BG op Kickstarter aan het verbreken. Collega heeft gebacked dus kijk er wel naar uit om een keertje te spelen als ik alle verhalen zo lees.
Vind je het gek voor die prijs. Werkelijk absurd voor een spelletje.

• Wormaap
* Wormaap heeft een 350$ pledge staan op KD:M :+
Al zolang als ik van het spel heb gehoord ben ik geïntrigeerd, maar de belachelijke prijzen op de tweedehandsmarkt hielden me tegen. Het 1666$ niveau gaat me veel en veel te ver, en ik ben ook nog flink aan het twijfelen of dit een spel is waarvan ik 'alleen de base game' wil hebben. Maargoed, ik heb nog even de tijd om daar een conclusie over te vinden :)
Ja, het is duur. Maar iedereen die het erover heeft is lyrisch en roept dat het tientallen tot honderden uren aan gameplay biedt in alleen al de base game. Dus ik ben bereid de gok te nemen. Afhankelijk van wat er in de 'Gambler's Chest' zit haal ik die extra 100$ misschien nog eraf. Als dat alleen extra plastic is dat nieteens in-game gebruikt kan worden vind ik't te nutteloos.

• Phusebox
  • Laatst online: 22:44
Wormaap schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:10:
* Wormaap heeft een 350$ pledge staan op KD:M :+
Al zolang als ik van het spel heb gehoord ben ik geïntrigeerd, maar de belachelijke prijzen op de tweedehandsmarkt hielden me tegen. Het 1666$ niveau gaat me veel en veel te ver, en ik ben ook nog flink aan het twijfelen of dit een spel is waarvan ik 'alleen de base game' wil hebben. Maargoed, ik heb nog even de tijd om daar een conclusie over te vinden :)
Ja, het is duur. Maar iedereen die het erover heeft is lyrisch en roept dat het tientallen tot honderden uren aan gameplay biedt in alleen al de base game. Dus ik ben bereid de gok te nemen. Afhankelijk van wat er in de 'Gambler's Chest' zit haal ik die extra 100$ misschien nog eraf. Als dat alleen extra plastic is dat nieteens in-game gebruikt kan worden vind ik't te nutteloos.
Est. Delivery: December 2020. Wtf? 4 jaar wachten?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Wormaap
Phusebox schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:39:
[...]

Est. Delivery: December 2020. Wtf? 4 jaar wachten?
Gelukkig niet :+ 2020 is de delivery voor alles dat in deze KS tevoorschijn komt. De base game moet er zomer 2017 zijn. De Gambler's Chest extra's lente 2018. De nieuwe expansions staan gepland voor lente 2019. Voor de 2020 wave staat '??? Even I don't know for 100% what may happen during this campaign.' gepland.
Dus als ik m'n pledge niet drop zit ik'm over een paar maanden al te spelen. En een klein jaar later krijg ik dan de extra meuk :)

• Phusebox
Wormaap schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:44:
[...]

Gelukkig niet :+ 2020 is de delivery voor alles dat in deze KS tevoorschijn komt. De base game moet er zomer 2017 zijn. De Gambler's Chest extra's lente 2018. De nieuwe expansions staan gepland voor lente 2019. Voor de 2020 wave staat '??? Even I don't know for 100% what may happen during this campaign.' gepland.
Dus als ik m'n pledge niet drop zit ik'm over een paar maanden al te spelen. En een klein jaar later krijg ik dan de extra meuk :)
Ah ok. Even gelezen, maar is mij te random allemaal. Had het bij de eerste KS ook al gebookmarked maar duidelijk weer waarom ik het toen niet heb gedaan. Ziet er wel allemaal mooi uit.

Ben bang dat ik al spijt ga krijgen van Mechs vs Minions.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 28-11-2016 10:46 ]

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:23
Om eerlijk te zijn, de prijs is even schrikken in eerste instantie, toegegeven, maar als ik kijk naar de overwegend lyrische reacties van mensen die hem al gespeeld hebben, alsmede de hoeveel speeltijd die erin zou moeten zijn, dan wordt het al een stuk beter te verantwoorden. Verder moet ik zeggen dat vanuit een productietechnisch standpunt de prijs echt niet heel gek is gezien de immense hoeveelheid onderdelen en de kwaliteit van alles. Ging voor de grap even uit de losse pols rekenen daarnet en afhankelijk van op welk moment je je pledge erin hebt gezet (m'n collega was nog net op tijd voor de $200 voor de base game + stretch goals) is het echt prima waar voor je geld.

Had begrepen dat bij de vorige versie de auteur zich vergist had in de productie kosten en uiteindelijk een lening heeft moeten afsluiten om het geheel geproduceerd te krijgen..

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

maartend schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:29:
[...]

Vind je het gek voor die prijs. Werkelijk absurd voor een spelletje.
Dit is een spelletjes net als dat de Mona Lisa een schilderij is. Of dat de Eiffeltoren een bouwwerk is. Afgelopen weekend met mijn vriendin en MadG0bblin Viviculture gespeeld in Groningen. Erg leuke game, een soort kruising van Alchemists en in mindere mate Agricola. De turn order en verloop van het spel leek best veel op dat van Alchemists (als je vroeg uit bed gaat mag je eerder acties nemen, maar krijg je initieel minder bonussen). En in minder mate Agricola omdat je je wijnboerderij kan uitbouwen met nieuwe gebouwen, kaarten kan spelen die je bepaalde bonussen geven en je druiven etc. kan planten. We vonden het erg leuk, ook erg goede uitleg van de MadG0blin. Uiteindelijk heeft mijn vriendin gewonnen met 2 keer zoveel punten als mij en ook nog boel meer dan MadG0blin :p. Ook was de production value van het spel erg goed.

Na het potje Viviculture voor het eerste Dominion gespeeld, eerste paar rondjes ging het niet helemaal lekker met de combo's maar na wat tips begon het bij mij ook wat te komen en werden er al gauw 10+ kaarten gespeeld. Uiteindelijk tweede geworden, ik vond het wel leuk, maar het was niet fantastisch. Al was het wel grappig om te zien dat MadG0blin op een gegeven moment 2 keer door zijn deck cyclede :p

Leuk avondje.

Zondag Fury of Dracula gespeeld met 2 vrienden en mijn vriendin. Enorm lange zit :p van 3 tot ~8, maar we zaten hem op het eind op de hielen. Best een aardige game, maar sommige dingen vond ik ook absoluut niet leuk. Zoals dat de hunters alleen overdag kunnen reizen en 's avonds kunnen supplyen maar dan alleen van de onderkant van het deck waardoor het ook kan gebeuren dat je kaarten pakt die voor Dracula zijn (op zich is het risk/reward wel leuk, maar omdat je eigenlijk altijd wil bewegen is die keuze 9 van de 10 keer wel duidelijk. En soms ligt er ook een Dracula kaart op de top van het deck, dan kan je die kaart alleen afleggen. Voelt een beetje nutteloos. Als je op het water bent kan je helemaal niets doen, en Dracula kan het spel uitspelen op het water (ook al krijgt hij dan maar een beetje schade) dus dat was ook niet erg leuk. Zeker een game die ik nog een keer wil spelen (en helemaal als Dracula) om een goed oordeel te vellen.

[ Voor 78% gewijzigd door MrVegeta op 28-11-2016 11:16 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• HellPunk
Als je de breakdown van het materiaal leest en de periode waarover 't wordt uitgesmeerd valt het inderdaad best mee, die hele hoge pledge levels nog daargelaten. Ik heb ook 150 euro in de North Sea Trilogy gestoken, maar dan heb je ook wat.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-01 21:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

GielFox schreef op maandag 28 november 2016 @ 03:37:

Wow, wat een fantastische opzet is dat! Ik heb niet de vriendenkring voor dit soort spellen, maar ben zelf stiekem een behoorlijke liefhebber. Jammer dat het niet eenvoudig is om aan een basisset te komen van deze game.

• Wormaap
Edmin schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:45:
[...]

Jammer dat het niet eenvoudig is om aan een basisset te komen van deze game.
Nu dus wel :+
Voor mij wordt het waarschijnlijk een spel dat ik zo goed als alleen maar met mijn vriendin ga spelen. Zij is gelukkig ook into dit soort ontwikkelende verhalen, al heeft ze weer helemaal niets met, bijvoorbeeld, D&D. Ik heb er helemaal zin in :)

[ Voor 37% gewijzigd door Wormaap op 28-11-2016 14:09 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
Voor de mensen die Tabletop Simulator spelen...

Ik heb een mini-expansion gemaakt voor Zombicide, voor Brenda the Boxer:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=808489422

Voor de mensen die eventueel in een whatsapp groep willen met TTSim spelers, poke mij even met een PM :9

• Lointje
Ik heb vrijdag mission red planet gespeeld. Leuk spelletje, mocht van mij nog iets langer duren ook. Ik zou persoonlijk ook al op voorhand tonen wat de resources zijn, nu werden die omgedraaid en had 1 speler alle 3-plekken in bezit. Hij heeft uiteindelijk ook gewonnen. Ik zou toch anders kiezen met de raketten moest ik reeds weten wat waar ligt.
Vervolgens twee potjes skulls & roses. Beide vlot gewonnen. Ik begin steeds beter te worden in blufspelletjes ^^
Ook nog een spelletje guild hall gespeeld. Vlotjes gewonnen al kwam de andere nog goed opzetten op het einde. En een welcome back to the dungeon om af te sluiten.

Zaterdagavond dan nog twee spelletjes Best Treehouse Ever gespeeld. Ik en mijn petekindje van 5 hebben het eerste potje gewonnen. Ik toonde welke kamers we konden zetten, zij koos de coolste kamer en ik koos nog bij het scoring mechanisme. Grappig dat we toch eerste waren. Tweede potje waren we tweede met beetje achterstand. Top spellenweekend dus :)

• HellPunk
Pffft, ik breek me al tijden het hoofd hoe ik 't beste Orléans kan opbergen. Ik heb de versie met de upgrade kit + de laatste uitbreiding en dat zit allemaal in twee aparte dozen, hetgeen niet handig is bij het opzetten.

Een foamcore insert zou wel helpen, maar door de hoeveelheid materiaal moet je wel heel erg precies werken om alles te laten passen. Met 5 mm foamcore verlies je ook veel ruimte, maar uit ervaring weet ik dat 't verlijmen met 3mm foamcore bij mij nogal snel een zooi wordt.

Daarom dacht ik nu om alles uit te tekenen op dun MDF en uit te zagen met de decoupeerzaag (dus meer een oplossing zoals Broken Token ze maakt). Dat wordt nog een hele uitdaging met mijn beperkte knutselskills, dus tips zijn welkom :P .

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

Christiano007

Ich bin der champion

HellPunk schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:33:
Pffft, ik breek me al tijden het hoofd hoe ik 't beste Orléans kan opbergen. Ik heb de versie met de upgrade kit + de laatste uitbreiding en dat zit allemaal in twee aparte dozen, hetgeen niet handig is bij het opzetten.

Een foamcore insert zou wel helpen, maar door de hoeveelheid materiaal moet je wel heel erg precies werken om alles te laten passen. Met 5 mm foamcore verlies je ook veel ruimte, maar uit ervaring weet ik dat 't verlijmen met 3mm foamcore bij mij nogal snel een zooi wordt.

Daarom dacht ik nu om alles uit te tekenen op dun MDF en uit te zagen met de decoupeerzaag (dus meer een oplossing zoals Broken Token ze maakt). Dat wordt nog een hele uitdaging met mijn beperkte knutselskills, dus tips zijn welkom :P .
Ik zou eens informeren bij een Uni met een bordspellengroep. Vaak hebben zij wel iets voor studenten die met acryl of houtbewerking iets kunnen maken voor een gering bedrag.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• HellPunk
Christiano007 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:31:
[...]

Ik zou eens informeren bij een Uni met een bordspellengroep. Vaak hebben zij wel iets voor studenten die met acryl of houtbewerking iets kunnen maken voor een gering bedrag.
Dat is een goeie tip! Ik ken wel iemand die les geeft in de technische school hier, misschien kan een van de studenten wel zijn eindwerk maken van inserts :P . Nu, dat is misschien wat ambitieus, maar het lijkt me op zich wel een goeie oefening :)

• TweakMDS
Het blijft maar gaan met de nieuwe spellen; morgen komt Manhattan Project: Energy Empire binnen. Naast Crisis is dat een van de kickstarters waar ik het meest naar uit heb gekeken. Is er hier nog iemand die die had gebacked?

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:53

Jeroen87

Bier Connaisseur

SndBastard schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:26:
Het blijft maar gaan met de nieuwe spellen; morgen komt Manhattan Project: Energy Empire binnen. Naast Crisis is dat een van de kickstarters waar ik het meest naar uit heb gekeken. Is er hier nog iemand die die had gebacked?
Ah, de betere Worker Placement games! Crisis flink mee vermaakt al, ben idd ook heel benieuwd naar Energy Empire :D

Craft beer specialist

• HellPunk
SndBastard schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:26:
Dit is inderdaad Kickstarter-leverseizoen: ik verwacht tussen nu en eind februari zes Kickstarters _/-\o_ .

Helaas zit de nieuwe Kingdom Builder Big Box daar niet bij. Vanmorgen heeft Queen eindelijk (na zes maanden radiostilte) nog eens een update gepost om te zeggen dat het project 4 à 5 maanden vertraging heeft. Ooit was dat standaard, maar tegenwoordig slagen zelfs kleine uitgevers er in om hun beloofde levertijd na te komen, dus is het vreemd als er dan toch weer eens eentje zo hard uitloopt...

Ik heb vooral gebackt om de nieuwe Big Box te krijgen waar alle uitbreidingen in passen, er zit voorlopig nog genoeg rek in het spel met Crossroads en Nomads. Ik kan dus wel wachten, maar ik denk dat de comments op deze update interessant leesvoer gaan opleveren :P

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Iemand sinterklaas kado tips? Tot 20 euro, makkelijk speelbaar en makkelijk mee te nemen. het moet makkelijk uit te leggen zijn, zodat ik het bijvoorbeeld naar de voetbal kan meenemen voor een snel spelletje. Mag wel een beetje diepgang inzitten voor als het in de smaak valt natuurlijk.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

Christiano007

Ich bin der champion

Beavbusi schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:13:
Iemand sinterklaas kado tips? Tot 20 euro, makkelijk speelbaar en makkelijk mee te nemen. het moet makkelijk uit te leggen zijn, zodat ik het bijvoorbeeld naar de voetbal kan meenemen voor een snel spelletje. Mag wel een beetje diepgang inzitten voor als het in de smaak valt natuurlijk.
Jaipur is vermakelijk en snel te spelen.
Skip-Bo

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
http://summoner.nl/productinfo.php?product_id=46621

Had even gezocht en deze maar gevraagd

• HellPunk
Beavbusi schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:13:
Avenue is leuk omdat het speleraantal onbeperkt is. Qwixx of Träxx kunnen ook.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36

sphere

Debian abuser

Ik heb hulp nodig. Ik zoek de naam van een spel, speelbaar vanaf een jaar of 6 uit mijn hoofd. Je moet patronen leggen uit 3 of 4 delen(?) en je verdient daarmee plastic diamantjes in de kleuren blauw groen rood en amber. De snelste krijgt de hoogste, buiten de tijd krijg je niks.

Als je je patroon hebt gevonden en gelegd, roep je iets, dat is ook de naam van het spel 8)7

Anyone... ?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• maartend
Nope. Ik geloof niet dat het zo heet.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36

sphere

Debian abuser

85 pagina's denkspellen op bol.com doorgebladerd staat het niet tussen :/

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Boardgamegeek doorgebladerd? Wellicht de vraag ook op Bordspelmania plaatsen, hebben ze een speciaal topic voor.

• HellPunk
sphere schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:24:
Ik heb hulp nodig. Ik zoek de naam van een spel, speelbaar vanaf een jaar of 6 uit mijn hoofd. Je moet patronen leggen uit 3 of 4 delen(?) en je verdient daarmee plastic diamantjes in de kleuren blauw groen rood en amber. De snelste krijgt de hoogste, buiten de tijd krijg je niks.

Als je je patroon hebt gevonden en gelegd, roep je iets, dat is ook de naam van het spel 8)7

Anyone... ?
Dat moet wel Ubongo zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door HellPunk op 01-12-2016 13:11 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Sinds halverwege dit jaar gaan bijhouden wat ik speel, hoe vaak etc.
Mijn lijst voor 2016 tot december:

Month:Total plays:Most played game:Plays:
Januari:7De Vergeten Stad3
Februari:4Eight Minute Empire1
Maart:7Cards Against Humanity2
April:33Salem8
Mei:12Salem4
Juni:7Munchkin4
Juli:7Salem2
Augustus:16Le Sac de Moustache6
September:16Le Sac de Moustache2
Oktober:13Weerwolven3
November:12Eldritch Horror3
December:---

• HellPunk
psychoclown schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:26:
Misschien een goed voornemen voor mij voor 2017... Het lijkt me wel leuk om inzicht te krijgen in wat er wel of niet gespeeld wordt. Met de BGG app moet het ook simpel bij te houden zijn.

• StealthyPeanut
psychoclown schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:26:

Januari:7De Vergeten Stad3
Februari:4Eight Minute Empire1
Maart:7Cards Against Humanity2
April:33Salem8
Mei:12Salem4
Juni:7Munchkin4
Juli:7Salem2
Augustus:16Le Sac de Moustache6
September:16Le Sac de Moustache2
Oktober:13Weerwolven3
November:12Eldritch Horror3
Ah kijk, jij zit dus ook op BSMania :9 . Dacht al dat er veel Salem voorbij kwam bij jouw post van vandaag. >:)

Ik hou het sinds december bij; schaamteloze copy/paste!

December '15:4Ticket To Ride USA4
Januari:3Dead of Winter2
Februari:6Pandemic2
Maart:19Roll For It! Deluxe13
April:36Roll For It! Deluxe15
Mei:14Love Letter4
Juni:22Escape: The Curse of the Temple4
Juli:20Biblios6
Augustus:31Biblios8
September:10Biblios3
Oktober:11Biblios5
November:23Coup6

Stats zijn niet helemaal handig, want er zijn fillers die altijd bovenaan staan :> .

Wat ik wel een mooie stat vind voor dit jaar;

Total plays: 195
Different games: 45
New games: 44
Hours played: 156
Gamedays: 70

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HellPunk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:08:
[...]

Misschien een goed voornemen voor mij voor 2017... Het lijkt me wel leuk om inzicht te krijgen in wat er wel of niet gespeeld wordt. Met de BGG app moet het ook simpel bij te houden zijn.
Ik ben altijd wel fan geweest van statistieken (ook altijd (PC) games gespeeld waar veel statistieken mogelijk waren :P) en vind ik knutselen in Excel wel leuk dus daar heb ik zelf wat voor in elkaar geflanst ;)

Het geeft me een goed overzicht over welke games ik veel of weinig speel, of juist helemaal niet. Hoewel ik dat ook zonder statistieken weet staan kleurtjes, grafieken en harde nummers natuurlijk veel leuker. Onlangs al wel een aantal spellen de deur uit gedaan nadat ik deze statistieken ben gaan bij houden :)

• StealthyPeanut
psychoclown schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:31:
[...]

Ik ben altijd wel fan geweest van statistieken (ook altijd (PC) games gespeeld waar veel statistieken mogelijk waren :P) en vind ik knutselen in Excel wel leuk dus daar heb ik zelf wat voor in elkaar geflanst ;)

Het geeft me een goed overzicht over welke games ik veel of weinig speel, of juist helemaal niet. Hoewel ik dat ook zonder statistieken weet staan kleurtjes, grafieken en harde nummers natuurlijk veel leuker. Onlangs al wel een aantal spellen de deur uit gedaan nadat ik deze statistieken ben gaan bij houden :)
Het wordt volledig automatisch bijgehouden via BGG en http://friendlessstats.dtdns.net/dynamic/tabbed/Loonens/1

Zal jij ook wel op zitten denk? _/-\o_

• HellPunk
Even tijd voor m'n eerste ervaringen met Pyramid Arcade - deze was tot m'n verrassing gisteren al binnengekomen.

Voor wie dit niet kent: de piramides vormen de basis van een systeem waarmee je de meest uiteenlopende spellen kunt spelen (al zijn de meeste wel abstract-achtig). Het systeem bestaat al 1989, sindsdien zijn enkele tientallen spellen ontwikkeld. De populairste ervan zijn nu gebundeld in één doos, Pyramid Arcade.

Eerste vaststelling: wat een hoop materiaal! Naast negentig piramides in tien verschillende kleuren heb je een stuk of tien speelborden in kunststof en karton, negen custom dice, een spel kaarten en nog wat dingen. De handleiding is erg mooi vormgegeven, met duidelijke uitleg en veel extra leesmateriaal.

Gisteren hebben we drie spellen gespeeld:
- Color Wheel: dit is een solospel. Op een speciaal bord liggen dertig piramides van verschillende kleuren en groottes door mekaar. Het is de bedoeling dat je in 27 zetten alle piramides van dezelfde kleur in hetzelfde gebied krijgt. In een zet mag je twee piramides van ofwel dezelfde kleur ofwel van dezelfde grootte van plaats verwisselen. Een echte breinbreker!
- Verticality: dit is een stapelspel waarbij je telkens drie piramides op mekaar moet zetten met een speelkaart ertussen. Welke piramides je mag zetten wordt bepaald met een dobbelsteen. Dikke fun voor de kids, zeker als een toren van zes verdiepingen in mekaar dondert :).
- Twin Win: dit spel wordt gespeeld op een grid van 3x3. Bij het begin van het spel krijg je een goal card waarop staat hoe je je piramides moet stapelen. Wie het eerst zijn goal card haalt wint. Door tijdsgebrek hebben we dit niet helemaal kunnen uitspelen, maar het speelde in ieder geval erg snel en je moet erg slim zetten om je goal te halen.

Ik ben dus helemaal enthousiast over deze Kickstarter _/-\o_ , een zeer mooie productie!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:05:
Even tijd voor m'n eerste ervaringen met Pyramid Arcade - deze was tot m'n verrassing gisteren al binnengekomen.

Voor wie dit niet kent: de piramides vormen de basis van een systeem waarmee je de meest uiteenlopende spellen kunt spelen (al zijn de meeste wel abstract-achtig). Het systeem bestaat al 1989, sindsdien zijn enkele tientallen spellen ontwikkeld. De populairste ervan zijn nu gebundeld in één doos, Pyramid Arcade.

Eerste vaststelling: wat een hoop materiaal! Naast negentig piramides in tien verschillende kleuren heb je een stuk of tien speelborden in kunststof en karton, negen custom dice, een spel kaarten en nog wat dingen. De handleiding is erg mooi vormgegeven, met duidelijke uitleg en veel extra leesmateriaal.

Gisteren hebben we drie spellen gespeeld:
- Color Wheel: dit is een solospel. Op een speciaal bord liggen dertig piramides van verschillende kleuren en groottes door mekaar. Het is de bedoeling dat je in 27 zetten alle piramides van dezelfde kleur in hetzelfde gebied krijgt. In een zet mag je twee piramides van ofwel dezelfde kleur ofwel van dezelfde grootte van plaats verwisselen. Een echte breinbreker!
- Verticality: dit is een stapelspel waarbij je telkens drie piramides op mekaar moet zetten met een speelkaart ertussen. Welke piramides je mag zetten wordt bepaald met een dobbelsteen. Dikke fun voor de kids, zeker als een toren van zes verdiepingen in mekaar dondert :).
- Twin Win: dit spel wordt gespeeld op een grid van 3x3. Bij het begin van het spel krijg je een goal card waarop staat hoe je je piramides moet stapelen. Wie het eerst zijn goal card haalt wint. Door tijdsgebrek hebben we dit niet helemaal kunnen uitspelen, maar het speelde in ieder geval erg snel en je moet erg slim zetten om je goal te halen.

Ik ben dus helemaal enthousiast over deze Kickstarter _/-\o_ , een zeer mooie productie!
Cool! Leuk voor tussendoor denk, maar net wat te abstract voor me :).

Even een vraag aan jullie;

Ik ben nog een beetje zoekende naar leuke, lichte, snel uit te leggen en niet al te lang spellen voor meer personen (5p of meer). Op een avond spelen we 1 "grotere" game, maar dan komen er al snel weer de lichtere spellen op tafel. Daarom zit ik te denken om dit wat uit te breiden. Wat ik tot nu toe heb in deze criteria;

Formula D (Net wat langer, maar erg leuk)
Coup
Resistance
Roll For It
Sushi Go
Tsuro
Pitchcar

En wat leuke met 4p, maar dit komt minder vaak voor;
Biblios
Love Letter
Qwirkle

Ik heb de volgende op het oog:
Codenames
Captain Sonar
Secret Hitler
Eight Minute Empire

EDIT

Nu ik zo de lijst zie, heb ik al best wel wat games in die categorie :> . Maar omdat ze sneller gespeeld worden en op tafel komen, wil ik hier wat meer variatie in hebben :).

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Donderdag de 15e beginnen aan mijn eerste Dungeon & Dragons campaign (3.5). Ik ben benieuwd. Speel met een paar ervaren en minder ervaren mensen, dus dat wordt nog wat.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

StealthyPeanut schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:08:
[...]

Ik ben nog een beetje zoekende naar leuke, lichte, snel uit te leggen en niet al te lang spellen voor meer personen (5p of meer). Op een avond spelen we 1 "grotere" game, maar dan komen er al snel weer de lichtere spellen op tafel. Daarom zit ik te denken om dit wat uit te breiden. Wat ik tot nu toe heb in deze criteria;

Ik heb de volgende op het oog:
Codenames
Captain Sonar
Secret Hitler
Eight Minute Empire
Codenames leek mij erg leuk en heb ik onlangs op Spellenspektakel zowel de woord als de picture variant gespeeld maar ik vond het met 4 mensen te makkelijk en met name de picture variant. Wellicht is het wel uitdagender om ze te combineren. Persoonlijk denk ik dat ik er te snel op uitgekeken zou zijn.

Eight Minute Empire heb ik en hoewel het niet zo vaak op tafel komt vind ik het elke keer weer een erg leuk en kort spelletje. Zit mijn inziens genoeg variatie en diepgang in voor de speelduur :)

• Lointje
@loondijke Evt nog skulls (of skulls & roses geen idee hoe het exact heet). Een blufspelletje, ook wel leuk om een kwartier-half uurtje mee te vullen. Kan je in theorie met zoveel spelen als je wil, al moet je dan aan de bak voor extra speelmateriaal te maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Codenames bevalt mij erg goed. Ik vind de pictures variant wat leuker dan die met de woorden. Potjes duren niet te lang, en het is behoorlijk afwisselend. In ieder geval eentje die vrij hoog in m'n lijstje staat van vlotte spellen.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:56
MrVegeta schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:13:
Donderdag de 15e beginnen aan mijn eerste Dungeon & Dragons campaign (3.5). Ik ben benieuwd. Speel met een paar ervaren en minder ervaren mensen, dus dat wordt nog wat.
Is er een reden dat je 3.5 speelt? Ik snap dat mensen nog de oude boeken graag willen gebruiken, maar het speelt zoveel ingewikkelder dan 5. Zeker ook omdat je met wat beginners speelt raad ik 5 echt aan. En de investering voor de (core)boeken is met een groepje ook goed te doen :).

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Powergrim schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:19:
[...]

Is er een reden dat je 3.5 speelt? Ik snap dat mensen nog de oude boeken graag willen gebruiken, maar het speelt zoveel ingewikkelder dan 5. Zeker ook omdat je met wat beginners speelt raad ik 5 echt aan. En de investering voor de (core)boeken is met een groepje ook goed te doen :).
Omdat de groep waarmee we gaan spelen 3.5 van binnen en buiten kent. Hebben mij ook wel heel aardig geholpen met character creation enzo :)

• HellPunk
Zo, het is weer tijd voor het obligate gespeeld-in-het-weekend-lijstje:
- Carcassonne: Amazonas
- Droomhuis
- Keltis
- Pagoda
- Pyramid Arcade

Ik ben vrijdag ook gestart met m'n 2017 Games of Interest Geeklist. Wordt zo te zien weer een goed jaar _/-\o_ .
[...]
Dat klopt wel, je hebt wel spellen die zich in een bepaald thema afspelen, maar uiteindelijk speel je altijd met die piramides. Dit weekend hebben we nog een paar spellen ermee gespeeld, o.a. Looney Ludo, een erg leuke variant op Mens-Erger-Je-Niet met een bord dat uit vier stukken bestaat die je tijdens het spel kan verplaatsen en roteren. Leuk als je op twee stappen van de overwinning staat en er dan een bord naar de andere kant van de tafel verhuist :+
Sinds mijn dochter kan lezen spelen we Codenames erg vaak, meestal geven mijn vrouw en ik tips en moeten de kinderen de woorden raden. Zeker een leuke!

Augustus is ook licht+leuk. Je kan 't met zes spelen, maar ik denk dat een zevende speler er ook nog wel bij kan. Als jullie van bingo houden valt deze zeker in de smaak. En laten we King of Tokyo niet vergeten, natuurlijk.

Dice Town is een leuke dice roller met western-thema, speelt met de uitbreiding tot zes spelers. Als we al niet zoveel goeie dice rollers hadden stond deze al lang in m'n collectie!
Gemblo kan ook met zes, maar dat is wel abstracter.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 09:28
Ik houd m'n statistieken al sinds vorig jaar bij met BGStats (iOS app, aanrader!). Ik heb dit jaar een poging gedaan om de 10x10 challenge te halen, maar helaas speel ik daarvoor net te weinig en te gevarieerd. Uiteindelijk toch nog zo'n 75% gehaald.

Top 10
1. Attika: 10 plays
2. Scythe: 10 plays
3. Star Realms: 10 plays
4. Warhammer: Age of Sigmar: 7 plays
5. Zombicide: Black Plague: 7 plays
6. Bruges: 6 plays
7. Discoveries: 6 plays
8. T.I.M.E Stories: 6 plays
9. Captain Sonar: 6 plays
10. Splendor: 6 plays

Overall stats:
Plays: 150
Players: 59
Games: 54

Er komen nog wel een paar potjes bij, maar ik ga 't zeker niet meer redden om die 10x10 te halen.

Xbox Live: Chevalric

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Formula D (Net wat langer, maar erg leuk)
Coup
Resistance
Roll For It
Sushi Go
Tsuro
Pitchcar

EDIT

Nu ik zo de lijst zie, heb ik al best wel wat games in die categorie :> . Maar omdat ze sneller gespeeld worden en op tafel komen, wil ik hier wat meer variatie in hebben :).
Niet te veel uitleg is nogal subjectief
Maar ik denk meteen aan : "Between 2 cities" en "7 wonders."
spellen allebei vrij vlot, zeker met meer mensen.
Waarbij ik 2 cities leuker vind dan 7 wonders.

Codenames blijft leuk. Al werkt om een of andere reden de engelse versie beter dan de nederlands voor de meeste mensen met wie ik het gespeeld heb.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• StealthyPeanut
heuveltje schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:20:
[...]

Niet te veel uitleg is nogal subjectief
Maar ik denk meteen aan : "Between 2 cities" en "7 wonders."
spellen allebei vrij vlot, zeker met meer mensen.
Waarbij ik 2 cities leuker vind dan 7 wonders.

Codenames blijft leuk. Al werkt om een of andere reden de engelse versie beter dan de nederlands voor de meeste mensen met wie ik het gespeeld heb.
7W en B2C waren al teveel uitleg :P. Ik denk meer qua uitleg en regeltjes in de vorm van;

TTR
Biblios
Sushi Go
Formula D

Iets in die vorm zeg maar. Ik heb nu King of Tokyo ook toegevoegd aan het lijstje, die lijkt me gewoon erg leuk :).

• maartend
StealthyPeanut schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:39:
[...]
Ik heb nu King of Tokyo ook toegevoegd aan het lijstje, die lijkt me gewoon erg leuk :).
Niet alleen erg leuk, gewoon geweldig. Wel met minstens 3, maar meer is leuker. Kill, betray and destroy.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

StealthyPeanut schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:39:
[...]

Teveel uitleg; 7W en B2C waren al teveel uitleg :P. Ik denk meer qua uitleg en regeltjes in de vorm van;

TTR
Biblios
Sushi Go
Formula D

Iets in die vorm zeg maar. Ik heb nu King of Tokyo ook toegevoegd aan het lijstje, die lijkt me gewoon erg leuk :).
maartend schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:47:
[...]

Niet alleen erg leuk, gewoon geweldig. Wel met minstens 3, maar meer is leuker. Kill, betray and destroy.
Inderdaad, speelt erg lekker weg en het is gewoon leuk om 'vlot' iedereen uit het spel te kicken :)

Ik heb een erg leuk weekend achter de rug met redelijk wat spelletjes. Ik heb tweemaal een pot Colt Express gedaan, vrijdag met mijn vriendin en zaterdag met 6 en iedereen was enthousiast! Zaterdag vond mijn vriendin Cortex in haar schoen en hebben we in de middag een vlotte pot gespeeld samen met haar broertje. In de middag hebben we ook nog een pot Dixit gespeeld.

's avonds had de oom van mijn vriendin uit zijn surprise Black Stories gekregen en hebben we er gelijk die avond 8 van gedaan met de hele familie. Ik moet zeggen, ik had het nog niet eerder gespeeld maar het was best leuk en soms nog best lastig of frustrerend. Ik denk alleen wel dat wanneer je een goed geheugen hebt je dit spel niet te vaak moet en kan spelen om niet meteen het verhaal te kunnen raden. Wij hadden nu al dat we met twee verhalen de vragers er na 1-2 vragen al achter waren hoe het verhaal in elkaar stak.

Zondag had ik bij mijn familie Skip Bo gekregen (al wel vaker gespeeld maar niet zelf in bezit) en Tsuro. Die laatste nog twee potten gespeeld met mijn Ma en vriendin. Het speelt erg vlot en lekker weg, exact zoals ik me voorgesteld had, en zowel mijn ma als vriendin waren ook erg enthousiast. Ik dacht al dat dit een topper zou zijn maar nu weet ik het zeker, erg leuk :)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Weer een leuk aantal games gespot in dit lijstje: http://arstechnica.co.uk/...12/board-game-gift-guide/

Denk dat ik opzoek ga naar:

- Kingdom Builder
-New York 1901
- Star Wars RPG
- Star Realms / Dominion

• TweakMDS
Wij hebben zaterdag weer even gespeeld met z'n 5-en. Niet de gebruikelijke groep, want twee van ons konden niet, dus maar twee "vervangers" geregeld.

Eerst een potje Crisis; snel uitgelegd en makkelijk onder de knie te krijgen. Helaas had men (ondanks herhaaldelijke waarschuwingen) niet genoeg door wat de consequenties van opportunistisch spelen bij Crisis kan zijn; 3 van de 5 zaten VER onder de target en in beurt 4 of 5 ging de hele economie kopje onder.
Omdat dat wel een erg onvoldaan gevoel gaf toch nog maar een vers potje gedaan; die tweede ging bij de nieuwelingen ook een stuk beter.
Na een paar potjes verfijnen had ik ook mijn juiste strategie te pakken en heb ik met het verhandelen van pharmaceutics een heel mooie continue flow van punten en geld te pakken. Vooral omdat ik de enige met die fabrieken was kwam de rest niet aan mijn contracten, dus kon ik altijd leveren.
Verder ook nog een Freighter te pakken gekregen die ik vol kon bemannen, dus met een aardige score van 109 punten weten te winnen. De nummer twee deed het bijna puur op geld ook erg goed en kwam zelfs nog ineens op 108 uit, en mijn vrouw die altijd scherp is met dit soort spullen op 107.

Gedurende het spel leek het er echt op dat ik met een enorme monsterscore zou winnen, maar ze bleken me op het einde toch HEEL dicht op de hielen te zitten. Mooi van het spel dat dit kan, zonder dat je echt wordt gehinderd als je voor of achter staat.

Hierna nog een vertrouwd potje Istanbul, maar omdat het al tegen half drie was, was ik daar niet meer zo scherp in.

Volgende week een keer met zijn zessen, dus ik denk dat het een Stonemaier thema-avond moet worden met Viticulture, Euphoria en Between Two Cities.
Wellicht stoffen we anders Game of Thrones nog een keer af, maar in mijn herinnering zit nog steeds een beetje een vieze smaak van hoe ongebalanceerd dat spel is; hoewel het laatste potje alweer een jaar of wat geleden is :+
Andere kandidaten voor 6-spelers zijn wellicht Caverna (te lang), Battlestar (ook te lang en beter met oneven aantal), Arkham Horror (vrij veel gespeeld de laatste tijd), Evolution (gemeen), Mysterium, of misschien wel Revenge of the Dictators (waar we nog helemaal niet aan toegekomen zijn).

Helaas dus nog steeds geen Rhodes of Manhattan Project: Energy Empire kunnen doen. Ik denk dat we ons daar toch met z'n tweeën aan moeten gaan wagen. Dan maar een lichte voorsprong voordat we er met de groep aan beginnen. De laatste tijd kriebelen toch de 2-4 player games om met tweeen te doen heel erg.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakMDS op 05-12-2016 15:50 ]

• HellPunk
Basekid schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:36:
Weer een leuk aantal games gespot in dit lijstje: http://arstechnica.co.uk/...12/board-game-gift-guide/

Denk dat ik opzoek ga naar:

- Kingdom Builder
-New York 1901
- Star Wars RPG
- Star Realms / Dominion
Kingdom Builder vind ik nog steeds een aanrader, al is niet iedereen er weg van. Met de andere spellen heb ik helaas geen ervaring. New York 1901 heb ik wel eens gezien op een beurs (denk Spellenspektakel), maar het liet geen verpletterende indruk na. Ik heb later nog een paar filmpjes bekeken, maar als zelfs Rahdo me niet kan overtuigen... :) . In dat genre spelen wij liever Ticket to Ride, ook al heeft NY1901 wat extra mechaniekjes.

• Hopjesvla79
  • Nu online
Van het weekend voor het eerst Eldritch gespeeld, erg gaaf spel. Het lijkt zeker op Arkham, maar is toch net anders. Wie kan me adviseren welke uitbreiding het eerste kan halen? Zat zelf te denken aan Forsaken Lore, daar hier veel extra research kaarten zitten ( we merkten namelijk dat het originele aanbod in de doos soms te weinig is en je dus dezelfde kaart een paar keer tegen kwam)

Hi Ha Hopjesvla

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:41
StealthyPeanut schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:35:
[...]

Het wordt volledig automatisch bijgehouden via BGG en http://friendlessstats.dtdns.net/dynamic/tabbed/Loonens/1

Zal jij ook wel op zitten denk? _/-\o_
Bedankt voor de tip.
Ooit wel eens eerder voorbij zien komen, maar nu eens een accountje laten aanmaken aangezien ik ook al mijn plays via BGG vastleg.
Maar wat een leuke site qua stats. :9

http://friendlessstats.dt...ynamic/tabbed/MADG0BLIN/1

Even de stats voor 2016 tot nu toe erbij gepakt:

Year: 2016
Total Plays: 421
Different Games: 94
New Games: 64

• Lointje
Haha ik dacht net te typen: Chevalric, 150 plays is toch al heel mooi! Maar dan komt Madg0blin even voorbij met zijn 421 plays :D
Of voor de 10x10 challenge te halen kan je nog uno en dergelijke beginnen boven halen ;) maar dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

Zelf vrijdag Love letter Batman gespeeld, en gewonnen. Was al heel lang geleden omdat iedereen loveletter wat beu gespeeld was na een overdosis, maar het blijft toch een ontzettend goeie filler. Door het batman thema wou iedereen wel nog eens spelen.
Vervolgens stone age gedaan. Leuke eenvoudige workerplacement. Al is het soms net iets te dobbelsteen luck based. Als je drie keer met drie dobbelstenen 17 of 18 gooit na elkaar... Nu ja, uiteindelijk is de persoon die het meeste kloeg over dobbelstenen toch nog gewonnen door bonuspunten.
Afgesloten met Augustus. Bingo in een romeins jasje. Leuk nog als afsluiter maar niet bijzonder veel diepgang. Punten lagen toch nog dicht opeen op het einde.

En dan gisteren mijn nieuwe lotr lcg uitbreiding kaartjes gesleeved, dat is voor volgend weekend :-)

Plan voor 2017: alle ongespeelde spellen proberen te spelen die ik bezit. En daarna overschakelen op elk spel zeker nog 1 keer te spelen. Maar we zien wel hoe dat loopt. Aangezien de buurman aan de lopende band nieuwe spellen koopt, spelen we bijna altijd uit zijn collectie.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Nou ben voor alle games gegaan behalve de deckbuilder. Heb er weer zin in. Vooral die starwars games lijken me vet...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die MadG0blin doet niet veel anders dan bordspellen lijkt het :p

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:16:
Die MadG0blin doet niet veel anders dan bordspellen lijkt het :p
Valt mee hoor, zeker als je spellen als codenames meeneemt gaat het hard. Potje codenames is wat, 10, 15 minuten. Speel je er 4 in een uurtje. ;)

• Phusebox
Die plays vastleggen via BGG is zo omslachtig, zoals de hele site eigenlijk. Ooit eens geprobeerd maar na 3x al mee gestopt.

• MADG0BLIN
Je weet dat je daar een app voor hebt? Waar het echt super simpel mee gaat.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:37:
[...]

Valt mee hoor, zeker als je spellen als codenames meeneemt gaat het hard. Potje codenames is wat, 10, 15 minuten. Speel je er 4 in een uurtje. ;)
Yea da's waar. Als je alleen maar Eclipse, Eldritch Horror, Agricola, Pandamic Legacy enzo speelt dan schiet het niet zo op.

• HellPunk
Phusebox schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:51:
Die plays vastleggen via BGG is zo omslachtig, zoals de hele site eigenlijk. Ooit eens geprobeerd maar na 3x al mee gestopt.
De BGG-site is inderdaad niet de eenvoudigste, al is de nieuwe layout al een stuk beter dan de oude. Hopelijk gaat de frontpage ook snel op de schop. Je kunt trouwens net als hier op Tweakers de layout aanpassen. Op mijn frontpage staan maar een stuk of acht onderdelen, dat maakt het heel overzichtelijk.

Plays loggen valt best wel mee: je verzameling openen, naar het juiste spel scrollen en drie of vier klikken later ben je klaar. Ik ben er net zelf mee begonnen, ik ben vast van plan om het vol te houden :).

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Zo, afgelopen dagen wat boardgames gespeeld.

Doel: Alle boardgames spelen die we hebben
Waarom: Om te kijken hoe leuk ze zijn

1.) Beauty And the Beast (MB, 1991)

Geinig spel, leuk voor een keer. Zeker leuk design. Dat moet ik wel zeggen, en originele regels. Voor kinderen erg leuk. Voor een dronken "ik wil totaal wat randoms" zeker te doen.

2.) Ascension Rise of Vigil (2013, Stone Blade Entertainment)

Goed spel, leuk te spelen. Best veel diepgang voor hoe weinig componenten er uiteindelijk zijn. Regels mogen veel duidelijker.

3.) Mansions of Madness first edition (2011, Fantasy Flight Games)

Duidelijke stap terug tov de second edition. Blijft goed te doen

4.) Timber! (999 games)

Geen BGG link helaas. Echt een leuk spel met wat meer mensen. Je moet deze niet serieus nemen!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:53:
Van het weekend voor het eerst Eldritch gespeeld, erg gaaf spel. Het lijkt zeker op Arkham, maar is toch net anders. Wie kan me adviseren welke uitbreiding het eerste kan halen? Zat zelf te denken aan Forsaken Lore, daar hier veel extra research kaarten zitten ( we merkten namelijk dat het originele aanbod in de doos soms te weinig is en je dus dezelfde kaart een paar keer tegen kwam)
Ik heb zelf onlangs Eldritch Horror met Forsaken Lore en Strange Remnants, en ik weet dus niet hoe het is zonder expansions maar mijn inziens voegen alledrie de 'kleine' expansions veel toe aan het spel. Als ik echter zo lees hebben Strange Remnants en Signs of Carcosa nog wat meer encounter kaarten tov. Forsaken Lore.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Phusebox schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:51:
Ik vind het zelf wel meevallen. Ik log eigenlijk alleen maar dat ik gespeeld heb en soms waar. Met de nieuwe game pagina gaat het ook weer net iets anders.

Mijn stats voor 2016:

Year: 2016
Total Plays: 118
Different Games: 64
New Games: 45

Wel grappig is dat ik de afgelopen drie jaar telkens rond de 145 total plays kom. En nog 25 spellen dit jaar en dan ben ik er weer. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

psychoclown schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:32:
[...]

Ik heb zelf onlangs Eldritch Horror met Forsaken Lore en Strange Remnants, en ik weet dus niet hoe het is zonder expansions maar mijn inziens voegen alledrie de 'kleine' expansions veel toe aan het spel. Als ik echter zo lees hebben Strange Remnants en Signs of Carcosa nog wat meer encounter kaarten tov. Forsaken Lore.
Hm ik dacht juist dat Forsaken Lore zo'n beetje vereist was bij Eldritch Horror vanwege de vele nieuwe kaarten.

• Wormaap
Hier ook maar even naar mijn yearly stats gekeken :)
Plays: 274
Different games: 94
New games: 57

Aantal plays valt me wat tegen, waren er vorig jaar 418. Aantal dagen dat er gespeeld is is wel hoger dan vorig jaar, 143 (and counting) tegen 138. Vorig jaar dus blijkbaar meer game days gehad (kan kloppen) :)
Komend jaar wil ik meer spellen meer uitdiepen en minder kopen/nieuwe spellen spelen. Blijft toch zonde om diepe, strategisch zware spellen maar één of twee keer te spelen.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 09:28
Lointje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:12:
Haha ik dacht net te typen: Chevalric, 150 plays is toch al heel mooi! Maar dan komt Madg0blin even voorbij met zijn 421 plays :D
Of voor de 10x10 challenge te halen kan je nog uno en dergelijke beginnen boven halen ;) maar dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
Mijn bedoeling was vooral om mijn eigen spellen vaker op tafel te krijgen. Met name met Kickstarters zoals Zombicide wil ik ze wel voldoende spelen om de kosten te kunnen verantwoorden (mits ik ze ook daadwerkelijk leuk vind ;)). Dat is wat mij betreft wel gelukt. Voor volgend jaar heb ik ook een challenge gemaakt in BGStats om alle Kickstarters die ik krijg in 2017 minimaal 5x te spelen. Dat vind ik iets haalbaarder :).

Xbox Live: Chevalric

• Hopjesvla79
  • Nu online
MrVegeta schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:21:
[...]

Hm ik dacht juist dat Forsaken Lore zo'n beetje vereist was bij Eldritch Horror vanwege de vele nieuwe kaarten.
Ach, reden voor mij om minimaal 2 uitbreidingen te halen: Forsaken Lore en nog een extra (om te beginnen dan he ;) )

Hi Ha Hopjesvla

• Phusebox
Ik denk dat ik misschien aan 20-25 plays kom. En dan is het een redelijk goed jaar geweest.

Heb dan ook nog spellen in de seal van Spiel 2014, 2015 en uiteraard 2016. Met een collectie van ruim 60 spellen en nog 7 op komst voorlopig ook maar even stoppen. Als er niemand is om ze te spelen.

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 07-12-2016 08:38 ]

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:37:
Ik denk dat ik misschien aan 20-25 plays kom. En dan is het een redelijk goed jaar geweest.

Heb dan ook nog spellen in de seal van Spiel 2014, 2015 en uiteraard 2016. Met een collectie van ruim 60 spellen en nog 7 op komst voorlopig ook maar even stoppen. Als er niemand is om ze te spelen.
20/25 plays? Dat is wel echt extreem weinig, zeker met een collectie van die omvang :F . Zonde!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hopjesvla79 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:30:
[...]

Ach, reden voor mij om minimaal 2 uitbreidingen te halen: Forsaken Lore en nog een extra (om te beginnen dan he ;) )
8)

Signs of Carcosa heb ik dus (nog) geen ervaring mee maar Strange Remnants is erg leuk! :)

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:53:
[...]

20/25 plays? Dat is wel echt extreem weinig, zeker met een collectie van die omvang :F . Zonde!
Ja als ik geluk heb lukt het 1x per maand om een spel te doen. En heel soms meer dan 1 op een avond, maar dan zijn het wel meer fillers.

Met heel veel geluk lukt het soms iets vaker dan 1x per maand, dus veel hoger dan die 25 zal ik nooit komen denk ik.

• Lointje
Ik moet zeggen dat ik daar vroeger ook maar aan kwam, zelfs nog minder. Als alleenstaande hier was het eerder video games dat ik met andere samen speelde. Het is pas sinds ik de lokale spellenclub heb bezocht dat mijn aantal plays geëxplodeerd is :) Sindsdien ook bij mijn buurman en twee andere bevriende koppels te gast, die ik allemaal op de club heb leren kennen.

• Phusebox
Lointje schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:18:
Ik moet zeggen dat ik daar vroeger ook maar aan kwam, zelfs nog minder. Als alleenstaande hier was het eerder video games dat ik met andere samen speelde. Het is pas sinds ik de lokale spellenclub heb bezocht dat mijn aantal plays geëxplodeerd is :) Sindsdien ook bij mijn buurman en twee andere bevriende koppels te gast, die ik allemaal op de club heb leren kennen.
Ik heb de nodige vrienden die wel bordspellen spelen, of er niet vies van zijn, maar nooit tijd hebben. Mijn vrouw begint er niet aan, Catan is voor haar het maximale dat ze wil spelen de rest is te ingewikkeld of teveel gericht op tactisch spelen en te weinig geluk.

Waren begonnen aan Pandemic Legacy tijdje terug, maar in de maand mei zijn we blijven steken met het spel. Zouden elke week of max twee weken spelen maar inmiddels al een maand niks.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Van de week eens een potje Istanbul gedaan met beide uitbreidingen. Ik vind het knap hoe die uitbreidingen een leuke balans in het spel houden, terwijl de mogelijkheden toch behoorlijk uitgebreid worden. Voor iemand die het spel niet eerder gespeeld heeft is 't wel veel om ineens met 25 tegels te spelen in plaats van 16, ook omdat je met meer assets speelt (er is ineens koffie, brieven, gildekaarten etc). Maar afgezien daarvan ben ik wel tevreden met de 2e uitbreiding. Had 'm al een tijdje liggen, maar nog niet eerder echt gespeeld.

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:25:
[...]

Ik heb de nodige vrienden die wel bordspellen spelen, of er niet vies van zijn, maar nooit tijd hebben. Mijn vrouw begint er niet aan, Catan is voor haar het maximale dat ze wil spelen de rest is te ingewikkeld of teveel gericht op tactisch spelen en te weinig geluk.

Waren begonnen aan Pandemic Legacy tijdje terug, maar in de maand mei zijn we blijven steken met het spel. Zouden elke week of max twee weken spelen maar inmiddels al een maand niks.
Hier vrienden die graag bordspellen spelen, maar niet in zijn voor een complete dag. Dat is ook best wat om voor vrij te maken. Iedereen heeft het in de weekenden vaak het drukste.

Daarom heb ik nu 2 "groepen" van een man of 4 (ene groep zijn vrienden, andere groep 2 neven en m'n broer) waar ik om de week op een doordeweekse avond mee afspreek. Zo spelen zij maar eens in de twee weken, maar ik gewoon elke week mijn spellen speel :).

We spreken dan ook al om 7uur af, tot half 11 ongeveer. Goed te doen en zo speel je toch 3½ uur wat leuke spellen. 1 zware en 2 of 3 fillers :).

1 avond doordeweeks moet toch wel te doen zijn? Anders zou ik hier echt alles aan doen om tijd voor vrij te maken. Het is voor mij veel plezier en ontspanning, dus dat is het voor mij dik waard :).

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17
Zijn er eigenlijk mensen hier uit omgeving Haarlem/Heemstede/Hoofddorp die het leuk zouden vinden om af en toe een bordspeldag te houden? Merk dat ik de laatste tijd weer te weinig speel, mede door mijn verhuizing/drukte maar ook vanwege mijn omgeving (weinig liefhebbers zoals ik).
Clickbait, you had me :o

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:48:
[...]

Hier vrienden die graag bordspellen spelen, maar niet in zijn voor een complete dag. Dat is ook best wat om voor vrij te maken. Iedereen heeft het in de weekenden vaak het drukste.

Daarom heb ik nu 2 "groepen" van een man of 4 (ene groep zijn vrienden, andere groep 2 neven en m'n broer) waar ik om de week op een doordeweekse avond mee afspreek. Zo spelen zij maar eens in de twee weken, maar ik gewoon elke week mijn spellen speel :).

We spreken dan ook al om 7uur af, tot half 11 ongeveer. Goed te doen en zo speel je toch 3½ uur wat leuke spellen. 1 zware en 2 of 3 fillers :).

1 avond doordeweeks moet toch wel te doen zijn? Anders zou ik hier echt alles aan doen om tijd voor vrij te maken. Het is voor mij veel plezier en ontspanning, dus dat is het voor mij dik waard :).
20u is het vroegst haalbare met vrienden, en dan meestal tot 23u inderdaad. Redden we net 1 spel. Gemiddelde speelduur is bij ons toch echt wel 3 uur voor de meeste spellen.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Phusebox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:58:
[...]

20u is het vroegst haalbare met vrienden, en dan meestal tot 23u inderdaad. Redden we net 1 spel. Gemiddelde speelduur is bij ons toch echt wel 3 uur voor de meeste spellen.
Lijkt mij prima toch, af en toe een keer een dag in het weekend plannen dan kun je zo verschillende spellen spelen :)

• Phusebox
psychoclown schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:39:
[...]

Lijkt mij prima toch, af en toe een keer een dag in het weekend plannen dan kun je zo verschillende spellen spelen :)
Haha. Een hele dag... Grapjas. :+

• StealthyPeanut
Of je hebt zelf andere prioriteiten, of je vrienden (medespelers) vinden het niet zo leuk als jij.

Maar als je een stuk of 3 vrienden (heck, al is het er maar 1) hebt die het ook echt leuk vinden, dan is er altijd wel een paar uur te vinden. Niet elke week misschien, maar elke 2 of 3 weken echt wel.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-12-2016 12:19 ]

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:12:
Of je hebt zelf andere prioriteiten, of je vrienden (medespelers) vinden het niet zo leuk als jij.

Maar als je een stuk of 3 vrienden (heck, al is het er maar 1) hebt die het ook echt leuk vinden, dan is er altijd wel een paar uur te vinden. Niet elke week misschien, maar elke 2 of 3 weken echt wel.
Denk dan het laatste. Aangezien ik ook in 99,5% van de gevallen diegene ben die het allemaal regelt.

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:21:
[...]

Denk dan het laatste. Aangezien ik ook in 99,5% van de gevallen diegene ben die het allemaal regelt.
Opzich wil dat niet altijd wat zeggen denk ik. Dat is bij mij ook het geval (dat ik het voorstel), maar ze vinden het altijd wel erg gezellig. Als ik het dan weer voorstel stemmen ze direct mee in.

Wat bij mij wel helpt; Stuur de mensen rechtstreeks een bericht op Whattsapp of bel ze even. Een groep werkt niet en wordt te snel/gemakkelijk genegeerd.

• MADG0BLIN
Geen spellengroep / vereniging in de buurt toevallig? Dat helpt ook nog weleens.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:55
Gister met een paar vrienden gegeten en daarna een spelletje spelen.
Uiteindelijk bij Dominion uitgekomen. Het blijft een prachtig spel om te spelen, het duurt niet te lang en de mogelijkheden om het te spelen zijn eindeloos. Erg prettig spel ook als je het spel niet kent.
Pagina: 1 ... 36 ... 163 Laatste