Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 137 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
GeorgeMichael schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:11:
[Afbeelding]

Eerste potje Destinies zit er op en dat is goed bevallen. Leuk verhaal, lekker exploreren en looten.

Erg app-driven maar daar hebben we geen last van gehad. Ook wel lekker dat de administratie ons uit handen wordt genomen. Soms wel net wat te veel voorleeswerk en de miniaturen zijn erg klein en lijken allemaal op elkaar.

Helaas nog geen tijd gehad op Heat even te spelen.
Heat lijkt me wel erg leuk om te spelen, maar helaas is dat spel momenteel op veel plekken uitverkocht :(

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
SToRM666 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:43:
[...]

Heat lijkt me wel erg leuk om te spelen, maar helaas is dat spel momenteel op veel plekken uitverkocht :(
Ja klopt, ik hield Marktplaats veel in de gaten en daar kwam ‘ie nieuw in seal voorbij.

Vanavond Heat even gespeeld met mijn vriendin. Hoewel het eerste rondje racen voor nieuwe spelers, of mensen die weinig spellen spelen, denk ik wat onduidelijk kan zijn (het concept is net wat complexer dan bijv. Ticket to Ride) is het wel duidelijk dat dit een toppertje is. Nog een stuk leuker met meer personen denk ik.

Toen we de regeltjes beide goed in de gaten haden ging het een stuk sneller/soepeler. De AI-racers zijn ook super makkelijk te besturen dus die zijn perfecte opvulling voor de ontbrekende spelers en je hebt er vrijwel geen werk van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HZSOGJRyviL7luaPRFvDll3X1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uuJubnnL0YMFQf0ZNqAc4KT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door GeorgeMichael op 12-01-2023 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Gisteren even twee muismatten van 90x40cm besteld bij oom Alie voor minder dan €5. We spelen vaak bij mijn vriend en op zijn tafel ligt zo'n zacht plastic plaat wat naast geen poreum er ook voor zorgt dat je kaarten blijven plakken. Voor dat bedrag valt er geen buil aan te vallen en ook een flinke upgrade over de theedoek. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 18:04
Dit weekend hebben we Trekking Through History gespeeld. Een spel in de lichtgewicht-categorie, maar zeker eentje dat ideaal is voor het hele gezin.

Elke ronde kies je een kaart uit met daarop een jaartal en de bijhorende historische gebeurtenis. Je probeert om een zo lang mogelijke chronologische reeks te maken. Samen met je kaart krijg je ook één of meerdere tokens - er zijn vijf verschillende soorten. Deze leg je op een tableau, door de verschillende tokens juist te combineren krijg je allerlei bonussen.

Het is dat laatste stukje dat het spel interessant maakt: soms kan het de moeite zijn om een kaart te nemen die qua jaartal verder in de toekomst ligt. Dat maakt het moeilijk om je kaartenreeks verder te zetten, maar als die ene kaart je net de juiste tokens oplevert voor een bonus wordt ze toch weer interessant. Alle tableaus zijn ook verschillend en je krijgt elke ronde een nieuwe, dus je moet telkens weer opbouwen om te kunnen scoren.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:37
Na tips in het forum de inserts van ark Nova aangeschaft via raptor. Wat een verademing…

1,5 week tussen bestellen en ontvangen, uurtje in elkaar zetten wat vrij makkelijk is, en het past allemaal perfect. Zou het eenieder zeer aanbevelen !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGokMXsQ-VSoSJZxEeUs7VqvRxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYoGK1lK8l1pXjR2iBJJIv2i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8FwBP1E9uDdOii_3T3LD7F-nlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/868jXjNHCpV2lfVQrTQRfDig.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_C7xxhcKkszpQV5eMON06EPoFBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEPGpdW8hYgGPtff5ay4SmV7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Arebij schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:42:
Na tips in het forum de inserts van ark Nova aangeschaft via raptor. Wat een verademing…

1,5 week tussen bestellen en ontvangen, uurtje in elkaar zetten wat vrij makkelijk is, en het past allemaal perfect. Zou het eenieder zeer aanbevelen !!
Dat ziet er strak uit! Ik heb ook een paar inserts van Raptor, ik vind ze in ieder geval beter dan die van MeepleRealty. De meeste heb ik wel van FoldedSpace, dan ben je wel elke keer een paar uur aan het verlijmen, maar het scheelt wel in het gewicht :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
knip

[ Voor 99% gewijzigd door Cybermage op 24-01-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-07 21:10
Iemand hier al ervaring met Carnegie? Lijkt me een interessant spel. Scoort erg goed (zeker voor een recente titel, op BGG. Artwork van Ian O'Toole, spreekt me altijd aan dus dat is ook en pré.
Is er iemand die iets kan vertellen over het aanleveren en de moeilijkheidsgraad van het spel? Ik heb nog geen ervaring de 'zwaarde' spellen. Zwaarste tot nu toe is denk ik Rovers + uitbreidinge / castles of Burgundy en deze titels vond ik goed te behapstukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:30
Carnegie is qua regels zwaarder dan wat je gewend bent, maar het is wel een spel met een logische 'flow'. Oftewel alles valt op z'n plek na een paar rondes en daarna is het goed te doen (in tegenstelling tot spellen waar je continu de regels er bij moet pakken).

Het prettige aan Carnegie is dat 1 iemand een actie kiest, maar dat iedereen deze actie uitvoert. Hierdoor ben je aan tafel constant bezig met wat de andere spelers gedaan hebben of waar ze voor aan het voorbereiden zijn. Je kan daarin wel kijken of jij een actie kan kiezen die voor jou goed uitkomt, maar voor de andere spelers juist net onhandig is. Maar bij het leren van het spel zal je iets minder competitief zijn; en kun je juist goed van elkaar leren door de beurten met elkaar door te spreken (ik ben straks X van plan daarom doe ik nu Y).

Het spel staat in mijn top 10 van favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:22

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Jajofisher schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:09:

Het prettige aan Carnegie is dat 1 iemand een actie kiest, maar dat iedereen deze actie uitvoert. Hierdoor ben je aan tafel constant bezig met wat de andere spelers gedaan hebben of waar ze voor aan het voorbereiden zijn. Je kan daarin wel kijken of jij een actie kan kiezen die voor jou goed uitkomt, maar voor de andere spelers juist net onhandig is. Maar bij het leren van het spel zal je iets minder competitief zijn; en kun je juist goed van elkaar leren door de beurten met elkaar door te spreken (ik ben straks X van plan daarom doe ik nu Y).

Het spel staat in mijn top 10 van favorieten.
Dat actiegebeuren is dat vergelijkbaar met Puerto Rico?
Dat iemand een Rol (en dus actie) kiest, de actieve speler krijgt een bonus op die actie (bijv. 1 muntje meer ontvangen, 1 muntje goedkoper kunnen aanschaffen of een punt meer etc), maar de andere spelers mogen dus ook die actie uitvoeren (maar dan zonder die bonus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
Nee, er zit geen inherente bonus aan het kiezen van een bepaalde actie zoals bij Puerto Rico wél het geval is.

Maar de 4 acties die te kiezen zijn komen overeen met 4 types afdelingen die je kan bouwen in jouw bedrijf. Dus iedereen activeert alle afdelingen van het type wat deze ronde geactiveerd is. En iedereen start met dezelfde afdelingen (preprinted) in zijn bedrijf, maar er zijn ook acties waarmee jij afdelingen kan bijkopen/-bouwen. Dus hoe verder je komt in het spel hoe meer dit uiteen zal lopen, maar dat zal dus altijd zijn op basis van de keuze van de speler(s) zelf.
Daarnaast kan je een afdeling alleen activeren op het moment dat er medewerkers aan het werk zijn in die afdeling, dus dat is ook een aspect om op te plannen.

Maar ondanks dat er dus veel zaken zijn om rekening mee te houden (welke afdelingen zijn er, staan de medewerkers op de goede plek, en natuurlijk de zaken op het speelbord waar je ook rekening mee moet houden) zijn er uiteindelijk echt maar 4 acties waar de actieve speler uit kan kiezen. Het zijn dus niet zóveel opties dat je het overzicht kwijt raakt, in daarmee is het dus niet een spel dat overweldigt in alle mogelijkheden/opties/permutaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zo, ik heb weer wat te doen de komende dagen: Tiwanaku is aangekomen, de Wingspan Nesting Box zou er straks zijn, Power Plants is onderweg plus de spellen die ik uit de math trade gehaald heb: Mandala Stones en Murano: Light Masters. Al goed dat ik zelf vijf spellen ben kwijt geraakt in die math trade :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:18

Vagax

Hehe

Via Peppers voor een aardige prijs Ashes Reborn gekocht voor 30 euro ipv 50 euro.

Ben benieuwd, vanavond eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Vagax schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:41:
Via Peppers voor een aardige prijs Ashes Reborn gekocht voor 30 euro ipv 50 euro.

Ben benieuwd, vanavond eens proberen
Ook gezien. En besteld. Maar terug gestuurd. Werd niet warm van de filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:23
Ik heb skytear horde inmiddels binnen via Kickstarter. Towerdefense spel wat een beetje a la magic zou moeten spelen. Maar dat was 1,5 jaar geleden, blijkt nu 3 op de schaal van complexity op bgg te zijn. Dus toch effe induiken voordat ik er aan begin.
Daarnaast deze week Marvel United gebacked. Spelletje binnen is spelletje bestellen :) .

De laatste 2 spellen van Kickstarter overigens alweer verkocht. Was beiden gevalletje too much (o.a. burncycle van chip theory). Spirit island is wat mij betreft een beetje de max qua complexity en spel-mechanismes, bij meer haak ik, mijn wederhelft en zoon af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
Weer wat nieuwe dingen gespeeld en in de planning staan.

Gespeeld:

Mind MGMT - dit gaat een hit worden. Enorm anders dan wat we tot nu toe hadden en ik vind de opzet met meegeleverde uitbreidingen die erin komen afhankelijk van welke kant het voorgaande potje gewonnen heeft echt heel tof werken.

Kwakzalvers - grappige game, niet bijster interessant. Nu alleen met twee gespeeld, maar kan me voorstellen dat het met meer leuker is.

Robin Hood - alleen het openingsscenario gespeeld. Vind de opzet wel leuk gedaan, met dat boek etc. In tegenstelling tot andere campaigns ook zeer eenvoudige ruleset. Voordeel is dat het laagdrempelig is om in te stappen, nadeel dat ik verwacht dat het snel saai wordt.

Die laatste twee heb ik gespeeld bij een vriend van mij, en denk dat ze sowieso meer in zijn straatje passen dan in dat van mij.

Binnenkort uitproberen:

War of The Ring: the card game - vond het bordspel heeel tof, maar kreeg het niet op tafel. Ben benieuwd of dit dezelfde thematische feel geeft.

Kemet: Blood and Sand (2nd) - ik ben een groot fan van Inis, misschien wel mijn favoriete game, maar was opzoek naar iets meer/interessantere battles. Benieuwd hoe deze valt in de groep.

[ Voor 17% gewijzigd door TTHEEBO1 op 28-01-2023 06:37 ]

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Voor de mensen die op zoek zijn naar Frosthaven: €249 bij Crowdfinder. In eerste instantie was de prijs €299 maar dat vonden potentiële klanten blijkbaar iets teveel van het goede. Met 20 stuks op voorraad en 0 verkopen in 3 dagen is de prijs vervolgens aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-08 19:51
Ik ben van plan mijn Mansions of Madness 2ed figurtjes op andere bases te zetten. Die grote zwarte vierkanten zijn nogal lelijk. Het internet lijkt vooral fan van deze: https://litko.net/collect...ular-25mm-1-5mm-clear-100 maar daar is de shipping bijna net zo duur als het product zelf.

Weten mensen een goed NL/EU alternatief? Veel van wat ik in NL kan vinden zijn bases met al een specifieke ondergrond (zand, steen, etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:39
Basekid schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:09:
Ik ben van plan mijn Mansions of Madness 2ed figurtjes op andere bases te zetten. Die grote zwarte vierkanten zijn nogal lelijk. Het internet lijkt vooral fan van deze: https://litko.net/collect...ular-25mm-1-5mm-clear-100 maar daar is de shipping bijna net zo duur als het product zelf.

Weten mensen een goed NL/EU alternatief? Veel van wat ik in NL kan vinden zijn bases met al een specifieke ondergrond (zand, steen, etc).
ik heb op Ali voor een paar cent ronde acryl schijfjes besteld in verschillende diameters (die dus lijken op diegene van je link). Klein gaatje erin boren en dan je figuurtje erin vastzetten met een druppel lijm. Perfect

dit dus: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTwgOepDmejqBL5QQOoI3vzx0Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMiEoLWXJrfNkgKyieu5HkQA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Hopjesvla79 op 29-01-2023 22:45 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Ik zie net tweedehands "Flick em up: Dead of Winter" editie voor 10€, nog helemaal nieuw. Iemand die het al gespeeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 13:21
Arebij schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:42:

Ziet er goed uit! Zat altijd al te klooien met alle items van Ark Nova in de plastic bakjes. Past nooit goed.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:18

Vagax

Hehe

Ben ook wel benieuwd naar andere hun ervaringen met Flick em up, heb hem altijd interessant gevonden maar net geen goede aanbieding er voor gevonden om hem toch te kopen, reviews waren ook vaak middelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Vagax schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:44:
Ben ook wel benieuwd naar andere hun ervaringen met Flick em up, heb hem altijd interessant gevonden maar net geen goede aanbieding er voor gevonden om hem toch te kopen, reviews waren ook vaak middelmatig.
wel eens gespeeld, wel geinige filler. Maar of die komend spellenweekend weer op tafel komt....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geerius
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-07 21:33
TTHEEBO1 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 06:31:
Kemet: Blood and Sand (2nd) - ik ben een groot fan van Inis, misschien wel mijn favoriete game, maar was opzoek naar iets meer/interessantere battles. Benieuwd hoe deze valt in de groep.
Als Inis goed bevalt en Kemet ook dan vallen Blood Rage en Chaos in the Old World waarschijnlijk ook goed in de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 23:34
Wat is een aanrader als ik een bordspel zoek voor 4 spelers (of eventueel meer) in de trant van Kolonisten of El Dorado?

[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 30-01-2023 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
SL65 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:16:
Wat is een aanrader als ik een bordspel zoek voor 4 spelers (of eventueel meer) in de trant van Kolonisten of El Dorado?
Ticket to Ride franchise werkt vrijwel altijd in deze categorie.
Hiervoor zal ik wel voor de Europe versie gaan ipv het orginele USA.

Pandemic is ook vrij toegankelijk, maar dit is dan wel een cooperatief spel dus zeker iets anders dan eerder genoemde. Maar wel prima om zo op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
Naast bovengenoemde opties kun je ook kijken naar Carcasonne of Kingdomino. Als je bereid ben een klein beetje 'complexer' te gaan (lees: iets meer regels en iets meer strategie) kun je kijken naar Concordia of Hansa Teutonica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 19:34
Ik zou zeggen dat alhambra ook leuk kan zijn. Zelf een stadje bij elkaar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
rikislief schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:49:
Ik zou zeggen dat alhambra ook leuk kan zijn. Zelf een stadje bij elkaar kopen.
Absoluut, deze wordt vaak over het hoofd gezien.

