Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 135 136 137 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:46:
[...]

Je kan pandemic legacy seizoen 1 in principe ook zonder legacy spelen. Maar de legacy variant is wel erg leuk. Zodra je start met legacy is ie niet echt meer goed te spelen, dat is wel een nadeel. Voor de rest zou ik het zo niet weten, als je liever "normale" spellen speelt dan kun je beter geen legacy kopen, die zijn voor zover ik weet daar toch niet voor gemaakt.
Het mooie van My City is dat het allebei heeft, een legacy-variant (ene kant van het bord) en een normale variant (andere kant van het bord).
Ik zoek dus een leuk spel die je legacy kan spelen en als je daar klaar mee bent (of geen zin in hebt) je nog steeds een spel hebt om te spelen.

Pandemic Legacy staat ook op het wensenlijstje, maar tot nu toe verliezen we nogal vaak in gewone Pandemic _o- dus we wachten nog even daarmee :+

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
Als je klaar bent met pandemic legacy en geen kaarten verscheurd, dan kan je alle stickers van het bord halen en weer vanilla spelen. :) Je hebt dan alle onderdelen die je nodig hebt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

anandus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:37:
Mijn vrouw en ik zijn nu bezig met My City, een (simpel) legacy-spel.

We hebben hier veel plezier mee, maar vroegen ons af of er nog meer legacy-spellen zijn die "normaal" ook te spelen zijn (bij My City is de achterkant van je bord als niet-legacy-bord te gebruiken)?

Iemand nog een leuke suggestie?
Machi Koro Legacy vond ik ook wel leuk. Die heb ik met 2 vrienden gespeeld, en die is ook niet zo heel zwaar (wel iets zwaarder als My City, daar zijn wij nu ook mee bezig), maar heel goed te behappen.

En hoewel het een legacy spel is, kun je het daarna ook nog wel spelen, met alle kaarten die je hebt vrijgespeeld. Dat heb ik eigenlijk nooit meer gedaan, gezien ik de normale Machi Koro al heb liggen. Maar het is niet net als Pandemic Legacy dat alles dermate anders is dat het heel lastig is om dingen weer te spelen.
En ik heb Machi Koro toen een keer gekocht voor 20 of 25 euro. Dat is nog wel leuk om er een keertje aan uit te geven.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:57:
Als je klaar bent met pandemic legacy en geen kaarten verscheurd, dan kan je alle stickers van het bord halen en weer vanilla spelen. :) Je hebt dan alle onderdelen die je nodig hebt.
Hmm het is afaik niet helemaal hetzelfde. Het zijn namelijk minder characters en ze de skills zijn ook wat anders.

Ik heb net Pandemic Legacy 1 uitgespeeld met vrienden. Een jaar over gedaan; elke maand een spelavondje ;) Was leuk! Ben wel blij dat een vriendin beter is in het bijhouden van regeltjes etc dan ikzelf, want je moet wel echt blijven opletten door de voortdurende veranderingen en toevoegingen.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Onder de kerstboom het kaartspelletje ‘gubs’ gekregen. Lekker snel kaart-pest-spel voor tussendoor (kwartiertje speeltijd ongeveer). Krijg een beetje ‘exploding kittens’-vibe.

Aanrader wat mij betreft.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
Vandaag een van de kerstcadeau’s gespeeld: Splendor Duel. We hadden het origineel nooit gespeeld, dus het was een compleet nieuw spel. Simpel om te spelen, maar het is ongelofelijk strak. Twee keer gespeeld, beide keren zat het zo ontzettend dicht bij elkaar. Heel erg leuk!

Daarna nog een rondje The Loop gespeeld. Een ontzettend leuke coöp.

Morgen game dagje met vrienden. Sowieso op de planning: Perseverance, Kanban EV en Merlin :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:50
Net eerste potje Wingspan Asia gedaan in duet mode. Dat beviel erg goed. Is het heel vernieuwend? Dat niet, maar het extra duet bord geeft wel net dat extra laagje strategie aan een 2 speler spel. En nieuwe vogeltjes zijn altijd leuk!

Daar je het als standalone 2 spelerspel kan spelen kan dit ook een leuke opstap zijn naar het 'grote' spel. Dat hebben ze dan weer leuk gedaan, en straks tijdens ons jaarlijkse weekend eens kijken hoe dat met 7 spelers bevalt.

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:30:
Eldritch Horror, fantastische game. Heel veel (solo) gespeeld. Vond dat het met alle uitbreidingen wel erg veel werd allemaal, vooral de power creep maar wel leuke avonturen beleefd.
Je had me wel ff kunnen waarschuwen hoe lang het kan duren. :P

Toffe pot gespeeld gisteren! Na de uitleg gisteren gestart met vier spelers.
De eerste rondes waren relatief traag, wat kun je ook alweer doen, wat is handig om nu te doen, hoe werkt het met die testen, waren veelgehoorde vragen. Ik was al bekend met het testsysteem dus dat scheelde voor mezelf. Uiteindelijk na een aantal rondes ging het steeds vlotter.

We vochten tegen Shub-Niggurath. We moesten als eerste mystery ervoor zorgen dat we met 4 clues 2 eldritch tokens op een kaart kregen. Tijdens de mythos fase kwamen er maar weinig clue tokens op het bord, dus dat duurde vrij lang voordat dat lukte. We hadden misschien wat meer gebruik moeten maken van de locatie Londen. Daar keken we nog niet genoeg naar.

Als tweede mystery werd Spawn of the Black Goat getrokken. Hier moesten we het Nug Epic monster doden in de Amazone. Probleem was dat 1 van onze vechters net aan de andere kant van de wereld stond en een andere net dood was gegaan. Uiteindelijk wel gelukt, maar de mythos kaarten stapel werd steeds kleiner en steeds meer Investigators gingen dood.

Als laatste mystery trokken we Hunting the Thousand. Er lagen genoeg monsters op dat moment op het bord maar de clue tokens waren weer niet heel erg in voorraad bij de spelers. Uiteindelijk dachten we dat we hem zouden halen en hadden we genoeg monsters verslagen en tokens geplaatst. Echter hadden we net in de vorige ronde onze laatste mythos kaart getrokken en dit mystery niet goed genoeg gelezen. Hierdoor konden we niet nog 1 mythos kaart trekken en verloren we na vier en een half uur spelen. :'(

Toffe ervaring en tof spel en ik verwacht dat de volgende keer wel sneller zal gaan, maar het was wel een latertje. :z

• Hopjesvla79
MADG0BLIN schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:48:
[...]

Hierdoor konden we niet nog 1 mythos kaart trekken en verloren we na vier en een half uur spelen. :'(

Toffe ervaring en tof spel en ik verwacht dat de volgende keer wel sneller zal gaan, maar het was wel een latertje. :z
ha ha raak er maar aan gewend... aan verliezen en lange sessies ;) (hier staat het record op een uur of 8... uiteraard verloren uiteindelijk...)

Je kan, en mag volgens de regels, het Mythos deck ook aanpassen naar een gemakkelijker level (je haalt dan de Mythos kaarten met de tentakels eruit). Moet je even de manual doorlezen over hoe en wat. Verder is de Forgotten Lore expansion vrij essentieel om toe te voegen aan het basisspel, dat balanceert meer.

[Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 30-12-2022 08:58]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:23

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:56:
[...]

ha ha raak er maar aan gewend... aan verliezen en lange sessies ;) (hier staat het record op een uur of 8... uiteraard verloren uiteindelijk...)

Je kan, en mag volgens de regels, het Mythos deck ook aanpassen naar een gemakkelijker level (je haalt dan de Mythos kaarten met de tentakels eruit). Moet je even de manual doorlezen over hoe en wat. Verder is de Forgotten Lore expansion vrij essentieel om toe te voegen aan het basisspel, dat balanceert meer.
Ik deed vaak de Mythos deck in stages opdelen, dus eerste stage waren de normale + aantal makkelijke kaarten, 2e stage enkel normale kaarten en derde stage normale + moeilijke kaarten.

@MADG0BLIN mocht je voor EH een keer een speler te kort komen kom ik graag langs. Trouwens, heb je de Forsaken Lore expansion? Is wel aardig verplicht, daar zit zoveel content in qua kaartjes.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MADG0BLIN
MrVegeta schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:54:
[...]

Ik deed vaak de Mythos deck in stages opdelen, dus eerste stage waren de normale + aantal makkelijke kaarten, 2e stage enkel normale kaarten en derde stage normale + moeilijke kaarten.

@MADG0BLIN mocht je voor EH een keer een speler te kort komen kom ik graag langs. Trouwens, heb je de Forsaken Lore expansion? Is wel aardig verplicht, daar zit zoveel content in qua kaartjes.
Ik heb het spel zelf niet, maar een goede vriend heeft hem. Heb hem al gewezen op de Forsaken Lore expansion aangezien je de tweede bent die het noemt. :P
Mochten we weer gaan spelen en het is bij je in de buurt dan doe ik wel een berichtje. :)

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Vandeweek Rollercate gespeeld, Google translate spat van de regels af. Uiteindelijk hebben we de Nederlandse handleiding in een hoek gegooid en de Engelse erbij gepakt. Opzich wel leuk, echter zou ik het niet voor een hogere prijs kopen.

Merk dat wij vooral spelletjes spelen met simpele regels en korte tijdsduur. Rainbow scoort daarbij nogwel het hoogst, Poetry for Neanderthals ook echter ook niet te vaak achter elkaar. Denk dat Ticket to Ride wel weer op tafel komt en dat ik zelf binnenkort weer de winkel induik voor een bordspel.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 20:55
Gisterenavond genoten van een spelletje nemesis.

De rulebook is redelijk uitgebreid, maar uiteindelijk is alles logisch en valt dat heel goed mee.
Qua sfeer een dikke 9/10 !
​Je voelt je zo middenin de alien films..
Echt top , en super hoe het spel kan draaien..
Dit was nog maar mn eerste keer maar het lot lag vast, een simpele brand die onder controle was, breidde zich uit tot gans het schip explodeerde...
We stonden daar mooi met onze objectives :)

Top spel ! Echter toch een onduidelijkheidje die voor discussie vatbaar was

In de spelesronde mag je 2 acties doen,
Elke actie kost een aan aantal actiepunten..

1) Zo kun je bv een silent move doen.. tegen 2 actiepunten , is deze dan 1 actie of 2 acties?
2) een action card spelen, sommige hebben 0 actiepunten, telt dit dan als 1 actie of 0? en kan je zo bv 2 search actions doen + nog een move?
3) als je een action kaart speelt van 1 actiekost, hoeveel actiekaarten leg je dan af? De action zelf + 1 action card voor de kost, of telt de action kaart zelf?

4) Indien op vraag 1) het antwoord 1 actie is, waaarom is er dan een action waarbij je tegen 1 actiekost een silent move kan doen? Dit is dan letterlijk hetzelfde als gewoon een silent move doen en zie ik geen voordeel aan die actie kaart?

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:21
skank schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:13:

De rulebook is redelijk uitgebreid, maar uiteindelijk is alles logisch en valt dat heel goed mee.
Dit was nog maar mn eerste keer maar het lot lag vast, een simpele brand die onder controle was, breidde zich uit tot gans het schip explodeerde...

1) Zo kun je bv een silent move doen.. tegen 2 actiepunten , is deze dan 1 actie of 2 acties?
2) een action card spelen, sommige hebben 0 actiepunten, telt dit dan als 1 actie of 0? en kan je zo bv 2 search actions doen + nog een move?
3) als je een action kaart speelt van 1 actiekost, hoeveel actiekaarten leg je dan af? De action zelf + 1 action card voor de kost, of telt de action kaart zelf?

4) Indien op vraag 1) het antwoord 1 actie is, waaarom is er dan een action waarbij je tegen 1 actiekost een silent move kan doen? Dit is dan letterlijk hetzelfde als gewoon een silent move doen en zie ik geen voordeel aan die actie kaart?
Ah Nemesis, duurde zeker 4 potjes voordat ik mijn eerste win (objective + overleven) kon noteren. Het schip is een gedeelde verantwoordelijkheid, semi-coop betekent met name coop zo lang je je medespelers nodig hebt, als iedereen zijn eigen ding doet is de kans groot dat niemand het haalt.

1. Dat is 1 actie
2. Wederom 1 actie, nee na 2x zoeken is je beurt voorbij
3. De actiekaart speel en leg je af + een extra kaart, dus 2 in totaal -> 1 actie
4. Denk dat je iets over het hoofd ziet, wat is de exacte bewoording van deze kaart? In welk deck zit deze?
Top of mind kan ik alleen "Reconnaissance" bedenken van de Scout, dit is een move zonder Noise! let op bij Silent Move, maak je nog steeds Noise alleen mag je zelf bepalen in welke gang deze wordt geplaatst (dus je hoeft niet te dobbelen).

2 punten per goed antwoord + de bonusronde van vraag 4 gelijk beantwoord, ik zeg 10 punten! :+

[Voor 12% gewijzigd door Mvdbeld op 30-12-2022 12:24]

• skank
Mvdbeld schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:18:
[...]

Ah Nemesis, duurde zeker 4 potjes voordat ik mijn eerste win (objective + overleven) kon noteren. Het schip is een gedeelde verantwoordelijkheid, semi-coop betekent met name coop zo lang je je medespelers nodig hebt, als iedereen zijn eigen ding doet is de kans groot dat niemand het haalt.

1. Dat is 1 actie
2. Wederom 1 actie, nee na 2x zoeken is je beurt voorbij
3. De actiekaart speel en leg je af + een extra kaart, dus 2 in totaal -> 1 actie
4. Denk dat je iets over het hoofd ziet, wat is de exacte bewoording van deze kaart? In welk deck zit deze?
Top of mind kan ik alleen "Reconnaissance" bedenken van de Scout, dit is een move zonder Noise! let op bij Silent Move, maak je nog steeds Noise alleen mag je zelf bepalen in welke gang deze wordt geplaatst (dus je hoeft niet te dobbelen).

2 punten per goed antwoord + de bonusronde van vraag 4 gelijk beantwoord, ik zeg 10 punten! :+
Ik heb het op reconnaissance idd
Maar ik merk nu dat ik de silent move dus verkeerd doe (ik deed dit overigens veel te weinig int begin).
Ik hoef niet te dobbelen maar ik legde ook gene noise
Moet ik dus wel doen, en bepalen waar hij komt te liggen.
ok dan zie ik dan wel verschil met reconnaissance
Thx voor de uitklaring !

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:52

Wat @Mvdbeld zegt klopt ,maar je moet wel ook altijd kaarten uit je hand verwijderen.
Zoals bij die silent move is 1 actie maar verwijder 2 kaarten uit je hand.
Wou dit even benadrukken.

• skank
Triple Stars schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:20:
[...]

Wat @Mvdbeld zegt klopt ,maar je moet wel ook altijd kaarten uit je hand verwijderen.
Zoals bij die silent move is 1 actie maar verwijder 2 kaarten uit je hand.
Wou dit even benadrukken.
Ja ik snap het
Silent move is 1 actie maar 2 actiepunten (kaarten uit je hand)

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:52
skank schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:35:
[...]

Ja ik snap het
Silent move is 1 actie maar 2 actiepunten (kaarten uit je hand)
Nog veel plezier gewenst met Nemesis.

• Peter_Aragorn

Gaaf hè!! Heb zelf Nemesis Lockdown. Wat een sfeer en wat een gameplay. Erg tof! Komt lang niet zo vaak op tafel als ik zou willen helaas.

Hier gisteren een hele speeldag gedaan met drie vrienden. Op tafel zijn gekomen:

Kanban EV
Mille Fiori
Teotihuacan
Fyfe
Downfall of Pompeii
Fertility

Twee van die zware knallers is wel genoeg op een dag, dus hebben Perseverance maar naar een volgende moment doorgeschoven. Heel fijn dagje zo. De verassing van de dag was Pompeii. Tegenvaller Fyfe. Kanban en Teotihuacan wist ik al van dat hij top was.

• skank
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:47:
[...]

Gaaf hè!! Heb zelf Nemesis Lockdown. Wat een sfeer en wat een gameplay. Erg tof! Komt lang niet zo vaak op tafel als ik zou willen helaas.

Hier gisteren een hele speeldag gedaan met drie vrienden. Op tafel zijn gekomen:

Kanban EV
Mille Fiori
Teotihuacan
Fyfe
Downfall of Pompeii
Fertility

Twee van die zware knallers is wel genoeg op een dag, dus hebben Perseverance maar naar een volgende moment doorgeschoven. Heel fijn dagje zo. De verassing van de dag was Pompeii. Tegenvaller Fyfe. Kanban en Teotihuacan wist ik al van dat hij top was.
Lockdown is een uitbreiding?
Je kon ook gisteren lockdown spelen met 3 toch :) als jje hem zo gaaf vindt ook , en te weinig aan bod komt?

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:45

Hier Radlands meegenomen op reis. Goede keus en 1 van de betere 1vs1 spellen wat ons betreft.
Ieder potje is tight, en iedere beurt moet je je acties heroverwegen en heb je sowieso altijd net te weinig water (grondstof) om de acties die je wilt doen uit te voeren. Desondanks zit het vrij simpel qua regels in elkaar. Dus korte leercurve.
Ook heel fraai vormgegeven trouwens.

• Peter_Aragorn
skank schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:16:
[...]

Lockdown is een uitbreiding?
Je kon ook gisteren lockdown spelen met 3 toch :) als jje hem zo gaaf vindt ook , en te weinig aan bod komt?
Lockdown is deel twee eigenlijk.

Klopt, had gekund. Maar dan hadden we vier andere spellen niet kunnen spelen denk ik. Met de uitleg van Nemesis Lockdown ben je wel anderhalf uur bezig. En het spel duurt ook nog eens vrij lang…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag een stuk Frostpunk gespeeld, via marktplaats kunnen kopen. Kort afgemaakt want oudjaar, maar smaakt zeker naar meer. De setup is wel een ding, maar dat zal de volgende keer sneller gaan. Prima solo, verder zie ik 't niet echt als coop optie, ook dan is 't denk ik meer "besluiten in de groep wat we gaan doen".

Alsnog blij met de aankoop, mogelijk morgen weer :) Helaas is laten liggen geen optie met katten, dus opnieuw beginnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skank
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:33:
[...]

Lockdown is deel twee eigenlijk.

Klopt, had gekund. Maar dan hadden we vier andere spellen niet kunnen spelen denk ik. Met de uitleg van Nemesis Lockdown ben je wel anderhalf uur bezig. En het spel duurt ook nog eens vrij lang…
Deel 2
Dus echt standalone eigenlijk.
Zit er dan vel verschil op?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:47:
[...]
De verassing van de dag was Pompei
Pun intended?

[Voor 17% gewijzigd door nietorigineel op 01-01-2023 13:00]

• Mvdbeld
skank schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Deel 2
Dus echt standalone eigenlijk.
Zit er dan vel verschil op?
Stand-alone uitbreiding inderdaad, geloof dat je wel met de originele Nemesis karakters kan spelen ook (met aangepaste kaarten?).

Grote verschillen:
- Lockdown speelt zich af op een basis op Mars. De Basis is verdeelt in verdiepingen, er is een lift aanwezig en er zijn trappenhuizen.
- Daarnaast is er ook een licht mechanic toegevoegd, waardoor je met behulp van power sommige verdiepingen van stroom en dus licht kan voorzien (maakt het vechten "makkelijker" of in het donker juist "lastiger."
- Andere Alien soort "Nightstalkers" uit mijn hoofd?
- Knowledge is aangepast
- Pods zijn nu vuilstortkokers, als je erin gaat ook geen zekerheid dat je de basis veilig verlaat
- Contiguency procedure, aan het eind van het spel wordt deze bekend, en is een extra manier om alsnog dood te gaan / te verliezen (deze kan je enigszins door deduceren achter halen tijdens het spel).
- Daarnaast starten weinig nieuwe characters met een bruikbaar wapen wat mij betreft

Heb Lockdown minder gespeeld dan het origineel, maar weet ook niet of ik de toevoegingen nodig vind en of verbeteringen. Het origineel is al best lang en uitgebreid en vind die flow wel prima.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02 20:38
Het bordspellen-virus is hier in huis ook redelijk aangeslagen sinds een jaar of wat. Mooie is dat mijn zoontje (7) ook graag een spelletje mee wil doen. Met vrienden speel ik veel Smallworld

Catan, El Dorado en Ticket to Ride komen hier regelmatig op tafel. Heel af en toe nog een junior versie van het een of ander, maar hij voelt zichzelf daar al te groot voor.

Afgelopen week bij overzeese familie veel Carcassonne op tafel gehad. Deze ook besteld gehad (big box), samen met Wingspan. Daar hoorde ik veel goede geluiden over al heb ik geen idee of mijn zoontje daar een beetje met mee kan. Vanavond eens bekijken of dat ook wat voor hem is.

PSN: bollsie

• HellPunk
  • Laatst online: 10:29
Meer dan vijf jaar na onze laatste play kwam mijn zoon (net 16 geworden) gisteren plots aanzetten met de doos van Mice & Mystics: of we de campaign verder konden zetten. Dat aanbod liet ik niet liggen, want we hebben altijd veel lol gehad met dat spel O+ . Het bleek al snel dat we geen idee meer hadden hoe het in mekaar zat, dus zijn we gewoon weer vanaf nul begonnen. Een moeilijk begin met wat ongelukkige rolls, maar daarna zaten we toch snel op de laatste tegel. Hopelijk kunnen we vanavond uitspelen, want dit wil ik niet koud laten worden :).

Ook geprobeerd gisteren: de solo mode van Libertalia. Best aangenaam: op de eerste dag kon ik redelijk mijn plan uitvoeren, maar op de tweede dag strooiden de twee tegenspelers flink wat roet in het eten. Dag 3 ligt nu nog op me te wachten.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dice Throne S2 binnen. Toch weer net ff wat anders dan de characters uit S1.
Leukste is toch wel met de hero cards random hero's trekken ipv elke keer dezelfde.

Jammer dat Marvel Dice Throne nog steeds 2x zo duur is hier als S1 / S2.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41
Sinds kerst in het bezit van Wingspan, maar nog niet aan begonnen. Wel de oefen rondes willen doen ware het niet dat mijn vrouw zich vergiste in wat ze klaar moest leggen. :+
Toen maar gestopt halverwege. We gaan een andere keer er eens rustig voor zitten.

Binnenkort wel eindelijk met vrienden een boardgame avond doen. Ben benieuwd. Is toch weer eens wat anders dan met zijn tweeen of met onze dochter van 8 erbij. :P

• Bundin
  • Niet online
Ik heb een pot Frostpunk gewonnen :o Best heel tevreden met mezelf nu, al realiseer ik me zeker dat ik op een aantal momenten echt wel geluk heb gehad.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Arunia schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:44:
Sinds kerst in het bezit van Wingspan, maar nog niet aan begonnen. Wel de oefen rondes willen doen ware het niet dat mijn vrouw zich vergiste in wat ze klaar moest leggen. :+
Toen maar gestopt halverwege. We gaan een andere keer er eens rustig voor zitten.

Binnenkort wel eindelijk met vrienden een boardgame avond doen. Ben benieuwd. Is toch weer eens wat anders dan met zijn tweeen of met onze dochter van 8 erbij. :P
Wingspan is heerlijk, een van de weinig die mm vriendin ook graag speelt. Ze vind de vogeltjes leuk en verzameld alleen de mooie vogels.gek genoeg best een effectieve tactiek :+

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Nog even een leuke aanrader van mij: Orichalcum.

Een light-medium drafting & tile laying spel met een mooie uitstraling. Het is een soort race spel waarbij iedereen op zijn eigen spelersbord een eiland bouwt en d.m.v. een 4-tal verschillende acties, slim tegels leggen en monsters verslaan punten moet binnenharken. Zodra een speler 5 punten heeft en alle monsters heeft verslagen wint hij/zij.

Kan met maximaal 4 spelers en speelt met 2 spelers ook erg goed. Het is steeds erg spannend wie er gaat winnen.

• Arunia
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Wingspan is heerlijk, een van de weinig die mm vriendin ook graag speelt. Ze vind de vogeltjes leuk en verzameld alleen de mooie vogels.gek genoeg best een effectieve tactiek :+
We gaan over 2 weken naar vrienden en die weten hoe het spel werkt, dus kunnen meteen daar proeven. Het ziet er inderdaad erg leuk uit, zag dat er ook een inlay opbergsysteem te koop is. Maar eerst maar eens kijken hoe en wat.

wordt een lange avond met veel spelletjes.

Trouwens mijn vrouw Monopoly fall guys editie gegeven voor kerst. Met hindernissen, ook erg leuk en niet al te lang spel. Moet eerlijk zeggen dat ik de Gamers edities en dergelijke erg lekker vind spelen. Je bent niet uren bezig wat ontzettend scheelt. Wel het Monopoly gevoel, maar niet alles laten staan en de volgende dag verder gaan.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:04
@Arunia Gaan jullie Wingspan met z'n 4en spelen? Ik heb dit zelf nog nooit gedaan maar mijn gevoel zegt dat 4 wel echt de max is om de snelheid er enigszins in te houden. Anders zit je gewoon te lang "niks" te doen. Op zich niet erg als je dat weet natuurlijk. Maar ik dacht ik geef je de tip even mee :-)

De eerste keer wingspan was bij ons ook niet soepel. Duurde erg lang en mijn wederhelft vond er niks aan, nu vind ze het erg leuk om te doen (ondanks dat het thema haar totaal niet aanspreekt) en hebben we er de snelheid ook lekker in gekregen (zonder te haasten).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Luuk84 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:05:
@Arunia Gaan jullie Wingspan met z'n 4en spelen? Ik heb dit zelf nog nooit gedaan maar mijn gevoel zegt dat 4 wel echt de max is om de snelheid er enigszins in te houden. Anders zit je gewoon te lang "niks" te doen. Op zich niet erg als je dat weet natuurlijk. Maar ik dacht ik geef je de tip even mee :-)
Ik heb het een keer gespeeld met 5. Dan duurt het natuurlijk wel wat langer, maar tenzij je speelt met mensen die onmogelijk kunnen nadenken in andermans beurt voelt het niet langzaam. Dat potje was ook met 3 mensen die het voor het eerst speelden trouwens.
Ik vond de tijd tussen de beurten niet vervelend. Nu hadden we ook nog wel wat vogels die je grondstoffen lieten pakken in andermans beurt, dus je zit dan ook niet helemaal passief te kijken naar wat er gebeurt.
Als niemand het spel ooit gespeeld heeft, dan zou ik inderdaad voor wat minder gaan, hoewel het spel gelukkig vrij simpel in elkaar steekt.

• Arunia
@Luuk84 Degene met wie we gaan spelen heeft het vaker gespeeld, dat scheelt. Dus dan kan het ons prima uitgelegd worden. Zal denk ik wel met 4 worden, maar zie er zeker niet tegenop. Het is meer het zelf uitzoeken en dan toch tig vragen hebben die je niet kunt stellen wat het dan tegen houdt.

@TERW_DAN Als je tussendoor dingen kunt doen, dan is dat altijd prettig. Daarnaast denken wij gelukkig wel na tijdens andermans beurten. Dat scheelt ook een hoop in de tijd. Onze dochter doet dat nog niet, maar die is ook nog 8 jaar. :+

• Luuk84
@Arunia Prima hoor, het verschilt natuurlijk per persoon wat je acceptabel vind en ook in welk gezelschap je je bevind. Er is weinig interactie onderling bij wingspan, althans in de basisversie, uitbreidingen heb ik nog niet gedaan. Dat maakt het voor mij een spel wat je in de meeste gevallen (zeker met nieuwe spellers) niet met 5/6 man wil doen.

@TERW_DAN Gelukkig is het voor iedereen anders. Wat ik bedoel te zeggen is, wil je een (inter)actief spel met weinig wachten, is wingspan niet de juiste keuze wat mij betreft.

Het blijft in ieder geval een mooi, leuk spel :)

[Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 04-01-2023 09:55]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@Luuk84 Interactief zou inderdaad niet het woord zijn om het gemiddelde potje van Wingspan te omschrijven :P

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-02 13:40
Het voordeel met meer tegenspelers is dat de roze eigenschappen waardevoller worden. Immers een grotere kans dat ie getriggerd wordt. Als men weet wat ze moeten/kunnen doen, kan het gewoon vlot gaan.

En als je Wingspan nog nooit hebt gedaan: je kunt maar 1 van 4 mogelijke acties doen in je eigen beurt. En die verlopen in basis ook nog allemaal hetzelfde, m.u.v. een vogel bouwen wat eenvoudiger is. De eerste paar potjes lekker spelen om de flow te snappen en de kaarten te leren kennen.

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-02 22:20
Luuk84 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:54:
@Arunia Prima hoor, het verschilt natuurlijk per persoon wat je acceptabel vind en ook in welk gezelschap je je bevind. Er is weinig interactie onderling bij wingspan, althans in de basisversie, uitbreidingen heb ik nog niet gedaan. Dat maakt het voor mij een spel wat je in de meeste gevallen (zeker met nieuwe spellers) niet met 5/6 man wil doen.

@TERW_DAN Gelukkig is het voor iedereen anders. Wat ik bedoel te zeggen is, wil je een (inter)actief spel met weinig wachten, is wingspan niet de juiste keuze wat mij betreft.

Het blijft in ieder geval een mooi, leuk spel :)
Nog niet in actie gezien, maar de meest recente uitbreiding (Azië) voegt een optie toe waarmee je met tot zeven spelers kunt spelen en waarbij steeds twee spelers tegelijk aan de beurt zijn, naast een specifieke Duet-optie om een spel met twee spelers interessanter te maken. Lost een gebrek aan interactie tussen spelers niet op (wat ik overigens niet per sé altijd als vervelend ervaar), maar het zou wel degelijk moeten helpen met downtime tussen je beurten.

[Voor 8% gewijzigd door Smuey op 05-01-2023 10:16]

• GeorgeMichael
  • Niet online
Wingspan viel hier niet echt in de smaak. Voornamelijk door het gebrek aan interactie. Wij hebben 'm destijds vrij snel verkocht.

Momenteel speel ik wel Wingspan op de iPad. Dat zijn mooi snelle potjes (10-15 minuten) tegen de AI. Je hoeft dan niet steeds op anderen te wachten en kunt steeds lekker met je eigen puzzel bezig.

Het gezellige/sociale spelletjes-avond gevoelt ontbreekt alleen. :+

• Bundin
  • Niet online
GeorgeMichael schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:20:
Wingspan viel hier niet echt in de smaak. Voornamelijk door het gebrek aan interactie. Wij hebben 'm destijds vrij snel verkocht.
Dit is ook waarom ik het cadeau heb gedaan aan vrienden van me. Ik vind het een mooi uitziend en best elegant optimalisatieprobleem, maar het is wel heel erg multiplayer solitaire. Dan spendeer ik de tijd liever aan iets met meer interactie of een coop spel.

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:56
De Taveernen van de Oude Stad is een aanrader, afgelopen oud en nieuw kostelijk mee vermaakt vooral de uitbreiding is een leuke bijkomstigheid.

• Luuk84
De afgelopen feestmaand toch weer wat leuke spellen erbij gekregen:
  • Kwakzalvers van Kakalenburg (nog leuker dan verwacht)
  • Rovers van de Noordzee
  • Cartographers
  • Cascadia
Castles of Burgundy Special Edition is ook besteld, ben erg benieuwd naar de uitvoering, het ziet er allemaal erg mooi uit. Ik ben alleen benieuwd of ze eind april/begin mei gaan halen....

Op de wishlist staan nog:
  • Flamecraft - spreekt me heel erg aan en tegelijkertijd ook niet, onder de streep toch erg benieuwd naar
  • Viticulture - lijkt me erg leuk, maar twijfel nog over de uitbreidingen die "nodig" zijn? Is Tuscany een must?
  • Rajas of the ganges - Volgens mij een erg leuk spel, zeker met de kruisende scoretracks
  • Verdwenen ruïnes van Arnak - Ik twijfel nog, maar gezien de scores moet het een goede game zijn
  • De Taveernen van de Oude Stad - Spreekt me wel aan

• streamnl
  • Niet online
Ik word helemaal kierewiet van de vele plastic zakjes die je “moet” gebruiken om je fishes/kaartjes/whatever op te bergen.

Zoals bij kwakzalvers. Een zakje voor de 1 een zakje voor de 2, een zakje voor de 3, een zakje voor de kaartjes, een zakje voor… je snapt mijn punt.

Bijna al mijn “nieuwere “ spellen, komen met die :X zakjes…

Is er een site waar je iets alternatief kan kopen?

Meer dan ik dacht...

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:56
streamnl schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:15:
Ik word helemaal kierewiet van de vele plastic zakjes die je “moet” gebruiken om je fishes/kaartjes/whatever op te bergen.

Zoals bij kwakzalvers. Een zakje voor de 1 een zakje voor de 2, een zakje voor de 3, een zakje voor de kaartjes, een zakje voor… je snapt mijn punt.

Vrienden van mij hebben een 3D printer en die print dan bakjes uit conform de doos of spel. meestal hebben ze blueprints die ze van bepaalde websites halen.

• Hopjesvla79

wil je nu minder zakjes? Dan kan je gewoon alles los bij elkaar in een zak doen, of af van de zakjes? Dan zal je een inlay moeten kopen (Folded Space of Etsy bv) of zelf iets maken. Of iets met losse doosjes, maar die moeten natuurlijk maar net passen..
Persoonlijk vind ik het altijd wel fijn als er al genoeg zakjes bij zitten, dan is het tenminste al vanaf het eerste moment goed gesorteerd.

• jscholten
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:48

Ja daar heb je inserts voor.

Bijvoorbeeld van hout: https://www.e-raptor.pl/
Of van foamboard: https://www.foldedspace.net/

Hierbij heeft folded space mijn voorkeur omdat ze er meestal voor zorgen dat je de doos nog verticaal op kan bergen. Als ik dat met mijn e-raptor inserts doe ligt alles door de doos heen.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:51

Vagax

Hehe

Heeft iemand hier een game table zoals dit?

Ik zag recentelijk een post voorbij komen waar iemand zelf zo een soort tafel maakte met een goedkope Ikea tafel maar vroeg me af of hier mensen een leuk bedrijfje kent die dit soort dingen maakt of anders een DIY heeft gedaan.

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

• Luuk84

Dit is, vind ik, de mooiste: https://laserox.net/the-quacks-of-quedlinburg-organizer

• streamnl
  • Niet online
Ik wil het uiteraard wel gesorteerd houden. Maar ik wil inderdaad van die zakjes af. Het komt goedkoop over en dat vind ik jammer als ik zie hoeveel werk/moeite in de rest van het spel is gestoken.

Of zoals bij Lama’s. Die plaatjes passen eigenlijk net niet goed genoeg in zo’n zakje.

Bedankt voor de tips. Ik zal eens op die sites rondneuzen.

Meer dan ik dacht...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Luuk84 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:13:
Flamecraft - spreekt me heel erg aan en tegelijkertijd ook niet, onder de streep toch erg benieuwd naar
Wat spreekt je er wel van aan en wat niet? Het ziet er namelijk misschien wat kinderlijk, vrolijk en kleurrijk uit. Maar ik vind het zelf wel echt een hele toffe game. En de artwork vind ik juist wel wat hebben.
Viticulture - lijkt me erg leuk, maar twijfel nog over de uitbreidingen die "nodig" zijn? Is Tuscany een must?
Als je de essential edition koopt (dat is degene die ook het best verkrijgbaar is) heb je alles wat je nodig hebt. Daar zit Tuscany ook al bij, en die maakt het spel toch wel weer wat leuker vind ik zelf.
Gewoon bakjes van de Action. Kosten niet veel, en werken vaak prima.

Mooier is natuurlijk inlays kopen of printen, maar zeker die dingen kopen wordt al snel duur :)

• GeorgeMichael
  • Niet online
Ik heb ook een hekel aan al die zakjes en het werk om al die losse componenten er uit te halen en klaar te leggen. Voor Arnak had ik toen een insert gekocht en dat was echt een verademing inderdaad.

Sinds kort hebben wij ook Kwakzalvers. Steeds niet gekocht omdat de interactie me te weinig leek maar in praktijk is het gewoon een erg leuk spel. Wel baal ik van die trekzakken die erbij zitten. De fiches blijven vaak in de hoekjes zitten en 1 zakje heeft al een gat in het stiksel na 3 potjes spelen. Ik heb bij Ali wat nieuwe (ronde) zakjes besteld die goed zouden moeten werken + coin capsules voor de fiches, hopelijk voor een leukere 'tactile' ervaring.

Ik baal echt dat ik Heat Pedal to the Metal steeds niet kan bemachtigen. Precies een goed spel voor mij en m'n vrienden. Maar helaas amper verkrijgbaar momenteel, het is ook erg gewild volgens mij.

[Voor 13% gewijzigd door GeorgeMichael op 05-01-2023 14:59]

• Luuk84
TERW_DAN schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:51:
Wat spreekt je er wel van aan en wat niet? Het ziet er namelijk misschien wat kinderlijk, vrolijk en kleurrijk uit. Maar ik vind het zelf wel echt een hele toffe game. En de artwork vind ik juist wel wat hebben.
Precies wat je hier zegt, de artwork, het spreekt me niet aan (kinderlijk), maar tegelijktijd ook weer wel.
Goed om te horen dat de game wel erg leuk is. Daar gaat het uiteindelijk ook om. En misschien is het ook wel te spelen met jonge kinderen?
Als je de essential edition koopt (dat is degene die ook het best verkrijgbaar is) heb je alles wat je nodig hebt. Daar zit Tuscany ook al bij, en die maakt het spel toch wel weer wat leuker vind ik zelf.
Volgens mij mis je ook nog wat extra uitbreidingen die wel in Tuscany zitten maar niet in de Viticulture EE editie, tenminste als ik het filmpje op de stonemeijer website kijk. Toch wel jammer dat hij nooit in het Nederlandse is verschenen, dat maakt het lezen van de regels, of snel wat opzoeken, voor mij toch wat makkelijker. Niet dat ik moeite heb met Engels, maar ik "scan" een pagina sneller in het Nederlands, valt me op.
GeorgeMichael schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:54:
Ik heb bij Ali wat nieuwe (ronde) zakjes besteld die goed zouden moeten werken + coin capsules voor de fiches, hopelijk voor een leukere 'tactile' ervaring.
Heb je toevallig een link naar die zakjes?

[Voor 11% gewijzigd door Luuk84 op 05-01-2023 15:18]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Luuk84 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Precies wat je hier zegt, de artwork, het spreekt me niet aan (kinderlijk), maar tegelijktijd ook weer wel.
Goed om te horen dat de game wel erg leuk is. Daar gaat het uiteindelijk ook om. En misschien is het ook wel te spelen met jonge kinderen?
Ik weet niet of het spel heel geschikt is voor jonge kinderen (maar goed, ik heb dan ook totaal geen verstand van jonge kinderen), maar het is wel echt een spel waarbij uiterlijk bedriegt. Het ziet er heel lief en vrolijk uit, maar onder dat laagje gaat best een tactisch spel verstopt. Ik vind 'm in elk geval dik de moeite waard.
Volgens mij mis je ook nog wat extra uitbreidingen die wel in Tuscany zitten maar niet in de Viticulture EE editie, tenminste als ik het filmpje op de stonemeijer website kijk. Toch wel jammer dat hij nooit in het Nederlandse is verschenen, dat maakt het lezen van de regels, of snel wat opzoeken, voor mij toch wat makkelijker. Niet dat ik moeite heb met Engels, maar ik "scan" een pagina sneller in het Nederlands, valt me op.
Ja, er zitten wat extra's bij, maar voor zover ik kan zien niet echt dingen die het spel niet afmaken. Ze hebben edities met metalen muntjes enzo, maar dat voegt niet per se heel veel toe voor mij.
En er zijn nog wat andere uitbreidingen met meer visitors. Ook die kan ik best missen, er zitten er al meer dan genoeg bij.

De regels zijn erg duidelijk trouwens. Echt zo'n spel waarbij ik de regels eigenlijk nooit meer nodig heb, omdat het spel gewoon lekker duidelijk is.

• GeorgeMichael
  • Niet online
Luuk84 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:14:

[...]

Heb je toevallig een link naar die zakjes?
Ik heb ze eigenlijk blind besteld n.a.v. een topic op BudgetSpelen. Nu ik eens de afmetingen van zakjes bekijk lijkt me dat wel wat klein :+ . Ik laat nog wel even weten hoe ze bevallen als ze binnen zijn.

Linkje naar AliExpress

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TERW_DAN schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:18:
Ja, er zitten wat extra's bij, maar voor zover ik kan zien niet echt dingen die het spel niet afmaken. Ze hebben edities met metalen muntjes enzo, maar dat voegt niet per se heel veel toe voor mij.
En er zijn nog wat andere uitbreidingen met meer visitors. Ook die kan ik best missen, er zitten er al meer dan genoeg bij.

De regels zijn erg duidelijk trouwens. Echt zo'n spel waarbij ik de regels eigenlijk nooit meer nodig heb, omdat het spel gewoon lekker duidelijk is.
De alternatieve set aan visitor kaartjes zijn wel leuk als je het spel vaak hebt gespeeld, maar zijn zeker niet nodig. De metalen muntjes daar in tegen wel natuurlijk! ;)

Ik ga vrijdag weer eens Gaia Project spelen. Dat is wel een van mijn favo's, maar vrij heavy.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09

Voor legends of Andor heb ik zelf wat geknutseld: pirke in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"

Voor Gloomhaven heb ik een Eraptor insert gekocht, werkt best aardig.

Voor volgende spellen waar het nodig is ga ik iets 3D printen. Of een kant en klare STL downloaden of even zelf iets tekenen in Fusion 360, dat is vrij eenvoudig.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09
Vagax schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:24:

Ik zag recentelijk een post voorbij komen waar iemand zelf zo een soort tafel maakte met een goedkope Ikea tafel maar vroeg me af of hier mensen een leuk bedrijfje kent die dit soort dingen maakt of anders een DIY heeft gedaan.
Nope, gewoon een massieve eikenhouten boomstamtafel van 260x100x6 cm. Heeft tot nu toe alles kunnen huisvesten :)

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• Mvdbeld
TERW_DAN schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:51:
Dit klopt volgens mij niet, Tuscany is ook gewoon een losse uitbreiding voor Viticulture: EE. Wel zitten bijvoorbeeld de mama's en papa's uit de eerdere versies van Tuscany in de EE.
Inserts:
- Folded space, voordeel niet zo zwaar als houten inserts & "betaalbaar" alleen moet je ze zelf nog knutselen
- Laserox, fancy maar duur en hout dus geheel wordt wat zwaarder
- E-raptor, ook hout wat betaalbaarder, vaak kortingacties
- Towerrex, in het verleden wel eens besteld, lijken nu stevig aan de prijs wederom hout
Voor dat geld heb je bij e-Raptor een UV-printed versie ->
e-Raptor Insert The Quacks of Quedlinburg + expansions UV Print (ze hebben ook een houten versie die is nog voordeliger).

[Voor 24% gewijzigd door Mvdbeld op 06-01-2023 12:46]

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-01 01:05
Ik heb overlaatst Machi Koro voor het eerst gespeeld, echt een topspel!
Daarnaast heb ik met de 2+1 gratis actie bij bol.com weer wat spellen gekocht:

- Machiavelli
- Dixit
- Maui

En ik heb zelf ook nog een versie van het spel Hive uitgeprint:

Ik heb het nog niet gespeeld, maar het ziet er wel uit als een erg tactisch spel :)

PSN id: NL_SToRM

• Arunia

Heb er wel naar zitten kijken, maar mijn vrouw vind het niks. Alhoewel ze laatst tegen iemand zei dat ze tegen mij had gezegd dat het mocht als ik het zelf betaalde. :P
Maar zou het echt wel willen hebben, maar wel prijzig. Aan de andere kant. Een gewone tafel is ook duur.

Ik zou het prettig vinden omdat je dan je spel ook kunt laten liggen als je toch andere dingen te doen hebt.

• Arloid
  • Niet online

persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de look van dit soort tafels, echter mag dat de pret niet drukken. Een standaard tafel aanpassen kan ook, moet het wel één zijn met poot en regelwerk. Het blad maak je dan los en zet je klosjes onder, deze houden het blad op zijn plaats. Vervolgens bevestig je een bodem onder het regelwerk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mvdbeld schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:08:
[...]

Dit klopt volgens mij niet, Tuscany is ook gewoon een losse uitbreiding voor Viticulture: EE. Wel zitten bijvoorbeeld de mama's en papa's uit de eerdere versies van Tuscany in de EE.
Ja, je hebt gelijk. Ik heb ze toen als bundel gekocht, maar het is idd wel een losse uitbreiding.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Gisteren heb ik weer wat spelletjes kunnen spelen, onder andere Tiny Towns en Splendor. Wat ook goed beviel was mijn eerste echte potje Flesh and Blood. We gebruikten de Lexi en Levia Blitz decks en stonden beiden op 2 en 1 HP (van de 20) toen de genadeklap viel. Deze game ga ik me zeker meer in verdiepen, nu Magic me wat minder interesseert.

• HellPunk
Die ligt nu thuis klaar om de regels te leren. Wij hebben 'm op een spellenbeurs getest en hij beviel goed :).
Luuk84 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:13:
Op de wishlist staan nog:
  • Flamecraft - spreekt me heel erg aan en tegelijkertijd ook niet, onder de streep toch erg benieuwd naar
Voor mij was dit lang een twijfelgeval, uiteindelijk heb 'm van de wishlist gehaald omdat het niet meteen veel nieuws leek te bieden. Als ik 'm ooit kan testen zal ik het wel niet laten liggen ;) .
Ik word helemaal kierewiet van de vele plastic zakjes die je “moet” gebruiken om je fishes/kaartjes/whatever op te bergen. Is er een site waar je iets alternatief kan kopen?
Voor Kwakzalvers heb ik de insert van Folded Space, maar ik heb ook een voorraad aan bakjes waarin ik voor elk spel het geschikte materiaal ga zoeken :). Mijn favoriet zijn de doosjes van Geekbox, die kan je o.a. via Spelhuis krijgen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• MADG0BLIN

Ja, ik heb een tafel net als deze. Ik heb deze toendertijd gekocht via https://bordspeltafel.nl/.
Erg goede ervaringen mee en zeer tevreden over de tafel. Ik ben toen langs gegaan en werd uitgebreid te woord gestaan en kon alles bekijken en zien voordat ik een keuze maakte. Goedkoop was het niet overigens, maar ik had het geluk dat ik een verzameling trading cards net goed had verkocht. ;)

Hiervoor ook zelf een tafel gebouwd van een Ikea tafel inderdaad. Deze wordt niet meer gebruikt als gametafel maar als gewone tafel. Volgens mij staan op BoardGameGeek wel voorbeelden hiervan.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

... moet... niet... kopen...

[Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 09-01-2023 10:29]

• Bundin
  • Niet online
Bekend probleem. Ik heb een bordspel gerelateerde aankoopstop voor mezelf afgekondigd nadat ik Frostpunk van marktplaats had geplukt. De shelf of shame/opportunity is nog goed gevuld en er zijn ook nog zat spellen die pas één of twee keer op tafel zijn gekomen.

En qua meubilair: net een niet-spellentafel gekocht, dus ook daar is het klaar :P

Spellen in de kast die ik nog of vaker wil spelen:
  • Yedo
  • ISS Vanguard
  • Marvel Champions + serie uitbreidingen die ik nooit gespeeld heb
  • Eldritch Horror
  • Kanban EV
  • Everdell uitbreidingen
  • Spirit Island (nog lang niet alle spirits geprobeerd)
  • Tapestry + uitbreiding 1 (alleen digitaal gespeeld), fysieke versie nog in seal
  • Maracaibo + uitbreiding
  • Dune Imperium + uitbreiding
  • Suburbia (die nieuwere)
  • Undaunted + North Africa + reinforcements
  • V-Commandos / V-Sabotage + een uitbreiding
  • Mythic Battles: Pantheon + te veel uitbreidingen
en dan is er meer, maar dat is lagere prio... Dus ja, het is wel ff klaar met kopen :D

[Voor 43% gewijzigd door Bundin op 09-01-2023 11:44]

• Lennnn

3d printen is het mooiste. Ook meteen het duurste. Op thingiverse kun je mooie design vinden. Heb je in je netwerk iemand die het kan printen?

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik moet misschien eens verder kijken of ik mijn party game collectie iets kan uitbreiden, kom net terug van een vriendenweekend en alhoewel ik veel laag-drempelige spellen had meegenomen sloeg zoals gewoonlijk alleen de klassiekers aan met uitzondering van Beverclan die ze wel even wouden leren.

Ik had bijvoorbeeld gehoopt dat we Mysterium konden spelen maar dat is niet iets wat je even speelt, mensen moeten hiervoor wel een beetje voor in de stemming komen, The Crew vonden ze ook snel te moeilijk dus het werd vooral 20 Seconds Showdown, 30 Seconds, Ticket to Ride, Beverbende/Beverclan en Yahtzee.

We hadden dit weekend veel loze tijd dus jammer dat er niet meer aan bod kwam, vraag me af of andere suggesties hebben voor andere party games, iets wat met 7+ man gedaan kan worden

• Bundin
  • Niet online
Vagax schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:46:
We hadden dit weekend veel loze tijd dus jammer dat er niet meer aan bod kwam, vraag me af of andere suggesties hebben voor andere party games, iets wat met 7+ man gedaan kan worden
Al een weerwolven/secret hitler variant op het oog? The Resistance vind ik zelf wel best, is ook social deduction maar er valt niemand af. Bang the dice game, Cash and guns zijn volgens mij ook met 8.

Formula D schijnt ook leuk te zijn met meer spelers, maar is geen party game.

[Voor 7% gewijzigd door Bundin op 09-01-2023 16:00]

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:34

Camel Up? Super simpel te leren en kan met 8 spelers.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik moet misschien eens verder kijken of ik mijn party game collectie iets kan uitbreiden, kom net terug van een vriendenweekend en alhoewel ik veel laag-drempelige spellen had meegenomen sloeg zoals gewoonlijk alleen de klassiekers aan met uitzondering van Beverclan die ze wel even wouden leren.

Ik had bijvoorbeeld gehoopt dat we Mysterium konden spelen maar dat is niet iets wat je even speelt, mensen moeten hiervoor wel een beetje voor in de stemming komen, The Crew vonden ze ook snel te moeilijk dus het werd vooral 20 Seconds Showdown, 30 Seconds, Ticket to Ride, Beverbende/Beverclan en Yahtzee.

Dixit, als je het over mysterium hebt ?
just one

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vrienden hebben er eentje.

Het ziet er net uit, en de hangertjes voor je drinken etc zijn handig, maar om daar nu een paar k voor neer te tellen....

Zij hebben "maar" plaats voor 1 tafel in hun appartement.
Grootste voordeel voor hun, is dat je een spel op de "ondertafel" kan uitleggen. En als je wilt eten, de planken erboven in 20seconden teruglegt en het dan weer gewoon als tafel kan gebruiken. Om daarna weer door te spelen. Of Langere spellen in 2-3 dagen te kunnen spelen, zonder dat je dan geen tafel meer hebt.

En wat dat betreft werkt het (voor hun) prima.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• GeorgeMichael
  • Niet online

- Hellapagos - Scoort hier altijd goed, leuk met 6+ spelers.
- Saboteur - Hidden Role is vaak leuk, simpel spel ook. Gaat tot 10 spelers dacht ik.
- Just One - Leuk woordspelletje

• Vagax

Vagax

Hehe

Bedankt voor de suggesties, als er meer zijn hoor ik het graag :)

En betreft die spelletjes tafel, het lijkt mij een vrij hoge potentiele investering wat het meer waard is als je maar beperkte ruimte hebt. Ik denk dat ik het initieel voor meer voor de wow-factor wou doen maar ik een normale doet het ook prima.

Dat brengt me eigenlijk naar iets anders, voor Arkham Horror gebruik ik een speelmat wat fantastisch is omdat je makkelijk je kaarten er mee af kan halen, ik hoop zo iets te krijgen maar dan gewoon 'kaal' als in dat er geen grafische afbeeldingen op staan omdat die van Arkham Horror allemaal elementen van het spel bevat.

• streamnl
  • Niet online
Lennnn schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:30:
[...]

3d printen is het mooiste. Ook meteen het duurste. Op thingiverse kun je mooie design vinden. Heb je in je netwerk iemand die het kan printen?
Ja dat heb ik. Zal eens kijken op thingverse.
Thanks! (De rest ook natuurlijk)

Meer dan ik dacht...

• MADG0BLIN
Vagax schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:31:
Bedankt voor de suggesties, als er meer zijn hoor ik het graag :)

En betreft die spelletjes tafel, het lijkt mij een vrij hoge potentiele investering wat het meer waard is als je maar beperkte ruimte hebt. Ik denk dat ik het initieel voor meer voor de wow-factor wou doen maar ik een normale doet het ook prima.

Dat brengt me eigenlijk naar iets anders, voor Arkham Horror gebruik ik een speelmat wat fantastisch is omdat je makkelijk je kaarten er mee af kan halen, ik hoop zo iets te krijgen maar dan gewoon 'kaal' als in dat er geen grafische afbeeldingen op staan omdat die van Arkham Horror allemaal elementen van het spel bevat.
In het verleden heb ik die hier besteld, vrienden van me ook, goede kwaliteit.

https://www.deepcutstudio.com/

Je kan ook een custom maat opgeven als je dat wilt.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 20:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Nou, vandaag komt dan eindelijk Frosthaven aan! Het eerste spel wat ik heb ge-kickstart :)

Ik ben benieuwd, ook al heb ik aan mezelf beloofd pas met Frosthaven te beginnen als Gloomhaven uitgespeeld is :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-02 17:31
Willybubba schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:01:
Nou, vandaag komt dan eindelijk Frosthaven aan! Het eerste spel wat ik heb ge-kickstart :)

Ik ben benieuwd, ook al heb ik aan mezelf beloofd pas met Frosthaven te beginnen als Gloomhaven uitgespeeld is :P
Veel plezier! Ik wacht nog op mijn verzendbevestiging. En ik ben ook nog midden in een Gloomhaven campaign. Maar alleen het uitpakken en door alles heen neuzen lijkt me al fantastisch.

• GeorgeMichael
  • Niet online
Ik krijg morgen Destinies en Heat: Pedal to the Metal binnen. Ben vooral wel benieuwd hoe Destinies hier wordt ontvangen, ik ga het samen met mijn vriendin spelen (is het plan). Vooral omdat het spel (behoorlijk) app-driven is, verhalend/veel voorlezen én Engelstalig. Ondanks dat, en de andere minpunten die ik tegenkom, heb ik er weer erg zin in.

Ook leuk dat ik Heat heb kunnen kopen, lijkt me een top spel voor verschillende spelersgroepen.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 20:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Dementii schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:28:
[...]

Veel plezier! Ik wacht nog op mijn verzendbevestiging. En ik ben ook nog midden in een Gloomhaven campaign. Maar alleen het uitpakken en door alles heen neuzen lijkt me al fantastisch.
16,2 kilo aan unboxing :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Luuk84
GeorgeMichael schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:07:
Ik krijg morgen Destinies en Heat: Pedal to the Metal binnen. Ben vooral wel benieuwd hoe Destinies hier wordt ontvangen, ik ga het samen met mijn vriendin spelen (is het plan). Vooral omdat het spel (behoorlijk) app-driven is, verhalend/veel voorlezen én Engelstalig. Ondanks dat, en de andere minpunten die ik tegenkom, heb ik er weer erg zin in.

Ook leuk dat ik Heat heb kunnen kopen, lijkt me een top spel voor verschillende spelersgroepen.
Ik denk niet dat ik mijn wederhelft ooit zover zal krijgen. Een solospeler ben ik (nog) niet. Dus dat soort verhalende games gaan (voorlopig) aan mij voorbij. Misschien als mijn zoontje wat ouder is dat we dat soort games samen kunnen spelen. ISS Vanguard lijkt me bijvoorbeeld best gaaf om te spelen.

Heat lijkt me ook leuk! Jammer dat hij erg lastig te krijgen is.

• HellPunk

Ik heb er wel naar gekeken toen dit soort tafels voor 't eerst verscheen - ik denk dat Geeknson zo 'n beetje de eersten waren. Ze stonden toen ook op Spiel en dat was echt wel kwijlen :). Ik heb daarna toch maar geïnvesteerd in een 'all-purpose'-tafel waarop de kinderen tegelijk ook konden knutselen en Lego bouwen, maar als die ooit vervangen moet worden zal ik wellicht wel de investering doen.

• GeorgeMichael
  • Niet online
Luuk84 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Ik denk niet dat ik mijn wederhelft ooit zover zal krijgen. Een solospeler ben ik (nog) niet. Dus dat soort verhalende games gaan (voorlopig) aan mij voorbij. Misschien als mijn zoontje wat ouder is dat we dat soort games samen kunnen spelen. ISS Vanguard lijkt me bijvoorbeeld best gaaf om te spelen.

Heat lijkt me ook leuk! Jammer dat hij erg lastig te krijgen is.
M’n vriendin weet ook nog niet dat we Destinies gaan spelen haha. Als ik een nieuw spel uitzoek/koop dan gaan we er, als het in huis is, altijd samen voor zitten. Ze doet dan altijd leuk mee en als het achteraf niet haar ding is dan is het jammer. Inmiddels komt dat niet meer voor omdat ik nu wel weet wat we leuk en niet leuk vinden, maar met Destinies is het nog spannend.

Het scheelt wel een boel dat het een heel simpel spel is verder (i.t.t. ISS Vanguard).

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 16:27
Ik zoek wat tips voor niet al te ervaren bordspellen spelers :-)

We spelen nu vaak Catan, Ticket to Ride, Puerto Rico en zoek eigenlijk iets een beetje in lijn met deze spellen (niet al te complexe strategie spellen).

Ik heb al wat gelezen maar er is zoveel keuze... Is er misschien een lijst met spellen in categorieen oid waar ik een leuk vervolgspel in kan vinden?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02
@Frostie
Vraag me niet precies hoe, maar je kunt kijken op BGG. Er zijn daar zoekmoeglijkheden en dan pak je filter strategy en en dan zwaarte max 2. Of zoeist

• ErikT738
  • Nu online
Frostie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:32:

We spelen nu vaak Catan, Ticket to Ride, Puerto Rico en zoek eigenlijk iets een beetje in lijn met deze spellen (niet al te complexe strategie spellen).

Ik heb al wat gelezen maar er is zoveel keuze... Is er misschien een lijst met spellen in categorieen oid waar ik een leuk vervolgspel in kan vinden?
Wil je echt spellen met weinig strategie? Of zoek je vooral spellen die je makkelijk op kan pakken zonder een dik regelboek te lezen?

In dat laatste geval zou je Splendor of Tiny Towns kunnen proberen. Die heb ik samen met mijn vrouw bij een vriend gespeeld dit weekend. De speluitleg nam vrij weinig tijd in beslag.

• Luuk84

De spellen die je noemt vallen niet allemaal onder de strategie noemer, maar ik denk dat je op zoek bent naar spellen waarbij je wel wat moet denken maar die toch lekker weg spelen en ook een strategisch element hebben? In dat geval: Cascadia, Carcassonne, Cacao en nu weet ik even geen bordspellen met een 'C' meer ;).
Wil je net wat complexer: wingspan (al hoewel dat best overzichtelijk is als je weet hoe het speelt).
Misschien niet helemaal in de lijn met wat je zoekt maar wel erg leuk om in te stappen: De zoektocht naar El Dorado.

[Voor 31% gewijzigd door Luuk84 op 10-01-2023 16:56]

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 16:27
ErikT738 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Wil je echt spellen met weinig strategie? Of zoek je vooral spellen die je makkelijk op kan pakken zonder een dik regelboek te lezen?

In dat laatste geval zou je Splendor of Tiny Towns kunnen proberen. Die heb ik samen met mijn vrouw bij een vriend gespeeld dit weekend. De speluitleg nam vrij weinig tijd in beslag.
Denk idd dat eerste niet eerst uren opzetten en dan pas spelen :-)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• HellPunk
Onlangs zag ik een filmpje over Backgammon (van Watch It Played) en ik was verrast hoe eenvoudig het spel eigenlijk in mekaar zit. Gisteren hebben we het dan voor het eerst gespeeld met een geprint bord en kristallen die ik nog had liggen van een AD&D-sessie (don't ask :) ).

Op het eerste zicht lijkt het heel erg op geluk gebaseerd: je rolt twee dobbelstenen en dan mag je stenen verplaatsen. Toch zit er ook wat strategie in. Zo moet je proberen om nooit een steen op z'n eentje te laten staan, want die kan geslagen worden. Het loont ook om zoveel posities aan jouw zijde van het bord bezet te houden met minstens twee stenen, want dan is het voor je tegenstander moeilijker om een geslagen steen terug in het spel te brengen.

Ondanks onze ervarenheid ging het spel ook heel vlot, na nog geen 15 minuten waren we klaar (al is het de bedoeling dat je tot een bepaald puntenaantal speelt). Straks maar eens even naar de kringloopwinkel om te kijken of ik daar voor bijna nop een echt bord kan vinden :)
Dan moet je zeker eens naar Akropolis kijken, dat is heet van de naald - zelfs zo heet dat het hier nog niet makkelijk te krijgen is, maar dat kan niet meer lang duren :)

Een echte klassieker is dan weer Alhambra, een van de eerste spellen die wij kochten en nog altijd geliefd.

Andere spellen die je eens zou kunnen checken zijn Juicy Fruits, Maui, London Bridge, My Farm Shop, Trekking Through History en natuurlijk mijn all-time favourite Sagrada.

[Voor 35% gewijzigd door HellPunk op 11-01-2023 09:24]

• GeorgeMichael
  • Niet online

Eerste potje Destinies zit er op en dat is goed bevallen. Leuk verhaal, lekker exploreren en looten.

Erg app-driven maar daar hebben we geen last van gehad. Ook wel lekker dat de administratie ons uit handen wordt genomen. Soms wel net wat te veel voorleeswerk en de miniaturen zijn erg klein en lijken allemaal op elkaar.

Helaas nog geen tijd gehad op Heat even te spelen.

• Lennnn

Er zijn er inderdaad zoveel. Five Tribes, Istanbul, Skye, Century reeks, Imperial Settlers, Arnak, Architects of west kingdom, Marco polo, Rajas of the Ganges, ...allemaal niet complex.

Wat zoek je naast strategie? Thema? Welke elementen vind je leuk? Geluk? Deck building? Interactie?

• ErikT738
  • Nu online
Deze week heb ik voor het eerst de deckbuilding game Challengers gespeeld. Qua flavor is het niet helemaal mijn spel, maar qua mechanics zit het wel leuk in elkaar. Wel is het jammer dat je eigenlijk altijd 1v1 speelt en dat de game geen "echte" multiplayer lijkt te hebben. Het spel werkt met een soort matchmaking waardoor je het enkel tegen één medespeler of het spel zelf op moet nemen (bij een oneven aantal).

Ook heb ik nog het Wizard dobbelspel gespeeld, maar wat een verschrikking was dat. Doe mij dan liever gewoon Yahtzee.

• MADG0BLIN
Ik heb laatst ook Challengers gespeeld, zeker een leuk concept, speelt vlot en zit goed in elkaar. Leuk ook dat het tot 8 spelers kan.

• HellPunk
De Kickstarters die er eigenlijk vorig jaar hadden moeten zijn beginnen nu zo stilaan binnen te druppelen. Gisteren heb ik van de stapel Pletrix geprobeerd, een roll & write met Tetris-thema. Niet erg vernieuwend, maar het blijft leuk om een hoop dobbelstenen door de dice tower te smijten en dan te gaan puzzelen met de vormpjes :).

Binnenkort is ook Tiwanaku er, daar ben ik wel erg benieuwd naar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En dan net als je je voorneemt om even niets te kopen komt er toch weer iets leuks in de aanbieding.
Dus van het weekend maar eens aan de slag gaan met Rise of the Fenris :P

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:35:
En dan net als je je voorneemt om even niets te kopen komt er toch weer iets leuks in de aanbieding.
Dus van het weekend maar eens aan de slag gaan met Rise of the Fenris :P
Dat ken ik :). Ik hoopte mijn eerste crowdfunder dit jaar wat uit te stellen, maar toen kwam ik gisteren de designer diary van Zoo Vadis tegen. Dit soort spel hebben we nog niet, dus dat wordt afhankelijk van de prijs een moeilijke beslissing.

Pagina: 1 ... 135 136 137 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee