Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 163 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:41:
Zijn er hier ook nog mensen die meedoen aan de Secret Santa van BGG? Ik heb uiteindelijk toch besloten om wel mee te doen. Zat erg te twijfelen, maar nog genoeg op de wishlist staan. :P
Ik doe niet mee. Ten eerste omdat ik geen must haves heb, maar wel een hele lijst met niet gespeelde games. Ten tweede omdat ik dat hele spel eromheen met hints geven en zo verschrikkelijk vind. En hoewel ze zeggen van niet, blijft een silent santa toch een beetje een no-no. Daar gaan sommige mensen dan toch weer over klagen. Daar heb ik geen behoefte aan.

Denk trouwens dat ik dit jaar mezelf niet eens een spel cadeau doe. Misschien moet ik mezelf een bordspel avond cadeau geven. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:41:
Zijn er hier ook nog mensen die meedoen aan de Secret Santa van BGG? Ik heb uiteindelijk toch besloten om wel mee te doen. Zat erg te twijfelen, maar nog genoeg op de wishlist staan. :P
Ik wil wel meedoen maar heb niks op mijn wishlist dat aan de eisen voldoet. Ben eens aan het kijken of ik wat kan verzinnen maar eigenlijk niet. :X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Gisteren was ik even bij mijn ouders en daar eens gekeken in de kast met spellen van vroeger.
Daar kwam ik drie erg oude spellen tegen.
Inkognito
Scotlan Yard
De Wraak van Toetanchamon

Gisteren eerst een potje De Wraak van Toetanchamon gespeeld en daarna Scotland Yard. Erg leuk om weer eens te spelen. Daarna nog een potje Flash Point: 2nd Story.
Vandaag Inkognito en De Wraak nog eens met de kinderen erbij.

Interessant om te zien hoe Inkognito en Scotland Yard nog hebben stand gehouden qua fun en gameplay 20/30 jaar later. Letters from Whitechapel and Fury of Dracula, 2 recentere spellen hebben ook een aantal spel elementen uit Scotland Yard gehaald. Ook het deductie element in Inkognito is zeer leuk gedaan en kan nu nog steeds redelijk mee komen.

En vandaag met de kinderen en vrouw Pandemic Legacy: Season 1 begonnen. Ik heb hem al helemaal doorgespeeld met drie vrienden, maar de kinderen vinden het fantastisch. Belangrijke beslissingen laat ik ook door hen nemen en probeer ze niet te sturen. Vandaag januari gespeeld. 1ste keer net verloren doordat we een kettingreactie aan uitbraken kregen. Daarna gewonnen dus volgende keer verder met februari.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:52
Vandaag met mijn vriendin naar het Spellenspektakel geweest. Omdat ik in Essen al flink loos was gegaan had ik mezelf een strak budget gesteld, en heb ik me er zelfs redelijk aan gehouden :+

Na het eerste rondje 'rondlopen en kijken' zijn we gestopt om Haspelknecht te spelen. Hier had ik over gelezen en het klonk leuk. Maar ik wilde eerst weten of het niet té veel zou overlappen met spellen die ik al heb. Maar dat bleek reuze mee te vallen, dus heb ik'm ook maar meteen gekocht :)
Later kwam ik leuke deals tegen op Moongha Invaders en Trajan. Dus die heb ik ook maar meegenomen.
Voordat we vertrokken hebben we nog een demopotje Armageddon gespeeld. Een post-apocalyptische auction-based Euro. Was best leuk, maar niet 'moet ik hebben' leuk. Dus ik heb'm laten liggen :)
Moongha Invaders is trouwens de volste doos plastic die ik ooit gekocht heb :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Ik ben afgelopen zaterdag met mijn vriendin geweest en waren allebei erg enthousiast.
Nog niet eerder naar een bordspellenbeurs geweest maar wel verschillende gamebeurzen die 10x zo druk zijn dat je niet eens de kans wilt aangrijpen om spellen te spelen. Dat was nu niet aan de orde en na de beurs bekeken te hebben zijn we aangeschoven bij Colt Express. Een van de spellen die mij erg interessant lijkt maar wel eerst gespeeld wilde hebben. Ik was na de uitleg al verkocht maar het potje spelen (ook mede dankzij leuke medespelers) was echt hilarisch lachen. Vervolgens nog meerdere spellen gespeeld o.a. Exploding Kittens, Codenames en Codenames Pictures en wat uitleg van andere spellen.

Ik heb me vrij goed ingehouden, Mysterium had ik bijna meegenomen maar staat ook al op mijn wishlist voor mijn verjaardag, Colt Express tik ik later nog wel op de kop maar Escape the big box kon ik voor 60 niet laten liggen. Helaas nog niet gespeeld maar dat komt binnenkort wel :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Afgelopen weekend een top spel weekend gehad. Vrijdag met drie man eerst Adrenaline gespeeld. Een first person shooter Euro. Rond rennen, ammo oppakken elkaar afschieten. Dit was erg leuk, maar nog waarschijnlijk nog leuker met vier of vijf. Daarna hebben we Fuji Flush gedaan. Simpel kaartleg spelletje van Friedeman Friese. Was wel leuk, maar niet spectaculair. Het speelt van 3 tot 8 spelers en dat is wel fijn. Daarnaast duurt het niet zo lang, dus als filler werkt het perfect.
Op zaterdag waren we met 8 personen. Dat was even zoeken in de kast naar de juiste spellen. Uiteindelijk hebben Tsuro, Captain Sonar, Fuji Flush en Love Letter met twee decks gespeeld. Met name Captain Sonar kan ik echt aanraden. Het is een soort realtime zeeslag met twee teams van 4 personen. Iedereen heeft een specifieke rol en het is de bedoeling dat je de ander opspoort en uit het water blaast. De eerste keer ging het redelijk gelijk op. We werden al snel geraakt en kregen daarnaast nog extra damage door verkeerde manoeuvres. Gelukkig hadden we op het laatste moment door waar ze zaten en met een torpedo bliezen we de tegenstander uit het water. De tweede en derde keer gingen zo soepel dat het bijna zielig werd. We hadden heel snel door waar ze zaten en met twee torpedos was het klaar. Iedereen vond het echt super om te spelen. Ik heb niet vaak zo veel spelers, maar dit was echt de moeite waard. Aanrader!

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Gister weer een boardgame dag gehad

Super Dungeon Explorers uit het plastic gehaald, na 50 minuten klooien met in elkaar zetten van miniatures, regels doorkrijgen hebben we het opgegeven. Niet ons ding.

Mansions of Madness, na een potje van 3 uur was ik de enige winnaar (Insane geworden in laatste beurt, doel was om de investigation niet af te maken)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Wormaap
In de BGG Secret Santa heb ik (net zoals de rest denk ik :+) mijn doelwit gekregen. En het is helaas iemand met een totaal leeg profiel, op een wishlist na. Ooit één comment op een file gemaakt (de vraag hoe'ie het moet printen), en dat is het.
Dus stiekem wel een beetje jammer, ik had het iets interactiever gehoopt. Ik denk dat ik nog wel een berichtje ga sturen om te kijken of er iets gebeurt. En anders voldoe ik gewoon aan mijn plicht, z'n wishlist is in ieder geval bruikbaar :)
corset schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:44:
Gister weer een boardgame dag gehad

Super Dungeon Explorers uit het plastic gehaald, na 50 minuten klooien met in elkaar zetten van miniatures, regels doorkrijgen hebben we het opgegeven. Niet ons ding.
In mijn ervaring is het bij de meeste groepen een heel slecht idee om een nieuwe game uit te pakken op een game day. Dat leidt altijd tot ongeduldige mensen terwijl iemand gestresst de regels probeert te lezen om vervolgens 'dan maar te beginnen' om misschien daadwerkelijk aan spelen toe te komen met hopelijk minder dan 50% verkeerd gespeelde regels :P
Misschien is het de moeite waard om de regels nog eens rustig in je eigen tijd door te lezen, misschien een paar beurten alleen te spelen en hem dan nog een keer met vrienden te proberen. Of het moet aan alle kanten zó vreselijk uitzien dat je'm nooit meer wil zien (maar dan had je hem vast niet aangeschaft :) )

[ Voor 50% gewijzigd door Wormaap op 14-11-2016 09:57 ]

• corset
Wormaap schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:50:
In de BGG Secret Santa heb ik (net zoals de rest denk ik :+) mijn doelwit gekregen. En het is helaas iemand met een totaal leeg profiel, op een wishlist na. Ooit één comment op een file gemaakt (de vraag hoe'ie het moet printen), en dat is het.
Dus stiekem wel een beetje jammer, ik had het iets interactiever gehoopt. Ik denk dat ik nog wel een berichtje ga sturen om te kijken of er iets gebeurt. En anders voldoe ik gewoon aan mijn plicht, z'n wishlist is in ieder geval bruikbaar :)

[...]

In mijn ervaring is het bij de meeste groepen een heel slecht idee om een nieuwe game uit te pakken op een game day. Dat leidt altijd tot ongeduldige mensen terwijl iemand gestresst de regels probeert te lezen om vervolgens 'dan maar te beginnen' om misschien daadwerkelijk aan spelen toe te komen met hopelijk minder dan 50% verkeerd gespeelde regels :P
Misschien is het de moeite waard om de regels nog eens rustig in je eigen tijd door te lezen, misschien een paar beurten alleen te spelen en hem dan nog een keer met vrienden te proberen. Of het moet aan alle kanten zó vreselijk uitzien dat je'm nooit meer wil zien (maar dan had je hem vast niet aangeschaft :) )
Dat is ook zeker het plan, alleen is het gebrek aan kwaliteit van de mini's echt jammer. Vooral van "Cool mini or not" hadden we stukken beter verwacht

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Wormaap
corset schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:02:
[...]

Dat is ook zeker het plan, alleen is het gebrek aan kwaliteit van de mini's echt jammer. Vooral van "Cool mini or not" hadden we stukken beter verwacht
Da's wel jammer inderdaad. CMoN heeft normaal een behoorlijk goede naam wat mini's betreft.

• corset
Wormaap schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:19:
[...]

Da's wel jammer inderdaad. CMoN heeft normaal een behoorlijk goede naam wat mini's betreft.
Je moet alles in elkaar lijmen (geen issue) maar het past niet lekker, of het stuk is te groot en je mag afschrapen, of te klein waardoor je met green stuff bezig kan.

• Wormaap
corset schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:20:
[...]

Je moet alles in elkaar lijmen (geen issue) maar het past niet lekker, of het stuk is te groot en je mag afschrapen, of te klein waardoor je met green stuff bezig kan.
Jeeeej, zoals in de Warhammertijd :P

• corset
Wormaap schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:21:
[...]

Jeeeej, zoals in de Warhammertijd :P
Precies! alleen met een boardgame van die prijs verwacht ik meer haha.

Dit is een beetje warhammer van de begin van hun witte cast periode (die toen echt snel afbraken of vervormd al waren)

• TweakMDS
  • Laatst online: 12:43
Zaterdag een heel lange boardgame dag gehad... 's ochtends vroeg met z'n 4-en naar Eindhoven gegaan. Ons plan was om veel te spelen en weinig te kopen. Rond 10:30 waren we daar en het bleek erg rustig. Eerst een rondje gelopen en gekeken naar wat er allemaal speelbaar en te koop was.

Omdat het in onze bordspel collectie vooral 5+ spelers moet zijn hebben we toch maar wat spellen links moeten laten liggen en hebben we eerst even de kat uit de boom gekeken voor we aan een tafel gingen zitten om wat te spelen.

Odin wilden ik graag proberen, maar het ziet er niet naar uit dat we die vaak kunnen spelen omdat we toch meestal met 5-en zijn.
Daarnaast was er een groep bezig die toch wel wat last leek te hebben van de demo versie in het Duits. We konden 10 minuutjes wachten maar uiteindelijk toch maar verder gelopen.

Daarna nog een leuk gesprek gehad met de maker van Scuba (Martin Looy) over zijn nieuwe spel. Wel leuk om er als backer (met toch wel substantiele backer ervaring) over te praten.

Ondertussen was het tegen de middag en een HEEL stuk drukker geworden en hadden we een beetje spijt dat we niet 's ochtends meteen aan de game tafels konden zitten. Ik wilde graag Isle of Skye en Marco Polo proberen, maar die zaten steeds vol. Uiteindelijk een heerlijke pot Revenge of the Dictators gespeeld, en die + de uitbreiding gekocht.

Verder zag ik vanaf de halve zaal verder nog een Viticulture Essential Edition edition staan (de enige op de beurs misschien wel) die ik ook heb meegenomen, hebben we Rococo aangeschaft, en hebben we wat "licht beschadigde spellen" kunnen kopen, waaronder de merchants uitbreiding voor Keyflower en Viceroy.

Mijn vrouw heeft ook nog 418 dobbelstenen in diverse kleuren en maten gekocht (ze spaart ze - don't ask, wel maar 20 euro).

Zaterdagavond hebben we maar meteen twee potten Viceroy gedaan; die beviel erg goed. Leuke mechanismes, de manier van bieden is leuk uitgewerkt alleen de geluksfactor van de eerste twee kaarten is wel erg heftig, die kunnen soms meteen bepalend zijn.

Helaas door allerlei familie onverwachte evenementen geen tijd meer gehad om zondag Loondijke van wat spellen te verlichten, en 's avonds niet echt veel energie om viticulture nog op te gaan pakken.
Hopelijk ergens deze week nog :)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heeft iemand anders hier ook Arkham Horror TCG gekocht? Heb vrijdag even een korte sessie gehad, lijkt best goed te werken :) maar nog wel veel kleine regeltjes die ik over het hoofd heb gezien. Hoop dat er binnenkort ergens op Youtube een mooie play by play voorbij komt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

psychoclown schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:26:
Colt Express tik ik later nog wel op de kop
Deze is soms voor €10 bij Amazon.de te halen. Ik las dat het binnenkort weer een lightning deal wordt.
MrVegeta schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:23:
Heeft iemand anders hier ook Arkham Horror TCG gekocht? Heb vrijdag even een korte sessie gehad, lijkt best goed te werken :) maar nog wel veel kleine regeltjes die ik over het hoofd heb gezien. Hoop dat er binnenkort ergens op Youtube een mooie play by play voorbij komt.
Wow, is deze al uit? Een vriend van me gaat hem waarschijnlijk kopen. Ik ben benieuwd. Is het een TCG of een LCG? Ik ga niet beginnen aan iets waar ik elke keer boosters voor moet kopen.

Mijn BGG profiel

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is een LCG. De eerste big box en pack expansie zijn al aangekondigd. Was afgelopen donderdag verkrijgbaar :)

Hoe staat het met je playmats :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• corset
Meer LCG's zijn altijd goed! Netrunner blijft m'n favoriete cardgame :D

• TweakMDS
  • Laatst online: 12:43
In de categorie kasten; onze kast is sinds vanmorgen weer netjes opgeruimd... Er is nu weer plaats (een beetje).

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5802/30977964665_0abfcfbe00_o_d.jpg

Edit: niet de allerduidelijkste foto, ik zal nog wel eens een verse maken waarop alle titels echt leesbaar zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door TweakMDS op 14-11-2016 13:04 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ViNcE schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:59:
[...]

Deze is soms voor €10 bij Amazon.de te halen. Ik las dat het binnenkort weer een lightning deal wordt.
Ja exact, op dit moment ook maar 13,40 bij Amazon.de :)

• corset
SndBastard schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:03:
In de categorie kasten; onze kast is sinds vanmorgen weer netjes opgeruimd... Er is nu weer plaats (een beetje).

[afbeelding]

Edit: niet de allerduidelijkste foto, ik zal nog wel eens een verse maken waarop alle titels echt leesbaar zijn.
Gaaf, zal vanavond onze kasten wel even showen :D

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik heb ook mijn target gekregen op de BGG Secret Santa.
Het is de eigenaar van een gameshop in Budapest. Lastig om iets voor hem te vinden wat hij niet gewoon uit z'n eigen zaak kan halen :p

Hij heeft wel een brief geschreven en een goede wishlist. Ben benieuwd!

• Wormaap
Haha, gaaf :) Die zou ik als first-timer dan misschien weer liever niet gehad hebben :P Maar daar kom je vast uit :)

• Phusebox
Volgend jaar misschien ook nog eens meedoen, dit jaar kon ik gewoon geen wishlist bij elkaar krijgen...

• Wormaap
Hier heb ik eerder spellen uit mijn wishlist gegooid dan toegevoegd. Ik gebruik m'n wishlist op BGG om spellen bij te houden die ik zie, interessant vind en later nog eens wil bekijken. En dat vind ik een prima lijst om voor dit soort dingen ook te gebruiken. De spellen die ik écht wil hebben koop ik zelf wel, voor cadeautjes, math trades en weet ik veel wat vind ik het juist leuk om voor de dingen te gaan die ik verwacht leuk te vinden, maar juist niet direct zou kopen :)

• HellPunk
  • Laatst online: 16:00
Een superleuk spellenweekend gehad - het voordeel van een uitgebreide collectie is dat je gewoon de spellenbeurs zelf in huis haalt :) .

Een korte opsomming:
- Ticket to Ride Nordic Countries (nog steeds met voorsprong mijn favoriete map voor drie spelers)
- Avenue
- Glüx
- Keltis: Das Orakel (nieuw)
- Imhotep (nieuw)
- Träxx
- Bloqs
- Kerala (nieuw)
- Qin

Imhotep was veel lichter dan ik verwacht had, maar mijn zoon en ik vonden het erg leuk. Ik denk dat het wel nog beter/leuker is met vier, we hebben nu met drie gespeeld en er was soms te weinig gelegenheid om je zetten te plannen - voor je het wist wat je boot weg :). Kerala is in sé een abstract met een erg leuk puzzelelement en het ziet er ook erg goed uit. Ook hier denk ik dat meer spelers vereist zijn: omdat je met twee spelers relatief veel tegels gebruikt duurt het spel ook net iets te lang. Beide spellen komen zeker snel terug op tafel!

Mijn vrouw en ik spelen al jaren regelmatig Keltis met de uitbreiding Nieuwe Wegen die onlangs nog door 999 Games heruitgebracht is. Das Orakel biedt weer een nieuwe manier van spelen en we waren dus wel benieuwd naar deze variant. Je hebt nu een extra mogelijkheid om je gespeelde kaarten te gebruiken, maar met twee spelers kost dat per speler eenvoudigweg teveel kaarten om ook je einddoel nog te kunnen bereiken. Dat kwam dus wat minder goed uit de verf, maar het was wel interessant om te zien dat er met ongeveer hetzelfde materiaal toch een heel ander spel kunt maken.

En om het spellenbeursgevoel helemaal echt te maken heb ik Fuse en Diamonds nog besteld - Amazon bleek ze plots allebei tegen een redelijke prijs op voorraad te hebben, dus dan moet je niet twijfelen O-)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Wormaap
HellPunk schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:30:
Een superleuk spellenweekend gehad - het voordeel van een uitgebreide collectie is dat je gewoon de spellenbeurs zelf in huis haalt :) .
Jaja, schep maar op :+ Je hebt maar 50 spellen meer dan ik volgens BGG! :P
Als ik expansions meetel zelfs minder, maar dat is een beetje flauw omdat dan ineens al die losse promo's ook meetellen.

• Phusebox
Iemand interesse interesse in de 5 Minute Dungeon? Bij vijf games hoef je geen verzending te betalen en betaal je enkel 35 CAD voor het spel.

Verwijderd

corset schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:02:
[...]

Het is ook van Soda Pop Miniatures en niet van Cool Mini or Not ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister nieuw record gezet in Agricola. 49 punten! Had niet het gevoel dat het heel goed ging. Had maar 1 lesson gespeeld en een paar slechte minor improvements, alhoewel de combo achteraf vrij sterk was. Als ik 1 graan plante mocht ik bij de harvest alle 3 graan er af halen, dus dat ging wel lekker.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Phusebox schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:18:
Iemand interesse interesse in de 5 Minute Dungeon? Bij vijf games hoef je geen verzending te betalen en betaal je enkel 35 CAD voor het spel.
Ik heb een EB, dat maakt het voor mij minder interessant. Daarnaast is er een kans dat ik hem toch cancel. Het is misschien net iets te duur voor een spelletje met de kinderen. Dit is niet iets dat ik met volwassenen ga spelen.
Ze hebben de matten klaar liggen, maar geen geld meer voor shipping. Als ik extra betaal dan kan ik het meteen krijgen, anders moet ik wachten. Dus ik wacht tot ze weer een beetje geld hebben. Ik heb het al afgeschreven...

[ Voor 27% gewijzigd door ViNcE op 15-11-2016 09:11 ]

Mijn BGG profiel

• Phusebox
ViNcE schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:09:
[...]

Ik heb een EB, dat maakt het voor mij minder interessant. Daarnaast is er een kans dat ik hem toch cancel. Het is misschien net iets te duur voor een spelletje met de kinderen. Dit is niet iets dat ik met volwassenen ga spelen.
Niet met volwassenen? Is het zo kinderachtig dan? Heb me er niet zo zwaar in verdiept en zoek nog wel wat fillers want daar heb ik er nauwelijks van.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Misschien wel maar daar kom ik nog op terug :)
Hoopte al dat ze een grotere pack zouden aanbieden, scheelt toch aanzienlijk!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ViNcE schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:09:

Ze hebben de matten klaar liggen, maar geen geld meer voor shipping. Als ik extra betaal dan kan ik het meteen krijgen, anders moet ik wachten. Dus ik wacht tot ze weer een beetje geld hebben. Ik heb het al afgeschreven...
Pff wat een stel assholes.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-01 21:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik wil wel instappen. Lijkt me erg leuk :)

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Edmin schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:37:
[...]

Ik wil wel instappen. Lijkt me erg leuk :)
Ed ben jij ook van de bordspelletjes? Ik zal dit weekend wat luchtigs meenemen voor de zekerheid :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-01 21:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Elke zaterdagavond spelletjesavond in huize Ed_L!

Ik ben niet echt een die-hard bordgamer en met de kids (2x 8 jaar) moet het niet te ingewikkeld worden, maar ik speel best wat:
Catan (board / card / junior)
Ticket to ride
Machiavelli
Carcasonne
en natuurlijk de oude classics :)

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Oh lachen man dat wist ik niet, leuk!

• HellPunk
Wormaap schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:34:
[...]

Jaja, schep maar op :+ Je hebt maar 50 spellen meer dan ik volgens BGG! :P
Als ik expansions meetel zelfs minder, maar dat is een beetje flauw omdat dan ineens al die losse promo's ook meetellen.
_O- . Ik heb vandaag als boetedoening mijn kasten verhoogd, was nog best een hele klus O-). Het was de bedoeling om dat te doen zonder spellen te verhuizen, maar uiteindelijk moest toch alles uit de kast. Nooit gedacht dat karton zo zwaar was :P .

Het was meteen ook een gelegenheid om weer wat spellen op de verkoopstapel te leggen. Als ik dit weekend naar Spel in Antwerpen ga neem ik er ook een paar mee voor GraSpAc. Dat is een organisatie die spellen inzamelt, eventueel aanvult of herstelt en dan verdeelt onder organisaties die werken met kansarme jongeren. Dat lijkt me een goeie bestemming voor spellen die hier hun speeltijd wel gehad hebben.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Even mijn collectie delen via BoardgameGeek > https://www.boardgamegeek...=1&subtype=boardgame&ff=1 heeft iemand nog suggesties voor games die hier wellicht tussen passen?

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MrVegeta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:33:
Even mijn collectie delen via BoardgameGeek > https://www.boardgamegeek...=1&subtype=boardgame&ff=1 heeft iemand nog suggesties voor games die hier wellicht tussen passen?
Leuke collectie! Ik mis nog een beetje de fillers en de partygames. Ik weet niet of je dat ooit nodig hebt, maar het is makkelijk om voor elke situatie iets te hebben. Wat je nu hebt is behoorlijk zwaar en voor een vier (max. 5) spelers gok ik. Simpele kaartspellen zoals Love Letter, No thanks en zo zijn altijd wel makkelijk om te hebben. Ook spellen voor grotere groepen kunnen leuk zijn.. Uiteraard is dat sterk afhankelijk van je groep. Als je altijd met dezelfde groep speelt, dan hoef je niet zo'n brede collectie te hebben (maar je vroeg er zelf om ;) ).

ps. Stuur even een berichtje als je geekgold wil hebben voor een avatar.

Mijn BGG profiel

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja filler games, niet echt mijn ding :p Mijn vriendin heeft dan nog wel Bonanza die ze graag doet maar dan haak ik altijd al snel af op zoek naar iets anders ;). Maar goede suggesties, zal eens kijken.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja filler games, niet echt mijn ding :p Mijn vriendin heeft dan nog wel Bonanza die ze graag doet maar dan haak ik altijd al snel af op zoek naar iets anders ;). Maar goede suggesties, zal eens kijken. Ik zal proberen ff een foto te schieten van de collectie vanmiddag. Zijn er nog anderen met een BGG collectie, ben wel benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 15-11-2016 14:57 ]

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MrVegeta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:55:
Ja filler games, niet echt mijn ding :p Mijn vriendin heeft dan nog wel Bonanza die ze graag doet maar dan haak ik altijd al snel af op zoek naar iets anders ;). Maar goede suggesties, zal eens kijken. Ik zal proberen ff een foto te schieten van de collectie vanmiddag. Zijn er nog anderen met een BGG collectie, ben wel benieuwd.
Het hoeven niet perse simpele games te zijn: 7 wonders speelt met 7 en duurt minder dan een uur. Between 2 Cities duurt niet eens 20 min, speelt ook met 7 en blijft een leuke uitdaging. :)

Mijn BGG profiel

• Wormaap
Da's best een leuke collectie :) Omdat je geen plays gelogd hebt, en zo goed als geen ratings en comments hebt is het alleen een beetje lastig om iets aan te raden :P
Hier op verzoek dan mijn collectie :)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:20
Leuke collectie inderdaad MrVegeta. Maar de vraag is; wat mis je denk je? Voor wat voor situatie of doeleinde?

Hierbij de mijne;

https://www.boardgamegeek.com/collection/user/Loonens

Ondertussen wat verkocht en toch weer wat gekocht. Ik moet echt gaan oppassen dat ik teveel 4 player euro games in mijn collectie ga krijgen :D.

• HellPunk
MrVegeta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:33:
Dan kan ik niet achter blijven: BGG collection ;) .

Ik mis vooral nog een droge euro in jouw collectie, misschien iets van Stefan Feld? :+

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is bij mij wel vrij veel ameritrash games, ik vind sfeer en thema wel erg belangrijk. Ik koop overigens wel alleen games die ik ook daadwerkelijk speel :p

[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 15-11-2016 15:55 ]

• StealthyPeanut
MrVegeta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:55:
Het is bij mij wel vrij veel ameritrash games, ik vind sfeer en thema wel erg belangrijk. Ik koop overigens wel alleen games die ik ook daadwerkelijk speel :p
Weleens gekeken naar Trickerion? Thematisch echt geweldig en een leuk thema. Eigenlijk een beetje The Prestige; The Boardgame.

2 weken geleden op een meet gespeeld met voornamelijk ameritrash liefhebbers. Echt een regelrechte hit bij iedereen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:02:
[...]

Weleens gekeken naar Trickerion? Thematisch echt geweldig en een leuk thema. Eigenlijk een beetje The Prestige; The Boardgame.

2 weken geleden op een meet gespeeld met voornamelijk ameritrash liefhebbers. Echt een regelrechte hit bij iedereen.
Zou hem bijna backen tijdens de Kickstarter maar nooit gedaan. Goed idee om nog eens naar te kijken, zag er toen inderdaad leuk uit.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hierbij mijn collectie, zag wel dat ik wat ratings wil/ga herzien :)

• Phusebox
Mijn collectie is maar bescheiden.

• HellPunk
MrVegeta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:55:
Ik mag me aangesproken voelen :+ . Thuis wordt zeker niet elk spel even veel gespeeld, maar gelukkig heb ik weinig of geen miskopen - dus dingen die echt niemand wil spelen. Die spellen gaan ook snel de deur uit. En af en toe ga ik door de verzameling heen en gaan ook spellen die door andere verdrongen zijn weg. Zo hou ik het toch nog een beetje beschaafd (denk ik) O-)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

HellPunk schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:33:
[...]

Ik mag me aangesproken voelen :+ . Thuis wordt zeker niet elk spel even veel gespeeld, maar gelukkig heb ik weinig of geen miskopen - dus dingen die echt niemand wil spelen. Die spellen gaan ook snel de deur uit. En af en toe ga ik door de verzameling heen en gaan ook spellen die door andere verdrongen zijn weg. Zo hou ik het toch nog een beetje beschaafd (denk ik) O-)
Bij mij is budget nog wel een limiterend factor. En ik had mijn statement anders moeten formuleren, ik koop eigenlijk alleen spellen die ik graag wil spelen. Zo heb ik laatst voor een prikkie Twilight Imperium gespeeld maar gaat het wel wat moeite kosten om die vierde speler er bij te vinden.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Afgelopen maandag voor de eerste keer een paar potjes The Resistance: Avalon gedaan die we laatst aan een vriendin cadeau gedaan hebben. Alleen van filmpjes wist ik hoe het spelverloop was maar die had ik een hele tijd geleden gekeken dus ook voor mij was het even inlezen. Vervolgens 3 potten gedaan en de snelheid van het spel vond ik (maar de rest ook) vrij prettig. Het spel werd ook beter naarmate we het vaker speelden.

Vervolgens nog een pot Eldritch Horror gedaan met 3 vrienden en die een vrij snelle uitleg gegeven en de eerste ronde ze gezegd wat ze moesten doen (inclusief opties afwegen ter verduidelijking). Toen hadden ze het vrij vlot door en zijn we zo ver gekomen dat we bijna het tweede objective gehaald zouden hebben alleen was het al te laat voor een doordeweekse dag dat we zijn gestopt. Desondanks was iedereen erg enthousiast en was hun voorstel om vanavond gelijk nog maar een pot te doen. Wellicht schuiven nog 2 andere vrienden aan die ook geïnteresseerd zijn geraakt dus dat spel introduceren gaat lekker!

Eens kijken of we vanavond de wereld voor Azathoth kunnen behoeden ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Misschien is dit nog wat voor je > https://boardgamegeek.com...eldritch-horror-base-game https://boardgamegeek.com...ssheets-v2-eldritch-horro Een paar custom made eindes voor wanneer je het spel verslaat.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:05
Wauw tof allemaal.
Hier ook een leuk (lang) weekend gehad. Vrijdag heb ik D&D gedaan, nu niet meteen een bordspel maar de heroquest nostalgia kwam wel terug :-)
Dan zaterdag Terraforming mars gespeeld. Heel leuk spel. Gewonnen met een gelijkstand en ik had nog ietsje meer geld over dan de tweede. Heel leuk thema, het spel zit goed ineen. Ondanks dat mijn kaarten niet super waren in het begin heb ik toch mezelf in het spel kunnen houden, en dan op het einde had ik allemaal endgame kaarten in mijn hand waardoor ik nog een mooie sprong voorwaarts maakte. De derde stond ook op 2 puntjes.
Maandag was het tijd voor blood rage. Ook eerste keer dat ik dit speel. Ook erg leuk spel. Hier was ik voorlaatste van de 5, maar heb me goed geamuseerd. De winnaar had wel een dikke 75 punten voorsprong op de 2e. Hij had een taktiek waarin hij enkel gevechten moest verliezen. maar als hij verloor kreeg hij opnieuw mannetjes op het bord. En via zijn kaartje (dat hij mocht bijhouden) kon hij elke keer nog glory of rage stelen... Zeker met 5 een goede taktiek lijkt me.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 09:28
Als we dan toch BGG collecties aan 't delen zijn: dit is de mijne

Xbox Live: Chevalric

• Phusebox
Lointje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:52:
Wauw tof allemaal.
Hier ook een leuk (lang) weekend gehad. Vrijdag heb ik D&D gedaan, nu niet meteen een bordspel maar de heroquest nostalgia kwam wel terug :-)
Dan zaterdag Terraforming mars gespeeld. Heel leuk spel. Gewonnen met een gelijkstand en ik had nog ietsje meer geld over dan de tweede. Heel leuk thema, het spel zit goed ineen. Ondanks dat mijn kaarten niet super waren in het begin heb ik toch mezelf in het spel kunnen houden, en dan op het einde had ik allemaal endgame kaarten in mijn hand waardoor ik nog een mooie sprong voorwaarts maakte. De derde stond ook op 2 puntjes.
Maandag was het tijd voor blood rage. Ook eerste keer dat ik dit speel. Ook erg leuk spel. Hier was ik voorlaatste van de 5, maar heb me goed geamuseerd. De winnaar had wel een dikke 75 punten voorsprong op de 2e. Hij had een taktiek waarin hij enkel gevechten moest verliezen. maar als hij verloor kreeg hij opnieuw mannetjes op het bord. En via zijn kaartje (dat hij mocht bijhouden) kon hij elke keer nog glory of rage stelen... Zeker met 5 een goede taktiek lijkt me.
Grappig hoe smaken verschillen, beide spellen vind ik niet echt super en veel te veel afhankelijk van geluk met de kaarten die je krijgt.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nice, vanavond toch nog een potje Azathoth doen denk ik. Doe ik ditmaal wel de Mystic Ruins erbij al heb ik tot nu toe ook nog geen Expeditions gedaan. Moet ik wel zeggen dat de pot van maandag we wel een Expedition wilden investigaten maar dat die domweg te ver weg lag van alles wat er gebeurde of gedaan moest worden .

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In een andere uitbreiding komen dacht ik de expeditions ook op andere plekken te liggen waardoor ze wat toegankelijker worden :)

• psychoclown

psychoclown

Back in black

MrVegeta schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:02:
In een andere uitbreiding komen dacht ik de expeditions ook op andere plekken te liggen waardoor ze wat toegankelijker worden :)
Toevallig Signs of Carcosa? Want dat is de enige 'kleine' expansion die ik niet heb.

• Lointje
Phusebox schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:18:
[...]

Grappig hoe smaken verschillen, beide spellen vind ik niet echt super en veel te veel afhankelijk van geluk met de kaarten die je krijgt.
Ik heb een heel groot pallet van spellen die ik leuk vind. Het liefst spellen zonder (of zo weinig mogelijk) geluk, maar ik speel even graag een spel met beetje geluk waar je wat geluk met kaartjes moet hebben, maar zelfs een dobbelspelletje kan me enorm boeien op het juiste moment. Ik speel spellen van 8u zonder probleem, of een filler van 5 minuutjes. Op het vlak van gezelschapsspellen ben ik zeker niet moeilijk :)

Het enige wat ik echt minder vind zijn reflexspellen (jungle speed, zenuwen, ...)

• HellPunk
Lointje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:54:
[...]
Ik heb een heel groot pallet van spellen die ik leuk vind. Het liefst spellen zonder (of zo weinig mogelijk) geluk, maar ik speel even graag een spel met beetje geluk waar je wat geluk met kaartjes moet hebben, maar zelfs een dobbelspelletje kan me enorm boeien op het juiste moment. Ik speel spellen van 8u zonder probleem, of een filler van 5 minuutjes. Op het vlak van gezelschapsspellen ben ik zeker niet moeilijk :)

Het enige wat ik echt minder vind zijn reflexspellen (jungle speed, zenuwen, ...)
Ik ben ook zo 'n alleseter, alleen de echt lange en complexe spellen zitten nog niet in mijn pakket. Als ik zes uur speeltijd tot mijn beschikking heb speel ik liever vier of vijf verschillende spellen dan één groot spel.

Real-time games, spellen met timers en reactiespellen horen ook niet tot mijn favorieten. Ik zie wel de lol in van pakweg Escape - Curse of the Temple, maar mijn bloeddruk hoeft niet nog verder de hoogte in >:) . Dat gezegd zijnde: ik heb nu wel Fuse besteld, dat leek me wel een leuke. Wie weet ga ik dan wel helemaal om ;)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:57:ik heb nu wel Fuse besteld, dat leek me wel een leuke. Wie weet ga ik dan wel helemaal om ;)
Fuse is ook mijn eerste realtime game. Ik vond het wel een leuk spel, maar nog wel pittig. Het is me nog niet gelukt. Dat is misschien maar goed ook, je moet er juist steeds beter in worden. Captain Sonar is mijn andere realtime game. Daar heb ik al wat over gezegd, maar als je een keer 6 of 8 man hebt, dan is dit een aanrader.
Verder speel ik ook wel alles. Maar ik heb ook de voorkeur voor kortere spellen, gewoon omdat ik ook liever drie kortere spellen speen dan één lang spel.

Mijn BGG profiel

• StealthyPeanut
Gisteren een heerlijke pot Concordia Brittania gedaan met 3 personen. Wat is dit toch een geweldige game met ontzettend veel diepgang met maar 1 actie per beurt; speel 1 kaart.

Voor mij de tweede keer en voor de anderen de eerste keer. Dit was wel te merken, want ik had mijn focus na een paar rondes gezet op de MARS en MERCURIUS kaarten; alle kolonisten op het bord + alle grondstoffen produceren. Op het einde nog geluk door in alle provincies te kunnen bouwen en veel SATURNUS kaarten op te pikken, waardoor ik daar op het einde 60(!) punten voor kreeg. Totaal kwam ik op 177 punten en dat had voor een deel te maken met de onervarenheid van de andere spelers ( ik had 4 Mars kaarten, 6 Sat. kaarten en 4 Merc. kaarten)

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/8cuxpbiej/20161116_225659.jpg

Eén van de beste spellen die ik heb gespeeld en blijf spelen.

On a different note;

Gisteren Smallworld ontvangen. Op deze manier heb ik ook een soort strategie/conflict gateway game welke ook vaak op tafel gaat komen. Ik maakte de doos open en hier mogen alle andere publishers echt een voorbeeld aan nemen;

2 dubbelzijdige speelborden (voor 2,3,4,5 spelers)
Complete doos indeling waar alle components een eigen plekje hebben.
Een uitneembaar deel wat je langs het speelbord kunt zetten om zo makkelijk toegang te hebben tot de rassen.

Voor jullie misschien oud nieuws, maar ik was echt positief verrast hierdoor :).

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17
StealthyPeanut schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:43:
Gisteren een heerlijke pot Concordia Brittania gedaan met 3 personen. Wat is dit toch een geweldige game met ontzettend veel diepgang met maar 1 actie per beurt; speel 1 kaart.

Voor mij de tweede keer en voor de anderen de eerste keer. Dit was wel te merken, want ik had mijn focus na een paar rondes gezet op de MARS en MERCURIUS kaarten; alle kolonisten op het bord + alle grondstoffen produceren. Op het einde nog geluk door in alle provincies te kunnen bouwen en veel SATURNUS kaarten op te pikken, waardoor ik daar op het einde 60(!) punten voor kreeg. Totaal kwam ik op 177 punten en dat had voor een deel te maken met de onervarenheid van de andere spelers ( ik had 4 Mars kaarten, 6 Sat. kaarten en 4 Merc. kaarten)

[afbeelding]

Eén van de beste spellen die ik heb gespeeld en blijf spelen.

On a different note;

Gisteren Smallworld ontvangen. Op deze manier heb ik ook een soort strategie/conflict gateway game welke ook vaak op tafel gaat komen. Ik maakte de doos open en hier mogen alle andere publishers echt een voorbeeld aan nemen;

2 dubbelzijdige speelborden (voor 2,3,4,5 spelers)
Complete doos indeling waar alle components een eigen plekje hebben.
Een uitneembaar deel wat je langs het speelbord kunt zetten om zo makkelijk toegang te hebben tot de rassen.

Voor jullie misschien oud nieuws, maar ik was echt positief verrast hierdoor :).
Small World staat ook nog steeds op mijn "maybe" wishlist, lijkt mij erg gaaf maar niet het spel wat snel op tafel komt vanwege mijn medespelers. Ik heb bv. GoT 2nd Edition, vind ik ook heel gaaf maar komt te weinig op tafel. Heb sinds vorige week wel de digitale variant van Small World voor mijn telefoon dankzij de humble mobile bundle. Nog niet uitgebreid gespeeld dus durf nog niet te zeggen wat ik er van vind.

Jouw opmerking betreft DoW helemaal mee eens alles zit altijd goed in elkaar qua productie (heb o.a. TTR, Memoir '44, Shadows over Camelot laatste 2de hand aangeschaft).

Van het weekend zelf eindelijk na een verhuizing weer wat gegamed:
- Formula D (met zijn 4en ben ik nog niet overtuigd mede wellicht doordat 2 spelers die finish niet haalde)
- Tokaido (speltechnisch misschien niet heel sterk maar thematisch wel en de twee nieuwe spelers werden 1 en 2 dus ook wel verrassend en leuk daardoor)
- Ticket to Ride: UK (Dit is onze favoriete map met 4, net wat extra uitdagingen t.o.v Europa en deze map win ik "altijd" :9 )
- Love Letter (als afsluiter na wat biertjes lekker simpel paar potjes gespeeld blijf me verbazen over de kracht van dit simpele spelletje)

Gisteren Colt Express gekocht bij amazon.de voor iets meer dan 4e (10e korting voor mastercard klanten en een niet op voorraad boek toevoegen om tot 30e en free shipping te komen) kon ik deze niet laten schieten.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren wederom een pot Eldritch horror gespeeld, ditmaal met 5 waarbij de vijfde speler het halve spel door 2 firsttimers werd gespeeld. Ondanks dat de rest maandag het al redelijk door had kwamen er nu juist ook wat meer strategische discussies omhoog waardoor de snelheid er nog niet helemaal in zat. Helaas ook pas laat kunnen beginnen waardoor we weer niet het spel hebben afgekregen :P

Wel was iedereen nog steeds erg enthousiast en gaan we de volgende keer gewoon in de middag beginnen, nu al top dat ik die gloednieuw tweedehands op de kop heb kunnen tikken.
Mvdbeld schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:20:
[...]

Gisteren Colt Express gekocht bij amazon.de voor iets meer dan 4e (10e korting voor mastercard klanten en een niet op voorraad boek toevoegen om tot 30e en free shipping te komen) kon ik deze niet laten schieten.
Zonde dat je dat nu zegt, inmiddels is die actie verlopen anders had ik Colt Express ook wel even op de kop getikt.

[ Voor 28% gewijzigd door psychoclown op 17-11-2016 10:33 ]

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17
psychoclown schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:24:
Gisteren wederom een pot Eldritch horror gespeeld, ditmaal met 5 waarbij de vijfde speler het halve spel door 2 firsttimers werd gespeeld. Ondanks dat de rest maandag het al redelijk door had kwamen er nu juist ook wat meer strategische discussies omhoog waardoor de snelheid er nog niet helemaal in zat. Helaas ook pas laat kunnen beginnen waardoor we weer niet het spel hebben afgekregen :P

Wel was iedereen nog steeds erg enthousiast en gaan we de volgende keer gewoon in de middag beginnen, nu al top dat ik die gloednieuw tweedehands op de kop heb kunnen tikken.

[...]

Zonde dat je dat nu zegt, inmiddels is die actie verlopen anders had ik Colt Express ook wel even op de kop getikt.
Ah zonde, zie inderdaad op pepper dat de actie is afgelopen, maar wat verwacht je met reacties als "op 4 accounts gebruikt... op 6 accounts etc...) 8)7

• HellPunk
Mvdbeld schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:20:
[...]
Small World staat ook nog steeds op mijn "maybe" wishlist, lijkt mij erg gaaf maar niet het spel wat snel op tafel komt vanwege mijn medespelers.
Smallworld kwam vroeger altijd op tafel als ik mijn vrienden op bezoek had. Je moet er inderdaad de juiste spelers voor hebben, mensen die wat van fantasy houden en er ook tegen kunnen dat het bord helemaal verandert tegen dat zij weer aan de beurt zijn.

Dat laatste is de reden dat mijn vrouw geen Smallworld wil spelen :) . Ik herinner me een keer dat iemand met zijn combo een spoor van vernieling over het hele bord trok - she was not amused >:) . Nu speel ik nog wel af en toe tegen mijn zoon, maar SW is beter met meer, vind ik zelf.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mvdbeld schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:48:
[...]

Ah zonde, zie inderdaad op pepper dat de actie is afgelopen, maar wat verwacht je met reacties als "op 4 accounts gebruikt... op 6 accounts etc...) 8)7
Ja inderdaad, helaas pindakaas :)

• Wormaap
Small World vind ik zelf juist het leukst met twee. Dan wordt het allemaal wat strategischer, met meer is er meer chaos. En meer 'proberen iedereen te overtuigen dat je niet voor staat en een andere speler wel en dus aangevallen moet worden' :P

• Lointje
Wormaap, jij bent net als mijn buurman, die beweert ook altijd bij hoog en laag hoe hij achter staat en hoe we best bv Lointje aanvallen :D Ook al is het duidelijk dat hij wel aan het winnen is ^^

Ik heb smallworld ook nog maar een klein jaar, en ik was ook heel verrast van de doosinhoud. Zelfs in de handleiding staat hoe alles mooi terug in de doos past. Alleen al daarvoor was het bijna de moeite. Zou hem graag ook eens met wat meer spelen dan twee.

• HellPunk
Zonet Cat Box afgehaald bij m'n postpunt, alweer een Kickstarter die goed is aangekomen - blijft toch altijd spannend :+ .

Gisteravond snel Kingdoms uitgeprobeerd, een ouwetje van Reiner Knizia - uit 1994! Had ik toen maar al geweten dat er van deze spellen bestonden :Y

Kingdoms wordt gespeeld op een grid van 5 bij 5. In je beurt kan je ofwel een tegel in het grid plaatsen, ofwel één van je kastelen. De tegels bepalen hoeveel een rij of kolom waard is. Als een rij of kolom vol is vermenigvuldig je die waarde met de waarde van je kastelen en neem je zoveel munten. Als het bord helemaal vol is wordt het gereset. Zo speel je drie rondes, wie op het einde het meesten munten heeft wint.

In sé is dit, zoals de meeste Knizia-spellen, een abstract, maar door de vormgeving merk je daar niks van. Het spel is erg snel aangeleerd en speelt ook vlot. Er zit een beetje 'take that' in en een beetje geluk, maar door de manier waarop het spel verloopt kan een speler nooit een luxe-situatie opbouwen waarmee hij keer op keer een monsterscore haalt. Je kan wel een keer een leuke combo maken, maar meestal scoor je dan in een andere rij of kolom veel minder of hou je minder mogelijkheden over voor de volgende ronde (want kastelen met een hogere waarde kun je maar één keer gebruiken).

Minpuntje: de score-tokens hebben een waarde van 1, 5, 10 en 50. Dat is nogal een grote sprong tussen die laatste twee, wat tokens van 20 waren wel handig geweest. Verder zeer tevreden met de koop - 8 euro (iirc) in de Spiel-veiling was ook geen groot risico ;).

• HellPunk
Even een klein verslagje van ons bezoek aan de spellenbeurs Spel in Antwerpen.

De kinderen keken er al de hele week naar uit, na aankomst werden dan ook meteen de 'houten' speeltafels bestormd: Weykick, sjoelen, Crokinole en Pitch Car . Na een klein half uur hebben we dan het eerste deel van de zaal verkend, met enkele 'opwarmspellen' zoals Rumba Rups, Vos Laat Los, Bellz en een of andere 3D-versie van Vier-op-een-rij.

Daarna stortte mijn dochter zich op het Super Sand (wat later een hele plakboel bleek te zijn >:) ) waardoor mijn zoon en ik de kans hadden op een demo van het populaire Droomhuis. Dit spel had ik eerder links laten liggen omwille van de gelijkenissen met Best Treehouse Ever en Quadropolis, maar in de praktijk bleek het toch om een heel ander beestje te gaan. Een grote meevaller dus, we hebben het later ook gekocht.

Daarna hebben we een paar kleinere spellen gespeeld uit de bibliotheek en toen was het tijd voor weer een grotere titel: Favor of the Pharaoh. Dit heb ik al een paar keer op m'n wenslijst gezet en er weer af gehaald en ik denk dat het er nu wel definitief af blijft. We houden wel van dobbelstenen rollen, maar uiteindelijk voelden we weinig meer bij dit spel dan 'Yahtzee voor gevorderden' :+ .

Na de middag was het tijd voor de uitwisseling n.a.v. de veiling op BGG. Ik had zelf Roborally verkocht tegen een zacht prijsje, genoeg om zelf Rattus + Pied Piper in bijna-nieuwstaat te krijgen. Geen slechte ruil, zeker omdat Roborally toch maar stof stond te happen in de kast.

Daarna hebben we de obligate sessie Loopin' Louie afgewerkt, ons favoriete spellenbeursspel :) en een bezoek gebracht aan de spellenshop (koop van de dag: TTR Rails & Sails voor €51,50!).

Daarop zagen we een vrije tafel met Adventureland van Haba, een spel dat ik al een hele tijd wilde proberen. Helaas stelde het wat teleur. Het spel voelt erg mechanisch aan: kaartjes omdraaien en mannetjes verplaatsen zonder verder al teveel beslissingsruimte. Nu ja, het kan geen kwaad om af en toe ook iets van de wenslijst af te halen >:) . Daarna wel nog lol gehad met een potje Me Want Cookies :)

Ik had gehoopt om ook La Granja: No Siesta te kunnen demoën, maar dat was nergens te zien. Tash-Kalar wilden we ook proberen, maar we vonden de tafel niet meer terug waar we het eerder gezien hadden. Dan maar terug naar de houten spellentafels en even later was het plots tijd om naar huis te gaan - de tijd was weer voorbij gevlogen!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
4de jaar dat we alweer zijn geweest. Dus ook een beetje zien groeien.
Wederom op zondag, dus dan weet je dat er al veel weg is.

Bij binnenkomst eerst op mijn plaat gaan (tja, een neiuwe bril, multifocus, dus dan zie ik geen diepte totdat ik ben gewend aan dat ding). Ik geen pijn, ruilgame wel wat beschadigd, nieuwe eigenaar nam het me gelukkig niet kwalijk. De dame van de entree keek ook meteen of ik in orde was (dat ben ik per definitie nooit natuurlijk). Natuurlijk de prijsvraag gekregen maar zoals gewoonlijk doen we er nix mee, veel te veel tijd vretend voor ons.
Dan even bij BSM een spel afgeleverd en naar de 2de handsstand. Snel gekeken, niks gevonden en mijn eigen 3 spellen afgeleverd. Daarna een rondje waarbij we al snel een lege tafel zagen voor 7 Wonders Duel. Die heb ik hier staan , maar nog niet gespeeld, wij zijn beiden van spelen met uitleg. Dat werd vlot en goed gedaan en zo speelden we een paar rondes. Nog wel een foutje her en der maar we hadden hem nu goed door. Omdat het een beurs is spelen we spelletjes maar een stukje tot we de flow en feeling hebben, dus deze was klaar vor ons naar die paar rondes. Anderen konden dan weer.
Dan even de winkel in. Ik heb sleeves nodig en wat uitbreidingen van games. De sleevs waren er, geen van de uitbreidingen waren geleverd, dus hoppa, overal greep ik naast wat dat betreft. Kijken bij de aanbiedingen en of sommige games nog aan trokken. Gelukkig was er wifi in de tent, daardoor kon deze Hollander kijken hoe sommige games er it zagen die ons op loox aanspraken ; A Game of Gnomes en Monster Mansion. Beiden laten liggen. We hadden ze graag uitgeprobeerd, maar elk spel dat we tot ver in de middag zagen in de winkel was niet te demo-en in de beurs. Our bad luck, kan ik ook niet verwachten. Afijn, de vloer weer op.
Mee zitten kijken naar Tides of Madness, vorige jaar Tides of Times gekocht. Na een goede uitleg en dergelijke toch maar besloten deze voor nu te laten liggen, we zijn nog niet klaar met Times. Maar wel besloten Neuroshima Convoy mee te nemen. A-symetrisch, 2 person. Lijkt wel wat.
Hoppa etenstijd. Onder genot van spelletje keltis. Leuk om 2de hands te scoren op de beurs, maar jammer. Stond er niet. Mijn math en veilinggames oppikken. Daarna aansluiten bij Martin voo reast Indi Compagnie, gaat later een herstartende kickstarter worden. Toen backte ik hem al. Leek me erg leuk, is niet doorgegaan. Achteraf niet erg, ga nu een stuk beter worden. Uitleg gekregen (eerst moest zijn maatje even heel enthousiast worden over mijn net aangeschafte Monster Menace America) en wat zitten kletsen over het spel. De mechanieken spraken me aan, ook wel een spel waarvoor sommige zaken makkelijk en aanvullend een app mag komen. De loox zijn leuk en deze gaat zeker later door ons gebacked worden. Daarna nog gekeken naar Armageddon (afgevallen) en een potje Risky Adventures gedaan. Leuk en grappig. En aangeschaft. Het begon plots erg laat te worden en ik wilde Pixie Queen nog zien en spelen. Niet gebacked toen, maar bleef me wel trekken. Uitleg gehad (oa door de maker zelf) en het is leuk. Echt leuk. Light worker placemenet met een geweldige twist die ook leuk is doorgevoerd. De negatieve punten, voorgestelld door de zweepjes. Wij waren om. De maker nog even gewezen op East ndisch Compagnie (hij ging nog snel kijken ook)
Clash d'Ardeche was er jammer genoeg vandaag niet. Dus die hoop ik later wel eens tegen te komen, ik ga hem nu niet backen.
Toen was het ongeveer tijd. Te weinig tijd gehad om ook eens Small Wonders uit te proberen (heb hem op de Android, maar pakt me niet, games zijn blijkbaar om te spelen met echte mensen). In de rij staan om miojn 2de hands zut terug op te halen. 2 games waren verkocht, 1 lag klaar om te worden verkocht maar blijkbaar had de nieuwe eigenaar even iets anders te doen dus deze meegenomen. 1 spel van mij was wel weg, maar niet afgetekend of gepikt of verzet. Dit is tot volle tevredenheid van mijzelf opgelost.
En zo hadden we weer een leuke dag. Zelf hebben we geen echte last van het niet dempende vermogen van de zaal, we kunnen ons heerlijk afsluiten. Een stel leuke spellen geprobeerd, budget wat in de gaten gehouden (geld over voor de PS4 pro). De hostess en de hostessen zijn allemaal geweldig en het blijft voor ons een heerlijke beurs.
Tot volgende jaar.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Sinds kort in het bezit van Fungie! En ik vind paddestoelen niet eens lekker :/
Het spel is echter wel heel leuk en er gaat meer strategie in als ik van te voren dacht. Hoeveel paddestoelen heb je nodig om te bakken, doe ik er boter bij of cider etc. Mijn vriendin won nét met een paar punten verschil het eerste potje omdat ik zat te wachten op nog ergens een paddestoel maar die was er niet xD Het potje daarop won ik.

De artwork van het spel spreekt me ook erg aan, zeker de donkere 'maan' variant. Mooie kleuren en een leuk spelletje voor twee personen.

Op mijn verlanglijstje staat ook nog Legende van Andor in twee persoon versie. Hierbij zijn er twee helden die naar het koninkrijk proberen te komen. Andor zelf vind ik fantastisch, mooie verhalen en het speelt lekker.
Als de twee persoons versie daar ook maar iets in de buurt komt is dat voor mij al goed :)

Mice Mystic lijkt me ook erg tof om eens te spelen maar dat is weer met een DM. Vaak spelen we maar met twee tot vier personen en dan is zoiets minder leuk.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:45
Daniel_Elessar schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:30:
Mice Mystic lijkt me ook erg tof om eens te spelen maar dat is weer met een DM. Vaak spelen we maar met twee tot vier personen en dan is zoiets minder leuk.
Mice & Mystics heeft geen DM, dus prima met twee tot vier personen te spelen.

• HellPunk
Daniel_Elessar schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:30:
Sinds kort in het bezit van Fungie! En ik vind paddestoelen niet eens lekker :/

Fungi hebben we thuis ook nog liggen, moet ik de regels nog 'ns van leren :o .

Mice & Mystics speel je zonder DM, hoor. Je hebt gewoon iemand nodig die het verhaal voorleest, maar die speelt verder gewoon mee. Aanrader, als je tenminste tegen wat (bad) luck of the dice kunt :P .

• Wormaap
Hier de hele week weinig gespeeld omdat vriendinlief druk was met haar opleiding.
Dinsdagavond ons eerste potje Tides of Madness gespeeld. In Essen gekocht, we hadden Tides of Time nog niet en beiden worden altijd als toffe couple games genoemd. Ik vind Sushi Go! niet meer zo leuk, dus ik was benieuwd of ik drafting en set collection hier wel ging waarderen. Maar wat een leuk spelletje! Bij Sushi Go! is er heel weinig interactie tussen de verschillende sets, sashimi's bij sashimi's, dumplings bij dumplings enzovoorts. Bij ToM loopt dat allemaal veel meer door elkaar. Dus een blauwe kaart die je puntenbonussen geeft voor gele en rode kaarten (of zo :P). Op die manier wordt het allemaal een stukje dynamischer en, wat mij betreft, veel leuker :)

Op vrijdag hebben we Trajan voor het eerst gespeeld. Ik had nog geen Feld, dus ik was erg benieuwd. En ik ben om :) Ik snap waarom mensen de 'point salad' maar niks vinden, want daardoor is het vrij obscuur wat nou goede en slechte keuzes zijn. Maar uiteindelijk wint de efficiëntste toch. En de manier waarop de verschillende acties in elkaar grijpen en elkaar beïnvloeden is ook erg gaaf. Het zou al een prima mid-weight Euro zijn als de actiekeuze vrij was, maar dan komt de mancalamechanic er nog bovenop :) Die maakt plannen nog wat lastiger, maar wel ook interessanter.

Zaterdagavond waren we bij de ouders van mijn vriendin, en daar hebben we Trajan nog een keer gespeeld. Met vier is'ie ook gaaf, al wordt eenzame winst in de militaire- en bouwgebieden flink moeilijker.

Zondag nog twee potjes Ice Cool gespeeld met de familie van mijn vriendin. Gewoon lekker dom pinguïns schieten vindt iedereen altijd leuk :)
En toen we thuis kwamen lag daar het pakket van mijn BGG Secret Santa op me te wachten. Ik mag Castles of Burgundy en The Grizzled in de collectie verwelkomen :) Dus nadat Trajan zo goed beviel hebben we nu ook 'die andere Feld'. En we hebben te weinig gave co-ops, dus The Grizzled is van harte welkom!

• HellPunk
Wormaap schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:42:
Op vrijdag hebben we Trajan voor het eerst gespeeld. Ik had nog geen Feld, dus ik was erg benieuwd. En ik ben om :)
Trajan staat al lang op m'n 'zwarte wenslijst' O-) . Ik heb alleen schrik dat hij wat té complex is. Bora Bora heb ik ook al maanden in de kast staan, maar hij komt er gewoon niet uit om precies die reden. Als je interesse hebt... O-) .

Castles of Burgundy was een van onze eerste echt 'moeilijkere' spellen (dat vonden we toen toch :) ), maar na een paar keer heb je 't wel in de vingers en speelt het erg vlot. Macao is ook een leuke, het windroos-mechanisme geeft je echt een puzzel om op het einde net de juiste blokjes te krijgen. Helaas is die wat minder met twee. Wij hebben ook nog Notre Dame. Zeker geen slecht spel, maar dat voelt wat 'mechanischer' aan. Niet dat het thema van de andere Feld-games afdruipt, maar Notre Dame is helemaal bruin en grijs ;) .

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
HellPunk schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:48:
[...]

Fungi hebben we thuis ook nog liggen, moet ik de regels nog 'ns van leren :o .

Mice & Mystics speel je zonder DM, hoor. Je hebt gewoon iemand nodig die het verhaal voorleest, maar die speelt verder gewoon mee. Aanrader, als je tenminste tegen wat (bad) luck of the dice kunt :P .
Flapperbol schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:48:
[...]

Mice & Mystics heeft geen DM, dus prima met twee tot vier personen te spelen.
Ah dank! ik dacht dat er een DM in zat. Maar als dat enkel voor het verhaal te lezen is is dat helemaal goed :D
Ik vind de stijl en het idee erg leuk maar heb me er niet echt in verdiept toen ik de indruk kreeg dat er 1 iemand is die het spel leidt en ik weet niet waarom maar ik interpreteerde dat een beetje als een DM of als Jack the ripper die tegen de agenten speelt. ga het nog maar eens bekijken dus :)

Bad luck of dice... "check" heb ooit in Arkham Horror met een 12-15 dobbelstenen geen enkele succes gegooid |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel_Elessar op 21-11-2016 16:47 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Wormaap
HellPunk schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:34:
[...]

Trajan staat al lang op m'n 'zwarte wenslijst' O-) . Ik heb alleen schrik dat hij wat té complex is. Bora Bora heb ik ook al maanden in de kast staan, maar hij komt er gewoon niet uit om precies die reden. Als je interesse hebt... O-) .

Castles of Burgundy was een van onze eerste echt 'moeilijkere' spellen (dat vonden we toen toch :) ), maar na een paar keer heb je 't wel in de vingers en speelt het erg vlot. Macao is ook een leuke, het windroos-mechanisme geeft je echt een puzzel om op het einde net de juiste blokjes te krijgen. Helaas is die wat minder met twee. Wij hebben ook nog Notre Dame. Zeker geen slecht spel, maar dat voelt wat 'mechanischer' aan. Niet dat het thema van de andere Feld-games afdruipt, maar Notre Dame is helemaal bruin en grijs ;) .
Je bent van harte welkom om Trajan een keer te komen spelen. Ik vind hem zelf qua moeilijkheidsgraad wel meevallen. Er goed in worden gaat wel even duren, maar leren spelen viel reuze mee :)
Bora Bora ga ik je misschien later nog een keer een berichtje over sturen, maar voor nu ben ik even klaar met aanschaffen :+ Als ik expansions en promo's niet meetel, zit ik nu op 136 spellen, en ik merk dat ik het nu al aardig zonde vind dat een deel te weinig gespeeld wordt. Dus ik ben flink minder aan het aanschaffen en wil juist al die toffe spellen die ik al heb meer spelen :)
Zelfs de Kickstarter van Vital Lacerda's Lisboa laat ik schieten. Al is dat ook voor een deel omdat Eagle-Gryphon hun grote releases toch ook altijd in Essen verkoopt, en 27$ shipping toch wel aantikt :X

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 21-11-2016 21:17 ]

• HellPunk
Wormaap schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:15:
[...]
Je bent van harte welkom om Trajan een keer te komen spelen. Ik vind hem zelf qua moeilijkheidsgraad wel meevallen. Er goed in worden gaat wel even duren, maar leren spelen viel reuze mee :)
Bora Bora ga ik je misschien later nog een keer een berichtje over sturen, maar voor nu ben ik even klaar met aanschaffen :+ Als ik expansions en promo's niet meetel, zit ik nu op 136 spellen, en ik merk dat ik het nu al aardig zonde vind dat een deel te weinig gespeeld wordt. Dus ik ben flink minder aan het aanschaffen en wil juist al die toffe spellen die ik al heb meer spelen :)
Goed idee, nu nog een datum vinden :o .

Nu de storm van de beurzen is gaan liggen ga ik mijn collectie weer eens met een kritisch oog bekijken. Mijn wishlist heb ik gisteren al opgeschoond, er gaan een aantal spellen de verkoop en ik hoop ook een paar trades te kunnen doen. Zo houden we het toch een beetje onder controle, al komen er voor Kerst ook weer een aantal Kickstarters aan ;)

• StealthyPeanut
Trajan is voor mij een net-niet game. Prima met leuke minigames, maar daar blijft het voor mijn gevoel ook bij. Ik mis the big picture zeg maar, wat ik bij andere spellen wel hebt zoals CoBurgundy, Fresco, Brass, Concordia, 7 Wonders, Keyflower, Lewis & Clark en nog veel meer om op te noemen.

• Phusebox
Wormaap schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:15:
[...]
Zelfs de Kickstarter van Vital Lacerda's Lisboa laat ik schieten. Al is dat ook voor een deel omdat Eagle-Gryphon hun grote releases toch ook altijd in Essen verkoopt, en 27$ shipping toch wel aantikt :X
http://www.philibertnet.c...vorite-2100000334629.html
79,95 + 4,95 shipping

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren een eerste potje basis Escape! gedaan met mijn vriendin, ging vrij goed voor de eerste keer maar wel verloren. In ieder geval vinden wij het een leuk spel, volgende keer maar gelijk even de curse en treasure tiles erin gooien voor wat meer diversiteit :)

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:10:
Trajan is voor mij een net-niet game. Prima met leuke minigames, maar daar blijft het voor mijn gevoel ook bij. Ik mis the big picture zeg maar, wat ik bij andere spellen wel hebt zoals CoBurgundy, Fresco, Brass, Concordia, 7 Wonders, Keyflower, Lewis & Clark en nog veel meer om op te noemen.
Mja, ik kan wel zien waarom je dat vindt. Ben het er alleen niet mee eens :P Voor mij hebben de verschillende acties genoeg interactie om het leuk te houden. Ik wil de senaat winnen want dan krijg ik de bonustegel die me punten geeft voor verscheepte goederen dus laat ik nu deze bouwactie doen zodat ik met de dubbele bonusactie die ik kan doen omdat ik net een extra-actietegel in het forum heb gepakt twee stappen met mijn veldheer kan zetten om de 'vijf stemmen in de senaat'-tegel te krijgen die daar ligt, terwijl ik in de mancala de Trajantegel krijg die me straks helpt in de behoeften van het volk te voorzien :P
Je krijgt wat minder duidelijk een doel van het spel, maar dat vind ik hier juist leuk :)
Neeeee. Nu twijfel ik toch weer :X

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 22-11-2016 10:44 ]

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:43:
[...]

Mja, ik kan wel zien waarom je dat vindt. Ben het er alleen niet mee eens :P Voor mij hebben de verschillende acties genoeg interactie om het leuk te houden. Ik wil de senaat winnen want dan krijg ik de bonustegel die me punten geeft voor verscheepte goederen dus laat ik nu deze bouwactie doen zodat ik met de dubbele bonusactie die ik kan doen omdat ik net een extra-actietegel in het forum heb gepakt twee stappen met mijn veldheer kan zetten om de 'vijf stemmen in de senaat'-tegel te krijgen die daar ligt, terwijl ik in de mancala de Trajantegel krijg die me straks helpt in de behoeften van het volk te voorzien :P
Je krijgt wat minder duidelijk een doel van het spel, maar dat vind ik hier juist leuk :)
De synergie is geweldig en dat doet het spel geweldig goed. Maar het uiteindelijke doel is inderdaad niet duidelijk zoals in veel andere spellen. Niet slecht, maar ik merkte dat het voor mij minder leuk speelde.

Maar ik zal niet zeggen dat hij nooit in de collectie komt :). Ik speel gewoon te weinig spellen op dit moment om al aan dit soort spellen "toe te zijn". Ik kan me voorstellen dat ik na veel euro's met duidelijk einddoel, een spel als Trajan leuk vind voor de afwisseling :*) .

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
psychoclown schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:09:
Gisteren een eerste potje basis Escape! gedaan met mijn vriendin, ging vrij goed voor de eerste keer maar wel verloren. In ieder geval vinden wij het een leuk spel, volgende keer maar gelijk even de curse en treasure tiles erin gooien voor wat meer diversiteit :)
Tip: op youtube staan wat alternatieve soundtracks waarbij ze leuke soundeffects hebben gebruikt

Deze is bijv erg leuk: YouTube: Escape: The Curse of the Temple: Yakety Sax Edition

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Basekid schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:53:
[...]

Tip: op youtube staan wat alternatieve soundtracks waarbij ze leuke soundeffects hebben gebruikt

Deze is bijv erg leuk: YouTube: Escape: The Curse of the Temple: Yakety Sax Edition
Nice :)

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:50:
[...]

De synergie is geweldig en dat doet het spel geweldig goed. Maar het uiteindelijke doel is inderdaad niet duidelijk zoals in veel andere spellen. Niet slecht, maar ik merkte dat het voor mij minder leuk speelde.

Maar ik zal niet zeggen dat hij nooit in de collectie komt :). Ik speel gewoon te weinig spellen op dit moment om al aan dit soort spellen "toe te zijn". Ik kan me voorstellen dat ik na veel euro's met duidelijk einddoel, een spel als Trajan leuk vind voor de afwisseling :*) .
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, dat zou pas saai zijn :P

• HellPunk
Wormaap schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:43:
[...]
Neeeee. Nu twijfel ik toch weer :X
Bestellen en dan aan je vriendin geven zodat zij het weer aan jou kan geven bij de volgende verjaardag/kerst/whatever. Zo doe ik het ook voor wat duurdere spellen - als het aan zo 'n gelegenheid gekoppeld is voelt het al minder aan als een luxe-uitgave. Ik weet nu wel wat er voor mij onder de kerstboom gaat liggen, maar dat maakt het niet minder leuk :P

[ Voor 11% gewijzigd door HellPunk op 22-11-2016 11:54 ]

• Lointje
Hier ook een goed spellenweekend gehad. Vrijdag Mysterium gespeeld. Ik was er echter niet bijzonder goed in, of snapte toch de hints van onze geest niet. Maar 2 van de 5 die de eindmeet had gehaald in twee spellen :D Wel heel mooi spel.
Vervolgens pandemic the cure gespeeld. Wel leuk, maar met 5 net iets te veel. Ook enorm veel pech met de dobbelstenen. Hij mag 1 iets niet gooien wat een kans is van 1/216. Gooit hij het toch zeker. Daardoor niet meer gehaald. Wel leuk dus maar niet zeker of ik de dobbelkans er in goed vind. Dan missch liever toch de gewone pandemic. Heb je ook wel de kaart-kans, maar het is iets meer berekend.
Afgesloten met Clank (denk ik). Luchtig spelletje maar enorm leuk wel. De winnaar had ongelooflijk veel geluk dat de draak hem net niet had.

Dan zondag naar spel geweest. Wij hebben vooral wat langere spellen gespeeld en dan ook helemaal uitgespeeld. Rhodes, een workerplacement maar relatief simpel. Ik vind hem goed om workerplacements wat aan te leren aan mensen dus heb hem meegepakt. Dan nog navigador gespeeld. Ik vond hem ook heel leuk en wil hem zeker nog eens spelen. De scores lagen echt dicht bij elkaar ondanks de vele verschillende taktieken. Verder hier en daar nog wat meegeluisterd bij uitleg, spellen geruild etc. Het was de eerste keer spel voor mij, en een aanrader. 5€ inkom (met de bon van hun website), eten en drank aan vrij eerlijke prijzen en de shop die echt wel mooie kortingen geeft. Ik heb er nog wat lotr lcg uitbreidingen meegepakt die goedkoper waren dan online. Vlotte uitleg van spellen, redelijk wat plaats om te spelen (de namiddag was wel wat drukker). Volgend jaar ga ik zeker weer!

• HellPunk
Lointje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:11:
Vlotte uitleg van spellen, redelijk wat plaats om te spelen (de namiddag was wel wat drukker). Volgend jaar ga ik zeker weer!
Ik heb de indruk dat dit jaar zaterdag de topdag was. Er zijn over de twee dagen heen meer bezoekers geweest, maar zondag was het een stuk rustiger dan bij ons vorige bezoek. Toen zijn we echt om vier uur al vertrokken omdat je nergens meer een plekje vond. Het stormweer zal daar wel voor iets tussen gezeten hebben, was bij momenten wel heftig :) .

Verwijderd

Beste Tweakers!

Sinds kort is de Print & Play van het bordspel Je Moeder gratis te downloaden! Voor wie het concept nog niet kent: Je Moeder is een snel en simpel spel dat draait om zwarte, absurde humor, waarbij spelers iedere ronde de grappigste aanvulling op een zin kiezen.

Mocht je nog geen cadeautje voor hebben voor Sinterklaas of Kerst dan is dit absoluut origineel en je bent alleen printkosten en zweetdruppels kwijt :) Je kunt het volledige spel gratis van de website downloaden: www.JeMoederhetSpel.nl

Als je het uitprint volgens de printsuggestie dan ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XhojeRH.png

• Phusebox
Gewoon cards against humanity zeg maar?

Verwijderd

Het is inderdaad met het mechanisme dat cards against humanity ook gebruikt, maar verder is eigenlijk alles anders: andere inhoud, een bord erbij en Nederland staat centraal.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
Zo, afgelopen weekend met drie vrienden weggeweest om ons jaarlijkse bordspellen weekend te laten plaatsvinden. Vanaf vrijdagmiddag tot en met zondagmiddag eigenlijk bijna continu gespeeld afgezien van zondagochtend. Gestart met 2 potten Scythe, daarna de filler Loony Quest, altijd lachen, en hierna 2 potten Cosmic Encounter. Deze had ik aangeschaft in de no shipping auction van Essen en nog nooit gespeeld, maar dit is wel een gaaf spel. Met 5 of 6 nog leuker denk ik. Hierna weer een filler, dit keer Spyfall, na 4 rondes hadden we hier ook weer genoeg van en zijn we verder gegaan met Sheriff of Notthingham. Deze is normaal wel leuk, maar ik vind het geen topper. Hierna een pot Dark Moon gespeeld en de infected heeft verloren. Altijd een interessant spel. Hierna nog 6 potten Codenames gedaan met een aantal leuke wendingen en mooi gekozen woord combinaties. Dit was zeker een topper dit weekend. Veel lol mee gehad.

Hierna was het half 5 vijf en zijn we maar gaan slapen om de volgende ochtend tien uur te starten met Twilight Imperium 3 met de uitbreiding Shattered Empire. Ik speelde de Universities of Jol Nar en de andere rassen waren Hacan, L1z1x en S'ardakk N'orr. Uiteindelijk tweede geworden met 8 punten. De eerste plek 11 en de laatste twee eindigden met 5. We waren om vijf uur klaar, dus het was een erg lange pot... Dit kwam mede door het feit dat ik in ronde twee in mijn eentje een law kon aannemen welke alles veranderde. Checks and balances heet deze law voor de mensen die het vaker spelen, deze zegt dat als je een strategy card kiest dat je deze moet kiezen voor een andere speler die er nog geen heeft. Dit zorgde wel voor een andere dynamiek tijdens het spel. Deze is gedurende het hele spel blijven liggen. :D _/-\o_

Om te ontspannen maar even een potje Catan met Zeevaarders en Ridders en Steden gedaan en deze nog gewonnen ook. Dit begint inmiddels een traditie te worden. Ik speel liever geen Catan en de anderen zijn echte liefhebbers. Ik speel het vaak 1 of hooguit 2x per jaar waarvan 1x op een weekend als dit. Tot nu toe 5 van de 6x gewonnen, dus dat levert altijd leuke momenten op. :Y)

Op zondag rustig afgesloten met Roll for the Galaxy, Escape Room: The Game, Dominion en Codenames 2x. Als ik het zo terug lees hebben we weer genoeg gespeeld. Was ook aardig gesloopt toen ik thuis kwam.. :P Al met al weer een topweekend gehad.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MADG0BLIN schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:06:Vanaf vrijdagmiddag tot en met zondagmiddag eigenlijk bijna continu gespeeld afgezien van zondagochtend.
Wow, dat lijkt me nou heerlijk. Ik heb ook nog steeds plannen om met vrienden een weekend in een huisje te gaan zitten. Weet niet of het er ooit van komt, maar het lijkt me echt leuk om zo een heel weekend te vullen.

Mijn BGG profiel

Pagina: 1 ... 35 ... 163 Laatste