Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 139 140 141 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:38
MADG0BLIN schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:49:
Gistermiddag voor het eerst Lacrimosa gespeeld.
Leuk om te lezen over Lacrimosa. Hij staat hoog op m'n lijstje om te kopen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 08:52

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

PaulBloem schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Thanks, wordt gewaardeerd.

[...]

Maar minimaal denk je, of al relaxed alles neer kunnen zetten?

Als er nog mensen met tips om rekening mee te houden van specifiek een solo boardgametafel maken, dan hoor ik ze maar al te graag. 👍
Zelf heb ik een Ikea tafel omgebouwd naar een boardgametafel. Zie mijn BGG profiel voor enkele work in progress foto’s.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-06 06:05
Edit: niet goed gekeken.

[Voor 111% gewijzigd door Lennnn op 05-05-2023 10:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:48

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind Frosthaven erg leuk en over het algemeen en grote verbetering ten opzichte van Gloomhaven. Waar ik mij wel een beetje aan stoor zijn de vele additional regels bij veel scenarios. Haalt vaak wel wat tempo er uit. Zo had ik een scenario op een boot waarbij monsters die geen focus hadden dan schade op de boot gingen doen. Dan moet je elke keer dus uitzoeken waar dat zou zijn etc. Beetje gedoe wel. Hopelijk binnenkort mijn eerste karakter retireren want ik heb alle basic buildings en upgrades al zo een beetje gebouwd.

Speel met drifter en deathwalker waarbij de drifter wel de meeste heavy lifting doet. Deathwalker is wel mobiel maar qua schade valt die wel wat tegen.

[Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 05-05-2023 10:33]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43
MrVegeta schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:32:
Ik vind Frosthaven erg leuk en over het algemeen en grote verbetering ten opzichte van Gloomhaven. Waar ik mij wel een beetje aan stoor zijn de vele additional regels bij veel scenarios. Haalt vaak wel wat tempo er uit. Zo had ik een scenario op een boot waarbij monsters die geen focus hadden dan schade op de boot gingen doen. Dan moet je elke keer dus uitzoeken waar dat zou zijn etc. Beetje gedoe wel. Hopelijk binnenkort mijn eerste karakter retireren want ik heb alle basic buildings en upgrades al zo een beetje gebouwd.
Heb je Frosthaven al lang dan? Bij een vriend van mij is hij afgelopen week pas binnengekomen. Het eerste scenario hebben wij al twee keer niet gehaald, dus wij zijn nog niet verder dan dat. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Robkazoe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Heb je Frosthaven al lang dan? Bij een vriend van mij is hij afgelopen week pas binnengekomen. Het eerste scenario hebben wij al twee keer niet gehaald, dus wij zijn nog niet verder dan dat. :P
Oh dan ben ik niet eens de laatste Nederlander die um heeft ontvangen! Iig via de Kickstarter. 26 april was de game binnen. Toevallig moest mijn partner gebruik maken van de studio boven waardoor ik eigenlijk niet zoveel anders kon doen dan Frosthaven. Ben atm between jobs, begin in juni weer dus heb veel tijd gehad en solo hoef je niet op iemand te wachten natuurlijk.

Heb nu 7 of 8 scenarios gespeeld denk ik. Het eerste scenario 2 x niet gehaald? Misschien omdat ik ook de andere Gloomhaven games heb gespeeld vond ik die niet heel moeilijk. Die guards tankten aardig wat damage toch? Maar het ligt ook erg veel aan je groep. Een wellicht speelde ik op een te makkelijk niveau. Voor solo moet je eigenlijk iets moeilijker, doe ik nu ook, omdat je een perfecte symbiose hebt tussen de karakters.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:06
Ik vond scenario 1 ook niet bepaald moeilijk. was even een k*t moment waarbij de deur geopend werd en de er daarna 4 dikke attacks op dat char kwamen. waarbij ook crit. er werden toen 3 kaarten afgelegd. had ook even zo iets van gaan we dit wel redden of moeten we opnieuw beginnen. gelukkig doorgespeeld want rest van scenario ging zonder grote problemen. Denk dat ervaring van Gloomhaven zeker meehelpt. we speelden overigs op difficulty 1.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43
MrVegeta schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Oh dan ben ik niet eens de laatste Nederlander die um heeft ontvangen! Iig via de Kickstarter. 26 april was de game binnen. Toevallig moest mijn partner gebruik maken van de studio boven waardoor ik eigenlijk niet zoveel anders kon doen dan Frosthaven. Ben atm between jobs, begin in juni weer dus heb veel tijd gehad en solo hoef je niet op iemand te wachten natuurlijk.

Heb nu 7 of 8 scenarios gespeeld denk ik. Het eerste scenario 2 x niet gehaald? Misschien omdat ik ook de andere Gloomhaven games heb gespeeld vond ik die niet heel moeilijk. Die guards tankten aardig wat damage toch? Maar het ligt ook erg veel aan je groep. Een wellicht speelde ik op een te makkelijk niveau. Voor solo moet je eigenlijk iets moeilijker, doe ik nu ook, omdat je een perfecte symbiose hebt tussen de karakters.
Was gewoon weer even inkomen denk ik. De eerste keer speelden wij met vier personen:
- Deathwalker
- Boneshaper
- Blinkblade
- Geminate

Daar zaten wel wat foutjes in.
0. Wie was onze tank. De Drifter en Bannerspear zijn de meest tanky personages en wij hadden daar geen van mee. :P
1. Ik was de Deathwalker en ik had niet mijn beste kaartjes mee. De healkaart is echt compleet waardeloos en had ik thuis moeten laten.
2. Als (ranged) Deathwalker heb je de shadows nodig. Je wil qua shadows netto gelijk of er één meer genereren tijdens een beurt. Ik had twee keer achter elkaar een zware aanval ingezet en een mis gedraaid. Dat kost je netto twee shadows en dan is je Deathwalker wel een beetje kreupel.
3. Geminate is een pittig character. Vriend van mij had niet de juiste kaarten mee waardoor dit personage niet optimaal benut werd.
4. De Blinkblade deed het eigenlijk best netjes behalve in kamer 2 toen hij met zijn laatste twee kaarten besloot om niet te shortresten maar toch nog de aanval in te zetten. Blinkblade kreeg 3 aanvallen te verwerken en kon er slechts één opvangen met health. Dat betekende 4 kaarten die van de discard stapel geburnd moesten worden. Auw.
5. De Boneshaper is een summoner. Summons zijn iets verbeterd maar nieuwsflash: Ze zuigen nog steeds. |:( Maat van mij had 2 a 3 summons in de eerste kamer van scenario 1 gedaan. Gevolg: Complete file waardoor elke keer maar een beperkt aantal aanvallen uitgevoerd konden worden. Op een (elite?) priest met 1 of 2 shield is dat niet heel erg handig. Summons doen maar beperkte aanvallen dus die komen niet door de shield heen en staan dus letterlijk in de weg.
6. Ik geloof dat wij in één beurt van 4 attacks 3x een mis hebben gedraaid. Ik heb hem achteraf nog nagerekend. Kans dat dat gebeurde was 0,04% ofzo. Dat helpt niet echt mee...
Onderaan de streep: Geen schijn van kans.

Tweede potje was met de Geminate, Deathwalker en Bannerspear (yeey, we hebben een tank mee!). Het verschil tussen een 4-player scenario 1 en een 3-player scenario 1 is
spoiler:
dat er bij de 4 speler variant meer vijanden zijn (duh, das logisch in Gloomhaven) maar dat er twee guards, een priest en met een beetje geluk een archer focus hebben op de achterste ally guards. Bij een 3-player scenario 1 heb je minder vijanden maar hadden ze eigenlijk meteen de focus op onze party en stonden de ally guards er voor de sier bij.
Dat zorgde ervoor dat we veel meer damage moesten slikken. Ook hier maakte de Bannerspear (die vriend was er het eerste potje niet bij) ook de kostbare fout door zijn laatste twee kaarten voor een shortrest te spelen terwijl hij zeker damage ging pakken die ronde waardoor hij twee kaarten moest burnen van de discard. De Deathwalker draaide op het moment suprême eerst een mis en daarna een -1 waardoor een van de laatste vijanden net niet dood gingen. Bleef als laatste over de Geminate en er moesten nog twee vijanden dood. Hij draaide op zijn laatste beurt een +1 en een -1. Als hij -1 +1 had gedraaid dan waren beide vijanden dood, nu bleef er eentje met 1 HP overeind staan en verloren we.

Tweede potje was heel zuur, de eerste was gewoon niet goed genoeg. Driemaal scheepsrecht, hopen we.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Voor het eenvoudig bewaren van stapels kaarten tijdens het spelen van een spel, ben ik op zoek naar een cardtray. Ik ben bv. deze Hold-it tegengekomen, maar dit kan vast goedkoper.

Iemand suggesties of tips?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:36
Thrace Grumble schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:46:
Voor het eenvoudig bewaren van stapels kaarten tijdens het spelen van een spel, ben ik op zoek naar een cardtray. Ik ben bv. deze Hold-it tegengekomen, maar dit kan vast goedkoper.

Iemand in de buurt met een 3D printer? Je zou die persoon kunnen vragen of je die een 1kg rol PLA filament a 20 euro in je gewenste kleur kan geven en daarvan een paar keer een model vanaf thingiverse, printables o.i.d. print voor je (zoals https://www.thingiverse.com/thing:3173029 ).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
Thrace Grumble schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:46:

ik begrijp het vast niet helemaal, maar wat is er mis met een stapel op tafel? Of ga je dan echt je kaarten vanuit de doos eerst verplaatsen naar die cardtray op het moment van spelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:35:
[...]

ik begrijp het vast niet helemaal, maar wat is er mis met een stapel op tafel? Of ga je dan echt je kaarten vanuit de doos eerst verplaatsen naar die cardtray op het moment van spelen?
1 stapel is niets mis mee, maar bij meerdere (>4) is het toch fijn om een houder te hebben voor grotere campaign games of bv. voor alle kaartstapels bij Mage Knight.

[Voor 5% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-05-2023 17:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
Thrace Grumble schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:41:
[...]

1 stapel is niets mis mee, maar bij meerdere (>4) is het toch fijn om een houder te hebben voor grotere campaign games of bv. voor alle kaartstapels bij Mage Knight.
hmmm, met Eldritch heb ik ook de tafel vol liggen met 10+ stapels en stapeltjes maar heb persoonlijk nooit iets gemist . Vind het juist wel fijn dat je ze snel kan oppakken zodat je snel wat kan zoeken en juist zo kan plaatsen dat het op dat moment handig is. Maar goed, ik ben denk ik dan ook niet de doelgroep van zo'n kaartenhouder, waarvan ik het bestaan niet van wist.

[Voor 14% gewijzigd door Hopjesvla79 op 05-05-2023 18:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik heb een 3D printer, in rol voor een rol filament wil ik best wat voor je printen :)

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Thrace Grumble schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:41:
[...]

Ik ben fan van Feldherr:
https://www.feldherr.net/...n-board-game-size/a-59949

Ze hebben card holders voor verschillende formaten en verschillende hoeveelheden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pirke
Heeft iemand hier al eens van gehoord?

https://www.kickstarter.c...idgegames/weirdwood-manor

Mn vrouw houdt erg van coop zoals Pandemic, dit lijkt perfect in dat straatje te passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ToBe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:23:
[...]

Ik ben fan van Feldherr:
https://www.feldherr.net/...n-board-game-size/a-59949

Ze hebben card holders voor verschillende formaten en verschillende hoeveelheden
Thnx, goede tip! Ik had ook al de tip van iemand gekregen om te kijken naar visitekaartjeshouders. Lijken me ook wel erg geschikt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zoek naar een nieuw bordspel met de volgende elementen: worker placement / deck building / mooi thema, leuk van 2 tm 4 spelers, kwam ik tot de volgende twee opties:
- Everdell
- De Verdwenen Ruïnes van Arnak

Welke zouden jullie aanraden / heeft jullie persoonlijke voorkeur?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24

Mauz1978

Console War Veteran

Everdell is heel leuk (zelfs solo te spelen!) maar is niet echt een deck building game in de traditionele zin. Met de kaartjes ‘bouw’ je namelijk een dorp waarmee je een totaal score moet halen aan het einde (niet dat je de kaartjes elke beurt gebruikt of mee vecht). De handleiding is echt niet te volgen, maar na wat turorials of playthroughs op youtube goed te begrijpen en leuk om te spelen.

[Voor 7% gewijzigd door Mauz1978 op 07-05-2023 15:46]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59
Het zijn allebei twee totaal verschillende spellen naar mijn mening. Ik vind ze allebei erg leuk.
Ik zou wat youtube filmpjes kijken om te zien wat jou meer aanspreekt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:04
Everdell is een tableaubuilder, wel erg leuk overigens!
Geen ervaring met Ruines van Arnak, maar staat op de shortlist van mijn zoontje dus komt er wel komend jaar.

Zelf vind ik Clank ook een leuke die hier tegenaan schurkt. Wij hebben Catacombs afgelopen maand(en) gekocht (eigenlijk mijn zoon van zijn spaargeld zijn eerste eigen board game), dit is een deckbuilder/explore/racegame. Speelt leuk snel weg, en je hebt meer interactie dan bijv bij Everdell.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 11:32

Gilotto

Paint Skillz

Mochten er hier nog tweakers zijn die de kickstarter van Heroes of might and magic III - the board game hebben gemist, dan kun je tot oktober dit jaar nog het spel bestellen via gamefound.

Ik heb er zin in! Alleen nog wachten tot december. oOo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 10:24
Leuk om te lezen dat er hier ook verschillende mensen met Frosthaven bezig zijn.

Na ongeveer anderhalf jaar minimaal 1 keer per week (soms 2 keer) Gloomhaven te hebben gespeeld (en ook Forgotten Circles uitgespeeld) keek ik erg uit naar Frosthaven. Begin maart zijn we begonnen met onze usual party van 3: opgebouwd uit Drifter, Bannerspear en BlinkBlade.

Het is, net zoals Gloomhaven, weer het hoogtepunt van de week. De verschillende toevoegingen hebben het speelplezier alleen nog maar verhoogd.

Qua extra/andere inserts had ik uitgebreid rondgezocht, maar wat ik overal online tegen kwam was dat de inserts die al standaard in de doos zitten het beste/fijnste waren. En nu na redelijk wat keren opbouwen/afbreken kan ik me inderdaad niet voorstellen dat er een insert kan zijn die fijner en sneller werkt dan wat ze zelf bedacht hebben.
Voor Gloomhaven had ik wel een andere/externe foam insert welke een enorme verbetering was.
Wat ik wel heb gedaan is 2 mapjes gekocht (met van die tussenschotjes) waarin ik de floor-tiles in gesorteerd heb. Hierdoor kan ik en snel de juiste tiles vinden (op nummer gesorteerd) en heb ik meer dan genoeg ruimte zat in de doos om alles netjes op elkaar te stapelen zonder dat de deksel 5 cm of meer uitsteekt (Wat ik wel had bij Gloomhaven op het einde).

Qua 3D printen had ik Gloomhaven ook wat opgeleukt met attributen (helaas heeft mijn printer het inmiddels begeven). onderdelen die ik uitgeprint had zijn:
  • schatkist
  • tafel plus stoelen (obstacle)
  • muurtjes (obstacle)
  • kisten (obstacle)
  • verschillende soorten traps
  • deuren die open/dicht kunnen
  • verhogers (zo'n 5 a 6 cm) die je in de voetjes kan schuiven om vliegende monsters te plaatsen. (zie je visueel goed dat ze "flying" zijn zodat je dat minder snel vergeet tijdens movement etc).
Het meeste van de 3D materialen gebruik ik ook weer voor Frosthaven.

Qua Storyteller; ik heb er wel over getwijfeld, maar na wat stukjes te hebben gehoord was ik niet echt onder de indruk ervan. Bovendien vind ik het zelf erg leuk om de verschillende verhalen voor te lezen en het zelf zo spannend mogelijk te brengen voor de anderen.

• pirke
pirke schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:25:
Heeft iemand hier al eens van gehoord?

https://www.kickstarter.c...idgegames/weirdwood-manor

Mn vrouw houdt erg van coop zoals Pandemic, dit lijkt perfect in dat straatje te passen.
Last call als iemand nog in wil stappen, kickstarter eindigt over 2 uur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Exocet schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:25:
Op zoek naar een nieuw bordspel met de volgende elementen: worker placement / deck building / mooi thema, leuk van 2 tm 4 spelers, kwam ik tot de volgende twee opties:
- Everdell

Dune Imperium. Een van de meest populaire games van de afgelopen jaren. Alleen qua thema zit je niet helemaal goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
Vandaag heb ik mijn preorder van de Nederlandse versie van Heat binnen gekregen. Ziet er goed uit, ik ben zeer benieuwd naar dit spel.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:06
Gisteren voor de 5de keer Frosthaven gespeeld.
Kwamen we er achter dat we de bonus xp voor het halen van het scenario vergaten erbij te tellen. Ik vond al dat we zo enorm traag lvlden hahaha. Man wat stom. :X toch maar even met terugwerkende kracht na ons scenario die xp erbij geteld.

Ik dacht dat ze verandering hadden gedaan met XP in Frosthaven zodat je trager lvlde gezien ik op reddit etc best veel lees dat lvlen trager gaat. Het gaat ook inderdaad iets trager maar het gaat nóg trager als je bonus xp vergeet :9

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-06 12:37
Exocet schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:25:
- Everdell

Dan zit je meer aan Arnak en Dune Imperium te denken. Everdell is geen worker placement.

Heb hier zelf Arnak staan met de eerste uitbreiding (uitbreiding 2 is aangekondigd en komt dit jaar nog). Er leuk en redelijk laagdrempelig spel. Ziet er ook mooi uit met een leuk thema. Heeft een solo mode en in de uitbreiding komt ook een nieuwe solo mode die ook eventueel coöperatief gespeeld kan worden. Vele opties dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 09:44
MrVegeta schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 02:15:
[...]

Dune Imperium. Een van de meest populaire games van de afgelopen jaren. Alleen qua thema zit je niet helemaal goed.
Moet wel zeggen dat ik bij Dune vindt dat hij niet lekker speelt met 2 personen. Pas met 4 personen komt deze echt tot zijn recht en is het ook geweldig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Odysseus87 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Dan zit je meer aan Arnak en Dune Imperium te denken. Everdell is geen worker placement.

Heb hier zelf Arnak staan met de eerste uitbreiding (uitbreiding 2 is aangekondigd en komt dit jaar nog). Er leuk en redelijk laagdrempelig spel. Ziet er ook mooi uit met een leuk thema. Heeft een solo mode en in de uitbreiding komt ook een nieuwe solo mode die ook eventueel coöperatief gespeeld kan worden. Vele opties dus.
Keuze is inderdaad op Arnak gevallen, komt vandaag binnen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

stomley schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:19:
[...]

Moet wel zeggen dat ik bij Dune vindt dat hij niet lekker speelt met 2 personen. Pas met 4 personen komt deze echt tot zijn recht en is het ook geweldig.
3 werkt ook uitstekend. 2 spelers heb ik nooit gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Odysseus87
Exocet schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:09:
[...]

Ga je veel plezier van hebben. Mocht je geld en tijd over hebben kijk ook eens naar:

- Clank! Catacombs
- Ark Nova

beiden een ander thema, maar zeer vermakelijk met 2-4 spelers. Clank is een deckbuilder en Ark Nova een soort hand management game.
MrVegeta schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:20:
[...]

3 werkt ook uitstekend. 2 spelers heb ik nooit gedaan.
spel is neit echt mogelijk met 2 spelers, je voegt dan een automata aan het spel toe die als 3e speler speelt.

[Voor 24% gewijzigd door Odysseus87 op 15-05-2023 13:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 18:12
Ik heb nostalgie naar de tijd dat ik warhammer fantasy speelde
Dat ik zelf mn leger moest samenstellen en dan uitkwam tegen een ander leger waar ik benieuwd was wat hij erin gestoken had.
Opnieuw beginnen is geen optie, niet van plan om er massas geld tegen te gooien.
1 doos kopen en klaar is wel een optie, maar bestaat die?

Ander soort game die ik wel zoek is iets a la risk, maar dan met tanks/manschappen, vliegtuigen, op wereldniveau oorlogje spelen.
Liefst met hedendaagse wapens, geen card game maar echt een board game. Wat raden jullie daar aan? Axies & allies of iets anders? (zelf nooit gespeeld)

Benieuwd naar jullie tips.
Thx!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor degenen die Heat nog willen hebben, hij is nu €38,79 bij Bol. Een mooi prijsje dacht ik zo :)
(En zoals zo vaak zijn er wel meer spellen in de aanbieding bij Bol)

Edit: Blijkbaar een prijsfout? Het is uitverkocht en gecorrigeerd.

[Voor 29% gewijzigd door anandus op 22-05-2023 11:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
@skank voor zover zijn er van Warhammer wel dozen met twee legers te koop.
Als je mee wil komen tegen anderen, dank zul je er uiteraard geld in moeten investeren. Maar voor thuis lijkt me zijn doos prima te doen.

On a different note, Celestia is een erg leuk spel.
Je zou er zo een drinking game van kunnen maken. Iedere keer als het schip neerstort, een shotje doen. :+

[Voor 27% gewijzigd door Arunia op 22-05-2023 08:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:10
skank schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:51:
Dat ik zelf mn leger moest samenstellen en dan uitkwam tegen een ander leger waar ik benieuwd was wat hij erin gestoken had.
Opnieuw beginnen is geen optie, niet van plan om er massas geld tegen te gooien.

Ander soort game die ik wel zoek is iets a la risk, maar dan met tanks/manschappen, vliegtuigen, op wereldniveau oorlogje spelen.
Liefst met hedendaagse wapens, geen card game maar echt een board game. Wat raden jullie daar aan? Axies & allies of iets anders? (zelf nooit gespeeld)

Thx!
Als je een kant en klare Warhammer doos met twee (kleine) legers koopt moet je er rekening mee houden dat deze niet in balans zijn. Ik heb zelf de "Tempest of Souls" box en daar zijn de "good guys" sterk in het voordeel. Als je wel legers wilt bouwen en uitbreiden maar geen geld aan GW wilt geven kan je ook kijken naar een resin 3D printer en (bijvoorbeeld) de regels van OnePageRules. De 3D modellen zijn vaak niet gratis maar bij bekende sculptors zijn deze redelijk makkelijk elders te vinden. Ook staan er veel Warhammer proxies op Cults onder copyright ontwijkende namen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 15:02
Gisteren hebben we eindelijk Maglev Metro op tafel gekregen. Typisch zo 'n spel dat moeilijk uit te leggen is, maar eigenlijk heel vlot en logisch speelt als je er eenmaal mee bezig bent.

Ik had al redelijk snel een efficiënte lus klaar, maar in het laatste derde van het spel keerde zich dat wat tegen mij, want ik had geen toegang tot een paars station. In de twee beurten die ik nodig om dat om te bouwen had mijn vrouw al zoveel passagiers afgeleverd dat ze al haar bonuskaarten kon scoren. Ik kon alleen maar proberen om passagiers uit de zak te trekken in de hoop wat extra punten te sprokkelen, maar omdat dat ook de trigger is voor het einde van het spel kon ik het niet meer bijbenen. Eindscore was 75-103, als ik mij goed herinner.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 00:10
Gisteren een eerste verkennend potje Frostgrave gespeeld, weer 'ns iets totaal anders dan de gebruikelijke eurogame boardgames die normaliter op tafel komen. Erg leuk! Wil nu eigenlijk wel gelijk een reeks minitures gaan kopen die bij m'n sorcerer en de warband aansluiten, maar dan moet ik ook leren schilderen :D
Weer een hobby er bij.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 12:15
skank schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:51:

Thx!
Als je beschikt over een 3D-printer (of iemand kent die er een heeft), zou ie kunnen kijken naar iets als Onepagerules. Verschillende varianten en 'smaakjes' en in principe miniature-agnostic; Ze geven er zelf ook modellen voor uit, maar in principe kun je het zelfs spelen met een zak Skittles.

Wat betreft je vraag over Risk-achtige titel, heb je wel eens gehoord van Attack!? (Het uitroepteken hoort bij de titel). Risk-plus, enorme lading aan miniaturen. Ik heb zelf een tijd terug een bundel er van gekocht via Summoner (5,95 voor de basisgame en de uitbreiding SAMEN - Ik heb oprecht contact met ze opgenomen om te controleren of die prijs wel klopte...), ik zie dat die momenteel uitverkocht is, maar wél binnenkort weer wordt verwacht. Misschien dat dat wat voor je is? Een financiële buil zul je je er in ieder geval niet snel aan vallen...
Kwistnix schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:03:
Gisteren een eerste verkennend potje Frostgrave gespeeld, weer 'ns iets totaal anders dan de gebruikelijke eurogame boardgames die normaliter op tafel komen. Erg leuk! Wil nu eigenlijk wel gelijk een reeks minitures gaan kopen die bij m'n sorcerer en de warband aansluiten, maar dan moet ik ook leren schilderen :D
Weer een hobby er bij.
Leuk! Ik heb het boek al een tijdje in huis, maar ik heb vooralsnog nog niemand gevonden om er daadwerkelijk aan te beginnen. Als je iemand kent met een 3D-printer zijn er enorm veel (prima betaalbare!) opties te vinden voor de miniaturen! En wat betreft schilderen, er zijn tegenwoordig zogenaamde contrast paints op de markt; Contrast Paints is de naam die Games Workshop er aan geeft, maar er zijn ook andere (en goedkopere!) lijnen van andere merken verkrijgbaar (Army Painter Speed Paints, Vallejo Xpress colors, Greenstuffworlds Dipping Inks, bijvoorbeeld) die hetzelfde doen: Prime je mini in een lichte kleur en kleur vervolgens de verschillende vlakken in de gewenste kleur. De verf is in zekere mate transparant, trekt wat weg van de hoger gelegen delen en nestelt zich in de dieper gelegen delen. Zo krijg je met één laagje verf highlights, mid-tones en schaduw. Een prijs bij een painting competition zul je er niet mee winnen, maar zeker voor wargaming, D&D en spellen als Frostgrave kun je wel snel en met weinig oefening toffe, geschilderde modellen inzetten!

[Voor 31% gewijzigd door Smuey op 22-05-2023 13:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 00:10
Smuey schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:09:
Leuk! Ik heb het boek al een tijdje in huis, maar ik heb vooralsnog nog niemand gevonden om er daadwerkelijk aan te beginnen. Als je iemand kent met een 3D-printer zijn er enorm veel (prima betaalbare!) opties te vinden voor de miniaturen! En wat betreft schilderen, er zijn tegenwoordig zogenaamde contrast paints op de markt; Contrast Paints is de naam die Games Workshop er aan geeft, maar er zijn ook andere (en goedkopere!) lijnen van andere merken verkrijgbaar (Army Painter Speed Paints, Vallejo Xpress colors, Greenstuffworlds Dipping Inks, bijvoorbeeld) die hetzelfde doen: Prime je mini in een lichte kleur en kleur vervolgens de verschillende vlakken in de gewenste kleur. De verf is in zekere mate transparant, trekt wat weg van de hoger gelegen delen en nestelt zich in de dieper gelegen delen. Zo krijg je met één laagje verf highlights, mid-tones en schaduw. Een prijs bij een painting competition zul je er niet mee winnen, maar zeker voor wargaming, D&D en spellen als Frostgrave kun je wel snel en met weinig oefening toffe, geschilderde modellen inzetten!
Oh dat is een goede tip, thanks!
In de groep zitten er wel een aantal die best veel ervaring hebben met miniaturen schilderen en aanpassen, voornamelijk Warhammer en Warhammer 40K/SpaceHulk spul. Dus ik sta er gelukkig niet helemaal alleen voor :)
Helaas niemand met een 3D printer in de groep, wel uitgesproken wensen om zoiets aan te schaffen, maar daar blijft het bij geloof ik :D
Minis kopen valt mij overigens ook niet heel erg tegen. Spul van GM kan wel kneiter duur zijn, maar voor Frostgrave is er spul te krijgen wat niet zo heel duur is en voor D&D ook en dat sluit thematisch ook best goed aan.

[Voor 11% gewijzigd door Kwistnix op 22-05-2023 14:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
Smuey schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:09:
[...]

Als je beschikt over een 3D-printer (of iemand kent die er een heeft), zou ie kunnen kijken naar iets als Onepagerules. Verschillende varianten en 'smaakjes' en in principe miniature-agnostic; Ze geven er zelf ook modellen voor uit, maar in principe kun je het zelfs spelen met een zak Skittles.

Wat betreft je vraag over Risk-achtige titel, heb je wel eens gehoord van Attack!? (Het uitroepteken hoort bij de titel). Risk-plus, enorme lading aan miniaturen. Ik heb zelf een tijd terug een bundel er van gekocht via Summoner (5,95 voor de basisgame en de uitbreiding SAMEN - Ik heb oprecht contact met ze opgenomen om te controleren of die prijs wel klopte...), ik zie dat die momenteel uitverkocht is, maar wél binnenkort weer wordt verwacht. Misschien dat dat wat voor je is? Een financiële buil zul je je er in ieder geval niet snel aan vallen...

[...]

Omg 6 euro voor attack!
Das geen geld
Ga ik wel halen, bedankt voor de tip !

Is een mix tussen risk en axis and allies, scoort wel niet erg hoog.
Wat vind je er zelf van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 16:04
skank schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:54:
[...]

Omg 6 euro voor attack!
Das geen geld

Wat vind je er zelf van?
Die zag ik laatst ook al staan, maar twijfelde erg. Is dus wel wat??

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 12:15
skank schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:54:
[...]

Omg 6 euro voor attack!
Das geen geld

Wat vind je er zelf van?
Het is meer Risk+, met meer variatie en een stukje meer tactiek, het ligt nog wel een stukje van Axis and Allies af, hoor, maar ik vind het een leuker spel dan Risk. Er zit een stukje meer planning in en de variatie in troepen (lucht, land én zee) geeft je een beter gevoel van schaal dan ik ooit met Risk heb mee gemaakt.

Houdt er rekening mee dat dat pakket bij Summoner de base game én de uitbreiding is; Met die twee dozen kun je een complete wereldkaart maken (or alleen in het Westen of het oosten spelen) en dan heb je wel een flinke tafel nodig. Oh, en hou er rekening mee dat je er wel even mee bezig bent om alle miniaturen uit de sprues te knippen, want het zijn er VEEL!
Peter_Aragorn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Ik vind hem erg vermakelijk, leuker dan Risk. En qua prijs hoefde ik er ook niet erg lang over na te denken :) Als je Risk tof vind en op zoek bent naar een stapje omhoog zonder gelijk bij iets als Bolt Action of Axis and Allies uit te komen, dan zou ik hem zeker aanraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand waarom veel Duitstalige spellen, bijv op Amazon, zoveel goedkoper zijn dan Engels of Nederlands? Teveel aanbod, weinig vraag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
Peter_Aragorn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Mag iets meer dan Risk zijn ja, alleen heb je bij risk erg veel geluk met dobbelstenen nodig ipv tactiek.
Ik vrees dat het hier een beetje hetzelfde is.
Axis and allies nog nooit gespeeld, schijnt wel heel lang te duren. Of ga ik beter daar voor?

Bolt action ken ik niet.

edit: ik zie dat bolt enorm groot is, en dat je er vooral ook veel geld aan kan spenderen :p

Ff tweedehands gekeken, heel veel axies and allies te vinden, verschillende soorten ook.
Moeilijk.
Ga ik voor attack! of een tweedehands axies and allies?
is de gewone van MB goed of beter de 1941 versie?

[Voor 24% gewijzigd door skank op 22-05-2023 18:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Odysseus87
Exocet schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:09:
[...]

en :) ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Bevalt uitstekend, afgelopen weekend 4 keer gedaan, valt bij iedereen in het gezin in de smaak 😁
Echt een uitdaging om een goede motor te bouwen om in latere rondes echt meters te kunnen maken qua punten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

anandus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:20:
Weet iemand waarom veel Duitstalige spellen, bijv op Amazon, zoveel goedkoper zijn dan Engels of Nederlands? Teveel aanbod, weinig vraag?
Duitsland is een vrij grote markt voor bordspellen. Dus daardoor gaan ze vaak aardig wat naar beneden in de prijs. Dat zie je ook op bijv SPIEL, waar Duitse titels vaak stukken goedkoper zijn dan de NL/ENversies.
Dus vooral door schaalgrootte lijkt die prijs een stuk lager te kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

TERW_DAN schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 00:54:
[...]

Duitsland is een vrij grote markt voor bordspellen. Dus daardoor gaan ze vaak aardig wat naar beneden in de prijs. Dat zie je ook op bijv SPIEL, waar Duitse titels vaak stukken goedkoper zijn dan de NL/ENversies.
Dus vooral door schaalgrootte lijkt die prijs een stuk lager te kunnen.
Il denk ook dat de markt kleiner is en ze dus een partij liever zo snel mogelijk verkopen omdat er buiten Duitsland een zeer kleine markt is

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HellPunk
anandus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:20:
Wat @TERW_DAN zegt. Ik herinner me van mijn eerste Spiel in 2012 nog goed dat veel spellen exclusief Duitstalig waren of hooguit Duits/Engels. Het is bijna niet voor te stellen hoe de markt sindsdien gegroeid en veranderd is.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

https://www.kickstarter.c.../new?clicked_reward=false

Ik zit hier aan de upper management back te denken. Lijkt me best goeie deal. Die eerste legacy game is al 100 euro in de winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
Ik heb Clank! nooit gespeeld, maar dat is een prijzig grapje voor 2x 10 potjes als je BTW en verzendkosten meeneemt.

Ik heb Pandemic Legacy season 1 gespeeld, dat was (toentertijd, nu nog steeds) 67 euro incl verzendkosten. Ook dat vond ik al prijzig voor een eenmalig te spelen spel van 10 (+2 in ons geval) potjes. Als je het vergelijkt met uit eten gaan is het natuurlijk weer een goedkope tijdbesteding, maar Clank! basis game is voor minder dan 60 euro te koop, dan is 100 euro voor de legacy versie een beetje doorgeschoten naar mijn idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:47:

Ik zit hier aan de upper management back te denken. Lijkt me best goeie deal. Die eerste legacy game is al 100 euro in de winkel.
Van drie verschillende spellengroepen waar ik regelmatig mee speel hoor ik alleen maar positieve en enthousiaste geluiden. Ik krijg hem helaas niet op tafel, anders had ik het ook gedaan. Ik ben zeer benieuwd en hij is niet makkelijke te verkrijgen helaas.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb Clank in space vrij veel gespeeld, erg leuk. Ik zal de legacy game samen met mijn partner spelen denk ik. Zal er nog even over nadenken.

Mee eens dat het behoorlijk duur is. Dan is juist deze Kickstarter goed, als de verzendkosten niet te hoog zijn...

[Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 24-05-2023 07:32]

• anandus
  • Niet online
Ik heb ook veel goede dingen erover gehoord. Vooral qua schrijven/verhaal schijnt het goed te zijn.

Al moet ik nog steeds mijn eerste Legacy game (My City) nog uitspelen. Ben er bijna :)
En ik moet gewone Clank! ook nog spelen :P
Maar heb nog een shelf of shame waar ik aan werk op het moment ;)

[Voor 13% gewijzigd door anandus op 24-05-2023 08:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Van legacy gesproken: Days of Wonder loste gisteren een trailer voor een nieuwe titel in de Ticket to Ride-lijn met hints naar een legacy-titel (ofwel een cross-over met Pandemic). Ik zit al jaren te wachten op iets nieuws dat niet zo 'n mini-TTR is, dus ik ben wel benieuwd wat het wordt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kan me een legacy-TTR goed voorstellen. Zeker in het kader van 'uitrol van spoornet in de VS'. Lijnen en treinen die erbij komen of afvallen, nieuwe steden, etc.
Met een beetje mazzel is het na het uitspelen van de legacyvariant te spelen als normale TTR! (ik heb alleen Europe)

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 11:23
Beetje willekeurige vraag misschien, maar heeft iemand interesse om een Engelse versie van Wingspan te ruilen tegen een Nederlandse versie? Ik heb de Nederlandse versie, maar merk dat ik toch wel vooral met niet-Nederlandse vrienden speel, en het zou leuk zijn als zij ook de kaarten kunnen lezen. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ticket to Ride Legacy lijkt mij ook wel heel erg gaaf eigenlijk. Ik kan alleen maar speculeren hoe het gaat natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je investeringen moet doen in het spoorwegen net zoals in TTR:France, waarbij je eerst de spoorwegen moet bouwen, voordat je ergens treintjes op kunt zetten.

• skank
skank schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:21:
[...]

Mag iets meer dan Risk zijn ja, alleen heb je bij risk erg veel geluk met dobbelstenen nodig ipv tactiek.
Axis and allies nog nooit gespeeld, schijnt wel heel lang te duren. Of ga ik beter daar voor?

Bolt action ken ik niet.

edit: ik zie dat bolt enorm groot is, en dat je er vooral ook veel geld aan kan spenderen :p

Ff tweedehands gekeken, heel veel axies and allies te vinden, verschillende soorten ook.
Moeilijk.
@Smuey

• geenbelasting
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-06 00:08
Zijn hier ook mensen die de (nieuwe) One Piece TCG spelen? Het is nog niet super makkelijk verkrijgbaar in Nederland, maar wat is de art en design van de kaarten mooi zeg! ik zie in mijn regio geen gameshops waar locals worden gespeeld of waar producten te koop zijn. Ik zou het wel leuk vinden om wat decks in elkaar te hutselen en tegen mensen te spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:47:

Ik heb 1 dollar pledge gedaan, dat geeft toegang tot de backerkit. Daar in kan je toch de games nog plaatsen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 11:32

Gilotto

Paint Skillz

Afgelopen vrijdag weer eens Roll for the Galaxy met Ambition en Rivalry uitbreidingen gespeeld. Helaas vergeten een foto te nemen. Dus een impressie van BBG:

Het fijne van het spel is dat je allen tegelijk bezig bent om overwinningspunten te scoren. Daar zijn meerdere manieren voor: technologieën 'developen', planeten 'settlen' of geproduceerde goederen op planeten 'consumen'.

Het spel wordt gespeeld in ronden. Het spel eindigt als iemand 12 kaarten in zijn tableau heeft óf als de voorraad overwinningsfiches leeg is.

Elke ronde wordt er gedobbeld en kiest elke speler een fase uit: explore, develop, settle, produce of ship. Alleen de gekozen fasen komen dan die ronde voor. Dobbelstenen die je bij de optredende fasen hebt liggen kun je dan inzetten om zo punten te scoren, kaarten neer te leggen of juist kaarten te trekken.

We spelen in 45min tot 1.5 uur een potje. Dat ligt vooral aan de tijd die de spelers nodig hebben om de dobbelstenen toe te wijzen aan de verschillende fasen.

Was weer een top avond! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:37
Iemand hier ervaring met Charterstone en/of Wild Serengeti?

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hulleman
Odysseus87 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Everdell is volgens mij juist een klassiek worker placement spel. De plekken die je per seizoen (winter, lente, zomer, herfst) met je werker (bosdiertje) wil bezetten, voor de beste resources, zijn maar door een beperkt aantal werkers/spelers (veelal 1 of 2) te bezetten. Afgelopen weekend weer gespeeld met 4 man en ik vind het echt een leuke game.

[Voor 31% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2023 11:23]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Acties:
  • +5Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:24

Gisteren met 7 man Sidereal Confluence gespeeld, hele aparte ervaring. En de speelduur viel me alles mee, als je bedenkt dat de trade fase een soort open beursvloer is.. 3,5uur

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hulleman schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:14:
Iemand hier ervaring met Charterstone en/of Wild Serengeti?
Ja, met beide. Totaal verschillende spellen. :)
Wat wil je er over weten?
_Anvil_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:11:
[Afbeelding]

Gisteren met 7 man Sidereal Confluence gespeeld, hele aparte ervaring. En de speelduur viel me alles mee, als je bedenkt dat de trade fase een soort open beursvloer is.. 3,5uur
Tof spel! Helaas maar 2 of 3x gespeeld, maar ik vind het een tof concept! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
MADG0BLIN schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:03:
[...]
Ja, met beide. Totaal verschillende spellen. :)
Wat wil je er over weten?
Ik vind spellen als Dominion, wingspan, Ark Nova en Riverdell erg leuk om te spelen. Dus vooral worker placement, handmanagement, resourcemanagement en deckbuilding. Is Wild dan iets voor me? Het thema spreekt me erg aan. Ben ook wel benieuwd hoe jij die game zou raten.

Charterstone is een legacy game lees ik en ik twijfel daar erg over. Ziet er heel tof uit en het concept dorp bouwen klinkt leuk. Dergelijke games heb ik nog niet en volgens mij nog nooit gespeeld. Ik kan niet goed overzien wat voor game ik koop. Of komt de legende van Andor daarbij in de buurt? Vond ik erg leuk om te spelen! Daar speel je een soort van campaign door met allerlei gebeurtenissen, aan de hand van kaarten die je trekt, die je met de spelers moet zien te overleven. Waar komt Charterstone bij in de buurt qua gameplay?

We spelen games ook graag met vrienden/familie. Ik merk dat een game als Ark Nova toch wel erg veel tijd kost als je dat af en toe eens oppakt. Ben wel benieuwd wat jouw ervaringen met Wild zijn. Ik denk dat Charterstone sowieso wel een lange tijdsduur kent.

[Voor 43% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2023 15:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:24
Gilotto schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:19:
Afgelopen vrijdag weer eens Roll for the Galaxy met Ambition en Rivalry uitbreidingen gespeeld. Helaas vergeten een foto te nemen. ...
die foto heb ik wel voor je, gisteravond waren we vroeg klaar met Sidereal Confluence, dus met een kleinere groep (5 vd 7) nog een pot Roll gespeeld. Echt een leuk spelletje voor tussendoor inderdaad, heb het laatst in de kroeg eens uitgeprobeerd en daarna direct zelf 2e hands op BGG gezocht.

skank schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:21:
[...]

Moeilijk.
Hoi, Axis & Allies veteraan hier. Heb 10 jaar terug met een vaste groep veel 50th anniversary gespeeld, destijds de ultieme versie van het spel (ging ook voor honderden euro's op eBay rond). Recentelijk heb ik de spirituele opvolger War Room gekocht en gespeeld, van dezelfde designer.

Aan te raden is dus deze 50th Ann versie of 1 van de latere edities van het basis spel (spring 1942 2nd edition geloof ik, niet die uitgeklede 1941 versie in elk geval!) , speelduur is inderdaad zo 8u, zeker met grote groepen. Ik speelde meestal met teams, maar 1 vs 1 kan ook prima.

Dus de vraag is, wat zoek je qua playercount en speelduur? 1 vs 1 zou ik gewoon kijken naar iets als Memoir '44 namelijk.

Wat Risk betreft, totaal achterhaald jaren 60 spel.. maar er is een leuke youtube video getiteld "10 games that are better than risk"oid ;)

PM maar als je specifieke vragen hebt.

[Voor 38% gewijzigd door _Anvil_ op 30-05-2023 15:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geerius
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:44
Hulleman schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:00:
[...]

Ik vind spellen als Dominion, wingspan, Ark Nova en Riverdell erg leuk om te spelen. Dus vooral worker placement, handmanagement, resourcemanagement en deckbuilding. Is Wild dan iets voor me? Het thema spreekt me erg aan. Ben ook wel benieuwd hoe jij die game zou raten.

Charterstone is een legacy game lees ik en ik twijfel daar erg over. Ziet er heel tof uit en het concept dorp bouwen klinkt leuk. Dergelijke games heb ik nog niet en volgens mij nog nooit gespeeld. Ik kan niet goed overzien wat voor game ik koop. Of komt de legende van Andor daarbij in de buurt? Vond ik erg leuk om te spelen! Daar speel je een soort van campaign door met allerlei gebeurtenissen, aan de hand van kaarten die je trekt, die je met de spelers moet zien te overleven. Waar komt Charterstone bij in de buurt qua gameplay?

We spelen games ook graag met vrienden/familie. Ik merk dat een game als Ark Nova toch wel erg veel tijd kost als je dat af en toe eens oppakt. Ben wel benieuwd wat jouw ervaringen met Wild zijn. Ik denk dat Charterstone sowieso wel een lange tijdsduur kent.
Charterstone is inderdaad een legacy spel, maar komt absoluut niet in de buurt van de Legende van Andor.
Bij Ander ben je meer bezig een puzzel op te lossen om zo door het verhaal te komen. De tijd is daar belangrijker dan het verzamelen van goederen. Het grootste probleem zit in het feit dat de tijd beperkt is.
Charterstone is een spel waarbij het legacy gedeelte wel wordt verteld door kaarten. Behalve dat ik Andor meer een puzzel vind is Charterstone toch echt een workerplacement. Je plaats een poppetje en voert de actie uit. (of je haalt alle poppetjes terug). Het begint echt als een heel eenvoudige workerplacement, maar aangezien het dorp steeds wordt uitgebouwd en de regels gedurende de 12x dat het spel gespeeld moet worden steeds aanpassen zorgt ervoor dat elk spel toch anders is. Daarnaast kun je het spel wel blijven spelen als het legacy gedeelte is voltooid. Dan heb je een uitgebreide workerplacement.
Charterstone heb ik 1x analoog gespeeld (met 4 anderen) en meerdere keren digitaal. Pas na de derde of vierde campagne had ik het idee dat ik alles heb gezien.
Je speelt het spel in het totaal 12x om het legecy gedeelte af te ronden en een eind winnaar te krijgen. Per spel valt de speelduur wel mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HellPunk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:22:
Van legacy gesproken: Days of Wonder loste gisteren een trailer voor een nieuwe titel in de Ticket to Ride-lijn met hints naar een legacy-titel (ofwel een cross-over met Pandemic). Ik zit al jaren te wachten op iets nieuws dat niet zo 'n mini-TTR is, dus ik ben wel benieuwd wat het wordt!
Ticket To Ride: Legends of the West, inderdaad een legacy-TTR, komt op 3 november uit :)
TERW_DAN schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:06:
Ticket to Ride Legacy lijkt mij ook wel heel erg gaaf eigenlijk. Ik kan alleen maar speculeren hoe het gaat natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je investeringen moet doen in het spoorwegen net zoals in TTR:France, waarbij je eerst de spoorwegen moet bouwen, voordat je ergens treintjes op kunt zetten.
Lijkt er wel op.
Ticket to Ride® Legacy: Legends of the West finally gives you the chance to step into the story of your favorite train game and explore the imagination of Rob Daviau, Matt Leacock and Alan R. Moon. You will embark on a journey across twelve games, managing your own North American railway company to wealth and fortune in a campaign full of adventures.

Completing your tickets will remain your primary goal, but you will need to develop other skills if you hope to overcome the unexpected events and your resourceful rivals. Game after game, route after route, you will continuously fill your vault with earnings. As the story progresses, you will open frontier boxes that will unlock new rules, content, and many more surprises.

Like previous installments in the series, this game can be learned very quickly but will provide a much more immersive and narrative experience that should please every fan of the franchise.
En inderdaad, als je hem uitgespeeld hebt, heb je een speelbare TTR over.
At the end of the 12 games of this Legacy campaign, you will have transformed your game into a unique copy that you can continue playing for a lifetime.
De kaart ziet er leuk uit, met puzzelstukjes die je toevoegt zo te zien:

Edit: Vraagprijs wordt $119,99. Poeh, this better be good....

[Voor 65% gewijzigd door anandus op 30-05-2023 18:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:13:
[...]

Damn, das een hoop reguliere TTR. Het zal echt wel wat bonus diepgang hebben, maar 2 full price andere spellen diepgang?

Persoonlijk heb ik ook liever coop legacy spellen, omdat hoe de wereld er dan uit komt te zien het gevolg is van de input van de hele groep. Maar misschien weten ze er een mooie draai aan te geven, natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:02:
[...]

Damn, das een hoop reguliere TTR. Het zal echt wel wat bonus diepgang hebben, maar 2 full price andere spellen diepgang?

Persoonlijk heb ik ook liever coop legacy spellen, omdat hoe de wereld er dan uit komt te zien het gevolg is van de input van de hele groep. Maar misschien weten ze er een mooie draai aan te geven, natuurlijk.
Ja, ik was eerst zeer geïnteresseerd tot ik de prijs tegenkwam. $119,99 is echt zwaar aan de prijs, te zwaar waarschijnlijk :-(

Op Speldorado veel spellen voor een mooie prijs te krijgen. Heb zelf Arkham Horror Card Game (€50), Calico (€30) en Spirit Island (€67) gehaald :)

[Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-05-2023 22:07]

• Hulleman
Geerius schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:39:
[...]

Charterstone is inderdaad een legacy spel, maar komt absoluut niet in de buurt van de Legende van Andor.
Bij Ander ben je meer bezig een puzzel op te lossen om zo door het verhaal te komen. De tijd is daar belangrijker dan het verzamelen van goederen. Het grootste probleem zit in het feit dat de tijd beperkt is.
Charterstone is een spel waarbij het legacy gedeelte wel wordt verteld door kaarten. Behalve dat ik Andor meer een puzzel vind is Charterstone toch echt een workerplacement. Je plaats een poppetje en voert de actie uit. (of je haalt alle poppetjes terug). Het begint echt als een heel eenvoudige workerplacement, maar aangezien het dorp steeds wordt uitgebouwd en de regels gedurende de 12x dat het spel gespeeld moet worden steeds aanpassen zorgt ervoor dat elk spel toch anders is. Daarnaast kun je het spel wel blijven spelen als het legacy gedeelte is voltooid. Dan heb je een uitgebreide workerplacement.
Charterstone heb ik 1x analoog gespeeld (met 4 anderen) en meerdere keren digitaal. Pas na de derde of vierde campagne had ik het idee dat ik alles heb gezien.
Je speelt het spel in het totaal 12x om het legecy gedeelte af te ronden en een eind winnaar te krijgen. Per spel valt de speelduur wel mee.
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Is het spel ook eventueel zonder het legacy gedeelte te spelen?

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:23
Hoi! iemand al eens The Great Wall gespeelt ? https://boardgamegeek.com/boardgame/292375/great-wall

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Dat is goed aan de prijs, Maar goed, de Anniversary Edition was in het begin ook tegen de 100 euro, die vindt je nu ook wel goedkoper. Dus ik zal 'm niet gelijk kopen, maar wacht die prijs nog wel even af.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HellPunk
anandus schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:15:
[...]
Ja, ik was eerst zeer geïnteresseerd tot ik de prijs tegenkwam. $119,99 is echt zwaar aan de prijs, te zwaar waarschijnlijk :-(
Dat is inderdaad een hele hap, maar alles hangt af van hoe het precies in mekaar zit. Sagrada: Legacy was ook stevig geprijsd, maar de belangrijkste reden dat ik die links heb laten liggen was dat er na afloop van de campagne geen speelbaar deel meer overbleef. Dat is hier tenminste wel het geval, dus met een roze bril bekeken betaal je dus eigenlijk voor twee spellen :)
Hulleman schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Is het spel ook eventueel zonder het legacy gedeelte te spelen?
Ja, nadat je de campagne beëindigd hebt :)

• MADG0BLIN
Hulleman schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:00:
[...]

Wild Serengeti is toch meer een puzzelspel. Elke ronde plaats je je camera (worker) op een plek op het bord. Die plek geeft je bijvoorbeeld een dier om te te plaatsen of om 1 of meerdere dieren te verplaatsen om zo te voldoen aan de doelen die je voor je hebt liggen.
Je kunt kaarten pakken met daarop verschillende doelen, bijvoorbeeld 3 krokodillen op 1 lijn of verschillende dieren in het water.
Er zijn dan nog wat extra opties en verschillende soorten kaarten waar je weer set collectie mee kan doen voor punten, maar in de basis is het een puzzelspel om zo veel mogelijk kaarten te halen voor de punten. Echter je medespelers zorgen ervoor dat dat lastiger wordt doordat ze natuurlijk ook dieren verplaatsen. :)

Wild Serengeti is opzich goed uit te leggen en niet super complex.

Charterstone is inderdaad een legacy worker placement. Leukste is om de campagne af te maken, maar daar moet je wel tijd in steken. Als je 1 of 2 potten hebt gespeeld is het zeker binnen een uur a anderhalf te doen. Wij zijn tot potje 4 of 5 gekomen en helaas nooit verder gegaan, daarom heb ik hem online op steam afgemaakt.;)
Het is een typische workerplacement waar door het openen van packs er nieuwe regels en componenten worden toegevoegd op een leuke manier.
Ik had er ieder geval veel plezier in, maar je moet wel een groep hebben die er ook plezier in heeft om langere tijd hetzelfde spel te spelen. Als je klaar bent kun je overigens met die kaart het spel blijven spelen of met een reset pack op de achterkant van het bord nog een keer een campagne starten.

• Hulleman
Dank voor de toelichting @MADG0BLIN. Ik denk dat Wild iets te veel puzzelelement heeft voor mijn smaak. Doet me wat denken aan een combi van de mechanics van Cascadia en Ticket to Ride. Cascadia vind ik nog wel leuk, maar Ticket to Ride vind zo'n suf spel. Charterstone klinkt heel tof, maar ik denk dat de tijdsduur toch een ding wordt.

Kijk ik weer even verder naar andere games. Begreep van de winkelier van een spellenwinkel dat dit jaar ergens Earth (ik dacht 999 games) uit moet komen. Wordt veel van verwacht gaf hij aan.

• MADG0BLIN
Hulleman schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:11:
Dank voor de toelichting @MADG0BLIN. Ik denk dat Wild iets te veel puzzelelement heeft voor mijn smaak. Doet me wat denken aan een combi van de mechanics van Cascadia en Ticket to Ride. Cascadia vind ik nog wel leuk, maar Ticket to Ride vind zo'n suf spel. Charterstone klinkt heel tof, maar ik denk dat de tijdsduur toch een ding wordt.

Kijk ik weer even verder naar andere games. Begreep van de winkelier van een spellenwinkel dat dit jaar ergens Earth (ik dacht 999 games) uit moet komen. Wordt veel van verwacht gaf hij aan.
Earth komt inderdaad dit jaar in het Nederlands uit, maar niet bij 999games maar bij Geronimo Games.
Er zit overigens vrij weinig taal in het spel, dus met een beetje engelse kennis is het ook zeker te spelen. Ligt erg in de lijn van Ark Nova / Terraforming Mars. Een toffe tableau builder. Als je hem eens wilt proberen, hij is nu ook uit op BoardgameArena. :)

999games komt als het goed is deze of volgende week ook met een nieuwe titel die je misschien dan interessant vindt, Wolven. Originele titel was The Wolves van Pandasaurus. Hier zit ik al een tijdje op te wachten.

• Hulleman
MADG0BLIN schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Earth komt inderdaad dit jaar in het Nederlands uit, maar niet bij 999games maar bij Geronimo Games.
Er zit overigens vrij weinig taal in het spel, dus met een beetje engelse kennis is het ook zeker te spelen. Ligt erg in de lijn van Ark Nova / Terraforming Mars. Een toffe tableau builder. Als je hem eens wilt proberen, hij is nu ook uit op BoardgameArena. :)

999games komt als het goed is deze of volgende week ook met een nieuwe titel die je misschien dan interessant vindt, Wolven. Originele titel was The Wolves van Pandasaurus. Hier zit ik al een tijdje op te wachten.
Ik ben erg fan van Ark Nova, dus dat klinkt goed. Wolven ga ik in de gaten houden, thnx!

• anandus
  • Niet online
Nu we het over legacy-spellen hebben, wij zijn nu bezig met My City. Het is een wat 'simpel' spel, maar wat wél heel leuk is is dat iedereen zijn/haar eigen bord heeft dat verandert (en afhankelijk of iemand wint of verliest verandert het ook anders dan de tegenstander).

Zijn er meer legacy-spellen waarbij ieder ook een beetje een 'eigen' legacy-spel speelt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geerius
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:44
Hulleman schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Pas als het legacy gedeelte gespeeld. Dan houd je namelijk een uitgebreide workerplacement over. Maar ik denk dat er wel betere workerplacement spellen zijn te verzinnen. Het gaat bij Charterstone toch echt om te route naar het einde van het campagne.

Edit: Whoops, ik zie dat er al een soortgelijk antwoord is gegeven. Had niet gezien dat we al een pagina verder waren :)

----------
anandus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:56:
Nu we het over legacy-spellen hebben, wij zijn nu bezig met My City. Het is een wat 'simpel' spel, maar wat wél heel leuk is is dat iedereen zijn/haar eigen bord heeft dat verandert (en afhankelijk of iemand wint of verliest verandert het ook anders dan de tegenstander).

Zijn er meer legacy-spellen waarbij ieder ook een beetje een 'eigen' legacy-spel speelt?
Enkele legacy spellen die competitief worden gespeeld:
Rise of Queensdale: Net als in Charterstone ben je hier bezig je eigen dorp te bouwen. Er zit een mechanisme in waarmee te tegeltjes op het bord gaat vervangen. Ook ga je de dobbelstenen aanpassen. Hoe deze speelt zou ik niet durven te stellen aangezien deze nog ongespeeld in de kast ligt. Het spel is in het Engels en het Duits. Aangezien het een legacy spel is en de regels veranderen regelmatig is het wel noodzakelijk dat iedereen de taal machtig is.
King's Dilemma: Een spel wat voornamelijk gaat over het bieden en manipuleren. Iedereen heeft zijn eigen doelen en agenda. Ook deze heb ik nog niet kunnen spelen. Dit is wel een spel die niet bij iedereen in de smaak zal vallen dus even bekijken is zeker een must voordat je het spel gaat aanschaffen. Deze is trouwens ook in het Nederlands verkrijgbaar, maar ik weet niet hoe goed de vertaling is.

[Voor 61% gewijzigd door Geerius op 31-05-2023 13:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[...]
Bij Spelonk te pre-orderen voor €93,15. (Reguliere prijs wordt daar trouwens weergegeven als €103,50 wat imo een raar bedrag is.) Nog steeds te veel geld naar mijn mening maar beter dan die $119,99.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

anandus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:56:

Machi Koro Legacy valt ook wel in dat straatje. Wat moeilijkheid betreft een beetje het niveau van My City

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Hulleman schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:11:
Ik heb Earth dit weekend gespeeld, zeer leuke ervaring, het speelde ook erg vlot ondanks dat het mijn eerste spel was. Het was wel een solo-potje, hoe het met meer spelers is moet ik nog meemaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:12
Poe, Ticket to Ride legacy is toch wel aan de prijs. Of dat het waard gaat zijn?

Van het weekend Carnegie voor het eerst gespeeld. Volgens BGG een van de zwaarste spellen die ik tot nu toe gespeeld heb. De handleiding is niet denderend vond ik zelf, maar met een paar filmpjes kom je een eind. Als je het eenmaal doorhebt speelt het verassend soepel. De moeilijkheid zit hem in de vele mogelijkheden en de planning. Ik vond het een erg leuk spel. Geen spel wat je even tussendoor doet, maar het voelt lekker als je plannetje goed uitpakt. Artwork spreekt me ook erg aan, maar dat is eigenlijk altijd wel bij Ian O'Toole.

Wie heeft er ervaring met La Granja? Is dit een leuk spel, of is deze inmiddels andere leukere alternatieven ingehaald? Het concept met de kaarten die je op meerdere manieren kan inzetten lijkt me erg leuk.
Zijn er hier nog liefhebbers die de La Granja Deluxe Master Set hebben besteld via Kickstarter? Deze ziet er toch wel stukken beter uit dan het origineel :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
TTR Legacy is al goedkoper voor bestellen als de advies prijs, hij lijkt rond de 100 euro te gaan kosten, nog steeds een beste duit, maar al weer goedkoper als eerst werd aangenomen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Afgelopen woensdag mooie spellendag gehad, weer wat oudere titels op tafel gehad. Champions of Midgard, een toffe worker placement met dobbels om tegen monsters te vechten. Uiteraard met de benodigde uitbreiding Valhalla, daar wordt ie een stuk toffer van.

Beyond the Sun met de nieuwe uitbreiding op tafel gekregen, hij voegt zeker wat toe, maar in de basis verandert er niet veel. Mooie uitbreiding wat mij betreft!

Daarnaast nog Lacrimosa, Suburbia, Ark Nova en Clever 4Ever gespeeld. Mooie dag zo. Hopelijk vanavond de nieuwe titel van 999games op tafel, Wolven. Daar ben ik erg benieuwd naar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36
Zo.

NA 2 dagen Vestrock in Hulst (helemaal aan gort na een dikke Ravepit bij de prodigy) vandaag naar Zomelspel in merelbeke.

Zooi geprobeerd, paar keer echt leuk, soms mwah, spms leuk om te spelen, niet nodig om te kopen toch naar huis met het volgende

Turing Machine (mijn lady is gek van puzzelgames, Detective Club (we zijn al gek van oa Dixit) en deze kaarten kunnen we daar ook gebruiken en andersom, Bier en Brood (verrassend leuk, soort Stenen Tijdperk gevoel, maar dan voor 2 en verrassend uitdagend) en Chronicles of Avel (eindelijk mijn Lady aan de Dungeon Crawlers, hopelijk toch Descent met haar in de toekomst)

Was weer leuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zit te zoeken naar een goede speelmat die ook makkelijk op te rollen is (om op te ruimen).
Nu zag ik dat XXL-muismatten handig zijn als game mats, maarja, die rol je niet zomaar op :P

Op Amazon kwam ik dit tegen, heeft iemand er ervaring mee of kan iemand er iets zinnigs over zeggen?
PLAYMATS U054-scrabble anti slip for Scrabble-universal Games mat, zwart, 120 cm x 80 cm / 47' x 31,5'

* Rubber, antislipmat, afmetingen 120 cm x 80 cm - het zal perfect zijn als mat voor schrammen en andere boardgames.
* De mat beschermt spelstukken tegen verlies en schade. Het polyester oppervlak maakt het gemakkelijk om voorwerpen over de mat te schuiven en niet op uitsteekranden te plakken.
* De 2 mm dikke neopreen kussens hebben een impact op de voorwerpen op het harde oppervlak, en de uniforme kleur van de mat stelt je in staat om te focussen op het spel en vermijd vervormingen.
Het gaat mij vooral om bijv kaarten makkelijker van tafel op te pakken, dat soort dingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
anandus schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:25:
Ik zit te zoeken naar een goede speelmat die ook makkelijk op te rollen is (om op te ruimen).
Nu zag ik dat XXL-muismatten handig zijn als game mats, maarja, die rol je niet zomaar op :P

Op Amazon kwam ik dit tegen, heeft iemand er ervaring mee of kan iemand er iets zinnigs over zeggen?

[...]
Het gaat mij vooral om bijv kaarten makkelijker van tafel op te pakken, dat soort dingen.
Ik kan niet rechtstreeks op je vraag antwoorden, maar op Facebook zie ik bij dergelijke aanvragen altijd Deepcut Studio voorbij komen als aanrader. Zelf wel geen ervaring mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
Jup, Deepcut Studio is een aanrader. Zelf ooit eentje bij besteld en 2 vrienden ook. Erg tevreden over. :) Je kan met print, zonder print, verschillende kleuren en formaten bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36
Ok.

Ik kan hem niet vinden.

OP BGG ben ik poosje lid geweest van een forum topic waarin uitbredingen zaten voor kaarten voor boardsgames. Heb zoal eens een dikke 200 kaarten betseld in USA geloof ik voor LotR LCG.

Maar ik kan dat topic niet meer vinden. IEmand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HellPunk schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Ik kan niet rechtstreeks op je vraag antwoorden, maar op Facebook zie ik bij dergelijke aanvragen altijd Deepcut Studio voorbij komen als aanrader. Zelf wel geen ervaring mee.
Thanks
MADG0BLIN schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:16:
Jup, Deepcut Studio is een aanrader. Zelf ooit eentje bij besteld en 2 vrienden ook. Erg tevreden over. :) Je kan met print, zonder print, verschillende kleuren en formaten bestellen.
Thanks. Is het makkelijk op te rollen/bergen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
anandus schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:25:

[...]
Ik ben erg enthousiast over de playmats van boardgametables...oh wacht, dat heet nu LetsAllPlay.

Het zijn matten van 5 mm dik. Ik heb ook matten van 2 mm en 3 mm maar die krijgen door het oprollen allemaal zo'n 'golfachtig' patroon. (Vooral die van 2 mm.) Het is niet heel storend maar de 5 mm mat heeft hier totaal geen last van.

De mat heeft wel twee nadelen. Door de dikte neemt 'ie opgerold meer ruimte in dan dunnere matten en ze zijn zwaar! Voor thuis vind ik ze ideaal maar ik zou ze niet snel op de fiets meenemen om bij iemand een spelletje te spelen.
Pagina: 1 ... 139 140 141 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee