Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 159 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik probeer me al in te houden om Nemesis niet te kopen, ga jij ongetwijfeld binnenkort met nog meer posts mij lekker maken om dat toch vooral wel te doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:06
Ik heb Nemesis Retaliation twee weken geleden binnengekregen en al 1 pot mee gespeeld met een vriend. Genadeloos ingemaakt (de hele installatie stond in de fik) maar wel lol gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 01:33

Sméagol

Master of Mayhem

Hebben jullie nog tips voor educatieve games voor MBO leerlingen? Misschien dat het te laat is, maar i.v.m. lerarendag was er geloof ik wat budget beschikbaar om wat spellen te kopen voor school. Ben zelf alleen niet thuis in de boardgames etc (afgezien van Magic).

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Sméagol schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:59:
Hebben jullie nog tips voor educatieve games voor MBO leerlingen? Misschien dat het te laat is, maar i.v.m. lerarendag was er geloof ik wat budget beschikbaar om wat spellen te kopen voor school. Ben zelf alleen niet thuis in de boardgames etc (afgezien van Magic).
Zijn er specifieke leerdoelen die je probeert te bereiken? Bepaalde thema's of bepaalde vormen van interacties die je nastreeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 13:37
toolkist schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:38:
Ik probeer me al in te houden om Nemesis niet te kopen, ga jij ongetwijfeld binnenkort met nog meer posts mij lekker maken om dat toch vooral wel te doen ;)
Gewoon kopen, is de max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-10 10:36
Thalaron schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:17:
Met een heel veel beetje geluk komt UPS morgen ~16KG aan boardgames leveren 🫣

Nemesis OG extra’s die ik nog mis + Lockdown en Retaliation All-In(!).

Laatste update is van zaterdag ochtend 05:00 uur dat het in verwerking is. Morgen vrij… zou goed uitkomen dus zal wel op zijn vroegst dinsdag worden 🫠

Maar goed, ik hoop nog op morgen, want dan heb ik 1.5-2 dagen de tijd buiten het weekend om, om de game gereed te krijgen voor de volgende gameavond!

Edit; status nog niet aangepast, maar stond net een busje voor de deur 🫣

[Afbeelding]
Ben toch wel benieuwd van een dergelijke hoeveelheid zowel qua gewicht als content, wat er uiteindelijk op tafel beland. Ben zelf zeker fan van Nemesis, heb zelf de eerste en vrienden de hele trilogie, maar wij hebben nog nooit iets van de extra's (stretch goals) of andere varianten (achterkant bord etc.) gespeeld. "Completionist" heb ik in ieder geval zelf al even los gelaten als bordspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Denkdat ik nog even wil wachten tot Retaliation in de vrije verkoop komt.. En dat gaat vrees ik nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:06
@Mvdbeld wat alles moeten hebben heb je zeker een punt hoor(!). Nu is dit wel een van mijn favorieten en vind ik hem solo ook erg leuk, maar het is en blijft een shitload aan Nemesis.

Het komt hier zeker wel op tafel maar ook niet genoeg om dit te verantwoorden om eerlijk te zijn. Iets met hobby’s en geld….

Voorlopig is het ook wel een beetje klaar moet ik zeggen. Voordat er iets besteld gaat worden wil ik minstens alles 2 keer gespeeld hebben. Dus dat gaat nog wel even duren 🫣

Gelukkig vond ik de (2) playthrough video’s wel van The Asylum B.E.L.O.W. enorm tegenvallen, dus die kan ik alvast van mijn wenslijst FOMO-lijst schrappen 😅
toolkist schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

Denkdat ik nog even wil wachten tot Retaliation in de vrije verkoop komt.. En dat gaat vrees ik nog wel even duren.
Als ik online zoek, dan zie ik al 2 webshops die hem eind oktober verwachten(?)

[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 07-10-2025 12:28 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:25:
Als ik online zoek, dan zie ik al 2 webshops die hem eind oktober verwachten(?)
En diverse andere die feb/mrt 2026 noemen, of nog later ;)
Dan ga ik er maar vanuit dat die beter in de richting zitten, doordat ze nog volle bak bezig zijn met het uitleveren van de Gamefound backers (in Europa iets van 66% nu volgens de laatste update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mvdbeld schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:24:
[...]

Ben toch wel benieuwd van een dergelijke hoeveelheid zowel qua gewicht als content, wat er uiteindelijk op tafel beland. Ben zelf zeker fan van Nemesis, heb zelf de eerste en vrienden de hele trilogie, maar wij hebben nog nooit iets van de extra's (stretch goals) of andere varianten (achterkant bord etc.) gespeeld. "Completionist" heb ik in ieder geval zelf al even los gelaten als bordspeler.
Dat is voor mij ook wel een beetje de reden om het bij enkel Nemesis te houden. Die speel ik al veel te weinig, en hoewel ik 'm erg tof vindt, en best meer zou willen laat ik 'm toch maar aan me voorbij gaan.
Ik heb nu al teveel spellen die te weinig op tafel komen vind ik (die toch niet weggaan, omdat ik ze te leuk vindt).
Enige excuus dat ik nog kan bedenken is dat die ook solo kan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-10 10:36
Dementii schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:08:
Ik heb Nemesis Retaliation twee weken geleden binnengekregen en al 1 pot mee gespeeld met een vriend. Genadeloos ingemaakt (de hele installatie stond in de fik) maar wel lol gehad.
Ik heb hem nu ook 1x gespeeld, is wel even schakelen na Deel 1 & 2. Speelt daadwerkelijk anders en wat nieuwe mechanismes, dus sommige zaken uit de oude spellen moet je ook loslaten/vergeten.

Wij ook vrij kansloos verloren, je moet best diep de facility in om succesvol te kunnen ontsnappen. Zowel de pods als hibernation zitten in de "C" kolom geloof ik. Dan zou je evt. nog de lander kunnen pakken maar die werd neergeschoten toen hij aankwam (missie van iemand). Mijn missie was ook niet heel denderend waardoor ik een beetje doelloos rondliep en wat random aan het schieten was. :+
Thalaron schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:25:
@Mvdbeld wat alles moeten hebben heb je zeker een punt hoor(!). Nu is dit wel een van mijn favorieten en vind ik hem solo ook erg leuk, maar het is en blijft een shitload aan Nemesis.

Het komt hier zeker wel op tafel maar ook niet genoeg om dit te verantwoorden om eerlijk te zijn. Iets met hobby’s en geld….

Voorlopig is het ook wel een beetje klaar moet ik zeggen. Voordat er iets besteld gaat worden wil ik minstens alles 2 keer gespeeld hebben. Dus dat gaat nog wel even duren 🫣

Gelukkig vond ik de (2) playthrough video’s wel van The Asylum B.E.L.O.W. enorm tegenvallen, dus die kan ik alvast van mijn wenslijst FOMO-lijst schrappen 😅
Dat probeer ik nu ook, wat meer games in de collectie uit te diepen door wat vaker te spelen. Bijvoorbeeld Nemesis het basisspel zonder extra's speelt al iedere keer anders, afhankelijk van de dynamiek van de spelers en aanwezige objectives. Hierdoor hoeft er van mij niet perse iets gewijzigd/toegevoegd worden (ok, zou misschien de medic wel willen als 7de character). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik zag nog een leuk spel voorbij komen op kickstarter, maar moet zelf helaas even op mn uitgaven letten. Maar wilde hem wel delen. Misschien dat iemand hier interesse heeft.

Het heet The Sheep. Is een co-op spel waarbij moordlustige schapen moet weten om je karavaan veilig te stellen.

The Sheep: A Ghastly Game where Sheep are the Apex Predator, via @Kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/339608589/the-sheep

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ziet er wel geinig uit, maar alweer een co-op (had dan op zn minst de optie gegeven dat 1-2 spelers de schapen kunnen spelen) en 27 dollar aan verzendkosten voor een spel van 60 dollar, nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ziet er inderdaad wel geinig uit, maar $60 + $27 verzendkosten en daar dan waarschijnlijk nog eens invoerrechten overheen. Maakt het vrij prijzig.

De reden dat ik liever een jaartje wacht, tot die of hier in de winkel ligt, of volgend jaar op SPIEL te zien is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
En vergeet niet VAT erbij te tellen 😅

Voor diegene die het spel wel willen, maar de (verzend)kosten te hoog zijn;
https://www.crowdfinder.b...game-where-sheep-are-the-

Scheelt toch (zoals vaak het geval hier) een flinke bak geld.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 01:33

Sméagol

Master of Mayhem

CombatHermit schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:22:
[...]

Zijn er specifieke leerdoelen die je probeert te bereiken? Bepaalde thema's of bepaalde vormen van interacties die je nastreeft?
Hai, sorry! Was helemaal vergeten dat ik hier de vraag gesteld had, ik log tijdens werk ook nooit in hier.

Eh nee, eigenlijk niet. Ik heb m'n eigen ideeën, maar ik geloof niet dat dat noodzakelijk de insteek was van de docenten/dit inittief. Doelgroep is vooral meisjes/vrouwen, grofweg 17-21 jaar. Ze kunnen wel wat hulp krijgen bij rekenen, maar volgens mij was het vooral bedoelt als ontspanning tussen de lessen door.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:58
Nog mensen die naar Spiel gaan de komende week? Nog titels die je zeker mee gaat nemen?

Ik ga weer vier dagen. De helft demoen en de andere helft lekker struinen over de beurs. Weer veel zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Laatst online: 22:04
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:55:
Nog mensen die naar Spiel gaan de komende week? Nog titels die je zeker mee gaat nemen?

Ik ga weer vier dagen. De helft demoen en de andere helft lekker struinen over de beurs. Weer veel zin in. :)
Ik had graag gewild, maar het zit er niet in dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer. Over een paar weken ga ik wel naar Spellenspektakel in Utrecht, maar ik heb me nog niet verdiept in alle nieuwe titels.
Wat ga je demoen? :) Veel plezier in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:58
Joop34 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:21:
[...]

Ik had graag gewild, maar het zit er niet in dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer. Over een paar weken ga ik wel naar Spellenspektakel in Utrecht, maar ik heb me nog niet verdiept in alle nieuwe titels.
Wat ga je demoen? :) Veel plezier in ieder geval!
Thanks.
Vantage bij Stonemaier.

Tot spellenspektakel dan ;)
Mocht je langskomen bij WGG, sta daar Yokohama en Black Forest te demoen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
Ik ga op de donderdag. Ik weet nog niet precies wat ik per sé wil bekijken. Vantage heb ik iig al in huis. ;-)

Seti lijkt me interessant, Forestry ook, Flip7, en ik ben sowieso altijd geïnteresseerd in coöperatieve verhalende spellen (categorie Gloom-/Frosthaven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ga dit jaar op donderdag en zondag.
Normaliter was het altijd vrijdag en zondag, maar in hetzelfde weekend valt een lanparty waar ik heen wil. Dus wordt het dit keer donderdag naar Essen, 2 dagen lanparty en dan nog een dagje Essen.

Ik ben blij dat ik daarna nog even vrij heb :P

Weinig wat ik echt per se wil zien. Ik vind het juist wel leuk om gewoon te zien wat er te zien is, en ieder jaar zie ik dan online weer dingen die ik gemist heb, maar je kunt toch niet alles zien in 2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 09:00
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:55:
Ik wil heel graag nog wel een keertje gaan, maar ik zou wellicht solo moeten gaan en dan zie ik wat op tegen de autorit alleen. Hopelijk kan mijn zoon snel zijn rijbewijs halen en als hij dan tijd heeft tussen zijn studies door kunnen we fijn nog eens samen gaan :). We hebben nog altijd heel leuke herinneringen aan die keer dat we er waren.

Ik heb wel een en ander gevolgd van de spellen die er te zien gaan zijn. Een kennis van me gaat proberen om een exemplaar van Godo: The Five Paths te bemachtigen. Misschien moet ik ook vragen of ze Panda Royale kan oppikken, maar het ziet er naar uit dat die toch nog een wijdere release krijgt. Enkele spellen die ik wel had willen demo'en: Viva Catrina, Tolleno, Dewan en Tacta.

Ik zag ook dat Meenakshi Temple te koop is, die vond ik wel interessant toen hij op KS stond, maar die campagne is toen geannuleerd en daarna heb ik 'm niet meer gevolgd.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben er vrijdag, maar hen eigenlijk geen idee wat er de laatste tijd in de boardgame wereld is gebeurd. Dus ik ga gewoon rondlopen en het allemaal wel zien. Geen idee wat de algemeen geaccepteerde 'must check out' games zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walterv91
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:48
Bundin schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:46:
Ik ben er vrijdag, maar hen eigenlijk geen idee wat er de laatste tijd in de boardgame wereld is gebeurd. Dus ik ga gewoon rondlopen en het allemaal wel zien. Geen idee wat de algemeen geaccepteerde 'must check out' games zijn.
Onderstaande link geeft denk ik wel een goed beeld van wat er populair is (gesorteerd op "hot").
https://boardgamegeek.com...essen-25-preview?sort=hot

Zelf ga ik op donderdag en ben vooral geïnteresseerd in Forestry en Feya's Swamp. Wij vertrekken woensdag al en hebben een hotel in Duisburg zodat we er donderdag lekker vroeg kunnen zijn zonder onwijs vroeg van huis te moeten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Sméagol schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:49:
[...]

Hai, sorry! Was helemaal vergeten dat ik hier de vraag gesteld had, ik log tijdens werk ook nooit in hier.

Eh nee, eigenlijk niet. Ik heb m'n eigen ideeën, maar ik geloof niet dat dat noodzakelijk de insteek was van de docenten/dit inittief. Doelgroep is vooral meisjes/vrouwen, grofweg 17-21 jaar. Ze kunnen wel wat hulp krijgen bij rekenen, maar volgens mij was het vooral bedoelt als ontspanning tussen de lessen door.
Ik heb niet echt meteen rekenen spellen in het hoofd. Maar voor ontspanning is misschien leuk om coöperatief wat dingen uit te proberen. Zeker als het tussen de lessen door is, dan wil je waarschijnlijk kleiner spul. Wat 'basic' spellen die je kan proberen te bekijken:

- The Crew: Missie Diepzee
- Tranquility: The Ascent
- Hanabi
- Cahoots

Als je wat meer in de party hoek zit, wat minder strategie en meer 'woordenschat'-achtig dan is:
- Just One (NL)

Misschien ook leuk. Het zijn niet al te ingewikkelde spellen, maar vind het wel lastig in te schatten of het goed is voor de doelgroep en/of de doelstelling. Het fijne aan coöperatief is dat je gezamenlijk wint of verliest, en dat dit misschien wat minder scherpe randjes in de interactie oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk10
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:45
Wij gaan zaterdag en zondag. Vorig jaar de eerste keer en toen vonden we 1 dag toch wat weinig. Vorig jaar veel leuke spellen meegenomen en hopelijk kunnen we dit jaar weer wat vinden. Ik ben benieuwd naar Sanctuary, Forestry, Nature, Peaks en Propolis. Ik hoop ergens op de beurs nog de passport expansion van Let's go to japan te vinden. In Europa is deze bij geen enkele winkel te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:14

Oxigeon

En zo is dat!

CombatHermit schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:25:
[...]

Ik heb niet echt meteen rekenen spellen in het hoofd. Maar voor ontspanning is misschien leuk om coöperatief wat dingen uit te proberen. Zeker als het tussen de lessen door is, dan wil je waarschijnlijk kleiner spul. Wat 'basic' spellen die je kan proberen te bekijken:

- The Crew: Missie Diepzee
- Tranquility: The Ascent
- Hanabi
- Cahoots

Als je wat meer in de party hoek zit, wat minder strategie en meer 'woordenschat'-achtig dan is:
- Just One (NL)

Misschien ook leuk. Het zijn niet al te ingewikkelde spellen, maar vind het wel lastig in te schatten of het goed is voor de doelgroep en/of de doelstelling. Het fijne aan coöperatief is dat je gezamenlijk wint of verliest, en dat dit misschien wat minder scherpe randjes in de interactie oplevert.
The crew (mars) komt hier ook geregeld op tafel. Fantastisch spelletje wat je samen speelt ipv tegen elkaar. Elke potje is anders. En wanneer je denkt dat je je missie niet meer kan halen komt er daarna soms nog een konijn uit de spreekwoordelijk hoed

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-10 08:18
Geen Spiel hier voor het eerst in jaren. We hebben een schoonfamilie weekendje. De vriendin baalt er meer van dan ik :-)
In november gaan we wel spel-antwerpen doen normaal gezien. Natuurlijk niet te vergelijken, maar gezien ik op die beurzen toch meer speel dan koop, is dat voor mij zeker even fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-10 12:17
Aankomende zaterdag ga ik naar Spiel, altijd wel een tripje waar ik naar uitkijk :) Ook al een spel gekocht die ik kan ophalen daar, namelijk Echoes of Time.

Afgelopen vrijdag bij DSV Cafe uitleg gehad van het spel Forestry. Daarna het spel ook gespeeld en vond het best een leuke game. Vooral de hoeveelheid verschillende acties die je kan uitvoeren tijdens een beurt maakt het interessant.

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
Spiel is (bijna) begonnen. Nu in de wachtrij bij hal 3.
Niet heel veel op mijn lijstje maar nu al zin om rond de lopen en te zien.

Moet zeggen dat de bus vanaf P10 nu ook beter is. De route is anders dus je komt bij hal 3 eruit ipv 8.

Hebben een fletcher hotel in heillegehaus. Auto naar P10. Bevalt prima op deze manier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dementii
Ik ben net terug van Spiel. Erg leuk weer. Maar wel super druk en warm. Veel dingen gezien maar toch maar twee spellen gekocht, Flip7 en Forestry. De rij voor Seti was veel te lang voor mij.

Ik heb me wel rot lopen ergeren aan de mensen die met complete bolderkarren en rolkoffers rondlopen om alles in op te slaan, ze houden alles tegen omdat ze niet doorhebben dat ze achter zich nog 2 meter koffer of kar hebben rollen. Maar ja, dat zal er wel bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-10 16:55

Freelance

(..)

Dementii schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:47:
Ik ben net terug van Spiel. Erg leuk weer. Maar wel super druk en warm. Veel dingen gezien maar toch maar twee spellen gekocht, Flip7 en Forestry. De rij voor Seti was veel te lang voor mij.

Ik heb me wel rot lopen ergeren aan de mensen die met complete bolderkarren en rolkoffers rondlopen om alles in op te slaan, ze houden alles tegen omdat ze niet doorhebben dat ze achter zich nog 2 meter koffer of kar hebben rollen. Maar ja, dat zal er wel bij horen.
lijkt wel een supermarkt

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:14

Oxigeon

En zo is dat!

Hoe zit het op een gamebeurs als Spiel eigenlijk met de bordspellen? Worden die in het Engels, Duits of nederlands gespeelt? Liggen er meerdere versies? Dat lijkt me als leek best wel lastig eigenlijk.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 09:00
Oxigeon schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:15:
Hoe zit het op een gamebeurs als Spiel eigenlijk met de bordspellen? Worden die in het Engels, Duits of nederlands gespeelt? Liggen er meerdere versies? Dat lijkt me als leek best wel lastig eigenlijk.
'Vroeger' was het vaak alleen Duits, maar tegenwoordig vind je de meeste dingen op zijn minst wel in het Engels. Dat geldt ook voor de uitleg, al kan er bij buitenlandse uitgever wel een lokaal accent op het Engels zitten :) , maar dat hoort voor mij bij de charme van een internationale beurs. Er zitten ook veel Belgische en Nederlandse uitgevers en dan gaat het natuurlijk gewoon in het Nederlands.

Alleen bij de goedkope outletstands moet je wel even opletten - throwback naar die keer toen ik een uitbreiding kocht voor mijn (Engelstalige) Castle Panic die bij thuiskomst in het Duits bleek te zijn :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door HellPunk op 24-10-2025 10:44 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dementii schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:47:

Yup, ook vandaag waren de koffers en karren weer irritant, zeker wanneer een clubje dan ook in de poort tussen hallen lekker gaat staan praten. Uiteindelijk alleen een Compile 1 + expansion 1 meegepakt want goedkoper, helaas was 2+exp2 al niet meer beschikbaar.

En nog even met Sanctuary in m'n handen gestaan, tot ik bedacht dat ik Ark Nova liever in NL dan EN had gehad want namen van beestjes zijn toch herkenbaarder in het Nederlands. Dus deze bestellen we tzt wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:12
Vandaag naar Spiel. Staan nu nog voor p10 in de rij. P2 was dicht.

Voor de rest gaat het vast lukken haha.
Maar ben vooral benieuwd hoe het is. 8 en 9 november in ieder geval naar Spelspektakel.

Maar voor nu zijn we voorlopig nog niet binnen.

Even serieus, een lange rij om bij de pendelbus te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 25-10-2025 11:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
Zo! Na een flinke schilderklus de afgelopen 2 weken tussen alle andere zaken door, vadaag eindelijk tijd om Nemesis Retaliation te testen/ spelen!

Helaas kon ik mijn medespeler niet weerhouden de reactor te slopen, waardoor ik mijn enige andere objective (hem dood krijgen) ook niet meer kon halen. Ook een aantal zaken die tijdens het spelen onduidelijk waren (hoe het nu zit met bepaalde items om elkaar alsnog af te kunnen maken, dat kan dus wél met sommige items: klik).

Kleine impressie;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Gc-p3DfptfxpgcOX9RRZARWjbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hfX5HgsZX5aZvGYcpw851w5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3-qfzZ5Ph1RXO50KjmfWHd7HnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHP6Mozqc4MqMhVDpGQhllYS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk10
Hier ook weer terug van Spiel en flink wat leuke spellen gekocht. We hadden van tevoren al wel een lijst met wensen en uiteindelijk ook een paar twijfel gevallen gespeeld om te kijken of we ze willen hebben. Uiteenlopend van kleine simpele spellen (umami, pixies, sensu) tot de middel categorie (Bohemians, Koi, a wild venture, pilgrims) wat spellen gehaald.

Zaterdag Peaks zien liggen, de deluxe KS versie, maar dat was een beetje een twijfel mede door de prijs. Uiteindelijk gisteren deze alsnog gekocht want ze hadden 50% korting op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@tomk10 Nice! Is het gebruikelijk dat op zonder dergelijke kortingen gegeven worden? Of is dat uitzonderlijk?

Ik kon helaas niet van de partij zijn dit jaar. Hopelijk volgend jaar wel.. Als ik dan nog ruimte heb in mijn kast tenminste.

Ja... ik weet dat je niet iets hoeft te kopen daar, maar ik ken mezelf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:12
Zoals al verteld afgelopen zaterdag daar geweest. Ik vond het heel veel en chaotisch. We zijn GamesCom gewent, maar dit is wel even een andere orde. Daarnaast parkeren, je hoeft het niet te proberen naar P2 te gaan. Daarna mag je alsnog 20 minuten rijden (wordt langer, want ja, je staat daar ook in de file). De pendelbussen waren wel goed geregeld, zowel heen als terug.
Daarnaast eigenlijk maar 3 spellen gespeeld, want eigenlijk te druk en daardoor te druk in het hoofd.

De spellen die we gekocht hebben:
Villainous Treacherous Tides (de uitbreiding van dit jaar welke ik nog moest hebben).
Wool Gang (spelletje met schapen welke we voor 2 euro konden kopen. Niet al te groot, dus voor mee te nemen ook prima).
Fandooble and the Dragons Eye. (het zag er simpel uit en het werd ook vrij makkelijk uitgelegd. Die had een Shut up and take my money).
Fair Enough (uiteraard het Spiel spel, geen idee hoe het spel verder is nog).
Phineas and Ferb (kaartspel waarbij ieder een karakter is. Simpel en niet al te groot).
Alice in Wonderland spel (kan niet lezen hoe het heet, want Japanse tekst. Deze heb ik bij de tombola gewonnen). Met daarnaast een opklapbare kaartenhouder.
Where am I? Alice in Wonderland (spel met porcelijnen serviesje. Het is in de basis een deductie spel. Wie is wie en scoor zoveel mogelijk punten). Deze ook met handtekening van de bedenker.
Donald Duck Happy Camper (Zag er leuk uit, dus meegenomen. Er komen nog wat Disney spellen uit zoals Gargoyles en Ducktales, waarbij de laatste wellicht nog gekocht gaat worden als die uit is).
Denk dat we richting de 200 euro haast uitgegeven hebben. Dit ook omdat we bijna 80 euro aan Lorcana kwijt waren, want Goofy Movie thema deck voor mijn vrouw en Ariel ook voor mijn vrouw met bijbehorende hoesjes en doosje.

Over twee weken naar spelspektakel 2 dagen. Eerste dag met de vrienden waarmee we deze zaterdag waren en tweede dag met onze dochter. Denk dat ik vooral hand op de knip ga houden op de zaterdag en voor onze dochter een budget apart hou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk10
Thalaron schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:15:
@tomk10 Nice! Is het gebruikelijk dat op zonder dergelijke kortingen gegeven worden? Of is dat uitzonderlijk?

Ik kon helaas niet van de partij zijn dit jaar. Hopelijk volgend jaar wel.. Als ik dan nog ruimte heb in mijn kast tenminste.

Ja... ik weet dat je niet iets hoeft te kopen daar, maar ik ken mezelf :+
Volgens mij niet gebruikelijk, heb het niet eerder zo meegemaakt. Wel eens dat een stand korting heeft maar dan praat je over 10%, een paar euro of bundelkorting. Ze hadden daar ook nog pampero en nestlings liggen met 50% ook alleen op de zondag.

Als je op spiel bent dan is het inderdaad heel lastig om niets te kopen, dat herken ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Thalaron schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:15:
Hangt een beetje van de stand en het spel af. Maar op zondag, zeker op het einde zijn er genoeg stands die het liefst niets mee naar huis nemen, dus dan gaat het voor lage prijzen weg. Maar dat is meestal niet met populaire nieuwe releases en Kickstarters. Al kun je gelijk hebben.

De stand in hal 3 met mysteryboxes had zo'n aanbieding, die zijn normaal 50 euro/stuk voor 100-200 euro aan retailwaarde. Nu was het 3 voor de prijs van 2. En natuurlijk kan ik me dan niet inhouden. Dus ik heb wat meer gekocht dan ik zou gepland had. Ik had me redelijk ingehouden. Ik had met de no-shipping auction wat leuke deals, maar op de beurs zelf me donderdag in ieder geval ingehouden. En zondag er ook maar een paar gehaald. Maar dan komt zo'n aanbieidng voorbij, en dan is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUdjrLxm-Umn4sX3iYzQjT6hlGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJMh246OvM1MgAdb3QbQ8sLD.jpg?f=fotoalbum_large

Verder was 't best druk in hal 3, maar best wel rustig in de andere hallen op de meeste momenten. Alleen hal 1 vond ik weinig boeiend, gezien daar alle Magic, Pokémon, Yugi-yo en dergelijke bij elkaar stonden.
Maar verder weer een leuk weekend gehad, ook al was m'n planning echt brak dit jaar (gezien ik ook nog een lanparty had in 'tzelfde weekend). Weer zin in volgend jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 27-10-2025 15:06 ]

Pagina: 1 ... 159 160 Laatste