Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 11:43
Een GoT-spellendag lijkt me ook wel wat, maar aangezien mijn vrouw ook in de weekends werkt en ik al een eindje moet rijden :)B is alles onder voorbehoud :|

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

SndBastard schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:22:
[...]en kan ik ook wel een respectabel aantal spellen meenemen.
Haha, als iedereen dat doet dan is er geen ruimte om te zitten ;)
Ik zeg niks toe, maar ik volg het wel. Misschien dat ik zo maar ineens wel kan.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 18:39
Hier ook wel interesse. Lokatie is voor mij iets minder een probleem omdat ik me in het midden van het land bevind.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Wow, wat een enthusiasme, nice!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:00:
Ik kan je deze week aangeven of Dead of Winter inderdaad leuk is als 2P COOP game, maar Pandemie is zeker interessant! 1 potje inkomen en daarna is het redelijk duidelijk wat er moet gebeuren. Maar toch is elk potje anders en is de spanning er als er weer een epidemie uitbreekt :).

Waren er nog meerdere mensen geïnteresseerd in een bordspellendag trouwens? Ik kom zelf uit Breda, maar vind het ook niet erg om even in de auto te zitten. Anders wellicht aanmelden en eventueel een chat, mailverkeer of whattsapp groep maken ofzo?
Pandemic en Dead of Winter lijken mij inderdaad erg leuk. Kwa spellendag absoluut geinteresseerd, om geving alkmaar/haarlem hier :)
heuveltje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:08:
Geen coop, maar als je vaker met je vriendin speelt moet je zeker agricola voor 2 spelers eens oppikken.
Een zeer leuke lichte workerplacement, met leuke houten beestjes die de sfeer nog wat verhogen.
Valt goed bij de meeste mensen met wie ik het gespeeld heb (en zeker bij mij :P )
Ik ga er eens naar kijken, ziet er kwa looks hetzelfde uit als carcassonne, wat me ook aangeraden is. (edit, van dezelfde maker/publisher dus logisch)
SndBastard schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Forbidden Island en Pandemic lijken qua spel elementen redelijk voor elkaar. Ik zou echter voor Pandemic Legacy gaan. Ik heb nu beide en als je met z'n tweeën speelt kan je net zo goed Legacy doen. Voor af en toe met meerdere spelers valt daar prima een mouw aan te passen.

Dead of winter kan ik ook sterk aanraden (zeker met twee spelers).

Shadows over Camelot staat ook op mijn wishlist, maar die is 3+ spelers. Thematisch spreekt die me wat minder aan maar qua spel lijkt hij wel goed in elkaar te steken.

Als je interesse hebt kan je eens door mijn wishlist kijken (https://boardgamegeek.com/wishlist/TweakMDS); ik heb overal het aantal spelers, de spelduur en het hoofd-mechanisme als commentaar toegevoegd. Uiteraard is deze lijst minder interessant dan de lijst spellen die ik al heb, maar daar kan je vanaf daar naar door klikken.
ik zal het allemaal eens bekijken, mijn bordspel kennis is echt heel erg miniem, ik ben al jaren trouwe kijker van Will Wheatons Tabletop, maar daardoor ken ik ook echt alleen maar die games. Langzamerhand wat meer kanalen en dingen aan het vinden (en in haarlem zit het spellenhuis waar ik ook nog wel lekker rond kan kijken en dingen kan vragen) Maar moet het nu vooral hebben van horen en zien, en vergelijken met dingen die ik wel ken van youtube of "vroeger"
ViNcE schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:51:
[...]

Vergis je niet. Er zijn ontzettend veel leuke niet co-op spelen die toch leuk zijn voor twee spelers. Jaipur, San Juan en Castles of Burgundy zijn mijn standaard voorbeelden, maar er is nog zo veel meer.
mijn kennis groeit snel, daarom maar gewoon op de fora die ik ken en waar "nerds" zitten, gewoon maar op bordspel gezoekt, en zowaar 2 topics gevonden. Deze hoeveelheid reacties had ik echter niet verwacht, wat mij stiekem toch wel blij maakt :) Ik zal ze alledrie eens opzoeken en bekijken, een hint voor wat een makkelijk entry level iets is hoor ik graag though!
heuveltje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:14:
[...]
Die snap ik even niet. veel spellen zijn zeer leuk met zijn 2en.
Check ook rahdo eens op youtube. die speelt alleen maar 2speler spellen in zijn kanaal (ipv alleen de regels te vertellen). Is wmb een ideale manier om te kijken of een spel je aanspreekt.
in principe komt het er op neer dat in een 2 speler spel, ik mijn vriendin versla, of andersom. En hoe leuk dat ook is, iets meer variatie is in mijn ogen beter, je leert elkaars techniek veel sneller kennen waardoor elkaar verslaan makkelijker word? Ik ga dat kanaal eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 09:02
heuveltje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:14:
[...]

Die snap ik even niet. veel spellen zijn zeer leuk met zijn 2en.
Check ook rahdo eens op youtube. die speelt alleen maar 2speler spellen in zijn kanaal (ipv alleen de regels te vertellen). Is wmb een ideale manier om te kijken of een spel je aanspreekt.
Ik snap dat best..... Met 2 personen een (bord)spel spelen is leuk, maar redelijk beperkt. Ook al is het spel nog zo leuk, je blijft "maar" met z'n tweeën.... en als je vaker samenspeelt dan leer je elkaars techniek, tactiek en strategie best snel kennen. Daarnaast vind ik het gewoon veel leuker om met 4 (of 5) man te spelen dan met 2. Dat wil zeggen dat je 2 of 3 meer onvoorspelbare "factoren" in een spel hebt zitten. Dat brengt veel meer variatie in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Lijkt mij interessant om een Got spellen dag mee te maken :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:08:
[...]

Met 2 personen een (bord)spel spelen is leuk, maar redelijk beperkt. Ook al is het spel nog zo leuk, je blijft "maar" met z'n tweeën....
Hoewel ik met meer mensen ook gezelliger vind, is een spel als Netrunner echt een uitdaging hoor. Daar kan je behoorlijk wat tijd aan kwijt raken. Voor veel mensen is het ook geen keuze, ze hebben gewoon niet meer spelers en zoeken dan naar het beste spel voor twee personen.

Ik ga volgende week (hopelijk) voor het eerst Mage Knight spelen. Ik ben erg benieuwd, want dat zou als solo ook erg leuk moeten zijn.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:46:
[...]

Hoewel ik met meer mensen ook gezelliger vind, is een spel als Netrunner echt een uitdaging hoor. Daar kan je behoorlijk wat tijd aan kwijt raken. Voor veel mensen is het ook geen keuze, ze hebben gewoon niet meer spelers en zoeken dan naar het beste spel voor twee personen.

Ik ga volgende week (hopelijk) voor het eerst Mage Knight spelen. Ik ben erg benieuwd, want dat zou als solo ook erg leuk moeten zijn.
Uiteraard heb je het niet altijd voor het kiezen, daar heb je helemaal gelijk in. Maar als het voor mij echt een probleem zou zijn dat er geen vrienden of familie van mij een spel zouden willen of kunnen spelen (afstand bijvoorbeeld), dan zou ik een forum als GOT gebruiken of een vereniging ofzo opzoeken om toch mensen te vinden om zoiets te ervaren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wat betreft 2-speler-spellen: 7 Wonders: Duel, Jaipur, Keltis en Patchwork zijn thuis de favorieten. Voor iets met wat meer vlees aan: Merkator en het onvermijdelijke Letters from Whitechapel - fanboy I am :+

(als ik dit al gepost had: mijn verontschuldigingen, het gaat soms hard in dit topic :) )

[ Voor 20% gewijzigd door HellPunk op 12-01-2016 13:24 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Leuk dat er in ieder geval veel animo is voor een speldag :). Degene die serieus zijn; stuur me even een DM, dan zal er een discussie worden aangemaakt met iedereen die het leuk lijkt. Dan kunnen we iets gaan proberen te plannen en overleggen qua locatie, mogelijkheden etc etc.

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-01-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zit er iemand in de Kickstarter van Tiny Epic Western? Ik zit nog 'on the fence': zo gek veel echte worker placement-spellen hebben we niet en het western-thema spreekt me ook erg aan, maar ik kan moeilijk inschatten hoe vlot het spel speelt. De runthrough van Rahdo hielp deze keer niet echt, dus ik ga eerst nog maar wat andere filmpjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:06:
[...]

Ah ja, dacht al zoiets! Mochten mensen interesse hebben; reageer even op deze post. Dan kunnen we het een beetje concreet gaan maken.
Check, heb ook interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Vandaag Pandemic aangeschaft, van het weekend zaterdag even alleen spelen en dan zondag met vriendin een rondje proberen :)

Wat betreft 2-speler-spellen: 7 Wonders: Duel, Jaipur, Keltis en Patchwork zijn thuis de favorieten. Voor iets met wat meer vlees aan: Merkator en het onvermijdelijke Letters from Whitechapel - fanboy I am :+

(als ik dit al gepost had: mijn verontschuldigingen, het gaat soms hard in dit topic :) )

Jaipur ziet er ook wel lekker snel en makkelijk uit :) Anderen nog niet bekeken. Maar vriendin beloofd dat we eerst even zorgen dat de spelen in de kast redelijk onder de knie zijn, voordat er andere aangeschaft worden :)

[ Voor 69% gewijzigd door OneSixthRoy op 13-01-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Die ken ik ja, we hebben op dit moment nog steeds een setje spellen in de kast staan die we nog helemaal niet gespeeld hebben...
Roll for the Galaxy
Pandemic Legacy (wel al een heleboel potjes reguliere Pandemic gedaan)
Saboteur + Saboteur Duel
Star Realms

Voordeel van heel veel spellen hebben is wel dat het allemaal mooier in de kast past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 19:12
SndBastard schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:27:

Voordeel van heel veel spellen hebben is wel dat het allemaal mooier in de kast past :)
Geloof me, er komt een moment dat dat niet meer zo is, maar dat het juist minder goed past. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

SndBastard schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:27:
Dat zou ik ook leuk vinden, om al mijn spellen lekker zichtbaar te hebben. Helaas, was ik de enige die dat vond. Nu staan ze allemaal in een dichte kast en de grote van de kast is mijn limiet wat ik aan spellen 'mag' hebben. Ik heb al meerdere keren die kast opnieuw moeten inrichten om het er allemaal in te krijgen. Ik probeer wel spellen die ik toch niet zo leuk vind weer te verkopen. Zoals Suburbia. Ik heb het nu eindelijk gespeeld, maar het miste toch wat voor mij. Dat mag weer plaats maken voor iets anders. (Was dat subtiel genoeg? ;))

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Hehe, kastruimte blijft thuis ook een probleem. Ik heb nu drie Besta-kasten van Ikea staan en die zitten nu tjokvol. Gelukkig komt er binnenkort een grote kast bij om het speelgoed van de kids in op te bergen. Daar gaan ook de kinderspellen in, zo krijg ik weer wat meer ademruimte :) . Ooit moet er toch een eind komen aan het verzamelen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 15:53

Christiano007

Ich bin der champion

Zo Caverna is ook binnen en gelijk wezen knutselen voor een inlay van foamboard

Niet helemaal top, maar hij voldoet. Doos sluit net niet helemaal dicht

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/15qff4x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/6sgx6w.jpg

Nu nog voor het eerst spelen :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mooi werk! Ik heb nooit zo 'n succes met die foamcore inserts, er is altijd wel iets dat krom trekt. Welke dikte van foamcore gebruik je eigenlijk? Ik geloof dat ik 3mm gebruik, misschien is dat niet bestand tegen de warmte van het lijmpistool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

HellPunk schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:02:
Mooi werk! Ik heb nooit zo 'n succes met die foamcore inserts, er is altijd wel iets dat krom trekt. Welke dikte van foamcore gebruik je eigenlijk? Ik geloof dat ik 3mm gebruik, misschien is dat niet bestand tegen de warmte van het lijmpistool.
5 mm raden ze allemaal aan en heb dit dus ook gebruikt.

Áls ik weer zoiets zou maken, zou ik misschien wel een lijmpistool gaan kopen voor een paar euro want dan zit alles gelijk stevig. Heb nu de boel bij elkaar gehouden met spelden.

Qua kosten:

A3 Foamboard 2x €3,85 euro ps (+-)
Snijbord/plank 1x €11 euro
Tacky Glue van de Action €1,20
Stanleymes setje Action € 2,-
Spelden set Zeeman €1,-

Totaal: €22.90 , maar de grootste kosten was natuurlijk de snijplank en die hergebruik je.

Dus voor +- 11 euro kun je wel 2 inserts maken voor Caverna zonder snijplank. Want we hebben 1 heel foamboard over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 18:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ziet er net uit !

Moet ik ook echt eens doen !.
Ik heb het nu in losse bakjes in de doos zitten.
Met als gevolg dat ik daarnaast nog een netrunner doosje met de losse akker tegels nodig heb :P

En dan heb ik al een aantal spullen voor 5&6 spelers eruitgegooid :X

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:40
Waar koop je dat foambord dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik zag toevallig net deze post op BGG.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thanks... Helaas niks hier in de buurt wat ik zo snel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Christiano007 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:26:
[...]

5 mm raden ze allemaal aan en heb dit dus ook gebruikt.

Áls ik weer zoiets zou maken, zou ik misschien wel een lijmpistool gaan kopen voor een paar euro want dan zit alles gelijk stevig. Heb nu de boel bij elkaar gehouden met spelden.
Lijmpistool kan ik wel aanraden, je moet wel precies werken want het zit meteen vast :). Een degelijke snijmat heb ik ook, alleen een goede lat is moeilijk te vinden. Misschien strakjes even langs de doe-het-zelfzaak, eens kijken of ze daar iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een metalen lineaal zou toch moeten lukken? Anders stukje ijzer halen bij de bouwmarkt, stukje profiel is vast niet zo gek duur (enige nadeel daarvan is dat je er gelijk 2 meter van krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Tafel klaargezet, tijd voor de eerste analoge gameavond met vrienden :)

Pandemic/Castle Panic en Ticket To Ride Europe klaarstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wij gaan vanavond ook weer eens met de schoonouders spellekes doen.

Waarschijnlijk Ticket to Ride Europe, voor de rest weet ik het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Leuk!
Gisteren heb ik Fresco en Splendor weer gespeeld. Dat was weer erg gezellig. Nu ben ik me aan het voorbereiden op Mage Knight. Dat wordt nog een pittige zeg...

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Gisteren Dead men tell no tales gespeeld (even geleend van m'n neef). Ik heb in tijden niet zo een moeilijke co-op gespeeld en we hebben dan ook kansloos verloren. Ik sluit niet uit dat dit mijn volgende aankoop van dit jaar gaat worden :+

[ Voor 18% gewijzigd door denyos op 17-01-2016 13:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
denyos schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:57:
Gisteren Dead men tell no tales gespeeld (even geleend van m'n neef). Ik heb in tijden niet zo een moeilijke co-op gespeeld en we hebben dan ook kansloos verloren. Ik sluit niet uit dat dit mijn volgende aankoop van dit jaar gaat worden :+
Hoe verhoudt zich die tot Robinson Crusoe? Want die hebben wij nog nooit tot een succesvol einde weten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Dat durf ik niet te zeggen Phusebox want die heb ik zelf nog nooit gespeeld.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Gisteren 2 potjes Castle Panic (2player verloren en 3player gewonnen) en daarna 4 potjes Pandemic. Door het nog leren van het spel de eerste 2 potjes met gemak gewonnen, daarna voor het eerst op de juiste manier gespeeld op legendary en door de niet klikkende rollen gruwelijk verloren, waarna we het laatste potje op de middelste moeilijkheidsgraad wisten te winnen, met nog 2 beurten te gaan voordat we verloren hadden (player cards stapel op)

heel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
We waren gisteren weer eens met z'n 4-en en hebben gisteren (eindelijk) voor het eerst Roll for the Galaxy kunnen spelen. Ik durf te beweren; alweer een winnaar. Wat me er erg aan beviel is het simultane karakter van de beurten, en de hoeveelheid verschillende strategiën om voor te gaan. Het eerste potje ging niet fantastisch en ik eindigde in een middenmoot score. Bij het tweede potje kreeg ik een fantastische combo te pakken waarbij in planeten kon settlen voor 1 minder, en gele + groene planeten voor nog 1 minder. Daarmee heb ik een redelijke rush naar de eindconditie kunnen doen en met 10 punten afstand winnen omdat de rest nog lang niet aan het einde toe was.

Verder nog een potje Terra Mystica en een Ctuli Realms gedaan. Wederom een avondvullend programma maar ik ben nog altijd erg tevreden over de lijst spellen die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Even stoom afblazen - TLDR: Legenden van Andor is niet mijn spel :+

Dit weekend stond in het teken van Legenden van Andor. Op zaterdag hadden we de intro-missie kunnen afronden, zondag begonnen we dus vol goede moed aan de tweede legende. De eerste poging draaide meteen de soep in: door veel pech bij de gevechten stonden er na één dag nog evenveel vijanden op het bord maar hadden twee helden bijna geen wilskracht meer.

Nog maar 'ns proberen dan. Bij de tweede beurt werd het bord halverwege overspoeld met vijanden, maar toch slaagden we erin om alle missies te vervullen en met de hele groep naar de skrall-toren te gaan met nog één dag op de teller. Dat had genoeg moeten zijn, maar het gevecht bleek uiteindelijk gewoon niet te winnen. Dat je daar na anderhalf uur achter moet komen vond ik best wel frustrerend.

Het combatsysteem in LvA ligt me ook niet zo. Je speelt wel met verschillende karakters en vijanden, maar behalve de boogschutter doen ze in een gevecht allemaal precies hetzelfde, alleen met een ander aantal dobbelstenen. Het komt er meestal op neer dat je blijft gooien tot je net dat ene procentje geluk hebt en de vijand een klap kunt verkopen. De beste tactiek lijkt te zijn dat je met z'n tweeën van vijand naar vijand gaat, dan ben je meestal in één keer klaar.

Ik las ergens op BGG dat de legendes opgevat zijn als een puzzel met maar een paar oplossingen. Zo voelde het ook aan: als een level uit een computerspel dat je moet blijven herhalen tot je weet waar alle vallen zijn en waar de bonussen liggen. Je moet gewoon het juiste ding op het juiste moment doen en alleen dan slaag je. Het moet geen wandeling in het park worden, maar toch lijkt de verhaallijn altijd een paar letters te kort te zijn :)

Dan geef ik toch de voorkeur aan Mice & Mystics. Vanaf missie 1 heeft elke muis speciale eigenschappen, daardoor zijn de gevechten een stuk gevarieerder. Natuurlijk is er ook geluk mee gemoeid, maar het voelt toch aan alsof je meer controle hebt. M&M is ook makkelijker te verhapstukken: je hebt een globaal doel per missie en daar werk je per tegel naartoe zonder dat het spel je nog 'ns met allerlei events om de oren slaat.

Afijn, mijn zoon vindt het gelukkig nog altijd leuk, maar tegen de volgende sessie ga ik toch maar 'ns de FAQ lezen :).

Overigens wel met veel plezier gespeeld dit weekend: Ubongo, Best Treehouse Ever en Keltis _/-\o_
TERW_DAN schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:55:
Een metalen lineaal zou toch moeten lukken? Anders stukje ijzer halen bij de bouwmarkt, stukje profiel is vast niet zo gek duur (enige nadeel daarvan is dat je er gelijk 2 meter van krijgt).
Ik heb wel een metalen liniaal, maar die blijkt niet zo goed bestand tegen mijn cutter :) . Goeie tip over dat profiel, dat moet bij de lokale Gamma wel te regelen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MMMM zit in dub

Gister Xenoshyft ontdekt. Ziet er supergaaf uit.
Een soort van co-operatieve deckbuilding tower-defense game in een Starwars Trooper Jasje !
Alles wat ik er tot nu toe van gezien heb spreekt me aan.

Op 1 ding na.
In Amerika kost het 45 dollar. Hier kan ik het niet voor onder de 60E vinden
En uberhaubt vinden is al lastig, lijkt er wel op dat nederlandse winkels veel spellen niet hebben
zelfde probleem heb ik ook met steam works. ook practisch nergens te vinden

Maar er is wel een kickstarten voor een nieuwe opzich zelf staande uitbreiding.
En die kost maar 60$ met een hoop extra goodies. (speelmatten, beter bord, extra monsters..)
Klinkt perfect. alleen word die pas rond september geleverd (Als alles gaat zoals gepland, wat natuurlijk ook maar de vraag is)

Dus of veel geeld betalen, of nog 7 maand wachten :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Vergeet niet dat de kickstarter nog geen shipping bevat. Dat wordt pas laster bepaald. Dan kom je ook redelijk in de beurt van 50/60 euro verwacht ik.

Ik heb het spel ook een tijdje geleden ontdekt en wat gespeeld met de app, maar ik heb besloten hem niet te kopen. Toch niet helemaal mijn ding. Besloten dit jaar iets selectiever te zijn met kickstarters.. :P

Ik heb van het weekend niet heel veel gespeeld. Wel voor het eerst Caverna op tafel gehad. Ik vond Agricola altijd al leuk, maar Caverna is toch een stuk interessanter vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MADG0BLIN schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:45:
Vergeet niet dat de kickstarter nog geen shipping bevat. Dat wordt pas laster bepaald. Dan kom je ook redelijk in de beurt van 50/60 euro verwacht ik.

Ik heb het spel ook een tijdje geleden ontdekt en wat gespeeld met de app, maar ik heb besloten hem niet te kopen. Toch niet helemaal mijn ding. Besloten dit jaar iets selectiever te zijn met kickstarters.. :P

Ik heb van het weekend niet heel veel gespeeld. Wel voor het eerst Caverna op tafel gehad. Ik vond Agricola altijd al leuk, maar Caverna is toch een stuk interessanter vind ik zelf.
Kickstarten 60$+15$ Grofweg 68E
NL 60E (en das bij 1 winkel, meeste is 65-70) +7E verzendkosten.
En dan heb je dus alleen de basis versie.

Maar ik snap niet waarom spellen zo duur zijn in nederland
Ik ging er altijd vanuit dat "normale" bordspellen 35-47E Kosten, maar lijkt erop dat dat voor veel spellen opeens standaard 55E is geworden :(
En dat vind ik toch veel geld voor iets waarvan ik maar moet hopen dat het ook zo leuk is als het mij lijkt, en dan is het nog maar afwachten hoe de groep er over denkt.

Ik vind het Caverna veel leuker dan agricola :P blijft 1 van mijn favoriete spellen
Enige nadeel is dat je altijd dezelfde kaarten tot je beschikking hebt, dus eigenlijk ook elke keer dezelfde strategie kan spelen. (zeker als je met dezelfde mensen speelt onstaat er een soort routine)
We hebben nog daar altijd geen goede oplossing voor gevonden, random tegels weghalen maakt het spel nogal vreemd/ongebalanceerd.

Ik hoop nog steeds voor een uitbreiding, maar dat lijkt er niet van te komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

heuveltje schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Kickstarten 60$+15$ Grofweg 68E
NL 60E (en das bij 1 winkel, meeste is 65-70) +7E verzendkosten.
En dan heb je dus alleen de basis versie.

Maar ik snap niet waarom spellen zo duur zijn in nederland
Ik ging er altijd vanuit dat "normale" bordspellen 35-47E Kosten, maar lijkt erop dat dat voor veel spellen opeens standaard 55E is geworden :(
En dat vind ik toch veel geld voor iets waarvan ik maar moet hopen dat het ook zo leuk is als het mij lijkt, en dan is het nog maar afwachten hoe de groep er over denkt.

Ik vind het Caverna veel leuker dan agricola :P blijft 1 van mijn favoriete spellen
Enige nadeel is dat je altijd dezelfde kaarten tot je beschikking hebt, dus eigenlijk ook elke keer dezelfde strategie kan spelen. (zeker als je met dezelfde mensen speelt onstaat er een soort routine)
We hebben nog daar altijd geen goede oplossing voor gevonden, random tegels weghalen maakt het spel nogal vreemd/ongebalanceerd.

Ik hoop nog steeds voor een uitbreiding, maar dat lijkt er niet van te komen :(
Tom Vasel van The Dicetower had bij zijn Q&A in April een antwoord als in "het is in de maak" maar meer wist hij niet.

Wat zouden ze kunnen doen qua uitbreiding? Meer verschillende tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Christiano007 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Tom Vasel van The Dicetower had bij zijn Q&A in April een antwoord als in "het is in de maak" maar meer wist hij niet.

Wat zouden ze kunnen doen qua uitbreiding? Meer verschillende tegels?
Inderdaad meer tegels, zodat je kunt varieren.
agricola voor 2 spelers, is eigenlijk caverna voor 2 spelers.
En daar gebruik je (met uitbreiding) maar 6 van de 40? tegels. Waardoor elk spel behoorlijk anders speelt.

Daarnaast zou je ook kunnen denken aan een per potje variable puntenopbouw.
Dus ipv van dat nu elk beest,dwerg, tegel etc 1 punt waard is.
Krijg je in het ene potje strafpunten voor meer dan 2 dwergen gebruik maken, het andere potje zijn ezels opeens 3 punten per stuk waard. Of je krijgt bonuspunten ipv strafpunten voor ongebruikte velden.

Ik noem maar wat. Geen flauw idee hoe je dat balanceert.
En er zijn vast betere manieren te bedenken.
Maar in ieder geval zou ik graag zien dat er iets randoms is per potje.

Je hebt trouwens wel wat mini uitbreidingen. oa : deze Maar die zijn weer niet practisch te krijgen zonder enorme shipping costs.

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 18-01-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 07:50
HellPunk schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:11:
Even stoom afblazen - TLDR: Legenden van Andor is niet mijn spel :+

[...]
Ah ik speel ook soms andor met een kameraad, we pakken dan elk 2 heroes. Het is inderdaad een moeilijk spel. De intro waren wij ook de eerste keer de mist in gegaan in de laatste beurt omdat we iets over het hoofd hadden gezien. Opnieuw gedaan en dat ging wel goed. De andere scenario's hebben we ondertussen behaald (behalve de laatste) maar het was toch altijd nipt. Bijna altijd in de laatste beurt nog een alles of niets.
Het is zoeken tussen welke monsters je moet doden en welke je moet door laten en je hebt altijd voor alles tijd te kort dus keuzes maken. Wij zijn in het laatste scenario na twee mislukkingen wat begonnen met huisregels om het net dat tikkeltje eenvoudiger te maken. De eerste regel was een poging om de teller niet omhoog te doen bij het doden van een monster, maar dan is het wel ERG gemakkelijk. Op zich ook wel vermakelijk maar weinig uitdaging nog, gewoon alle monsters eerst neerhalen en dan op het gemakje de objectieven. Volgende keer gaan we nog eens normaal spelen en als dat niet werkt missch een andere huisregel, 1 stap omhoog per 2 monsters?

Mice & mystics klinkt ook wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Lointje schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:49:
[...]

Ah ik speel ook soms andor met een kameraad, we pakken dan elk 2 heroes. Het is inderdaad een moeilijk spel. De intro waren wij ook de eerste keer de mist in gegaan in de laatste beurt omdat we iets over het hoofd hadden gezien. Opnieuw gedaan en dat ging wel goed. De andere scenario's hebben we ondertussen behaald (behalve de laatste) maar het was toch altijd nipt. Bijna altijd in de laatste beurt nog een alles of niets.
...
Mice & mystics klinkt ook wel interessant :)
Misschien is dat hetgeen mij nog het meest stoort: je staat soms tegen een overmacht aan vijanden die ongeveer even sterk zijn als jij (tenzij je een bult krachtpunten weet te verzamelen), dus tenzij je geluk hebt en telkens vijf of zes gooit kost het gewoon teveel tijd om je erdoorheen te werken. Niet dat je erg veel vijanden mag verslaan, want voor je het weet staat de verteller op M en moet je 'krasselen' om ook nog je missies te halen...

In M&M kan je na een surge ook wel veel vijanden op een tegel hebben, maar je karakters hebben dan wel de mogelijkheden om dat aan te pakken. De gevechten zijn daar ook dikwijls close en het kaaswiel kan ook wel een tijdbom worden, maar het is zelden uitzichtloos :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
HellPunk schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:05:
[...]

Misschien is dat hetgeen mij nog het meest stoort: je staat soms tegen een overmacht aan vijanden die ongeveer even sterk zijn als jij (tenzij je een bult krachtpunten weet te verzamelen), dus tenzij je geluk hebt en telkens vijf of zes gooit kost het gewoon teveel tijd om je erdoorheen te werken. Niet dat je erg veel vijanden mag verslaan, want voor je het weet staat de verteller op M en moet je 'krasselen' om ook nog je missies te halen...
Dit vind ik ook een lastige mechanic. Vijanden verslaan wordt "afgestraft" omdat je er kostbare tijd aan kwijt bent. Voor mijn gevoel telt het alleen dubbel; je hebt sowieso een aantal acties in de dag gebruikt, maar als je dan een monster hebt verslagen sla je eigenlijk ook nog een "hoofdstuk" over.
Tegelijk mis ik een beetje de optie om monsters te "lokken" of te blokkeren. Het zou verhaaltechnisch best goed kunnen dat je niet het gevecht aan gaat, maar enkel een plaats inneemt om monsters te blokkeren zodat ze niet verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

heuveltje schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Inderdaad meer tegels, zodat je kunt varieren.
agricola voor 2 spelers, is eigenlijk caverna voor 2 spelers.
En daar gebruik je (met uitbreiding) maar 6 van de 40? tegels. Waardoor elk spel behoorlijk anders speelt.

Daarnaast zou je ook kunnen denken aan een per potje variable puntenopbouw.
Dus ipv van dat nu elk beest,dwerg, tegel etc 1 punt waard is.
Krijg je in het ene potje strafpunten voor meer dan 2 dwergen gebruik maken, het andere potje zijn ezels opeens 3 punten per stuk waard. Of je krijgt bonuspunten ipv strafpunten voor ongebruikte velden.

Ik noem maar wat. Geen flauw idee hoe je dat balanceert.
En er zijn vast betere manieren te bedenken.
Maar in ieder geval zou ik graag zien dat er iets randoms is per potje.

Je hebt trouwens wel wat mini uitbreidingen. oa : deze Maar die zijn weer niet practisch te krijgen zonder enorme shipping costs.
Heb net bij de Q&A van Tom Vasel nogmaals gevraagd, hij gaf aan dat er niets is op dit moment.

Dus helaas geen uitbreiding

zie YouTube: Live Q & A with Tom Vasel - January 18, 2016

[ Voor 5% gewijzigd door Christiano007 op 19-01-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nu net het eerste potje Caverna gedaan met z'n 2en, duurde nog vrij lang maar was wel leuk. Heb alleen nog wat regels die mij onduidelijk zijn:

Het planten van graan of groente, mag je dat gelijk doen als je een graan/groente mag pakken? (dus niet het oogsten zelf)
Wat doe je als je ge-oogst hebt, en je hebt 1 graan of groente van de akker gepakt. Moet je dan de 2 graan verder laten liggen en mag je weer bij het planten er max. 1 bij op doen?

Verplaatsen van dieren, mag dit ? En zo ja, op welk moment?
Mag je dieren die je niet kunt plaatsen op het bord gelijk omzetten in eten?

[ Voor 7% gewijzigd door Christiano007 op 20-01-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Christiano007 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:51:
Nu net het eerste potje Caverna gedaan met z'n 2en, duurde nog vrij lang maar was wel leuk. Heb alleen nog wat regels die mij onduidelijk zijn:

Het planten van graan of groente, mag je dat gelijk doen als je een graan/groente mag pakken? (dus niet het oogsten zelf)
Wat doe je als je ge-oogst hebt, en je hebt 1 graan of groente van de akker gepakt. Moet je dan de 2 graan verder laten liggen en mag je weer bij het planten er max. 1 bij op doen?

Verplaatsen van dieren, mag dit ? En zo ja, op welk moment?
Mag je dieren die je niet kunt plaatsen op het bord gelijk omzetten in eten?
kwestie van veel spelen :)
wij hebben altijd het id dat het met zijn 2en veel te snel gaat
vergeet je niet 1 ronde te skippen in een 2p potje ?

-als je groente koopt mag je dat niet meteen zaaiem.
daar is de zaai actie voor,. (zo uit mijn hoofd zit die er 2 keer in, 1 keer gemixed met een akker omploegen, en 1 gemixed met voortplanten)

-tijdens het oogsten haal je 1 groente/graan weg, de rest laat je liggen tot de volgende ronde/oogst
zolang er nog iets opligt, mag je er niets nieuws planten of bijleggen

-Dieren mag je op elk moment verplaatsen, zolang het na de verplaats actie maar klopt.
zeker als je het niet zo vaak gespeeld heb, en je veel verschillen de beesten en weilanden hebt. wil het nog wel eens overzichtelijk zijn om al je beesten van het bord af te halen, en dan opnieuw terug te plaatsen.

-je kunt ze ook tijdens het spel meteen omzetten in eten (dus 4 schapen pakken, terwijl je er geen plek voor hebt, en ze meteen omzettten in kebab)
Uitzondering zijn dieren die je in de voortplantingsfase krijgt, je kunt opdat moment niks omzetten in eten, en wat niet past loopt weg. je mag tijdens voortplanten dus nog wel alle beestjes verplaatsen, en bv een 2 schapen wegdoen om een koe kwijt te kunnen
Christiano007 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Heb net bij de Q&A van Tom Vasel nogmaals gevraagd, hij gaf aan dat er niets is op dit moment.

Dus helaas geen uitbreiding

zie YouTube: Live Q & A with Tom Vasel - January 18, 2016
bummer :(

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 21-01-2016 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

heuveltje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 01:54:
[...]

kwestie van veel spelen :)
wij hebben altijd het id dat het met zijn 2en veel te snel gaat
vergeet je niet 1 ronde te skippen in een 2p potje ?

-als je groente koopt mag je dat niet meteen zaaiem.
daar is de zaai actie voor,. (zo uit mijn hoofd zit die er 2 keer in, 1 keer gemixed met een akker omploegen, en 1 gemixed met voortplanten)

-tijdens het oogsten haal je 1 groente/graan weg, de rest laat je liggen tot de volgende ronde/oogst
zolang er nog iets opligt, mag je er niets nieuws planten of bijleggen

-Dieren mag je op elk moment verplaatsen, zolang het na de verplaats actie maar klopt.
zeker als je het niet zo vaak gespeeld heb, en je veel verschillen de beesten en weilanden hebt. wil het nog wel eens overzichtelijk zijn om al je beesten van het bord af te halen, en dan opnieuw terug te plaatsen.

-je kunt ze ook tijdens het spel meteen omzetten in eten (dus 4 schapen pakken, terwijl je er geen plek voor hebt, en ze meteen omzettten in kebab)
Uitzondering zijn dieren die je in de voortplantingsfase krijgt, je kunt opdat moment niks omzetten in eten, en wat niet past loopt weg. je mag tijdens voortplanten dus nog wel alle beestjes verplaatsen, en bv een 2 schapen wegdoen om een koe kwijt te kunnen

[...]

bummer :(
Aah duidelijk. Ik was ook meer bezig met voedsel dan andere dingen de laatste 5 rondes . Maar zoals jij het uitlegt is het gemakkelijker om voedsel te krijgen :) . Had ook maar 38 punten hehe.

Het volgende potje zal zeker sneller gaan de volgende keer, en daarna eens kijken of we het met 3 of 4 kunnen gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

38 is nog best respectabel voor een eerste keer :P

De clue is dat je in de eerste rondes iets van een voedsel engine opzet, dan hoef je de laatste ronde amper naar voedsel om te kijken.

Dus ik raad je aan volgende keer eens goed naar de voedsel kamers te kijken :P)
Mijn favorieten
2 akkers + Beer parlor. voedsel in het begin, en punten aan het einde. Whats not to like ?
2 akkers + Cooking cave. is ook een goede, maar vereist een groente. Op zich geen punt als je de adventure route gaat.

Breakfast room en 2 koeien is ook zeer goed, maar iets minder in 2p omdat robijnen pas in de 3e ronde opduiken

Let wel dat in caverna, in tegenstelling tot agricola, je geen 5 dwergen hoeft te hebben. 3 of 4 werkt ook prima

* heuveltje die beter is in vertellen erover, dan het spel daadwerkelijk spelen :P

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 21-01-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 07:07
Vorige week heb ik de Dominion uitbreiding Welvaart gekocht, nu valt het me op dat er voor de kaarten Kolonie en Platina geen "locatie kaarten" bij zitten (de kaarten met afwijkende achterkant).

Kan iemand die deze uitbreiding ook heeft eens checken of dat klopt? Ik zou het eerlijk gezegd een beetje raar vinden als die kaarten er inderdaad niet bij horen.

Ik heb al contact opgenomen met de klanten service maar tot op heden nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Medjai schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:15:
Vorige week heb ik de Dominion uitbreiding Welvaart gekocht, nu valt het me op dat er voor de kaarten Kolonie en Platina geen "locatie kaarten" bij zitten (de kaarten met afwijkende achterkant).

Kan iemand die deze uitbreiding ook heeft eens checken of dat klopt? Ik zou het eerlijk gezegd een beetje raar vinden als die kaarten er inderdaad niet bij horen.

Ik heb al contact opgenomen met de klanten service maar tot op heden nog geen reactie.
In de handleiding staat precies wat er aan kaarten in moet zitten. Als ik naar de Engelse kijk, dan zie ik 25 randomizer cards. Is dat wat je bedoelt?

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Medjai schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:15:

Die zitten er niet bij, en horen er ook niet bij afaik
Die locatie kaarten zijn er om je random setje van 10 kaarten te trekken.

Kolonies en platina zijn daar geen onderdeel van, maar komen er automatisch bij als je meer dan x welvaart kaarten in je set hebt. Of iig dat zijn de originele regels. Wij doen dat meer af en toe, zorgt voor langere potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Ja dat bedoelde ik, thanks!
Blijkbaar krijg je dus geen randomizer cards (locatie kaart) bij Platina en Kolonie.
Wel gek want in het basis spel krijg je die kaarten wel voor Provincies en koper/zilver/goud.

Naast het random set van 10 trekken gebruik je die kaarten ook om te zien of er al drie stapels leeg zijn (en het spel dus is afgelopen), maar ik denk dat platina daar niet voor mee telt? Als de kolonie stapel leeg is is het spel sowieso afgelopen dus daar maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Medjai schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:04:
Ja dat bedoelde ik, thanks!
Blijkbaar krijg je dus geen randomizer cards (locatie kaart) bij Platina en Kolonie.
Wel gek want in het basis spel krijg je die kaarten wel voor Provincies en koper/zilver/goud.

Naast het random set van 10 trekken gebruik je die kaarten ook om te zien of er al drie stapels leeg zijn (en het spel dus is afgelopen), maar ik denk dat platina daar niet voor mee telt? Als de kolonie stapel leeg is is het spel sowieso afgelopen dus daar maakt het niet uit.
Als je de stapel platina leegtrekt doe je iets heel verkeerds* :P
Bij kolonieen is idd het spel uit.

Ik vind zelf die blauwe kaarten ook niet erg nuttig, als er een stapel op is zie je dat zo ook wel.
Ik zelf heb een app op mijn Phone voor , en die randomizer kaarten liggen ergens op zolder te verstoffen
(niet dat mijn dominion collectie nu wel zovaak op tafel komt :( )

*Al is er vast wel een set te bedenken die het zou kunnen, maar ik zou niet weten welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
heuveltje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:07:
[...]
Als je de stapel platina leegtrekt doe je iets heel verkeerds* :P
[...]
Mee eens, het is ons pas 1 keer gebeurd, de stapel platina is echter wel aanzienlijk kleiner dan de andere drie geld stapels.

Ik vind het voornamelijk niet echt consequent aangezien de andere punten en geld stapels wel zo'n kaart hebben. En de stapels koper/zilver/goud trek je al helemaal niet leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren Lost Woods voor het eerst gespeeld, erg leuk.
Met twee vrienden gespeeld en die waren ook enthousiast.
Mooie aanwinst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
psychoclown schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:24:
Gisteren Lost Woods voor het eerst gespeeld, erg leuk.
Met twee vrienden gespeeld en die waren ook enthousiast.
Mooie aanwinst! :)
Ziet er inderdaad leuk uit! Heb je die gewoon in de winkel gevonden? Mijn twee favoriete OLGS en Amazon.de kennen 'm niet.

Edit: Kickstarter dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door HellPunk op 21-01-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Van kickstarter inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Vorige week vrijdag trouwens de eerste bordspellenavond gehad van het jaar. Vrijdag is voor zo'n avond niet ideaal heb ik al vaker gemerkt. Iedereen komt rechtstreeks uit zijn werk en heeft 5 dagen arbeid erop zitten. Dus na 10 uur is de koek bij velen wel op om een actief bordspel te doen. Daardoor komt er maar 1 spel op tafel.

In deze was dat TTR-USA. We waren met 4 in totaal, waarvan ik en mijn vriendin het spel al konden. Het is een erg eenvoudig uit te leggen spel, dus na 10 minuten zat iedereen er ook al goed in. Met deze club spelen we ook regelmatig Catan, dus we wisten wat voor vlees we in de kuip hadden! De focus voor sommige ging al snel naar de lange route kaart, terwijl dit "maar" 10 punten met zich mee brengt. Na een paar rondes had ik mijn routes al gelegd aan de rechterkant van het bord. NY, Atlanta, Miami. Montreal. Weinig punten, maar wel veel kans om makkelijk punten te scoren door de juiste routekaarten erbij te pakken.
Vriend van me was bezig met de langste route kaart en verloor een beetje de extra routekaarten uit het oog (deels ervaring natuurlijk). Ik pakte steeds meer routekaarten en kwam uiteindelijk op 8 gelegde routekaarten uit en geen enkele niet gehaald. Allemaal in de regio Sault St. Marie / Montreal, Boston, NY, Houston, El Paso, New Orleans en Miami. Veel gecombineerd natuurlijk en daardoor harkte ik een hoop punten binnen. Geen enkele echte lange route (maximaal 15 punten geloof ik), maar wel allemaal een zekere 10 punten ongeveer per route. Dit tikt uiteindelijk lekker aan natuurlijk.

Uiteindelijk heeft een vriend van me wel de langste route behaald, maar maar 4 routekaarten compleet behaald. Het mooie aan het einde was, dat mijn punten als laatste geteld werden (kwam net zo uit), dus hij had een voorsprong van 70 punten ofzo, totdat ik mijn routekaarten om ging draaien en ik alsnog boven hem uitkwam :). Mooi om die blik op z'n gezicht te zien; hij dacht dat hij ruim gewonnen had, maar niets bleek minder waar :D.

Al met al vonden de twee nieuwelingen het een erg leuke game en wij zelf ook. Dit is echt een blijvertje; erg eenvoudig concept en binnen 10 minuten te leren. Maar het duurt uren voordat je er echt goed in bent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Poosje geleden een game dag voor de hele vriendengroep gehouden en dit was ook een mooie mogelijkheid voor mij om wat nieuwe spellen uit te proberen.

Begonnen met king of tokyo met 4 man, erg leuk spel en werd de hele dag door wel door 4 man gespeeld. Ook erg simpel om uit te leggen en te beginnen met spelen en de potjes zijn vrij kort dus een leuke filler game. 10/10 blij met de aankoop.

Daarnaast een potje Pandemic gespeeld, meesten zijn wel bekend met het spel maar toch nog even in het kort: Het is een coop spel waarbij je probeert zo snel mogelijk ziektes over de hele wereld probeert uit te roeien. Eerste keer dat ik een coop spel speel en vond het best leuk, al merk ik wel dat de aankleding van het spel mij toch wel wat doet en ik dat bij dit spel vrij saai vind. Uiteindelijk verloren omdat de kaarten op waren. 7/10 wel blij met de aankoop.

Als laatste letters from white chappel gespeeld. Ik was Jack en mijn vrouw en drie anderen mochten mij gaan zoeken. Aangezien ze in het hele spel maar eens tuk of 6 keer een plek hebben gevonden waar ik geweest was en ik de laatste nacht dronken heb gespeeld en toch gewonnen heb was ik daar zeer content mee haha. Overigens de tweede keer dat ik het spel speelde. 10/10 blij met de aankoop.

Dit weekend gaan we betrayal at the house on the hill spelen. Daar beetje selectief in met wie ik die de eerste keer wil spelen aangezien niet iedereen even goed engels kan en het daarom de spelervaring beetje bederft.

Zit er ook sterk aan te denken om tiny epic western van kickstarter te bestellen. Lijkt me zeer vet spel en aangezien er al zoveel mensen zijn die het spel backen en zijn vorige successen heb ik er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
wildcardxl schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:59:

Dit weekend gaan we betrayal at the house on the hill spelen. Daar beetje selectief in met wie ik die de eerste keer wil spelen aangezien niet iedereen even goed engels kan en het daarom de spelervaring beetje bederft.
Kan me dat goed voorstellen. Al helemaal als iemand die niet goed Engels kan de betrayer wordt. Heb je deze al vaker gespeeld? Ik merk dat het spel soms wel eens stroef loopt vanwege onduidelijke regels (of door telkens errata er op na te slaan)

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
stp_4 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Kan me dat goed voorstellen. Al helemaal als iemand die niet goed Engels kan de betrayer wordt. Heb je deze al vaker gespeeld? Ik merk dat het spel soms wel eens stroef loopt vanwege onduidelijke regels (of door telkens errata er op na te slaan)
Nog niet, daarom wil ik ook dat in ieder geval de basisvoorwaarden goed zijn qua spelers. Heb een keer een playthrough van Wheaton gezien en een how to op youtube dat maakt voor mij het altijd makkelijker dand e spelregels lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
wildcardxl schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Nog niet, daarom wil ik ook dat in ieder geval de basisvoorwaarden goed zijn qua spelers. Heb een keer een playthrough van Wheaton gezien en een how to op youtube dat maakt voor mij het altijd makkelijker dand e spelregels lezen.
Hopelijk helpen die inderdaad. Zijn soms een paar tegenstrijdige regels of je moet er zelf een invulling aangeven. Maar wel een grappig spel, met herkenbare 'haunts'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren een potje Steam Park gedaan. Dacht dat ik heel aardig op weg was met bijna geen dirt op het einde van het spel, en toch vrij volle attracties (maar te laat begonnen met robotjes erin zetten), daardoor dus gewoon nog verloren, omdat ik tussendoor veel te weinig punten had binnen geharkt.

Nu was 't een 2 player game, wil 'm nog wel wat vaker met meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

masauri

aka qwybyte

HellPunk schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:57:
[...]
Dit is de link op BGG. Van daar kun je doorlinken naar een andere pagina, maar dat kan ik hier op het werk helaas niet uittesten O-)
Vorig jaar deze link doorgekregen voor een fan made Ticket To Ride Editie van België.
Ondertussen heb ik zelf al een heel aantal uur in een zelfgemaakte nieuwe versie gestoken.
Als er Ticket To Ride fans zijn die m is willen keuren, dm me maar 8)
Ik zal nog wel is een tweakblog er aan wijden, maar ik heb nog wel een heel aantal werkuren voor de boeg 8)
Tja, ge moet toch iets op dit uur he.
Muziek op en gaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:21
Liefhebber meldt :)

Nadat ik als kind al weg was van bordspellen, net als de rest van m'n familie, hebben m'n ouders zelfs een tijd een webshop gehad in vooral 999Games spellen.
In de afgelopen jaren heel veel diverse spelletjes gespeeld, maar als hoogtepunten uiteraard de totale collectie Catan en Carcassonne. Inmiddels is Ticket to Ride groot favoriet, met de Europe + Nederland edities als bordspel en de apps op tablets en PC met alle USA, Europa, Zwitserland, Azië en India varianten.

Vandaag voor het eerst Europa gedaan met de 1912 uitbreiding erbij. Dit heeft helaas de eerste negatieve ervaring opgeleverd. We hadden de Warehouses en Depots even links laten liggen en aan de slag gegaan met de extra Tickets. Wat hier hier mis ging is dat de spelregels in het Engels en Nederlands nogal onhandig vertaald waren. Met z'n 3en op de Duitse tekst gedoken maar er volgens mij nog steeds niet wijs uit geworden. Uiteindelijk maar alle kaarten bij elkaar gedaan uit deze uitbreiding en daarmee gaan spelen.
Heeft iemand hier daadwerkelijk voor elkaar gekregen de scenario's "Europe Expanded", "Big Cities of Europe" en "Mega Europe" uit de kaarten te vissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op de tickets staat toch welke serie dat het is? Ik speel ze altijd gewoon met alle tickets, maar op de tickets zelf staat uit welke set ze zijn (big cities etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Zaterdag met de vriendin Splendor boven gehaald (ik had het gekregen met nieuwjaar). Was een succes! Ze vond het een leuk spel, we hebben twee potjes gespeeld. Eerste potje had ze me mooi ingemaakt (15-9). 2e potje heb ik even moeten wijzen dat ze eigenlijk 3 punten meer had want dat ze die edele kon nemen, en kwamen we allebei op 15 punten uit.
Deze komt dus nog op tafel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Iemand ervaring met La Granja? Lijkt mij wel een leuk spel (afgaande op youtube reviews). Vraag me alleen af of er wel genoeg interactie aanwezig is. Zoek eigenlijk een spel als 'opvolger' voor Kolonisten van Catan. Deze wordt nog wel eens gespeeld in onze vriendengroep, maar het lijk mij wel leuk om iets nieuws te introduceren. Heb al wat spellen geprobeerd zoals Stenen Tijdperk, King of New York, Small World etc. Deze vielen helaas niet zo in de smaak. Als ik wat verder kijk naar de elementen die Catan voor deze groep leuk maakt, zijn dat denk ik: het innen van grondstoffen om daarna je dorp/straten te bouwen, en het dwarsbomen van je tegenstanders (door straat te doorkruizen, afpakken kaart bij gooien van 7 en het negeren van deals). Wat denk ik ook een leuk element is, is dat het tot het eind gissen is wie de overwinning gaat pakken (omdat deels van overwinningspunten niet bekend zijn bij tegenstanders). Een aantal van deze elementen zitten volgens mij ook in La Granja. Iemand eventueel een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vrijdag de eerste echte spellenavond van het jaar, met de volledige groep van vier. Ik mocht het spel kiezen: El Gaucho.

Tevoren had ik het alleen met twee en drie spelers gespeeld en met dat aantal spelers is het spel redelijk licht: je kunt meestal wel de acties kiezen die je wilt en indien niet ben je snel genoeg weer aan de beurt.

Met vier lijkt die balans wat te veranderen: omdat je wat meer moet wachten tot je als eerste of tweede kan kiezen is je bewegingsvrijheid een stuk beperkter. Het spel wordt zo een stuk tactischer en dat was voor sommige spelers wel even zweten. Toch vond iedereen het leuk, volgende week spelen we opnieuw.

Het enige minder leuke aan El Gaucho vind ik wel het scoreverloop: je scoort misschien maar een keer of vijf tijdens het hele spel en dan vaak met grote getallen. Daardoor is het erg moeilijk om in te schatten hoe je (potentiële) score zich verhoudt tot de rest. Je moet dus telkens naar de kuddes van je tegenstanders kijken en gaan rekenen wat de scores op dat moment zijn.

Uiteindelijk was ik overigens de eindwinnaar *O* dankzij een kleine kudde van twee zwarte koeien die ik helemaal op 't laatst kreeg, daarmee wist ik net voor de rest te eindigen.
ShitHappens schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:11:
Heeft iemand hier daadwerkelijk voor elkaar gekregen de scenario's "Europe Expanded", "Big Cities of Europe" en "Mega Europe" uit de kaarten te vissen?
TTR Europa is helaas de enige map waar ik nog geen ervaring mee heb. Volgens de info op BGG staan er symbolen op de kaarten, maar is er geen legende van waar die symbolen voor staan - ik kan me inbeelden dat het dan moeilijk organiseren is...
masauri schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:45:
Vorig jaar deze link doorgekregen voor een fan made Ticket To Ride Editie van België.
Ondertussen heb ik zelf al een heel aantal uur in een zelfgemaakte nieuwe versie gestoken.
Ik ben wel kandidaat-keurder :).
stp_4 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:03:
Iemand ervaring met La Granja? Lijkt mij wel een leuk spel (afgaande op youtube reviews). Vraag me alleen af of er wel genoeg interactie aanwezig is. Zoek eigenlijk een spel als 'opvolger' voor Kolonisten van Catan.
La Granja lijkt me wat zwaar als opvolger voor Catan, maar dat is ook maar gebaseerd op de reviews die ik gezien en gelezen heb... Rahdo heeft een runthrough die misschien duidelijkheid kan brengen.

Een alternatief is misschien Deus. Het heeft ook vanalles wat: cardplay, area control, ... Over Elysium hoor ik ook goeie berichten, maar dat spreekt me persoonlijk minder aan.

[ Voor 16% gewijzigd door HellPunk op 25-01-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Afgelopen zaterdag met mijn vriendin, beste vriend en zijn vriendin kaartspelletjes gedaan tot diep in de nacht. Eerst Fluxx welke ik nog nooit gespeeld had maar erg goed beviel. Het was wel even inkomen omdat de regels zoveel kunnen wisselen maar eenmaal erin liep het wel lekker. Daarna Party Animals om de lekkere gekke situaties. Als afsluiter Jenga wat nog best wel goed ging :P
Al met al een relaxte en gezellige avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Wij spelen regelmatig La Granja maar het competitieve element qua interactie is niet zo heel sterk aanwezig. Bij het bouwen van een markt kar kan je andere spelers van het bord af halen door een duurdere te plaatsen, maar de negatieve gevolgen daarvan voor die speler zijn vrij klein (een punt per ronde per marktkraam).

Verder wel een heel leuke en heel veelzijdige worker placement titel. Ik speel al jaren geen Catan meer, maar zou er ook niet direct een opvolger voor kunnen noemen. Eerlijk gezegd kan ik iets minder combat op het bord ook wel waarderen. De beste strategie om te winnen zonder dat iemand (of de hele groep) een speler lam kan leggen is wel fijn. Het spel waarbij je elkaar het beste in de weg kan zitten a la Catan vind ik persoonlijk Terra Mystica.
Wil je echt strijden, dan kan je ook eens naar een 4x zoals Eclypse kijken. Ik had een tijdje geleden nog de kans om Scythe te backen in de premium editie en heb er nu erg veel spijt van dat ik dat niet heb gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik dacht net aan Fresco, een van de klassiekers van Queen - die heeft ook wel een goeie dosis interactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
Ik zal eens naar de genoemde spellen kijken. Blijft altijd lastig, je weet pas of het aanslaat als je het ook daadwerkelijk speelt. La Granja is dan misschien wel al wat ingewikkeld als 'opvolger'. Zelf vind ik complexere spellen juist wel leuk. Voor m'n vriendengroep is denk ik een overwinningspunten spel wel het leukst als je ongeveer kan raden waar je tegenstanders staan, maar het niet helemaal zeker weet (dus zonder score bord). Een spel waar je na afloop tot in de 100 moet tellen en scoren vallen ook af (b.v. telling zoals Stenen Tijdperk). Blijven zoeken, tot ik het pareltje gevonden heb ;)

P.s. wat gebruiken jullie als 'marktplaats' voor spellen waar je vanaf wilt? Op marktplaats/bordspelmania wil het nooit echt vlotten (of m'n prijzen zijn te hoog ;), maar ik denk dat dat wel mee valt). Of zijn er speciale beurzen waar jullie naar toe gaan? Het liefst wil ik een aantal spellen ruilen, omdat spellen toch wel een redelijke hoge afschrijving hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door stp_4 op 25-01-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Je kan ze ook soms nog kwijt via de BBG marketplace of op de facebook groep gezelschapsspellen markt. https://www.facebook.com/groups/780216735338362/

Maar het is soms lastig inderdaad. Ik ben via Bordspelmania wel e.e.a kwijtgeraakt, maar ik ruil ook liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Toevallig meer mensen hier die via Kickstarter "Secret Hitler" besteld hebben? Het beste van Weerwolven, maar dan zonder dat er steeds mensen een half uur mogen wachten totdat die ronde weer voorbij is. (en awesome thema >:) )

Heb ook nog "The Pursuit of Happiness" gebackt, die staat nog open voor wie wil :). Soort Levensweg 3.0. Veel leuke stretch goals erbij, je moet de walktrough op Youtube maar es bekijken!

Daarnaast fan van kennis spellen, 30 seconds altijd leuk. Terra is ook heel erg vet. En dan natuurlijk op zijn tijd de "standaard" games als Catan, Ticket to Ride etc.
Op zijn tijd een Coop spel spelen als Flashpoint :).

Nu hebben wij in onze vriendengroep veel bordspel fanatics, dus er is ook regelmatig weer iets nieuws te spelen, wat ervoor zorgt dat we veel games uitproberen, nadeel hiervan is wel dat het soms lang duurt voordat een game weer opnieuw de revue passeert.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

stp_4 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:50:
P.s. wat gebruiken jullie als 'marktplaats' voor spellen waar je vanaf wilt? Op marktplaats/bordspelmania wil het nooit echt vlotten (of m'n prijzen zijn te hoog ;), maar ik denk dat dat wel mee valt). Of zijn er speciale beurzen waar jullie naar toe gaan? Het liefst wil ik een aantal spellen ruilen, omdat spellen toch wel een redelijke hoge afschrijving hebben.
Het beste kan je BGG gebruiken. Tijdens SPIEL zijn er soms wel goede deals te vinden. Ik zou willen dat we hier in het forum mochten aanbieden. Vraag&Aanbod daar zoekt niemand naar spellen.
Ik denk er wel eens over om een Nederlandse guild te maken op BGG om makkelijker elkaars spellen te bekijken. Weet niet of dat zou helpen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
stp_4 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:50:
Ik heb tot nu toe alleen spellen verkocht en geruild via de Spiel-veiling en allerhande math trades op BGG. Geen onderhandel-geneuzel en je weet dat hetgeen je in ruil krijgt ook in degelijke toestand is (althans, ik heb tot nu toe niet anders meegemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

HellPunk schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:45:
[...]
Ik ben wel kandidaat-keurder :).
[...]
Je dm functie staat uit, maar heb de huidige stand hier is geupload: gallery: masauri

[ Voor 10% gewijzigd door masauri op 25-01-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

masauri schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:16:
[...]

Je dm functie staat uit, maar heb de huidige stand hier is geupload: https://secure.tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=28714
Je moet even linken naar je publieke map, deze dus: gallery: masauri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

TERW_DAN schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:18:
[...]

Je moet even linken naar je publieke map, deze dus: gallery: masauri
Thx, bij deze gedaan.
Tis nog een WIP natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
masauri schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:16:
[...]

Je dm functie staat uit, maar heb de huidige stand hier is geupload: gallery: masauri
Ziet er wel mooi uit _/-\o_ , is dit gebaseerd op de bestaande routes? Ik ben niet zo bekend met 't Belgisch spoorwegennet, al reis ik eigenlijk wel graag met de trein :) . Enkele andere vraagjes:

- Welke stad is dat tussen Bergen, Doornik en Brussel? Ronse of Ath misschien?
- De enige dubbele route ligt tussen Mol en Herentals. Komen er nog meer dubbele routes bij? Of is er een reden dat er maar één dubbele is?
- Met de driehoek Lichtervelde-Deinze-Kortrijk lijkt West-Vlaanderen erg druk, maar het is misschien onrealistisch als je bvb. Deinze weglaat (zie ook mijn eerste vraag :) ).

Keep up the good work, ik denk dat de routes inkleuren nog best een lastig werkje wordt - no pressure :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

HellPunk schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:08:
[...]
Ziet er wel mooi uit _/-\o_ , is dit gebaseerd op de bestaande routes? Ik ben niet zo bekend met 't Belgisch spoorwegennet, al reis ik eigenlijk wel graag met de trein :) .
Ja, dit was namelijk mijn uitgangspunt.
Ik zal nog een paar screenshots maken met een overlay waarbij je duidelijk kan zien dat ze overeen komen met de realiteit.
Ik heb als blauwdruk namelijk de spoorwegennet kaart genomen en daar de provincies op aangeduid, waarna ik dan tussenliggende steden nam of die goed uitkwamen voor het spel.
[...]
Enkele andere vraagjes:
- Welke stad is dat tussen Bergen, Doornik en Brussel? Ronse of Ath misschien?
Ath
[...]
- De enige dubbele route ligt tussen Mol en Herentals. Komen er nog meer dubbele routes bij? Of is er een reden dat er maar één dubbele is?
Ik probeer er nog bij te maken, maar het word moeilijk.
Feitelijk kunt ge overal aan geraken, weliswaar met een omweg.
Maar ik voorzie dat deze kaart met 2, max 3 te spelen is.
[...]
- Met de driehoek Lichtervelde-Deinze-Kortrijk lijkt West-Vlaanderen erg druk, maar het is misschien onrealistisch als je bvb. Deinze weglaat (zie ook mijn eerste vraag :) ).
Lijkt idd druk, maar dat maakt de speluitdaging wel groter vind ik :)
Het moet niet té makkelijk zijn O-)
[...]
Keep up the good work, ik denk dat de routes inkleuren nog best een lastig werkje wordt - no pressure :+
Thx, er zit nog voor uren werk aan te komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zonet bij het bladeren door de geeklist van de Nürnberger Toy Fair enkele interessante spellen tegen gekomen. 2016 ziet er dus weer goed uit. - op het eerste zicht dan, want van sommige spellen is er nog maar weinig info beschikbaar. Voor de Sushi Go!-fans is er speciaal goed nieuws, met Sushi Go! Party. Straks maar 'ns een geeklist maken met 'spellen om naar uit te kijken'.

Een spel dat al langer uit is maar nu pas op m'n radar gekomen is: Cacao. Iemand dit al gespeeld? Ik lees her en der dat het lichter is als Carcassonne, maar mij lijkt het toch iets strategischer?
masauri schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:52:
Thx, er zit nog voor uren werk aan te komen 8)
Wel een goed idee om de map 2P/3P only te maken, met vier zou het inderdaad krap kunnen worden. Ik blijf het volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 10:53

Zeror

Ik Henk 'm!

masauri schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:45:
[...]

Ik zal nog wel is een tweakblog er aan wijden, maar ik heb nog wel een heel aantal werkuren voor de boeg 8)
Tja, ge moet toch iets op dit uur he.
Muziek op en gaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
Niet om vervelend te doen hoor, maareh:

Afbeeldingslocatie: http://www.rollthedice.nl/wp-content/uploads/2010/12/ticket-to-ride-belgium-mystery-train.jpg

Ben je nu niet gewoon dubbel werk aan het doen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 26-01-2016 19:54 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zeror schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:53:
[...]

[afbeelding]

Tssk heel die man zijn regenachtige zondagsplannen door de war schoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
TERW_DAN schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:02:
Op de tickets staat toch welke serie dat het is? Ik speel ze altijd gewoon met alle tickets, maar op de tickets zelf staat uit welke set ze zijn (big cities etc).
Klopt, voor Big Cities is het inderdaad duidelijk. Maar voor de andere 2 sets is het lastig uit de spelregels op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ShitHappens schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:19:
[...]

Klopt, voor Big Cities is het inderdaad duidelijk. Maar voor de andere 2 sets is het lastig uit de spelregels op te maken.
Ik heb mijn TTR momenteel niet hier liggen, maar volgens mij staat het ook gewoon op die kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ik nu ook niet, dus zal er later nog eens naar kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Zeror schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:53:
[...]

[afbeelding]

Niet om vervelend te doen hoor, maareh, lees mijn eerste zin is:
"Vorig jaar deze link doorgekregen voor een fan made Ticket To Ride Editie van België. "
Dat was die map dus, en ik vind mijn versie persoonlijk al een stuk beter en gedetailleerder, meer waarheidsgetrouw.

Word nog lachen als ik een wietplantblad op maastricht zet, en de xxx paal op amsterdam 8)
Meer gratis kaarten meer fun toch?
Als ik 1 keer de template gemaakt heb voor het bord zelf kan ik de rest gewoon spenderen met het opvullen van een ander land of plaats.
Tweakers voor iets toch? Omdat het kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 10:53

Zeror

Ik Henk 'm!

masauri schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:09:
[...]

Niet om vervelend te doen hoor, maareh, lees mijn eerste zin is:
"Vorig jaar deze link doorgekregen voor een fan made Ticket To Ride Editie van België. "
Dat was die map dus, en ik vind mijn versie persoonlijk al een stuk beter en gedetailleerder, meer waarheidsgetrouw.
Ah, had niet verder gekeken. Dacht dat dit een uitgave van België ofzo was. Zag er ook eentje van Nederland en USA. Dus dacht dat meer landen misschien wel een editie hadden. Screen zag er aardig officieel uit ook.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Er zitten inderdaad wel wat verschillen tussen de maps. Zo heeft die van masauri meer 'enkele' eindpunten, de map die hierboven getoond worden is een gesloten circuit. Lijkt me wel interessant om ze na mekaar te spelen en te zien hoe dat de gameplay beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Dit weekend in een kringloopwinkel Carcassone het rad van fortuin en het Dungeons and dragons bordspel opgepikt bij een kringloop voor de totale som van €8 met alles nog in het plastic gekocht.

Zag ze liggen, even kijken of alles compleet was en toen bleek het plastic er nog om te zitten. Gezien het aantal bordspellen twijfel ik of ik ze ga houden of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Af en toe kun je best wel leuke dingen vinden bij de Kringloop.

Liep er vorige week binnen bij eentje, omdat mijn autoband geplakt werd.
La citta en Letters from whitechappel, samen voor 6E ? yes plz :P

Maar er stonden dan ook weer 20 10 jaar trivant dozen voor 5e per stuk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wow, La Citta en Letters from Whitechapel voor die prijs is echt belachelijk goedkoop. Lekker hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ja het eerste wat ik dacht toen ik dit las was: na het werk eens naar de kringloopwinkel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Lointje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:32:
Ja het eerste wat ik dacht toen ik dit las was: na het werk eens naar de kringloopwinkel :D
Hier nog één! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dat gebeurt me bij onze kringwinkel nu nooit, daar zie ik alleen beduimelde jaren 80-spellen voorbijkomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Moet er even eerlijk bij zeggen dat ik ook retro consoles en games spaar en dus ieder weekend ongeveer 15 kringloopwinkels bezoek. Het is dus niet zo dat die dingen er vol mee liggen maar de frequentie van bezoeken is bij mij zo hoog dat ik af en toe wel wat leuks tegen kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mjah, de enige leuke dingen die bij mij in de kringwinkel liggen zijn de spellen die ik er zelf naartoe breng - en dat zegt dan meteen ook wat over de waarde van 'leuk' :o . Ik kom er ook alleen maar als ik zelf wat breng, zo eens in de zes maanden ofzo - al is het nu vanwege grote opruimactie thuis wat vaker. Ik heb mijn vrouw er eindelijk van kunnen overtuigen dat babyspullen geen zin meer hebben als de jongste bijna zes wordt :+ .

On-topic: om mijn zoon te introduceren in deductiespellen wil ik eerst Mr. Jack of Fantôme de l'Opéra in huis halen. Mij lijkt die tweede wat gestroomlijnder te zijn, iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Wel leuk voor de mensen die geen Engelse podcasts kunnen luisteren. Er is nu een Nederlandse podcast over bordspellen: Het ludiek gezelschap. De eerste aflevering is net uitgekomen. Leuk initiatief!

Mijn BGG profiel

Pagina: 1 ... 14 ... 159 Laatste