Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 134 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb een computerbaan en ben een echte gamer. Echter de laatste tijd (ben inmiddels 44) heb ik na een dag wel zin in games, maar niet in de mood om weer actief achter een scherm bezig te zijn (naast wat RSI klachten in mn handen). Dat heeft me weer aan het boardgamen geslagen. De laatste weken heb ik aardig wat solo spellen aangeschaft: puur solo: Warp’s Edge (echt steengoed!), Under Falling Skies (ook goed, net onder Warp’s Edge) en spellen die je ook solo kan spelen zoals Everdell, Metrolijn en Star Wars Outer Rim. Stuk voor stuk echt leuke spellen.

Hoewel samen spelen leuker is, zo eens per kwartaal doe ik dat met mn vrienden (allen kinderen, dus tja), moet ik zeggen dat het me enorm verrast dat ik ook solo (eigenlijk net als computergames, maar het leek een soort drempeltje te zijn of zo) me zo prima kan vermaken. Toch probeer ik mensen aan de bordspelen te krijgen, maar is toch wat lastig. Maar eens zoeken of er een club (zoals hierboven, alleen niet specifiek 1 game) of vereniging in de buurt is of zo.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:31
De tweede campagne (reprint) van Oathsworn gaat ook als een malle.

https://www.kickstarter.c...g?ref=clipboard-prelaunch

Destijds getwijfeld om mee te doen, maar nu toch ingestapt. Wel getwijfeld om voor de base pledge te gaan, waarbij de karakters als mini komen, maar de monsters als standee. Uiteindelijk toch de core pledge gekozen, dus met monster-mini's.

Nog meer mensen die gebacked hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door JulesvH op 18-10-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
JulesvH schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:43:

Destijds getwijfeld om mee te doen, maar nu toch ingestapt. Wel getwijfeld om voor de base pledge te gaan, waarbij de karakters als mini komen, maar de monsters als standee. Uiteindelijk toch de core pledge gekozen, dus met monster-mini's.

Ik heb voor nu de 1 euro pledge gekozen, moet er nog even induiken welke ik ga nemen. Heb op Spiel een demo gehad van de maker, echt een hele toffe ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Wij hebben op Tabletop Simulator laatst Dice Throne gespeeld en vooral de coop versie (Dice Throne Adventures) spreekt ons erg aan. Nou is het probleem dat deze bij Roxley zelf uitverkocht is (in Europa) en ik verder niet echt een betaalbare winkel kan vinden die hem ook nog eens op voorraad heeft. Goedkoopste optie op BGG Market is E170 wat het dubbele is dat Roxley er zelf voor vraagt.

Kortom: Weet iemand hier nog een plek waar Dice Throne Adventures wel te koop is, of ben ik rijkelijk laat en zal ik moeten wachten op een reprint vanuit Roxley?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
BSTNjitRam schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:25:
Wij hebben op Tabletop Simulator laatst Dice Throne gespeeld en vooral de coop versie (Dice Throne Adventures) spreekt ons erg aan. Nou is het probleem dat deze bij Roxley zelf uitverkocht is (in Europa) en ik verder niet echt een betaalbare winkel kan vinden die hem ook nog eens op voorraad heeft. Goedkoopste optie op BGG Market is E170 wat het dubbele is dat Roxley er zelf voor vraagt.

Kortom: Weet iemand hier nog een plek waar Dice Throne Adventures wel te koop is, of ben ik rijkelijk laat en zal ik moeten wachten op een reprint vanuit Roxley?
Je zou Crowdfinder even een berichtje kunnen sturen wanneer ze weer voorraad krijgen. (Bij mijn weten zou dit binnenkort moeten zijn.)

Mocht hij binnenkort geen voorraad krijgen en je wilt hem heel graag hebben dan mag je mij een PM sturen. Heb er nog 1 in folie staan waar ik op korte termijn niet aan toe ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
JulesvH schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:43:

Hoe is het om deze solo te spelen denk je? Na Gloomhaven JOTL ben ik op zoek naar een nieuwe solo game met veel verhaal. Of misschien heb je een andere aanrader?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:31
Joach1m schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:06:
[...]

Hoe is het om deze solo te spelen denk je? Na Gloomhaven JOTL ben ik op zoek naar een nieuwe solo game met veel verhaal. Of misschien heb je een andere aanrader?
Als ik de reviews mag geloven is het zeer goed te doen. Je speelt altijd met 4 "Oathsworn", dus met 4 karakters. Echter je kunt je karakters op 2 manieren spelen. Op de normale manier met een hand vol kaarten en dus complexer, maar ook als "companion" met een paar basis acties die wel wat krachtiger zijn om een goede balans te houden. Je zou dus met 2 volledige karakters kunnen spelen en 2 companions, maar ook 4 volledig of 4 als companion.
Verder zijn de karakters ook snel uitwisselbaar. Dus als je toch een keer met iemand samen speelt of de karakters die je gespeeld hebt liggen je toch iets minder dan kun je ze de volgende pot ruilen.
Het verhaal wordt ook wel positief beoordeeld. Het blijkbaar wel iets lineair, maar goed geschreven en je kunt het vanuit t boek lezen of via de app laten voorlezen. Je kunt t verhaal ook overslaan en alleen de samenvatting krijgen zodat je sneller met de encounter kunt beginnen. Kortom veel mogelijkheden om het spel iets aan te passen aan je situatie en met veel lovende beoordelingen maakte mij wel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik ben me zo langzamerhand een beetje aan het orienteren om maar weer eens een nieuw spel te kopen.
De laatste tijd spelen we veel Ark Nova, maar ook hebben we veel Everdell en Meadow gespeeld.

Was zelf eens aan het kijken naar Dune Imperium of Viticulture.

Zijn er nog meer spellen die we hier aan de wensenlijst kunnen toevoegen?
We spelen voornamelijk met 2, maar kunnen er ook wel eens 4 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Swaxie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:05:
Ik ben me zo langzamerhand een beetje aan het orienteren om maar weer eens een nieuw spel te kopen.
De laatste tijd spelen we veel Ark Nova, maar ook hebben we veel Everdell en Meadow gespeeld.

Was zelf eens aan het kijken naar Dune Imperium of Viticulture.

Zijn er nog meer spellen die we hier aan de wensenlijst kunnen toevoegen?
We spelen voornamelijk met 2, maar kunnen er ook wel eens 4 zijn.
Ik kan Star Wars Outer Rim aanraden. Iedereen is met zn eigen spel/campagne bezig en is een ‘ race’. Wie het eerste 10 fame (victory points) heeft. Als je van Star Wars houdt, en bordspellen, een must ;). Tenzij je een NL handleiding wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
Mauz1978 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Ik kan Star Wars Outer Rim aanraden. Iedereen is met zn eigen spel/campagne bezig en is een ‘ race’. Wie het eerste 10 fame (victory points) heeft. Als je van Star Wars houdt, en bordspellen, een must ;). Tenzij je een NL handleiding wil.
Ik ben bang dat ik Star wars er bij mijn vrouw niet doorheen ga krijgen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik kan Dune Imperium erg aanraden, zeker met de uitbreiding. Fijn spel, maar het is wel wat abstract. Het thema komt niet echt naar voren. ik vind 'm desondanks beter dan bijvoorbeeld Lost Ruins of Arnak.

Verder kan ik vooral Spirit Island aanraden als jullie cooperatief ook leuk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:05
Ik heb op dit moment nog een stuk of vier campaign spellen die nog gespeeld moeten worden. Dus ik denk dat ik kan concluderen dat campagnes niet veel gespeeld worden in dit huis. Aangezien ik niet echt fan van solo bordspel spelen ben, ben al genoeg kluizenaar van mijzelf, laat ik Oathsworn maar even liggen. Zelfs al is de hype er wel, en zijn de reviewers allemaal razend enthousiast. :+

De Spirit Island: Nature Incarnate uitbreiding daarentegen komt er weer wel. De campaign page en hoe ze het met backerkit aanpakken is wat teleurstellend. Begrijp niet helemaal het 'achievement' systeem, en het verstoppen van de content achter hoeveelheid backers. Ook content niet gewoon dagelijks of periodiek spotlighten is nogal wazig. Denk dat ze hiermee hun fans niet een service doen, je moet echt zoeken hoe zaken als 'foils' in elkaar steken, en ook gebrek aan add-ons pakketjes van dit product voor de completionists is vervelend..

Geloof dat ze nu zo'n beetje halverwege eerste week daar wat aan gaan polijsten, maar toch raar als een bedrijf wat eerder kickstarters heeft gedaan toch wat basale fouten als deze maakt.

Maar goed, doelgroep is natuurlijk toch mensen die zaken als Jagged Earth ook hebben, dus dan heb je toch te maken met fanatiekelingen. Haha. 8)7 Spirit Island blijft toch echt mijn favoriete bordspel, zelfs al heb je wel wat mensen nodig die het niet erg vinden om een beetje uit de (Pandemic / Andor) comfort zone te treden met de complexiteit die ermee gebaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Zijn hier mensen eigenlijk lid van een bordspelvereniging of iets dergelijks?

[ Voor 6% gewijzigd door Mauz1978 op 21-10-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40
Mauz1978 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:19:
Ik heb een computerbaan en ben een echte gamer. Echter de laatste tijd (ben inmiddels 44) heb ik na een dag wel zin in games, maar niet in de mood om weer actief achter een scherm bezig te zijn (naast wat RSI klachten in mn handen). Dat heeft me weer aan het boardgamen geslagen. De laatste weken heb ik aardig wat solo spellen aangeschaft: puur solo: Warp’s Edge (echt steengoed!), Under Falling Skies (ook goed, net onder Warp’s Edge) en spellen die je ook solo kan spelen zoals Everdell, Metrolijn en Star Wars Outer Rim. Stuk voor stuk echt leuke spellen.

Hoewel samen spelen leuker is, zo eens per kwartaal doe ik dat met mn vrienden (allen kinderen, dus tja), moet ik zeggen dat het me enorm verrast dat ik ook solo (eigenlijk net als computergames, maar het leek een soort drempeltje te zijn of zo) me zo prima kan vermaken. Toch probeer ik mensen aan de bordspelen te krijgen, maar is toch wat lastig. Maar eens zoeken of er een club (zoals hierboven, alleen niet specifiek 1 game) of vereniging in de buurt is of zo.
Misschien dat ik het gemist heb, maar heb je aangegeven in welke regio je woont?

Ik woon zelf in de buurt van Nijmegen, weet dat er in de lokale spellenwinkel (Moenen & Marieken) spelavonden zijn. Vaak is dat ook een goede plek om wat na te vragen.

Verder speel ik regelmatig solo, heb ook Under Falling Skies en Warp’s Edge 😁

Andere aanraders wat mij betreft zijn Spirit Island en de grootmoeder van zware solo games, Mage Knight.
Beide ook niet solo te spelen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

smurfinmark schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Misschien dat ik het gemist heb, maar heb je aangegeven in welke regio je woont?

Ik woon zelf in de buurt van Nijmegen, weet dat er in de lokale spellenwinkel (Moenen & Marieken) spelavonden zijn. Vaak is dat ook een goede plek om wat na te vragen.

Verder speel ik regelmatig solo, heb ook Under Falling Skies en Warp’s Edge 😁

Andere aanraders wat mij betreft zijn Spirit Island en de grootmoeder van zware solo games, Mage Knight.
Beide ook niet solo te spelen trouwens.
Ah, Regio Den Haag ;)… In Delft zit spellenwinkel die het een en ander organiseert. Zal eens kijken of daar een wat vaste crew bijeenkomt. En gooeie tips wat betreft die solospellen. Ik ga ze eens opzoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Mauz1978 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:24:
[...]

Ah, Regio Den Haag ;)… In Delft zit spellenwinkel die het een en ander organiseert. Zal eens kijken of daar een wat vaste crew bijeenkomt. En gooeie tips wat betreft die solospellen. Ik ga ze eens opzoeken!
In de Torenstraat in Den Haag zit er ook een.

En in de korte Houtstraat

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mauz1978 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:24:
[...]

In Delft heb je ook Murphy’s heroes; een spellenvereniging. Ik neem mezelf al lange tijd voor om er eens te gaan kijken, maar het is er nog nooit van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
De laatste tijd weer wat nieuwe dingen gespeeld:

- de mistwood en newleaf uitbreidingen van Everdell zijn binnen. Tot nu toe alleen newleaf gespeeld. Voegt veel keuzemogelijkheden toe en de variatie aan nieuwe critters en structures maakt de replay value ook veel hoger!

- Summoner Wars (second edition). Gisteren een eerste potje gespeeld. Was bijzonder spannend tot het einde. Ik was bang dat de dice teveel randomness zouden introduceren, maar je kan daar prima omheen werken en ik merk dat het juist super spannende/leuke momenten toevoegt. Ik ben misschien ook een beetje euro-moe, waarbij je alles constant kan uitrekenen en je vaak volledig
Je eigen spel speelt zonder interactie.

- Spirit Island. Ik snap waarom dit spel zo hoog staat aangeschreven. Pas na de derde keer een potje gewonnen. Zoveel content in de base game dat ik voorlopig geen uitbreidingen nodig heb.

Daarnaast moet ik Ashes Reborn nog een eerste keer gaan spelen en komt als het goed is ook nog the war of the ring cardgame snel binnen. Wij komen de winter wel door :-)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

ToBe schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:38:
[...]

In Delft heb je ook Murphy’s heroes; een spellenvereniging. Ik neem mezelf al lange tijd voor om er eens te gaan kijken, maar het is er nog nooit van gekomen.
Dat ziet er wel leuk uit ja. Denk toch dat ik eens een intro avond of 2 ga meedoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mauz1978 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:57:
Zijn hier mensen eigenlijk lid van een bordspelvereniging of iets dergelijks?
2 zelfs :)
Zorgt ervoor dat ik elke vrijdag avond een spelletje kan beginnen :)
maar allebei in de omgeving eindhoven, dus daar heb je waarschijnlijk niet veel aan :0

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:27
heuveltje schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:15:
[...]

2 zelfs :)
Zorgt ervoor dat ik elke vrijdag avond een spelletje kan beginnen :)
maar allebei in de omgeving eindhoven, dus daar heb je waarschijnlijk niet veel aan :0
Wellicht mezelf ook eens even in zo’n club begeven, al tijden aan gedacht maar nog niet het stapje gemaakt. Ik heb een gezellige vriendengroep, maar veel verder dan een klaverjas of risk avond komen we niet. Thuis met m’n vrouw en moeder (oppasdagen) nog wel Pandemic Legacy op tafel gekregen maar ook daar houdt het dan wel op.

Deze week komt Sleeping Gods binnen, hier heb ik ze al paar weken op voorbereid: we gaan een keertje weer investeren in wat uitleg-tijd en dan go for it.

Long story short, ik ben sinds vorige week aan mijn eerste solo experience begonnen:
Jaws of the Lion met de koptelefoon op (Gloomhaven playlist & storytell app voor JOTL), dit was een veel betere ervaring dan gedacht! Al twee relaxte avonden spelletje gespeeld aan tafel.

Ik waardeer de zwaardere spellen zeker meer, dus toch maar zo’n spel club of groep opzoeken in Rotterdam(-Noord). Dan kan Gloomhaven ook weer eens verder gespeeld worden ;-)

Met mijn huidige vrienden en familie kring krijg ik dus prima een spel op tafel, maar zal nog zelf een stap moeten zetten om richting mijn eigen smaak meer te komen.

Longer story short, iemand met een gezellige spel-groep in Rotterdam?
Something voor de mijn bucketlist to do ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Het verraste mezelf ook, dat ik een spel kan uitpakken, opzetten en daar in m’n uppie aan tafel van kan genieten. Samen met mn vrienden een spelletje spelen is natuurlijk het allerleukste, maar 1 keer per 2-3 maanden is veel te weinig. Grappig dat meer mensen zo zitten.

Op 3 november is er in de Spellenwinkel in Delft (prachtige zaak trouwens!) een bordspelavond waar ik naar toe ga. Ze hebben meerdere van zulke avonden per maand, dus ik ben benieuwd. Murphy’s Heroes in Delft lijkt me ook super, alleen betaald parkeren staat me dan weer tegen.

Ik hoor veel van Gloomhaven, toch maar eens in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 17:16

Vagax

Hehe

Gloomhaven JotL heb ik vaak genoeg solo opgezet evenals Arkham Horror.

Bordspellen clubs / verenigingen klinken inderdaad wel leuk, ook maar eens naar kijken want heb ook genoeg bordspellen die natuurlijk leuker met vrienden zijn maar mijn groep haakt snel af als ik met iets nieuws kom wat ze niet al kennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Het is hier al vaker gezegd, voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Gloomhaven: probeer eerst Jaws of the Lion. Een stuk goedkoper, minder overweldigend en vrijwel dezelfde gameplay en ervaring. Als je daarna nog enthousiast bent kun je natuurlijk altijd Gloomhaven kopen/spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Dementii schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:41:
Het is hier al vaker gezegd, voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Gloomhaven: probeer eerst Jaws of the Lion. Een stuk goedkoper, minder overweldigend en vrijwel dezelfde gameplay en ervaring. Als je daarna nog enthousiast bent kun je natuurlijk altijd Gloomhaven kopen/spelen.
Goeie tip, ga ik zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
spellen zoals Eldritch Horror of Mansions of Madness lenen zich ook erg goed voor solo sessies.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knetic
  • Laatst online: 08:35
PaulBloem schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:40:
[...]

Longer story short, iemand met een gezellige spel-groep in Rotterdam?
Something voor de mijn bucketlist to do ;-)
In Capelle a/d IJssel heb je Spelgroep Phoenix. Kan je altijd een keer binnen lopen op de dinsdagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Dementii schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:41:
Indeed, heb van beide een stuk gespeeld en kan het zeker bevestigen.
Voor solo, en co-operatief met meerdere, werkt Jaws Of The Lion (JOTG) erg goed als startpunt.
Als een ieder het naar meer vind smaken, dan wordt Gloomhaven een stuk makkelijker op tafel gelegd gezien de setup en admin vanaf de start al ietsjes hoger ligt.
Vandaar dat ik dus nu zelf solo JOTL aan het doen bent. Wat sneller neer te zetten voor 1 scenario spelen.

Niet gek om gelijk van meerdere mensen te lezen dat er af en toe een gemis is aan metgezellen voor een wat zwaarder spelletje en die geregeld te spelen.

Ik lees graag mee hoe jullie daar mee aan de slag zijn gegaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Knetic schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

In Capelle a/d IJssel heb je Spelgroep Phoenix. Kan je altijd een keer binnen lopen op de dinsdagavond.
Thanks voor de tip.
Ben je daar zelf ook bekend?
Benieuwd of je daar dan ook met een vast clubje een bepaald campagne spel kan gaan spelen.

Ik kan uiteraard dat zelf ook even nagaan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knetic
  • Laatst online: 08:35
PaulBloem schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Thanks voor de tip.
Ben je daar zelf ook bekend?
Benieuwd of je daar dan ook met een vast clubje een bepaald campagne spel kan gaan spelen.

Ik kan uiteraard dat zelf ook even nagaan :-)
Zie PM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Neem eens een kijkje in de Top 200 list op BGG! https://boardgamegeek.com...-top-200-solo-games-1-200
Genoeg geweldige spellen die je solo kan spelen in de wereld van boardgames! :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
JulesvH schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:53:
[...]

Als ik de reviews mag geloven is het zeer goed te doen. Je speelt altijd met 4 "Oathsworn", dus met 4 karakters. Echter je kunt je karakters op 2 manieren spelen. Op de normale manier met een hand vol kaarten en dus complexer, maar ook als "companion" met een paar basis acties die wel wat krachtiger zijn om een goede balans te houden. Je zou dus met 2 volledige karakters kunnen spelen en 2 companions, maar ook 4 volledig of 4 als companion.
Verder zijn de karakters ook snel uitwisselbaar. Dus als je toch een keer met iemand samen speelt of de karakters die je gespeeld hebt liggen je toch iets minder dan kun je ze de volgende pot ruilen.
Het verhaal wordt ook wel positief beoordeeld. Het blijkbaar wel iets lineair, maar goed geschreven en je kunt het vanuit t boek lezen of via de app laten voorlezen. Je kunt t verhaal ook overslaan en alleen de samenvatting krijgen zodat je sneller met de encounter kunt beginnen. Kortom veel mogelijkheden om het spel iets aan te passen aan je situatie en met veel lovende beoordelingen maakte mij wel enthousiast.
Bedankt. Ik ben geïnteresseerd in het verhaal en de combat mechaniek lijkt me erg leuk. Ik ben uiteindelijk ook voor de core pledge gegaan. Nu afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Laatst online: 15:26

Mage Knight (regelmatig op MP op te pikken aangezien hij heavy en lang is) is Solo een absolute topper, zorg wel dat je de ruimte hebt en hem evt. kan laten liggen kan ook lang duren nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Oxigeon schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:10:
Hmmm... Ben zwaar aan het twijfelen om Ark Nova aan te schaffen. Dit bordspel moet ergens volgende week uitkomen in Nederland. Zijn er al die deze hebben gepreorderd?

Helaas vind ik op YT nog niet echt reviews
Zeer late reactie, maar ik heb Ark Nova nu 3 weken in huis. Echt een prachtig spel en erg leuk om te doen. Zeer tijdrovend. Onze eerste speelsessies duurde met 2 personen 4,5 en 3,5 uur. We spelen graag spellen als Wingspan, Everdell, Dominion. Ark Nova heeft wat van die games weg, maar is complexer, met veel meer mogelijkheden en tactieken om te spelen en te winnen. Ik kan je Ark Nova echt blind aanraden. Voordat we begonnen met spelen wat YT video's bekeken met uitleg en korte playthrough. Die zijn er ook in het Nederlands. Dergelijke YT instructies duren al gauw een uur, dus geeft wel aan dat het om een complexer bordspel gaat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 19:03
Hulleman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Zeer late reactie, maar ik heb Ark Nova nu 3 weken in huis. Echt een prachtig spel en erg leuk om te doen. Zeer tijdrovend. Onze eerste speelsessies duurde met 2 personen 4,5 en 3,5 uur. We spelen graag spellen als Wingspan, Everdell, Dominion. Ark Nova heeft wat van die games weg, maar is complexer, met veel meer mogelijkheden en tactieken om te spelen en te winnen. Ik kan je Ark Nova echt blind aanraden. Voordat we begonnen met spelen wat YT video's bekeken met uitleg en korte playthrough. Die zijn er ook in het Nederlands. Dergelijke YT instructies duren al gauw een uur, dus geeft wel aan dat het om een complexer bordspel gaat.
En hoe lang doe je er nu over? Na een aantal plays is dat hier drastisch naar beneden gegaan, nu vaak met 2 iets meer dan een uur en met 3 rond anderhalf uur. Vind het ook een erg leuk spel. Inmiddels tegen de 50 potten erop zitten inclusief solo. Dat is overigens ook erg leuk vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
MADG0BLIN schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

En hoe lang doe je er nu over? Na een aantal plays is dat hier drastisch naar beneden gegaan, nu vaak met 2 iets meer dan een uur en met 3 rond anderhalf uur. Vind het ook een erg leuk spel. Inmiddels tegen de 50 potten erop zitten inclusief solo. Dat is overigens ook erg leuk vind ik zelf.
Solo nog niet gespeeld. Ik heb het spel nog niet zo lang en we hebben het nu met z'n 2'en 3x gespeeld. Zijn nog niet onder de 3uur gekomen :+

We hebben het spel nog niet met 3 of 4 man gespeeld. Komt nog wel, maar even goed moment voor vinden en op tijd beginnen. Ik denk dat we er met 4 man, 2 personen die het spel niet kennen, er wel 5-6uur over gaan doen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MADG0BLIN schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

ik speel het regelmatig met zijn 2'en. En dan zitten we ruim onder de 2 uur.
Ik ben ook van mening dat dit 1 van de spellen is die ik eigenlijk alleen met 2 wil spelen.
De spel ervaring met 3 of meer verandert eigenlijk niet, alleen de tijd die er tussen beurten zit word veel langer ;)

Gisteren War Of the Ring, the card game gespeeld.
Nog niet helemaal overtuigd daarvan eerlijk gezegd, ik voel me te veel gebonden door welke kaarten ik getrokken heb. En er lijkt een ingebakken voordeel voor "the fellowship" te zijn, waarvan ik me afvraag of dat balanstechnisch klopt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Idem ark nova hier met zn 2'en rond de uur - 1,5 uur. Met 3 mensen gaan we al richting de 2 uur. Met z'n 4en ongeveer 3+ uur (maar 1 speler heeft AP...) Speel het liever met 2 á 3 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Een paar berichten terug hadden we het over solo games, en zoals gezegd recentelijk m’n eerste ervaring mee opgedaan (met JOTL).
Nu ik wat potjes verder ben, heb ik gelijk verder gekeken wat voor RPG-achtig solo spel ik daarna kan gaan doen. Zodoende kwam ik op Mage Knight. Heb gelijk op Youtube de Rick Royal playthrough volledig bekeken en het tikt zo goed als mogelijk alle boxen aan!

Met 1 openstaande vraag… voordat ik all-in ga..
- wat zijn jullie ervaringen qua verhaal-lijnen en campaigns?

Het mooie van JOTL en Gloomhaven is het verhaal dat zich steeds verder ontwikkelt. En dat de diverse potjes wel aan elkaar geconnect zitten.
Zit dit ook in Mage Knight? Of meer elke pot zo hoog mogelijk score halen?
Wellicht fanmade campaigns die erg goed zijn?

Speltechnisch klinkt Mage Knight helemaal top, hopelijk ook een episch verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
PaulBloem schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:48:
Een paar berichten terug hadden we het over solo games, en zoals gezegd recentelijk m’n eerste ervaring mee opgedaan (met JOTL).
Nu ik wat potjes verder ben, heb ik gelijk verder gekeken wat voor RPG-achtig solo spel ik daarna kan gaan doen. Zodoende kwam ik op Mage Knight. Heb gelijk op Youtube de Rick Royal playthrough volledig bekeken en het tikt zo goed als mogelijk alle boxen aan!

Het mooie van JOTL en Gloomhaven is het verhaal dat zich steeds verder ontwikkelt. En dat de diverse potjes wel aan elkaar geconnect zitten.

In Mage Knight zit niet echt een verhaal. Ja, er is een soort achtergrondverhaal maar het is geen doorlopende campaign zoals bij Gloomhaven. Het is overigens wel een super goede solo game! En mogelijk zijn er fan-made verhaallijnen op BGG te vinden, maar persoonlijk speel ik altijd de solo conquest zoals die in de rulebook staat en dan ben je elke keer bezig met het doel uiteindelijk de steden te kunnen verslaan.

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
DaMei schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

In Mage Knight zit niet echt een verhaal. Ja, er is een soort achtergrondverhaal maar het is geen doorlopende campaign zoals bij Gloomhaven. Het is overigens wel een super goede solo game! En mogelijk zijn er fan-made verhaallijnen op BGG te vinden, maar persoonlijk speel ik altijd de solo conquest zoals die in de rulebook staat en dan ben je elke keer bezig met het doel uiteindelijk de steden te kunnen verslaan.
Thanks voor de bevestiging, had inderdaad dit vermoeden.

Dan check ik eerst even de kwaliteit van een aantal fanmade campaigns (qua verhaal en opzet) aangezien dat voor mij een belangrijke is om diep in een spel te gaan.
Als er suggesties zijn op basis van ervaring qua fanmade stories, dan hoor ik ze hier graag . Zal zelf uiteraard ook even spitten.

En anders kan ik er ook nog voor kiezen om Gloomhaven na JOTL solo te doen.. (met me broer en zwager schiet niet echt op 😊)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Laatst online: 15:26

Mage Knight werkt aan de hand van Scenario's en deze zijn niet gelinkt, los van korte stukjes tekst per scenario is er dus ook geen campagne-achtige setting en of verhaallijn.

Mage Knight bied genoeg diepgang in 1 sessie, de manier waarop je je Knight ontwikkelt (nieuwe kaarten / skills en units) is iedere keer anders en staat wat mij betreft gelijk aan wat je in meerdere sessies GH (1 kaart p/level + evt. gear) voor elkaar krijgt. Vervolgens heb je na het behalen van een scenario de optie voor een volgend scenario of je score verbeteren.

Let wel op dat MK af en toe echt een optimalisatie puzzel is, dit is compleet anders dan het "vechten" in Gloomhaven. Maar als je Ricky Royal heb gekeken dan weet je aardig hoe het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Mvdbeld schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:46:
[...]

Mage Knight werkt aan de hand van Scenario's en deze zijn niet gelinkt, los van korte stukjes tekst per scenario is er dus ook geen campagne-achtige setting en of verhaallijn.

Mage Knight bied genoeg diepgang in 1 sessie, de manier waarop je je Knight ontwikkelt (nieuwe kaarten / skills en units) is iedere keer anders en staat wat mij betreft gelijk aan wat je in meerdere sessies GH (1 kaart p/level + evt. gear) voor elkaar krijgt. Vervolgens heb je na het behalen van een scenario de optie voor een volgend scenario of je score verbeteren.

Let wel op dat MK af en toe echt een optimalisatie puzzel is, dit is compleet anders dan het "vechten" in Gloomhaven. Maar als je Ricky Royal heb gekeken dan weet je aardig hoe het speelt.
Helder, thanks. Dat geeft wel een goede vergelijking aan (qua GH vs MK) en qua samenvatting van wat ik al had gelezen.

Qua spelverloop, mogelijkheden, deckbuilding, etc. lijkt het me zeker mooi spel. Inderdaad beter als solo als het zo’n ‘optimalisatie’ game is.
Na alles wat ik er over lees en gezien heb, wellicht een gaaf spel om tussendoor af en toe op tafel te leggen gezien de single scenario approach… zit een prijskaartje aan, dus even mijn impuls gedrag even rust geven 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:44
Mageknight is echt een geweldig spel, mits je de complexiteit en leercurve ziet zitten. Mijn 1e potje was met 4 spelers, die downtime hoef ik nooit meer mee te maken, liever 2 dan :)

Solo gamen doe ik niet aan, met een beetje moeite zijn er altijd wel spelers te vinden. Maar zowel Gloomhaven als MG lijken me geschikt.

Tip om Mageknight uit te proberen: de TableTop simulator versie is prima en gratis!

Wat vrienden van me spelen samen Gloomhaven digitaal, schijnt ook heel goed te werken. (de app bedoel ik dan, via TTS kan ook)

[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 28-10-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87

Niet 'RPG-achtig" maar wel al vier jaar op rij gekozen op BGG als beste solo spel.: Spirit Island

linkje: https://boardgamegeek.com...-top-200-solo-games-1-200

Spel is inderdaad geweldig solo. Ik speel zelf solo two handed (2 spirits tegelijk), precies mijn sweetspot met plezier en moeilijkheid. Maar het is zo customisable, spel is nooit hetzelfde dat maakt het zo goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Odysseus87 op 29-10-2022 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Odysseus87 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Niet 'RPG-achtig" maar wel al vier jaar op rij gekozen op BGG als beste solo spel.: Spirit Island

linkje: https://boardgamegeek.com...-top-200-solo-games-1-200

Spel is inderdaad geweldig solo. Ik speel zelf solo two handed (2 spirits tegelijk), precies mijn sweetspot met plezier en moeilijkheid. Maar het is zo customisable, spel is nooit hetzelfde dat maakt het zo goed.
Inderdaad al paar keer bekeken qua reviews and playthroughs, not sure if my cup of tea.

Heb gisteren Sleeping Gods (NL versie) binnengekregen.
Als m’n vrouw en moeder het niets vinden voor onze maandagavond spelavond, dan heb ik alvast mijn volgende solo game op de plank liggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
PaulBloem schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:45:
[...]

Inderdaad al paar keer bekeken qua reviews and playthroughs, not sure if my cup of tea.

Heb gisteren Sleeping Gods (NL versie) binnengekregen.
Als m’n vrouw en moeder het niets vinden voor onze maandagavond spelavond, dan heb ik alvast mijn volgende solo game op de plank liggen ;-)
Waar twijfel je aan? Heb zelf het spel met de tot nu toe verschenen expansions, misschien kan ik wat extra info geven? Maar als je een volledige playthrough heb gezien en het is niks, dan zal het wel niks zijn indd ;)

Je emoties gaan altijd alle kanten op in het spel. In het begin nog redelijk chill, na 2-3 ronden begin je al te stressen. Na 4-5 rondes zie je het niet meer zitten en denk je: "hoe moet ik dit ooit nog winnen?!". Maar dan is je spirit ook wel redelijk sterk en kan je het tij keren door een paar rete zieke combos en er proberen een win uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Wil Dune: Imperium eindelijk eens gaan aanschaffen. Loont het om nog 2-3 weekjes te wachten voor black friday aanbiedingen? Heb er eigenlijk nooit op gelet of er dan ook bordspel aanbiedingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Goede keuze :P
Heb er vorig jaar naar gekeken, en toen waren er vooral oude en "mindere" bordspellen in de aanbieding.
Dus ik verwacht er niet veel van, maar dat is koffie dik kijken.

Dus hoeveel probeel voor jouw is 3 weken wachten vs mogelijk 10 euro minder betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Odysseus87 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Waar twijfel je aan? Heb zelf het spel met de tot nu toe verschenen expansions, misschien kan ik wat extra info geven? Maar als je een volledige playthrough heb gezien en het is niks, dan zal het wel niks zijn indd ;)

Je emoties gaan altijd alle kanten op in het spel. In het begin nog redelijk chill, na 2-3 ronden begin je al te stressen. Na 4-5 rondes zie je het niet meer zitten en denk je: "hoe moet ik dit ooit nog winnen?!". Maar dan is je spirit ook wel redelijk sterk en kan je het tij keren door een paar rete zieke combos en er proberen een win uit te halen.
Ik zoek meer een legacy aspect bij een spel, dus dat mijn avonden aan het spel me steeds iets verder brengen. Zeker gezien ik het solo zal spelen, lijkt het me heerlijk om helemaal in een spel te duiken wat een geruime tijd mag duren. Vandaar dat ik ook meer neig naar Sleeping Gods, JOTL, Gloomhaven, etc.

Als ik wat meer 'board'-vrienden had, dan had ik deze zeker een kans gegeven om dat het dan een mooie uitdaging is om gezaamlijk te overwinnen.... en voor het gene wat je ook hier boven aangeeft. Maar goed.. met mijn kring zit ik meer aan de Ticket to Ride, Flamme Rouge, Dixit oftewel alles onder de 2-complexity rating. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:05
BSTNjitRam schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:25:

Ik ben op dezelfde zoektocht, heb al seizoen 2 en Marvel, maar kan geen adventures vinden. Heb jij wat kunnen vinden uiteindelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
PaulBloem schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

Ik zoek meer een legacy aspect bij een spel, dus dat mijn avonden aan het spel me steeds iets verder brengen. Zeker gezien ik het solo zal spelen, lijkt het me heerlijk om helemaal in een spel te duiken wat een geruime tijd mag duren. Vandaar dat ik ook meer neig naar Sleeping Gods, JOTL, Gloomhaven, etc.

Als ik wat meer 'board'-vrienden had, dan had ik deze zeker een kans gegeven om dat het dan een mooie uitdaging is om gezaamlijk te overwinnen.... en voor het gene wat je ook hier boven aangeeft. Maar goed.. met mijn kring zit ik meer aan de Ticket to Ride, Flamme Rouge, Dixit oftewel alles onder de 2-complexity rating. :-)
Ja dan is spirit island indd niet wat je zoekt. Die andere games zeker wel. Wellicht kun je ene grijs keytje vinden voor gloomhaven op steam of epic game store. Is een erg goede digitale versie van het spel en kan je beetje gevoel voor het spel krijgen, kijken of het wat voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 21:08
DaWayne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Ik ben op dezelfde zoektocht, heb al seizoen 2 en Marvel, maar kan geen adventures vinden. Heb jij wat kunnen vinden uiteindelijk?
Ik heb op aanraden van @Cannoli een bericht gestuurd aan Crowdfinder. Zij gaven aan te verwachten dat hij begin volgend jaar weer leverbaar zou moeten zijn. Je zou Cannoli kunnen vragen, hij had al zijn versie aangeboden te verkopen omdat hij er niet aan toe kwam. Zelf hebben we besloten voorlopig niet op de Dice Throne trein te stappen omdat het wel erg veel geld wordt als je de coop versie wil spelen en nog niets hebt (100 + verzenden voor een Season 2 box en 115 + verzenden voor de Kickstarter promo versie van Adventures)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:30
Zojuist de Wingspan Nesting box besteld, in de EU pre-order. Nog een paar weken en dan kan ik eindelijk alle content netjes in een enkele (grote) doos kwijt.

Wel is het zo dat ik alles in het NL’s heb en met deze eerste lichting Nesting Boxes komt Asia mee in het Engels. Die gaat dan dus de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 16-09 11:03
Valderrama schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:00:
Zojuist de Wingspan Nesting box besteld, in de EU pre-order. Nog een paar weken en dan kan ik eindelijk alle content netjes in een enkele (grote) doos kwijt.

Wel is het zo dat ik alles in het NL’s heb en met deze eerste lichting Nesting Boxes komt Asia mee in het Engels. Die gaat dan dus de verkoop in.
Ik was nog aan het twijfelen over de Nesting Box of over een losse third party-oplossing die ik in de doos van het basisspel kan gebruiken. Towerrex heeft er een hele mooie, maar die kost even veel als de Nesting Box :o . Bovendien maken die oplossingen allemaal geen gebruik van de meegeleverde kaartentrays. Zo sparen ze natuurlijk veel ruimte uit, maar ik wil die trays toch liefst houden. Het zal dus wel de Nesting Box worden, dan heb ik meteen ook de uitbreiding erbij en moet ik daar ook niet op wachten...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
BSTNjitRam schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Ik heb op aanraden van @Cannoli een bericht gestuurd aan Crowdfinder. Zij gaven aan te verwachten dat hij begin volgend jaar weer leverbaar zou moeten zijn. Je zou Cannoli kunnen vragen, hij had al zijn versie aangeboden te verkopen omdat hij er niet aan toe kwam. Zelf hebben we besloten voorlopig niet op de Dice Throne trein te stappen omdat het wel erg veel geld wordt als je de coop versie wil spelen en nog niets hebt (100 + verzenden voor een Season 2 box en 115 + verzenden voor de Kickstarter promo versie van Adventures)
Ik heb hier season one box liggen 1 keer gespeeld als je geïnteresseerd bent mag je deze altijd overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:06
MADG0BLIN schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:37:
[...]

Vandaag volgens mij. Kreeg net een app van thuis. ;)

Van het weekend eens proberen te spelen.
En gespeeld ondertussen? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 20:51
Gisteren met mijn vrouw en vrienden naar speltakel geweest in Utrecht.
Best wel wat spellen meegenomen en geprobeerd. Sommige leuk voor een keer (geprobeerd) en andere gekocht vanwege dat ze langdurig voor ons gevoel leuk zijn.

Kwamen nog Hero quest tegen a 135 euro, maar die goed ik daar niet te kopen, kan hem voor 109 vinden. Maar twijfel, heb ook het D&D bordspel nog.

We hebben:
Exploding minions voor onze dochter. Yup, exploding kittens, maar dan minions.
Gasha, ook erg leuk, soort grijpautomaat kaartspel.
Zinga, stress bingo. Vond ik zelf niet zo leuk, maar goed. :P
Ticket to Ride Europe. Hebben een Amerika versie gespeeld, maar lettertype is totaal niet lekker leesbaar.
Bandido en Bandida. Gespeeld bij vrienden en hier meegenomen.
Kwatro in een klein blikje. Hebben meer spellen in blikjes liggen voor onderweg of als je moet wachten in een restaurant. Beter dan met je telefoon zitten.
En de blikjes van Claim om te proberen en ook een Claim 2. Leek ons leuk en wellicht de grote variant ook eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend hebben we Maui uitgeprobeerd. Ik las vooraf her en der wat negatieve verhalen, maar wij vonden het best een prettig spel.

In Maui probeer je op je strand een keten te maken van badhanddoeken (theme matters! :P ). Elk handdoekje bestaat uit drie kleuren en als je die kleuren kan matchen ga je vooruit op het scorespoor van die kleur. Hoe dichter je de handdoek bij de oceaan of bij de strandbar legt, hoe meer punten je krijgt. Tegelijk probeer je ook de bonusvelden op je strand te bedekken, want die leveren parels en bonusfiches op en die zijn dan ook weer punten waard.

Hoewel Maui op BGG een iets hogere complexity rating heeft dan Azul vind ik hem zelf een stuk eenvoudiger. De 'beslissingsruimte' is redelijk klein waardoor het moeilijk is voor een speler om helemaal weg te lopen, de eindscores lagen telkens heel dicht bij elkaar. De volgende keer spelen we zeker ook eens de variant waarbij je strafpuntvelden hebt in plaats van bonusvelden - die moet je dan natuurlijk net vermijden.
BSTNjitRam schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:26:
[...]
Zelf hebben we besloten voorlopig niet op de Dice Throne trein te stappen omdat het wel erg veel geld wordt als je de coop versie wil spelen en nog niets hebt (100 + verzenden voor een Season 2 box en 115 + verzenden voor de Kickstarter promo versie van Adventures)
Ik heb dit weekend toevallig bij een vriend ook Dice Throne gespeeld en ik vraag me nu af waarom dit spel tot nu toe niet op mijn radar gekomen is. Hij speelde met de Gunslinger, de naam van mijn karakter ben ik even vergeten, het was een soort professor die healing en nano bots kon maken. Het ging eerst gelijk op, tot ik een paar zware klappen kreeg. Gelukkig wist ik door mijn healing bot nog net op de been te blijven en kon ik net voldoende damage te doen om te winnen.

Dolle pret dus en ik zal al bijna klaar om te bestellen, zeker toen ik zag dat er ook een solo mode is. Mijn vriend waarschuwde me toen echter al voor de prijzen en hij bleek niet gelogen te hebben. Ook maar even afwachten dus, volgens hem zou Roxley nog wel eens een Kickstarter doen...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Ok. Spelspektakel ios net geweest, dus mogelijk hier bezoekers.

Ik ga over 2 weken naar Spel. Tips van zaken die ik moet proberen?

Speel hier thuis oa
- de betere escape rooms, dus geen exit of zoites
- 7th continent, clank, dixit, sagrada, descent, journeys middle earth, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
HellPunk schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:11:

...., zeker toen ik zag dat er ook een solo mode is. ....
Oh? Heb je daar meer info over? Ik weet niet beter dan dat dit 1vs1 is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Ook wij (ik, mijn vriendin, zwager en schoonzus met de twee oudste kinderen en drie goede vrienden) zijn dit weekend (zondag) naar Spellenspektakel geweest. Ondanks dat het behoorlijk druk was, toch nog her en der aan kunnen schuiven om wat te proberen, Een kleine selectie:

- King of Monster Island. King of Tokyo, maar dan wat uitgebreider en een variant waarin je co-op speelt. Erg leuk en er zitten leuke handigheidjes in verwerkt. Voor de kenners van KoT: Het boss-monster waar je (gezamenlijk) tegen vecht, kan de behaalde overwinningspunten gebruiken om zijn eigen vaardigheden en aanvallen te versterken, maar dat kunnen de spelers zelf ook. Na een korte introductie en even aftasten hoe een ronde precies verloopt, heb je het zo te pakken en dat resulteerde er in dat er in onze groep twee dozen van mee zijn gegaan.

- Bitoku. Gaaf thema, maar wel heel veel regels, opties en mogelijke acties (teveel om hier nu uit mijn hoofd uit te kunnen leggen, eerlijk gezegd - excuses). Ik geloof absoluut dat het een fantastisch spel is (en stiekem ook wel één die bij onze collectie zou aansluiten), maar zo'n spel is op een beurs verdomd moeilijk om goed uit te leggen én een goed beeld van het spel te krijgen. Helaas haakte mijn vriendin al snel af, dus die is het niet geworden...

- Orichalcum. Deze was verrassend simpel en leuk. Elke beurt pak je een kaar met tegels uit een markt. Sommige kaarten kosten je iets, andere zijn gratis. De kaart geeft je een actie, waarmee je gebouwen neer kunt zetten, monsters kunt bevechten of inkomsten kunt krijgen. De tegels die er bij horen, plaats je op je eigen kaart. Leg je drie tegels van dezelfde soort tegen elkaar, dan win je een Titan, die je ook weer bepaalde bonussen kan geven. Maar de Titans zijn niet bepaald loyaal: Zodra een andere speler minimaal drie dezelfde tegels tegen elkaar legt, lopen ze over en ben je ze kwijt. Doel is om medailles te winnen en de eerste die er vijf heeft (en Titans tellen daarbij ook mee), wint het spel.

Verder was het, eigenlijk zoals verwacht, erg druk bij de tafels met de winnaars van de Nederlandse Spellenprijzen. Ark Nova hebben we dan ook niet gespeeld (ruim een uur wachttijd en dat vonden we gewoon teveel), maar die hebben we wel, soort van op de gok, meegenomen (met een pack met nieuwe kaarten). De beschrijving van het spel en wat we er wél van gezien hebben, deden ons vermoeden dat het bijzonder goed aansluit bij onze interesses! Libertalia had ik graag ook even willen proberen, maar dat was hetzelfde verhaal: te lange wachttijd. Verder hebben we nog wat promo's voor King of Tokyo opgepikt, Machi Koro 2 met een pakje promo's en Het Verlaten Station (voornamelijk omdat we de twee voorgangers ook hebben en de prijs met 15 euro nu wel heel erg interessant was). Tot slot nog twee spellen voor onze kinderen gehaald (Triominos Kids en My First Rummikub) op het tweedehandsplein.

Na afloop geheel volgens traditie, doorgereden naar Woudenberg om daar met z'n allen de dag af te sluiten met een goede steak. Het was absoluut een geslaagde dag, maar ik moet het toch vragen:

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om op één dag toch alles te spelen dat je graag zou willen, tijdens zo'n beurs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:39
Ik ben afgelopen weekend ook voor het eerst naar het Spellenspektakel geweest. Omdat het erg druk was en we ook een kind van zes bij ons hadden heb ik maar bar weinig spellen kunnen spelen die ik zelf interessant vond. Wel heb ik stiekem erg genoten van de Gravitrax tafel en het Gravitrax puzzel spel, al zijn beiden nauwelijks bordspellen te noemen.
Smuey schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:21:
Tot slot nog twee spellen voor onze kinderen gehaald (Triominos Kids en My First Rummikub) op het tweedehandsplein.
Ik heb een paar keer overwogen om in de rij te gaan staan maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan. Eigenlijk vond ik het (zonder referentiekader van andere jaren) echt bizar druk op de beurs.
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om op één dag toch alles te spelen dat je graag zou willen, tijdens zo'n beurs?
Niet dus :P
Arunia schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:02:
Kwamen nog Hero quest tegen a 135 euro, maar die goed ik daar niet te kopen, kan hem voor 109 vinden. Maar twijfel, heb ook het D&D bordspel nog.
Eerlijk gezegd ben ik geen fan van de nieuwe Heroquest. Als ik het goed begrijp hebben ze alle gedateerde mechanics overgenomen uit het originele spel maar hebben ze qua grafisch design de plank volledig misgeslagen. Voor onder de honderd euro kan je ook gewoon het origineel uit de jaren tachtig in goede staat vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door ErikT738 op 07-11-2022 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dementii schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:57:
[...]
De solo mode zit in Dice Throne Adventures :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik heb wel altijd een paar titels in het achterhoofd, maar wij spelen gewoon wat beschikbaar is. En goed je momenten kiezen: rond het middaguur en een uur voor de beurs sluit heb je meestal meer gelegenheid. Maar als het oerdruk is zoals blijkbaar dit weekend het geval was gaat die ballon helaas ook niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Afgelopen vrijdag voor de tweede keer Starship Captains gespeeld. In dit spel van CGE is iedereen de kapitein van z'n eigen ruimteschip en vlieg je rond om missies uit te voeren en piraten te bevechten. Daarnaast kun je je schip upgraden en meer crew verzamelen.

In het spel kies je acties afhankelijk van de beschikbare crew, die in vier kleuren komt: rood, geel, blauw (ensigns) en grijs (cadets). Elke kleur staat voor een bepaald soort actie. Rood is bewegen, geel is schieten en blauw is schepen upgraden. Grijs kan alleen schade repareren, maar de andere kleuren kunnen daar ook voor gebruikt worden. Daarnaast kun je soms ook nog een android verdienen, die je alleen kunt gebruiken voor missies.

Als je kiest voor een actie, dan selecteeer je een van je crewmembers en doet de bijbehorende actie. Sommige ship upgrades hebben ook een kleur en geven dus extra opties om je crewmembers op in te zetten. Als je de actie hebt uitgevoerd, gaat de crewmember in een wachtrij en komt dan pas weer in de volgende ronde terug (afgezien van de laatste drie in de rij).

Zoals gezegd, met rode ensigns kun je bewegen. De basisactie is twee stappen. Kom je hiermee voorbij een piraat, dan krijg je een schade. Schade gaat in je cargohold, waar je 8 plekken hebt. Kom je als eerste bij een missie, dan wordt deze voor je gereserveerd zodat je deze de volgende beurt kunt volbrengen.

Met gele ensigns kun je de piraten aanvallen. Ook dan krijg je een schade, maar je krijgt ook een bonus. Deze bestaat uit een android of een artifact en medaille. De androids kun je één keer inzetten bij een missie. Artifacts hebben twee kleuren (geel/blauw, geel/rood, blauw/rood). Als je twee artifacts hebt met dezelfde kleur (bijv. geel/rood en rood/blauw) dan kun je die actie (in het voorbeeld rood) uitvoeren zonder een crewmember te gebruiken.
Met één medaille kun je een ensign inwisselen voor een andere kleur, een cadet (grijs) inwisselen voor een ensign (kleur). Met drie medailles kun je een ensign upgraden naar commander. Met een commander kun je een actie twee keer doen, of je kunt een ensign van dezelfde kleur uit de wachtrij halen, zodat je er een volgende actie mee kunt doen.

Met blauwe ensigns kun je ten slotte nieuwe tech upgrades installeren. Je kunt maximaal zes tech upgrades kopen, maar vier slots zijn bezet door damage aan het begin van het spel, dus je begint met twee vrije plekken. De tech upgrades hebben soms een gekleurde rand en gelden dan als extra optie voor je ensigns/commanders van die kleur. De andere upgrades hebben een doorlopend effect (bijv. korting bij het upgraden naar commanders). Daarnaast hebben de kaarten aan de rand 1 of meerdere symbolen staan. Als je die symbolen matcht met het naastgelegen slot op je tech bordje, dan krijg je een eenmalige bonus (een move, een medaille of een repair actie). Eenmaal geplaatste kaarten mag je in principe niet overbouwen, maar er zijn wel upgrades of missies die je die mogelijkheid wel geven.
Er zijn ook tech upgrades die punten geven aan het eind van het spel, maar daar zijn er maar drie van beschikbaar in het spel.

Als je je beurt begint bij een missiekaart, dan kun je ook proberen om de missie te doen. Je moet dan 1, 2 of 3 crewmembers beschikbaar hebben, zodat je alle delen van de missie kunt doen. Elk deel komt overeen met een kleur, maar je hoeft niet per se te matchen om de missie te halen. Als je wel een match maakt, levert het een bonus op (soms ten koste van een schade). Gebruikte crewmembers sluiten ook aan in de wachtrij voor de volgende beurt. Verder leveren missies altijd punten aan het eind van het spel op.

Nadat je de missie hebt afgerond, komt er een nieuwe missie bij op de kaart. De plek hiervan wijzigt echter iedere keer, want er liggen tokens met 1 t/m 6 op de kaart. Als er een missie klaar is, wordt het hoogste getal op de plek van de missie gelegd, waarna je op de vrijgekomen plek een nieuwe missie legt. Als het token met nummer 1 wordt verplaatst, komen er ook nog nieuwe piraten bij.

Je mag ook altijd passen, maar als je past mag je ook niet meer meedoen die ronde. Aan het begin van elke ronde krijg je een bonus (een medaille of een nieuwe cadet).

Het spel duurt vier ronden, waarna de punten geteld worden. Je krijg punten voor volbrachte missies, voor eindscore tech upgrades, voor piraten/androids/commanders die je nog hebt aan 't eind van het spel, en voor medailles en artifacts. Daarnaast is alle schade in je cargo hold een punt aftrek (schade op je tech bordje telt niet mee).

Qua grafisch design is het spel een spoof van Star Trek. De spelersbordjes hebben de vorm van de Enterprise, de crewmember outfits lijken op de Star Trek outfits, etc. Het doet een beetje denken aan de Star Trek animatieserie Lower Decks, maar dan zonder de officiële Star Trek rechten.

Met vier spelers heb je ongeveer 1,5 uur nodig om het spel uit te spelen.

Het is een niet al te complex spel en als je een beetje een Star Trek nerd bent, is het thema zeker aardig. Het mechanisme van poppetjes dat beschikbaar is, is mechanisch leuk gedaan (het spelersbord is dubbeldik, met een sleuf waar de poppetjes mooi doorheen geschoven kunnen worden). Zeker in mijn groep, waar mensen een voorkeur hebben voor de complexere spellen, is het leuke afwisseling voor als je een keer iets minder hard je hersenen wil laten kraken.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Wij spelen maar 1 of 2 rondes van een spel. Als het pakt is het een goed spel, zo niet, niks gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
maartend schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:57:
[...]

Wij spelen maar 1 of 2 rondes van een spel. Als het pakt is het een goed spel, zo niet, niks gemist
Ik denk dat je bij de meeste stands ook niet anders kunt, Tenminste, meestal krijg je na hooguit drie rondes te horen dat de demo op dat moment over is. En dat is natuurlijk ook geen probleem, omdat je op dat punt inderdaad wel voldoende van een spel hebt kunnen zien om te weten of het klikt of niet. Ik vind het op zo'n dag alleen zo ontzettend zonde om gewoon een uur of meer in de rij te staan om een titel die je graag zou willen proberen uit te kunnen testen... Er is nogal wat te zien op zo'n dag.

Vraagje voor degenen die op zaterdag zijn geweest: Was het toen ook zo druk dat er lange wachttijden ontstonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 20:51
Smuey schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat je bij de meeste stands ook niet anders kunt, Tenminste, meestal krijg je na hooguit drie rondes te horen dat de demo op dat moment over is. En dat is natuurlijk ook geen probleem, omdat je op dat punt inderdaad wel voldoende van een spel hebt kunnen zien om te weten of het klikt of niet. Ik vind het op zo'n dag alleen zo ontzettend zonde om gewoon een uur of meer in de rij te staan om een titel die je graag zou willen proberen uit te kunnen testen... Er is nogal wat te zien op zo'n dag.

Vraagje voor degenen die op zaterdag zijn geweest: Was het toen ook zo druk dat er lange wachttijden ontstonden?
Het was druk, maar echt wachttijden hebben we niet gehad. Anders als er geen tafel vrij was, gingen we gewoon door naar wat anders en kwamen later terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Dementii schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:57:
[...]

Er is een fan made solo-variant op bgg waar ik wat enthousiaste reacties over gezien heb. Ik heb hem zelf (nog) niet gespeeld, maar die zou je eens kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
HellPunk schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:11:
Dolle pret dus en ik zal al bijna klaar om te bestellen, zeker toen ik zag dat er ook een solo mode is. Mijn vriend waarschuwde me toen echter al voor de prijzen en hij bleek niet gelogen te hebben. Ook maar even afwachten dus, volgens hem zou Roxley nog wel eens een Kickstarter doen...
Roxley is momenteel bezig met het leveren van de Dice Throne 'Santa vs. Krampus' kickstarter. Ik verwacht de komende maanden geen nieuwe DT kickstarter van ze. En tussen het starten van een kickstarter en de daadwerkelijke levering zit ook minstens een paar maanden. Mocht je dus op een nieuwe kickstarter gaan wachten dan wordt het pas 2e helft volgend jaar dat je het in huis hebt.

Qua prijzen vallen de kickstarters ook best tegen. Door de relatief hoge verzendkosten scheelt het vaak weinig/niets t.o.v. retail. Je moet het vooral doen voor de extra's.

Battle Chests en DTA kun je trouwens ook bij Crowdfinder.be aanschaffen (mits voorradig). Scheelt iets t.o.v. bestellen bij Roxley zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Cannoli op 07-11-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Nog even over inserts voor Wingspan: ik vond 160 euro toch net iets te gortig voor de Nesting Box, dus ben ik op zoek gegaan naar een 3D-printable insert. Ik zie nu echter door de bomen het bos niet meer: er zijn zoveel mogelijkheden en het is niet altijd even duidelijk wat er precies in de insert past. Dus wie heeft de gouden link naar een goeie insert die ook de uitbreidingen kan herbergen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56
maartend schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:36:
....
- de betere escape rooms, dus geen exit of zoites
....
Wat zijn volgens jou de betere escape rooms? Wij vermaken ons altijd prima met de exit spellen, maar wil ook wel eens wat anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
HellPunk schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:31:
Nog even over inserts voor Wingspan: ik vond 160 euro toch net iets te gortig voor de Nesting Box, dus ben ik op zoek gegaan naar een 3D-printable insert. Ik zie nu echter door de bomen het bos niet meer: er zijn zoveel mogelijkheden en het is niet altijd even duidelijk wat er precies in de insert past. Dus wie heeft de gouden link naar een goeie insert die ook de uitbreidingen kan herbergen? ;)
die van Folded Space van een paar euro kan de base game en de eerste twee uitbreidingingen bevatten waarbij je wel de oude borden (indien je Oceanië gebruikt) er dan niet meer bijpassen.

Voor toekomstige uitbreidingen zie ik dan wel hoe we het gaan oplossen.

https://www.foldedspace.net/store/wingspan-v2/

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-11-2022 16:44 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40
Smuey schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:02:
[...]

Ik ben op zaterdag geweest, toen was het ook druk.

Heb uiteindelijk Arkham the cardgame geprobeerd, Starfinder, en een miniaturen spel waarvan ik de naam vergeten ben. Eigenlijk aangeschoven waar plek was.

Dit vond ik toch wel jammer, samen met het feit dat er naar mijn smaak weinig leuke aanbiedingen waren, het meeste werd echt voor full price verkocht, bij de wat interessantere handelaren was het dringen geblazen.

Al met al een leuke dag gehad omdat ik het leuk vind om me een dag in spellen onder te dompelen, maar vond het eerlijk gezegd niet heel bijzonder, met name door de drukte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Afgelopen weekend gestart met ISS Vanguard. Moet zeggen dat ik het tot nog toe cool vind, geeft me precies de Star Trek/Mass Effect ervaring waar ik op hoopte. De tutorial missie alleen al duurde 3 uur, dus dat ism veelbelovend...

Daarnaast Everdell onlangs voor het eerst gedaan, de Complete Collection is binnen. Huge doos. Maar wat een leuk spel is dat! Voor mij de beste worker placement die ik gespeeld heb.

Verder heb ik een aantal Kickstarters nog in de 'ongespeeld' stapel liggen:
- Forest of radgost
- Call to Adventure: Epic Origins (plus origineel)
- Northgard
- Tiny Epic Dungeons

En ik wacht nog op Frosthaven en Adventures in Neverland. Ik heb in 2020 veel gebacked wat zo langzamerhand binnen begint te komen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Hopjesvla79 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:39:
[...]
die van Folded Space van een paar euro kan de base game en de eerste twee uitbreidingingen bevatten waarbij je wel de oude borden (indien je Oceanië gebruikt) er dan niet meer bijpassen.
Voor toekomstige uitbreidingen zie ik dan wel hoe we het gaan oplossen.
https://www.foldedspace.net/store/wingspan-v2/
OK, goed om weten. Het is idd een goedkope oplossing, alleen ben ik dan weer een avond kwijt aan knutselwerk en daar wilde ik net vanaf zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
Afgelopen zondag naar spellenspektakel geweest, paar toffe boardgames gezien hoor! Frostpunk zag er erg cool uit zeker een game om in de gaten te houden, Endless Winter zag er ook cool uit. Wel raar trouwens dat Endless Winter al te koop was terwijl mijn zwager nog op de kickstarter zit te wachten. Veel games overigens gezien die niet te-koop waren omdat ze nog op Kickstarter staan of zelfs nog moeten komen.
Leukste spel wat ik gespeeld heb overigens was Clank! Die ga ik zeker kopen!

Jammer vond ik dat de shops vrij prijzig waren en niet hadden wat ik zocht, de uitbreidingen voor Detective: City of Angels (Bullets over hollywood & smokes & mirrors). Was ook ontzettend druk helaas dus niet heel veel games kunnen proberen.
We hadden graag FrostPunk willen proberen maar volgens de kerel bij de demo booth was het spel te ingewikkeld om zomaar even te demoen dus dat beloofd wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:09
Tripwire999 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:24:
Afgelopen zondag naar spellenspektakel geweest, paar toffe boardgames gezien hoor! Frostpunk zag er erg cool uit zeker een game om in de gaten te houden, Endless Winter zag er ook cool uit. ...
Toevallig vorige week voor het eerst Endless Winter gespeeld. Ziet er inderdaad goed uit, en speelt ook aardig weg. Met 4 personen gespeeld, waarvan het voor 3 de eerste keer was. Uiteindelijk na uitleg zo'n 3 uur bezig geweest (vooral de eerste ronde van vier is het even uitzoeken wat de verschillende mogelijkheden zijn, wat de iconen betekenen, hoe je deck zich verhoud ten opzichte van de acties etc.). Volgende keer zal het spel dus al wel richting de 2 uur gaan die als maximum tijd staat aangegeven.
Zal bij ons zeker vaker op tafel komen in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Medjai schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:38:
[...]

Wat zijn volgens jou de betere escape rooms? Wij vermaken ons altijd prima met de exit spellen, maar wil ook wel eens wat anders proberen.
Unlock, Escape the room (nauwlijks te krijgen in europa), de serie van Darkpark.com

• HellPunk
Wel, ik ben dan toch 'bezweken': gisteren heb ik de Winspan Nesting Box besteld. Ik had mezelf ingeschreven voor de tweede print run en die pre-order ging gisteren van start. Deze is zonder de Asia-uitbreiding, maar die kan ik o.a. bij Spelhuis los bestellen en dan ben ik alsnog goedkoper uit dan de eerste print run. Het is wel nog een paar maanden wachten, maar ik ben blij dat m'n zoektocht over is :P

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:59

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zie nu dat Flamecraft in het NL uit is. Mensen die dit bordspel hebben en wat je bevindingen ervan zijn? Vanavond eens een review lezen. Ben een beetje aan het twijfelen tussen een Cascadia en Flamecraft waarschijnlijk

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Oxigeon schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:07:
Ik zie nu dat Flamecraft in het NL uit is. Mensen die dit bordspel hebben en wat je bevindingen ervan zijn? Vanavond eens een review lezen. Ben een beetje aan het twijfelen tussen een Cascadia en Flamecraft waarschijnlijk
Ik vind 'm erg leuk. Ik heb de Engelse versie op SPIEL gekocht, en heb 'm nu denk ik al een keertje of 5 gespeeld.
Het lijkt in eerste instantie een beetje eenvoudig of saai. Je hebt maar 6 draakjes. Maar er komt best wat tactiek bij kijken om die leuk in te zetten. En dat maakt het een erg leuk spel.
Je hebt 2 sets enchantments, paars en goud. En ik moet zeggen dat ik de paarse een beetje te eenvouding vindt, de gouden bieden een veel leukere uitdaging.

Je handlimiet voor tokens is vrij klein (7 stuks) en heb het vaak genoeg meegemaakt dat ik er op het eind van m'n beurt bijna het dubbele had. Resourcemanagement speelt wel een belangrijke rol, en je krijgt vaak ook spul waar je niets mee wil doen. Ik vind dat zelf niet zo'n probleem, maar ik zou dit niet spelen met mensen die alles extreem willen optimaliseren en eigenlijk nooit iets weg willen gooien, dan duurt het weer erg lang.

Verder is de artwork en kwaliteit van de onderdelen ook gewoon goed. Zelfs voor de basisversie. De basisversie was 35 euro op SPIEL, met alle upgrades erbij was het 110 euro. Ik ben voor enkel de basis gegaan, en niet het idee gehad dat ik er ook maar iets minder plezier van heb eigenlijk.

Wat mij betreft, zeker voor het geld een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend waren we in Parijs en dan moet ik altijd een lokale spellenhandel bezoeken. Er zijn er een stuk of vier in en rond het centrum en ik had gekozen voor UltraJeux, met name de vestiging Oberkampf. Die ligt op nog geen kilometer lopen van Père Lachaise en daar gingen we toch al heen, dus dat was een mooie combo :).

Ik had eigenlijk geen plannen om iets te kopen, maar ik had vooraf op de website gezien dat Orichalcum hier tien euro goedkoper was. Helaas konden ze het spel niet terugvinden, uiteindelijk bleek dat de doos in hun magazijn was blijven staan :o . De hele winkel was wel op die manier een zootje, maar het assortiment was wel heel groot en het personeel erg behulpzaam. Nog even getwijfeld over Air Mail en een paar andere spellen die goed geprijsd waren, maar uiteindelijk heb ik alleen de uitbreiding van Little Town meegenomen. Die was met 30% korting en het leek me wel leuk om wat extra uitdaging in dat spel te steken.

Aanrader als je ooit in de buurt bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Oxigeon schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:07:
Ik heb het één keer gespeeld en vond het erg leuk. Het spel is ook makkelijk op te pakken en neemt niet gelijk je hele avond in beslag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:27

Gilotto

Paint Skillz

Vanmiddag gaat de kickstarter van
Afbeeldingslocatie: https://homm3boardgame.com/wp-content/uploads/2022/10/top_box-foto2.png.webp
Heroes of Might and Magic III - The board game starten.

Ik ga de grail pledge doen. Levertijd staat op volgend jaar december. Ik ben benieuwd of ze april 2025 gaan halen.

op boardgamegeek staat al een hoop info over het spel. Mochten er nog meer mensen geïnteresseerd zijn, dan weet je in ieder geval dat de kickstarter begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Gilotto schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:48:
[Afbeelding]

Ik ga de grail pledge doen. Levertijd staat op volgend jaar december. Ik ben benieuwd of ze april 2025 gaan halen.

op boardgamegeek staat al een hoop info over het spel. Mochten er nog meer mensen geïnteresseerd zijn, dan weet je in ieder geval dat de kickstarter begint.
Vroeger veel HoMM gespeeld dus deze hield ik al in de gaten. Heb gisteren een paar playthroughs gekeken. Kan mijn vinger er niet echt op leggen maar er was eigenlijk niets waar ik heel enthousiast van werd. Had zelfs moeite om mijn aandacht erbij te houden. Zonder het HoMM-thema was ik waarschijnlijk al afgehaakt. Dit wordt zo goed als zeker een pass voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Noem me maar een bordspel snob, maar is er een bordspel adaptatie van een computerspel die echt de moeite waard is? Of is het meer een fanservice / voor de fans?

Hoewel geen bordspel adaptatie, maar volgens mij is er met Pax Renaissance wel heel goed gekeken naar Europa Universalis (IV?), maar ik moet nog de eerste jubelende geluiden horen over de Kickstarters van de afgelopen jaren van bekende computerspellentitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:27

Gilotto

Paint Skillz

Cannoli schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:10:
[...]

Vroeger veel HoMM gespeeld dus deze hield ik al in de gaten. Heb gisteren een paar playthroughs gekeken. Kan mijn vinger er niet echt op leggen maar er was eigenlijk niets waar ik heel enthousiast van werd. Had zelfs moeite om mijn aandacht erbij te houden. Zonder het HoMM-thema was ik waarschijnlijk al afgehaakt. Dit wordt zo goed als zeker een pass voor mij.
Het vechten is door middel van deckbuilding uitgevoerd. Dat kan niet iedereen waarderen. Ik denk dat je gelijk hebt kwa thema. Als het geen HoMM was geweest had ik dit niet gebacked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Gilotto schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:48:
[Afbeelding]

Ik gok dat ik dit beter niet kan backen aangezien het waarschijnlijk zelden tot nooit op tafel komt. Ik heb wel mooie herinneringen aan Heroes III.

Overigens wel een toffe feature dat je met 750 backers uit hetzelfde land automatisch een vertaling naar jouw taal unlocked. Als iemand 749 backende Nederlanders kan vinden dan doe ik mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GRDavies75 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:18:
Noem me maar een bordspel snob, maar is er een bordspel adaptatie van een computerspel die echt de moeite waard is? Of is het meer een fanservice / voor de fans?
Anno 1800 vind ik wel echt de moeite waard, en volgt het resourcemanagement stuk uit het spel best aardig.

Van het weekend Horizon Zero Dawn gespeeld, en ik heb de videogame nooit gespeeld, maar het bordspel vind ik niet geweldig. Het is leuk voor een keer maar het is erg makkelijk, en gaf niet heel veel variatie (er zijn zat expansions, maar de basegame is een beetje matig vind ik).

De enige andere game die ik me nog kan bedenken is het Tomb Raider the Angel of Darkness bordspel. Die heb ik alleen maar omdat die niet mag ontbreken als Tomb Raider fan, maar dat spel stelt heel weinig voor.

Dus tja... ik heb er 1 die ik de moeite waard vind, heb er nog niet heel veel gezien die ik ook echt goed vind. Ik ben nog steeds benieuwd naar Cities Skylines, maar die heb ik nog niet echt gezien voor een leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Hoewel geen bordspel adaptatie, maar volgens mij is er met Pax Renaissance wel heel goed gekeken naar Europa Universalis (IV?), maar ik moet nog de eerste jubelende geluiden horen over de Kickstarters van de afgelopen jaren van bekende computerspellentitels.
StarCraft :)

[ Voor 6% gewijzigd door DC_Vincent op 16-11-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
iemand nog Unconscious Minds gebackt ?

https://www.kickstarter.c...ious-mind?ref=bgggamepage

Ben zelf nog aan het twijfelen, maar lijkt me een erg leuke medium - heavy euro game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddemoll
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:21
Ik ben zelf groot fan van Stardew Valley: the Boardgame. Een tof co-op spel die de essentie van het digitale spel heel goed heeft behouden.

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

TERW_DAN schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:18:
[...]

Anno 1800 vind ik wel echt de moeite waard, en volgt het resourcemanagement stuk uit het spel best aardig.

Van het weekend Horizon Zero Dawn gespeeld, en ik heb de videogame nooit gespeeld, maar het bordspel vind ik niet geweldig. Het is leuk voor een keer maar het is erg makkelijk, en gaf niet heel veel variatie (er zijn zat expansions, maar de basegame is een beetje matig vind ik).

De enige andere game die ik me nog kan bedenken is het Tomb Raider the Angel of Darkness bordspel. Die heb ik alleen maar omdat die niet mag ontbreken als Tomb Raider fan, maar dat spel stelt heel weinig voor.

Dus tja... ik heb er 1 die ik de moeite waard vind, heb er nog niet heel veel gezien die ik ook echt goed vind. Ik ben nog steeds benieuwd naar Cities Skylines, maar die heb ik nog niet echt gezien voor een leuk prijsje.
Hoe kan ik die vergeten, hoewel ik Anno meer associeer met het citybuilden (en het bordspel logischerwijs meer focust op de resource conversion, wat een gangbaar mechaniek is), maar toegegeven voor een bordspeladaptatie is deze vrij degelijk.
Een vriend van mij heeft deze, inclusief de uitbreiding. Niet helemaal mijn spel (na 2 x keer spelen) en daarom niet aan gedacht, maar inderdaad het kon slechter (zo heb ik zelf Warcraft inclusief uitbreiding, maar die is niet zo uitgebreid als Starcraft en ook niet zo vaak gespeeld)

• pcooms
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-07 18:16
Hallo, mijn eerste post hier op Tweakers.

Ik moet een verlangslijstje invullen voor Sinterklaas, en dacht aan een bordspel. Ik volg het nieuws de laatste tijd niet meer zo, dus ik weet niet wat nu hot en happening is. Misschien heeft iemand leuke ideeën (tot 40 euro)?

We hebben en spelen graag (onder andere): Parks, Fort, Race for the Galaxy, Viticulture. Games die niet leuk zijn met 2 spelers vallen eigenlijk automatisch af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

pcooms schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:34:
Hallo, mijn eerste post hier op Tweakers.

Ik moet een verlangslijstje invullen voor Sinterklaas, en dacht aan een bordspel. Ik volg het nieuws de laatste tijd niet meer zo, dus ik weet niet wat nu hot en happening is. Misschien heeft iemand leuke ideeën (tot 40 euro)?

We hebben en spelen graag (onder andere): Parks, Fort, Race for the Galaxy, Viticulture. Games die niet leuk zijn met 2 spelers vallen eigenlijk automatisch af.
Welkom!

Voor 2 spelers specifiek zijn we hier thuis erg fan van: 7 wonders duel, patchwork, jaipur

Met het hele gezin hebben wij veel lol aan: machi koro (deze is met 2 spelers wat minder leuk), kwakzalvers van kwakelenburg, mycity en el dorado

• DaMei
Odysseus87 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:08:
iemand nog Unconscious Minds gebackt ?

https://www.kickstarter.c...ious-mind?ref=bgggamepage

Ben zelf nog aan het twijfelen, maar lijkt me een erg leuke medium - heavy euro game.
Jep! Alhoewel ik nog zit te wachten op mijn Kickstarter van Endless Winter... Maar ik vind dit een van de weinige bedrijven die echt super goed communiceren gedurende en na de Kickstarter. Via de updates, maar ook in de Discord zijn ze heel actief en betrokken.
Daarnaast lijkt het me ook een heel tof spel! Past precies in mijn straatje qua medium/heavy worker placement game.

• Smuey
DaMei schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:08:
[...]

Jep! Alhoewel ik nog zit te wachten op mijn Kickstarter van Endless Winter... Maar ik vind dit een van de weinige bedrijven die echt super goed communiceren gedurende en na de Kickstarter. Via de updates, maar ook in de Discord zijn ze heel actief en betrokken.
Daarnaast lijkt het me ook een heel tof spel! Past precies in mijn straatje qua medium/heavy worker placement game.
Wacht - De Endless Winter waar twee weken terug dozen vol van beschikbaar waren op Spellenspektakel en die je nu volop in de betere spellenwinkel kunt krijgen? Zijn de Kickstarters daar van nog niet geleverd? Dat is dan wel behoorlijk beroerd, zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMei
Smuey schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:24:
[...]

Wacht - De Endless Winter waar twee weken terug dozen vol van beschikbaar waren op Spellenspektakel en die je nu volop in de betere spellenwinkel kunt krijgen? Zijn de Kickstarters daar van nog niet geleverd? Dat is dan wel behoorlijk beroerd, zeg!
Jep, de Europese boot heeft lange tijd vast gelegen vanwege problemen in de havens. Beetje jammer, maar vandaag wordt de boel verzonden in o.a. Nederland dus het zal nu niet lang meer duren. Niet leuk dat anderen hem al eerder hebben omdat ze het in retail gekocht hebben, maar ik ben nog steeds blij met m’n aankoop dus ik probeer er niet teveel van te balen ;)

Pagina: 1 ... 134 ... 159 Laatste