Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Wormaap schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:10:
Wat ik nu zelf heb gedaan is besloten dat er geen nieuwe spellen komen totdat mijn 'Friendless Metric' positief is. Friendless is iemand die een site met extended stats voor BGG bij houdt. De metric komt neer op 'het aantal plays van het spel dat je het minst gespeeld hebt, waarbij er aan de onderkant één niet geteld wordt voor elk spel dat je 10 of meer keer hebt gespeeld'. En als er meer spellen 0 plays hebben dan het aantal spellen dat ke 10 keer gespeeld hebt, wordt'ie negatief :)
Ongespeelde spellen brengen me dus verder van dit doel, en spellen meer spelen helpt juist mee. Ik wil heel graag Pax Porfiriana scoren, maar eerst meer spelen van wat ik heb :+
De games die ik laatst heb gekocht om solo te spelen tellen ook mee, maar omdat ik die wanneer ik maar wil minimaal hun eerste play kan geven wegen die niet zo zwaar :)
Hoe kan ik dit voor mezelf ook bewerkstelligen? Een echte guide kan ik niet vinden.
In hoeverre houden jullie trouwens rekening met de mensen waarmee jullie gaan spelen in de aankopen? Ik heb 1830 en Chicago Express in de kast staan, allebei met twee plays erop. Maar de meeste mensen om me heen vinden die niet zo interessant. Meer vanwege het thema dan vanwege de complexiteit of inhoud zelfs. Maar ik wil ze juist graag meer spelen :'(
Dus hoe graag ik het ook zou willen: dat soort spellen zal ik voorlopig niet aanschaffen.
Ik houd er best wel rekening mee. Ik probeer vooral voor elke situatie leuke games te vinden;

2 spelers (samen met een vriend of m'n vriendin)
3 spelers (samen met 2 vrienden)
4 spelers (vriendengroep, ouders)
5 - 8 spelers (vriendengroep, eigen familie, schoonfamilie)

En dan nog de type games;
Gateway - (TTR, Kingdom Builder, Formula D, Tsuro etc.)
Filler - (Sushi Go, Love Letter, Biblios etc.)
Medium - (7 Wonders, Amerigo, Castles of Burgundy, Fresco, Andor etc.)
Heavy - Deep (Brass, Dead of Winter, Le Havre)
Party - (Resistance)
RealTime - (Escape Temple)
Grote groepen - (Between 2 CIties, Formula D, Resistance, Tsuro, Roll For It, 7 Wonders)

Ik moet alleen wel opletten dat ik geen games ga kopen die toch wel veel op elkaar gaan lijken. Soms voegt het net te weinig toe om echt anders te zijn, maar dan twijfel ik nog wel om die game aan te schaffen bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48
Op deze site staat volgens mij ook hoe je Friendless kan contacteren om opgenomen te worden op de site. Als dat gebeurd is kun je vrolijk rondklikken :)
Hier de link naar mijn profiel, dan kun je wat rondklikken en zien wat er allemaal op staat. (De Friendless Metric staat onder 'Collection Management', en is bij standaardsettings diep, diep negatief voor mij. Maar ik filter de expansions eruit, dan is het minder erg :+ )
Zelf kan ik niet bij de site vanuit werk omdat dynamic DNS geblokkeerd wordt.

'Spellen voor alle situaties' is ook een tijd geweest waar ik naar streefde met mijn collectie. En ik heb zelfs mensen die wel eens een potje 1830 willen spelen (lees: superlang, superzwaar). Maar als je drie spellen hebt die vechten voor dat 'een keer per jaar krijg ik vier mensen bij elkaar om een brainburner van 12 uur te spelen' window, is het nog steeds een beetje zonde :+
Ervaring leert dat 95% van mijn bordspeltijd met m'n vriendin is. Nu ben ik gezegend met een schat van een meid die haar hand niet omdraait voor Twilight Struggle of Through the Ages. Maar bijvoorbeeld Chicago Express ligt haar niet, en komt dus effectief nooit op tafel. Dus ik mik nu toch vooral op spellen die met zijn tweeën leuk zijn en die haar ook liggen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Gemaild. Zitten wel grappige stats tussen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:02:
Op deze site staat volgens mij ook hoe je Friendless kan contacteren om opgenomen te worden op de site. Als dat gebeurd is kun je vrolijk rondklikken :)
Hier de link naar mijn profiel, dan kun je wat rondklikken en zien wat er allemaal op staat. (De Friendless Metric staat onder 'Collection Management', en is bij standaardsettings diep, diep negatief voor mij. Maar ik filter de expansions eruit, dan is het minder erg :+ )
Zelf kan ik niet bij de site vanuit werk omdat dynamic DNS geblokkeerd wordt.

'Spellen voor alle situaties' is ook een tijd geweest waar ik naar streefde met mijn collectie. En ik heb zelfs mensen die wel eens een potje 1830 willen spelen (lees: superlang, superzwaar). Maar als je drie spellen hebt die vechten voor dat 'een keer per jaar krijg ik vier mensen bij elkaar om een brainburner van 12 uur te spelen' window, is het nog steeds een beetje zonde :+
Ervaring leert dat 95% van mijn bordspeltijd met m'n vriendin is. Nu ben ik gezegend met een schat van een meid die haar hand niet omdraait voor Twilight Struggle of Through the Ages. Maar bijvoorbeeld Chicago Express ligt haar niet, en komt dus effectief nooit op tafel. Dus ik mik nu toch vooral op spellen die met zijn tweeën leuk zijn en die haar ook liggen :)
Dat is ook zo. Ik vind het wel gewoon heel erg jammer als ik een spel echt geweldig vind, maar dat er niemand warm voor draait.

Gisteren trouwens Scotland Yard gespeeld voor 3 potjes. Leuk tactisch spel en leuk voor de afwisseling op een spellendag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
In hoeverre houden jullie trouwens rekening met de mensen waarmee jullie gaan spelen in de aankopen? Ik heb 1830 en Chicago Express in de kast staan, allebei met twee plays erop. Maar de meeste mensen om me heen vinden die niet zo interessant. Meer vanwege het thema dan vanwege de complexiteit of inhoud zelfs. Maar ik wil ze juist graag meer spelen :'(
Dus hoe graag ik het ook zou willen: dat soort spellen zal ik voorlopig niet aanschaffen.
Ik koop zelden een spel waarvan ik niet op z'n minst enige zekerheid heb dat het gespeeld zal worden, hetzij met de familie hetzij met de spellengroep. Meestal maak ik wel de juiste keuzes, van mijn collectie zijn er maar enkele die bij niemand in de smaak vielen. Gelukkig zijn het dan wel spellen die bij een ander publiek wel gegeerd zijn, dus ik raak ze meestal snel kwijt via een math trade of auction >:) .

Soms koop ik wel 'ns een spel waarvan ik later pas besef dat het eigenlijk voor niemand geschikt is. Town Center is er zo eentje: gekocht om solo te spelen en eventueel met mijn vrouw of zoon, maar solo boardgamen doe ik uiteindelijk maar zelden en verder vond niemand er iets aan :'(

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Voor de mensen die graag kleine miniatuur ruimteschepen verven:

GothiComp 2016 is gearriveerd:
http://www.forum.speciali...fvbef1fom3n2&topic=8364.0

8)

Weet trouwens iemand spellen die lijken op the Hobbit van 999 games, deze:
http://www.999games.nl/de-hobbit-filmeditie.html

Is erg leuk om samen met de kinderen te spelen, zeker het samenwerken maakt het leuk. Zijn er andere soortgelijke spellen die leuk zijn om met gezin te spelen waar samenwerken belangrijk is?

[ Voor 48% gewijzigd door horizon1978 op 07-07-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
horizon1978 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:41:
Is erg leuk om samen met de kinderen te spelen, zeker het samenwerken maakt het leuk. Zijn er andere soortgelijke spellen die leuk zijn om met gezin te spelen waar samenwerken belangrijk is?
Mice & Mystics spreekt wel tot de verbeelding, maar je moet er dan wel even gaan aanzitten om het verhaal te vertalen. De regels zijn wel relatief eenvoudig, maar je kan ze nog verder versoepelen als je hele jonge spelers hebt. Helaas is niet alles is even eenduidig, zeker in de latere hoofdstukken is 't soms zoeken hoe je van ruimte naar ruimte moet gaan. Dat moet je wel even van tevoren uitpuzzelen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:21:
[...]

Mice & Mystics spreekt wel tot de verbeelding, maar je moet er dan wel even gaan aanzitten om het verhaal te vertalen. De regels zijn wel relatief eenvoudig, maar je kan ze nog verder versoepelen als je hele jonge spelers hebt. Helaas is niet alles is even eenduidig, zeker in de latere hoofdstukken is 't soms zoeken hoe je van ruimte naar ruimte moet gaan. Dat moet je wel even van tevoren uitpuzzelen.
Ik heb een paar weken terug M&M gezien / gespeeld, maar dat vond ik wel echt een dicefest eigenlijk. En dan niet in positieve zin. Ik had het gevoel dat dat alles was dat ik deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat ik nu zelf heb gedaan is besloten dat er geen nieuwe spellen komen totdat mijn 'Friendless Metric' positief is. Friendless is iemand die een site met extended stats voor BGG bij houdt. De metric komt neer op 'het aantal plays van het spel dat je het minst gespeeld hebt, waarbij er aan de onderkant één niet geteld wordt voor elk spel dat je 10 of meer keer hebt gespeeld'. En als er meer spellen 0 plays hebben dan het aantal spellen dat ke 10 keer gespeeld hebt, wordt'ie negatief :)
Ongespeelde spellen brengen me dus verder van dit doel, en spellen meer spelen helpt juist mee. Ik wil heel graag Pax Porfiriana scoren, maar eerst meer spelen van wat ik heb :+
De games die ik laatst heb gekocht om solo te spelen tellen ook mee, maar omdat ik die wanneer ik maar wil minimaal hun eerste play kan geven wegen die niet zo zwaar :)

Ik koop wat mij leuk lijkt. Ik vind het al leuk genoeg om bordspellen te verzamelen. Sommige bordspellen speel ik solo, anderen komen vrijwel niet op tafel, maar ik ga geen rekening houden met mijn huidige vrienden. Huidige vrienden kunnen altijd iets nieuws proberen of je ontmoet nieuwe mensen die wel interesse hebben. Ik heb onderhand gezien wat vraag & aanbod kan doen met prijzen. Dus als ik iets leuks zie dan koop ik het :). Ik moet wel zeggen dat ik niet veel koop. Ik denk 1 grote game (60) euro per maand en soms een uitbreiding erbij.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Uiteindelijk heb ik toch van af gezien van het backen van Massive Darkness. Het lijkt mij enerzijds een tof spel en iets vergelijkbaars heb ik nog niet in de kast maar anderzijds vraag ik mij af of het vaak op tafel zou komen. De minis vind ik er ontzettend tof uitzien en spreken mij zeker aan evenals de gameplay. Al heb ik zo mijn twijfels bij de replayability, het zal steeds meer van hetzelfde zijn heb ik het idee.

Als ik echt overtuigd was geweest had ik het ook meteen gebacked :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:21:
[...]
Ik heb een paar weken terug M&M gezien / gespeeld, maar dat vond ik wel echt een dicefest eigenlijk. En dan niet in positieve zin. Ik had het gevoel dat dat alles was dat ik deed.
Inderdaad, ik denk niet dat het een groep volwassen gamers erg zal aanspreken. Mijn vrouw speelt net om die reden nooit mee met M&M: het spelverloop kan heel erg random zijn en omdat het spel story-based is word je wel een bepaalde richting uit geleid - eigenlijk een beetje zoals Legends of Andor, maar daar heb je natuurlijk een sterk puzzelelement dat volwassenen wel een uitdaging biedt.

De meeste kinderen malen daar zo niet om, die gaan veel meer op in het avontuur en het verhaal. Mijn zoon ziet een worp met drie hits niet als 'geluk hebben', maar als een schitterende zwaai met de hamer van Nes _/-\o_ .
In hoeverre houden jullie trouwens rekening met de mensen waarmee jullie gaan spelen in de aankopen?
Om hier even op terug te komen: ik zag gisteren in de spellenkast Shadows Over The Empire staan. Dat is nu wel een voorbeeld van een spel waarvan ik wel wist dat het weinig/niet op tafel zou komen, maar dat ik desondanks toch gekocht heb (of beter: gebackt, was een van mijn eerste Kickstarters). Ergens hoopte ik toch dat de spellengroep het op magische wijze geweldig zou vinden, maar ik denk dat ik maar op zoek moet naar een solo-variant :). Ik doe het spel zeker niet weg, alleen al voor het artwork is het de moeite waard :*)

[ Voor 31% gewijzigd door HellPunk op 08-07-2016 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Inderdaad, ik denk niet dat het een groep volwassen gamers erg zal aanspreken. Mijn vrouw speelt net om die reden nooit mee met M&M: het spelverloop kan heel erg random zijn en omdat het spel story-based is word je wel een bepaalde richting uit geleid - eigenlijk een beetje zoals Legends of Andor, maar daar heb je natuurlijk een sterk puzzelelement dat volwassenen wel een uitdaging biedt.

De meeste kinderen malen daar zo niet om, die gaan veel meer op in het avontuur en het verhaal. Mijn zoon ziet een worp met drie hits niet als 'geluk hebben', maar als een schitterende zwaai met de hamer van Nes _/-\o_ .
Dat is ook weer zo inderdaad. Zo vind ik zelf dat Pandemic bijvoorbeeld nog een stuk thematischer zou kunnen. Waarom is er zo eenvoudig gekozen voor simpele een speelpion a la ganzenbord en allemaal dezelfde cubes met een ander kleurtje.
Ik heb het 5 keer gespeeld en ervan genoten, maar uiteindelijk verkocht omdat het gewoon tekort schoot t.o.v. de rest van mijn collectie. Ik ben dan ook best visueel ingesteld en geniet ervan als er tijd en moeite is gestoken in kleine details die de beleving ten goede komen.

Gisteren mijn spellenkast weer eens opgeruimd en wat beter ingedeeld; alles past er precies in. Ook geen ruimte meer over trouwens voor extra spellen.... Dus waar Brugge moet komen zie ik maandag wel weer :>. Omdat ik stiekem toch best trots ben op mijn collectie (die ik sinds december bij elkaar heb gespaard), bij deze een foto!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/plzjn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik heb een tijdje geleden Pocket Odyssey gebackt. Dat was ook nog niet veel op tafel gekomen, maar de designer heeft daar nu een solo variant voor ontwikkeld. Het is een soort choose your own adventure geworden, waar je de gevechten zelf naspeelt. Het ziet er erg grappig uit. Hopelijk kom ik nu wat makkelijker van mijn extra kopietjes af, want ik heb er nog wat over.

Shadows over the Empire was voor mij ook een spel dat er heel gaaf uitzag, maar ik heb het nooit kunnen spelen. Ik heb nu nog heel veel spellen uit Azië die ik op de tafel moet krijgen.

Ik sta nu ook bij de extended stats :)

[ Voor 9% gewijzigd door ViNcE op 08-07-2016 11:15 ]

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Erg interessant, als ik daar diep over ga nadenken wordt het bijna een psychologische benadering van verzamelaars van bordspellen versus fanatieke spelers.
Ik ben nu sinds ~15 maanden een fanatiek bordspeler, samen met een vaste vriendengroep van 5 mensen in totaal met afentoe een wisselende 6e of zelfs 7e speler. De kerngroep van 5 spelers blijft echter vrij vast.

Daarom laat ik bijna alle 4-speler bordspellen liggen. Een spel moet echt geniaal goed zijn mocht ik het überhaupt overwegen als het maar voor 4 spelers max is. Dat komt vooral omdat een spel toch in principe niet aan bod komt tenzij er een keer iemand niet kan, en dat is misschien één keer in de twee maanden zo...

Daarnaast is onze spelersgroep niet heel erg into de zwaar aggressieve spellen. We kunnen elkaar best keihard naaien, maar als het spel dat teveel forceert is net minder gezellig. Tegelijk merk ik dat denk- strategische spellen ons goed liggen, maar ook heftigere coops. Daar houd ik ook wel rekening mee bij het aanschaffen - uitzonderingen daargelaten.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakMDS op 08-07-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
psychoclown schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:25:
Uiteindelijk heb ik toch van af gezien van het backen van Massive Darkness. Het lijkt mij enerzijds een tof spel en iets vergelijkbaars heb ik nog niet in de kast maar anderzijds vraag ik mij af of het vaak op tafel zou komen. De minis vind ik er ontzettend tof uitzien en spreken mij zeker aan evenals de gameplay. Al heb ik zo mijn twijfels bij de replayability, het zal steeds meer van hetzelfde zijn heb ik het idee.

Als ik echt overtuigd was geweest had ik het ook meteen gebacked :)
Ik heb nog een $1 pledge gedaan. Met name omdat er van Warhammer nu een paar nieuwe modellen waren die ik graag wilde hebben en dat spul kost klauwen met geld. Ik kijk wel als de pledge manager open gaat, of ik wel of niet die $119 erbij leg (+$8 voor de Z:BP crossover kit :P).

Moet zeggen dat ik uiteindelijk ook niet echt overtuigd was van 't spel.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

SndBastard schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:55:
[...]

Erg interessant, als ik daar diep over ga nadenken wordt het bijna een psychologische benadering van verzamelaars van bordspellen versus fanatieke spelers.
Ik ben nu sinds ~15 maanden een fanatiek bordspeler, samen met een vaste vriendengroep van 5 mensen in totaal met afentoe een wisselende 6e of zelfs 7e speler. De kerngroep van 5 spelers blijft echter vrij vast.

Daarom laat ik bijna alle 4-speler bordspellen liggen. Een spel moet echt geniaal goed zijn mocht ik het überhaupt overwegen als het maar voor 4 spelers max is. Dat komt vooral omdat een spel toch in principe niet aan bod komt tenzij er een keer iemand niet kan, en dat is misschien één keer in de twee maanden zo...

Daarnaast is onze spelersgroep niet heel erg into de zwaar aggressieve spellen. We kunnen elkaar best keihard naaien, maar als het spel dat teveel forceert is net minder gezellig. Tegelijk merk ik dat denk- strategische spellen ons goed liggen, maar ook heftigere coops. Daar houd ik ook wel rekening mee bij het aanschaffen - uitzonderingen daargelaten.
Dark Moon een tijd terug gespeeld met een bordspellen meet-up met wat Tweakers. Die staat nog steeds op mijn wish list, moet je eens bekijken want ik heb eenzelfde soort situatie qua bordspellengroep.
Chevalric schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Ik heb nog een $1 pledge gedaan. Met name omdat er van Warhammer nu een paar nieuwe modellen waren die ik graag wilde hebben en dat spul kost klauwen met geld. Ik kijk wel als de pledge manager open gaat, of ik wel of niet die $119 erbij leg (+$8 voor de Z:BP crossover kit :P).

Moet zeggen dat ik uiteindelijk ook niet echt overtuigd was van 't spel.
Je kunt nu ook nog een late plegde doen zag ik maar ik geef het toch een kleine kans dat ik mijn portemonnee trek. Sowieso heb ik een tijd terug al Virus gebacked en staat, zoals ik hierboven genoemd, Dark Moon al een tijd zeer hoog op mijn wish list. Wellicht beter als ik die maar eerst even aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nog even bij iedereen onder de aandacht brengen;

https://datumprikker.nl/a...baarheid/pdxixi9xrvpp3nnd

Bordspellenmeet! Klik eerste op TOON DEELNEMERS voordat je kiest. Misschien sta je er al in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Voor de duidelijkheid even in de topicwaarschuwing gezet, haal ik er weer uit zodra de meet gepland/over is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Deze laat ik even aan me voorbij gaan. Er een dag vrij voor nemen gaat even niet lukken, en het lijkt erop dat het toch echt de vrijdag gaat worden :+

Hebben we ondertussen trouwens al genoeg Limburgers in dit topic om een lokale meet te doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Zaterdag twee spellen gespeeld. Codenames en Roll for the Galaxy.
Hoewel het in Codenames onwijs moeilijk kan zijn om een hint te verzinnen, is het juist extra leuk als het lukt. Twee potjes gedaan, één gewonnen en één verloren.
Roll for the Galaxy was iets complexer dan ik normaal in deze groep speel, maar na een paar rondjes was het wel duidelijk en ging het lekker vlot. Wat vliegt de tijd toch als je plezier hebt. Ik had ook nog Revolution meegenomen, maar daar hadden we geen tijd meer voor.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Rustig spel-weekend gehad. Gisteren (voor de eerste keer) 2 potjes Biblios gespeeld met mijn ouders (3p totaal dus). Erg leuk en tactisch spel!

Eerste keer was het 30 minuten maar de tweede pot was 20 minuten. Gave filler met meer diepgang dan je in eerste instantie zou denken. Het gaat ook lekker vlot moet ik zeggen!

Toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Van 't weekend alleen aan paar potjes Tsuro gedaan (blijft leuk), en een potje Burgle Bros. Dat leek heel soepel te gaan, tot we op de derde verdieping aankwamen en er 2 deadlocks op heel vervelende plekken bleken te liggen en bleek dat we nogal vervelend moesten dobbelen voor de bovenste safe ( 1t/m6) . Dat was nog even spannend op het einde, maar het net weten te halen.
Blijf dat een geweldig spel vinden, terwijl het in eerste instantie gewoon heel simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Van het weekend voor het eerst Spyfall gespeeld. Erg leuk party game die goed beviel.
Hopelijk komt deze week de shipping notice van Scythe. Daar ben ik erg benieuwd naar. Lees de laatste tijd niets dan goeds over deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Vanavond een spellenavond. Werd mij met klem verzocht om Roll for the Galaxy mee te nemen. :) Dus dat gaat wel goedkomen.

edit - De link naar de spellenavond in de topicwarning klopt niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Gilotto op 11-07-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik dacht, het gaat niet gebeuren. Ik heb ticket to ride all, ik heb die anderen niet nodig.

Waar loop ik dus mee weg vorige week op de markt in katwijk? Ticket To Ride Nordic Countries. Voor een leuke prijs. Binnenkort maar spelen. Straks worden de 2 gamekasten alleen maar Ticket To Ride.

Maar goed, de laatste tijd weer bezig met:

Pathfinder Adventure Card Game
Netrunner
Zombie 15
Machiavelli
Timber (Dit is echt een geweldig simpel spelletje! die raad ik zeker aan)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gilotto schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:19:
Vanavond een spellenavond. Werd mij met klem verzocht om Roll for the Galaxy mee te nemen. :) Dus dat gaat wel goedkomen.

http://prik.kr/pdxixi9xrvpp3nnd
Deze doet 't wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gilotto schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:19:
Er zat inderdaad een foutje in, bij deze aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:14
Super! Toppie :-)
Wat ik nu zelf heb gedaan is besloten dat er geen nieuwe spellen komen totdat mijn 'Friendless Metric' positief is.
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:49:
[...]
Ik ga Marktplaats gewoon vermijden en ik ga mezelf een cap geven van 1 game per maand. Juli is alweer klaar dus O-)
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:07:

Toch Brugge besteld. Nu is dat wel echt de laatste ...
En aan wie maken jullie dat wijs? :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Lointje schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Super! Toppie :-)

[...]

[...]

[...]

En aan wie maken jullie dat wijs? :+ :D
Dat vraag ik me ook af! Maar 1 game per maand gaat nog goed! Brugge is de enige in juli en voorlopig nog niks tegengekomen.

In augustus zien we dan wel weer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:39:

In augustus zien we dan wel weer! _/-\o_
En wat ga je in Oktober doen dan? ;)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Kijken of mensen zich kunnen inhouden. :P Ik niet in ieder geval, net 3 spellen gekocht in de aanbieding.
http://www.wehkamp.nl/spe...n-en-puzzels/C25_K56_SPP/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:44:
[...]

En wat ga je in Oktober doen dan? ;)
Uitzonderingen zijn er om gemaakt te worden toch :+ .
MADG0BLIN schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:53:
Kijken of mensen zich kunnen inhouden. :P Ik niet in ieder geval, net 3 spellen gekocht in de aanbieding.
Zit niks tussen (gelukkig) voor nu! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
De afgelopen dagen zijn we Glen More aan 't proberen geweest en dat is ons goed meegevallen. Je ziet en voelt dat het geen nagelnieuw spel is, maar de mechanismes maken het toch bijzonder.

Het basisconcept is eenvoudig: je kiest een tegeltje uit de display, je betaalt eventueel de vereiste goederen en dan leg je het tegeltje aan in je eigen dorp. Het clevere zit 'm erin hoe je je tegeltjes kiest en moet aanleggen, maar vooral hoe de scores bepaald worden.

Het is moeilijk om in het kort uit te leggen, maar het komt erop neer dat scoort ten opzichte van wat je tegenstander gedaan heeft. Er is ook een maximum hoeveelheid goederen die je kan verzamelen, daarboven krijg je gewoon geen extra punten meer. Het spel wordt zo een constant gevecht om de juiste balans te houden: je moet de juiste dingen verzamelen om de tegels te kopen die je wilt hebben, maar je mag ook niet teveel van iets hebben omdat dat uiteindelijk nefast is voor je score.

Ik las dat het spel in 2017 mogelijk opnieuw uitgebracht zal worden, maar ik ben blij dat ik nog een origineel exemplaar op de kop heb kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:16:
Zit niks tussen (gelukkig) voor nu! :*)
Idd, valt tegen (gelukkig) ik heb nog steeds teveel backlog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren een leuke avond gehad. Begonnen met Memoir'44 voor de eerste keer. Scenario 1 gedaan en dan beide zijdes gespeeld; 1 x Axis en 1 x Allies.

Wat een spel! Echt heel erg gaaf om te spelen en te leren kennen. Thematisch top en ik heb zitten genieten tijdens het spel. Tot in de kleinste details zit er zoveel in, echt geweldig. En dan te bedenken dat ik nog 15 scenario's over heb om te spelen en alleen maar met infanterie heb gespeeld.

Daarna de avond afgesloten met Jaipur. Blijft een topspel om met 2 spelers te doen; ideaal om de avond te openen of af te sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-07-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Kickstarten is niet kopen, toch? Dus ik ben nog steeds goed op weg met een tijdje geen spellen kopen O-)

Maar Giga-Robo ziet er gewoon écht te cool uit om niet mee te doen :+
* Wormaap is een sucker voor grote robots!

Kickstarter hier. De designer geeft op BGG aan dat hij binnenkort met updates komt over, bijvoorbeeld, het bord. Want dat ziet er nog een beetje grauw uit zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wormaap schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:25:
Kickstarten is niet kopen, toch?
Kickstarter telt niet idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Binnenkort ga ik, samen met een vriend, voor een semi-grote groep (wellicht 20+ personen) een weerwolf avond houden. Met weerwolf avond bedoel ik dan dat we 's avonds "Weerwolven van Wakkerdam" (https://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam) gaan spelen.

Nu hebben we dit spel al wel eens eerder gespeeld met kleine groepen (+- 10 personen) maar ik, als spelleider, vind altijd één fase lastig om goed te begeleiden. In de nacht moeten de weerwolven iemand uitkiezen om te vermoorden. Wij spelen altijd in een donkere kamer met wat sfeerverlichting maar hierdoor is het soms lastig om te zien welk persoon de weerwolven uitkiezen. Deze keer wordt het nog een grotere kamer ook. Ook kan ik me voorstellen dat het voor de weerwolven ook lastig is om te overleggen wie ze om gaan leggen.

Eerder spraken we nummers af om het wat makkelijker te maken. Met handgebaren konden ze dan aanduiden welk nummer ze wouden omleggen. Maar om nu in het donker bijvoorbeeld "22" uit te gaan beelden met handgebaren...

Ik vroeg me af of jullie nog slimme ideeën hadden om hier omheen te werken.
Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld kettingen met daarin kleine LEDjes. De weerwolven kunnen dan op een tablet via een interface aantikken welke LED's uit/aan moeten. Diegene die uiteindelijk overblijft met een LED aan is dan de gebeten hond. Echter zie ik daar ook weer heel wat uitdagingen in.

Maar goed, ik ben benieuwd naar jullie gedachtes hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Simpele laserpen ? Dan richt jij op de speler waarvan jij denkt datie vermoord wordt en de wolf hoeft alleen maar te knikken als je goed zit

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 13:55
MADG0BLIN schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:53:
2x Caverna voor €50 zag er goed uit, maar wat beter kijken leert dat de interessante spellen als Caverna en Agricola niet meedoen in de actie... Rest was weinig interessant inderdaad.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Christiano007 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:12:
Simpele laserpen ? Dan richt jij op de speler waarvan jij denkt datie vermoord wordt en de wolf hoeft alleen maar te knikken als je goed zit
Kan zelfs ook gewoon met een zaklamp, hoef je ook niet bang te zijn dat je per ongeluk iemand in z'n ogen schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Christiano007 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:12:
Inderdaad, de weerwolven moeten iemand aanwijzen en jij bevestigd dit door de gekozen persoon aan te wijzen (met bijv. een laserpen) waarna zij nog een bevestiging kunnen geven (bijv. knikken van het hoofd).
Nilltris schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:58:
Binnenkort ga ik, samen met een vriend, voor een semi-grote groep (wellicht 20+ personen) een weerwolf avond houden. Met weerwolf avond bedoel ik dan dat we 's avonds "Weerwolven van Wakkerdam" (https://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam) gaan spelen.

Nu hebben we dit spel al wel eens eerder gespeeld met kleine groepen (+- 10 personen) maar ik, als spelleider, vind altijd één fase lastig om goed te begeleiden. In de nacht moeten de weerwolven iemand uitkiezen om te vermoorden. Wij spelen altijd in een donkere kamer met wat sfeerverlichting maar hierdoor is het soms lastig om te zien welk persoon de weerwolven uitkiezen. Deze keer wordt het nog een grotere kamer ook. Ook kan ik me voorstellen dat het voor de weerwolven ook lastig is om te overleggen wie ze om gaan leggen.

Eerder spraken we nummers af om het wat makkelijker te maken. Met handgebaren konden ze dan aanduiden welk nummer ze wouden omleggen. Maar om nu in het donker bijvoorbeeld "22" uit te gaan beelden met handgebaren...

Ik vroeg me af of jullie nog slimme ideeën hadden om hier omheen te werken.
Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld kettingen met daarin kleine LEDjes. De weerwolven kunnen dan op een tablet via een interface aantikken welke LED's uit/aan moeten. Diegene die uiteindelijk overblijft met een LED aan is dan de gebeten hond. Echter zie ik daar ook weer heel wat uitdagingen in.

Maar goed, ik ben benieuwd naar jullie gedachtes hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

TERW_DAN schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Kan zelfs ook gewoon met een zaklamp, hoef je ook niet bang te zijn dat je per ongeluk iemand in z'n ogen schijnt.
Dat zal ze leren, ze horen hun ogen dicht te hebben! >:) Daarnaast denk ik dat je met een zaklamp makkelijk kan afkijken, je ziet het licht dan immers heel makkelijk.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

TERW_DAN schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Mhoa ze moeten hun ogen dicht hebben dus ik zie het probleem niet , ;) Ook moet je natuurlijk mikken op het lichaam ipv op het hoofd hehe.

Krijg vanmiddag een inklapbare partytafel binnen die ik wil gaan gebruiken voor bordspellen. Had al een ronde gekocht maar qua ruimte neemt het erg veel in beslag en voor sommige spellen is het prettiger om naast elkaar te zitten ivm tekst op kaarten e.d.

Afbeeldingslocatie: https://www.heuts.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/1130x/fd2b4329be120c6d54bb25e981ee8e1b/P/a/Party_klaptafel_rechthoek_180_cm_63.jpg

Dat is uiteraard plastic, maar zou je hierop ook velt kunnen lijmen of gaat dat niet hechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat zal wel lukken. Of je kan het strak trekken om de rand heen.

Wat is de afmeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Wij hebben dezelfde. Mooi formaat hoewel een beetje smaller dan de gemiddelde eettafel van 1.80 (die meestal rond de 90cm breed zijn).
Wij hebben er een tafelkleed met onderkleed van een soort schuimrubberachtige stof op zitten. Speelt prima, en spellen van formaat Arkham Horror passen er prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

StealthyPeanut schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:20:
Dat zal wel lukken. Of je kan het strak trekken om de rand heen.

Wat is de afmeting?
Hoogte tafel: 74 cm
Lengte: 180 cm
Breedte: 76 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
BSTNjitRam schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:54:
[...]

2x Caverna voor €50 zag er goed uit, maar wat beter kijken leert dat de interessante spellen als Caverna en Agricola niet meedoen in de actie... Rest was weinig interessant inderdaad.
Alles was vrij vlot uitverkocht.

Ik heb Potion Explosion, Skye en Stenen tijdperk gekocht voor 55 euro. Niet gek dacht ik.
Vandaag al 3x Potion Explosion gespeeld. Een erg leuk en grappig spelmechanisme, snel uit te leggen en snel te spelen. Zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Potion Explosion is inderdaad wel geinig, zo 'n spel waar iedereen wel altijd voor te porren is. Zelf zou ik het niet al te dikwijls willen spelen, dan blijft het ook 'nieuw'.

Ik heb trouwens een variant klaar liggen die ik wel 'ns wil proberen, met acht witte knikkers die als jokers fungeren. Het idee is dus dat je ze in plaats van eender welke kleur kunt gebruiken, maar je kunt ze ook in je voorraad bewaren voor bonuspunten op het einde van het spel. Geen idee of het werkt, hoor :)

Wij hebben vrijdag een Ticket to Ride-avond gehad. Omdat we maar met drie waren was het de ideale gelegenheid om Nordic Countries nog eens van stal te halen. Superspannende pot omdat langzamerhand voor iedereen van een deel van het bord afgesneden was. Dan wordt tickets bijnemen natuurlijk een heikele zaak. Eén speler loste dat op door de grote route Lieksa-Murmansk te leggen, maar op dat moment had ik gelukkig al voldoende routes gelegd om de bonus van tien punten voor meeste routes te krijgen *O* .

Omdat we daarna nog tijd over hadden hebben we ook nog de map Legendary Asia gespeeld. Hier ging ik roemloos de boot in omdat de routes naar de eindbestemming van mijn lange route één na één afgesloten werden. Wel nog wat tickets bij genomen, maar dat puntenverlies kon ik niet meer goedmaken :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat is nog een redelijke deal inderdaad Madg0blin :).

TTR avonden zijn altijd wel leuk, maar er staat nog teveel ongespeeld in de kast wat even voorrang krijgt :).
Dat gezegd hebbende; donderdagavond staat er weer een 3P game avond op het programma. Hier gaat ook Nordic Countries zeker op tafel komen :). Beide spelers zijn nog relatief nieuw met bordspellen dus de komende tijd komen de gateway games op tafel :).

Ik ben tegen Tobago aangelopen voor € 15,-. Tja, dat kan ik natuurlijk NIET laten liggen! Ongeacht hoe vol mijn kast is 8) .

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-07-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik heb de update van onze vorige avond verzuimd, maar dat was een epische pot BSG (wederom met alle uitbreidingen).
Bijna zoals altijd werd ik in de sleeper agent fase Cylon :D
Dit keer soepel verlopen en wederom mijn favoriete manier van spelen kunnen doen, keihard saboteren in de twee beurten voor de jouwe dan meteen revealen in je eigen beurt. Overigens grappig dat deze pot beide Cylons pas in de sleeper agent fase kwamen. Dat zou het moeilijker dan normaal moeten maken, maar gelukkig vrij ruim op population gewonnen omdat we erg veel geluk hadden met het niet jumpen van humanity in de laatste ronde. Daardoor konden we blijven aanvallen en de civilian schepen opruimen.

Afgelopen zaterdag begonnen met een potje keyflower, die blijft leuk maar moeilijk. Ik had hem eigenlijk ruim, maar door een strategische zet van een tegenspeler kaapte hij mijn bonus bod weg (waar hij zelf niets aan had) en werden we daardoor beide tweede en derde (in plaats van eerste en tweede).

Daarna een pot Arkham Horror met King in Yellow en Innsmouth. Hoewel die goed ging toch de eind battle moeten vechten, maar toch gewonnen. Helaas bleek zaterdag toch maar dat dit soort spellen niet voor iedereen weggelegd is, want onze "host" (waar we normaal niet héél vaak mee / bij spelen) bleek het allemaal maar saai te vinden.

Daarna was het nog niet AL te laat dus nog tijd nog een tweetal potjes Istanbul.

Gisteren heb ik overigens nog een how to play van Scythe gekregen, en ik heb nog steeds ontzettend veel spijt dat ik die niet heb gebacked :( Dagen over zitten wikken/wegen en uiteindelijk niet gedaan omdat er voor mijn gevoel teveel Risk/oorlog element in zat en dat niet zo heel erg in ons groepje past. Nu nader bekeken lijkt het toch veel meer een goede worker placement met een klein element van battlen om aan twee van je 6 punten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
Iemand Scythe al binnen? Hier komt ie morgen aan als het goed is. Ben erg benieuwd. Spelen zal wel in de winter worden helaas.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Nee, ook nog niet binnen, maar ze hebben nog 4 dagen volgens de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MADG0BLIN schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:19:
Nee, ook nog niet binnen, maar ze hebben nog 4 dagen volgens de planning.
Geen tracking gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:22:
[...]

Geen tracking gekregen dan?
Nee nog niet, maar ik had the moors expansion van viticulture er nog bij besteld. Dat maakt het misschien wat complexer waardoor het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Interessant, Isle of Skye heeft net de kennerspiel des jahres gewonnen. Andere nominaties waren Pandemic Legacy en Time Stories. Dit had ik zeker niet verwacht, vind het zelf een bijzondere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
MADG0BLIN schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:57:
Interessant, Isle of Skye heeft net de kennerspiel des jahres gewonnen. Andere nominaties waren Pandemic Legacy en Time Stories. Dit had ik zeker niet verwacht, vind het zelf een bijzondere keus.
Ik had zelf dus Time Stories verkozen. Heb allen geprobeerd, maar die ook werkelijk gekocht. Bij isle of Skye mis ik iets, het is enkel kopen, kijken, leggen. Dan vond ik dat er bij TS meer interactie was en daar hou ik van.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 18-07-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
maartend schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Ik had zelf dus Time Stories verkozen. Heb allen geprobeerd, maar die ook werkelijk gekocht. Bij isle of Skye mis ik iets, het is enkel kopen, kijken, leggen. Dan vond ik dat er bij TS meer interactie was en daar hou ik van. En dat is 4-persoons, IoS is natuurlijk maar 2P.
Ik heb Pandemic Legacy en Isle of Skye gekocht op Spiel. TS niet vanwege het feit dat ik nu bijna een jaar later nog niet eens een griepje heb gevonden om Pandemic Legacy te spelen, laat staan twee van dat soort spellen.

Isle of Skye is zeker niet 2p maar tot 5p of minimaal 4 in ieder geval. Vind het wel vermakelijk maar het is zeker geen heavy game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Phusebox schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:35:
[...]
Isle of Skye is zeker niet 2p maar tot 5p of minimaal 4 in ieder geval. Vind het wel vermakelijk maar het is zeker geen heavy game.
oops, je hebt gelijk. Haalde hem qua aantal door elkaar met PAtchwork, maar nog steeds mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Beide typische games die ik gespeeld moet hebben voordat ik ze daadwerkelijk aanschaf :). Spreken me allebei wel aan overigens! Pandemic Legacy minder; ik miste bij Pandemic juist iets moet ik zeggen. Had het na 5 potjes wel gezien eigenlijk. Ook Legacy is niet voor mij weggelegd als ik het zo zie. Prima game, maar het trekt me gewoon minder dan bijvoorbeeld Castles of Burgundy. Ik hou toch wel van "iets opbouwen" denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik had ook verwacht dat PL of TS zou winnen. Misschien dat de 'beperkte' herspeelbaarheid die spellen parten gespeeld heeft, ofwel dacht de jury dat ze al bekend genoeg waren?
StealthyPeanut schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:57:
TTR avonden zijn altijd wel leuk, maar er staat nog teveel ongespeeld in de kast wat even voorrang krijgt :).
Dat gezegd hebbende; donderdagavond staat er weer een 3P game avond op het programma. Hier gaat ook Nordic Countries zeker op tafel komen :). Beide spelers zijn nog relatief nieuw met bordspellen dus de komende tijd komen de gateway games op tafel :).
Het plan was ook eerst om Nordic Countries door een ander spel te laten volgen, maar we hadden zoveel lol beleefd dat iedereen wel zin had in nog een TTR'tje :).
Ik ben tegen Tobago aangelopen voor € 15,-. Tja, dat kan ik natuurlijk NIET laten liggen! Ongeacht hoe vol mijn kast is 8) .
Goeie keuze, als je publiek van puzzelachtige spellen houdt tenminste :). Maar alleen al de tiki-standbeelden zijn het waard _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door HellPunk op 18-07-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:14
En spiel des jahres is codenames geworden.
Ik snap de keuze van isle of skye nog wel ergens. Legacy is uiteindelijk slechts "1maal speelbaar" en met maar 1 groepje. Time stories is ook net iets te weinig herspeelbaar.
De twee prijzen zijn meestal voor familiespellen die keer op keer op tafel zouden moeten komen, zo heb ik hun definitie toch altijd gesnapt. Ik denk dat El grande het "zwaarste" spel is dat ooit zo'n prijs gewonnen heeft ongeveer en dat is al van 95 of 96 terug :-)
StealthyPeanut schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:57:

Je hebt het toch 11 dagen volgehouden om je in te houden :+
Maar inderdaad een mooie deal, blijft wel een goed spel. Ik zou hem ook niet laten liggen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik had het ook niet verwacht, maar ik kan het wel begrijpen.
Ik vind Codenames trouwens een geweldig spel, maar ik zie het helemaal niet als zo'n familie spelletje. Maar wel leuk.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb 19 augustus definitief vrij, dus gelijk die dag maar geprikt voor de spellenmeet. We zijn nu geloof ik met z'n 4en, evt nog plek voor 1 of 2 erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TERW_DAN schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:35:
Ik heb 19 augustus definitief vrij, dus gelijk die dag maar geprikt voor de spellenmeet. We zijn nu geloof ik met z'n 4en, evt nog plek voor 1 of 2 erbij :)
Mooi mooi! Nu alweer zin in.
Lointje schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:24:
Je hebt het toch 11 dagen volgehouden om je in te houden :+
Maar inderdaad een mooie deal, blijft wel een goed spel. Ik zou hem ook niet laten liggen ^^
Uitzonderingen op de regel zijn er om gemaakt te worden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Scythe was eergisteren aangekomen (op het werk en ik had nog vakantie). Vandaag weer aan het werk en het is een flink zware doos. Volgens mij wel de zwaarste die ik heb qua bordspellen.

Hopelijk nog voor Spiel 2017 op tafel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik ben er benieuwd naar, nog steeds spijt dat ik die heb laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SndBastard schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:37:
Ik ben er benieuwd naar, nog steeds spijt dat ik die heb laten schieten.
Mwah over 3 maanden vast in de shops en anders over een jaar voor cheap op Spiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:32:
Scythe was eergisteren aangekomen (op het werk en ik had nog vakantie). Vandaag weer aan het werk en het is een flink zware doos. Volgens mij wel de zwaarste die ik heb qua bordspellen.

Hopelijk nog voor Spiel 2017 op tafel... :)
Dus... Over die Limburgse meet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:32:
[...]

Dus... Over die Limburgse meet :+
Haha tja. Helaas kan ik niet naar de aankomende meet komen... anders had ik hem meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:47:
[...]

Haha tja. Helaas kan ik niet naar de aankomende meet komen... anders had ik hem meegenomen.
Die meet kan ik zelf ook niet. Maar omdat er hier volgens mij een paar Limburgers zitten jij was toch degene die laatst vroeg of er meer Limburgers waren, right? had ik het idee voor een meet in het zuiden des lands :)

Edit: En Giga-Robo! is funded! :) Het is alweer een tijdje geleden dat ik zo enthousiast was over een KS. Maar ik ben gewoon een sucker voor grote vechtende robots. En het spel is in ieder geval grondig ontwikkeld en geplaytest. Geen garantie dat het leuk is, natuurlijk, maar het verhoogt de kans wel :)

[ Voor 29% gewijzigd door Wormaap op 20-07-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:59:
[...]

Die meet kan ik zelf ook niet. Maar omdat er hier volgens mij een paar Limburgers zitten jij was toch degene die laatst vroeg of er meer Limburgers waren, right? had ik het idee voor een meet in het zuiden des lands :)

Edit: En Giga-Robo! is funded! :) Het is alweer een tijdje geleden dat ik zo enthousiast was over een KS. Maar ik ben gewoon een sucker voor grote vechtende robots. En het spel is in ieder geval grondig ontwikkeld en geplaytest. Geen garantie dat het leuk is, natuurlijk, maar het verhoogt de kans wel :)
Prima idee. Tijd voor een datumprikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:02:
[...]

Prima idee. Tijd voor een datumprikker.
Gaan we regelen :) Wel even kijken wat handig is... Mijn huis is één grote bouwput momenteel (en voorlopig... Flinke verbouwing), dus ik kan wel enthousiast roepen dat we een Limburgmeet moeten doen, maar hosten gaat even lastig :+

Vanavond met mijn vriendin weer eens T.I.M.E. Stories gespeeld. Dit keer met The Marcy Case erbij. Twee runs gedaan en twee keer hard verloren. Ik blijft het wel een briljant spel vinden, en ook deze tweede case bevalt erg goed :) Morgen verder, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Morgenavond weer een spellenavond, erg veel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Vanavond wat kadootjes gekregen van vrienden vanwege mijn verjaardag. Heb Kakkerlakkensalade en Afvallers gekregen. Ben benieuwd hoe die spellen zijn. Zien er wel leuk uit. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:59:
[...]

Dan ben ik ook van de partij, even naar het oosten de grens over is iets haalbaarder voor mij >:) .

Gisteren Regenwormen nog bij een niet-bordspel-gerelateerde bestelling op Amazon gedaan, leek me wel een leuk spel om de avond mee af te sluiten O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:50:
[...]

Gaan we regelen :) Wel even kijken wat handig is... Mijn huis is één grote bouwput momenteel (en voorlopig... Flinke verbouwing), dus ik kan wel enthousiast roepen dat we een Limburgmeet moeten doen, maar hosten gaat even lastig :+

Vanavond met mijn vriendin weer eens T.I.M.E. Stories gespeeld. Dit keer met The Marcy Case erbij. Twee runs gedaan en twee keer hard verloren. Ik blijft het wel een briljant spel vinden, en ook deze tweede case bevalt erg goed :) Morgen verder, gok ik zo.
T.I.M.E. Stories ben ik ook erg benieuwd naar. Wauw een vriendin die meespeelt. Wat een luxe.
Hier werd ooit nog wel eens Catan gedaan maar dat is lang geleden (en ook niet echt een spel dat ik nog wil spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:38:
[...]

T.I.M.E. Stories ben ik ook erg benieuwd naar. Wauw een vriendin die meespeelt. Wat een luxe.
Hier werd ooit nog wel eens Catan gedaan maar dat is lang geleden (en ook niet echt een spel dat ik nog wil spelen).
Daar ben ik dan ook enorm blij mee :) Ze speelt ook zo goed als alles, van de 'te verwachten' lichtere spellen als Takenoko en Ticket to Ride tot spul als Twilight Struggle en Brass. Alleen 1830, Chicago Express en meer van dat soort 'aandelenmarkt, veel rekenen om competitief te zijn' spellen vindt ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisterenavond weer een leuk avond gehad met 3 man; Begonnen met TTR Nordic en daarna 2 potjes Biblios.

TTR Nordic was leuk. Op het einde gewonnen doordat ik 9 routekaarten had gecompleteerd. Daardoor met ruim 50 punten verschil gewonnen.

Daarna 2 potjes Biblios gedaan; dit blijft toch wel een topper. Snel uitgelegd, snel te spelen en toch moet je genoeg nadenken om het echt uitdagend te maken.

Wat ik wel merkte aan mezelf; ik vond TTR niet meer zo leuk. Het duurde voor m'n gevoel net te lang en je zit alleen maar te wachten op de juiste kaarten. Met andere woorden; de game is te ligt geworden voor me/ons denk ik. Heeft ook te maken met dat we nu veel meer andere spellen vaker hebben gespeeld, maar ik denk dat ik Ticket To Ride Nordic Countries in de verkoop doe. Jammer, want hij is maar 3 keer op tafel gekomen, maar met 2 of 3 spelers heb ik veel andere spellen die gewoon leuker zijn om te doen (vind ik).

Mocht iemand dus interesse hebben in een z.g.a.n. exemplaar; PM me :).

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-07-2016 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
Mijn vrouw (sinds een paar maanden) doet ook altijd heel graag mee - sterker nog, ik heb nog nooit zonder haar gespeeld. Ons gedeelde bordspel fanatisme is denk ik ook de reden dat we wekelijks spelen. Zonder dat zouden we toch te vaak andere zaken plannen.

Overigens hebben we voor morgenavond weer een buiten-avond gepland. Eerst wat vlees in de fik steken en dan onder het genot van een hoop muggen de spellentafel buiten gebruiken.
Ik verwacht dat we Terra Mystica en Concordia weer gaan doen, met misschien een poging tot Mysterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:08

hellknight

Medieval Nerd

HellPunk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:23:
[...]

Dan ben ik ook van de partij, even naar het oosten de grens over is iets haalbaarder voor mij >:) .
zolang het niet het diepe zuiden van Limburg is, maar meer richting Noord Brabant heb ik ook wel interesse - zit zelf in westelijk deel van Noord Brabant, en Wijchen is net ff wat te ver

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08
Hallo :)
Dit is mijn eerste berichtje in dit forum. Maar gezien het feit dat bordspellen me steeds meer trekken zie ik mezelf hier nog wel regelmatig terug gaan komen. Rede van dit berichtje is eigenlijk vrij simpel. Een beetje hulp. Van de week heb ik Machi Koro gekocht na een bezoekje aan The Game Freak in Rotterdam (aanrader trouwens). Echter tijdens het eerste potje met 2 personen hadden we al snel een manier gevonden om aan enorm veel geld te komen. Gister was er zelf een potje dat in 1 beurt de bank compleet leeg trok. De winnaar bij ons is dan ook eigenlijk diegene die als eerst begint. De situatie eindigt vaak als volgt.

1 speler bezit bijvoorbeeld:

4 x veehouderij + 3 x kaasfabriek = 36 punten
of
3 x bos + 4 x mijn + 3 x meubelfabriek = 63 punten

Eigenlijk vind ik er op deze manier geen hol aan. Is er een manier om dit te verhelpen?
Ik zit zelf te denken om er gewoon een aantal kaarten uit te halen? Dus 4 kaarten van elk in plaats van 6 ofzo. Heb dit nog niet geprobeerd maar 1 van jullie wellicht wel al. Verder lees ik ook veel goeds over Haven. Is dat wellicht iets wat er voor zorgt dat dit probleem wordt "opgelost" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik ken Machi Koro zelf niet, maar als dit na een aantal keer spelen bij ons voorkomt is er een aantal opties:
  • Het spel is slecht / niet goed gebalanceerd. Dat zou je meestal wel terug moeten zien in reviews / commentaar op bijvoorbeeld BGG.
  • Er zit een giga verschil tussen het niveau van de spelers; dat zou dan ook terug moeten komen in andere spellen.
  • Je doet iets niet goed - check de regels nog eens.
9 uit 10 als we tijdens een spel een gigantisch verschil in punten zien is iemand (per ongeluk) een regel aan het misbruiken, dus een grondige review van de handleiding (soms ook in andere talen!) en goed lezen van het specifieke kaartje ofzo kan wel eens duidelijkheid geven.

[ Voor 23% gewijzigd door TweakMDS op 22-07-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

SndBastard schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:54:
Ik ken Machi Koro zelf niet, maar als dit na een aantal keer spelen bij ons voorkomt is er een aantal opties:
  • Het spel is slecht / niet goed gebalanceerd. Dat zou je meestal wel terug moeten zien in reviews / commentaar op bijvoorbeeld BGG.
...
Wanneer je zoekt op Google: Machi Koro playing rules vind je oa de volgende pagina's waarin je ziet dat er al meer hier tegenaan lopen:
https://boardgamegeek.com...nge-three-and-two-players
http://boardgames.stackex...ng-two-dice-in-machi-koro

Ken het spel verder ook niet... je kunt even kijken wat voor jou beste uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Hoewel ik Machi Koro best een grappig spel vind, zou ik het niet meteen aanraden voor twee spelers. Ik heb het ook nog niet vaak genoeg gespeeld om te zien bepaalde strategieën altijd werken. Probeer het eens met vier of kijk naar andere spellen voor twee.

ps. Hoewel de links aangeven dat er idd een balans issue kan zijn, zou ik ook nog een keer goed de regels doorlezen. Misschien doe je inderdaad iets verkeerd.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Thanks voor de snelle reacties.
De regels zijn kort en duidelijk en die volg ik ook.

De linkjes geven eigenlijk 2 alternatieven

- Spelen met minder kaarten van elke soort ( het idee wat ik zelf al had)
- Spelen met minder verschillende kaarten. Door de kaarten te schudden random bepalen welke kaarten het spel in gaan en welke niet.

Ik denk dat ik beide varianten vanavond even ga proberen. Het idee spreekt van het spel vind ik wel echt heel erg leuk. Iemand trouwens die Dice City wel eens heeft gespeeld?

Verder zat ik er over na te denken om Imperial settlers te gaan halen? Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dice City is een leuke game maar duurt met meer dan 2 spelers redelijk lang.
Redelijke hype om Dice City maar of het niet echt waar gemaakt.
Zeker geen miskoop geweest maar het komt niet veel op tafel.
Imperial Settlers is dan een betere game.

Machi Koro word pas leuk met een uitbreiding maar echt gebalanceerd is het inderdaad niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:43:
Dice City is een leuke game maar duurt met meer dan 2 spelers redelijk lang.
Redelijke hype om Dice City maar of het niet echt waar gemaakt.
Zeker geen miskoop geweest maar het komt niet veel op tafel.
Imperial Settlers is dan een betere game.

Machi Koro word pas leuk met een uitbreiding maar echt gebalanceerd is het inderdaad niet.
Er zal vooral worden gespeeld met 2 personen.

Welke uitbreiding raad jij aan? Ik zie vooral "Haven" voorbij komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Imperial Settlers is leuk :) Ik heb'm tot dusver alleen met zijn tweeën gespeeld, en kan bevestigen dat dat prima werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tricto schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Welkom hier bij ons BGG's :D.

Over Machi Koro;
Ikzelf vond MK niet leuk en echt saai met 2 personen. Met meer personen werd het al beter, maar nog steeds te licht en makkelijk voor ons(helaas). Een te groot dice-fest zeg maar.

Het zit hem vooral in het mechanisme wat gewoon beter geschikt is voor 3, 4 of 5 personen. Mijn advies; verkoop MK of behoudt hem voor die keer dat je toch met 3 of 4 spelers bent.

Voor 2 spelers vind ik de volgende games echt een stuk beter, uitdagender, tactischer en diepgaander;

Lost Cities
Patchwork
Carcassonne: The Castle
Jaipur
Biblios

Ik zal MK niet aan iemand aanraden als 2P game.

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-07-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Ik ken eigenlijk geen van deze games. Ga me er zeker eens in verdiepen.
Had vooral imperial settlers hoog op m'n lijstje staan maar ga hier eens naar kijken.

Verder iemand ervaringen met Ninjato ? Deze is in de aanbieding bij de winkel waar ik ook Machi Koro had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ninjato heb ik pas een keer gespeeld met z'n 2en, maar dat vind ik best een leuke game. Hij lag toen voor 12 euro op de beurs, en dat was het geld echt wel waard.

Het leuke vond ik dat je meerdere tacktieken toe kunt passen om de verschillende huizen aan te vallen. En de houten ninjasterren die erbij zitten zijn gewoon cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricto schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Haven is meer gebouwen en Metropolis is meer elkaar tegenwerken.
Met 2 spelers is dus Haven leuker omdat elkaar dwars zitten dan wat minder leuk is.
Met meer spelers zou ik toch Metropolis adviseren omdat het spel interactiever word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Ik heb Imperial Settlers met de eerste uitbreiding in het Engels liggen. Leuk spel, maar speel het praktisch niet meer. Dus als je hem wilt overnemen kunnen we misschien wel een dealtje sluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
TERW_DAN schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:12:
Ninjato heb ik pas een keer gespeeld met z'n 2en, maar dat vind ik best een leuke game. Hij lag toen voor 12 euro op de beurs, en dat was het geld echt wel waard.

Het leuke vond ik dat je meerdere tacktieken toe kunt passen om de verschillende huizen aan te vallen. En de houten ninjasterren die erbij zitten zijn gewoon cool.
Ja hier kost ie 12,50. Voor dat geld kan je m bijna niet laten liggen. Thanks
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:15:
[...]

Haven is meer gebouwen en Metropolis is meer elkaar tegenwerken.
Met 2 spelers is dus Haven leuker omdat elkaar dwars zitten dan wat minder leuk is.
Met meer spelers zou ik toch Metropolis adviseren omdat het spel interactiever word.
Oke, Oke, Denk dat ik deze van de week even ga halen. Het hele concept spreekt me wel aan. Zeker omdat het zo makkelijk is en je het ook met mensen kan spelen die het nog nooit eerder gespeeld hebben. Zonder dat je eerst een half uur de regels aan het uitleggen bent.
MADG0BLIN schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:25:
Ik heb Imperial Settlers met de eerste uitbreiding in het Engels liggen. Leuk spel, maar speel het praktisch niet meer. Dus als je hem wilt overnemen kunnen we misschien wel een dealtje sluiten. ;)
Sorry maar die wil ik liever in het Nederlands. Bedankt voor het aanbod though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tricto schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Ja hier kost ie 12,50. Voor dat geld kan je m bijna niet laten liggen. Thanks
Voor dat geld zou ik 'm niet laten liggen eigenlijk. Misschien niet een game die iedere keer op tafel komt, maar zelf vind ik 'm wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Voor 2 spelers en een leuk, snel spel?

Patchwork. lelijxte spel in mijn collectie, maar zo leuk met 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Patchwork lelijk? Neeee! :P * Wormaap vindt'm juist leuk uitzien!

Vanavond met mijn vriendin samen nog drie runs gedaan in T.I.M.E. Stories - The Marcy Case. Uiteindelijk daarmee uitgespeeld :) Hoewel ik de vorige case wat leuker vond, hebben we nog steeds een hele hoop lol ermee gehad. Dus ik heb de andere twee cases die momenteel uit zijn (A Prophecy of Dragons en Under the Mask) ook maar besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren sinds jaren weer een keer Scene-it! gespeeld. Zoals met alle trivia games lopen ze inmiddels een beetje achter, maar dat maakte het niet minder leuk, zoveel films kijk ik nou ook weer niet, dus is 't eigenlijk niet eens erg dat 't over oudere films gaat.

En als het goed is komt volgende week de kickstarter van 'The Networks' eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

TERW_DAN schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:43:
En als het goed is komt volgende week de kickstarter van 'The Networks' eraan.
Ja, daar zit ik ook op te wachten! Eerst een keertje solo spelen en dan zo snel mogelijk met iemand afspreken. :)

Mijn BGG profiel

Pagina: 1 ... 24 ... 159 Laatste