Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-04 10:40
Het ging hier een tijdje geleden over een Kickstarter-campagne voor custom treintjes voor Ticket to Ride. Die campagne is nu live.

In de KS kost een volledige set €59 + €17 aan verzending + BTW. Niet goedkoop, maar wel een leuk cadeau voor de treinspellenfanaat, zo bekijk ik het dan maar :)

[Voor 11% gewijzigd door HellPunk op 08-04-2021 09:32]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:00
HellPunk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:25:
Het ging hier een tijdje geleden over een Kickstarter-campagne voor custom treintjes voor Ticket to Ride. Die campagne is nu live.

In de KS kost een volledige set €59 + €17 aan verzending + BTW. Niet goedkoop, maar wel een leuk cadeau voor de treinspellenfanaat, zo bekijk ik het dan maar :)
Hmm, ik zag hem al langskomen en vond het toen wat duur, maar nog eens gekeken en ziet er toch wel erg tof uit.. Zit er nu serieus over te denken, TtR is een van de favoriete spellen van mijn vrouw ook. O-)

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01:04

H_H

'Tis but a scratch!

Net zitten kijken. Inderdaad leuke uitbreiding, maar voor dat geld koop ik liever 1, 2 of meer andere spellen.

• Kevaai
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-04 14:02
HellPunk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:25:

Volgende maand (naar verwachting 28 mei 2021) is de release van Ticket to Ride Europe: 15th Anniversary Edition. Daarin worden ook "custom" treinen toegevoegd. Deze treinen zijn iets groter dan de standaardmodellen waardoor ze iets moeilijker (niet onmogelijk) te gebruiken zijn voor de uitbreidingen.

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:08:
[...]
Hmm, ik zag hem al langskomen en vond het toen wat duur, maar nog eens gekeken en ziet er toch wel erg tof uit.. Zit er nu serieus over te denken, TtR is een van de favoriete spellen van mijn vrouw ook. O-)
Ik zit ook nog even op het hek, zoals dat in het Engels heet. Het is zeker aan de prijs, maar als ik in de plaats een goede fles gin koop kost die me ook €50 en die is na enkele spellenavonden leeg :+ .
H_H schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:23:
Net zitten kijken. Inderdaad leuke uitbreiding, maar voor dat geld koop ik liever 1, 2 of meer andere spellen.
Klopt, maar ik heb niet meer zo gek veel spellen op m'n wishlist staan. Dan is er wel budget vrij voor een gekkigheidje :)
Kevaai schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:58:
Volgende maand (naar verwachting 28 mei 2021) is de release van Ticket to Ride Europe: 15th Anniversary Edition. Daarin worden ook "custom" treinen toegevoegd. Deze treinen zijn iets groter dan de standaardmodellen waardoor ze iets moeilijker (niet onmogelijk) te gebruiken zijn voor de uitbreidingen.
Die had ik ook gezien en ik ben het nu weer aan het overwegen... Met BTW en shipping kosten de treinen van de KS €90+, ruim meer dan de pre-order voor de 15th Anniversary en die treinen zien er dan nog eens een stuk beter uit.

Als de treinen dezelfde grootte hebben als in de 10th Anniversary, dan zijn de 'deluxe' treinen 6mm groter dan de standaard treinen. In deze foto lijkt dit niet zoveel problemen op te leveren als ik me ingebeeld had, zeker niet bij korte routes. Bij routes van 5 of meer treintjes moet je er wel op letten dat je de namen van de steden niet bedekt. Routes van die lengte komen wel niet zoveel voor en het is makkelijk op te lossen door gewoon een treintje uit het spel te nemen als je de route op het bord zet.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk :D

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Kevaai
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-04 14:02
Die had ik ook gezien en ik ben het nu weer aan het overwegen... Met BTW en shipping kosten de treinen van de KS €90+, ruim meer dan de pre-order voor de 15th Anniversary en die treinen zien er dan nog eens een stuk beter uit.

Als de treinen dezelfde grootte hebben als in de 10th Anniversary, dan zijn de 'deluxe' treinen 6mm groter dan de standaard treinen. In deze foto lijkt dit niet zoveel problemen op te leveren als ik me ingebeeld had, zeker niet bij korte routes. Bij routes van 5 of meer treintjes moet je er wel op letten dat je de namen van de steden niet bedekt. Routes van die lengte komen wel niet zoveel voor en het is makkelijk op te lossen door gewoon een treintje uit het spel te nemen als je de route op het bord zet.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk :D
Zo moeilijk vind ik die afweging niet. Heb het spel direct na de aankondiging gereserveerd ;). Ik vind het een mooie upgrade ten opzichte van de originele versie. De extra routes (van de kleine uitbreidingen) maken het spel ook onvoorspelbaarder.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-04 13:24
Basekid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:19:
Mwah koop sws liever niet bij Amazon.com omdat het vaak erg duur is qua shippping en dan ook nog import tax...

.de en .fr etc heb ik wel goede ervaring mee, alhoewel je inderdaad erg goed moet opletten wie de verkoper is, en welke taalversie je van het spel koopt...
Je kunt natuurlijk altijd bij Stonemaier Games zelf kopen, die hebben distributiecentra voor ieder continent, waardoor shipping snel is en de kosten prima te behappen blijven. En, you know, dat je 100% zeker weet dat je de real deal te pakken hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend hebben we Festo! gespeeld. Het concept is op zich eenvoudig: je verzamelt ingrediënten om een feestmaal mee te bereiden. Het spel gebruikt hiervoor een combinatie van worker placement, area control en set collection.

Er zijn zes plekken waar je werkers kan plaatsen. Elke plek geeft een bepaald ingrediënt en heeft ook een actie waarmee je de werkers en ingrediënten mee kan manipuleren. De plaatsing van de werkers gaat in twee fases en in elke fase worden willekeurige plekken geblokkeerd. Als je dus bvb. een specifiek ingrediënt nodig hebt en dat is in de eerste fase beschikbaar, dan moet je er meteen je werkers plaatsen, want later kan het weg zijn.

Als iedereen zijn werkers geplaatst heeft worden de locaties één na één afgehandeld. Als er een speler is met de absolute meerderheid, dan kan die kiezen om alle ingrediënten van die locatie te nemen. Doet hij dat niet, dan kan iedereen die op die plek een werker staat de bijhorende actie uitvoeren en ingrediënten nemen zo lang de voorraad strekt. Met de actie kun je bvb. een ingrediënt of een werker naar een andere locatie verplaatsen. Zo kan je extra ingrediënten verplaatsen naar een locatie waar je de meerderheid hebt of net op een locatie de meerderheid van een ander breken.

We speelden met twee en net zoals bij de meeste area majority spellen heeft ook Festo! wel baat bij een hoger spelertal. Het was nu door het gebrek aan competitie net iets te makkelijk om te krijgen wat je wilde. Het was verder wel een prettig spel, mede door de korte speeltijd: het spel is net kort genoeg om leuk te blijven en niet routineus te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:46
Smuey schreef op zondag 11 april 2021 @ 00:25:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd bij Stonemaier Games zelf kopen, die hebben distributiecentra voor ieder continent, waardoor shipping snel is en de kosten prima te behappen blijven. En, you know, dat je 100% zeker weet dat je de real deal te pakken hebt.
Yes mijn Viticulture EE, incl. Tuscany en de 2 mini's expansions en munten komt ook van Stonemaier zelf, weet niet of er nu nog wat veranderd is sinds brexit. Aangezien ze volgens mij vanuit de UK shippen.
Vnze schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:26:
[...]

Nu ben ik nieuwsgierig, wat versta je als een scherpe prijs, en waar heb je dat gevonden?

Veel plezier ermee in elk geval. Ik ben op mijn beurt ook benieuwd naar jouw ervaringen!
Afgelopen weekend feest maar liefst 2 Lacerda's gespeeld, beide voor de eerste keer, The Gallerist en On Mars!

Vrijdag begonnen met The Gallerist een vrij overzichtelijke maar ook wel weer typische Lacerda / O'Toole. Eigenlijk maar 4 actie spots (per spot 2 mogelijke acties) en 1 executive actie op je beurt. Als je de icoontjes allemaal een keer gezien / behandeld heb, spreken de acties en mogelijkheden daarna eigenlijk voor zich. Leuke toevoeging t.a.v. worker placement is het vergaren van kicked-out acties doormiddel van een assistant achter te laten op een locatie, gaat een andere speler hierheen, heb je mogelijkheid tot een out-of-turn extra actie. Uiteindelijk draait het spel om slim handelen, timen van bepaalde acties en stukje set collection t.a.v. aangeschafte en verkochte kunst. Na het eten begonnen met spelen en korte uitleg en voor de avondklok gefinished en nog naar huis gereden.

Zondagavond, zelfde principe na het eten On Mars op tafel gelegd, alleen ik had mij ingelezen op de regels. Dus het plan was een leer-potje met het idee dat afronden onmogelijk zou zijn. Echter gaandeweg ging het e.e.a. wel steeds meer lopen qua acties en extra acties (zelfde spelers als de Gallerist en ook bekend met Escape Plan), omdat acties en icoontjes veelal terug komen op verschillende plekken. On Mars is een worker placement met twee zijdes op het bord met aan iedere zijde eigen acties. Welke acties je uit kan voeren is dan ook afhankelijk waar je Astronaut zich bevind, tussen rondes door zijn er shuttle fases waar je kan reizen tussen de 2 zijdes. Aan de ene kant heb je de orbit rond Mars en aan de andere kant de Colony waar je werkt aan het opbouwen van het LSS (Life Support System). Dit doe je aan de hand van een aantal vitale gebouwen (Oxygen Condensers, Water Plants, Greenhouses & Power plants). Het leuke is dat je samen bouwt aan de colony maar wel nog steeds individueel scoort waarbij wederom timing alles is.

Beide spellen bevielen erg goed en geven veel ruimte om een volgende playtrough tactischer te werk te gaan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-04 13:24
Mvdbeld schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:23:
[...]

Yes mijn Viticulture EE, incl. Tuscany en de 2 mini's expansions en munten komt ook van Stonemaier zelf, weet niet of er nu nog wat veranderd is sinds brexit. Aangezien ze volgens mij vanuit de UK shippen.
Hebben ze aan gedacht. Van de website:
If you’re in the European Union, we ship DDP (delivery duty prepaid) so you don’t incur charges upon delivery (our fulfillment center in that region is Spiral Galaxy in the UK). To accomplish this, we charge VAT at checkout if you’re shipping to an EU country. You’ll see the total VAT cost listed under “taxes” at checkout. If you live in the EU, you can order from the Stonemaier Games webstore with confidence that the price you pay us is the full amount you’ll pay for the product(s).
De prijs die je dus betaalt is altijd de uiteindelijke prijs, dus geen verrassingen met inklaringskosten ofzo. Mogelijk is de prijs dus niet altijd de scherpste, maar geen verrassingen achteraf is (mij, in ieder geval) ook wat waard.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:28

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Na een hoop gedoe is van het weekend mijn High Frontier 4All binnengekomen. High Frontier is een spel dat ik al een hele tijd wilde spelen, maar dat nooit beschikbaar was. Dus toen de Kickstarter van de 4e editie verscheen ben ik er meteen op gedoken. Omdat ik mijn vorige KS van dezelfde uitgever was vergeten op te halen in Essen een paar jaar geleden, en die nu meegestuurd zou worden met HF, ben ik waarschijnlijk de laatste die zijn Kickstartermeuk heeft gekregen. En uiteindelijk alsnog in twee pakketten, één uit de VS en één uit Duitsland 8)7

Gisteren hebben we hem voor het eerst gespeeld. Ofja, gespeeld. Er zit een tutorial-scenario bij waarbij elke handeling voorgeschreven wordt. Dat klinkt weinig inspirerend, en dat is het eigenlijk ook :+ Maar HF is toch wel een vrij complex spel, dus op die manier alles in werking zien en de handelingen uitvoeren is toch wel heel nuttig. We zijn er alsnog een paar uur mee bezig geweest, maar dat wisten we ook voordat we begonnen :+ Uiteindelijk vallen alle individuele acties wel mee qua complexiteit, maar is er vooral gewoon heel veel mogelijk. Wat dan wel weer leuk is, is dat er verschillende spelmodi zijn. Dus ons volgende potje wordt een coop-game met de basisregels. Als dat een beetje loopt kunnen we het eens competitief gaan proberen. En dan zijn er nog alle zaken die weggelaten worden in de 'begin hier'-spelvariant. En dán nog de expansions die bij de KS zaten :+ Normaal gesproken ben ik niet zo van de beginnersvarianten en duik ik liever gewoon in het diepe. Maar de beginnersvariant van HF is stiekem al een van de complexere spellen in mijn collectie :P

De grote vraag is dan natuurlijk: maar is het ook leuk? En wat mij betreft is het antwoord 'ja' :) Ik ben sowieso enorm geïnteresseerd in het thema. Maar daarnaast heeft het ook veel elementen die ik leuk vind. Een klein beetje willekeur, weinig tot geen verborgen informatie en een spelverloop waarbij je zowel heel ver vooruit kan werken of meer 'zie wel wat er gebeurt' kan spelen. Ook best veel spelerinteractie, maar redelijk weinig direct negatieve interactie.

[Voor 20% gewijzigd door Wormaap op 12-04-2021 13:06]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Een Kickstarter waar ik al een heel tijdje naar uitkijk gaat vandaag van start: Transmissions. Er staat ondertussen een gameplay video online en mijn enthousiasme is alleen maar gestegen. Als de solo-regels nu ook nog op punt staan en de verzendkosten niet de pan uit rijzen wordt dit een insta-back :Y .

Edit: is live, prijs en verzending vallen mee ;) .

[Voor 6% gewijzigd door HellPunk op 13-04-2021 14:31]

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

MADG0BLIN schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:56:
Er staat ook weer een nieuwe math trade online op BoardGameGeek voor de liefhebbers, ik heb er net weer een aantal toegevoegd:

https://boardgamegeek.com...lux-math-trade-april-2021
Wat zijn jullie ervaringen met de mathtrade? Ik wil graag een keer meedoen, maar is dit ook zinvol voor kleinere spellen. Ik zie bijvoorbeeld de De Crew erop staan. Dat kost ong. €13 in de winkel. Shipping is ong. €10. Dus ik bespaar €3, maar ik ben een spel kwijt. Heeft dit dan alleen zin voor grotere spellen?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• smurfinmark
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-04 16:17
ViNcE schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:53:
[...]

Wat zijn jullie ervaringen met de mathtrade? Ik wil graag een keer meedoen, maar is dit ook zinvol voor kleinere spellen. Ik zie bijvoorbeeld de De Crew erop staan. Dat kost ong. €13 in de winkel. Shipping is ong. €10. Dus ik bespaar €3, maar ik ben een spel kwijt. Heeft dit dan alleen zin voor grotere spellen?
Tja wat denk je zelf :)

Ik zou het wel leuk vinden wanneer we hier ook zoiet zouden hebben, mischien wat informeler.

Ik heb bijvoorbeeld een 1e editie Doom waar ik niks mee doe.

https://boardgamegeek.com/boardgame/10640/doom-boardgame

mocht er iemand interesse hebben, en wat te riuilen hebben.....

De Crew is trouwens erg leuk, voor 13 EUR zou ik daar niet te lang over nadenken.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:28

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
[...]

Daar heb ik een of twee keer aan meegedaan, en dat is op zich prima bevallen. Ik had alleen zelf niet helemaal goed gelezen en één game gekregen die ik eigenlijk niet wilde, en één keer shipping betaald terwijl ik eigenlijk alleen free shipping trades wilde :+ Maar dat lag volledig aan mij dus. Ik heb wel Age of Steam ermee gekregen, en da's één van mijn favoriete games geworden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• RazorMaron
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:11
Is het misschien niet interessant om Weerwolven van Wakkerdam digitaal op het forum te houden?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Graag wil ik jullie meenemen op een kickstarter avontuur dat begint in 2014. @MrVegeta Let je even op? ;)
Ik zag toen een kickstarter voor een speelmat. Het was een Gripmat. Ik had helaas net de einddatum gemist, maar ik was zo geinteresseerd dat ik toch even contact heb opgenomen. Gelukkig kon ik toen nog meedoen en ze zouden me meenemen in de pledge manager. Dit was toen precies in de tijd dat X-Wing super populair was. Dus ik dacht, laat ik er meteen 10 kopen, dan kan ik er misschien nog wat verkopen. Geld overgemaakt via paypal en ik was helemaal tevreden.
Toen de matten geproduceerd werden, ging er echter van alles mis: misprints, verkeerde lijm, communicatieproblemen, verzendproblemen. Echt alles ging mis. Dit liep toen misschien al een jaar en uiteindelijk hadden ze toch een geschikte mat geproduceerd. Het geld was alleen op en je kon je mat alleen krijgen als je extra betaalde. Dat was ik eigenlijk niet van plan en heb toen mijn geld terug gevraagd. Helaas geen reactie. Nog een jaar later heb ik weer een mailtje gestuurd met de vraag wat het me zou kosten als ik ze toch opgestuurd wilde krijgen. Geen reactie. Mijn laatste poging was 2018, helaas weer geen reactie.

Toen krijg ik ongeveer een maand geleden een mailtje van het bedrijf (Break from Reality Games. Hij was zijn email aan het opschonen en vroeg of ik ooit mijn bestellen had gekregen. Na wat heen en weer gemail, kreeg ik de link naar de webshop en mocht ik 10 matten uitzoeken. Ik heb een aantal matten gekozen en je raadt het nooit (of wel, anders had ik dit niet allemaal geschreven)!

10 x een prachtige Gripmat.

Dit is mijn langslopende 'kickstarter' met een duur van 7 jaar! Ik had het echt niet meer verwacht, maar ze zijn echt prachtig. Ik had net vorig jaar bij DeepCutStudios een mat gekocht, maar ik denk dat ik deze toch prettiger vind. Ik zal ze nog eens goed naast elkaar bekijken.

[Voor 8% gewijzigd door ViNcE op 15-04-2021 19:21]

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• MADG0BLIN
Lol, dat is wel mazzel dan. Meeste gevallen kun je dan fluiten naar je geld. Fijn dat je ze toch nog hebt gekregen. Zo erg heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt.

• HellPunk
[...]
Ik heb altijd best wel goede ervaringen met de math trade gehad. De allereerste keer heb ik wel een relatief duur spel (weet niet meer welk) geruild voor Savannah Tails en dat was niet meteen de bedoeling :). Daarmee had ik wel meteen de les geleerd dat je goed voor jezelf moet uitmaken wat je in ruil wil voor je spellen, rekening houdend met verzendkosten. Tegenwoordig kijk ik vooral naar trades tegen cash, alhoewel ik deze keer wel mijn oog weer op een 'echt' spel heb laten vallen.

Als je voor het eerst meedoet is vooral de OLWLG-tool je grootste obstakel, het is niet meteen het handigste stuk software. Zeker duplicate protection (zodat je niet twee keer hetzelfde spel krijgt) vergt toch wel enige aandacht.

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 21:10
Gisteren heb ik dan eindelijk mijn "Ornithologist’s Organizer with Bird Feeder – for Wingspan" ontvangen van CRE8BG.

De kwaliteit van het hout (stevigheid, kleur etc) is echt heel goed! Het is een super degelijke set, maar je moet wel van wat knutselen houden. Bij elkaar was ik er een klein uurtje mee bezig.

Zoals ook op de foto's is te zien krijg je platen waaruit je de verschillende onderdelen moet 'drukken'. Hier moet je heel erg voorzichtig mee zijn (met name het plexiglas gedeelte) want sommige onderdelen zijn erg breekbaar (bij mij brak er direct een stukje af wat ik gelukkig snel kon lijmen).

Voor het in elkaar zetten heb ik gebruik gemaakt van wat houtlijm, een Stanley mes (om de lastige stukken een beetje los te snijden) en een aantal kleine houtklemmetjes. De instructies die je kan downloaden op de website van cre8bg zijn goed.

Ik kan de set echt aan iedereen aanraden _/-\o_

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HellPunk
Wobbit schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:05:
Gisteren heb ik dan eindelijk mijn "Ornithologist’s Organizer with Bird Feeder – for Wingspan" ontvangen van CRE8BG.
Dat ziet er gelikt uit! Denk je dat er nog ruimte over is voor de kaarten uit de Oceanië- uitbreiding? Ik geloof dat daar 95 kaarten bij zitten.

• Wobbit
HellPunk schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:58:
[...]

Dat ziet er gelikt uit! Denk je dat er nog ruimte over is voor de kaarten uit de Oceanië- uitbreiding? Ik geloof dat daar 95 kaarten bij zitten.
Geen idee om eerlijk te zijn. Er is wel genoeg ruimte voor de Europa expansie. Ik zal vanmiddag even kijken hoeveel ruimte er is. Ik heb alles gesleeved dus je kan het nog wel enigzins naar beneden drukken.

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wobbit
HellPunk schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:58:
[...]

Ik heb even voor je nagekeken! Zie de twee screenshots hieronder, in het linkervak heb ik 110 kaarten zitten. 100 per vak gaat goed en dan kan je eea ook gemakkelijk eruit pakken.

Voor jou informatie, ik heb alleen de basis (geen Europa of Oceanië).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wobbit schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:52:
[...]

Ik heb even voor je nagekeken! Zie de twee screenshots hieronder, in het linkervak heb ik 110 kaarten zitten. 100 per vak gaat goed en dan kan je eea ook gemakkelijk eruit pakken.

Voor jou informatie, ik heb alleen de basis (geen Europa of Oceanië).

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat gaat dan met de uitbreidingen zo te zien redelijk lastig worden. Ook komen er nog een heel aantal uitbreidingen bij de komende jaren.

Er komt overigens ook weer een legendary box net als bij Scythe waar straks alles in past. Dus het loont de moeite misschien ook wel om te wachten. :Y)
Het prototype is laatst getoond tijdens een van de livestreams van Jamey.

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:42
MADG0BLIN schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:05:
[...]

Dat gaat dan met de uitbreidingen zo te zien redelijk lastig worden. Ook komen er nog een heel aantal uitbreidingen bij de komende jaren.

Er komt overigens ook weer een legendary box net als bij Scythe waar straks alles in past. Dus het loont de moeite misschien ook wel om te wachten. :Y)
Het prototype is laatst getoond tijdens een van de livestreams van Jamey.
Oh, vertel meer! Welke uitbreidingen komen er dan nog aan?

Heb de info over de big box al gevonden

https://stonemaiergames.com/games/wingspan/wingspan-big-box/

[Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-04-2021 16:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:28:
[...]

Oh, vertel meer! Welke uitbreidingen komen er dan nog aan?
Alle missende continenten gaan er komen is altijd gezegd.
Dus sowieso nog Afrika, Azië en Zuid Amerika.

En gezien het aantal verkochte exemplaren verwacht ik dat dat ook wel gaat gebeuren.
Op dit moment zijn er 746,991 exemplaren verkocht van Wingspan. Dus reden genoeg om nog even door te gaan. :P

De informatie over de big box staat trouwens hier: https://stonemaiergames.com/games/wingspan/wingspan-big-box/

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:42
Voor diegenen die Oceanië hebben, spelen jullie alleen nog maar met die uitbreiding, eventueel gemixt met Europa? Of heb je dan te veel kaarten om zo de specifieke kaarten van die uitbreiding te gebruiken?

Hier hebben we meestal de Europa kaarten op een aparte stapel liggen, om zo ook wat vaker deze vogels te pakken.

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:11

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik kwam zojuist bij het lokale tankstation artikelen tegen van UGears, mechanische houten modellen. Leek me leuk spul.

Tot mijn verrassing bieden ze ook tabletop artikelen aan! :)
Zie bijvoorbeeld deze dice tower: https://ugears-shop.nl/dice-tower/

[Voor 8% gewijzigd door Thrace Grumble op 17-04-2021 08:05]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:44

Ed_L

Edmin
Nieuw speeltje: Warhammer Quest: Cursed City. Nog niet gespeeld, maar zit er iig strak uit. Helaas is er veel gedoe rond de release. In pre-order uitverkocht in een uur. Er zou meer geproduceerd worden, maar dat is gisteren ineens volledig tegengesproken.

• HellPunk
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:43:
Voor diegenen die Oceanië hebben, spelen jullie alleen nog maar met die uitbreiding, eventueel gemixt met Europa? Of heb je dan te veel kaarten om zo de specifieke kaarten van die uitbreiding te gebruiken?

Hier hebben we meestal de Europa kaarten op een aparte stapel liggen, om zo ook wat vaker deze vogels te pakken.
Ik moet Oceanië nog altijd uitpakken :o . Ik heb de laatste paar weken verschillende leveringen tegelijk gehad en ben me daar nu rustig doorheen aan het werken. Nu ligt First Class op tafel om de regels te leren, hopelijk kom ik daarna aan Wingspan toe :) .

Ik ben wel van plan om alles door mekaar te mixen, voor zover ik weet blijft de verdeling van de verschillende vogeltypes ongeveer gelijk. Alleen de nieuwe gele kaarten gaan wat minder voorkomen als je ook Europa gebruikt, maar van wat ik lees uit de reviews is dat niet meteen een probleem.

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21-04 10:11
Ik heb ook alles door elkaar gemixt. Al is het idee van aparte stapels voor de uitbreidingen misschien ook wel leuk al weet je dan in sommige gevallen als je blind pakt (ik vermoed dat je dan ook nog de aparte stapels hebt?) dat je de blauwe of gele kaarten kunt vermijden als je wilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:14
Wij spelen Wingspan tot nu toe volledig door elkaar met Oceanië en Europa en dat bevalt prima. Dat is wel vrijwel altijd met 4/5 spelers. Ik kan me voorstellen dat het met 2 spelers wel wordt dat je érg weinig vogels voorbij ziet komen.

Volgens mij hebben we het ook nog nooit geprobeerd met maar 1 van de 2 uitbreidingen. Maar als er in de toekomst dus nog meer bijkomen dan zal dat bijna wel moeten een beetje mix&match.

Of zou er dan ook een "ultimate" komen met grotere speelborden, een extra leefgebied etc. zodat je álle expansies in 1x kunt gebruiken in een Wingspan - Trek rond de wereld van 8u lang? :+

• HellPunk
Gisteren hebben we een eerste spelletje First Class gespeeld. Het is ons wel bevallen, alleen waren we niet voorbereid op de mega-actie-combo uit de laatste ronde :) .

Om een lang verhaal kort te maken: in dit spel bouw je treinstellen op door telkens wagons aan te haken en deze te upgraden. Door je conducteurs doorheen de treinen te bewegen scoor je punten voor de treinstellen. Bovendien bouw je ook aan de spoorwegroute zelf door kaarten aan te leggen en je trein over het spoor te laten rijden. Dit levert dan weer bepaalde bonussen op. Beide dingen doe je door kaarten te kiezen uit een display. Het spel duurt zes rondes en elke ronde kies je drie kaarten. Na elke twee rondes wordt er gescoord.

First Class is zo 'n spel waarin je elke ronde relatief weinig lijkt te doen (drie kaarten nemen), maar als je erin slaagt om de juiste combo's te nemen kun je tegen het einde van het spel echt een massaal voordeel halen. Zo had mijn vrouw op de treinroute, die altijd eerst scoort, een groot aantal upgrades voor haar treinstellen verzameld. Toen daarop de treinstallen tenslotte gescoord werden kreeg zij in één klap meer dan vijftig punten, mede dankzij bijkomende score-verdubbelaars. Ik had gekozen voor straight-up punten op mijn treinroute, maar die verzonken dus in het niets >:) .

Dit zal wel meer op tafel komen, het speelt lekker snel en er zit toch wat diepte in. Er zitten standaard ook verschillende modules in de doos met andere kaarten zodat je telkens wat variatie kan brengen.

Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True