Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 145 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:51
Wirret schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:09:
Ter info. White castle ligt nog volop bij Koning Willem in Deventer. Ze zijn sinds 3 maanden verhuisd naar een nieuw pand. Veel groter en ruim aanbod. Kwam er vandaag bij toeval langs. Wist niet dat het bestond. White castle lijkt me niet echt wat. Schijnt wat eentonig te worden. Maargoed, smaken verschillen.

Edit: Ik zie dat hij niet op hun site staat, maar zag vandaag 3 kopieën liggen.
Ik verwacht dat de nederlandse versie Witte Kasteel 999games er gelegen zal hebben. Die staat wel op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-08 00:01
Klopt. Was inderdaad de Nederlandse versie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ken je dat?

1. Je koopt Arkham Horror LCG Core box
2. Je speelt de eerste tutorial scenario
3. ???
4. Opeens heb je Dunwich Legacy en Path to Carcosa campaigns in huis

Nu nog tijd om het te spelen.
Dat en ik hoop dat mijn vrouw het net zo leuk vond als ik anders heb ik een probleem _o-

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 12-10-2023 13:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
pirke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Ik heb m staan :)

Maar is die nog te krijgen dan? Een vriend van me wil hem ook hebben maar dacht een tijd terug dat hij uitverkocht en niet meer in productie is...
Hij is ook niet meer in productie en als je hem wilt bestellen is hij 180 dollar maar hij gaat nog voor nette prijzen als je geluk hebt.

Blij dat ik hem heb tijd om hem weer op de tafel te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 10:02
Wirret schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:09:
Ter info. White castle ligt nog volop bij Koning Willem in Deventer. Ze zijn sinds 3 maanden verhuisd naar een nieuw pand. Veel groter en ruim aanbod. Kwam er vandaag bij toeval langs. Wist niet dat het bestond. White castle lijkt me niet echt wat. Schijnt wat eentonig te worden. Maargoed, smaken verschillen.

Edit: Ik zie dat hij niet op hun site staat, maar zag vandaag 3 kopieën liggen.
Gisteren The White Castle gespeeld. Het is best een strak spel, je hebt maar negen acties (drie rondes van drie acties). Dus weinig ruimte om eentonig te worden, imo.
Hoe lekker het speelt is wel heel afhankelijk van de setup. Wij hadden de pech dat we maar 1 plek hadden waar je twee dingen kon doen in een actie, waardoor combi’s maken heel lastig werd.
Ik denk dat er een groot verschil in maximale scores is afhankelijk van de setup.

Dat gezegd hebbende, het is best een leuke worker placement, die je niet na een keer spelen helemaal door hebt.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gister met 8 vrienden secret Hitler gespeeld. Wat een heerlijk spel, vind zelf weerwolven een beetje saai omdat je de hele tijd met je ogen dicht zit. Dit spel is veel dynamischer en ongeacht of je racist of liberaal bent speel je mee met het spel. Het was in het begin een potje zoeken naar wat is een juiste tactiek, maar naarmate mensen vragen gaan stellen naar het stemgedrag kom je er wel uit en stemt niet iedereen hetzelfde.

Zo hebben de liberalen in een potje express 3 fascistische policies ingevoerd om daarna Hitler te kunnen vermoorden en zo het spel te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Iemand ervaring met het spel The Beast en het nieuwe spel van game brewer Trolls & Princesses ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 15:20
Gisteren voor het eerst Heat: Pedal to the metal gespeeld. Weliswaar met z'n tweetjes en alleen de basisregels maar we vonden het beiden super leuk. Later deze week gaan de met de uitgebreide regels verder en zijn er hopelijk wat vrienden beschikbaar om met meer dan 2 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-08 13:35
Dit weekend nog wat verder schoon schip gemaakt: een stuk of dertig dozen zijn in de papierbak beland. Je vraagt je af waarom je het allemaal bijhoudt, want ik heb nu gewoon twee extra schappen beschikbaar. Rest me nu alleen nog te beslissen of ik de spellen van de West Kingdom-trilogie ga houden of dat ik alleen de uitbreidingen de deur uit doe. Idem voor Orléans, al denk dat ik daar toch zeker het basisspel van ga houden. Wordt wel nog leuk uitsorteren :).

Gelukkig hadden we ook nog tijd om effectief te spelen: nog een potje Trailblazer: the John Muir Trail en ook een ouwetje: Ulm. Alleen al door naar dat spel te kijken zie je dat het geen spel van de laatste twee jaar is: houten schijfjes, een stapel kaarten en één mechanisme dat het spel aandrijft. Je acties worden bepaald door een rooster van 3x3 tegels met daarop de vijf mogelijke acties. In je beurt trek je één tegeltje uit een zak. Dat schuif je in het rooster en dan activeer je de tegels in die rij of kolom. Scoren doe je voornamelijk door kaarten te spelen of door je boot op het bord te verplaatsen en dan een bonusactie te doen op de plaats waar je boot staat. Speelt heel vlot, met twee ben je er op 45-60 min. door. Niet iets om elke week te spelen, best wel leuk voor een keertje;

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fylax
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
zie dat spirit island in December in Nederlands uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:57
Wel héél fijn voor de mensen die moeite hebben met engels. Ik zie dat de spirits in de vertaling 'geesten' heten en dat dekt wat mij betreft niet helemaal de lading, maar ik kan zo snel ook niet een betere term verzinnen.

Vandaag krijg ik 12 kilo aan Marvel Zombies binnen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Jajofisher op 17-10-2023 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevalric
Gisteren voor het eerst Oathsworn: Into the Deepwood gespeeld. Het plan is om de hele campaign te spelen. Het spel bestaat eigenlijk uit twee delen: de story en de encounter.

In de story heb je een bepaalde tijd om uit te zoeken wat de bedoeling is en uiteindelijk kom je bij de encounter uit. Het speelt een beetje als Sherlock Holmes: Consulting Detective. Je kiest een locatie waar je heen wilt, en dan lees je een stukje verhaal (of laat de app het voorlezen). Elk locatie die je bezoekt kost tijd en op de tijdtrack waar je dit bijhoudt kun je een paar dingen verdienen voor de encounter.

Uiteindelijk kom je dan bij het grootste element: de encounter. Dit is altijd een boss (eventueel aangevuld met minions of soms zelfs meerdere boss monsters). Je mag zelf kiezen wie wanneer een actie doet. Je hebt een resource (animus) waarmee je de acties betaalt. Bijv. een hex lopen kost 1 animus. Je aanvallen doe je d.m.v. kaarten. Deze kosten o-4 animus en je voert dan gewoon uit wat er op de kaart staat. Natuurlijk zijn de sterkere aanvallen het duurst. Als je klaar bent met je actie leg je de kaart onder/boven/links/rechts van je player board. Door een kaart te spelen die je op dezelfde plek aflegt, verplaats je de kaarten op die plek tegen de klok in. Liggen er aan het eind van de ronde kaarten aan de onderkant van je bordje, dan mag je die weer in je hand nemen. Ik vond dat een elegant systeem om een soort van cooldowns voor je abilities in te stellen. Beetje Diablo-achtig.

Het daadwerkelijk uitvoeren van de aanval wordt gedaan door kaarten te trekken of dobbelstenen te rollen (vrije keuze per speler). Kaarten is natuurlijk iets deterministischer, omdat je kunt tellen welke kaarten er al uit zijn. Het is dus maar net wat je leuk vindt.

De boss heeft een aantal hit locaties en als die allemaal stuk zijn geslagen, hebben de spelers het scenario overwonnen.

Zoals altijd bij dit soort spellen hebben we niet alle regels goed toegepast. Vaak komt er toch wel wat interpretatie bij kijken, dus daar moet je wel tegen kunnen.

Maar al met al moet ik zeggen dat ik het een leuk spel vind tot zover. Ik vind de encounter combat een leuk mechanisme, met de cooldowns die er in zitten. Door de foutjes die we maakten hebben we het onszelf iets te makkelijk gemaakt ,dus volgende keer iets scherper op zijn. Gelukkig hebben we nog zo'n 21 scenario's om het helemaal goed in de vingers te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Tof! Hij is hier ook binnen gekomen afgelopen weekend, hopelijk komend weekend om er aan te beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Paar dagen vrij sinds vandaag, dus tijd voor wat langere spellen. Vanmiddag een solo pot Kanban EV gespeeld, blijft een fijn spel. Alles grijpt mooi in elkaar zonder dat het een onbegrijpelijke brij aan regels wordt. Ook de solo mode zit goed in elkaar en is netjes gebalanceerd, wat wel te verwachten is als David Turczi betrokken is.

Al met al een van mijn beste marktplaats-aankopen ooit.

Morgen wordt het Frostpunk of Glen More II met de uitbreiding, afhankelijk van hoeveel zin ik heb in uitzichtloos lijden :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bundin op 17-10-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Iemand hier die Tesseract gebackt heeft? Ik had deze geskipt vanwege de prijs, maar ik las nu dat het spel solo heel erg leuk is en nu begin ik toch weer te twijfelen...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
Gilotto schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:11:
@MADG0BLIN Toevallig bij Archon studio nog Heroes of Might and Magic 3 the board game gezien / op de foto?

Leuke foto's die je deelt! Het lijkt mij behoorlijk druk inderdaad!
Ik ben donderdag voor het eerst bij Spiel geweest, vooral om de sfeer eens mee te maken, en om HOMM dus te zien + proberen. Trouwens gratis kunnen parkeren op een half uurtje lopen, in het midden van Essen in een woonwijk.

HOMM zag er goed uit, de miniatuurtjes zijn ok, wel wat minder vond ik als de miniatuurtjes die Archon studio zelf maakt maar goed.

Spel dus even geprobeerd, en viel niet tegen :) maar nog te kort gedaan om echt een oordeel te vellen. Ik vermoed nog steeds dat het spel erg leuk is/ wordt door de nostalgie van het computer spel, maar dat de uitwerking zelf wat minder is (bijvoorbeeld omdat de battles tussen 2 spelers lang kunnen duren).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4CfagjibfOBGaWzXOpDkp1pIKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAmhrWNKCNSL6jV4I1LDSOh6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHn5xN29RPKjtovBNLICEwAvBM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfpmVNKOuGDxbzIIPXxzYBRW.jpg?f=fotoalbum_large

@TERW_DAN Als je Masters of Orion leuk vind, 1 van de volgende grote projecten van Archon Studio gaat Master of Orion zijn....

[ Voor 5% gewijzigd door Findail op 19-10-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Findail schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:20:

@TERW_DAN Als je Masters of Orion leuk vind, 1 van de volgende grote projecten van Archon Studio gaat Master of Orion zijn....
Ik heb Master of Orion meegenomen omdat het er wel interessant uitzag. En het was maar €10, dus het leek me de moeite om eens uit te proberen. Ik heb 'm nog niet gespeeld, maar dat komt vast binnenkort wel een keer.

Ondertussen na SPIEL ook maar eens een stapel gemaakt van spellen die weg mogen, de kasten zitten bijna vol, en er zijn best wat spellen die leuk zijn, maar die ik toch echt te weinig speel. Dus inmiddels liggen er weer ~30 spellen op de stapel om weg te gaan. Nu alleen nog van het spul af te zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:40
HellPunk schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:04:
Iemand hier die Tesseract gebackt heeft? Ik had deze geskipt vanwege de prijs, maar ik las nu dat het spel solo heel erg leuk is en nu begin ik toch weer te twijfelen...
Yes, ik heb dit spel gebacked via Crowdfinder. Ben nog in afwachting van de levering. Maar tot nu toe erg positief over wat ik gelezen heb. Het was ook erg interessant om de dev diary te zien, en te lezen hoe het concept gegroeid is.

Sowieso heb ik een zwak voor coöperatieve spellen, en dit was duidelijk weer eens wat anders. Qua spelervaringen moet ik helaas nog afwachten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 19:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

TERW_DAN schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Ik heb Master of Orion meegenomen omdat het er wel interessant uitzag. En het was maar €10, dus het leek me de moeite om eens uit te proberen. Ik heb 'm nog niet gespeeld, maar dat komt vast binnenkort wel een keer.

Ondertussen na SPIEL ook maar eens een stapel gemaakt van spellen die weg mogen, de kasten zitten bijna vol, en er zijn best wat spellen die leuk zijn, maar die ik toch echt te weinig speel. Dus inmiddels liggen er weer ~30 spellen op de stapel om weg te gaan. Nu alleen nog van het spul af te zien komen.
Essen trade was daar de perfecte gelegenheid voor geweest >:)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

heuveltje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

Essen trade was daar de perfecte gelegenheid voor geweest >:)
Ach, die is volgend jaar vast ook weer :P En anders mik ik 't op Marktplaats en kijk ik wel of ik wat kwijtraak. Het hoeft niet allemaal gelijk weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
TERW_DAN schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

Ach, die is volgend jaar vast ook weer :P En anders mik ik 't op Marktplaats en kijk ik wel of ik wat kwijtraak. Het hoeft niet allemaal gelijk weg
Op spellenspektakel is er weer een bring and buy. Misschien dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:42
V&A !

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-08 10:04
Precies! Je hebt ons nu wel nieuwsgierig gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:31
Aangezien wij groot fan zijn van de EXIT-serie, had ik mijn vriendin deze gegeven voor haar verjaardag (op klikken -> BGG)
Afbeeldingslocatie: https://store.thamesandkosmos.com/cdn/shop/products/Goldenbook_3Dbox_shopify_360x.jpg?v=1675806187Afbeeldingslocatie: https://store.thamesandkosmos.com/cdn/shop/products/Goldenbook_3Dbox_open-shopify_360x.jpg?v=1675806187

Vandaag toch ook maar de andere twee gekocht. Ze lijken steeds moeilijker verkrijgbaar, dus vandaar.
Afbeeldingslocatie: https://store.thamesandkosmos.com/cdn/shop/products/693206_IceCave-3dbox_360x.jpg?v=1675805994

Afbeeldingslocatie: https://store.thamesandkosmos.com/cdn/shop/products/Exit-Silent-Storm-3D-Box_web_360x.jpg?v=1689797275

Leuk voor de decembermaand. Waarschijnlijk bewaren we er 1 of 2 voor volgend jaar.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Ik wil altijd wel 'ns kijken of er iets van mijn grijze wishlist op staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
Weet iemand nog leuke spellen om op verlanglijstjes te zetten met de feestdagen? Vrijwel alle spellen die ik zelf nog op het oog heb zijn zodanig duur dat ze buiten het budget vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
misschien even het budget specificeren dan...En wat jouw definitie van leuk is, maakt het wel zo makkelijk.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ErikT738 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:38:
Weet iemand nog leuke spellen om op verlanglijstjes te zetten met de feestdagen? Vrijwel alle spellen die ik zelf nog op het oog heb zijn zodanig duur dat ze buiten het budget vallen.
wat is het budget en wat voor type spellen hou je van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
Misschien goed om jouw BGG lijst even te delen met ons. Dan weten we ook wat je hebt en waar jouw interesse ligt. Dan zien we ook jouw bestaande wishlist. Dit naast de eerder gestelde vraag t.a.v. budget. Er zijn heel veel kleine 'goedkope' games die ik aan kan raden. Wil je iets voor 2 personen of voor een groep, wil je meer diepgang of meer eenvoud. Kortom, graag zie ik jouw spellenbio zodat we jou zo goed mogelijk kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 17:13
Jajofisher schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:17:
Wel héél fijn voor de mensen die moeite hebben met engels. Ik zie dat de spirits in de vertaling 'geesten' heten en dat dekt wat mij betreft niet helemaal de lading, maar ik kan zo snel ook niet een betere term verzinnen.

Vandaag krijg ik 12 kilo aan Marvel Zombies binnen 8)7
Of mensen met kinderen die eens een wat meer volwassen spel willen proberen. Het gat tussen kinderspellen en volwassenenspellen lijkt soms best groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:08
In dat geval maak ik van de gelegenheid gebruik om voor mezelf tips te vragen. :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Spellen die hierbij niet voor een goed beeld zorgen:
Concept, Dice Throne - niet mijn spellen
Escape Room spel - al weggegeven
Chicago Express, Hacienda - nog nooit gedaan

Van veel spellen heb ik uitbreidingen maar omdat ik veel gebruik maak van 3D-prints zit dat in de standaard doos. Scheelt een hoop plek.

Als iemand tips heeft dan is dat zeer welkom. Meestal spelen we met 2 spelers. Budget maakt niet zoveel uit. Het liefst ga ik geen heel boekwerk door voordat ik kan beginnen. Daarentegen is het geen probleem als het wat complexer is.

Al op de wishlist:
My Island
Dinosaur World
Heaven & Ale
Alchemists

Geen interesse in: Tzolkien, Tavens of Tiefentall, Rovers van de noordzee. Alle drie passen perfect bij me, maar een goede vriend heeft die al dus kan ik zo lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Lennnn schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:34:
In dat geval maak ik van de gelegenheid gebruik om voor mezelf tips te vragen. :+

***members only***

Van veel spellen heb ik uitbreidingen maar omdat ik veel gebruik maak van 3D-prints zit dat in de standaard doos. Scheelt een hoop plek.

Als iemand tips heeft dan is dat zeer welkom. Meestal spelen we met 2 spelers. Budget maakt niet zoveel uit. Het liefst ga ik geen heel boekwerk door voordat ik kan beginnen. Daarentegen is het geen probleem als het wat complexer is.

Al op de wishlist:
My Island
Dinosaur World
Heaven & Ale
Alchemists

Geen interesse in: Tzolkien, Tavens of Tiefentall, Rovers van de noordzee. Alle drie passen perfect bij me, maar een goede vriend heeft die al dus kan ik zo lenen.
Burgen von Burgund komt als eerste bij me op.

Daarnaast wellicht Schotten Totten, Friesche Velden, Brass, Great Western Trail of Azul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gister Frostpunk op tafel, was ik wel een hele middag zoet mee omdat ik de eerste paar rondes met de regels in m'n hand heb gespeeld. Ook de setup en het opruimen duurt lang.

Van bgg de 'easy' start gedownload en gebruikt, tot ronde 12 gekomen en Boom!! goes the generator! :(

Volgende keer meer met expeditions doen denk ik. Food en coal waren geen issue met upgraded mine en hothouse, mogelijk gemaakt door een snelle sawmill. Echter net 1 actie te weinig in een paar rondes (en niet bijgehouden hoeveel er in de generator zat).

Blijft wel een fijn spel, solo of met meer voor overleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
@Hopjesvla79 @Millie-ano het budget verschilt omdat het om meerdere vieringen gaat. Het varieert van 15 tot 25 euro. We spelen meestal met twee tot vier personen.

Zelf hou ik van spellen waar strategie bij komt kijken maar die wel relatief makkelijk zijn uit te leggen. Easy to learn, hard to master dus. Deckbuilding, engine building en drafting games zoals Dominion, Splendor of Sushi-go doen het hier ook goed. Wel heb ik het niet zo op spellen die enkel uit kleuren, cijfers en geometrische vormen bestaan en zoek ik dus spellen met een thema.

Dungeon crawlers kan ik ook waarderen, maar het budget sluit dat wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
ErikT738 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:14:
@Hopjesvla79 @Millie-ano het budget verschilt omdat het om meerdere vieringen gaat. Het varieert van 15 tot 25 euro. We spelen meestal met twee tot vier personen.

Zelf hou ik van spellen waar strategie bij komt kijken maar die wel relatief makkelijk zijn uit te leggen. Easy to learn, hard to master dus. Deckbuilding, engine building en drafting games zoals Dominion of Sushi-go doen het hier ook goed. Wel heb ik het niet zo op spellen die enkel uit kleuren, cijfers en geometrische vormen bestaan en zoek ik dus spellen met een thema.

Is tweedehands een optie? voor €25,- heb je op MP vaak wel een dealtje te pakken voor die iets 'grotere' spellen

[ Voor 5% gewijzigd door Millie-ano op 20-10-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik weet niet wie mijn lootjes hebben, en ik zie de helft het niet doen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
ErikT738 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:21:
[...]

Ik weet niet wie mijn lootjes hebben, en ik zie de helft het niet doen :+
2 spelers; 7 wonders Duel
2-4 spelers; Kwakzalvers
2-4 spelers; Zoektocht naar El Dorado

[ Voor 55% gewijzigd door Millie-ano op 20-10-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

***members only***

Al op de wishlist:
My Island
Dinosaur World
Heaven & Ale
Alchemists

Mooie collectie, veel overlap met de mijne :)
Wat ik mis, en wel denk dat ook goed zal vallen

Relatief lang/zwaar/
Dune imperium
Great western trail
Ark nova.

Wat lichter
El dorado
agricola voor 2 spelers

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
Dit zijn uitstekende tips @ErikT738 .

Met je budget zou je ook nog naar My City kunnen kijken.
https://www.bol.com/nl/nl...ordspel/9300000004251756/

Opzich ook geen verkeerde actie bij Bol.com. Eens kijken of er voor mij ook 4 interessante titels bij zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
FrankRicard schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

Burgen von Burgund komt als eerste bij me op.

Daarnaast wellicht Schotten Totten, Friesche Velden, Brass, Great Western Trail of Azul
Dank voor je aanraders.

Burgen von Burgund heb ik nog nooit gedaan. Opzich wel een klassieker die ik eens zou moeten spelen. Een vriend van me heeft hem liggen dus ik zal hem eens testen. :)

Azul heb ik gehad maar een keer geruild tegen Azul Zomerpaviljoen. Zij wilde liever de gewone Azul, mij maakt het niet zoveel uit. Eentje van de serie in de collectie vind ik wel genoeg.

Hoe vind je Brass in het voorwerk? Ben je eerst uren boekjes aan het lezen of zit de complexiteit vooral in het spel zelf?
Zelfde vraag voor Great Western Trail.

Schotten Totten ziet er geinig uit. Kost ook vrij weinig dus zal die een keer meepakken.

Friesche Velden spreekt me om de een of andere reden niet echt aan. Misschien omdat het qua thema weinig spannend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Lennnn schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:05:
[...]

Dank voor je aanraders.

Burgen von Burgund heb ik nog nooit gedaan. Opzich wel een klassieker die ik eens zou moeten spelen. Een vriend van me heeft hem liggen dus ik zal hem eens testen. :)

Azul heb ik gehad maar een keer geruild tegen Azul Zomerpaviljoen. Zij wilde liever de gewone Azul, mij maakt het niet zoveel uit. Eentje van de serie in de collectie vind ik wel genoeg.

Hoe vind je Brass in het voorwerk? Ben je eerst uren boekjes aan het lezen of zit de complexiteit vooral in het spel zelf?

Schotten Totten ziet er geinig uit. Kost ook vrij weinig dus zal die een keer meepakken.

Friesche Velden spreekt me om de een of andere reden niet echt aan. Misschien omdat het qua thema weinig spannend is.
Brass geen simpel spel, maar naar mijn mening net wat simpeler dan Terra Mystica die ik al in je collectie zag. (regelboekje staat overigens hier: https://roxley.com/produc...-deluxe-edition#downloads kun je er een keer doorheen bladeren om een idee te krijgen)

GWT heeft wat meer mechanismes door elkaar lopen, maar daarvan is er geen 1 echt moeilijk en de symbolen zijn vrij duidelijk (iig bij de eerste editie, tweede editie heb ik nooit echt goed naar gekeken)

De vraag is ook of Friesche Velden echt nog veel toevoegt als je Odin al hebt, dus die had ik misschien beter achterwege kunnen laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

remcheese schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Precies! Je hebt ons nu wel nieuwsgierig gemaakt!
Om je een idee te geven
King Domino
Queen Domino
Beide gaan weg omdat ik King Domino Origins de leukste vind van de 3 die ik heb
4Gods
Zombie 15
Munchkin Koethulhu Heb de Engelse nl ook al
Architectura
Fortuna
Doomtown Reloaded
Argo
Invaders
My Village
Mondo Sapiens
Zombies!!!
De Mol
Vlotte Geesten 2.0 ik heb de eerste ook al, leuk voor een keer, maar heb er geen 2 nodig
Fatal Rendez Vous
Pretense
Experiment
Dungeon Roll
5 Second Rule

En dan een zooitje kickstarters
Nova Cry
Karnivor Koala
Spells of Doom
Assault on Doomrock + expansion
Lucidity
Exploding Kittens + NFSW
Macroscope
Jailbreakers
Mint Cooperative
Isle of Trains die laatste 2 heb ik dubbel

De meeste zijn op zich best leuke spellen, maar veruit de meeste worden te weinig gespeeld.

Invaders en Doomtown zijn leuke deckbuilders, maar ik merk dat we dan veel sneller iets pakken als Star Realms, Dominion of Trains, die gewoon wat makkelijker wegspelen.

Het grootste nadeel met het gros van dit spul is dat het titels zijn waar bijna niemand van gehoord heeft, dus je moet altijd maar net tegen iemand aanlopen die het wil hebben. Maar goed, het meeste hoeft niet per se weg, maar een keertje kritisch kijken naar wat er gespeeld wordt kan geen kwaad denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
[...]

Dank voor je aanraders.

GWT kun je ook spelen, al dan niet met tutorial op Boardgame Arena. gratis, maar wel met account registratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

GWT heeft vooral veel dingen waar je op moet letten, maar die zijn op zich niet heel moeilijk. De beurten zijn op zich vrij vlot en simpel. Zet je poppetje een x-aantal plekken, en doe de actie van de tegel waar je op staat. Probeer te zorgen voor een goede hand aan het einde van de rit zodat je genoeg geld hebt om koeien te verkopen.
Maar dan zijn er dingen als
- de trein die ver genoeg moet staan, omdat je anders moet betalen
- je wil meer koeien kopen, zodat je duurdere handen kan maken
- je wil meer gebouwen neerzetten, zodat je meer kan doen, en anderen evt geld moeten betalen
- je wil meer personeel hebben, zodat je bovenstaande dingen beter/goedkoper kan doen
- je wil bonustegels scoren, voor je eindscore
- je wil stations claimen, omdat die je weer bonussen geven tijdens of na het spel

En dat zijn keuzes die je continu moet maken, en dat werkt in dit spel gewoon erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 10:04
ErikT738 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:14:

Zelf hou ik van spellen waar strategie bij komt kijken maar die wel relatief makkelijk zijn uit te leggen. Easy to learn, hard to master dus. Deckbuilding, engine building en drafting games zoals Dominion, Splendor of Sushi-go doen het hier ook goed. Wel heb ik het niet zo op spellen die enkel uit kleuren, cijfers en geometrische vormen bestaan en zoek ik dus spellen met een thema.

Azul. Wel wat duurder dan 25 euro, maar goed speelbaar met 2, 3 en 4. Misschien ook op vinted te vinden (recent in deze thread genezen dat daar ook spelen te koop zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret

***members only***

Al op de wishlist:
My Island
Dinosaur World
Heaven & Ale
Alchemists

Ik zie de volgende opties nog wel voor je: Heat, terraforming Mars en Ark nova. Allemaal heel sterk juist met 2 spelers. Sommige ook solo erg sterk. Ik zie veel gateway spellen. Dan is New York Zoo en planet unknown ook erg goed. Castles of Burgundy was al genoemd. Daarnaast komen er binnenkort ook mooie spellen aan: trekking through history, Cascadia Landmarks en zeker Sky Team lijkt een topper te zijn.

Complimenten met jouw mooie veelzijdige collectie. 1 om jaloers op te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Wirret op 21-10-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
Voor de geïnteresseerden. De nieuwe expansion van Ark Nova is te koop. https://www.spellenvariant.nl/ark-nova-marine-worlds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Wirret schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:08:
Voor de geïnteresseerden. De nieuwe expansion van Ark Nova is te koop. https://www.spellenvariant.nl/ark-nova-marine-worlds
Let wel op, dit is nog de Engelse versie. De NL versie komt pas in Q1 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Ik kan niet anders dan Castles of Burgundy vermelden, maar wat meer out-of-the-box:
- Bunny Kingdom
- Luna Capital
- Ginkgopolis
- Power Plants

[ Voor 16% gewijzigd door HellPunk op 23-10-2023 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
FrankRicard schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Brass geen simpel spel, maar naar mijn mening net wat simpeler dan Terra Mystica die ik al in je collectie zag. (regelboekje staat overigens hier: https://roxley.com/produc...-deluxe-edition#downloads kun je er een keer doorheen bladeren om een idee te krijgen)

GWT heeft wat meer mechanismes door elkaar lopen, maar daarvan is er geen 1 echt moeilijk en de symbolen zijn vrij duidelijk (iig bij de eerste editie, tweede editie heb ik nooit echt goed naar gekeken)

De vraag is ook of Friesche Velden echt nog veel toevoegt als je Odin al hebt, dus die had ik misschien beter achterwege kunnen laten.
Brass: Birmingham heb ik toegevoegd aan mijn wishlist. Ziet er toch wel echt erg leuk uit. Ik zie dat er binnenkort (15-11-2023) ook een Nederlandstalige versie uitkomt. Voor zo'n complexe spellen vind ik dat toch altijd wel prettig.
GWT ga ik eens testen op Boardgame Arena. Ik maak daar nooit gebruik van (wil juist mijn schermtijd verminderen door het spelen van spellen) maar om te testen is dat natuurlijk wel ideaal.
TERW_DAN schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

GWT heeft vooral veel dingen waar je op moet letten, maar die zijn op zich niet heel moeilijk. De beurten zijn op zich vrij vlot en simpel. Zet je poppetje een x-aantal plekken, en doe de actie van de tegel waar je op staat. Probeer te zorgen voor een goede hand aan het einde van de rit zodat je genoeg geld hebt om koeien te verkopen.
Maar dan zijn er dingen als
- de trein die ver genoeg moet staan, omdat je anders moet betalen
- je wil meer koeien kopen, zodat je duurdere handen kan maken
- je wil meer gebouwen neerzetten, zodat je meer kan doen, en anderen evt geld moeten betalen
- je wil meer personeel hebben, zodat je bovenstaande dingen beter/goedkoper kan doen
- je wil bonustegels scoren, voor je eindscore
- je wil stations claimen, omdat die je weer bonussen geven tijdens of na het spel

En dat zijn keuzes die je continu moet maken, en dat werkt in dit spel gewoon erg leuk.
Klinkt goed. Hebben jullie een voorkeur qua versie? GWT, GWT second edition of GWT: Argentina?
Wirret schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:00:
[...]

Ik zie de volgende opties nog wel voor je: Heat, terraforming Mars en Ark nova. Allemaal heel sterk juist met 2 spelers. Sommige ook solo erg sterk. Ik zie veel gateway spellen. Dan is New York Zoo en planet unknown ook erg goed. Castles of Burgundy was al genoemd. Daarnaast komen er binnenkort ook mooie spellen aan: trekking through history, Cascadia Landmarks en zeker Sky Team lijkt een topper te zijn.

Complimenten met jouw mooie veelzijdige collectie. 1 om jaloers op te zijn.
Bedankt!

Het thema van Planet Unknown spreekt me niet echt aan. New York Zoo lijkt me wel wat. Sterker nog: die heb ik direct aangeschaft.

Heat ziet er leuk uit, zet ik in mijn wishlist. Toch weer totaal iets anders dan wat ik al heb.

Terraforming Mars heb ik gespeeld. Ook niet helemaal mijn thema maar wel een prima spel. Heb hem een 8 gegeven. Hoeft niet in mijn collectie (ook omdat een vriend van me die heeft).
Ark Nova moet ik nog eens spelen. Eén keer gedaan maar ik was mezelf een beetje verloren in een goede dierentuin maken. Uiteindelijk dik verslagen door iemand met konijnen en cavia's. :'(

Trekking through history en Sky Team ga ik in de gaten houden. Cascadia moet ik de originele eens een keer spelen. Die heb ik op mijn wishlist gezet. Ik zie dat die tegenwoordig ook niet zo duur meer is.
HellPunk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

Ik kan niet anders dan Castles of Burgundy vermelden, maar wat meer out-of-the-box:
- Bunny Kingdom
- Luna Capital
- Ginkgopolis
- Power Plants
Bedankt. Goede aanraders. Bunny Kingdom en Power Plants toegevoegd aan mijn wishlist. Ginkgopolis en Luna capital spreken me wat minder aan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Allemaal bedankt. Door jullie mijn collectie al iets uitgebreid en ik heb goede tips voor de komende periode. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Lennnn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

[...]

Klinkt goed. Hebben jullie een voorkeur qua versie? GWT, GWT second edition of GWT: Argentina?

[...]
Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar iemand die ik erover sprak en ze allemaal heeft gespeeld en het spel vaak speelt gaf als advies de New Zealand versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Ik heb alleen de originele GWT gespeeld, en die vind ik erg goed. Argentina en New Zealand staan ook op mijn lijstje om iig een keer te proberen. Ik had gehoopt op SPIEL een van die of goedkoop tegen te komen, of te demo-en, maar dat is 'm niet geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
[...]

GWT ga ik eens testen op Boardgame Arena. Ik maak daar nooit gebruik van (wil juist mijn schermtijd verminderen door het spelen van spellen) maar om te testen is dat natuurlijk wel ideaal.

Ik heb ook alleen de 1st edition gespeeld. Dit is een spel wat in competities wordt gespeeld en zijn voor- tegens de vinden op youtube uitgelegd. Maar voor casual gaming zie je vooral dat het niet echt uitmaakt en het vooral is, welke kun je goedkoper krijgen. Gameplay is voor 99,5% hetzelfde eigenlijk.
Er zijn kleine verschillen (naast uiterlijk) maar zo zijn sommige tegels voorzien van andere acties en spreek je in 2nd edition van 'bandieten' en in 1st edition 'indianen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
[...]

Brass: Birmingham heb ik toegevoegd aan mijn wishlist. Ziet er toch wel echt erg leuk uit. Ik zie dat er binnenkort (15-11-2023) ook een Nederlandstalige versie uitkomt. Voor zo'n complexe spellen vind ik dat toch altijd wel prettig.

[...]

[...]

[...]

Bedankt!

Het thema van Planet Unknown spreekt me niet echt aan. New York Zoo lijkt me wel wat. Sterker nog: die heb ik direct aangeschaft.

Heat ziet er leuk uit, zet ik in mijn wishlist. Toch weer totaal iets anders dan wat ik al heb.

Terraforming Mars heb ik gespeeld. Ook niet helemaal mijn thema maar wel een prima spel. Heb hem een 8 gegeven. Hoeft niet in mijn collectie (ook omdat een vriend van me die heeft).
Ark Nova moet ik nog eens spelen. Eén keer gedaan maar ik was mezelf een beetje verloren in een goede dierentuin maken. Uiteindelijk dik verslagen door iemand met konijnen en cavia's. :'(

Trekking through history en Sky Team ga ik in de gaten houden. Cascadia moet ik de originele eens een keer spelen. Die heb ik op mijn wishlist gezet. Ik zie dat die tegenwoordig ook niet zo duur meer is.

[...]

Bedankt. Goede aanraders. Bunny Kingdom en Power Plants toegevoegd aan mijn wishlist. Ginkgopolis en Luna capital spreken me wat minder aan.

***members only***

Allemaal bedankt. Door jullie mijn collectie al iets uitgebreid en ik heb goede tips voor de komende periode. _/-\o_
Uhm, ik zie taveernen van de oude stad al in jouw stapel staan. Waarm heb je Taverns of Tiefental dan aangeschaft? Voor wat betreft Heat. Dat is echt een topspel, heb hem al meermaals met meerdere personen gespeeld. Iedereen vindt het erg leuk. Fijn element is dat als je achter staat je nog de kans hebt om in te halen. De uitbreidingen (die er standaard bij zitten) maken het spel nog meer dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Wirret schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Uhm, ik zie taveernen van de oude stad al in jouw stapel staan. Waarm heb je Taverns of Tiefental dan aangeschaft? Voor wat betreft Heat. Dat is echt een topspel, heb hem al meermaals met meerdere personen gespeeld. Iedereen vindt het erg leuk. Fijn element is dat als je achter staat je nog de kans hebt om in te halen. De uitbreidingen (die er standaard bij zitten) maken het spel nog meer dynamisch.
Omdat ie 26 Euro was en de uitbreiding 17 Euro. Dan heb ik hem net zo lief zelf dan dat ik hem kan lenen.

Ik vind het wel een echt leuk spel met een man of 4.

Klinkt goed van Heat. Inderdaad een leuk element dat je niet al ruim voor het einde zeker weet dat je verloren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:55

Oxigeon

En zo is dat!

Wirret schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

HEAT staat bij mij ook echt op het verlanglijstje maar de vrouw lijkt dit spel helemaal niks. Denk omdat het thema "racen" is. Mij lijkt dit dan weer een topgame. Mechanics schijnen perfect te werken. Je kan hem solo spelen en inderdaad zoals gezegd je kan nog winnen als je achteraan ligt. Toch eens kijken of sinterklaas zo goed wil zijn dit jaar.

HEAT zijn ook talloze add-ons (lees: andere circuits) voor te downloaden op boardgamegeek. Dit kan deze game alleen maar naar nog een langere speelduur brengen. Helaas is deze nog nergens voor onder de 50 te krijgen. Anders zou ik hem meteen aanschaffen

[ Voor 12% gewijzigd door Oxigeon op 23-10-2023 11:13 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
Helemaal eens met jullie opmerkingen. Snap jouw vrouw ook wel weer. Al valt het racen wel mee. Dan houdt ze ook niet van Camel up en El dorado? Zeker met de uitbreidingen is het meer deckbuilding. Btw voor de geinterresseerden. Bol heeft hele goede aanbiedingen en daar bovenop stapelkorting. Zo kan je heel veel euro’s besparen. Zijn wel de wat meer gangbare spellen. Maar ook uitbreidingen voor kwakzalvers/TTR en Burgundy zelf

Zo heb ik Evergreen en Dixit Stella even besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Wirret op 23-10-2023 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Gisteren op facts memoir 44 gekocht. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

[...]
Ik heb GWT en GWT. New Zealand diverse keren gespeeld. Bij vrienden die het HEEL veel gespeeld hebben
NZ is een stuk vergevender dan GWT. Bij het origineel kun je je eigen een beetje vastlopen in een viceus cirkeltje dat je elke keer net te kort komt.
Als je juist heel erg van de competitie houd is het origineel dus beter :)

In hun opinie zijn GWT en GWT NZ allebei prima, en verschillend genoeg om samen te houden. Argentina was de mindere van de 3 en niet genoeg verschillend om te houden

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 24-10-2023 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Wirret schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:39:
Helemaal eens met jullie opmerkingen. Snap jouw vrouw ook wel weer. Al valt het racen wel mee. Dan houdt ze ook niet van Camel up en El dorado? Zeker met de uitbreidingen is het meer deckbuilding. Btw voor de geinterresseerden. Bol heeft hele goede aanbiedingen en daar bovenop stapelkorting. Zo kan je heel veel euro’s besparen. Zijn wel de wat meer gangbare spellen. Maar ook uitbreidingen voor kwakzalvers/TTR en Burgundy zelf

Zo heb ik Evergreen en Dixit Stella even besteld.
El Dorado vind ze dan weer heel erg leuk. Ik trouwens ook.nu je het zegt is het eigenlijk een zelfde soort spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36
skank schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:51:
Deze vind ik heel goed. Mooie achtergronden van daadwerkelijk gebeurtenissen. Er is ook een campaign modus om een aantal potjes achter elkaar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 10:04
skank schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:51:
Leuk spel inderdaad. Helaas weer verkocht omdat mijn wederhelft minder enthousiast was (en de deur uit gaan om spellen te spelen doe ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:49
Oxigeon schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

El Dorado vind ze dan weer heel erg leuk. Ik trouwens ook.nu je het zegt is het eigenlijk een zelfde soort spel.
Door alle positieve reacties en reviews heb ik El Dorado ook net aangeschaft. Dit weekend maar eens testen :D Bij de Bolle onlineshop trouwens mooie aanbiedingen nu voor verschillende bordspellen oOo

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

PindaUnited schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Door alle positieve reacties en reviews heb ik El Dorado ook net aangeschaft. Dit weekend maar eens testen :D Bij de Bolle onlineshop trouwens mooie aanbiedingen nu voor verschillende bordspellen oOo
Leuke aan el dorado is dat elk potje anders is omdat je de speelborden kan leggen zoals je wil. Verder hoef je er niet echt bij na te denken qua regels omdat het vrij gemakkelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wirret
PindaUnited schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Krijg je geen spijt van, als je dan next level wil gaan moet je voor Lost Ruins of Arnak gaan. Heb daar een beetje hetzelfde indiana jones gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Leuk sorteerwerkje achter de rug: ik heb eindelijk alle kaarten en andere componenten van de uitbreidingen uit de West Kingdom-spellen gehaald en terug in de originele dozen gedaan. Nu nog het moeilijkste: een koper vinden, want ik wil liefst alles in één keer de deur uit doen incl. munten en Tomesaga, dat maakt het wel een prijzig pakket...

Next step: Orléans! Beetje hetzelfde probleem als bij Architects, Paladins en Viscounts: ik wil het heel graag nog eens spelen, maar alles is verspreid over drie dozen en ik moet telkens weer uitzoeken wat waar bij hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:25
Wirret schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Krijg je geen spijt van, als je dan next level wil gaan moet je voor Lost Ruins of Arnak gaan. Heb daar een beetje hetzelfde indiana jones gevoel bij.
Als je dat leuk vindt dan is Clanks-Catacombs ook een goede aanrader wat mij betreft. Zoektocht door de catacombes waarbij je ook telkens nieuwe delen van de catacombes ontdekt en het juiste moment moet kiezen om terug eruit te ontsnappen. (te vroeg en je hebt niet voldoende punten om te winnen, te laat en je gaat dood door de draak en zijn kornuiten)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wirret
Lol. Die heb ik echt net gisteren binnen gekregen. Dank voor de tip. Zie hieronder de spellen die ik in een opwelling weer heb gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngnmy9MlMGPMMHS_XTV5sAxe9GM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3d6kG7l2VJxrynhZltTmWcx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 228% gewijzigd door Wirret op 25-10-2023 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:12
Wirret schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:25:
Lol. Die heb ik echt net gisteren binnen gekregen. Dank voor de tip. Zie hieronder de spellen die ik in een opwelling weer heb gekocht.
[Afbeelding]
*Insert LOTR GIF "And so it begins", welkom bij de spellen club :+

Dit soort opwellingen zullen vaker gebeuren, bij mij is het inmiddels de kunst om de collectie beheersbaar te houden en te zorgen dat spellen uit de kast ook daadwerkelijk op tafel komen. Zo, niet dan exit collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Mvdbeld schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Dit soort opwellingen zullen vaker gebeuren, bij mij is het inmiddels de kunst om de collectie beheersbaar te houden en te zorgen dat spellen uit de kast ook daadwerkelijk op tafel komen. Zo, niet dan exit collectie.
Ik vind het zo moeilijk om spellen weg te doen. Maar wij hebben inderdaad ook een aantal spellen liggen die nooit op tafel gelegd worden. Hoewel ik ze heel graag zou willen spelen, komen we er simpelweg niet aan toe of we geven prioriteit aan andere spellen. Paleo is daar een goed voorbeeld van. Leuk spel, maar andere spellen zijn leuker. Misschien toch maar eens tijd om de bezem door de collectie te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wirret schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Smaken verschillen. Het thema is hetzelfde, maar ik heb nooit echt het gevoel op expeditie te zijn in arnak.
Daarnaast is veel zwaarder en langer dan el dorado. En vind ik het deck-build gedeelte een ondergeschoven kindje.

Maar zo heeft iedereen zijn ideeen waarom spellen wel of niet goed zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
Het is inderdaad maar net hoe je er naar kijkt. Next level, bedoel ik ook mee dat het zwaarder is. Ook Arnak kan je vrij snel uitleggen als ik het vergelijk met Ark Nova oid. Deck building is erg belangrijk in beide spellen omdat je goede kaarten nodig hebt om meters te maken op het onderzoekspoor. Ook moet je deck niet te groot zijn en wil je sterke kaarten erin hebben. Net als bij El Dorado.

De expeditie bij Arnak heb ik zeker wel omdat je nieuwe gebieden gaat ontdekken en je gaat in de tempel onderzoeken.

Over smaak valt zeker niet te twisten, bij ons ligt hij iig regelmatig op tafel als we met z'n tweeën spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirret
Mvdbeld schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Fijn zo'n warm welkom ;). Ik zit nu inderdaad pas op 152 spellen (heel veel kleine spellen ook). Ik doe spellen in twee fasen weg. Eerst gaan ze van de spellenkast naar een andere plek. Zijn ze dan een jaar lang niet gemist, dan gaan ze de verkoop in. Regelmatig geef ik ze ook weg. Zo heb ik ooit 'Morgenland' gekocht en nog nooit gespeeld (en geen behoefte aan gehad).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Joop34 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
Ik vind het zo moeilijk om spellen weg te doen. Maar wij hebben inderdaad ook een aantal spellen liggen die nooit op tafel gelegd worden. Hoewel ik ze heel graag zou willen spelen, komen we er simpelweg niet aan toe of we geven prioriteit aan andere spellen. Paleo is daar een goed voorbeeld van. Leuk spel, maar andere spellen zijn leuker. Misschien toch maar eens tijd om de bezem door de collectie te halen...
Ik kan het van harte aanbevelen! Het is een stuk prettiger als je niet meer tegen al die spellen moet opkijken waarvan je weet dat ze nooit meer op tafel gaan komen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Zo, afgelopen week weer wat nieuwe titels op tafel gekregen en zitten weer wat pareltjes bij.

Moon binnen gekregen als Kickstarter.
Dit is een tableaubuilding card drafting spel. Hij is vrij eenvoudig qua regels, maar speelt erg leuk.
Met 2 spelers begin je allebei met 8 kaarten in je hand. Elke kaart kan je spelen als je de resources betaald of hem weggooien voor de resources die op de kaart zijn afgebeeld. Nadat je dat hebt gedaan geef je je hand weer door en kies je daar een kaart uit.
Echter heeft elke kaart een plek voor een voertuig. Je kan deze gebruiken bij de tegenstander om dan direct de resources te pakken die op de kaart zijn afgebeeld.
Erg leuk spelletje en ziet er super mooi uit.

Cosmoctopus is een leuk spelletje wat ik van Essen heb meegenomen. Doel is om The Great Inky One te summonen met 8 devotees (tentakels) en zo te winnen. Een geinige variant op Cthulhu.
In het midden heb je 9 tegels liggen waarmee je resources en kaarten verzamelt. Deze kaarten hebben kosten en deze kun je betalen met de resources. Er zijn in totaal 4 soorten kaarten in het spel.
- Kaarten om permanente korting te krijgen op op nieuw te spelen kaarten met bepaalde resources
- Kaarten met een instant actie die je kaarten, grondstoffen of andere zaken oplevert
- Kaarten waar je grondstoffen op moet leggen als je ze krijgt en zo tentakels kan verzamelen als je ze allemaal hebt verzameld.
- Kaarten met bonussen als je een bepaalde actie kiest.

Als je de actie van de tegel hebt genomen mag je 1 kaart spelen en dan is de volgende speler. Dit gaat net zo lang door tot 1 iemand 8 tentakels heeft weten te verzamelen. Leuke resource management game. Wel net iets te prijzig voor het wat het is, maar de productie is wel top.

Apiary
De nieuwe release van Stonemaier games. Ditmaal over bees in space! :D
Ditmaal niet een eigen design maar het is het eerste design van Connie Vogelmann. En ik moet zeggen het zit goed in elkaar. Het doet niet heel veel vernieuwends, maar alle acties klikken leuk in elkaar.
Het bumping mechanisme van Euphoria zit erin waarmee je werkers ouder en beter worden maar uiteindelijk weer verdwijnen en je ze kwijt bent. Ondertussen lekker resources aan het verzamelen en je bijenvolk aan het uitbreiden om zo punten te scoren.
Erg leuk, vorige week met mijn zusje direct 4 potten gespeeld achter elkaar. Hij is niet moeilijk en speelt lekker vlot weg.

Nucleum
In dit nieuwe spel van Simone Luciani en Dávid Turczi probeer je energie op te wekken met kolencentrales en later met Uranium. Deze energie kun je gebruiken om gebouwen van stroom te voorzien welke je zelf bouwt op de kaart. Echter moet je hiervoor ook je netwerk uitbreiden. Het wordt wel vergeleken als een kruising tussen Brass en Barrage en het heeft hier inderdaad wel wat van weg maar dat iets meer vergevingsgezind. Je hebt maar 5 acties, maar genoeg opties binnen die acties om alles goed uit te kienen en vooruit te plannen. Afgelopen week 2x gespeeld, deze gaat echt veel vaker op tafel komen. Top spel! :9

Daarnaast ook Age of Innovation, de Terra Mystica 2.0 gespeeld. Ook een topper, helemaal aangezien TM al een van mijn favorieten was en deze nog interessanter is. Daarnaast de nieuwe uitbreiding van Ark Nova. Voor de liefhebbers van Ark Nova echt een must have, ik wacht nog op mijn NL exemplaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
HellPunk schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Ik kan het van harte aanbevelen! Het is een stuk prettiger als je niet meer tegen al die spellen moet opkijken waarvan je weet dat ze nooit meer op tafel gaan komen :).
Misschien ga ik er ook een keer aan beginnen. Ik houd al jaren BG stats (geweldige app trouwens) bij dus weet precies hoe vaak alles op tafel komt.

Dan gaat een spel als Paleo hier waarschijnlijk er ook aan moeten geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zou zo een marketingstunt kunnen zijn:
Een misdaad tijdens de Kickstarter van Tiny Epic Crimes:
https://www.kickstarter.c...-red-reveal/posts/3943633

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48
Ik heb alle spellen bewaard, ook al zijn ze al 10 jaar niet meer op tafel gekomen. De kinderen worden ouder en krijgen steeds meer interesse in spelletjes (naast de Nintendo...). Fijn dat we een flinke collectie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Hoe zwaar zijn Nucleum en Apiary eigenlijk, viel dit mee ?
MADG0BLIN schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:47:
Zo, afgelopen week weer wat nieuwe titels op tafel gekregen en zitten weer wat pareltjes bij.

Moon binnen gekregen als Kickstarter.
Dit is een tableaubuilding card drafting spel. Hij is vrij eenvoudig qua regels, maar speelt erg leuk.
Met 2 spelers begin je allebei met 8 kaarten in je hand. Elke kaart kan je spelen als je de resources betaald of hem weggooien voor de resources die op de kaart zijn afgebeeld. Nadat je dat hebt gedaan geef je je hand weer door en kies je daar een kaart uit.
Echter heeft elke kaart een plek voor een voertuig. Je kan deze gebruiken bij de tegenstander om dan direct de resources te pakken die op de kaart zijn afgebeeld.
Erg leuk spelletje en ziet er super mooi uit.

Cosmoctopus is een leuk spelletje wat ik van Essen heb meegenomen. Doel is om The Great Inky One te summonen met 8 devotees (tentakels) en zo te winnen. Een geinige variant op Cthulhu.
In het midden heb je 9 tegels liggen waarmee je resources en kaarten verzamelt. Deze kaarten hebben kosten en deze kun je betalen met de resources. Er zijn in totaal 4 soorten kaarten in het spel.
- Kaarten om permanente korting te krijgen op op nieuw te spelen kaarten met bepaalde resources
- Kaarten met een instant actie die je kaarten, grondstoffen of andere zaken oplevert
- Kaarten waar je grondstoffen op moet leggen als je ze krijgt en zo tentakels kan verzamelen als je ze allemaal hebt verzameld.
- Kaarten met bonussen als je een bepaalde actie kiest.

Als je de actie van de tegel hebt genomen mag je 1 kaart spelen en dan is de volgende speler. Dit gaat net zo lang door tot 1 iemand 8 tentakels heeft weten te verzamelen. Leuke resource management game. Wel net iets te prijzig voor het wat het is, maar de productie is wel top.

Apiary
De nieuwe release van Stonemaier games. Ditmaal over bees in space! :D
Ditmaal niet een eigen design maar het is het eerste design van Connie Vogelmann. En ik moet zeggen het zit goed in elkaar. Het doet niet heel veel vernieuwends, maar alle acties klikken leuk in elkaar.
Het bumping mechanisme van Euphoria zit erin waarmee je werkers ouder en beter worden maar uiteindelijk weer verdwijnen en je ze kwijt bent. Ondertussen lekker resources aan het verzamelen en je bijenvolk aan het uitbreiden om zo punten te scoren.
Erg leuk, vorige week met mijn zusje direct 4 potten gespeeld achter elkaar. Hij is niet moeilijk en speelt lekker vlot weg.

Nucleum
In dit nieuwe spel van Simone Luciani en Dávid Turczi probeer je energie op te wekken met kolencentrales en later met Uranium. Deze energie kun je gebruiken om gebouwen van stroom te voorzien welke je zelf bouwt op de kaart. Echter moet je hiervoor ook je netwerk uitbreiden. Het wordt wel vergeleken als een kruising tussen Brass en Barrage en het heeft hier inderdaad wel wat van weg maar dat iets meer vergevingsgezind. Je hebt maar 5 acties, maar genoeg opties binnen die acties om alles goed uit te kienen en vooruit te plannen. Afgelopen week 2x gespeeld, deze gaat echt veel vaker op tafel komen. Top spel! :9

Daarnaast ook Age of Innovation, de Terra Mystica 2.0 gespeeld. Ook een topper, helemaal aangezien TM al een van mijn favorieten was en deze nog interessanter is. Daarnaast de nieuwe uitbreiding van Ark Nova. Voor de liefhebbers van Ark Nova echt een must have, ik wacht nog op mijn NL exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
SteffanS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:23:
Hoe zwaar zijn Nucleum en Apiary eigenlijk, viel dit mee ?

[...]
Nucleum is relatief pittig, maar niet zo zwaar als een lacerda.
Apiary is een medium euro, echt niet moeilijk. Als je vaker spellen speelt is die prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Wat zijn jullie stappen om een nieuw spel te spelen ? online videos kijken ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
SteffanS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:32:
Om te leren bedoel je?
Meestal een video inderdaad, maar soms ook gewoon vanuit het regelboek. Dan zet ik het voor 2 spelers klaar en speel ik een paar rondes tegen mezelf om de acties te begrijpen. Vooral voor de wat complexere spellen gaat het dan wat meer leven voor mij.
Meestal lees ik dan na de eerste play het regelboek ook weer om te zien of ik iets gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
uitpakken en meestal eerste potje even solo spelen in een twee spelers setup. Videos lijken gaat me te langzaam, bij vragen even BGG checken, meestal is er al iemand geweest met dezelfde vraag. Maar doe vooral wat je zelf leuk vind..

[ Voor 15% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-10-2023 10:52 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik heb op voorhand altijd wel al één of meerdere filmpjes gezien (ik koop nooit spellen 'blind'), maar als een spel eraan komt (zeker Kickstarters) kijk ik meestal wel opnieuw een video.

Als het spel er eenmaal is ga ik natuurlijk eerst aan het uitpakken en punchen. Daarbij zet ik ook altijd het spel op zodat ik weet hoe alle componenten heten, hoe ze eruit zien en waar ze zich op het bord bevinden. Daarna lees ik de handleiding door, meestal is dat avondlectuur.

Eén van de volgende dagen doe ik dan een twee- of driehandig spel om de regels in de praktijk te leren, dan check ik ook BGG voor regelvragen en verduidelijkingen zodat ik die in m'n hoofd heb voor als we effectief gaan spelen. En dan gaat het spel de shelf of opportunity op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een aanrader voor een 2 speler spel met historische setting wat max. 20 gaat kosten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:19:
Iemand nog een aanrader voor een 2 speler spel met historische setting wat max. 20 gaat kosten?
7 wonders duel (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:19:
  • Hanamikoji
  • Patchwork niet echt historisch...
  • Targi
  • Watergate

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk84 op 29-10-2023 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afgelopen weekend weer een lanparty gehad, dus lekker veel tijd om bordspellen te doen. Ik had een stapeltje spul van SPIEL meegenomen.

Treasure Island
Dit was een beetje een impuls aankoop op SPIEL, omdat ze 2+1 gratis hadden bij de Matagot stand. Ik wilde daar sowieso de Western Legends playmat halen. Dus uiteindelijk ook Treasure Island en Dice Town meegenomen.
In Treasure Island heb je 1 persoon die Long John Silver speelt, en ergens een schat verstopt heeft op het eiland. De andere spelers moeten dmv hints zien te achterhalen waar de schat ligt. Het leuke hiervan is dat je dat daadwerkelijk op het speelboard uittekent met uitwisbare stiften. Dus iedere zet die iemand doet, teken je uit op het bord. Hints teken je uit op je eigen bordje dat verborgen is voor de rest. Ergens was het wat raar om gewoon aan het tekenen te slaan op de spullen, maar het werkte best grappig. In beide potjes was de schat gevonden, ik heb het idee dat het als Long John nog best lastig is om te winnen. Maar eentje die we zeker vaker moeten spelen, het is weer effe heel wat anders.

Dice Town
Hierbij heb je een zooitje dobbelstenen die je moet gooien om zo'n goed mogelijke pokerhanden te maken. Je speelt van de 9 t/m de aas. Degene met de meeste 9's mag naar de goudmijn, met de 10en naar de bank en zo heeft iedere waarde zijn eigen optie, op de aas na. Degene met de hoogste pokerhand (dus full house, straight of gewoon een hoog paar) mag kaarten met punten pakken. Waarbij azen je de optie geven om er meer dan 1 te pakken.
Het is deels geluk, maar omdat je per dobbelsteen speelt, is er nog wel wat tactiek dat erbij komt kijken. En het speelt lekker vlot weg. In ieder geval een goede aankoop wat mij betrerft

Meeples & Monsters
Meeples doen het altijd goed bij mij, en deze workerplacement is lekker vlot te spelen als je de regels eenmaal kent. Je hebt een zooitje witte meeples. Simpele werkertjes die je dingen kan laten bouwen, simpele monstertjes kan laten bevechten maar ook nieuwe werkers kan trainen. De gekleurde werkers kunnen upgraden, en de andere weer boosten, waardoor je sterker monsters aankan. Zo kun je bijvoorbeeld de optie krijgen om een gele werker een blauwe te laten boosten als ze samen in gevecht zijn. Je trekt er iedere beurt een aantal uit een zak, en dat maakt het een best grappige bagbuilder, waarbij er nog wel wat verschillende keuzes zijn. Je krijgt namelijk ook quests mee, en daar zijn goed punten mee te verdienen, maar ook weer te verliezen.

Nu nog een stuk of 7 spellen en dan is alle SPIELloot in ieder geval weer een keer gedaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-08 18:38
Wie gaat komend weekend naar het Spellenspektakel 2023? Je kan in ieder geval een hoop auteurs vinden bij stand 1040 (indie plaza) en 1039, het Spellenmaakgilde auteursplein. Dit jaar iets groter dan vorig jaar en helemaal vol geboekt! En het is altijd leuk om te spreken met elkaar over spellen maken. Dus welkom!

Ik sta daar met het spel 'GRUNN' (en als mede organisator). Daarnaast zal ik ook bij MNKY Entertainment buurten. Daar kan je van onze hand een cooperatief familiespel spelen 'The Big Five'. Of een kaartspel die wat pittiger is (voor de meer veelspelers): 'Obelisk' (set collection, slim ruilen en power ups die je de regels laten breken).

https://spellenspektakel.nl/uitgever/auteursplein/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
artjan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:51:
Wie gaat komend weekend naar het Spellenspektakel 2023? Je kan in ieder geval een hoop auteurs vinden bij stand 1040 (indie plaza) en 1039, het Spellenmaakgilde auteursplein. Dit jaar iets groter dan vorig jaar en helemaal vol geboekt! En het is altijd leuk om te spreken met elkaar over spellen maken. Dus welkom!

Ik sta daar met het spel 'GRUNN' (en als mede organisator). Daarnaast zal ik ook bij MNKY Entertainment buurten. Daar kan je van onze hand een cooperatief familiespel spelen 'The Big Five'. Of een kaartspel die wat pittiger is (voor de meer veelspelers): 'Obelisk' (set collection, slim ruilen en power ups die je de regels laten breken).

https://spellenspektakel.nl/uitgever/auteursplein/
Ik ben er het hele weekend om te demoen voor WGG. Als ik wat tijd heb kom ik wel even langs om hallo te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-08 18:38
WGG lijkt uit te pakken met een grote stand. Veel plezier daar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
artjan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:54:
WGG lijkt uit te pakken met een grote stand. Veel plezier daar!
Ja, vorig jaar was het al groot, maar dit jaar is de WGG ongeveer 2x zo groot als vorig jaar. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk84 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
  • Hanamikoji
  • Patchwork niet echt historisch...
  • Targi
  • Watergate
Bedankt, het is 7 Wondels Duel, Patchwork en Lost Cities geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevalric
MADG0BLIN schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:52:
[...]

Ik ben er het hele weekend om te demoen voor WGG. Als ik wat tijd heb kom ik wel even langs om hallo te zeggen. :)
Dan zijn we daar collega's :D. Ik demo Tiny Towns op zaterdag en Terra Nova op zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Chevalric schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:56:
[...]

Dan zijn we daar collega's :D. Ik demo Tiny Towns op zaterdag en Terra Nova op zondag.
Ah leuk! Ik sta in Cluster 3 op zaterdag en Cluster 1 op zondag.
Kunnen we direct even kennismaken komend weekend. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

[...]

Bedankt, het is 7 Wondels Duel, Patchwork en Lost Cities geworden.
Patchwork en Lost Cities al tijdje in ons assortiment.
En beide spelen lekker weg. Duren niet te lang en zijn zo opgezet.
Qua complexiteit rechttoe rechtaan, na twee zetten spreken ze beide voor zich.

7 Wondels Duel net aangeschaft, samen met Azul.
Eens kijken of dat aan onze twee-speler games assorti voor de vakantie/weekendje weg kan worden toegevoegd.

Vanochtend al Azul even uitgeprobeerd met moeders die op de kleine kwam oppassen.
Ook deze is zo geleerd en zo gedaan, zowel voor mij als m'n moeder (fitte 70+).
Qua regels zeker niet diep, maar genoeg opties om het niet van te voren uit te kunnen dokteren.
Leuk dat je elkaar een beetje kan 'plagen' zonder dat het iemand volledig dwarsboomt.

Komend weekend dus ook even 7 Wonders Duel uitproberen. Die lijkt me wel wat, aangezien het Kolonisten kaartspel met uitbereidingen het ook goed heeft gedaan vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wirret
Mooie aanwinsten! Ik zou Jaipur ook niet laten liggen. Historisch mbt handelswaar. Erg leuk dynamisch spel. Mijn vriendin is er gek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wirret schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:51:
Mooie aanwinsten! Ik zou Jaipur ook niet laten liggen. Historisch mbt handelswaar. Erg leuk dynamisch spel. Mijn vriendin is er gek op.
En Jaipur speelt ook lekker snel weg vind ik en duurt ook geen eeuwigheid om uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Wirret schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:51:
Misschien ook maar meenemen komend weekend weg… het weer is er goed voor om binnen warm en droog een potje te spelen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend hebben we de shelf of opportunity weer wat lichter gemaakt met Catharina: Cities of the Tsarina. Spel is op Spiel '22 uitgekomen bij DLP en is wat onderbelicht gebleven, maar het viel ons geweldig mee.

Elke beurt speel je twee kaarten. Eentje komt in de 'actierij' bovenaan - elke ronde start trouwens al met drie kaarten in die rij. De tweede kaart speel je in de 'activatierij' onderaan. Als de kleur van die tweede kaart overeenkomt met de kaart erboven (in de actierij dus), dan activeer je die laatste kaart. Met die acties kun je bvb. huizen bouwen op het bord, kaarten of goederen inruilen voor punten, enz.

Na elke vier kaarten heb je een tussenscore, dan ruim je je tableau op en begin je opnieuw. Zo speel je drie rondes en dan heb je nog een eindscore voor de huizen die je gebouwd hebt.

In het begin verzuip je wat in de icoontjes, maar zodra je dat doorhebt speelt het heel vlot weg. Dit gaat wel meer op tafel komen, precies het gewicht voor wat leuks op zondagmiddag :).

Pagina: 1 ... 145 ... 159 Laatste