Ja die heb ik vaker voorbij zien komen inderdaad en die wil ik eventueel wel proberen. Het enige is dat het thema mijn niet heel erg aanspreekt.Thrace Grumble schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:46:
[...]
Misschien ben ik aan de late kant, maar is Castles of Burgundy niet iets voor je? Is volgens mij 1x genoemd hierboven, maar voldoet volgens mij prima aan je wensenlijst.
Zelf wacht ik nog op mijn Gamefound versie, maar de gelinkte versie staat in veel top 10 lijstjes voor 2-speler spellen.
Ik ben overigens nu even over een hele andere boeg gegaan (gewoon om wat te testen) en heb de volgende spellen aangeschaft
- Taveernen van de oude stad
- De verloren ruines van Arnak
- De zoektocht naar El Dorado
El Dorado hebben we inmiddels 3 keer gespeeld, en die gaat in ieder geval veel vaker op tafel komen. Een erg leuk spel. Al lijkt het er wel sterk op dat als je de meeste blokkades hebt, dat je ook standaard wel wint. Je hoort wel eens wat mensen over dat ze kaarten uit het dek wegdoen, en later een inhaalslag maken, maar zonder blokkades win je het spel gewoon niet. Want stel je maakt een inhaalslag en je komt als eerste binnen. De ronde wordt gewoon afgemaakt. Dus als iemand in die laatste ronde nog binnen komt die wel blokkades heeft, dan wint diegene gewoon (ondanks hij dus als tweede of derde binnen komt).
Herkent iemand zich hierin?
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!