Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:28
Mvdbeld schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Zoals hierboven gezegd is dit ook zelf te doen, makkelijkste met foamcore. Dit heb ik in het verleden gedaan, maar dit is best een tijdrovend klusje, dus kwestie van tijd vs geld I guess.

[...]

Heel gaaf! Dit zal een klein kapitaal aan tijd gekost hebben >:)
Hmm, ja!
Ongeveer 3 dagen werk (uurtje of 5 per dag?)

Alles netjes snijden, lijmen (hot glue) plakken, knippen.
Maar wel een complete insert set met dividers en aller er op en er aan.
Scheelt zeker bij een spel als Gloomhaven heel veel tijd in opzetten/afbreken.

(en het is gewoon leuk om te doen)

Ik heb deze set trouwens 2x gemaakt, voor twee verschillende groepen. Kost minder dan een tientje aan materiaal, en zo haal je nog wat extra 'speeluren' uit je spel :+

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Chaoss schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:21:
Iemand een tip voor een leuke coop boardgame? We hebben Legends of Andor maar die game duurt uren en pak je niet even op vrijdagavond uit de kast. Tevens heb ik het idee dat Andor gemakkelijker maar ook leuker is met meer dan 2 spelers.

Stijl en setting van Andor spreken ons wel aan, dus zoiets maar dan wat korter en 2 spelers coop.

Stardew Valley lijkt me erg toffe coop game maar is helaas nog niet in NL verkrijgbaar.
Ik kan Aeons End (deckbuilder) en Spirit Island aanraden.
Beiden behoorlijk complex en je moet echt samenwerken, maar wij hebben het meestal in zon 1,5 uur gespeeld. Bij beiden komt het vaak op de laatste paar beurten aan dat het goed gaat of misloopt (ons winstpercentage met AE is zo'n 80% , bij SI rond de 70%, dus gelukkig redden we het meestal, komt de sfeer ten goede)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13-06 20:57
Vorige week de Terraforming Mars big box kickstarter gekregen. (eindelijk na maanden wachten!)....
..maar op dezelfde dag ook Brass Birmingham gekregen :o

Inmiddels Terra (ondanks dat het ons lievelings spel is) maar 1x gespeeld en Brass al 4x! Ik snap dat die op #3 op bgg staat, wat een enorm vet spel.
Wijnand1980 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Ik kan Aeons End (deckbuilder) en Spirit Island aanraden.
Beiden behoorlijk complex en je moet echt samenwerken, maar wij hebben het meestal in zon 1,5 uur gespeeld. Bij beiden komt het vaak op de laatste paar beurten aan dat het goed gaat of misloopt (ons winstpercentage met AE is zo'n 80% , bij SI rond de 70%, dus gelukkig redden we het meestal, komt de sfeer ten goede)
@Chaoss Idem voor Spirit Island. Wordt niet voor niets door velen als #1 spel voor Coop gezien. Ook solo is het een enorm gaaf spel. Spirit Island is een beetje het omgekeerde van Catan. Daar wil je een nieuw eiland koloniseren. In SI ben je een 'bewoner' van een ongerept eiland en wil je de kolonisten tegen houden. Je zit vaak met geknepen billen en je handen in het haar dat je niet meer mogelijkheden ziet om te winnen. Maar dan toch door middel van wat vette combo's kan je het weer omdraaien.

[Voor 61% gewijzigd door Odysseus87 op 17-05-2021 15:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bedankt voor de tips, ik ga beginnen met Gloomhaven Jaws ot Lion, zal even kijken waar ik deze kan krijgen.

Spirit Island ziet er ook leuk uit, zal ik onthouden voor een volgende aanschaf.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:23
Chaoss schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:09:
[...]
Die inserts zag ik voorbij komen, ben zelf geen diehard boardgame speler dus dat was voor mij iets nieuws maar ik zie tot mijn verbazing dat er soms kleine kapitalen voor die inserts gevraagd worden (als in bijna evenveel als voor de game zelf). Die van Gloomhaven JotL valt dan nog mee met 16 euro. Is dus wel het geld waard? heb nl het idee dat het ook zelf te maken is met wat karton :+
De houten inserts van Broken Token of Meeple Realty zijn inderdaad best prijzig, de foamcore exemplaren van bvb. Folded Space zijn iets betaalbaarder.

Ik heb zelf ongeveer 15 spellen van een insert voorzien. Natuurlijk kan je erover debatteren of zo 'n insert zijn geld waard is, maar als je pakweg de big box van Roll Player hebt, dan is het wel zo leuk dat alles niet in tig zakjes door mekaar ligt. Ook voor de setup is het handig dat je gewoon de bakjes op tafel kan zetten en klaar. Ik kan begrijpen dat niet iedereen daar 15-30 euro voor over heeft, maar er is wel een markt voor :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja die kartonnen uitvoeringen zijn rond de 16 euro valt inderdaad mee. Zal ook eens kijken wat 3D printen kost.

[Voor 190% gewijzigd door Chaoss op 18-05-2021 17:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

On_E schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:19:
Vandaag Eldritch Horror binnen gekregen en voor het eerst (solo) gespeeld. Wel even wat uitzoekwerk geweest, maar denk ik ruim 2 uur gedaan over mijn eerste verliespot. :+

Volgende keer hopelijk met wat vrienden en zo niet, dan ga ik met 2 investigators starten. Nu alleen met de actrice gestart en later nog met de spion gespeeld, maar helaas..
Heb je ook nog gekeken naar Arkham horror third edition? Heb zelf vorig jaar mijn gehele EH collectie verkocht. Werd wat teveel van het goeie, lange setup, veel dingetjes.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:50

On_E

Housemusic

MrVegeta schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:46:
[...]

Heb je ook nog gekeken naar Arkham horror third edition? Heb zelf vorig jaar mijn gehele EH collectie verkocht. Werd wat teveel van het goeie, lange setup, veel dingetjes.
Dat was oorspronkelijk mijn eerste keuze zelfs, maar ik kreeg na wat reviews van beiden het idee dat ik Eldritch net iets leuker zou vinden. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

On_E schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Dat was oorspronkelijk mijn eerste keuze zelfs, maar ik kreeg na wat reviews van beiden het idee dat ik Eldritch net iets leuker zou vinden. :)
Zeker Forsaken Lore proberen te regelen! Misschien heb ik teveel EH gespeeld haha.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Asharan
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 25-05 14:52
Goeiemiddag allemaal,

Zijn er hier ook nog mensen die Yu-Gi-Oh spelen of het leuk
vinden om dit weer eens te spelen?
Heb het vroeger veel gespeeld en lijkt me leuk om weer eens op te pakken.
Ik woon zelf op Texel.

(excuses als ik dit op het verkeerde forum post)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
Vraagje voor de BGStats-gebruikers: kun je met deze app titels 'verbergen' in je spellenlijst? Ik heb namelijk een stuk of tien spellen die stand-alone spellen zijn (bvb. Munchkin Spell Skool), maar die ik zelf als uitbreiding gebruik. Omdat de spellenlijst zo al lang genoeg is zoek ik een manier om die titels eruit te filteren.

Voor zover ik kan zien heeft de BGG-app daar geen mogelijkheden voor, de enige manier om dit te omzeilen is door de status van die spellen op bijvoorbeeld 'wishlist' te zetten en dan een notitie toe te voegen dat ik ze al ik mijn bezit heb, maar handig is natuurlijk anders...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:45
HellPunk schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:36:
Vraagje voor de BGStats-gebruikers: kun je met deze app titels 'verbergen' in je spellenlijst? Ik heb namelijk een stuk of tien spellen die stand-alone spellen zijn (bvb. Munchkin Spell Skool), maar die ik zelf als uitbreiding gebruik. Omdat de spellenlijst zo al lang genoeg is zoek ik een manier om die titels eruit te filteren.

Voor zover ik kan zien heeft de BGG-app daar geen mogelijkheden voor, de enige manier om dit te omzeilen is door de status van die spellen op bijvoorbeeld 'wishlist' te zetten en dan een notitie toe te voegen dat ik ze al ik mijn bezit heb, maar handig is natuurlijk anders...
Nee, volgens mij kan dat niet inderdaad. Wat je kan proberen is de maker even een berichtje sturen, misschien is het relatief simpel om in te bouwen en kan het op de wishlist. De maker is een nederlander. :)

Maar kijk je vaak in de spellenlijst? Ik gebruik als ik een titel wil spelen en toevoegen gewoon de zoekfunctie.

[Voor 52% gewijzigd door MADG0BLIN op 21-05-2021 08:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:46:
[...]
Nee, volgens mij kan dat niet inderdaad. Wat je kan proberen is de maker even een berichtje sturen, misschien is het relatief simpel om in te bouwen en kan het op de wishlist. De maker is een nederlander. :)

Maar kijk je vaak in de spellenlijst? Ik gebruik als ik een titel wil spelen en toevoegen gewoon de zoekfunctie.
Ik heb wel een paar praktische redenen, maar reden numero uno is een niet te onderschatten OCD-factor :+ . Met die pseudo-uitbreidingen erbij klopt het naar mijn gevoel gewoon niet en dat jeukt op plaatsen waar ik niet kan krabben :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:03
Odysseus87 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:39:
Vorige week de Terraforming Mars big box kickstarter gekregen. (eindelijk na maanden wachten!)....
..maar op dezelfde dag ook Brass Birmingham gekregen :o

Inmiddels Terra (ondanks dat het ons lievelings spel is) maar 1x gespeeld en Brass al 4x! Ik snap dat die op #3 op bgg staat, wat een enorm vet spel.

[...]

@Chaoss Idem voor Spirit Island. Wordt niet voor niets door velen als #1 spel voor Coop gezien. Ook solo is het een enorm gaaf spel. Spirit Island is een beetje het omgekeerde van Catan. Daar wil je een nieuw eiland koloniseren. In SI ben je een 'bewoner' van een ongerept eiland en wil je de kolonisten tegen houden. Je zit vaak met geknepen billen en je handen in het haar dat je niet meer mogelijkheden ziet om te winnen. Maar dan toch door middel van wat vette combo's kan je het weer omdraaien.
Is Brass leuk met 2? en hoe moeilijk is het spel? speeltijd? sorry veel vragen. allang geïnteresseerd in het spel, maar twijfel of het mijn vrouw aanspreekt :) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
Joel22 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Is Brass leuk met 2? en hoe moeilijk is het spel? speeltijd? sorry veel vragen. allang geïnteresseerd in het spel, maar twijfel of het mijn vrouw aanspreekt :) .
Hij is beter met meer, maar heb hem een aantal keren met 2 gespeeld en me zeker vermaakt.
De basisacties zijn opzich niet super moeilijk, maar hoe alles in elkaar steekt en samenwerkt maakt het geen makkelijk spel. Gemiddelde speelduur is bij ons ongeveer 2 uur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odysseus87
Joel22 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Op bgg zijn er ook wat topics geschreven met dezelfde vraag.

De meesten vinden hem juist met 2 spelers het leukst!
de reden?
Je hebt meer keuze vrijheid op het bord. Ga je 1 grote hub maken of kleinere hubjes hier en daar etc.

Ik vind hem met 2 prima te spelen. Was bang dat mijn vrouw hem niks zou vinden. De eerste keer waren de regels duidelijk geworden en vond ze hem wel 'ok'. De keren daarna is het spel gewoon duidelijk en kan je je eigen strategieën bedenken en ze vind hem nu ook erg tof.

op BGG raden ze ook aan de eerste week 2 avonden te plannen om hem te spelen, omdat de regels (zeker in de manual) nogal onhelder kunnen zijn. Zelf heb ik 'watch it played' bekeken op youtube en die legt het gewoon super rustig en fijn uit. Alles was wel duidelijk na die video.

edit: speeltijd tussen de 1,5 - 2 uur tot nu (met 2 spelers)
edit 2: linkje van de video met uitleg: YouTube: Brass: Birmingham - How To Play

[Voor 8% gewijzigd door Odysseus87 op 21-05-2021 13:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:01
H_H schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:57:
@B00st3r: ik voel met je mee. Ik heb gisteren ook weer twee projecten gebackt: Chronical of Crime en Vicounts of the West Kingdom. Bij VotWK heb ik de King Pledge gedaan, dus inclusief de reeds bestaande spellen. In één klap de hele serie. Kost me 170,- maar dan heb je ook wat.

En dan heb ik nog een lijst spellen in de wishlist staan als Castles of Burgundy & Castles of Tuscony, Pandemic Legacy 3 en kijken of ik Sleeping Gods nog ergens op de kop kan tikken.
Oud bericht dus wellicht ben je al voorzien, zocht in dit topic op "Sleeping Gods", heb hem zojuist besteld bij spellenvariant (uit voorraad leverbaar).

Ben benieuwd! Andere deze al binnen KS of retail en ervaring?

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:49

H_H

'Tis but a scratch!

Mvdbeld schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Oud bericht dus wellicht ben je al voorzien, zocht in dit topic op "Sleeping Gods", heb hem zojuist besteld bij spellenvariant (uit voorraad leverbaar).

Thanks! Top dat je je mijn bericht nog herinnerde. Ik ga kijken of dit gewoon de normale versie is. De meeste shops hebben hem in pre-order voor augustus of zo. Dus bijzonder dat deze shop hem heeft liggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:21
Mvdbeld schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Jup, al een week of wat. Nu 2x door de "campagne" of hoe je een complete sessie wilt noemen heen gespeeld en het wordt alleen maar leuker (maar dat wil ik niet voor je spoileren). Tip: het is toegestaan je oude scheepslog te bewaren voor nieuwere sessies, zo heb je langzaam steeds meer info over wat je waar kunt vinden.

Persoonlijk houd ik wel van dit soort 'choose your own path' achtige spellen. Het geeft je alle vrijheid en zo veel te doen dat geen 2 campagnes hetzelfde zijn.

• Dazzling Dwild
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:47
iemand nog victorum gebackt? Ben niet echt een solo speler maar dat zag er wel interessant uit. Combat tactisch maar niet te ingewikkeld en leuke campaign mode

• Mvdbeld
H_H schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Thanks! Top dat je je mijn bericht nog herinnerde. Ik ga kijken of dit gewoon de normale versie is. De meeste shops hebben hem in pre-order voor augustus of zo. Dus bijzonder dat deze shop hem heeft liggen.
Zocht eigenlijk gewoon ervaringen omdat ik enthousiast was geworden van wat ik elders online had gezien van de game ;)

Heb hem binnen, staat niet echt duidelijk op welke printing, maar spel ziet er prachtig uit.
remcheese schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Jup, al een week of wat. Nu 2x door de "campagne" of hoe je een complete sessie wilt noemen heen gespeeld en het wordt alleen maar leuker (maar dat wil ik niet voor je spoileren). Tip: het is toegestaan je oude scheepslog te bewaren voor nieuwere sessies, zo heb je langzaam steeds meer info over wat je waar kunt vinden.

Persoonlijk houd ik wel van dit soort 'choose your own path' achtige spellen. Het geeft je alle vrijheid en zo veel te doen dat geen 2 campagnes hetzelfde zijn.
Klinkt goed, 1 deze dagen hopelijk beginnen, met hoeveel spelers speel je? Las dat de downtime wat meer is met 4, maar ook weer berichten die dat tegenspreken omdat je eigenlijk continue met zijn allen betrokken bent? Wil wel graag met 4 spelen, maar zou evt. ook met 2 teams van 2 kunnen spelen, als dat prettiger werkt.

[Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 22-05-2021 22:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remcheese
Mvdbeld schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Klinkt goed, 1 deze dagen hopelijk beginnen, met hoeveel spelers speel je? Las dat de downtime wat meer is met 4, maar ook weer berichten die dat tegenspreken omdat je eigenlijk continue met zijn allen betrokken bent? Wil wel graag met 4 spelen, maar zou evt. ook met 2 teams van 2 kunnen spelen, als dat prettiger werkt.
Met 4 losse spelers kan ik me voorstellen dat je best wel wat downtime ervaart. Aan de andere kant, als er leuk wordt voorgelezen duik je met z'n allen vanzelf in het verhaal.

Groot voordeel is dat je vrijwel 'instant' kunt op- of af-schalen qua spelers. Dus je kunt met 4 teams beginnen en als je dan merkt dat dat te lang duurt, schaal je in 30 seconden naar 2 teams van 2. Op- of af-schalen is niets meer dan het boot-bord omdraaien en de bemanning verdelen.

Heel veel plezier alvast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Bestaat er van Gloomhaven Claws of the Lion ook een Nederlandse versie? De webshops die ik nu bekeken hebben bieden allemaal de ENG versie aan. Ons Engels is op zich prima maar spelregels lezen in het NLD is misschien toch wat gemakkelijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
Chaoss schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:28:
Bestaat er van Gloomhaven Claws of the Lion ook een Nederlandse versie? De webshops die ik nu bekeken hebben bieden allemaal de ENG versie aan. Ons Engels is op zich prima maar spelregels lezen in het NLD is misschien toch wat gemakkelijker.
Nee, geen officiële in ieder geval. Misschien dat er op BoardGameGeek een vertaling te vinden is.

Het is overigens Jaws of the Lion. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

MADG0BLIN schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Nee, geen officiële in ieder geval. Misschien dat er op BoardGameGeek een vertaling te vinden is.

Het is overigens Jaws of the Lion. ;)
Ja Jaws... onlogischer wat mij betreft :P

Ok bestel ik de Engelse. Wat is trouwens het nut/idee van die stickersets? puur bescherming of om de look vd game te veranderen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assifv
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:58
remcheese schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Met 4 losse spelers kan ik me voorstellen dat je best wel wat downtime ervaart. Aan de andere kant, als er leuk wordt voorgelezen duik je met z'n allen vanzelf in het verhaal.

Groot voordeel is dat je vrijwel 'instant' kunt op- of af-schalen qua spelers. Dus je kunt met 4 teams beginnen en als je dan merkt dat dat te lang duurt, schaal je in 30 seconden naar 2 teams van 2. Op- of af-schalen is niets meer dan het boot-bord omdraaien en de bemanning verdelen.

Heel veel plezier alvast.
Hier nog een ervaring over Sleeping Gods. Ik heb de kickstarter van het spel geleend van een vriend en ben solo m’n eerste campagne aan het spelen. Ik vind het echt een supergaaf spel, heerlijk om zo ‘op avontuur te gaan’ en een hele nieuwe wereld te ontdekken. Bij elk punt wat je ontdekt is het weer een verrassing wat er gaat gebeuren. En zoals je noemt is het heel handig dat je ook midden in een campagne kunt schalen met het aantal spelers.

Voor mij is dit het beste spel van 2021.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Zojuist Gloomshaven JotL en Robinson Crusoe besteld bij koning bordspel, die laatste kwam ik een aantal keer tegen tijdens mijn zoektocht naar een leuke coop game, settings spreekt me wel aan en heeft een redelijke score (7,8) op BGG.

In eerste instantie geen instert voor Gloomshaven Jotl besteld ik kijk eerst even hoe het bevalt met de standaard doos, maar ik zag wel dat die behoorlijk vol zit :P

Tijdens het zoeken ook al een wishlist gemaakt:
-7th Continent (lastig te krijgen of erg duur)
-Star Wars: Imperial Assault (ook erg duur)
-Sleeping gods (ook erg duur)

[Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 23-05-2021 17:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:30:
Deze game is zo goed. Ik heb alle uitbreidingen en komt hier nog vaak op tafel. Ook geeft spelen met de app een extra, leuke, dimensie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:52
Zojuist Gloomshaven JotL en Robinson Crusoe besteld bij koning bordspel, die laatste kwam ik een aantal keer tegen tijdens mijn zoektocht naar een leuke coop game, settings spreekt me wel aan en heeft een redelijke score (7,8) op BGG.

In eerste instantie geen instert voor Gloomshaven Jotl besteld ik kijk eerst even hoe het bevalt met de standaard doos, maar ik zag wel dat die behoorlijk vol zit :P

7th Continent hoeft niet moeilijk of duur te zijn. Via de publisher is de basisset voor €59 te verkrijgen. Daarnaast kun je op marktplaats regelmatig een set replacement kaarten vinden voor €20/€30. Met zo’n set heb je alleen nog maar dobbelstenen en standees nodig om te spelen (en eventueel dividers, maar die zijn makkelijk te printen van bgg). Ik speel het nu zelf met zo’n set replacement kaarten en dat gaat helemaal prima! Zelf standees gemaakt en geprint en een paar dobbelstenen uit de kast gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
Sleeping Gods komt voor het einde van het jaar als het goed is een Nederlandse versie van voor de liefhebber. Daar wacht ik op zodat ik hem met mijn gezin kan spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remcheese
Chaoss schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:37:
[...]
. Wat is trouwens het nut/idee van die stickersets? puur bescherming of om de look vd game te veranderen ?
Die is puur en alleen voor het geval je de game een "harde reset" wil geven. De normale stickers zijn voor eenmalig gebruik. De losse bij te kopen set is van een soort vinyl. Die kun je er dus weer afhalen. Persoonlijk heb ik lang getwijfeld of ik er voor gloomhaven een wilde hebben en heb het niet gedaan. Nu ik ruim 2 jaar verder ben en m'n bord pas met 30 (van de 100 missies en vlaggen heb gevuld ben ik zo blij dat ik het niet deed. Mijn bord is het levende bewijs van al mijn mooie herinneringen tot nu toe en er een vol geweldige ervaringen. En dat terwijl ik nog ruim 3x zo veel te beleven heb. Ze gaan er nooit meer af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:55:
Sleeping Gods komt voor het einde van het jaar als het goed is een Nederlandse versie van voor de liefhebber. Daar wacht ik op zodat ik hem met mijn gezin kan spelen.
Ik heb Sleeping Gods ook even gespeeld. Best leuk qua verhaal maar miste wat progressie bij de karakters. Ook dat er zoveel karakters zijn maakt het soms wat lastig om tijdens het lezen details en backstory van de karakters te onthouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren nog eens Great Western Trail op tafel gelegd met de bedoeling om de regels nog eens op te frissen zodat we de volgende keer met de uitbreiding kunnen spelen. Ik had de suggestie gevolgd om de neutrale tegels in willekeurige volgorde te leggen, maar ik denk dat ik dat voortaan achterwege ga laten: het spel kreeg er een hele vreemde timing door waardoor het moeilijk was om een 'nuttig' rondje op het bord te maken.

Wat ook niet hielp was dat we voor de '3'-tokens in Kansas telkens werkers trokken en geen hindernissen. Het spel ging daardoor heel snel richting einde en dat was ook aan de scores te zien: mijn vrouw won met net 40 punten (ik had nog minder) terwijl we anders 60+ en soms +70 scoren. Oefening baart wel kunst, ik ben benieuwd wat Rails to the North brengt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mvdbeld

Twee mooie titels, al sloeg Robinson bij mijn medespelers niet echt aan, te depressing en te veel tegenslagen op het "Cursed Island". Ik zelf ben nog steeds erg fan van het spel! Dit spel zie ik ook met enige regelmaat op marktplaats met "1x gespeeld, ZGAN". :+

Als Robinson wel aanslaat, kan je wellicht ook naar 7th continent kijken. Is een Exploration game die in de praktijk ook wel brutal survival is. Aangezien een curse zo 20 uur kan duren en als je op uur 18 een misstap begaat, kan je weer opnieuw beginnen. Is bij de publisher gewoon prima te krijgen? Ik heb mijn KS pledge van de hand gedaan, vanwege tijdgebrek, maar wellicht als we op Sleeping Gods zijn uitgekeken dat we er ons ook aan wagen Core Box dan.

Sleeping Gods gisteren mee begonnen, begin was zeker even inkomen, maar inmiddels zijn we aardig op weg en hebben we wat quests afgetikt en een eerste totem.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:21
Van het weekend voor het eerst Ticket To Ride - Rails & Sails gespeeld.
Voor liefhebbers van de TTR's is dit wat mij betreft echt een aanrader. Niet alleen is het een mooi groot bord en vind ik dingen op de wereldkaart altijd leuk er zitten ook spelelementen in die het wat meer diepgang geven t.o.v. bijvoorbeeld Europe.
  • Je hebt niet alleen treintjes maar ook boten, aan het begin van het spel kun je hier a.d.h.v. je gekozen routekaarten al een tactische keuze in maken hoeveel van elk je er wil houden. Dit is later nog wel te wisselen, maar dan kost het je punten!
  • Er zijn er routekaarten die je extra bonuspunten kunnen geven indien je de benodigde route in de aangegeven volgorde legt.
  • Je hebt 3 havens die in steden gebouwd kunnen worden en i.c.m. je routekaarten flinke bonussen kunnen opleveren. Je betaalt hiervoor met 2 trein en 2 boot kaarten maar die moeten wel het havenicoontje hebben.
  • Er zijn moeilijk begaanbare routes, deze hebben 2x de kosten maar mogen wel in setjes van verschillende kleuren betaald worden.
Al met al geeft dat best wat andere tactische keuzes en opties die het wat mij betreft een top spel maken voor liefhebbers van de reeks. Wij speelden nu wel met 5 personen en daardoor was het ook lekker druk op het bord en veel spanning of je een bepaald cruciaal deel van je route wel/niet gaat halen. De speeltijd is ook wel echt wat langer dan bij veel andere TTR's, maar dat vond ik juist een pluspunt.
Met 4 personen is het denk ik ook nog erg leuk maar met minder niet, dan is het bord te leeg/makkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:19

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Dazzling Dwild schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:04:
iemand nog victorum gebackt? Ben niet echt een solo speler maar dat zag er wel interessant uit. Combat tactisch maar niet te ingewikkeld en leuke campaign mode
Present! Victorum pledge, de Hero pledge wordt me te prijzig. Ben juist wel een solo speler. Kijk er echt naar uit, wordt mijn eerste CTG game, de materiaalkwaliteit schijnt onovertroffen te zijn. Too Many Bones staat nog op mijn wishlist oveigens :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:51
Thompson schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:42:
Van het weekend voor het eerst Ticket To Ride - Rails & Sails gespeeld.
Voor liefhebbers van de TTR's is dit wat mij betreft echt een aanrader. Niet alleen is het een mooi groot bord en vind ik dingen op de wereldkaart altijd leuk er zitten ook spelelementen in die het wat meer diepgang geven t.o.v. bijvoorbeeld Europe.
  • Je hebt niet alleen treintjes maar ook boten, aan het begin van het spel kun je hier a.d.h.v. je gekozen routekaarten al een tactische keuze in maken hoeveel van elk je er wil houden. Dit is later nog wel te wisselen, maar dan kost het je punten!
  • Er zijn er routekaarten die je extra bonuspunten kunnen geven indien je de benodigde route in de aangegeven volgorde legt.
  • Je hebt 3 havens die in steden gebouwd kunnen worden en i.c.m. je routekaarten flinke bonussen kunnen opleveren. Je betaalt hiervoor met 2 trein en 2 boot kaarten maar die moeten wel het havenicoontje hebben.
  • Er zijn moeilijk begaanbare routes, deze hebben 2x de kosten maar mogen wel in setjes van verschillende kleuren betaald worden.
Al met al geeft dat best wat andere tactische keuzes en opties die het wat mij betreft een top spel maken voor liefhebbers van de reeks. Wij speelden nu wel met 5 personen en daardoor was het ook lekker druk op het bord en veel spanning of je een bepaald cruciaal deel van je route wel/niet gaat halen. De speeltijd is ook wel echt wat langer dan bij veel andere TTR's, maar dat vond ik juist een pluspunt.
Met 4 personen is het denk ik ook nog erg leuk maar met minder niet, dan is het bord te leeg/makkelijk.
Wel zeer moeilijk verkrijgbaar :o

Let wel dat bij 3 of minder spelers de dubbele routes alleen door 1 iemand ge-claimed kunnen worden. Hierdoor kun je alsnog anderen behoorlijk in de weg zitten. Ik had bij de "moeilijke routes" liever het kans-spel onderdeel van tunnels gezien als in Europe. Maakt het toch weer iets dynamischer denk ik.
En een stationnetje zou ook wel erg prettig zijn :o

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:47
Thrace Grumble schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Present! Victorum pledge, de Hero pledge wordt me te prijzig. Ben juist wel een solo speler. Kijk er echt naar uit, wordt mijn eerste CTG game, de materiaalkwaliteit schijnt onovertroffen te zijn. Too Many Bones staat nog op mijn wishlist oveigens :)
Omdat ik niet echt een solo gamer ben heb ik vooralsnog alleen 5 USD gebackt om toegang te krijgen tot de pledge manager maar ik denk wel dat ik het spel ga backen. Inderdaad alleen Victorum, zo'n hero pledge is me echt veel te duur.

Ga jij nog add ons nemen en zo ja welke?

• HellPunk
Steefph schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:42:
[...]

Ik had bij de "moeilijke routes" liever het kans-spel onderdeel van tunnels gezien als in Europe. Maakt het toch weer iets dynamischer denk ik.
Wij vonden de oplossing voor moeilijke routes bij Rails & Sails wel leuk: als je enkele beurten treinkaarten trekt heb je altijd wel wat kaarten op overschot en die zijn dan een goeie backup voor als je plots zo 'n route moet leggen. Als je bvb. merkt dat je die route tussen Luanda en Dar Es Salaam nodig hebt, dan ben je blij dat je meteen de kaarten ervoor hebt :) .

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:19

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Dazzling Dwild schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:31:
[...]

Omdat ik niet echt een solo gamer ben heb ik vooralsnog alleen 5 USD gebackt om toegang te krijgen tot de pledge manager maar ik denk wel dat ik het spel ga backen. Inderdaad alleen Victorum, zo'n hero pledge is me echt veel te duur.

Ga jij nog add ons nemen en zo ja welke?
Snap ik, zo’n $5 pledge is dan wel even ideaal ja. Vergeet niet dat (volgens mij) er op het laatst bij de pledge manager er nog 19% (21?) BTW overheen komt.

Ik denk dat de premium health chips erbij haal. En mogelijk de hero tracker mat.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Odysseus87
Gisteren is een nieuw bordspel van The Witcher op kickstarter gezet.

linkje kickstarter: https://www.kickstarter.c...d/the-witcher/description

linkje bgg: https://boardgamegeek.com/boardgame/331106/witcher-old-world

Ziet er wel vet uit, hype is groot bij veel zie ik. Al 2 miljoen € in 1 dag ! Blijf nog even afwachtend tot er een rulebook wordt gepost bij de kickstarter en moet nog een gameplay filmpje kijken van de dev's voor ik helemaal om ben.

Gameplay van dev's: YouTube: The Witcher: Old World - full 3-player gameplay

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:06

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Odysseus87 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:13:

Ziet er wel vet uit, hype is groot bij veel zie ik. Al 2 miljoen € in 1 dag ! Blijf nog even afwachtend tot er een rulebook wordt gepost bij de kickstarter en moet nog een gameplay filmpje kijken van de dev's voor ik helemaal om ben.

Zit er ook voor 1 dollar/euro in. Weet nog niet of ik hem upgrade of laat vallen. Hype is inderdaad erg groot, maar ben bang dat het, zoals wel vaker, enorm gaat tegenvallen als je het uiteindelijk speelt. Had ik zelf bij Tainted Grail. Enorm gehyped, voor veel geld erin, maar uiteindelijk een paar keer gespeeld en moeten concluderen dat de hype leuker was dan het spel (voor mij dan).

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• Vagax
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:48

Vagax

Hehe hahaha

PressPlayOnTape schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Zit er ook voor 1 dollar/euro in. Weet nog niet of ik hem upgrade of laat vallen. Hype is inderdaad erg groot, maar ben bang dat het, zoals wel vaker, enorm gaat tegenvallen als je het uiteindelijk speelt. Had ik zelf bij Tainted Grail. Enorm gehyped, voor veel geld erin, maar uiteindelijk een paar keer gespeeld en moeten concluderen dat de hype leuker was dan het spel (voor mij dan).
Ik zie altijd veel focus op alle spulletjes wat bij het spel zit en weinig over de gameplay, ik heb het filmpje gekeken van de walkthrough van een sessie maar het spreekt mij niet echt aan

Beter twee in de hand, dan schijten op een natte krant

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:44
Dat risico loop je met een thematische game de gameplay kan minder zijn dan.

GF9 is er redelijk goed in geworden het zijn geen hoogstandjes maar wel solide games en dan maakt het thema het af.

Ik heb er ook wel een paar hier nog liggen meer hype dan de game waard is. Tijd om die de kast uit te gooien gaan toch niet meer ter tafel komen niet omdat ze echt heel slecht zijn maar er gewoon betere games zijn.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-06 15:48
HellPunk schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:42:
Gisteren nog eens Great Western Trail op tafel gelegd met de bedoeling om de regels nog eens op te frissen zodat we de volgende keer met de uitbreiding kunnen spelen. Ik had de suggestie gevolgd om de neutrale tegels in willekeurige volgorde te leggen, maar ik denk dat ik dat voortaan achterwege ga laten: het spel kreeg er een hele vreemde timing door waardoor het moeilijk was om een 'nuttig' rondje op het bord te maken.

Wat ook niet hielp was dat we voor de '3'-tokens in Kansas telkens werkers trokken en geen hindernissen. Het spel ging daardoor heel snel richting einde en dat was ook aan de scores te zien: mijn vrouw won met net 40 punten (ik had nog minder) terwijl we anders 60+ en soms +70 scoren. Oefening baart wel kunst, ik ben benieuwd wat Rails to the North brengt :)
Juist met de variabele volgorde wordt het wat meer een puzzel om toch efficiënt te spelen. De standaard volgorde voor de eerste potjes is inderdaad behoorlijk gestroomlijnd, maar dat was daarbij juist het idee natuurlijk. Aantal punten vergelijken over verschillende potjes voegt weinig toe naar mijn mening, sowieso afhankelijk van de gebouwvolgorde op het bord en van de gebouwen in je hand, maar vooral dat als 1 iemand snelle rondjes gaat lopen je eigenlijk wel mee moet gaan doen, en dan is het spel een stuk minder beurten. (En als niemand snel gaat loont het vaak om juist diegene te zijn die dat initieert)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Zelf hadden we dat met instanbul veel games gespeeld met de standaard setup nu full random (via een webpage) het het maakt gewoon voor een betere game omdat je de puzzel moet oplossen ipv hetzelfde rondje doen.

Great Western trail staat nog op de lijst maar gewoon weinig tijd en vrouw lief die niet heel graat nieuwe games wilt spelen. Heb er zat maar daarom weinig nieuwe games maar voordeeel is weer wel dat games meer play krijgen.

Het weekend istanbul dus gespeeld maar ook met onze jongste (10 jaar) ging super goed ze kwam tweede. En voor ons de eerste keer met 4 gespeeld wat een andere game wordt het dan. Veel met twee gespeeld ook erg goed maar met 4 is het super druk opeens. En ik kon niet makkelijk aan geld komen omdat de rest daar op aan het spelen was. Dus de andere robijnen regelen (helaas te laat ingezien) niet gewonen maar wel tof om te spelen zo.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15:18

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

HellPunk schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:42:

Ieder z'n meug natuurlijk, maar dat is denk juist de charme (willekeurigheid van de plaatsing van de neutrale gebouwen en de distributie van de tegeltjes, waar inderdaad de (ongeveer) 50/50-verdeling (uit het hoofd 13 werkers vs 12 hindernissen) van de 3e stapel ook invloed heeft op de snelheid van het spel), hoe ga je het beste om met het bord van dat specifieke potje. Ik denk dat je een voor jullie wat ongunstige setting hebben gekregen, maar kan misschien ook een kwestie zijn van groupthink.

Met mijn spelersgroep doen we alles random met GWT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
@FrankRicard @GRDavies75 Idd, we waren zeker niet voorbereid op de samenloop van omstandigheden waardoor het spel onverwacht helemaal anders verliep dan de vorige keren. Vooral mijn vrouw merkte nu dat hetgeen in de vorige spellen voor haar werkte nu eigenlijk niet mogelijk was. Uiteindelijk heeft zij nog relatief goed kunnen scoren door goedkoop cowboys te verzamelen en daarmee 'dure' koeien op te kopen terwijl ik probeerde doelkaarten te vervullen en daar uiteindelijk niet in slaagde. Volgende keer beter :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Vandaag weer twee nieuwe spellen gespeeld
1. The Red Cathedral. Leuk rondel/dice spel. Je moet grondstoffen verzamelen door dobbelstenen te verplaatsen over een rondel. Met de grondstoffen bouw je langzaam gezamenlijk de kathedraal. Degene die het meest bijdraagt, krijgt de meeste punten. Ik vond het een leuk spel. Genoeg om over na te denken, maar niet zoveel dat er veel AP ontstaat. Daardoor gaat het redelijk vlot.
2. Destinies: Story driven game met app. Ik vond het ontzettend leuk om te doen, maar het gaat eigenlijk allemaal net iets te langzaam met 3 spelers. Daarnaast een boel dobbelstenen gooien en dan kan je pech hebben (met 4 dobbelstenen allemaal 1en gooien). Dit is met twee waarschijnlijk erg leuk om te doen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Chaoss schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Thnx, dat lijkt een goeie tip!

Die inserts zag ik voorbij komen, ben zelf geen diehard boardgame speler dus dat was voor mij iets nieuws maar ik zie tot mijn verbazing dat er soms kleine kapitalen voor die inserts gevraagd worden (als in bijna evenveel als voor de game zelf). Die van Gloomhaven JotL valt dan nog mee met 16 euro. Is dus wel het geld waard? heb nl het idee dat het ook zelf te maken is met wat karton :+
Jep ik heb al zelf al een hoop uitgegeven aan inserts.

Zeker voor firefly wat een beest van een case (insert) koste wel minder als de game met uitbreidingen.
Maar ook voor dominion heb ik een grote kist. En voor andere games ook wel zeker games die vaker speel of waarbij het opruimen een hoop werk is koop ik een insert ja het kost geld maar elke minuut die ik bespaar om sneller de game op tafel te krijgen is een groot voordeel.

Ooit een keer caverna opgezet voor mijn vrouw toen en ze was al afgeleid dat als geen zin meer had in de game. nu een mooie insert gekocht scheelt mijn bakken met tijd.

Je kan al trouwens veel winnen een token tray te gebruiken of een paar geek boxen of kleine assortiment doosjes. Is stukken goedkoper maar mijn oog wil ook wat.

https://www.foldedspace.net/ deze zijn goed betaalbaar en prima kwaliteit.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CombatHermit
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 07:37
Loop weer eens over een kickstarter te dubben |:( . Ben op zich wel fan van survival genre, en wat meer 'randomized' games die dus vaker wat makkelijker over de tafel gaan.

Heeft iemand eerdere versies van 'Maximum Apocalypse' gespeeld, en wat mening over? Complexiteit is in ieder geval een stuk lager dan iets als Robin Crusoe bijvoorbeeld.

De kickstarter heeft op zich een stand-alone versie, maar je kan ook een wat uitgebreidere variant kiezen. Vindt persoonlijke de stijl / variatie in thema wel erg interessant. Maar misschien dat tweakers ook mening hebben. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Dit weekend heb ik Shadow Kingdoms of Valeria binnengekregen via KS.
Is een nieuw spel in de wereld van Valeria.
Sinds ik Valeria Card Kingdoms heb gespeeld ben ik fan.
Card Kingdoms is een Machi-Kori achtig spel, maar dan in een middeleeuwse fantasy-achtige wereld.
Die speel ik graag af en toe en heb daarna Villages of Valeria en Margraves gekocht. Nu dus de volgende in de rij, en inmiddels ook Darksworn gebacked, zodat ik eind dit jaar ook zelf Card Kingdoms heb en op tafel kan leggen.
Qua kickstarters erg goed geregeld, netjes op planning en goede communicatie, dus daar al een 10+. Kreeg wel (per ongeluk) het Duitse Rulebook, maar kreeg op zondag al gelijk reactie en de Engelse is al opgestuurd.

Spel zelf gespeeld en het speelt prettig (en snel) weg. Veel momenten waarop je keuzes het spelverloop gaan bepalen. Dit keer zijn we de monsters die terugvechten tegen de mensen.
Niet heel veel interactie vs elkaar en niet te complex. Ik vind hem leuk en wellicht voor degenen bij wie het onbekend is een leuke serie om naar te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarICube
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:35
CombatHermit schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:17:
Loop weer eens over een kickstarter te dubben |:( . Ben op zich wel fan van survival genre, en wat meer 'randomized' games die dus vaker wat makkelijker over de tafel gaan.

Heeft iemand eerdere versies van 'Maximum Apocalypse' gespeeld, en wat mening over? Complexiteit is in ieder geval een stuk lager dan iets als Robin Crusoe bijvoorbeeld.

De kickstarter heeft op zich een stand-alone versie, maar je kan ook een wat uitgebreidere variant kiezen. Vindt persoonlijke de stijl / variatie in thema wel erg interessant. Maar misschien dat tweakers ook mening hebben. :+
Heb de Legendary edition en vind het wel een lekker spel. Opzetten duurt wel even omdat de scavenge deck per missie verschilt. Dit hebben ze in de nieuwe KS die je noemt wel aangepast. Missies zijn niet heel complex inderdaad en ook niet heel verschillend, en toch speel ik het wel regelmatig met 2. Heb Wastelands trouwens gebacked via Crowdfunder, scheelde best wel. De add-ons zijn vooral extra characters en zeke rniet direct noodzakelijk. Zijn vaak wel lastig te krijgen in NL als je ze later wilt toevoegen. Mocht je een keer een potje willen spelen, stuur maar een PM

There's no limitation to ones imagination.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

MarICube schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:30:
[...]
Heb Wastelands trouwens gebacked via Crowdfunder, scheelde best wel.
Ook voor deze is een crowdfinder opgezet met 23% korting. Ik heb zelf wel goede ervaring met crowdfinder, hoewel het wel afhangt van wie het organizeert. Het scheelt nog meer als er een andere backer in de buurt woont.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 06:17:
[...]

Ook voor deze is een crowdfinder opgezet met 23% korting. Ik heb zelf wel goede ervaring met crowdfinder, hoewel het wel afhangt van wie het organizeert. Het scheelt nog meer als er een andere backer in de buurt woont.
Crowdfinder is tegenwoordig zo 'n beetje mijn vaste leverancier :). Ik heb ook geen afhaalpunt in de buurt, maar als de Kickstarter door CF zelf georganiseerd wordt laat ik meestal de verzending samen met een 'gewone' aankoop doen om verzendkosten te sparen. Leuk ook dat je de eigenaar rechtstreeks om leverdata kan vragen en dat hij ook minder courante dingen kan leveren, echt prima communicatie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Crowdfinder is zeker een toffe website netjes geregeld en zeer scherpe prijzen. En zelf met KS met wat korting soms.

Zelf behoorlijk ks afgekicked. Teveel teleurstelling en de meeste games zijn maar gemiddeld plus te veel stuff (ja dat is een ding)

Heb wel wat dingen via crowdfinder gekocht. BInnen kort komt wel terraforming mars big box binnen :)

[Voor 50% gewijzigd door MeZZiN op 04-06-2021 12:22]

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend hebben we Renature kunnen lenen van een kennis om uit te proberen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was omdat area control zelden goed werkt met twee, maar Renature is een prettige uitzondering.

Elke speler start met een stapel dominostenen met daarop telkens twee dieren en een reeks 'gewassen' in zijn eigen kleur en enkele 'neutrale' exemplaren.

Het bord bestaat uit twee soorten velden: beekjes en aarde. In je beurt leg je een dominosteen aan op twee beekvelden. Zoals het domino's betaamt moet je die passend aanleggen, dus bvb. een kikker mag je alleen aanleggen aan een kikker. Daarna mag je aangrenzend aan de steen die je aangelegd hebt een gewas neerzetten op een aardeveld. Je krijgt punten voor elk gewas met dezelfde of lagere waarde binnen de 'zone' van aardevelden waarin je je gewas geplaatst hebt.

Als je door het aanleggen van je dominosteen een zone van aardevelden volledig omsingeld hebt volgt er een meerderheidsscore. In elke zone ligt een scorefiche Wie het meeste 'invloed' heeft in de zone krijgt het hoogste aantal punten op het fiche, de volgende het laagste aantal. De crux hierbij is dat als twee of meer spelers evenveel invloed hebben deze mekaar opheffen en niet scoren.

Door de aanlegregels van de domino's kan je niet zomaar een gebied inpalmen en alle punten wegsnaaien. Met de neutrale gewassen kun je dan weer de meerderheid binnen een zone in de war sturen en ervoor zorgen dat je tegenstander niet scoort terwijl je met de gewassen van je eigen kleur in een andere zone wel kan scoren.

Hopelijk kunnen we snel eens een potje met drie doen, benieuwd of de spelervaring dan anders is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17:50

g0tanks

Moderator CSA
Odysseus87 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:13:

We zitten nu op 4,5 miljoen euro en ik twijfel nog steeds of ik dit spel moet backen. Voornamelijk omdat ik niet weet of ik wel mensen ga vinden om het mee te spelen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdevries21
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09-06 19:17
Het spel is ook solo te spelen. Voor mij ziet het er igg erg goed uit alleen de laatste tijd te veel gebacked dus moet deze helaas voorbij laten gaan.

Rig: Fractal Design Define R4 | Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 5700 XT Pulse | G.Skill Ripjaws V 16GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Marshall Major II | Tel: OnePlus 7T pro | Samsung S10e

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Odysseus87
g0tanks schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:28:
[...]

We zitten nu op 4,5 miljoen euro en ik twijfel nog steeds of ik dit spel moet backen. Voornamelijk omdat ik niet weet of ik wel mensen ga vinden om het mee te spelen.
Ik heb precies hetzelfde! En als ik hem dan back (heb nu 1€ pledge) welke versie dan. Ik denk de basis met misschien 1 addon erbij.

Nog maar weer even een gameplay filmpje kijken vanavond. Denk dat ik hem zelf wel leuk ga vinden, maar twijfel of mijn vrouw en de mensen waar ik mee speel normaal dit wel iets vinden. Beetje ver van de games af die we normaal doen.

(terraforming mars / Lost ruins of Arnak / Brass birmingham / Wingspan)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:06

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

g0tanks schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:28:
[...]

Ik ben er uitgestapt. Kreeg een beetje 'same old, same old' gevoel erbij. Weer een dertien-in-een-dozijn miniatures monsters adventure game. Heb er (tot mijn spijt) al te veel van gebacked, waar ik deels ook nog op wacht. Nog geen spijt gehad van de beslissing eruit te stappen. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor anderen wel een heel toffe game kan blijken te zijn :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:32:
Ik ben er uitgestapt. Kreeg een beetje 'same old, same old' gevoel erbij. Weer een dertien-in-een-dozijn miniatures monsters adventure game. Heb er (tot mijn spijt) al te veel van gebacked, waar ik deels ook nog op wacht. Nog geen spijt gehad van de beslissing eruit te stappen. Neemt natuurlijk niet weg dat het voor anderen wel een heel toffe game kan blijken te zijn :)
+1, het is ook in mijn geval een persoonlijke mening, maar er lijken 13-in-een-dozijn van dit soort spelen uit te komen. Veel focus op de esthetiek, lore, de mini's,... en daaronder een matig tot ok spel wat zwaar is in het regel-departement maar mist in diepte. Dat alles natuurlijk voor €€€. Je zou haast denken dat gameplay een bijzaak is.

Ik heb me er al te vaak aan verbrand en ik krijg ze nooit op tafel. Maar, dat neemt natuurlijk niet weg dat anderen het wél leuk kunnen vinden, ieder zijn ding en ook geen kritiek op het spel in kwestie, dat heb ik nl. natuurlijk nog niet gespeeld.

Edit: de feitelijke beschrijving van het spel begint pas op ongeveer 4/5 van de pagina en is samen te vatten in een vijftal regeltjes tekst. Dat toont voor mij persoonlijk wel weer een beetje waar de prioriteiten liggen.

[Voor 9% gewijzigd door Vnze op 08-06-2021 16:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08-06 23:53

psychoclown

Back in black

Hopjesvla79 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:58:
[...]

Enjoy, maar wen maar aan het verliezen ;) Mijn record staat op een +8 uur pot en dan alsnog verliezen. Maar mag de pret nog steeds niet drukken. Blijf het een briljant spel vinden. Zorg dat je minstens de Forsaken Lore uitbreiding heb, die is essentieel om het basisspel te balanceren.
Same here, was een bijzondere, frustrerende maar toffe pot.
In het verlengde gisteren mijn eerste pot Mansions of Madness afgespeeld (hadden hem gepauzeerd 2 weken terug) Met 4 spelers in de allerlaatste zet die mogelijk was (hadden al een dode investigator) gewonnen. Woohoo :)
Tof, welk scenario?
Ed_L schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:15:
Vandaag binnengekomen:
[Afbeelding] (SNES controller for scale)

Solomon Kane van Mythic. Kickstarter liep al 2,5 jaar en daar deed ik niet aan mee, maar ik heb de overstock kunnen bemachtigen :)
Tot nu toe heb ik alleen @B00st3r over deze game gezien. Meer mensen die hem gekocht hebben?
Pff, lees dit nu pas maar volgens mij wordt het hoogtijd dat wij eens een avondje plannen Ed!

Al gespeeld, ervaringen?
Basekid schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:11:
We gaan op vakantie (vakantiepark) en nemen mee:

[Afbeelding]
Herkenbaar.. laatst was weer ons jaarlijkse Pinksterweekend weg met de schoonfamilie, in totaal waren er 4 tassen bordspellen mee waarvan er twee van mij..
HellPunk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Crowdfinder is tegenwoordig zo 'n beetje mijn vaste leverancier :). Ik heb ook geen afhaalpunt in de buurt, maar als de Kickstarter door CF zelf georganiseerd wordt laat ik meestal de verzending samen met een 'gewone' aankoop doen om verzendkosten te sparen. Leuk ook dat je de eigenaar rechtstreeks om leverdata kan vragen en dat hij ook minder courante dingen kan leveren, echt prima communicatie!
Ik vergeet die altijd..

Moet er misschien nog even naar kijken voor de tweede uitbreiding van The Isle of Cats, daarvan zijn de verzendkosten vrij fors ten opzichte van de uitbreiding mijn inziens.

Laatst ook overstag gegaan en Everdell The Complete Edition gebacked. Toevallig heeft het zusje van mijn vriendin de basis versie onlangs gekregen.. die speelt erg lekker weg!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• MeZZiN
Vnze schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:01:
[...]

+1, het is ook in mijn geval een persoonlijke mening, maar er lijken 13-in-een-dozijn van dit soort spelen uit te komen. Veel focus op de esthetiek, lore, de mini's,... en daaronder een matig tot ok spel wat zwaar is in het regel-departement maar mist in diepte. Dat alles natuurlijk voor €€€. Je zou haast denken dat gameplay een bijzaak is.

Ik heb me er al te vaak aan verbrand en ik krijg ze nooit op tafel. Maar, dat neemt natuurlijk niet weg dat anderen het wél leuk kunnen vinden, ieder zijn ding en ook geen kritiek op het spel in kwestie, dat heb ik nl. natuurlijk nog niet gespeeld.

Edit: de feitelijke beschrijving van het spel begint pas op ongeveer 4/5 van de pagina en is samen te vatten in een vijftal regeltjes tekst. Dat toont voor mij persoonlijk wel weer een beetje waar de prioriteiten liggen.
Precies dat daarom ook gestopt te veel ks als kijk zijn er maar weinig KS games die echt vaak op de tafel komen. Meestal komen de normale games op tafel van 999 en white goblin games of andere euro's of mix van euro's maar de normale bordspel uitgevers. Zit gewoon goede kwaliteit in.

En ik zou zeker niet zonden mijn KS games maar de meeste kijrgen niet heel veel tafel tijd.
Een paar echt goede blijven:
- Scythe
- Xia
- fireball island
- Gloomhaven
- 7th continent

Maar KS heeft wel een een grote verbetering teweeg gebracht in kwaliteit van games ene sommig egames zijn gewoon te mooi ook komen ze te weinig op de tafel.

En ik ben gewoon ook een mini gek die ze dan ook nog wil schilderen ene dat is zeker geen goed idee met alles minis in KS. Maar goed een mooie zenithal highlight is ook wel mooi zag ik nu. Moete toch iets met al dat plastic.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True