Dank voor de Reddit, ik heb zelf al geen goed gevoel bij de Dark Souls boardgame...gelukkig heb ik mezelf kunnen weerhouden om op de hype-train te stappen als DS fan.MrVegeta schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:13:
[...]
Op reddit.com/r/boardgames zijn ze niet heel positief over Dark Souls. Ik weet zo niet of er boardgames zijn waar je je eigen verhaal in kan breien, maar er zijn wel veel boardgames die een verhaal vertellen en een "DM" hebben.
Zo heb ik laatst Imperial Assault gekocht, daar speel ik de Imperial speler en 4 vrienden spelen de rebel heroes, samen lopen we een campagne door van ~10-15 missies. Erg tof, maar helemaal niet je eigen verhaal vertellen.
Een andere game met veel sfeer is Eldritch Horror (+ de Forsaken Lore uitbreiding). Ook hier is het niet echt je eigen verhaal vertellen, maar de game verteld wel een tof verhaal.
Zelf een verhaal vertellen hoeft in mijn ogen ook niet perse, om dit leuk op te zetten kost het vaak vrij veel tijd en dan kan je gewoon beter een echte pen and paper gaan spelen volgens mij. Imperial Assault klinkt daarom ook wel goed, ik zal hem eens gaan bekijken. Dank!
Eldritch Horror heb ik volgens mij al bij iemand in een kast zien liggen, ik zal eens rondvragen.
Ziet er ook wel leuk uitmaartend schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:55:
Descent 2nd met de nieuwe app.
Ik wilde hem tijdens de Steam sale eigenlijk gaan aanschaffen..Jk_W schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:37:
Dit weekend op Kickstarter This War Of Mine gesteund.
Lijkt me een geweldig spel! Zie hier ook de Rahdo Runthrough:
[video]
Een coop (of eigenlijk coop single player) die gaat om de strijd die burgers moeten voeren in een oorlog. Veel meer een interne strijd dan echt vechten (hoewel dat ook voor komt). Zoals ik het begrjip is het verhaal zeer belangrijk en zitten er ruim 1000 verhaalfragmenten bij, die iedere keer weer zorgen voor een andere beleving.
Mij lijkt het iig heel mooi!