Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 148 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Mijn top 3 spellen in de "het is een goed spel, maar ik heb er een hekel aan":
  1. Agricola: ik heb een enorme hekel aan het voeden van mijn werkers, vooral omdat als je bij dit spel niet op plek 1 of 2 start, je al gelijk met een achterstand begint. En nee, ik wil niet horen dat je daar omheen kunt werken.
  2. Tzol'kin: Dit is 4D schaken voor mij. Ik ben niet heel sterk in 3 zetten vooruit plannen om dan op het juiste moment op de schijven te stappen, zodat ik precies dat kan doen wat ik wil als het zover is.
  3. Eclipse: Een prima spel dat helemaal stuk gaat in de combat. Kom je aan met een duidelijke overmacht, maar gooi je een paar keer slecht waardoor je vloot vernietigd wordt. Kan ik slecht tegen.
Zou er ook zo 10 kunnen noemen, maar laat het hierbij.

Wat zijn lijstje betreft: Lords of Waterdeep is een basis-worker-placement spel dat iets meer diepgang krijgt door de uitbreiding, maar het blijft een gateway game. Daar ben je op een zeker moment wel voorbij.

Game of Thrones is thematisch geweldig, maar dat maakt het geen leuk spel (zeg ik als GoT fan).

Gloomhaven heb ik geskipt, wel JotL helemaal gespeeld (en enorm op afgeknapt). Daarna wel aan Frosthaven begonnen en dat speel ik ook nog steeds met 3 vrienden, maar ik vind het eigenlijk niet echt een leuk spel. Speel liever Oathsworn, waar het verhaal gewoon strakker is en de encounters genoeg variaties bieden.

Food chain magnate heb ik nooit gespeeld, maar is voor mij ook te complex. Mijn favoriete spellen zitten in de medium-heavy categorie (complexity rating 2.5 tot 4 op BGG).

Oath heeft me nooit gepakt. Twee keer gespeeld en twee keer verloren van de Chancellor speler, zonder ook maar enige kans voor mij of de andere spelers.

Spirit Island is een leuke co-op puzzel, maar duurt te lang voor wat het is. Als ik zoveel tijd in een co-op spel steek, heb ik liever iets met een verhaal dat de aandacht kan vasthouden, zoals Mansions of Madness of Journeys in Middle-earth.

Root heeft hetzelfde probleem als Oath: als je de verschillende rollen niet kent, is het ontzettend lastig om te spelen. En als je het speelt met mensen die het nog niet goed kennen, wals je er zo overheen.

Rising Sun is voor mij toch ook de minste uit de trilogie van Blood Rage, Rising Sun en Ankh.

Wingspan is eigenlijk hetzelfde als Lords of Waterdeep: een gateway game die door de uitbreiding iets meer diepgang krijgt. Maar het speelt lekker weg en je krijgt het ook op tafel met vrienden die niet helemaal diep in de hobby zitten (want leuke vogel-plaatjes).

Siddereal Confluence heb ik 1x gespeeld en heeft toen geen indruk gemaakt. Kan ik dus niks over zeggen.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 10:26
Chevalric schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:03:

Game of Thrones is thematisch geweldig, maar dat maakt het geen leuk spel (zeg ik als GoT fan).

Gloomhaven heb ik geskipt, wel JotL helemaal gespeeld (en enorm op afgeknapt). Daarna wel aan Frosthaven begonnen en dat speel ik ook nog steeds met 3 vrienden, maar ik vind het eigenlijk niet echt een leuk spel. Speel liever Oathsworn, waar het verhaal gewoon strakker is en de encounters genoeg variaties bieden.
Heel herkenbaar deze punten.
Speel GoT met een groepje vrienden waarbij de helft normaal niet zulke games speelt maar vooral door het thema naar de game getrokken is. Als we het spelen zijn we aan het eind er echt wel klaar mee en duurt het minstens 10 maanden voordat iemand weer durft te suggereren om GoT te spelen. Ondertussen was de vorige keer februari 2023, dus het kan wel weer een keer.

Voor Gloomhaven: we hebben ons met meerdere onderbrekingen door de campaign gesleept. Het klikte bij mij gewoon niet. Het verhaal vond ik niet heel interessant, de scenario's waren teveel hetzelfde(kill alle enemies), we werden de hele tijd gedwongen om overal zo snel mogelijk doorheen te rennen(2/3 hadden vrij weinig kaarten bij de characters die ze het grootste deel hebben gespeeld). Heb JotL solo gespeeld, dat was opzich wel aardig. De eigenaar van Gloomhaven zelf heeft ook Frosthaven gebackt, maar vrij rap aangegeven dat ik het absoluut niet zag zitten om nog weer aan FH te gaan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Het verschil in spellen waar mijn vrouw dan wel ik speelplezier uit halen werd dit weekend weer eens scherp gesteld met Marrakesh. Op zich had ik dat wel verwacht, maar ik had het spel vorige week op tafel liggen om solo te spelen en toen wilde ze het toch wel eens proberen.

Lang verhaal kort: waar ik het geweldig leuk vind om iets te maken van de blokjes die uit de cube tower komen was die onzekerheid voor haar elke ronde een groeiende bron van frustratie. Deze Feld komt dus zeker niet op onze gezamenlijke lijst van favoriete spellen :+ .

Gisteren Concordia op tafel gelegd voor een solo-potje vanavond, nu al zin in :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:25
Chevalric schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:03:
Mijn top 3 spellen in de "het is een goed spel, maar ik heb er een hekel aan":

..

Siddereal Confluence heb ik 1x gespeeld en heeft toen geen indruk gemaakt. Kan ik dus niks over zeggen.
We zitten aardig op 1 lijn zo te lezen. Ik vond Gloomhaven echt wel leuk (beide campaigns ook met een leuke char en groep van 4 kunnen spelen) maar ben er echt totaal op uitgekeken. Voor Oathsworn was ik wel te porren nog, we hebben de 1e level al afgerond.

In other news, afgelopen weekend deze gespeeld: Hegemony De klassenstrijd vertaald naar een soort Root variant, dus de arbeidersklasse heeft andere regels en win conditions dan de kapitalisten etc. Erg gaaf, mits je de goede groep hebt. In ons geval had iedereen een how to play van anderhalf uur gekeken en verliep het probleemloos. Speelduur wel 5u

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18StR79k1CxRJobG023oGlmJYw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOBWXGoFwlmGm11MBdyMwBi7.jpg?f=fotoalbum_large
begin setup

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0prGrpOBOlBrOaDbA49SguI6Ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joErxpoEoN9uRs4JXsyg9Hn1.jpg?f=fotoalbum_large
Lekker 0 aan winstbelasting betaald aan de staat aan het einde van ronde 1, heb me lekker diep in de schulden gestoken om mn fabrieken uit de grond te stampen. Dankzij immigratie ook arbeiders zat om ze te bemannen. Gezeik met vakbonden en hogere lonen heb ik nog kunnen voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4mW6tFQSKC1LXvRE6Lucp5K35k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEMQmQklWvVAsFnPh4vk50Bx.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is het moment waarom de staat falliet ging en het IMF ingreep. Na wat hulp van mij, want ik had wat actiekaarten waarbij ik mijn geproduceerde goods tegen woekerprijzen aan de overheid kon verkopen (mondkapjes enzo kuch) .. leuke bijvangst was dat de net (met veel politieke moeite door andere spelers)verhoogde salarissen hierdoor automatisch weer naar het laagste punt gingen, 2 rondes dikke winst gemaakt in mn fabrieken dus *steekt sigaar op*

-------------------------samenvatting hoe het spel werkt---------

"Hegemony is an asymmetric politico-economic card-driven board game for 2-4 players that puts you in the role of one of the socio-economic groups in a fictional state: The Working Class, the Middle Class, the Capitalist Class and the State itself.

The Working class controls the workers. The Capitalist class controls the companies. The Middle class combines elements from both the Working class and the Capitalist. It has workers who can work in the Capitalist's companies but it can also build companies of its own, yet smaller. Finally the State is trying to keep everyone happy, providing benefits and subsidies when needed but trying also to maintain a steady income through taxes to avoid going into debt.

While players have their own separate goals, they are all limited by a series of policies that affect most of their actions, like Taxation, Labor Market, Foreign Trade etc. Voting on those policies and using their influence to change them is also very important. Through careful planning, strategic actions and political maneuvering, you will do your best to increase the power of your class and carry out your agenda. Will you be the one to lead your class to victory?"

[ Voor 13% gewijzigd door _Anvil_ op 15-01-2024 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevalric
Ga ik nog iemand van hier tegenover me krijgen bij het NK Bordspellen? Na een aantal jaar niet meegedaan te hebben, leek het me dit jaar wel weer eens leuk om mee te doen met een paar mensen van mijn groep. Voor wie het niet kent:
het NK wordt gespeeld in teams van vier spelers. Elke speler speelt alle vier de spellen: dit jaar zijn het Forest Shuffle, Verdant, White Castle en Mycelia. Speeltijd is 75 minuten met 15 minuten uitloop per spel.
De winnaar van elk spel krijgt 5 punten, de tweede 3 punten, de derde 2 punten en de vierde krijgt nog 1 punt. Na afloop worden de punten van de teams bij elkaar geteld en dan komt er een winnaar uit. Naast een leuke prijs (een spelletje natuurlijk) mogen de beste teams ook nog naar het EK dat traditiegetrouw plaatsvindt op de zaterdag van Spiel Essen.

Ik ben meestal het anker dat mijn team van het erepodium houdt, maar het is wel altijd een gezellig dagje :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:59:
In other news, afgelopen weekend deze gespeeld: Hegemony
Daar heb ik destijds lang en hard aan getwijfeld om te backen. Ik heb spijt en ben tegelijkertijd gerustgesteld dat ik dat niet heb gedaan. Het spel lijkt me 100% iets voor mij, maar met zo een speelduur is de kans op een rebellie aan de tafel groter dan in het spel met mijn groep.

Ben je deze 5u ook veel met je vingers aan het draaien (als er b.v. veel analysis paralysis is) of valt dat mee? En wat betreft de housekeeping/overhead?

Over Gloomhaven, die staat bij mij al zeker vijf jaar ongespeeld op zolder. We zijn nooit verder geraakt dan de set-up, en dat met lasercut inlay 8)7 ik moet er eens van af zien te raken. Zonde, maar zo heb ik er ook niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Wel, Concordia is goedgekeurd ten huize HellPunk. Je moet echt wel over veel meer nadenken dat je zou zeggen als je het bord en de kaarten ziet. Uiteindelijk heb ik met een verschil van 18 punten de duimen gelegd, ik denk dat ik de volgende keer iets meer moet focussen op kaarten kopen dan op bouwen. Dan gaan we ook een kleinere map proberen, dat zal de tactiek ook wel veranderen.

Vanavond solo-potje Earth, altijd leuk :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Vnze schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Daar heb ik destijds lang en hard aan getwijfeld om te backen. Ik heb spijt en ben tegelijkertijd gerustgesteld dat ik dat niet heb gedaan. Het spel lijkt me 100% iets voor mij, maar met zo een speelduur is de kans op een rebellie aan de tafel groter dan in het spel met mijn groep.

Ben je deze 5u ook veel met je vingers aan het draaien (als er b.v. veel analysis paralysis is) of valt dat mee? En wat betreft de housekeeping/overhead?

Over Gloomhaven, die staat bij mij al zeker vijf jaar ongespeeld op zolder. We zijn nooit verder geraakt dan de set-up, en dat met lasercut inlay 8)7 ik moet er eens van af zien te raken. Zonde, maar zo heb ik er ook niets aan.
Housekeeping/admin bij Hegemony is niet heel erg, gewoon netjes afroepen en even meekijken als iemand belasting of salaris betaald. Iedereen moet wel scherp op bepaalde regeltjes/triggers zijn (vooral de State die passief punten kan krijgen door acties van anderen).
Er is wel een risico op AP bij dit spel, dus ik heb in de laatste rondes wel de WC speler wat op zitten jagen. Hij gaf aan dat al zn acties nutteloos leken en hij geen idee had wat te doen. Als CC kwam ik elke ronde juist acties te kort en kon ik tijdens zijn denktijd mn beurt plannen. De laatste ronde had ik zelf een lange AP beurt, omdat ik niet kon kiezen tussen veel goods bewaren (VP's voor je voorraad end of game) en alles verkopen voor cash (VP voor je revenue na belasting, die naar je capital gaat.

Ik denk dat je voor dit spel wel de juiste groep nodig hebt die in meerdere sessies de diepte in gaat (Daarom heb ik meerdere groepen voor verschillende soorten games 8) ) Deze groep had een how to play van 90 min gekeken vooraf, de eigenaar had 2 solo games gespeeld en iedereen was een ervaren gamer. Zodoende verliep het vlotjes. Ik denk dat onze volgende 4player pot in 3-4u kan.

Jouw verhaal over Gloomhaven suggereert dat je alleen spelen moet kopen die echt passen. Hoe kun je überhaupt niet aan spelen toekomen in 5 jaar? Te veel games? Te weinig tijd of medespelers?

EDIT: Gloomhaven werkt ook prima solo of met 2 players (zeker met de app die er 5 jaar terug niet was), dus waarom nog verkopen? Vrees dat met JotL en Frosthaven de oer gloomhaven niet veel meer waard is..

[ Voor 10% gewijzigd door _Anvil_ op 17-01-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Iemand Star Wars Unlimited al gepreordered?

Ik heb sinds de jaren '90 (MtG) geen CCG meer gekocht, maar dit krijgt precies toch wel goede commentaren, dus heb eens een doos besteld. Zeer benieuwd of dit spel een succes wordt of niet!

https://starwarsunlimited.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
PearlChoco schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:41:
Iemand Star Wars Unlimited al gepreordered?

Ik heb sinds de jaren '90 (MtG) geen CCG meer gekocht, maar dit krijgt precies toch wel goede commentaren, dus heb eens een doos besteld. Zeer benieuwd of dit spel een succes wordt of niet!

https://starwarsunlimited.com/
Ik heb hem gespeeld op Spiel, vond hem erg leuk, maar heb het gevoel dat het weer een money pit wordt als ik eraan begin. :P

Mocht je nog interesse hebben in 2 promo's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
MADG0BLIN schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:07:
[...]

Ik heb hem gespeeld op Spiel, vond hem erg leuk, maar heb het gevoel dat het weer een money pit wordt als ik eraan begin. :P

Mocht je nog interesse hebben in 2 promo's. ;)
Ha misschien wel :)

Heb de starter set en een volledige booster box besteld; beetje onbezonnen misschien voor een spel waarvan er nog geen reviews zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 22:15
Sinds de kerst is de collectie hier toch weer gegroeid. Onder andere met:
  • Taveernen van de oude stad
  • Galaxy Trucker
  • Warp's edge
  • Final Girl
  • Maquis
Sinds kerst ben ik toch wel flink solo spellen aan het spelen, iets wat ik een paar jaar geleden mezelf niet zag doen. Mijn wederhelft heeft niet altijd zin in een spelletje, en vind ook niet alle spellen even leuk. dit heeft er uiteindelijk toch voor gezorgd dat ik toch meer aan de solospellen ben gegaan.

Maquis vind ik erg leuk, solo worker placement, een spel duurt niet te lang, kleine fotoprint, mooie componenten, en dat alles in een klein doosje.

Voor een leuke prijs Final girl 2dehands heb ik kunnen overnemen. Thematisch erg leuk. Enige nadeel is het dobbelen wat toch wel voor wat geluk/ongeluk kan zorgen. Je zou ook kunnen zeggen dat dit juist goed bij het horror thema past :)
Nadeel van Final Girl zijn toch wel alle kleine priegelige onderdeeltjes die er bij zitten. Het is soms wel 'veel' om het allemaal op het bord kwijt te kunnen, en die kleine rondjes zijn echte te klein om ze op de kleine kaarten te leggen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLjKXpaL9gr9NG1zs2jS2Nss1nM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GARz35Ww6oAKSOcjf00ikmS.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heb ik warp's edge aangeschaft. Ook erg leuk en bag building trekt mij altijd wel. Helaas zijn de geüpgradede tokens nergens te krijgen, evenals de playmat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIMUNPFVdMy1s0XPe4jFLxqvyT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3wVgcqVwaD8bDJcTq2H7pX8.jpg?f=fotoalbum_large

Zitten er hier nog meer solospelers? (ongetwijfeld als ik zo even lees ;)) En zo ja, ben ik wel benieuwd naar jullie aanbevelingen en ook ervaringen met bovenstaande spellen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 22-01-2024 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Luuk84 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:51:
Zitten er hier nog meer solospelers? (ongetwijfeld als ik zo even lees ;)) En zo ja, ben ik wel benieuwd naar jullie aanbevelingen en ook ervaringen met bovenstaande spellen. :)
Ik speel elke week 1 of 2 spellen solo, maar ik heb helaas geen enkele titel die je noemt. Spellen die ik graag solo speel zijn Sagrada, Roll Player, Castles of Burgundy en (pas leren kennen) Concordia. Dat gezegd zijnde: ik heb een stuk of 75 spellen die solo allemaal leuk zijn om te spelen, ik kies gewoon waar ik zin in heb en waar ik tijd voor heb :).

Er is trouwens een goede Nederlandstalige FB-groep die zich op solo-spelers richt, daar haal je zeker wel wat leuke tips uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:38
[list]
Wij ook sinds kerst, ik vind't een superleuk spel.

Nog mooier dat je, als je de eerste variant wel kent, nog drie andere varianten kan spelen met dezelfde doos.

Ik vind acht rondes eigenlijk alleen net iets te kort. :D Dat betekent waarschijnlijk dat ik mijn ramping gewoon nog niet snel genoeg doe.

[ Voor 15% gewijzigd door Liegebeest op 22-01-2024 14:21 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:12

Mauz1978

Console War Veteran

• Galaxy Trucker
  • Warp's edge
  • Final Girl
  • Maquis
Sinds kerst ben ik toch wel flink solo spellen aan het spelen, iets wat ik een paar jaar geleden mezelf niet zag doen. Mijn wederhelft heeft niet altijd zin in een spelletje, en vind ook niet alle spellen even leuk. dit heeft er uiteindelijk toch voor gezorgd dat ik toch meer aan de solospellen ben gegaan.

Maquis vind ik erg leuk, solo worker placement, een spel duurt niet te lang, kleine fotoprint, mooie componenten, en dat alles in een klein doosje.

Voor een leuke prijs Final girl 2dehands heb ik kunnen overnemen. Thematisch erg leuk. Enige nadeel is het dobbelen wat toch wel voor wat geluk/ongeluk kan zorgen. Je zou ook kunnen zeggen dat dit juist goed bij het horror thema past :)
Nadeel van Final Girl zijn toch wel alle kleine priegelige onderdeeltjes die er bij zitten. Het is soms wel 'veel' om het allemaal op het bord kwijt te kunnen, en die kleine rondjes zijn echte te klein om ze op de kleine kaarten te leggen.[Afbeelding]

Daarnaast heb ik warp's edge aangeschaft. Ook erg leuk en bag building trekt mij altijd wel. Helaas zijn de geüpgradede tokens nergens te krijgen, evenals de playmat.
[Afbeelding]

Warps Edge vind ik echt fantastisch net als het spel Wreckland Run van dezelfde makers. Daarnaast zijn er ook lekkere tussendoortjes als ‘Grove’ en ‘Metro’. Under Falling Skies heeft ook de nodige goede reviews gehad en vind ik ook leuk om te spelen.

Ook heb ik 2 grote spellen met een solo modus: Everdell en Star Wars Outer Rim. Allemaal aan te raden, maar vaak wel met een youtube playtrough ernaast/ervoor.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vraag voor eventuele Marvel Champions / LCG spelers: ik ben op zoek naar een opberg oplossing, want het aantal kaarten blijft groeien en het wordt steeds minder overzichtelijk. Ik wil van de 3 losse dozen af. De kaarten gaan uiteindelijk voor een aanzienlijk deel gesleeved worden.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zo, net wat spellenadministratie gedaan. Eerst de Benelux math trade, ik heb zelf redelijk wat aangeboden en er was ook veel leuks te krijgen, dus dan ben je wel even aan het klikken om vraag en aanbod bij mekaar te brengen :). Daarna ben ik even door de wishlist gegaan, drie spellen eruit gegooid en eentje erbij (Pirates of Maracaibo). En nu ga ik de laatste aanwinsten uitpakken: French Quarter en het laatste deel van de Canvas-trilogie :*) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als ik de zoekfunctie gebruik is hier nog Mantis nog niet besproken. Echt een aanrader als je van simpele kaartspellen (31'en, pesten/uno etc.) houdt. Het wordt gemaakt door Exploding Kittens.

Soort: Party game
Leeftijd: 7+
Aantal spelers: 2-6
Duur: 10 minuten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCNk9HTEhVis5Un2m2EPNQaUMFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DPegVTRdR474oUwmffiYf8F6.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Mog op 24-01-2024 15:13 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:05
Dit weekend nog met Final Girl in mijn handen gestaan in de winkel, maar dat je een core box en dan nog feature films moest kopen stond me teveel tegen. Klonk voor mij als een manier om de totale kosten te verbergen. Je lijkt nogal een uitgebreide versie te hebben, is Final Girl ook leuk als je maar een feature film koopt? En qua herspeelbaarheid?

Under Falling Skies is een heel leuk solospel, soort Space Invaders waarbij je een basis bouwt en de aliens probeert te verslaan. :) Een potje duurt 30-40 minuten ongeveer en er zit genoeg in de doos om veel variatie tussen potjes te kunnen hebben.

The 7th Continent is ook leuk in je eentje, dat is vooral adventure/survival waarbij je een nieuw continent gaat ontdekken. Dat is wel echt een lang spel, maar als je er de tijd voor hebt wel de moeite waard om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:53
Qoine schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:33:
[...]

Dit weekend nog met Final Girl in mijn handen gestaan in de winkel, maar dat je een core box en dan nog feature films moest kopen stond me teveel tegen. Klonk voor mij als een manier om de totale kosten te verbergen. Je lijkt nogal een uitgebreide versie te hebben, is Final Girl ook leuk als je maar een feature film koopt? En qua herspeelbaarheid?

Under Falling Skies is een heel leuk solospel, soort Space Invaders waarbij je een basis bouwt en de aliens probeert te verslaan. :) Een potje duurt 30-40 minuten ongeveer en er zit genoeg in de doos om veel variatie tussen potjes te kunnen hebben.

The 7th Continent is ook leuk in je eentje, dat is vooral adventure/survival waarbij je een nieuw continent gaat ontdekken. Dat is wel echt een lang spel, maar als je er de tijd voor hebt wel de moeite waard om eens te proberen.
ha ha grappig, ik heb precies hetzelfde met Final Girl. Als ze aan de core box minimaal een speelbaar scenario hadden toegevoegd was het al een stuk aantrekkelijker.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:58

Khaine

Python liefhebber

Denk dat dit wel in dit topic past.

Dit zou ik wel willen maken/spelen zelf:

Wat je hier ziet is een fysieke afgeleide van het spel "Keep talking and nobody explodes", wat op zijn beurt weer een computerspel is van een bedacht "bordspel".

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Qoine schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:33:
[...]

Ja dat is en klinkt een beetje als geldklopperij, en misschien is dat het ook, aan de andere kant, zijn de kosten voor de Core Box eenmalig. Daarna kan je losse feature films kopen. De Core Box is relatief duur, omdat er alleen wat tokens, meeples, kaarten en een playerboard inzitten. Een feature film kan je tussen de 20-25 euro wel vinden. Dat betekend dus dat je eerste aanschaf richting de >€50,- gaat en dat is misschien wat veel. Doordat er veel feature films zijn zit er wel veel herspeelbaarheid in het spel. Zeker als je een paar feature boxen in je bezit hebt, een feature box bestaat namelijk uit een locatie, een 'killer' en 2 final girls, deze 3 componenten kan je dus mix en matchen. De final girl uit feature box 1, locatie uit feature box 3 en de killer uit box 2. Dit geeft dus heel veel herspeelbaarheid. Elk van deze componenten heeft zijn/haar eigen eigenschappen waardoor een killer en final girl op een andere feature film locatie dus een stuk anders kan spelen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo :) Overigens heb je met 1 feature box ook herspeelbaarheid, omdat je een aantal setup kaarten hebt die de start posities van alle karakters veranderen. Daarnaast heb je altijd 2 final girls met verschillende eigenschappen. Het terrordeck en event deck is ook groot genoeg om af en toe een nieuwe verassing voor je neer te leggen ;) Zeker in het begin kan je er wel mee vooruit.

Ik heb met een goede deal best wat spullen in 1x aangeschaft waaronder ook de playmat, ik moet zeggen deze voegt ook best wat toe omdat je nogal wat componenten hebt liggen en het al snel een rommeltje wordt. De playmat houd het netjes.

De productie van de feature boxen vind ik ook tof gedaan, waarbij de voor- en achterkant van de box magnetisch vast zitten. De voor- en achterkant worden ingezet als speelbord voor de locatie en de killer, leuk bedacht.

Het zit gewoon goed in elkaar, daarnaast heb je ook instap feature boxen en versies waar wat meer regels aanhangen. Dat maakt het voor de gevorderde speler ook leuk.

Je moet wel echt van de horror setting houden, anders kan je dit spel, naar mijn mening beter overslaan. Doordat je dobbelstenen rolt zit er ook dosis geluk bij, en je kan beperkt invloed uitoefenen op je worp, ik vind dat dit thematisch ook wel past. In horror films speelt geluk en inspelen op de situatie ook een grote rol.
Ik ken het van naam, maar heb me er nog nooit in verdiept. Ik ga er eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Ik heb wel is naar gekeken maar ik had niet direct een klik, maar goed dat wil niet zeggen dat het niet leuk is natuurlijk!
Hopjesvla79 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:52:
[...]

ha ha grappig, ik heb precies hetzelfde met Final Girl. Als ze aan de core box minimaal een speelbaar scenario hadden toegevoegd was het al een stuk aantrekkelijker.
Ik had dit ook, maar heb hem 2de hands kunnen scoren. Moet zeggen, nu ik hem heb is het de prijs toch wel waard. Zie ook mijn verhaal hierboven voor de toelichting.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 25-01-2024 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Luuk84 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:15:
[...]
Ik ken het van naam, maar heb me er nog nooit in verdiept. Ik ga er eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Under Falling Skies is inderdaad wel leuk, ik zou 'ns dringend aan de campaign moeten beginnen. Maar ja, so many games, so little time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

HEL: The Last Saga heeft eindelijk een update gekregen. Mythic heeft het IP verkocht aan CMON.

Damn...

https://gamefound.com/en/...l-the-last-saga/updates/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Edmin schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:58:
HEL: The Last Saga heeft eindelijk een update gekregen. Mythic heeft het IP verkocht aan CMON.

Damn...

https://gamefound.com/en/...l-the-last-saga/updates/5
Er is nog een titel de dupe. Maar wat een soap. Met een beetje pech ga je voor dik 400 euro de boot in. En dan nu weer shipping en BTW betalen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MADG0BLIN schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:56:
[...]

Er is nog een titel de dupe. Maar wat een soap. Met een beetje pech ga je voor dik 400 euro de boot in. En dan nu weer shipping en BTW betalen.. :(
Anastyr idd ook. Het zijn kkickstartes, dus die kunnen mislukken. Maar de manier waarop Mythic dit heeft afgehandeld is dramatisch en wellicht zelfs illegaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend hebben we met een soort 'mock-up' Sixto uitgeprobeerd (dobbelstenen van Clever en blaadjes afgeprint van screenshots). Het spel wordt een beetje voorgesteld als de nieuwe Qwixx, maar wat ons betreft komt het niet eens in de buurt.

Het grootste manco is voor ons dat je geen strafworpen hebt. Je kan dus zonder problemen afwachten tot de juiste getallen gerold worden, als je maar minstens twee kruisjes hebt in een rij/kolom heeft dat geen negatieve gevolgen. De kansberekening voor elk getal is ook letterlijk vlak: de getallen gaan van 1 tot 6, dus elk getal heeft een even grote kans om te vallen. Dan is het spelen met de 'bell curve' in Qwixx toch een stuk interessanter! Op zich des te beter: zo wordt de wishlist weer een lijntje korter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

999 games heeft Wyrmspan aangekondigd, de draken versie van Wingspan.
Wingspan vind ik qua onderwerp niet interessant genoeg, maar deze lijkt mij wel leuk.

https://www.999games.nl/product/wyrmspan/8720289477042

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:12

Mauz1978

Console War Veteran

Zeror schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:56:
Wingspan vind ik qua onderwerp niet interessant genoeg, maar deze lijkt mij wel leuk.

Ja dat is een versie die ik ga kopen! Zag m ook al een tijdje in de aankondiging.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Zeror schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:56:

Heb zelf gisteren de engelse versie met luxe tokens bij Stonemaier gekocht. WIngspan komt hier graag op tafel maar ben ook wel erg benieuwd naar deze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:44

On_E

Housemusic

Laatst Arkham Horror gekocht, de cardgame. En net voor het eerst solo gespeeld met 2 investigators, het eerste scenario The Gathering.

Erg leuk en als je eenmaal een ronde of 2 hebt gespeeld gaat het gelijk een stuk vlotter. Helaas wel verloren omdat Ronald Banks zijn sanity verloor in een gevecht en ik met Wendy Adams met geen mogelijkheid meer kon winnen omdat zij het aflegt tegen 2 enemies op locatie, zeker omdat ik ook al mijn resources had opgemaakt.

Volgende keer beter, of niet natuurlijk. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
In de categorie 'late to the party': gisteren een solo-potje Honey Buzz gedaan. Best een aangenaam spel, het lijkt allemaal vanzelfsprekend tot je erachter komt dat je toch moet opletten hoe je de tegels aanlegt zodat je de juiste soorten nectar kan maken. Benieuwd hoe het met meer spelers werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Ik heb Galaxy Postman gebacked. Het is een pick OR deliver spel wat zich afspeelt in de ruimte er komt dus ook een stukje verkenning bij kijken. Op de een of andere manier sprak het me erg aan, misschien door de graphics, en grote tegels omdraaien ben ik ook altijd een fan van :+ . Misschien niet de meeste vernieuwende game, maar dat hoeft ook niet altijd. Als hij lekker speelt en in een redelijkr speeltijd, kan ik er met meer mensen plezier aan beleven. Er is ook een solo modus aanwezig, en die zijn altijd welkom. Componenten zien er goed uit dus ik hoop een goede zet gedaan te hebben, maar goed je weet het nooit helemaal zeker....

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/otWz7_NPZML-5HRC_DmArA__imagepagezoom/img/5eqge9u9rCWCUV3ZVXKLJVZ-VKI=/fit-in/1200x900/filters:no_upscale():strip_icc()/pic7490877.jpg

Conservas staat ook op mijn radar, een mooi solospel van Scott Almes die ook het fantastische Warp's edge solos spel op zijn naam heeft staan. Lijkt mij erg leuk en de prijs hiervan zal denk ik ook wel meevallen.

Afbeeldingslocatie: https://imgcdn.gamefound.com/richtextimage/richtext/6394c0b6-d6ed-4ecf-9db8-dfff5df87ac2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Conservas had ik ook gezien, maar hij ligt in de weegschaal met Trailblazer: Arizona Trail. Aangezien ik mezelf voor dit jaar een limiet van exact twéé Kickstarters gesteld heb is het geen optie om ze beide te backen, ik wil nog wel een credit overhouden voor wat er later nog allemaal zou kunnen opduiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@HellPunk Loophole; Conservas staat op gamefound, technisch gezien is dat geen kickstarter ;)
Maar verstandig, een paar games per jaar, er is ook veel moois te koop en je hebt het niet allemaal nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Luuk84 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:42:
@HellPunk Loophole; Conservas staat op gamefound, technisch gezien is dat geen kickstarter ;)
Maar verstandig, een paar games per jaar, er is ook veel moois te koop en je hebt het niet allemaal nodig.
Haha, nee, het criterium is wel degelijk 'crowdfunding' :D :D .

Na het lezen van de handleiding van Trailblazer ben ik trouwens niet meer zo overtuigd. Het spel lijkt in heel veel stapjes te verlopen en dat vind ik nooit prettig spelen - moeilijk uit te leggen, maar bij sommige titels ben je meer bezig met het spel correct te laten verlopen dan dat je echt aan het spelen bent. Straks nog eens het filmpje van Slickerdrips bekijken, misschien geeft de handleiding gewoon een verkeerde indruk.

Spellen ruilen mag ik gelukkig gewoon nog onbeperkt: zo heb ik gisteren Castles of Caladale ontvangen, die zocht ik al heel lang. In ruil ging Nanga Parbat de deur uit, dat was toch iets te abstract voor mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boardf
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-02-2024
Conservas ziet er leuk uit. Jammer dat je alleen met cc kan betalen, ik heb de mijne een tijd geleden juist opgezegd en om alleen voor wat bordspellen er weer eentje te nemen… :)

Wel mooie prijs trouwens, 23€ ex verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Boardf schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:29:
Conservas ziet er leuk uit. Jammer dat je alleen met cc kan betalen, ik heb de mijne een tijd geleden juist opgezegd en om alleen voor wat bordspellen er weer eentje te nemen… :)

Je kan crowdfinder.be even in de gaten houden, misschien dat hij daar binnenkort ook aangeboden wordt en dan kun je gewoon overschrijven ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Boardf schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:29:

Je kan ook gewoon met iDeal of Bancontact betalen :)
Prijs is netjes. Komt nog wel BTW bij natuurlijk.
HellPunk schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:39:
[...]

Je kan crowdfinder.be even in de gaten houden, misschien dat hij daar binnenkort ook aangeboden wordt en dan kun je gewoon overschrijven ;) .
Doe ik ook, ik hou beide opties open. Vraag me wel af hoe groot de "winst" nog is. Dat zal in dit geval niet veel zijn. De verzendkosten zijn ook maar 9 euro op gamefound. Dus daar valt bij CF ook niet heel veel winst te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boardf
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-02-2024
Ah geinig! Op de website zag ik onderaan alleen cc enz staan, dus ik had het niet eens geprobeerd om te betalen. Dan ga ik er eens stevig over nadenken. Ik heb wel een aardige stapel spellen gekocht de laatste tijd dus ik weet niet of het deze wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
Mijn groep heeft 2 uitvallers voor een pot Twilight Imperium morgen, dus gegadigden in ZW Nederland kunnen zich via DM melden bij de commissie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUCdKK3kQx_kLfvWWWuN50Ddhbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4mBou2njaXm37q6GJasnDw9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door _Anvil_ op 09-02-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Iemand al eens voidfall gespeelt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
SteffanS schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:34:
Iemand al eens voidfall gespeelt ?
Ja 1x, erg leuk spel, maar vrij stijle leercurve. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Gisteren de kaarten voor Gencon gekocht. Ik ga dit jaar met 2 vrienden voor 3 weken die kant op en Gencon is een van de stops voor 4 dagen. 8)

Zijn er mensen hier die er al eens geweest zijn en ervaringen willen delen?

Het staat al een jaar of 10 op de planning om te gaan en gaat er nu eindelijk van komen. Erg veel zin, leuke trip voor de boeg voor de vakantie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
MADG0BLIN schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Ja 1x, erg leuk spel, maar vrij stijle leercurve. :D
Ik twijfel nog om dit te kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:51:
Gisteren de kaarten voor Gencon gekocht. Ik ga dit jaar met 2 vrienden voor 3 weken die kant op en Gencon is een van de stops voor 4 dagen. 8)
Veel plezier alvast! Ik keek vroeger altijd de filmpjes van Tom Vasel, Rahdo e.a. en het lijkt me een hele leuke ervaring, helemaal anders dan Spiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend toch weer even de controle over de aankopen verloren: eerst toch maar Tesseract gekocht en daarna een tweedehands exemplaar van London. Gelukkig heb ik ook nog een twee-tegen-één trade kunnen doen voor de Salsa-uitbreiding van Concordia, dus uiteindelijk is het een nuloperatie wat betreft het totale aantal spellen :z .

We hebben ook Honey Buzz van de SoS gehaald en anoniem goedgekeurd. Dit is zo 'n spel met de ideale balans: er zit wat denkwerk in, maar de regels zijn toch eenvoudig genoeg zodat je over twee maanden niet alles helemaal opnieuw moet uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
HellPunk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:45:
Dit weekend toch weer even de controle over de aankopen verloren: eerst toch maar Tesseract gekocht en daarna een tweedehands exemplaar van London. Gelukkig heb ik ook nog een twee-tegen-één trade kunnen doen voor de Salsa-uitbreiding van Concordia, dus uiteindelijk is het een nuloperatie wat betreft het totale aantal spellen :z .

We hebben ook Honey Buzz van de SoS gehaald en anoniem goedgekeurd. Dit is zo 'n spel met de ideale balans: er zit wat denkwerk in, maar de regels zijn toch eenvoudig genoeg zodat je over twee maanden niet alles helemaal opnieuw moet uitleggen.
Ben super benieuwd wat je van Tesseract vind. Hier zit ik ook al een tijd naar te kijken maar vind hem vrij prijzig. Waar heb je hem gekocht?

Zelf hier gisteren Wyrmspan binnen gekregen, morgen eerste potje denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:51:
[...]
Ben super benieuwd wat je van Tesseract vind. Hier zit ik ook al een tijd naar te kijken maar vind hem vrij prijzig. Waar heb je hem gekocht?

Zelf hier gisteren Wyrmspan binnen gekregen, morgen eerste potje denk ik.
Ik had 'm eerst gezien op Kickstarter, maar met de shipping erbij vond ik het daar idd ook te duur. Er is nog een groepsaankoop geweest via CrowdFinder, maar die heb ik helemaal gemist. Nu zag ik toevallig dit weekend dat er ook bij CrowdFinder een beschadigd exemplaar te koop was met €10 korting en toen heb ik spontaan de knoop doorgehakt. Dat doe ik daar wel meer, meestal is er niet meer aan dan een gedeukt hoekje op de speldoos, daar valt voor zo 'n korting wel mee te leven :).

De storm rond Wyrmspan heb ik eigenlijk niet gevolgd omdat het thema 'draken' mijn groep niet zo aanspreekt, behalve mezelf dan :). Ook benieuwd wat je ervaringen zijn, ik zag het filmpje van GameBoyGeek en het lijkt me toch dat het spel veel meer van Wingspan verschilt dan sommigen laten uitschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Onze jongste dochter had in de rug drager heel lang de hand van een elfje vast. Trouwens ook achter op de fiets.
Zatcecht te genieten in dat ding op een voetbrede richel met bekabeling die 100 meter hoog in de wand zat. Ik met gezicht naar de wand, zij in het luchtledige. Die van 5 huppelde met gids mee

Had deze post in 'n ander topic gemoeten?

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 21-02-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
maartend schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:52:
Onze jongste dochter had in de rug drager heel lang de hand van een elfje vast. Trouwens ook achter op de fiets.
Zatcecht te genieten in dat ding op een voetbrede richel met bekabeling die 100 meter hoog in de wand zat. Ik met gezicht naar de wand, zij in het luchtledige. Die van 5 huppelde met gids mee
wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
maartend schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:52:

[mbr]Had deze post in 'n ander topic gemoeten?[/]
Idd, was hem al kwijt.
Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
In mijn zoektocht naar Anachrony Fracture of Time aan de laagte prijs kwam ik een promo tegen van Pandemic Legacy S0 aan €38. De reviews lopen wat uiteen met dat dit de beste of de slechtste van de Pandemic Legacy's zou zijn. Wat vinden de spelers in dit topic?

PS: iemand suggesties voor een spel met een niet al te lange duur, makkelijke set-up, maar toch met het gevoel dat je een "groot" spel aan het spelen bent? Pluspunten voor co-ops, worker placement, engine building, en/of tech trees.
_Anvil_ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:40:
Jouw verhaal over Gloomhaven suggereert dat je alleen spelen moet kopen die echt passen.
Gloomhaven was een aankoop in de tijd dat ik nog dacht "Top 10 op BGG = must buy". Bij de meeste spelen is dat goedgekomen, bij deze helaas (nog) niet.

Er is sinds een paar jaar een nieuwe speler in onze groep en die begint al te zuchten bij de spelregels van Terraforming Mars, en als deze speler er niet bij is en we willen iets "complex" spelen is er al zoveel keuze dat Gloomhaven niet eens ter sprake komt.
Te veel games? Te weinig tijd of medespelers?
Ja (binnen het genre "zwaar"), ja, en ja (als je hele groep gelijktijdig aan kinderen begint, jijzelf inclusief).
EDIT: Gloomhaven werkt ook prima solo of met 2 players (zeker met de app die er 5 jaar terug niet was), dus waarom nog verkopen? Vrees dat met JotL en Frosthaven de oer gloomhaven niet veel meer waard is..
Verkoop is ook eerder voor de plaats vrij te maken. Ik heb er vrede mee dat ik mijn geld er zeker niet uit zou halen. Dat gezegd zijnde, een app zou misschien wel het spel rapper op de tafel krijgen. Die zoek ik eens op!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Anvil_
Vnze schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:35:
..
Er is sinds een paar jaar een nieuwe speler in onze groep en die begint al te zuchten bij de spelregels van Terraforming Mars, en als deze speler er niet bij is en we willen iets "complex" spelen is er al zoveel keuze dat Gloomhaven niet eens ter sprake komt.

[...]
Ja (binnen het genre "zwaar"), ja, en ja (als je hele groep gelijktijdig aan kinderen begint, jijzelf inclusief).
.
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar waar een wil is, is een weg om games te spelen. Kwestie van je groep uitbreiden en/of meerdere groepen regelen. Zo zonde om goede games ongespeeld te laten verstoffen.

Voorbeeld: het lukt mij ook regelmatig om 6 man bij elkaar te krijgen voor dagvullende games als Twilight Imperium en war Room. Ik heb nu inmiddels een pool van >15 personen hier voor, dat zijn vrienden, ex collega's(ICT, dat helpt wel), mensen die ik ken van bordspelavonden in lokale cafe's, facebookgroepen in de regio etc. etc.

En wij hebben ook drukke banen, kinderen, sport, andere hobby's etc. Als je een maand van te voren een datumprikker uitstuurt en het invullen wat najaagt kan ook iemand met 3 jonge kinderen best een dag vrij plannen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:05
Vnze schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:35:

PS: iemand suggesties voor een spel met een niet al te lange duur, makkelijke set-up, maar toch met het gevoel dat je een "groot" spel aan het spelen bent? Pluspunten voor co-ops, worker placement, engine building, en/of tech trees.
Misschien Arnak eens proberen (Lost Ruins of Arnak, Verdwenen Ruïnes van Arnak).
Geen co-op, maar wel beetje worker placement en engine building met een soort tech tree variant en een redelijk groots gevoel ondanks beperktere speelduur. Ikzelf vind het soms voelen alsof je net niet genoeg acties kunt doen voor het spel voorbij is, maar dat kan ook aan mijn speelstijl liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Qoine schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Misschien Arnak eens proberen (Lost Ruins of Arnak, Verdwenen Ruïnes van Arnak).
Geen co-op, maar wel beetje worker placement en engine building met een soort tech tree variant en een redelijk groots gevoel ondanks beperktere speelduur. Ikzelf vind het soms voelen alsof je net niet genoeg acties kunt doen voor het spel voorbij is, maar dat kan ook aan mijn speelstijl liggen. :+
+1 voor deze, ook Clank! en Dominion passen wel in dat rijtje.
Valeria Card Kingdoms evt ook, is een uitgebreidere fantasy-variant op Machi Koro. (Weinig setup tijd, maar wel x5 zoveel kaarten en opties op tafel)
Voor COOP passen sommige Clank-varianten, anders is Aeons End echt wel een favoriet hier op het gebied van COOP. En iets minder complex Harry Potter Hogwarts Battle. Ook een Coop deck-builder, ook leuk met groepen die geen complexe spellen gewend zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door DaWayne op 21-02-2024 18:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevalric
Krijg net de verzendbevestiging van mijn ISS Vanguard pledge. Weer eens dat ouderwetse Kickstarter gevoel met een pakketje van 18 kilo :D

• HellPunk
Gisteren de eerste ronde van Forum Trajanum gespeeld om de regels te leren en dan prijs je je toch gelukkig dat er goede regelvideo's op BGG zijn. Op zich is het geen moeilijk spel, maar ik vond de handleiding zeer warrig in mekaar zitten. Het kleine formaat en lettertype helpt ook niet om een en ander overzichtelijk te maken. Na de video van Dicey Review was een en ander wel helder. Het is het soort spel waarvoor de term 'point salad' uitgevonden is, maar het is er dan ook eentje van Stefan Feld :D .

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:53
Tijdje geleden Elder Sign binnen gekregen om de collectie Arkham/FF games weer wat completer te krijgen (Mansions of Madness, Eldritch in eigen bezit. Arkham 2nd en Unfathomable hebben vrienden, Final Hour misschien ooit nog eens voor een hele scherpe prijs op MP op de kop tikken ).

Nu een paar solo potjes gespeeld en ik moet zeggen dat die best geinig is. Lekker snel op tafel, regels niet al te moeilijk (als je door alle tekst heen bent gegaan, maar dat is FF eigen), duurt niet te lang en met max 8 spelers te doen.

Ik ga maar eens op zoek naar wat uitbreidingen op MP...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Al een hele tijd stond Brieven uit Whitechapel op mn lijstje spellen die ik nog wilde hebben. Afgelopen de stoute schoenen aangetrokken en het spel in huis gehaald. Vandaag maar eens ff verdiept in de spelregels en komende week met vrienden gaan spelen. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zeror schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:57:
Al een hele tijd stond Brieven uit Whitechapel op mn lijstje spellen die ik nog wilde hebben. Afgelopen de stoute schoenen aangetrokken en het spel in huis gehaald. Vandaag maar eens ff verdiept in de spelregels en komende week met vrienden gaan spelen. :)
Toevallig paar maanden terug gescoord op MP. Paar potjes met 3 personen gespeeld (dus 2 tegen 1 als het ware) ..van de 4 potjes is het jack 1x gelukt alle nachten te overleven. Gaat hier nog wel vaker op tafel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Iemand toevallig een idee hoe we Ticket to Ride een beetje fatsoenlijk kunnen opruimen? We hebben de starterset van Europa en inmiddels 3 uitbreidingen, maar het neemt nogal wat ruimte in beslag zo. Online zagen we al een houten opbergdoos voor bijna 200 euro, wat een beetje gortig is, waar je zelfs Rails en Sails in kwijt kan.

Erg handig ben ik zelf niet, dus ik timmer niet even een doosje in elkaar. Iemand ervaring? Speelt ongetwijfeld ook bij andere spellen. In dit geval gaat het dus om kaarten van verschillende uitbreidingen, borden van verschillende uitbreidingen en de "standaard" treinkaarten en treintjes.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:24
Zeror schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:57:
Drie tips, misschien open deuren, op basis van mijn ervaringen.

1. In de regels staat geloof ik dat iedere politieagent een eigen pion "beheert" maar je besluit natuurlijk gewoon met zijn allen wie waarheen gaat dus ik vind die regel een beetje onzin. Zeker als het aantal spelers niet overeenkomt met aantal pionnen. Weet niet of iemand dat volgens het boekje speelt.

2. Besluit eerst waar iedereen heen wil en verzet dan pas de pionnen. Anders wordt het al gauw onduidelijk wie al gelopen had en waar ze ook alweer vandaan kwamen.

3. Spreek met Jack een vaste formulering af over het onderzoeken van locaties. Er wordt in de overlegfase veel gewezen naar pionnen en overlegd "we moeten eerst deze locatie vragen". Als Jack is het soms niet duidelijk of een opmerking bedoeld is voor de agenten of daadwerkelijk een officiële onderzoeksvraag. Spreek bijvoorbeeld af dat Jack alleen reageert op vragen die beginnen met "Jack, zijn er sporen op ..." of als de vraagsteller de pion en het veld aanraakt

Onthou verder dat het in de groep best gezellig is om te brainstormen over strategien maar dat het voor Jack best saai kan zijn als er lang overlegd wordt en hij niets mag zeggen of laten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:06
Gisteren eindelijk de laatste uitbreiding van Disney Villainous gekregen van mijn vrouw. Dit is een enkele uitbreiding met dus maar 1 character en alles. En ondertussen moeten we echt weer eens gaan spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Compuchip87 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:32:
[...]

1. In de regels staat geloof ik dat iedere politieagent een eigen pion "beheert" maar je besluit natuurlijk gewoon met zijn allen wie waarheen gaat dus ik vind die regel een beetje onzin. Zeker als het aantal spelers niet overeenkomt met aantal pionnen. Weet niet of iemand dat volgens het boekje speelt.

Onthou verder dat het in de groep best gezellig is om te brainstormen over strategien maar dat het voor Jack best saai kan zijn als er lang overlegd wordt en hij niets mag zeggen of laten blijken.
Dat is voor mij de reden dat ik 'm alleen als 2 speler spel leuk vind eigenlijk. De andere spelers voegen heel weinig toe, anders dan chaos en een veel langere speelduur. Terwijl die met z'n 2en lekker vlot speelt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 01:01
Idem hier. Een tof spel voor 2, met meer zou ik niet gauw doen. Je moet als agent kunnen beslissen wat het beste is en soms betekent dat weinig verzetten. Als je dan 1 speler = 1 specifieke agent aanhoudt, is het niet leuk als dat de jouwe is. Verder is het overleg voor Jack niet leuke down time of geeft juist teveel prijs over de strategie van de agenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
TERW_DAN schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:36:
[...]

Dat is voor mij de reden dat ik 'm alleen als 2 speler spel leuk vind eigenlijk. De andere spelers voegen heel weinig toe, anders dan chaos en een veel langere speelduur. Terwijl die met z'n 2en lekker vlot speelt,
En wij vinden in de groep die chaos juist heerlijk. En als Jack is dan ook geweldig, want je hoort de denkrichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Arjan90 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 00:30:
Iemand toevallig een idee hoe we Ticket to Ride een beetje fatsoenlijk kunnen opruimen? We hebben de starterset van Europa en inmiddels 3 uitbreidingen, maar het neemt nogal wat ruimte in beslag zo. Online zagen we al een houten opbergdoos voor bijna 200 euro, wat een beetje gortig is, waar je zelfs Rails en Sails in kwijt kan.

Erg handig ben ik zelf niet, dus ik timmer niet even een doosje in elkaar. Iemand ervaring? Speelt ongetwijfeld ook bij andere spellen. In dit geval gaat het dus om kaarten van verschillende uitbreidingen, borden van verschillende uitbreidingen en de "standaard" treinkaarten en treintjes.
Normaal gezien probeer ik uitbreidingen altijd in de doos van het basisspel te doen, maar bij TTR lijkt het me onbegonnen werk om alles samen te voegen. Met drie maps zou het misschien nog wel kunnen, maar als je zoals wij alle maps hebt lijkt het mij niet echt handig om in één grote doos te moeten gaan zoeken naar specifieke onderdelen.

Voor zo 'n all-in-one oplossing moet je er ook rekening mee houden dat het topzwaar gaat worden, sommige uitbreidingen bevatten meer dan alleen een map en extra kaarten. Bij France/Old West zit bvb. een hele set sporen, bij Germany heb je een hoop meeples. En het moet ook wat toekomstgericht zijn: als Days of Wonder eindelijk besluit om TTR: Belgium uit te brengen, dan moet die ook nog wel in de doos passen :P .

Enfin, ik zie dus wel veel beren op de weg >:) en ik heb ook de luxe dat ik een hele kast kan voorbehouden voor TTR, maar als je een oplossing vindt ben ik wel benieuwd hoe het werkt ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je alle TTR Mappacks hebt, dan heb je een steekwagentje nodig om dat te vervoeren als je het in 1 doos hebt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:42:
Als je alle TTR Mappacks hebt, dan heb je een steekwagentje nodig om dat te vervoeren als je het in 1 doos hebt zitten :P
Wat ik nog zou kunnen bedenken voor de maps zelf is een zo 'n kast waarin je LP's opbergt, maar dan moet je de rest van de componenten nog ergens los kwijt kunnen. Ik betwijfel of je dan echt veel ruimte uitspaart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Laatst online: 15-09 15:16
Ik heb sinds afgelopen week eindelijk HEAT in mijn collectie. Wat een heerlijk spel om even te spelen met de kinderen (14+17). Ik genoot er van ze te zien nadenken over hand management, vooruit denken over wat er zou kunnen gebeuren als ze net voor de bocht uit wilden komen en de "NOOOOO" als ze met hun te hoge snelheid en een slipstream door de bocht werden gedrukt en geen heat meer hadden.

Wel een vraag: er wordt achterop de handleiding verwezen naar de daysofwonder site en een unieke code gegeven. De Nederlandse site staat al dagen in "maintenance mode". Weet iemand wat de bedoeling is van die code achterop de handleiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:05:
[...]

Wat ik nog zou kunnen bedenken voor de maps zelf is een zo 'n kast waarin je LP's opbergt, maar dan moet je de rest van de componenten nog ergens los kwijt kunnen. Ik betwijfel of je dan echt veel ruimte uitspaart...
En de maps zijn niet allemaal even groot.
De anniversary dingen zijn een stuk groter, de kleine versies zijn weer veel kleiner.

En er zitten zoveel verschillende onderdelen bij (de rails bij Frankrijk, de shinkansen bij Japan, de tolmuntjes van Nederland). Allemaal niet zo heel spannend, maar je wil dat wel een beetje netjes sorteren.

Ik hou het wel op losse dozen, staat ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
remcheese schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:27:
Ik heb sinds afgelopen week eindelijk HEAT in mijn collectie. Wat een heerlijk spel om even te spelen met de kinderen (14+17). Ik genoot er van ze te zien nadenken over hand management, vooruit denken over wat er zou kunnen gebeuren als ze net voor de bocht uit wilden komen en de "NOOOOO" als ze met hun te hoge snelheid en een slipstream door de bocht werden gedrukt en geen heat meer hadden.

Wel een vraag: er wordt achterop de handleiding verwezen naar de daysofwonder site en een unieke code gegeven. De Nederlandse site staat al dagen in "maintenance mode". Weet iemand wat de bedoeling is van die code achterop de handleiding?
Ja leuke game, helaas elke keer met nieuwe groepen gespeeld zodat ik nog niet toekom aan de modulaire sets.
Ik merk zelf dat ik potjes waar mensen een risico nemen het leukste vindt. Ook potjes gezien waarin iedereen binnen de lijntjes rijdt en geen extra heat pakt. Die win ik dan vrij eenvoudig.

Die codes waren altijd om je game te "registreren" op de days of wonder site. Geen idee of ze er nu nog wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Ja, een beetje risico ga je niet dood van inderdaad. Ik zag ook de jongens lekker wat proberen en dan het hardst lachen als ik dus net door de bocht gedrukt werd in plaats van zij :)

Ik zal het dan maar even afwachten, zo te horen krijg je er geen speciale zaken voor als het alleen om een registratie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:05
remcheese schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:27:

Ter info voor jou, je mag een slipstream doen, het is niet noodzakelijk. Als ik daarmee te hard door de bocht ga laat ik hem lekker achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Damn, dus ik had gewoon kunnen winnen! :/ Ik zie inderdaad dat er geen uitroepteken in de handleiding staat. Ik had het gelezen als dat je als je kunt slipstreamen, je het moet doen. Dat maakt het weer een stukje meer tactiek om rekening meer te houden nu. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
Is inderdaad de grootste verwarring bij nieuwe spelers.

Boosts tellen wel mee voor de snelheid, slipstream is inderdaad vrijwilligen en telt niet voor de snelehijd en als je met een slipstream door de bocht gaat moet je gewoon de snelheidscheck doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 10:55
Knip knip.
Tip voor mezelf is niet reageren als er nog 2 pagina's na zitten. Dan is je bericht achterhaalt.

Edit: Heb sinds een half jaar het bordspellen virus te pakken. Met als laatste Final Girl, Heat, Ark Nova, Spirit Island, Maracaibo en Nemesis :)

[ Voor 128% gewijzigd door Workingtitle op 01-03-2024 18:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevalric
Vorige week ISS Vanguard ontvangen en natuurlijk gelijk een solo campaign gestart. Het spel is qua mechanismes niet echt hoogdravend: je rolt wat dobbelstenen en dan moet je bepaalde symbolen gooien om successen te behalen. Gooi je een uitroepteken dan gebeuren er vervelende dingen. Je hebt dan nog wat kaarten om dobbelstenen over te gooien of anderszins te beinvloeden, maar that's it.

Klinkt dus niet als een heel interessant spel, zou je zeggen, maar gelukkig is dat niet alles. Het is eigenlijk een soort van Star Trek waarbij je allerlei planeten gaat onderzoeken. Je hebt max. vier crew members (science, engineering, recon, security) die op pad gaan en gaandeweg ontdek je dingen op de planeten. Natuurlijk staat of valt een spel als dit met het verhaal en dat is tot nu toe wel goed. Zeker met de app waarbij alle teksten gesproken zijn, is de immersie best hoog.

Tussen de away team missies door, heb je ship management. Dit is een klapper met een aantal instructiebladen die je een voor een doorloopt om nieuwe equipment en verbeteringen voor de ISS Vanguard te maken, nieuwe mensen te rekruteren uit je crew of nieuwe dingen die je op een planeet hebt gevonden te onderzoeken. Daarnaast zoek je een nieuwe planeet uit waar je naartoe kunt en doe je alvast wat vooronderzoek om te zien wat je kunt verwachten.

Een sessie (met away mission + ship management) neemt al gauw zo'n 2-4 uur in beslag. Een hele campaign is dan zo'n 20-40 uur speeltijd. Ik heb daarnaast de gameplay all-in pledge gedaan, dus heb nog 2 uitbreidingen die elk nog een keer zoveel speeltijd toevoegen. Dus voorlopig hoef ik me niet te vervelen :).

Naast de campaign heb je ook nog operations: losstaande missies om een keer tussendoor te spelen als je niet een hele campaign wilt beginnen. Die moet ik nog uitproberen, maar dat komt nog wel een keer.

Ga ik het spel ook zo lang leuk vinden? Ja, ik denk het wel, zolang het verhaal interessant blijft. Daarnaast komt er nu ook nog in elke missie iets nieuws bij (eerste missie was alleen rondlopen en wat acties doen, tweede missie kreeg je discoveries, waarmee je productie/research op je schip kunt doen, derde missie komen er threats (vijanden/gevaarlijke natuurverschijnselen) bij, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend nog eens Forum Trajanum gespeeld en we snappen toch echt niet waar die complexity rating van 3.46 vandaan komt. Het spel bevat echt geen zware beslissingen en vooruit plannen kan ook niet, want je weet nooit welke werkers of acties je gaat krijgen. Het enige dat vast staat is dat elk rij en kolom twee keer per spel geactiveerd wordt, maar als je wat tribunes achterhoudt moet je je daar ook niet al teveel van aantrekken.

Nu zijn twee potjes ook niet echt voldoende om conclusies te trekken, maar voor ons heeft het spel voorlopig toch niet zo 'n wow-factor als Castles of Burgundy of Macao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Hebben mensen hier ervaring met Tindaya? Ik zie verschillende modi om te spelen
Co-op, solo, competitive. Nu ben ik meestal geen fan van de eerste 2.

Is er een bepaalde intentie die de beste variant is? In mijn beleving hebben games soms een wat geforceerde modus toegevoegd om de doelgroep te vergroten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 14:26

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Chevalric schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:00:
Vorige week ISS Vanguard ontvangen en natuurlijk gelijk een solo campaign gestart. Het spel is qua mechanismes niet echt hoogdravend: je rolt wat dobbelstenen en dan moet je bepaalde symbolen gooien om successen te behalen. Gooi je een uitroepteken dan gebeuren er vervelende dingen. Je hebt dan nog wat kaarten om dobbelstenen over te gooien of anderszins te beinvloeden, maar that's it.

Klinkt dus niet als een heel interessant spel, zou je zeggen, maar gelukkig is dat niet alles. Het is eigenlijk een soort van Star Trek waarbij je allerlei planeten gaat onderzoeken. Je hebt max. vier crew members (science, engineering, recon, security) die op pad gaan en gaandeweg ontdek je dingen op de planeten. Natuurlijk staat of valt een spel als dit met het verhaal en dat is tot nu toe wel goed. Zeker met de app waarbij alle teksten gesproken zijn, is de immersie best hoog.

Tussen de away team missies door, heb je ship management. Dit is een klapper met een aantal instructiebladen die je een voor een doorloopt om nieuwe equipment en verbeteringen voor de ISS Vanguard te maken, nieuwe mensen te rekruteren uit je crew of nieuwe dingen die je op een planeet hebt gevonden te onderzoeken. Daarnaast zoek je een nieuwe planeet uit waar je naartoe kunt en doe je alvast wat vooronderzoek om te zien wat je kunt verwachten.

Een sessie (met away mission + ship management) neemt al gauw zo'n 2-4 uur in beslag. Een hele campaign is dan zo'n 20-40 uur speeltijd. Ik heb daarnaast de gameplay all-in pledge gedaan, dus heb nog 2 uitbreidingen die elk nog een keer zoveel speeltijd toevoegen. Dus voorlopig hoef ik me niet te vervelen :).

Naast de campaign heb je ook nog operations: losstaande missies om een keer tussendoor te spelen als je niet een hele campaign wilt beginnen. Die moet ik nog uitproberen, maar dat komt nog wel een keer.

Ga ik het spel ook zo lang leuk vinden? Ja, ik denk het wel, zolang het verhaal interessant blijft. Daarnaast komt er nu ook nog in elke missie iets nieuws bij (eerste missie was alleen rondlopen en wat acties doen, tweede missie kreeg je discoveries, waarmee je productie/research op je schip kunt doen, derde missie komen er threats (vijanden/gevaarlijke natuurverschijnselen) bij, etc.
Klinkt goed. Zie dat hij ook hoog scoort op BGG. Maar is in de gaten houden. Wat is je uiteindelijke doel? Wanneer is de campaign klaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevalric
Workingtitle schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Klinkt goed. Zie dat hij ook hoog scoort op BGG. Maar is in de gaten houden. Wat is je uiteindelijke doel? Wanneer is de campaign klaar?
Het verhaal begint met de ontdekking van ruimtecoördinaten in het menselijk junk dna, gevolgd door een alien ruimteschip in Rusland. De mensheid wil wel eens weten hoe dat zo is gekomen, dus gaat de iss Vanguard op pad naar de coördinaten. Het doel is dus achterhalen wie die coördinaten in ons DNA gestopt heeft en waarom. De campaign duurt ongeveer 30-40 uur. Er zijn ook nog 2 campaign uitbreidingen, eentje met 20-30 speeltijd en de tweede is ook zo’n 30-40 uur. Dus meer dan genoeg waar voor m’n geld 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Net een verzendbevestiging ontvangen voor Heroes of Might and Magic 3 the board game. Ik kijk er naar uit om het spel te spelen. Het is mijn eerste kickstarter. Maandag is de levering als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Iemand nog Galactic Cruise gebacked?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Workingtitle schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:59:
Iemand nog Galactic Cruise gebacked?
Jup, via Crowdfinder, scheelt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:36:
Hebben mensen hier ervaring met Tindaya? Ik zie verschillende modi om te spelen
Co-op, solo, competitive. Nu ben ik meestal geen fan van de eerste 2.

Is er een bepaalde intentie die de beste variant is? In mijn beleving hebben games soms een wat geforceerde modus toegevoegd om de doelgroep te vergroten
klein bumpje? Iemand input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:06
Mijn vrouw en ik heb gisteren weer eens Villainous opgestart. Ik heb voor verlate Kerstcadeau de laatste uitbreiding (Disney reeks) gekregen. Hebben dus nu al die delen. De Marvel variant vind ik weinig boeiend eigenlijk.

Mijn vrouw heeft die laatste geprobeerd en ik The Horned King. Was even uitzoeken hoe het ook al weer werkte. Voor haar idem. Ze heeft uiteindelijk wel gewonnen. Mede ook omdat ik constant faiths op mijn dak kreeg.
Blijft erg leuk en als je goed naar de kaarten kijkt, is het echt wel qua opzet een voorloper van Disney Lorcana welke ook uiteraard van Ravensburger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Vrijdag hoofdstuk 2 van TTR: Legendes van het Westen gespeeld, nu al benieuwd naar wat hoofdstuk 3 gaat brengen. Dat willen we zeker komende vrijdag doen, want we willen ook wel eens wat nieuw terrein zien :).

Ons eerste legacy-avontuur bevalt dus geweldig goed, ik ben nu al aan het uitkijken naar andere titels. Eén van de spelers niet meer zo goed is in het leren van complexere spellen (oma van 71 ;) ), maar met het legacy-concept kun je de regels geleidelijk aan aanbrengen, ideaal dus!
Millie-ano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:27:
[...]
klein bumpje? Iemand input.
Helaas, door de mechanismes van dit spel in combinatie met de complexity is dit volledig uit mijn vaarwater gebleven. Wellicht valt er iets uit de reviews op BGG te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:59:
Vrijdag hoofdstuk 2 van TTR: Legendes van het Westen gespeeld, nu al benieuwd naar wat hoofdstuk 3 gaat brengen. Dat willen we zeker komende vrijdag doen, want we willen ook wel eens wat nieuw terrein zien :).

Ons eerste legacy-avontuur bevalt dus geweldig goed, ik ben nu al aan het uitkijken naar andere titels. Eén van de spelers niet meer zo goed is in het leren van complexere spellen (oma van 71 ;) ), maar met het legacy-concept kun je de regels geleidelijk aan aanbrengen, ideaal dus!
Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 6, en vind de nieuwe dingen die erbij komen best leuk gedaan. Zonder te spoilen, komen er wat nieuwe dingetjes bij die weer een leuke twist geven aan het geheel.

Nog steeds ben ik blij dat ik 'm in de aanbieding had bij Bol.com eind vorig jaar ipv 120 euro te betalen voor het ding op SPIEL afgelopen jaar. Maar hoe dan ook zit die goed in elkaar.

Gaat er iemand dit weekend trouwens nog naar Zuiderspel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
TERW_DAN schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:34:
[...]

Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 6, en vind de nieuwe dingen die erbij komen best leuk gedaan. Zonder te spoilen, komen er wat nieuwe dingetjes bij die weer een leuke twist geven aan het geheel.

Nog steeds ben ik blij dat ik 'm in de aanbieding had bij Bol.com eind vorig jaar ipv 120 euro te betalen voor het ding op SPIEL afgelopen jaar. Maar hoe dan ook zit die goed in elkaar.

Gaat er iemand dit weekend trouwens nog naar Zuiderspel?
Ik heb hem 2 weken geleden met mijn gezin uitgespeeld. Erg leuke ervaring en we kunnen niet wachten op de volgende als die komt. ;)
Normaal gesproken speelt mijn jongste dochter niet zo graag ticket to ride, maar die ging hier als een speer en won uiteindelijk. Het zat echt goed in elkaar en leuk hoe er dingen bij komen en de map ontwikkeld.

Ik ben zaterdag op Zuiderspel. Eerste keer voor mij op deze beurs, erg benieuwd.

Gisteravond weer een pot Wyrmspan gespeeld, blijft hier sinds de aanschaf wekelijks op tafel komen. Er zitten zeker elementen van Wingspan in, wat ik ook een topper vind, maar hij is echt anders genoeg om ernaast te spelen.

Erna een potje Sea Salt & Paper gespeeld, erg leuk ook. Die ga ik komende zaterdag oppikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Geen Zuiderspel voor mij, we hebben een paar drukke weekends gehad en zijn blij weer eens gewoon thuis te zijn - tenminste, als we de hockeywedstrijd van dochterlief niet meerekenen :).

Ik zou wel nog een keer naar Zuiderspel willen, het was trouwens een van de allereerste beurzen die ik bezocht heb. Dat was samen met mijn zoon - telkens als we Bloqs spelen komt dat ter sprake, want dat spel hebben we toen daar gekocht :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
ik kan zeker Divinity original sin the boardgame aanraden. Je hebt wel serieus wat tijd nodig maar is normaal voor dergelijke games.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

Zo, gisteren is Heroes of Might and Magic III the board game binnen gekomen. Wat een hoop dozen! Binnenkort gaan we een potje spelen. Ben benieuwd hoe mijn vrouw het vindt :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RD9M3TM_r2P6UBw55-Rmi6V5HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkmOxf4QAr3UGIfJyemtSx6s.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal als ik enkele potjes gespeeld heb nog een korte review schrijven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Gilotto schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:04:
Zo, gisteren is Heroes of Might and Magic III the board game binnen gekomen. Wat een hoop dozen! Binnenkort gaan we een potje spelen. Ben benieuwd hoe mijn vrouw het vindt :).

[Afbeelding]

Ik zal als ik enkele potjes gespeeld heb nog een korte review schrijven.
Jeetje, je kan een gedeelte van je investering terugverdienen door het te verhuren als studentenkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

nvm, ik dacht te reageren op een post van gisteren.

[ Voor 91% gewijzigd door GRDavies75 op 14-03-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
MADG0BLIN schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Jup, via Crowdfinder, scheelt behoorlijk.
CEO versie ? Of base

Ben sinds kort begonnen met Sleeping Gods inclusief Foreteller. Bevalt goed, zit er nu ruim 11u in. Bewaar Tides of Ruin en Dungeons nog even tot de 2e of 3e playthrough. Had helemaal geen ervaring met dit type games.

Ook een headset op en tussen de verhalen door een Sleeping Gods playlist. Werkte bij Nemesis ook wel sfeerverhogend.

Toch ook Galactic Cruise maar gebacked. Heb Nemesis Retaliation en S.T.A.L.K.E.R. ook nog openstaan. Zin in wel :)

Twijfel stiekem ook nog over Final Girl S3.

[ Voor 57% gewijzigd door Workingtitle op 20-03-2024 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Workingtitle schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:43:
[...]

CEO versie ? Of base

Ben sinds kort begonnen met Sleeping Gods inclusief Foreteller. Bevalt goed, zit er nu ruim 11u in. Bewaar Tides of Ruin en Dungeons nog even tot de 2e of 3e playthrough. Had helemaal geen ervaring met dit type games.

Ook een headset op en tussen de verhalen door een Sleeping Gods playlist. Werkte bij Nemesis ook wel sfeerverhogend.

Toch ook Galactic Cruise maar gebacked. Heb Nemesis Retaliation en S.T.A.L.K.E.R. ook nog openstaan. Zin in wel :)

Twijfel stiekem ook nog over Final Girl S3.
CEO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Net de verzendbevestiging gekregen voor Agemonia. Ik ben benieuwd!
Pagina: 1 ... 148 ... 159 Laatste