Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:06:
Verkoopt het een beetje via Vinted?
Ik heb echt een berg spul waar ik vanaf moet, varierend van vage kleine obscure spellen tot wat grotere bekende spellen. Maar via Marktplaats schiet het nooit heel erg op.
Noem eens wat titels? ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Starving Artists
Dtuch East Indies
Nova Cry
Merchants of the Dark Road
Assault on Doomrock + doompocalypse
Invaders
Getaway Driver
Macroscope
Samara
Argo
Yard Master
En nog een berg met klein, nog onbekender grut :P
Het lastige is dat veel van die titels niet supergangbaar zijn, dus op Marktplaats moet je maar net geluk hebben dat iemand een beetje zit te browsen, want waarschijnlijk gaat niemand specifiek naar die titels zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 24-11-2025 22:17 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:05
Maar dat probleem heb je denk ik Vinted ook, toch? Maar ken het van MP, heb af en toe ook wat onbekender spul erop staan, maar ja dat zoekt natuurlijk niemand.

Was er maar een en of ander NL subforum waar je in ieder geval je lijst met spellen kon laten zien waar je van af wilde en dat een evt. koper je dan via een DM kan bereiken om het af te handelen... :+

[ Voor 19% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-11-2025 23:20 ]

Hi Ha Hopjesvla

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 08:57
TERW_DAN schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:06:
Verkoopt het een beetje via Vinted?
Ik heb echt een berg spul waar ik vanaf moet, varierend van vage kleine obscure spellen tot wat grotere bekende spellen. Maar via Marktplaats schiet het nooit heel erg op.
Het gaat echt harder dan ik dacht, ik denk een stuk of 15 spellen in de afgelopen maand. Het helpt wellicht wel dat onze account een goeie rating heeft (mijn vrouw verkoopt ook kledij), maar je moet natuurlijk ergens beginnen. Bundelkortingen zijn een goeie incentive, regelmatig nieuwe dingen posten ook.

Sommige dingen verkopen bijna meteen als je een niet te gekke prijs vraagt. Als dingen populair zijn (d.i. veel mensen die het als favoriet markeren), maar toch niet meteen verkopen, dan kun je de prijs nog een euro omlaag doen, vaak reageert er dan wel iemand.

Nu, ik heb ook wel wat dingen waar nog nul reactie op gekomen is. Daar maken we nog wel eens een spellenpakket van met extra korting, weg is weg :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wel eens geprobeerd te verkopen via boardgamegeek market? Ik heb nog nooit wat verkocht daar maar koop er wel eens wat, je hebt daar in ieder geval je advertentie bij het spel zelf staan dus iedereen die je advertentie ziet is al geïnteresseerd in het spel. Zeker voor obscure spellen misschien de moeite waard?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

smeaggie schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:00:
Wel eens geprobeerd te verkopen via boardgamegeek market? Ik heb nog nooit wat verkocht daar maar koop er wel eens wat, je hebt daar in ieder geval je advertentie bij het spel zelf staan dus iedereen die je advertentie ziet is al geïnteresseerd in het spel. Zeker voor obscure spellen misschien de moeite waard?
Met een paar spellen wel eens gedaan, maar nog niet echt op grote schaal.
Afgelopen SPIEL daar wel veel in de no shipping auction gezet, maar uiteindelijk ook maar een stuk of 6 dingen kwijtgeraakt. Misschien komende maand eens doen als ik vakantie heb.

• HellPunk
Van de week via BGG geprobeerd om een paar trades op te zetten met mensen in Duitsland, telkens duidelijk in het voordeel van de tegenpartij. Toch werden ze steeds afgewezen. Eén persoon liet me weten dat hij niet meer buiten Duitsland verstuurde: een pakje naar bvb. België kost hem tegenwoordig €15. Bij nader blijkt dat ook in de andere richting te gelden: ik zou €12 betalen. Een paar jaar geleden kon ik voor dat geld een pakje helemaal naar Griekenland sturen 8)7 .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 11:09
Kaasdipje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:51:
Zelf ben ik begonnen om steeds wat bordspellen te kopen. Ik heb best wel wat vrienden die casual een spelletje willen spelen op de vrijdagavond, maar daarnaast heb ik bijvoorbeeld Axis and Allies gekocht (Europe en Pacific) maar die heb ik maar 1 keer op tafel kunnen krijgen. Dat was voor de meesten toch iets te veel van het goede (al had ik ze wel goed voorbereid!).

Wel jammer, want ik hou juist wel van wat diepgaande strategische games. Ben ook bang dat ik bepaalde games als Nemesis niet hoef te kopen :( Die lijkt me enorm tof, maar ook misschien te zwaar voor ze.

Vanavond komen vrienden The Crew: Mission Deep Sea spelen. Ook een vermakelijke game waar je wel een avondje plezier aan kunt hebben.
Axis n Allies duurt superlang (downtime voor de laatste speler kan anderhalf uur zijn!!) en heeft achterhaalde mechanics uit de jaren 80, dit is niet de manier om je vrienden enthousiast te maken over de hobby :)

Heat! is dat zeker wel, dat was een betere move. (las net je andere bericht)
PaulBloem schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:34:
[...]

Daar op in hakend, gezien ik in hetzelfde scenario zit: zou graag wat meer zwaardere spellen willen spelen maar niet de vriendengroep voor.

Iemand vanuit de tweakers community leuke ervaringen met een Rotterdamse club? Of regio om Noord/Crooswijk/Kralingen. Wellicht wel heel precies nu :-)
Ik heb toch niet toevallig jouw copy van cubra Libre overgekocht omdat je vrienden dat niet wilden spelen he? :)

In jouw regio barst het van de boardgamesclubs en groepen. Kwestie van even de moeite doen via social media ze te zoeken en contacten te leggen, je gaat erheen en met de meest gezellige mensen spreek je thuis af :)
Internet Janny schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:05:
[...]

Mijn vriendin weigert ook om 7 Wonders Duel te spelen omdat de samenvatting van de regels al dikker is dan de meeste andere handleidingen.
Eerst de regels goed leren en ze dan uitleggen zonder boekje? 7 wonders duel speelde ik met mijn kinderen toen ze 8 waren... :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBJxC9pHPF1FkQJwcLDIug7jBwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwQluuLPqIBTyCaBHeDoU8q5.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf vd week deze gespeeld, eurogames zonder veel interactie zijn totaal niet mijn ding, maar voor https://boardgamegeek.com/boardgame/393333/galileo-galilei maak ik een uitzondering. Dit spel doet alles precies goed imho, aanrader. (heb hem zelf niet gekocht maar 2 vrienden wel)

[ Voor 46% gewijzigd door _Anvil_ op 27-11-2025 16:10 ]

• HellPunk
_Anvil_ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:52:
Zelf vd week deze gespeeld, eurogames zonder veel interactie zijn totaal niet mijn ding, maar voor https://boardgamegeek.com/boardgame/393333/galileo-galilei maak ik een uitzondering. Dit spel doet alles precies goed imho, aanrader. (heb hem zelf niet gekocht maar 2 vrienden wel)
Deze staat nog op mijn shelf of opportunity. Nu ja, technisch gezien nog niet, want ik moet nog checken of alles in de doos zit - ik heb 'm vorige week overgenomen van een kennis. Lang over getwijfeld omdat River of Gold ook wel wilde en ik kon niet kiezen, uiteindelijk heb ik ze nu allebei :).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor de liefhebbers, Heat is 24,99 bij Wehkamp vandaag (29,99, plus 5 euro korting met de code ALTIJD5)

Volgens mij echt een bizar goede aanbieding.

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 28-11-2025 09:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 11:09
anandus schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:24:
Voor de liefhebbers, Heat is 24,99 bij Wehkamp vandaag (29,99, plus 5 euro korting met de code ALTIJD5)

Niet normaal! Tis dat mn broer en een vriend van me hem al hebben. Heb hem doorgestuurd, dank.

• toolkist
  • Niet online
_Anvil_ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:52:
[Afbeelding]

Deze trekt ook al even mijn interesse maar ik heb al zoveel ongespeeld liggen... Gisteren nog Slay the spire binnengekregen. Heb em al op Steam maar wil minder achter m'n scherm zitten O-)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik had em bijn gekocht, samen met El Dorado, maar bedacht me nog net op tijd dat ik dan 3 min of meer dezelfde spellen heb (ik heb Taveernen ook nog). Dus lokaal het even bij El Dorado gehouden. Ik heb ook nog Dominion, maar dat is net anders vind ik.

Ik probeer mijn collectie ook een beetje te beperken, dus verkoop spellen die ik veel gespeeld heb (Pandemie, Stenen Tijdperk) of juist weinig (Wolven, Friesche Velden) te verlopen om daarna wat nieuwe spellen te kopen. Laatst twee voltreffers: Cascadia maar vooral Earth! Nu zoek ik nog een relatief simpele worker placement, misschien Everdell?

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:08
ZieMaar! schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:04:
Ik had em bijn gekocht, samen met El Dorado, maar bedacht me nog net op tijd dat ik dan 3 min of meer dezelfde spellen heb (ik heb Taveernen ook nog). Dus lokaal het even bij El Dorado gehouden. Ik heb ook nog Dominion, maar dat is net anders vind ik.

Ik probeer mijn collectie ook een beetje te beperken, dus verkoop spellen die ik veel gespeeld heb (Pandemie, Stenen Tijdperk) of juist weinig (Wolven, Friesche Velden) te verlopen om daarna wat nieuwe spellen te kopen. Laatst twee voltreffers: Cascadia maar vooral Earth! Nu zoek ik nog een relatief simpele worker placement, misschien Everdell?
Everdell inderdaad, of nog iets simpeler, Stenen Tijdperk.

Everdell spelen wij met mensen die niet van héél moeilijk houden (ticket to ride, el dorado, codenames), en bevalt erg goed.

• toolkist
  • Niet online
Findail schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:25:
[...]

Everdell inderdaad, of nog iets simpeler, Stenen Tijdperk.

Everdell spelen wij met mensen die niet van héél moeilijk houden (ticket to ride, el dorado, codenames), en bevalt erg goed.
Stenen Tijdperk gaat ie juist verkopen :D

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:08
Ah oeps 8)7

Ik moet zeggen, we hebben stenen tijdperk, maar spelen het ook nooit... Everdell is zo veel leuker :)

• anandus
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:04:
Hoe is Earth? Ik had ergens gelezen dat het een beetje een point salad is, wat is jouw ervaring?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
anandus schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:45:
[...]

Hoe is Earth? Ik had ergens gelezen dat het een beetje een point salad is, wat is jouw ervaring?
Er zijn heel veel manieren om punten te halen (blokjes, stammetjes, punten op kaarten, opdrachten, compoststapel, landschappen en dan vergeet ik vast nog wat, en je scoort bijna elke beurt wel wat punten, maar je moet ook wel echt een engine maken, wil je goed scoren.

Ik vind juist het opzetten van die engine leuk, of frustrerend als je net niet de goede kaarten krijgt, maar dat is prima. Het grote pluspunt is dat je allemaal tegelijk aan t spelen bent. De actieve speler krijgt iets meer voordeel, maar iedereen krijgt de actie. En er is een beginners modus, met wat minder scoringskaarten, wat t iets overzichtelijker maakt. Volgens mij ook geen op kaarten nog (zoals de raaf bij wingspan).

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:25
anandus schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:24:

DHL punt was duurder dan thuisbezorgen.. thuisbezorgd €1 en DHL punt, ondanks dat er stond gratis.. €3,50. Dan maar thuisbezorgen lol. €25,99 dus. Jammer dat de EN versie veel duurder is. Dan maar NL voor de verandering.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• anandus
  • Niet online
Zeventien potjes in twee jaar en vijftien dagen... Maar we hebben eindelijk Pandemic Legacy Season One uitgespeeld! *O*
Dat verdiende wel een glaasje champagne, hahaha :D

• Joop34
  • Laatst online: 16:04
anandus schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:39:
Zeventien potjes in twee jaar en vijftien dagen... Maar we hebben eindelijk Pandemic Legacy Season One uitgespeeld! *O*
Dat verdiende wel een glaasje champagne, hahaha :D
Leuk! Wij waren echt even aan een pandemic pauze toe na seizoen 1, maar uiteindelijk hebben we seizoen 2 ook uitgespeeld. In totaal over beide seizoenen denk ik zo'n 5 jaar gedaan :+

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:36
Vraagje voor jullie, ik graag Agricola willen maar op 999 games zie ik dat die niet meer verkrijgbaar is, komt er een nieuwe versie aan? Of kijk ik bij de foute versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhSTnjRle_fg_Fwouhl8BFUYiSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyW77azKDYelhGwhakLdLzfr.jpg?f=fotoalbum_large

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Net voor een hele mooie prijs Fateforge deluxe edition gekocht. Ik was geloijk om, nu hopen dat ik mijn lady ook zo gek krijg, maar dit is wel een echte instapper op verhalende games.

En nu Erune zien te verkopen. Gestart, maar speel dan toch liever de nieuwste Descent, zeker nu ik daarvoor de uitbreiding heb. Dus Erune de deur uit

• Thalaron
  • Laatst online: 17:25
dongilles schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:31:
Vraagje voor jullie, ik graag Agricola willen maar op 999 games zie ik dat die niet meer verkrijgbaar is, komt er een nieuwe versie aan? Of kijk ik bij de foute versie?

[Afbeelding]
Moet je wel wat geduld hebben.. maar;
Agricola Special Edition

Of.. met nog meer geduld mogelijk deze;
Agricola: Dead Harvest

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste