Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Kijk eens op bordspellenvergelijken.nl Dan zie je nederlandse en belgische shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zie door de versies de Agricola niet meer. Wat is nou de nieuwste/compleetste/grootste versie?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
De nieuwste is de nieuwe editie van dit jaar, waarbij de acties voor meerdere spelers als puzzelstukjes op het hoofdbord geklikt worden.
Hierzo.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11
Van het weekend weer redelijk wat gespeeld. Eerst begonnen met een nieuwe game, Marvel Dice Masters.
Ik had er al redelijk vaak naar gekeken, maar gezien het feit dat het een collectable card game is ben ik nogal bang dat het me weer veel geld gaat kosten. :P Maar een vriend van me had een starter en andere zaken gekocht dus toch een paar potten gespeeld. Ben bang dat ik toch voor de bijl ga, een erg leuk spel. Binnen een half uur kun je een pot spelen, dus het speelt vrij vlot.

Daarna weer een ouder spel gepakt. The Lord of the Rings Trading Card Game van Decipher. Dit spel een jaar of 10 zeer intensief gespeeld, maar tegenwoordig speel ik alleen nog maar met 1 vriend af en toe. Maar dit blijft een juweeltje. Zoveel opties en keuzes die je kan maken.

Afgelopen zaterdag een nieuwe kickstarter opgehaald bij degene die de groupspledge had geregeld. Apotheca. Ik was er wel benieuwd naar, maar dit is wel leuk voor tussen door, gisteren 3 solo potjes gespeeld om het te leren kennen en daarna nog een keer tegen mijn vrouw. Ook binnen een half uur te spelen, maar het is wel een leuk spel. Blij dat ik die gebacked heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dice master is inderdaad leuk.
Ik speel dit regelmatig tegen een vriend. Helaas is die net wat slechter dan mij, dus win ik tot nu toe nog alles. Dat kaarten kopen werkt best wel verslavend, zeker omdat als je een coole vind, je nog steeds maar 1 dobbelsteen daarvan hebt. Dus dan moet je nog wel wat setjes meer kopen (om daar vervolgens weer een stel unieke in te vinden :P )

Regels zijn wel klote geschrevenm, Weet je wel zeker dat je alle regels goed had ?
Wij hebben zeker 4 keer gedacht dat we alles goed deden, tot we weer achter iets kwamen wat we fout deden. (verdedigers gaan gewoon terug naar je reserve pool. who knew :P )

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wormaap schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:34:
De nieuwste is de nieuwe editie van dit jaar, waarbij de acties voor meerdere spelers als puzzelstukjes op het hoofdbord geklikt worden.
Hierzo.
Ziet er wel goed uit, nu nog een webshop vinden die deze versie aanbied. Weet/denk je dat dit de "expert editie" is die hier in Nederland wordt aangeboden? http://www.thegamefreak.nl/agricola.html

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
MrVegeta schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:19:
[...]

Ziet er wel goed uit, nu nog een webshop vinden die deze versie aanbied. Weet/denk je dat dit de "expert editie" is die hier in Nederland wordt aangeboden? http://www.thegamefreak.nl/agricola.html
Lijkt er wel op. 999 Games heeft het ook over de puzzelstukken en 'alleen de beste kaarten' (de kaarten zijn ook veranderd, dus dat klopt ook).
http://www.999games.nl/agricola-expert.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jammer dat ze vrijwel alleen in het Nederlands te koop zijn. Ik heb 1 webshop gevonden waar die wellicht EN is. Die maar bestellen en zien hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 16-09 11:03
Fijn spellenweekendje: Alea Iacta Est, Yardmaster Express en Captain Carcass op vrijdag, gisteren ons potje Kingsburg afgemaakt (gewonnen, jeuj!) en ook Apotheca uitgeprobeerd.

In Apotheca probeer je toverdrankjes te maken door de ingrediënttegels zo te verschuiven dat je er drie van dezelfde kleur op een rij krijgt. Het leuke is dat sommige tegels gedekt op het bord liggen, alleen de speler die ze gelegd heeft weet welke kleur ze hebben. Die informatie is natuurlijk handig als je de potions gaat verschuiven. Dat doe je met je apothecaries. Elke apothecary heeft een bepaalde move waarmee je bvb. twee kaarten van plaats kun wisselen of een hele rij kaarten kunt schuiven.

Met twee is het spel erg snel, maar ook voorspelbaarder: je kunt het bord zo leggen dat je in je volgende beurt een grote kans hebt om een match te maken. Met drie wordt het pas echt interessant: dan is het echt puzzelen om ofwel een match te maken, ofwel het bord zo te krijgen dat je tegenstanders er geen voordeel uit kunnen halen. Naast dat puzzelwerk zit er ook een beetje bluf bij: omdat jij als enige weet welke kleur een tegel heeft die jij op het bord legt. Door dat wat strategisch te doen kan je je tegenstanders wel het bos in sturen.

Algemeen goedgekeurd dus! Ik had Apotheca van Kickstarter gehaald met een groepspledge, dat leverde een leuke korting op. De retailversie is ondertussen te koop voor +/- 40 euro, dat is voor dit type spel wel redelijk aan de prijs.
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:47:
Zijn er toevallig hier mensen uit Midden of Zuid Limburg die bordspellen doen? Mijn vaste groep vrienden laat het al maanden massaal afweten dus maar op zoek naar andere liefhebbers in de regio.
Check Boardgaming Inc., wel Belgisch, maar ze hebben ook een groep in NL. Ik zie op de kalender dat ze nu zaterdag een spellenavond hebben in café Thembi in Maastricht.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
maartend schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:43:
Kijk eens op bordspellenvergelijken.nl Dan zie je nederlandse en belgische shops.
Thanks, jammer dat engelstalige boardgames zo duur zijn. Ik ga toch maar kijken of ik niet iets kan doen met amazon en dan meer games tegelijk.

Dominion, Puerto Rico, Terra Mystica, Cards against Humanity en Munchkin zijn namen die veel voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 11:04
Hier vrijdagavond Simurgh gespeeld. Heel leuk spel, ondanks de relatief lage rank op boardgamegeek. Mooie graphics. Het is een leuke worker placement zonder rondes. Worker zetten is een actie, 1 of meerdere workers terugnemen in je hand is ook een actie. Dus zo is het gewoon om de beurt en moet je soms goed rekening houden dat je een beurt zal "skippen" omdat je workers moet terugnemen. Een klein nadeeltje is dat de resources niet helemaal passen op je resource bord, maar dat is het enige minpunt. Wil ik nog wel eens spelen. Ook en gedeelde 1e plaats gehaald dus dat is ook leuk voor de eerste keer.

Dan nog een paar rondjes For Sale gespeeld. Heel vlug bluf en bied spel. Wel gigantisch verloren omdat mensen niet deden wat ik verwachtte dat ze gingen doen :D Maar ideaal als afsluiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
De afgelopen tijd flink wat spellen gespeeld en geprobeerd nadat we een tijdje terug bij de 999 magazijn sale ding zijn geweest;

Saboteur (2 spelers); Leuk spelletje om eventjes tussendoor te doen met z'n tweetjes. Genoeg manieren om elkaar dwars te zitten.

Elfenland; keuze van mijn vriendin op de doos; op zich geinig, maar met zn 2-en is het nog niet echt leuk.

Het Dorp; Tof spel met veel mogelijkheden. Moeten we nog eens wat vaker induiken.

Whitechapel; Ik vind het een tof spel, mn vriendin vind het nog wat minder voor 2 spelers, maar wellicht met vrienden wat leuker.

Legenden van Andor; Deze niet zelf gekocht, vrienden van ons wel en onlangs met z'n 4-en gespeeld. Erg tof spel, best kans dat deze er bij ons thuis ook nog wel een keer inkomt.

Nu nog een keer tijd vinden om ondere andere Winter tales een keer te spelen.. en ik heb ook nog een heel groot World of Warcraft bordspel liggen.. misschien die toch ook nog eens proberen. We hebben de laatste tijd in ieder geval weer de smaak te pakken, gewoon weer eens avondjes met vrienden plannen en dan lekker bordspellen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Winter Tales is leuk! Met twee lijkt'ie me oersaai, maar met een beetje een leuke groep is het supergaaf :)

Letters from Whitechapel vind ik met zijn tweeën het leukst. Juist omdat het dan zo'n 'battle of wits' wordt. Met meer mensen duurt'ie vooral langer :+
Lointje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:53:
Hier vrijdagavond Simurgh gespeeld. Heel leuk spel, ondanks de relatief lage rank op boardgamegeek.
Het spel heeft dan ook pas ongeveer 200 ratings, wat niet vreemd is voor een Kickstarter van een paar maanden oud :) De BGG rank wordt (gelukkig) niet alleen bepaald aan de hand van de gemiddelde waardering, maar ook aan de hand van het aantal stemmen.

[ Voor 89% gewijzigd door Wormaap op 20-06-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

icemotion schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:21:
Whitechapel; Ik vind het een tof spel, mn vriendin vind het nog wat minder voor 2 spelers, maar wellicht met vrienden wat leuker.
Ik vind die juist alleen leuk met z'n 2en, met meerdere werkt het voor onze groep in elk geval niet. Dan vind ik Desperados leuker spelen, daar komt het overleg met elkaar veel beter uit de verf vind ik (en wat betreft mechanisme heeft het wel wat weg van whitechapel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:26
Dit weekend heb ik ook weer een goed spellen weekend gehad.
Op zaterdag spellendag met 4 man, begonnen met een potje Pandemic (hopeloos verloren) om vervolgens eindelijk aan de slag te gaan met Pandemic Legacy.
Ook hierbij gelijk 2x verloren (januari dus niet weten te winnen) maar gelukkig februari in 1 keer heel ruim gehaald. Erg gave ervaring tot dusver en ik kijk er naar uit om verder te gaan (al zal dat vanwege vakanties helaas pas over een week of 5 zijn). Daarna nog een potje Tides of Time gespeeld. Geweldig simpel concept met genoeg diepgang (2 spelers only). Vond hem zo leuk dat ik vandaag ook maar een eigen versie besteld heb.

Vervolgens op zondag samen met mijn vrouw nog een potje Tiny Epic Defenders en een potje Patchwork gespeeld.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
icemotion schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:21:
Whitechapel; Ik vind het een tof spel, mn vriendin vind het nog wat minder voor 2 spelers, maar wellicht
Gewledig spel met volle groep. Dan heb je allemaal inspecteurs die kletsen, theorien hebben en ji als Jack zit er heerlijk tussen, soms moeite te doen als ze heel dicht bij komen. Favoriete game als me met volle groep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Wij hebben Whitechapel nu 1x gespeeld. Ik als Jack, mijn vriendin als de detectives. Voor haar was het vooral een nadeel dat ze het gevoel had een heleboel te moeten doen telkens.. zonder echt dichterbij te komen met waar ik nu zat.

Ik ben wat dat betreft duidelijk wat beter in het spelen van zo'n battle of wits. Dus vandaar dat we het eens willen proberen met een iets grotere groep en kijken hoe dat gaat :)

En Winter Tales hebben we destijds op het spellenspektakel gekocht, en we hebben de afgelopen keer druk door de regels zitten neuzen en zijn dus uiteindelijk Legenden van Andor gaan spelen, dus dat gaan we de volgende keer met een groepje doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25
Binnenkort hoop ik weer eens The Manhattan Project te spelen. Vind het een erg geinig spel. Heb het alleen met maximaal 3 spelers gespeeld, maar dat vind ik op zich prima gezien de duur dan alleen maar toeneemt. Leuke van het spel vind ik om een bepaalde strategie te verzinnen die niet zo erg opvalt. Beetje bluf en afleiding om zo te hopen de benodigde bommen te kunnen bouwen. Het bombarderen van elkaars fabrieken vind ik ook erg geinig en kan net even je strategie flink dwars zitten. Laatste potje hebben we zonder een nation gespeeld, zodat het spel voor iedereen gelijk is. Soms lijken bepaalde nations net even te veel invloed op het spel te hebben, maar wel leuk dat de eigenschappen van je nation heel erg overeenkomen met het betreffende land. De uitbreiding Second Stage heb ik ook, maar we hebben nog geen reden gehad om hiervan een uitbreiding toe te voegen. Erg leuk spel.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
icemotion schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:50:
Wij hebben Whitechapel nu 1x gespeeld. Ik als Jack, mijn vriendin als de detectives. Voor haar was het vooral een nadeel dat ze het gevoel had een heleboel te moeten doen telkens.. zonder echt dichterbij te komen met waar ik nu zat.

Ik ben wat dat betreft duidelijk wat beter in het spelen van zo'n battle of wits. Dus vandaar dat we het eens willen proberen met een iets grotere groep en kijken hoe dat gaat :)

En Winter Tales hebben we destijds op het spellenspektakel gekocht, en we hebben de afgelopen keer druk door de regels zitten neuzen en zijn dus uiteindelijk Legenden van Andor gaan spelen, dus dat gaan we de volgende keer met een groepje doen. ;)
Whitechapel is stiekem wel wat makkelijker voor Jack. Wissel maar eens van rol voordat je concludeert dat je er beter in bent :P Je loopt dan ineens constant achter de feiten aan, en dat is niet altijd even prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Mijn oog is ondertussen gevallen op Trickerion... Concept lijkt me geweldig en ziet er ook goed uit. Maar als ik het zo zie is het wel een zware game zeg. Erg diep en ontelbaar veel mogelijkheden.

Heeft iemand deze game in bezit of weleens gespeeld? Ik ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:14:
Mijn oog is ondertussen gevallen op Trickerion... Concept lijkt me geweldig en ziet er ook goed uit. Maar als ik het zo zie is het wel een zware game zeg. Erg diep en ontelbaar veel mogelijkheden.

Heb hem in de kast staan, maar nog nooit gespeeld.. Bij een eerstvolgende spellendag neem ik hem wel mee!
Of als je in de buurt bent in utrecht met een andere bordspeler ben je welkom :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:14:

Één keer gespeeld. Ik vond'm best cool, maar het kwam wel wat traag op gang. Natuurlijk mede doordat het ons eerste potje was. Mag ik je trouwens voor de vorm nog even waarschuwen dat te veel games kopen ook niet alles is :P Ik heb nu een stapel ongespeelde spellen liggen, terwijl ik er ook een boel heb die ik graag vaker zou willen spelen.
Dat gezegd hebbende heb ik ook nog een flinke wishlist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:59:
[...]
Mag ik je trouwens voor de vorm nog even waarschuwen dat te veel games kopen ook niet alles is :P Ik heb nu een stapel ongespeelde spellen liggen, terwijl ik er ook een boel heb die ik graag vaker zou willen spelen.
Om hier maar eens op in te haken: gisteren hebben we een bezoek aan Aken gebracht. Het plan was eigenlijk om naar speciaalzaak Die Würfelkiste te gaan, maar die ligt aan het andere uiteinde van het stadscentrum en daar was helaas geen tijd voor. Gelukkig hebben in Duitsland ook de gewone speelgoedwinkels een leuk aanbod, met name de genomineerden van de Spiel des Jahres-prijzen worden er nu aan leuke prijzen verkocht.

Ik was vooral geïnteresseerd in Imhotep, maar dat is helaas niet taalonafhankelijk - 999 Games brengt in het najaar de Nederlandse versie uit. Ernaast lag echter Colt Express voor 19.99 en aangezien dat op mijn 'schaduw-wenslijst' (ja, die heb ik ook :+ ) staat mocht daar wel een exemplaar van mee naar België. Bij 't naar buiten lopen zag ik ook nog een eenzaam exemplaar van Pi mal Pflaumen voor 7.99, nog iets van diezelfde schaduwlijst :) . Vanavond maar weer 'ns wat extra spellen in de verkoop doen :P .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
HellPunk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:35:

[...]

Check Boardgaming Inc., wel Belgisch, maar ze hebben ook een groep in NL. Ik zie op de kalender dat ze nu zaterdag een spellenavond hebben in café Thembi in Maastricht.
Niet echt veel beweging daar zie ik, amper aanmeldingen voor hun game-middagjes en verder te standaard spellen op het programma (zoals Catan).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Freelance schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:20:
[...]

Heb hem in de kast staan, maar nog nooit gespeeld.. Bij een eerstvolgende spellendag neem ik hem wel mee!
Of als je in de buurt bent in utrecht met een andere bordspeler ben je welkom :)
Komt goed! Sowieso iets voor op de volgende meet.
Wormaap schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:59:
[...]

Één keer gespeeld. Ik vond'm best cool, maar het kwam wel wat traag op gang. Natuurlijk mede doordat het ons eerste potje was. Mag ik je trouwens voor de vorm nog even waarschuwen dat te veel games kopen ook niet alles is :P Ik heb nu een stapel ongespeelde spellen liggen, terwijl ik er ook een boel heb die ik graag vaker zou willen spelen.
Het is er één die op mijn wishlist zal belanden, maar ondertussen ben ik erg tevreden over mijn collectie en ben ik wel echt klaar met kopen O-) . Van 2 tot 10 spelers; voor elk gezelschap wel wat in huis; https://boardgamegeek.com/collection/user/Loonens
HellPunk schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:29:
[...]

Om hier maar eens op in te haken: gisteren hebben we een bezoek aan Aken gebracht. Het plan was eigenlijk om naar speciaalzaak Die Würfelkiste te gaan, maar die ligt aan het andere uiteinde van het stadscentrum en daar was helaas geen tijd voor. Gelukkig hebben in Duitsland ook de gewone speelgoedwinkels een leuk aanbod, met name de genomineerden van de Spiel des Jahres-prijzen worden er nu aan leuke prijzen verkocht.

Ik was vooral geïnteresseerd in Imhotep, maar dat is helaas niet taalonafhankelijk - 999 Games brengt in het najaar de Nederlandse versie uit. Ernaast lag echter Colt Express voor 19.99 en aangezien dat op mijn 'schaduw-wenslijst' (ja, die heb ik ook :+ ) staat mocht daar wel een exemplaar van mee naar België. Bij 't naar buiten lopen zag ik ook nog een eenzaam exemplaar van Pi mal Pflaumen voor 7.99, nog iets van diezelfde schaduwlijst :) . Vanavond maar weer 'ns wat extra spellen in de verkoop doen :P .
Colt Express kon ik nog niet, maar ook die is nu door zijn interessante verschijning op mijn wishlist beland :9. Ook iets voor op de meet!

Man man man.....die meet mag wel een tweedaags event gaan worden met al die games :9~ :o

Pratend over meets; waar blijft die afspraakplanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Colt Express lijkt me wel leuk, maar hij lijkt een beetje op Walk the Plank en die heb ik al. Ziet er wel een stuk mooier uit. Vanavond weer naar een spellenavond. Eens kijken of we nog wat nieuws kunnen spelen.
Ik zit nu echt op het punt dat ik bijna niet meer koop, ik weet steeds beter wat ik wel en niet leuk vind. Maar nu is net de Gen Con lijst online gezet en dan zie ik toch wel weer wat leuke dingen. En dat betekent ook dat de Essen list alweer bijna komt. Op Essen moet ik natuurlijk wel wat kopen. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Is vast wel eens voorbij gekomen, maar ik zoek een opvolger van Catan (en dan bedoel ik geen uitbreidingen van Catan) om aan mijn vriendengroep te introduceren. Ongeveer dezelfde duur, beetje resources binnenharken, zelfde 'complexiteit' (mag iets meer). Hoewel sommige Catan misschien als een gateway game zien, ben ik daar niet naar opzoek. Zoals Cargo Noir en Jamaica, die zie ik als gateway en zijn vrij simpel. Iemand een ideetje? Oog was gevallen op Orleans, maar die is wellicht weer net iets te complex. Spellen die ik niet zoek zijn (omdat ik ze zelf namelijk niet zo leuk vind):
- Instanbul
- Stenen Tijdperk
- Small World
- 7 Wonders
- Ticket to Ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
stp_4 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:33:
Is vast wel eens voorbij gekomen, maar ik zoek een opvolger van Catan (en dan bedoel ik geen uitbreidingen van Catan) om aan mijn vriendengroep te introduceren. Ongeveer dezelfde duur, beetje resources binnenharken, zelfde 'complexiteit' (mag iets meer). Hoewel sommige Catan misschien als een gateway game zien, ben ik daar niet naar opzoek. Zoals Cargo Noir en Jamaica, die zie ik als gateway en zijn vrij simpel. Iemand een ideetje? Oog was gevallen op Orleans, maar die is wellicht weer net iets te complex. Spellen die ik niet zoek zijn (omdat ik ze zelf namelijk niet zo leuk vind):
- Instanbul
- Stenen Tijdperk
- Small World
- 7 Wonders
- Ticket to Ride
Grootste aanrader; Stenen Tijdperk;
Redelijk vlot uitgelegd, maar toch genoeg diepgang om echt boeiend te blijven met verschillende strategieën en tactiek. Mooie artwork, thematisch bord, kwalitatief goede components. Alles is in de sfeer van het spel. Top!

TTR; Leuke en eenvoudige game; de makkelijkste van de rij. Deze zou ik als eerste gateway game pakken, maar niet als opvolger van Catan.

7 Wonders; Een totaal ander mechanisme en game, waardoor het snel als overweldigend beschouwd kan worden. Ook zie ik deze game niet als gateway game om eerlijk te zijn.

Instanbul; Heb de runthrough gezien en 1 keer gespeeld. Leuke game, maar staat nog niet op mijn wishlist. De setting en thematische gehalte trekken me op één of andere manier niet. Ik blijf constant vakjes met marktplaatjes en ronde schijven zien en heb wordt er niet ingezogen (iets wat bij de andere games wel is).

Small World; Lijkt als game niet op Catan. Dat hoeft niet per se slecht te zijn, maar als je daar naar opzoek bent is dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 21:55
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:02:
[...]

Grootste aanrader; Stenen Tijdperk;
Redelijk vlot uitgelegd, maar toch genoeg diepgang om echt boeiend te blijven met verschillende strategieën en tactiek. Mooie artwork, thematisch bord, kwalitatief goede components. Alles is in de sfeer van het spel. Top!

TTR; Leuke en eenvoudige game; de makkelijkste van de rij. Deze zou ik als eerste gateway game pakken, maar niet als opvolger van Catan.

7 Wonders; Een totaal ander mechanisme en game, waardoor het snel als overweldigend beschouwd kan worden. Ook zie ik deze game niet als gateway game om eerlijk te zijn.

Instanbul; Heb de runthrough gezien en 1 keer gespeeld. Leuke game, maar staat nog niet op mijn wishlist. De setting en thematische gehalte trekken me op één of andere manier niet. Ik blijf constant vakjes met marktplaatjes en ronde schijven zien en heb wordt er niet ingezogen (iets wat bij de andere games wel is).

Small World; Lijkt als game niet op Catan. Dat hoeft niet per se slecht te zijn, maar als je daar naar opzoek bent is dit niet
Het lijkt er op dat je 1 woord uit zijn post niet hebt gelezen; niet. "Spellen die ik niet zoek zijn:"
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Volgens mij heb je een beetje gemist dat'ie niet op zoek was naar die lijst met games :+

Spuit 11 :(

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 22-06-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

StealthyPeanut schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:02:
Pratend over meets; waar blijft die afspraakplanner?
TERW_DAN, kom er eens in!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
:X Iets te snel gelezen :'( .

Andere vraag; voor max 4 personen? Of liever meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:09:
:X Iets te snel gelezen :'( .

Andere vraag; voor max 4 personen? Of liever meer?
Geeft niet, zit nuttige info tussen voor andere lezers. Maar goeie vraag: meestal zijn we met 5 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Agricola misschien wat? Al heb ik altijd het idee, correct me if I'm wrong, dat het een vergelijkbare spelmechaniek als Stenen Tijdperk heeft.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 21:55
Ik wilde net Noorderwind voorstellen, maar dat is met max 4 spelers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
stp_4 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:11:
[...]

Geeft niet, zit nuttige info tussen voor andere lezers. Maar goeie vraag: meestal zijn we met 5 spelers.
Dan kan je denken aan;

Tsuro (vlotte en korte gateway game, maar erg leuk voor de afwisseling)
Between Two Cities
Keyflower
Dead of Winter (wel iets zwaarder, maar niet te complex)
Agricola (ook zwaarder)
Le Havre (wel wat langer met 5 spelers, maar nog steeds erg tof)
Extra filler; Sushi Go 8)

Nog niet door mezelf gespeeld, maar El Grande en Power Grid moeten ook goed zijn met 5 spelers.

[ Voor 28% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-06-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35

Christiano007

Ich bin der champion

Als Agricola genoemd wordt zou ik Caverna kiezen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Caverna heb ik zelf inderdaad (wat een gewicht die doos zeg). Maar deze vind ik wat te ingewikkeld om bij deze groep te introduceren. En bovenal, je bent meer met jezelf bezig vind ik. Sushi Go lijkt me in ieder geval een geinig spelletje voor op het strand/terras deze zomer. Zijn wel een paar interessante genoemd. Ken ze wel, maar heb ze zelf nog nooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
Wij hebben afgelopen zondag nog twee potjes Istanbul, één Roll for the Galaxy en één Caverna gedaan. De eerste twee spellen met 5 spelers en Caverna met z'n 4-en.
Istanbul is echt heel snel te leren en kan erg snel zijn. We hebben hem nu 3 x aan één nieuwe speler uitgelegd, en die zijn echt binnen twee beurten on par met de rest.

Overigens staan alledrie de spellen nog altijd in mijn persoonlijke top 10 en ik zou ze iedereen eigenlijk blind aanraden.

Verder vind ik het Stenen Tijdperk ook altijd een goede aanbeveling, maar je hebt de uitbreiding nodig voor de 5e speler. De uitbreiding vind ik vrij slecht en zou ik dan ook afraden.

[ Voor 38% gewijzigd door TweakMDS op 22-06-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Roll for The Galazy ben ik vergeten inderdaad. Lijkt mijzelf een erg toffe game, maar die moet ik echt gespeeld hebben voordat ik hem goed kan beoordelen. Het lijkt allemaal best ingewikkeld :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:39:
Roll for The Galazy ben ik vergeten inderdaad. Lijkt mijzelf een erg toffe game, maar die moet ik echt gespeeld hebben voordat ik hem goed kan beoordelen. Het lijkt allemaal best ingewikkeld :D.
Dat lijkt mij ook inderdaad. Al die symbolen en dobbelsteen-draai-truukjes om alsnog iets te kunnen activeren, lijkt me redelijk ingewikkeld. Maar het ziet er zeker geinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Het lijkt ingewikkelder dat het is. De symbolen zijn niet super en het is daardoor niet echt overzichtelijk, maar zodra je 1 of 2 potten hebt gespeeld wordt het heel snel duidelijk en kan je vrij vlot spelen.
Een van de leukste nieuwe spellen voor mij van het afgelopen jaar die ik nieuw heb gespeeld.

Zit zelf te wachten op Scythe. Nog een week of 2 en dan zou hij binnen moeten zijn. Daar ben ik erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ViNcE schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:14:
Colt Express lijkt me wel leuk, maar hij lijkt een beetje op Walk the Plank en die heb ik al. Ziet er wel een stuk mooier uit.
Walk the plank en Colt Express hebben idd wel wat weg van elkaar, maar moet zeggen dat Colt Express wel wat leuker is met maken van strategiën, iets dat met Walk the plank wat kleiner is.
Van 't weekend gespeeld met de aanvulling (de postkoets), dat is ook wel lachen, alleen dan wil je eigenlijk met meer dan 3 man zijn.
Demo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:05:
[...]
TERW_DAN, kom er eens in!
Ohja, die moest ik nog maken. Komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Iemand al ervaring met die 2-persoons versie van de Legenden van Andor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als ik me niet vergis gaat de nieuwe versie van Agricola maar tot vier spelers. De oude tot vijf. Caverna heb ik nog niet gespeeld, maar gezien ik zelf juist enorm hou van het feit dat Agricola je afstraft als je fouten maakt, lijkt Caverna me niet zo'n goede match. Dat om maar aan te geven dat Caverna en Agricola wel vergelijkbaar zijn, maar Agricola zeker niet overbodig is gemaakt door de komst van Caverna. Keyflower is ook een enorm gaaf spel. Naar mijn mening even zwaar als Agricola. Als je zoekt naar resource management zou ik die allebei zeker aanraden. De interactie in Agricola is wat meer passief-agressief (de actie pakken die iemand anders eigenlijk wilde), in Keyflower is het wat meer head-on door het biedsysteem. Maar ruilen als in Catan heb je bij allebei niet echt.
Als je ook met vier speelt zou ik persoonlijk Brass nog veel harder aanraden. Die is een beetje moeilijk om in te komen, maar als je je eerste twee beurten hebt gehad echt supersoepel. En als je juist voor maximale spelerinteractie gaat zou je eens kunnen kijken naar Cosmic Encounter. Heeft niets met Catan te maken, maar heeft constante onderhandelingen, deals, verraad en meer van dat soort moois tussen spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Iemand nog goede tips voor spelletjes die je een 10-jarige kado kunt doen?
Momenteel heb ik Tsuro, Splendor en Verboden eiland op m'n lijstje staan, maar misschien dat er nog spellen zijn die ik zelf niet ken die geschikt zijn.
Budget is een paar tientjes, zat zelf te denken aan een speelduur tot zo'n 45 minuten, en bij voorkeur iets in 't Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Memoir 44 lijkt me geweldig op die leeftijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Mijn dochters zijn 10 en 12 en vinden ook Takenoko, Ticket to Ride, Pandemie, Flash Point en Machi Koro erg leuk. Tsuro ken ik niet maar ook Splendor en Verboden Eiland vinden ze erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

TERW_DAN schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:19:
Momenteel heb ik Tsuro, Splendor en Verboden eiland op m'n lijstje staan, maar misschien dat er nog spellen zijn die ik zelf niet ken die geschikt zijn.
Budget is een paar tientjes, zat zelf te denken aan een speelduur tot zo'n 45 minuten, en bij voorkeur iets in 't Nederlands.
Love Letter? Mijn neefje van 8 vind het heel leuk om te doen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 23:16
De beer is los, is ook wel een grappig spel voor kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:41:
[...]

Niet echt veel beweging daar zie ik, amper aanmeldingen voor hun game-middagjes en verder te standaard spellen op het programma (zoals Catan).
Hmm, vroeger waren ze anders wel actiever, op sommige avonden zag ik wel meer dan tien inschrijvingen... Kan ook met het moment te maken hebben (examens enzo) - of misschien is de Nederlands-Limburgse tak gewoon wat minder succesvol... De organisator van die avonden heet Sjeng - dat is althans zijn naam op BGG. Misschien kan je 'm wel eens rechtstreeks aanspreken daar.
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:02:
[...]
Colt Express kon ik nog niet, maar ook die is nu door zijn interessante verschijning op mijn wishlist beland :9. Ook iets voor op de meet!
Ik heb eigenlijk nooit naar Colt Express gekeken aangezien het spelmechanisme wat in de lijn ligt van Roborally en dat was thuis niet zo 'n succes. Het filmpje dat De Tafelridders onlangs postten heeft me van mening doen veranderen. Colt Express lijkt me een stuk gestroomlijnder dan Roborally en het spreekt visueel natuurlijk geweldig aan. Nu nog weerstaan aan de verleiding der uitbreidingen - maar dat lukt wel, denk ik: het spel moet het vooral hebben van z'n complexloze gameplay, die uitbreidingen lijken het net iets te ingewikkeld te maken.

[ Voor 39% gewijzigd door HellPunk op 22-06-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Goed dan wel slecht nieuws (voor de portefeuille) voor de Ticket to Ride-fans: Days of Wonder heeft net de nieuwste telg in de familie aangekondigd: Ticket to Ride: Rails & Sails. Deze versie heeft naast een train deck ook een ship deck, want je moet nu ook scheepvaartroutes maken. Klinkt super, mijn spaarvarken begint al te zweten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:41:
Goed dan wel slecht nieuws (voor de portefeuille) voor de Ticket to Ride-fans: Days of Wonder heeft net de nieuwste telg in de familie aangekondigd: Ticket to Ride: Rails & Sails. Deze versie heeft naast een train deck ook een ship deck, want je moet nu ook scheepvaartroutes maken. Klinkt super, mijn spaarvarken begint al te zweten :+ .
Oops, dat wordt een instantbuy voor mij :P
Hopelijk issie er tijdens Essen, kan ik 'm daar ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:41:
Ik heb Europe al en dat speel ik alleen als ik met non-boardgamers ben (en misschien mijn kinderen als ze oud genoeg zijn). Ik snap niet dat mensen die al een versie van TTR hebben dit kopen. Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig ook al een beetje tegen expansions in het algemeen ben. Ik speel spelletjes veel te weinig meer dan drie keer. En dan is een expansion gewoon niet nodig. Helemaal met al die nieuwe spellen die nog gespeeld moeten worden. ;)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb alle TTR boardgames (behalve de originele USA, omdat ik de anniversary al heb) en moet zeggen dat ze allemaal wel regelmatig op tafel komen. Dus Rails en Sails zal ook wel de nodige keren gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister "even" een testrondje Agricola gespeeld met een vriend. In zijn core is het niet zo lastig qua regels en mechanics. Zoek wat je nodig hebt en zet je worker er op om het te claimen. Maar wel veel kleine regeltjes die je toch mist in de eerste (paar) sessies. Zo was het ons niet duidelijk of je je kampvuur/oven vaker mag gebruiken om bijvoorbeeld schaapjes in te koken die je van het bord pakt. Wij hebben gespeeld dat het niet mocht, maar blijkbaar mag het wel. Maar met brood is het dan weer net een beetje anders. Daar mag je volgens mij de oven maar 1 keer gebruiken, maar het kampvuur vaker. Maar even op reddit/bgg de "missed rules" opgezocht. Nog even een filmpje gekeken van een playthrough en het begint wat duidelijker te worden.

Hopelijk beetje fit voor de meetup vanavond want ik wilde dat of GoT introduceren :)
ViNcE schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:57: Ik speel spelletjes veel te weinig meer dan drie keer. En dan is een expansion gewoon niet nodig. Helemaal met al die nieuwe spellen die nog gespeeld moeten worden. ;)
Ik ben juist wel een "verzamelaar" graag alles compleet. Zo heb ik een order voor de uitbreiding van Merchants and Marauders nu al 3 maand staan, als die nog geleverd wordt eet ik de doos op ;)

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 22-06-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

MrVegeta schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:27:
Gister "even" een testrondje Agricola gespeeld met een vriend. In zijn core is het niet zo lastig qua regels en mechanics. Zoek wat je nodig hebt en zet je worker er op om het te claimen. Maar wel veel kleine regeltjes die je toch mist in de eerste (paar) sessies. Zo was het ons niet duidelijk of je je kampvuur/oven vaker mag gebruiken om bijvoorbeeld schaapjes in te koken die je van het bord pakt. Wij hebben gespeeld dat het niet mocht, maar blijkbaar mag het wel. Maar met brood is het dan weer net een beetje anders. Daar mag je volgens mij de oven maar 1 keer gebruiken, maar het kampvuur vaker. Maar even op reddit/bgg de "missed rules" opgezocht. Nog even een filmpje gekeken van een playthrough en het begint wat duidelijker te worden.

Hopelijk beetje fit voor de meetup vanavond want ik wilde dat of GoT introduceren :)

[...]

Ik ben juist wel een "verzamelaar" graag alles compleet. Zo heb ik een order voor de uitbreiding van Merchants and Marauders nu al 3 maand staan, als die nog geleverd wordt eet ik de doos op ;)
Ja dat is een beetje het nadeel van Agricola en Caverna. In de basis is het echt super simpel, maar de kleine regels die soms net afwijken van wat bij de rest wél mag zorgt het ervoor dat je het wel 1 of 2 keer moet spelen om er daarna helemaal lekker snel doorheen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:57:
[...]

Ik heb Europe al en dat speel ik alleen als ik met non-boardgamers ben (en misschien mijn kinderen als ze oud genoeg zijn). Ik snap niet dat mensen die al een versie van TTR hebben dit kopen. Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig ook al een beetje tegen expansions in het algemeen ben. Ik speel spelletjes veel te weinig meer dan drie keer. En dan is een expansion gewoon niet nodig. Helemaal met al die nieuwe spellen die nog gespeeld moeten worden. ;)
Van TTR heb ik er 2: Nordic (2-3P) en USA 1910 (4-5P). Die houdt ik ook wel om onbekende mensen te introduceren met bordspellen. Meer zal ik er nooit aanschaffen omdat ik daar de meerwaarde niet echt van inzie eigenlijk. Wel zie ik mezelf USA nog omruilen voor Europe bijvoorbeeld, maar meer dan 2 exemplaren zal ik niet in de kast krijgen.

Ik merk ook wel, dat deze games niet meer op tafel komen nu de collectie begint te groeien. Komt misschien wel weer, maar genoeg anders te doen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Christiano007 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Ja dat is een beetje het nadeel van Agricola en Caverna. In de basis is het echt super simpel, maar de kleine regels die soms net afwijken van wat bij de rest wél mag zorgt het ervoor dat je het wel 1 of 2 keer moet spelen om er daarna helemaal lekker snel doorheen te gaan.
Agricola ben ik nog nooit "lekker snel doorheen gegaan" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Caverna afgelopen zaterdag gekocht (agricola is voorlopig niet te koop), om 20.00 begonnen met unboxen en uitdrukken terwijl een maatje de spelregels begon door te lezen. om 01.00 klaar met de 2p game met de standard rules.

Daarna 2 runthrough bekeken op de i-netz en we hebben nog akelig veel fout gedaan : D

Leuk spel en ik hoop over 2 weken een 4p spel : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ImdaMned schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:20:
Caverna afgelopen zaterdag gekocht (agricola is voorlopig niet te koop), om 20.00 begonnen met unboxen en uitdrukken terwijl een maatje de spelregels begon door te lezen. om 01.00 klaar met de 2p game met de standard rules.

Daarna 2 runthrough bekeken op de i-netz en we hebben nog akelig veel fout gedaan : D

Leuk spel en ik hoop over 2 weken een 4p spel : )
Dat is wellicht ook niet de beste volgorde :+ . Andersom lijkt me een betere aanpak, dat scheelt je ook weer lezen in het rulebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Heb het spel rond 16.30 gekocht en daarna pas iemand uitgenodigd. Beetje ad hoc
Wormaap schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:23:

[simurgh spul]

Het spel heeft dan ook pas ongeveer 200 ratings, wat niet vreemd is voor een Kickstarter van een paar maanden oud :) De BGG rank wordt (gelukkig) niet alleen bepaald aan de hand van de gemiddelde waardering, maar ook aan de hand van het aantal stemmen.
kickstarter? Simurgh was toch al op spiel 2015 te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dit jaar heb ik ook Spiel op het programma staan. Dit gaat mijn eerste keer worden en ben erg benieuwd!

Zijn er van hier uit meerdere die al een keer zijn geweest en/of weer gaan? Nog bepaalde do's en don'ts?

Raakt het eigenlijk weleens uitverkocht? Kan daar weinig over vinden, maar vooraf tickets kopen lijkt me geen overbodige luxe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:57:
[...]

Als je TTR maar af en toe speelt en telkens met zo 'n beetje hetzelfde publiek kan ik daar zeker inkomen.

Wij spelen TTR echter regelmatig (bijna maandelijks), het is met name het favoriete spel van mijn moeder. Wij vinden het erg leuk om elke keer een andere map uit te kiezen, afhankelijk van wie er nog mee doet, met hoeveel spelers we zijn en gewoon waar we op dat moment zin in hebben. Een uitdaging met drie? Nordic Countries. Een open kaart met vier? India of Asia. Een lichtere uitdaging? Plain old USA.

Ik volg je wel wat betreft expansions voor andere titels: het spel wordt er vaak complexer door waardoor het nog minder op tafel komt. Dat zag ik met Colt Express: de basisgame is erg toegankelijk, met de twee uitbreidingen en de derde die op komst is krijg je meteen een bak extra regels waar je niet op zit te wachten. Five Tribes is er nog zo eentje in die categorie: als je zoals wij al een speler met AP hebt is een groter spelbord en een extra kleur meeples het laatste dat je wilt hebben :+ .

De stapel ongespeelde spellen is thuis relatief klein geworden en ik maak me er ook geen zorgen meer over dat een spel misschien een paar maanden ongespeeld in de kast blijft liggen. Veel beter voor mijn gemoedsrust O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:43:
Dit jaar heb ik ook Spiel op het programma staan. Dit gaat mijn eerste keer worden en ben erg benieuwd!

Zijn er van hier uit meerdere die al een keer zijn geweest en/of weer gaan? Nog bepaalde do's en don'ts?

Raakt het eigenlijk weleens uitverkocht? Kan daar weinig over vinden, maar vooraf tickets kopen lijkt me geen overbodige luxe toch?
Ik maak dit jaar voor de vijfde keer de trip naar Essen. Om even snel op je vragen te antwoorden (er moet vandaag ook nog wat gewerkt worden :+ ) :

- Tickets vooraf kopen hoeft niet, voorverkoop is duurder en je kan de tickets eenvoudig ter plekke kopen.
- Eén dag is beter dan geen dag :+ , maar om alles rustig te bekijken zou ik zeker twee dagen gaan. Door omstandigheden moest ik de voorbije jaren telkens alles in één dag doen, dit jaar gaan we voor 't eerst twee dagen. Ik kijk er naar uit!
- Probeer niet al teveel voor te bereiden, laat wat ruimte om ter plekke nog wat verrast te worden. Het helpt om te weten waar de stands zijn voor spellen die je absoluut wilt hebben, maar als je alles van A tot Z plant loop je veel dingen gewoon voorbij.

Later meer info als je wilt, Essen is voor mij hét evenement van het jaar _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Potion Explosion. Leuk thema en speelt lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ImdaMned schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:25:
Heb het spel rond 16.30 gekocht en daarna pas iemand uitgenodigd. Beetje ad hoc

[...]

kickstarter? Simurgh was toch al op spiel 2015 te koop?
Deze toch? Geen idee of'ie op Spiel al te koop was, maar de KS komt uit November vorig jaar. Misschien op Spiel gepresenteerd om daarna KS op te gaan ofzo?
psychoclown schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Agricola ben ik nog nooit "lekker snel doorheen gegaan" :P
Vriendin en ik spelen een 2p potje in een uurtje ongeveer. Ik vind de regels eigenlijk wel vrij intuïtief, juist omdat er op alle acties duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen 'at any time' (fireplace gebruiken om schapen te koken) of 'when yadayada, you may convert one blabla to three hopsakee' (brood bakken).
Mijn vriendin vindt'm altijd te kort duren :+
Takenoko *O*
Niet te moeilijk, en wie houdt er nou niet van de pandabeer? :)

[ Voor 55% gewijzigd door Wormaap op 22-06-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wellicht moet ik gewoon vaker spelen :P

Takenoko lijkt mij ook nog steeds een erg leuk spel. Een spel wat je vrij gauw oppikt en altijd wel leuk blijft, a la Ticket to Ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn Zombicide Black Plague pledge is binnen! :D Zelf had ik het spel één keer gebacked, een vriend van me twee keer (die ziet er handel in geloof ik) dus het is echt bizar veel spul, op elkaar gestapeld zijn de dozen meer dan een meter hoog :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zoals beloofd: http://prik.kr/pdxixi9xrvpp3nnd

@Demo; pics or it didn't happen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoeveel plek is er tijdens de meet? Zoals gezegd kom ik met mijn vriendengroep nooit meer aan spelen toe dus tijd om wat anders te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Phusebox schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:41:
[...]

Hoeveel plek is er tijdens de meet? Zoals gezegd kom ik met mijn vriendengroep nooit meer aan spelen toe dus tijd om wat anders te proberen...
5 tot 6 man kan ik hier makkelijk kwijt. Waarschijnlijk ook nog wel meer, maar dan past 't niet meer aan 1 tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Top! Ik denk dat het voor veel mensen wel wat kort dag is om zo te plannen op de zaterdag. Misschien handig om in augustus ook wat dagen erbij te betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Augustus zit voor mij vrijwel helemaal vol (sowieso 2 weekenden CampZone, en dan nog een weekend X-Life).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 11:04

- Beste tip die ik kan bedenken: haal op voorhand genoeg cash geld af. Er zijn niet veel standjes waar je met kaart kan betalen. En de rij aan de bankautomaten om geld af te halen is gigantisch! (Daarom bij aankomst ook even goed kijken. De lange rij is om geld af te halen, de korte rij of geen rij is om tickets te kopen).
- Andere tip, iets dat ik vorig jaar niet gedaan heb: beetje voorbereiding kan zeker geen kwaad. Er ligt heel veel duits spul. Als je de duitse taal niet echt machtig bent kan je eigenlijk al redelijk veel "skippen". En de engelstalige en enkele nederlandstalige standjes zijn nogal verspreid. Sommige spellen zijn wel taalonafhankelijk en dan is de duitse versie vaak een koopje. Spelregels in een andere taal vind je zo goed als altijd wel online. Maar je moet natuurlijk wel weten welk spel geen kaartjes met tekst heeft bijvoorbeeld.

Edit: ik ga passen voor de meet. Ik zou er graag bijzijn maar vanuit Belgie is het net wat te ver :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Lointje op 23-06-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TERW_DAN schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:05:
Augustus zit voor mij vrijwel helemaal vol (sowieso 2 weekenden CampZone, en dan nog een weekend X-Life).
Ah vandaar. Misschien dat het wel uitkomt op deze datums hoor trouwens qua bezetting :*).

In hoeverre zitten we aan de locatie vast? Stel dat het bij mij (omgeving Breda) zou kunnen voor meer personen (mits animo), of voor sommige mensen beter gelegen qua afstand; zou dat een probleem zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-06-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De enige locatie die ik heb is Wijchen :P Maar als er andere opties zijn dan kan dat wat mij betreft ook hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57

Ik ga inmiddels voor de 9e of 10e keer :). Het meeste is al gezegd, maar nog even opsommend:
- Breng cash mee. Je kunt prima geld pinnen buiten de hallen, maar hou dan rekening met lange rijen (zeker als je direct vanaf openingstijd wilt gaan).
- Ga meerdere dagen, dan heb je de rust om rond te kijken
- Tenzij je van te voren er tijd in steekt om een lijst te maken van de spellen die je wilt kopen/bekijken. Op Boardgamegeek komt eind augustus altijd een Essen preview lijst te staan. Ook Spielbox.de maakt zo'n lijst (maar die is minder fijn in gebruik).
- Koop je ticket aan de deur. Is goedkoper en er zijn zoveel kassa's open dat het behoorlijk snel gaat.
- Zorg dat je op tijd bent als je met de auto gaat: ik was vorig jaar wat aan de late kant en moest toen ver weg parkeren en vervolgens een half uur op de pendelbus wachten. Zonde van de tijd!
- Spellen kunnen inderdaad uitverkocht raken. Vorig jaar was bijvoorbeeld T.I.M.E Stories al uitverkocht (in het Engels) op vrijdag. Maar het blijft wel koffiedik kijken om te bepalen bij welke spellen je dat risico loopt.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Meer Essen-tips:

Op tijd komen is inderdaad een pré. Wij mikten altijd op ongeveer 9 à 9.15 uur, dan kun je fijn in P9 gaan staan, op tien minuutjes wandelen tot aan de ingang. Parking kost 5 euro voor de hele dag, betalen bij het buitenrijden.

Neem water mee, zoals bij de meeste gelegenheden van dit soort is drank ter plekke hyperduur. Twee keer hebben ook zelf eten meegenomen, de andere keren hebben we ter plekke een veel te dure vette hap gegeten. Het is maar wat je prettig vindt :).

Iets om je aanwinsten in te vervoeren is ook een goeie, aan plastic zakjes doen ze op Spiel niet. Hou er echter rekening mee dat je niet door de menigte heen kan ploegen als je een gigantische rugzak bij hebt :) . Wij gebruiken een klein rolkoffertje en er is altijd iemand die ermee aan de kant gaat staan of een ommetje maakt om drukke plekken te vermijden.
Wormaap schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:30:
[...]
Takenoko *O*
Niet te moeilijk, en wie houdt er nou niet van de pandabeer? :)
Wij dus, hier stond dat pokkebeest bekend als kl*tebeer >:) . Nee, wij waren niet echt fan van Takenoko :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
HellPunk schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:33:

[...]

Wij dus, hier stond dat pokkebeest bekend als kl*tebeer >:) . Nee, wij waren niet echt fan van Takenoko :+ .
:'(
* Wormaap heeft de Chibis expansion en de 'alternate art player boards' :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lLMnStC.jpg

En nog de Panda figurine :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d8dix0e.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 23-06-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

En als je spellen verkoopt (of mee doed aan de math trade), zorg er dan voor dat je een naambordje hebt! Dat is misschien wel mijn favoriete onderdeel: de no-shipping Essen auction.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ViNcE schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:17:
[...]

En als je spellen verkoopt (of mee doed aan de math trade), zorg er dan voor dat je een naambordje hebt! Dat is misschien wel mijn favoriete onderdeel: de no-shipping Essen auction.
Is daar al een BGG-linkje van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Wormaap schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Is daar al een BGG-linkje van? :P
Nee, vorig jaar was hij er op 31 juli. Zal wel rond die tijd zijn.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
Misschien dat jullie mij hierover kunnen adviseren: ik ben op zoek naar board games die zowel over afstand als in een groep gespeeld kunnen worden. Met name kijk ik ook naar games voor casual spelers voor 2-4 man. Wij zijn met z'n allen dan ook niet heel bekend met boardgames.

Zelf zat ik te twijfelen om met tabletop simulator aan de slag te gaan, alleen zijn de kosten nog even een punt voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Hebben jullie ook ervaring met (semi) impuls-aankopen qua bordspellen? Heb een aardige kast vol inmiddels, maar daar staat denk ik iets van 25% tussen welke ik nog nooit gespeeld heb of nog in folie, en welke ik bij nader inzien waarschijnlijk nooit op tafel ga krijgen (wegens toch te complex of andere redenen). Ben nu wel op een punt dat ik ga besluiten deze 'overtollige' spellen de deur uit te doen (of te ruilen o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Arnlith schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:44:
Misschien dat jullie mij hierover kunnen adviseren: ik ben op zoek naar board games die zowel over afstand als in een groep gespeeld kunnen worden. Met name kijk ik ook naar games voor casual spelers voor 2-4 man. Wij zijn met z'n allen dan ook niet heel bekend met boardgames.

Zelf zat ik te twijfelen om met tabletop simulator aan de slag te gaan, alleen zijn de kosten nog even een punt voor sommigen.
Probeer Vassal anders eens. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar het is gratis.
stp_4 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:17:
Hebben jullie ook ervaring met (semi) impuls-aankopen qua bordspellen? Heb een aardige kast vol inmiddels, maar daar staat denk ik iets van 25% tussen welke ik nog nooit gespeeld heb of nog in folie, en welke ik bij nader inzien waarschijnlijk nooit op tafel ga krijgen (wegens toch te complex of andere redenen). Ben nu wel op een punt dat ik ga besluiten deze 'overtollige' spellen de deur uit te doen (of te ruilen o.i.d.).
Maak een account aan op BGG en geef aan welke spellen je kwijt wil. Misschien is er hier iemand die interesse heeft. Ik had ook veel impulsaankopen (vooral kickstarter), maar daar heb ik bijna geen last meer van. Ik ben nu heel erg selectief geworden.

[ Voor 29% gewijzigd door ViNcE op 23-06-2016 12:28 ]

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Toch blijf ik altijd geïnteresseerd in toevoegingen aan mijn collectie voor een interessante prijs. Ook al heb ik nu redelijk wat spellen die nog gespeeld moeten gaan worden; de collectie moet ook nogal wat jaartjes meegaan natuurlijk.

Op marktplaats en BGG houd ik ook altijd wel bepaalde spellen in de gaten. Mochten ze voorbij komen dan koop ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
ViNcE schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:25:
[...]

Maak een account aan op BGG en geef aan welke spellen je kwijt wil. Misschien is er hier iemand die interesse heeft. Ik had ook veel impulsaankopen (vooral kickstarter), maar daar heb ik bijna geen last meer van. Ik ben nu heel erg selectief geworden.
Die lijst heb ik al zeker:

collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
PM gestuurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Nu nog je 'want in trade':)
Ik ben nog steeds op zoek naar Dungeon Petz voor weinig (hij is al heel goedkoop bij amazon.de, maar ik blijf zoeken).

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
ViNcE schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:31:
[...]

Nu nog je 'want in trade':)
Ik ben nog steeds op zoek naar Dungeon Petz voor weinig (hij is al heel goedkoop bij amazon.de, maar ik blijf zoeken).
Zal nog even aanvullen hier en daar.

P.s. spellen wil ik eigenlijk alleen ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
stp_4 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:33:
[...]

Zie PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
stp_4 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:33:
[...]

Ben je zelf al op zoek gegaan naar mogelijke ruilingen? Dat zit onder Bazaar - Trades (of Marketplace in de nieuwe layout). Ik heb er zelf nog maar één keer succes mee gehad, het moet natuurlijk ook net uitkomen voor degene met wie je wilt ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Daar heb ik wel eens gekeken, maar meestal moeten de spellen dan de oceaan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mocht er trouwens te weinig plek zijn tijdens de meet dan kun je mij er al vanaf halen. Als er iemand is die zeker kan en heel graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 11:35
Iemand tips in het kader van 2 voor 20 op reisspellen van Bol? Voor 2 spelers (meestal) en niet al te ingewikkeld (maar geen kinderspellen ;) ). Heb al een paar dingen, zoals Machiavelli, Kolonisten kaarstspel en Qwirkle. Zat te denken aan iets als Carcassonne, Patchwork of Regenwormen, maar als er andere aanraders zijn hoor ik het graag.

https://www.bol.com/nl/ra...sspellen/16642/index.html

[ Voor 6% gewijzigd door Hoof op 23-06-2016 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
Ho0f schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:38:
Iemand tips in het kader van 2 voor 20 op reisspellen van Bol? Voor 2 spelers (meestal) en niet al te ingewikkeld (maar geen kinderspellen ;) ). Heb al een paar dingen, zoals Machiavelli, Kolonisten kaarstspel en Qwirkle. Zat te denken aan iets als Carcassonne, Patchwork of Regenwormen, maar als er andere aanraders zijn hoor ik het graag.

https://www.bol.com/nl/ra...sspellen/16642/index.html
Heb vorige week Qwirkle en Patchwork gekocht bij deze actie. Beide zijn leuk maar Qwirkle heb je al :)

De reiseditie van regenwormen die ik heb is voor mij wat te klein, de dobbelstenen en puntenkaarten, maar weet niet of dat deze versie ook is. Carcassonne zonder uitbreidingen is wat mij betreft wat saai en met z'n tweeën niet zo leuk.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
stp_4 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:18:
Daar heb ik wel eens gekeken, maar meestal moeten de spellen dan de oceaan over.
Klopt wel dat het merendeel van het BGG-publiek in de States zit, maar het kan geen kwaad om af en toe opnieuw te checken natuurlijk. Met verkopen heb ik zelf wel al meer succes gehad dan met ruilen, maar dat ben je nog niet van plan had ik gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
HellPunk schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Klopt wel dat het merendeel van het BGG-publiek in de States zit, maar het kan geen kwaad om af en toe opnieuw te checken natuurlijk. Met verkopen heb ik zelf wel al meer succes gehad dan met ruilen, maar dat ben je nog niet van plan had ik gelezen :)
Nadeel van verkopen (mijn ervaring) is dat de meesten voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Al is de folie er maar af, maar doos nooit opengemaakt, dan wil men er meestal al minder dan de helft voor betalen. Mijn spellen zijn over het algemeen allemaal in nieuwstaat (of in folie), dus ik ben voorstander van ruilen, tenzij ik een spel wel voor een normale schappelijke prijs kan verkopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:40:
[...]

:'(
* Wormaap heeft de Chibis expansion en de 'alternate art player boards' :)

[afbeelding]

En nog de Panda figurine :+

[afbeelding]
Dat het er allemaal schattig uitziet ontkennen wij ook niet :P . Ik heb het uiteindelijk in een math trade geruild tegen Savannah Tails. Niet de beste deal ooit als je puur op geldwaarde kijkt, maar dat spel is al meer keer op tafel gekomen dan Takenoko 8)7

Pagina: 1 ... 22 ... 159 Laatste