Is het ook de moeite waard voor een stel introverte mensen die niet snel contact legt met nieuwe mensen. En ook niet gaan voor de koop van spellen, omdat de shelf of shame eerst wat leger moet worden?artjan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:51:
Wie gaat komend weekend naar het Spellenspektakel 2023? Je kan in ieder geval een hoop auteurs vinden bij stand 1040 (indie plaza) en 1039, het Spellenmaakgilde auteursplein. Dit jaar iets groter dan vorig jaar en helemaal vol geboekt! En het is altijd leuk om te spreken met elkaar over spellen maken. Dus welkom!
Ik sta daar met het spel 'GRUNN' (en als mede organisator). Daarnaast zal ik ook bij MNKY Entertainment buurten. Daar kan je van onze hand een cooperatief familiespel spelen 'The Big Five'. Of een kaartspel die wat pittiger is (voor de meer veelspelers): 'Obelisk' (set collection, slim ruilen en power ups die je de regels laten breken).
https://spellenspektakel.nl/uitgever/auteursplein/
Hee, lijkt ons wel. JA dus en dan gewoon lekker spellen spelen met beiden en dan weer verderTurralyon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:18:
[...]
Is het ook de moeite waard voor een stel introverte mensen die niet snel contact legt met nieuwe mensen. En ook niet gaan voor de koop van spellen, omdat de shelf of shame eerst wat leger moet worden?
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar Imhotep Duel is ook echt leun voor met z’n tweeën. Dit voorjaar tijdens een White Goblin sale gekocht voor weinig, dus misschien komt ie nog wel eens in de aanbieding.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:19:
Iemand nog een aanrader voor een 2 speler spel met historische setting wat max. 20 gaat kosten?
Het is makkelijk neer te leggen en ook wat eenvoudiger dan bijvoorbeeld 7 Wonders Duel. Maar je moet nog wel een beetje nadenken en kunt je tegenspeler ook wel goed dwarsbomen.
Mocht je nog iets anders zoeken: Star Realms blijft een van mijn favorieten.
Een van de redenen waarom ik twijfel is de reiskosten inclusief kaartjes toch al snel de 70 euro aantikt. En dat vind ik dan weer een hoop geld voor een verkoopsbeurs waar je met een beetje geluk een spelletje kan spelen dat je nog niet gespeeld hebt.maartend schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:10:
[...]
Hee, lijkt ons wel. JA dus en dan gewoon lekker spellen spelen met beiden en dan weer verder
Laatste week alweer van de Witcher Path of Destiny campagne. Op zich nu wel redelijk gevuld met stretchgoals, hoewel ze wel een beetje all over the place zijn qua character minis. Hoop daar nog wel wat aanvulling in te zien met andere bekende characters uit boeken en games.
De Ronin stand-alone is dan ook niet mijn kopje thee, maar hij blijft waarschijnlijk wel exclusief..
Wel een leuke aanvulling qua mini's op Old World, hoewel de gameplay dan weer totaal anders gaat zijn.
De Ronin stand-alone is dan ook niet mijn kopje thee, maar hij blijft waarschijnlijk wel exclusief..
Wel een leuke aanvulling qua mini's op Old World, hoewel de gameplay dan weer totaal anders gaat zijn.
Als je niet teveel van grote drukte houdt, dan is de 3x per jaar Ducosim spellenbeurs wellicht interessant. Veel minder te doen, ook veel minder prikkels. Vorig jaar was SpellenSpektakel uitverkocht op zaterdag (zondag is dus rustiger), ik vermoed dit jaar ook top drukte.
Ouch. Ik ga enkel naar beurzen in de buurt. Spel en zomerspelTurralyon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:45:
[...]
Een van de redenen waarom ik twijfel is de reiskosten inclusief kaartjes toch al snel de 70 euro aantikt. En dat vind ik dan weer een hoop geld voor een verkoopsbeurs waar je met een beetje geluk een spelletje kan spelen dat je nog niet gespeeld hebt.
Ik zit eraan te denken om Sleeping Gods aan te schaffen, maar zit in dubio in welke taal.
Enerzijds koop ik mijn spellen meestal in het Nederlands (zodat mijn kinderen het ook kunnen spelen, evt met versimpelde regels), anderzijds zie ik dat Sleeping Gods via Forteller volledig gesproken is, en dat lijkt mij ook wel interessant.
Heeft iemand ervaring met Forteller? Met Sleeping Gods of misschien met een ander spel, bijv Gloomhaven? Hoe is het?
Enerzijds koop ik mijn spellen meestal in het Nederlands (zodat mijn kinderen het ook kunnen spelen, evt met versimpelde regels), anderzijds zie ik dat Sleeping Gods via Forteller volledig gesproken is, en dat lijkt mij ook wel interessant.
Heeft iemand ervaring met Forteller? Met Sleeping Gods of misschien met een ander spel, bijv Gloomhaven? Hoe is het?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ter info voor de geïnteresseerden onder ons. Sky team is online te koop bij verschillende winkels (Lotana, Spelspul). Verwacht dat ze vrij snel gaan.
Wij gebruiken Forteller voor Frosthaven. Hoewel de voice acting best oké is, werkt de app niet altijd even lekker. Dat komt doordat ze alleen streamen (om te voorkomen dat mensen de audio gemakkelijk kunnen downloaden en op die manier illegaal zouden verspreiden).anandus schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:24:
Ik zit eraan te denken om Sleeping Gods aan te schaffen, maar zit in dubio in welke taal.
Het gebeurt dus regelmatig dat het niet lukt om te starten met afspelen. Als het eenmaal loopt, dan gaat het wel goed.
Dat gezegd hebbende, het is wel een leuke toevoeging. Zeker beter dan dat iemand anders het voorleest.
Xbox Live: Chevalric
Trouwens nog een tip voor 1vs1.
Radlands, snel klaar te zetten, echt hard tegen hard, kan elk moment afgelopen zijn voor jou en voor je tegenstander.
Alleen niet historisch , maar juist Post-apocalyptisch.
Wel mijn favoriete 1vs1 met 7 wonders duel en Dice throne.
Radlands, snel klaar te zetten, echt hard tegen hard, kan elk moment afgelopen zijn voor jou en voor je tegenstander.
Absoluut mee eens.DaWayne schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:59:
Trouwens nog een tip voor 1vs1.
Speel heel graag ook 7 wonders duel en Jaipur, patchwork, schotten totten etc.
Normaal heb ik niks met post apocalyptisch maar was wel benieuwd naar Radlands, dus eerst gewone kale versie begin dit jaar gekocht en was na paar potjes al hooked, wat een geweldig spel.
Dus uiteindelijk voor de luxe versie gegaan met playmats etc.
Spel is hard en weinig subtiel, gewoon die ander letterlijk afmaken, maar o zo heerlijk
Het was gisteren gezellig op Spellenspektakel:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SOzd1LD4LYwKiqZRn0XvmC5V.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R06srvW1O7Nx4PwcpAhaZXRU.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H0FAugAuH94Gd6GNlQwtND62.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8bJfZyLaGEdlby8iombCVQmR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YjqGGc9UObIyI5wBfEqjZqGL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MOJl7rjZnqQ0JsikAupRgzM8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CX7n2p2Yk6i9YwCPXXM2qrha.jpg?f=user_large)
Qua aankopen heb ik me goed in kunnen houden:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SOzd1LD4LYwKiqZRn0XvmC5V.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R06srvW1O7Nx4PwcpAhaZXRU.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H0FAugAuH94Gd6GNlQwtND62.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8bJfZyLaGEdlby8iombCVQmR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YjqGGc9UObIyI5wBfEqjZqGL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MOJl7rjZnqQ0JsikAupRgzM8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CX7n2p2Yk6i9YwCPXXM2qrha.jpg?f=user_large)
Qua aankopen heb ik me goed in kunnen houden:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gPevFWIIftOO6NbnLEEP90Jh.jpg?f=user_large)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zaterdag ook weer naar het Spellenspektakel geweest, erg naar m'n zin gehad! We hebben wat kleine spelletjes gespeeld; Setup (gekocht), Beam Me Up (gekocht) en Qubo (ook gekocht). Daarnaast ook nog Hitster gekocht, dat is toch wel een erg leuke party game. Wilde ook heel graag Ticket to Ride Legacy hebben, maar toen ik om 11:15 bij de stand van 4 Your Games aankwam om die te kopen was de hele voorraad (2 pallets vol) al uitverkocht. Dat was toch wel echt een domper. Hadden graag wat meer spellen gespeeld, maar het was weer enorm druk overal.
Geen Spellenspektakel voor ons (iets te ver weg), maar wij hebben toch ook weer een leuk spellenweekend achter de rug. The Great Split werd algemeen goedgekeurd, zelf heb ik veel plezier beleefd aan solo plays van Draft & Write en Moon.
Draft & Write ligt in het genre van Clever: begint langzaam, maar als je eenmaal combo's begint te maken kun je heel veel gedaan krijgen. Het thema maakt het ook wel leuk om te spelen.
Moon is een tableau builder die niet meteen veel nieuws doet, maar de solo speelt wel erg vlot: je hebt een deck kaarten dat wat acties simuleert en punten scoort. Deze bot is zeker beter dan die van Villagers, het eerste spel van deze reeks.
Draft & Write ligt in het genre van Clever: begint langzaam, maar als je eenmaal combo's begint te maken kun je heel veel gedaan krijgen. Het thema maakt het ook wel leuk om te spelen.
Moon is een tableau builder die niet meteen veel nieuws doet, maar de solo speelt wel erg vlot: je hebt een deck kaarten dat wat acties simuleert en punten scoort. Deze bot is zeker beter dan die van Villagers, het eerste spel van deze reeks.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ben ook geweest. Voor het eerst. Dacht dat het wat rustiger zou zijn op een zondag maar het is blijkbaar wat langer geleden dat ik bij een hele drukke beurs ben geweest. Ondanks een leuke dag gehad met mijn gezin en de kinderopvang is echt een tijdelijke zegen. Heb alsnog niet alles gezien. Ik was gesloopt aan het eind van de dag door de prikkels en de hitte.
Ik merkte dat ik echt een noob ben als het om bordspellen gaat. Voor het eerst een miniature geschilderd en Haba spellen gekocht voor de kleine (Eenhoorn Flonkerglans Party voor Rosalie en Boomgaard met daarbij nog Regenboogbende "cadeau" gekregen) en een Tiptoi starterset, voor ons Small World of Warcraft.
Ik merkte dat ik echt een noob ben als het om bordspellen gaat. Voor het eerst een miniature geschilderd en Haba spellen gekocht voor de kleine (Eenhoorn Flonkerglans Party voor Rosalie en Boomgaard met daarbij nog Regenboogbende "cadeau" gekregen) en een Tiptoi starterset, voor ons Small World of Warcraft.
Vanavond een spel van mijn shelf of shame spelen.
Maar welke zal ik doen?
Op de shelf staat nog:
• Castles of Burgundy
• Agricola
• Viticulture Essential Edition
• Detective: A Modern Crime Board Game
• Dead of Winter
• Ark Nova (maar dat gaat het niet worden eventjes in een avond, denk ik
)
Maar welke zal ik doen?
Op de shelf staat nog:
• Castles of Burgundy
• Agricola
• Dead of Winter
Heeft iemand nog tips voor wat goedkopere (max €20), lichtere spellen voor 2-4 spelers?
Een aantal spellen die we nu spelen:
Qwixx
Vos in het bos
Patchwork
7 wonders duel
Qwixx
Vos in het bos
Patchwork
7 wonders duel
Een van de kleinere Ticket to Ride-spellen zoals https://boardgamegeek.com...113/ticket-ride-amsterdamJoop34 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:50:
Heeft iemand nog tips voor wat goedkopere (max €20), lichtere spellen voor 2-4 spelers?
Qwixx
Vos in het bos
Patchwork
7 wonders duel
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
TTR Londen en TTR New York zijn iets van twaalf euro bij Kruidvat.
Londen vind ik zelf de leukste.
Het hele weekend demo’s gegeven bij White Goblin Games (zaterdag Tiny Towns, zondag Terra Nova). Best leuk om te doen, al vonden mijn stembanden het iets minder 😁.
Vooral leuk om te zien hoeveel verschillende mensen je langs ziet komen: van jong tot oud, van metalheads tot kakkers. En vooral ook grappig om mensen bij Terra Nova glazig te zien kijken als je halverwege de uitleg bent 😂. Duidelijk niet iedereen is gewend aan complexere spellen.
Ik weet niet of ik het volgend jaar weer doe, maar was zeker een leuke ervaring!
Vooral leuk om te zien hoeveel verschillende mensen je langs ziet komen: van jong tot oud, van metalheads tot kakkers. En vooral ook grappig om mensen bij Terra Nova glazig te zien kijken als je halverwege de uitleg bent 😂. Duidelijk niet iedereen is gewend aan complexere spellen.
Ik weet niet of ik het volgend jaar weer doe, maar was zeker een leuke ervaring!
Zijn beide zo te zijn uitverkocht:anandus schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:25:
TTR Londen en TTR New York zijn iets van twaalf euro bij Kruidvat.
TTR Londen
TTR New York
In de winkels niet hoor! Zag zowel vanmiddag als zaterdag nog in twee verschillende winkelsGummie schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:26:
[...]
Zijn beide zo te zijn uitverkocht:![]()
TTR Londen
TTR New York
Was Terra Nova niet juist een soort simpelere versie van Terra Mystica?Chevalric schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:22:
En vooral ook grappig om mensen bij Terra Nova glazig te zien kijken als je halverwege de uitleg bent 😂. Duidelijk niet iedereen is gewend aan complexere spellen.
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 06-11-2023 19:42 ]
Ja, maar daardoor valt hij dus net tussen de twee grootste groepen in. Voor iemand die van complexere spellen houdt, is Terra Mystica (of Gaia Project of Age of Innovation) de betere keuze. Voor iemand die van lichtere spellen (Ticket to Ride, Pandemic) is Terra Nova weer te ingewikkeld.anandus schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:41:
[...]
Was Terra Nova niet juist een soort simpelere versie van Terra Mystica?
De enige doelgroep die dit interessant vindt, zijn de mensen die begonnen zijn met light/medium complexity en nu eens iets uitdagenders willen.
Maar goed, dit is mijn mening. Maar het spel is op het Spellenspektakel niet veel verkocht…
Botanik (wel alleen 2P)Joop34 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:50:
Qwixx
Vos in het bos
Patchwork
7 wonders duel
Mountain Goats
Keer op keer (1 & 2)
Guillotine
Point Salad / Point City
Sushi Roll (met wat geluk net €20)
Dizzle
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ik heb recentelijk weer Reef ontdekt. Dit speelt echt elk rondje anders en kan stiekem nog wat dieper zijn dan het in eerste opzicht lijkt. Heb het toendertijd voor 19 euro gekocht, weet niet of het nog beetje op voorraad is.Joop34 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:50:
Qwixx
Vos in het bos
Patchwork
7 wonders duel
En kan heel goed met 2 maar ook met 4.
Bij de spelvogel is ie nu 45.Oxigeon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:11:
[...]
HEAT staat bij mij ook echt op het verlanglijstje maar de vrouw lijkt dit spel helemaal niks. Denk omdat het thema "racen" is. Mij lijkt dit dan weer een topgame. Mechanics schijnen perfect te werken. Je kan hem solo spelen en inderdaad zoals gezegd je kan nog winnen als je achteraan ligt. Toch eens kijken of sinterklaas zo goed wil zijn dit jaar.
HEAT zijn ook talloze add-ons (lees: andere circuits) voor te downloaden op boardgamegeek. Dit kan deze game alleen maar naar nog een langere speelduur brengen. Helaas is deze nog nergens voor onder de 50 te krijgen. Anders zou ik hem meteen aanschaffen
Ik heb Splendor Duel op het Spellenspektakel gespeeld. Is wel zoals de naam zegt alleen voor 2 personen.Joop34 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:50:
Qwixx
Vos in het bos
Patchwork
7 wonders duel
De gewone Splendor is ook (regelmatig) voor rond de 20 te koop bij Amazon. Dat is dan misschien ook gewoon een optie…Gummie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:57:
[...]
Ik heb Splendor Duel op het Spellenspektakel gespeeld. Is wel zoals de naam zegt alleen voor 2 personen.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Ik heb Pandemic Legacy Season 1. Volgende week wilde ik hiermee beginnen.
Maar nu heb ik gisteren enigszins impulsief Season 0 gekocht.
Ik vraag me nu af: Welke kan ik beter eerst spelen?
1, omdat het het meeste lijkt op Pandemic en omdat het de eerste Pandemic Legacy is of 0 die, als ik het goed begrepen heb, verhalen een soort prequel is (ook al gaat het over spionnen)?
En nog een andere vraag: We gaan met z'n tweeën spelen, zijn er nog tips? Ik las bijv dat het misschien beter is om met 2 karakters per persoon te spelen?
1, omdat het het meeste lijkt op Pandemic en omdat het de eerste Pandemic Legacy is of 0 die, als ik het goed begrepen heb, verhalen een soort prequel is (ook al gaat het over spionnen)?
En nog een andere vraag: We gaan met z'n tweeën spelen, zijn er nog tips? Ik las bijv dat het misschien beter is om met 2 karakters per persoon te spelen?
Port Royal is een leuk, simpel kaartspel wat ik redelijk vaak meeneem als we een weekend weggaan of naar vrienden ofzo.Joop34 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:50:
Qwixx
Vos in het bos
Patchwork
7 wonders duel
Ik heb seizoen 1 en 2 gespeeld, 0 nog niet. Ik zou het spelen in volgorde van uitgave en dus beginnen met 1, want die lijkt het meest op het basisspel en het legacy-deel introduceert de nieuwe concepten per maand.anandus schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:07:
Seizoen 2 is een hele andere manier van spelen, ondanks dat het voelt als Pandemic is het wel echt een twist op hoe het spel werkt.
Daarnaast is er tussen seizoen 1 en 2 ook een overkoepelend verhaal, die waarschijnlijk doorgaat in seizoen 0. Als je eerst seizoen 0 gaat spelen zullen er zaken gebeuren die (waarschijnlijk) niet heel logisch zijn omdat je de andere seizoenen nog niet gespeeld hebt.
Co-op suggesties:Joop34 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:50:
Qwixx
Vos in het bos
Patchwork
7 wonders duel
Wij hebben ons uitstekend vermaakt met Hanabi. Op den duur ken je je partner echter zo goed dat je het eigenlijk bijna altijd wel 100% uitspeelt. Wat vervolgens wel leuk is om dan weer met iemand anders te spelen; de samenwerking loopt dan gelijk in de soep.
Daarnaast spelen we graag The Crew en dan vooral deel 2. Als je ze niet hebt zou ik alleen deel 2 kopen. Kan ook met z'n 2en maar stiekem vind ik hem met 3 leuker; als je met 2 speelt is er een "gedeeltelijk open" speler en dat geeft wel wat info weg waardoor de deduction game wat anders wordt.
Van Vos in het bos is ook een co-op variant die wij zelf leuker vinden dan de gewone. Je moet dan samenwerken om een pad af te leggen en steentjes te verzamelen, zie Vos in het bos duet.
Gewoon met 1 beginnen. Dat was de eerste en ook het meest logisch om mee te beginnen. 2 gaat verder waar 1 stopte. Maar je zou ook na 1, versie 0 kunnen spelen.anandus schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:07:
Zelf wel heel veel lol gehad met versie 1, echter 2 en 0 veel te lang over gedaan waardoor je helemaal uit het verhaal bent. Dat is niet leuk.
Je kan er voor kiezen om 2 karakters te gebruiken per persoon, maar het is ook prima met 2 te spelen en dan 1 karakter.
Hebben jullie ook suggesties als je spelers zoekt? Ik ben verhuisd naar Zeeland en zoek iemand om specifiek High Frontier 4 All eens mee uit te diepen. Mijn vrouw is niet weg van het thema en het duurt haar ook iets te lang...
Misschien eens langsgaan bij een lokale boardgame zaak? Afhankelijk waar je woont natuurlijk... Maak een praatje met het personeel. Vaak organiseren die nog wel eens avonden waarin men langs kan komen om wat te gamen. Zodra je wat mensen via daar kent gaat het vanzelf natuurlijk. Een miniwargaming zaak (40k, etc) werkt ook. De hobby heeft genoeg overlap.smeaggie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:35:
Hebben jullie ook suggesties als je spelers zoekt? Ik ben verhuisd naar Zeeland en zoek iemand om specifiek High Frontier 4 All eens mee uit te diepen. Mijn vrouw is niet weg van het thema en het duurt haar ook iets te lang...
Het is zeeland. Daar zitten as far as i know dergelijke zaken nietNotlupus schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:44:
[...]
Misschien eens langsgaan bij een lokale boardgame zaak? Afhankelijk waar je woont natuurlijk... Maak een praatje met het personeel. Vaak organiseren die nog wel eens avonden waarin men langs kan komen om wat te gamen. Zodra je wat mensen via daar kent gaat het vanzelf natuurlijk. Een miniwargaming zaak (40k, etc) werkt ook. De hobby heeft genoeg overlap.
Er is vast wel iets te vinden als je een beetje zoekt. Dit kostte me zo'n 30 seconden:maartend schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 02:21:
[...]
Het is zeeland. Daar zitten as far as i know dergelijke zaken niet
https://www.facebook.com/groups/SpellenhoekZeeland/
Welkom in de Spellenhoek Zeeland. Deze groep is bedoeld als ontmoetingsplek voor mensen die graag bord- en kaartspellen, war games en RPG's spelen in de regio. Je kunt in deze groep een oproep doen om een spel dat je leuk vindt met anderen te spelen of anderen over dit spel te vertellen.
Een 4,8 complexity rating op BGGsmeaggie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:35:
Dat is een fb groep. Ken ik ook. Maar winkels/zaken hier? Niet echtNotlupus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:13:
[...]
Er is vast wel iets te vinden als je een beetje zoekt. Dit kostte me zo'n 30 seconden:
[...]
Tja, de dichtsbijzijnde lokale boardgame zaak heb ik nog niet gevonden, denk dat ik dan snel een uurtje in de auto zit. Dat zou inderdaad wel een optie kunnen zijn.Notlupus schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:44:
[...]
Misschien eens langsgaan bij een lokale boardgame zaak? Afhankelijk waar je woont natuurlijk... Maak een praatje met het personeel. Vaak organiseren die nog wel eens avonden waarin men langs kan komen om wat te gamen. Zodra je wat mensen via daar kent gaat het vanzelf natuurlijk. Een miniwargaming zaak (40k, etc) werkt ook. De hobby heeft genoeg overlap.
Facebook wordt op mijn netwerk actief geblocked, beetje een principe dingetje. Ik zit natuurlijk ook wel te zoeken, zo heb ik wel een spellengroep gevonden in Breda, misschien daar maar eens heen. Is ook maar een uurtje met de auto. Kan nog een oproepje plaatsen op BGG zelf, maar zie dat het NL forum daar niet super actief is. Hier wordt meer gepostNotlupus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:13:
[...]
Er is vast wel iets te vinden als je een beetje zoekt. Dit kostte me zo'n 30 seconden:
[...]
Tja als je nog binnen 1,5 uur rijden zit (reken vanaf Goes voor het gemak)...FreeShooter schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:44:
[...]
Een 4,8 complexity rating op BGGDat is een serieus spel. Ik woon niet in de buurt maar ziet er gaaf uit.
Mocht je spelgroepen / spelers zoeken, de redelijk nieuwe website bordspelwereld heeft een pagina met clubs:
https://www.bordspelwereld.nl/
En op het forum van bordspelmania zie ik soms best vlot oproepen beantwoord worden, spelers vinden daar elkaar geregeld.
https://www.bordspelwereld.nl/
En op het forum van bordspelmania zie ik soms best vlot oproepen beantwoord worden, spelers vinden daar elkaar geregeld.
Vorige kreeg ik door een toevallige ruil Okanagan in handen. Recept: gelijke delen tegels leggen, area majority en set collection.
In je beurt leg je een tegel aan waar je dan meteen ook een gebouw op zet: een silo (1 punt), een schuur (2 punten) of een boerderij (3 punten). Als het gebied af is worden de resources binnen dat gebied verdeeld volgens het aantal punten dat elke speler in dat gebied heeft. Op het einde van het spel scoor je sets volgens drie persoonlijke doelkaarten (bvb. 3 punten voor elke set appels en steenkool) en twee publieke doelkaarten voor goud en sets van vier verschillende kleuren resources.
Het leuke is dat je een speciale actie krijgt als je de minderheid hebt in een gebied en die acties zijn soms waardevoller dan gewoon meer resources krijgen, want ze geven je de kans om bvb. de ene resources tegen de andere te ruilen en zo je sets te optimaliseren. Soms wil je een gebied dus afsluiten gewoon om die speciale actie te krijgen. Het spel gaat ook erg snel: twaalf beurten en klaar. Blij met de ruil dus
In je beurt leg je een tegel aan waar je dan meteen ook een gebouw op zet: een silo (1 punt), een schuur (2 punten) of een boerderij (3 punten). Als het gebied af is worden de resources binnen dat gebied verdeeld volgens het aantal punten dat elke speler in dat gebied heeft. Op het einde van het spel scoor je sets volgens drie persoonlijke doelkaarten (bvb. 3 punten voor elke set appels en steenkool) en twee publieke doelkaarten voor goud en sets van vier verschillende kleuren resources.
Het leuke is dat je een speciale actie krijgt als je de minderheid hebt in een gebied en die acties zijn soms waardevoller dan gewoon meer resources krijgen, want ze geven je de kans om bvb. de ene resources tegen de andere te ruilen en zo je sets te optimaliseren. Soms wil je een gebied dus afsluiten gewoon om die speciale actie te krijgen. Het spel gaat ook erg snel: twaalf beurten en klaar. Blij met de ruil dus
Okanagan is best leuk ja, het voelt vrij gelimiteerd in het aantal beurten omdat je niet eens zo gek veel gebouwtjes hebt, maar dat maakt juist dat het spel lekker vlot blijft en je niet eindeloos kan rekken.HellPunk schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:08:
Vorige kreeg ik door een toevallige ruil Okanagan in handen. Recept: gelijke delen tegels leggen, area majority en set collection.
In vergelijking met Carcassone (waar het natuurlijk wel wat van weg heeft) heb je nu veel minder kans om te hopen op die ene goede tegel die precies past, waardoor je eigenlijk veel sneller keuzes moet maken.
Ik speel 'm niet heel vaak, maar is er wel eentje die altidj wel weer leuk is om te doen.
Maar welke zal ik doen?
Op de shelf staat nog:
• Castles of Burgundy
• Agricola (Vorige week gespeeld)
• Dead of Winter
• Spirit Island
)
En sinds de vorige week er nieuw bijgekomen (damnit
)
• Heat
• Dorf Romantik
• Sleeping Gods
• Akropolis
• Concordia
• Gloomhaven: Jaws of the Lion
Maar welke zal ik doen?
Op de shelf staat nog:
• Castles of Burgundy
• Dead of Winter
• Spirit Island
En sinds de vorige week er nieuw bijgekomen (damnit
• Heat
• Dorf Romantik
• Sleeping Gods
• Akropolis
• Concordia
Castles of burgundy heeft in de eerste print echt gortdroog artwork maar speelt wel echt heel lekker weg!anandus schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:53:
Maar welke zal ik doen?
Op de shelf staat nog:
• Castles of Burgundy
• Dead of Winter
• Spirit Island
• Ark Nova (maar dat gaat het niet worden eventjes in een avond, denk ik)
En sinds de vorige week er nieuw bijgekomen (damnit)
• Heat
• Dorf Romantik
• Sleeping Gods
• Akropolis
• Concordia
Ik zou starten met Sleeping Gods, maar alleen als je ook tijd kan spenderen de komende weken. Daar ben je namelijk nog wel even zoet mee. Anders vind ik zelf Viticulture en Castles erg leuk. Maar om eerlijk te zijn, het zijn allemaal toptitels. Dus echt misgrijpen ga je niet.
Vijgen na Pasen: ik zou Spirit Island of Heat nemen omdat ik die zelf wel wil leren kennen, maar anders altijd Castles of Burgundyanandus schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:53:
Maar welke zal ik doen?
Het was Pandemic Legacy (S1) geworden.
We waren maandag begonnen en ik had zelf in gedachten om maandag verder te gaan, maar mijn vrouw wilde het weer spelen.
Ook prima
We waren maandag begonnen en ik had zelf in gedachten om maandag verder te gaan, maar mijn vrouw wilde het weer spelen.
Ook prima
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 17-11-2023 09:46 ]
Werkte ook verrassend goed met twee, is niet altijd het geval voor area majority. Dit weekend eens kijken hoe het speelt met drie, ik verwacht dat het dan wel strategischer wordt.TERW_DAN schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:25:
[...]
Okanagan is best leuk ja, het voelt vrij gelimiteerd in het aantal beurten omdat je niet eens zo gek veel gebouwtjes hebt, maar dat maakt juist dat het spel lekker vlot blijft en je niet eindeloos kan rekken.
Ik had er ergens toevallig een filmpje van gezien en al even toevallig had iemand in mijn kennissenkring het te ruil. Die wilde dan weer heel graag Hens hebben, waar wij niet zo overtuigd van waren, dus de deal was snel beklonken
Spirit Island is echt fantastisch. En mooi om na Pandemic Legacy te spelen, want wel een tandje complexer dus dat is een goede ramp-upHellPunk schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:42:
[...]
Vijgen na Pasen: ik zou Spirit Island of Heat nemen omdat ik die zelf wel wil leren kennen, maar anders altijd Castles of Burgundy
Gisteren vierde een vriend van me dat ie geslaagd was voor zijn master met een spellendag met veel vrienden en bekenden. Toffe tijd gehad, van 9 s'ochtends tot half 1 's nachts spellen gespeeld.
Uiteindelijk een aardige lijstje gespeeld.
Crokinole, ff om af te trappen.
Hierna voor het eerste De Betoverde Torens welke de Nederlandse spellenprijs heeft gewonnen. Zit leuk in elkaar.
Daarna een pot 3 Ring Circus deze had ik opgepikt in Essen. Leuk spel, je hebt maar 2 acties, maar het is niet makkelijk om overal aan te voldoen, maar deze komt nog wel vaker op tafel.
Apiary, de nieuwe stonemaier. Ik vind hem erg tof!
Blood Rage, laatste keer dat ik die gespeeld had was 3 jaar gelden, maar wat een fantastisch spel blijft dat!
Tyrants of the Underdark, een van mijn favoriete deckbuilders.
Age of Innovation. De nieuwe Terra Mystica variant. Geweldig spel, al ging mijn potje gisteren niet al te best...
Afgesloten met Race Pace, een soort van F1 simulator / race spel. Ik was er van onder de indruk, speel liever Heat.
Mooie dag al met al.
Uiteindelijk een aardige lijstje gespeeld.
Crokinole, ff om af te trappen.
Hierna voor het eerste De Betoverde Torens welke de Nederlandse spellenprijs heeft gewonnen. Zit leuk in elkaar.
Daarna een pot 3 Ring Circus deze had ik opgepikt in Essen. Leuk spel, je hebt maar 2 acties, maar het is niet makkelijk om overal aan te voldoen, maar deze komt nog wel vaker op tafel.
Apiary, de nieuwe stonemaier. Ik vind hem erg tof!
Blood Rage, laatste keer dat ik die gespeeld had was 3 jaar gelden, maar wat een fantastisch spel blijft dat!
Tyrants of the Underdark, een van mijn favoriete deckbuilders.
Age of Innovation. De nieuwe Terra Mystica variant. Geweldig spel, al ging mijn potje gisteren niet al te best...

Afgesloten met Race Pace, een soort van F1 simulator / race spel. Ik was er van onder de indruk, speel liever Heat.
Mooie dag al met al.
Veel solo gespeeld dit weekend: Monsters on Board, Block & Key en Patchwork. We hebben ook nog eens Okanagan op tafel gelegd en ook de voorlaatste partij in ons jaarlijkse Qwixx-toernooi gespeeld. Ik had in de eerste vier spellen een riante voorsprong opgebouwd, maar die is er nu bijna helemaal aan en we moeten Qwixx Longo nog spelen - het wordt dus nog een dubbeltje op z'n kant!
Verder ook een testpotje Die of the Dead. Best een apart spel, we weten nog niet goed wat we ervan vinden.
Verder ook een testpotje Die of the Dead. Best een apart spel, we weten nog niet goed wat we ervan vinden.
Deze heb ik nu in bestelling staan, we hebben die gespeeld op Spellenfestival en iedereen vond 'm leuk. Je moet goed onthouden in welke torens jouw meeples staan, maar eigenlijk is het veel leuker als iedereen dat vergeet en telkens zegt: 'hee, waar staat die meeple dan??'MADG0BLIN schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:50:
Vrijdag mijn nieuwste aanwinsten (mijn Spellenspektakel demo-beloningen) gespeeld: Trekking through History en Flamecraft. Beide relatief lichte (voor mijn spellengroep althans) spellen. Ik had ze ook met name gekocht voor thuis met het gezin, maar toch leuk om ze even te proberen.
Trekking Through History is een spel waarbij je door de geschiedenis gaat reizen. Het spel heeft 3 rondes (dagen) met elke ronde een andere set kaarten (a la 7 wonders). Als je aan de beurt bent, kies je een kaart uit een rij van 5 en leg je deze in je eigen rijtje. Dit moet op oplopende volgorde van jaartal. Daarna betaal je het aantal "uren" dat op de kaart staat. Als je in totaal 12 uur hebt besteed, is je dag voorbij en moet je wachten tot de andere spelers ook klaar zijn.
Verder is het de bedoeling om je reisplan te vullen. Dit is een kaart met 4 kolommen (rood, blauw, geel, groen). Als je een kaart pakt, krijg je voor die kaart een aantal tokens die je dan op plekken in de kolom van die kleur moet leggen. Daarmee dek je dan punten of tijdskristallen af die je op dat moment krijgt. Ook krijg je punten voor het volmaken van rijen.
Die tijdskristallen kun je ook met kaarten krijgen. Daarmee kun je korting krijgen op de "uren" die je moet betalen voor een kaart, waardoor je dus meer kaarten kunt pakken in een dag en daarmee een langere rij kunt maken. En hoe langer de rij, hoe meer punten.
Zoals gezegd, niet een heel ingewikkeld spel, maar toch elke ronde weer even nadenken of je voor een kaart gaat waarmee je je rijtje langer kunt maken, zonder daarbij een enorm gat in de jaartallen te maken, of dat je dat wel doet om daarmee betere tokens te pakken.
--------------
Flamecraft is een worker placement spel, waarbij je als draakje lekker mag gaan shoppen. In elke winkel krijg je grondstoffen. Daarna speel je een drakenkaart in die winkel, mits plek (max 3). Maak je de winkel vol, mag je een nieuwe winkel neerleggen. Daarna mag je een kaart in die winkel activeren. Er zijn 5 typen drakenkaarten die allemaal een eigen actie hebben, waar je dus uit kiest.
De andere optie in je beurt is om een betovering op een winkel te leggen. Dit kost grondstoffen en levert punten en soms een drakenkaart op. Daarna mag je alle draken in de winkel activeren.
Zo speel je door totdat ofwel de betoveringen ofwel de draken op zijn. Daarna kun je nog wat punten verdienen met speciale drakenkaarten die je tijdens het spel verzameld hebt en de meeste punten wint.
Zoals gezegd, beide meer familiespellen dan zware expertspellen, maar desalniettemin toch leuk om te spelen. Beide spellen duren ongeveer 1-1,5 uur om te spelen, maar met wat ervaring speel je ze zeker binnen een uur.
---------------
Verder heb ik vorige week een 3D-printer (Creality K1) gekocht en ben sindsdien bezig geweest met een mooie insert te printen voor mijn Journeys in Middle-Earth collectie. Die is inmiddels klaar, moet alleen nog een keer dividers maken. Dat geeft hopelijk weer wat incentive om daar een campaign van te spelen.
Als volgende staan inserts voor Cascadia + uitbreiding, Red Cathedral en Barcelona. Dus deze week ook nog wel even lekker printen
.
Trekking Through History is een spel waarbij je door de geschiedenis gaat reizen. Het spel heeft 3 rondes (dagen) met elke ronde een andere set kaarten (a la 7 wonders). Als je aan de beurt bent, kies je een kaart uit een rij van 5 en leg je deze in je eigen rijtje. Dit moet op oplopende volgorde van jaartal. Daarna betaal je het aantal "uren" dat op de kaart staat. Als je in totaal 12 uur hebt besteed, is je dag voorbij en moet je wachten tot de andere spelers ook klaar zijn.
Verder is het de bedoeling om je reisplan te vullen. Dit is een kaart met 4 kolommen (rood, blauw, geel, groen). Als je een kaart pakt, krijg je voor die kaart een aantal tokens die je dan op plekken in de kolom van die kleur moet leggen. Daarmee dek je dan punten of tijdskristallen af die je op dat moment krijgt. Ook krijg je punten voor het volmaken van rijen.
Die tijdskristallen kun je ook met kaarten krijgen. Daarmee kun je korting krijgen op de "uren" die je moet betalen voor een kaart, waardoor je dus meer kaarten kunt pakken in een dag en daarmee een langere rij kunt maken. En hoe langer de rij, hoe meer punten.
Zoals gezegd, niet een heel ingewikkeld spel, maar toch elke ronde weer even nadenken of je voor een kaart gaat waarmee je je rijtje langer kunt maken, zonder daarbij een enorm gat in de jaartallen te maken, of dat je dat wel doet om daarmee betere tokens te pakken.
--------------
Flamecraft is een worker placement spel, waarbij je als draakje lekker mag gaan shoppen. In elke winkel krijg je grondstoffen. Daarna speel je een drakenkaart in die winkel, mits plek (max 3). Maak je de winkel vol, mag je een nieuwe winkel neerleggen. Daarna mag je een kaart in die winkel activeren. Er zijn 5 typen drakenkaarten die allemaal een eigen actie hebben, waar je dus uit kiest.
De andere optie in je beurt is om een betovering op een winkel te leggen. Dit kost grondstoffen en levert punten en soms een drakenkaart op. Daarna mag je alle draken in de winkel activeren.
Zo speel je door totdat ofwel de betoveringen ofwel de draken op zijn. Daarna kun je nog wat punten verdienen met speciale drakenkaarten die je tijdens het spel verzameld hebt en de meeste punten wint.
Zoals gezegd, beide meer familiespellen dan zware expertspellen, maar desalniettemin toch leuk om te spelen. Beide spellen duren ongeveer 1-1,5 uur om te spelen, maar met wat ervaring speel je ze zeker binnen een uur.
---------------
Verder heb ik vorige week een 3D-printer (Creality K1) gekocht en ben sindsdien bezig geweest met een mooie insert te printen voor mijn Journeys in Middle-Earth collectie. Die is inmiddels klaar, moet alleen nog een keer dividers maken. Dat geeft hopelijk weer wat incentive om daar een campaign van te spelen.
Als volgende staan inserts voor Cascadia + uitbreiding, Red Cathedral en Barcelona. Dus deze week ook nog wel even lekker printen
[ Voor 8% gewijzigd door Chevalric op 20-11-2023 09:49 ]
Ik heb vandaag Pioneer Rails binnengekregen. Een van de laatste Kickstarters die ik heb gebackt.
Een leuke flip & write, met treintjes in het wilde westen. Past dus helemaal in mijn straatje.
Je draait 3 kaarten op (een 10, boer, vrouw, heer of aas) en kiest er 1 van om van om er 2 dingen mee te doen.
Als eerste zet je de waarde in een vakje. Dat maakt samen met 4 andere kaarten die je in die ronde pakt je pokerhand. Hoe beter je hand, hoe meer punten je krijgt. Als tweede bepaalt de kaart van welk station je begint (harten, klaver, ruiten of schoppen). Door spoorlijntjes te tekenen kun je verschillende locaties aandoen, en daarmee kun je punten verdienen. Denk bijvoorbeeld aan een goudmijn om goudklompjes te vinden, of de bank om die klompjes weer te verkopen. Het casino om te zorgen voor meer punten voor je pokerhand of nog wat andere locaties.
Dit maakt het best een leuke puzzel, en je kunt nooit alles met elkaar verbinden. Dan zijn er nog wat doelkaarten die je kan halen voor meer punten, waardoor het spel ook iedere keer anders is.
Voor de +- 25 euro die ik ervoor kwijt was een leuk spel, dat ook echt binnen 5 minuten uit te leggen is.
Een leuke flip & write, met treintjes in het wilde westen. Past dus helemaal in mijn straatje.
Je draait 3 kaarten op (een 10, boer, vrouw, heer of aas) en kiest er 1 van om van om er 2 dingen mee te doen.
Als eerste zet je de waarde in een vakje. Dat maakt samen met 4 andere kaarten die je in die ronde pakt je pokerhand. Hoe beter je hand, hoe meer punten je krijgt. Als tweede bepaalt de kaart van welk station je begint (harten, klaver, ruiten of schoppen). Door spoorlijntjes te tekenen kun je verschillende locaties aandoen, en daarmee kun je punten verdienen. Denk bijvoorbeeld aan een goudmijn om goudklompjes te vinden, of de bank om die klompjes weer te verkopen. Het casino om te zorgen voor meer punten voor je pokerhand of nog wat andere locaties.
Dit maakt het best een leuke puzzel, en je kunt nooit alles met elkaar verbinden. Dan zijn er nog wat doelkaarten die je kan halen voor meer punten, waardoor het spel ook iedere keer anders is.
Voor de +- 25 euro die ik ervoor kwijt was een leuk spel, dat ook echt binnen 5 minuten uit te leggen is.
Ja, dat is niet mijn sterkste punt. Ik denk dat hij juist daarom ook wel leuk is met kids, die zijn daar vaak vrij goed in.HellPunk schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:56:
[...]
Deze heb ik nu in bestelling staan, we hebben die gespeeld op Spellenfestival en iedereen vond 'm leuk. Je moet goed onthouden in welke torens jouw meeples staan, maar eigenlijk is het veel leuker als iedereen dat vergeet en telkens zegt: 'hee, waar staat die meeple dan??'
Die ligt nu thuis klaar, hopelijk vanavond een solo-partijtje en dan heb ik meteen de regels geleerd om het spel in het weekend bij mijn vrouw te introduceren. Wij spelen nu tot het einde van het jaar telkens een nieuw spel om die SoS toch wat leger te krijgen. Haar voorstel, niet het mijne, maar ik klaag nietTERW_DAN schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:19:
Ik heb vandaag Pioneer Rails binnengekregen. Een van de laatste Kickstarters die ik heb gebackt.
Toevallig heb ik net ook Fliptown binnen, ook een flip & write in het Wilde Westen, maar qua gameplay toch heel verschillend.
Het fijne van deze is dat de regels echt heel simpel en logisch zijn. Zeker als het idee van een flip and write niet geheel onbekend is denk ik dat je met 5 minuten aan het spelen bent.HellPunk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:48:
[...]
Die ligt nu thuis klaar, hopelijk vanavond een solo-partijtje en dan heb ik meteen de regels geleerd om het spel in het weekend bij mijn vrouw te introduceren.
Ben niet mega actief, maar had vorig jaar de complete editie support van Oathsworn: Into the Deepwood (2nd Edition). Deze lag nu een week of 2-3 klaar, in een hele grote doos.
Vorige week eerste ronde gedaan, en na bijna 2 uur uitpakken en voorbereiden gestart met 3 (vrouw + vriend). We zijn nog niet eens bij de combat gekomen, maar het is al tof gedaan. Soort cluedo story met risk versus reward. De figures zien er allemaal top uit, net als de kaarten, en het is VEEL. Kan niet wachten op ronde 2 (morgenavond).
Heel cru noem ik het nu een mix van Gloomhaven en Mansions of Madness.
Vorige week eerste ronde gedaan, en na bijna 2 uur uitpakken en voorbereiden gestart met 3 (vrouw + vriend). We zijn nog niet eens bij de combat gekomen, maar het is al tof gedaan. Soort cluedo story met risk versus reward. De figures zien er allemaal top uit, net als de kaarten, en het is VEEL. Kan niet wachten op ronde 2 (morgenavond).
Heel cru noem ik het nu een mix van Gloomhaven en Mansions of Madness.
@Zebby mijn groep heeft vorige week scenario 3 gespeeld en ik vind hem beter dan Gloomhaven/Frosthaven. Het verhaal is interessant, de city fase is veel boeiender en de variatie tot nu toe in de combat is groter dan wat ik bij de *Haven games heb gezien (vooral "kill all enemies").
Ah, leuk. Ik ben net klaar met de story fase van Scenario 2. Hopelijk dit weekend de combat starten.
Hij is erg goed inderdaad.
Ik heb net Oathsworn binnengekregen, en kan niet wachten om te beginnen. Maar Frosthaven ligt ook nog te wachten. 
Het ziet er in ieder geval erg interessant uit. En, ja het is VEEL. maar dat vind ik er juist leuk aan.
En dan staat the Isofarian Guard ook nog in de bestelling (levering verwacht zomer 2024).
Het ziet er in ieder geval erg interessant uit. En, ja het is VEEL. maar dat vind ik er juist leuk aan.
En dan staat the Isofarian Guard ook nog in de bestelling (levering verwacht zomer 2024).
Is zot gedaan op vinted en fb marktplaats paar boardgames gekocht
Frostpunk pre-shade edetion (nog in plastic wrap)
Mech vs minions (enkel de eerste missie was gespeeld)
Kingdom rush + expansie (nog ongespeeld)
Altar quest + Stretch goals + de uitbreiding ruins of arkenspire (alles nog ongespeeld)
Frostpunk pre-shade edetion (nog in plastic wrap)
Mech vs minions (enkel de eerste missie was gespeeld)
Kingdom rush + expansie (nog ongespeeld)
Altar quest + Stretch goals + de uitbreiding ruins of arkenspire (alles nog ongespeeld)
Hier is Oathsworn ook een paar weken geleden binnengekomen. Af en toe een avond om miniaturen te schilderen.
Kijk er echt naar uit om hem te gaan spelen binnenkort, maar we vermaken ons nog met Frosthaven, dus dat geeft me nog wat schildertijd.
Kijk er echt naar uit om hem te gaan spelen binnenkort, maar we vermaken ons nog met Frosthaven, dus dat geeft me nog wat schildertijd.
Sinds gisteren is de kickstarter voor Horizon Seeds of Rebellion live gegaan (https://www.kickstarter.c...n-west-seeds-of-rebellion). Het ziet er super cool uit! Iemand bekend met de gameplay van het eerste bordspel?
Wel een paar keer gehoord en gelezen dat het toch minder was.chey schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:20:
Sinds gisteren is de kickstarter voor Horizon Seeds of Rebellion live gegaan (https://www.kickstarter.c...n-west-seeds-of-rebellion). Het ziet er super cool uit! Iemand bekend met de gameplay van het eerste bordspel?
Iemand die Robomon gebacked heeft twijfel hier nog voor ziet er wel tof uit.
Gisteren weer een “game date” gehad. Twee vrienden komen dan bij ons langs om wat bordspellen te spelen, ik kook wat en we hebben het gewoon gezellig samen. Vaste prik is Pandemic Legacy 1 (gisteren de maand augustus gespeeld) en na het eten (goulash à la Eten met Nick) kennis gemaakt met Spirit Island. Stuk complexer dan Pandemic, maar wel een erg gaaf spel. Maat van me kende de regels al aardig goed, maar wij zaten nog wel te worstelen met de strategie. Desondanks wel duidelijk dat dit ook een blijvertje is.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Net terug van spelbeurs "spel" in antwerpen.
Oh man, wat was dat leuk !!!
Heb me enorm geamuseerd.
Heel wat games gespeeld, 5 tal, maar ook gekocht natuurlijk
Tweedehands spel voor 20 euro die je niet meer vindt...

En deze gespeeld ter plaatse en was ook erg leuk, mn eerste racespel voor een mooie prijs van 49 euro ook

Tevreden man hier, zullen dus 3 games onder de kerstboom worden
(ik heb nog memoir 44 ook verpakt liggen)
Voor herhaling vatbaar !
Heb me enorm geamuseerd.

En deze gespeeld ter plaatse en was ook erg leuk, mn eerste racespel voor een mooie prijs van 49 euro ook

Tevreden man hier, zullen dus 3 games onder de kerstboom worden
Voor herhaling vatbaar !
Lol. Ik heb je zien lopen. Met idd Heat en Xcom en volgenbs mij had je nog iets in je handen,.skank schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:15:
Net terug van spelbeurs "spel" in antwerpen.
Heb me enorm geamuseerd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tevreden man hier, zullen dus 3 games onder de kerstboom worden(ik heb nog memoir 44 ook verpakt liggen)
Voor herhaling vatbaar !
Zelf ook eea aangeschaft.
Nieuwste Unlock, Lord of the Rings adventure Book, 2 x Suspect, uitbreding dixit, Mortum, Big nox K2 en Dragonsgate nogwat.
Serieus? Haha viel ik zo op in de meute dan?maartend schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:24:
[...]
Lol. Ik heb je zien lopen. Met idd Heat en Xcom en volgenbs mij had je nog iets in je handen,.
Zelf ook eea aangeschaft.
Nieuwste Unlock, Lord of the Rings adventure Book, 2 x Suspect, uitbreding dixit, Mortum, Big nox K2 en Dragonsgate nogwat.
Nog iets in mijn handen? Kan zijn van de vrienden die bij me waren, ff overnemen voor iets te drinken of toilet ofzo...
Zij hebben dat spel met de torens gekocht en ticket to ride (de grootste versie met puzzelstukken).
Dat torenspel vond ik zelf ook wel heel leuk en niet duur daar !
Heb je lotr adventure book gespeeld? Ik heb hem zelf ook gespeeld daar... tem 2 de pagina, maar vond hem vrij repetitief en denk dat die snel zal tegenvallen...
HEt viel me op door Xcom. Heb die zelf ook gehad en zag hem in de 2de hands staanskank schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:39:
[...]
Serieus? Haha viel ik zo op in de meute dan?
Nog iets in mijn handen? Kan zijn van de vrienden die bij me waren, ff overnemen voor iets te drinken of toilet ofzo...
Zij hebben dat spel met de torens gekocht en ticket to ride (de grootste versie met puzzelstukken).
Dat torenspel vond ik zelf ook wel heel leuk en niet duur daar !
Heb je lotr adventure book gespeeld? Ik heb hem zelf ook gespeeld daar... tem 2 de pagina, maar vond hem vrij repetitief en denk dat die snel zal tegenvallen...
Adventure book daar gespeeld en ons trok het juist wel. En ach, was zo goedkoop daar raak ik wel weer kwijt voor die prijs.
[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 26-11-2023 20:45 ]
Die xcom stond al lang op mn lijstje.. en ik vond die nergens meer en zag de kans nu 
Hij zag er in de box ook nog goed uit... en voor 20 euro...
Nog niet gespeeld echter, is hij leuk? Ik heb vroeger het spel veel op pc gespeeld
Hij zag er in de box ook nog goed uit... en voor 20 euro...
Nog niet gespeeld echter, is hij leuk? Ik heb vroeger het spel veel op pc gespeeld
Morgen een tafel halen die als dedicated boargametable kan dienen.
Passen jullie die zelf aan? Of tips of ideetjes voor je drank op te zetten of dergelijke?
Zijn er hier mensen die echt een boardgameroom hebben? (voor de nerds onder ons
)
Passen jullie die zelf aan? Of tips of ideetjes voor je drank op te zetten of dergelijke?
Zijn er hier mensen die echt een boardgameroom hebben? (voor de nerds onder ons
Ik heb een paar jaar geleden hier een tafel op maat laten maken. Deze staat in mijn dedicated gameroom. In het topic even zitten zoeken.skank schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:10:
Morgen een tafel halen die als dedicated boargametable kan dienen.
Zijn er hier mensen die echt een boardgameroom hebben? (voor de nerds onder ons)
Dit zijn oude foto's met een tafel die ik zelf heb gemaakt: MADG0BLIN in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"
MADG0BLIN in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"
Kan nog wel eens een up to date foto maken, is behoorlijk wat veranderd de laatste tijd.
Hier van het weekend gestart met Ticket to Ride Legendes van het Westen. Tot nu toe erg leuk. Ik speel hem met mijn gezin en direct 3 potten achter elkaar gespeeld.
De 2de vind ik het mooist ! Doe gerust een foto update.MADG0BLIN schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:41:
[...]
Ik heb een paar jaar geleden hier een tafel op maat laten maken. Deze staat in mijn dedicated gameroom. In het topic even zitten zoeken.
Dit zijn oude foto's met een tafel die ik zelf heb gemaakt: MADG0BLIN in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"
MADG0BLIN in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"
Kan nog wel eens een up to date foto maken, is behoorlijk wat veranderd de laatste tijd.
Hier van het weekend gestart met Ticket to Ride Legendes van het Westen. Tot nu toe erg leuk. Ik speel hem met mijn gezin en direct 3 potten achter elkaar gespeeld.
Ik zie wel enkele interessante zaken:
- Die cuphouders, lijkt me handig. Waar heb je die vandaan?
- Zo'n mat/tapijt, is dit aan te raden? Daar ben ik niet van overtuigd
- En dan de tafel zelf, zie ik overal komen zo'n verhoogde rand.. al vraag ik me daar ook wel af of dit wel handig is, is het niet makkelijker gewoon plat?
- Zo'n ingefreesde gleuf om je kaartjes rechtop te zetten, lijkt me handig! Zelf gedaan?
[ Voor 3% gewijzigd door skank op 27-11-2023 17:09 ]
Heeft iemand ervaring met
de kwakzalvers van kwakelburg in combinatie met het gezin?
Ik ben op zoek naar een gezinsspel voor in de zak van sinterklaas. Mijn jongste kind is bijna 9. Heeft dyslexie, het lezen gaat wel steeds beter. Met cijfers heeft ze geen enkele moeite.
Dit spel staat al tijden hoog in de bgg lijst bij 'family'. Maar omdat het bij intertoys te koop staat weerhoud iets me toch het te kopen (catan, carcasonne, ticket to ride heb ik ook, hele leuke spellen. Dus dat is een slecht argument, maar toch...
).
Ik ben op zoek naar een gezinsspel voor in de zak van sinterklaas. Mijn jongste kind is bijna 9. Heeft dyslexie, het lezen gaat wel steeds beter. Met cijfers heeft ze geen enkele moeite.
Dit spel staat al tijden hoog in de bgg lijst bij 'family'. Maar omdat het bij intertoys te koop staat weerhoud iets me toch het te kopen (catan, carcasonne, ticket to ride heb ik ook, hele leuke spellen. Dus dat is een slecht argument, maar toch...
foutje
[ Voor 95% gewijzigd door Adam1980 op 27-11-2023 19:08 ]
Lol, dat begrijp ik, die was ook 5x zo duur en niet zelf in elkaar geprutst.skank schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:08:
[...]
De 2de vind ik het mooist ! Doe gerust een foto update.
Die heb ik bij de tafel gekocht.Ik zie wel enkele interessante zaken:
- Die cuphouders, lijkt me handig. Waar heb je die vandaan?
Ik zou niet meer zonder willen, kaarten glijden makkelijker, je kan kaarten makkelijker oppakken zonder te beschadigen en het ziet er mooier uit vind ik zelf.- Zo'n mat/tapijt, is dit aan te raden? Daar ben ik niet van overtuigd
Ik vind het erg prettig. Je kijkt meer op het spel en hebt beter overzicht vind ik zelf. Maar ik heb er tafelbladen mee die ik erop kan leggen waardoor het weer gelijk is en ook een stukje groter.- En dan de tafel zelf, zie ik overal komen zo'n verhoogde rand.. al vraag ik me daar ook wel af of dit wel handig is, is het niet makkelijker gewoon plat?
Nee, kwam ook bij de tafel standaard die ik gekocht heb. Moet heel eerlijk bekennen, die gebruik ik nog het minst vaak.- Zo'n ingefreesde gleuf om je kaartjes rechtop te zetten, lijkt me handig! Zelf gedaan?
Super leuk spel, helemaal met kinderen. Als ze catan, carcasonne of ttr kan spelen dan is dit zeker geen probleem.Adam1980 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:02:
Heeft iemand ervaring met de kwakzalvers van kwakelburg in combinatie met het gezin?
Dit spel staat al tijden hoog in de bgg lijst bij 'family'. Maar omdat het bij intertoys te koop staat weerhoud iets me toch het te kopen (catan, carcasonne, ticket to ride heb ik ook, hele leuke spellen. Dus dat is een slecht argument, maar toch...).
Je hebt wel wat tekst, maar vrij weinig en alles is goed uit te leggen en te onthouden aan de hand van afbeeldingen.
Weet niet of je iemand kent die hem misschien heeft, dan kan je altijd even kijken hoe hij speelt of even bij een spellenvereniging of club langs gaan om te zien of ze een demo exemplaar hebben.
Laat je niet leiden door het feit dat het bij Intertoys te koop is. Het is een erg goed en leuk spel, en staat niet voor niets al jaren hoog in de rankings.Adam1980 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:02:
Heeft iemand ervaring met de kwakzalvers van kwakelburg in combinatie met het gezin?
Dit spel staat al tijden hoog in de bgg lijst bij 'family'. Maar omdat het bij intertoys te koop staat weerhoud iets me toch het te kopen (catan, carcasonne, ticket to ride heb ik ook, hele leuke spellen. Dus dat is een slecht argument, maar toch...).
Wij spelen het mijn zoontje van bijna 7. Hij vind het heel leuk, en wij ook. Hij heeft wel wat begeleiding nodig bij het 'afhandelen van de ronde', hier ga je alle scores af, en dingen die je even moet doen aan het eind van een ronde. Dat wil zeggen, dat wij als ouder dat even oppakken en hierin de leiding nemen. Daarnaast sturen we wat bij over het uitleggen van de diverse eigenschappen van de ingrediënten, deze onthoud hij altijd snel.
Uiteindelijk speelt hij bijna helemaal zelfstandig. Of hij de tactiek achter elk ingrediënt snapt, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar hij lijkt het van sommige goed door te hebben.
Het onderdeel deel lezen zou je deze even in kunnen begeleiden, echter valt er in dit spel niet zo heel veel te lezen, dus ik denk dat het een prima spel zou zijn voor jullie. Het blind trekken van ingedrienten blijft een erg leuk mechanisme. Wij spelen het in ieder geval graag, met jong en/of oud!
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk84 op 28-11-2023 09:58 ]
Ik had ook nog even het topic teruggelezen op 'Kwakzalvers'. Het lijkt inderdaad goed te doen te zijn kinderen vanaf 8 jaar. Ik ga 'm kopen. Waarschijnlijk bij de Intertoys in ons dorp
, of bij de spellenwinkel in de stad.
Ik ga er ook direct een insert bij kopen bij foldedspace. Koop ik direct ook voor LeHavre.
Heeft iemand ervaring met de insert van foldedspace voor Dominion. Al tijden ben ik op zoek (niet heel actief overigens) naar iets om het aantal dominion dozen te verminderen. Kunnen er meerdere sets in die insert? Of is er een ander alternatief?
En de insert voor gaia project misschien dan ook maar meteen doen.
Dan wordt het wel ineens bedrag van een flink nieuw spel
Ik ga er ook direct een insert bij kopen bij foldedspace. Koop ik direct ook voor LeHavre.
Heeft iemand ervaring met de insert van foldedspace voor Dominion. Al tijden ben ik op zoek (niet heel actief overigens) naar iets om het aantal dominion dozen te verminderen. Kunnen er meerdere sets in die insert? Of is er een ander alternatief?
En de insert voor gaia project misschien dan ook maar meteen doen.
Dan wordt het wel ineens bedrag van een flink nieuw spel

[ Voor 10% gewijzigd door Adam1980 op 28-11-2023 12:24 ]
Precies dit.Luuk84 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:51:
[...]
Laat je niet leiden door het feit dat het bij Intertoys te koop is. Het is een erg goed en leuk spel, en staat niet voor niets al jaren hoog in de rankings.
Wij spelen het mijn zoontje van bijna 7. Hij vind het heel leuk, en wij ook. Hij heeft wel wat begeleiding nodig bij het 'afhandelen van de ronde', hier ga je alle scores af, en dingen die je even moet doen aan het eind van een ronde. Dat wil zeggen, dat wij als ouder dat even oppakken en hierin de leiding nemen. Daarnaast sturen we wat bij over het uitleggen van de diverse eigenschappen van de ingrediënten, deze onthoud hij altijd snel.
Uiteindelijk speelt hij bijna helemaal zelfstandig. Of hij de tactiek achter elk ingrediënt snapt, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar hij lijkt het van sommige goed door te hebben.
Het onderdeel deel lezen zou je deze even in kunnen begeleiden, echter valt er in dit spel niet zo heel veel te lezen, dus ik denk dat het een prima spel zou zijn voor jullie. Het blind trekken van ingedrienten blijft een erg leuk mechanisme. Wij spelen het in ieder geval graag, met jong en/of oud!
Ik speel Kwakzalvers wel eens met mijn zoon van bijna 6. Kwakzalvers is zijn favoriete 'grote mensen spel'. Het 'grabbelen uit de buidel' en het kiezen van de fiches na de ronde redt hij zich prima mee.
Teksten lezen wij voor en hij zal ongetwijfeld niet de optimale keuzes maken qua tactiek. Maar ook dat is een leerproces; spelen gaan niet alleen maar om winnen.
Hoe groot is die tafel?MADG0BLIN schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:13:
[...]
Lol, dat begrijp ik, die was ook 5x zo duur en niet zelf in elkaar geprutst.
[...]
Die heb ik bij de tafel gekocht.
[...]
Ik zou niet meer zonder willen, kaarten glijden makkelijker, je kan kaarten makkelijker oppakken zonder te beschadigen en het ziet er mooier uit vind ik zelf.
[...]
Ik vind het erg prettig. Je kijkt meer op het spel en hebt beter overzicht vind ik zelf. Maar ik heb er tafelbladen mee die ik erop kan leggen waardoor het weer gelijk is en ook een stukje groter.
[...]
Nee, kwam ook bij de tafel standaard die ik gekocht heb. Moet heel eerlijk bekennen, die gebruik ik nog het minst vaak.
Ik heb nu de bjursta... maar als ik die aanpas is die maar 1m40 he
Hij kan wel groter maar niet om aan te passen.
2 meter lang, 120 breed als hij dicht is. Aan de binnenkant is er 90 cm over qua speelruimte.skank schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:33:
[...]
Hoe groot is die tafel?
Ik heb nu de bjursta... maar als ik die aanpas is die maar 1m40 he
Hij kan wel groter maar niet om aan te passen.
Maar ik kon zelf aangeven hoe groot hij moest worden. Kan volledig op maat.
Ik ga zien of het doenbaar is op een 1m40...MADG0BLIN schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:01:
[...]
2 meter lang, 120 breed als hij dicht is. Aan de binnenkant is er 90 cm over qua speelruimte.
Maar ik kon zelf aangeven hoe groot hij moest worden. Kan volledig op maat.
Zoniet dan bouw ik hem niet om.
Gisteren Mansions of Madness en Heat binnengekregen. Die eerste stond al een tijd op m'n lijstje, maar kwam 'm tegen voor een niet al te bizar hoog bedrag tijdens Black Friday, dat ik 'm nu eindelijk een keer gekocht heb.
Heat stond al op m'n lijstje toen ik 'm vorig jaar ergens op SPIEL had gezien.
En nu moet ik mezelf toch echt wijs gaan maken dat ik genoeg gekocht heb. Grootste probleem is vooral dat ik niet naar mezelf luister
En nu moet ik mezelf toch echt wijs gaan maken dat ik genoeg gekocht heb. Grootste probleem is vooral dat ik niet naar mezelf luister
Een tijdje terug heb ik Nemesis kunnen bemachtigen. Erg blij mee. Eerste uitgave, waarbij alle kaarten nog in plastic zaten, ongespeeld dus. Gisteravond is begonnen met solo coop rondje. Setup koste mij even, niet omdat het ingewikkeld is, maar omdat er voor de eerste keer nogal wat bij komt kijken, vond ik. Daarna meegespeeld met een uitleg/playthrough video. Het regelboek is, vrij lang, en er zijn wat kleine regeltjes die je moet weten, maar vond het uiteindelijk toch wel vrij logisch. Snel nog maar is op tafel om het echt goed door te krijgen. Gaaf spel om in de collectie te hebben, zoiets had ik nog niet.
Nu loopt er een nieuwe Nemesis campagne, ik ben nog niet geheel overtuigd of dit nou zoveel anders gaat zijn, behalve dan dat er meer combat is, en je daar ook meer mee kan. Ander voordeel van de campagne is dat je er de oude Nemesis uitbreidingen kan kopen voor een redelijk normaal bedrag. Untold Stories 1&2 & aftermath komen dan binnen bereik voor een normale prijs.
Voor mijn verjaardag een 3D printer gekregen, dus ik ben nog lekker allerlei bordspel materiaal aan het printen. Heb al wat leuke dingen geprint:
Met black friday nog Flamecraft Deluxe bemachtigd & Viticulture coins. Omdat ik van Viticulture de wine crate hebt, vond ik de kartonnen munten niet meer kunnen
Hebben jullie nog wat leuke deals gezien en gekocht met black friday?
Heb je de Mansion of Madness versie met app? Ik ben wel benieuwd hoe dit speelt.
Nu loopt er een nieuwe Nemesis campagne, ik ben nog niet geheel overtuigd of dit nou zoveel anders gaat zijn, behalve dan dat er meer combat is, en je daar ook meer mee kan. Ander voordeel van de campagne is dat je er de oude Nemesis uitbreidingen kan kopen voor een redelijk normaal bedrag. Untold Stories 1&2 & aftermath komen dan binnen bereik voor een normale prijs.
Voor mijn verjaardag een 3D printer gekregen, dus ik ben nog lekker allerlei bordspel materiaal aan het printen. Heb al wat leuke dingen geprint:
![]() | ![]() | ![]() |
Met black friday nog Flamecraft Deluxe bemachtigd & Viticulture coins. Omdat ik van Viticulture de wine crate hebt, vond ik de kartonnen munten niet meer kunnen
Hebben jullie nog wat leuke deals gezien en gekocht met black friday?
Ik vind niet dat je teveel gekocht hebt hoorTERW_DAN schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:19:
Gisteren Mansions of Madness en Heat binnengekregen. Die eerste stond al een tijd op m'n lijstje, maar kwam 'm tegen voor een niet al te bizar hoog bedrag tijdens Black Friday, dat ik 'm nu eindelijk een keer gekocht heb.
Heb je de Mansion of Madness versie met app? Ik ben wel benieuwd hoe dit speelt.
Ik heb Mansions of Madness 2nd ed. (met de app). Ik heb nooit de eerste editie (zonder app) gespeeld, maar het werkt wel heel erg prima met de app (althans toen ik het de laatste keer gespeeld heb, maar dat is jaren geleden).
Het is toch een spel waarbij het met name draait om het scenario verhaal en daar helpt de app ook mee. Daarnaast randomised de app de plattegrond (zeker als je alle uitbreidingen hebt), waardoor het wat leuker is om dingen te herspelen. Verder wordt er best wat admin voor je geregeld door de app.
Het is toch een spel waarbij het met name draait om het scenario verhaal en daar helpt de app ook mee. Daarnaast randomised de app de plattegrond (zeker als je alle uitbreidingen hebt), waardoor het wat leuker is om dingen te herspelen. Verder wordt er best wat admin voor je geregeld door de app.
[ Voor 40% gewijzigd door Chevalric op 30-11-2023 09:29 ]
Vandaag is het de laatste dag dat je Heroes of Might and Magic 3 - the board game nog kunt bestellen via gamefound.
Als het goed is vertrekt er zeer binnenkort een trein vanuit China naar Polen om de eerste containers met spellen te leveren. ETA: eind december, zoals ook aangegeven door Archon.
Ik heb er heel veel zin in. De verf is ingekocht om de mini's te schilderen en uiteraard hoop ik voor de kerst al een pakket te ontvangen. De kans is echter groot dat het januari wordt.
Afgelopen weken veel port royal gespeeld en met collega's tijdens de lunch een potje Race for the Galaxy.
Als het goed is vertrekt er zeer binnenkort een trein vanuit China naar Polen om de eerste containers met spellen te leveren. ETA: eind december, zoals ook aangegeven door Archon.
Ik heb er heel veel zin in. De verf is ingekocht om de mini's te schilderen en uiteraard hoop ik voor de kerst al een pakket te ontvangen. De kans is echter groot dat het januari wordt.
Afgelopen weken veel port royal gespeeld en met collega's tijdens de lunch een potje Race for the Galaxy.
Herkenbaar, al begint het mij toch steeds beter te lukken om niet meteen elk nieuw spel ergens in een winkelmand te mikken. Met Black Friday heb ik alleen Sequence goedkoop op de kop getikt, aan de andere kant heb ik mezelf dan weer sterk gehouden en Undergrove niet gebacktTERW_DAN schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:19:
Ja, dit is de versie met app. Die is er gelukkig ook voor Steam, dus kan ik 'm makkelijk op de TV gooien.Luuk84 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:05:
Ik heb 'm al gespeeld bij een collega van me die 'm had. En hoewel ik nooit zo ben van app driven dingen, zit deze wel heel goed in elkaar.
Deze 2 stonden ook echt op m'n lijstje, dus niet echt een impuls aankoop.HellPunk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:51:
[...]
Herkenbaar, al begint het mij toch steeds beter te lukken om niet meteen elk nieuw spel ergens in een winkelmand te mikken. Met Black Friday heb ik alleen Sequence goedkoop op de kop getikt, aan de andere kant heb ik mezelf dan weer sterk gehouden en Undergrove niet gebackt
En stiekem hoop ik dat ik de +- 40 spellen die te koop staan ook nog wel een keer verkocht worden, maar dat schiet nooit zo heel erg op.
Had ik je al eens gevraagd of die lijst op BGG staat? Ik kijk nog altijd graag naar verkoop- en tradelijstenTERW_DAN schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:56:
Deze 2 stonden ook echt op m'n lijstje, dus niet echt een impuls aankoop.
En stiekem hoop ik dat ik de +- 40 spellen die te koop staan ook nog wel een keer verkocht worden, maar dat schiet nooit zo heel erg op.
https://boardgamegeek.com/collection/user/TERW_DANHellPunk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:12:
[...]
Had ik je al eens gevraagd of die lijst op BGG staat? Ik kijk nog altijd graag naar verkoop- en tradelijsten
Dit is de volledige verzameling. Daarvan staan de meeste die weg mogen op 'for trade' (maar kan zijn dat ik er nog 1 of 2 over het hoofd heb gezien daar
nu nog even de zwarte platen vervangen door een clear base van de monsters!TERW_DAN schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:19:
En even met foamcore een custom insert maken :-)
Ik hoop van het weekend ook weer eens een potje te kunnen spelen en aan een nieuw scenario te beginnen.
:strip_exif()/f/image/BMiEoLWXJrfNkgKyieu5HkQA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Cb2kR5NViSQnU7l6jPOxBMW.jpg?f=fotoalbum_large)
kak!
[ Voor 14% gewijzigd door Hopjesvla79 op 30-11-2023 15:17 ]
Hi Ha Hopjesvla
Dat ziet er wel sjiek uit. Waar heb je die vandaan? Die zwarte dingen vind ik er ook niet echt geweldig in.Hopjesvla79 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:13:
[...]
nu nog even de zwarte platen vervangen door een clear base van de monsters!
En even met foamcore een custom insert maken :-)
Ik hoop van het weekend ook weer eens een potje te kunnen spelen en aan een nieuw scenario te beginnen.
[Afbeelding]
Same here, veel zin in, en al een reünie met vrienden afgesproken op 23 december om het te gaan spelen.Gilotto schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:25:
Vandaag is het de laatste dag dat je Heroes of Might and Magic 3 - the board game nog kunt bestellen via gamefound.
Alleen... volgens mij is die trein met containers alleen bestemd voor de markt van Polen, en niet voor de rest van Europa. Kans dat we het in december krijgen is volgens mij redelijk nihil (zelfs als je de standaard, non shaded, non big box versie hebt besteld).
Oom Ali had ze in verschillende maten liggen. Je kan daarna kiezen of je van de monsters de pinnetjes onder de voet eraf haalt, of een klein gaatje boort in het schijfje. Ik ben voor het laatste gegaan icm secondelijm.TERW_DAN schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:20:
[...]
Dat ziet er wel sjiek uit. Waar heb je die vandaan? Die zwarte dingen vind ik er ook niet echt geweldig in.
Hi Ha Hopjesvla
Afgelopen week de dagdeel meegepakt bij Bol en voor 43€ Heat aangeschaft. Gisteravond binnen gekregen en nu wachten tot hij dinsdag open gemaakt mag worden. De vrouw vind het nog steeds maar niks maar dat mag voor mezelf de pret natuurlijk niet drukken.
Solo spelen is een optie en anders met wat vrienden.
Solo spelen is een optie en anders met wat vrienden.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik heb gister voor het eerst terraforming mars gespeeld. Snapte er geen reet van en de rest had het al een keer of 10 gespeeld. Nog 43 punten gescoord en de nummers 2 tot 4 hadden er allemaal 50. Op zich wel leuk, maar moet je wel vaker hebben gedaan denk ik
Terraforming Mars is er ook wel eentje die je even door moet hebben. Op zich is het niet heel moeilijk, maar er zijn natuurlijk vrij veel verschillende dingen die je kan doen, en dan is het zeker voor een eerste potje lastig om daar een lekkere engine meer te bouwen. Maar als je er 43 punten mee scoorde, en de rest slechts 50 dan doe je 't niet eens zo slecht.Beavbusi schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:28:
Ik heb gister voor het eerst terraforming mars gespeeld. Snapte er geen reet van en de rest had het al een keer of 10 gespeeld. Nog 43 punten gescoord en de nummers 2 tot 4 hadden er allemaal 50. Op zich wel leuk, maar moet je wel vaker hebben gedaan denk ik