Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Bedankt voor alle informatie omtrent Spiel! Ik ga van tevoren het één en ander aan huiswerk doen, maar ga er ook redelijk blanco in en laat me verrassen!

Even nog ter reminder;

https://datumprikker.nl/a...baarheid/pdxixi9xrvpp3nnd

Bordspellenmeet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
StealthyPeanut schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:34:
Bedankt voor alle informatie omtrent Spiel! Ik ga van tevoren het één en ander aan huiswerk doen, maar ga er ook redelijk blanco in en laat me verrassen!
Weet je al welke dag je gaat? Die tip is nog niet langs gekomen: zaterdag is 'Familientag' en dat is traditioneel de drukste dag. Ik ben zelf wel nog nooit op zaterdag geweest, dus ik weet niet hoe erg het precies is :).

Als je zeker wilt zijn dat een spel nog te koop is, dan moet je natuurlijk donderdag gaan (al is dat voor de heel populaire titels ook geen garantie). Op zondag kun je dan wel weer hier en daar leuke koopjes doen, zeker tegen het einde van de dag aan.

De prijzen zijn overigens overal ongeveer gelijk: als een spel op stand A 20 euro is, dan zal het op stand B, C en D hetzelfde kosten. Heel af en toe vind je echter net die ene stand Z die 18 euro vraagt, maar dan moet je wel wat boekhouden om die ene stand terug te vinden :). Heel vroeger, toen de beurs nog over zeven hallen verspreid was was dat al een taak op zich 8)7

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De verschillen zijn niet heel groot, maar je hebt altijd wel een paar uitschieters (er is zo'n Duitser die ook op Nederlandse beurzen staat die gewoon 30% hogere prijzen rekent voor bijna alles). Maar uitschieters naar onder heb je niet zo heel veel.
Aanrader is wel de Queengames stand als je Queengames wilt hebben, die zijn echt gewoon een flink stuk goedkoper (maar dan allemaal wel in 't Duits, voordeel is dat de meeste van die games taalonafhankelijk zijn.)

23 juli staat vooralsnog op de favoriete plek voor de boardgame meet :)

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 24-06-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:07:
[...]

Weet je al welke dag je gaat? Die tip is nog niet langs gekomen: zaterdag is 'Familientag' en dat is traditioneel de drukste dag. Ik ben zelf wel nog nooit op zaterdag geweest, dus ik weet niet hoe erg het precies is :).

Als je zeker wilt zijn dat een spel nog te koop is, dan moet je natuurlijk donderdag gaan (al is dat voor de heel populaire titels ook geen garantie). Op zondag kun je dan wel weer hier en daar leuke koopjes doen, zeker tegen het einde van de dag aan.

De prijzen zijn overigens overal ongeveer gelijk: als een spel op stand A 20 euro is, dan zal het op stand B, C en D hetzelfde kosten. Heel af en toe vind je echter net die ene stand Z die 18 euro vraagt, maar dan moet je wel wat boekhouden om die ene stand terug te vinden :). Heel vroeger, toen de beurs nog over zeven hallen verspreid was was dat al een taak op zich 8)7
Nog helemaal niet over nagedacht! Ik zat aan zaterdag of zondag gedacht i.v.m. werk, maar wellicht is een dagje vrij nemen en op tijd op vrijdag heen wel beter inderdaad. In ieder geval goed om nu alvast over na te denken :9 .

Gisteren trouwens nog een onverwacht leuke spellenavond gespeeld; Carcassone; The Castle. Ik heb ook de originele CARC gespeeld, maar dat was wel echt wat te simpel, gestuurd en miste ik vrijheid. Bij deze versie zijn er een stuk meer aspecten die me echt lieten nadenken en plannen voor later in het spel.

Erg leuke 2 speler game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik heb al vrij genomen voor donderdag en vrijdag. Ik weet niet nog niet zeker of ik vrijdag ook ga, maar het wordt zeker een gamedagje. Misschien moet ik toch maar beginnen met mijn geeklist. Het voelt nog zo vroeg, maar na de zomer gaat het snel.

ps. Hé Loondijke, wel even snel een avatar op bgg kopen nu. ;)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:15:
Ik heb al vrij genomen voor donderdag en vrijdag. Ik weet niet nog niet zeker of ik vrijdag ook ga, maar het wordt zeker een gamedagje. Misschien moet ik toch maar beginnen met mijn geeklist. Het voelt nog zo vroeg, maar na de zomer gaat het snel.

ps. Hé Loondijke, wel even snel een avatar op bgg kopen nu. ;)
Owwww, jij bent natuurlijk de vinman _/-\o_ . Ik zat al te denken, maar kon de link niet zo snel leggen. Dank je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:50:
[...]
Nog helemaal niet over nagedacht! Ik zat aan zaterdag of zondag gedacht i.v.m. werk, maar wellicht is een dagje vrij nemen en op tijd op vrijdag heen wel beter inderdaad. In ieder geval goed om nu alvast over na te denken :9 .
Ik heb begin januari tegen mijn collega's gezegd dat ze met hun verlof mochten doen wat ze wilden, maar ik moest en zou verlof hebben op 19 juli (verjaardag) en donderdag en vrijdag van Spiel 8) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vandaag bestelling gedaan voor Seas of Glory, uitbreiding op Merchants and Marauders. En Signs of Carcosa, de nieuwste uitbreiding van Eldritch Horror. Ik MOET alles compleet hebben! ;). Ik zit dan ook al ~3 maand te wachten op Shadows of the Rift, de laatste uitbreiding voor Eclipse. Zo veel wachten :p

Deze week weer Imperial Assault spelen met ons groepje :). Zin in.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heb je enige reden om aan te nemen dat SoG ook geleverd gaat worden? Of heb je'm overpriced tweedehands gekocht?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee ik heb helaas geen reden om aan te nemen dat die geleverd wordt. Die order staat al sinds april > mei > juni > juli. Zit er aan te denken om hem internationaal te bestellen, maar zoveel speel ik Eclipse ook weer niet. De game zal uiteindelijk wel eens geleverd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 27-06-2016 08:38 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
MrVegeta schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:38:
Nee ik heb helaas geen reden om aan te nemen dat die geleverd wordt. Die order staat al sinds april > mei > juni > juli. Zit er aan te denken om hem internationaal te bestellen, maar zoveel speel ik Eclipse ook weer niet. De game zal uiteindelijk wel eens geleverd worden.
Stiekem bedoelde ik die voor Merchants & Marauders. Die is alweer een tijdje out of print, dus vandaar dat ik me afvroeg of je hem nog ergens op voorraad had gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Vrijdagavond nog wat spellen gespeeld dit weekend. Mijn ouders kwamen eten en daarna nog 4 potjes Tsuro en een potje Sushi Go gespeeld.

Tsuro is lekker simpel, maar toch wel erg leuk. Na 4 potjes is het wel vaak mooi geweest, dus dan schuiven we door. Daarna nog een potje Sushi Go gespeeld (voor de eerste keer). Ook best eenvoudig, maar wel een erg leuke set-collection-filler. Vermakelijk en blijft zeker in de collectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:14
Hier enkel princes of florence gespeeld. Een iets ouder (jaar 2000) maar heel leuk. Beetje bieden, beetje taktiek en toch ook een lange termijnvisie nodig. Uiteindelijk gewonnen met 9tal punten voorsprong op de drie anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 09:06
Hier weer redelijk wat gespeeld. Vrijdag middag en avond Marvel Dice Masters voornamelijk met daartussen nog 2x Dark Moon.
Met de kids weer een pot Takenoko met de uitbreiding. Die maakt het een stuk interessanter spel vind ik.
En zondag heb ik na een jaar of tien In de ban van de ring van Knizia weer eens gespeeld, ook met de kinderen. Alleen tot en met Moria gespeeld omdat we onverwacht visite kregen, maar deze gaan we binnenkort nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend geen spel aangeraakt wegens familiebezoeken en diverse beslommeringen. Hopelijk kunnen we dat in de week nog goedmaken. Ik heb wel al twee treinwagonnetjes van Colt Express in mekaar geknutseld, best wel therapeutisch :+ .

@Loondijke we zijn de belangrijkste tip voor Essen nog vergeten: gewoon plezier hebben :*) . De eerste keer heb ik alles wat over me heen laten komen waardoor ik het een en ander gemist heb. Dat wilde ik niet nog eens laten gebeuren, dus het jaar erop was ik super voorbereid met lijstjes en kaarten van alles wat ik wilde zien. Zo werd het bijna een wedstrijd tegen mezelf, om alles afgecheckt te hebben, en dat was achteraf bekeken ook niet alles 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Vandaag had ik een dagje vrij, dus een vriend uitgenodigd voor wat spelletjes:
Guns&Steel: Soort deckbuilding spel. Was leuk, je moest best wel goed nadenken over de verschillende combo's die je kon maken.
Legendary: Aliens: Coop deckbuilder. Leuk, maar niet heel bijzonder. Het thema maakt het wel een stuk beter dan de normale legendary
Strife: Kaartspel voor twee personen. Leuk kaartleg spel met interactie tussen de verschillende kaarten. We waren nog een beetje op zoek naar de combo's, maar het speelde lekker weg.

Binnenkort komt hopelijk The Networks binnen, daar zit ik echt op te wachten.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mijn volgende Kickstarters worden in principe pas in september geleverd (Butterfly Garden en Pyramid Arcade), we hebben dus een hele vakantie om de 'ongespeeld'-stapel verder weg te werken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren solo de Legends of Andor gespeeld, Legend 3.

Was weer even inkomen en ik begon met 2 helden, maar uiteindelijk nipt gewonnen! Het zag er lang wat somber uit, omdat er nogal veel monsters richting mijn kasteel bewogen. Maar met de juiste balans tussen aanval, laten gaan en wat geluk paste het precies. De zwarte magiër verslagen en met die laatste actie sprong de verteller naar de N-positie :D.

Heerlijk uitdagend, geweldig thema en gewoon heel erg leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Even een tip voor de liefhebbers;

Brass (nr. 20 op BGG) is hier voor € 30,- inclusief verzendkosten nieuw te bestellen.

Overbodig om te zeggen, dat ik er net 1 heb besteld :9~ . Nodig? Nee..... maar deze staat al 6 maanden op mijn wishlist :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:26:

Brass (nr. 20 op BGG) is hier voor € 30,- inclusief verzendkosten nieuw te bestellen.

Overbodig om te zeggen, dat ik er net 1 heb besteld :9~ . Nodig? Nee..... maar deze staat al 6 maanden op mijn wishlist :*) .
Ik wist niet dat die zo moeilijk te krijgen was! Is verder niet mijn type spel, maar leuke tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wormaap schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:43:
[...]

Stiekem bedoelde ik die voor Merchants & Marauders. Die is alweer een tijdje out of print, dus vandaar dat ik me afvroeg of je hem nog ergens op voorraad had gevonden :)
Nou lekker is dat, krijg zomaar een mail van Spellenhuis:
Uw bestelling bij het Spellenhuis is gecrediteerd. We zullen het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online

Brass is een van de spellen waar je me 's nachts voor wakker mag maken :) Ik heb vorig jaar in Essen de Deluxe Edition gekocht voor 65€ :+ Voordeel daarvan is dat de two-player map er ook bij zit :) Maar die is ook gewoon te downloaden op BGG, en zeker de moeite waard als je met twee wil spelen.
MrVegeta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Nou lekker is dat, krijg zomaar een mail van Spellenhuis:

[...]
Zat er wel redelijk aan te komen. Maar wel jammer!

[ Voor 13% gewijzigd door Wormaap op 28-06-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zelfs Hongaarse en Zweedse webshop benaderd, zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Hier gisteren Friday, Hostage Negotiator en Tiny Epic Galaxies besteld. Mijn vriendin is nog steeds aan het tentamenstressen, en ik wil toch wel graag wat bordspellen spelen. Dus toch maar eens kijken hoe wat meer dedicated sologames spelen :)
Toen Hostage Negotiator op Kickstarter stond werd'ie hier gelinkt en heb ik hem nog weggeklikt met de gedachte 'solo bordspellen, wie doet dát nou?' Maar tijden veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mijn gedachte! Ik ben nu Legends of Andor solo aan het spelen met 2 helden. Waarom niet? Ik zie het hetzelfde als een Singleplayer game op een computer.

Ik ben wel benieuwd naar Friday! Laat even weten hoe die bevalt :). Ik heb Robinson Crusoe als zolang op mijn lijst staan, dat ik die in september (na de 4e druk) ga bestellen of probeer om in Essen op te pikken! Friday is daar wel een leuk voorspel voor denk ik!

Echt zo'n thematisch spel wat ik kan blijven spelen :).

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-06-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:36:
Ik heb Robinson Crusoe als zolang op mijn lijst staan, dat ik die in september (na de 4e druk) ga bestellen of probeer om in Essen op te pikken!
Ik zou nog even wachten met kopen. Volgens mij kwam er een herimplementatie van RC met een mars thema. Misschien hebben ze het dan nog net iets beter gemaakt. Ik zal eens even kijken of ik hem kan vinden en dan link ik hem nog wel even.

Gevonden

[ Voor 8% gewijzigd door ViNcE op 29-06-2016 12:04 ]

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:59:
[...]

Ik zou nog even wachten met kopen. Volgens mij kwam er een herimplementatie van RC met een mars thema. Misschien hebben ze het dan nog net iets beter gemaakt. Ik zal eens even kijken of ik hem kan vinden en dan link ik hem nog wel even.

Gevonden
Ik wacht sowieso nog even met aanschaffen op de nieuwe versie die in september uitkomt. Martian ziet er ook wel cool uit, maar het thema spreekt me veel minder aan.

Martian zal toch een compleet nieuw spel zijn denk ik? Of is dat bijvoorbeeld in 1 doos met Robsinson? Kan dit niet echt terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Zoals het er zo uitziet wordt dat een los spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wordt een compleet apart spel gebaseerd op de basis elementen van Robinson.
Er komt ook een app voor beschikbaar, volgens mij is dit met Robinson niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ah ok, thanks.

Een app voor een bordspel? Nee dank je. Dat schiet het doel van een bordspel voorbij imho :D. Dat het soms wat kan toevoegen geloof ik direct, maar ik wil juist geen digitale zaken hebben als ik met een bordspel bezig ben :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik verwacht dat het de sterke punten neemt van Robinson en de rest iets anders is. Er is behoorlijk wat upkeep bij RC en de app moet daar nu wat tegen doen. Ik vond RC heel leuk gedaan, maar het mag van mij wel iets gestroomlijnder en dat wordt hopelijk First Martians. Hij komt iig op mijn Essen list (waar ik nu wel mee kan beginnen). :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:52:
Ah ok, thanks.

Een app voor een bordspel? Nee dank je. Dat schiet het doel van een bordspel voorbij imho :D. Dat het soms wat kan toevoegen geloof ik direct, maar ik wil juist geen digitale zaken hebben als ik met een bordspel bezig ben :D.
Als het op de juiste manier wordt gebruikt kan het zeker een toevoeging zijn. Heb je Alchemist weleens gespeeld? Gebruikt ook een app. Zeer interessant en erg leuk spel. De toevoeging van een eventuele app gaat mij zeker niet tegen houden om deze aan te schaffen. Ik houdt deze al lange tijd in de gaten en ben er erg benieuwd naar.

Een andere game waar ik al lang op wacht is Seafall, is nu in pre order in de USA, maar is erg duur qua shipping. Hopelijk komt deze voor een fatsoenlijke prijs naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 20:25
Op BGG staat een korte video waar de toevoeging van de app wordt uitgelegd. Komt er op neer dat de app in staat is om de gevolgen van events bij te houden en te zorgen dat spelers gestraft wordt als bepaalde events voor langere tijd genegeerd worden. Ook kan het dienen voor een 'save' mechanisme.

Nadeel van een app vind ik dat het een bepaalde houdbaarheidsdatum zal hebben. Stel je wil het spel over 10 jaar nog eens spelen, bestaat de app dan nog wel? Daarom zou ik liever geen bordspel met app in mijn bezit willen hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door stp_4 op 29-06-2016 14:11 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MADG0BLIN schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:56:
[...]

Als het op de juiste manier wordt gebruikt kan het zeker een toevoeging zijn. Heb je Alchemist weleens gespeeld? Gebruikt ook een app. Zeer interessant en erg leuk spel. De toevoeging van een eventuele app gaat mij zeker niet tegen houden om deze aan te schaffen. Ik houdt deze al lange tijd in de gaten en ben er erg benieuwd naar.

Een andere game waar ik al lang op wacht is Seafall, is nu in pre order in de USA, maar is erg duur qua shipping. Hopelijk komt deze voor een fatsoenlijke prijs naar Europa.
Nee, nog nooit gespeeld. Het zal ook vast wat toevoegen hoor, dat geloof ik ook echt wel. Maar op één of andere manier spreekt het me gewoon niet aan om met een telefoon of tablet bezig te zijn.
ViNcE schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:53:
Ik verwacht dat het de sterke punten neemt van Robinson en de rest iets anders is. Er is behoorlijk wat upkeep bij RC en de app moet daar nu wat tegen doen. Ik vond RC heel leuk gedaan, maar het mag van mij wel iets gestroomlijnder en dat wordt hopelijk First Martians. Hij komt iig op mijn Essen list (waar ik nu wel mee kan beginnen). :)
Dat moet ik dan nog gaan beleven en wellicht is hij in Essen ook te bekijken en spelen (zowel de nieuwe RC en Martian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
stp_4 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:07:
Nadeel van een app vind ik dat het een bepaalde houdbaarheidsdatum zal hebben. Stel je wil het spel over 10 jaar nog eens spelen, bestaat de app dan nog wel? Daarom zou ik liever geen bordspel met app in mijn bezit willen hebben.
Helemaal mee akkoord. Ook de reden waarom ik spellen probeer te mijden met apps, cd's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Hoewel ik begrijp dat sommige mensen er zo over denken, klinkt dat voor mij hetzelfde als een pc (of console) game nu niet kopen omdat je het over 10 jaar misschien niet meer kan spelen. Als een spel echt leuk is, dan kan je er nu toch ontzettend veel plezier mee hebben. En als het echt een winner is, dan verzinnen ze vast wel een manier om het draaiend te houden.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Apps vermijd ik ook een beetje vanwege de houdbaarheidsdatum. Spellen zoals Escape of Space Alert met een soundtrack erbij vind ik dan wel weer prima (al heb ik er geen momenteel). Die kun je altijd ergens opslaan ofzo.
Voor de rest vind ik juist het voordeel van bordspellen dat ze in principe eindeloos houdbaar zijn. Laatst de 20-jaar oude kopie van El Grande van de schoonouders gekregen. Gewoon uitpakken en gaan, in plaats van een uur moeten gaan zoeken hoe ik die app van vroeger onder DOSBox moet gaan draaien ofzo :P

Telefoons en tablets voor administratie heb ik dan weer geen moeite voor. 1830 spelen met een gezamelijke Google Docs spreadsheet is zó veel handiger dan met het bijgeleverde papieren geld :X

@Vince: Van de ene kant heb je een punt. Van de andere kant zie ik bordspellen toch als iets redelijk anders dan videogames. Die zijn naar mijn idee sowieso vergankelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 29-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stp_4
ViNcE schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:52:
Hoewel ik begrijp dat sommige mensen er zo over denken, klinkt dat voor mij hetzelfde als een pc (of console) game nu niet kopen omdat je het over 10 jaar misschien niet meer kan spelen. Als een spel echt leuk is, dan kan je er nu toch ontzettend veel plezier mee hebben. En als het echt een winner is, dan verzinnen ze vast wel een manier om het draaiend te houden.
Ik hou het persoonlijk dan toch gewoon bij een analoog bordspel. Dat is immers de reden waarom ik het aanschaf. Als ik iets digitaals wil spelen dan doe ik dat wel op een pc of console inderdaad. Ik vind de kruisbestuiving in ieder geval maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:52:
Het "verlopen" van de app zou voor mij geen een beweegreden zijn om het spel niet te kopen (hoewel ik me wel afvraag hoe lang die app te krijgen is. Mijn collectie moet toch wel wat tientallen jaren meegaan).

Wel het punt dat een app de charme van de bordspellen wegneemt imho. Wat dat betreft ben ik het eens met stp_4. Een telefoon bij de hand om een tussentijdse score bij te houden kan nog wel. Als het maar geen element van het spel zelf is.

Een cd met soundtrack vind ik dan wel weer gaaf. Muziek eronder zorgt bij Escape echt voor ontzettend veel spanning :> :o. Hoewel het voor mij wel bij 1 spel in mijn collectie mag blijven :).

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-06-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Agricola expert editie gekocht, kijken of we deze gaan houden of dat we Caverna houden.

Nu maar weer een foam inlay in elkaar gaan knutselen :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Christiano007 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:23:

Nu maar weer een foam inlay in elkaar gaan knutselen :)
When done, pics please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Was denk ik hier nog niet gepost: Crash of Games gaat Fincaopnieuw uitbrengen. Wel met een nieuw thema (landbouw in Amerika in plaats van op Mallorca), maar ik ben al lang blij dat ik mezelf er tot nu toe van weerhouden heb om 45+ euro op tafel te leggen voor een tweedehands exemplaar. Het is alleen te hopen dat 't ook in Europa snel verdeeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb wat data aangepast voor de spellenmeet.

http://prik.kr/pdxixi9xrvpp3nnd voor de mensen die 'm nog niet hadden gezien, of nog wat data willen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ingevuld, die augustus past mij het best, mooi in mijn vakantie dat ik weer in Nederland ben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Besteld, tnx!

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TERW_DAN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:52:
Ik heb wat data aangepast voor de spellenmeet.

http://prik.kr/pdxixi9xrvpp3nnd voor de mensen die 'm nog niet hadden gezien, of nog wat data willen invullen.
Mooi zo! Ik ga ook voor de vrijdag. Dan neem ik er gewoon een dagje voor vrij, zodat het niet in het weekend valt. Als de dag dan lekker lang duurt, is de vrije dag weer goed besteed :9 .

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-06-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:55:
Mooi zo! Ik ga ook voor de vrijdag. Dan neem ik er gewoon een dagje voor vrij
Hmm, dat is op zich wel een goed idee. Gewoon een dagje ervoor vrij nemen.
Ik ga er even over nadenken, het is niet eens zo heel ver van mij vandaan.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op verzoek die zaterdag erna ook nog even toegevoegd, maar vrijdag leek me ook wel handig, gezien veel mensen nog vakantie hebben. Moet zelf wel een dagje vrij vragen, maar dat moet best kunnen in de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Op de één of andere manier sta ik er drie keer in, maar ik kan alleen de zaterdag in Augustus..

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Loopt allemaal dubbel zo ja. Niet echt handig omdat iedereen er 2 of 3 keer instaat. Eigenlijk moet je eerst registreren en daarna doorgeven of je kunt. Nu wordt het er elke keer dubbel in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geen idee waarom die datumprikker dat doet, gezien jullie wel allemaal met 'tzelfde emailadres erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Misschien even 1malig opnieuw doen, maar dan "alleen invullen met account" ofzo aanvinken? Nu kan je ook zaken aanvinken zonder dat je een account hebt. Misschien gaat het daar mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Voor mij houdt het helaas op, de data die er nu in staan zal ik niet kunnen dus ik sla even over :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Nou, ik ben eindelijk aan mijn Essen geeklist begonnen. Er staat nog niet heel veel op, maar ik zag de Gen Con list en wilde toch even wat games onthouden. Ik ga waarschijnlijk maar één dag en kan dus niet een beetje lanterfanten. Ik zit meestal uren en uren alles te lezen. Essen is voor mij echt een highlight.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dan ga ik jouw lijst goed volgen! Thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Thumbed :). Ik vind het altijd leuk om te zien wat anderen gaan bekijken, dat bezorgt me veel inspiratie! Mijn lijst zal nog wel even op zich laten wachten, ik post de link zeker als ik eraan begin :)

Edit: zag net dat Ted Alspach himself op je geeklist gereageerd heeft, mooi *O*

[ Voor 17% gewijzigd door HellPunk op 30-06-2016 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Rustige namiddag op 't werk en dit is het resultaat: Lorth's Essen 2016 geeklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Jahoor....weer 2 games aan de collectie toegevoegd;

- Brass is binnen (zware doos zeg! wtf)
- Biblios stond op Marktplaats voor € 15,- incl. verzenden.....tja, daar hoef ik niet over te twijfelen :D.

Daar gaat m'n instelling om NIETS meer te kopen.

Wel gaaf trouwens; maat van me is op vakantie en net ervoor hebben we voor de eerste keer een spellenavond gehouden door de week; begonnen met een paar keer Escape en daarna Lost Cities. Hij vroeg of Lost Cities en Patchwork mee op vakantie mochten. Geen probleem natuurlijk.

Gisterenavond stuurde hij een berichtje; Volgende week woensdagavond tijd? Neem wat spellen mee dan zorg ik voor het bier.

Hopelijk weer iemand aangestoken met het virus! Zou wel gaaf zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:55:

- Biblios stond op Marktplaats voor € 15,- incl. verzenden.....tja, daar hoef ik niet over te twijfelen :D.
Voor dat geld zou ik hem ook wel kopen. Goeie deal!

Ik heb nog steeds niks gekocht, dus het gaat goed met mijn voornemens. En ook al wat nieuwe spellen op tafel gekregen. En vanavond weer een spellenavond en volgende week weer. Joehoe!

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisterenavond was ik hier in de spellenwinkel, en hoewel ik 4 spellen heb gekocht, waren 't allemaal kadootjes voor anderen.
En voordat Spiel is wil ik eigenlijk wel door m'n backlog heen gewerkt zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:55:
Daar gaat m'n instelling om NIETS meer te kopen.
Je hoeft je er niet schuldig om te voelen, tenzij je door de spellenaankopen de huur niet meer kunt betalen of je kinderen geen eten meer kan geven >:) . Er komt wel een punt waarop je je aankopen kritischer gaat bekijken, voor de een komt dat punt al wat later dan voor de ander :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de regels eens doorgelezen van Agricola, en heel veel van Caverna is uiteraard hetzelfde. Alleen begrijp ik niet precies hoe het zit met de Ambachten en kleine investeringen kaarten.

Je krijgt van elk 7, dus 14 in totaal. Maar hoe kies/gebruik je ze nou eigenlijk?

Moet je met je boer eerst op het speelveld kiezen voor een optie van "kies een ambacht of kleine investering" voordat je deze mag kiezen? (lijkt mij wel logisch),

En moet je telkens deze kaart actief maken (door weer de optie op het bord te kiezen?) of mag je deze elke keer gebruiken zonder een beurt te verspillen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Je speelt een kaart via de relevante actie. Daarna is'ie gewoon actief op de momenten die op de kaart staan. Die verschillen (uiteraard) per kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Wormaap op 02-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend hebben we de nieuwe aanwinsten van een week geleden gespeeld: Colt Express en Pi Mal Pflaumen. TLDR: ze doen allebei wat op de verpakking staat :)

Colt Express is gewoon leuk, maar je moet de juiste verwachtingen hebben. Soms heb je de juiste kaarten om precies te doen wat je wilt en soms niet. Gelukkig blijkt het spel vanzelf een goede catch-up te bieden: als je niet de kaarten hebt om buit te stelen, dan heb je waarschijnlijk wel de kaarten om op je tegenstanders te schieten. Als je daar dan wel in slaagt heb je alsnog kans om te winnen, want wie het meeste kogels verbruikt krijgt een bonus. Verder speelt het erg snel, met drie waren we er inclusief uitleg in een dik half uur door.

Pi Mal Pflaumen is een kaartspel waarin je verschillende soorten fruit probeert te verzamelen om fruitmixes te maken. In een ronde speelt iedereen één kaart, wie de hoogste kaart speelt mag als eerste een kaart kiezen uit de gespeelde kaarten. Je kan kaarten met de waarde van pi gebruiken om de waarde van jouw kaart te verhogen - als iemand bvb. een 10 speelt en jij een 7+pi, dan win jij. De speler met de laagste waarde moet de overgebleven kaart nemen, maar krijgt als troostprijs een extra pruimenkaart.

De interactie is verder beperkt, er is alleen één kaart die je toelaat om te gaan stelen bij een andere speler (en een hond die je daar tegen beschermt). Door de eenvoudige regels speelt het spel erg vlot, maar er zijn toch de nodige beslissingen te maken: wil je als eerste kiezen of speel je bewust een lage kaart om de bonus te krijgen? Maak je de mix van zes punten of gok je erop dat je net die ene kaart gaat krijgen zodat je een hogere mix kan maken? Het spel ziet er verder nog goed uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Christiano007 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:57:
Heb de regels eens doorgelezen van Agricola, en heel veel van Caverna is uiteraard hetzelfde. Alleen begrijp ik niet precies hoe het zit met de Ambachten en kleine investeringen kaarten.

Je krijgt van elk 7, dus 14 in totaal. Maar hoe kies/gebruik je ze nou eigenlijk?

Moet je met je boer eerst op het speelveld kiezen voor een optie van "kies een ambacht of kleine investering" voordat je deze mag kiezen? (lijkt mij wel logisch),

En moet je telkens deze kaart actief maken (door weer de optie op het bord te kiezen?) of mag je deze elke keer gebruiken zonder een beurt te verspillen?
MEt "kies een ambacht of kleine investering" "bouw" je de kaart. daarna heb je hem gewoon, wanneer je hem kunt gebruiken hangt af van de tekst op de kaart,

Lees even goed het score systeem door. als je agricola gewent bent, lijkt dat er heel veel op, en heb je de neiging er doorheen te skippen. Maar net daar zitten wat redelijke veranderingen.

* heuveltje vind caverna toch leuker :7

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 04-07-2016 08:49 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Wat hebben jullie van het weekend nog gespeeld? :)

Hier vooral Onirim, aangezien mijn vriendin nog steeds druk is met haar opleiding.
Wel zaterdagavond twee potjes Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game gespeeld. Eigenlijk stond er maar één potje op de planning, maar toen ik na een kwartier dood was door een facehugger + chestburster, zijn we maar opnieuw begonnen :+
Vervolgens stond ik op 1HP en had ik net wat healingkaarten gekocht. Een scan leverde een alien op met als ability 'reveal: all players have -1 HP this turn'. Beetje balen dus. Maar we hebben gewoon de tijdmachine aangezet en retroactief een andere kamer gescand, en het potje uiteindelijk licht onverdiend gewonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik heb die Legendary vorige week voor het eerst gespeeld. Ik vond het veel leuker dan de normale. In het begin dachten we dat het veel te makkelijk was. Toen ging het opeens helemaal mis en echt met 1 HP hebben we de missie gehaald. Dat maakte het wel heel gaaf. Niet iets dat ik erg vaak zou spelen, maar we hadden wel lol. Ik vind Arctic Scavengers toch net iets beter als deckbuilder.
Afgelopen weekend drie spellen gespeeld, waarvan één nieuw. Splendor, Qwixx en Roll for the Galaxy. En zaterdag weer afgesproken. Het gaat de afgelopen weken.

ps. Hebben jullie de preview van Captain Sonar gezien? Ik speel eigenlijk zelden met 8 mensen, maar het lijkt me echt een super leuk spel. Even de ervaringen met 6 spelers afwachten, maar als ze die in Essen hebben toch misschien maar halen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Grappig, Arctic Scavengers had ik nou nog nooit vergeleken met Legendary Encounters :) AS heb ik pas één keer gespeeld, en dat was met zijn tweeën, waar het spel geen goede reputatie heeft. Wat mij betreft redelijk terecht, want ik vond het maar traag :+ Vast leuker met meer, maar voor mij nog steeds een heel andere ervaring dan LE, gezien die natuurlijk co-op is :)

Captain Sonar klinkt wel geinig, maar als ik de omschrijving zo lees zou ik'm denk ik eerst willen zien en/of spelen voorrat ik hem overweeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 05-07-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Afgelopen weekend op de boot gezeten met collega's. Ik had wel wat leuke lichte fillers bij, maar zijn niet op tafel gekomen. Mede door de wind tijdens varen en de sfeer was er ook niet echt een spel nodig. Was erg gezellig in ieder geval!

Morgenavond wel een avondje gepland. Vriend van me heeft Scotland Yard gekocht en wilde deze graag gaan spelen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vanavond staat in de planning om eindelijk eens aan Imperial Settlers te beginnen (die ligt al sinds maart klaar), maar 't is er gewoon nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Imperial Settlers is leuk! :) Lekker vlotte civ-builder waarbij je elkaar niet té veel in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik moet het filmpje van Captain Sonar nog bekijken, maar het klinkt als een zeer goed concept.

Als ik vanavond nog wat tijd over heb ga ik Glen More 'ns uitproberen. Die ligt ook al een tijdje op het schap en we wilden vrijdag wel weer eens wat nieuw op tafel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
StealthyPeanut schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:45:
Morgenavond wel een avondje gepland. Vriend van me heeft Scotland Yard gekocht en wilde deze graag gaan spelen. Ben benieuwd!
Amai die heb ik als kind nog wel regelmatig gespeeld. Doen alsof je rechts kijkt terwijl je onder dat petje je ogen zo links mogelijk draait :D Naar mijn herinnering ging het gelijkmatig op. Soms wonnen detectives, soms Mr X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wormaap schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:25:
Wat hebben jullie van het weekend nog gespeeld? :)

Hier vooral Onirim, aangezien mijn vriendin nog steeds druk is met haar opleiding.
Wel zaterdagavond twee potjes Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game gespeeld. Eigenlijk stond er maar één potje op de planning, maar toen ik na een kwartier dood was door een facehugger + chestburster, zijn we maar opnieuw begonnen :+
Vervolgens stond ik op 1HP en had ik net wat healingkaarten gekocht. Een scan leverde een alien op met als ability 'reveal: all players have -1 HP this turn'. Beetje balen dus. Maar we hebben gewoon de tijdmachine aangezet en retroactief een andere kamer gescand, en het potje uiteindelijk licht onverdiend gewonnen :P
Een potje Dixit, Fluxx en Kakkerlakken Soep.
Ik heb binnenkort weer een spellenavond in de pijplijn, dan gaat er wat meer op tafel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wie was er onlangs op zoek naar een gaming mat? Als je 200 dollar ter beschikking hebt is is deze KS misschien iets voor jou :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zag hem inderdaad. Ook via Rahdo kwam hij voorbij.

Lijkt me wel erg gaaf om hem te kopen, maar die 200 dollar geeft ik dan liever uit aan games. Ik ga binnenkort opzoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren een potje Imperial Settlers gedaan, en dat is best een leuke vlotte game, als je eenmaal door hebt hoe het speelt. Nog wel een beetje het idee dat de Barbaren overpowered zijn, maar dat kan ook gewoon geluk/pech geweest zijn. Want ik werd genadeloos hard ingemaakt.

Gelukkig weer recht weten te trekken met een potje Steam Park daarna, al was het nog even hard werken om m'n dirtpile op het einde weer acceptabel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:17
TERW_DAN schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:04:
Gisteren een potje Imperial Settlers gedaan, en dat is best een leuke vlotte game, als je eenmaal door hebt hoe het speelt. Nog wel een beetje het idee dat de Barbaren overpowered zijn, maar dat kan ook gewoon geluk/pech geweest zijn. Want ik werd genadeloos hard ingemaakt.
Eerste potje met mijn vriendin was ik ook de barbaren (zij romeinen) en won ik erg gemakkelijk.
Tweede potje de rollen omgedraaid, toen haar weer finaal ingemaakt :P

Romeinen zijn er goed in gebouwen raiden of gewoon slopen. Ze hebben zelfs mogelijkheden om elke ronde één non-raid-able gebouw stuk te maken. Ik had het geluk dat ik deze kaart vrij snel kon spelen, hierdoor kon ik haar elke ronde onderuit halen. (Was wel een beetje zielig TBH, had ze eindelijk weer een goed en duur gebouw geplaatst -> sloop ik hem weer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:39:
Wie was er onlangs op zoek naar een gaming mat? Als je 200 dollar ter beschikking hebt is is deze KS misschien iets voor jou :).
Ik zit al twee jaar te wachten op mijn gaming mat. Als ze binnenkomen laat ik het wel weten, ik heb er nog een paar over. Hopelijk ergens dit jaar.....

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik weet niet Vince. Ik denk niet dat ze nog geleverd gaan worden :p Ik denk dat dit > http://www.magicers.nl/we...cht________Mystic%20Space misschien nog wel wat is. De onderkant is gemaakt van een soort rubber waardoor alles wat er op ligt (in mijn geval Eclipse tegels) niet verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bedankt voor de tip MrVegeta! Die ga ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MrVegeta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:02:
De onderkant is gemaakt van een soort rubber waardoor alles wat er op ligt (in mijn geval Eclipse tegels) niet verschuiven.
Let er wel op dat de onderkant van rubber is. Hierdoor schuift de mat niet van de tafel, maar er staat niet dat de tegels erop niet schuiven.

Hoewel ik overtuigd ben van de kwaliteit van Gripmats, weet ik ook niet hoe lang het gaat duren. Soms denk ik er over om de order te annuleren, maar als het wel lukt dan is het ook meteen een stuk goedkoper (hopelijk €25). Ach, ik heb geen haast. X-wing speel ik al niet meer en Eclipse komt veel te weinig op de tafel. Ik wil alleen graag een mooie onderlegger. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ViNcE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:08:
[...]

Let er wel op dat de onderkant van rubber is. Hierdoor schuift de mat niet van de tafel, maar er staat niet dat de tegels erop niet schuiven.
Het idee is om de mat andersom te gebruiken. Dus met de rubber (onderkant) naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MrVegeta schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:37:
[...]

Het idee is om de mat andersom te gebruiken. Dus met de rubber (onderkant) naar boven.
Aha, ik las alleen dit:
De rubberen achterzijde zorgt er tevens voor dat deze speelmat niet kan verschuiven.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wat vinden jullie van het spel Brugge? De runthrough zag er wel erg leuk uit, maar ik ben bang dat de randomness die ik op BGG tegenkom mij ook best gaat tegenstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Een van mijn favoriete spellen. Helemaal met de uitbreiding erbij. Welke randomness bedoel je precies? Van de verschillende karakters die je trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik lees inderdaad op BGG bij heel veel reviews de randomness van de kaarten/characters die je trekt. Dat blijkt dusdanig veel invloed te hebben, dat het een game kan winnen of verliezen voor je.

Hoe ervaar jij dit na meerdere potjes?

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-07-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Daar heb ik nog nooit echt wat van gemerkt, ik vind een van de charmes juist de verscheidenheid in characters en daarmee te spelen. Het vergroot ook de herspeelbaarheid. Kan hem als ik in in Augustus kan komen op de meet wel meenemen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MADG0BLIN schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:37:
Daar heb ik nog nooit echt wat van gemerkt, ik vind een van de charmes juist de verscheidenheid in characters en daarmee te spelen. Het vergroot ook de herspeelbaarheid. Kan hem als ik in in Augustus kan komen op de meet wel meenemen als je wilt.
Dat zou mooi zijn, maar ik denk dat ik het niet volhoud tot die tijd ;( . Ik heb er 1 gevonden voor € 30,- inclusief verzenden en daardoor twijfel ik :'( :'( .

EDIT

Ik denk dat ik hem even aan me voorbij laat gaan (echt nog genoeg te spelen) om te kopen en dan probeer ik hem in augustus uit op de meet (als het zover komt). :)

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-07-2016 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik heb die vrijdag al vrij gevraagd :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren EINDELIJK mijn Memoir '44 binnen gekregen.... Op 13-05 op de post gegaan en na lang wachten, vermissingen etc. eindelijk ontvangen. Ik heb wat walkthroughs gekeken en die zijn redelijk duidelijk en zorgen dat ik zin krijg om te gaan spelen.

Binnenkort komt deze zeker op tafel!!

EDIT

Toch Brugge besteld. Nu is dat wel echt de laatste en ga ik zorgen dat er weer wat spellen op tafel gaan komen.

Volgende week eens kritisch naar de collectie kijken en wat twijfelgevallen verkopen denk ik. Als ik dan weer even naar de lijst met ongespeelde games kijk.....dan krijg ik meteen alweer spijt :'( :X

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/149pmvq.png

[ Voor 40% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2016 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:07:
Volgende week eens kritisch naar de collectie kijken en wat twijfelgevallen verkopen denk ik. Als ik dan weer even naar de lijst met ongespeelde games kijk.....dan krijg ik meteen alweer spijt :'( :X

[afbeelding]
Is dat alles? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a9rJ2Ux.jpg
Dit is zonder expansions. Als ik die niet filter past het niet in een scherm :|
Maar vriendin is klaar met tentamens, dus er kan weer gespeeld worden :)
(En een deel van mijn ongespeelde spellen is meuk die ik ooit opgepikt heb in Essen omdat het er leuk uitzag. Maargoed, ook die moeten minimaal één keer gespeeld worden).

Gisteravond weer eens Keyflower gespeeld. Blijft toch een erg leuk spel :) Uiteindelijk gewonnen met mijn hoogste score ooit (91 punten), omdat ik 12 goud had die door een winter tile 2 punten per stuk opleverden, en daarnaast nog 8 dezelfde skills, die 3 punten per stuk waard waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:07:
Toch Brugge besteld. Nu is dat wel echt de laatste en ga ik zorgen dat er weer wat spellen op tafel gaan komen.

[afbeelding]
We spelen graag spellen van Feld, maar Brugge en Amerigo heb ik nooit op de wishlist gehad. Moest je die laatste ooit willen wegdoen, dan hou ik me wel aanbevolen :). Maar voel je niet al te schuldig over de ongespeelde spellen, dat komt allemaal goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Is dat alles? :+
[afbeelding]
Dit is zonder expansions. Als ik die niet filter past het niet in een scherm :|
Maar vriendin is klaar met tentamens, dus er kan weer gespeeld worden :)
(En een deel van mijn ongespeelde spellen is meuk die ik ooit opgepikt heb in Essen omdat het er leuk uitzag. Maargoed, ook die moeten minimaal één keer gespeeld worden).

Gisteravond weer eens Keyflower gespeeld. Blijft toch een erg leuk spel :) Uiteindelijk gewonnen met mijn hoogste score ooit (91 punten), omdat ik 12 goud had die door een winter tile 2 punten per stuk opleverden, en daarnaast nog 8 dezelfde skills, die 3 punten per stuk waard waren :)
_/-\o_
HellPunk schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:17:
[...]

We spelen graag spellen van Feld, maar Brugge en Amerigo heb ik nooit op de wishlist gehad. Moest je die laatste ooit willen wegdoen, dan hou ik me wel aanbevolen :). Maar voel je niet al te schuldig over de ongespeelde spellen, dat komt allemaal goed :P
Feld games liggen mij ook heel erg goed. Nu kom ik er wel te weinig aan toe, maar de mechanismes, thema's en sfeer vind ik echt geweldig. Misschien leuk om bij de meet ook wat Feld games mee te nemen :> .

En schuldig voel ik me niet, maar vorige week voor weinig Biblios en Brass gekocht met de gedachte; klaar voorlopig. En dan kom je weer zo'n game tegen waar je al maanden over twijfelt :| .

Ik ga Marktplaats gewoon vermijden en ik ga mezelf een cap geven van 1 game per maand. Juli is alweer klaar dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Wat ik nu zelf heb gedaan is besloten dat er geen nieuwe spellen komen totdat mijn 'Friendless Metric' positief is. Friendless is iemand die een site met extended stats voor BGG bij houdt. De metric komt neer op 'het aantal plays van het spel dat je het minst gespeeld hebt, waarbij er aan de onderkant één niet geteld wordt voor elk spel dat je 10 of meer keer hebt gespeeld'. En als er meer spellen 0 plays hebben dan het aantal spellen dat je 10 keer gespeeld hebt, wordt'ie negatief :)
Ongespeelde spellen brengen me dus verder van dit doel, en spellen meer spelen helpt juist mee. Ik wil heel graag Pax Porfiriana scoren, maar eerst meer spelen van wat ik heb :+
De games die ik laatst heb gekocht om solo te spelen tellen ook mee, maar omdat ik die wanneer ik maar wil minimaal hun eerste play kan geven wegen die niet zo zwaar :)

In hoeverre houden jullie trouwens rekening met de mensen waarmee jullie gaan spelen in de aankopen? Ik heb 1830 en Chicago Express in de kast staan, allebei met twee plays erop. Maar de meeste mensen om me heen vinden die niet zo interessant. Meer vanwege het thema dan vanwege de complexiteit of inhoud zelfs. Maar ik wil ze juist graag meer spelen :'(
Dus hoe graag ik het ook zou willen: dat soort spellen zal ik voorlopig niet aanschaffen.

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 08-07-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Wormaap schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:10:
In hoeverre houden jullie trouwens rekening met de mensen waarmee jullie gaan spelen in de aankopen? Ik heb 1830 en Chicago Express in de kast staan, allebei met twee plays erop. Maar de meeste mensen om me heen vinden die niet zo interessant. Meer vanwege het thema dan vanwege de complexiteit of inhoud zelfs. Maar ik wil ze juist graag meer spelen :'(
Dus hoe graag ik het ook zou willen: dat soort spellen zal ik voorlopig niet aanschaffen.
In het begin kocht ik alleen wat ik zelf leuk vond en toen bleven spellen vaak ongespeeld (zoals BSG, dat was veel te lang). Nu hou ik er erg rekening mee. Gelukkig heb ik wel drie verschillende bordspelgroepen, dus er is wel variatie. Er zijn genoeg spellen die ik dolgraag zou willen spelen, maar dan ontbreekt het (vooral) aan tijd en de juiste spelers. Dan heeft het gewoon geen zin om ze te kopen. Gelukkig ben ik tegenwoordig veel strenger voor mezelf. Gewoon omdat ik heb geleerd wat wel en wat niet op de tafel kan komen.

ps. Ik heb nog aardig wat spellen ongespeeld staan en daar werk ik ook, maar het is niet echt een factor bij het kopen van nieuwe spellen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tegenwoordig houd ik daar meer rekening mee en zet ik ook spellen te koop wanneer ze gewoon (vrijwel) niet op tafel komen. Daarnaast heb ik ook een tijdje bewust wat spellen gezocht met een grote(re) max aan spelers zodat wanneer grotendeels of heel de vriendengroep mee doet ik ook toffe spellen heb die toch met de groep gespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een bekend probleem. Ik heb ook wel een paar spellen liggen die leuk zijn, maar lang niet door iedereen gewaardeerd worden. Mondo vind ik zelf best leuk, maar weinig vrienden van me zijn daar voor te porren. Dus die ooit met z'n 5en doen gaat niet snel gebeuren denk ik.
Betekent ook wel dat ik niet snel nog meer van dat soort dingen ga kopen, Mondo Sapiens sprak mij zelf wel aan, nooit gekocht omdat die niet snel gespeeld gaat worden.

En zo zijn er nog wel wat meer games. Maar wat heb je aan games als niemand ze met je wil spelen?
Pagina: 1 ... 23 ... 159 Laatste