Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 149 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:13
Hier nog mensen die Floe gebacked hebben op Kickstarter? Ziet er wat mij betreft veelbelovend uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
hutch schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:39:
Hier nog mensen die Floe gebacked hebben op Kickstarter? Ziet er wat mij betreft veelbelovend uit!
Kreeg een beetje het gevoel wat ik uiteindelijk bij Endless Winter ook al had. Veel mechanismen bij elkaar geraapt met een mooie vormgeving, maar uiteindelijk een middelmatig spel. ;)

Afgelopen weekend voor het eerst op Zuiderspel geweest, leuke beurs, aardig wat kunnen spelen, veel uitgevers en lang niet zo druk als een Spellenspektakel. Ook lekker wat ruimte binnen! Volgend jaar denk ik weer op het programma.

Heb zelf Sea, Salt and Paper meegenomen en Comet. Beiden afgelopen week gespeeld, leuke spelletjes, SSP kende ik al door BGA.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI4IHFjxXA9zDYO1GXa5mkrqZBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C85abStivpLBp8sUsxtK4Eu2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2k5DmM6ZCM0sn4Uh0_ZRHlGGu8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LE6FaVE01Lm4A93HNEb3B0sA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXlv8rZlUjhQD50lQe9dYI7chVY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/828niZXFxeiuMYwZm5JuxhSW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aXG7R3LWq6-SBWUuOJdj6JOzkc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuOcfzIuM4aPOjNYIkBA8AX6.jpg?f=fotoalbum_tile

Ander spel wat hier de laatste tijd veel gespeeld wordt is Forest Shuffle, echt heel erg leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geerius
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:12
Ik ben ook op Zuiderspel geweest. Deze keer niet al promotor van BSM, maar nu als een gewone bezoeker. Dan krijg je toch wat meer tijd om te spelen:
- Rise of the Wastelands: Prototype van een 4X spel die deze zomer op Kickstarter komt. Met 4 personen gespeeld waarvan onder andere de ontwerper van het spel. Snelle beurten, schaalbaar kwa aantallen spelers, goede interactie. Goed bevallen, staat op mijn lijstje om verder te bekijken als de KS start.
- Ratten van Wistar: Ik denk dat de meeste deze wel ergens voorbij hebben zien komen. Goed bevallen. Als die ergens voor een leuke prijs voorbij komt zal die wel in de collectie erbij komen. Voor onze spellengroep maakt het niet uit of het de Engelse of Nederlandse versie wordt.
- Comet: Zoals hierboven al te zien is heeft het spel prachtig artwork. Speelt snel weg, voor mijn gevoel eigenlijk te snel. Speler die als eerste een goede dino weet binnen te krijgen haalt daar zeer veel voordeel uit, aangezien er geen 10-tallen dino's worden binnen gehaald. Is door iemand anders van de spellengroep gekocht. Zal niet snel een plekje in mijn collectie krijgen.
- Point City: Opvolger van Point Salad waarbij de nieuwe variant een vleugje Splendor toevoegt. Pak kaarten met grondstoffen en bouw als er voldoende grondstoffen zijn verzameld een gebouw. Elk gebouw levert punten en / of blijvende grondstoffen op waardoor de duurdere gebouwen ook snel gebouwd kunnen worden. Aangezien de spellen die meestal bij mij op tafel komen heb ik niet veel afsluiters nodig. Zal dus geen plekje in mijn collectie krijgen.

Zoals sommige anderen hier ben ik ook een backer van de CEO-pledge van Galactic Cruise. Gelukkig kan ik mij redelijk inhouden met het backen van spellen via Kickstarter of Gamefound. Slechts 5 spellen die nog moeten komen in de komende maanden / jaren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 10:55
Geerius schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:46:
Ik ben ook op Zuiderspel geweest. Deze keer niet al promotor van BSM, maar nu als een gewone bezoeker. Dan krijg je toch wat meer tijd om te spelen:
- Rise of the Wastelands: Prototype van een 4X spel die deze zomer op Kickstarter komt. Met 4 personen gespeeld waarvan onder andere de ontwerper van het spel. Snelle beurten, schaalbaar kwa aantallen spelers, goede interactie. Goed bevallen, staat op mijn lijstje om verder te bekijken als de KS start.
- Ratten van Wistar: Ik denk dat de meeste deze wel ergens voorbij hebben zien komen. Goed bevallen. Als die ergens voor een leuke prijs voorbij komt zal die wel in de collectie erbij komen. Voor onze spellengroep maakt het niet uit of het de Engelse of Nederlandse versie wordt.
- Comet: Zoals hierboven al te zien is heeft het spel prachtig artwork. Speelt snel weg, voor mijn gevoel eigenlijk te snel. Speler die als eerste een goede dino weet binnen te krijgen haalt daar zeer veel voordeel uit, aangezien er geen 10-tallen dino's worden binnen gehaald. Is door iemand anders van de spellengroep gekocht. Zal niet snel een plekje in mijn collectie krijgen.
- Point City: Opvolger van Point Salad waarbij de nieuwe variant een vleugje Splendor toevoegt. Pak kaarten met grondstoffen en bouw als er voldoende grondstoffen zijn verzameld een gebouw. Elk gebouw levert punten en / of blijvende grondstoffen op waardoor de duurdere gebouwen ook snel gebouwd kunnen worden. Aangezien de spellen die meestal bij mij op tafel komen heb ik niet veel afsluiters nodig. Zal dus geen plekje in mijn collectie krijgen.

Zoals sommige anderen hier ben ik ook een backer van de CEO-pledge van Galactic Cruise. Gelukkig kan ik mij redelijk inhouden met het backen van spellen via Kickstarter of Gamefound. Slechts 5 spellen die nog moeten komen in de komende maanden / jaren. :P
Iemand ergens een goede video of uitleg van die expansions die bij de CEO versie zitten. Vanuit de basis toelichting zie ik niet helemaal in wat dit met de gameplay doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerius
Geen video of handleiding bekeken over de uitbreidingen. Het meest in het oog springende bij de componenten lijst is het verschil met bouwen (1e uitbreiding) / cruisen (2e uitbreiding van je ruimteship.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Ik heb voor het eerst sinds langs een iets uitgebreider spellenweekend gehad.

Vrijdag speelden we hoofdstuk 4 in TTR: Legendes van het Westen. Geen grote verrassingen deze keer, maar wel de eerste keer dat het spel 'tight' aanvoelde, er was plots veel meer competitie om de routes. Daarna Aqua Romana nog eens geprobeerd. Dat is een ouwetje uit de collectie, een van de allereerste spellen die we ooit kochten.

Zaterdag was solo-dag: Explorers of the North Sea en Tiwanaku. Explorers was vooral om de regels te leren, in Tiwanaku verloor ik nipt van de automa.

Zondag eerst nog Whistle Stop solo gespeeld, daarna in de namiddag Kingsburg met uitbreiding en Tiwanaku tegen vrouwlief. Voor wie dit niet kent: in dit spel moet je ontdekken welk terrein zich waar op het bord bevindt en welk gewas er op dat terrein groeit, een soort dubbele sudoku. Mijn vrouw had op een gegeven moment een redelijk grote voorsprong en kon het spel uitmaken door de allerlaatste tegel te ontdekken, maar ze wilde eerst nog zoveel mogelijk gewassen ontdekken. Hierdoor blokkeerde ik uiteindelijk het pad naar die tegel waardoor ze uiteindelijk alsnog verloor. Beetje anti-climax, vooral omdat ik profiteerde van haar werk :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HellPunk schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:00:

Zondag eerst nog Whistle Stop solo gespeeld,
Daar is toch geen officiele solo voor?
Ik heb 'm liggen, ben wel benieuwd hoe die speelt. Whistle Stop is wel zo'n spel dat het bij mij altijd goed doet, dus misschien ook maar eens solo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:54:
[...]
Daar is toch geen officiele solo voor?
Ik heb 'm liggen, ben wel benieuwd hoe die speelt. Whistle Stop is wel zo'n spel dat het bij mij altijd goed doet, dus misschien ook maar eens solo proberen.
Hij is officieel in zoverre dat hij door Scott Caputo gemaakt is, de ontwerper van het spel :) - linkje.

Je hebt drie doelen tijdens het spel: minstens één aandeel van elke soort kopen, ervoor zorgen dat je al jouw treinen van het bord krijgt én dat je alle andere treinen op het bord kan plaatsen. Als je dat lukt mag je scoren en zien in welke scorecategorie je zit. Jouw beurt is verder hetzelfde aan het basisspel.

Het enige 'nadeel' is dat de solo-regels nog niet zijn aangepast voor de uitbreiding, als je die hebt moet je dus wel even de tegels eruit vissen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Via welke online shops kopen jullie je boardgames ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
SteffanS schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:16:
Ik vaak via bol of vinted

Zelf nog aan het twijfelen voor Heat of Wyrmspan te kopen deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:43
Bieren89 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Ik vaak via bol of vinted

Zelf nog aan het twijfelen voor Heat of Wyrmspan te kopen deze maand.
Vinted? hmmm ook maar eens kijken dan. Bij mij gaat het vaak via Marktplaats.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
En wat zijn jullie webshops voor nieuwe games ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:14
Spellenvariant of boardgameshop zijn twee favorieten voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:23
Laatste keren heb ik bij despelvogel.com besteld. Zeer tevreden over. Maar ik koop ook wel bij amazon.de. Als het spel taalonafhankelijk is kan je daar ook nog wel eens flink wat euros besparen ten opzichte van hetzelfde spel in het Nederlands/Engels via een nederlandse shop.
Ik laat het dan wel bij een pakketpunt in Duitsland bezorgen om de bezorgkosten te vermijden. Maar snap dat dit niet voor veel mensen mogelijk is

[ Voor 21% gewijzigd door Turralyon op 26-03-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
SteffanS schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:03:
En wat zijn jullie webshops voor nieuwe games ?
Google met name voor een aanbieding, al dan niet voorraad. Over het algemeen vind ik de meeste (bekende) bordspelshops wel hetzelfde m.b.t. service/verzending.

Maar probeer ook de lokale winkels te steunen met een fysieke locatie.

Ook de fomo-games bij een kickstarter of gamefound kijk ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:56:
[...]

Vinted? hmmm ook maar eens kijken dan. Bij mij gaat het vaak via Marktplaats.
Voordeel vindt ik bij Vinted is als er iets mis is of scheeld dat je dat kunt melden.

En zo tot op een oplossing komen en u geld terugkrijgen. _/-\o_

Staan ook vaak sealed games op, enkel zeker opletten welke taal er bijstaat dat het spel is.

[ Voor 11% gewijzigd door Bieren89 op 26-03-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Bieren89 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Voordeel vindt ik bij Vinted is als er iets mis is of scheeld dat je dat kunt melden.

En zo tot op een oplossing komen en u geld terugkrijgen. _/-\o_

Staan ook vaak sealed games op, enkel zeker opletten welke taal er bijstaat dat het spel is.
Nadeel vind ik de zoekfuncties en het niet kunnen filteren op locatie. Soms wil ik gewoon struinen om te zien wát er te koop is en eventueel snel ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Veel gebruikte sites hier:
crowdfinder.be
budgetspelen.nl
bordspellenvergelijken.nl

Via die sites kom ik vaak weer op andere sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
Millie-ano schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:38:
[...]

Nadeel vind ik de zoekfuncties en het niet kunnen filteren op locatie. Soms wil ik gewoon struinen om te zien wát er te koop is en eventueel snel ophalen.
Goh heb er mezelf nu nog niet aan gestoord. Sorteer altijd prijs van laag naar hoog en 1maal de grens van 15euro tot aan de winkelprijs hier stop ik met zien.

Zo skull and bones voor 30 en dragons dogma 2 voor 45 kunnen scoren op release beide sealed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik koop zo goed als alles bij Spelhuis of CrowdFinder. Die eerste is nog altijd mijn FLGS, ook al hebben ze niet meer echt een fysieke locatie. Je kan wel nog afhalen in het magazijn, ik ben er vorige vrijdag nog geweest en dan doe ik altijd een gezellig babbeltje met de eigenaar. Bij CrowdFinder bestel ik meestal als er ook een KS/GameFound verstuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerius
Hier voornamelijk Crowdfinder.be. Af en toe ook op Spelonk.be aangezien zij af en toe KS/GF spellen aanbieden die Crowdfinder niet heeft. In de kerstvakantie ook wel eens in Duitsland bij Spiele-offensive.de of milan-spiele.de als daar goede aanbiedingen staan tijdens de adventskalender.

Voordeel van het bestellen bij Crowdfinder is dat er een afhaalpunt hier in het dorp zit (heel toevallig ook iemand van onze spellengroep :P ). Het mag best wat langer duren voordat een spel wordt geleverd. Spellen genoeg op in de collecties van de leden van de spellengroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanksenior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 04:10
Heeft iemand tips voor een goede handmatige kaartenschudder? Heb zelf al wat rondgekeken maar er zitten steeds reviews tussen waarvan ik huiverig word.

Als iemand er een heeft en goede ervaringen dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Tanksenior schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:41:
Heeft iemand tips voor een goede handmatige kaartenschudder? Heb zelf al wat rondgekeken maar er zitten steeds reviews tussen waarvan ik huiverig word.

Ik heb hier ook een tijdje naar gezocht maar ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ze niet geschikt zijn. Althans niet voor bord-/kaartspellen. Kaarten raken altijd beschadigd; door slijtage en/of omdat er een keer één blijft steken. En bij spellen waarbij iedere kaart relevant is, is dat niet handig. Kaartenschudders lijken alleen nuttig voor (goedkope) speelkaarten die je met enige regelmaat vervangt.

edit: Bijkomend probleem bij mij was dat ik mijn kaarten bijna allemaal sleeve en dat werkt sowieso niet/slecht met kaartenschudders.

[ Voor 8% gewijzigd door Cannoli op 27-03-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online

Meningen zijn verdeeld maar op BBG is er ook iets over te vinden; https://boardgamegeek.com/geeklist/268629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 14:26

Ik neem aan dat je een automatische kaartenschudder bedoeld ipv handmatige ;)
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar bij de meeste wordt vaak gezegd dat de kaarten beschadigd (kunnen) raken. Ik heb mij daarom gewoon zelf aangeleerd om goed handmatig te schudden.

YouTube: How to Shuffle Cards: Overhand Shuffle hier een video gevonden van hoe ik mijn kaarten handmatig schud.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Ik koop ze altijd bij een fysieke zaak. Vaak wel iets duurder als online, ook met verzendkosten inbegrepen, maar ik help graag mee aan het voortbestaan van dit soort zaken. Voor games die niet te krijgen zijn check ik altijd boardgamegeek of iemand hem toevallig verkoopt en anders een willekeurige shop via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik koop alles bij spellenwinkel.nl want:

- Nieuwe trading card games
- Veel D&D ook
- Veel nieuwe boardgames
- Leuke winkel in Delft (waar ik af en toe langs ga en ook wat nieuwe spellen test)

Ben nu begonnen met Star Wars: Unlimited .. twijfel nog een beetje of ik alles ga verzamelen of juist wat meer casual dit x :P (want ik heb al te veel kaarten staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanksenior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 04:10
SMD007 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Ik neem aan dat je een automatische kaartenschudder bedoeld ipv handmatige ;)
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar bij de meeste wordt vaak gezegd dat de kaarten beschadigd (kunnen) raken. Ik heb mij daarom gewoon zelf aangeleerd om goed handmatig te schudden.

YouTube: How to Shuffle Cards: Overhand Shuffle hier een video gevonden van hoe ik mijn kaarten handmatig schud.
Toch een handmatige! Daarmee bedoel ik niet elekrisch, dus met een zwengel of iets in die richting.
Het is een cadeautje en de persoon aan wie ik het wil geven wil geen e-waste dus een volautomatische is geen optie.

Zag inderdaad ook dat de kaarten beschadigd kunnen raken, maar met een (goede)handmatige valt dat wellicht mee? Vooral als het niet zo erg is als ze een beetje beschadigd eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Tanksenior schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:56:
[...]

Toch een handmatige! Daarmee bedoel ik niet elekrisch, dus met een zwengel of iets in die richting.
Het is een cadeautje en de persoon aan wie ik het wil geven wil geen e-waste dus een volautomatische is geen optie.

Zag inderdaad ook dat de kaarten beschadigd kunnen raken, maar met een (goede)handmatige valt dat wellicht mee? Vooral als het niet zo erg is als ze een beetje beschadigd eindigen.
ah op die manier. Tja als het niet erg is als de kaarten een (beetje) beschadigd raken zou het met een zwengel ding wel kunnen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43
Wij hebben met de groep bijna Jaws of the Lion uit, en we willen nu graag over naar Gloomhaven, maar waarom is die beschikbaarheid zo belabberd? Je betaalt echt penning zestien voor Gloom of Frosthaven, helemaal bizar gezien de 2.0 versie van Gloomhaven al is aangekondigd.

We hebben maar besloten om te wachten op de remake, maar heeft iemand een suggestie met een budget vergelijkbaar bordspel om de tijd te overbruggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Marrtijn op 28-03-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 14:02
Wij hebben hier lotr: journeys in middle earth liggen. Nog niet aan begonnen, dus ik kan niet vertellen of het leuk is. Maar mijn eigen verwachtingen zijn in ieder geval hoog, vooral ook vanwege het thema. En wat betreft prijs, is het ook wat goedkoper dan Gloomhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
Marrtijn schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:23:
Wij hebben met de groep bijna Jaws of the Lion uit, en we willen nu graag over naar Gloomhaven, maar waarom is die beschikbaarheid zo belabberd? Je betaalt echt penning zestien voor Gloom of Frosthaven, helemaal bizar gezien de 2.0 versie van Gloomhaven al is aangekondigd.

We hebben maar besloten om te wachten op de remake, maar heeft iemand een suggestie met een budget vergelijkbaar bordspel om de tijd te overbruggen?
Ik heb hier een dichte gloomhaven staan waar ik het komende jaar niet aan toe kom. Woon je toevallig in noord limburg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
chey schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:46:
Wij hebben hier lotr: journeys in middle earth liggen. Nog niet aan begonnen, dus ik kan niet vertellen of het leuk is. Maar mijn eigen verwachtingen zijn in ieder geval hoog, vooral ook vanwege het thema. En wat betreft prijs, is het ook wat goedkoper dan Gloomhaven.
Ik heb wel ervaring met Journeys in Middle-Earth (25 plays). Is zeker een leuk spel, maar wel iets minder complex dan JotL/Gloomhaven. Enige waar ik wat moeite mee heb bij JiME is dat de difficulty in het laatste scenario (de "eindbaas") ineens hard omhoog schiet. Waar je in alle voorgaande scenario's wel redelijk door gevechten heen komt, moet je bij het laatste gevecht ineens wel ultra-combo's maken om te winnen. Ik snap dat het daarmee "epischer" wordt als je wint, maar ik had daar liever een iets vlakkere leercurve gezien.

De app zit wel goed in elkaar en de verhalen zijn zeker ook leuk (al is het meer generieke fantasy dan LotR).

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Welke games hebben jullie op dit moment gebacked?

Ikzelf wacht momenteel op de volgende 3. Helaas lijken ze allemaal ergens rond oktober pas uit te komen worden dan dus drukke maanden dan, maar moet de tijd tot die tijd wel zien te overbruggen. Gelukkig nog Frosthaven liggen dus dat komt ook wel weer goed.

https://www.kickstarter.c...yssal-legends/description Heb alle andere delen ook ben wel benieuwd naar deze laatste expansie.

https://www.kickstarter.c...he-board-game/description Hier ook benieuwd naar lijkt mij wel leuke avond vuller voor avondje met vrienden. En hopelijk een flinke dosis nostalgie naar de pc games.

https://www.kickstarter.c...ladum-dungeons-of-enveron Deze game ben ik zeer benieuwd naar vind persoonlijk echt leuk dat je hiermee het hele bord tot leven brengt dat het 3D is. Hopelijk speelt het ook echt leuk weg en anders kan ik de onderdelen ook goed gebruiken om Gloom/Frosthaven, Sword & Sorcery of een ander spel beter tot leven te wekken met gebruik van 3D onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ben hier aan het wachten op een lichter spelletje
Gold Nugget

https://gamefound.com/en/projects/2tomatoes/gold-nugget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Zit hier te wachten op een aardig lijstje, al ben ik wat geminderd het laatste jaar.

Alba - An open book adventure
Arydia: The Paths We Dare Tread
Inventions: Evolution of Ideas
Once Upon a Line The Butterfly's Breath
The Old King's Crown: A Tale of Royalty, Rebels and Ruses
Kelp
Undergrove
Last Light
Galactic Cruise
SkyRise
Andromeda's Edge
More Terraforming Mars

Gisteravond voor het eerst Nu of Nooit gespeeld, de nederlandse verse van Now or Never van Red Raven Games, in het NL uitgebracht door Keep Exploring Games.
Erg leuk spel, binnenkort eens de campaign starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:43
Tiny Epic Cthulhu.. want ..Cthulhu!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen Conservas. Wel nog Galactic Cruise gewonnen dus die krijg ik ook nog een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik wacht nog op Terminus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerius
Het begint bij mij ondertussen ook aardig lijstje te worden met spellen die ik nog moet krijgen. Sommige pre-orders omdat ze pas later in het jaar uitkomen en een aantal KS/GF spellen. Tussen haakjes de oorspronkelijk geplande leverdatum. Er gaat nogal eens iets mis kwa planning...

Chronologisch gesorteerd op basis van pre-order / back datum:
- Manhattan Project: War Machine (Nov 2023 - KS): Waarom? Manhattan Project! Ook al denk ik niet dat deze net zo goed is als de overige spellen uit de MP reeks. Spel zou volledig uitgeleverd moeten zijn volgens laatste update van 1 april dit jaar. Crowdfinder waar ik de meeste spellen van GF/KS back heeft deze nog niet ontvangen, maar ik lees bij de opmerkingen op KS dat er wel meerdere zijn die nog niets gehooord of gekregen hebben.

- Endeavor: Deep Sea (Mei 2024 - GF): Speel de eerdere edities van Endeavor ook graag. Het modulaire bord spreek mij echter meer aan ten opzichte van het standaard bord. Ook verder meer mogelijkheden. Volgens de laatste update wordt het spel in juni in de grote distributiecentra verwacht met uitlevering in juni / juli.

- Thiefdom (Dec 2024 - KS): Spel van Juma Al-JouJou, de maker van één van mijn favoriete spellen namelijk Clans of Caledonia. Hier speel je een dievenbende die een stad onveilig maakt. Maar pas op voor de politie! Dit spel wordt samen verstuurd met de uitbreiding van Clans of Caledonia en Millenia, een ander KS van Al-JouJou die dit jaar heeft gelopen. Zou volgens laatste update nog op schema liggen.

- Brass Birminham (Q1 2024 - Pre-order): Spel al meerdere keren gespeeld en behoort ook tot mijn favorieten, maar een tijd lang niet te koop geweest. Nu de Nederlandse versie besteld. Zou eigenlijk al geleverd moeten zijn, totdat ik vorige week zag dat de levering is uitgesteld naar augustus dit jaar.

- Bone Wars (Okt 2024 - GF): Op zoek naar dino's en ondertussen invloed proberen te krijgen bij één van de twee grote dino zoekers. Gaat later deze maand in productie en zou nog op schema liggen voor uitlevering.

- Galactic Cruise (Feb 2024): Daar is hier recentelijk al over gesproken.

- Windmill Valley (Jun 2024 - Pre-order): De laatste pre-order die ik heb gedaan, namelijk gisteravond. Nieuwste uitgave van Board&Dice. Tulpen planten in de Windmill Valley. Thema en de uitvoering daarvan in combinatie is al voer voor een discussie van BoardGameGeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik back niet zo vaak, maar recent nog the 7th citadel binnengekregen. Van de makers van the 7th continent, welke mij erg goed bevallen was. Bij 7th citadel meer rpg elementen dus ben benieuwd. Ben alleen net 3 maanden reizen en hij ging niet bij de bagage passen dus hij moet nog even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:14
Goed moment om weer eens even een lijstje te maken. Ik ben een tijdje terug begonnen met campagnes met €1 te backen en dan tijdens de pledge manager de knoop door te hakken. En dat is wel effectief want als dan de hype voorbij is besluit ik toch met enige regelmaat die euro te laten vervallen.

Momenteel wacht ik nog op;
- DCeased (DC Zombicide)
- Guards of Atlantis 2
- Earthborne Rangers
- Cthulhu: Death May Die
- Santorini
- Tycoon: India 1981

En dan nog twee uitbreidingen voor Barrage en Obsession.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Ik wacht momenteel op The ISofarian Guard 2nd printing, Buttons and Bugs (mini-Gloomhaven) en Gloomhaven RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 15:16
Ik wacht op Fighting Fantasy Adventures: The Warlock of Firetop Mountain and Other Stories.

Een bordspel versie van 5 oude fighting fantasy boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:58
Ik ben nog aan het wachten op:
  • Conservas
  • Planet unknown deluxe reprint
  • Galaxy Postman
  • Nemesis aftermath, untold stories 1&2, medic character
Het wachten duurt lang en daardoor groeit de lijst alleen maar 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Volgens mij heb ik enkel nog de uitbreiding van Vagrantsong gebackecd.

https://www.kickstarter.c...ntsong-encore/description

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:19
Ik alleen Awkward Guests 2.

https://www.kickstarter.c...uests-2-the-berwick-cases

De eerste is echt een geweldig spel. Hopelijk is deze net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
SMD007 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:42:
Welke games hebben jullie op dit moment gebacked?
Het enige dat ik dit jaar gebackt heb is River Valley Glassworks, daar komt misschien nog Meenakshi Temple bij als CrowdFinder er een campagne voor opstart. Dat zou het dan voorlopig moeten zijn, ik heb niet meteen andere campagnes op het oog - de nieuwe spellen van Bitewing Games zijn (gelukkig) niet zo mijn ding.

Deze maand zouden er drie dingen binnen moeten komen: Fortune (uitbreiding voor Tiny Towns), Tir Na Nog en een insert voor White Castle. De rest is pas voor ten vroegste de zomer.

Dé KS van dit jaar is wat mij betreft echter dit weekend al gearriveerd: een Matsuri Edition van Let's Go to Japan, zeg maar de deluxe edition met houten componenten _/-\o_ . Heel blij mee O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Call me a noob, maar hoe werkt dat nou met die kickstarter en gamefound dingen? Moet je per se een creditcard hebben? En hoe vaak gaan dingen niet door uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Toren schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:37:
Call me a noob, maar hoe werkt dat nou met die kickstarter en gamefound dingen? Moet je per se een creditcard hebben? En hoe vaak gaan dingen niet door uiteindelijk?
Kickstarter accepteert volgens mij alleen creditcards, Gamefound lijkt hetzelfde te doen. Dus sowieso is een creditcard wel handig.

En er zijn genoeg dingen die niet doorgaan, of uiteindelijk veel duurder worden door hogere shipping. Van de 106 campaigns die ik nu gebacked heb op Kickstarter zijn er 2 die gefaald zijn (en ik ook helemaal niets meer van verwacht). 2 andere zijn uiteindelijk wel weer opgepakt, maar tegen veel hogere kosten.

Tenzij een spel heel gunstig geprijsd is, of iets is dat ik echt wil hebben laat ik het tegenwoordig links liggen. Ik ga liever naar Essen en koop daar wat kickstarters die dan inmiddels op de markt zijn, of spellen die er gewoon leuk uitzien die je wat minder makkelijk weet te vinden in de winkel dan nog hopen op crowdfunded dingen. De verzendkosten zijn tegenwoordig dermate absurd dat je gewoon absurd veel kwijt bent (30+ euro verzenden en dan nog BTW en invoer is vrij normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Oh wauw dat is wel heel duur ja.
En een creditcard heb ik ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Bij Gamefound kan je ook vaak met iDeal & Paypal betalen.
Vaak kan je bij sites als crowdfinder.be ook mee doen met een kickstarter, vaak nog met wat korting (vanwege groepsinkoop), en je hebt bovendien geen creditcard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Toren schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:37:
Het blijft een berekend risico. Ik heb één project waar nooit iets van uitgeleverd is, maar daar heb ik wel via een klacht bij WorldLine mijn geld van terug gekregen. Bij twee projecten is de uitgever op de fles gegaan, maar is het spel uiteindelijk wel nog door een andere partij geleverd. Op een totaal van bijna 200 stuks valt dat dus wel mee, maar in vergelijking met KS/GF valt kopen in een winkel altijd beter uit :P .

Vertragingen zijn wel schering en inslag, maar als ik iets back volg ik de updates en dan zie ik wel wanneer het aankomt. Je kunt wel gaan roepen in de comments dat het er al drie maanden geleden had moeten zijn, maar dat zet zelden zoden aan de dijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik hoop dat mensen wel wat opschieten met items online te zetten voor de April Math Trade op BGG, ik wil wel wat keuze hebben in ruil voor mijn 37 entries >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Wij (vrouw en ik) spelen behoorlijk vaak 7 wonders Duel. Dit is ons nummer 1 game om met z’n tweeën te spelen.
Geluk en tactiek is nodig, zonder echt gemeen te zijn naar elkaar (zoals bij Catan).
Als ik de reacties lees in dit topic over wat een leuke game is voor 2 personen, zie ik verschillende opties.
(Patchwork, Carcassonne, clever, kwakzalvers en Paleo (al noemen wij dit “mammoet slachten” ) hebben we al)

Mijn vraag, als je 7 wonders duel echt leuk vindt, wat zou je dan adviseren?
Poll: 2 spelers game
Reef (bord spel)
Schotten totten
Azul
Lost city (kaartspel)
Splendor duel
Jaipur
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406475&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 7 wonders nog niet gespeeld maar zowel Azul als Jaipur vind ik erg leuk, waarbij Azul iets meer herspeelbaar is (vind ik).

Moet het wel per se een 2 spelers spel zijn? Zoveel spellen die je met meer kan spelen die toch ook met 2 man heel leuk is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:18:
Ik heb 7 wonders nog niet gespeeld maar zowel Azul als Jaipur vind ik erg leuk, waarbij Azul iets meer het speelbaar is (vind ik).

Moet het wel per se een 2 spelers spel zijn? Zoveel spellen die je met meer kan spelen die toch ook met 2 man heel leuk is.
Nou ja… moet.. moet…
Wij merken (denken we) dat spellen die speciaal voor 2 man gemaakt is, vaak leuker is dan games die je ook met meerdere personen kan spelen.
We willen een game die je vaak opnieuw kan spelen, elke keer anders is, niet gemeen is, niet te lang duurt en erg leuk blijft.
Net als bij 7 wonders duel :+

Ik had voor mijzelf al een short list gemaakt uit dit topic. Dat was mijn lijstje

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 20:37
streamnl schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:30:
[...]

Nou ja… moet.. moet…
Wij merken (denken we) dat spellen die speciaal voor 2 man gemaakt is, vaak leuker is dan games die je ook met meerdere personen kan spelen.
We willen een game die je vaak opnieuw kan spelen, elke keer anders is, niet gemeen is, niet te lang duurt en erg leuk blijft.

Ik had voor mijzelf al een short list gemaakt uit dit topic. Dat was mijn lijstje
Het staat niet op je lijstje, maar: Imhotep duel is ook heel leuk. Echt weer heel anders dan 7 wonders. Iets makkelijker. Aan vrienden heb ik eens Botanik cadeau gegeven, en die spelen dat heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om de reprint van Castles of Burgundy Special Edition te backen. Ik twijfel nog een beetje ivm de prijs. Zijn er mensen die hem al hebben en is het de prijs waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:15:
Ik zit eraan te denken om de reprint van Castles of Burgundy Special Edition te backen. Ik twijfel nog een beetje ivm de prijs. Zijn er mensen die hem al hebben en is het de prijs waard?
Ik vind hem prachtig. Geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Prachtige uitvoering. Nog steeds heel blij mee. De automa of chateauma zoals hij heet, speelt erg fijn en voelt als een echte tegenstander. Heb wel een beetje spijt dat ik de acrylic tiles niet genomen heb, maar goed ik heb nu een 2de kans 😉 Totaal niet nodig overigens maar wel leuk. De basis uitvoering is al fantastisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
streamnl schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:47:
Wij (vrouw en ik) spelen behoorlijk vaak 7 wonders Duel. Dit is ons nummer 1 game om met z’n tweeën te spelen.
Geluk en tactiek is nodig, zonder echt gemeen te zijn naar elkaar (zoals bij Catan).
Als ik de reacties lees in dit topic over wat een leuke game is voor 2 personen, zie ik verschillende opties.
(Patchwork, Carcassonne, clever, kwakzalvers en Paleo (al noemen wij dit “mammoet slachten” ) hebben we al)

Mijn vraag, als je 7 wonders duel echt leuk vindt, wat zou je dan adviseren?
Poll: 2 spelers game
Reef (bord spel)
Schotten totten
Azul
Lost city (kaartspel)
Splendor duel
Jaipur
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb goede dingen gelezen over Sky team. Volgens mij inmiddels weer redelijk goed verkrijgbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Ik kan Sagrada van harte aanraden, is uitstekend met twee.
Ik heb 'm ook en voor mij was het elke cent waard. Ik denk dat je met twee dingen rekening moet houden:
- Hoe vaak en hoe graag speel je CoB? Als het niet minstens in je top tien staat koop je voor hetzelfde geld misschien beter de gewone uitgave, dan heb je nog geld over voor minstens twee andere spellen.
- Heb je nog andere 'deluxe' uitgaves en vind je die de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toren
@streamnl Dominion overwogen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:30:
[...]

Nou ja… moet.. moet…

Ik vind dit wel een leuk stel samen en de video's/shorts die ze maken https://www.youtube.com/@Games4two_
wellicht staat er een hoop inspiratie tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bedankt voor de nieuwere tips die voor mij nog onbekend zijn.

Ik heb ze toegevoegd in mij “backlog” en zal die een keer kopen wanneer ik “klaar” ben met Splendor duel.
Die komt vandaag binnen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Laatst online: 10:19
streamnl schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:55:
Bedankt voor de nieuwere tips die voor mij nog onbekend zijn.

Ik heb ze toegevoegd in mij “backlog” en zal die een keer kopen wanneer ik “klaar” ben met Splendor duel.
Die komt vandaag binnen.
Wat redelijk snel kan zijn. Ik vond Splendor duel wel prima, maar zeker niet geweldig.

Als je nog wat wil voor je backlog: Targi. Geweldig 2-persoonsspel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:42
@streamnl Hier spelen we ook vaak met zijn tweeën in dezelfde categorie. Ik zou nog willen toevoegen:
- Bier & Brood
- Targi
- Wingspan (niet voor 2 spelers specifiek, maar met 2 geoefende spelers vrij vlot te spelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:38
Ik heb 'm nog niet heel vaak gespeeld, maar Air, Land & Sea was best leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Laatst online: 13:23
Afgelopen weekend Pandemic Legacy s1 september gespeeld. En ik zit nog in shock van de gevolgen van dat potje. Tot nu toe 2x een potje verloren 1x juni en 1x augustus. En nu dus ook 1x september. En denk ook dat september voor 2de keer verloren gaat worden. Maar ik wil box 8 het liefst niet openen. (al ben ik dan wel weer benieuwd wat daar weer in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39
Kahuna en Caesar & Cleopatra zijn leuke simpele 2-player spellen vind ik.

Wij spelen Castles of Burgundy ook vaak samen. Duurt wat langer maar werkt erg goed voor 2 spelers.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Deze wil ik dus ook hebben maar ben een beetje de weg kwijt welke versies er nu zijn.

Deze heeft b.v. niet de acrylic tiles dacht ik? Dat is degene die de meeste winkels nu hebben liggen volgens mij.

https://despelletjesvrien...special-edition-bordspel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:06
Radlands kan ik ook zeker aanraden voor 2 personen. En daarnaast is Mindbug ook een leuke voor 2 personen.
Beiden wel hard tegen hard, dus je relatie moet daar wel tegen bestand zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het spel is prima. Ik heb de oude alea versie (E35 ofzo) en die hebben we regelmatig gespeeld. kameraad heeft de special edition gekocht (E120 ofzo?) , paar keer gspeeld.

onze meningen. Ziet er inderdaad allemaal wat mooier uit.
-De kleuren zijn wat beter uit elkaar te houden (bij mij is alles Pastel kleurig). We vinden beide zijn versie mooier. Maar voor spel plezier doet dat niet heel veel
-de borden zijn nu voorzien van een raster zodat de tegels niet kunnen schuiven. Dat is wat ons betreft echt een oplossing voor een niet bestaand probleem.
-Er zit een vinyard uitbreiding bij. Ik vind die het spel "minder strak" maken, en speel lieve zonder, hij vind hem wel aardig, maar zeker geen must have.
-Ijzeren coins, mooi en liggen fijn in de hand. Pluspunt voor zijn versie
- De kasteeltjes zien er nogal plastiek uit. Wel leuk, maar niet zo mooi als gedacht,
- zijn doos is 3 keer zo groot als de mijne. Ik zou er dus een ander spel voor moeten wegdoen, en het sleept lastige meer naar de spellenclub (mijn kast is vol)

Mijn persoonlijke Conclusie, het is iets mooier, maar het verhoogt mijn spelplezier niet significant. Ik vind het de meerprijs, en vooral de enorme doos niet waard, (hij wel :P) maar 100E voor mij is mogelijk een stuk meer of minder waard dan voor jouw.
Dus of het de prjjs waard is, Dat is nu net 1 van die dingen die he alleen zelf kunt bepalen :P

Ik heb op de club ook 1 keer gespeeld met de nog chiquere/duurdere versie . Met die acryle tegels. Maar die vond ik maar iritant glibberig, en zou ik in ieder geval niet kopen.En een speelmat ipv een main bord vond ik ook niet echt een pluspunt. De 3d tegels zou ik vermijden. Ik heb daar in zowel Terraforming Mars als Catan mee gespeeld. en ziet er leuk uit voor toeschouwers, maar maakt het spel alleem maar on overzichtelijker. Dus die vind ik persoonlijk echt een afrader, maar wederom ymmv

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:48
Turralyon schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:37:
Afgelopen weekend Pandemic Legacy s1 september gespeeld. En ik zit nog in shock van de gevolgen van dat potje. Tot nu toe 2x een potje verloren 1x juni en 1x augustus. En nu dus ook 1x september. En denk ook dat september voor 2de keer verloren gaat worden. Maar ik wil box 8 het liefst niet openen. (al ben ik dan wel weer benieuwd wat daar weer in zit)
Ah, leuk! Ik heb zelf met twee anderen seizoen 1 ook gespeeld, en we zitten nu in november van seizoen 2. September van seizoen 1 staat me inderdaad nog wel bij, ja... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nu we 't toch over Castles of Burgundy hebben. Iemand hier ervaring met de solomodus van de nieuwe? Ik heb 'm vorig jaar op mijn originele versie geprobeerd, en dat werkte eigenlijk ook al prima, al had ik niet specifiek het solobord erin zitten.

Gezien de prijs denk ik niet dat ik die ooit ga aanschaffen, want ik vind 'm nog wel erg duur (voor een spel dat ik al heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@TERW_DAN Zeker. Het voelt alsof je tegen een echte tegenspeler speelt. Je kan hem namelijk ook inzetten als extra speler. Dus als je met z'n 2en speelt kan je de chateauma (zo heet de (solo)tegenspeler) gebruiken om een 3de speler aan het spel toe te voegen. Hij neemt ook tegels van het bord, en je kan zien naar welke tegels hij op zoek is. Je bent er dus echt naar aan het kijken en je komt in de problemen als je dat niet doet. Het afhandelen van de beurt gaat ook snel. Er zitten 3 niveau's op, dus je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil. Al met al, speelt het erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
heuveltje schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:42:
[...]

Het spel is prima. Ik heb de oude alea versie (E35 ofzo) en die hebben we regelmatig gespeeld. kameraad heeft de special edition gekocht (E120 ofzo?) , paar keer gspeeld.

onze meningen. Ziet er inderdaad allemaal wat mooier uit.
-De kleuren zijn wat beter uit elkaar te houden (bij mij is alles Pastel kleurig). We vinden beide zijn versie mooier. Maar voor spel plezier doet dat niet heel veel
-de borden zijn nu voorzien van een raster zodat de tegels niet kunnen schuiven. Dat is wat ons betreft echt een oplossing voor een niet bestaand probleem.
-Er zit een vinyard uitbreiding bij. Ik vind die het spel "minder strak" maken, en speel lieve zonder, hij vind hem wel aardig, maar zeker geen must have.
-Ijzeren coins, mooi en liggen fijn in de hand. Pluspunt voor zijn versie
- De kasteeltjes zien er nogal plastiek uit. Wel leuk, maar niet zo mooi als gedacht,
- zijn doos is 3 keer zo groot als de mijne. Ik zou er dus een ander spel voor moeten wegdoen, en het sleept lastige meer naar de spellenclub (mijn kast is vol)

Mijn persoonlijke Conclusie, het is iets mooier, maar het verhoogt mijn spelplezier niet significant. Ik vind het de meerprijs, en vooral de enorme doos niet waard, (hij wel :P) maar 100E voor mij is mogelijk een stuk meer of minder waard dan voor jouw.
Dus of het de prjjs waard is, Dat is nu net 1 van die dingen die he alleen zelf kunt bepalen :P

Ik heb op de club ook 1 keer gespeeld met de nog chiquere/duurdere versie . Met die acryle tegels. Maar die vond ik maar iritant glibberig, en zou ik in ieder geval niet kopen.En een speelmat ipv een main bord vond ik ook niet echt een pluspunt. De 3d tegels zou ik vermijden. Ik heb daar in zowel Terraforming Mars als Catan mee gespeeld. en ziet er leuk uit voor toeschouwers, maar maakt het spel alleem maar on overzichtelijker. Dus die vind ik persoonlijk echt een afrader, maar wederom ymmv
Ik dacht dat de SE ook allerlei andere expansions had behalve de vinyard. Dat zou voor mij de prime reason zijn hem te kopen. Ik heb ook de Alea versie van Ravensburger, zonder enige expansions.

https://boardgamegeek.com...nsion-list-and-discussion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dr. Strangelove schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:10:
[...]

Ik dacht dat de SE ook allerlei andere expansions had behalve de vinyard. Dat zou voor mij de prime reason zijn hem te kopen. Ik heb ook de Alea versie van Ravensburger, zonder enige expansions.

https://boardgamegeek.com...nsion-list-and-discussion
Even door de bgg heengebladerd Blijkbaar heb je gelijk :)
De nieuwe tegeltjes hadden we er wel door heen gegooid, maar zijn niet echt game changing.

Traderoutes en Shield tiles hebben we blijkbaar nog niet gespeeld. klinkt wel grappig. zal hem eens poken de regels uit te vogelen :) Vineyard wel geprobeerd, maar was niet mijn stijl.

Die extra borden had ik een aantal al ooit een keer opgepikt op essen voor een paar euro.
Maar dat is vooral variatie. Het scheelt dat CoB bij ons maar een paar keer per jaar op tafel komt, dan heb je daar wat minder behoeft aan.

Ark Nova is denk ik afgelopen 6 maanden, om de week wel op tafel gekomen. Daar zijn meer mappen en dieren een stuk gewenster :)

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 15-04-2024 16:09 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren nog eens Power Plants gespeeld en deze staat toch in mijn lijst van onderschatte spellen. Ja, het is beetje gedoe om al de eigenschappen van de planten te leren kennen, maar met de player aids kom je er wel uit. Area control met twee is altijd wat moeilijk, maar PP lost dat mooi op, vind ik.

Ik ben nu nog op zoek naar de playmat, als iemand die kwijt wilt hou ik me aanbevolen ;)
TERW_DAN schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:36:
Nu we 't toch over Castles of Burgundy hebben. Iemand hier ervaring met de solomodus van de nieuwe? Ik heb 'm vorig jaar op mijn originele versie geprobeerd, en dat werkte eigenlijk ook al prima, al had ik niet specifiek het solobord erin zitten.
Ik speel liever de nieuwe omdat je dan echt het gevoel hebt dat je een tegenstander hebt. De oude is toch meer een optimalisatiepuzzel, ergens op driekwart van het spel weel je meestal wel of je het nog kan halen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:42:

Ik speel liever de nieuwe omdat je dan echt het gevoel hebt dat je een tegenstander hebt. De oude is toch meer een optimalisatiepuzzel, ergens op driekwart van het spel weel je meestal wel of je het nog kan halen of niet.
Dat idee had ik ook inderdaad. Een leuke puzzel, maar ik denk dat je na een paar keer wel redelijk weet hoe die in elkaar steekt.
Vandaar dat ik benieuwd was of het de moeite was om de nieuwe daarvoor te halen. Misschien als die prijs een keer zinniger is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:59:
[...]
Dat idee had ik ook inderdaad. Een leuke puzzel, maar ik denk dat je na een paar keer wel redelijk weet hoe die in elkaar steekt. Vandaar dat ik benieuwd was of het de moeite was om de nieuwe daarvoor te halen. Misschien als die prijs een keer zinniger is :P
De Classic Pledge was in de vorige campagne €85, met een beetje geluk gaat daar in de nieuwe wat van af :).

Ik ben voor de acryltegels gegaan omdat ik dacht: als we dan toch met geld gaan smijten, dan maar de hele mik :). Het speelt ook gewoon heel prettig, maar ik denk dat ik met de kartonnen tegels ook blij geweest was, zeker omdat die de uitleg op de achterkant hebben. De insert is ook gericht op de kartonnen tegels, ik ben al even aan het rondkijken naar iets 3D-printable om dat te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Kent iemand Hexagods al? Een free printable game met 3D print schema's voor figures. Ik heb 1 testpotje gespeeld en vond het best lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:58
Wij zijn sinds vorige week verslaafd aan Sea, Salt & Paper. Het spel is perfect met z'n 2-en. Met drie werkt het ook maar wel minder, vier is niet leuk. Je kan elkaar lekker plagen en het gaat lekker snel. Makkelijk te leren, maar er zit meer taktiek in dat je denkt. Daarnaast zit er ook wat geluk in, maar dat maakt ook dat iedereen soms kan winnen. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Kent iemand het spel Vrijdag? Een solo-spel waarin je Robinson zo moet trainen dat hij het op kan nemen tegen piraten. Ik heb het 1x gespeeld en verloor kansloos haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Wirret schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:13:
Wij zijn sinds vorige week verslaafd aan Sea, Salt & Paper. Het spel is perfect met z'n 2-en. Met drie werkt het ook maar wel minder, vier is niet leuk. Je kan elkaar lekker plagen en het gaat lekker snel. Makkelijk te leren, maar er zit meer taktiek in dat je denkt. Daarnaast zit er ook wat geluk in, maar dat maakt ook dat iedereen soms kan winnen. Echt een aanrader!
Hier ook al veel potjes erop zitten. Erg leuk inderdaad! Hij staat overigens ook op BGA voor de mensen die hem eens willen proberen voordat ze hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:26
Toren schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:55:
Kent iemand het spel Vrijdag? Een solo-spel waarin je Robinson zo moet trainen dat hij het op kan nemen tegen piraten. Ik heb het 1x gespeeld en verloor kansloos haha.
Ja, ik heb het spel en had dezelfde ervaring als jij bij de eerste speelrondes.
Ik dacht een leuk rustig spel te hebben gekocht voor 1 speler, maar dat bleek even wat anders.
Een internet zoektocht leert dat het een soort van deck builder is waarbij je zwakke kaarten (bewust) uit het spel moet spelen. Dat was mij toen niet duidelijk, mede door de soms wat verwarrende spelregels.

Is geen spel dat ik vaak gespeeld heb overigens. Als je de tactiek van het spel doorhebt, speelt alleen geluk nog een factor in het wel/niet winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door m181087 op 17-04-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
Oh ok dus gewoon wat vaker spelen om het te begrijpen en te winnen. Op zich prima ook he, het kostte maar 15 euro ofzo dus als ik het 10x gespeeld heb en het dan beu ben is het ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:26
Toren schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:07:
Oh ok dus gewoon wat vaker spelen om het te begrijpen en te winnen. Op zich prima ook he, het kostte maar 15 euro ofzo dus als ik het 10x gespeeld heb en het dan beu ben is het ook goed
Even een gameplay video opzoeken op Youtube was voor mij de oplossing.
Dan zie je zowel de tactiek (mocht je die iig niet zelf uit willen vinden) en uitleg bij sommige kaarten.

De grootste eye opener voor mij was destijds het opgeven van levens voor het vernietigen van (heel) veel begindeck kaarten. In het begin wil je al een groot deel van je deck kwijt raken (en dus levens), wat onnatuurlijk aanvoelde bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
oh ja haha dat klinkt niet logisch inderdaad nee bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:37
Kunnen mensen mij nog wat tips geven over 2 speler spellen? (Lees hier hieronder even goed)

Wij hebben hier te veel complexe spellen, waar we echt even voor moeten zitten en/of opzet nodig hebben. Als ik en mijn partner dan even snel een spel willen doen, komt er meestal niks op tafel, omdat het veel tijd of opzet kost.

We zoeken spellen met:
  • Weinig tot geen geluk
  • Een enigsinds leuk of herkenbaar thema
  • Moet makkelijk op te zetten zijn
  • Niet langer duren dan 60 minuten
Welke lijken mij ons leuk?
  • Santorini
  • Quoridor
  • Great plains
  • Lost cities
  • Saibur
  • Targi
Patchwork hebben we bijvoorbeeld maar is niet echt ons ding.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb Machi Koro hier. Op zich een leuk spel, maar strategisch heeft het weinig variatie als je het spel vaker speelt..
Maar nu vinden we het op zich wel een leuk spel.

De grote vraag die ik heb:
Kan ik beter een uitbreiding kopen (bijv Haven) of ben ik beter af bij Machi Koro 2?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
anandus schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:36:
Ik heb Machi Koro hier. Op zich een leuk spel, maar strategisch heeft het weinig variatie als je het spel vaker speelt..
Maar nu vinden we het op zich wel een leuk spel.

De grote vraag die ik heb:
Kan ik beter een uitbreiding kopen (bijv Haven) of ben ik beter af bij Machi Koro 2?
Als ik je een tip mag geven, als je dobbelen en een engine bouwen leuk vindt zou ik eerder kijken naar Space Base. Machi Koro heb ik na een aantal keer spelen verkocht en nooit meer naar gekeken nadat ik Space Base heb gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:58
Wachten... schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:50:
Kunnen mensen mij nog wat tips geven over 2 speler spellen? (Lees hier hieronder even goed)

Wij hebben hier te veel complexe spellen, waar we echt even voor moeten zitten en/of opzet nodig hebben. Als ik en mijn partner dan even snel een spel willen doen, komt er meestal niks op tafel, omdat het veel tijd of opzet kost.

We zoeken spellen met:
  • Weinig tot geen geluk
  • Santorini
  • Quoridor
  • Great plains
  • Lost cities
  • Saibur
  • Targi
Dan moet je voor Boop gaan. Geen geluk. Ook splendor duel is echt wel tactisch en speelt snel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:42
@Wachten...
Azul
7 Wonders Duel
Wingspan (zeker met inzet in de doos snel op te zetten, als je ervaren bent prima binnen een uur)
Bier & Brood
Jaipur
Targi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

We zoeken spellen met:
  • Weinig tot geen geluk
  • Santorini
  • Quoridor
  • Great plains
  • Lost cities
  • Saibur
  • Targi
Wat beviel je niet aan Patchwork? Dat kan helpen om te bepalen of spellen in je lijstje ook dan weggestreept kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

We zoeken spellen met:
  • Weinig tot geen geluk
  • Santorini
  • Quoridor
  • Great plains
  • Lost cities
  • Saibur
  • Targi
Agricola voor 2 personen :
https://boardgamegeek.com...l-creatures-big-and-small

Eigenlijk Caverna Light voor 2 spelers. Speelt in 20-40 minuten, lekker thematisch, 3 min opzetwerk.
Na een paar keer word hij wel redelijk samey, maar pak 1 van de uitbreidingen met tig nieuwe tegels en dat word het al een stuk afwisselender.

Verder speel ik met een kameraad regelmatig Keyflower, dat redden we met zijn 2'en incl. opzetten en ruimen ook net in een uur. Castles of Carerra zal ook rond die koers zitten.

https://boardgamegeek.com/boardgame/122515/keyflower
https://boardgamegeek.com...48/the-palaces-of-carrara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
millerman_sf schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:22:
@Wachten...
Azul
7 Wonders Duel
Wingspan (zeker met inzet in de doos snel op te zetten, als je ervaren bent prima binnen een uur)
Bier & Brood
Jaipur
Targi
Azul staat inderdaad al op mijn lijst, echter ben ik er nog niet uit welke het wordt

Wingspan hebben we met uitbreidingen, maar dat is alles behalve tactisch. Er zit best een meta in, en het geluk van de kaarten bevalt ons niet echt.

Jaipur en Targi staan inderdaad ook al op onze (willen hebben) lijst zoals je hebt kunnen zien.
GRDavies75 schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:28:
[...]

Wat beviel je niet aan Patchwork? Dat kan helpen om te bepalen of spellen in je lijstje ook dan weggestreept kan worden
Het is even geleden, maar ik kan het slecht uitleggen, want volgens mij zit er weinig tot geen geluk in, echter een beetje tetris achtige vakjes neerleggen, op je eigen veld, voelt niet echt heel bijzonder ofzo.
Het gekke is alleen (nu dat ik het aan het typen ben) dat Azul een beetje hetzelfde is, echter vinden we dat dus wel heel erg leuk.

Maar nogmaals, Patchwork is lang geleden, dus misschien zit er wel een groot ander verschil in.
heuveltje schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:49:
[...]

Agricola voor 2 personen :
https://boardgamegeek.com...l-creatures-big-and-small

Eigenlijk Caverna Light voor 2 spelers. Speelt in 20-40 minuten, lekker thematisch, 3 min opzetwerk.
Na een paar keer word hij wel redelijk samey, maar pak 1 van de uitbreidingen met tig nieuwe tegels en dat word het al een stuk afwisselender.

Verder speel ik met een kameraad regelmatig Keyflower, dat redden we met zijn 2'en incl. opzetten en ruimen ook net in een uur. Castles of Carerra zal ook rond die koers zitten.

https://boardgamegeek.com/boardgame/122515/keyflower
https://boardgamegeek.com...48/the-palaces-of-carrara
Agricola lijkt me dan het leukst als ik het zo zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Van de week MyCity uitgespeeld met onze vrienden. Uiteindelijk met ruim 10 punten voorsprong gewonnen. Mijn vrouw was tot halverwege aan de leiding maar ik ben ermee weggelopen toen ik 100% op goud ging richten. We hadden twee observaties waarom ze uiteindelijk toch verloor.

Eerste was dat de rubber banding van het spel in de eerste potjes zich gaat wreken; je krijgt er boompjes bij om te compenseren dat je achter staat en dat gaat tegen je tellen in de tweede helft van het spel. Ik weet niet of dat nou echt een rol speelde.

Wat belangrijker was is het goud; vanaf het moment dat dat beschikbaar kwam ben ik daar 100% voor gegaan en ik was dus de enige die alle goudbonussen binnensleepte, niemand kwam daar verder bij in de buurt. Probleem is dat je de laatste paar rondes ook geen goud meer kan verdienen en dat weet je niet van tevoren. Dat is wel degelijk een probleem dus als je er niet meteen vol voor gaat. Ik denk dat dat het grootste manco van het spel is want het was daardoor drie potjes voor het einde wel duidelijk dat ik niet meer ingehaald kon worden.

Het legacy aspect zelf beviel wel in onze groep. Denk dat we Ticket to Ride gaan kopen samen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-04-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Wirret schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:04:
[...]

Dan moet je voor Boop gaan. Geen geluk. Ook splendor duel is echt wel tactisch en speelt snel weg.
Boob heb ik ook voorbij zien komen. en ga ik ook zeker op mijn lijst zetten.
Al ben ik ergens ook weer bang dat het net te weinig op tafel gaat komen. Wat het soms is kan ik niet uitleggen. Het ene tactische spel is toch net het andere niet. Waar hem dat dan is zit is slecht te definiëren. Want ook Boob is volgens mijn 100% tactiek.

Pagina: 1 ... 149 ... 159 Laatste