Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 138 ... 141 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 22:47
Dit weekend eindelijk weer wat kunnen spelen.

Inmiddels voor de tweede keer War of the Ring, the cardgame gespeeld (2 player duel variant dit keer). Echt fantastisch. Net als bij de boardgame zit de thematiek enorm sterk in het spel verweven (en ik ben een enorme LOTR fan). Verder heel veel diepgang, en vrij snel te leren en op te zetten (dat was de reden dat de boardgame uiteindelijk verkocht is)

Echt perfect om de nare smaak van die Amazon serie weg te spoelen, al ben ik gelukkig al na de 2e aflevering gestopt met kijken....

Verder is Kemet Blood and Sand voor het eerste op tafel gekomen. Daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd. Ik vond vooral de combat wat saai, en dat speelt best een grote rol in het spel. We speelden nu met z'n tweeën, en ik denk dat dit spel pas echt goed uit de verf komt met minstens 3.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:02
skank schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:48:
[...]

Ik twijfel toch bij 3 en 4
Want bij 3 kan je dan gewoon blijven doorlopen zolang je wilt...
4 had ik gelezen dat je maar 1 queen kon hebben, maar ik lees overal tegenstrijdige zaken
https://www.reddit.com/r/...stion_queen_double_spawn/
3. Elke movement of beweging kost je 1 kaart .
Zelfs een stille movement kost je 2 kaarten.( je hebt maar 5 kaarten)

4.That should not be possible. There's only one queen token in the bag. When you draw it, you don't put it back in the bag, so it can't be drawn a second time. It only goes back in the bag if she disappears into the technical corridors. And if you kill her that's it, she stays out of the bag forever.

Ik denk dat die laatste ook een beetje logisch is.

[Voor 25% gewijzigd door Triple Stars op 12-03-2023 21:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:06
skank schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:48:
[...]

Ik twijfel toch bij 3 en 4
Want bij 3 kan je dan gewoon blijven doorlopen zolang je wilt...
4 had ik gelezen dat je maar 1 queen kon hebben, maar ik lees overal tegenstrijdige zaken
https://www.reddit.com/r/...stion_queen_double_spawn/
3. Zolang je wilt? Zo lang je handkaarten hebt, dat zal dus niet zo lang zijn... (normaliter 5 begin van de ronde). Als je na 2 acties in vuur staat zal je ook alsnog schade moeten nemen (je beëindigt je beurt, maar deze komt ook direct weer terug als de rest gepast is).

4. Je hebt 1 queen mini? Hoe ga je deze een 2de keer spawnen? Een getrokken monster tijdens een encounter blijft uit de zak.

• Mvdbeld
MADG0BLIN schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Ja, bevalt altijd goed. We doen het nu een jaar of 10 denk ik.
Heat is echt heel erg leuk! Die wil ik nog wel eens proberen met de extra kaarten.
Endless winter is ok, maar geen topper. Nu 4x gespeeld denk ik, het gooit allerlei mechanismen bij elkaar, maar dat zorgt er niet automatisch voor dat het een topspel is. Deckbuilding, worker placement, meerderheden met gebouwen en nog een aantal zaken. Het is zeker geen slecht spel, maar ook geen topper wat mij betreft.
Heat ga ik gewoon eens proberen als ik hem ergens kan spelen of weer verkrijgbaar is. Endless winter kan van mijn lijst af. Wat jij omschrijft dat idee had ik al, maar bleef ook wel geïntrigeerd om hem eens te proberen. Thanks!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:38
MADG0BLIN schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:53:
Zo, het was alweer vorig weekend dat het plaatsvond, maar inmiddels weer bijgekomen. :P

We hadden onze semi jaarlijkse bordspellenweekend weer. Top weekend gehad.
Vrijdagochtend gestart met een pot TI4. Ik speelde met de The Empyrean. Ik vond het geen geweldig leuk ras, maar uiteindelijk net niet de winst kunnen pakken. Ik eindigde als tweede met 9 punten. Titans of Ul wonnen dit keer. Andere rassen waren Arborec, Mahact, Nekro en Yssaril. Voor de rest was het een redelijk tam potje.

S'avonds Endless Winter, Heat: Pedal to the Metal, Perudo en Ready Set Bet gespeeld.
Heat en Ready Set Bet waren nieuw voor mij. Heat is een tof race spel van de makers van Flamme rouge. Erg leuk! ...
Wacht ff, jullie hebben met 6 man een pot TI4 met PK expansion gespeeld en *daarna* tijd over gehad voor al die games??? 8)7 Hoe dan??
TTHEEBO1 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:55:
Dit weekend eindelijk weer wat kunnen spelen.

Inmiddels voor de tweede keer War of the Ring, the cardgame gespeeld (2 player duel variant dit keer). Echt fantastisch. Net als bij de boardgame zit de thematiek enorm sterk in het spel verweven (en ik ben een enorme LOTR fan). Verder heel veel diepgang, en vrij snel te leren en op te zetten (dat was de reden dat de boardgame uiteindelijk verkocht is)

Echt perfect om de nare smaak van die Amazon serie weg te spoelen, al ben ik gelukkig al na de 2e aflevering gestopt met kijken....

Verder is Kemet Blood and Sand voor het eerste op tafel gekomen. Daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd. Ik vond vooral de combat wat saai, en dat speelt best een grote rol in het spel. We speelden nu met z'n tweeën, en ik denk dat dit spel pas echt goed uit de verf komt met minstens 3.
Gisteren ook voor het eerst WotR the cardgame gespeeld, met 3 en daarna 4 spelers. Vond het echt een serieus goed spel zeg! Echt dat epische gevoel waar je normaal een lange boardgame voor speelt, maar dan heel snel en vloeiend te spelen, top. En met 2 vs 2 een beetje bridge achtig qua teamwork, grappig :)

Kemet kom pas echt tot zijn recht met een groep van 4 of 5 spelers die elkaar elk puntje misgunnen 8)

[Voor 41% gewijzigd door _Anvil_ op 13-03-2023 10:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24
_Anvil_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Wacht ff, jullie hebben met 6 man een pot TI4 met PK expansion gespeeld en *daarna* tijd over gehad voor al die games??? 8)7 Hoe dan??
Lang doorspelen. :P
Vrijdagochtend begonnen met TI4 rond half tien. Rond een uur of half zes klaar. Daarna tot laat spelen en zaterdag en zondagochtend relatief vroeg er weer uit en weer tot laat spelen. O-)

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:09:
[...]

Lang doorspelen. :P
Vrijdagochtend begonnen met TI4 rond half tien. Rond een uur of half zes klaar. Daarna tot laat spelen en zaterdag en zondagochtend relatief vroeg er weer uit en weer tot laat spelen. O-)
Onze laatste pot PoK wilden we om 10u starten, met laatkomers en mensen die eindeloos over hun raskeuze doen, uitleg nodig hebben etc. begin je dan om 12u.. rond 2u 's nachts proberen we er dan een eind aan te breien. :F

Snel spelen lukt ons zelden, idem voor dagen dat we War Room spelen... Gelukkig is het altijd gezellig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:57:
[...]

Onze laatste pot PoK wilden we om 10u starten, met laatkomers en mensen die eindeloos over hun raskeuze doen, uitleg nodig hebben etc. begin je dan om 12u.. rond 2u 's nachts proberen we er dan een eind aan te breien. :F

Snel spelen lukt ons zelden, idem voor dagen dat we War Room spelen... Gelukkig is het altijd gezellig.
Tegenwoordig doen we dat allemaal van tevoren. Iedereen krijgt een aantal rassen, afhankelijke van het aantal spelers. Daar kies je uit, dan kan degene waar het is alvast alles klaar leggen. Scheelt super veel tijd. Alleen nog bepalen waar iedereen dan zit.

War Room ligt hier in de kast, helaas nog geen gelegenheid gehad om hem te spelen. :'(

[Voor 6% gewijzigd door MADG0BLIN op 13-03-2023 11:03]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:03:
[...]

Tegenwoordig doen we dat allemaal van tevoren. Iedereen krijgt een aantal rassen, afhankelijke van het aantal spelers. Daar kies je uit, dan kan degene waar het is alvast alles klaar leggen. Scheelt super veel tijd. Alleen nog bepalen waar iedereen dan zit.

War Room ligt hier in de kast, helaas nog geen gelegenheid gehad om hem te spelen. :'(
Tja, hier elke keer andere spelers uit een "pool" van een stuk of 15 mensen.. er zit altijd wel een beginner of iemand die het 2 jaar niet gespeeld heeft bij etc. lastig.

War Room heb ik nu 3 keer gespeeld met 6/7 spelers, was superleuk.. maar nooit ronde 4 gehaald 8)7 Echt een geweldig spel, zeker voor mensen zoals wij die vroegah Axis & Allies grijs hebben gespeeld.

We hebben echt hele spannende momenten gehad, het onthullen van de oil bids (voor turn order) bijvoorbeeld. Dat het hele plan van je team waar je 30 min over gepraat hebt in elkaar dondert omdat je tegenstanders je voor zijn met een onverwachte aanval.. Echt dat fog of war gevoel _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:34:
[...]

Tja, hier elke keer andere spelers uit een "pool" van een stuk of 15 mensen.. er zit altijd wel een beginner of iemand die het 2 jaar niet gespeeld heeft bij etc. lastig.

War Room heb ik nu 3 keer gespeeld met 6/7 spelers, was superleuk.. maar nooit ronde 4 gehaald 8)7 Echt een geweldig spel, zeker voor mensen zoals wij die vroegah Axis & Allies grijs hebben gespeeld.

We hebben echt hele spannende momenten gehad, het onthullen van de oil bids (voor turn order) bijvoorbeeld. Dat het hele plan van je team waar je 30 min over gepraat hebt in elkaar dondert omdat je tegenstanders je voor zijn met een onverwachte aanval.. Echt dat fog of war gevoel _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof, mocht je nog weer een keer een potje plannen en iemand nodig hebben dan mag je wel een berichtje doen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59
_Anvil_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:34:
[...]

Action paralysis? Proberen alle opties na te gaan en de meest efficiënte eruit te pakken?

Ik ken het spel verder niet, maar bij teveel keuzes gewoon je onderbuik volgen en kijken hoe het uitpakt. Tempo is leuker dan 100% optimaal spelen in veel gevallen.

Of een zandloper erbij zetten. Na X tijd pas je een ronde als je verder niks gekozen hebt...

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 09:37
pirke schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:22:
[...]
Ik ken het spel verder niet, maar bij teveel keuzes gewoon je onderbuik volgen en kijken hoe het uitpakt. Tempo is leuker dan 100% optimaal spelen in veel gevallen.

Of een zandloper erbij zetten. Na X tijd pas je een ronde als je verder niks gekozen hebt...
Die dingen werken typisch niet bij AP-gevoelige mensen. Mijn vrouw is er ook zo eentje en zij haalt net haar plezier uit het afwegen van alle opties en het uitwerken van een plan. Daar bvb. een timer opzetten is voor haar het equivalent van gorgelen met levertraan, ik noem maar wat >:) . Zelf ben ik er niet toe in staat, als ik meer dan twee rondes vooruit kijk ga ik alsnog de boot in omdat ik iets niet goed had ingeschat :+

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil, denk ik, Castles of Burgundy, kopen (bijv Marktplaats).
Maar het is me niet helemaal duidelijk of er ook een Nederlandstalige versie van is.

Weet iemand dat?

Ik heb geen zin om te gaan zoeken naar iets dat niet bestaat :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
anandus schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:50:
Maar het is me niet helemaal duidelijk of er ook een Nederlandstalige versie van is.

Weet iemand dat?

Nee die is er voor zover ik niet.
Ik heb de anniversary edition staan met alle uitbreidingen erin voor zover ik weet, maar heb ook de nieuwe versie op kickstarter gekocht. Dus mocht je interesse hebben..

• pirke
@HellPunk bij de wat zwaardere spellen of bij spellen met veel mogelijke permutaties aan zetten is het simpelweg niet te doen om elke optie te gaan overwegen of ver vooruit kan plannen. Hooguit dat je een globale richting hebt qua strategie, maar dat het simpelweg niet mogelijk is om optimaal te kiezen, zeker als je de onbekende acties vd tegenspelers mee wil nemen.

Bij stationfall bijvoorbeeld heb je elke beurt 2 acties, met grofweg 100-1000 permutaties aan nuttige mogelijkheden hoe je die twee acties inzet. Vooruitplannen is echt niet mogelijk. Je kan een doel stellen voor jezelf, maar het is extreem waarschijnlijk dat een tegenstander roet in het eten gooit, veelal onbewust ook :)

Nu is stationfall een vrij extreem voorbeeld: 12 characters die je zou kunnen besturen. Een karakter kan 0, 1 of 2 stappen lopen, kamer specifieke acties doen, anderen aanvallen, items beroven, items gooien, items oppakken, special abilities. Gecombineerd met omkoperij acties die geen actie punt kosten explodeert de decision space.

Stel per kamer zijn er 4 dingen die je kan doen.

Met 0 stappen kun je 2 acties doen in die kamer = 8 mogelijkheden.

Met 1 stap kom je gemiddeld in 3 kamers = 3x4= 12 mogelijkheden.

Met 2 stappen kom heb je zo'n 9 mogelijke routes, maar kun je geen actie meer doen.

Dat zijn 8+12+9=29 basis mogelijkheden voor 1 karakter.

Op elk moment (voor tijdens en na je acties) kun je iemand omkopen om 1 ding te doen (lopen/actie). Met 12 omkoop acties * 29 basis mogelijkheden = 348 permutaties, per karakter.

12 karakters * 348 = 4176 permutaties. Nu zullen lang niet alle permutaties nuttig zijn, je filtert er al snel heel veel weg. In de praktijk zit je al snel op 100-1000 mogelijke zetten per speler. Gelukkig is stationfall een "embrace the chaos" spel :)

Zelfs als je solo tegen bots speelt en je dus ongeveer weet wat de tegenstanders gaan doen (bijna allemaal fixed scripts) is vooruit plannen niet te doen. Wel een strategie vormen met doelen waar je naartoe werkt, maar vooruit plannen: nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:16

Weet iemand dat?

Op BGG kun je heel makkelijk de verschillende versies checken.

https://boardgamegeek.com...castles-burgundy/versions

In dit geval dus: Nee, die bestaat niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
pirke schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:14:
@HellPunk bij de wat zwaardere spellen of bij spellen met veel mogelijke permutaties aan zetten is het simpelweg niet te doen om elke optie te gaan overwegen of ver vooruit kan plannen. Hooguit dat je een globale richting hebt qua strategie, maar dat het simpelweg niet mogelijk is om optimaal te kiezen, zeker als je de onbekende acties vd tegenspelers mee wil nemen.
Stationfall ken ik niet, maar in zo 'n gevallen is het inderdaad niet doenbaar. In ons geval gaat het om spellen als Odin, Terraforming Mars of Paladins. Ik speel op buikgevoel en ik zie wel waar ik eindig. Ik probeer wel efficiënt te zijn (ik doe ook niet zomaar wat), maar het overkomt me dikwijls genoeg dat ik bvb. net een resource tekort kom om de laatste actie te doen. Mijn vrouw overkomt dat niet: die bepaalt eerst de volgorde van ál haar acties en voert die dan vervolgens uit. Zij benut de mogelijkheden van het spel dus veel beter, soms is het om jaloers op te zijn :P . Ondertussen doe ik wel wat anders, voor mij geen probleem. Al heb ik tijdens een potje TM wel eens aangegeven dat tien minuten toch écht te lang is voor een beurt :+ , dat dan weer wel :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 12:06

Weet iemand dat?

Op de regels na zit er geen tekst in het spel, de Alea/Ravensburger versie die ik heb is Duits/Frans/Engels (er zitten 3 regelboekjes bij en de titel op de doos is Duits)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:17
Ricmaniac schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Cool ik zit ook al een tijdje te twijfelen een setje Flesh and Blood cards te kopen.
Vind het wel tof om beetje te spelen met die decks te bouwen enzo maar ben er verder nog niet bekend mee.

Het is ook alleen maar fysiek te spelen. Volgens mij was dat ook gedeeltelijk het idee achter de titel flesh and blood :P maargoed die drempel om het te doen voelt voor mij erg hoog ofzo.
Ja, fysiek spelen maakt het soms wel lastig. Ik had me ingeschreven voor de pre-release van de nieuwe set aanstaande zondag met het idee dat ik nog wel wat potjes kon spelen om het spel beter onder de knie te krijgen, maar dat is er niet echt van gekomen. Nu ga ik dus met minder dan vijf games ervaring een toernooi spelen, dat kan alleen maar goed gaan :P

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:54:
[...]
Ik heb de anniversary edition staan met alle uitbreidingen erin voor zover ik weet, maar heb ook de nieuwe versie op kickstarter gekocht. Dus mocht je interesse hebben..
Dat wou ik als tip geven: wacht nog even tot de deluxe uitgeleverd wordt, dan kun je de originele of anniversary voor een appel en een ei krijgen, maar jij wacht niet zo lang >:)

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:31
HellPunk schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Stationfall ken ik niet, maar in zo 'n gevallen is het inderdaad niet doenbaar. In ons geval gaat het om spellen als Odin, Terraforming Mars of Paladins. Ik speel op buikgevoel en ik zie wel waar ik eindig. Ik probeer wel efficiënt te zijn (ik doe ook niet zomaar wat), maar het overkomt me dikwijls genoeg dat ik bvb. net een resource tekort kom om de laatste actie te doen. Mijn vrouw overkomt dat niet: die bepaalt eerst de volgorde van ál haar acties en voert die dan vervolgens uit. Zij benut de mogelijkheden van het spel dus veel beter, soms is het om jaloers op te zijn :P . Ondertussen doe ik wel wat anders, voor mij geen probleem. Al heb ik tijdens een potje TM wel eens aangegeven dat tien minuten toch écht te lang is voor een beurt :+ , dat dan weer wel :)
Als het echt te gortig wordt kun je altijd nog een schaakklok neerzetten met een maximum tijd voor het hele spel. :P

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:04

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ErikT738 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Ja, fysiek spelen maakt het soms wel lastig. Ik had me ingeschreven voor de pre-release van de nieuwe set aanstaande zondag met het idee dat ik nog wel wat potjes kon spelen om het spel beter onder de knie te krijgen, maar dat is er niet echt van gekomen. Nu ga ik dus met minder dan vijf games ervaring een toernooi spelen, dat kan alleen maar goed gaan :P
Cool! hoe je ervaring er mee voor jou als "beginner"? Of ben je wel veel ervaren met soortgelijke games?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
Ricmaniac schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Cool! hoe je ervaring er mee voor jou als "beginner"? Of ben je wel veel ervaren met soortgelijke games?
Ik speel al meer dan twintig jaar Magic: the Gathering, dus qua ervaring met kaartspellen zit het wel goed. Flesh and Blood steekt echter wel heel anders in elkaar. Je hebt vier kaarten op hand die tegelijkertijd je resources, aanvallen en verdediging zijn, en enkel aan het eind van je eigen beurt mag je weer nieuwe kaarten pakken tot je er vier hebt. Als je in je tegenstanders beurt te veel kaarten gebruikt ter verdediging heb je niets meer over voor je aanval. Ook heb je elke beurt in principe maar één action point en kan je dus maar één kaart spelen of aanval doen, tenzij de kaart "Go again" heeft. Je moet dus goed nadenken over welke kaarten je wilt spelen, en in welke volgorde.

Als je een online tutorial wilt spelen kan je hier terecht. De AI is niet briljant ofzo, maar het is goed genoeg om een beetje een feel voor het spel te krijgen. Je kan daarna ook tegen de computer spelen met willekeurige Blitz decks.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:08
MADG0BLIN schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:54:
[...]

Is die nieuwe verzie nog te backen op een of andere manier? Ziet er goed uit :).

• MADG0BLIN
Joel22 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:48:
[...]

Is die nieuwe verzie nog te backen op een of andere manier? Ziet er goed uit :).
Vaak is er een late pledge, maar als die er zou zijn zou je die hier moeten vinden volgens mij:

https://gamefound.com/pro...-burgundy-special-edition

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:44

Zeror

Ik Henk 'm!

Unidice heeft onlangs hun kickstarter gelanceerd.

Het is gameconsole in de vorm van een dobbelsteen. Deze kun je dus programmeren voor de games die speelt of zelf een spel in elkaar zetten voor de Unidice. De dobbelsteen is te gebruiken als een normale dobbelsteen en de interne techniek weet dan welke zijde boven ligt.

https://www.kickstarter.c...e-the-new-dice-generation

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:07
Zo. Net de laatste Unlock binnen + gaming avonturen. Ben benieuwd. Heb ze daarna allemaal gespeeld en nooit spijt gehad

• pirke
Zeror schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:36:
Unidice heeft onlangs hun kickstarter gelanceerd.

Het is gameconsole in de vorm van een dobbelsteen. Deze kun je dus programmeren voor de games die speelt of zelf een spel in elkaar zetten voor de Unidice. De dobbelsteen is te gebruiken als een normale dobbelsteen en de interne techniek weet dan welke zijde boven ligt.

https://www.kickstarter.c...e-the-new-dice-generation
Ik heb maar 1 hele sterke reactie: waarom????

Je haalt zo juist de lol weg van een 12d6 fireball rollen! Ik heb zelf een tijd terug een dice tower geprint, en er is niks leuker dan een grote hand vol dobbelstenen erin gooien...

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:44

Zeror

Ik Henk 'm!

pirke schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Ik heb maar 1 hele sterke reactie: waarom????

Je haalt zo juist de lol weg van een 12d6 fireball rollen! Ik heb zelf een tijd terug een dice tower geprint, en er is niks leuker dan een grote hand vol dobbelstenen erin gooien...

[Afbeelding]
Waarom? Omdat dit cool is. Deze dobbelsteen kan vrijwel alle soorten vervangen omdat er goede generators ingebouwd zijn. Zelfs willekeuriger dan een normale dobbelsteen. Ook een worp met meerdere dobbelstenen kun je simuleren met deze ene dobbelsteen.
Naast games kan ook ie nog functioneren als desk companion bijvoorbeeld. Wat mij betreft meer dan een toffe gadget.

Maar ik snap je punt hoor. Een handje vol dobbelstenen door een dice tower gooien is ook cool.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• anandus
  • Niet online
Ik zit een beetje naar inserts/organizers te kijken.

Nu twijfel ik tussen Folded Space (en dergelijke) of dingen laten 3D-printen (ik zie veel inserts op thingiverse staan).

De prijs zal elkaar niet veel ontlopen.

Wat zijn jullie meningen, welke inserts/organizers gebruiken jullie liever?

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Magic the Gathering gaat een LOTR set uitbrengen en 'the one ring' is daar uiteraard ook als kaart een onderdeel van. Als stunt brengen ze een unieke variant hiervan uit die ook echt maar 1x ergens in een random pakje wordt gestopt:

Benieuwd of ie ooit gevonden wordt door iemand!

Dit dus.

• ErikT738
FunkyTrip schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:23:
Magic the Gathering gaat een LOTR set uitbrengen en 'the one ring' is daar uiteraard ook als kaart een onderdeel van. Als stunt brengen ze een unieke variant hiervan uit die ook echt maar 1x ergens in een random pakje wordt gestopt:

[Afbeelding]

Benieuwd of ie ooit gevonden wordt door iemand!
Waarschijnlijk blijft deze tot in de eeuwigheid in een stockpile van een investor zitten of wordt hij gedumpt in een landfill (om uiteindelijk weer gevonden te worden?).

Edit - ik kwam ook nog de cynische mening tegen dat een influencer "toevallig" de ring gaat vinden.

De proxy-community had vrij snel een bestand klaar om er meer te maken :P

[Voor 5% gewijzigd door ErikT738 op 17-03-2023 07:24]

• HellPunk
anandus schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:35:
Nu twijfel ik tussen Folded Space (en dergelijke) of dingen laten 3D-printen (ik zie veel inserts op thingiverse staan). De prijs zal elkaar niet veel ontlopen.
Mijn eerste inserts waren houten producten van de verschillende leveranciers (Broken Token, Laserox, ...), daarna heb ik vooral Folded Space gebruikt. Houten inserts zijn vaak wat meer 'customized', met deksels e.d. Het grote voordeel van Folded Space is dat ze erg licht zijn (en toch wel wat goedkoper), maar je zit wel een paar uur te lijmen. Nadeel is dat het materiaal wat dikker is waardoor het soms wat lomp overkomt, maar stevig is het wel.

Wat 3D-printing betreft: ik heb gisteren bij een kennis prijs gevraagd voor een insert voor Verdant en dat viel toch tegen. Zelfs als ik alleen het hoogstnoodzakelijkste liet printen zou het €70 kosten. Wat ik dan wel bizar veel vond, want ik heb een tijdje geleden een insert voor Calico overgekocht en die kostte met verzending erbij €20, als ik mij goed herinner.

• anandus
  • Niet online
HellPunk schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:06:
[...]

Mijn eerste inserts waren houten producten van de verschillende leveranciers (Broken Token, Laserox, ...), daarna heb ik vooral Folded Space gebruikt. Houten inserts zijn vaak wat meer 'customized', met deksels e.d. Het grote voordeel van Folded Space is dat ze erg licht zijn (en toch wel wat goedkoper), maar je zit wel een paar uur te lijmen. Nadeel is dat het materiaal wat dikker is waardoor het soms wat lomp overkomt, maar stevig is het wel.

Wat 3D-printing betreft: ik heb gisteren bij een kennis prijs gevraagd voor een insert voor Verdant en dat viel toch tegen. Zelfs als ik alleen het hoogstnoodzakelijkste liet printen zou het €70 kosten. Wat ik dan wel bizar veel vond, want ik heb een tijdje geleden een insert voor Calico overgekocht en die kostte met verzending erbij €20, als ik mij goed herinner.
Ik zit in principe als beginnetje te kijken naar een insert voor Pandemic.
Folded Space is ongeveer 12 euro, excl verzendkosten (moet wel petrischaaltjes regelen, maar die kosten bijna niets)
In mijn stad (dus geen verzendkosten) wil iemand deze insert printen voor 15 euro.

Nu ben ik geneigd naar het tweede, maar heb geen flauw idee wat voor kwaliteit 3D-geprint materiaal is vergeleken met wat FS te bieden heeft ...

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:34
anandus schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:35:

Nu twijfel ik tussen Folded Space (en dergelijke) of dingen laten 3D-printen (ik zie veel inserts op thingiverse staan).

De prijs zal elkaar niet veel ontlopen.

De insert van E-raptor voor Dune Imperium met UV print vind ik er erg mooi uitzien.

Eruit clicken, in elkaar schuiven. Geen lijm of iets dergelijks nodig.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ErikT738 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 06:32:

Edit - ik kwam ook nog de cynische mening tegen dat een influencer "toevallig" de ring gaat vinden.
Het is voor Wizards gunstiger dat de ring niet snel wordt gevonden, dus zeker niet door een influencer die het filmt. Dat neemt alle hype en spanning weg.

Dit dus.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40
Kan je misschien wel een huis van kopen mocht je die vinden :p

• ErikT738
FunkyTrip schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Het is voor Wizards gunstiger dat de ring niet snel wordt gevonden, dus zeker niet door een influencer die het filmt. Dat neemt alle hype en spanning weg.
Idealiter wordt deze natuurlijk geopend op het moment dat de volgende set met een vergelijkbare loterij er aan komt.

@Beavbusi ik zou er niet op rekenen. Een andere unieke magic kaart, de 1996 World Champion, is voor 17.000 verkocht. Wel in 2001, maar toch.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ErikT738 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:38:
[...]

Idealiter wordt deze natuurlijk geopend op het moment dat de volgende set met een vergelijkbare loterij er aan komt.

@Beavbusi ik zou er niet op rekenen. Een andere unieke magic kaart, de 1996 World Champion, is voor 17.000 verkocht. Wel in 2001, maar toch.
Toen waren alpha lotussen ook nog niet zoveel waard. Prijzen zijn extreem geexplodeerd dus een unieke kaart als deze gaat echt voor 200k+ weg.

Tot ze besluiten om bij elke set zo'n one-off toe te voegen...

Dit dus.

• pirke
anandus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:14:
[...]
Pandemic kwam bij ons al met insert. De "In the lab" uitbreiding ook.

• anandus
  • Niet online
pirke schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:01:
[...]

Pandemic kwam bij ons al met insert. De "In the lab" uitbreiding ook.
Bij mij kwam-ie met een stuk of acht plastic zakjes :-( Rommelige bende, zelfs als alles netjes gesorteerd is in plastic zakjes. En helemaal niet gezellig.

[Voor 24% gewijzigd door anandus op 17-03-2023 14:50]

• Swaxie
  • Laatst online: 16:09
Kan iemand mij vertellen of de uitbreiding Tuscany een "must" is voor viticulture en je het beste ook meteen kan aanschaffen als je viticulture aanschaft? of zeggen jullie, eerst de basis proberen voordat je hem uitbreid?

• MADG0BLIN
Swaxie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:19:
Kan iemand mij vertellen of de uitbreiding Tuscany een "must" is voor viticulture en je het beste ook meteen kan aanschaffen als je viticulture aanschaft? of zeggen jullie, eerst de basis proberen voordat je hem uitbreid?
Ik zou zeggen kijk dan naar de Viticulture Essential Edition. Daar zit al een een aantal uitbreidingen van Tuscany in.
Dat is een mooie editie om mee te starten.

https://stonemaiergames.c...ulture/essential-edition/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pirke
anandus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:43:
[...]

Bij mij kwam-ie met een stuk of acht plastic zakjes :-( Rommelige bende, zelfs als alles netjes gesorteerd is in plastic zakjes. En helemaal niet gezellig.

[Afbeelding]
Vreemd, ik weet niet beter dan dat er standaard een insert in zit...

Dit is de "In the lab" versie

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:47

Gilotto

Paint Skillz

Gisteren met vrienden Xia gespeeld.

In dit spel speel je als ruimtevaarder in een sandbox galaxy. Je kunt handelen, missies doen, nieuwe ruimteschepen kopen en uiteraard elkaar afknallen. Dat alles om zo snel mogelijk prestige punten te verzamelen.

Het was weer een leuke avond met veel pech voor de ene en geluk voor de ander. Het spel is best wel 'swingy' als iemand lekker gaat, kun je die steeds lastiger bij houden. De diverse manieren om te spelen (wat je ook doet, je verdiend er prestige mee) maken het toch een spel wat heel af en toe op tafel komt en dan weer voor een top avond zorgt.

• anandus
  • Niet online
Meningen gevraagd :)

Ik twijfel tussen twee spellen. En dat driemaal :P

Een tetrisachtige met dierenthema:
• New York Zoo
• Berenpark

Een spel uit de forbidden-serie:
• Verboden Eiland
• Vergeten Stad

Een avonturenspel
• De Legenden van Andor
• De verdwenen ruïnes van Arnak

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35
[...]
Folded Space is ongeveer 12 euro, excl verzendkosten (moet wel petrischaaltjes regelen, maar die kosten bijna niets)
In mijn stad (dus geen verzendkosten) wil iemand deze insert printen voor 15 euro.

Nu ben ik geneigd naar het tweede, maar heb geen flauw idee wat voor kwaliteit 3D-geprint materiaal is vergeleken met wat FS te bieden heeft ...
Heb zelf ooit eens de FS van dacht Gaia Project geprobeerd. Ik was er niet zo’n heel groot fan van. Het kost best veel tijd om alles in elkaar te lijmen. Daarnaast als tip: koop lijm met een kwastje. Mijn lijm ging heel erg klooien met slierten. Dat werd een zooitje.

Ik vond zelf de kleur ook niet heel denderend. Nog geprobeerd te schilderen maar daar werd het allemaal ook niet beter van. Kwam mede doordat plekken waar lijmresten hadden gezeten (waar ik geknoeid had) ook weer zichtbaar werden in de verf ondanks dat ik dacht dat ik het goed schoongemaakt had.

Ik ben er gewoon geen heel groot fan van het geheel. Vind het standaard ook niet heel mooi ogen.

Toch zou ik het wel aanraden om het eens te proberen (idem voor 3D printen). als je die 10+ euro kunt missen, kun je het in ieder geval een keer uitproberen. Er zijn legio mensen die het wel gebruiken en het fijn vinden.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35
anandus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:42:

Een tetrisachtige met dierenthema:
• New York Zoo
• Berenpark

Een spel uit de forbidden-serie:
• Verboden Eiland
• Vergeten Stad

Een avonturenspel
• De Legenden van Andor
Voor de forbidden serie: Vergeten Stad is ietsje ingewikkelder maar wel iets leuker in mijn ogen. Echter krijg ik Verboden Eiland makkelijker uitgelegd aan mijn ouders als ik een spelletje wil spelen omdat die iets wat simpeler is. Dus wat is je doelgroep?

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:53

[...]
Een avonturenspel
• De Legenden van Andor
Andor en Arnak zijn echt verschillende spellen. Andor is verhalend en dicht op fantasy gebaseerd, met name een tijd optimalisatie puzzel met geluksfactor. Arnak is meer Indiana Jones sfeer maar hoofdzakelijk een worker placement met deck builder en stuk minder geluksfactor. Als avontuur het belangrijkste is en D&D je het meest intrigeert, past Andor beter.

• maartend
kutagh schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Andor en Arnak zijn echt verschillende spellen. Andor is verhalend en dicht op fantasy gebaseerd, met name een tijd optimalisatie puzzel met geluksfactor. Arnak is meer Indiana Jones sfeer maar hoofdzakelijk een worker placement met deck builder en stuk minder geluksfactor. Als avontuur het belangrijkste is en D&D je het meest intrigeert, past Andor beter.
Waarbij ik Andor dus gewoon een soort puzzel vind. Juist door de gevechten die je tijd kosten en daarme een zet op je tijdspoor. Wij hadden dat de eerste 3 scenarios niet in de gaten, dus heerlijk knokken. Na scenario 4, waarbij we het dus wel zo deden ; gelijk verkocht

Voor mij ; als je verhalend en avontuurlijk wil ; Lands of Gatzyr

[Voor 9% gewijzigd door maartend op 18-03-2023 12:05]

• maartend

Een avonturenspel
• De Legenden van Andor
Zoals hierboven ; Lands of Gatzyr

• pirke
Andor is een puzzel inderdaad, waarbij je co-op de puzzel moet oplossen. In theorie ben je allebei een poppetje, in de praktijk bepaal je samen wat je samen doet, met het risico dat 1 iemand de overhand neemt en alle beslissingen neemt (zie je vaker bij co-op).

De setting en hoe monsters bewegen is wel leuk uitgevoerd. Helaas heb je de tijd niet om alles af te slachten. Als het een tower defense wave shooter achtige was geweest had het ook leuk uit kunnen pakken. Maar dan zit je meer in Mechs vs Minions te kijken, geniaal spel is dat :)

[Voor 35% gewijzigd door pirke op 18-03-2023 12:10]

• maartend
pirke schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:08:
. Maar dan zit je meer in Mechs vs Minions te kijken, geniaal spel is dat :)
Idd briljant spel. Helemaal uitgespeeld.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:24

Vagax

Hehe

Gilotto schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:41:
Gisteren met vrienden Xia gespeeld. [Afbeelding]

In dit spel speel je als ruimtevaarder in een sandbox galaxy. Je kunt handelen, missies doen, nieuwe ruimteschepen kopen en uiteraard elkaar afknallen. Dat alles om zo snel mogelijk prestige punten te verzamelen.

Het was weer een leuke avond met veel pech voor de ene en geluk voor de ander. Het spel is best wel 'swingy' als iemand lekker gaat, kun je die steeds lastiger bij houden. De diverse manieren om te spelen (wat je ook doet, je verdiend er prestige mee) maken het toch een spel wat heel af en toe op tafel komt en dan weer voor een top avond zorgt.
Wat voor een kleed is dat? Ziet er leuk uit :o

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
[...]
Als ik het goed begrepen heb zijn er twee opties qua grondstof: PLA of BS/PETG/ASA. Voor 15 euro zal je wel PLA krijgen en dat is stevig genoeg, je mag het alleen niet op een warme dag in de auto laten liggen omdat het dan kan gaan vervormen. De andere opties hebben dat niet, maar die zijn 2 à 3 keer zo duur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 12:15
HellPunk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:39:
[...]

Als ik het goed begrepen heb zijn er twee opties qua grondstof: PLA of BS/PETG/ASA. Voor 15 euro zal je wel PLA krijgen en dat is stevig genoeg, je mag het alleen niet op een warme dag in de auto laten liggen omdat het dan kan gaan vervormen. De andere opties hebben dat niet, maar die zijn 2 à 3 keer zo duur.
Uit ervaring: PLA is niet alleen goedkoper als grondstof, het is ook vele malen eenvoudiger te printen en iedere FDM-printer kan er mee overweg. PETG en met name ABS zijn een stuk moeilijker te printen en met name ABS wil nog wel eens speciale kunstgrepen of simpelweg een fors duurdere printer vergen om er mee te kunnen printen.

En mocht je het je afvragen: Resin zie je eigenlijk niet voor inserts omdat dat a) een vrij prijzig geintje wordt, veel prijziger dan een vergelijkbare print in FDM, b) een resin printer van een formaat waarmee je inserts kunt printen nogal aan de prijs is en c) (de belangrijkste!) resin nogal wat problemen met krimpen en vervormen heeft, iets dat je expliciet niet wil bij het printen van inserts.

Geprinte inserts zijn meestal niet zo duur vanwege de hoeveelheid materiaal, maar de hoeveelheid tijd die het in beslag neemt, overigens. Een dag of twee printen (32-48 uur) ben je vaak al snel kwijt. Of in ieder geval ik, met mijn printer dan :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geerius
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:33
Swaxie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:19:
Persoonlijk vind ik Tuscany niet passen bij het thema van Viticulture. De weinige pluspunten van Tuscany zitten al verwerkt in de Viticulture Essential Edition. Namelijk de grote werker om een actie altijd te kunnen uitvoeren en de mama's en de papa's die ervoor zorgen dat iedereen een andere start heeft.

Tuscany zelf heeft een andere seizoens-indeling en een stukje meerderheden in het spel terwijl dit in naar mijn mening dus niets te maken heeft met wijn maken. Er zijn wel losse kaartendecks te krijgen als uitbreiding voor Viticulture (EE) die de blauwe en de gele kaarten vervangen waardoor de nadruk nog meer op wijn maken komt te liggen en wat minder op andere manier om punten te scoren.

Maar dit is allemaal mijn mening en er zijn er genoeg die vinden dat de Tuscany uitbreiding een must is. Dus succes met het maken van de keuze :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:23
Ik heb een in uitstekende staat verkerende Viticulture EE + Tuscany EE over kunnen nemen.
Nog niet gespeeld maar ik geloof dat de wederhelft ook wel enthousiast was over het onderwerp "wijnmaken" dus binnenkort maar is op tafel leggen om samen te spelen.

Kan iemand die speelervaring heeft met spellen als Nemesis & ISS Vanguard mij vertellen of het hierbij noodzakelijk is om grote lappen tekst te lezen? Ik weet dat er companion apps zijn voor deze spellen waarbij het verhaal wordt voorgelezen, lezen deze apps alle grote stukken tekst? Of in ieder geval de tekst van het verhaal?
Ik vraag mij dit af omdat ik wil kijken of dit een spel voor mij zou zijn, waarbij ik geen trek heb om halve A4tjes te lezen, dat zou voor mijn speelervaring denk ik een afknapper zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:13
Voor ISS Vanguard zit er in de app ook voice acting en (achtergrond)muziek bij, dus het geeft wel veel sfeer om de app te gebruiken. Daarnaast kun je diverse keuzes maken; dat houdt de app van ISS Vanguard ook bij. Daarmee hoef je dus niet met pen en papier in het boek bij te houden wat je zoal meemaakt.
Maar ISS Vanguard gaat wel echt om het verhaal, dus het zijn wel degelijk flinke teksten elke keer. Het is echt een verhaal dat je in de vorm van een campagne ontdekt.

Nemesis heb ik nog nooit gespeeld maar het is naar het best van mijn weten geen campagne. Dus ik kan me zo voorstellen dat de hoeveelheid teksten een stuk lager is dan in ISS Vangaurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mvdbeld
Luuk84 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:51:
Ik heb een in uitstekende staat verkerende Viticulture EE + Tuscany EE over kunnen nemen.
Nog niet gespeeld maar ik geloof dat de wederhelft ook wel enthousiast was over het onderwerp "wijnmaken" dus binnenkort maar is op tafel leggen om samen te spelen.

Kan iemand die speelervaring heeft met spellen als Nemesis & ISS Vanguard mij vertellen of het hierbij noodzakelijk is om grote lappen tekst te lezen? Ik weet dat er companion apps zijn voor deze spellen waarbij het verhaal wordt voorgelezen, lezen deze apps alle grote stukken tekst? Of in ieder geval de tekst van het verhaal?
Ik vraag mij dit af omdat ik wil kijken of dit een spel voor mij zou zijn, waarbij ik geen trek heb om halve A4tjes te lezen, dat zou voor mijn speelervaring denk ik een afknapper zijn.
Nemesis is zoals hierboven genoemd geen campagne spel, de enige lapppen tekst die je door zal moeten nemen is het regelboek of een "howto play" video bekijken...

Bij de kickstarter / gamefound versies kon je volgens mij een comic (untold series 1/2) mee bestellen die wel een campagne toevoegt, maar dus behulp van een comic. :+

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

kutagh schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Dat. maar bij andor voel je nog iets van een verhaal. Bij Arnak is het gewoon een euro, met een licht thema erop geplakt. Ik heb nooit echt het gevoel iets te ontdekken als ik een tegel kies ;)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• MADG0BLIN
Voor de liefhebber, op ibood staan er redelijk wat Asmodee spellen tegen een vrij goede prijs volgens mij:

https://www.ibood.com/off...asmodee-bordspellen/25994

• anandus
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:29:
Voor de liefhebber, op ibood staan er redelijk wat Asmodee spellen tegen een vrij goede prijs volgens mij:

Is al een paar dagen zo. Ik was heel erg geneigd om een Pandemic Legacy te halen, maar toen bedacht ik me dat ik eerst meer een keer een potje gewone Pandemic moet winnen voor ik verder ga kijken :+

999 Games heeft ook wat spellen op iBood staan:
https://www.ibood.com/off...9-games-bordspellen/26220

[Voor 10% gewijzigd door anandus op 22-03-2023 11:55]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:29:

Jammer van de verzendkosten van 5,95, maakt het net wat minder aantrekkelijk voor sommige spellen.

• pirke
anandus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:53:
[...]

Is al een paar dagen zo. Ik was heel erg geneigd om een Pandemic Legacy te halen, maar toen bedacht ik me dat ik eerst meer een keer een potje gewone Pandemic moet winnen voor ik verder ga kijken :+

999 Games heeft ook wat spellen op iBood staan:
https://www.ibood.com/off...9-games-bordspellen/26220
Het helpt enorm als je weet hoe pandemic werkt en als je regelmatig kan winnen :)

Het is een legacy spel, verliezen (of andere negatieve gebeurtenissen zoals uitbraken) hebben een permanente invloed op de toekomstige spellen. Teveel negatieve events en het wordt bijna onmogelijk om te winnen.

Ze hebben wel een balanceer mechanische er in gestopt in de vorm van extra bonus kaarten. Hoe meer je verliest hoe meer bonus kaarten je krijgt. Hoe meer je wint, hoe minder bonus kaarten.

M'n vrouw en ik hebben veel pandemic gespeeld en hebben tijdens de hele legacy campaign slechts 2x verloren.

Herspeelbaar is de legacy variant niet, je weet wat er komt in het verhaal en nieuwe mechanismes en kan daardoor in een eerder stadium andere keuzes maken waardoor het veel te makkelijk wordt.

De normale pandemic, aangevuld met "on the brink" en "in the lab" kan ik zeer aanbevelen.

Pandemic legacy seizoen 2 is overigens een heel ander soort spel. Het gebruikt de basis mechanisme van pandemic, maar de hele setting is anders. Ook hier geldt: pas aan beginnen als je pandemic beheerst...

• anandus
  • Niet online
Ik heb Pandemic nu een vijftal keren gespeeld en gisteren, met aangepaste regels :P (je hoeft niet in de desbetreffende stad te staan om een kaart uit te ruilen, wel samen in dezelfde), eindelijk een keer gewonnen.

Het is wel raar, we hebben het gevoel iets te missen, want we spelen op z'n makkelijkst (vier epidemieën), maar toch verliezen we elke keer.

Maar oefening baart kunst, I suppose :)

Vooralsnog laat ik Pandemic Legacy maar liggen. Ik vind legacy-spellen wel leuk, we spelen ook My City en daar hebben we veel plezier mee (ook al is het wat simpel).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op de makkelijkste moeilijkheidsgraad zou je Pandemic na een beetje oefenen toch wel redelijk makkelijk moeten kunnen winnen. Dus wellicht dat je iets over het hoofd ziet.

Trek je je personages willekeurig? Of zoek je ze uit?
Wij trekken meestal willekeurig (2 personages trekken, 1 kiezen) en ik merk dat de scientist/wetenschapper bij ons altijd wel zorgt voor een makkelijkere voortgang, omdat je 1 kaart minder nodig hebt. Dus misschien eens een potje doen met de scientist (4 kaarten om te genezen), de generalis (8 acties ipv 7) en de planner(?)(Die mag kaarten doorgeven ook al sta je niet in de stad).

Pandemic Legacy is heel tof, maar het is wel handig als je de strategie een beetje kent. Anders is die heel snel niet leuk meer denk ik.

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:35
MADG0BLIN schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Ik zou zeggen kijk dan naar de Viticulture Essential Edition. Daar zit al een een aantal uitbreidingen van Tuscany in.
Dat is een mooie editie om mee te starten.

https://stonemaiergames.c...ulture/essential-edition/
De basis ee is zekers een mooie om mee te beginnen, maar zelf de ervaring dat wanneer je eenmaal Tuscany ee erbij voegt je niet meer terug wilt.

Dit vooral om de volgende punten:
- bonussen met start up
- vertrekken uit de winter waardoor plekken vrij komen
- meer mogelijkheden tot acties
- boost kaarten in de vorm van structure kaarten ( ook al zit er een paar zwaar op kaarten bij en deze halen wij weg)
- elk seizoen staat ergens voor
- risico tussen eerst uit de winter gaan en kunnen kiezen van wake up volgorde of toch je acties voor de winter bewaren.

• pirke
anandus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:25:
Ik heb Pandemic nu een vijftal keren gespeeld en gisteren, met aangepaste regels :P (je hoeft niet in de desbetreffende stad te staan om een kaart uit te ruilen, wel samen in dezelfde), eindelijk een keer gewonnen.

Het is wel raar, we hebben het gevoel iets te missen, want we spelen op z'n makkelijkst (vier epidemieën), maar toch verliezen we elke keer.

Maar oefening baart kunst, I suppose :)

Vooralsnog laat ik Pandemic Legacy maar liggen. Ik vind legacy-spellen wel leuk, we spelen ook My City en daar hebben we veel plezier mee (ook al is het wat simpel).
Pandemic gaat om action management: je hebt X beurten totdat de kaarten op zijn, je moet dus bewuste afwegingen maken. Alle uitbraken voorkomen is niet slim, dat kost teveel beurten. Een paar uitbraken is prima, je moet ze wel gecontroleerd laten uitbreken zodat je geen grote kettingreacties krijgt. Als het je eenmaal lukt om die balans te vinden dan is winnen een stuk makkelijker.

En dan nog steeds heb je af en toe de overgang van "alles gaat lekker, we gaan dit halen" naar "oh f*ck complete chaos", dat is de lol :)

Als er eenmaal een epidemie komt weet je ook waar op de map de hotspots zitten: alles wat nog niet getrokken is kun je dan negeren. Hoe meer epidemieën in het spel zitten, hoe heftiger de hotspots, maar het wordt wel voorspelbaarder. Het is een geniaal spelmechanisme.

Wij spelen eigenlijk altijd alleen met "in the lab", waarbij je met blokjes acties in het lab moet doen om tot een cure te komen. Die extra acties maken het spel moeilijker, zeker als je de paarse ziekte toevoegt. Het kost alles bij elkaar nog steeds 5 kaarten om een cure te vinden, maar verschillende spelers mogen ze aanleveren, dat maakt het dan weer makkelijker. Uiteindelijk is het prima in balans allemaal.

• anandus
  • Niet online
pirke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:22:
[...]

En dan nog steeds heb je af en toe de overgang van "alles gaat lekker, we gaan dit halen" naar "oh f*ck complete chaos", dat is de lol :)
Dit hebben we heel vaak gehad :P

Maar misschien is het omdat we met z'n tweëen spelen, dat het daarom moeilijker is om én naar de hotspots te reizen én naar elkaar te reizen om kaarten uit te wisselen, etc.

Ik heb het nog niet met meer dan twee spelers gespeeld, dus kan daar niets over zeggen :)

• pirke
@anandus ik heb bijna alleen maar met twee spelers gespeeld, ik denk zelfs dat het makkelijker is omdat er anders veel meer infectie kaarten getrokken worden voordat je weer aan de beurt bent.

Het is echt puur een kwestie van action management en prioriteiten stellen.

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb pas Runebound 2nd Edition weer eens uit de kast gehaald. Ik speel het met mijn zoontje van (bijna) 8 en hebben de grootste lol er mee.

Ik begrijp dat Skyrim: The Adventure Game een uitgebreidere game is die wel wat weg heeft van Runebound. Helaas is die niet makkelijk te verkrijgen.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 12:06
anandus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:29:
[...]
Dit hebben we heel vaak gehad :P

Maar misschien is het omdat we met z'n tweëen spelen, dat het daarom moeilijker is om én naar de hotspots te reizen én naar elkaar te reizen om kaarten uit te wisselen, etc.

Ik heb het nog niet met meer dan twee spelers gespeeld, dus kan daar niets over zeggen :)
Met 2 is makkelijker, je hebt inderdaad een nadeel met reizen, maar dat weegt niet op tegen het voordeel dat de kaarten maar over 2 spelers verdeeld worden waardoor je makkelijker 5 dezelfde krijgt. Je kunt op verschillende manieren verliezen (uitbraken, blokjes op, kaarten op) maar uiteindelijk is het opraken van de kaarten het grootste gevaar (zeker met maar 4 epidemieën)

• pirke
Blokjes op is in het lab een groter risico: die blokjes liggen niet meer op het bord en ook niet in de voorraad... Is een leuke balanceer act.

• MrVegeta
  • Laatst online: 19:56

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik overweeg om een 1mm neopreen mat te bestellen voor mijn tafel: https://www.rubbermagazij...te-140cm_zwart_13009.html idee of om het iets makkelijker te maken om kaarten te pakken en mijn tafel is niet helemaal gelijk, wilde dat ook beetje fixen.. Iemand ervaring met zo een mat?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:14
MrVegeta schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:15:
Ik overweeg om een 1mm neopreen mat te bestellen voor mijn tafel: https://www.rubbermagazij...te-140cm_zwart_13009.html idee of om het iets makkelijker te maken om kaarten te pakken en mijn tafel is niet helemaal gelijk, wilde dat ook beetje fixen.. Iemand ervaring met zo een mat?
Ik had destijds zoiets in de poker toernooi fase... Met zijn antislip laag eronder en zo'n horsetrack. Ik vond het makkelijk. Maar opvouwen of rollen was niet ideaal. Neemt veel ruimte in beslag. En zat ook een chemisch geurtje aan.

Als ik weer zoiets moest zoeken. Zou ik kijken naar een 'kleed' oplossing zoals bij een bridge tafeltje o.i.d. iets van vilt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Inmiddels wel geconvertert naar een bordspel speler en maar gelijk m'n vriend meegetrokken in de wereld van kaarten en dobbelstenen. Kleine collectie, m'n vriend heeft nog ticket to ride Europe en bruggen liggen, echter zijn we meer van de korte competieve spellen.

Wil eerlijkgezegd nog Azul en Caper Europe hebben voordat we verder uitbreiden, evenals wat bordspel avonden bijwonen in Den Haag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Arloid schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:27:
Wil eerlijkgezegd nog Azul en Caper Europe hebben voordat we verder uitbreiden, evenals wat bordspel avonden bijwonen in Den Haag.
Prima idee, een spellenverzameling heeft al snel de neiging om uit de hand te lopen en als je weet wat je graag speelt beperk je dat risico toch al wat :). Voor Azul kan ik je zeker aanraden om ze eens te spelen voor je koopt, ondanks de overeenkomsten liggen ze qua complexiteit ver uit mekaar en hebben ze elk hun eigen charme.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:37
Arloid schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:27:
echter zijn we meer van de korte competieve spellen
Dan is Hive Pocket (abstract) of nog meer 7 wonders dual wel iets voor jullie denk ik. En Radlands schijnt ook goed te zijn.

• Arloid
  • Niet online
HellPunk schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:40:
[...]

Prima idee, een spellenverzameling heeft al snel de neiging om uit de hand te lopen en als je weet wat je graag speelt beperk je dat risico toch al wat :). Voor Azul kan ik je zeker aanraden om ze eens te spelen voor je koopt, ondanks de overeenkomsten liggen ze qua complexiteit ver uit mekaar en hebben ze elk hun eigen charme.
Yep, ik vraag mij ook af of azul wel geschikt is voor mijn vriend, hij is redelijk casual en niet zo van de complexere regels. De duel versie van Saboteurs is hij barslecht in bijvoorbeeld. Wat meer analytise spelen zijn daarin niet mijn sterke kant echter wel de zijne.

Inmiddels ook wat wezen aanklooien in Affinity voor een aantal speelmatten met kaart, vierkant en hex grids voor onze tile laying games...zoek nog wat games met hexagon tiles aangezien tile laying games wel mijn voorkeur hebben. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:13
Arloid schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:53:
[...]

Yep, ik vraag mij ook af of azul wel geschikt is voor mijn vriend, hij is redelijk casual en niet zo van de complexere regels. De duel versie van Saboteurs is hij barslecht in bijvoorbeeld. Wat meer analytise spelen zijn daarin niet mijn sterke kant echter wel de zijne.

Inmiddels ook wat wezen aanklooien in Affinity voor een aantal speelmatten met kaart, vierkant en hex grids voor onze tile laying games...zoek nog wat games met hexagon tiles aangezien tile laying games wel mijn voorkeur hebben. :)
Akropolis is fantastisch (net als Cascadia en Caldera Park/Savannah Park)

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Heren, met zoveel goeie suggesties hou ik geen geld over. ;)

• Swaxie
  • Laatst online: 16:09
stomley schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:22:
[...]

De basis ee is zekers een mooie om mee te beginnen, maar zelf de ervaring dat wanneer je eenmaal Tuscany ee erbij voegt je niet meer terug wilt.

Dit vooral om de volgende punten:
- bonussen met start up
- vertrekken uit de winter waardoor plekken vrij komen
- meer mogelijkheden tot acties
- boost kaarten in de vorm van structure kaarten ( ook al zit er een paar zwaar op kaarten bij en deze halen wij weg)
- elk seizoen staat ergens voor
- risico tussen eerst uit de winter gaan en kunnen kiezen van wake up volgorde of toch je acties voor de winter bewaren.
Dan denk ik dat we toch maar eens beginnen met de Basis EE versie.en dan kunnen we altijd nog uitbreiden:) _/-\o_

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:10
Arloid schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:14:
Heren, met zoveel goeie suggesties hou ik geen geld over. ;)
Welkom bij de club dan :)

Maar Radlands is inderdaad echt fantastisch en met een zeer beperkte set regels.
7 Wonders Duel is ook heel erg goed en wordt hier graag gespeeld.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
poehee schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Akropolis is fantastisch (net als Cascadia en Caldera Park/Savannah Park)
Op het zuiderspel heb ik Cascadia gespeeld, maar ik vond het enigszins tegenvallen. Ik vond het vooral qua gameplay vervelend dat we constant tegels moesten draaien. We speelden met 4, maar dan zit je als vierde persoon echt te wachten, je weet namelijk nooit welke tegels er nog gaan zijn als je aan de beurt bent.
Qua puzzel mechanisme was het wel erg leuk.

• poehee
Exocet schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Op het zuiderspel heb ik Cascadia gespeeld, maar ik vond het enigszins tegenvallen. Ik vond het vooral qua gameplay vervelend dat we constant tegels moesten draaien. We speelden met 4, maar dan zit je als vierde persoon echt te wachten, je weet namelijk nooit welke tegels er nog gaan zijn als je aan de beurt bent.
Qua puzzel mechanisme was het wel erg leuk.
Bijzonder. Denk dat dat aan de situatie gelegen heeft.
In onze spelgroep(en) Phoenix Leiden/Capelle of Meerspelers speelt het nagenoeg zonder downtime.
Vaak gespeeld, met veel verschillende mensen, en altijd een fijne ervaring.

• anandus
  • Niet online
poehee schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:56:
[...]

[...] Phoenix Leiden [...]
Hmmm, dat is zo te zien hier om de hoek. Letterlijk :P
Misschien kom ik wel een keertje kijken.

Ik heb misschien heel impulsief een 3D-printer gekocht :+
Kan ik in ieder geval inserts gaan printen. Ben benieuwd hoe dat gaat :)

[Voor 22% gewijzigd door anandus op 24-03-2023 10:19]

• poehee
Wijnand1980 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Welkom bij de club dan :)

Maar Radlands is inderdaad echt fantastisch en met een zeer beperkte set regels.
7 Wonders Duel is ook heel erg goed en wordt hier graag gespeeld.
7 Wonders Duel is de pinnacle van de 2 speler bordspellen wat mij betreft.
En heel sterk zijn Jaipur, Hanamikoji, splendor Duel en Watergate.

The Shores of Tripoli en Sekigahara heb ik al lang in bezit en nog nooit op tafel gekregen... ;(

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:10
poehee schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:43:
[...]

7 Wonders Duel is de pinnacle van de 2 speler bordspellen wat mij betreft.
En heel sterk zijn Jaipur, Hanamikoji, splendor Duel en Watergate.

The Shores of Tripoli en Sekigahara heb ik al lang in bezit en nog nooit op tafel gekregen... ;(
Heb je Radlands al gespeeld? Die komt bij mij toch wel gelijk aan of dichtbij 7 wonders duel inmiddels.

• poehee
Wijnand1980 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Heb je Radlands al gespeeld? Die komt bij mij toch wel gelijk aan of dichtbij 7 wonders duel inmiddels.
Nope.
Checking.........

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wijnand1980 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Ik speel al te weinig de spellen die ik heb, maar met zo'n opmerking wordt mijn kooplust toch weer getriggerd.

• KarmaPolice
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:29
Oh leuk ik kom deze thread nu pas tegen heeft iemand ervaring met dit spel?

https://boardgamegeek.com/boardgame/316554/dune-imperium

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ik ben al jaren fan van Frank Herbert en het Dune universum ook vind ik strategy bordspellen erg leuk dus ik denk dat dit 100% aansluit bij mijn wensen voor een goed bordspel. Wat het nog leuker maakt is als mijn medespelers het ook leuk vinden. Waar ik een beetje mee zit is dat ik op een caribisisch nederlands eiland woon, bestellen is echt een kostbare aangelegenheid. Wat ik me dus afvraag is dit ook een leuke game als je niet bekend met het dune universum.

• Geerius
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:33
Dune Imperium combineert worker placement met deckbuilding. Tijdens een actie plaats je een werker op het bord of je doet een 'reveal' actie. Waar je de werker mag plaatsen is afhankelijk van de kaart die je speelt. Daar staat namelijk op waar de werker geplaatst mag worden.
Tijdens de revealactie speel je alle niet gespeelde kaarten en daar krijg je bepaalde benefits voor. Bijvoorbeeld extra spice, geld of punten om nieuwe kaarten te kopen.
Nadat ieder de revealactie heeft gedaan is er nog een gevecht. Tot zover een (zeer) beknopte beschrijving van het spel.

Ook zonder enige kennis van het Dune universum blijft het een goed spel om te spelen. Het artwork en de benamingen van gebieden en personages en volken wijzen natuurlijk wel naar Dune. Het spel is prima te spelen zonder kennis van de wereld van Dune. Zoals bij vele spellen kan het spel makkelijk naar een ander thema worden omgezet. Met dezelfde mechanismes kan het spel ook prima werken in het wilde westen, Star Wars of waar dan ook.

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:13
KarmaPolice schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:47:
Oh leuk ik kom deze thread nu pas tegen heeft iemand ervaring met dit spel?

https://boardgamegeek.com/boardgame/316554/dune-imperium
Een van onze favoriete spellen op dit moment (zowel basisspel, maar zeker ook met de Rise of Ix, en Immortality uitbreidingen). Vooral veel gespeeld met 3 of 4 spelers, waarbij eigenlijk vaak blijkt dat de punten op het eind met verschillende strategieën toch weer dicht op elkaar kruipen. Het spel lijkt in eerste instantie redelijk overweldigend qua mogelijkheden, maar na een uitleg en een paar rondes spelen is het goed duidelijk wat de mogelijkheden zijn. Weight van BGG (3 van 5) klopt dan ook aardig.
wat mij betreft een aanrader (en ik heb niets met het Dune universum zelf).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:55
MrVegeta schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:15:
Het ligt er een beetje aan wat je exact wilt qua grootte, maar ik heb een XXL muismat gekocht en ben er erg tevreden mee! Gaat om deze: Muismat

Zo ziet dat er op mijn gaming tafel (Ikea bureau) uit. Was net iets aan het opzetten, maar het geeft een idee. Nu heb ik wel een dedicated game tafel dus qua opvouwen/rollen heb ik geen ervaring met deze mat.
Ik vind het in ieder geval heel fijn voor het spelen, maakt kaarten en fiches oppakken makkelijker en alles ligt net wat fijner op tafel.

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DaMei schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:22:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat je exact wilt qua grootte, maar ik heb een XXL muismat gekocht en ben er erg tevreden mee! Gaat om deze: Muismat

[Afbeelding]

Zo ziet dat er op mijn gaming tafel (Ikea bureau) uit. Was net iets aan het opzetten, maar het geeft een idee. Nu heb ik wel een dedicated game tafel dus qua opvouwen/rollen heb ik geen ervaring met deze mat.
Ik vind het in ieder geval heel fijn voor het spelen, maakt kaarten en fiches oppakken makkelijker en alles ligt net wat fijner op tafel.
Haha daar zou ik er 3 van moeten kopen als ik de hele tafel wil bedekken, maar goeie suggestie.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• pirke
MrVegeta schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:42:
[...]

Haha daar zou ik er 3 van moeten kopen als ik de hele tafel wil bedekken, maar goeie suggestie.
3 valt toch nog wel mee? Onze tafel is 260x100, dan zouden er al 4 nodig zijn. En ik heb niet het idee dat we zo'n enorme tafel hebben... Een eet- of speeltafel is zelden te groot :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stilte voor de storm.

• pirke
Die wil ik ook nog wel eens spelen... Heb je ooit een plekje vrij?

• anandus
  • Niet online
Dat is een mooi gevulde spellenkast, zeg :)

Hoe was het?
Pagina: 1 ... 138 ... 141 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee