Zoveel mensen, zoveel smaken en nog veel meer verschillende spellen. Maakt het alleen maar mooier toch? Ik vind het altijd leuk om over te discussieren, maar uiteindelijk moet iedereen spelen wat het meeste plezier geeft toch? Ik heb een relatief verschillende collectie, van spellen om met mijn gezin en familie te spelen en andere spellen puur met vrienden.
Over Ark Nova, ik heb zelf inmiddels 18 potten multiplayer Ark Nova erop zitten en 14 solo, dus dat geeft wel aan dat ik hem leuk vind. Wij spelen hem gemiddeld ruim binnen de 2 uur. En dat is nog vertekend door een paar potten met 4 spelers, met 2 of 3 ervaren spelers spelen we hem nu binnen anderhalf uur.
Interactie komt wel door meer spelen, je ziet op een gegeven ogenblik welke kaarten je niet voor een ander wilt laten liggen, conserverings punten scoren net voor de ander. Er zit niet superveel interactie in zoals een TI4 misschien, maar genoeg om elkaar dwars te zitten naar mijn mening.
Barrage is een spel wat ik nog een keer graag wil spelen. Een vriend van me heeft hem, maar is er nog niet van gekomen. Wel veel goeds over gehoord. Probleem is tijd en de keuze aan verschillende spellen.
En al dat gepraat over TI4 zorgt ervoor dat ik hem ook wel weer eens wil spelen, helaas is ie dit jaar nog maar 1x op tafel gekomen.
Zelf afgelopen week(end) redelijk wat gespeeld. Ik ben eerst met een vriend eerst op bezoek geweest bij de designer van
Hijacked afgelopen woensdag.
Via Instagram in contact gekomen en twee potten gespeeld. Dit spel komt morgen op Kickstarter.
Het is een semi-coop welke relatief vlot speelt, per speler ongeveer 20 minuten, maar als je weet wat je doet gaat het nog een stuk vlotter.
Je speelt allebei hostage negotiators en moet passagiers bevrijden voordat het SWAT team het vliegtuig binnenvalt. Zodra het SWAT team binnenvalt heb je verloren dus je moet ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk 1 piloot en 3 passagiers red uit het vliegtuig. Dit doe je door 1 of 2 dobbels toe te kennen aan de verschillende acties. Uiteindelijk gaat het om punten scoren aan het eind van spel, aangezien maar 1 speler kan winnen aan het eind of iedereen verliest. Ik heb op BGG een uitgebreide review geschreven, helaas staat die nog niet online.
Zeker een tip om morgen eens te bekijken, het is niet super complex, maar zit genoeg diepgang in en artwork van The Mico, bekend van Raiders van de Noorzee en de West Kingdom trilogie.
Daarnaast afgelopen weekend voor het eerst Suburbia gespeeld. Die had ik al jaren op de wishlist staan om eens te spelen en ik zag op Marktplaats een tijdje terug de Collectors Edition langskomen. Die aangeschaft en dat bleek een goede keus. Echt een goed spel!
Het is een tile laying, city building spel. Je koopt elke beurt een tegel die je aanlegt in je eigen stad en er zijn verschillende soorten tegels. Huizen, commerciele gebouwen, publieke gebouwen en industrie. Elke gebouw zorgt ervoor dat je of punten scoort, inkomsten vergroot of andere combinaties hiervan.
Superveel interactie doordat er een beperkt aantal tegels zijn welke ook weer voor je neus weggekaapt kunnen worden. Ik had er erg veel plezier in! Die gaat zeker vaker op tafel komen.
Daarna gisteren nog voor het eerst Wild: Serengeti gespeeld. Dit is ook een puzzel spel welke recentelijk is uitgekomen. White Goblin Games brengt hem later dit jaar in het Nederlands uit. Het bord bestaat uit een grid van 7x7 vakken met elk een ander soort terrein. In je beurt kun je een dier plaatsen, dieren verplaatsen of nieuwe opdrachten kopen. Je moet uiteindelijk dieren op een bepaalde volgorde zien te krijgen of bijvoorbeeld naast elkaar. Hier scoor je opdrachten mee voor punten.
Spel ziet er fantastisch uit en het speelt relatief vlot, al kan het meer spelers wat lang duren.