Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-04 15:29
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar Wingspan - Europa Uitbreiding NL.

Spellenexpert.com heeft nog voorraad: https://www.spellenexpert.com/product/wingspan-europa/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:39
Nee ik speel juist bordspellen voor de interactie met mensen en het gevoel van een bord en de onderdelen.

Digitaal wel eens geprobeerd maar dan is meteen alle charme weg.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Wylana
Phusebox schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:16:
[...]

Nee ik speel juist bordspellen voor de interactie met mensen en het gevoel van een bord en de onderdelen.

Ik ben het helemaal eens dat het sociale en interactie minder is.

Ikzelf vind het ook meer een tijdelijke oplossing. Zo hebben wij veel Cards against Humanity, Dice Throne en Nemesis op deze manier gespeeld.

Op deze manier hebben we nog een beetje interactie via Discord en Tabletop met elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:16:
[...]

Ik speel af en toe iets via Tabletop Sim en moet zeggen dat dat toch gezellig tijdverdrijf is. Haalt het niet bij 'live' spelen natuurlijk, maar alsnog is het slap ouwehoeren via Discord terwijl we iets spelen. Dat is voor mij wel prima afwisseling met met voor de tv hangen.

Wel doorgaans spellen die (bijna) iedereen al kent, want uitleg en regels nalezen is echt minder handig.

I like bacon!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:39
Mijn vrienden zijn niet zo van Discord of alternatieven. Moet zeggen dat ik ook niet heel veel trek heb om na een hele dag op Teams te hangen ook nog eens achter een scherm, met een audio verbinding, een bordspel te spelen.

Inmiddels mis ik de bordspellen al niet meer. Je raakt er aan gewend.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• FTI
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
Voor de Tweaker die nog (net als ik) eindeloos zat te wachten totdat Pandemic Legacy S1 weer beschikbaar is.... ik heb zojuist S1 red besteld bij fun.be. 55 euro incl naar NL.

Eindelijk! Echt een paar maanden op gewacht :)

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-04 10:40
Gisteren heb ik de laatste nieuwe uitbreiding voor Sagrada ontvangen: Great Facades - Life. Meteen uitgepakt (uiteraard) en ook meteen maar een solo-spel mee gedaan om de regels te leren.

Deze uitbreiding bestaat uit drie modules: Apprentice Cards, Masterworks Dice en Toil public objectives.

De Apprentice Cards zijn kaarten met eenmalige abilities die je krijgt door dobbelstenen op bepaalde plaatsen in je glasraam te zetten. Deze lijken me vooral leuk in een multiplayer-spel: je kan altijd de bovenste kaart van de stapel zien, dus als dat een nuttige ability is kun je goed timen wanneer je 'm pakt.

De Masterwork Dice zijn oranje dobbelstenen die je in de plaats van een 'gewone' dobbelsteen op je bord zet en bonuspunten kunnen opleveren. Of deze nuttig zijn hangt echt van de situatie af: ik had gisteren een masterwork die op m'n bord geplaatst, maar achteraf bekeken had ik meer kunnen scoren met een gewone dobbelsteen.

De Toil objectives tenslotte zijn objective cards met een hele uitdagende layout - dus niet gewoon 'punten voor alle rode dobbelstenen'. Om deze te halen mag je wel geen al te moeilijk window pattern hebben, want het zijn wel hele specifieke vereisten.

Er zitten wel leuke ideeën in deze uitbreiding, zeker de Apprentice cards geven wat afwisseling. Dit weekend maar eens een multiplayer-spel spelen, eens zien hoe het daar uitpakt!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HellPunk
Zooooo, echt wel stil hier in dit topic :).

Twee weken geleden had ik via BGG een trade kunnen regelen: Imhotep, New York Slice en Onitama (van mij) tegen New York Zoo en Jamaica. Vrijdag waren die twee spellen er en we hebben maar meteen New York Zoo op tafel gelegd.

Ik heb de seizoenstrilogie van Uwe Rosenberg (Indian Summer, Cottage Garden en Spring Meadow) en hoewel ik graag polyomino-spellen speel is er bij elk van die drie wel iets dat me stoort: de regels rond de noten, bessen en champignons in Indian Summer, de inruiling van punten op het einde van Cottage Garden en de puntentelling en speelduur van Spring Meadow. Bovendien heeft geen enkel spel echt prettige solo-regels, al zijn er wel varianten te vinden.

Van hetgeen ik van New York Zoo gezien had in de playthrough van JGG leek dit spel die problemen wel te fixen en ons allereerste spel bevestigt dat ook. In je beurt beweeg je op een soort rondel. Je kan op twee soorten locaties stoppen: op de ene neem je een kraal (een polymino), op de andere kun je dieren krijgen om in die kralen te zetten. Als je geen dieren hebt mag je geen kraal nemen.

Op gezette punten op de rondel is er ook een kweekfase: elke speler die twee of meer dieren van de afgebeelde soort in een kraal heeft mag er eentje bij zetten. Als een kraal vol is haal je alle dieren eraf en krijg je een attractietegel. Dit zijn veelal kleinere tegels waarmee je mooi een gaatje kan vullen tussen de geplaatste polyomino's in.

Het leuke aan NYZ ten opzichte van de andere spellen is het timing-element: natuurlijk wil je zo snel mogelijk je kralen vol krijgen, maar je wil ook de juiste tegels krijgen om je park zo goed mogelijk op te vullen. Dat leidt soms tot leuke beslissingen waarbij je je tegenstander eigenlijk dwingt om je te helpen!

Voorlopig dus erg tevreden met de ruil, ergens deze week hoop ik ook de solo-regels te testen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-04 13:24
HellPunk schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:49:
Zooooo, echt wel stil hier in dit topic :).
Niet alleen in dit topic, ook aan de tafel, helaas. Met twee kleine kinderen, een opvatting dat boardgames vooral een sociaal ding zijn dat je met anderen doet, een vriendin die midden in een opleiding zit en een avondklok blijft er maar bar weinig tijd over om te spelen. Vooral die avondklok is helemaal ruk :(

Dat gezegd hebbende, er is wel wát gespeeld, gelukkig. Voornamelijk kleine, snelle spellen, als Azul, Machi Koro, Qwixx en Clever. Omdat het spelen op z'n gat ligt, liggen ook de nieuwe aankopen stil en is er dus, helaas, maar weinig te posten.

Ik moet wel zeggen dat ik het mis om de zwaardere spellen op tafel te hebben. Een avond Scythe, Gaia Project of Rising Sun ofzo spelen, daar heb ik ondertussen wel echt behoefte aan...

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-04 12:01
Smuey schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:26:
[...]

een avondklok blijft er maar bar weinig tijd over om te spelen. Vooral die avondklok is helemaal ruk :(
Dit dus. Probeer maar eens een goede pot Descent op poten te zetten. En er zitten er een paar in de groep die 0430 nou weer net te gek vinden

• Vagax
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:30

Vagax

Hehe hahaha

Ik heb aardig wat bordspelletjes nu liggen maar voor ik verder ga met kopen wil ik ze eerst spelen met vrienden en dat gaat nu inderdaad erg latig.

Ik doe vooral Arkham Horror af en toe met mijn vriendin of anders The Crew

Beter twee in de hand, dan schijten op een natte krant

• ElkeBxl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:39

ElkeBxl

Tassendraagster

Hier is het vooral Dominion dat we thuis spelen. Zonet de Menagerie uitbreiding gekocht, we hadden al Welvaart, Hijs de Zeilen en Renaissance. Maar we gaan echt eens een stevige doos/koffer moeten zoeken want we hebben Dominion gesleeved en dan zijn de standaard dozen te klein...

Voor de rest is het vaak Azul, Luxor, Clever, Dobbel zo Clever, Carcassonne, Catan en ook af en toe The Crew dat ik speel. The Crew is leuk om ook online te spelen op boardgamearena :)

Dit weekend voor het eerst Wingspan geprobeerd, zit goed in mekaar! Eerst beetje overweldigend in de eerste beurten maar kwam snel goed.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Smuey
ElkeBxl schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:51:
Hier is het vooral Dominion dat we thuis spelen. Zonet de Menagerie uitbreiding gekocht, we hadden al Welvaart, Hijs de Zeilen en Renaissance. Maar we gaan echt eens een stevige doos/koffer moeten zoeken want we hebben Dominion gesleeved en dan zijn de standaard dozen te klein...
Zijn de (houten) card storage boxes van e-raptor niet iets voor je? Ik lees er her en der toch goede verhalen over en de prijzen zijn niet bizar hoog. Ik heb er zelf geen ervaring mee en ik weet even niet zeker of de maat van de kaarten van Dominion ook overeen komt met de maat van bijvoorbeeld een Magic-kaart?

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:48
Hier sinds 2 weken de uitbreidingen op Spirit Island binnen. Nu met Branch&Claw en Jagged Earth weer een frisse wind erdoor. Na 30 potjes geen probleem om uit te breiden vond ik. Inclusief de uitbreiding wel nog iets complexer geworden, dus scherp blijven denken is wel een must.

Daarnaast ook Toy Story gescoord om met het hele gezin te doen. Incl kinders van 10 en 6 (bijna 7).

Is bijna 1 op 1 Harry Potter Hogwarts Battle, maar dan in een iets minder enge omgeving.
Hebben nu 2 avonturen gedaan en gaat super met de kinderen. De kleinste doet haar beurt echt samen (Alle tekst is Engels), maar kiest wel zelf wat ze doet.
Ze begrijpt nu al dingen als "all toys lose 1 hartje-symbool", en kiest dan ook bijvoorbeeld juist acties om iedereen weer extra levens te geven.
Voor mij weer een fijne uitbreiding van ons arsenaal en wat family-time.
Ook Steampunk Rally Fusion binnen via KS. Deze is ook cool en speel ik voornamelijk met zoon en zijn vriendjes.
Op KS nu Aeons End en Valeria Darksworn gebacked, dus nu weer een paar maandjes niks kopen denk ik.

[Voor 5% gewijzigd door Wijnand1980 op 16-03-2021 14:39]

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-04 12:35
Smuey schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Zijn de (houten) card storage boxes van e-raptor niet iets voor je? Ik lees er her en der toch goede verhalen over en de prijzen zijn niet bizar hoog. Ik heb er zelf geen ervaring mee en ik weet even niet zeker of de maat van de kaarten van Dominion ook overeen komt met de maat van bijvoorbeeld een Magic-kaart?
Ik vind e-raptor redelijk gammel qua storage (heb agricola van ze). Dan toch liever towerrex via etsy.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Smuey schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Dominion kaarten zijn paar mm smaller en hoger dan Magic kaarten. Dus ik vrees dat ze er te los in gaan zitten. Maar het is wel iets om te overwegen. Of ik moet zelf eens iets in mekaar knutselen als ik een deftige houten koffer vind.
Basekid schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Ik vind e-raptor redelijk gammel qua storage (heb agricola van ze). Dan toch liever towerrex via etsy.
TowerRex kende ik niet, ziet er interessant uit. Geen Dominion specifieke organizer zo te zien. Maar wel iets om in de gaten te houden voor andere games :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WoutertjeV
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22:06
Geen idee of ik deze vraag hier mag stellen... Maar heeft iemand leuke bord/kaarstpellen voor een groep jongeren (~21 jaar) van 6-8 man? Wij houden ervan om in het weekend spelletjes te doen en dan voornamelijk kaartspellen of bordspellen waar je opdrachten moet doen. Het is een beetje een jeugdige vraag maar hopelijk krijg ik toch wat leuke tips!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23:15

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor zoveel spelers zou ik Codenames of Spyfal aanraden. Vind ik zelf iig erg leuk. Speelt snel en is laagdrempelig.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Secret Hitler of Leaders of Euphoria (of een andere Good Cop Bad Cop variant) lijkt me ook wel een goede.

• HellPunk
ElkeBxl schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:51:
Kijk op Facebook zeker eens naar Beast Productions, dat is een kennis van me die vorig jaar gestart is met de productie van houten custom inserts. Het assortiment is nog klein, maar je kan altijd via de chat vragen wat je specifiek nodig hebt. De inserts zelf heb ik nog niet in handen gehad, maar wel de houten kerstballen en die zijn prima van kwaliteit.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

@HellPunk Zeer interessant! Ik ga het hier thuis eens bespreken en waarschijnlijk contact mee opnemen :)

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-04 12:35
naast codenames welke al eerder genoemd is denk ik voor grotere groepen bv aan Who's the dude, Cards against humanity, take 5, dixit (odyssey tot 12 man). Black stories vind ik af en toe ook leuk als tussendoor.
of als er drank bij betrokken is iets als maxxen/liegen of hoe het ok maar heet als je de dobbelstenen bedekt moet doorgeven en steeds een beter resultaat moet hebben dan de vorige.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:48
Weer wat begonnen met de wargaming hobby, 3 packs ruimteschepen voor €47 voor 102 schepen valt geen buil voor te vallen.

Ik ga mij langzaam aan voorbereiden op Billion Suns, naar mijn idee is het spel kwa voorbereiding en regels toegankelijk genoeg voor zowel bordspelers en wargamers.

Even kijken of ik in Den Haag en de Randstad nog wat mensen enthousiast kan maken, Vindt het al best als de bord dobbelaars de modellen een kleurtje spuiten.

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

WoutertjeV schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:24:
Geen idee of ik deze vraag hier mag stellen... Maar heeft iemand leuke bord/kaarstpellen voor een groep jongeren (~21 jaar) van 6-8 man? Wij houden ervan om in het weekend spelletjes te doen en dan voornamelijk kaartspellen of bordspellen waar je opdrachten moet doen. Het is een beetje een jeugdige vraag maar hopelijk krijg ik toch wat leuke tips!
Ik vind Just One heel erg leuk. Gaat tot 7 spelers, maar erg leuk. Captain Sonar met acht is ook een bijzondere ervaring. :)
Verder weet ik Tsuro en 6 Nimmt geloof ik ook.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• HellPunk
Deze week was het Tiny Towns-week. Ik had vorige week de nieuwe Villagers-uitbreiding ontvangen en bij het uitpakken kwam ik er achter dat ik Fortune, de vorige uitbreiding, ook nog niet gespeeld had. Hoog tijd om een en ander te testen dus :);

In Fortunes kun je muntjes verdienen door twee gebouwen tegelijk te bouwen en ook door acties van bepaalde gebouwen. Die muntjes zijn punten waard, maar je kunt ze ook gebruiken om een resource in te ruilen. Klinkt op zich leuk, maar in de praktijk blijkt het knap lastig om muntjes te verzamelen. Je moet er echt op focussen en dan verdwijnt het plezier en de eenvoud van het basisspel toch wat.

Dan is Villagers leuker. In deze uitbreiding heb je dorpelingen op het bord en als je die zo kunt verplaatsen dat ze op hetzelfde vakje staan als waar je een gebouw neerzet, dan kun je die dorpeling gebruiken voor een bonusactie. Per spel heb je twee mogelijke acties, voor de ene heb je één dorpeling nodig, voor de andere twee of drie. Villagers is vooral leuker omdat het niet zo afleidt van het basisspel. Met één dorpeling kan je al een leuke bonusactie krijgen (bvb. een gebouw neerzetten met één resource minder).

Ik wil nog wel eens testen met beide uitbreidingen samen, maar zelfs als we niet meer met de muntjes spelen zijn de nieuwe gebouwenkaarten al een leuke toevoeging.

• Wylana
Dice Throne. Soort Yahtzee maar dan met aanvallen/combo's om je tegenstanders uit te schakelen.

Verder is Cards Against Humanity heel erg leuk om te doen. Zeker als iedereen een borrel op hebt.

• WoutertjeV
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22:06
Wylana schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:14:
[...]Verder is Cards Against Humanity heel erg leuk om te doen. Zeker als iedereen een borrel op hebt.
Die zie ik vaker voorbij komen ja, ook wel een leuke denk ik

• Wylana
WoutertjeV schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Die zie ik vaker voorbij komen ja, ook wel een leuke denk ik
Is het zeker. Gaat om wie het meest originele/grappigste/grofste/gekste antwoord kan geven op de vragen.

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 23:00
Wylana schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Dice Throne. Soort Yahtzee maar dan met aanvallen/combo's om je tegenstanders uit te schakelen.

Verder is Cards Against Humanity heel erg leuk om te doen. Zeker als iedereen een borrel op hebt.
Heb je dat weleens gespeeld met meer dan 2 of 3? Ik zou het persoonlijk niet aanraden, de downtime is dan echt heel lang vind ik persoonlijk.

• Wylana
MADG0BLIN schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Heb je dat weleens gespeeld met meer dan 2 of 3? Ik zou het persoonlijk niet aanraden, de downtime is dan echt heel lang vind ik persoonlijk.
Dat heb ik zeker.

Het is ook een beetje afhankelijk hoe goed iedereen het kent. Als men de combinaties kent (Bij Dice Throne bedoel ik dan), dan gaat het best snel en hoef je niet lang te wachten op elkaar.

Cards against Humanity is wel leuker om met 4 of meer te spelen. Maar met 3 kan ook nog altijd.

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:38
Perudo een bluf/dice spel, is ook leuk voor groepen.

"Liar's Dice, a.k.a. Bluff, Perudo or Dudo, is a South American dice game in which each player is given five dice and cup to roll and hide them with. Players make successively higher declarations regarding the results of all the dice remaining in the game, e.g. "there are ten sixes". However, someone can always contest the bid. When that happens, all the dice are revealed and either the bidder or the caller loses dice, depending on who was correct. The last player with dice is the winner."
https://boardgamegeek.com/boardgame/45/perudo

• CombatHermit
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 02:09
Ik zie al wat verschillende suggesties voorbij komen. Eentje die ietsje anders is maar lijkt op Cards against Humanity opzet is "Joking Hazard" en gaat meer om strips in elkaar te zetten op basis van Cyanide & Happiness art.

Vond deze persoonlijk leuker om mee te spelen. Maar weet niet of deze in het Nederlands is, heb ze vooral in het engels gezien. O-)

• BSTNjitRam
  • Registratie: november 2004
CombatHermit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:00:
[...]

Ik zie al wat verschillende suggesties voorbij komen. Eentje die ietsje anders is maar lijkt op Cards against Humanity opzet is "Joking Hazard" en gaat meer om strips in elkaar te zetten op basis van Cyanide & Happiness art.

Vond deze persoonlijk leuker om mee te spelen. Maar weet niet of deze in het Nederlands is, heb ze vooral in het engels gezien. O-)
Ik heb ook beide gespeeld en bij Joking Hazard ben je echt veel te afhankelijk van de kaarten die je krijgt. De meeste strips kregen niet meer dan een gniffel terwijl Cards Against Humanity echt regelmatig hilarisch is. N = 1 en jouw groep kan uiteraard compleet anders zijn, maar bij ons komt Joking Hazard er niet meer in, in tegenstelling tot CaH :P

Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/

• Lennnn
  • Laatst online: 20:05
FreeShooter schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:11:
Perudo een bluf/dice spel, is ook leuk voor groepen.

"Liar's Dice, a.k.a. Bluff, Perudo or Dudo, is a South American dice game in which each player is given five dice and cup to roll and hide them with. Players make successively higher declarations regarding the results of all the dice remaining in the game, e.g. "there are ten sixes". However, someone can always contest the bid. When that happens, all the dice are revealed and either the bidder or the caller loses dice, depending on who was correct. The last player with dice is the winner."
https://boardgamegeek.com/boardgame/45/perudo
Inderdaad een gruwelijk vet spel. Helemaal als je het niet al te serieus wil hebben.

In die categorie spelen we ook wel ooit Skull King. Prima te combineren met drank en gezelligheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:14
Bovengenoemd al veel leuke/simpele suggesties.

King of Tokyo doet het bij ons ook altijd erg goed.
Beetje dobbelen, paar power kaartjes kopen en verder super simpel. Vooral leuk door het element van klappen uitdelen aan de andere monsters.

Exploding Kittens / Unstable Unicorns doet het vaak goed.

Verder de simpele spelletjes als Regenwormen, Koehandel, Beverbende, Take 5 en Gesjaakt.

Of van die snel reageren spellen als Set, Vlotte Geesten, Ligretto.

• maartend
Thompson schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:46:
Bovengenoemd al veel leuke/simpele suggesties.

King of Tokyo doet het bij ons ook altijd erg goed.
Beetje dobbelen, paar power kaartjes kopen en verder super simpel. Vooral leuk door het element van klappen uitdelen aan de andere monsters.
KoT, idd een geweldig spel met 4 man. Je moet er wel van houden dat je een ander kan pesten en dat je er vroeg uitligt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thompson
maartend schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:48:
[...]

KoT, idd een geweldig spel met 4 man. Je moet er wel van houden dat je een ander kan pesten en dat je er vroeg uitligt
Kan ook prima met 5 of 6.
Bij ons is de ongeschreven regel dat de 1e die eruit ligt zorgt voor refills van de drankjes/chips :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 21:10
Gisteren weer wat leuke dingen geordered voor Wingspan & Everdell:

CRE8 Ornithologist’s Organizer with Bird Feeder – for Wingspan

GeekUp Bit Set: Wingspan (base + Eur. expansion)

Everdell houten boom

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thompson
Gister voor het eerst Terraforming Mars met maar 2 spelers gespeeld.
Moet zeggen dat dat nog steeds gewoon erg lekker speelde! Zeker voor ons als nog onervaren spelers, nu had je ook eens wat meer de kans om op te letten wat de ander doet en daar tactisch op inspelen (wat voor ons in een 4/5P game gewoon nog wat teveel van het goede is).

Uiteindelijk als Mining Guild gewonnen met 96P tegen 83P van Interplanetary Cinematics. Het verschil zat 'm in dat ik net op tijd een paar milestones/awards wist te pakken (20P vs. 10P), die zijn in een 2-player game toch wel erg belangrijk.

Ergens in de komende weken ga ik als het goed is mijn Big Box met 3D-tiles en álle uitbreidingen krijgen dus de komende jaren kan er nog zeer veer TM plezier volgen :D

• Wylana
Wobbit schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Everdell houten boom
[Afbeelding]
Wingspan is zeker een heel leuk en soms wel tactisch spel.

Heb beide uitbreidingen ook al besteld (Oceanië en Europa)

Maar die CRE8 Ornithologist’s Organizer with Bird Feeder – for Wingspan is zeker een interessante om in de gaten te houden. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wobbit
Wylana schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Wingspan is zeker een heel leuk en soms wel tactisch spel.

Heb beide uitbreidingen ook al besteld (Oceanië en Europa)

Maar die CRE8 Ornithologist’s Organizer with Bird Feeder – for Wingspan is zeker een interessante om in de gaten te houden. Thanks! _/-\o_
Ik zal wel een korte review schrijven zodra ik het heb ontvangen.

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Paleo is in de aanbieding bij Bol.com voor €30. Leuke coop.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +4Henk 'm!

• maartend
ViNcE schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:30:
twijfel, twijfel.

en besteld

[Voor 3% gewijzigd door maartend op 22-03-2021 16:58]

• Vnze
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
Mvdbeld schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:52:
Ben benieuwd naar je ervaring met Kanban EV, zag laatst de "Driver Edition" 2de hands voorbij komen en moest me inhouden...
Ik ben niet echt een pro wat betreft het schrijven van sessie rapporten, maar mijn partner en ik hebben er ons eerste spelletje Kanban op zitten dus here goes.

Regels
Lacerda spelen staan er om bekend heavy te zijn, dus dit punt kan nuttig zijn bij mijn overview. Mijn vriendin was niet voorbereid op het spel, ze wist enkel dat ik (weer O-) ) een nieuw spel in de collectie had en kende het thema. Zelf had ik de manual één keer gelezen en een paar review video's gezien met korte overview van de regels. Zowel mijn vriendin als ik hebben redelijk wat ervaring met medium-heavy games zoals Brass.

Op zich vonden we de regels niet moeilijk, het regelboek is er tijdens het ganse spel maar een paar keer bijgehaald voor een paar belangrijke punten (voornamelijk end-of-week scoring, meetings, end-game scoring en Sandra's regels. De symboliek is vrij duidelijk, maar het referentieblad voor de meeting-kaarten hebben we ook een keer of drie nodig gehad. Ik vermoed dat dit enkel bij het eerste spel nodig geweest gaat zijn, want uiteindelijk is alles vrij intuïtief.

Dat wil niet zeggen dat het spel makkelijk is, we hebben zeker suboptimaal gespeeld op het vlak van efficiëntie en effort per punt.

Componenten & Set-up
De componenten van Kanban EV zijn van topkwaliteit. Er zit voor ieder component een reserve in de doos, en de organiser in de doos is bruikbaar. De inkepingen aan de zijkant zijn handig om de strak ingepakte doos vlot leeg te maken en te vullen. Klein minpuntje: steek de pace car nièt in de uitkepingen die er voor voorzien lijken - we kregen het autotje er bijna niet meer uit ;w

De set-up is omslachtig, door de vele componenten, maar door de goede symboliek op het bord niet bepaald moeilijk.

Het spel
Na een ronde of twee het spel te verkennen (iedere actie uit te proberen) waren we vrij rap weg met de principes. Je kan de logische route volgen (je volgt dan de departementen van beneden naar boven op het bord), of je eigen ding doen als je shortcuts ziet. De logica in de departementen was wél een grote hulp. Als je niet weet wat je moet doen volg je de logica design nemen -> onderdelen nemen -> auto assembleren -> auto van de testbaan nemen. Kortom, het autofabriek-thema zit zeker goed en helpt bij het begrijpen van de flow.

Met twee spelers kan je elkaar goed in de weg zitten, maar meestal kan je wel ongeveer doen wat je wil of een goed alternatief vinden. Met andere woorden, je kan take-that acties doen, maar meestal hielden we ons bezig met ons eigen plan. Al ligt dat ook wat in onze aard, als take-that jouw ding is kan je zeker ook aan je trekken komen, maar het lijkt niet te moeten. De AI-baas, Sandra, zorgt voor een gevoel van realisme ("Oh shit, de baas is daar"), en zorgt er voor dat je met twee toch wat turn-order spanning hebt. Qua spelersaantal heb ik het gevoel dat drie waarschijnlijk de sweetspot is, maar twee is zeker ook een goed spelersaantal.

Ondanks dat ik heel wat beter voorbereid was op het spel eindigden we beiden toch vrij dicht bij elkaar met een viertal punten verschil op +/- 200 punten, wat op één keuze anders had kunnen zijn. Onze strategieën waren nochtans zeer verschillend, ik had een grote selectie aan nauwelijks getunede auto's, mijn vriendin had een paar auto's met zeer hoge waarde per auto. Dit lijkt aan te duiden dat er meerdere succesvolle strategieën mogelijk zijn.

Conclusie
Hoewel de reputatie en de enorme hoeveelheid aan componenten misschien intimiderend lijkt is Kanban niet al te moeilijk om te begrijpen. Er zit (op het eerste zicht) nochtans wél genoeg complexiteit in om uitdagend te zijn en het voelt zeer herspeelbaar aan. Het moeilijkste om te leren, vonden wij, was het systeem van de puntentelling. De drie voornaamste bronnen van punten (end-of-week, meetings, en end-game) zijn niet complex op zich, maar je weet niet meteen goed hoe je je moet voorbereiden en zonder voorbereiding scoor je weinig tot geen punten. Tijdens onze eerste meeting scoorde mijn vriendin zo 36 punten met één keuze, terwijl ik in die gehele meeting maar een punt of 10 bijeen sprokkelde.

De componenten zijn ongeëvenaard in mijn collectie, met name het bord is zeer gestroomlijnd en elegant. De gebruikte symboliek is wel wat wennen, maar dat komt eerder door de hoeveelheid opties, niet door slecht ontwerp.

Slechts één dag later vroeg mijn vriendin al om een tweede spel, en de vraag is al een paar keer herhaald. Dat terwijl ik normaal degene ben die moet vragen voor de zwaardere spellen op tafel te krijgen. Missie geslaagd.

Voorlopige score: 8/10 - het kan zeker een nieuwe favoriet worden als we de strategieën beginnen te doorgronden.

• HellPunk
Gedenkwaardige gebeurtenis dit weekend: het spel dat het langste op mijn 'shelf of shame' stond heeft eindelijk zijn eerste play gehad. Het gaat om Thurn & Taxis, in 2012 gekocht vlak voordat ik voor het eerst naar Spiel ging. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het al zo lang op de plank lag, want die Spiel heeft mijn verzamelwoede danig aangewakkerd.

Je ziet meteen dat dit geen nieuw spel is: de voornaamste kleur van de componenten is vaalbruin :+ . De gameplay is eenvoudig: je neemt een kaart de uit beschikbare kaarten en speelt dan een kaart in je display. Op elke kaart staat één van de steden op het bord. Het doel is om een rij van te vormen met steden die op mekaar aansluiten. Je moet altijd vooraan of achteraan je rij aanleggen. Als je dat niet kan moet je de kaarten opruimen en opnieuw beginnen.

Als je tevreden bent met je route mag je die afsluiten. Als de route lang genoeg is krijg je hiervoor een postkoets - hoe langer de route, hoe meer punten die waard is. Verder mag je posthuizen bouwen. Ofwel bouw je een huis in alle steden van één en dezelfde regio ofwel bouw je één huis in alle regio's die in je route voorkomen. Als je een huis hebt in alle steden van een regio krijg je een bonustegel. Die krijg je ook als je minstens één huis hebt in elke regio.

Het spel eindigt als iemand al z'n huizen opgebruikt heeft of de langst mogelijke route gebouwd heeft. Alng duurt dat niet: zelfs met regeluitleg waren we op dik een half uur klaar (met twee spelers). Zeker in het begin gaan de beurten heel snel, later in het spel duurt het wat langer omdat je probeert net die route te vormen die je een bonustegel oplevert. Volgende keer gaan we zeker met de Rome-uitbreiding spelen, deze voegt extra bordje toe toe en belooft wat meer strategie te brengen.

• awesem
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 06-04 18:30
HellPunk schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:54:
Gedenkwaardige gebeurtenis dit weekend: het spel dat het langste op mijn 'shelf of shame' stond heeft eindelijk zijn eerste play gehad. Het gaat om Thurn & Taxis, in 2012 gekocht vlak voordat ik voor het eerst naar Spiel ging. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het al zo lang op de plank lag, want die Spiel heeft mijn verzamelwoede danig aangewakkerd.

Je ziet meteen dat dit geen nieuw spel is: de voornaamste kleur van de componenten is vaalbruin :+ . De gameplay is eenvoudig: je neemt een kaart de uit beschikbare kaarten en speelt dan een kaart in je display. Op elke kaart staat één van de steden op het bord. Het doel is om een rij van te vormen met steden die op mekaar aansluiten. Je moet altijd vooraan of achteraan je rij aanleggen. Als je dat niet kan moet je de kaarten opruimen en opnieuw beginnen.

Als je tevreden bent met je route mag je die afsluiten. Als de route lang genoeg is krijg je hiervoor een postkoets - hoe langer de route, hoe meer punten die waard is. Verder mag je posthuizen bouwen. Ofwel bouw je een huis in alle steden van één en dezelfde regio ofwel bouw je één huis in alle regio's die in je route voorkomen. Als je een huis hebt in alle steden van een regio krijg je een bonustegel. Die krijg je ook als je minstens één huis hebt in elke regio.

Het spel eindigt als iemand al z'n huizen opgebruikt heeft of de langst mogelijke route gebouwd heeft. Alng duurt dat niet: zelfs met regeluitleg waren we op dik een half uur klaar (met twee spelers). Zeker in het begin gaan de beurten heel snel, later in het spel duurt het wat langer omdat je probeert net die route te vormen die je een bonustegel oplevert. Volgende keer gaan we zeker met de Rome-uitbreiding spelen, deze voegt extra bordje toe toe en belooft wat meer strategie te brengen.
Thurn & Taxis is ook beschikbaar op Board Game Arena. Is het mechanisch leuk genoeg om eens uit te proberen vind je?

• HellPunk
awesem schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:03:
[...]

Thurn & Taxis is ook beschikbaar op Board Game Arena. Is het mechanisch leuk genoeg om eens uit te proberen vind je?
Als het gratis is zou ik het zeker eens doen, het is in ieder geval makkelijker dan een fysiek exemplaar scoren :) . De regels zijn ook erg eenvoudig: kaart nemen, kaart spelen en eventueel gebruik maken van de bonusacties. Die noemde ik niet in mijn eerdere post, maar je kan hiermee bvb. twee kaarten rapen of spelen..

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Aan het begin van de corona periode heb ik wat meer games gebackt dan ik normaal deed. Het lijkt wel alsof deze nu allemaal binnenkomen. Ik heb gisteren Marvel United gekregen (simpele coop met chibi marvel poppetjes), Canvas moet ik even ophalen bij iemand anders. Volgende week komen mijn Fantasy miniatuurtjes binnen. Ik heb laatst Paleo toch maar gekocht en Red Cathedral heb ik besteld.

Nu nog een vaccin en ik kan weer beginnen...:)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-04 12:08
Vandaag mijn eerste potje Terraforming Mars gespeeld! Ik eindigde met 79 punten, niet heel best, en eigenlijk ook wel vooral punten gemist met milestones en challenges. Moet dit nog wel wat vaker spelen ja, zo diep als ik dacht is het gelukkig niet (ben ook maar een casual), maar was wel vermakelijk.

Je steden scoren die punten voor aangrenzen aan bos pas aan het einde van de game toch? Of zodra je ze plaatst? Oja en van de animals en microben snapte ik ook geen reet. :+

[Voor 6% gewijzigd door SemperFidelis op 26-03-2021 16:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:03
ViNcE schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:55:
Aan het begin van de corona periode heb ik wat meer games gebackt dan ik normaal deed. Het lijkt wel alsof deze nu allemaal binnenkomen. Ik heb gisteren Marvel United gekregen (simpele coop met chibi marvel poppetjes), Canvas moet ik even ophalen bij iemand anders. Volgende week komen mijn Fantasy miniatuurtjes binnen. Ik heb laatst Paleo toch maar gekocht en Red Cathedral heb ik besteld.

Nu nog een vaccin en ik kan weer beginnen...:)
Canvas nu een paar keer gespeeld. De basis is simpel, maar leuk genoeg. Door de doelstellingen kun je hier nog behoorlijk wat meer variatie en diepgang aanbrengen. Leuke filler die net weer anders is dan veel andere spellen. En net als Dixit daardoor ook geschikt voor medespelers die minder van de diepgaande strategieën zijn.

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:32

Oxigeon

En zo is dat!

Op kickstarter komt nu Heroes of Normandie voorbij. Dit is een geupgrade versie van her origineel incl wat nieuwe scenario's.

Zijn er mensen die het origineel hebben gespeeld. Is pas de eerste keer dat ik van dit bordspel hoor maar klinkt en ziet er eigenlijk allemaal wel heel leuk uit. Veel mogelijkheden met een vleugje geluk ivm het dubbelen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• GRDavies75
  • Laatst online: 19:11

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

SemperFidelis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:26:
Vandaag mijn eerste potje Terraforming Mars gespeeld! Ik eindigde met 79 punten, niet heel best, en eigenlijk ook wel vooral punten gemist met milestones en challenges. Moet dit nog wel wat vaker spelen ja, zo diep als ik dacht is het gelukkig niet (ben ook maar een casual), maar was wel vermakelijk.

Je steden scoren die punten voor aangrenzen aan bos pas aan het einde van de game toch? Of zodra je ze plaatst? Oja en van de animals en microben snapte ik ook geen reet. :+
Parken leveren (ook) aan het einde 1 punt per stuk op.
Ook steden leveren pas aan het einde hun punten op en zijn normaliter 1 punt per Park wat er aan grenst (en die hoeft niet persé van jou te zijn).

Idealiter wil je steden in een honingraat-patroon plaatsen waar je dus op de gemeenschappelijk gedeelde hexagon een eigen park bouwt, dan levert dat ene parkje effectief 4 punten op (het park zelf en de 3 steden die allemaal door dat park minstens 1 punt waard zijn) en uiteraard wil je dan de gemeenschappelijke hexagons tussen 2 van die 3 steden ook volbouwen met eigen parken).

Acties:
  • +10Henk 'm!

• MADG0BLIN
Hier wordt nu ook niet superveel gespeeld, maar toch maar weer eens een andere update. :9

2 jaar geleden verhuisd naar een nieuwe woning met veel meer ruimte. Een van de voordelen was dat er een extra kamer beschikbaar was waar we direct al van wisten dat we er een hobbyruimte / gameroom van wilden maken.

Hij is nu grotendeels af, erg tevreden mee hoe het geworden is! Alleen nog nieuwe stoelen en wat meer decoratie aan de wanden, een tevreden gamer hier. 8)
Daarnaast ook genoeg ruimte voor de zelfgemaakte gametable. Helaas na het spelen op een veel grotere eettafel de afgelopen maanden wil ik nu een grotere tafel in mijn gameroom. :P

Hopelijk is corona snel voorbij zodat ik hem vaker met meer mensen kan gebruiken. :|

Hier vorige week ook de nieuwe Stonemaier Red Rising binnen gekregen. Ik was al erg benieuwd sinds de aankondiging, maar ik vind hem erg tof.
De gameplay is niet super ingewikkeld, maar de keuzes die je moet maken zijn erg interessant.

Iederen speler begint met 5 kaarten in zijn hand. In je beurt deploy (speel) je een kaart naar 1 van de 4 locaties op het bord. Door het spelen van deze kaart activeer je de unieke deploy ability. Dit kunnen verschillende zaken zijn zoals het pakken van resources, pakken van kaarten of andere vele opties. Nadat je de kaart hebt gespeeld pak je een kaart van een andere locatie en stop je deze weer in je hand en pak je de bonus welke bij deze locatie hoort. Je mag ook de bovenste gedekte kaart van het deck pakken en dan een dobbel rollen voor een bonus.

Als je tevreden bent met je hand kan je ook de actie gebruiken om een kaart van het deck te laten zien en deze dan op een locatie op het bord te plaatsen en dan de bonus te pakken.

Uiteindelijk scoor je punten voor de kaarten, punten voor sommige abilites op kaarten en verschillende andere zaken op en naast het bord.

Het artwork is weer prachtig evenals de spel onderdelen. Ik heb het nu 3 keer gespeeld met anderen gespeeld en 4x solo. Ik vind het een erg tof spel.

Daarnaast ook eindelijk eens een potje Unmatched gespeeld. Was erg benieuwd, maar een leuke snelle 2 speler game!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:33
ViNcE schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:30:
Hier ook besteld, vandaag voor het eerst besteld. Wel veel mogelijkheden en optie's en regels, maar na een paar potjes hadden we het redelijk door. Vind de setting erg gaaf, maar het spel is nog best pittig (zelfs de gemakkelijke level's :+ )

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:32

Oxigeon

En zo is dat!

Hier gisteren de v2 van Heroes of Normandie (big Joe) gebackt. Heb v1 nooit gespeeld maar lijkt me wel een zeer leuk spel. Met nog een paar uur te gaan en een paar duizend euro tot de laatste stretch Goal lijkt de uitbreiding Bloody Omaha compleet te komen. Voor diegene wat van wargames houden en Memoir44 lijkt dit een goede game (zelf nog nooit zoiets gespeeld) dus het proberen waard

Heroes of Normandie - Big Red One Edition, via @Kickstarter https://www.kickstarter.c...ref=android_project_share

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Thompson
SemperFidelis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:26:

Ik had precies hetzelfde mijn 1e potje.
"Hey dat valt eigenlijk best mee hoe ingewikkeld dit is" maar toch tegelijkertijd "Oh damn ik vergeet echt hele aspecten van het spel" 8)7

Heb er nu real-life pas 2 potjes op zitten maar inmiddels ook een potje of 10a15 tegen de AI gespeeld op Steam. Dat werkt ook erg goed!

Denk toch wel een van mijn favoriete spellen. Nu alleen mijn vaste spelletjes groep nog zo ver krijgen dat ze het ook willen proberen, elk spel wat langer dan 1 a 1,5u duurt schrikt ze nogal af helaas...

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18-04 21:21
Met vrienden spelen wij ook regelmatig Terraforming Mars online. We beginnen regelmatig om 19:30/20:00 uur maar het loopt regelmatig uit tot na 23:00 uur. Zoveel keuzes die je kunt maken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Na Thurn & Taxis dacht ik: even doorpakken en de 'nieuwe oudste' titel van de plank pakken: On the Underground. Deze is recent opnieuw uitgebracht door Ludicreations, maar ik heb nog de oude uitgave, ooit gekocht in de winkel Brave New World in Keulen. Ook hier zie je de leeftijd meteen aan het bord: volledig functioneel, geen tierlantijntjes - een grote tegenstelling met de nieuwe uitgave. Ik heb de regels van de nieuwe uitgave niet gecheckt, dus wat ik verder beschrijf kan licht afwijken.

In dit spel leg je de lijnen van de Londense Tube aan met als doel 'de passagier' zover te krijgen dat hij jouw lijnen gebruikt om van station naar station te reizen.

In je beurt heb je vier acties. Meestal gebruik je deze om je spoor aan te leggen. Je mag alleen een bestaande lijn verlengen aan de uiteindes. Als je een aftakking wil maken heb je branch tokens nodig. Deze kun je ook in ruil voor een actie krijgen (dus i.p.v. spoor leggen). Je hebt verschillende kleuren sporen, je mag deze in je beurt naar believen mixen. Het blijven wel aparte lijnen, je kan de ene kleur dus niet verlengen met een andere. Tijdens het leggen krijg je punten als je je spoor aanlegt bij treinstations, bezienswaardigheden of eindstations. In dat laatste geval krijg je ook een branch token.

Als je je acties uitgevoerd hebt gaat de passagier reizen. Er liggen telkens vier bestemmingskaarten open. De passagier reist eerst naar een expres-station en daarna naar een gewoon station, als deze tenminste voorkomen in de beschikbare bestemmingen. De passagier reist altijd naar het station waarvoor hij het minste moet wandelen. Als hij dus naar een station moet waar hij rechtstreeks met de metro heen kan, dan zal hij daar de voorkeur aan geven boven een station waar geen lijn heen leidt, ook al ligt dat veel dichterbij.

De spelers krijgen punten als de passagier tijdens zijn reis over hun lijnen passeert. In je beurt moet je dus uitvogelen hoe je hem zover krijgt dat hij zoveel mogelijk jouw sporen gebruikt en niet die van je tegenstanders.

Persoonlijk vind ik dit wel een interessante puzzel, mijn vrouw was er helaas minder gecharmeerd door. In het begin kan je de passagier nog relatief eenvoudig sturen, naarmate het bord verder opgevuld wordt is dat steeds minder het geval en wordt het steeds moeilijker om hem naar jouw lijnen te dwingen. Bovendien kan je veel makkelijker punten scoren door je lijnen naar eindstations en bezienswaardigheden te leggen. Dat maakt dat het denkwerk rond de passagier grotendeels voor de sport is, want uiteindelijk zal hij toch wel eens over jouw lijnen reizen.

Het ziet er dus naar uit dat dit spel naar de trade/sell-stapel gaat, want een solo-variant is niet meteen beschikbaar.
MADG0BLIN schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:08:
Hier wordt nu ook niet superveel gespeeld, maar toch maar weer eens een andere update. :9

2 jaar geleden verhuisd naar een nieuwe woning met veel meer ruimte. Een van de voordelen was dat er een extra kamer beschikbaar was waar we direct al van wisten dat we er een hobbyruimte / gameroom van wilden maken.
Dat ziet er geweldig uit, Lekker veel licht en ruimte, daar kan je echt ontspannen!

Ik heb ongeveer evenveel ruimte beschikbaar, maar ik deel de plaats voorlopig nog met een hypercreatieve dochter en een zoon die online les volgt, dus het is allemaal wat rommelig en ik hou weinig plek voor mezelf over. Ik hoop over een paar jaar de grote kasten te verhuizen en een iets kleinere tafel neer te zetten, dan zou het er beter uit moeten zien.

[Voor 13% gewijzigd door HellPunk op 29-03-2021 10:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smuey
MADG0BLIN schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:08:

Hij is nu grotendeels af, erg tevreden mee hoe het geworden is! Alleen nog nieuwe stoelen en wat meer decoratie aan de wanden, een tevreden gamer hier. 8)
Daarnaast ook genoeg ruimte voor de zelfgemaakte gametable. Helaas na het spelen op een veel grotere eettafel de afgelopen maanden wil ik nu een grotere tafel in mijn gameroom. :P

Hopelijk is corona snel voorbij zodat ik hem vaker met meer mensen kan gebruiken. :|

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier vorige week ook de nieuwe Stonemaier Red Rising binnen gekregen. Ik was al erg benieuwd sinds de aankondiging, maar ik vind hem erg tof.
De gameplay is niet super ingewikkeld, maar de keuzes die je moet maken zijn erg interessant.

Iederen speler begint met 5 kaarten in zijn hand. In je beurt deploy (speel) je een kaart naar 1 van de 4 locaties op het bord. Door het spelen van deze kaart activeer je de unieke deploy ability. Dit kunnen verschillende zaken zijn zoals het pakken van resources, pakken van kaarten of andere vele opties. Nadat je de kaart hebt gespeeld pak je een kaart van een andere locatie en stop je deze weer in je hand en pak je de bonus welke bij deze locatie hoort. Je mag ook de bovenste gedekte kaart van het deck pakken en dan een dobbel rollen voor een bonus.

Als je tevreden bent met je hand kan je ook de actie gebruiken om een kaart van het deck te laten zien en deze dan op een locatie op het bord te plaatsen en dan de bonus te pakken.

Uiteindelijk scoor je punten voor de kaarten, punten voor sommige abilites op kaarten en verschillende andere zaken op en naast het bord.

Het artwork is weer prachtig evenals de spel onderdelen. Ik heb het nu 3 keer gespeeld met anderen gespeeld en 4x solo. Ik vind het een erg tof spel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast ook eindelijk eens een potje Unmatched gespeeld. Was erg benieuwd, maar een leuke snelle 2 speler game!
[Afbeelding]
Ik ben jaloers! Ik zou ook maar wát graag een dedicated ruimte willen hebben om spellen te kunnen spelen, compleet met een daarvoor gemaakte tafel! Ooit...

• ErikT738
  • Laatst online: 23:04
@MADG0BLIN Het doet me een beetje denken aan de boardgame versie van deze zo zonder verdere aankleding :p

Heeft iemand hier toevallig Tiny Epic Dungeons gebacked op Kickstarter? Ze vragen nu vrij forse bedragen voor shipping en componenten die eigenlijk in de base game hadden moeten zitten. Voor mij geen add-ons als het zo moet.

• Wobbit
Ik ben aan het rondkijken voor Everdell maar deze is overal uitverkocht.

Nu twijfel ik nog over de nederlandse of engelse versie. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Thanks

• Asphyxion
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:47

Asphyxion

I am, therefor I think

Wobbit schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:59:

Nu twijfel ik nog over de nederlandse of engelse versie. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Thanks
Over het algemeen prefereer ik Engels.

Dit is vooral zodat eventuele toekomstige uitbreidingen ook beschikbaar zijn in dezelfde taal, dat is niet altijd het geval met de Nederlandse edities. Toevallig heeft White Goblin Games wel aangegeven dat alle Everdell uitbreidingen ook in het Nederlands zullen uitkomen, dus dat is netjes. Je voorkomt ook vertaalfouten als je voor de Engelse editie kiest.

Soms zijn Nederlandse edities (een stuk) goedkoper, dan kies ik voor Nederlands.

• Wobbit
Asphyxion schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:05:
[...]

Over het algemeen prefereer ik Engels.

Dit is vooral zodat eventuele toekomstige uitbreidingen ook beschikbaar zijn in dezelfde taal, dat is niet altijd het geval met de Nederlandse edities. Toevallig heeft White Goblin Games wel aangegeven dat alle Everdell uitbreidingen ook in het Nederlands zullen uitkomen, dus dat is netjes. Je voorkomt ook vertaalfouten als je voor de Engelse editie kiest.

Soms zijn Nederlandse edities (een stuk) goedkoper, dan kies ik voor Nederlands.
Nou dat is het, ik las op BGG over fouten die in de NL vertaling zitten. En hoewel ik het spel nog niet heb gedaan staat het idee alleen al mij niet aan...

• assifv
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-04 12:59
Wobbit schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Nou dat is het, ik las op BGG over fouten die in de NL vertaling zitten. En hoewel ik het spel nog niet heb gedaan staat het idee alleen al mij niet aan...
Ik heb het spel (NL) nu vier keer gedaan en ben zelf nog geen rare vertalingen tegen gekomen, maar ik heb er dan ook niet specifiek op gelet.

Voor mezelf vind ik een Engelse versie altijd beter, maar ik speel toch regelmatig met mensen die het Engels iets minder machtig zijn en dan zijn de Nederlandse teksten wel fijn.

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:11

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

ErikT738 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:36:
@MADG0BLIN Het doet me een beetje denken aan de boardgame versie van deze zo zonder verdere aankleding :p
[Afbeelding]

Heeft iemand hier toevallig Tiny Epic Dungeons gebacked op Kickstarter? Ze vragen nu vrij forse bedragen voor shipping en componenten die eigenlijk in de base game hadden moeten zitten. Voor mij geen add-ons als het zo moet.
Ik zat ook te kijken naar TED, maar de shipping costs zijn me echt te hoog. Dan maar retail tzt.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• CaLeX
  • Laatst online: 23:31

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Ik heb de kaarten van Zombicide in sleeves gedaan. Waar ze zonder sleeves gewoon op een stapel blijven liggen, glijden ze nu elke keer weg. Helemaal als ik ook uitbreidingen toevoeg

Wat gebruiken jullie om de trekstapels niet elke ronde weer bij elkaar te hoeven zoeken?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• DaMei
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:44
Voor 1 dollar gebacked maar nog niet zeker van wat ik ga doen. Vind de kosten wel erg hoog zo, dus misschien ga ik wel wachten op retail.

• ErikT738
  • Laatst online: 23:04
DaMei schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Voor 1 dollar gebacked maar nog niet zeker van wat ik ga doen. Vind de kosten wel erg hoog zo, dus misschien ga ik wel wachten op retail.
Achteraf gezien vind ik het ook een beetje duur worden allemaal. Maar goed, we gaan het wel zien in december. Waarschijnlijk ben ik de Kickstarter tegen die tijd vergeten en is het weer een leuk cadeautje.

• Wobbit
Is iemand hier bekend met Marvel Champions The Card Game van FFG? (Ik ben echt wel fan van Marvel)

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Wobbit schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:51:
Is iemand hier bekend met Marvel Champions The Card Game van FFG? (Ik ben echt wel fan van Marvel)
Ik heb het nu drie keer gespeeld en ik vind het wel ok, maar niet bijzonder. Aan de andere kant heb ik vrienden die het helemaal geweldig vinden. Schijnt erg goed solo te spelen, maar dat doe ik dus nooit.

Mijn BGG profiel

• Wobbit
ViNcE schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:57:
[...]

Ik heb het nu drie keer gespeeld en ik vind het wel ok, maar niet bijzonder. Aan de andere kant heb ik vrienden die het helemaal geweldig vinden. Schijnt erg goed solo te spelen, maar dat doe ik dus nooit.
Maar het is dus ook niet echt slecht ofzo? :)

• Mvdbeld
  • Laatst online: 22:46
Vnze schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Ik ben niet echt een pro wat betreft het schrijven van sessie rapporten, maar mijn partner en ik hebben er ons eerste spelletje Kanban op zitten dus here goes.

Regels
Lacerda spelen staan er om bekend heavy te zijn, dus dit punt kan nuttig zijn bij mijn overview. Mijn vriendin was niet voorbereid op het spel, ze wist enkel dat ik (weer O-) ) een nieuw spel in de collectie had en kende het thema. Zelf had ik de manual één keer gelezen en een paar review video's gezien met korte overview van de regels. Zowel mijn vriendin als ik hebben redelijk wat ervaring met medium-heavy games zoals Brass.

Op zich vonden we de regels niet moeilijk, het regelboek is er tijdens het ganse spel maar een paar keer bijgehaald voor een paar belangrijke punten (voornamelijk end-of-week scoring, meetings, end-game scoring en Sandra's regels. De symboliek is vrij duidelijk, maar het referentieblad voor de meeting-kaarten hebben we ook een keer of drie nodig gehad. Ik vermoed dat dit enkel bij het eerste spel nodig geweest gaat zijn, want uiteindelijk is alles vrij intuïtief.

Dat wil niet zeggen dat het spel makkelijk is, we hebben zeker suboptimaal gespeeld op het vlak van efficiëntie en effort per punt.

Componenten & Set-up
De componenten van Kanban EV zijn van topkwaliteit. Er zit voor ieder component een reserve in de doos, en de organiser in de doos is bruikbaar. De inkepingen aan de zijkant zijn handig om de strak ingepakte doos vlot leeg te maken en te vullen. Klein minpuntje: steek de pace car nièt in de uitkepingen die er voor voorzien lijken - we kregen het autotje er bijna niet meer uit ;w

De set-up is omslachtig, door de vele componenten, maar door de goede symboliek op het bord niet bepaald moeilijk.

Het spel
Na een ronde of twee het spel te verkennen (iedere actie uit te proberen) waren we vrij rap weg met de principes. Je kan de logische route volgen (je volgt dan de departementen van beneden naar boven op het bord), of je eigen ding doen als je shortcuts ziet. De logica in de departementen was wél een grote hulp. Als je niet weet wat je moet doen volg je de logica design nemen -> onderdelen nemen -> auto assembleren -> auto van de testbaan nemen. Kortom, het autofabriek-thema zit zeker goed en helpt bij het begrijpen van de flow.

Met twee spelers kan je elkaar goed in de weg zitten, maar meestal kan je wel ongeveer doen wat je wil of een goed alternatief vinden. Met andere woorden, je kan take-that acties doen, maar meestal hielden we ons bezig met ons eigen plan. Al ligt dat ook wat in onze aard, als take-that jouw ding is kan je zeker ook aan je trekken komen, maar het lijkt niet te moeten. De AI-baas, Sandra, zorgt voor een gevoel van realisme ("Oh shit, de baas is daar"), en zorgt er voor dat je met twee toch wat turn-order spanning hebt. Qua spelersaantal heb ik het gevoel dat drie waarschijnlijk de sweetspot is, maar twee is zeker ook een goed spelersaantal.

Ondanks dat ik heel wat beter voorbereid was op het spel eindigden we beiden toch vrij dicht bij elkaar met een viertal punten verschil op +/- 200 punten, wat op één keuze anders had kunnen zijn. Onze strategieën waren nochtans zeer verschillend, ik had een grote selectie aan nauwelijks getunede auto's, mijn vriendin had een paar auto's met zeer hoge waarde per auto. Dit lijkt aan te duiden dat er meerdere succesvolle strategieën mogelijk zijn.

Conclusie
Hoewel de reputatie en de enorme hoeveelheid aan componenten misschien intimiderend lijkt is Kanban niet al te moeilijk om te begrijpen. Er zit (op het eerste zicht) nochtans wél genoeg complexiteit in om uitdagend te zijn en het voelt zeer herspeelbaar aan. Het moeilijkste om te leren, vonden wij, was het systeem van de puntentelling. De drie voornaamste bronnen van punten (end-of-week, meetings, en end-game) zijn niet complex op zich, maar je weet niet meteen goed hoe je je moet voorbereiden en zonder voorbereiding scoor je weinig tot geen punten. Tijdens onze eerste meeting scoorde mijn vriendin zo 36 punten met één keuze, terwijl ik in die gehele meeting maar een punt of 10 bijeen sprokkelde.

De componenten zijn ongeëvenaard in mijn collectie, met name het bord is zeer gestroomlijnd en elegant. De gebruikte symboliek is wel wat wennen, maar dat komt eerder door de hoeveelheid opties, niet door slecht ontwerp.

Slechts één dag later vroeg mijn vriendin al om een tweede spel, en de vraag is al een paar keer herhaald. Dat terwijl ik normaal degene ben die moet vragen voor de zwaardere spellen op tafel te krijgen. Missie geslaagd.

Voorlopige score: 8/10 - het kan zeker een nieuwe favoriet worden als we de strategieën beginnen te doorgronden.
Leuk om te lezen, toch ook overstag gegaan en "On Mars" besteld, tegen een scherpe prijs dus wachten op KS in mei waarschijnlijk niet waard. Mocht die binnenkort op tafel komen zal ik ook mijn ervaringen delen!

Daarnaast heeft iemand anders uit mijn groepje "The Gallerist" gekocht dus die zal binnenkort ook wel aanbod komen.

Ook is "Mercado the Lisboa" volgens mij in Europa dus die zal ook nog komen, genoeg Lacerda's komende tijd.

• HellPunk
Is hier toevallig iemand die Norenberc heeft liggen en deze kwijt wil? Ik vernam enkele weken geleden dat de reprint er helaas niet gaat komen, dus ik was met goede moed op zoek gegaan op BGG. Alle pogingen zijn tot nu toe echter afgeketst: een winkel met stocklevels die niet kloppen, een Duitser die niet naar het buitenland verzendt en een user die een trade weigerde tegen drie spellen uit z'n wishlist. Dat schiet dus niet op zo :)

• Wobbit
HellPunk schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:34:
Is hier toevallig iemand die Norenberc heeft liggen en deze kwijt wil? Ik vernam enkele weken geleden dat de reprint er helaas niet gaat komen, dus ik was met goede moed op zoek gegaan op BGG. Alle pogingen zijn tot nu toe echter afgeketst: een winkel met stocklevels die niet kloppen, een Duitser die niet naar het buitenland verzendt en een user die een trade weigerde tegen drie spellen uit z'n wishlist. Dat schiet dus niet op zo :)
HellPunk, als je nou weer contact opneemt met die Duitser dan kan je het laten afleveren bij mijn vader (die woont net over de grens in Duitsland). Aangezien ik daar geregeld kom kan ik het wel meenemen naar NLD voor je en doe ik het op de post of je komt het bij mij ophalen (wat jij wilt).

Ik kon het overigens niet laten, gisteravond toch maar een bestelling geplaatst _/-\o_

[Voor 8% gewijzigd door Wobbit op 01-04-2021 09:40]

• HellPunk
Wobbit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:39:
[...]

HellPunk, als je nou weer contact opneemt met die Duitser dan kan je het laten afleveren bij mijn vader (die woont net over de grens in Duitsland). Aangezien ik daar geregeld kom kan ik het wel meenemen naar NLD voor je en doe ik het op de post of je komt het bij mij ophalen (wat jij wilt).
Bedankt voor het aanbod, maar ik woon in België, dus dat gaat alsnog niet lukken 8) .

• Wobbit
HellPunk schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:41:
[...]

Bedankt voor het aanbod, maar ik woon in België, dus dat gaat alsnog niet lukken 8) .
Wil het ook best naar België voor je versturen hoor haha ;)

• MADG0BLIN
[Afbeelding]
Vind mij kamer toch net iets aantrekkelijker en mooier.. ;)
Wobbit schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:51:
Ik speel hem erg graag. Leukste is met 2 man of inderdaad solo. Ik heb meerdere uitbreidingen om wat te kunnen mixen en matchen, maar de basegame bevat al een aantal prebuild decks waarmee je uit de voeten kan.
Ik speel ook regelmatig 2 handed solo, is het ook erg geschikt voor. Zeker geen slechte aankoop. :)

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:58
Wobbit schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:59:

Thanks
Inmiddels is de NL versie weer op voorraad bij WGG zelf. Andere webshops zullen snel volgen.

Ik ga tegenwoordig altijd voor de Engelse versie. Geen fouten in de vertaling van regels, je weet zeker dat je altijd toekomstige (mini-)uitbreidingen kan kopen, aanbod is groter (nieuw en tweedehands) e.d.

• Vnze
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
Mvdbeld schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:15:
[...]

Leuk om te lezen, toch ook overstag gegaan en "On Mars" besteld, tegen een scherpe prijs dus wachten op KS in mei waarschijnlijk niet waard. Mocht die binnenkort op tafel komen zal ik ook mijn ervaringen delen!

Daarnaast heeft iemand anders uit mijn groepje "The Gallerist" gekocht dus die zal binnenkort ook wel aanbod komen.

Ook is "Mercado the Lisboa" volgens mij in Europa dus die zal ook nog komen, genoeg Lacerda's komende tijd.
Nu ben ik nieuwsgierig, wat versta je als een scherpe prijs, en waar heb je dat gevonden?

Veel plezier ermee in elk geval. Ik ben op mijn beurt ook benieuwd naar jouw ervaringen!

• Wobbit
BeZaX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:04:
[...]

Inmiddels is de NL versie weer op voorraad bij WGG zelf. Andere webshops zullen snel volgen.

Ik ga tegenwoordig altijd voor de Engelse versie. Geen fouten in de vertaling van regels, je weet zeker dat je altijd toekomstige (mini-)uitbreidingen kan kopen, aanbod is groter (nieuw en tweedehands) e.d.
Ook in de bestelling! 😁👍

• Mvdbeld
  • Laatst online: 22:46
Vnze schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:26:
[...]

Nu ben ik nieuwsgierig, wat versta je als een scherpe prijs, en waar heb je dat gevonden?

Veel plezier ermee in elk geval. Ik ben op mijn beurt ook benieuwd naar jouw ervaringen!
Bij Adriansen met BSM korting kwam hij op €75,- gezien de kickstarter $100,- excl. shipping was, geen slechte deal denk.

• Lapa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:43
Robkazoe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:10:
Met vrienden spelen wij ook regelmatig Terraforming Mars online. We beginnen regelmatig om 19:30/20:00 uur maar het loopt regelmatig uit tot na 23:00 uur. Zoveel keuzes die je kunt maken...
Hoe speel je Terraforming Mars online? Ik zie dat het op Steam staat, maar als je het met vrienden wil spelen kan dat dan met de Steam versie en moet dan iedereen het aanschaffen?

• Wylana
Lapa schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:47:
[...]

Hoe speel je Terraforming Mars online? Ik zie dat het op Steam staat, maar als je het met vrienden wil spelen kan dat dan met de Steam versie en moet dan iedereen het aanschaffen?
Ja dat klopt. Iedereen zal het spel zelf moeten aanschaffen.

• Lapa
Wylana schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:31:
[...]

Okay, thanks. Dat wordt dan een no-go denk ik voor mijn vriendengroep.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-04 09:21
Wylana schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:31:
[...]

Lapa schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:04:
[...]

Okay, thanks. Dat wordt dan een no-go denk ik voor mijn vriendengroep.
Nee dat is volgens mij helemaal niet nodig. Terraforming Mars ondersteunt Steam Remote Play Together.
https://store.steampowered.com/remoteplay

Daar staat: Deel je lokale multiplayerspellen direct met je vrienden online, helemaal gratis.
Met Remote Play Together hoeft slechts een speler het spel te installeren en te starten, waarna tot vier spelers onmiddellijk mee kunnen spelen (meer bij snelle verbindingen).

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Lapa
Poulske schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:17:
[...]

[...]

Nee dat is volgens mij helemaal niet nodig. Terraforming Mars ondersteunt Steam Remote Play Together.

Daar staat: Deel je lokale multiplayerspellen direct met je vrienden online, helemaal gratis.
Met Remote Play Together hoeft slechts een speler het spel te installeren en te starten, waarna tot vier spelers onmiddellijk mee kunnen spelen (meer bij snelle verbindingen).
Aha, dat verandert de zaak mogelijk. Bedankt voor de info!

• Wylana
Poulske schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:17:
[...]

[...]

Die had ik gemist. Thanks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thompson
Wobbit schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Everdell houten boom
[Afbeelding]
Heb je deze van Wingspan inmiddels binnen? Hoe bevalt het?
Vind het wel een erg toffe om aan vrienden cadeau te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wobbit
Thompson schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:32:
[...]

Heb je deze van Wingspan inmiddels binnen? Hoe bevalt het?
Vind het wel een erg toffe om aan vrienden cadeau te doen.
Nee nog niet, cre8bg zou de set deze week vervaardigen. Ik verwacht het pakketje volgende week. Zodra ik hem binnen heb zal ik hier wat foto's plaatsen en een korte review schrijven! ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
Er staat ook weer een nieuwe math trade online op BoardGameGeek voor de liefhebbers, ik heb er net weer een aantal toegevoegd:

https://boardgamegeek.com...lux-math-trade-april-2021

• InflatableMouse
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-04 09:01

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Is het oke om hier iets aan te bieden met betrekking tot boardgames? Er is op v&a geen categorie voor, of is een andere site waar dat kan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:57

g0tanks

Moderator CSA
InflatableMouse schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:08:
Is het oke om hier iets aan te bieden met betrekking tot boardgames? Er is op v&a geen categorie voor, of is een andere site waar dat kan?
Voor overige V&A kan je het volgende subforum gebruiken: Vraag & Aanbod overig

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Basekid
Net weer een potje Architects of the West Kingdom met mn vriendin gespeeld. Duurde even voordat ze fan was van bordspellen, maar dat was vooral uitvinden wat ze nou eigenlijk leuk vond. Ik ben meer een fan van grote co-ops (Eldritch Horror, Mansions of Madness) en die zijn toch wel wat te langdurig voor haar.

Haar favouriten zijn workerplacement / resource gathering zoals Concordia/Architects/Viticulture/Agricola

Daarom de uitbereiding van Architects maar gekocht. Wilde ook tuscany essential edition maar die is helaas overal uitverkocht (ik doe sowieso alleen maar EN versies, wat alles nog lastiger maakt).

Verder heb ik ook Everdell gescoord via BGG market... ben benieuwd! Past denk ik goed in het worker placement straatje...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:56:
Er staat ook weer een nieuwe math trade online op BoardGameGeek voor de liefhebbers, ik heb er net weer een aantal toegevoegd:

https://boardgamegeek.com...lux-math-trade-april-2021
Ik ga er ook weer enkele titels in gooien, waarschijnlijk in de vorm van een paar bundels. Zo heb ik net op BGG ook een grote ruil gedaan: 11 spellen uit, 4 in. Een goeie manier om de collectie te verkleinen en toch ook weer wat nieuws op de plank te krijgen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21-04 10:11
Basekid schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:47:

Wilde ook tuscany essential edition maar die is helaas overal uitverkocht (ik doe sowieso alleen maar EN versies, wat alles nog lastiger maakt).
Hier heb ik in januari contact over gehad met Stonemaier (klantenservice reageert heel snel) en dit was toen het het antwoord:

We’re expecting to have a restock in May, but you can sign up for a notification when we get it back in stock on the product page. There’s always a chance some copies turn up earlier.

Ik heb hem in de tussentijd gevonden op Amazon US maar daar lijken ze m niet meer te hebben

• MADG0BLIN
Bozzel1987 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:01:
[...]

Hier heb ik in januari contact over gehad met Stonemaier (klantenservice reageert heel snel) en dit was toen het het antwoord:

We’re expecting to have a restock in May, but you can sign up for a notification when we get it back in stock on the product page. There’s always a chance some copies turn up earlier.

Ik heb hem in de tussentijd gevonden op Amazon US maar daar lijken ze m niet meer te hebben
Pas wel op bij wie je koopt op Amazon, zijn veel spellen nagemaakt tegenwoordig en van aanzienlijk mindere kwaliteit. Vooral bij Amazon speelt dit omdat er minder controle is/was.

• Basekid
Mwah koop sws liever niet bij Amazon.com omdat het vaak erg duur is qua shippping en dan ook nog import tax...

.de en .fr etc heb ik wel goede ervaring mee, alhoewel je inderdaad erg goed moet opletten wie de verkoper is, en welke taalversie je van het spel koopt...

• grijzemist
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:57
Nu een eind op weg in Aeon's End: Legacy, onlangs voor het eerst onderuit gegaan en wel in Chapter 4.

Ik weet nog niet zo goed wat ik van het spel vind. Aan de ene kant zitten er duidelijke legacy-elementen in met alle extra abilities en regels die je gaande het spel unlocked, en je wordt echt langzaam meegenomen de diepte in. Dat is wel heel tof, al merk ik ook dat ik vooral veel aan het sticker-plakken ben en dat ik er soms wat tegenop zie om het spel klaar te zetten....hoewel dat niet eens echt op iets feitelijks gebaseerd is want dankzij de dividers in de doos is opzetten relatief simpel.

Spel-inhoudelijk twijfel ik ook nog wat. Aan de ene kant zijn de potjes die ik tot nu toe heb gespeeld mega spannend, waarbij het steeds voelt alsof er van alles kan gebeuren en het tot de laatste zet 'erop of er onder' kan zijn. Aan de andere kant voelt de randomness soms ook wel groot (twee keer een nemesis-fase achter elkaar, een vervelende combinatie aan minions/power kaarten of unleash effecten) en vraag ik me af hoe groot de player-agency nu echt is. Maar zeker interessant genoeg om uit te spelen :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Basekid schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:47:
Net weer een potje Architects of the West Kingdom met mn vriendin gespeeld. Duurde even voordat ze fan was van bordspellen, maar dat was vooral uitvinden wat ze nou eigenlijk leuk vond. Ik ben meer een fan van grote co-ops (Eldritch Horror, Mansions of Madness) en die zijn toch wel wat te langdurig voor haar.

Haar favouriten zijn workerplacement / resource gathering zoals Concordia/Architects/Viticulture/Agricola

Daarom de uitbereiding van Architects maar gekocht. Wilde ook tuscany essential edition maar die is helaas overal uitverkocht (ik doe sowieso alleen maar EN versies, wat alles nog lastiger maakt).

Verder heb ik ook Everdell gescoord via BGG market... ben benieuwd! Past denk ik goed in het worker placement straatje...
Grappig, hier precies hetzelfde :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• HellPunk
Vandaag mijn 'ruilpakketje' binnen gekregen met Overbooked, First Class, Burano en Festo - die laatste drie zelfs nog in shrink. Ik vond dat ik echt aan het langste eind getrokken had in de ruil, maar dat vond de andere partij ook al, dus iedereen tevreden 8)

Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True