Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Zit er iemand hier bij een spellenvereniging of bezoekt weleens een vaste spellenavond ergens? Zo ja; wat is jullie ervaring een beetje met zulke dingen?

Zat laatst een beetje rond te kijken en zag dat er elke woensdag avond 1 is hier in de buurt. Ben best benieuwd eigenlijk en denk dat ik binnenkort eens langs ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik ging vroeger elke vrijdagavond naar de spellenavond van de lokale spellenwinkel. Helaas is deze gesloten en dezelfde groep heeft nu een spellenvereniging opgericht en speelt elke woensdag in een cafe. Ik vind het lastig om te oordelen. Vroeger was de groep best groot en dan zijn er gewoon gezellige mensen en minder gezellige mensen. Dan had je echt pech als je bij de verkeerde groep kwam. Nu ken ik de meeste mensen wel en is het vooral de leuke groep die door is gegaan. Je woont niet toevallig in de buurt van Arnhem?

Ik zou gewoon eens langs gaan. Als het niet bevalt, dan ga je gewoon weg en heb je toch niks verloren?

ps. toen ik elke week speelde, kocht ik veel minder spellen. Ik heb toen bijna een jaar lang elke week wel een nieuw spel gespeeld van iemand. Prima toch :)

[ Voor 11% gewijzigd door ViNcE op 26-05-2016 23:03 ]

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

StealthyPeanut schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:29:
Zit er iemand hier bij een spellenvereniging of bezoekt weleens een vaste spellenavond ergens? Zo ja; wat is jullie ervaring een beetje met zulke dingen?

Zat laatst een beetje rond te kijken en zag dat er elke woensdag avond 1 is hier in de buurt. Ben best benieuwd eigenlijk en denk dat ik binnenkort eens langs ga.
In Groningen hebben we de tweeweekslijke boardgame meet up, en daar vindt ik (en mijn vriendin) het altijd gezellig. Soms gaat mijn vriendin ook zonder mij als ik andere plannen heb. De spellen die daar worden gespeeld zijn mij vaak net wat te light, maar het is altijd wel gezellig om een biertje te drinken en iets van Lords of Waterdeep te spelen, die meetup zijn vooral veel it'ers van een jaar of 25-35. Er zit in Groningen ook een spellenvereniging en daar komt toch een ander slag volk. Behoorlijk fanatiek, wat groter en daar spelen ook ze wat zwaardere spellen zoals Eclipse etc. Niet helemaal mijn slag volk, maar als je er tussen past is het daar ook erg leuk.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 16-09 11:03
ViNcE schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:30:
Beta is voorbij. Iedereen is nu over naar de nieuwe game pagina. Ik zie niks vreemds, ook niet in de game forums. Heb je het ook met een andere browser?
Ik heb net een forumtopic gevonden, er is iets in de configuratie van BGG veranderd waardoor een van hun domeinen opgepikt wordt door allerhande firewalls. Dat zorgt dan voor een blokkade van grote delen van de spellenpagina's, zoals de fora. Thuis is er dus geen probleem, op 't werk browsen zal dus voorlopig een stuk minder worden O-) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk

Er is een spellenclub die op verschillende locatie rond mijn woonplaats spellenavonden doet. Helaas is dat telkens op dagen dat ik onmogelijk weg kan, maar in de komende zomervakantie wil ik er zeker wel eens naartoe. Het lijkt me wel interessant om ook eens met andere mensen over spellen te praten en iets te spelen. Mijn vaste spellengroep is erg leuk, maar je weet onderhand ook precies hoe iedereen in mekaar zit :P en dat maakt sommige spellen wel wat voorspelbaar.

Vanavond weer een of andere smaak van Ticket to Ride, hoera _/-\o_ .

Edit: oeps, twee keer na mekaar gereageerd 8)7

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:02:
Ik ging vroeger elke vrijdagavond naar de spellenavond van de lokale spellenwinkel. Helaas is deze gesloten en dezelfde groep heeft nu een spellenvereniging opgericht en speelt elke woensdag in een cafe. Ik vind het lastig om te oordelen. Vroeger was de groep best groot en dan zijn er gewoon gezellige mensen en minder gezellige mensen. Dan had je echt pech als je bij de verkeerde groep kwam. Nu ken ik de meeste mensen wel en is het vooral de leuke groep die door is gegaan. Je woont niet toevallig in de buurt van Arnhem?

Ik zou gewoon eens langs gaan. Als het niet bevalt, dan ga je gewoon weg en heb je toch niks verloren?

ps. toen ik elke week speelde, kocht ik veel minder spellen. Ik heb toen bijna een jaar lang elke week wel een nieuw spel gespeeld van iemand. Prima toch :)
Ik kom uit Made, omgeving Breda, dus dat is een beetje uit de richting :+. En ik ga inderdaad een keer langs om te kijken hoe of wat, maar was benieuwd of mensen hier weleens naar zulke avonden gaan.

Maar, hier in de buurt heb je 3 of 4 adressen waar ik aan kan schuiven dus het is altijd wel leuk om eens te gaan kijken. Is het niks? Jammer dan. Ik merk in mijn omgeving dat mijn enthousiasme omtrent bordspellen wel overslaat op mijn vrienden en familie, maar (nog) niet zoals ik het zelf heb :9 . En om dan 1 of 2 avonden per maand met wat andere fanaten gezellig een spelletje te spelen lijkt me wel leuk. Ook een leuke manier om mensen te leren kennen.
MrVegeta schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:56:
[...]

In Groningen hebben we de tweeweekslijke boardgame meet up, en daar vindt ik (en mijn vriendin) het altijd gezellig. Soms gaat mijn vriendin ook zonder mij als ik andere plannen heb. De spellen die daar worden gespeeld zijn mij vaak net wat te light, maar het is altijd wel gezellig om een biertje te drinken en iets van Lords of Waterdeep te spelen, die meetup zijn vooral veel it'ers van een jaar of 25-35. Er zit in Groningen ook een spellenvereniging en daar komt toch een ander slag volk. Behoorlijk fanatiek, wat groter en daar spelen ook ze wat zwaardere spellen zoals Eclipse etc. Niet helemaal mijn slag volk, maar als je er tussen past is het daar ook erg leuk.
Klinkt goed! Bij de zwaardere spellen horen ook inderdaad net wat ander slag volk inderdaad. En dat moet net klikken of niet.
HellPunk schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:58:
[...]

Er is een spellenclub die op verschillende locatie rond mijn woonplaats spellenavonden doet. Helaas is dat telkens op dagen dat ik onmogelijk weg kan, maar in de komende zomervakantie wil ik er zeker wel eens naartoe. Het lijkt me wel interessant om ook eens met andere mensen over spellen te praten en iets te spelen. Mijn vaste spellengroep is erg leuk, maar je weet onderhand ook precies hoe iedereen in mekaar zit :P en dat maakt sommige spellen wel wat voorspelbaar.
Het is ook gewoon leuk om met andere mensen te spelen inderdaad. Als je vaak met dezelfde mensen speelt, dan wordt het allemaal wat voorspelbaar bij sommige games.

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-05-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:58:
Ik merk in mijn omgeving dat mijn enthousiasme omtrent bordspellen wel overslaat op mijn vrienden en familie, maar (nog) niet zoals ik het zelf heb :9 .
Dit herken ik wel. Hoewel het op het moment wat minder is, zou ik uren kunnen kletsen over bordspellen. Dit forum en BGG helpen al een beetje, maar soms zou ik willen dat BGG een chatroom had waar je gewoon de hele tijd over spelletjes kan praten. Ik luister met plezier naar Rahdo zijn podcast, waar hij gewoon uren aan het ouwehoeren is. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26
Ik zou een spellenclub/vereniging ook wel een keer willen proberen, iemand suggesties in Haarlem? Ik weet dat het Spellenhuis ook nog wel eens bordspel-middagen organiseert op de zaterdag maar dit is meestal niet praktisch voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:06:
[...]

Dit herken ik wel. Hoewel het op het moment wat minder is, zou ik uren kunnen kletsen over bordspellen. Dit forum en BGG helpen al een beetje, maar soms zou ik willen dat BGG een chatroom had waar je gewoon de hele tijd over spelletjes kan praten. Ik luister met plezier naar Rahdo zijn podcast, waar hij gewoon uren aan het ouwehoeren is. :)
Idem hier, Rahdo's podcast op en dan het een of ander farmen in World of Warcraft _/-\o_ . Ik lees ook wel veel en luister naar muziek, maar met bordspellen ga ik slapen en sta ik op. Daarom is mijn verzameling ook veel groter dan ze strikt genomen zou moeten zijn: ik beleef gewoon veel plezier aan alles uitzoeken over spellen, ze uitproberen, handleidingen lezen, ... Maar af en toe wil je dat plezier ook wel delen en mijn vrouw kan ook maar zoveel bordspellenpraat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:04
Ik ga ook zo goed als elke vrijdag naar een spellenclub (belgie weliswaar dus ook niet in jouw buurt).
Heel plezant maar zoals hierboven gezegd hangt het af van de mensen. We zijn meestal met redelijk veel, 12-18 man. Dus dan verdeel je je op in groepjes. Er zijn een aantal mensen die enkel heel lichte spellen willen en eerder voor het gezelschap komen. Voor anderen mag het best een pak zwaarder en wordt er 1 groot spel gespeeld voor 3uur en dan nog een filler als afsluiter.

Het voordeel als de club iets groter is, is dat je wel kan zeggen in welk spel je zin hebt. Ik heb het voorbije jaar zo ook bijna elke week een ander spel gespeeld. Heel veel titels die hier in het topic al waren langsgekomen heb ik ook zo gespeeld.

Persoonlijk hou ik wel van de vrijdagavond. Het begint om 19:30 en loopt toch gemakkelijk tot middernacht. Op woensdag is het afhankelijk van de werksituatie voor mij net iets te laat denk ik.

Gewoon proberen dus. Je leert veel spellen kennen en mensen uit de omgeving met dezelfde interesse. Ik heb ondertussen ook al eens in de week bij één van die koppels thuis gaan spelen bijvoorbeeld. En moest het volzitten met mensen die je niet kan uitstaan, dan zoek je een andere club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Hihi. El Grande stond al een tijdje op mijn wishlist, maar het was er nog niet van gekomen om hem te kopen of te spelen. Mijn vriendin had me verteld dat haar ouders hem al een jaar of twintig ongespeeld in de kast hadden liggen, en dat ik daar dus maar eens moest voorstellen om hem te spelen. En waar kwamen ze zaterdag mee aanzetten als extra verjaardagscadeau? Juist :)
Gisteren meteen maar uitgeprobeerd. Niet geweldig met zijn tweeën, maar stiekem beter dan ik had verwacht. En supermakkelijk uit te leggen, maar toch voldoende diepgang om erg interessant te zijn. Ik voorzie dat deze nog erg vaak op tafel gaat komen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Wormaap schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:11:
Hihi. El Grande stond al een tijdje op mijn wishlist, maar het was er nog niet van gekomen om hem te kopen of te spelen. Mijn vriendin had me verteld dat haar ouders hem al een jaar of twintig ongespeeld in de kast hadden liggen, en dat ik daar dus maar eens moest voorstellen om hem te spelen. En waar kwamen ze zaterdag mee aanzetten als extra verjaardagscadeau? Juist :)
Gisteren meteen maar uitgeprobeerd. Niet geweldig met zijn tweeën, maar stiekem beter dan ik had verwacht. En supermakkelijk uit te leggen, maar toch voldoende diepgang om erg interessant te zijn. Ik voorzie dat deze nog erg vaak op tafel gaat komen :)
El Grande is een fantastisch spel inderdaad. Ik heb het wel alleen nog met 4 en 5 personen gespeeld; minder lijkt me ook minder leuk. Er bestaan trouwens iets van 5 uitbreidingen voor het spel.

Is er hier overigens iemand die nog een verdwaald exemplaar van Taipan bezit (van 999games). Is helaas uit de handel genomen (en de Tichu uitgave vind ik niet wat). Ik vraag het hier maar, want in V&A is natuurlijk geen bordspel-categorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Afgelopen vrijdag weer een avondje gespeeld.
1. Arcadia Quest: Al een keer eerder gespeeld. Erg leuk. Soort simpel Descent, alleen dan met 4 Guilds tegen zowel monsters als elkaar vechten. We moesten weer even inlezen, maar uiteindelijk ging het best vlot.
2. Arctic Scavengers: Leuke deckbuilder met iets meer thema dan Dominion. Iets meer interactie en iets meer spanning. Aanrader.

Hmm, ik heb nu zes games op kickstarter die ik volg. Hoewel ik waarschijnlijk niks ga backen, ben ik blij dat er nog steeds interessante nieuwe games komen. Afgezien van Terrible Monster heb ik nog geen game gekocht/gebackt dit jaar. Het gaat goed met mijn voornemens. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Pepper92 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:27:
[...]

El Grande is een fantastisch spel inderdaad. Ik heb het wel alleen nog met 4 en 5 personen gespeeld; minder lijkt me ook minder leuk. Er bestaan trouwens iets van 5 uitbreidingen voor het spel.
Hij was nog best aardig met zijn tweeën, maar zal niet snel mijn eerste keus worden. Daar heb ik te veel leukere tweespelerspellen voor :)
Uitbreidingen had ik al even naar gekeken. Maar het lijkt erop dat die echt serieus veel aan het basisspel veranderen. Terwijl dat naar mijn idee juist schittert in zijn eenvoud. Binnenkort hopelijk eens met meer mensen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vorige vrijdag hebben we TTR: Nederland nog 'ns op tafel gelegd. Die werkt met het principe van tol betalen: als je een route bouwt moet je tol betalen aan de bank. Bouwt dan echter iemand naast jou dezelfde route, dan moet hij de tol aan jou betalen. Kun je de tol niet betalen, dan kost je dat vijf punten.

We hadden deze al enkele keren met z'n vieren gespeeld, maar we hadden het gevoel dat het tolmechanisme niet echt uit de verf kwam. Het geld bleef grotendeels tussen de vier spelers circuleren waardoor je nooit in financiële problemen kwam.

Met drie spelers ligt dat wat anders: omdat er veel minder naast iemand gebouwd wordt gaat het geld vooral naar de bank. Als niemand jouw routes nodig krijg je geen geld en kost het je gewoon punten om een route te bouwen, hetgeen wel erg frustrerend is. Bovendien zijn sommige tickets gigantisch meer waard dan andere met dezelfde moeilijkheidsgraad. Zo kwam het dus dat ik met meer dan negentig punten voorsprong het spel afsloot. Helaas klinkt dat leuker dan het was omdat mijn medespelers niet het gevoel hadden dat ze er iets aan hadden kunnen doen... Als we deze map nog spelen zal het dus zonder tol betalen zijn :) .

Zaterdag ben ik samen met mijn zoon opnieuw aan Mice & Mystics begonnen. We zaten aan hoofdstuk 7 en dat hebben we van de eerste keer gehaald. Het was best wel spannend, met veel kaas voor de vijanden in het begin, maar een episch moment op het einde: mijn zoon gooide met Lily vier hits op de cave centipede waarvan er geen enkele geblokt werd. One-shot dus en op naar hoofdstuk 8!

Gisteren kwam Machi Koro nog 'ns op tafel. Met de 5-5-2-variant verliep het spel erg vlot (50 minuten met drie). In het begin ging het mij nog voor de wind, maar toen de tonijn- en makreelvissersboten door de andere spelers ingepikt werden ging het snel de andere kant op. Uiteindelijk niet gewonnen, maar toch erg leuk!
Wormaap schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Hij was nog best aardig met zijn tweeën, maar zal niet snel mijn eerste keus worden. Daar heb ik te veel leukere tweespelerspellen voor :)
Uitbreidingen had ik al even naar gekeken. Maar het lijkt erop dat die echt serieus veel aan het basisspel veranderen. Terwijl dat naar mijn idee juist schittert in zijn eenvoud. Binnenkort hopelijk eens met meer mensen proberen :)
El Grande is een topspel, maar ik denk inderdaad dat je minstens met drie moet zijn om het echt te laten schitteren. Ik heb hier de Big Box staan en hoewel ik niet meteen met alle uitbreidingen zou willen spelen zijn sommige wel leuk: Portugal en Frankrijk als extra regio's en grotere decks waaruit je de kaarten waarmee je wilt spelen moet selecteren. Zo speelt iedereen met een verschillend deck en dat heeft ook wel wat. Je moet dan wel het basisspel al wat kennen, je moet wel weten welke kaarten te kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door HellPunk op 31-05-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Virus toch gebacked, er waren wat early birds overgestapt naar Giochistarter ivm de mogelijkheid tot betalen in termijnen dus daar mooi van kunnen profiteren. Ik ben wel nog erg aan het twijfelen of ik de 3D Walls erbij al nemen of dat ik genoegen neem met de wall tiles :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

psychoclown schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:41:
Virus toch gebacked, er waren wat early birds overgestapt naar Giochistarter ivm de mogelijkheid tot betalen in termijnen dus daar mooi van kunnen profiteren. Ik ben wel nog erg aan het twijfelen of ik de 3D Walls erbij al nemen of dat ik genoegen neem met de wall tiles :)
Er is nog één early bird beschikbaar. Ik twijfel wel, maar ik zou toch de Essen pickup nemen. Misschien dat ik het in Essen even probeer, maar ik ben bang dat ik het veel te weinig speel. Ziet er wel heel leuk uit en ik zoek nog een realtime spel.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ViNcE schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Er is nog één early bird beschikbaar. Ik twijfel wel, maar ik zou toch de Essen pickup nemen. Misschien dat ik het in Essen even probeer, maar ik ben bang dat ik het veel te weinig speel. Ziet er wel heel leuk uit en ik zoek nog een realtime spel.
Spelmechaniek spreekt me wel erg aan zoals roll the cubes en het feit dat iemand niet dood gaat maar blijft spelen. Daarnaast is de 5-6 speler variant een aardige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
En weer een toffe kickstarter online. Al funded in anderhalf uur.
https://www.kickstarter.c...embers-of-a-forsaken-star

Net gebacked, kon het niet laten.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Eh... kickstarter is een beetje uit de hand gelopen de laatste maanden... Ik heb Virus en Ave Roma gisteren ook maar gebacked. Virus leek me niet helemaal mijn spel, maar het zag er mooi uit en het is ook wel leuk om afentoe een avondje iets "uit de comfort zone" te spelen.
Voor mij zit er een zekere verslaving in Kickstarter omdat je ook het idee hebt dat sommige spellen nooit meer te krijgen gaan zijn...

Gelukkig ook nog gespeeld en niet alleen gezocht / besteld / gebacked.
Afgelopen week hebben we Concordia en Istanbul (meteen 2 x) nog gedaan. Beide erg sterke spellen. Waar je bij Concordia precies moet meten om je punten perfect af te stemmen is het bij Istanbul ook gewoon een snelle race. Wel heel leuk, en met 4 spelers sta je elkaar veel minder in de weg dan je zou verwachten als je het "bord" zo bekijkt.

Voor dit weekend staat in ieder geval Hawaii op het programma, en misschien wagen we ons nog aan Arkham Horror met een paar uitbreidingen (tenminste Innsmouth en King in Yellow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Leuke verhalen allemaal weer! Afgelopen weekend helaas weinig gespeeld, maar as. vrijdagavond weer een spellenavond en zondag ook. Als het aan mij ligt speel ik elke dag iets, maar dat is helaas niet voor iedereen zo in mijn omgeving :D :+.

Ik was al langere tijd gecharmeerd van Brugge, maar nooit van gekomen om hem te bestellen. Na nog een keer de Rahdo film te bekijken is het voor mij geen twijfel meer; Lijkt me een heerlijke game! Bijna ook El Grande nog opgehaald, maar die heb ik maar even gelaten voor wat het is.

Kickstarter laat ik bewust even voor wat het is.....anders schiet mijn banksaldo nog verder omlaag.
Ook al heb ik geen tijd en mensen om hem te spelen, toch maar bij besteld :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gisteravond eindelijk weer eens verder kunnen gaan met Imperial Assult. Ik als Empire had een moeilijke taak die ik verkeerd had aangepakt waardoor ik verloren had. Het scheelde niet veel, als ik sommige dingen beter aan had gepakt had ik waarschijnlijk wel kunnen winnen. Echt een mooie game!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SndBastard schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:24:
Eh... kickstarter is een beetje uit de hand gelopen de laatste maanden...
Bekend verhaal, hoewel ik me nu een beetje probeer in te houden. Ik heb me voorgenomen dat ik eerst alles moet spelen wat ik nog heb liggen, voordat ik weer verder ga backen. Maar heel af en toe komt 't dan toch wel eens voor dat je iets leuks tegenkomt en backed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57

Mijn ervaring is positief. Ik ben in 2012 een keer gaan meespelen bij een spellengroep en sindsdien eigenlijk elke week geweest (ziektes en vakanties uitgezonderd). De groep speelt thuis bij het stel dat er mee begonnen is. Ze hebben een redelijk groot huis, waar je met gemak 16 mensen kunt laten spelen. In het begin waren het vooral de middelzware tot zware euros die op tafel kwamen, maar mede door mij komt er ook regelmatig wat meer thematische spellen voorbij (Arcadia Quest, Blood Rage, Zombicide, etc.).

En mocht ik daar niet willen spelen, dan kan ik ook nog wekelijks terecht in de lokale spellenwinkel en bij een cafe in het centrum. En ik kan ook nog Warhammer spelen bij de lokale Games Workshop, dus ik heb genoeg keuze om spellen te spelen!

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

TERW_DAN schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Bekend verhaal, hoewel ik me nu een beetje probeer in te houden. Ik heb me voorgenomen dat ik eerst alles moet spelen wat ik nog heb liggen, voordat ik weer verder ga backen. Maar heel af en toe komt 't dan toch wel eens voor dat je iets leuks tegenkomt en backed.
Exact, al moet ik wel zeggen dat de meeste van de games die ik nu via Kickstarter gekocht heb wel vaak op tafel komt. Mijn vriendengroep is er over het algemeen ook erg over te spreken. Nou ben ik wel redelijk kritisch maar toch ook bemerk ik soms de hype om de reden die SndBastard noemt. Scheelt ook dat ik bijna geen van de games (nog) retail heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Van Kickstarter gesproken: ik ben via een Duitse groepspledge toch maar ingestapt in Vikings Gone Wild, dat scheelt mooi tien euro in de prijs; Met de exclusives die erbij zitten moet ik die wel terug kunnen verdienen, moest het hier toch niet in de smaak vallen.

Ik kijk overigens nooit meer naar de prijs als ik eenmaal gebackt heb. Als je zeker wilt zijn dat je de laagste prijs betaalt voor een spel en dat het er precies zo uitziet als op de foto's, dan is wachten op retail meestal de betere optie - maar dan moet je ook het risico aanvaarden dat het spel niet meer in retail te vinden gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

psychoclown schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:08:
[...]

Exact, al moet ik wel zeggen dat de meeste van de games die ik nu via Kickstarter gekocht heb wel vaak op tafel komt. Mijn vriendengroep is er over het algemeen ook erg over te spreken. Nou ben ik wel redelijk kritisch maar toch ook bemerk ik soms de hype om de reden die SndBastard noemt. Scheelt ook dat ik bijna geen van de games (nog) retail heb gezien.
Dat is bij de meeste games die ik heb gebacked eigenlijk ook wel het geval, maar het gaat er meer om dat we er gewoon heel veel hebben op het moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
'Gaat misschien niet in retail komen' probeer ik zelf te vermijden als reden om te backen. Als een spel écht goed is wordt het vaak ook wel in retail opgepikt, of toch minimaal via onlinewinkels of de uitgever zelf. Er zijn zó belachelijk veel goede spellen dat ik weiger uit FOMO de hoofdprijs te betalen. Ik back dus vooral voor toffe exclusives en om mee te helpen om een spel werkelijkheid te laten worde :) De alternatieve tokens en mini's van Blood Rage vind ik bijvoorbeeld de moeite waard om extra voor betaald te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik ga vrijdagavond Star Wars Rebellion doen... Ik ben bang dat het een lange avond gaat worden. Ik ben van mezelf niet zo'n Star Wars fan (vind t wel leuk, maar niet geweldig), en heb me een beetje laten ompraten om dit toch te gaan spelen. Ik hoop dat ik het spel een beetje kan bevatten en dat het me lang genoeg boeit.

Wat Kickstarter betreft heb ik momenteel 2 spellen gebacked, namelijk: Tiny Epic Western en Revenge of the Dictators. Die laatste kan ik ophalen op Spiel in Essen dit jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

B00st3r schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:19:
Ik ga vrijdagavond Star Wars Rebellion doen... Ik ben bang dat het een lange avond gaat worden. Ik ben van mezelf niet zo'n Star Wars fan (vind t wel leuk, maar niet geweldig), en heb me een beetje laten ompraten om dit toch te gaan spelen. Ik hoop dat ik het spel een beetje kan bevatten en dat het me lang genoeg boeit.

Wat Kickstarter betreft heb ik momenteel 2 spellen gebacked, namelijk: Tiny Epic Western en Revenge of the Dictators. Die laatste kan ik ophalen op Spiel in Essen dit jaar. :)
Als je nog niet bekend met de game is het misschien een idee om op Youtube een korte playthrough te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Gisteravond hebben mijn vriendin en ik eindelijk Samara eens uitgeprobeerd. Die had ik een tijd geleden gebackt en in Maastricht bij de designer opgehaald. Conclusie na één potje: best aardig :) Niet superdiepgaand ofzo, maar het speelt wel vlot en is makkelijk op te pikken. Niet iets dat héél vaak op tafel zal komen, maar zeker geen miskoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Gisteren weer een kleine gameday gehad, met mijn vriendin en nog een vriend :)
Begonnen met Kingdom Builder. Blijft een leuk, simpel spelletje. Tot dusver heb ik'm vooral met zijn tweeën gespeeld. Met drie is toch wel weer wat anders, omdat je elkaar veel meer in de weg zit. Uiteindelijk met één punt verschil gewonnen.
Vervolgens een potje El Grande. Met drie zeker leuker dan met twee, maar tegelijkertijd ook een heel ander spelletje! Met twee krijgt alleen de speler met de meeste caballero's in een regio punten, met drie de nummer twee ook. Daardoor werd het enorm lastig om degene die voor lag terug te halen, want die zorgde gewoon dat'ie in veel regio's tweede lag. Uiteindelijk ben ik met een punt of acht verschil tweede geworden, met mijn vriendin daar weer een paar punten achter. Dus een krappe overwinning! :)
Daarna een pot Brass. Tot dusver had ik die alléén nog maar met zijn tweeën gespeeld, dus met drie was helemaal nieuw. Wat een waanzinnig gaaf spel is dat toch! Ik leek het hele spel lang flink voor te liggen, mijn inkomsten waren hoger dan die van de andere twee spelers bij elkaar. Maar terwijl ik leuk fabriekjes was aan het bouwen, was mijn vriendin stiekem gigantisch veel punten aan het scoren aan transport links. In mijn hoofd waren die links een paar niet zo significante bonuspuntjes, maar dat viel toch tegen toen ze er meer punten voor kreeg dan ik voor al mijn industrie :+
Als laatste een pot Blood Rage gespeeld. Met zijn tweeën is dit spel belabberd. Zodra er één battle is gevochten heeft de winnaar dusdanig de overmacht dat'ie na een paar beurten al vrijwel niet meer tegen te houden is. Met drie was dat een stukje minder. Al had ik uiteindelijk nog steeds de kans om redelijk onaantastbaar uit te lopen en met een verschil van 70 punten te winnen. Nu nog eens een keer met vier of vijf spelen, en eens kijken of'ie dan echt veel beter wordt :) In ieder geval vind ik'm wel leuk.

Hebben andere mensen nog gespeeld dit weekend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Net een spellenmiddag achter de rug!

Begonnen met 3 man met Munchkin. Grappig, maar op deze manier geen blijvertje helaas. Ik ga nog wat handige prints doen om je kaarten op te leggen. Dat moet al een hoop schelen denk ik.

Daarna Tsuro op tafel en dat was vanwege zijn eenvoud een succes. Eerst met 3, daarna 4 en uiteindelijk 5 gespeeld. Leuke game!
Daarna Kingdom Builder op tafel voor 3 man. Met de verkeerde stadstegels mis je toch wat diepgang. Leuke game en toegankelijk, maar het gevoel wordt al snel als "simpel en saai" op het moment dat je verkeerde kaarten trekt en hiermee wat pech hebt.
Ik denk dan ook dat KB meer tot zijn recht komt als je met 4 man speelt. Je zit elkaar sneller in de weg.

Gezellige middag, maar spellen hadden wat sterker kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-06-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Van het weekend niet veel gespeeld. Wel Jaipur voor de eerste keer gedaan. Leuk spelletje, korter dan de 30 minuten die op de doos staat. Altijd beetje afwegen of je potentieel goede kaarten voor de andere open legt, of dat je toch maar voor de zekerheid gaat met dan kans op minder punten. Uiteindelijk gewonnen met 2-0 omdat mijn tegenpersoon 5 kamelen moest nemen en er lekker veel diamantjes en goud omgedraaid werden. Deze ga ik zeker nog vaker spelen.
Edit: even vergeten maar vrijdagavond in de spellenclub agricola voor de eerste keer gespeeld. Mooi 2e geworden van de 4 na de speler van wie het spel was en het dus al meermaals gespeeld had. Ik snap wel waarom hij zo hoog staat, echt plezant!

Verder met de volledige week treinstaking ook van geprofiteerd om samen met een kameraad die ook thuiswerkte na het werk af te spreken en wat LOTR LCG de 12 saga's af te werken. Het is zo wat legacy achtig, behalve dat je wel nog kan herspelen. Je moet goede en slechte kaarten toevoegen aan je decks afhankelijk van je uitkomst. Beslissingen maken die ook in volgende scenario's impact gaan hebben. Zat goed in elkaar, onze deckjes waren ook heel gebalanceerd en goed op elkaar ingespeeld. Ik moet wel zeggen dat we op easy mode speelden, dus dat maakte het net dat tikkeltje eenvoudiger.
Dit blijft ons spel waar we elke keer opnieuw naar terug grijpen en waar ook al veel te veel geld in zit :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Lointje op 06-06-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dan ook maar een verslagje van mijn kant:

Vrijdag eerst gestart met alweer een potje Bonanza, daarna was Karuba aan de beurt. We hebben het ondertussen een keer of tien gespeeld en ik vind het ondertussen net iets te eenvoudig, maar het blijft leuk en ik zal er nooit nee tegen zeggen.

Daarna hebben we het lichte thema verder gezet met The Little Prince: Build me a Planet. Dat heb ik tot nu toe alleen met de kinderen gespeeld en die waren na twee minuten vertrokken met de regels. Mijn volwassen medespelers hadden er vreemd genoeg veel meer moeite mee, maar toch (of net daarom) wel veel lol gehad.

Gisteren hebben we EINDELIJK Templar: Secret Treasures op tafel gelegd voor een spel met drie spelers. Eindelijk, want dit spel heb ik al sinds Essen 2013 in de kast staan :o . We hadden dit al eens geprobeerd met twee en dan komt er een dummy-speler bij, maar het spel leek dan niet zo goed uit de verf te komen. Met drie bleek het wel goed te werken, helaas verloor zoonlief halverwege de interesse - waarschijnlijk omdat hij een paar keer na mekaar niet de kaart kon spelen die hij wou spelen ;) . Komt zeker en vast weer opnieuw op tafel, ooit zullen we het wel eens helemaal uit spelen :+ .

Daarna nog een potje Pagode gedaan en toen was 't weekend weer voorbij :'( .

Daarnaast ben ik ook nog bezig geweest met spellen klaar te maken voor verzending. Ik heb onlangs een spel of vijftien te koop gezet op BGG en daar zijn er nu alles samen vijf van de deur uit. Er is dus nu eindelijk weer wat plaats in de kast - het ziet er ook gewoon beter uit zonder die 'ongewenste' dozen her en der :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Heb je toevallig een linkje naar je te-kooplijst op BGG? Ben wel benieuwd wat je te koop hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:30:
Dan ook maar een verslagje van mijn kant:

Vrijdag eerst gestart met alweer een potje Bonanza, daarna was Karuba aan de beurt. We hebben het ondertussen een keer of tien gespeeld en ik vind het ondertussen net iets te eenvoudig, maar het blijft leuk en ik zal er nooit nee tegen zeggen.

Daarna hebben we het lichte thema verder gezet met The Little Prince: Build me a Planet. Dat heb ik tot nu toe alleen met de kinderen gespeeld en die waren na twee minuten vertrokken met de regels. Mijn volwassen medespelers hadden er vreemd genoeg veel meer moeite mee, maar toch (of net daarom) wel veel lol gehad.

Gisteren hebben we EINDELIJK Templar: Secret Treasures op tafel gelegd voor een spel met drie spelers. Eindelijk, want dit spel heb ik al sinds Essen 2013 in de kast staan :o . We hadden dit al eens geprobeerd met twee en dan komt er een dummy-speler bij, maar het spel leek dan niet zo goed uit de verf te komen. Met drie bleek het wel goed te werken, helaas verloor zoonlief halverwege de interesse - waarschijnlijk omdat hij een paar keer na mekaar niet de kaart kon spelen die hij wou spelen ;) . Komt zeker en vast weer opnieuw op tafel, ooit zullen we het wel eens helemaal uit spelen :+ .

Daarna nog een potje Pagode gedaan en toen was 't weekend weer voorbij :'( .

Daarnaast ben ik ook nog bezig geweest met spellen klaar te maken voor verzending. Ik heb onlangs een spel of vijftien te koop gezet op BGG en daar zijn er nu alles samen vijf van de deur uit. Er is dus nu eindelijk weer wat plaats in de kast - het ziet er ook gewoon beter uit zonder die 'ongewenste' dozen her en der :D .
Templar komt met 4 of 5 spelers eigenlijk nog wat beter uit de verf. Opties worden dan regelmatig geblokkeerd en omdat één ronde dan ook wat langer duurt komt het regelmatig voor dat het spel halverwege alweer compleet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Robkazoe schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Templar komt met 4 of 5 spelers eigenlijk nog wat beter uit de verf. Opties worden dan regelmatig geblokkeerd en omdat één ronde dan ook wat langer duurt komt het regelmatig voor dat het spel halverwege alweer compleet veranderd is.
Het nadeel met twee, en ook een beetje met drie, is vooral dat het wel even duurt voordat het bord gevuld raakt. Je kan dan ook makkelijk een kamer voor jezelf 'opeisen', er komt dan wat minder strategie aan te pas. Ik kijk er naar uit om het eens met vier te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Even iets totaal anders; hoe zit het eigenlijk met die bordspellenmeet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

StealthyPeanut schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:07:
Even iets totaal anders; hoe zit het eigenlijk met die bordspellenmeet? :D
Bijna niemand heeft m'n datumprikker ingevuld (jij 2 keer geloof ik en nog 1 andere). Denk dat we 't gewoon wat harder moeten roepen in 't topic.

Wat mij betreft zijn jullie nog steeds welkom om een keertje in Wijchen langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Wijchen - 1u57 without traffic voor mij, daarom dat ik niet echt had ingevuld. Op zich kan het wel maar dat is al 4 uur in de auto zitten.

Verder, er is weer een actie van bol.com voor reisspelletjes 2 voor 20€ Niet superaanbieding gezien vele uit de lijst sowieso al maar 10€ kosten, maar heb vorig jaar patchwork zo gekocht voor 10€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

TERW_DAN schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:14:
[...]

Bijna niemand heeft m'n datumprikker ingevuld (jij 2 keer geloof ik en nog 1 andere). Denk dat we 't gewoon wat harder moeten roepen in 't topic.

Wat mij betreft zijn jullie nog steeds welkom om een keertje in Wijchen langs te komen.
Die heb ik gemist dan want ik heb niks voorbij zien komen. Tenzij je doelt op de oude datumprikker, die ik bewust niet ingevuld had omdat ik dacht dat er nieuwe zou komen.

Zijn er overigens al mensen die de nieuwe kickstarter van CoolMiniOrNot, Massive Darkness, hebben gebacked? Ik ga het waarschijnlijk wel doen want de setting, het concept en al die minis zijn toch wel erg aanlokkelijk!

[ Voor 22% gewijzigd door psychoclown op 09-06-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik las juist ergens dat de gameplay echt matig was en dat je het alleen moest doen voor de mini's of voor de doorverkoop (maar dat zal wel USA zijn). Hoewel ik het leuk vind, zal ik nooit zoveel geld in een spelletje stoppen. Ik zal het toch nooit vaak spelen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

psychoclown schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Die heb ik gemist dan want ik heb niks voorbij zien komen. Tenzij je doelt op de oude datumprikker, die ik bewust niet ingevuld had omdat ik dacht dat er nieuwe zou komen.
Ik heb er maar 1 aangemaakt, maar we zouden nu sowieso een nieuwe moeten maken, omdat alle data maar tot ergens begin juni gingen (en dat is het inmiddels :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
[...]

Zijn er overigens al mensen die de nieuwe kickstarter van CoolMiniOrNot, Massive Darkness, hebben gebacked? Ik ga het waarschijnlijk wel doen want de setting, het concept en al die minis zijn toch wel erg aanlokkelijk!
Ik heb hem wel gebacked, ook nog early pledge met wat mazzel. Ik weet alleen niet of ik hem houdt. De gameplay video gekeken, maar weet het nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

TERW_DAN schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Ik heb er maar 1 aangemaakt, maar we zouden nu sowieso een nieuwe moeten maken, omdat alle data maar tot ergens begin juni gingen (en dat is het inmiddels :P).
Dan is een nieuwe wel op z'n plaats :P
MADG0BLIN schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:35:
[...]

Ik heb hem wel gebacked, ook nog early pledge met wat mazzel. Ik weet alleen niet of ik hem houdt. De gameplay video gekeken, maar weet het nog niet zeker.
Daar ga ik mezelf nog even in verdiepen maar toch verlekker ik me al 3 dagen aan het concept alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
[...]

Ik ben de laatste tijd een beetje mini-moe aan het worden. Voor sommige spellen is het RPG-technisch wel een goede toevoeging, maar de trend om voor elk mogelijk spel-poppetje een miniatuur te maken en daar vervolgens volledig op te focusen begint me een beetje tegen te staan.
Liever een stukje karton en perfect uitgebalanceerde gameplay dan heel veel focus op de mini's en wat minder aan spel elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
SndBastard schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Ik ben de laatste tijd een beetje mini-moe aan het worden. Voor sommige spellen is het RPG-technisch wel een goede toevoeging, maar de trend om voor elk mogelijk spel-poppetje een miniatuur te maken en daar vervolgens volledig op te focusen begint me een beetje tegen te staan.
Liever een stukje karton en perfect uitgebalanceerde gameplay dan heel veel focus op de mini's en wat minder aan spel elementen.
Dit. Heel erg dit. Hoewel ik erg blij ben met mijn all-in Kickstarterversie van Blood Rager, ben ik ook een beetje klaar met al die Kickstartergames met een enorme focus op mini's. Zelfs als er nog daadwerkelijk aandacht naar gameplay is gegaan wordt een spel er vooral ontzettend duur van. Het is ook een beetje een marketingtruc, want Kickstarters met goed-ogende mini's funden doorgaans enorm hard.
Dus nee, voor mij voorlopig geen mini-heavy KS'en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
Lointje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:35:

Verder, er is weer een actie van bol.com voor reisspelletjes 2 voor 20€ Niet superaanbieding gezien vele uit de lijst sowieso al maar 10€ kosten, maar heb vorig jaar patchwork zo gekocht voor 10€.
Iemand nog tips voor de bol.com actie? Patchwork staat in ieder geval op het lijstje.

Wat we momenteel met zo'n 2-en aan kleine spellen spelen:
- Asante (aanrader!)
- Mr Jack
- Regenwormen
- Rozenkoning
- Boonanza

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

[...]

Ik ben de laatste tijd een beetje mini-moe aan het worden.
Mini's zijn de nieuwe CCG (of eigenlijk alweer oud). CMON haalt altijd miljoenen binnen met zijn kickstarters. En alleen de duurdere pledges krijgen alle mini's, dus al die mensen met Completism/OCD geven bakken met geld uit. Ik vond Arcadia Quest wel leuk, maar ik nog niks gezien waar ik €100 voor zou uitgeven.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

[...]

Dat snap ik wel maar tot voor kort (Virus, al ligt daar totaal niet de focus op de minis) geen enkele game gebacked (of in bezit) die minis bevatten. Storend vind ik de trend van veel minis niet maar wel erg opvallend hoe snel die games funding bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Freelance schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:13:
[...]

Iemand nog tips voor de bol.com actie? Patchwork staat in ieder geval op het lijstje.

Wat we momenteel met zo'n 2-en aan kleine spellen spelen:
- Asante (aanrader!)
- Mr Jack
- Regenwormen
- Rozenkoning
- Boonanza
Machiavelli & qwirkle vind ik de betere spellen in de bol lijst die je niet zelf gezegd hebt (regenwormen bv). Al dat machiavelli beter werkt met iets meer dan 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
Lointje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:50:
[...]

Machiavelli & qwirkle vind ik de betere spellen in de bol lijst die je niet zelf gezegd hebt (regenwormen bv). Al dat machiavelli beter werkt met iets meer dan 2.
Machiavelli heb ik al met uitbreiding, maar speel dat eigenlijk nooit met z'n tweeën. Zal Qwirkle eens bekijken!

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

Christiano007

Ich bin der champion

QWIRKLE is heel leuk, ook goed te doen met zijn 2en. Ook ideaal voor op vakantie als je de reiseditie neemt.

Verder zoek ik nog jaipur voor op vakantie. Maar hij is nergens snel verkrijgbaar :'( heb hem voor zondag nodig. Nog iemand hier die hem weg doet en morgen op de post wil doen voor een leuke prijs? ;)

Heb hem bij bol.com gevonden (dat verwacht je weer niet) , als het goed is morgen binnen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Christiano007 op 09-06-2016 19:41 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Aan wat voor tafel spelen jullie normaal gesproken? Afmeting en/of bladtype?

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar een fijn speelkleed ofzo die ik over de 2 tafels kan leggen hier. De ene keer is het glas en de andere keer hout en dat werkt niet altijd even goed.

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar een kleed zoals met pokeren lijkt me erg fijn. Maar dan met een leuk thema erop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:48
TERW_DAN schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:14:
[...]

Wijchen? Daar heb ik van mijn nulde tot mijn achttiende gewoond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vanavond weer een spellenavond met een stel vrienden, zin in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mijn KS van Apotheca is binnen bij de persoon die de groepspledge georganiseerd heeft, nog even en het kan eindelijk op tafel, yay!
StealthyPeanut schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:27:
Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar een fijn speelkleed ofzo die ik over de 2 tafels kan leggen hier. De ene keer is het glas en de andere keer hout en dat werkt niet altijd even goed.

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar een kleed zoals met pokeren lijkt me erg fijn. Maar dan met een leuk thema erop :).
Wij gebruiken een soort soepel vinyl tafelkleed in een neutraal effen beige. Dat werkt beter dan het 'gewone' tafelkleed, want mijn vrouw houdt van kleurrijke patronen en dan wil het wel 'ns moeilijk zijn om tokens en speelstukken te onderscheiden :+ . Het vinyl is ook redelijk dik, waardoor we kunnen dobbelen zonder dice trays.

Volgens mij speelt het doek van een pokertafel inderdaad erg fijn, maar dan moet je het wel strak over een plaat heen kunnen trekken en vast nieten, ik denk niet dat dat van zichzelf erg vlak blijft liggen als het opgeplooid of opgerold is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zal van 't weekend eens een nieuwe datumprikker maken als mensen daar interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
* Wormaap meldt met interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik ben ook altijd wel geïnteresseerd, weet niet of het altijd lukt, maar als ik kan kom ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:37:
Mijn KS van Apotheca is binnen bij de persoon die de groepspledge georganiseerd heeft, nog even en het kan eindelijk op tafel, yay!

[...]

Wij gebruiken een soort soepel vinyl tafelkleed in een neutraal effen beige. Dat werkt beter dan het 'gewone' tafelkleed, want mijn vrouw houdt van kleurrijke patronen en dan wil het wel 'ns moeilijk zijn om tokens en speelstukken te onderscheiden :+ . Het vinyl is ook redelijk dik, waardoor we kunnen dobbelen zonder dice trays.

Volgens mij speelt het doek van een pokertafel inderdaad erg fijn, maar dan moet je het wel strak over een plaat heen kunnen trekken en vast nieten, ik denk niet dat dat van zichzelf erg vlak blijft liggen als het opgeplooid of opgerold is...
Zat ook aan zoiets te denken inderdaad. Echte "boardgameplaymats" kan ik niet vinden.

Hoewel op KS nu wel een hele gave tafel staat;

https://www.kickstarter.c...e-from-boardgametablescom
TERW_DAN schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:39:
Ik zal van 't weekend eens een nieuwe datumprikker maken als mensen daar interesse in hebben.
Meldt zich (in de hoop dat het wat langer duurt deze keer :>).

Morgen ook weer een bordspellenmeet van 13 tot in de nacht :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:00:
[...]
Zat ook aan zoiets te denken inderdaad. Echte "boardgameplaymats" kan ik niet vinden.

Hoewel op KS nu wel een hele gave tafel staat;

https://www.kickstarter.c...e-from-boardgametablescom
In Essen verkochten ze de vorige twee jaren hele mooie playmats, van Ultimate Guard. Voelde erg stevig aan, mooie kleuren ook. Het enige nadeel was de maat: je zou er al een stuk of zes tegen mekaar moeten leggen om een doorsnee tafel te bedekken en dan lijkt het ook weer op een houtje-touwtje-oplossing :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik zit even naar die tafel te kijken, is inderdaad wel mooi. Soortgelijke tafels zijn toch vaak een stuk duurder. Al zijn de prijzen van geeknson ongeveer gelijk zo te zien. Die verkopen tegenwoordig ook in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Ik zit nu al een paar jaar te wachten op mijn Gripmats. Had ik eigenlijk aangeschaft voor X-wing, maar dat speel ik niet meer. Ik heb er een paar extra besteld, dus laat maar weten als je interesse hebt. Duurt nog wel een maand of twee voor ze komen vermoed ik.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ViNcE schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Ik zit nu al een paar jaar te wachten op mijn Gripmats. Had ik eigenlijk aangeschaft voor X-wing, maar dat speel ik niet meer. Ik heb er een paar extra besteld, dus laat maar weten als je interesse hebt. Duurt nog wel een maand of twee voor ze komen vermoed ik.
2 maand?

/me Kijkt naar privéberichten ;), ik hoop dat je ze ooit nog krijgt en dat ze van wat kwaliteit zijn :)

Hm, ik zie net deze unit "Grote Playmat voor 2 personen 'Mystic Space'" voor 40 euro > http://www.magicers.nl/webshop/accessoires#_3___Playmats_0 wat ik best een aardige prijs vind. Ik zal eens mailen in hoeverre de oppervlakte stroef is aangezien ik de mat daarvoor wil. Die hexes van Eclipse schuiven altijd zo heen en weer :p

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 10-06-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MrVegeta schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:50:
[...]

2 maand?

/me Kijkt naar privéberichten ;), ik hoop dat je ze ooit nog krijgt en dat ze van wat kwaliteit zijn :)
Waarschijnlijk zal de boot wel zinken als ze onderweg naar EU zijn, maar backers worden nog steeds op de hoogte gehouden van de status. Dat is de enige reden waarom ik er nog wel vertrouwen in heb.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
Gisteren eindelijk mijn Tokaido Collector's Edition binnengekregen. Ruim 1,5 jaar na de oorspronkelijk beloofde leverdatum. Nu is dat niet eens zo erg, maar die hele campaign is zo slecht gevoerd door FunForge, dat ik (en veel andere backers) nooit meer een spel van hun zullen kopen. Keer op keer werden er beloftes gedaan over levering, om dan na de beloofde termijn een update te doen dat het nog iets later werd. Vervolgens lag de vergelijkbare Deluxe Edition al tijden in de winkels, voordat backers hun exemplaar kregen. En dan zijn er nog de dingen die het niet echt een collector's edition maken, zoals panoramakaarten die op redelijk dun karton gedrukt zijn, slecht voorgeschilderde mini's, en allemaal losse regelboekjes voor de verschillende uitbreidingen die deel uitmaken van de CE.

Maar goed, het spel is binnen en ik ben (op die genoemde relatief kleine punten) wel tevreden over hoe e.e.a. er uit ziet. Ik ben in ieder geval blij dat deze KS is afgelopen en ik me niet meer hoef te ergeren aan de slechte communicatie vanuit FunForge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

Christiano007

Ich bin der champion

Nou voor het eerst Jaipur gespeeld, erg leuk als filler. Potje gaat echt snel.

Alleen 1 vraag, als je Diamant , goud of zilver wilt kopen moet je minimaal 2 kaarten inleveren om iets te kopen, ook al ligt er nog maar 1 goed op tafel.

Maar moet je dan ook gelijk 2 goederen pakken of krijg je voor 2 kaarten 1 goed ? Want wij vinden het wel verdomd snel gaan als je bijv. met 3 goudkaarten gelijk 3 goud goederen mag pakken.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vrijdag is er weinig op tafel gekomen, want ik heb in deze vriendengroep Munchkin geïntroduceerd en dat heeft wat tijd nodig.Daarna nog een aantal potjes Salem gedaan. Gisteren met een aantal nog een keer Munchkin gedaan en dat liep gelijk al een stuk beter. In een uur was het potje klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Christiano007 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:55:

Alleen 1 vraag, als je Diamant , goud of zilver wilt kopen moet je minimaal 2 kaarten inleveren om iets te kopen, ook al ligt er nog maar 1 goed op tafel.

Maar moet je dan ook gelijk 2 goederen pakken of krijg je voor 2 kaarten 1 goed ? Want wij vinden het wel verdomd snel gaan als je bijv. met 3 goudkaarten gelijk 3 goud goederen mag pakken.
Hoe bedoel je precies? Je hebt de keuze uit 3 pak-opties :

- 1 kaart pakken(ongeacht welk type) en dat gat opvullen met een blinde kaart van de deck.

- Meerdere kaarten pakken en dat aantal inwisselen uit je hand.

- Alle kamelen pakken en de lege gaten opvullen met blinde kaarten van de deck.

Daarnaast kan je ook je goederen verkopen en het juiste aantal fishes pakken. Bij goud, diamant en zilver moet je minimaal 2 goederen verkopen.

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
psychoclown schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:43:
Vrijdag is er weinig op tafel gekomen, want ik heb in deze vriendengroep Munchkin geïntroduceerd en dat heeft wat tijd nodig.Daarna nog een aantal potjes Salem gedaan. Gisteren met een aantal nog een keer Munchkin gedaan en dat liep gelijk al een stuk beter. In een uur was het potje klaar :)
Dit probeer ik dat onder de knie te krijgen maar lukt me niet helemaal goed. Ik heb het idee dat ik nog iets mis. Bij de volgende meet even doorlopen als het kan..? :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Ik heb wat oude bordspellen in de aanbieding: Chevalric in "[A] Diverse bordspellen"

Mocht er iets voor je tussen zitten, dan hoor ik het graag natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

StealthyPeanut schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Dit probeer ik dat onder de knie te krijgen maar lukt me niet helemaal goed. Ik heb het idee dat ik nog iets mis. Bij de volgende meet even doorlopen als het kan..? :>.
Het introduceren van Munchkin of het spelen van snelle potjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
psychoclown schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Het introduceren van Munchkin of het spelen van snelle potjes? :P
Gewoon potje Munchkin van een half uurtje spelen. Zit nog met wat onduidelijkheden die je leert als je het spel speelt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Op die fiets, sure als ik erbij kan zijn dan neem maar mee (of ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Weinig gespeeld dit weekend: alleen twee keer Kingsburg + uitbreiding - waarbij ik in één potje de meest pathetische score ooit in de geschiedenis van dit spel haalde. Ik had 14 punten terwijl de rest allemaal ver boven de dertig zat. Soms krijg je gewoon geen poot aan de grond :o .

In beter nieuws: mijn vrouw had de 37 hints die ik de laatste maanden rondgestrooid had goed begrepen en dus mocht ik gisteren voor vaderdag Mexica uitpakken :+ . Ben erg benieuwd of het zo fijn speelt als het eruit ziet!
Chevalric schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:41:
Gisteren eindelijk mijn Tokaido Collector's Edition binnengekregen. Ruim 1,5 jaar na de oorspronkelijk beloofde leverdatum.
Ik heb er heel even aan gedacht om deze ook te backen, maar vond het uiteindelijk toch wat veel geld - dat moet beslist een van mijn wijzere beslissingen geweest zijn >:) .

Funforge had al een jaar geleden echt even moeten stoppen, eens diep ademhalen en dan een realistische planning opstellen. Als ik de threads zo doorlas had ik echter de indruk dat ze niemand bij de quality control in de fabriek zitten hadden. Zo kun je natuurlijk nooit snel inspelen op productieproblemen.

Blij dat het uiteindelijk toch allemaal min of meer in orde gaat komen, zowel voor de backers maar ook voor Funforge moet dit geen fijne ervaring geweest zijn...

Je krijgt voor elke kaart een goed. Dat gaat inderdaad snel, maar dat is net een van de charmes van het spel: neem je genoegen met wat je hebt of probeer je nog een extra kaart te pakken te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Qua spellen bestond mijn vorige week uit niets anders dan de drie potjes Schotten Totten die ik zaterdag met een vriend heb gespeeld. Een hartstikke leuk spelletje, daar niet van. Maar nadat vorige week een hoop van mijn favorietjes (Brass, Agricola, El Grande enz.) op tafel zijn gekomen, valt het toch een beetje tegen :+ Hopelijk is mijn vriendin snel klaar met haar schoolstress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Afgelopen zaterdag een bordspellenmeet gehad met totaal 8 man. Aanwezig rond 13:00 uur.

Twee groepen van 4 man gemaakt en begonnen! Ik had Dead of Winter bij;

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2hs4yo5.jpg

Iedereen had de Tabletop aflevering gezien, dus het doel was duidelijk. Alles nog kort doorgesproken, maar verder waren we snel bezig. Kort scenario gedaan van 6 rondes, maar dat duurde ook nog 3 uur. Erg gave pot gespeeld en iedereen leefde zich goed in. Echt een geweldige game! 1 iemand was de traitor, maar die begon te laat met saboteren dus we hadden de game gehaald. Ik had ook mijn persoonlijke missie gehaald gelukkig.Top!

Iedereen die hem gespeeld heeft vond het ook een geweldige game. Als je het met de juiste fanatieke gamers speelt, dan komt het echt tot zijn recht.

Daarna wat gegeten en doorgeschoven naar de volgende tafel; Shadows of Brimstone: Swamps of Death.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2h4hybl.jpg

Wat een game is dat zeg! Wij met een party van 4 de mijn in en daar proberen de missie te halen. Niet gelukt uiteindelijk, maar wel van genoten. Niet helemaal mijn type game; teveel attack/dice rolling based. Maar wel erg gave mini's, artwork, kaarten etc.

Hierna was het alweer 10 uur en was iedereen wel een beetje uitgeteld, dus afgesloten, biertje gedronken en gaan rijden. Al met al een topdag gehad!

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-06-2016 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Hierna was het alweer 10 uur en was iedereen wel een beetje uitgeteld, dus afgesloten, biertje gedronken en gaan rijden. Al met al een topdag gehad!
Mooi, ik krijg alleen rillingen van al die glazen tussen het spelmateriaal :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Die glazen werden net na de foto bij DoW toevallig meer naar buiten geplaatst :D. Op de andere tafel stond dat glas best gevaarlijk inderdaad, maar niet mijn glas en game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ja dat is iets waar ik op de spellenclub ook altijd even met angstige ogen naar kijk, het is boven een café, dus we bestellen wat, maar soms is die onderkant nat, of schenken ze in boven een spelbord. Eng :D

Zelf Roll for the galaxy gespeeld, voor de 2e keer. Nipt 2e geworden. Blijft toch een leuk spel en door de mechanismes zo goed als geen downtime met 5 spelers.
Daarna the game gedaan met 3. Ongelooflijk inspiratieloze naam. Het is een zeer abstract co-op spel waarbij je alle kaarten met nummertjes op moet kwijtgeraken aan de hand van een paar eenvoudige regels. Wel amusant maar spiel genomineerd vind ik wel wat veel eer.
Dan afgesloten met dixit. Een slappe lach moment gehad door een aantal enorm dwaze omschrijvingen. Ideaal spel als afsluiter.

Je neemt inderdaad evenveel goederen als je kaarten aflegt, dus 3 goud kaarten is drie goud fiches. Enkel als er 1 goed ligt moet je nog altijd 2 kaarten leggen om de laatste te kunnen pakken.
Het gaat inderdaad hard zo, maar daarom is het belangrijk om bij die dure dingen een goede taktiek toe te passen en niet altijd klakkeloos kaarten uit de stapel om te draaien, maar soms een goede kaart terug te leggen uit je hand omdat je zo zeker weet dat de andere geen goud, diamant of zilver zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HellPunk schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Mooi, ik krijg alleen rillingen van al die glazen tussen het spelmateriaal :+ .
Gebeurde mij afgelopen vrijdagavond, één vriendin stootte al heel de avond van alles om en uiteindelijk een glas water om gegaan.. Helaas lag er Munchkin op tafel want die kaarten zuigen vocht aan als een malle.
Een heel deck lag in het rampgebied maar gelukkig hebben we de schade tot zo'n 20 kaarten weten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
psychoclown schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:22:
[...]

Gebeurde mij afgelopen vrijdagavond, één vriendin stootte al heel de avond van alles om en uiteindelijk een glas water om gegaan.. Helaas lag er Munchkin op tafel want die kaarten zuigen vocht aan als een malle.
Een heel deck lag in het rampgebied maar gelukkig hebben we de schade tot zo'n 20 kaarten weten te houden.
verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Voor een spel van 15 tot 20 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Waarom niet? Jij betaald toch ook maandelijx de rekening van 3,25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Had ik niet direct aan gedacht maar inderdaad waarom zou je die niet aanspreken wanneer je er recht op hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26
psychoclown schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:44:
Had ik niet direct aan gedacht maar inderdaad waarom zou je die niet aanspreken wanneer je er recht op hebt :)
Omdat het eigen risico waarschijnlijk hoger is dan de €15/20 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mvdbeld schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Omdat het eigen risico waarschijnlijk hoger is dan de €15/20 :P
Ah juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ja maar de emotionele waarde is veel hoger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Jahoor..... Het is weer zover. ;w

Afgelopen zaterdag en vandaag op de mat gevallen.....;
- Agricola
- Escape Curse of the temple
- Between Two Cities

Waarom kan ik niet gewoon stoppen met kopen en koopjes voor spellen laten staan op marktplaats?

Kast begint uit te puilen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:40
Vandaag Million Dollars But... survey binnengekregen. Nu wachten op de productierun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren een onverwacht leuke spellenavond gehad met een vriend van me. Begonnen met 4 potjes Escape: The Curse of the Temple. Leuke snelle en thematische game. Soundtrack goed hard aan en zorgen dat je eerlijk blijft spelen. Wat een spanning tussendoor om terug te komen naar het beginpunt. En dan op het einde nog voldoende sleutels dobbelen :D :D. Leuke aanwinst voor in de kast!

Daarna eindelijk het 2P spel Lost Cities op tafel gekregen. Als je het eenmaal snapt een erg snelle game en ook verrassend tactisch! Zeker van niveau Patchwork wat mij betreft! Topper.

Weer genoten!

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-06-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

In onze huidige lage laden kasten, pasten de spelletjes ook al een tijdje niet meer. Nu was ik het beu dat het op verschillende plekken in het huis rond slingerde. Stelling in elkaar gezet en tussen de poten een stuk waslijn gespannen zodat de spellen er niet uit kunnen vallen.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/12134ad.jpg

Gelijk is het duidelijk dat er nu weer ruimte is voor nieuwe spellen en uitbereidingen. >:)

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nice! Heb je er ook een grotere versie van? Kan ik even loeren in je spellenkast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

StealthyPeanut schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:02:
Nice! Heb je er ook een grotere versie van? Kan ik even loeren in je spellenkast :D
Natuurlijk, linkje

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:27:
Waarom kan ik niet gewoon stoppen met kopen en koopjes voor spellen laten staan op marktplaats?
Kast begint uit te puilen ;(
Is inderdaad moeilijk om te weerstaan. Ik had in het begin echt het gevoel dat ik een achterstand in te halen had: al die oudere spellen zijn ook de moeite waard en ondertussen blijven er maar nieuwe dingen bij komen.

Tot aan de vorige Essen stonden er dan ook steevast dertig titels in mijn wishlist. Dat was ook zo 'n beetje het moment dat ik plaatstekort begon te krijgen :). Ik ben toen eens met de grove borstel door de lijst gegaan en ik ben wat kritischer naar nieuwe spellen gaan kijken. Sinds enkele weken heb ik ook een en ander in de verkoop staan. Er zijn ondertussen vijf spellen de deur uit en ik mis ze helemaal niet.

Dat gezegd zijnde blijf ik het erg leuk vinden om nieuwe spellen te 'verzamelen', ik moet me er alleen voor hoeden dat ik een spel alleen om die reden koop - uiteindelijk moet het natuurlijk ook gespeeld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HellPunk schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Dat gezegd zijnde blijf ik het erg leuk vinden om nieuwe spellen te 'verzamelen', ik moet me er alleen voor hoeden dat ik een spel alleen om die reden koop - uiteindelijk moet het natuurlijk ook gespeeld worden!
Exact dat, een spel is maar zo duur voor de keren dat het niet op tafel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:04
Zijn er toevallig hier mensen uit Midden of Zuid Limburg die bordspellen doen? Mijn vaste groep vrienden laat het al maanden massaal afweten dus maar op zoek naar andere liefhebbers in de regio.

Heb het nog niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn collectie weg te doen... zitten nog diverse toppers bij die nog in de seal zitten sinds Spiel 2015 en 2014 omdat iedereen het maar zo druk heeft met belangrijkere zaken in het leven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zuid-Limburg represent! :)

Hier deze week zo goed als niet aan het spelen. Vriendin zit met tentamenstress, en daar speel ik normaal het meest mee :P
Dus tot dusver heb ik een solopotje The Game (gewonnen, yay :+) en twee solopotjes Onirim gespeeld.
Het tweede potje Onirim was mijn eerste overwinning uit zes potjes. Best droevig om dan vervolgens op BGG te lezen dat vooral veel mensen het spel te makkelijk vinden. Dat zijn dan wel weer mensen die volop kaarten tellen, en dat vind ik voor zo'n klein spelletje teveel moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wil ook een aantal bordspellen gaan kopen te beginnen met Dominion.

Iemand een tip waar ik engelse talige versies het beste kan kopen? Zoiets als bijvoorbeeld Bookdepository? Bij amazon kost ie 27 euro maar met 20 euro verzendkosten...

[ Voor 11% gewijzigd door marshallq op 19-06-2016 15:14 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 159 Laatste