Kwakzalvers zou ook kunnen, maar dat is toch vaak een kwestie van 'love it or hate it'. Dan zou ik eerder voor bvb. Cascadia gaan of Fantastic Factories. Trekking Through History zou het ook wel eens goed kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:47

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

The Island of Eldorado heb ik veel plezier aan beleefd en toont veel gelijkenissen:)

https://boardgamegeek.com/boardgame/230191/island-el-dorado

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 14:26
De laatste rechte lijn is ingezet voor het uitleveren van League of Dungeoneers.
Ik vroeg me af of deze oldskool dungeon crawler hier ook al wat bekendheid heeft verworven?
De laatste dagen komen er wel wat youtube unboxings online en er staan er nog heel wat gepland in de komende weken, oa bij The Dungeon Dive.

Dus voor de liefhebbers van een gedetailleerde dungeon crawl op de oude manier: zeker even checken! Er zou ondertussen al behoorlijk wat animo zijn voor een 2nd print. Hoe groter de community rond deze game wordt, hoe meer content we kunnen verwachten (zowel van de publisher als van de community)

Het is niet enkel een standalone boardgame met verschillende Quests, Campaigns out of the box, maar wordt ook omschreven als een toolbox voor RPG en dungeon crawling. Veel mogelijkheden hier en door de flexibiliteit naar mijn mening de prijs wel waard!

[ Voor 0% gewijzigd door redlightning op 31-01-2023 14:49 . Reden: Typo’s ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Net een impulsaankoop gedaan: World's Fair 1893. Misschien past dat ook nog wel in jouw plaatje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 08:34
Spellen die het eerder heel goed deden bij anderen die niet veel spelen:
-Las Vegas (suf thema, maar heel vernuftig dobbelspel met leuke interactie)
-Incan Gold (heel simpel push your luck maar leuk met grote groep

En ik ben bevooroordeeld maar aardige Catan vibe en toch anders: GRUNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-07 15:16
GeorgeMichael schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:07:
Ik krijg morgen Destinies en Heat: Pedal to the Metal binnen. Ben vooral wel benieuwd hoe Destinies hier wordt ontvangen, ik ga het samen met mijn vriendin spelen (is het plan). Vooral omdat het spel (behoorlijk) app-driven is, verhalend/veel voorlezen én Engelstalig. Ondanks dat, en de andere minpunten die ik tegenkom, heb ik er weer erg zin in.

Ook leuk dat ik Heat heb kunnen kopen, lijkt me een top spel voor verschillende spelersgroepen.
Destinies nu een keer of 5 gespeeld met 3 spelers, bottom line: geweldig! Misschien wel de beste app driven game die er nu is. De game doet me denken aan oude RPG's op de PC vroeger en het is ook lekker competitief als je voor (deels) dezelfde doelen blijkt te gaan om je "end game" fase te activeren. Echt een race dus.

Die QR codes op fysieke kaarten zijn een geniaal stukje design. Al is het tonen van (start)objecten aan NPC's vaak een zinloze vorm van tijdverspilling (vooral als je een medespeler hebt die dat veel doet ;)
heuveltje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Vrienden hebben er eentje.

Het ziet er net uit, en de hangertjes voor je drinken etc zijn handig, maar om daar nu een paar k voor neer te tellen....
Eens, zelf ook een paar keer getwijfeld over een game tafel, maar mijn huis is beneden ruim genoeg om desnoods 2 tafels neer te zetten (hallo War Room, waarvoor je eigenlijk 2 tafels nodig hebt waarvan 1 van 1.20m breed ! 8)7 )

Rationeel gezien is het geldverspilling, tenzij je inderdaad weinig ruimte hebt en spellen dagenlang wilt kunnen laten liggen op je eet tafel. Ik heb voor 4 tientjes een prachtige game mat gekocht die ik op 1 van die 2 eetkamer tafels leg dus.

[ Voor 24% gewijzigd door _Anvil_ op 03-02-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
_Anvil_ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Destinies nu een keer of 5 gespeeld met 3 spelers, bottom line: geweldig! Misschien wel de beste app driven game die er nu is. De game doet me denken aan oude RPG's op de PC vroeger en het is ook lekker competitief als je voor (deels) dezelfde doelen blijkt te gaan om je "end game" fase te activeren. Echt een race dus.

Die QR codes op fysieke kaarten zijn een geniaal stukje design. Al is het tonen van (start)objecten aan NPC's vaak een zinloze vorm van tijdverspilling (vooral als je een medespeler hebt die dat veel doet ;)
Wij vinden 'm ook erg leuk! Wel wat irritatiepuntjes: vooral de mini's die moeilijk te onderscheiden zijn en het feit dat we vaak door geluk simpelweg met de juiste NPC of locatie interacten en daardoor eerder aan de Finale kunnen beginnen.

Het is bij ons dus niet echt in balans maar dat vinden we helemaal niet erg. We zien het meer als een interactief verhaal dat na een tijdje eindigt in het voordeel van 1 van de 2 characters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:31
_Anvil_ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Rationeel gezien is het geldverspilling, tenzij je inderdaad weinig ruimte hebt en spellen dagenlang wilt kunnen laten liggen op je eet tafel. Ik heb voor 4 tientjes een prachtige game mat gekocht die ik op 1 van die 2 eetkamer tafels leg dus.
Bij ons ligt Gloomhaven al bijna twee weken uitgestald op de eettafel, scheelt een hoop opruim en opbouw gedoe. Eten doen we nu aan de kleine keukentafel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6Rp4hNEyD9pHeBqbOJJWQgSB2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNX14vnXryWvh5W5adawBx9S.jpg?f=fotoalbum_large

Bordspelweekend... hopelijk hebben we genoeg mee :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:02
Goed dat er een banaan bij ligt, anders had ik geen idee gehad wat de schaal was van deze toren. ;-)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Exar schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:45:
Goed dat er een banaan bij ligt, anders had ik geen idee gehad wat de schaal was van deze toren. ;-)
de referentiebanaan is uiterst essentieel inderdaad ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ondertussen is ook Don't get Got opgestart..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hM3uv7Is3CMrGCpLdE1mMKB5sHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHLErgCS2YGuoZc7e8yJ2EE0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5lZF_L125WUIykTCRe0TOY7be0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYlSSIZAy0DxunCg0WDr0pwS.jpg?f=fotoalbum_large

de eerste is binnen. Diegene die als eerste 3 heeft 'genailed', heeft dit potje gewonnen. Uiteraard weten we niet wie wat heeft...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
Cannoli schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:59:
Voor de mensen die op zoek zijn naar Frosthaven: €249 bij Crowdfinder. In eerste instantie was de prijs €299 maar dat vonden potentiële klanten blijkbaar iets teveel van het goede. Met 20 stuks op voorraad en 0 verkopen in 3 dagen is de prijs vervolgens aangepast.
Thanks! Heb hem besteld en is inmiddels ook al binnen. Cadeautje voor de vrouw :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oad9NfX5_xh2AtS6oBJSJgG_HbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8ENhGz2pVNfbBLnJjvdj5WD.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk binnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:24
Afgelopen weekend Talisman Kingdom Hearts editie binnengekregen voor mijn vrouw.
We moeten nog wel gaan spelen, maar het ziet er al erg mooi en leuk uit. Wellicht de figuurtjes welke blijkbaar door Games workshop zijn gemaakt een keer verven. En laten we nu net een eigenaar van een GW filiaal kennen. :P
Die gaf het als benaming dat het een soort ganzenborden is. En ik denk dat als ik er over lees, die uitspraak wel redelijk klopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 18:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Was al een tijdje op zoek naar een leuke deckbuilder. Kwam toevallig van de week Dale of Merchants tegen, wat er heel leuk uitzag. en voor een 10tje op Marktplaats kunnen vinden.

Komt hopelijk vandaag binnen, ben benieuwd of hij ok idd zo leuk speelt.
Iemand ervaring mee ?

Verder morgen beginnen aan mijn Robin Hood game. Weer eens wat compleet anders, al ben ik bang dat het spel element eigenlijk te simpel is voor met wie ik het speel.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik heb vorige week (onder andere) Tiwanaku ontvangen en die is dit weekend meteen op tafel gekomen.

In dit spel moet je ontdekken welke terreinsoort er waar op het bord ligt en welk gewas op elke tegel groeit. Elk terrein kan uit maximaal vijf tegels bestaan en terreinen van dezelfde soort raken mekaar niet, ook niet diagonaal. Dat geldt ook voor de gewassen. Het spel werd op basis van die twee regels vaak omschreven als een dubbele sudoku, maar er zit wel wat meer achter.

Terrein ontdekken levert je punten op, maar de beloning om steeds dezelfde terreinsoort te ontdekken is kleiner dan wanneer je verschillende soorten ontdekt. Voor de ontdekking van gewassen geldt hetzelfde: voor elke soort die je ontdekt krijg je een token, maar je kan maar één token van elke soort tegelijk hebben. Je moet dus telkens afwegen wat een ontdekking je oplevert en ook welke informatie je daardoor weggeeft aan je tegenstander. Daarbij moet je ook je meeples wat strategisch plaatsen zodat je ook effectief kunt geraken waar de punten te verdienen zijn.

Het hele 'tegels en gewassen ontdekken' wordt ondersteund door een wiel waarop je de coördinaten ingeeft van het veld waar je staat. Het wiel geeft dan aan of je vermoedens juist zijn. Op zich is dat wat omslachtig en was een app wellicht makkelijker geweest, maar als old skool gamer ben ik erg blij met deze 'analoge' oplossing :).

De kers op de taart is de solo-modus: die bootst prima een kunstmatige tegenstander na die over het bord beweegt, ontdekkingen doet en zo punten verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
HellPunk schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:45:
Het hele 'tegels en gewassen ontdekken' wordt ondersteund door een wiel waarop je de coördinaten ingeeft van het veld waar je staat. Het wiel geeft dan aan of je vermoedens juist zijn. Op zich is dat wat omslachtig en was een app wellicht makkelijker geweest, maar als old skool gamer ben ik erg blij met deze 'analoge' oplossing :).
Heb je dan niet na een paar keer spelen door waar alles ligt?

Edit. Nevermind, na het zien vd plaatjes is het duidelijk: meerdere inserts zodat het elke keer anders is. Mooi concept!

[ Voor 10% gewijzigd door pirke op 07-02-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
pirke schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Heb je dan niet na een paar keer spelen door waar alles ligt?

Edit. Nevermind, na het zien vd plaatjes is het duidelijk: meerdere inserts zodat het elke keer anders is. Mooi concept!
Er is ook een online tool waarmee je extra scenario's kunt genereren, maar met de 50 scenario's in de KS-versie ben je wel al even zoet :).

Je kunt trouwens kiezen voor een groot of klein bord, al werken de solo en coop modes alleen met het grote bord. De kleine borden zijn ideaal voor 2 spelers, anders zou het wel erg lang duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 31-07 13:21
Cascadia, Everdell, Wingspan, Dominion (pure deckbuilder). Dat zijn games die wij, als liefhebbers van Catan en El Dorado, ook erg leuk vinden. Al deze games hebben wel wat mechanics van Catan of Kolonisten. Wat simpeler, maar niet minder leuk is Splendor. Leuke aan al deze games is dat iedereen lekker bezig kan blijven en het gelukselement niet heel erg aanwezig is. Dat vind ik het grootste probleem aan Catan met dat dobbelen voor resources.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zag dat El Dorado en Kwakzalvers voor een goede prijs te krijgen was bij Amazon (resp €19,99 en €25,59), dus die gelijk besteld. Stonden nog hoog op mijn lijstje.
Ben benieuwd of het een beetje bevalt (ook voor mijn huisgenoten).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-07 15:16
De kat van een vriend van me had 's nachts over de tafel gekotst waar Twilight Imperium nog lag (4th edition met PoK expansion) , schade betrof diverse kaarten van het rode relic deck en de race sheet voor Emphyreans.

Ik had op BGG al een persoon gevonden die ze wilde sturen voor een vriendenprijs, maar had ook een mailtje gestuurd naar Asmodee NL. Die reageerden vrij snel dat ze hun best gingen doen.

Maand later lag er een nieuw rood relic deck plus racial sheet in de bus, met een vriendelijk kaartje van Marieke van Asmodee Netherlands!! Super zeg, dat is nog eens service!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTP4XLHX6Q9SO_SxFTO9SSOZBU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBI1eq73JemjndnLjyyzUQeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Iemand al ervaring met dwellings of eldervale ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerius
Toevallig afgelopen vrijdag gespeeld en dat was de vijfde keer.

Regels zijn eigenlijk vrij eenvoudig. Of je plaatst een unit of het board of je haalt ze allemaal terug. Je heb een dragon, een warrior, een wizard en 6 maximaal workers, waarvan je maar slechts 3 workers aan het begin van het spel hebt. Elk type units heeft zijn eigen kenmerken. Ook heeft elk volk waar je mee speelt extra voordelen voor 2 van de 4 type units die je hebt. Zoals bij de meeste spellen met specifieke krachten moet je deze wel optimaal proberen te gebruiken.

Veel van de acties die je uitvoert zorgen voor het verzamelen van goederen. Die goederen gebruik je om Dwellings te maken of om kaarten te kopen. Beide met eigen voordelen. Dwellings leveren punten op en extra dobbelstenen in battles. Kaarten kun je activeren met werkers op het moment dat je alles terughaalt. Tenminste als je uit Eldervale haalt. Units die een gevecht verliezen gaan naar The Underworld en keren wel terug uit de onderwereld als je alles terughaalt, maar je kunt geen kaarten activeren met deze units.

Het bouwen van Dwellings en het kopen van kaarten zorgt ervoor dat je op elemental tracks vooruit gaat. Deze zijn weer van belang voor de eindtelling.

Ik heb het spel met 3 en 4 spelers gedaan. De beurten zijn kort en je kunt redelijk vooruit kijken. Echter wordt de wereld van Eldervale regelmatig groter en tijdens de groei kan er bezoek komen van monsters. Als deze monsters ongunstig geplaatst worden moet er van plan geswitcht worden. Ook vinden er genoeg battles plaatst. Deze battles zijn ook behoorlijk snel maar kunnen je plan ook in de war schoppen. Het spel eindigt als Eldervale niet meer kan groeien of als iemand zijn laatste worker heeft omgezet in een Dwelling. Hier ga je wel een paar uur voor nodig hebben.

Ik heb alle keer met plezier het spel gespeeld. Na afgelopen vrijdag is het ook duidelijk geworden dat er meerdere mogelijkheden zijn om te winnen. Sommige zullen wel wat meer ervaring vereisen van de speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Iemand een idee hoe ISS Vanguard alleen speelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

SteffanS schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:52:
Iemand een idee hoe ISS Vanguard alleen speelt ?
Staat hier nog op mn wishlist, ik ben in dubio of ik de late pledge ga doen. Ik ben primair solo boardgamer, en deze lijkt me dus wel heel tof. Wat ik ervan heb gelezen is dat het een ervaring is, maar niet echt een spel. Puur een campaign met veel dobbelsteen actie. Wat dat betreft wel vergelijkbaar met andere Awaken Realms games, zoals Tainted Grail. Solo schijnt het prima te spelen, je hebt dan minimaal 2 chars. te managen tijden de away missies.

Genoeg impressies te vinden op BGG en YouTube verder ook :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Thrace Grumble op 19-02-2023 14:51 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Thrace Grumble schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:44:
[...]

Staat hier nog op mn wishlist, ik ben in dubio of ik de late pledge ga doen. Ik ben primair solo boardgamer, en deze lijkt me dus wel heel tof. Wat ik ervan heb gelezen is dat het een ervaring is, maar niet echt een spel. Puur een campaign met veel dobbelsteen actie. Wat dat betreft wel vergelijkbaar met andere Awaken Realms games, zoals Tainted Grail. Solo schijnt het prima te spelen, je hebt dan minimaal 2 chars. te managen tijden de away missies.

Genoeg impressies te vinden op BGG en YouTube verder ook :*)
Heb je misschien de link van de late pledge ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

SteffanS schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:10:
[...]

Heb je misschien de link van de late pledge ?
Gamefound: https://gamefound.com/projects/awaken-realms/iss-vanguard

Is incl. VAT, dus dat is zeker een pluspunt!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Enig idee hoe lang het dan wachten is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:26

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ErikT738 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:33:
Gisteren heb ik weer wat spelletjes kunnen spelen, onder andere Tiny Towns en Splendor. Wat ook goed beviel was mijn eerste echte potje Flesh and Blood. We gebruikten de Lexi en Levia Blitz decks en stonden beiden op 2 en 1 HP (van de 20) toen de genadeklap viel. Deze game ga ik me zeker meer in verdiepen, nu Magic me wat minder interesseert.
Cool ik zit ook al een tijdje te twijfelen een setje Flesh and Blood cards te kopen.
Vind het wel tof om beetje te spelen met die decks te bouwen enzo maar ben er verder nog niet bekend mee.

Het is ook alleen maar fysiek te spelen. Volgens mij was dat ook gedeeltelijk het idee achter de titel flesh and blood :P maargoed die drempel om het te doen voelt voor mij erg hoog ofzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 18:28
MADG0BLIN schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:41:
[...]

Ben zelf ook erg benieuwd, krijg hem binnenkort binnen naar aanleiding van een gewonnen wedstrijd op BoardGameGeek, laat wel weten hoe ie is. :D Hij zag er erg interessant uit in ieder geval.
Tiletum ondertussen al op tafel gehad? Was het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
SteffanS schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:40:
[...]

Enig idee hoe lang het dan wachten is ?
De verwachting is ergens tegen het eind van dit jaar... Maar garanties bestaan niet in kickstarter-land.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
Joel22 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:30:
[...]

Ik heb bij dezelfde wedstrijd gewonnen en hij is nog niet binnen... Verwachting is eind maart. Maar ja, een gegeven paard en zo.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 01-08 16:33
Joel22 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:30:
[...]

Jazeker, 4 potten erop zitten. Ik vind hem erg leuk.
Je hebt een rondel met daarin een aantal acties. Deze acties kun je activeren door de dobbelstenen die erop liggen. De dobbelstenen hebben allemaal verschillende kleuren. Zodra je dobbelsteen pakt krijg je de grondstoffen van de kleur die erbij horen.
Een 6 levert je dus 6 grondstoffen op. Echter het nadeel daarvan is dat de actie die erbij hoort maar 1 actiepunt oplevert en dus minder sterk is. Als je een dobbel 1 pakt heb je 1 grondstof, maar wel 6 actiepunten die je kan inzitten voor die actie.

Als je hem een keer kan doen zou ik het zeker spelen, ik vind het wel een leuke euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 18:28
MADG0BLIN schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:05:
[...]

Jazeker, 4 potten erop zitten. Ik vind hem erg leuk.
Je hebt een rondel met daarin een aantal acties. Deze acties kun je activeren door de dobbelstenen die erop liggen. De dobbelstenen hebben allemaal verschillende kleuren. Zodra je dobbelsteen pakt krijg je de grondstoffen van de kleur die erbij horen.
Een 6 levert je dus 6 grondstoffen op. Echter het nadeel daarvan is dat de actie die erbij hoort maar 1 actiepunt oplevert en dus minder sterk is. Als je een dobbel 1 pakt heb je 1 grondstof, maar wel 6 actiepunten die je kan inzitten voor die actie.

Als je hem een keer kan doen zou ik het zeker spelen, ik vind het wel een leuke euro.
Klinkt goed! Als je hem vergelijkt met Grand Austria Hotel welke vind je beter? Is het een van de betere spellen van de Italiaanse auteurs (Simone Luciani)? Zal kijken of ik hem eens kan spelen. Zelf wel fan van Marco Polo en Grand Austria Hotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Joel22 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:22:
[...]

Klinkt goed! Als je hem vergelijkt met Grand Austria Hotel welke vind je beter? Is het een van de betere spellen van de Italiaanse auteurs (Simone Luciani)? Zal kijken of ik hem eens kan spelen. Zelf wel fan van Marco Polo en Grand Austria Hotel.
Die heb ik helaas nooit gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geerius
Grand Austria Hotel en Tiletum zijn niet met elkaar te vergelijken. De enige overeenkomt is het draften van dobbelstenen om je acties te kiezen. Beide spellen speel ik met alle plezier. Bij Tiletum is het misschien wel lastiger om alles op te bouwen, maar je hebt minder het idee dat je vastloopt. Bij Grand Austria Hotel kun je helemaal vastlopen als je in de knel raakt met je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zo, eindelijk nog eens een area control-spel gevonden dat ook met twee werkt: Power Plants.

In dit spel leg je in je beurt een planttegel aan. Dan activeer je ofwel de (sterke) actie van die tegel zelf, ofwel de (zwakkere) acties van alle omliggende tegels. Door die acties kun je sprites op tegels plaatsen, van tegels verwijderen, verplaatsen tussen tegels of de tegels zelf verplaatsen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je controle krijgt over liefst zo groot mogelijke zones van dezelfde tegels of vermijdt dat je tegenstander dat doet.

Leuk is dat je acht verschillende soorten tegels hebt waarvan je er telkens vijf uitkiest (de KS-versie heeft er zelfs tien). De acties van sommige soorten zijn wel complexer, dus je moet er wel op letten dat je er zo niet teveel tegelijk van gebruikt. De AP loert ook wel wat om de hoek: als je je tegel aanlegt op een plaats waar hij grenst aan veel andere soorten en je wilt dan de secundaire actie uitvoeren, dan is het wel even puzzelen wat je best eerst doet. Toch is een potje met twee best in 45 min. te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Spelers gezocht

Doordat ik vaak verhuisd ben, is het clubje met wie ik vroeger veel speelde nu wat te ver weg.
Daarom ben ik nu een nieuw clubje gestart en zoek ik eigenlijk nog andere mensen die het leuk vinden om bij elkaar te komen om wat zwaardere eurogames te spelen. Ik host een spelmiddag elke twee zondagen (2x in de maand dus). In de whatsappgroep en fb groep zitten nu 10mensen, dit is helaas niet voldoende om 5 mensen bij elkaar te krijgen. Voor alsnog spelen we meestal met zn 3en.

Spellen die nu veel op tafel komen zijn:Terra Mystica (met alle uitbreidingen), Scythe (met alle uitbreidingen en metalen inkomsten en munten), Brass, Barrage en soms ook wat makkelijkere games.

Locatie is Arnhem.

Ps. mijn vrouw houdt niet van bordspellen, maar bakt wel elke keer een lekkere verse cake ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
taurus0205 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:22:
Spelers gezocht

Doordat ik vaak verhuisd ben, is het clubje met wie ik vroeger veel speelde nu wat te ver weg.
Daarom ben ik nu een nieuw clubje gestart en zoek ik eigenlijk nog andere mensen die het leuk vinden om bij elkaar te komen om wat zwaardere eurogames te spelen. Ik host een spelmiddag elke twee zondagen (2x in de maand dus). In de whatsappgroep en fb groep zitten nu 10mensen, dit is helaas niet voldoende om 5 mensen bij elkaar te krijgen. Voor alsnog spelen we meestal met zn 3en.

Spellen die nu veel op tafel komen zijn:Terra Mystica (met alle uitbreidingen), Scythe (met alle uitbreidingen en metalen inkomsten en munten), Brass, Barrage en soms ook wat makkelijkere games.

Locatie is Arnhem.

Ps. mijn vrouw houdt niet van bordspellen, maar bakt wel elke keer een lekkere verse cake ;-)
Helaas woon ik te ver weg, anders was ik misschien wel aangehaakt, spellen passen precies in wat ik leuk vind. ;) Op Facebook en bordspelmania zie ik ook weleens dit soort oproepen langskomen. Dat ook al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
MADG0BLIN schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:24:
[...]

Helaas woon ik te ver weg, anders was ik misschien wel aangehaakt, spellen passen precies in wat ik leuk vind. ;) Op Facebook en bordspelmania zie ik ook weleens dit soort oproepen langskomen. Dat ook al geprobeerd?
Op bordspellen mania een oproep geplaatst, nul reactie. De 10mensen die er nu in de groep zitten zijn het resultaat van een oproep in 5 verschillende fb groepen :p komen overigens ook niet uit de buurt :P
(brabant, limburg, Amsterdam, Utrecht en zelfs Belgie).

Je kan altijd joinen, dan kijk je maar wanneer het eens uitkomt. Proberen altijd wel 2 potten te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@taurus0205 wat is de leeftijd range vd huidige groep?

Wij spelen al 20 jaar D&D elke week (grofweg ons halve leven...), af en toe gaat er een speler weg en zoeken we een nieuwe. Ik heb gemerkt dat er een betere klik is als de nieuwe speler in dezelfde levensfase zit als wij. We begonnen als studenten en hebben nu allemaal jonge kinderen :)

Voor mij is Arnhem een uur rijden, dat is nog te doen voor af en toe. Ik zal er eens een nachtje over slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
pirke schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:02:
@taurus0205 wat is de leeftijd range vd huidige groep?

Wij spelen al 20 jaar D&D elke week (grofweg ons halve leven...), af en toe gaat er een speler weg en zoeken we een nieuwe. Ik heb gemerkt dat er een betere klik is als de nieuwe speler in dezelfde levensfase zit als wij. We begonnen als studenten en hebben nu allemaal jonge kinderen :)

Voor mij is Arnhem een uur rijden, dat is nog te doen voor af en toe. Ik zal er eens een nachtje over slapen.
Hoi zelf ben ik ben 43, ik geloof dat de meerderheid in de range is van 32-43, met 1 uitzondering van 23 en eentje van 53. Persoonlijk maakt leeftijd mij niet zo uit als het maar gezellig is.

Laat maar weten of als je lekker geslapen hebt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
taurus0205 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Hoi zelf ben ik ben 43, ik geloof dat de meerderheid in de range is van 32-43, met 1 uitzondering van 23 en eentje van 53. Persoonlijk maakt leeftijd mij niet zo uit als het maar gezellig is.

Laat maar weten of als je lekker geslapen hebt. ;-)
(y) D&D is daar wellicht wat gevoeliger voor dan reguliere bordspellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Gisteren was de live stream AR Next van Awaken Realms.
Er staat veel tofs op de planning voor 2023, zoals een STALKER boardgame, een derde (en laatste) deel in de Nemesis serie en een 1-2 player boardgame waar deckbuilding een rol in speelt. Tof dus allemaal!

Voor de geïnteresseerden kan je de crowdfunding projecten volgen op Gamefound.

[ Voor 39% gewijzigd door Thrace Grumble op 01-03-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
pirke schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:49:
[...]

(y) D&D is daar wellicht wat gevoeliger voor dan reguliere bordspellen.
Ow ja? Vertel?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Zo, het was alweer vorig weekend dat het plaatsvond, maar inmiddels weer bijgekomen. :P

We hadden onze semi jaarlijkse bordspellenweekend weer. Top weekend gehad.
Vrijdagochtend gestart met een pot TI4. Ik speelde met de The Empyrean. Ik vond het geen geweldig leuk ras, maar uiteindelijk net niet de winst kunnen pakken. Ik eindigde als tweede met 9 punten. Titans of Ul wonnen dit keer. Andere rassen waren Arborec, Mahact, Nekro en Yssaril. Voor de rest was het een redelijk tam potje.

S'avonds Endless Winter, Heat: Pedal to the Metal, Perudo en Ready Set Bet gespeeld.
Heat en Ready Set Bet waren nieuw voor mij. Heat is een tof race spel van de makers van Flamme rouge. Erg leuk!
Ready Set bet is een hilarisch en druk gok spel met paarden waarop iedereen tegelijk kan gokken. Met 8 man en de app op de tv zeker vermakelijk!

Zaterdag weer verder en afgetrapt met Western Legends. Een sandbox game ala Xia waar je een cowboy speelt. Erg veel plezier mee gehad, had hem nog niet eerder gespeeld.
Daarna Tyrants, Calavera, Kingdomino, Ready Set Bet, Great Western Trail, Codenames, Terra Mystica, Tapestry en BANG! The Dice game gespeeld. Allen bekenden die ik eerder had gespeeld, behalve de laatste uitbreiding van Terra Mystica met de schepen. Ook die beviel erg goed, blij dat ik die op tafel heb gehad.

Zondag afgesloten met Galileo Project, Ready Set Bet, War of the Ring: The Card Game en Tiletum.

Al met al een top weekend gehad, wel redelijk brak na de late uurtjes. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vV2NbOdVWwu2gcW4_JvbEb9oF4Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfGsXUVBocRESzYMEgv979zM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WfYtMnLyMQ7WyT-U6Dnda_dNdg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlaC2C0J4U3KCBRwizuk1p7F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wIYeK5XU0fYyxkNBVTj7apwBEA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHhEpTg3xI7ycWK4l4SFSMxO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfaiO0HYWhh--V8s-6VkA4V_Jk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miAgohvMbtSsTBFs6PW6dHch.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILGXgRYvlByLh8IBBNNeVtZn590=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phnWGjsmba1kLDZi2Vt80o6d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxbeE9XeS_OFidcOR_EvavzjEmA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRfvgboGCdqtd1gXxYW1yr74.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Gisteren Vagrantsong aangeschaft voor een hele leuke prijs (50 inclusief verzending, neiuw) Morgen binnen. Ben wel heel benieuwd naar deze.

Gisteravond paar uur Sleeping Gods Solo gespeeld, vanaf de start. leuk. Enkel dat vechten is wat gepuzzel

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 09-03-2023 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
maartend schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:57:
Gisteren Vagrantsong aangeschaft voor een hele leuke prijs (50 inclusief verzending, neiuw) Morgen binnen. Ben wel heel benieuwd naar deze.

Gisteravond paar uur Sleeping Gods Solo gespeeld, vanaf de start. leuk. Enkel dat vechten is wat gepuzzel
Tof, heb de review van NPI van vagrantsong toendertijd gekeken, maar zag er tof uit.
Sleeping Gods is inderdaad erg tof. Wij zijn bijna klaar met de eerste playthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
@MADG0BLIN leuk weekendje, dat! :Y . Ik stelde onlangs aan mijn vrouw voor om eens een hele dag aan één stuk door spellen te spelen, maar ze wilde er niet aan >:) .

Wij hebben vorig weekend nog eens een hele ouwe van stal gehaald: Belle of the Ball uit 2014, die heb toen nog via de Spiel Math Trade van Rahdo gekregen. Het komt erop neer dat je sets van vier kaarten probeert te maken met zoveel mogelijk overeenkomende symbolen. Er zijn ook kaarten waarmee bonuspunten kan scoren of de sets van je tegenstander om zeep kan helpen. Best een leuk spel, je vraagt je af waarom het zeven jaar in de kast gelegen heeft 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 20:30
MADG0BLIN schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:53:
Zo, het was alweer vorig weekend dat het plaatsvond, maar inmiddels weer bijgekomen. :P

We hadden onze semi jaarlijkse bordspellenweekend weer. Top weekend gehad.
Vrijdagochtend gestart met een pot TI4. Ik speelde met de The Empyrean. Ik vond het geen geweldig leuk ras, maar uiteindelijk net niet de winst kunnen pakken. Ik eindigde als tweede met 9 punten. Titans of Ul wonnen dit keer. Andere rassen waren Arborec, Mahact, Nekro en Yssaril. Voor de rest was het een redelijk tam potje.

S'avonds Endless Winter, Heat: Pedal to the Metal, Perudo en Ready Set Bet gespeeld.
Heat en Ready Set Bet waren nieuw voor mij. Heat is een tof race spel van de makers van Flamme rouge. Erg leuk!
Ready Set bet is een hilarisch en druk gok spel met paarden waarop iedereen tegelijk kan gokken. Met 8 man en de app op de tv zeker vermakelijk!

Zaterdag weer verder en afgetrapt met Western Legends. Een sandbox game ala Xia waar je een cowboy speelt. Erg veel plezier mee gehad, had hem nog niet eerder gespeeld.
Daarna Tyrants, Calavera, Kingdomino, Ready Set Bet, Great Western Trail, Codenames, Terra Mystica, Tapestry en BANG! The Dice game gespeeld. Allen bekenden die ik eerder had gespeeld, behalve de laatste uitbreiding van Terra Mystica met de schepen. Ook die beviel erg goed, blij dat ik die op tafel heb gehad.

Zondag afgesloten met Galileo Project, Ready Set Bet, War of the Ring: The Card Game en Tiletum.

Al met al een top weekend gehad, wel redelijk brak na de late uurtjes. :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Das een weekendje om jaloers op te zijn, gouden traditie! En wat een hoop kwaliteit (of in ieder geval mijn smaak) ook qua spellen, hoe bevielen endless winter & heat? Beide nog niet gespeeld, maar wel benieuwd. Heb wel al Flamme Rouge icm alle uitbreidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Mvdbeld schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:43:
[...]

Das een weekendje om jaloers op te zijn, gouden traditie! En wat een hoop kwaliteit (of in ieder geval mijn smaak) ook qua spellen, hoe bevielen endless winter & heat? Beide nog niet gespeeld, maar wel benieuwd. Heb wel al Flamme Rouge icm alle uitbreidingen.
Ja, bevalt altijd goed. We doen het nu een jaar of 10 denk ik.
Heat is echt heel erg leuk! Die wil ik nog wel eens proberen met de extra kaarten.
Endless winter is ok, maar geen topper. Nu 4x gespeeld denk ik, het gooit allerlei mechanismen bij elkaar, maar dat zorgt er niet automatisch voor dat het een topspel is. Deckbuilding, worker placement, meerderheden met gebouwen en nog een aantal zaken. Het is zeker geen slecht spel, maar ook geen topper wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Zijn er nog mensen hier met goede ideeën over hoe je, je huidige spelersgroep uitbreiden kan?
Via facebook heb ik in een aantal groepen een oproep geplaatst en daarmee is er nu een groep van 10mensen ontstaan. Ook al is het een leuke groep mensen het is niet voldoende om consequent 3-4mensen aan tafel te krijgen. Op bordspellenmania een oproep geplaatst, maar dat forum is redelijk dood.

Wat zou ik nog meer kunnen doen? Tips, ideeën zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisterenavond met vrienden voor het eerst Descent gespeeld. Geen idee welke versie, maar met de app.
Was eigenlijk best leuk. Volgende maand gaan we verder met de 2e campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:26
Arunia schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:40:
Gisterenavond met vrienden voor het eerst Descent gespeeld. Geen idee welke versie, maar met de app.
Ik moet er ook nog aan beginenn.
Gisterenavond nemesis voor 2de keer gedaan, terug met fouten maar denk nu wel de regels te kennen.
3de keer goeie keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Mvdbeld schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:18:
[...]

Ah Nemesis, duurde zeker 4 potjes voordat ik mijn eerste win (objective + overleven) kon noteren. Het schip is een gedeelde verantwoordelijkheid, semi-coop betekent met name coop zo lang je je medespelers nodig hebt, als iedereen zijn eigen ding doet is de kans groot dat niemand het haalt.

1. Dat is 1 actie
2. Wederom 1 actie, nee na 2x zoeken is je beurt voorbij
3. De actiekaart speel en leg je af + een extra kaart, dus 2 in totaal -> 1 actie
4. Denk dat je iets over het hoofd ziet, wat is de exacte bewoording van deze kaart? In welk deck zit deze?
Top of mind kan ik alleen "Reconnaissance" bedenken van de Scout, dit is een move zonder Noise! let op bij Silent Move, maak je nog steeds Noise alleen mag je zelf bepalen in welke gang deze wordt geplaatst (dus je hoeft niet te dobbelen).

2 punten per goed antwoord + de bonusronde van vraag 4 gelijk beantwoord, ik zeg 10 punten! :+
Ik zat gisteren weer in de twjifels he, met die actiekost en acties.
Als een kaart een actiekost van 2 heeft. hoeveel kaarten leg je dan af want je kan maar 2 acties doen.

Als je een kaart aflegt van 2 , zijn je 2 acties direct voorbij acht ik, maar ik lees nu terug hier, dat dit maar 1 actie is, maar je legt dan wel 3 kaarten af.
Correct?

Dus een actie is niet gelijk aan actiekost?
Want das niet heel duidelijk.

Gisteren nog 2 dingen voorgehad.
1. mag je indien je ammo van je wapen op is, je wapen droppen (geen actie, geen actiekost want free), en dan terug oppakken met 1 actie.. waardoor het wapen 1 ammo heeft,. En dit zo de hele tijd herhalen?
2. mag nummer 1 ook wanneer je bij een alien staat?
3. stel jij bent de laatste die speelt.. de rest heeft gepassed. Mag je na je 2 acties, nog es 2 acties doen omdat de rest gepassed heeft... en zo verder spelen....
ik vermoed van niet?
4. Kan de queen 2x op bord verschijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
taurus0205 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:20:
Zijn er nog mensen hier met goede ideeën over hoe je, je huidige spelersgroep uitbreiden kan?
Via facebook heb ik in een aantal groepen een oproep geplaatst en daarmee is er nu een groep van 10mensen ontstaan. Ook al is het een leuke groep mensen het is niet voldoende om consequent 3-4mensen aan tafel te krijgen. Op bordspellenmania een oproep geplaatst, maar dat forum is redelijk dood.

Wat zou ik nog meer kunnen doen? Tips, ideeën zijn welkom.
1x/maand gaat mij wel lukken om op een zondag naar Arnhem te komen. 2x wordt lastig qua planning thuis, daar kan ik geen beloftes over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Arunia schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:40:
Hoe zag de doos er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zo. Gisteravond verder gegaan met Sleeping Gods. Wel 2 aanpassingen gedaan ; het vechten is veranderd en in mijn ogen beter (verschil in punten levert hits op oa) en meer een adventure mode. Desondanks krijg ik nog op mijn mieter. ManoMan, Maar wel kneiterleuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net even snel gekeken, volgens mij is het Descent, Legends of the Dark. Met de mat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Arunia schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Net even snel gekeken, volgens mij is het Descent, Legends of the Dark. Met de mat erbij.
Aha, dat is de laatste versie van Descent. Is idd vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@maartend Was zeker een leuke ervaring. Met wel nog een FFFUUUUU voordat we begonnen, maar die heb ik gepost in het FFUUUUUU topic. :+

Afspraak voor volgende maand en de maand erop staat al klaar. Dus zeker voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Arunia schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:31:
@maartend Was zeker een leuke ervaring. Met wel nog een FFFUUUUU voordat we begonnen, maar die heb ik gepost in het FFUUUUUU topic. :+

Afspraak voor volgende maand en de maand erop staat al klaar. Dus zeker voor herhaling vatbaar.
FFUUUUUUUU??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@maartend Iets met prosecco die spoot over een deel van de mat en een life counter. Zoals het er nu naar uit ziet, is er niets echt beschadigd, maar balen is het wel. Onze reactie hierop werd overigens wel gewaardeerd.
En anders hebben we een gaaf spel erbij en hij een nieuwe.

Hij is eigenaar van de Games Workshop in Utrecht en verft ook echt goed. Hij is bezig met de figuren van dit spel te verven. Echt heel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Arunia schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:15:
@maartend Iets met prosecco die spoot over een deel van de mat en een life counter. Zoals het er nu naar uit ziet, is er niets echt beschadigd, maar balen is het wel. Onze reactie hierop werd overigens wel gewaardeerd.
En anders hebben we een gaaf spel erbij en hij een nieuwe.

Hij is eigenaar van de Games Workshop in Utrecht en verft ook echt goed. Hij is bezig met de figuren van dit spel te verven. Echt heel tof.
Prut en wow.

Ik heb deze nu ook en mijn hele collectie (ook gepaint) van Descent 2nd weg gedaan. Deze speelt veel vlotter. Is ook eenvoudiger, maar ja, niet al te vaak tijd.

Zo ; en nu Unlok Legendarische avonturen Sherlock Holmes gedaan. Deze was echt leuk ; 8/10. Alles was logisch en je had echt het idee dat je aan het speuren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:58
Mijn vriendin en ik zijn groot fan van EXIT. Gisteren laatste puzzels gedaan van de Lord of the Rings editie (wij spelen op ons gemak en meestal in een eetcafé of zo). Zeker door het thema vond ik dit een erg leuke editie.

We hebben er nog twee liggen. Dan hebben we ze allemaal gedaan. Hopelijk komen er weer snel nieuwe bij.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cass Casey schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:24:
Mijn vriendin en ik zijn groot fan van EXIT. Gisteren laatste puzzels gedaan van de Lord of the Rings editie (wij spelen op ons gemak en meestal in een eetcafé of zo). Zeker door het thema vond ik dit een erg leuke editie.

We hebben er nog twee liggen. Dan hebben we ze allemaal gedaan. Hopelijk komen er weer snel nieuwe bij.
Als je EXIT al leuk vind, dan raad ik je aan Unlock te proberen, of Escape room in a Box Walking Dead proberen te vinden. Of dergelijke escape rooms.

Naar mijn inziens zijn er veel escape rooms toch wel een stuk beter dan Exit. Vond ze altijd wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:58
maartend schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:27:
[...]

Als je EXIT al leuk vind, dan raad ik je aan Unlock te proberen, of Escape room in a Box Walking Dead proberen te vinden. Of dergelijke escape rooms.

Naar mijn inziens zijn er veel escape rooms toch wel een stuk beter dan Exit. Vond ze altijd wat beperkt.
We hebben alle Unlocks ook staan ja. Heb ik eerlijk gezegd nauwelijks gespeeld. Mijn vriendin wel allemaal.

Die andere ken ik geloof ik niet. Zal eens zoeken. We hebben wel een flinke collectie aan escape room/detective-achtige spellen.

Edit: die Walking Dead is lastig te krijgen lijkt het. Amazon.com is de enige die ik zo snel zie.

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 12-03-2023 16:42 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cass Casey schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:39:
[...]
\Edit: die Walking Dead is lastig te krijgen lijkt het. Amazon.com is de enige die ik zo snel zie.
Ik had hem, maar zelfs mijn versie is naar Frankrijk gegaan. Zijn idd heel slecht te krijgen hier.

Wat ook leuk is ; Escape tales 1, NoxBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
skank schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:26:
[...]

Ik zat gisteren weer in de twjifels he, met die actiekost en acties.
Als een kaart een actiekost van 2 heeft. hoeveel kaarten leg je dan af want je kan maar 2 acties doen.

Als je een kaart aflegt van 2 , zijn je 2 acties direct voorbij acht ik, maar ik lees nu terug hier, dat dit maar 1 actie is, maar je legt dan wel 3 kaarten af.
Correct?

Dus een actie is niet gelijk aan actiekost?
Want das niet heel duidelijk.

Gisteren nog 2 dingen voorgehad.
1. mag je indien je ammo van je wapen op is, je wapen droppen (geen actie, geen actiekost want free), en dan terug oppakken met 1 actie.. waardoor het wapen 1 ammo heeft,. En dit zo de hele tijd herhalen?
2. mag nummer 1 ook wanneer je bij een alien staat?
3. stel jij bent de laatste die speelt.. de rest heeft gepassed. Mag je na je 2 acties, nog es 2 acties doen omdat de rest gepassed heeft... en zo verder spelen....
ik vermoed van niet?
4. Kan de queen 2x op bord verschijnen?
Een actiekost is gewoon de kaarten die je betaald. Dus als je een kaart wilt spelen met een kost van 2 moet je 2 extra kaarten betalen om die kaart te gebruiken en is gelijk aan 1 actie.

1.Alle zware items (zelfs beginnende) zoals een wapen , worden weggegooid (wegwerpstapel) zodra je ze dropt.
2.zelfde als 1.
3.Ja
4.Enkel als ze niet dood is.

Ik denk dat ik het allemaal juist heb , zo niet laat het me maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Triple Stars schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:34:
[...]

Een actiekost is gewoon de kaarten die je betaald. Dus een kaart met een kost van 2 kost je gewoon 2 kaarten en is gelijk aan 1 actie.

1.Alle zware items (zelfs beginnende) zoals een wapen , worden weggegooid (wegwerpstapel) zodra je ze dropt.
2.zelfde als 1.
3.Ja
4.Enkel als ze niet dood is.

Ik denk dat ik het allemaal juist heb , zo niet laat het me maar weten.
Ik twijfel toch bij 3 en 4
Want bij 3 kan je dan gewoon blijven doorlopen zolang je wilt...
4 had ik gelezen dat je maar 1 queen kon hebben, maar ik lees overal tegenstrijdige zaken
https://www.reddit.com/r/...stion_queen_double_spawn/
Pagina: 1 ... 137 ... 159 Laatste