Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 147 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Beavbusi schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:28:
Ik heb gister voor het eerst terraforming mars gespeeld. Snapte er geen reet van en de rest had het al een keer of 10 gespeeld. Nog 43 punten gescoord en de nummers 2 tot 4 hadden er allemaal 50. Op zich wel leuk, maar moet je wel vaker hebben gedaan denk ik
Er zijn vele keuzemogelijkheden in TM of zoals ik ze noem verlokkingen/afleidingen.
Ik weet niet of jullie alleen met het basisspel speelden, die heeft dat wel iets minder en jij met een basiscoorperation (dus dat je met alle 10 startkaarten mocht spelen)?

Het gaat uiteindelijk allemaal om punten, maar om kaarten en acties enigzins in perspectief te plaatsen
hier wat vuistregels en tips:
  • Hou maar als vuistregel aan dat je 10 credits voor een punt kwijt bent (voor het relatieveren van een kaart)
  • Dus de Milestones en Awards (Mijlpalen & Onderscheidingen?) zijn een prima deal, 8 credits voor 5 punten en zelfs de 14 of 20 credits is nog steeds geen slechte verhouding (, maar wel stukken minder dan de 8 credits), dus hou je medespelers in de gaten, heb je nog kans om een milestone binnen te halen?
  • Als je vaker speelt en de mensen een beetje bedreven zijn, ga je merken dat je met een bepaald spelersaantal vaak wel rond hetzelfde aantal rondes eindigt. Met 4 heb ik dat niet zo op het netvlies, maar met 2 ligt dat aantal rondes op 12 a 13 (met Prelude is dat vaak 2 rondes sneller). In het begin denk je moet er nog zoveel gebeuren qua terraforming en opeens gaat alles in stroomversnelling wat een bruggetje is voor het volgende punt
  • Welke kaarten moet je houden tijdens productie, ze kostten immers 4 per stuk en vooral in het begin is dat een grote hap uit je budget? Als jij een kaart niet binnen deze ronde en/of de volgende ronde kan bouwen, dan helaas pindakaas, maar die kaart moet je afleggen. uiteraard zijn daar uitzonderingen op
  • Alle kaarten hebben sowieso een betere prijs-kwaliteit verhouding dan de standaardacties, dus dat soort kaarten kan je eventueel ook dumpen. Kaarten zijn vaak de deur voor een specifieke actie, dus ga geen kaart vasthouden als je budget het niet toelaat.
  • De twee uitzonderingen zijn plantenproductie, vooral eind mid/lategame gaat dat heel belangrijk zijn en de andere is de mogelijkheid tot extra kaarten trekken
  • Probeer ook aandacht te spenderen voor de combo-plekken op de parametersporen (dus dat je naast je punt voor je terraformactie alsnog een extra punt krijgt op een ander spoort. Sowieso überhaupt terraformacties verhogen je punten en dus daarmee je inkomsten, wat je meer potentie geeft
Hopelijk geeft je dit wat handvaten om iets orde in de chaos te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:13
Oxigeon schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:11:
Afgelopen week de dagdeel meegepakt bij Bol en voor 43€ Heat aangeschaft. Gisteravond binnen gekregen en nu wachten tot hij dinsdag open gemaakt mag worden. De vrouw vind het nog steeds maar niks maar dat mag voor mezelf de pret natuurlijk niet drukken.

Solo spelen is een optie en anders met wat vrienden.
Mooie prijs, heb hem zelf ook zo goedkoop kunnen prikken
Gisterenavond zelfs gespeeld, 3 tracks...
Zalig spel is het !
Ik kan niet wachten op de uitbreiding , ik dacht dat die kwam? Wat zou er inzitten want alles is voorzien in de huidige doos qua ruimte. 8 spelers ipv 6 ? Extra tracks? Nog zaken, enig idee?

Ik koop hem blindelings, echt fun race spel !

Deze morgen voor eerste keer 7 wonders duel gespeeld, was ook nog leuk !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

skank schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:17:
[...]

Mooie prijs, heb hem zelf ook zo goedkoop kunnen prikken
Gisterenavond zelfs gespeeld, 3 tracks...
Zalig spel is het !
Ik kan niet wachten op de uitbreiding , ik dacht dat die kwam? Wat zou er inzitten want alles is voorzien in de huidige doos qua ruimte. 8 spelers ipv 6 ? Extra tracks? Nog zaken, enig idee?

Ik koop hem blindelings, echt fun race spel !

Deze morgen voor eerste keer 7 wonders duel gespeeld, was ook nog leuk !
Ik las gisteren wel iets over een uitbreiding. Maar volgens mij is die nog niet officieel bevestigd. Moet eerst de standaard maar eens gaan spelen voor ik een uitbreiding bestel haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Dit is leuk voor heat, maar wel duur voor wathet is
https://www.googleadservi...eIQ9aACKAB6BAgCEC4&adurl=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Extra tracks voor heat

https://boardgamegeek.com...2394/suzuka-circuit-japan

Je kan ze vinden maar hoe zet je dit om in deftige tracks op karton ofzo?
Iemand tips... Is dit doenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
voor een spel waarvoor ik extra borddelen heb gemaakt kun je 1/1.5/2mm dik karton gebruiken. Linkje bol: maar waarschijnlijk ook de lokale hobbywinkel moet dit hebben.

Ik was niet in de mogelijkheid om een mooie print te maken m.b.t. kleuren en door het wat dunnere gebruikte papier zag je de hobbylijm. Maar het is wel bruikbaar. En met gebruik van dikker print papier moet het wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
skank schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:13:
Extra tracks voor heat

https://boardgamegeek.com...2394/suzuka-circuit-japan

Je kan ze vinden maar hoe zet je dit om in deftige tracks op karton ofzo?
Iemand tips... Is dit doenbaar?
Als je geld teveel hebt: https://www.thegamecrafte...egories%5D%5B1%5D=Folding

Ik heb hier wel eens een custom pakje speelkaarten gemaakt, print kwaliteit was goed. Met bezorgkosten was het echter wel een duur grapje. Misschien zit er tegenwoordig dichterbij ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hopjesvla79 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:13:
[...]

nu nog even de zwarte platen vervangen door een clear base van de monsters!
Van het weekend een zooitje van die dingen besteld bij Ome Ali. Denk dat dat er gewoon wel mooier uitziet.

Van het weekend voor het eerst Ganymede gespeeld. Voor een tientje last minute op SPIEL meegenomen. Zag er grappig uit, en het is ook daadwerkelijk een leuk spel.
Je moet meeples van aarde naar maars en dan naar andere schepen verplaatsen (die uiteindelijk naar Ganymede gaan). Acties zijn supersimpel. Pak een tegel met een actie. Heb je meerdere kleuren van die tegel, mag je 'm vaker doen. Gooi een van die tegels af voor een actie naar keuze, of pak een shuttle van aarde of mars en stuur die naar de volgende stap, mits je de juiste kleuren poppetjes hebt.
Nu met z'n 2en gedaan, maar ben vooral benieuwd hoe die met 3 of 4 werkt.

In ieder geval weer een leuke vondst voor 10 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:16
GRDavies75 schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:28:
[...]

Er zijn vele keuzemogelijkheden in TM of zoals ik ze noem verlokkingen/afleidingen.
Ik weet niet of jullie alleen met het basisspel speelden, die heeft dat wel iets minder en jij met een basiscoorperation (dus dat je met alle 10 startkaarten mocht spelen)?

Het gaat uiteindelijk allemaal om punten, maar om kaarten en acties enigzins in perspectief te plaatsen
hier wat vuistregels en tips:
  • Hou maar als vuistregel aan dat je 10 credits voor een punt kwijt bent (voor het relatieveren van een kaart)
  • Dus de Milestones en Awards (Mijlpalen & Onderscheidingen?) zijn een prima deal, 8 credits voor 5 punten en zelfs de 14 of 20 credits is nog steeds geen slechte verhouding (, maar wel stukken minder dan de 8 credits), dus hou je medespelers in de gaten, heb je nog kans om een milestone binnen te halen?
  • Als je vaker speelt en de mensen een beetje bedreven zijn, ga je merken dat je met een bepaald spelersaantal vaak wel rond hetzelfde aantal rondes eindigt. Met 4 heb ik dat niet zo op het netvlies, maar met 2 ligt dat aantal rondes op 12 a 13 (met Prelude is dat vaak 2 rondes sneller). In het begin denk je moet er nog zoveel gebeuren qua terraforming en opeens gaat alles in stroomversnelling wat een bruggetje is voor het volgende punt
  • Welke kaarten moet je houden tijdens productie, ze kostten immers 4 per stuk en vooral in het begin is dat een grote hap uit je budget? Als jij een kaart niet binnen deze ronde en/of de volgende ronde kan bouwen, dan helaas pindakaas, maar die kaart moet je afleggen. uiteraard zijn daar uitzonderingen op
  • Alle kaarten hebben sowieso een betere prijs-kwaliteit verhouding dan de standaardacties, dus dat soort kaarten kan je eventueel ook dumpen. Kaarten zijn vaak de deur voor een specifieke actie, dus ga geen kaart vasthouden als je budget het niet toelaat.
  • De twee uitzonderingen zijn plantenproductie, vooral eind mid/lategame gaat dat heel belangrijk zijn en de andere is de mogelijkheid tot extra kaarten trekken
  • Probeer ook aandacht te spenderen voor de combo-plekken op de parametersporen (dus dat je naast je punt voor je terraformactie alsnog een extra punt krijgt op een ander spoort. Sowieso überhaupt terraformacties verhogen je punten en dus daarmee je inkomsten, wat je meer potentie geeft
Hopelijk geeft je dit wat handvaten om iets orde in de chaos te zien.
Later kreeg ik een beetje door hoe je een machine kon maken en ik kon wel een milestone en een award in de wacht slepen. We speelden met de prelude erbij waardoor het nog wat extra onoverzichtelijk was voor de eerste keer.

Daarnaast had ik niks aan mijn uitvinders bedrijf. Ik kon dan -2 of +2 graden en/of zuurstof doen maar dat kon ik in de praktijk toch niet gebruiken. Ook was 45 miljoen goud aan het begin wat weinig. Daarnaast een nuke gedaan om mensen te plagen maar dat kost je 2 punten.

Merkte wel dat ik een goede enige voorde platinum had gebouwd, maar die kaartjes dus nooit drafte dus kon ik daar heel weinig mee. Een maatje van mij had gewoon 6 van die kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Beavbusi schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:18:
[...]

Later kreeg ik een beetje door hoe je een machine kon maken en ik kon wel een milestone en een award in de wacht slepen. We speelden met de prelude erbij waardoor het nog wat extra onoverzichtelijk was voor de eerste keer.

Daarnaast had ik niks aan mijn uitvinders bedrijf. Ik kon dan -2 of +2 graden en/of zuurstof doen maar dat kon ik in de praktijk toch niet gebruiken. Ook was 45 miljoen goud aan het begin wat weinig. Daarnaast een nuke gedaan om mensen te plagen maar dat kost je 2 punten.

Merkte wel dat ik een goede enige voorde platinum had gebouwd, maar die kaartjes dus nooit drafte dus kon ik daar heel weinig mee. Een maatje van mij had gewoon 6 van die kaarten.
Ja, het blijft natuurlijk kaarten uit een hele grote pool kaarten trekken, dus je kan inderdaad gunstige en minder gunstige distributies hebben. Wat dat betreft is het meer tactisch van aard, rolling with the punches, als je (specifieke) kaarten niet trekt die gunstig passen bij keuzes uit het verleden, dan is het ietwat lastiger spelen. Met een vriend speel ik met (hate-) draften, dat is al stukken beter dan ieder 4 willekeurige kaarten van het deck. Wil ik kaart X echt graag of gun ik het die aggresieve gek aan de overkant van de tafel kaart Y niet, want veel te goed voor hem (en wie weet heeft hij geen interesse in kaart X, dan kan ik het volgende drafronde misschien nog verkiezen?)? >:)

Wij spelen ook altijd met Prelude, dat maakt het kiezen van een 'richting' al stukken makkelijker. En tuurlijk als je het nooit gespeeld hebt is het lastig kiezen, maar ja, vaker spelen zeg ik dan

[ Voor 3% gewijzigd door GRDavies75 op 04-12-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Beavbusi schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:18:

Ja, als je Inventrix hebt moet je inderdaad op vrij specifieke kaarten hopen. Een van mijn minst favoriete corporations om mee te spelen.

Nu heb je dat met veel corporations wel. Als iemand Tharsis heeft, dan ga ik niet gelijk vanaf het begin veel steden bouwen, anders help je die daar heel erg mee. En als je zelf een corporation hebt die veel met staal of titanium doet, dan kun je veel pech hebben als je geen gebouwen krijgt die staal nodig hebben, of events/spacekaarten.

Maar om dat lekker in de vingers te krijgen moet je 'm een paar keer gespeeld hebben.
GRDavies75 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:36:
[...]

Wij spelen ook altijd met Prelude, dat maakt het kiezen van een 'richting' al stukken makkelijker. En tuurlijk als je het nooit gespeeld hebt is het lastig kiezen, maar ja, vaker spelen zeg ik dan
Prelude maakt dingen een stuk makkelijker, en een potje (zeker met beginners) een half uur korter, omdat je de saaie 2e en 3e beurt als het ware skipt.
De eerste beurt heb je vaak zat geld om kaarten te bouwen, maar als je dan verder nog geen productie van de grond krijgt zijn beurt 2 en 3 wat minder boeiend. Vaak genoeg meegemaakt (zonder Prelude) dat ik 1 actie doe en pas, omdat ik gewoon grondtstoffen te kort heb. Met Prelude heb je vaak iets meer productie (of je hebt wat meer terraform rating, of net iets meer staal/stroom/titanium/plantjes) zodat je beurt 2 en 3 wat zinniger invult.
En inderdaad wat meer richting hebt, dat scheelt bakken met downtime.

[ Voor 34% gewijzigd door TERW_DAN op 04-12-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Millie-ano schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:09:
voor een spel waarvoor ik extra borddelen heb gemaakt kun je 1/1.5/2mm dik karton gebruiken. Linkje bol: maar waarschijnlijk ook de lokale hobbywinkel moet dit hebben.

Ik was niet in de mogelijkheid om een mooie print te maken m.b.t. kleuren en door het wat dunnere gebruikte papier zag je de hobbylijm. Maar het is wel bruikbaar. En met gebruik van dikker print papier moet het wel beter zijn.
En hoe verbind je die dan allemaal met elkaar zodat ze een bord vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
smeaggie schreef op maandag 4 december 2023 @ 05:48:
[...]

Als je geld teveel hebt: https://www.thegamecrafte...egories%5D%5B1%5D=Folding

Ik heb hier wel eens een custom pakje speelkaarten gemaakt, print kwaliteit was goed. Met bezorgkosten was het echter wel een duur grapje. Misschien zit er tegenwoordig dichterbij ook wat.
Ojh nice, benieuwd :) ff rondneuzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
skank schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:26:
[...]

En hoe verbind je die dan allemaal met elkaar zodat ze een bord vormen?
Ja er zit niet zo'n mooie vouw in als bij de kantenklare spellen in de winkel. Dus het zijn losse tegels. Gelukkig was daar het spel ook naar (Arcadia Quest) dus in mijn geval was dat niet erg.

Maar een snelle brainfart zit ik te denken om aan de onderkant wellicht klittenband te plakken. Die dan een paar centimeter uitsteken? .. moet je alleen op de hoeken ook wat plakken zodat het niet wobbelt. Of dubbelzijdig tape. Maar dan zit je wel met opruimen. In dit filmpje heeft de maker het ook over een folie voor de onderkant ?? Zodat je wel de vouw maakt. Maar dan vanaf de onderkant.

Geen idee hoeveel je nodig zou hebben met heat .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 20:25
Van het weekend Castles of Burgundy special edition gekocht. Erg blij mee. Alleen na 2x de doos geopend te hebben, is er al 1 hoek van de deksel ingescheurd. Super zonde van zo'n duur spel. Heb Ravensburger een mail gestuurd, maar daar krijg ik nogal een kort door de bocht mailtje van terug helaas. Ik moet het dus doen met een geplakt zooitje karton. Maar goed, de inhoud en het spel is in ieder geval fantastisch

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Voor de mensen die Wingspan nog zoeken: intertoys heeft hem in de aanbieding voor €30. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Toch aan het twijfelen voor de nemisis retaliation te backen maar nog nooit een nemisis game gespeeld.

Ik lees wel online over uiteenlopende spel tijden bij de andere versies sommige zeggen 1u30 andere weer tegen de 3u, iemand die hier ervaring mee heeft?

Maar ziet er wel tof uit. Is dat iets dat zen waarde houd?

was aan het kijken naar de nemesis retaliation veteran pledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:36
@Bieren89 Ik twijfel ook, en heb de originele Nemesis. Met de waarde zit het meestal wel snor bij Nemesis games. Ik zou niet voor de grooste pledge gaan, maar het houden op de special editor pledge. Hier zit echt al genoeg content bij om je een tijd bezig te houden. Alle extra Alien-soorten vraag ik me van af of je deze echt veel zal spelen en echt nodig hebt. Misschien leuk als je de game al diverse malen gespeeld hebt en wat afwisseling zoekt. Maar dan zou je ze ook alter als retail versie kunnen kopen. Die veteran pledge is heel veel geld voor content die je, zeker in het begin, niet nodig hebt. Awaken Realms staat er om bekend dat ze bijna alles wel in de retail brengen, op wat stretch goals na misschien. Maar die krijg je ook al bij de 'mindere' pledges. Beheers je FOMO dus ;)
Mocht je het het waard vinden, gewoon doen natuurlijk. :P

Ik vraag me af of ik de verschillen groot genoeg vind met de OG Nemesis, ik vind dit nog lastig in te schatten. En daarnaast is het regelboek ook nog niet beschikbaar....

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 11-12-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Luuk84 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:03:
@Bieren89 Ik twijfel ook, en heb de originele Nemesis. Met de waarde zit het meestal wel snor bij Nemesis games. Ik zou niet voor de grooste pledge gaan, maar het houden op de special editor pledge. Hier zit echt al genoeg content bij om je een tijd bezig te houden. Alle extra Alien-soorten vraag ik me van af of je deze echt veel zal spelen en echt nodig hebt. Misschien leuk als je de game al diverse malen gespeeld hebt en wat afwisseling zoekt. Maar dan zou je ze ook alter als retail versie kunnen kopen. Die veteran pledge is heel veel geld voor content die je, zeker in het begin, niet nodig hebt. Awaken Realms staat er om bekend dat ze bijna alles wel in de retail brengen, op wat stretch goals na misschien. Maar die krijg je ook al bij de 'mindere' pledges. Beheers je FOMO dus ;)
Mocht je het het waard vinden, gewoon doen natuurlijk. :P

Ik vraag me af of ik de verschillen groot genoeg vind met de OG Nemesis, ik vind dit nog lastig in te schatten. En daarnaast is het regelboek ook nog niet beschikbaar....
Ja twijfel ofwel alles ofwel inderdaad de special edition maar dan de 2 new enemy race boksen en support squad expansion. De playmat mss ook nog maar geen idee of dat iets handig is. Net wel wat gezocht de uitbreidingen van vorige vindt je inderdaad ook wel gewoon in retail.

Dat medic char pack is dat enkel voor de oudere nemesis of ook voor deze dat is me niet hellemaal duidelijk.

Als je Alter quest bedoeld die heb ik overlaatst op vinted kunnen scoren met expansion en stretch goals voor 50 >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Bieren89 op 11-12-2023 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:36
Waarom ga je voor beide nieuwe vijanden?

Volgens mij zijn alle oude karakters niet direct speelbaar, het schijnt dat ze hier nog mee bezig zijn maar dat we er niet op hoeven te rekenen dat ze allemaal speelbaar zijn.
The Contractor is het karakter wat dan vervangen of samengesmolten wordt met het oude karakter zie ook deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Luuk84 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:42:
Waarom ga je voor beide nieuwe vijanden?

Volgens mij zijn alle oude karakters niet direct speelbaar, het schijnt dat ze hier nog mee bezig zijn maar dat we er niet op hoeven te rekenen dat ze allemaal speelbaar zijn.
The Contractor is het karakter wat dan vervangen of samengesmolten wordt met het oude karakter zie ook deze update
Lijkt me tof om wat verschillende vijanden te hebben, maar denk dat het inderdaad Fomo is. maar aangezien dat je van de eerste nemesis ook nog alles gewoon online vindt is dat misschien toch nog niet zo nodig om ze nu direct er bij te nemen.

Base game heeft 1 enemy race en dan de strecht goal nog een andere.

A altijd als ik pledge toevoeg krijg ik dat medic char te zien om toetevoegen maar heeft dus nog niks te maken met retaliation.

[ Voor 14% gewijzigd door Bieren89 op 11-12-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Bieren89 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:30:
Toch aan het twijfelen voor de nemisis retaliation te backen maar nog nooit een nemisis game gespeeld.

Ik lees wel online over uiteenlopende spel tijden bij de andere versies sommige zeggen 1u30 andere weer tegen de 3u, iemand die hier ervaring mee heeft?

Maar ziet er wel tof uit. Is dat iets dat zen waarde houd?

was aan het kijken naar de nemesis retaliation veteran pledge.
Originele Nemesis hier. Duur varieert met je mede spelers en manier van spelen. Speel je terughoudend duurt het langer. Maar ga je voluit aliens knallen red je het ook niet. Maar als je heel snel klaar bent is het ook niks. Je moet ook een beetje geluk hebben met welke aliens er spawnen. Dus voor de eerste keer:
- hou rekening met dik 3 uur. Alleen al uitleg en wat regels teruglezen + dat de spanning van niet dood willen gaan je heel erg traag beweegt.
- gemiddeld genomen: na paar potjes ligt het ongeveer 2 uur op tafel.

Dit spel is wat anders dan "de norm" .. want dood is dood. Dus je speelt niet meer met je karakter.
De eerste speler die dood is kan wel nog als Alien spelen, dit maakt het moeilijker en daarmee voor de overige spelers ook sneller klaar. Hier wisselen wij de beurt van de alien af onder de dooie of ze spelen als groep tegen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Millie-ano schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:43:
[...]

Originele Nemesis hier. Duur varieert met je mede spelers en manier van spelen. Speel je terughoudend duurt het langer. Maar ga je voluit aliens knallen red je het ook niet. Maar als je heel snel klaar bent is het ook niks. Je moet ook een beetje geluk hebben met welke aliens er spawnen. Dus voor de eerste keer:
- hou rekening met dik 3 uur. Alleen al uitleg en wat regels teruglezen + dat de spanning van niet dood willen gaan je heel erg traag beweegt.
- gemiddeld genomen: na paar potjes ligt het ongeveer 2 uur op tafel.

Dit spel is wat anders dan "de norm" .. want dood is dood. Dus je speelt niet meer met je karakter.
De eerste speler die dood is kan wel nog als Alien spelen, dit maakt het moeilijker en daarmee voor de overige spelers ook sneller klaar. Hier wisselen wij de beurt van de alien af onder de dooie of ze spelen als groep tegen de rest.
Thanks voor de info is inderdaad een tof idee om als iemand dood is de alians te spelen.

Denk dak het zo ga backen special edition, support squad, the xyrians, the snagrevores, playmat en sleeves.

De terrein en arcylic tokens lijken me niet echt een meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mijn € 0,02 als OG-Nemesis eigenaar:

AR is geweldig goed in FOMO creëren. Ik heb geen enkele keer gespeeld met de add-ons, Carnovores, of de Voidseeders, en die laatste zijn zelfs verkocht ondertussen. Ook de andere add-ons zijn in al die jaren niet één keer gespeeld. Het basisspel bevat genoeg om je bezig te houden. Sommige add-ons voelen voor mij zelfs eerder als bloat/gimmick dan effectief onderdeel van het spel. Moest ik voor de laatste iteratie gaan zou ik persoonlijk geen enkele add-on nemen.

Dat gezegd zijnde, Nemesis komt hier sowieso maar zelden op tafel. Hoewel het spel zeer thematisch en spannend kan zijn vinden wij het te willekeurig. We vinden het zeker niet erg een spel te verliezen, maar sommige potjes Nemsis zijn gewonnen of verloren op schijnbaar één rol van de dobbelsteen. Andere potjes zijn dan vanaf ronde twee bijna 100% een gevecht om te overleven zonder tijd voor de objectieven (waardoor je dus weet dat je al bij voorbaat aan het verliezen bent). Een laatste zwak punt is het (imo) zeer onduidelijke regelboek.

Maakt dat Nemesis slecht? Nee, zeker niet. Maar voor mijn groep was het spel niet wat we dachten/hoopten dat het ging zijn. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Vnze schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:15:
Mijn € 0,02 als OG-Nemesis eigenaar:

AR is geweldig goed in FOMO creëren. Ik heb geen enkele keer gespeeld met de add-ons, Carnovores, of de Voidseeders, en die laatste zijn zelfs verkocht ondertussen. Ook de andere add-ons zijn in al die jaren niet één keer gespeeld. Het basisspel bevat genoeg om je bezig te houden. Sommige add-ons voelen voor mij zelfs eerder als bloat/gimmick dan effectief onderdeel van het spel. Moest ik voor de laatste iteratie gaan zou ik persoonlijk geen enkele add-on nemen.

Dat gezegd zijnde, Nemesis komt hier sowieso maar zelden op tafel. Hoewel het spel zeer thematisch en spannend kan zijn vinden wij het te willekeurig. We vinden het zeker niet erg een spel te verliezen, maar sommige potjes Nemsis zijn gewonnen of verloren op schijnbaar één rol van de dobbelsteen. Andere potjes zijn dan vanaf ronde twee bijna 100% een gevecht om te overleven zonder tijd voor de objectieven (waardoor je dus weet dat je al bij voorbaat aan het verliezen bent). Een laatste zwak punt is het (imo) zeer onduidelijke regelboek.

Maakt dat Nemesis slecht? Nee, zeker niet. Maar voor mijn groep was het spel niet wat we dachten/hoopten dat het ging zijn. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de groep.
Heb het zelf nog niet gespeeld. Twijfel gewoon zo hard of het iets zou zijn of het stalker boardgame iets meer is.

Of gewoon eerder gaan voor wat kleinere games die sneller op tafel zouden komen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Zou zeker niet voor add-ons gaan. Hooguit een speelbaar karakter. Die addons staan inderdaad heel snel op MP en eerder je er echt aan toe bent ben je zeker 10-20 games verder.

Die addons/gimmick/bloatware is hier al vaker besproken en imo inderdaad een nadeel van de gamefounds/kickstarters. Omdat je als koper geneigd bent het nodig denkt te hebben en inderdaad iets te missen.

Indien je twijfelt ... Hier omgeving rotjeknor zijn er genoeg gamewinkels waar je het eens zou kunnen spelen. wellicht in jouw omgeving ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
Millie-ano schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:31:
Zou zeker niet voor add-ons gaan. Hooguit een speelbaar karakter. Die addons staan inderdaad heel snel op MP en eerder je er echt aan toe bent ben je zeker 10-20 games verder.

Die addons/gimmick/bloatware is hier al vaker besproken en imo inderdaad een nadeel van de gamefounds/kickstarters. Omdat je als koper geneigd bent het nodig denkt te hebben en inderdaad iets te missen.

Indien je twijfelt ... Hier omgeving rotjeknor zijn er genoeg gamewinkels waar je het eens zou kunnen spelen. wellicht in jouw omgeving ook.
Ja het enige dat ik zeker zou nemen is de support squad die brengt 2 nieuwe char met zich mee wat mij dan toch tof lijkt in afwisseling.

Ga gewoon de special edition en support doen dan valt het nog heel goed van prijs voor zo een game.

Gebruiken jullie sleeves voor de kaarten of is hun materiaal stevig genoeg om te overleven zonder sleeves

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bieren89 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:23:
[...]

Heb het zelf nog niet gespeeld. Twijfel gewoon zo hard of het iets zou zijn of het stalker boardgame iets meer is.

Of gewoon eerder gaan voor wat kleinere games die sneller op tafel zouden komen |:(
Smaken en meningen verschillen, en tal van Nemesis eigenaars en fans zullen mij op iedere letter tegenspreken, maar ik zou Nemesis OG niet opnieuw kopen, en al zeker geen enkele add-on. De aanpassingen in de laatste iteratie spreken mij op zich meer aan dan OG Nemesis dus het is niet alsof ik zelf ook geen twijfels heb :+ Maar ALS ik er voor ga gaat het de versie met de kartonnen mannetjes zijn. Ik kan geen geld meer uitgeven aan mini's als het ook zonder kan.

De versie met de kartonnen mannetjes is ook best betaalbaar. Maar als ik de all-in bedragen zie of de kosten van sommige add-ons zou ik opteren om in de plaats daarvan een aantal (!) andere spelen te kopen. Nemesis moet het in mijn groep vooral van de wow-factor hebben (en die is er zeker). De spelduur of het "gewicht" op zich zijn zeker te overkomen, de set-up, de grote geluksfactor, de matige handleiding spelen meer parten.

Maar nogmaals, en veel belangrijker dan mijn rant over wat ik beschouw als één van mijn mindere aankopen, koop vooral waar je zelf interesse in hebt. Nemesis doet zeker iets juist, zie de grote groep fans. Samenvattend denk ik dat je niet fout kan gaan met de goedkoopste pledge-levels (al-dan-niet die met mini's) maar dat de grotere pledges eerder zijn voor de echte fans.

Edit: ik was te traag om je laatste post te zien. Zelf gebruik ik geen sleeves, maar dat doe ik bij geen enkel spel. Nemesis (OG) heeft een top productiekwaliteit en AR heeft goede service moest er onverhoopt een slecht component in de doos zitten.

Ik dacht dat ik het al zei maar ik zie het toch niet in mijn eerdere reactie: kijk zeker ook eens op crowdfinder of je daar niet nog een paar Euro's kan besparen.

[ Voor 11% gewijzigd door Vnze op 11-12-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Vnze schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:45:
[...]

Smaken en meningen verschillen, en tal van Nemesis eigenaars en fans zullen mij op iedere letter tegenspreken, maar ik zou Nemesis OG niet opnieuw kopen, en al zeker geen enkele add-on. De aanpassingen in de laatste iteratie spreken mij op zich meer aan dan OG Nemesis dus het is niet alsof ik zelf ook geen twijfels heb :+ Maar ALS ik er voor ga gaat het de versie met de kartonnen mannetjes zijn. Ik kan geen geld meer uitgeven aan mini's als het ook zonder kan.

De versie met de kartonnen mannetjes is ook best betaalbaar. Maar als ik de all-in bedragen zie of de kosten van sommige add-ons zou ik opteren om in de plaats daarvan een aantal (!) andere spelen te kopen. Nemesis moet het in mijn groep vooral van de wow-factor hebben (en die is er zeker). De spelduur of het "gewicht" op zich zijn zeker te overkomen, de set-up, de grote geluksfactor, de matige handleiding spelen meer parten.

Maar nogmaals, en veel belangrijker dan mijn rant over wat ik beschouw als één van mijn mindere aankopen, koop vooral waar je zelf interesse in hebt. Nemesis doet zeker iets juist, zie de grote groep fans. Samenvattend denk ik dat je niet fout kan gaan met de goedkoopste pledge-levels (al-dan-niet die met mini's) maar dat de grotere pledges eerder zijn voor de echte fans.

Edit: ik was te traag om je laatste post te zien. Zelf gebruik ik geen sleeves, maar dat doe ik bij geen enkel spel. Nemesis (OG) heeft een top productiekwaliteit en AR heeft goede service moest er onverhoopt een slecht component in de doos zitten.

Ik dacht dat ik het al zei maar ik zie het toch niet in mijn eerdere reactie: kijk zeker ook eens op crowdfinder of je daar niet nog een paar Euro's kan besparen.
Dat kan ik zeker is doen bij Crowdfinder. Kan je daar ook maandelijks betalen of is het dan in 1 x?

Dan wordt het speciale editie en support characters.

Alvast bedankt aan iedereen voor de info nu nog wachten tot 2025 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bieren89 op 11-12-2023 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Bieren89 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:38:
[...]

Gebruiken jullie sleeves voor de kaarten of is hun materiaal stevig genoeg om te overleven zonder sleeves
Ik gebruik wel sleeves, ondanks dat we geen zoutjes etc eten tijdens het spelen wil het toch mooi houden
Maar dat ik dus bij al mijn spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Bieren89 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:35:
[...]

Dat kan ik zeker is doen bij Crowdfinder. Kan je daar ook maandelijks betalen of is het dan in 1 x?

Dan wordt het speciale editie en support characters.

Alvast bedankt aan iedereen voor de info nu nog wachten tot 2025 :)
De algemene regel bij CF is dat je het volledige bedrag betaalt voor de deadline, anders word je van de groepspledge gedropt. Het is wel allemaal goed geregeld daar, het is in ieder geval mijn favoriete OLGS :Y .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
HellPunk schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:43:
[...]

De algemene regel bij CF is dat je het volledige bedrag betaalt voor de deadline, anders word je van de groepspledge gedropt. Het is wel allemaal goed geregeld daar, het is in ieder geval mijn favoriete OLGS :Y .
Heb het net is bekeken voor een andere game (robomon) die ik wel wil maar die stond niet op de site.

Maar nu ga ik er moeten wegblijven heb er nu 4 gebacked 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Bieren89 op 12-12-2023 11:50 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb Mansions of Madness 2E gekocht op Marktplaats (€30, geen geld, zeg ik).

Nu zit er ook een "conversion kit" bij, maar ik weet niet helemaal wat ik ermee moet, volgens mij is dat om 1E te upgraden naar 2E.
Er lijken daardoor wel extra investigators bij te zitten?

Heeft een van jullie daar iets zinnigs op te zeggen? Moet ik iets met die conversion kit? Kan ik de investigators gewoon gebruiken als extra investigators? Kan ik er iets anders mee?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
anandus schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:30:

Nu zit er ook een "conversion kit" bij, maar ik weet niet helemaal wat ik ermee moet, volgens mij is dat om 1E te upgraden naar 2E.

Heeft een van jullie daar iets zinnigs op te zeggen? Moet ik iets met die conversion kit? Kan ik de investigators gewoon gebruiken als extra investigators? Kan ik er iets anders mee?
volgens mij kan je het gewoon gebruiken als je het in de app aangeeft

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21
Oxigeon schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:11:
Afgelopen week de dagdeel meegepakt bij Bol en voor 43€ Heat aangeschaft. Gisteravond binnen gekregen en nu wachten tot hij dinsdag open gemaakt mag worden. De vrouw vind het nog steeds maar niks maar dat mag voor mezelf de pret natuurlijk niet drukken.

Solo spelen is een optie en anders met wat vrienden.
Heb je het inmiddels met je vrouw gespeeld? Ik - vrouw - vond het thema ook niet zo boeiend, maar na een paar reviews YouTube-filmpjes toch gekocht.

Net gespeeld, en ik vind het echt superleuk! Het racethema vind ik nog steeds niet zo interessant, maar het zit echt gaaf in elkaar. Ook echt leuk dat je nog best goed terug kunt komen als je achterop raakt. We hebben nu alleen de basisversie gespeeld, maar ook dat is al tof. Dat wordt misschien wel snel een beetje simpel, maar voorlopig is er nog genoeg te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
Afgelopen week zou Spirit Island in het Nederlands uitgekomen moeten zijn, echter kan ik hem online nog nergens vinden. Ik had een lokale spel-winkel besteld, maar die vroeg maar liefst 115 euro ervoor... Dat is nogal vind ik! Iemand toevallig tips voor een fatsoenlijke online winkel (en dan geen Bol.com) of lokale winkels? (omgeving Tilburg of Eindhoven).

Het leek me een leuk kerstcadeautje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

hatsa schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:13:
[...]

Heb je het inmiddels met je vrouw gespeeld? Ik - vrouw - vond het thema ook niet zo boeiend, maar na een paar reviews YouTube-filmpjes toch gekocht.

Net gespeeld, en ik vind het echt superleuk! Het racethema vind ik nog steeds niet zo interessant, maar het zit echt gaaf in elkaar. Ook echt leuk dat je nog best goed terug kunt komen als je achterop raakt. We hebben nu alleen de basisversie gespeeld, maar ook dat is al tof. Dat wordt misschien wel snel een beetje simpel, maar voorlopig is er nog genoeg te ontdekken.
Nee, heb enkel de doos open gemaakt en wat voorbereidingen getroffen. In mijn kerstvakantie wil ik gaan spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Weet niet dat het toegestaan is om een klein beetje reclame te maken voor de bordspellenclub die we maandelijks organiseren.

In België is er de Forum Federatie, een organisatie met daarachter een aantal clubs die regelmatig spelen. Zelf zit mee in de organisatie van de club in Kontich.

We zijn open voor alle type spelen, er word van ticket to ride tot terraforming mars gespeeld. Enkel de heel lange spellen spelen we bijna niet omdat we maar een avond hebben natuurlijk.

We spelen maandelijks met ongeveer 30 a 40 mensen en het gaat van families tot hardcore gamers. We staan open voor beginners en zorgen er ook voor dat iedereen kan spelen, ook komen ze alleen.

We hebben een 35-tal spellen altijd aanwezig samen met twee random gevulde bananendozen die roteren tussen de clubs. Maar vele brengen gewoon hun eigen spellen mee om daar te spelen.

Het is geen commercieel doel, we vragen enkel 2€ per avond voor de zaal te kunnen huren. Drank en eten kan je gewoon zelf meenemen.

DM me voor meer info!
Forum Federatie: https://www.forumfederatie.be
Forums Buizegem: https://www.spellenclub.com (Club in Kontich)

PS: als dit hier niet in thuis hoort, verwijder ik de post direct.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Dat was mijn ervaring met Heat ook inderdaad. Ik heb niets in het bijzonder met racen, maar het is echt een leuk spel. Nu heb ik pas 1 spelletje gedaan, waarbij we nog effe aan het zoeken waren naar hoe het precies werkte (met z'n 6en). Maar het werkt best lekker vlot als je het eenmaal doorhebt, en in ons geval won degene die op de 6e plek begon.
Het is een mooi spel om balans te houden tussen veel kaarten spelen, en niet te hard door bochten gaan en teveel heat-kaarten in leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 12:04
FabianNL schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:55:
Afgelopen week zou Spirit Island in het Nederlands uitgekomen moeten zijn, echter kan ik hem online nog nergens vinden. Ik had een lokale spel-winkel besteld, maar die vroeg maar liefst 115 euro ervoor... Dat is nogal vind ik! Iemand toevallig tips voor een fatsoenlijke online winkel (en dan geen Bol.com) of lokale winkels? (omgeving Tilburg of Eindhoven).

Het leek me een leuk kerstcadeautje :)
Is uitgesteld tot januari helaas.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Afgelopen weekend met mijn spellengroep (19 mensen) een weekendje in Dwingeloo doorgebracht om het hele weekend spelletjes te spelen. Uiteindelijk gelukt om 9 verschillende spellen te spelen. Vrijdagavond begonnen met Nucleum en Ra als afsluiten, en na een korte nacht kwamen Cascadia, Flamecraft, Blood Rage, Beer & Bread op tafel. En gisteren dan nog Undaunted: Normandy, Kutna Hora, Hamlet en nog een heel snel potje Ra.

Maar om een beeld te geven: dit was de collectie die we met zijn allen hadden meegesleept (de voetbaltafel stond er al, hoor ;))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwAg02Tqaod9t5miHm2g0p4Gk4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9r1MeHl4eY12TU6XZMZl6tmO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Chevalric op 18-12-2023 09:36 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Chevalric schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:30:
Afgelopen weekend met mijn spellengroep (19 mensen) een weekendje in Dwingeloo doorgebracht om het hele weekend spelletjes te spelen. Uiteindelijk gelukt om 9 verschillende spellen te spelen. Vrijdagavond begonnen met Nucleum en Ra als afsluiten, en na een korte nacht kwamen Cascadia, Flamecraft, Blood Rage, Beer & Bread op tafel. En gisteren dan nog Undaunted: Normandy, Kutna Hora, Hamlet en nog een heel snel potje Ra.

Maar om een beeld te geven: dit was de collectie die we met zijn allen hadden meegesleept (de voetbaltafel stond er al, hoor ;))

[Afbeelding]
nice, wij doen dit ook elk jaar met een groepje (tip: in januari betaal je geen drol voor een huisje). Wij zijn met 10, dat is eigenlijk al te veel en moet je al gaan opsplitsen wat dan weer jammer is voor het samenzijn, maar goed. Ook qua wat er mee gaat worden we elk jaar wat selectiever, je hebt maar beperkt de tijd ;). Minimaal altijd een fout retro spel om het weekend te openen (afgelopen jaar was het de Droomtelefoon...)

Bij ons is de traditie om elke jaar onze Tower of Power te maken (met banana for scale natuurlijk) ;) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6Rp4hNEyD9pHeBqbOJJWQgSB2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNX14vnXryWvh5W5adawBx9S.jpg?f=fotoalbum_large

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Leuk om te zien dat wij dus niet de enige zijn die altijd veel te veel spellen meenemen. :P
Wij doen het ook altijd jaarlijks, de laatste 2 jaar bij mij thuis, scheelt een boel gesleep aan mijn kant met spellen in ieder geval. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hansa Teutonica Big Box is vandaag €20 bij White Goblin Games (plus €6,95 bezorgkosten).

Volgens mij een hele goede deal :) (als je van euro's houdt)

Gisteren voor het eerst een potje Akropolis gespeeld. Een heerlijk, relatief kort (half uurtje), tegellegspel a la Cascadia. Vond het heel fijn wegspelen, deze komt zeker vaker ter tafel.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 21-12-2023 09:56 ]

• Hopjesvla79
  • Nu online
laatste uren voor Tiny Epic Cthulhu:

https://www.kickstarter.c...ref=android_project_share

I see Cthulhu, i like!

Hi Ha Hopjesvla

• HellPunk
Ik ben nu toch zo goed als overtuigd om Concordia aan te schaffen, maar nu zag ik dat je kunt kiezen tussen 'gewone' Concordia en Concordia + Venus. Zijn er hier Concordia-fans die me het een of het ander aanraden dan wel afraden ?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:15
HellPunk schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:58:
Ik ben nu toch zo goed als overtuigd om Concordia aan te schaffen, maar nu zag ik dat je kunt kiezen tussen 'gewone' Concordia en Concordia + Venus. Zijn er hier Concordia-fans die me het een of het ander aanraden dan wel afraden ?
Ik ben zelf voor concordia+venus gegaan, omdat je dan meteen de teamvariant erbij krijgt. Verder kun je, volgens mij, de kaarten aanvullen zodat je een ‘volledige’ collectie hebt (als je gevoelig bent daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 14:27

Gilotto

Paint Skillz

Gisteren tijdens een pubquiz El Dorado gewonnen. Ben benieuwd hoe het speelt. Deze stond niet op mijn radar dus altijd leuk om zo eens wat anders uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:01
Gilotto schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:32:
Gisteren tijdens een pubquiz El Dorado gewonnen. Ben benieuwd hoe het speelt. Deze stond niet op mijn radar dus altijd leuk om zo eens wat anders uit te proberen.
El Dorado is wel een vermakelijke deck builder die er leuk uitziet. Er zijn helaas wel een paar voor de hand liggende dingen die je, ongeacht je strategie, eigenlijk altijd wilt doen. En na een paar potjes heb ik de indruk dat strategie eigenlijk niet zoveel invloed heeft, en dat je altijd ongeveer gelijk eindigt. Ook wel spannend, het scheelt nooit meer dan één beurt bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 10:26
Compuchip87 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:53:
[...]

El Dorado is wel een vermakelijke deck builder die er leuk uitziet. Er zijn helaas wel een paar voor de hand liggende dingen die je, ongeacht je strategie, eigenlijk altijd wilt doen. En na een paar potjes heb ik de indruk dat strategie eigenlijk niet zoveel invloed heeft, en dat je altijd ongeveer gelijk eindigt. Ook wel spannend, het scheelt nooit meer dan één beurt bij ons.
Zelf nu 2 keer gespeeld, had precies hetzelfde gevoel, paar dingen die je gewoon moet doen, anders raak je vroeg achter of kom je niet over de moeilijke stukjes heen. Laatste (twee) rondes doet het er echt toe met positionering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleytp
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 11:13
Welke spellen missen in mijn collectie? In de vriendengroep waarmee ik speel heeft iemand Dune Imperium al.

Ik zit zelf te denken aan Ark Nova. Heat en Ra lijken mij ook leuke opties. Misschien Earth? Viticulture?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqLOEz6YByzDJfUYWZjxpLarS3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFCQLJef2MGqIPFJGFIaTXG8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 12:05
Wesleytp schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:13:
Welke spellen missen in mijn collectie? In de vriendengroep waarmee ik speel heeft iemand Dune Imperium al.

Ik zit zelf te denken aan Ark Nova. Heat en Ra lijken mij ook leuke opties. Misschien Earth? Viticulture?

[Afbeelding]
Mooie collectie hoor. Als aanvulling zou ik graag zien:
- spirit Island, is wat mij betreft het beste coöp spel by far. Ook wel behoorlijk strategisch en complex dus past bij de rest.
- Dice throne, lekker 1vs 1 (vs 2 vs 1), hard, direct en toch best wel strategisch.
- king of Tokyo. Party game, leuk vanaf 4, mis dit genre in je kast
- Arons End, deckbuilding, coöperatief, fantasy-theme, complexiteit midden-hoog, thematisch sterk

Zijn aanvullingen volledig uit eigen pen. Doe ermee wat je wilt ;)
Ark Nova en Heat staan hier overigens ook op de wensenlijst. Eerst nog sky team, Paleo en mindbug gaan spelen, daarna nieuwe spellen kopen...

[ Voor 6% gewijzigd door DaWayne op 23-12-2023 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Uit de keuzes die je noemt zou ik zelf gaan voor Ark Nova, Heat of Vicitculture. Als laatste Earth of RA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleytp
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 11:13
DaWayne schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:58:
[...]

- spirit Island, is wat mij betreft het beste coöp spel by far. Ook wel behoorlijk strategisch en complex dus past bij de rest.
- Dice throne, lekker 1vs 1 (vs 2 vs 1), hard, direct en toch best wel strategisch.
- king of Tokyo. Party game, leuk vanaf 4, mis dit genre in je kast
- Arons End, deckbuilding, coöperatief, fantasy-theme, complexiteit midden-hoog, thematisch sterk

Zijn aanvullingen volledig uit eigen pen. Doe ermee wat je wilt ;)
Ark Nova en Heat staan hier overigens ook op de wensenlijst. Eerst nog sky team, Paleo en mindbug gaan spelen, daarna nieuwe spellen kopen...
Thanks! Spirit Island heb ik recentelijk verkocht. Spel zit enorm goed in elkaar en ik begrijp volledig waarom iedereen er zo positief over is alleen voor mij vond ik het teveel een brain burner puzzel waar ik na een dag werken vaak niet zoveel zin in heb. Als party game spelen we vaak Codenames, Just One of Hitster laatste tijd alleen zijn die momenteel met iemand mee op vakantie.

Sky team lijkt me erg leuk! Thanks voor de tip.
MADG0BLIN schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:45:
Uit de keuzes die je noemt zou ik zelf gaan voor Ark Nova, Heat of Vicitculture. Als laatste Earth of RA.
Is Viticulture Essential Edition prima of zijn er expansions die onmisbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wesleytp schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:20:
[...]

Thanks! Spirit Island heb ik recentelijk verkocht. Spel zit enorm goed in elkaar en ik begrijp volledig waarom iedereen er zo positief over is alleen voor mij vond ik het teveel een brain burner puzzel waar ik na een dag werken vaak niet zoveel zin in heb. Als party game spelen we vaak Codenames, Just One of Hitster laatste tijd alleen zijn die momenteel met iemand mee op vakantie.

Sky team lijkt me erg leuk! Thanks voor de tip.

[...]

Is Viticulture Essential Edition prima of zijn er expansions die onmisbaar zijn?
Om mee te starten prima!
Als je het vaker hebt gespeeld zou je nog de Tuscany Essential Edition kunnen aanschaffen of als je van coop houdt de Viticulture World versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Wesleytp schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:13:

[Afbeelding]
Ik heb Ark nova , en onlangs ook heat.
2 megaleuke spellen ! Je kan ze blind kopen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bieren89
Een maar van men kingdom Rush boardgame geschilderd en een mini voor een vriend een zoontje. :)

Niet de beste foto's kwam ligt maar momenteel beperkt voor foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmQl2kAJhQ0hlE54MOjEMmY-tMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nl9OOUYNZy9n5qJXFTMmWBQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXmH4KLXSMp4nQiGlJy8ovjxTC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zE6raogyWlAnrLf8ErW1B6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlJ6AwB7Lp0VpBsOKvscSbxO3_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dT6I4WhMrP0k6SEWINw7LBE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azG3SYK7WlqyFkFEv4mCtJcZMqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l3HQBuiuXYagTriCJpoQX0C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzoj5H_405YxzyQUdJT8IBtTtnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G709HkFG0EElzNvuilGFK3Li.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-4eoCQGHOQ4yUdJ717I6ngaTY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLMjjDW08cXDtwpXs2XrG0GU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ib0a9dT-VKXFQ63_odOT1vn8WDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2xe84ESmUu49FeFDQaGsvXc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
DaWayne schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:58:
[...]

afhankelijk van je gegooide rolls :P .. maar desondanks ik vind het ook een leuk spel. Ik heb de 1e variant zonder opsmuk kaartjes die ik in de re-print erg gaaf vind. Ergens jammer, maar het voldoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:40
Vandaag Terrorscape binnengekregen met 3 uitbreidingen. Was een Kickstarter bestelling. Wat ziet dit er gaaf uit zeg. Kan niet wachten om morgen te spelen!! Nog meer hier die dit hebben besteld?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17nKXRHTKpIvNMIVvgMuMKO7-bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGbrAvy9AwvahnnyRG3YmFdq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

[...]

Vanavond weer een spelletjesavond met wat vrienden. Heb vanmorgen de spelregels nog eens doorgenomen. Straks ook nog maar een youtube video bekijken aangezien het de eerste keer Heat gaat worden waarschijnlijk.

Heb net voor sinterklaas een Crimibox (the gambler) besteld welke we eerst willen doen. Als er dan nog tijd over is gaan we misschien nog wel een potje Heat doen.

Anders denk ik dat ik als dit kan morgen maar eens de basisversie ga spelen met de legendarische coureurs addon. Zodat ik alleen kan spelen.

Edit: voor de mensen die al eens hebben gespeeld. Hoe gaat de slipstream precies in zijn werk? En wat moet ik doen als ze daarna weer op een slipstream positie uitkomen?

Kwam nu het volgende tegen op boardgamegeek en dat maakt het duidelijker:

"If you choose to Slipstream, you move 2 Spaces forward.
You can only Slipstream once per turn and if all the Spots
in the final Space are occupied, place your car in the first
Space with a free Spot behind the blocking cars."
(bold, underline emphasis is mine)

[ Voor 32% gewijzigd door Oxigeon op 29-12-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:16
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar heeft iemand toevallig ervaring met het kopen van een Pubquiz online? Wij willen met oud en nieuw altijd een quiz spelen maar dit jaar is het een beetje laatdag om er zelf nog een in elkaar te draaien. Nu zie ik online veel aanbieders maar kan ik niks over het niveau van de quizen geven en de sites zien er soms niet al te professioneel uit. (Ik bedoel eigenlijk meer ik heb geen idee wat ik krijg als ik wat koop)

Het liefst een quiz die ongeveer een uur , anderhalf duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Heeft inderdaad betrekking op de kaarten uit deel 1. Hoef je feitelijk niks mee te doen.
Poeh 30 EUR is wel een koopje zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren bij Bol Ticket to Ride Legacy weten te scoren voor 63 euro. Vandaag was die al weer 83 in de aanbieding, dus denk dat het een prijsfoutje was. Maar hij kwam vanmorgen al binnen :D

Ik had me voorgenomen eigenlijk niets meer te kopen dit jaar... maar dat is weer mislukt :P (en ach, vandaag weer 2 spellen verkocht via marktplaats, dus er blijft een soort van evenwicht).
Oxigeon schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:51:

Edit: voor de mensen die al eens hebben gespeeld. Hoe gaat de slipstream precies in zijn werk? En wat moet ik doen als ze daarna weer op een slipstream positie uitkomen?
Niets, je kunt maar 1 keer sliptstreamen, verder niets. Dus ook al sta je dan in positie dan gebeurt er verder niets meer die ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

MADG0BLIN schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:34:
Even wat anders gaming related. :*)

Sinds mijn verhuizing 4 jaar geleden heb ik een aparte game room, erg tevreden mee en zat al een tijdje te kijken naar een game tafel welke erin zou passen.
Tijdens corona kwam ik er achter dat de prijzen voor een spel wat ik een jaar of 20 heb gespeeld, Lord of the Rings Trading Card Game van Decipher, gigantisch omhoog zijn gevlogen op de tweedehands markt. Aangezien ik het nog maar 1of hooguit 2x per jaar speelde met 1 vriend en hij begonnen was wat kaarten te verkopen besloot ik ook alles te verkopen.
Ik ga geen bedragen noemen, maar nadat ik alles verkocht had was het in ieder geval genoeg om een gametafel van te kopen. :D

Ik twijfelde tussen wat merken waaronder Rathskeller, Wyrmwood en GeeknSon. Echter de levertijden zijn daar momenteel erg lang. Via via kwam ik achter een nederlandse meubelmaker die er ook zijn beroep van heeft gemaakt. Zijn website, www.bordspeltafel.nl. Ik koop graag "lokaal" en vind het met zoiets ook wel prettig om te kijken hoe het eruit zou komen te zien. Het is immers geen paar sokken wat je aanschaft.

In februari die kant op gereden en de beslissing gemaakt om er daar een te laten maken. Je kan hem helemaal op maat laten maken, de tafel zelf is van eikenhout welke je kan laten afwerken in diverse kleuren. De binnen kant kun je in twee kleuren laten afwerken. Mijn andere kant is blauw.

Afgelopen April heb ik hem al op kunnen halen en hij staat er al een tijdje, maar echt super blij mee.
Om hem in te wijden hebben we er een 6 speler pot Twilight Imperium 4 op gespeeld. Dik verloren, maar dat mocht de pret niet drukken. :P

Nox Spellenzolder heeft er een tijdje ook een review van gemaakt, maar hieronder wat pics van mijn eigen tafel. 8)

Heb er alleen 4 cupholders bij gedaan, maar wie weet komen er in de toekomst nog wat meer accessoires, voor nu voldoet ie prima!

3 planken welke waterdicht zijn. Op die manier kan je een spel laten liggen en eten of iets anders erop spelen.
[Afbeelding]

Architects of the West Kingdom Playermat voor schaal.
[Afbeelding]

Aan alle kanten een kaarthouder.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

6 spelers TI4 paste perfect! 8)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Altijd leuk om met licht te spelen. :P
[Afbeelding]
Even een heel oud bericht ophoog schoppen ;) Bevalt de tafel nog? Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren en kom ook bij deze meubelmaker uit :)

Twee vraagjes: ik las op de website van de maker zelf dat de basis armleggers en poten van massief eikenhout zijn. Hoe zit het met de dekpanelen, de bodemplaat en de accessoires? Is dit gefineerd MDF of ander materiaal? Zo ja, weet je ook waarom dit niet eiken is?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

TERW_DAN schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:26:
Gisteren bij Bol Ticket to Ride Legacy weten te scoren voor 63 euro. Vandaag was die al weer 83 in de aanbieding, dus denk dat het een prijsfoutje was. Maar hij kwam vanmorgen al binnen :D

Ik had me voorgenomen eigenlijk niets meer te kopen dit jaar... maar dat is weer mislukt :P (en ach, vandaag weer 2 spellen verkocht via marktplaats, dus er blijft een soort van evenwicht).

[...]

Niets, je kunt maar 1 keer sliptstreamen, verder niets. Dus ook al sta je dan in positie dan gebeurt er verder niets meer die ronde.
Nog bedankt voor de info...

Gisteravond begonnen met de Crimibox "the Gambler". We zijn er rond 20.45 mee gestart en waren rond 23.30 klaar. Zeer leuke "escape room" die je thuis speelt met de voorwerpen die ze je toe sturen. Dmv internet/facebook/instagram en de nodige voorwerpen moet je het netwerk van The Gambler blootleggen. Zeer leuk gemaakt met echte websites die je moet bezoeken etc. Alle 4 vonden we het zeer leuk opgezet. Indien je een hulp nodig hebt is het een kwestie van chatten met een "computerbot" en je kan zo weer verder. Je bepaalt zelf hoeveel hints je wil hebben en hoe ver ze je moeten helpen.

Daarna nog een rondje Heat gespeeld met 4 personen. Voor ons alle 4 het eerste potje. Dus af en toe de handleiding erbij om nog eea uit te zoeken. Vonden het alle 4 een leuk bordspel wat zeker een keer herhaald gaat worden. We hebben enkel met de basisspel gespeeld. Rest me daar nog 1 vraagje over. Je eerste actie is het bepalen van de versnelling van je auto. Mag je voordat je deze versnelling bepaalt je 7 kaarten bekijken? Wij hebben dit gisteren wel gedaan. Maar vonden dit achteraf eigenlijk best gek omdat je vrijwel geen fout kan maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:05
anandus schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:53:
Hansa Teutonica Big Box is vandaag €20 bij White Goblin Games (plus €6,95 bezorgkosten).

Volgens mij een hele goede deal :) (als je van euro's houdt)

Gisteren voor het eerst een potje Akropolis gespeeld. Een heerlijk, relatief kort (half uurtje), tegellegspel a la Cascadia. Vond het heel fijn wegspelen, deze komt zeker vaker ter tafel.
Jammer dat ik het nu pas lees!

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:57
Thrace Grumble schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:32:
[...]

Even een heel oud bericht ophoog schoppen ;) Bevalt de tafel nog? Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren en kom ook bij deze meubelmaker uit :)

Twee vraagjes: ik las op de website van de maker zelf dat de basis armleggers en poten van massief eikenhout zijn. Hoe zit het met de dekpanelen, de bodemplaat en de accessoires? Is dit gefineerd MDF of ander materiaal? Zo ja, weet je ook waarom dit niet eiken is?
Eerder dit jaar zat ik ook te fantaseren over een game-tafel, maar ik liep toch wel aan tegen hoe duur het is + je kan hem niet even opzij zetten... ik kwam toen deze kickstarter tegen. Misschien nog iets om te overwegen, mochten ze na de kickstarter verder gaan met het project:

Foldable gaming table

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Findail schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:00:
[...]

Eerder dit jaar zat ik ook te fantaseren over een game-tafel, maar ik liep toch wel aan tegen hoe duur het is + je kan hem niet even opzij zetten... ik kwam toen deze kickstarter tegen. Misschien nog iets om te overwegen, mochten ze na de kickstarter verder gaan met het project:

Foldable gaming table
dan kan je toch bijna net zo goed een camping tafel pakken imho...zeker voor die prijs

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:57
Waarschijnlijk/ misschien wel ja... ik ga het zien als hij (op tijd?) in mei geleverd gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Thrace Grumble schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:32:
[...]

Ja, nog steeds heel erg.
Ik weet niet of je in de buurt van hem woont, maar je kan ook gewoon eens langs gaan om te orienteren en te kijken en wat vragen te stellen. Dat heb ik toen ook gedaan.
De dekpanelen zijn ook van eikenhout volgens mij. De bodemplaat niet, maar dat zie je eigenlijk niet doordat er iets overheen ligt waarop je speelt. De accessoires zijn allemaal van hetzelfde materiaal.

Je kan hem ook een mail sturen met je vragen, super vriendelijke man en reageert snel. Dat was mijn ervaring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Was weer een mooie week voor wat toffe spellen doordat ik vrij was. Eerst woensdag Nucleum en Hegemony gespeeld. Nucleum is een van de toppers van dit jaar wat mij betreft.
Hegemony had ik altijd al met een schuin oog naar gekeken. Het leek me een erg tof spel, maar ik speel niet heel vaak met 4 spelers en met 3 is het ok en met 2 is het niet best van wat ik lees.
Toch afgelopen week met 2 vrienden gespeeld waarvan 1 hem had. Dik verloren en heb nu achteraf wel door wat ik fout heb gedaan, maar het is wel een super uniek spel zeg! Blij dat ik hem een keer heb gespeeld.
In dit spel speel je 1 van de 4 klasses in de maatschappij. De working class, middle class, capitalists of de staat. Ik speelde de middle class, maar achteraf schijnt dat een van de pittigere te zijn. :P
Alles heeft invloed op elkaar in het spel en het zit wel ingenieus in elkaar. Helaas wel een super lang spel, inclusief uitleg waren we 4 uur en 45 minuten onderweg.

Gisteren een 7 speler pot TI4 met PoK gespeeld. Aanwezig in het spel waren Federation of Sol, The Naaz-Rokha Alliance, The Ghosts of Creuss, The Titans of Ul, The Universities of Jol-Nar, Sardakk N'Orr en ik speelde met The Clan of Saar.
Van de 7 mensen waren er 3 die het pas 1x eerder hadden gespeeld dus die moesten er wel even inkomen. Hierdoor werden ook wel keuzes gemaakt die zeg maar interessant te noemen waren. :P

Ik ging vrij aardig en ook de Naaz-Rokha waar ik naast zat gingen goed. We hadden een leuke alliantie en zaten elkaar niet heel erg in de weg.
Ik wist denk ik in ronde 2 op Mecatol Rex te komen en kon daar met mijn moving Spacedock aardig produceren waardoor ik stevig stond.

Totdat tijdens de Agenda Phase deze kaart getrokken werd. :/ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH25hnM6eNuyvPkUv0Xs26TAlfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPHHPBhN8M0FcHb7G8gRl8Gw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had aardig wat stemmen, maar uiteraard lang niet genoeg. Ik kreeg in ieder geval wel de kans om mijn eigen lot te bepalen maar gooide 5. :-(

Dit was de situatie ervoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aivi72OIADeqYEs8hoBYULbOiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x5yIer3IJtbem3qNdfaQ4mR.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was de situatie erna. :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLGGisTvUh8pb4PWO2DtW13vRys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlxLDXjuGfUUoGIiMp2uuPKK.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas, all part of the game, maar hierdoor lag mecatol weer open. Gelukkig kon ik in diezelfde ronde door een relic een gratis tech researchen. Ik ging voor War Suns. Dat zorgde er binnen mum van tijd voor dat ik weer een aardige vloot had samengesteld en het duurde niet lang voordat ik weer on track was.

Na een aantal rondes stond de score op 9 voor mij en 8 voor de Naaz-Rokha speler die Imperial had geclaimd. Ik had Leadership.
Ik probeerde hem van winnen af te houden door een planeet van hem af te snoepen die hij nodig had om 2 punten te scoren, maar dat was nog niet genoeg. Gelukkig kreeg ik een aantal mensen mee aan tafel die ook nog wilden proberen te scoren en hem van punten af te houden zodat ze nog kans zouden kunnen maken. Ik had geen zicht op mijn laatste punt vanuit het oogpunt van de tafel, echter had ik een secret objective waarmee ik een battle moest winnen met mijn flagship.

De een na laatste speler die voor Naaz-Rokha aan de beurt was speelde een actiekaart waardoor de Naaz-Rokha een planeet moest exhausten waardoor hij in zijn beurt de benodige punten niet kon scoren. We gingen weer verder en de Naaz-Rokha speler kon in die verloren beurt wel de planeet weer omdraaien. Ik kon er niets meer aan doen en we gingen de tafel rond totdat we weer bij de Naaz-Rokha speler kwamen. Ik dacht hij wint hem, maar op dat moment wordt een fantastisch getimede Coup d'Etat gespeeld.

Die kaart zegt: When another player would perform a strategic action: End that player's turn; the strategic action is not resolved and the strategy card is not exhausted.
Waardoor hij weer zijn punten niet kon scoren.
Hierdoor kom ik daarna aan de beurt, ik activeer een systeem met maar 1 cruiser van een tegenstander, ga daarheen met mijn flagship, warsun en nog wat schepen, win die battle en scoor zo mijn laatste benodigde puntje voor de overwinning.

De Naaz-Rokha speler was not amused, maar toch lekker om de overwinning binnen te slepen. >:)
Blijft een fantastisch spel in mijn ogen. Uiteindelijk bijna exact 7 uur over gedaan, niet gek met 7 spelers volgens mij.

Nog wat foto's van tijdens het spel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCjbQUsSm5AQM7WTtpbNs0icGrA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqMBdBwmMQmHKL28UUwVf17z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHmL4JczSGFIxEa8jWII-8O9QFg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmMPPrPyGI4mVRpQCy0oku74.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1pdBpC6YAvaIbcmXA60-vzK2Po=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoSlj3SHrNqi7fCRKatRPTSf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7A648XSf_prB1dQBJ4GYKYFwl8k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KULkXA6Uq7Hm1tMjpkkJ09wU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98NLhVnTwlJulAeaNFLTqV8QObw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70r3iSn50DQzf2LoCiEMkdgm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR9KVqBbr33DYGBKalZ_d-ueh-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feJzseo55GYSAG9WhML7nwEi.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

MADG0BLIN schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:00:
[...]

Ja, nog steeds heel erg.
Ik weet niet of je in de buurt van hem woont, maar je kan ook gewoon eens langs gaan om te orienteren en te kijken en wat vragen te stellen. Dat heb ik toen ook gedaan.
De dekpanelen zijn ook van eikenhout volgens mij. De bodemplaat niet, maar dat zie je eigenlijk niet doordat er iets overheen ligt waarop je speelt. De accessoires zijn allemaal van hetzelfde materiaal.

Je kan hem ook een mail sturen met je vragen, super vriendelijke man en reageert snel. Dat was mijn ervaring.
Goed om te horen dat hij je nog bevalt :). Ik ga hem mailen, dank je!
Findail schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:00:
[...]

Foldable gaming table
Op zich heb ik er al één, zelfgemaakt van een Bjursta, deze heb ik op zolder staan (zie eerdere post ergens in dit topic). Nu ben ik juist op zoek naar een tafel die ik ook als eettafel wil gebruiken en ik de keuken neerzet. Dus dan kom je al gauw bij zo’n andere tafel uit. Toch bedankt!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er iemand een co-op spel voor 2 personen kunnen aanraden? Het zou een kado zijn voor mijn ouders, dus liefst een spel dat tof is als het ook met 2 personen gespeeld wordt. Ze hebben enige ervaring in eerdere bordspellen.

Spirit Island is een goede maar was wat te ingewikkeld voor mijn vader toen hij het eens speelde.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:00:
Zou er iemand een co-op spel voor 2 personen kunnen aanraden? Het zou een kado zijn voor mijn ouders, dus liefst een spel dat tof is als het ook met 2 personen gespeeld wordt. Ze hebben enige ervaring in eerdere bordspellen.

Spirit Island is een goede maar was wat te ingewikkeld voor mijn vader toen hij het eens speelde.
Heb 'm zelf nog niet gespeeld, maar Sky Team is een co-op voor 2 spelers:
https://boardgamegeek.com/boardgame/373106/sky-team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:44

Ik speel graag 7 Wonders Duel met m’n moeder. Beetje in de categorie ‘Easy to learn, hard to master (de goeie strategie).
Een chill spelletje zoals Azul werkt ook altijd goed.

Never mind, las co-op niet zo goed.

Als Spirit Island teveel is, dan wellicht Sleeping Gods?

[ Voor 7% gewijzigd door PaulBloem op 02-01-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:56

Niet om flauw te doen, maar even zoeken in dit topic/forum op '2 spelers' en je hebt behoorlijk wat resultaten.
Deze vraag wordt bijna elk kwartaal wel een keer gesteld met veelal dezelfde suggesties als resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door m181087 op 02-01-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
m181087 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:31:
[...]

Niet om flauw te doen, maar even zoeken in dit topic/forum op '2 spelers' en je hebt behoorlijk wat resultaten.
Deze vraag wordt bijna elk kwartaal wel een keer gesteld met veelal dezelfde suggesties als resultaat.
De vraag gaat nu specifiek om co-op voor 2 spelers. Dus suggesties als 7 wonders duel gaan hier dan niet op.

Ik denk trouwens dat de meeste co-op spelers wel goed te doen zijn met 2 spelers, het is wellicht meer de vraag welk thema iemand aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Exocet schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:37:
[...]

De vraag gaat nu specifiek om co-op voor 2 spelers. Dus suggesties als 7 wonders duel gaan hier dan niet op.

Ik denk trouwens dat de meeste co-op spelers wel goed te doen zijn met 2 spelers, het is wellicht meer de vraag welk thema iemand aanspreekt.
Sherlock Holmes consulting detective reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:29
The Game is een simpel co-op kaartspel. Heel toegankelijk en vermakelijk voor een puur kaartspel.
Coop spellen die erg bekend zijn, en prima ook met 2 spelers gespeeld kunnen worden: Pandemic (en andere Matt Leacock coopspellen), Andor, Robin Hood...

En Paleo schijnt ook goed te zijn, maar minder regel-heavy dan Spirit Island.

En ik ben biased, maar recent in NL uitgegeven is The Big Five, rondrijden in een park om dieren te spotten en branden te beheersen met een actiepunten systeem.

Op board game geek een ranking van alle spellen met de tag coop:
https://boardgamegeek.com...chanic?pageid=1&sort=rank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21

Het staat bij ons nog op de backlog, maar misschien is Paleo leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:01
Dammit, nu heb ik verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Oplossing gevonden: Verkocht op Marktplaats voor €30 :D

Ik zag ook dat iemand er €75 voor vroeg op MP. Weet niet of ik er dan te weinig voor gevraagd heb of die ander een onrealistische prijs vroeg. Ik vond €30 wel mooi eigenlijk, gezien wat ik voor MoM2E betaald had ..

Hier weinig gespeeld de laatste tijd. Druk, met kerstmis, oud & nieuw, etc, dus weinig tijd gehad om een bordspel ter tafel te krijgen. Gelukkig is alles weer normaal, dus hoop binnenkort eindelijk Heat uit te proberen! En Sleeping Gods staart me ook aan vanaf de shelf of shame. En uiteraard MoM2E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 16:07
Na jarenlang wachten staat Divinity Original Sin the boardgame binnenkort eindelijk op de stoep. Ik kan niet wachten om het te spelen.

Nog andere die meedoen aan dit kickstarter project? Hebben jullie het spel al in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:58
shalaka schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:56:
Na jarenlang wachten staat Divinity Original Sin the boardgame binnenkort eindelijk op de stoep. Ik kan niet wachten om het te spelen.

Nog andere die meedoen aan dit kickstarter project? Hebben jullie het spel al in huis?
Ik kwam er helaas (veel) te laat achter dat hier een boardgame van is ontwikkeld. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 17-09 21:29
@Verwijderd

Ik zie pandemie nog niet voorbij komen als tip. Dus noem ik 'm maar even.

Eenvoudige co-op waarbij het basisspel moeilijker kan worden gemaakt door meer epidemieën toe te voegen aan de trekstapel.
Als het thema hen aanspreekt, dan kunnen ze even vooruit met dit spel met uitbreiden en zelfstandige varianten. Met als het ultieme summum pandemic legacy season 1.

Maar wat eerder werd vermeld door @Exocet , ik zou er eentje zoeken met een thema dat hen aanspreekt. (En voor de zekerheid de ervaringen op bgg checken).

[ Voor 27% gewijzigd door Adam1980 op 03-01-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Even de stats voor 2023 erbij gehaald: 317 plays. Net Iets minder dan in '22, maar ook wel logisch aangezien er een paar spellenavonden geannuleerd werden.

Het voornemen voor dit jaar is om wat meer oudere spellen van de plank te halen. Dat hebben we de voorbije dagen al in de praktijk omgezet met Brugge, Vikings en Merkator.

Aan de 'nieuwe' kant hebben we Cat in the Box uitgeprobeerd. Dat is echt een intrigerend spelletje, het is geen sinecure om je hand zo te managen dat je elke beurt een kaart kunt spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:59:
Even de stats voor 2023 erbij gehaald: 317 plays.
Ik kom op 464 uit, en dat zijn dan alleen de spellen uit mijn collectie. Daar zitten er nog een stapel bij met spellen van anderen. Dus ik denk dat ik voor 2023 de 500 wel eens aangetikt kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:41:
[...]
Ik kom op 464 uit, en dat zijn dan alleen de spellen uit mijn collectie. Daar zitten er nog een stapel bij met spellen van anderen. Dus ik denk dat ik voor 2023 de 500 wel eens aangetikt kan hebben.
Ik heb dit jaar wel meer solo gespeeld, maar dat is dan weer een direct gevolg van de redenen waarom we minder in gezelschap gespeeld hebben. Benieuwd wat 2024 brengt, ook op het vlak van nieuwe titels. Ik heb wel een paar spellen op mijn watchlist, maar niets dat ik écht wil hebben (buiten Barcelona dan, maar dat is al so last year :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:58:
[...]

Ik heb dit jaar wel meer solo gespeeld, maar dat is dan weer een direct gevolg van de redenen waarom we minder in gezelschap gespeeld hebben. Benieuwd wat 2024 brengt, ook op het vlak van nieuwe titels. Ik heb wel een paar spellen op mijn watchlist, maar niets dat ik écht wil hebben (buiten Barcelona dan, maar dat is al so last year :+ ).
Ik wil dit jaar eens wat meer van m'n spellen solo proberen. Ik heb er best een aantal die een goede solomodus hebben, maar vaak haak ik af met automa-kaarten. Dat trekt me op een of andere manier niet echt. Maar dingen als Terraforming Mars en It's a Wonderful World vind ik dan weer erg leuk.

Van de week Heat geprobeerd, met 5 AI tegenstanders. Dat werkt nog best netjes gebalanceerd, al had 1 autootje de pech bijna gelapt te worden door de uiteindelijke nummer in na 3 rondes. Maar winnen van alle 5 lijkt me nog best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 09:55
Oxigeon schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 07:44:
[...]
Gisteravond begonnen met de Crimibox "the Gambler". We zijn er rond 20.45 mee gestart en waren rond 23.30 klaar. Zeer leuke "escape room" die je thuis speelt met de voorwerpen die ze je toe sturen. Dmv internet/facebook/instagram en de nodige voorwerpen moet je het netwerk van The Gambler blootleggen. Zeer leuk gemaakt met echte websites die je moet bezoeken etc. Alle 4 vonden we het zeer leuk opgezet. Indien je een hulp nodig hebt is het een kwestie van chatten met een "computerbot" en je kan zo weer verder. Je bepaalt zelf hoeveel hints je wil hebben en hoe ver ze je moeten helpen.
Klinkt leuk, bedankt voor de tip!

Is dit herspeelbaar, oftewel ook over te nemen van iemand die het al gespeeld heeft?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

louzy82 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:56:
[...]

Klinkt leuk, bedankt voor de tip!

Is dit herspeelbaar, oftewel ook over te nemen van iemand die het al gespeeld heeft?
Helaas niet. Ik heb 1x iets moeten "vernietigen". Maar kan dit eventueel herstellen. Ga wel proberen om dit te doen zodat ik hem zou kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
HellPunk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:59:
Even de stats voor 2023 erbij gehaald: 317 plays. Net Iets minder dan in '22, maar ook wel logisch aangezien er een paar spellenavonden geannuleerd werden.
Nice. Ik mag niet klagen over afgelopen jaar.
578 plays van 192 verschillende spellen waarvan er 105 nieuw voor me waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oxigeon schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:00:
[...]

Helaas niet. Ik heb 1x iets moeten "vernietigen". Maar kan dit eventueel herstellen. Ga wel proberen om dit te doen zodat ik hem zou kunnen verkopen.
Oh, dat is goed om te weten en ook nieuw, vziw. De meeste crimiboxen die ik heb gespeeld hebben niet iets dat kapot moet.

Op Marktplaats staan er vaak verschillende crimiboxen, al koop ik ze ook vaak direct op de site als ze een goede aanbieding hebben.

Meestal in een of twee avonden uit te spelen. Het is altijd wel leuk gedaan met 'nieuwsberichten' op YouTube, websites, sociale media om door te spitten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Ik heb deze week eindelijk Air, Land & Sea kunnen spelen, die ik in december van de goedheiligman heb gehad. Het spel laat zich makkelijk uitleggen, heeft nauwelijks set-up en speelt lekker vlot weg zonder al te simpel te worden. Ik ben er blij mee in ieder geval.

Ook hebben het eerste scenario van Marvel Zombies gedaan. Qua gameplay verschilt het volgens mij maar weinig van de andere Zombicide games (al zijn de helden nu de zombies terwijl random S.H.I.E.L.D. agents de rol van hersenloos kanonenvoer vervullen) maar als lezer van de comics kon ik er toch wel van genieten.

Ten slotte hebben we Imperial Miners gespeeld. De gameplay loop was best leuk, maar ik had wel het idee dat we net zo goed de stapeltjes kaarten hadden kunnen verdelen om het vervolgens thuis in ons eentje te spelen. Er was geen enkele interactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

anandus schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:11:
[...]

Oh, dat is goed om te weten en ook nieuw, vziw. De meeste crimiboxen die ik heb gespeeld hebben niet iets dat kapot moet.

Op Marktplaats staan er vaak verschillende crimiboxen, al koop ik ze ook vaak direct op de site als ze een goede aanbieding hebben.

Meestal in een of twee avonden uit te spelen. Het is altijd wel leuk gedaan met 'nieuwsberichten' op YouTube, websites, sociale media om door te spitten, etc.
We wisten inderdaad niet wat we moesten verwachten van deze box. Maar was echt heel leuk om te doen. Van krantenknipsels tot een voetbalveld. Alles zit bijgevoegd. "Vernietigen" is misschien niet het juiste woord. Maar ik wil er niet meer over kwijt om de pret niet te willen bederven voor anderen.

Veel wordt inderdaad ondersteund dmv youtube video's die door hun zelf gemaakt zijn. Audiofragmenten, films... je krijgt zelfs als politie zijnde een compleet geschreven tekst van wat wordt verteld in de verhoren etc.

Mocht je ergens vastzitten dan druk je op een knopje in de geautomatiseerde chat wat ze gebruiken en je kan om een tip vragen. Deze tips helpen je steeds een beetje verder. Zodat je ook niet meteen het antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Ik wil dit jaar eens wat meer van m'n spellen solo proberen. Ik heb er best een aantal die een goede solomodus hebben, maar vaak haak ik af met automa-kaarten. Dat trekt me op een of andere manier niet echt. Maar dingen als Terraforming Mars en It's a Wonderful World vind ik dan weer erg leuk.

Van de week Heat geprobeerd, met 5 AI tegenstanders. Dat werkt nog best netjes gebalanceerd, al had 1 autootje de pech bijna gelapt te worden door de uiteindelijke nummer in na 3 rondes. Maar winnen van alle 5 lijkt me nog best lastig.
Als het beslissingsproces van de automa maar gestroomlijnd is maakt het mij verder niet zoveel uit hoe het uitgevoerd wordt. Ik vermijd wel 'beat your own scores' en automa's met een heel eigen ruleset zoals Gùgōng.

Gisteren heb ik Marrakesh nog solo gespeeld tegen de 'eenvoudige' bot. Die doet niet meer dan elke ronde wat keshi's wegnemen, daar heb je dus weinig werk aan. De gewone bot heeft een eigen bord en wat ingewikkeldere regels, om die te spelen moet ik eerst het basisspel goed onder de knie krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Als het beslissingsproces van de automa maar gestroomlijnd is maakt het mij verder niet zoveel uit hoe het uitgevoerd wordt. Ik vermijd wel 'beat your own scores' en automa's met een heel eigen ruleset zoals Gùgōng.
Gugong heb ik nog nooit solo gedaan. Heb 'm al wel een tijd liggen, maar me daar nog nooit aan gewaagd. Dit jaar toch maar eens proberen, al is het maar om te kijken hoe dat dat werkt.

Simpel beat your own score iswel wat saai, ik wil wel minimaal een ondergrens hebben, of een echt doel om te halen. Niet dat je het eerste potje 42 punten haalt en dan eigenlijk nog steeds niet weet of dat zinnig was of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
smeaggie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:35:
Hebben jullie ook suggesties als je spelers zoekt? Ik ben verhuisd naar Zeeland en zoek iemand om specifiek High Frontier 4 All eens mee uit te diepen. Mijn vrouw is niet weg van het thema en het duurt haar ook iets te lang...
Hoi, ook import in Zeeland hier, heb inmiddels een groot netwerk aan mensen om zware games mee te spelen kan ik wel zeggen:)

Tip: laatste dinsdag vd maand is er een boardgameavond in cafe Bommel in Middelburg, leuke manier om andere boardgamers te ontmoeten. PM me maar voor vragen ;)
maartend schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 02:21:
[...]

Het is zeeland. Daar zitten as far as i know dergelijke zaken niet
Helaas is spellenwinkel de Burcht in Middelburg (games, warhammer, LARP alles deden ze) een paar jaar terug gesloten :-(

Nu verkoopt alleen de Drukkery op de markt nog een goede selectie aan spellen. En er is een zaakje in Goes geloof ik. Er zijn wel maandelijkse bordspelavonden in lokale horeca in diverse steden, plus Warhammer en D&D netwerkjes etc.

[ Voor 28% gewijzigd door _Anvil_ op 08-01-2024 15:01 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7_z5w9snIYTFo_T7No9ICJgxno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkUJ1pwB9Ss8KKUY9LEU2fX7.jpg?f=fotoalbum_large

afgelopen weekend ons jaarlijkse Cabin in the Woods boardgame weekend gehad.
Was weer vermakelijk, weer veel gespeeld.

o.a.

Mansions of Madness (epische pot van 6 uur die we wel wonderbaarlijk in 1 keer gewonnen hebben. Meest verrassende scenario tot nu toe (Rising Tide).
Salem 1692 (leuke Weerwolf achtig spel maar dan met heksen)
Gay Sauna (hilarisch)
Don't get Got! (liep het hele weekend op de achtergrond door)
Cluedo (als retro opener)
Hellapagos
Cartographers
Railroad Ink
Pandemic (in Team Mode, weer eens wat anders)
Hike!
Letters from Whitechapel
Escaperoom
Unfathomable (ok vrij snel weer gestopt vanwege tijdgebrek) (Daarbij wel het idee ontstaan voor het "Grote Cthulhu weekend": Starten met Eldritch, dan de boot op met Unfathomable, aangekomen in Arkham en dus verder met Arkham om te eindigen in het Mansions of Madness )

Was weer een prima weekend, met 8 personen altijd even kijken welk spel kan of improviseren, maar komt altijd goed. En genoeg fillers mee voor de overgangsmomenten.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Wat een leuk idee, zo'n bordspel weekend in de (spotgoedkope) periode januari, ga ik voor 2025 doen :)

In ons geval zal het echter uitdraaien op een potje War Room 2.0 of TI4 full monty (7 player PoK) verspreid over 2 dagen, dus geen stapels spellen tot het plafond nodig ;)

In other news: zag dit leuke filmpje van Shelfside op youtube. Games die heel goed zijn, maar na ze 1 keer ervaren te hebben geloof je het wel, ken je dat? Deze lijst had ik zelf zo kunnen schrijven, op een paar games na die ik niet ken.

Gloomhaven fatique is bij mij echt een ding, ik hoef na een nooit afgemaakte campaign GH original en een full campaign JotL (beide 4 player) echt niet ook nog Frosthaven te spelen. Too many games and too little time. Tegen een nieuwe campaign Oathsworn kon ik echter geen nee zeggen, wat een game zeg!

Verder vind ik Wingspan echt dodelijk saai qua theme en veel te solo.

Sidereal Confluence hebben we 1 keer gespeeld met een groep van 7, maar dat is voor mij (en de meeste anderen) afdoende as in "we hebben het een keer ervaren, cool, maar met die investering aan tijd en playercount doen we volgende keer liever wat anders" Was ook imho teveel een (leuke) chaos resulterend in een vage a symmetrische victory points salad aan het einde, de investering aan tijd en meerdere plays voor je dat echt strak hebt is dan toch wel flink.

GoT the board game heeft prachtige mechanics, maar is tegelijkertijd een slugfest zonder einde om 7(?) fortresses vast te houden voor de win. Doe me dan de clean 10 victory point van TI4 maar als win conditie. In 2013 nadat ik het net had gekocht vond ik dit spel overigens geweldig.. nu te veel concurrentie.

Root moet ik nog spelen, wil ik graag nog eens doen.

Lords of waterdeep: geleend van iemand, deze (terechte) classic 2 keer gespeeld en daarna terug gegeven. anno 2023 niets bijzonder meer.

Eclipse heb ik nu 3,5 keer gespeeld en ik ben er zeker nog niet op uitgekeken, bovendien voelt het als een snelle, strakke euro als je TI4 gewend bent :P

Ik moet de flamewars in de comments section nog lezen :P

[ Voor 10% gewijzigd door _Anvil_ op 08-01-2024 16:38 ]

Pagina: 1 ... 147 ... 159 Laatste