Hoe kan ik dit voor mezelf ook bewerkstelligen? Een echte guide kan ik niet vinden.Wormaap schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:10:
Wat ik nu zelf heb gedaan is besloten dat er geen nieuwe spellen komen totdat mijn 'Friendless Metric' positief is. Friendless is iemand die een site met extended stats voor BGG bij houdt. De metric komt neer op 'het aantal plays van het spel dat je het minst gespeeld hebt, waarbij er aan de onderkant één niet geteld wordt voor elk spel dat je 10 of meer keer hebt gespeeld'. En als er meer spellen 0 plays hebben dan het aantal spellen dat ke 10 keer gespeeld hebt, wordt'ie negatief
Ongespeelde spellen brengen me dus verder van dit doel, en spellen meer spelen helpt juist mee. Ik wil heel graag Pax Porfiriana scoren, maar eerst meer spelen van wat ik heb
De games die ik laatst heb gekocht om solo te spelen tellen ook mee, maar omdat ik die wanneer ik maar wil minimaal hun eerste play kan geven wegen die niet zo zwaar
Ik houd er best wel rekening mee. Ik probeer vooral voor elke situatie leuke games te vinden;In hoeverre houden jullie trouwens rekening met de mensen waarmee jullie gaan spelen in de aankopen? Ik heb 1830 en Chicago Express in de kast staan, allebei met twee plays erop. Maar de meeste mensen om me heen vinden die niet zo interessant. Meer vanwege het thema dan vanwege de complexiteit of inhoud zelfs. Maar ik wil ze juist graag meer spelen
Dus hoe graag ik het ook zou willen: dat soort spellen zal ik voorlopig niet aanschaffen.
2 spelers (samen met een vriend of m'n vriendin)
3 spelers (samen met 2 vrienden)
4 spelers (vriendengroep, ouders)
5 - 8 spelers (vriendengroep, eigen familie, schoonfamilie)
En dan nog de type games;
Gateway - (TTR, Kingdom Builder, Formula D, Tsuro etc.)
Filler - (Sushi Go, Love Letter, Biblios etc.)
Medium - (7 Wonders, Amerigo, Castles of Burgundy, Fresco, Andor etc.)
Heavy - Deep (Brass, Dead of Winter, Le Havre)
Party - (Resistance)
RealTime - (Escape Temple)
Grote groepen - (Between 2 CIties, Formula D, Resistance, Tsuro, Roll For It, 7 Wonders)
Ik moet alleen wel opletten dat ik geen games ga kopen die toch wel veel op elkaar gaan lijken. Soms voegt het net te weinig toe om echt anders te zijn, maar dan twijfel ik nog wel om die game aan te schaffen bijvoorbeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2016 14:55 ]