Afgelopen vrijdag weer een gameday in de vakantie. Behoorlijk wat gespeeld.
Gestart met
Mage Wars, die had ik nog niet eerder gespeeld, maar degene waar ik was had hem een paar maanden geleden aangeschaft en wilde hem graag spelen. In die spel vecht je als mages tegen elkaar door kaarten te spelen op het bord zoals dieren of andere creatures welke voor je vechten en uiteindelijk blijft er 1 over welke wint. Pittig spel qua regels voor de eerste keer met veel keywords en andere opties, maar deze week nog een potje om het wat meer eigen te maken. Het is een spel uit 2012, maar zeker wel lol mee gehad.
Hierna 2 potten
Suburbia met de collectors edition welke ik recentelijk tweedehands op de kop heb getikt. Nu in een paar weken al een keer of 5 gespeeld, vind het een erg leuke puzzle en tile laying game. Veel opties en het speelt elke keer anders door de vele tegels die erin zitten. Voor het eerst ook een uitbreiding toegevoegd, dus voorlopig kan ik nog wel even vooruit!
Hierna weer een nieuwe game,
Marvel Dice Throne. We zijn sowieso beiden fan van Dice Throne en hebben de eerste twee battle boxes ook. Ik heb er nu spijt van dat ik die van Marvel niet heb gebacked.

Zit tof in elkaar en ik speelde Captain Marvel tegen Black Panther. Won uiteindelijk nipt. Toffe uitvoering!
Hierna schoof er nog een vriend aan en begonnen we aan het het al veel besproken Ark Nova. Blijft wat mij betreft een tof spel, helaas nipt verloren dit keer.
Op BoardGameArena heb ik recentelijk
Space Base ontdekt. Daarom ook fysiek aangeschaft in de vakantie.
Een erg leuk dobbelspelletje waarbij je elke beurt 2 dobbels werpt. Je begint met een tableau met daarop 1 kaart voor elk nummer van 1 tot en met 12. De som van de dobbels of de individuele dobbelstenen los zorgen ervoor dat je of punten scoort of inkomsten waarmee je je tableau kan verbeteren door nieuwe kaarten te kopen. De oude kaarten schuif je onder je bord en worden geactiveerd als de ander zijn of haar dobbels werpt. Als de ander aan de beurt is kan je zelf ook vaak wat dus je blijft bezig. Leuke tableaubuilder / dice game.
Hierna was het de beurt aan
Messina 1347
Deze had ik nog niet eerder gespeeld. In dit spel bestrijd je de pest door allerlei acties te nemen in een bord wat elke rond verandert. Een typische euro welke relatief simpel wegspeelt. Vond het zeker de moeite waard en wil hem nog wel eens proberen. Verder niet al te spannend of vernieuwend imo.
Laatste nieuwe spel voor die dag was
Bitoku.
Afgelopen Spiel uitgekomen en had hem al veel langs zien komen en was wel nieuwsgierig. Ook hier weer een typische euro.
Het bord staat vol met iconen en de artwork is erg mooi, maar ik vond het erg onoverzichtelijk en het was duidelijk niet mijn spel. Veel acties die op elkaar lijken en ongeveer hetzelfde doen, maar op een andere manier punten scoren. Vond het redelijk en geef het nog een kans, maar was helaas niet volledig overtuigd.
Laatste spel van die dag was
Tapestry met alle uitbreidingen. Deze komt bij ons alle drie zeer graag op tafel en wordt vaak gespeeld. Ja, het bestaat uit geluk af en toe, maar het is gewoon een leuke puzzel om met hetgeen je krijgt het zo optimaal mogelijk te spelen.
Mooie dag in ieder geval en genoeg gespeeld.
Gisteravond nog
Wonderland's War klaargezet en de regels doorgenomen. Spel ziet er echt fantastisch uit en ben zeer benieuwd naar de gameplay, hopelijk deze week een poging die te spelen!