Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 139 140 141 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 12:45
Thrace Grumble schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:46:
[...]

Misschien ben ik aan de late kant, maar is Castles of Burgundy niet iets voor je? Is volgens mij 1x genoemd hierboven, maar voldoet volgens mij prima aan je wensenlijst.
Zelf wacht ik nog op mijn Gamefound versie, maar de gelinkte versie staat in veel top 10 lijstjes voor 2-speler spellen.
Ja die heb ik vaker voorbij zien komen inderdaad en die wil ik eventueel wel proberen. Het enige is dat het thema mijn niet heel erg aanspreekt.

Ik ben overigens nu even over een hele andere boeg gegaan (gewoon om wat te testen) en heb de volgende spellen aangeschaft
  • Taveernen van de oude stad
  • De verloren ruines van Arnak
  • De zoektocht naar El Dorado
Over de Taveernen heb ik wel de meeste twijfel vanwege het gelukselement, maar het thema ziet er erg leuk uit. Ik ben dus benieuwd. (nog niet gespeeld).

El Dorado hebben we inmiddels 3 keer gespeeld, en die gaat in ieder geval veel vaker op tafel komen. Een erg leuk spel. Al lijkt het er wel sterk op dat als je de meeste blokkades hebt, dat je ook standaard wel wint. Je hoort wel eens wat mensen over dat ze kaarten uit het dek wegdoen, en later een inhaalslag maken, maar zonder blokkades win je het spel gewoon niet. Want stel je maakt een inhaalslag en je komt als eerste binnen. De ronde wordt gewoon afgemaakt. Dus als iemand in die laatste ronde nog binnen komt die wel blokkades heeft, dan wint diegene gewoon (ondanks hij dus als tweede of derde binnen komt).

Herkent iemand zich hierin?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:24
Wij spelen Eldorado meestal met 4 spelers en gek genoeg hebben we de blokkadetegels meestal niet nodig als tiebreaker. Soms gaat de koploper er vandoor met een perfecte kaart combo, terwijl de rest elkaar telkens afblockt en amper vooruit komt.

Vooral mijn kinderen nemen niet echt de tijd om hun deck eerst te verbeteren, dus als ik dat wel doe blijf ik in een wolk stof alleen achter :P

Het is echt een race spel. Taveernen heb ik 1 keer gespeeld (in de kroeg/taveerne ook nog), leuke thematische game, maar te veel solo eurogame voor mij om hem zelf te kopen.

Sidenote: 2e Paasdag voor het eerst Eclipse 1st edition gespeeld, erg leuk! Het *lijkt* op tI4, maar de laatste ronde zit iedereen eurogame style te rekenen hoe ze zo efficiënt mogelijk nog VP's binnenharken.

De grap was dat ik als enige had geïnvesteerd in een sterke vloot (had vrij snel een sterk cruiser design) , dus ik kon de laatste ronde nog wat high VP gebieden van mn buren inpikken for the win :P

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:05
@_Anvil_ Is Eclipse ook leuk met zn tweeën?

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wachten... schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:09:
[...]

Ja die heb ik vaker voorbij zien komen inderdaad en die wil ik eventueel wel proberen. Het enige is dat het thema mijn niet heel erg aanspreekt.

Ik ben overigens nu even over een hele andere boeg gegaan (gewoon om wat te testen) en heb de volgende spellen aangeschaft
Over de Taveernen heb ik wel de meeste twijfel vanwege het gelukselement, maar het thema ziet er erg leuk uit. Ik ben dus benieuwd. (nog niet gespeeld).

El Dorado hebben we inmiddels 3 keer gespeeld, en die gaat in ieder geval veel vaker op tafel komen. Een erg leuk spel. Al lijkt het er wel sterk op dat als je de meeste blokkades hebt, dat je ook standaard wel wint. Je hoort wel eens wat mensen over dat ze kaarten uit het dek wegdoen, en later een inhaalslag maken, maar zonder blokkades win je het spel gewoon niet. Want stel je maakt een inhaalslag en je komt als eerste binnen. De ronde wordt gewoon afgemaakt. Dus als iemand in die laatste ronde nog binnen komt die wel blokkades heeft, dan wint diegene gewoon (ondanks hij dus als tweede of derde binnen komt).

Eldorado is leuk, alleen ben ik wel bang dat die na 10 keer spelen ofzo wat te veel van hetzelfde word.
Uiteindelijk is er ook weer niet zoveel afwisseling tussen potjes.

Stuk of 5 keer gespeeld ondertussen, uit mijn hoofd maar 1 keer een tie gehad waarbij die blokkades er toe doen. Daarbij ben ik er nog van mening van, dat het ideale deck creeren en dan een inhaal race starten prima kan werken. Dat is wel afhankelijk van welk bord je speelt hoe groter dat is, en hoe eerder je kaarten kunt trashen hoe beter.

Laatste potje werd ik wat smalend aangekeken toen ik al achterbleef, en toen ook nog 2 beurten bleef hangen op een dubbele "kaart verwijder spot". Waarbij ik pratisch elke start kaart getrashed heb.

Echter, De blikken toen ik hen vervolgens in 3 beuten inhaalde door elke beurt heel mijn deck te kunnen spelen (lang leve de kaartlezer) waaronder 2 van die 5punts kapmessen was me dat meer dan waard :)

[Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 12-04-2023 13:00]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 12:45
@_Anvil_ @heuveltje

Ligt dat dan niet aan de medespelers? Hier halen meestal wel 2 of zelfs 3 de eindstreep.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wachten... schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:00:
@_Anvil_ @heuveltje

Ligt dat dan niet aan de medespelers? Hier halen meestal wel 2 of zelfs 3 de eindstreep.
Ligt eraan. als iedereen dezelfde kaarten koopt en pad aanhoud kom je redelijk gelijk aan. Als je dat niet doet is het meer verspreid. Ligt dus heel erg aan de kaart en spelers.

Ik negeer meestal bijna alke waterkaarten, maar daarvoor moet ik dus om een lvl3 water tegel heen, waarbij sommige spelers daarmee een heel stuk kunnen afsnijden.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
heuveltje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:58:
[...]
Eldorado is leuk, alleen ben ik wel bang dat die na 10 keer spelen ofzo wat te veel van hetzelfde word.
Uiteindelijk is er ook weer niet zoveel afwisseling tussen potjes.
Ik heb in het voorbije spel ook geleerd dat kaarten trashen heel belangrijk kan zijn, maar ik denk dat iedereen het de volgende keer ook gaat doen zodat dat voordeel weer wegvalt :).

El Dorada is idd geen spel waarbij je elke keer een geweldig andere ervaring gaat hebben. Ik kan wel de uitbreiding 'Gevaren & Muisca' aanbevelen, daar zit een hoop kleinere tegels bij die je bovenop de reguliere spelborden legt. Zo kan je toch elke keer telkens een heel gevarieerd en ander parcours maken.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:24
pirke schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:50:
Eclipse is in elk geval een stuk beter geschikt voor kleinere groepen (TI4 met minder dan 4 begin ik niet aan), het schijnt met 2 ook leuk te zijn als head to head spel.. maar ik ga dat niet doen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo. Eldritch Horror binnen. Via MP.

Nu blijkt er één kaartje te missen (rest is wel compleet). En het is net een kaartje waar een van de investigators mee begint.
Ik mag niet klagen, het was een goede prijs en alles is in uitstekende staat, zo te zien eenmaal gespeeld en weggelegd (deel was nog unpuncht). Maar wel jammer van dat ene kaartje.

Heb Fantasy Flight Games een berichtje gestuurd, ben benieuwd of ze dat nog ergens hebben liggen (en hoeveel het mij zou kosten :X )

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
anandus schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:20:
Zo. Eldritch Horror binnen. Via MP.

Nu blijkt er één kaartje te missen (rest is wel compleet). En het is net een kaartje waar een van de investigators mee begint.
Ik mag niet klagen, het was een goede prijs en alles is in uitstekende staat, zo te zien eenmaal gespeeld en weggelegd (deel was nog unpuncht). Maar wel jammer van dat ene kaartje.

Heb Fantasy Flight Games een berichtje gestuurd, ben benieuwd of ze dat nog ergens hebben liggen (en hoeveel het mij zou kosten :X )
Wist je op voorhand al welk kaartje je mist? (en welke is het dan?)

[Voor 88% gewijzigd door Hopjesvla79 op 13-04-2023 10:15]

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

pirke schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:50:
Ik heb een aantal potjes met 2 spelers gespeeld, qua regels gaat dat prima. Er is wel veel minder speler interactie. Dit kan je gelukkig eenvoudig verhelpen:
1. Door een kleiner speelbord te maken (zie BGG)
2. Per speler 2 rassen (ook BGG)

Heb beiden zelf nog nooit geprobeerd.

Looking for a blessed bag of holding

• anandus
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:14:
[...]

Wist je op voorhand al welk kaartje je mist? (en welke is het dan?)
Ik kon aan de hand van de wiki nalopen welke kaart ik mis ("Arcane manuscripts")

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
anandus schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:47:
[...]

Ik kon aan de hand van de wiki nalopen welke kaart ik mis ("Arcane manuscripts")
aha, goed gevonden. Jammer dat die dan mist want zit er maar 1x in zo te zien. Ik neem aan dat je ook onder de inlay al heb gechecked of die er niet ligt? Je kan natuurlijk een work-around maken,maar zou inderdaad fijn zijn als FF je er een kan opsturen. Ben benieuwd. Geloof trouwens dat dat een van de investigators is (die deze kaart als start gebruikt) die ik nog nooit gespeeld heb.

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:41
pirke schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 23:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

M'n eigen ontwerp voor een box insert voor het Stationfall bordspel is eindelijk klaar :)

https://www.printables.co...80-stationfall-box-insert

Het heeft wat uurtjes gekost (zowel het ontwerpen als 3D printen) maar dan heb je ook wat. Alles blijft mooi op z'n plek, ook al hou je de doos op z'n kop.
Wow ziet er super uit! Weet je of er genoeg ruimte is voor sleeves? Stationfall komt hier binnenkort ook binnen, gisteren voor het eerst gespeeld.

• pirke
Mvdbeld schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:40:
[...]

Wow ziet er super uit! Weet je of er genoeg ruimte is voor sleeves? Stationfall komt hier binnenkort ook binnen, gisteren voor het eerste gespeeld.
Thx! Ja er is ruimte voor sleeves, ik heb ze zelf niet maar wel rekening mee gehouden.

• HellPunk
Blijkbaar zijn tricktaking games de nieuwe hype, ik denk dat ik de laatste weken al een stuk of twintig nieuwe spellen in dat genre heb gezien. Ik wist eerlijk gezegd niet dat er zoveel fans waren, ik zie het hier ook zelden langs komen. Is er iemand die wel veel zulke spellen speelt?

Ik heb er wel enkele in de kast liggen die gebruik van het mechanisme (Diamonds, Faux Diamonds, The Crew), maar geen 'zuivere' tricktakers. Eentje trok onlangs wel mijn aandacht, waarbij je de waardes en kleuren van je kaarten tijdens het spel zelf bepaalt, maar ik ben nu even de naam kwijt.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
Ik heb een preorder gedaan voor Heat, maar dan de Nederlandse versie! Ik ben zeer benieuwd naar dat spel. Normaal gezien zal die rond 12 mei binnen moeten komen.

PSN id: NL_SToRM

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:25
HellPunk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:14:

Eentje trok onlangs wel mijn aandacht, waarbij je de waardes en kleuren van je kaarten tijdens het spel zelf bepaalt, maar ik ben nu even de naam kwijt.
Was het Cat in the box?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Blijkbaar zijn tricktaking games de nieuwe hype, ik denk dat ik de laatste weken al een stuk of twintig nieuwe spellen in dat genre heb gezien. Ik wist eerlijk gezegd niet dat er zoveel fans waren, ik zie het hier ook zelden langs komen. Is er iemand die wel veel zulke spellen speelt?
Ik heb The Crew liggen, en ook Skull King, wellicht nog een andere waar ik zo niet opkom.
Die 2 vind ik erg leuk, maar zeker Skull King is meer als fillertje die lekker vlot wegspeelt. Ik vind tricktaking zelf niet het meest boeiende mechanisme, dus met die 2 spellen hoef ik er echt niet nog eentje bij, tenzij het echt iets toevoegt en anders doet, dan simpelweg trick taking.

• Geerius
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:44

Ik heb er wel enkele in de kast liggen die gebruik van het mechanisme (Diamonds, Faux Diamonds, The Crew), maar geen 'zuivere' tricktakers. Eentje trok onlangs wel mijn aandacht, waarbij je de waardes en kleuren van je kaarten tijdens het spel zelf bepaalt, maar ik ben nu even de naam kwijt.
Diverse tricktaking games(of slagenspellen in het Nederlands) gespeeld. Sommige wat specialer dan de andere, maar dat heb je altijd. Mijn huidige 2 favorieten:
- Texas Showdown: De eerste kaart zal lang niet altijd bepalen welke kleur ook uiteindelijk de slag gaat halen. Kun je een kleur niet bekennen dan mag je een andere kleur gooien. Alle spelers daarna mogen kiezen welke kleur ze bekennen. De slag gaat naar de speler die die hoogste kaart gooit van de kleur de het meeste op tafel ligt. Doelstelling is om juist zo min mogelijk slagen te halen. Als een spellendag niet wordt afgesloten met dit spel is er toch iets fout gegaan. Ook regelmatig gespeeld met niet veelspelers en ook die kunnen het spel waarderen. Is weer eens iets anders dan rikken of toepen. Nieuwe versie met ander thema kom binnenkort onder de naam Sea of Strife / Strijd der zeeën uit. (BGG)

- Salvage / St. Patrick. Hetzelfde spel, maar ander artwork. Diverse kaarten hebben minpunten op de kaarten staan en die wil je dus niet hebben. Aan het begin van de ronde is het wel mogelijk om uit een gezamenlijke pot fiches te pakken die je beschermen tegen de minpunten. Echter is de pot leeg dan krijg je net zoveel minpunten als dat je fishes hebt gepakt. Iedere speler moet op dat moment ook zijn kaarten doorgegeven en dan ga je proberen opnieuw te beschermen tegen mogelijke minpunten. (BGG)

• HellPunk

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:40
Iemand toevallig Terminus op Kickstarter al bekeken?
Lijkt me wel een goede game maar twijfel nog een beetje of hij niet te zwaar wordt.

• HellPunk
Swaxie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:20:
Iemand toevallig Terminus op Kickstarter al bekeken?
Lijkt me wel een goede game maar twijfel nog een beetje of hij niet te zwaar wordt.
Ik ben fan van Inside Up, ik heb Block & Key van hen en daar hebben ze echt wel alle inspanningen gedaan om de KS te leveren zoals ze zelf voor ogen hadden. Earth heb ik trouwens ook nog in pre-order staan.

Terminus ziet er ook wel interessant uit met die rondel met overlappende actiezones. Ik ga echter passen omdat dit soort spellen niet meer op tafel geraakt thuis - te complex om snel even op een zondagnamiddag te spelen :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:36
Ik kijk juist met veel interesse op Kickstarter naar Terrorscape. Ik wil dan wel de expension en met de verzendkosten erbij zit je dan toch zo weer op 150 euro. Heb momenteel de nieuwe Santorini ook in backing staan en Point city + deep dive zijn ook net gefund.

Overigens heb ik gisteren Akropolis gespeeld. Erg leuk spel, vooral met 2 personen. Anders moet je wat langer wachten. Zit wat in het hetzelfde genre als Cascadia, waar wij ook veel plezier aan beleven. Helaas spelen we vooral vaal 2 speler en spellen die minder dan een uur duren en < 3 qua BGG complexiteit. Had graag ook Root e.d. gespeeld.

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:04
Ik heb dan weer interesse in Mindbug Beyond op Kickstarter.
Te veel moois weer in de snoepwinkel vrees ik :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:16

Oxigeon

En zo is dat!

Wijnand1980 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:13:
Ik heb dan weer interesse in Mindbug Beyond op Kickstarter.
Te veel moois weer in de snoepwinkel vrees ik :*)
Nu we het over de snoepwinkel hebben. Ik ben vanmiddag in de plaatselijke bordspellenwinkel geweest in Roermond. Weer veel moois gezien. Echt zoon "winkeltje" waar je niet te vaak moet komen omdat het dan klauwen met geld kost.

Hier uiteindelijk Cascadia meegenomen. Lees er veel goede verhalen over. De komende tijd eens wat gaan spelen met de vrouw.

Ik hou niet zo van de Warhammer en dungeons en dragons spullen. Maar ook dat is toch allemaal fascinerend om te zien in zoon winkel. En ruig om te zien wat lui allemaal van dat spul gemaakt hebben.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• MrVegeta
  • Laatst online: 22:48

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zijn hier ook Tweakers die Frosthaven hebben gehacked? Ik heb de mijne nog steeds niet ontvangen. Opzich heb ik er ook geen haast mee en begrijp ik dat het een complexe operatie is maar Celophair verkoopt nu de game uit hun eigen winkel en de game is al wel te verkrijgen in een Europese winkel. Beetje zuur.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• HellPunk
Oxigeon schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:40:
[...]
Nu we het over de snoepwinkel hebben. Ik ben vanmiddag in de plaatselijke bordspellenwinkel geweest in Roermond. Weer veel moois gezien. Echt zoon "winkeltje" waar je niet te vaak moet komen omdat het dan klauwen met geld kost.

Hier uiteindelijk Cascadia meegenomen. Lees er veel goede verhalen over. De komende tijd eens wat gaan spelen met de vrouw.
Ik ken het gevoel, altijd moeilijk om een spellenwinkel buiten te lopen zonder iets mee te nemen :). Cascadia is wel een goeie keuze!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:59
MrVegeta schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:25:
Zijn hier ook Tweakers die Frosthaven hebben gehacked? Ik heb de mijne nog steeds niet ontvangen. Opzich heb ik er ook geen haast mee en begrijp ik dat het een complexe operatie is maar Celophair verkoopt nu de game uit hun eigen winkel en de game is al wel te verkrijgen in een Europese winkel. Beetje zuur.
Ja, ik heb hem nu een maand ofzo binnen.
Volgens mij had je al iets moeten horen volgens de laatste update: https://www.kickstarter.c.../frosthaven/posts/3784335

Mooi balen, ik zou ze ff een mail sturen voor de zekerheid.

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:08
Ik heb hem ook al een tijdje binnen. Als je nu nog niets hebt gehoord en je bent een kickstarter backer dan moet je contact opnemen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:56:
[...]

Ja, ik heb hem nu een maand ofzo binnen.
Volgens mij had je al iets moeten horen volgens de laatste update: https://www.kickstarter.c.../frosthaven/posts/3784335

Mooi balen, ik zou ze ff een mail sturen voor de zekerheid.
Ja ook al gedaan vanochtend. In die post staat "at the end of the next week", dus dat was afgelopen vrijdag. 't zal wel goed komen.

Heb je al een sessie kunnen spelen?

@Dementii & @MADG0BLIN hebben jullie ook gekozen voor een third party insert? Ik had ooit lang geleden die BrokenToken, maar dat gaat nu niet door en zit ik "opgescheept' met die van FoldedSpace.

Ik overweeg een beetje om Frosthaven gewoon solo (2 handed) te gaan spelen. Gloomhaven heb ik 18 maand ofzo overgedaan en nogal wat roulatie gehad door verhuizingen.

[Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 24-04-2023 10:53]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:50:
[...]

Ja ook al gedaan vanochtend. In die post staat "at the end of the next week", dus dat was afgelopen vrijdag. 't zal wel goed komen.

@Dementii & @MADG0BLIN hebben jullie ook gekozen voor een third party insert? Ik had ooit lang geleden die BrokenToken, maar dat gaat nu niet door en zit ik "opgescheept' met die van FoldedSpace.

Ik overweeg een beetje om Frosthaven gewoon solo (2 handed) te gaan spelen. Gloomhaven heb ik 18 maand ofzo overgedaan en nogal wat roulatie gehad door verhuizingen.
Ik heb hem nu 13x gespeeld. Ik vind hem leuker/beter dan Gloomhaven. Sppel ook 2 handed solo. Sommige scenario's zijn overigens echt vrij pittig. :D

Insert heb ik niet besteld. Ik heb het voordeel dat ik alles redelijk makkelijk kan laten staan. je kan het ook eerst zonder ff testen. Ik gebruik overigens Gloomhaven Secretariat om alles bij te houden. Dat scheelt nogal wat bookkeeping, ook tijdens het spelen hoef je dan geen kaarten te draaien, dan doe je met de app. Gaat allemaal veel sneller en soepeler vind ik.

• Dementii
MrVegeta schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:50:
[...]

Ja ik heb de Folded Space insert gekozen (naast nog wat andere zaken). Ik moet zeggen dat ik er best wel tevreden over ben. Het is een heel gepuzzel om alles in de doos te krijgen, maar de aparte harmonicafolder voor de map tegels vind ik wel handig.
Persoonlijk speel ik het liefste met alle zaken niet-digitaal, maar dat is voor iedereen anders denk ik. Ik heb nog niet gespeeld omdat wj nog met Gloomhaven bezig zijn en die eerst af willen ronden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:20:
[...]

Ik heb hem nu 13x gespeeld. Ik vind hem leuker/beter dan Gloomhaven. Sppel ook 2 handed solo. Sommige scenario's zijn overigens echt vrij pittig. :D

Insert heb ik niet besteld. Ik heb het voordeel dat ik alles redelijk makkelijk kan laten staan. je kan het ook eerst zonder ff testen. Ik gebruik overigens Gloomhaven Secretariat om alles bij te houden. Dat scheelt nogal wat bookkeeping, ook tijdens het spelen hoef je dan geen kaarten te draaien, dan doe je met de app. Gaat allemaal veel sneller en soepeler vind ik.
Ik heb hier in de studio ook een grote tafel (met monitor) staan, leek mij een ideale setup :). Een insert is dan ook niet echt nodig, al zijn bakjes om alles in te plaatsen wel okay.
Dementii schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:59:
[...]

Ja ik heb de Folded Space insert gekozen (naast nog wat andere zaken). Ik moet zeggen dat ik er best wel tevreden over ben. Het is een heel gepuzzel om alles in de doos te krijgen, maar de aparte harmonicafolder voor de map tegels vind ik wel handig.
Persoonlijk speel ik het liefste met alle zaken niet-digitaal, maar dat is voor iedereen anders denk ik. Ik heb nog niet gespeeld omdat wj nog met Gloomhaven bezig zijn en die eerst af willen ronden.
Die harmonica map heb ik ook. Ben benieuwd. Succes met het afronden van Gloomhaven!
Hi Peter​, your package will be shipped today. You will also receive the tracking ID today as well.

• HellPunk
Weer interessant nieuws in deze livestream van Garphill Games. Het interessantste vind ik nog de redux-edities van Shipwrights en Explorers, de 'vergeten' titels uit de North Sea-trilogie. Shipwrights krijgt een echte make-over, voor Explorers gaat het alleen om wat tweaks en een nieuwe insert.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nee. Ik neem altijd de tijd om mijn deck goed te krijgen en vervolgens scheur ik iedereen voorbij en win soms 2-3 beurten voor anderen finishen. Werkt hooguit niet op kleine maps en waarbij de niet-optimale decks ook kunnen winnen vanwege hun vroege voorsprong en een beetje geluk in drawen.

Laatste potje met 4 man had ik 2x de 2kaarten pakker, de kaart+discard, de miljonair en al mijn initiele kaarten gewisseld. Dan scheur je het hele bord door waar anderen zitten te wachten tot die ene 3 of 4 gold-kaart langskomt.

Dit dus.

• Wirret
Oxigeon schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:40:
[...]

Ik hou niet zo van de Warhammer en dungeons en dragons spullen. Maar ook dat is toch allemaal fascinerend om te zien in zoon winkel. En ruig om te zien wat lui allemaal van dat spul gemaakt hebben.
Cascadia is echt een topkeuze. Vandaag met mijn vriendin de D kant gespeeld. Is echt een stuk lastiger. Heb gisteren ook Azul gekocht en gespeeld. Ook erg leuk!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Cascadia is leuk inderdaad. Ik had 'm vorig jaar op SPIEL in m'n handen, maar toen niet gekocht. Misschien dat ik 'm nog wel een keer haal, want het is wel een leuke puzzel.

Ik ga me van de week eens wagen aan Viticulture World, die ik voor m'n verjaardag heb gekregen, zou in solo te doen moeten zijn. Het coop aspect lijkt me daarvan gewoon heel gaaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:06
leuk een tabletop topic!
Zelf 2 jaar geleden ook begonnen met actief boardgames spelen. Een kleine instap game genomen eerst Gloomhaven! :+ Die game heeft ruim 1.5 jaar mijn tafel gedomineerd. Wat een prachtig spel. Vrijwel ieder weekend spelen samen met een vriend van me. Ook Frosthaven gekocht tijdens de kickstarter en sinds afgelopen vrijdag staat die klaar in de kast. Komende donderdag het plan om ermee te beginnen. Ben zeer benieuwd!

Andere games die sinds ik Gloomhaven speel ook gekocht heb:
- 7th continent. idee was om deze ook solo te spelen. Uiteindelijk ook wel met vrienden gespeeld, maar de game bevalt mij nog niet zo super herspeelbaarheid voelt wat laag. Ook is de game wel heel erg pittig en moet ik eerlijk bekennen dat ik nog geen enkele curse heb opgelost.
- Sword & Sorcery, vooral gekocht om solo te spelen. Die game bevalt mij ook erg goed. met de app prima solo te doen, maar ondertussen ook meerdere mensen een campaign aan spelen. Is wel een favoriete game bij vrienden ook. Deze game is voor wat mij betreft een gedeelde eerste plaats met Gloomhaven.
- Mage knight. Ook leuk solo speel game, maar ook hier zijn mijn vrienden altijd wel voor een potje te vinden. Vooral de custom scenario "Super Epic Conquest" is een favoriet. https://boardgamegeek.com/thread/1210366/super-epic-conquest
en als laatste een game die nog uit moet komen. Maladum Dungeons of Enveron. Deze ook via kickstarter gebacked https://www.kickstarter.c...ns-of-enveron/description
de late pledge komt binnenkort in de lucht voor de geïnteresseerden. Of zijn er misschien al backers van deze game hier in dit topic?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37
[...]

Hier herken ik me wel in. Heb El Dorado een keer of 4 a 5 gespeeld bij vrienden en het spel nog nooit gewonnen, omdat ik geen blokkades weet te pakken. Wel een erg leuk spel om te spelen, maar merk wel dat sommige kaarten nogal overpowered zijn. Taveerne van de oude stad is vooral leuk vanwege het thema (kroeg bouwen), maar daar zit inderdaad te veel geluk in het spel. Ik vind het qua game daarom nogal vergelijkbaar met kwakzalvers van kakelenburg. Leuk thema, maar er komt te veel geluk bij kijken.

Wat vind je van Arnak? Die heb ik al een tijdje op het oog.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 16:20

Jeroen87

Bier Connaisseur

Laatste tijd heel veel Ark Nova gespeeld. Blijft gewoon een top spel. Behoorlijk tactisch element, waarbij je elkaar niet dwars zit, maar door de kaarten die je krijgt toch elke keer weer een ander type spel krijgt. Thema is natuurlijk ook helemaal fantastisch :) Merk dat ik wel wat kritischer wordt op wat er in de kast komt. Aangezien ik uit de meeste genres voldoende spellen heb koop ik echt alleen iets waarvan ik denk dat het echt de moeite is.

Craft beer specialist

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Dankzij Paul Grogan heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en Ginkgopolis gekocht. Het spel intrigeert me al jaren, ben benieuwd of het aan de verwachtingen voldoet.
Welkom! Gloomhaven als instapper, dan zit je wel meteen aan de top van de berg. Althans, dat denk ik toch, in dat genre van grote, immersieve spellen ben ik niet echt thuis. Ik vind het vooral intrigerend hoe je zo 'n grote ruleset in je hoofd krijgt :)

[Voor 17% gewijzigd door HellPunk op 25-04-2023 14:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
HellPunk schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:55:
[...]

Welkom! Gloomhaven als instapper, dan zit je wel meteen aan de top van de berg. Althans, dat denk ik toch, in dat genre van grote, immersieve spellen ben ik niet echt thuis. Ik vind het vooral intrigerend hoe je zo 'n grote ruleset in je hoofd krijgt :)
Mwah, uiteindelijk is Gloomhaven qua regels niet zo ingewikkeld, toch? Ik vond het vooral veel werk met opbouwen en opruimen, vandaar dat ik met vrienden de digitale versie speel. Normaal meer fan van fysiek want gezellig, maar in dit geval...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:38
Dankzij Paul Grogan heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en Ginkgopolis gekocht. Het spel intrigeert me al jaren, ben benieuwd of het aan de verwachtingen voldoet.
Ik had het spel net twee weken geleden gekocht, vorige week het filmpje van Paul Grogan gezien en dit weekend voor het eerst gespeeld. Ik (en de groep) vonden het echt een tof spel. Het begin is wel een beetje zoeken, maar zodra de stad vorm begint te krijgen zijn de keuzes interessant en soms zelfs zwaar. Hopelijk snel nog een keer!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37
Jeroen87 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:50:
Laatste tijd heel veel Ark Nova gespeeld. Blijft gewoon een top spel. Behoorlijk tactisch element, waarbij je elkaar niet dwars zit, maar door de kaarten die je krijgt toch elke keer weer een ander type spel krijgt. Thema is natuurlijk ook helemaal fantastisch :) Merk dat ik wel wat kritischer wordt op wat er in de kast komt. Aangezien ik uit de meeste genres voldoende spellen heb koop ik echt alleen iets waarvan ik denk dat het echt de moeite is.
Helemaal met je eens. Ark Nova vind ik één van de leukste spellen wat ik thuis heb liggen. Al ben ik ook erg fan van Dominion.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• HellPunk
Jajofisher schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:30:
[...]
Ik had het spel net twee weken geleden gekocht, vorige week het filmpje van Paul Grogan gezien en dit weekend voor het eerst gespeeld. Ik (en de groep) vonden het echt een tof spel. Het begin is wel een beetje zoeken, maar zodra de stad vorm begint te krijgen zijn de keuzes interessant en soms zelfs zwaar. Hopelijk snel nog een keer!
In de meeste spellen weet je het wel: ik doe zet A en dan krijg ik X punten of ik doe zet B voor Y grondstoffen. Bij Ginkgopolis is dat niet meteen duidelijk, maar in het filmpje van Paul Grogan zag je idd het spel groeien en kon je zien waarom je zet A of B zou kiezen.

Paul Grogan is trouwens mijn nieuwe go-to voor speluitlegfilmpjes, al blijf ik ook graag kijken naar Slickerdrips en JGG.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
De speelmatten zijn eindelijk binnen. Even wat willekeurige spellen op gelegd om te kijken of het wat is. Voor hive en Carcassonne is het wellicht niet het beste voorbeeld, al kan je voor laatst genoemde wel mooi een extra mat ernaast leggen tot de tafel vol is.

M'n vriend heeft helaas zo'n plastic plaat op z'n tafel liggen. Houdt de boel wel lekker schoon, echter voor bord- en kaartspellen is het een ramp.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMD007

[...]

Ja Gloomhaven is wel ff een flinke instapper. Aan de andere kans als je dan eenmaal de regels kent en ja dat koste wel ff wat tijd en er zijn wel wat kleine foutjes gemaakt tijdens de eerste paar potjes zijn andere spellen plots lang zo moeilijk niet. Mage Knight die ook wel bekend staat om lastige regels was in zijn geheel niet zo moeilijk wat ik wel wijd aan Gloomhaven die mij bekend maakte met complexe regel sets.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Slowpoke777
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:47
Arloid schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:56:
De speelmatten zijn eindelijk binnen. Even wat willekeurige spellen op gelegd om te kijken of het wat is. Voor hive en Carcassonne is het wellicht niet het beste voorbeeld, al kan je voor laatst genoemde wel mooi een extra mat ernaast leggen tot de tafel vol is.

M'n vriend heeft helaas zo'n plastic plaat op z'n tafel liggen. Houdt de boel wel lekker schoon, echter voor bord- en kaartspellen is het een ramp.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Die middelste foto ziet er uit als saboteur, maar ik heb hem altijd gespeeld dat de kaarten altijd op dezelfde plek liggen. (dus 7 kaarten tussen begin kaart en goud, en goud op de meest linker, rechter en midden positie.
Is het alleen even voor de foto dat de kaarten zo liggen? of zijn er regels waar ik nog niets van weet :) het ziet er namelijk wel interessant uit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Slowpoke777 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:23:
[...]

Die middelste foto ziet er uit als saboteur, maar ik heb hem altijd gespeeld dat de kaarten altijd op dezelfde plek liggen. (dus 7 kaarten tussen begin kaart en goud, en goud op de meest linker, rechter en midden positie.
Is het alleen even voor de foto dat de kaarten zo liggen? of zijn er regels waar ik nog niets van weet :) het ziet er namelijk wel interessant uit
Volgens mij is het geen standaard regel, maar op zich wel een leuke variant om eens te proberen.
Sowieso moet ik saboteur weer eens doen, best wel weer een tijdje geleden.
Maar goed, er staan nog 215 spellen op het lijstje die ik ook nog wil doen dit jaar :P

• Arloid
  • Niet online
Slowpoke777 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:23:
[...]

Wij hebben de duel versie van Saboteurs, de schatkaarten worden dan wat anders gelegd. De tweelingbroer van m'n vriend heeft het basis spel. De duel versie verschilt dat er toch wat andere kaarten in zitten zoals trollen, ladders en deuren, om de tunnels niet te vergeten. Het is trouwens vrij simpel om deze aan het basisspel toe te voegen.

• Slowpoke777
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:47
Arloid schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:56:
[...]

Wij hebben de duel versie van Saboteurs, de schatkaarten worden dan wat anders gelegd. De tweelingbroer van m'n vriend heeft het basis spel. De duel versie verschilt dat er toch wat andere kaarten in zitten zoals trollen, ladders en deuren, om de tunnels niet te vergeten. Het is trouwens vrij simpel om deze aan het basisspel toe te voegen.
Goed om te horen, kijken of ik die toevallig al heb liggen maar nog niet geprobeerd heb. en anders kijken of het het aanschaffen waard is :)

• SMD007
Vandaag aan Frosthaven begonnen of naja de inserts in elkaar gezet... de hele game uitgepakt en uitgezocht... ruim 4 of 5 uur mee bezig geweest wat een klus. Uiteindelijk nog scenario 0 gedaan. Was even flink overweldigend. Tussen door nieuwe regels lezen etc. Maar het was weer leuk! kijk nu al uit om scenario 1 te beginnen om echt aan de game te kunnen beginnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SMD007 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:11:
Vandaag aan Frosthaven begonnen of naja de inserts in elkaar gezet... de hele game uitgepakt en uitgezocht... ruim 4 of 5 uur mee bezig geweest wat een klus. Uiteindelijk nog scenario 0 gedaan. Was even flink overweldigend. Tussen door nieuwe regels lezen etc. Maar het was weer leuk! kijk nu al uit om scenario 1 te beginnen om echt aan de game te kunnen beginnen.
Welke insert heb je er bij? Gister toevallig ook de hele dag bezig geweest de game uit te pakken enzo. De folded space insert is underwhelming... Maar goed, als het goed is zet ik de game boven neer en hoef ik er niet zoveel naar om te kijken. Veel dingen te ik toch digitaal tracken.

Heb je de forteller app ook? Die is wel gaaf!

• SMD007
Ik heb de houten insert die tijdens de Kickstarter erbij kon kiezen van Laserox is die geloof ik.
het klikte allemaal prima in elkaar je krijgt er wat lijm bij geleverd, maar op 1 setje na deze compleet niet nodig gehad. Het ziet er allemaal netjes uit en werkt fantastisch. Enige is dus dat je wel even bezig bent met in elkaar zetten. Gelukkig hebben ze een hele goede instructie filmpje die je er naast kan houden dan kan het niet fout gaan.

Ik heb verder geen apps behalve een app om de monsters te beheren. Bij gloomhaven hadden we ook en app om de modifiers van onze characters te rollen, maar daar kunnen we voor Frosthaven geen goede app voor vinden zo nog, niet echt een probleem ik vind eigenlijk zelf ook wel leuk om deze in eigen beheer te hebben, maar monster beheer buiten een app om is wel een gedoe scheelt de helft aan speel ruimte als je dat niet allemaal op tafel hoeft hebben liggen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SMD007 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:49:
Ik heb de houten insert die tijdens de Kickstarter erbij kon kiezen van Laserox is die geloof ik.
het klikte allemaal prima in elkaar je krijgt er wat lijm bij geleverd, maar op 1 setje na deze compleet niet nodig gehad. Het ziet er allemaal netjes uit en werkt fantastisch. Enige is dus dat je wel even bezig bent met in elkaar zetten. Gelukkig hebben ze een hele goede instructie filmpje die je er naast kan houden dan kan het niet fout gaan.

Ik heb verder geen apps behalve een app om de monsters te beheren. Bij gloomhaven hadden we ook en app om de modifiers van onze characters te rollen, maar daar kunnen we voor Frosthaven geen goede app voor vinden zo nog, niet echt een probleem ik vind eigenlijk zelf ook wel leuk om deze in eigen beheer te hebben, maar monster beheer buiten een app om is wel een gedoe scheelt de helft aan speel ruimte als je dat niet allemaal op tafel hoeft hebben liggen.
Helemaal mee eens. Forteller is een narrative app. Vind ik zelf leuk voor de sfeer. Ik had ook graag de houten gehad maar geloof dat ik die update had gemist waardoor ze deze hadden gekozen. Oh well.

Qua upgrades ga ik deze nog halen denk ik

https://www.etsy.com/nl/l...65d74ea46099%3A1412953426

https://www.etsy.com/nl/l...&ref=sr_gallery-1-4&pro=1

• SMD007
Oh die 2 zijn wel erg nice die ga ik ook denk ik maar halen! thx voor de tip. ook nog maar rondkijken of daar meer leuke dingen tussen zitten. Die ground effects vooral nu in forsthaven zijn soms lastig te lezen in Gloom zaten we ook vaak welk type terrein is dit nou. dus die zal zeker helpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-06 12:05
Als fan van deckbuilders (Star Realms, Shards of Infinity) heb ik nu met een deal van de uitgever ook maar eens meerdere sets van Dominion besteld. Vond het altijd net te duur, dit was de trigger :D

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SMD007 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:52:
Oh die 2 zijn wel erg nice die ga ik ook denk ik maar halen! thx voor de tip. ook nog maar rondkijken of daar meer leuke dingen tussen zitten. Die ground effects vooral nu in forsthaven zijn soms lastig te lezen in Gloom zaten we ook vaak welk type terrein is dit nou. dus die zal zeker helpen.
Haha er is genoeg leuks op Etsy te vinden...

• anandus
  • Niet online
Volgens mij is dat echt superlucratief, die gameshizzle aanbieden op Etsy.
Mag je dat gewoon als particulier ook doen? Beetje 3D-prints te koop aanbieden en dan flink cashen?

Ik heb een 3D-printer gekocht om zelf dingen te printen voor mijn games (inserts, items, etc), maar als ik Etsy zie zou ik ze net zo goed ook te koop kunnen aanbieden :P

[Voor 12% gewijzigd door anandus op 28-04-2023 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMD007
MrVegeta schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:17:
[...]

Haha er is genoeg leuks op Etsy te vinden...
Ik heb het gezien ja, maar behalve die terrein underground herkenning zie ik verder zo alleen maar veel te dure dingen zoals 3D items en monsters/minions. heel leuk om te hebben, maar nog een keer 150+ euro te betalen voor 3d spul wordt mij te gek. hahaha frosthaven is mij al prijzig genoeg.

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
SMD007 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:27:

en als laatste een game die nog uit moet komen. Maladum Dungeons of Enveron. Deze ook via kickstarter gebacked https://www.kickstarter.c...ns-of-enveron/description
de late pledge komt binnenkort in de lucht voor de geïnteresseerden. Of zijn er misschien al backers van deze game hier in dit topic?
Ik heb hem ook gebacked maar... eigenlijk vooral voor de terrain set die je er bij kon kiezen :X

Helaas denk ik dat dit spel iets te heavy is voor de spelers hier thuis.

Wel net jarig geweest, en wat leuke (maar simpeler) spellen er bij :)

- Quags of Quedlinburgh
- Sagrada
- Exploding kittens
- Azul

Spellen die bij ons de laatste tijd veel op tafel komen:
- Everdell
- Wingspan
- Knowledge is Power
- Ticket to Ride
- Grote woordenboekenspel

• SMD007
Exploding kittens is zeker leuk die heb ik ook in de kast liggen. Wel vind ik dat je imploding kittens en Streaking kittens uitbreidingen erbij moet hebben die tillen de game van een 6.5 naar een 8.0 voor mij. met die 2 expansions heb je echt enorme wacky moments bij het spelen.

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:40
Findail schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:25:
[...]

Ik heb hem ook gebacked maar... eigenlijk vooral voor de terrain set die je er bij kon kiezen :X

Helaas denk ik dat dit spel iets te heavy is voor de spelers hier thuis.

Wel net jarig geweest, en wat leuke (maar simpeler) spellen er bij :)

- Quags of Quedlinburgh
- Sagrada
- Exploding kittens
- Azul

Spellen die bij ons de laatste tijd veel op tafel komen:
- Everdell
- Wingspan
- Knowledge is Power
- Ticket to Ride
- Grote woordenboekenspel
Knowledge of Power is voor de Playstation 5 toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 10:57

Squishie

Not So....

Inmiddels al circa 10 potjes Twilight Imperium 4th edition erop zitten.... wat een fantastisch spel. Ja je hebt geduld nodig ivm de regels etc, maar inmiddels gaat het voor de groep vanzelf.

Laatste keer expansion toegevoegd (prophecy of kings). Spel gaat een stuk sneller. Netto duurde het langer ivm nieuwe regels etc., maar we hadden allemaal gevoel dat het veel sneller zou gaan

Zeker aan te raden voor de diehards onder ons.

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
Swaxie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:11:
[...]

Knowledge of Power is voor de Playstation 5 toch?
Ja klopt... niet echt een board game, maar ja, wel leuk om te doen, lekker op de bank met max 4 spelers dacht ik.

• pirke
anandus schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:38:
[...]
Volgens mij is dat echt superlucratief, die gameshizzle aanbieden op Etsy.
Mag je dat gewoon als particulier ook doen? Beetje 3D-prints te koop aanbieden en dan flink cashen?

Ik heb een 3D-printer gekocht om zelf dingen te printen voor mijn games (inserts, items, etc), maar als ik Etsy zie zou ik ze net zo goed ook te koop kunnen aanbieden :P
Als je zelf de 3D files hebt ontworpen dan mag dat ja, mits de software waarmee je je ontwerp gemaakt hebt dat toestaat (gratis versie Fusion 360 voor privegebruik dus niet).

Als je een STL gedownload hebt (gratis of gekocht) waarvan de licentie commercieel gebruik niet verbiedt dan mag dat ook.

Het is werk, reken voor jezelf dus een uurtarief voor alles wat met die prints te maken heeft (pre- en postprocessing, onderhoud aan de printer, tijd met inpakken en verzenden) en kijk dan of je het nog steeds lucratief vind.

De inkomsten moet je ook opgeven bij de belastingdienst als inkomsten overige werkzaamheden, of als ondernemer als je een KvK inschrijving doet. Vergeet ook niet om een BTW nummer aan te vragen (gaat automatisch als je kvk inschrijving doet) aangezien je deelneemt in het economische verkeer en onder de btw wetgeving valt. Dit is namelijk gewoon nieuwe spullen produceren en verkopen in een webshop. Dat is heel iets anders dan incidenteel tweedehands spullen verkopen op marktplaats.

Verder heb je natuurlijk nog de kopen op afstand wetgeving, retourafhandeling, aansprakelijkheid (je moet zeker weten dat je geen licenties schendt!). Als je dit commercieel gaat doen wordt je ook niet meer beschermd door het consumentenrecht...

Ik ben zelf freelancer in de IT. Heb ook een 3D printer, maar die gebruik ik puur voor de hobby. Als ik mijn normale uurtarief zou rekenen dan worden de printjes spontaan heel veel duurder en totaal niet concurrerend. Dan is een uurtje langer doorwerken bij de klant een stuk rendabeler.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Squishie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:47:
Inmiddels al circa 10 potjes Twilight Imperium 4th edition erop zitten.... wat een fantastisch spel. Ja je hebt geduld nodig ivm de regels etc, maar inmiddels gaat het voor de groep vanzelf.

Laatste keer expansion toegevoegd (prophecy of kings). Spel gaat een stuk sneller. Netto duurde het langer ivm nieuwe regels etc., maar we hadden allemaal gevoel dat het veel sneller zou gaan

Zeker aan te raden voor de diehards onder ons.
In welke regio speel je? Ik heb onderhand ook wat bordspel vrienden naar TI4 gekregen. Ik speel het al een paar jaar, fantastische ervaring elke keer weer

• anandus
  • Niet online
Informatief, @pirke!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 10:57

Squishie

Not So....

MrVegeta schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:53:
[...]

In welke regio speel je? Ik heb onderhand ook wat bordspel vrienden naar TI4 gekregen. Ik speel het al een paar jaar, fantastische ervaring elke keer weer
Noord Brabant :).

Iemand nog tips voor soortgelijke games?

Hebben ook terra mystica incl. Uitbreiding, is gaia iets?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56
Op de vrijmarkt vonden we iemand die z'n spellenkast wat opruimde. :)

Helaas was de Pokémon 3DS game achteraf kapot (bekend probleem dus niet persé aan hem te verwijten), maar de Super Dungeon Explore die we van'm kochten was in uitstekende staat!

Ik vind't een leuk spel! Mijn vrouw houdt er niet zo van, dungeon crawlers met waves van vijandjes. Maar m'n dochter waardeert het wel!

Het lijkt de eerste editie te zijn. Wat daar wel jammer aan is, is het regel/uitleg boekje. Het is prachtig gemaakt, maar de uitleg loopt wat door elkaar. En nog erger: het spel hangt van allemaal key words aan elkaar, die niet in het regelboekje worden uitgelegd met een makkelijke index ofzo. Dat hadden ze beter kunnen doen.

Het spel zelf is leuk en ziet er gorgeous uit! En nog toffer dat er expansies zijn voor verschillende vijand-facties. :)

EDIT: Oef, die extra facties mogen wel wat kosten, zeg! :o

[Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 29-04-2023 11:28]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GRDavies75
  • Laatst online: 15:55

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Squishie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:46:
[...]

Noord Brabant :).

Iemand nog tips voor soortgelijke games?

Hebben ook terra mystica incl. Uitbreiding, is gaia iets?
Ik heb de Vuur en IJs uitbreiding nooit gespeeld, ik heb begrepen dat Gaia ook bepaalde mechanieken uit die uitbreiding heeft. En persoonlijk vind ik Gaia beter (Terra Mystica 2.0?). Waar ik het Cult track maar er bij vind hangen in TM, hebben ze het veranderd naar een upgrade track combinerend met de gunsttegels in Gaia.

Maar als dat grotendeels ook al zit in Vuur en IJs is de vraag of je dan ook Gaia moet hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMD007
SMD007 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:11:
En afgelopen weekend Scenario 1 gespeeld. Was weer leuk zoals vanouds. Het hele outpost gebeuren is ook leuke toevoeging. Heb alweer zin om verder te spelen.

Gelukkig woon ik op mijzelf en heeft niemand behalve ikzelf er last van dat de hele eettafel vol ligt met Frosthaven. De game neemt echt flink de ruimte in. Jammerlijke is wel dat zolang de game er ligt ik dus vrijwel geen andere game kan spelen. De gene waarmee ik Frosthaven speel wil alleen in het weekend spelen dus doordeweekse dagen moet ik toch wat anders verzinnen om mijn bordspel jeuk te vullen. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Afgelopen week toch wat in Affinity lopen klooien kwa game design, je moet wat doen met een luchtweg infectie. Regels vorderen, voor de land tiles en resource tokens moet ik nog even achter de teken tablet gaan zitten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56
Van't weekend eindelijk weer eens een goede spellendag gehad met vrienden :)

* Robo Rally blijft leuk, maar duurt veel langer dan ik me herinnerde.
* The Hunger blijft goed, helemaal met vijf spelers!
* Dominion is snel uitgelegd aan de newbie, en blijft een succes.
* Super Dungeon Explore wilde m'n vrouw niet aan beginnen dus die moet een andere keer.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
SMD007 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:07:
[...]

En afgelopen weekend Scenario 1 gespeeld. Was weer leuk zoals vanouds. Het hele outpost gebeuren is ook leuke toevoeging. Heb alweer zin om verder te spelen.

Gelukkig woon ik op mijzelf en heeft niemand behalve ikzelf er last van dat de hele eettafel vol ligt met Frosthaven. De game neemt echt flink de ruimte in. Jammerlijke is wel dat zolang de game er ligt ik dus vrijwel geen andere game kan spelen. De gene waarmee ik Frosthaven speel wil alleen in het weekend spelen dus doordeweekse dagen moet ik toch wat anders verzinnen om mijn bordspel jeuk te vullen. :+
Vraagje, hoeveel ruimte in CM is het qua lengte en breedte benodigd om het relaxed solo te spelen?

Ik wil binnenkort een solo boardgame tafel neerzetten en ik vermoed dat dit mijn grootste spel is qua ruimte op m’n wishlist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMD007
Het ligt er aan wat je van te voren allemaal klaar wilt zetten. of je een organizer hebt en of je een app gaat gebruiken of niet. Ik speel dus samen met iemand anders samen beheren we 2 char. dus party van 4. Maar monsters doen wij volledig via de app. Dat scheelt je denk ik de meeste ruimte als je die niet continue hoeft klaar te zetten. Ook is het de vraag of je de kaart continue wilt klaar hebben liggen. Deze is best wel groot en neemt ook de nodige ruimte in. Als ik het niet vergeet zal ik vanavond wel een foto plaatsen van mijn setup.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dementii
PaulBloem schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:42:
[...]

Vraagje, hoeveel ruimte in CM is het qua lengte en breedte benodigd om het relaxed solo te spelen?

Ik wil binnenkort een solo boardgame tafel neerzetten en ik vermoed dat dit mijn grootste spel is qua ruimte op m’n wishlist.
Ik denk dat het solo (maar wel met 2 karakters spelen) moet kunnen op een halve eettafel van 80x160. Met een beetje passen en meten dan. Dus 80x80 of 90x90 denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaulBloem
SMD007 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:32:
Het ligt er aan wat je van te voren allemaal klaar wilt zetten. of je een organizer hebt en of je een app gaat gebruiken of niet. Ik speel dus samen met iemand anders samen beheren we 2 char. dus party van 4. Maar monsters doen wij volledig via de app. Dat scheelt je denk ik de meeste ruimte als je die niet continue hoeft klaar te zetten. Ook is het de vraag of je de kaart continue wilt klaar hebben liggen. Deze is best wel groot en neemt ook de nodige ruimte in. Als ik het niet vergeet zal ik vanavond wel een foto plaatsen van mijn setup.
Thanks, wordt gewaardeerd.
Dementii schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:37:
[...]
Ik denk dat het solo (maar wel met 2 karakters spelen) moet kunnen op een halve eettafel van 80x160. Met een beetje passen en meten dan. Dus 80x80 of 90x90 denk ik.
Maar minimaal denk je, of al relaxed alles neer kunnen zetten?

Als er nog mensen met tips om rekening mee te houden van specifiek een solo boardgametafel maken, dan hoor ik ze maar al te graag. 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dementii
Als je echt álles relaxed neer wil zetten dan heb je wel een gemiddelde eettafel nodig. Dan heb je ook ruimte voor een drankje en snacks. ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaulBloem
Dementii schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Als je echt álles relaxed neer wil zetten dan heb je wel een gemiddelde eettafel nodig. Dan heb je ook ruimte voor een drankje en snacks. ;-)
Haha ok true true

Acties:
  • +3Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:25:
Ik heb Pandemic nu een vijftal keren gespeeld en gisteren [...] eindelijk een keer gewonnen.

Het is wel raar, we hebben het gevoel iets te missen, want we spelen op z'n makkelijkst (vier epidemieën), maar toch verliezen we elke keer.
Even mezelf quoten.

We hadden dus het gevoel iets te missen omdat we zo vaak het spel verloren (meestal omdat de kaarten op waren).

Nu blijkt dus, en ik doe het even vet zodat anderen er ook wat aan hebben :P

Bij Pandemic hoef je niet én alle medicijnen uit te vinden én alle ziektes uit te roeien
Alleen de medicijnen uitvinden is al genoeg om te winnen!

Blijkt dus dat we alle keren dat we Pandemic gespeeld hadden we het spel in principe eigenlijk ook gewonnen hadden _o- (want die medicijnen was het probleem niet, maar op tijd de ziektes uitroeien dáár kwamen we telkens mee in de knel)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SMD007
PaulBloem schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Thanks, wordt gewaardeerd.

[...]

Als er nog mensen met tips om rekening mee te houden van specifiek een solo boardgametafel maken, dan hoor ik ze maar al te graag. 👍
Gisteravond vergeten, maar vanochtend maar even de foto's gemaakt. Je kan het allemaal een stuk compacter maken, maar als je zoals mij een mooie grote tafel ervoor hebt waarom die dan niet ook volledig gebruiken :P het lege stuk in het midden is dus waar je het scenario neerlegt om te spelen, maar dat leek mij ook wel vrij duidelijk :)

EDIT: sorry glad vergeten, maar misschien niet te ver inzoomen op de foto's voor mogelijke spoilers in elk geval Gloomhaven char X (envelop x) zijn wat dingen van te zien. De andere 3 char zijn starters uit Frosthaven.

[Voor 10% gewijzigd door SMD007 op 02-05-2023 08:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-06 12:05
Arloid schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:59:
Afgelopen week toch wat in Affinity lopen klooien kwa game design, je moet wat doen met een luchtweg infectie. Regels vorderen, voor de land tiles en resource tokens moet ik nog even achter de teken tablet gaan zitten.

[Afbeelding]
Tof! Als je weer de deur uit kan, ben je zeker welkom bij een van de testgroepen in NL om het spel te beproeven. Met het Spellenmaakgilde en andere groepen is er best grote spreiding in NL qua speltest gelegenheid. Overal wordt er constructief getest, dus meedenken en feedback geven!

Zie verder hier:
https://spellenmaakgilde....n-groningen-activiteiten/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mvdbeld
SMD007 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:46:
[...]

Gisteravond vergeten, maar vanochtend maar even de foto's gemaakt. Je kan het allemaal een stuk compacter maken, maar als je zoals mij een mooie grote tafel ervoor hebt waarom die dan niet ook volledig gebruiken :P het lege stuk in het midden is dus waar je het scenario neerlegt om te spelen, maar dat leek mij ook wel vrij duidelijk :)

EDIT: sorry glad vergeten, maar misschien niet te ver inzoomen op de foto's voor mogelijke spoilers in elk geval Gloomhaven char X (envelop x) zijn wat dingen van te zien. De andere 3 char zijn starters uit Frosthaven.

[Afbeelding][Afbeelding]
Oh wow een doos voor sleeves, heeft die verder nog enig nut of zijn we echt doorgedraaid met zijn allen? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMD007
Mvdbeld schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Oh wow een doos voor sleeves, heeft die verder nog enig nut of zijn we echt doorgedraaid met zijn allen? :+
Ik vind het sleven van kaarten zelf wel redelijk belangrijk vooral bij Gloom en Frosthaven zijn de kaarten van gewoon karton en buigen en beschadigen makkelijk vooral als je ze veel moet schudden. Dat gezegd hebbende ik sleve dus ook alleen de kaarten die je veel in handen hebt en schudden moet. De doos heb ik dus bij kickstarter ook direct erbij besteld. ik heb dan zeker weten genoeg om alle frosthaven kaarten te sleven, maar gezien ik dus niet alles sleve houd ik mooi wat over voor andere games die zelfde kaarten formaat hanteren om die ook te kunnen sleven. Doorgedraaid weet ik dus niet, maar als ik 180 dollar voor een spel betaald heb ik liever niet dat het na 1x spelen niet meer te spelen is, omdat de kaarten kapot zijn. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mvdbeld
Ging met name om de nette doos voorzien van artwork voor sleeves, deze kan immers bij het oud papier na sleeven?

Ik sleeve zelf ook mijn duurdere games en heb zelf ook genoeg "overbodige" game accesoires...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SMD007
Oja op die manier.
Tja, zoals gezegd als extra besteld bij de kickstarter. De doos waar de inserts inzaten was ook behoorlijk versierd met ook een fancy handleiding boekje erbij. Dat beland ook bij het oud papier natuurlijk zodra je alles in elkaar hebt zitten haal je het toch niet meer uit elkaar. Dus nodig? Nee niet echt. Leuk? Ja ziet er wel leuk uit zo. En de doos met sleves is voorlopig nog niet leeg dus die blijft nog wel even staan haha.

[Voor 3% gewijzigd door SMD007 op 02-05-2023 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaulBloem
SMD007 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:46:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Top @SMD007 ! Bedankt voor de moeite.
Dus… een hele tafel is handig 😎

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SMD007
Als je de ruimte hebt en graag bordspellen speelt waarom dan besparen op de ruimte waar je het spel op gaat spelen :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dementii
En als je hele diepe zakken hebt (lees: veel euries) dan is een game-tafel ook een optie.

Voorbeeld: https://www.etsy.com/nl/l...aming-table-dd-pathfinder
Die kun je ook nog als eettafel gebruiken zonder je spel op te moeten ruimen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaulBloem
Dementii schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:45:
En als je hele diepe zakken hebt (lees: veel euries) dan is een game-tafel ook een optie.

Ah nee nee, alleen plek voor solo spellen nu nodig. 😊 Bij mij boven op m’n kantoor.

Een beetje nette boardgametafel voor beneden gaat er nog niet in, voor ons beide thuis niet. Heb nog niet iets gezien wat qua smaak bij ons past (uitstraling). Meeste zijn aardig grof, hoekig en massief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36
Dementii schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:45:

Iets dergelijks heb ik zelf gemaakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wirret

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
artjan schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Tof! Als je weer de deur uit kan, ben je zeker welkom bij een van de testgroepen in NL om het spel te beproeven. Met het Spellenmaakgilde en andere groepen is er best grote spreiding in NL qua speltest gelegenheid. Overal wordt er constructief getest, dus meedenken en feedback geven!

Zie verder hier:
https://spellenmaakgilde....n-groningen-activiteiten/
Nice, ga daar zeker wat mee doen. Inmiddels wat verder met de land tegels waardoor er aan de voorkanten en kaarten begonnen kan worden.

Verder valt Hive hier helaas niet in de smaak bij m'n vriend, in zijn woorden lijkt het teveel op schaken. Hij heeft er geen gevoel voor.

Voor nu even aan het kijken naar een paar coöperatieve spellen van ongeveer 15-30min die leuk blijven voor 2 spelers. Voor zover ben ik uitgeland op Hanabi, Codenames: Duet, One Deck Dungeon, Forbidden Island en de Vos in het Bos. Al vraag ik mij af of de laatste beter in normale of Duet vorm is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Arloid schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:46:
Voor nu even aan het kijken naar een paar coöperatieve spellen van ongeveer 15-30min die leuk blijven voor 2 spelers. Voor zover ben ik uitgeland op Hanabi, Codenames: Duet, One Deck Dungeon, Forbidden Island en de Vos in het Bos. Al vraag ik mij af of de laatste beter in normale of Duet vorm is.
De vergeten stad en Het verlaten station zijn nu in de aanbieding bij White Goblin voor een spotprijsje. die duren misschien iets langer dan 30 minuten, maar zijn wel leuke coops in de lijn van Forbidden Island.

• HellPunk
Arloid schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:46:
[...]
Voor nu even aan het kijken naar een paar coöperatieve spellen van ongeveer 15-30min die leuk blijven voor 2 spelers.
Switch & Signal is nog wel een leuke. Crystallo ook, maar die is serieus moeilijk te winnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MADG0BLIN
Gistermiddag voor het eerst Lacrimosa gespeeld.

Het thema heb ik nog niet helemaal juist, maar in de link kan je lezen waar het over gaat. :P

Tijdens je beurt speel je 2 kaarten in je bord. Deze kan je bovenin en onderin schuiven. De bovenste kaart neem je de actie van, de onderste zijn inkomsten aan het einde van de ronde.
Het leuke aan het spel is dat je 9 kaarten hebt waarvan je elke rond er 8 speelt. Als je een kaart upgrade, een van de 5 acties, dan vervang je de kaart die je onderin je bordje hebt gespeeld. Op die manier houdt je altijd 9 kaarten, echter worden ze langzaamaan beter.
Er zijn 5 acties die je kan uitvoeren, nieuwe betere kaarten dus kopen, Opus kaarten kopen voor punten en gebruiken voor inkomsten. Meewerken aan het muziekstuk om zo meerderheden te verzamelen voor punten en lopen tussen de steden om verschillende bonussen te verzamelen en score kaarten te verzamelen.

Ik vond hem erg leuk om te spelen, direct erna nog een keer gespeeld. Als je de acties eenmaal doorhebt dan speelt het vrij vlot, maar je hebt genoeg om over na te denken. :9

Hierna een potje Hijacked gespeeld. Een spel waarin je passagiers moet bevrijden uit een vliegtuig. Dit doe je samen, maar uiteindelijk wint degene met de meeste punten of het spel wint als je niet op tijd bent. Leuk semi-coop spel van een nederlandse designer en uitgever. Heb hem een paar keer ontmoet en met hem samen gespeeld, toffe gast, dus de moeite waard om hem ff te proberen te spelen als je hem eens ziet liggen. ;)

S'avonds afgesloten met een pot Xia: Legends of a Drift System met alle uitbreidingen.
We speelden met 3 spelers tot 20 punten. Leuke pot weer, al waren met dobbels vreselijk. :+ Dikke pech, terwijl een van de spelgenoten 5x een 20 gooide en dus daarmee dikke punten scoorde. 8)7

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe lang ben je wel niet bezig geweest met Xia? Ik vind het een super game maar wel wat veel boekhouding. Vooral met die ai schepen en events.

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:22:
Hoe lang ben je wel niet bezig geweest met Xia? Ik vind het een super game maar wel wat veel boekhouding. Vooral met die ai schepen en events.
3,5 uur. We speelden niet supersnel en moesten af en toe wat zaken opzoeken doordat we het al een tijd niet hadden gespeeld. Maar vooral de NPC's en events kosten veel tijd inderdaad.

Normaal gesproken gaan we tot 15 punten, dan is het wel wat sneller afgelopen.
Maar altijd dikke lol met dit spel. :+
Pagina: 1 ... 139 140 141 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee