Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:11
Enkele dagen geleden een pre-order gedaan voor Ticket to ride EU - 15th anniversary editie.
Extra grote speelmap, gedetailleerde spelonderdelen. Dat spreekt me altijd wel aan!

( https://www.despelvogel.c...niversary-deluxe-edition/ )

Vrienden van ons hebben de ' gewone' EU versie, en die vonden we wel vermakelijk om te spelen. Paar keer pas gespeeld, maar omdat we het spel zelf niet hebben en er ' toevallig' nu een 15th anniversary editie komt, de knoop doorgehakt en besteld :)

• Vagax
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:30

Vagax

Hehe hahaha

Oeh man, als je met zo een koffer/doos aankomt dan heb je denk wel direct de aandacht van iedereen :o

Ik ben nog maar een jonkie binnen het spel, als ik mijn eerste cycle compleet heb dan wil ook verder met knutsellen, mijn lieve vriendin heeft dit gemaakt wat ik al vet vindt :*)

Beter twee in de hand, dan schijten op een natte krant

• Vagax

Vagax

Hehe hahaha

PressPlayOnTape schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Als je echt een leuke oplossing in stijl wilt, kan je ook eens kijken naar deze oplossing:

[Afbeelding]

Die heb ik zelf ook en ben er zeer gecharmeerd van!
Waar kan je zo iets vinden?

• PressPlayOnTape
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21-04 17:04

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Vagax schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Klikken op de afbeelding ;) Leidt naar de site van Lasered Games. Momenteel out of stock, maar in maart verwachten ze weer stock.

Edit: ik kan trouwens ook coin capsules aanraden voor je chaos tokens. Geeft net dat beetje extra jeu wanneer je chaos tokens moet trekken uit je chaos bag. Heb ze zelf ook (en ook bij Kwakzalvers van Kakelenburg voegt het i.m.h.o. echt iets toe).

[Voor 25% gewijzigd door PressPlayOnTape op 11-02-2021 12:40]

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-04 12:35
Bij mij begon het ook opeens te kriebelen en heb een aantal ingeslagen. Hoewel ik zelf liever co-op Ameritrash speel (Eldritch, MoM, Chronicles of Crime etc) speel, is mn vriendin meer van de worker placement / resource games.

Omdat je een spel toch wel met elkaar moet spelen heb ik wat van de laatste categorie in huis gehaald, zodat ze speelt omdat ze het dan ook zelf leuk vindt:
-Agricola - https://boardgamegeek.com.../agricola-revised-edition
-Caverna - https://boardgamegeek.com...2794/caverna-cave-farmers

We spelen al regelmatig Concordia en Viticulture, dus deze zijn een leuke toevoeging op dat genre

Daarnaast nog wat games in de aanbieding die we qua thema wel tof vinden:
-Res Arcana - https://boardgamegeek.com/boardgame/262712/res-arcana
-Floor Plan - https://boardgamegeek.com/boardgame/275469/floor-plan

Verder verwacht ik van Kickstarter deze twee in de komende tijd:
https://www.kickstarter.com/projects/roadtoinfamy/canvas-2
https://www.kickstarter.c...bula/unsettled-board-game

[Voor 10% gewijzigd door Basekid op 11-02-2021 12:45]

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:42
Vagax schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:30:
[...]

en, in het algemeen, is Etsy ook altijd leuk om inlays, tokens, etc te vinden voor welk spel dan ook.
Nog niet heel bekend geloof ik, maar heb er al vanalles van weg gehaald (ok, voornamelijk om mijn huis mee in te richten :) )

Voorbeeld:

https://www.etsy.com/nl/s...20horror%20lcg&ref=auto-1

Let wel: verkopers komen van de hele wereld (alhoewel je kan finetunen) dus soms zijn de verzendkosten net iets te hoog..

[Voor 11% gewijzigd door Hopjesvla79 op 11-02-2021 13:29]

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-04 10:40
Gisteren nog eens Roll Player solo gespeeld, met de twee uitbreidingen erbij. Blijft voor mij een heerlijk spel, sinds alles in een Folded Space-insert zit gaat de setup ook heerlijk vlot, geen gedoe meer met tig losse zakjes en het past mooi in de doos zonder 'lid lift'.

Het was trouwens de eerste keer dat ik met de twee uitbreidingen speelde en dat ga ik voortaan altijd wel doen. In het basisspel ligt de focus op het verzamelen van een set items om extra te scoren, maar dan hang je echt af van de kaarten die uitkomen. Met de Familiars en de Minions heb je ook nog wat andere mogelijkheden zodat je veel minder 'lege' acties hebt.

Van de Fiends ben ik nog niet helemaal overtuigd, ze lijken meestal weinig toe te voegen: meestal heb je er helemaal geen last van en als dat wel het geval is kun je er redelijk makkelijk iets aan doen. Misschien dat ze in multiplayer wat meer doen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21-04 10:11
RonnieBiggs schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:32:
[...]

Ik ben zelf nog altijd op het wachten op deze insert, heb hetzelfde storage probleem.
Besteld/Verzonden op 18-12-2020
Echter, goede klantafhandeling vanuit Folded Space: zij sture mij nu een nieuwe op inclusief track & trace.
Ik zou er rekening mee houden dat je er 2 krijgt. Bij mij hebben ze er ook een week of 8 over gedaan meen ik

• RonnieBiggs
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:07
Bozzel1987 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:57:
[...]

Ik zou er rekening mee houden dat je er 2 krijgt. Bij mij hebben ze er ook een week of 8 over gedaan meen ik
Ze hebben aangegeven meer klachten te hebben gekregen vanuit Nederland. Als het dan dubbel binnenkomt, zal ik wel melding daarvan doen bij hen. Misschien dan ook maar direct een tweede core bestellen... ;)

Ik heb tegelijkertijd ook een insert voor 7 Wonders besteld, die hoef ik niet twee keer in ieder geval.
We gaan het zien, ik wacht nog altijd rustig af.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
kaanmijo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:34:
Vandaag heb ik Pan Am (2020) binnengekregen. Ik zat er al heel lang op te wachten en vorige week kwam 'ie eindelijk voor een schappelijke prijs tevoorschijn op Amazon UK. Wist alleen niet dat Amazon zulke dingen in zakken verstuurde in plaats van dozen, dus nu zitten er een paar deukjes in de doos :/ Zonde, maar het mag de pret niet drukken.

Alle spullen in de doos zien er echt ontzettend goed uit, kan niet wachten om 'm te spelen!
Thanks! Ik had nog nooit gehoord van dit spel, maar na je post eens opgezocht wat het nou moest zijn. En na het lezen van wat reviews en bekijken van wat vids meteen besteld :) Ik heb er in ieder geval zin in.

I like bacon!

• Bozzel1987
RonnieBiggs schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Ze hebben aangegeven meer klachten te hebben gekregen vanuit Nederland. Als het dan dubbel binnenkomt, zal ik wel melding daarvan doen bij hen. Misschien dan ook maar direct een tweede core bestellen... ;)

Ik heb tegelijkertijd ook een insert voor 7 Wonders besteld, die hoef ik niet twee keer in ieder geval.
We gaan het zien, ik wacht nog altijd rustig af.
Ja ik was er ook 1 van. Mijn pakketje had ik halverwege november besteld en ergens halverwege januari was die pas binnen gekomen

• InflatableMouse
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-04 09:01

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Hey hallo allemaal!

Beetje door het topic heengebladerd ik heb gisteren een nieuw spel binnengekregen, Gloomhaven. Eerst maar alleen de basis, addons komen later wel.

Eerste probleem, ik dacht dat Catan veel bevatte, maar dit is echt bizar. Welke opbergdoos/kist advisereren jullie voor Gloomhaven, waar ik later ook uitbreidingen in kwijt kan? Ik kan wel het een en ander vinden maar positieve ervaringen van mensen die het hebben en gebruiken vind ik toch wel prettig.

Alvast bedankt!

• Vagax

Vagax

Hehe hahaha

Vraag me eigenlijk af of ze nog meer uitbreidingen gaan uitbrengen aangezien ze al bezig zijn met het vervolg van Gloomhaven, tot zo ver heb je denk alleen Forgotten Circles

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Vagax schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:47:
Vraag me eigenlijk af of ze nog meer uitbreidingen gaan uitbrengen aangezien ze al bezig zijn met het vervolg van Gloomhaven, tot zo ver heb je denk alleen Forgotten Circles
Frosthaven zou er aan komen, las ik net maar ik geef grif toe dat ik er pas sinds vandaag over aan het lezen ben dus misschien heb ik dat helemaal mis.

Mijn vraag ging overigens over opberg/organizers voor Gloomhaven he, niet welke uitbreidingen er zijn maar dat terzijde ;)

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:00
InflatableMouse schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Frosthaven zou er aan komen, las ik net maar ik geef grif toe dat ik er pas sinds vandaag over aan het lezen ben dus misschien heb ik dat helemaal mis.

Mijn vraag ging overigens over opberg/organizers voor Gloomhaven he, niet welke uitbreidingen er zijn maar dat terzijde ;)
Frosthaven komt er inderdaad aan, maar dat is eigenlijk een een soort van vervolg en niet direct een uitbreiding op Gloomhaven zoals Forgotten circles. Frosthaven bevat denk ik eventueel, zo niet meer content als Gloomhaven zelf.

Ik heb zelf de insert van MeepleRealty en die bevalt erg goed. Weet alleen niet of hij goed in Europa te verkrijgen is, ik heb hem zelf uit Amerika laten meenemen.

[Voor 34% gewijzigd door MADG0BLIN op 12-02-2021 14:12]

• PearlChoco
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13-04 14:34
Vagax schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:47:
Er zijn momenteel geen plannen voor nieuwe uitbreidingen voor Gloomhaven, alle energie steken ze nu in Frosthaven.
Voor zover ik het begrepen heb zou Frosthaven wel grotendeels compatibel zijn met Gloomhaven, dus je zou het als een maxi expansie kunnen zien.

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:32

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag kreeg ik een mail van onze vrienden van Bol. Azul in de aanbieding voor €30. Ik dacht die ga ik meepakken. Pleur hem in de winkelmand en bij het afrekenen was hij uitverkocht helaas.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-04 12:01
Zo. Gisteren de Millenium series van Chronicles of Crime opgehaald en Jaws of the Lion. Ik kan weer even vooruit

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Op de gok, maar ik heb deze insert besteld. Wist niet eens dat het insert heette, ik zocht op organizer of opbergdoos of box,weet ik veel 8)7 .

Goed, deze dus.

Past als het goed is ook de expansie bij in. Die heb ik nog niet maar wellicht gaat die wel komen.

• maartend
InflatableMouse schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:19:
Op de gok, maar ik heb deze insert besteld. Wist niet eens dat het insert heette, ik zocht op organizer of opbergdoos of box,weet ik veel 8)7 .

Goed, deze dus.

Past als het goed is ook de expansie bij in. Die heb ik nog niet maar wellicht gaat die wel komen.
Lijm ze.

• MrVegeta
  • Laatst online: 23:15

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik lees hier af en toe wat mensen die Arkham Horror LCG spelen, ik speel ook al een poosje maar blijkbaar tot nu toe altijd op hard mode :p

Blijkbaar haal je doom van alle kaarten nadat de Agenda kaart voltooid wordt... wij hebben nogal wat missies gespeeld om cultists te killen die een doom hadden... een agenda beginnen met 2 doom is vrij pittig soms :P maar dat hoeft dus niet.

Tweede regel die wij hebben gemist is dat je kijkt naar de doom direct nadat je een doom hebt toegevoegd. Dus het kan zijn dat je een totaal van 4/6 doom hebt. Je gaat de mythos phase in en plaatst 1 doom 5/6. Vervolgens draw je je een cultist en plaatst 1 doom 6/6, dan heb je nog een ronde om die cultist af te maken! Natuurlijk wel in acht nemen dat sommige encounter kaarten (en agenda kaarten) direct resolven door een effect.

https://boardgamegeek.com...kens-and-advancing-agenda
https://www.reddit.com/r/..._a_doom_token_on_it_does/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• HellPunk
Gisteren hebben we nog eens Istanbul van de plank gehaald en zijn we er achter gekomen dat we dit toch echt te weinig spelen. Met de Mokka-uitbreiding erbij en een willekeurige setup van de tegels wordt het spel best wel spannend - het scheelde net één beurt voor de winst.

Ik was net ook aan het kijken naar de tweede uitbreiding, maar die lijkt moeilijker te vinden in de EN/DE-versie (althans tegen een goede prijs). Maar even in de gaten houden!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• PearlChoco
Arkham Horror Card Game

Net begonnen aan een nieuwe campaign: The Circle Undone
De proloog was alvast leuk en origineel
Het blijft fantastisch hoe dit spel er telkens weer in slaagt om origineel uit de hoek te komen.
De stories beginnen ook uitgebreider en gedetailleerder te worden. Een groot verschil met de core campaign.

Deck building begint wel stilaan complex te worden: ik gebruik enkel kaarten van de sets die ik al gespeeld heb (dus bv pas als ik aan het scenario van booster pack #3 begin open ik dat en kan ik die player cards gebruiken); in het begin was een campaign starten een kwestie van het starter deck uit het boekje samen te stellen en hier en daar een paar kaarten te switchen; tegenwoordig zit ik al makkelijk een ganse avond bezig met mijn deck samen te stellen.

De originele ideeên vind je trouwens ook bij de investigators: Joe Diamond heeft een "hunch deck", een soort 2de player deck, en Diana kan kaarten stacken onder haar investigator card, waardoor haar willpower stijgt.
Geweldig ook hoe al die gametechnische vondsten perfect thematisch te correleren zijn

• Vagax

Vagax

Hehe hahaha

Sinds gisteren verkoopt de MediaMarkt ook bordspellen, ik wou vandaag Mysterium kopen maar de verkoop was al afgelopen, Mysterium was namelijk 27 euro.

Maar bij Bol.com zijn er veel bordspellen in de verkoop nu, wel alleen voor Select leden

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HellPunk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:09:
Gisteren hebben we nog eens Istanbul van de plank gehaald en zijn we er achter gekomen dat we dit toch echt te weinig spelen. Met de Mokka-uitbreiding erbij en een willekeurige setup van de tegels wordt het spel best wel spannend - het scheelde net één beurt voor de winst.

Ik was net ook aan het kijken naar de tweede uitbreiding, maar die lijkt moeilijker te vinden in de EN/DE-versie (althans tegen een goede prijs). Maar even in de gaten houden!
Ik vind de 2e uitbreiding wel echt minder als de eerste moet ik zeggen. Het voegt wel weer wat extra dingen toe, die van mij niet per se hoeven. Het originele spel en uitbreiding 1 vind ik juist lekker gestroomlijnd, daar voegt 2 een beetje teveel clutter aan toe wat mij betreft.
Nog steeds wel leuk om te spelen, maar zou er niet al te rouwig om zijn dat je 'm nog niet hebt kunnen vinden.

• maartend
Vagax schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:11:
Sinds gisteren verkoopt de MediaMarkt ook bordspellen, ik wou vandaag Mysterium kopen maar de verkoop was al afgelopen, Mysterium was namelijk 27 euro.

Maar bij Bol.com zijn er veel bordspellen in de verkoop nu, wel alleen voor Select leden
Mijne overnemen? Die Oost-europese originele versie met uitbreiding? Wij zijn volledig over op Obscurio

Ennuh, voo rje bij Bol koopt, kun je hier heel goed de prijzen checken
https://www.bordspellenvergelijken.nl/

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 21:10
Mijn broertje is wel echt into de board games moet ik zeggen.

Mijn vriendin en ik zijn ook begonnen en hebben recentelijk Wingspan gekocht, wat een fantastisch spel! _/-\o_

Nu willen wij een tweede game aanschaffen. Ik dacht zelf aan Arkham Horror the Card Game maar wellicht is dit iets te zwaar als tweede game? Heeft iemand van jullie ervaring met Everdell?

Mvgr,
Nick

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:48
Wobbit schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:18:

Mijn vriendin en ik zijn ook begonnen en hebben recentelijk Wingspan gekocht, wat een fantastisch spel! _/-\o_

Nu willen wij een tweede game aanschaffen. Ik dacht zelf aan Arkham Horror the Card Game maar wellicht is dit iets te zwaar als tweede game? Heeft iemand van jullie ervaring met Everdell?
Everdell past goed in het straatje van Wingspan. Is ook een tableau-builder, je speelt redelijk solitair d.w.z. weinig op de man. Plus het is echt mooi vormgegeven en zit goed in elkaar. Voor mij zeker een aanrader.
Vergelijkbaar, maar wat "stoerdere wereld" kan ik Valeria Card kingdoms en de dwergen van nidavellir ook aanraden. Beiden bouw je ook een tableau voor jezelf.

• PearlChoco
Wobbit schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:18:

Mvgr,
Nick
Arkham Horror LCG is redelijk hardcore ja :)
Is mijn favo spel allertijden (samen met Gloomhaven) maar het is wel echt énorm moeilijk.
Plus je moet bereid zijn om er honderden euro's aan uit te geven want met de core box alleen kom je niet ver.

• stp_4
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-04 08:18
Dit weekend na wat ijspret met mijn dochtertje van 5 jaar "Architecten van het Westelijk Koninkrijk" 2x op tafel gelegd. Uiteraard is ze te jong om alle regels te begrijpen, maar voor mij een kans om spelenderwijs het spel en regels te ontdekken, en zij vindt alle spelletjes leuk. Eerste 'potje' was dus met onze 'eigen' simpele regels. Het tweede potje wat meer volgens de regels gespeeld. Hoewel we niet de volledige regels hebben gebruikt, snap ik nu in ieder geval wel hoe alle acties etc. werken (leuker dan om solo te ontdekken). Ik moet zeggen dat ik het een interessant spel vind, met uiteraard veel meer acties die je kunt doen dan beurten die je hebt. Je kunt een beetje combo's maken, je moet opletten, je kunt je tegenstanders vertragen, je kunt bonussen krijgen en je kunt lekker bouwen. Thema en artwork vind ik ook leuk gedaan. Ik ga deze zeker vaker spelen :)

stp - PSN ID: stp_4

• Wijnand1980
PearlChoco schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Arkham Horror LCG is redelijk hardcore ja :)
Is mijn favo spel allertijden (samen met Gloomhaven) maar het is wel echt énorm moeilijk.
Plus je moet bereid zijn om er honderden euro's aan uit te geven want met de core box alleen kom je niet ver.
Klopt wel ja, mij te hardcore zelfs.
Als je COOP wil, gewoon starten met Pandemic, Aeons End of Spirit Island. Minder verhaal, meer actie😁

• HellPunk
Gisteren heb ik het materiaal binnen gekregen voor onze Carcassonne-revival: twee maps en de tokens van cundco.de. Ziet er allemaal prima uit, mooi geprint op stevig materiaal. Vrijdag komt-ie zeker op tafel!
TERW_DAN schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:12:
[...]
Ik vind de 2e uitbreiding wel echt minder als de eerste moet ik zeggen. Het voegt wel weer wat extra dingen toe, die van mij niet per se hoeven. Het originele spel en uitbreiding 1 vind ik juist lekker gestroomlijnd, daar voegt 2 een beetje teveel clutter aan toe wat mij betreft.
Nog steeds wel leuk om te spelen, maar zou er niet al te rouwig om zijn dat je 'm nog niet hebt kunnen vinden.
De 'kameraad' en de Catacombe-tegel lijken me vooral interessant, al kun je die waarschijnlijk ook niet zomaar in het spel gooien zonder de boel uit balans te brengen. Ik kijk ook nog even de kat uit de boom: tegen de prijzen die ik nu zie kan ik even goed de big box kopen, maar als we ooit terug naar Spiel mogen vind ik de uitbreiding daar ongetwijfeld tegen een bodemprijs terug :Y .

• grijzemist
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:57
Thompson schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:59:
[...]
Zelf (helaas) geen ervaring mee maar wel goede verhalen gehoord over Aeon's End Legacy.
Hier onlangs begonnen aan Aeon's End Legacy. Vlotte en toegankelijke deck-builder en een echt legacy-spel: je bent al vrij snel stickers aan het plakken en doosjes aan het openen.

De potjes spelen lekker snel door, maar daardoor heb ik ook het gevoel dat we redelijk snel door het spel heen vliegen. Na twee/drie uur spelen zijn we bij Chapter 3 aangekomen, benieuwd hoeveel uren speeltijd we nog te gaan hebben.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:03:
Gisteren heb ik het materiaal binnen gekregen voor onze Carcassonne-revival: twee maps en de tokens van cundco.de. Ziet er allemaal prima uit, mooi geprint op stevig materiaal. Vrijdag komt-ie zeker op tafel!

[...]

De 'kameraad' en de Catacombe-tegel lijken me vooral interessant, al kun je die waarschijnlijk ook niet zomaar in het spel gooien zonder de boel uit balans te brengen. Ik kijk ook nog even de kat uit de boom: tegen de prijzen die ik nu zie kan ik even goed de big box kopen, maar als we ooit terug naar Spiel mogen vind ik de uitbreiding daar ongetwijfeld tegen een bodemprijs terug :Y .
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat wij de kameraad altijd in de doos laten zitten. Ik vind het zo'n onpraktisch ding. Misschien dat ik 'm verkeerd speel, maar zonder speelt het makkelijker.

En op Spiel ga je 'm vast vinden, al is het maar dat de Big Box tegenwoordig voor minder dan 4 tientjes in de aanbieding is her en der.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Hier inmiddels ticket to ride ontdekt, super leuk spel. Momenteel pas enkel het basis spel, maar ga zeker een uitbreiding kopen. Ik twijfel nog tussen Afrika welke wat lastiger is als ik het begrijp of Japan + Italie :)

select * from Fish;

• MADG0BLIN
Zeehond schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:53:
Hier inmiddels ticket to ride ontdekt, super leuk spel. Momenteel pas enkel het basis spel, maar ga zeker een uitbreiding kopen. Ik twijfel nog tussen Afrika welke wat lastiger is als ik het begrijp of Japan + Italie :)
Als ik je een tip mag geven. Sla Nederland en Afrika over. Wat mij betreft verreweg de minste. Met hoeveel spelers speel je vaak?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

MADG0BLIN schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:04:
[...]

Als ik je een tip mag geven. Sla Nederland en Afrika over. Wat mij betreft verreweg de minste. Met hoeveel spelers speel je vaak?
Bedankt. Momenteel is het veel met 3 of 4. Zonder maatregelen zal het eerder met 4 of 5 zijn :).

select * from Fish;

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Er komt een card game van Terraforming Mars, doel binnen no-time gehaald op Kickstarter:
https://www.kickstarter.c...rraforming-mars-card-game

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 14:09
Exocet schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:38:
Er komt een card game van Terraforming Mars, doel binnen no-time gehaald op Kickstarter:
https://www.kickstarter.c...rraforming-mars-card-game
Ik zie dat ze dit keer een artist hebben ingehuurd? Bij het origineel was het een beetje om te huilen.
Wel tof dat je nu meteen verzonken playerboards erbij krijgt, dat scheelt een hoop gokwerk als er weer tegen de tafel gestoot wordt

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-04 12:08
Ben toch wel blij dat ik Wingspan op Steam heb, ga de boardgame verkopen. Het speelt toch tikkie sneller en makkelijker op de PC, terwijl ik normaliter echt wel voor the real deal ben.

• Bozzel1987
Zeehond schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:16:
[...]

Bedankt. Momenteel is het veel met 3 of 4. Zonder maatregelen zal het eerder met 4 of 5 zijn :).
Welke versie hangt inderdaad af van hoeveel mensen en hoe je wil dat het spel anders wordt.

De volgende heb ik zelf:
Europa 1912: met name meer van hetzelfde en meer opdrachten
Afrika: Doordat er door het midden enkele routes gaan is er veel meer concurrentie om de routes dus je wilt sneller een route bouwen dan met Europa en je speelt veel meer "tegen" elkaar
UK/Pensylvania: een bord met 2 kaarten. De UK kaart kun je in het begin niets en ben moet je eerst upgrades kopen voordat je meer kunt bouwen (zo kun je eerst alleen in Engeland routes van lengte 1 en 2 bouwen en niet over het water). Met deze kaart ben je dus meer aan het plannen. Pensylvania voegt aandelen toe en hier kun je veel punten mee scoren dus opdrachten zijn veel minder belangrijk

India en Zwitserland heb ik via de app gespeeld: India probeer je routes meerdere keren te halen zodat je meer bonuspunten kunt halen. De kaart is krapper en daardoor meer concurrentie echter vind ik persoonlijk op dat vlak Afrika leuker. Zwitserland is speciaal voor 2 of 3 spelers dus alleen interessant in dat gezelschap. Al vind ik met dat spelersaantal Nordics leuker, maar dit is stand-alone dus weer duurder.

Persoonlijk lijken me Japan en Italie of Frankrijk en Old West ook wel leuk

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18-04 21:21
Mijn ervaringen met Ticket to Ride uitbreidingen.

Nordic Countries
Is wat mij betreft een musthave als je vaak met kleine aantallen speelt (2-3 spelers).

Ticket to Ride Map Collection: Volume 1 – Team Asia & Legendary Asia
De meerwaarde van deze uitbreiding ligt wat mij betreft echt in Team Asia. De Team variant speel je in teams van 2 (dus het spel kan met 4 of 6 spelers gespeeld worden) wat echt een hele nieuwe dynamiek met zich meebrengt. Legendary Asia is wat mij betreft gewoon een reguliere uitbreiding. Dat wil zeggen, nieuwe kaart, paar kleine speelregel tweaks en dat is het wel.

Ticket to Ride Map Collection: Volume 2 – India & Switzerland (2011)
Switzerland is wat mij betreft na Nordic Countries de beste kaart om met kleine aantallen (2-3 spelers) te spelen. India kun je met 2 tot 4 spelers spelen. Ik zou met 4 spelers afraden want dat drukt het Mandala puntensysteem verder naar de achtergrond toe. Dus na Nordic Countries de beste set als je met kleine aantallen speelt.

Ticket to Ride Map Collection: Volume 4 – Nederland
Ik vind/vond dit een beetje mêh. Het hele tolsysteem is leuk bedacht maar het krijgt nergens echt een wow gevoel.

Ticket to Ride Map Collection: Volume 6 – France & Old West (2017)
Deze heb ik maar twee keer gespeeld. France kaart met 2 spelers was echt waardeloos en niet aan te raden. De routes moeten van te voren eerst ingekleurd worden met een kleurspoor voordat je de route daadwerkelijk mag gebruiken met treintjes. Het haalt wat mij betreft de hele spanning weg van waar iemand gaat bouwen want de intenties van de personen worden veel sneller duidelijker doordat ze eerst de kleursporen neer moeten leggen. Mogelijk dat het met 4 personen beter werkt maar daar geen ervaring mee... Old West één keer gespeeld met 4 of 5 man geloof ik maar kan ik mij niet meer goed herinneren hoe die variant ging. Maar daar hing beduidend minder een nare smaak aan dan France.

Wat mij betreft zijn Nordic + Vol 2 aanraders als je vaak t/m 3 spelers speelt. Vol 1 vind ik een aanrader als je met grote groepen van 4 of 6 speelt.

[Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 17-02-2021 10:57]

• MADG0BLIN
Ik heb de volgende uitbreidingen thuis:
Ticket to Ride Map Collection: Volume 1 – Team Asia & Legendary Asia
Deze is het leukst met 4 of 6 spelers en dan de team variant. De andere variant spelen we eigenlijk niet zo vaak. Teams wordt het spel wel echt anders van, zeker een aanrader.

Ticket to Ride Map Collection: Volume 2 – India & Switzerland (2011)
De favoriete map voor minder spelers. Deze speel ik erg vaak samen met mijn vrouw.
Ik heb helaas geen ervaring met de fysieke variant van Nordic Countries, maar dit is zeker geen slechte aankoop, ook omdat je 2 maps krijgt in 1 uitbreiding.

Ticket to Ride Map Collection: Volume 4 – Nederland
Paar keer gespeeld, snel weer verkocht, helaas niet erg goed. Overslaan wat mij betreft.

Ticket to Ride Map Collection: Volume 5 – United Kingdom & Pennsylvania
Hiervan heb ik helaas alleen nog maar UK 2x gespeeld. Beide maps zijn iets complexer doordat er een aantal zaken worden toegevoegd. Als je het heel vaak speelt kan dit zeker een leuke aanrader zijn.

Ticket to Ride Map Collection: Volume 6 – France & Old West (2017)
De uitleg staat al in de post hierboven. ;)
Alleen leuk met minimaal 4 spelers. Frankrijk is wat gemener, maar dat vinden we nooit zo erg.
Bij Old West begin je bij een van je steden en moet je je netwerk vanuit daar uitbouwen. Je mag dus niet zomaar lukraak ergens anders een route beginnen.

Ticket to Ride: Märklin (English second edition)
Een erg toffe, maar moeilijk te vinden uitbreiding. Deze is ook erg leuk en voegt passagiers toe.

Ticket to Ride: New York & Ticket to Ride: Amsterdam
Een simpele versie van ticket to ride welke je in 10 minuten kan spelen. Wel grappig, maar niet heel speciaal. Leuke voor tussendoor.

De eerste die ik nog ga aanschaffen is Japan & Italie, daar hoor ik ook goede verhalen over.

• Hopjesvla79
Eindelijk een goedgeprijsde versie van Mansions of Madness kunnen vinden op MP :)

Voor diegene die hem ook hebben: hebben jullie die zwarte bases vervangen door transparante?
Dit idee dus:

Heb maar eens een bestelling gedaan bij Ali, die zwarte dingen zijn een complete faal...

En, zoals gebruikelijk bij Fantasy Flight, binnenkort maar eens wat foamcore gaan halen om net zoals bij mijn Eldritch doos een insert te maken..

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 14:09
Hopjesvla79 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:29:
Eindelijk een goedgeprijsde versie van Mansions of Madness kunnen vinden op MP :)

Voor diegene die hem ook hebben: hebben jullie die zwarte bases vervangen door transparante?
Dit idee dus:

[Afbeelding]

Heb maar eens een bestelling gedaan bij Ali, die zwarte dingen zijn een complete faal...

En, zoals gebruikelijk bij Fantasy Flight, binnenkort maar eens wat foamcore gaan halen om net zoals bij mijn Eldritch doos een insert te maken..
Welke heb je precies besteld?
*Staat klaar om te bestellen* :P

• Hopjesvla79
Flapperbol schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Welke heb je precies besteld?
*Staat klaar om te bestellen* :P
Bij deze toko:

https://www.aliexpress.co...15.pcShopHead_2298570.1_8

en dan wat verschillende afmetingen. Zodra ze hier zijn wil ik gaatjes boren voor de voetjes. Eventueel lijm ik ze gewoon vast.

Hier een file met overzicht van de benodigde afmetingen:
https://boardgamegeek.com...nsparent-bases-requiremen

Of, als je niets zelf wil doen:

https://www.etsy.com/nl/l...madness-2e-ed-clear-bases

:)

[Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-02-2021 12:40]

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 21:10
Zojuist ontvangen "The Crew, search for planet nine". Eerste coop spel voor mij, ben benieuwd!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

UK/Pensylvania klinkt mij wel als een interessante uitbreiding van ticket to ride als ik hier de ervaringen zo lees en vanwege de extra voorwaarden in het UK spel. Denk dat ik die wel eens toch kan gaan aanschaffen om mee te beginnen als uitbreiding samen met ticket to ride nordic countries of Zwitserland voor als er 3 spelers zijn. Dan hebben we met de basisversie meegeteld 5 kaarten om te spelen :). Eventueel kunnen er nog later nog meer uitbreidingen worden aangeschaft als we op de eerste zijn uitgekeken. Bedankt voor jullie ervaringen @Bozzel1987 @Robkazoe @MADG0BLIN d:)b

Hotelspel is hier toevallig ook nog vandaag binnen gekomen, waren wel toe aan eens iets nieuws. In combi met ticket to ride kunnen we hier weer even vooruit :)

select * from Fish;

• Bozzel1987
Ik heb hier even een Brass (Birmingham/Lancashire) vragen over je allereerste actie. Is het mogelijk om te beginnen met een build canal actie? Ik vermoed van niet, maar ben wel benieuwd naar de bevestiging. Hieronder stukjes uit de manual:

Regel 1: If you have no Industry
or Link tiles on the board,
you may also (as an action)
discard an Industry card to
build the matching Industry
tile in any location with an
undeveloped space displaying
that industry’s icon.
Regel 2: Place a Link tile on an undeveloped
line on the board L . The placed
Link tile must be adjacent to a
location that is a part of your
network
Regel 3:
A location on the board is considered to be
a part of your network if at least one of the
following is true:
• The location contains one or more of
your Industry tiles;
• The location is adjacent to one or more
of your Link tiles .

Op basis van de combinatie van deze regels concludeer ik dat je geen link kan bouwen zonder een netwerk dus je kunt pas een netwerk actie doen nadat je een industry gebouwd hebt of zie ik iets over het hoofd? Waarom staat hier dan ook link benadrukt in regel 1? Dit maakt me aan het twijfelen.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:28

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
@Bozzel1987: Je hebt gelijk, je kan geen link bouwen als eerste actie :) Regel 1 zegt dat je met, bijvoorbeeld, een 'coal mine' kaart overal op het bord een mijn mag bouwen als je nog niets op het bord hebt. Dat voorkomt dat je in je eerste beurt niets kan bouwen als je geen locatiekaarten hebt gekregen. Normaal gezien kun je met een industriekaart alleen een industrie bouwen in een stad in je netwerk. Met locatiekaarten kun je ook bouwen wanneer die stad (nog) niet in je netwerk zit. Mits je eventueel benodigde kolen daar kan krijgen, natuurlijk.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• GRDavies75
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:11

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Bozzel1987 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:44:
Ik heb hier even een Brass (Birmingham/Lancashire) vragen over je allereerste actie. Is het mogelijk om te beginnen met een build canal actie? Ik vermoed van niet, maar ben wel benieuwd naar de bevestiging. Hieronder stukjes uit de manual:

Regel 1: If you have no Industry
or Link tiles on the board,
you may also (as an action)
discard an Industry card to
build the matching Industry
tile in any location with an
undeveloped space displaying
that industry’s icon.
Regel 2: Place a Link tile on an undeveloped
line on the board L . The placed
Link tile must be adjacent to a
location that is a part of your
network
Regel 3:
A location on the board is considered to be
a part of your network if at least one of the
following is true:
• The location contains one or more of
your Industry tiles;
• The location is adjacent to one or more
of your Link tiles .

Op basis van de combinatie van deze regels concludeer ik dat je geen link kan bouwen zonder een netwerk dus je kunt pas een netwerk actie doen nadat je een industry gebouwd hebt of zie ik iets over het hoofd? Waarom staat hier dan ook link benadrukt in regel 1? Dit maakt me aan het twijfelen.
In de regels, de moderne uitgave Brass Birningham (dat was voorheen gewoon Brass, maar nu heb je ook Brass Lancashire ernaast), staat heel duidelijk in het kopje Building when you have no tiles on the board: "Any card to build a Link tile on any undeveloped line on the board." op pagina 9.
Dit wordt wederom bevestigd op pagina 11 in de vorm van een exception: "Exception: If you have no Industry or Link tiles on the board, you may place a Link tile on any undeveloped line (you must still onsume coal if building a rail Link)."

Met het plaatsen van die link is er natuurlijk op dat moment wel sprake van een Your Network (en moet je vervolgens daar aan verbinden), maar de eerste is vrije plaatsing (mits geen enkele eigen tegel op het bord).

En er wordt zelfs ergens als tip gegeven, op pagina 12:
"Note: You can expand over the board quickly by networking (placing links) and avoiding placing industry tiles."

• HellPunk
Zeehond schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:15:
UK/Pensylvania klinkt mij wel als een interessante uitbreiding van ticket to ride als ik hier de ervaringen zo lees en vanwege de extra voorwaarden in het UK spel. Denk dat ik die wel eens toch kan gaan aanschaffen om mee te beginnen als uitbreiding samen met ticket to ride nordic countries of Zwitserland voor als er 3 spelers zijn. Dan hebben we met de basisversie meegeteld 5 kaarten om te spelen :). Eventueel kunnen er nog later nog meer uitbreidingen worden aangeschaft als we op de eerste zijn uitgekeken. Bedankt voor jullie ervaringen @Bozzel1987 @Robkazoe @MADG0BLIN d:)b
Als je eens een hele andere spelervaring wilt kan je ook kijken naar Rails & Sails. Dat is wel een aparte versie en dus wat prijziger, maar het is wel onze favoriete versie. Naast treinen heb je hier ook scheepvaartroutes en de tickets zijn combinaties van beide. Je moet dus twee dingen managen en dat is soms best wel wat denkwerk, maar dat is net het leuke :Y

Voor wat het waard is: wij vinden Frankrijk best wel een leuke map. In het begin zie je zeker wie welke route gaat nemen, maar in de loop van het spel liggen er voldoende routes open en kan je je tegenstanders wat misleiden over welke richting je uit wilt. Wat deze map pack voor ons wat devalueert is de andere kant, Old West. Die hebben we letterlijk maar een halve keer gespeeld. Je kunt op deze map effectief geblokkeerd raken en tegenstanders krijgen punten voor jouw routes. Dat alles samen maakt het geen erg prettige map.

• Hopjesvla79
De KS van de Merauder expansion van Root staat online

https://www.kickstarter.c...ion-1-staff-picks-popular

oi oi oi wachten tot retail of toch maar halen ... 8)7

ah f*ck: zoals een andere pledger schreef:

I'm a simple man. I see root, I back.

[Voor 17% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-02-2021 12:04]

• BBTM
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-04 12:23
Zeehond schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:53:
Ben ook eens op de ticket to ride hypetrain gesprongen, snap er nog steeds niets van wat iedereen toch zo leuk vind aan deze serie.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

itzmxtch schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:39:
[...]

Ben ook eens op de ticket to ride hypetrain gesprongen, snap er nog steeds niets van wat iedereen toch zo leuk vind aan deze serie.
Wat het voor mij leuk maakt is dat het wat anders is dan de klassieke dobbelspellen, kaartspellen en geldspellen :).

Het is een comi van geluk, strategie en onberekenbare tegenstanders :P

select * from Fish;

• Blaauw87
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:22
Robkazoe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:56:
Mijn ervaringen met Ticket to Ride uitbreidingen.

Nordic Countries
Is wat mij betreft een musthave als je vaak met kleine aantallen speelt (2-3 spelers).

Wat mij betreft zijn Nordic + Vol 2 aanraders als je vaak t/m 3 spelers speelt. Vol 1 vind ik een aanrader als je met grote groepen van 4 of 6 speelt.
Ik probeer Nordic al een tijdje te kopen, is momenteel alleen echt slecht beschikbaar. Hebben jullie nog tips voor shops?

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18-04 21:21
Blaauw87 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:37:
[...]

Ik probeer Nordic al een tijdje te kopen, is momenteel alleen echt slecht beschikbaar. Hebben jullie nog tips voor shops?
Niet echt, mijn versie is minstens twee jaar oud.

• Blaauw87
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:22
Ik heb inmiddels begrepen dat er in april 2021 een nieuwe versie uitkomt, bezig met het 'opdrogen' van de oude voorraad. Verklaard de schaarste dus duidelijk, ik heb inmiddels de keuze gemaakt om India en Zwitserland te kopen dat ook een leuke uitbreiding is voor kleine groepen.

• HellPunk
Gisteren Steampunk Rally Fusion binnen gekregen, samen met het origineel heb je dan echt wel een sh*tload aan kaarten :) . Ik kijk er naar uit om die nog eens op tafel te brengen, is echt wel m'n favoriete race / dice placement / engine builder game :Y .

Voor wie het niet kent: in dit spel bouw je als uitvinder een racewagen met allerlei futuristische onderdelen die je aandrijft met dobbelstenen. Er zijn drie soorten dobbelstenen die elk een soort energie voorstellen: elektriciteit, stoom of hitte. Bepaalde onderdelen doen je racewagen voortbewegen, andere geven je extra dobbelstenen, tandwielen of herstellen opgelopen schade. Dat doe je gewoon allemaal tijdens de race: als een onderdeel niet meer nuttig is of schade oploopt gooi je het weg en voeg je weer iets anders toe.

Het doel is natuurlijk nog steeds om als eerste de finish te bereiken, maar de lol zit er vooral in om je racewagen op de weg te houden en zo goed mogelijke combo's te maken met de onderdelen. Het 'comic steampunk'-thema past helemaal bij het spel en het feit dat je met 'echte' uitvinders speelt maakt het helemaal af.

• Hopjesvla79
De Ali acryl bases zijn binnen gekomen voor de Mansions of Madness monsters.

Hele verbetering :)

VS dit...

• Wijnand1980
HellPunk schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:51:
Gisteren Steampunk Rally Fusion binnen gekregen, samen met het origineel heb je dan echt wel een sh*tload aan kaarten :) . Ik kijk er naar uit om die nog eens op tafel te brengen, is echt wel m'n favoriete race / dice placement / engine builder game :Y .

Voor wie het niet kent: in dit spel bouw je als uitvinder een racewagen met allerlei futuristische onderdelen die je aandrijft met dobbelstenen. Er zijn drie soorten dobbelstenen die elk een soort energie voorstellen: elektriciteit, stoom of hitte. Bepaalde onderdelen doen je racewagen voortbewegen, andere geven je extra dobbelstenen, tandwielen of herstellen opgelopen schade. Dat doe je gewoon allemaal tijdens de race: als een onderdeel niet meer nuttig is of schade oploopt gooi je het weg en voeg je weer iets anders toe.

Het doel is natuurlijk nog steeds om als eerste de finish te bereiken, maar de lol zit er vooral in om je racewagen op de weg te houden en zo goed mogelijke combo's te maken met de onderdelen. Het 'comic steampunk'-thema past helemaal bij het spel en het feit dat je met 'echte' uitvinders speelt maakt het helemaal af.
Heb hem ook sinds gisteren. Met als verschil dat we het origineel niet kenden.
Veel complexer dan ik me van te voren had voorgesteld van een "racegame".
1e runthrough en ervaring is erg gaaf.
Zo kwam ik met een 2-delige machine met pijn en moeite over de finish, waar anderen met een veel complexere machine net zo ver kwamen.
Volgende keer meer diepgang en combo's, spel wat verder denk ik goed met een biertje samen gaat ook.

• HellPunk
Wijnand1980 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:35:
[...]

Heb hem ook sinds gisteren. Met als verschil dat we het origineel niet kenden.
Veel complexer dan ik me van te voren had voorgesteld van een "racegame".
1e runthrough en ervaring is erg gaaf.
Zo kwam ik met een 2-delige machine met pijn en moeite over de finish, waar anderen met een veel complexere machine net zo ver kwamen.
Volgende keer meer diepgang en combo's, spel wat verder denk ik goed met een biertje samen gaat ook.
Ja, er is in het begin heel wat om in de gaten te houden, zeker als je meer dan pakweg 5 onderdelen hebt moet je goed opletten dat je alles op het juiste moment benut. Wie op zoek is naar realisme moet natuurlijk een ander spel hebben, maar dat is net leuk aan dit spel, dat je met een vehikel dat met haken en ogen aan mekaar hangt toch anderen te snel af kan zijn :)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
GRDavies75 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:40:
[...]

In de regels, de moderne uitgave Brass Birningham (dat was voorheen gewoon Brass, maar nu heb je ook Brass Lancashire ernaast), staat heel duidelijk in het kopje Building when you have no tiles on the board: "Any card to build a Link tile on any undeveloped line on the board." op pagina 9.
Dit wordt wederom bevestigd op pagina 11 in de vorm van een exception: "Exception: If you have no Industry or Link tiles on the board, you may place a Link tile on any undeveloped line (you must still onsume coal if building a rail Link)."

Met het plaatsen van die link is er natuurlijk op dat moment wel sprake van een Your Network (en moet je vervolgens daar aan verbinden), maar de eerste is vrije plaatsing (mits geen enkele eigen tegel op het bord).

En er wordt zelfs ergens als tip gegeven, op pagina 12:
"Note: You can expand over the board quickly by networking (placing links) and avoiding placing industry tiles."
Kleine verbetering: Birmingham is de nieuwe game, Lancashire is de rename van de originele Brass. Ik heb even de regels van Lancashire erbij gezocht, en daar vind ik de uitzondering die je noemt niet in. Die lijkt dus specifiek voor Birmingham te zijn.
Even @Bozzel1987 taggen :+

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
BBTM schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:39:
[...]

TTR vind ik persoonlijk best leuk, maar niet geweldig. Het is voor veel mensen natuurlijk een van de eerste moderne bordspellen die ze spelen, en in die context is het niet vreemd dat mensen het erg gaaf vinden. Daarnaast kan het met mensen die het spel kennen ontzettend competitief worden, en da's natuurlijk ook leuk.
Het is niet mijn favoriet, maar ik kan begrijpen waarom mensen er fan van zijn :)

• Wijnand1980
Heb deze week min of meer toevallig weer een drukke games week.

Gisteren dus Steampunk rally Fusion binnengekregen, wat wel echt in ons straatje past.
Daarnaast deze week de nieuwe Aeons End op Kickstarter gebacked. Instantback want is één van onze favoriete games geworden in no time.

Dan had ik voor Spirit Island vorige zomer een pre-order van Jagged Earth gedaan, ETA november 2020.
Schoot niet op, levering werd telkens vooruitgeschoven, terwijl ik deze wilde om na 30 potjes de boel weer iets spannender/anders te maken. Uiteindelijk dan maar de Branch & Claw uitbreiding eind vorige week besteld, en deze week gespeeld, want jagged earth was verder nergens meer te krijgen.
Superleuk, maar wel met slechts 2 extra spirits, terwijl die spirits heel spelbepalend zijn en ik graag wat extra spirits wilde met die reden.
Lang verhaal kort, nu is Jagged Earth uiteraard ineens binnen en geleverd, dus kunnen we met alle beschikbare materialen verder gaan spelen :)

Daarnaast zoveel plezier met Hogwarts Battle gehad, dat ik nu Toy Story onderweg heb, om samen met de kids te kunnen spelen. (7 en 10, dus ben benieuwd) Is schijnbaar voor 95% gelijk aan Hogwarts battle, maar dan in een iets minder scary wereld voor de kinderen. Ben erg benieuwd hoe dit gaat zijn!

Nu weer eventjes een paar maanden niks meer kopen O-)

• Bozzel1987
Ik ben eigenlijk op zoek naar een tas om Magic the Gathering (Commander) decks in te doen zodat ik ze mee kan nemen. Ik heb 20-25 decks en moet ze wel vaker meenemen. Op dit moment doe ik dit in zo'n stevige supermarkt tas echter dat is ook geen gewenste oplossing. Heeft iemand hier tips voor? Ik heb echter weinig zin om de hoofdprijs te betalen. Daarnaast ben ik ook op zoek naar een tas waar ik een aantal bordspellen in kan doen aangezien ik die soms ook wel meeneem (dan zijn het 4-5 spellen).

• MADG0BLIN
Bozzel1987 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:40:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een tas om Magic the Gathering (Commander) decks in te doen zodat ik ze mee kan nemen. Ik heb 20-25 decks en moet ze wel vaker meenemen. Op dit moment doe ik dit in zo'n stevige supermarkt tas echter dat is ook geen gewenste oplossing. Heeft iemand hier tips voor? Ik heb echter weinig zin om de hoofdprijs te betalen. Daarnaast ben ik ook op zoek naar een tas waar ik een aantal bordspellen in kan doen aangezien ik die soms ook wel meeneem (dan zijn het 4-5 spellen).
Voor magic heb ik zo niet een oplossing, maar voor de bordspellen gebruik ik deze.
"Millenium Classic Cajon Bag – Thomann Nederland" https://m.thomann.de/nl/millenium_classic_cajon_bag.htm

Erg handig om een aantal spellen mee te nemen.

• DrSmith
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-04 17:06

DrSmith

is terug bij af

Hopjesvla79 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:20:
De Ali acryl bases zijn binnen gekomen voor de Mansions of Madness monsters.

Hele verbetering :)

[Afbeelding]

VS dit...

[Afbeelding]
Passen ze goed en heb je een link voor die bases?
Mijn vriendin en ik zitten ook erg te martelen met die standaard bases maar omdat we een inlay hebben voor alle uitbreidingen, moeten die monsters wel van hun base af de doos in kunnen.

Counting the cost in money only, strikes me as funny don't you know

• MantaMaartuh
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:23
Bozzel1987 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:40:
Je zou eens kunnen kijken naar de piratelab tassen, er zijn large en extra large cases waar dat wel in past

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hopjesvla79
DrSmith schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:38:
[...]

Passen ze goed en heb je een link voor die bases?
Mijn vriendin en ik zitten ook erg te martelen met die standaard bases maar omdat we een inlay hebben voor alle uitbreidingen, moeten die monsters wel van hun base af de doos in kunnen.
zie:
Hopjesvla79 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Bij deze toko:

https://www.aliexpress.co...15.pcShopHead_2298570.1_8

en dan wat verschillende afmetingen. Zodra ze hier zijn wil ik gaatjes boren voor de voetjes. Eventueel lijm ik ze gewoon vast.

Hier een file met overzicht van de benodigde afmetingen:
https://boardgamegeek.com...nsparent-bases-requiremen

Of, als je niets zelf wil doen:

https://www.etsy.com/nl/l...madness-2e-ed-clear-bases

daar staat de link naar Ali.

Je kan 2 dingen doen: of je haalt de 'pinnetjes'van de monsters eraf en lijmt ze op de base. Voor oa. de Mob en Starspawn moet je dat sowieso doen, die laatste kan natuurlijk ook zonder base maar voor het nette heb ik hem er wel op gezet. Andere manier is om kleine gaatjes te boren in de base en de monsters er daar in te zetten met hun pin. Geloof dat een 2,5 mm boortje de juiste grootte is (maar kan ook 2 of 3mm zijn, heb ze ook en heb gewoon wat geprobeerd totdat het paste). Het inlay probleem ken ik, vandaar dat ik nog even gewacht heb met iets te maken, ik heb een foamcore voorbeeld gevonden waarbij de monsters op hun base in de doos kunnen (kan nu trouwens in de originele doos ook)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
Vorige vrijdag nog eens de big box van Kingdom Builder onder het stof vandaan gehaald. We waren vergeten hoe vlot 't speelde, zelfs met opfrissingscursus voor de regels waren we in een half uurtje klaar. Volgende week doen we er een paar borden van de Nomads-uitbreiding erbij, zo 'n big box is wel leuk voor de variëteit :) .

Gisteren hebben we ook Azul: Summer Pavilion met de B-kant van het bord gespeeld. Dat maakt het spel wel een stuk interessanter: je hebt veel meer vrijheid om je stenen te leggen waardoor iedereen ook een eigen tactiek kan volgen. Ik kwam net één steen te kort om een derde ster af te maken en dat kostte me de overwinning. Ik denk niet dat we nog met de 'gewone' zijde van het bord gaan spelen, ik kijk ook al uit naar de uitbreidingsborden!

Het was trouwens niet mijn weekend: ook in ons Qwixx-wedstrijdje trok ik aan het kortste eind. We speelden de 'gewone' Qwixx plus de vier varianten van Mixx en Connected en na die vijf potjes was het 4-1 :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
Grappig, hier ook van het weekend weer eens Kingdom Builder onder het stof vandaan gehaald. Erg leuk om weer eens te spelen.
Ik wil proberen dit jaar de hele collectie in ieder geval een keer te spelen. Alles wat niet gespeeld wordt kan dan de deur uit. :)

• DrSmith

DrSmith

is terug bij af

Hopjesvla79 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:33:
[...]

zie:

[...]

daar staat de link naar Ali.

Je kan 2 dingen doen: of je haalt de 'pinnetjes'van de monsters eraf en lijmt ze op de base. Voor oa. de Mob en Starspawn moet je dat sowieso doen, die laatste kan natuurlijk ook zonder base maar voor het nette heb ik hem er wel op gezet. Andere manier is om kleine gaatjes te boren in de base en de monsters er daar in te zetten met hun pin. Geloof dat een 2,5 mm boortje de juiste grootte is (maar kan ook 2 of 3mm zijn, heb ze ook en heb gewoon wat geprobeerd totdat het paste). Het inlay probleem ken ik, vandaar dat ik nog even gewacht heb met iets te maken, ik heb een foamcore voorbeeld gevonden waarbij de monsters op hun base in de doos kunnen (kan nu trouwens in de originele doos ook)
Bedankt voor de info :)

Ik zal eens die nokjes gaan meten en kijken of ik het zie zitten om in acryl te gaan boren. Deze bases hebben in ieder geval netjes een beschermstrip waardoor boren wat makkelijker is.
En de monsters moeten van hun base af kunnen want die inlay is wel een blijvertje ;)
Basisspel met 4 uitbreidingen in de standaard doos en alles zo snel opgezet.

Is trouwens deze: https://www.amazon.de/-/e...=1614592722&s=toys&sr=1-1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hopjesvla79
DrSmith schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Bedankt voor de info :)

Ik zal eens die nokjes gaan meten en kijken of ik het zie zitten om in acryl te gaan boren. Deze bases hebben in ieder geval netjes een beschermstrip waardoor boren wat makkelijker is.
En de monsters moeten van hun base af kunnen want die inlay is wel een blijvertje ;)
Basisspel met 4 uitbreidingen in de standaard doos en alles zo snel opgezet.

Is trouwens deze: https://www.amazon.de/-/e...=1614592722&s=toys&sr=1-1
die nokjes zijn maar iets van 2 mm hoog, dus met 3mm dik acryl ben je er al. Als je de gaatjes iets kleiner boort dan de nokjes zelf klemmen ze vanzelf al goed vast. Je moet dus wel even een juiste boortje hebben (meteen mm borensetje meetbestelkln bij Ali ;) )

Het boren zelf is peanuts, mits je een boormachine kan vasthouden, sowieso altijd een paar extra plaatjes erbij bestellen.

Hier de door mij gebruikte boortjes (had ze nog liggen van een ander projectje)

https://nl.aliexpress.com/item/32871146011.html

[Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-03-2021 11:20]

• DrSmith

DrSmith

is terug bij af

Hopjesvla79 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:18:
[...]

die nokjes zijn maar iets van 2 mm hoog, dus met 3mm dik acryl ben je er al. Als je de gaatjes iets kleiner boort dan de nokjes zelf klemmen ze vanzelf al goed vast. Je moet dus wel even een juiste boortje hebben (meteen mm borensetje meetbestelkln bij Ali ;) )

Het boren zelf is peanuts, mits je een boormachine kan vasthouden, sowieso altijd een paar extra plaatjes erbij bestellen.

Hier de door mij gebruikte boortjes (had ze nog liggen van een ander projectje)

https://nl.aliexpress.com/item/32871146011.html
Boren lukt me wel ;)
En dat setje boortjes zal ik in ieder geval ook meebestellen (kan ik me nooit een buil aan vallen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:56:
Grappig, hier ook van het weekend weer eens Kingdom Builder onder het stof vandaan gehaald. Erg leuk om weer eens te spelen.
Ik wil proberen dit jaar de hele collectie in ieder geval een keer te spelen. Alles wat niet gespeeld wordt kan dan de deur uit. :)
Ik heb inmiddels ook weer een hele lijst met dingen die de deur uit mogen. Ik wacht nog even op het resultaat van een trade op BGG en dan gaan de aanbiedingen online, hopelijk krijgen mijn kasten zo wat ademruimte :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-04 15:05
HellPunk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Ik heb inmiddels ook weer een hele lijst met dingen die de deur uit mogen. Ik wacht nog even op het resultaat van een trade op BGG en dan gaan de aanbiedingen online, hopelijk krijgen mijn kasten zo wat ademruimte :)
anders is een pm ook altijd welkom ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:11

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

[...]

Laat het inderdaad ff weten, evt. links naar BGG zijn ook prima! :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-04 16:12
Ik heb net een facebook account aangemaakt om mn zooi te verkopen daar. Word ik in die groepen niet toegelaten omdat het profiel helemaal leeg is :/

Wat zijn andere manieren om van je bordspellen af te komen?

• Hopjesvla79
Marktplaats?

daar haal ik het altijd vanaf.

Er zou hier een V&A overige sectie moeten zijn, maar die kan ik niet meteen vinden gevonden:

Vraag & Aanbod overig

Als je dan hier een linkje post, weten we waar we moeten kijken ;)

[Voor 33% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-03-2021 14:42]

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:58
Beavbusi schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:32:
Ik heb net een facebook account aangemaakt om mn zooi te verkopen daar. Word ik in die groepen niet toegelaten omdat het profiel helemaal leeg is :/

Wat zijn andere manieren om van je bordspellen af te komen?
Marktplaats of het forum van Bordspelmania en Budgetspelen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nadeel van marktplaats vind ik alleen dat de onbekende spellen die ik hier heb liggen gewoon niet kwijt raak. Niemand die op die titels zoekt, dus de kans dat iemand je advertentie tegenkom is ook niet zo heel groot.

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-04 16:12
Precies, dit zijn een beetje kickstarters die ik kwijt wil. Echt irritant dat die mensen me niet accepteren omdat ik geen info op mijn facebook account heb staan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou 't sowieso in VAO zetten, ik ben wel benieuwd of er iets tussenzit dat ik leuk vind (dus DM me gerust een linkje naar dat topic).

• Cujo74
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:45
Beavbusi schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:54:
Precies, dit zijn een beetje kickstarters die ik kwijt wil. Echt irritant dat die mensen me niet accepteren omdat ik geen info op mijn facebook account heb staan
Ik snap dat voor jou vervelend is maar ik ben zelf lid van een paar van die groepen en die zijn de laatste maanden redelijk overspoeld met allerlei fake accounts met enige doel om mensen op te lichten, waar helaas ook diverese mensen slachtoffer van zijn geworden.
Dus ik snap wel dat beheerders wat strikter zijn en zeker argwanend tov lege accounts.

Zelf moet ik zeggen dat Martkplaats wel redelijk werkt ook voor de wat minder bekende titels.
Ik sla gewoon een zoekopdracht op voor de titel die ik wil hebben en zodra aangeboden heb ik een hit.
Ook met verkopen tot nu over het algemeen positief.

• maartend
Beavbusi schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:54:
Komt omdat er tegenwoordig ook in die groepen mensen worden bedonderd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd een beetje aan het hunten ben op Azul. Lees goede verhalen hierover. Schijnt ook zeer leuk te zijn met 2 personen. Ben aan het wachten op een aanbieding om hem dan mee te nemen. Heb nog flink wat op de plank liggen wat ik moet spelen en wil max 30e aan azul uitgeven.

Spellen die ik nog moet spelen:
El dorado
Tapestry

Moet zeggen dat Everdell al flink wat op tafel is geweest de laatste tijd

• HellPunk
BeZaX schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:24:
[...]
Marktplaats of het forum van Bordspelmania en Budgetspelen.
Bij Bordspelmania moet je ook een post history hebben om in het verkoopforum te mogen posten. Je komt er wel redelijk eenvoudig aan, maar je moet ook maar wat te posten hebben natuurlijk :)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Oxigeon schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:36:
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd een beetje aan het hunten ben op Azul. Lees goede verhalen hierover. Schijnt ook zeer leuk te zijn met 2 personen. Ben aan het wachten op een aanbieding om hem dan mee te nemen. Heb nog flink wat op de plank liggen wat ik moet spelen en wil max 30e aan azul uitgeven.

Spellen die ik nog moet spelen:
El dorado
Tapestry

Moet zeggen dat Everdell al flink wat op tafel is geweest de laatste tijd
Mezelf maar even quoten. Toch maar overstag gegaan en bij mediamarkt Azul besteld. Dat is toch wel het volgende bordspel wat we gaan spelen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk niet dat je een miskoop doet met Azul als je een beetje van dat type games houdt. Het is heel simpel te leren, maar best wel tactisch.

• DeTimVanW
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 05-03 09:36
Hier ook mensen die Unmatched spelen?

Aantal setjes beschikbaar die leuk te combineren zijn, is een kort spel van zo'n 20 minuten. Heb nu Bigfoot vs Robin Hood en Raptors vs Ingen(Jurassic Park) 2 player setjes, en de cobble and stone pack met Sherlock Holmes, Invisible Man en meer is onderweg.

Je hebt een deck van zo'n 40 kaartjes, daarop staan acties. Het is zo simpel als bewegen, aanvallen, tactiek gebruiken.

Het leukste is het wanneer je de sets combineert, en zo dus Bigfoot tegen de Jurassic Park raptors speelt. Er is zelfs een Bruce Lee uitbreiding, en er zijn Marvel uitbreidingen onderweg.

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

[...]

Dit is voor mij een belangrijke reden dat ik SPIEL zo mis. Het was de makkelijkste manier om van je spellen af te komen (en nieuwe spellen te scoren). En ik ben erg bang dat ik nog een jaar moet wachten.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Hopjesvla79
Oxigeon schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Mezelf maar even quoten. Toch maar overstag gegaan en bij mediamarkt Azul besteld. Dat is toch wel het volgende bordspel wat we gaan spelen.
dafuq? Sinds wanneer kan je bordspellen bij de MM kopen? :?

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hopjesvla79 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:58:
[...]

dafuq? Sinds wanneer kan je bordspellen bij de MM kopen? :?
Sinds een week of 2. En qua prijs zitten ze ook nog redelijk goed.

EDIT: https://www.budgetspelen....ellen-bij-mediamarkt.html
Ergens rond 14 februari dus

[Voor 18% gewijzigd door Oxigeon op 04-03-2021 15:01]

• HellPunk
ViNcE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Dit is voor mij een belangrijke reden dat ik SPIEL zo mis. Het was de makkelijkste manier om van je spellen af te komen (en nieuwe spellen te scoren). En ik ben erg bang dat ik nog een jaar moet wachten.
Ik vrees ook dat het er nog niet in zit dit jaar, dan moet het al heel snel heel veel beter gaan ;( . Bovendien zal iedereen en z'n hond naar de eerstvolgende editie willen gaan en ik weet niet of ik daar tussen wil zitten aangezien Merz tot nog toe geen toegangslimieten hanteerde. Wel veel volk om je spellen aan kwijt te raken, dat wel >:) .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:43:
Vandaag On Mars binnengekregen, mooie doos weer van Eagle Gryphon games voor in de kast. Wel weer eerst plaats maken want er past niks meer in.
Hoe bevalt deze na +/- een jaar? Ik vind het een intrigerend spel, en complex mag wel voor mij, maar deze is misschien net té complex. Kanban EV (ook van Lacerda) komt dit weekend voor de eerste keer op tafel en zou simpeler zijn, maar On Mars heeft me thematisch en mechanisch al vaker proberen te lokken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:46
Vnze schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Hoe bevalt deze na +/- een jaar? Ik vind het een intrigerend spel, en complex mag wel voor mij, maar deze is misschien net té complex. Kanban EV (ook van Lacerda) komt dit weekend voor de eerste keer op tafel en zou simpeler zijn, maar On Mars heeft me thematisch en mechanisch al vaker proberen te lokken.
Ben ook wel geintrigeerd door deze titel, heb zelf alleen de Lacerda "light" Escape Plan en daarnaast Mercado de Lisboa gebackt. Normaal trekt het space thema mij niet echt maar bij deze wel... Heb de game 2x gespeeld via TTS maar dit waren echt leer potjes waar we een groot deel van het spel (bv. blueprints & scientist) nog onbenut lieten.

Wat mij momenteel tegenhoud is de aanschafprijs en het feit dat deze game waarschijnlijk weinig op tafel gaat komen (lees slechts geschikt voor selecte gezelschappen). Mocht je TTS hebben kunnen we een keer online proberen?

Ben benieuwd naar je ervaring met Kanban EV, zag laatst de "Driver Edition" 2de hands voorbij komen en moest me inhouden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:39
Vnze schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Nog nooit gespeeld... Zit nog in het cellofaan.

Sowieso sinds corona nu al een jaar geen bordspel meer gedaan. Beetje niet te doen met maximaal aantal mensen over de vloer etc.

[Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2021 09:58]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
Mvdbeld schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Ben ook wel geintrigeerd door deze titel, heb zelf alleen de Lacerda "light" Escape Plan en Mercado de Lisboa gebackt. Normaal trekt het space thema mij niet echt maar bij deze wel... Heb de game 2x gespeeld via TTS maar dit waren echt leer potjes waar we een groot deel van het spel (blueprints & scientist) nog onbenut lieten.
Dan heb je alvast meer ervaring dan ik. Ik heb de handleiding al eens doorgebladerd en een how-to video gekeken.
Wat mij momenteel tegenhoud is de aanschafprijs en het feit dat deze game waarschijnlijk weinig op tafel gaat komen (lees slechts geschikt voor selecte gezelschappen). Mocht je TTS hebben kunnen we een keer online proberen?
Ik snap die limitaties zeker, ik zit met dezelfde remmingen. Ik heb wel gelezen dat er een nieuwe Kickstarter uit komt voor On Mars (met een uitbreiding). Hopelijk is het ook mogelijk enkel het hoofdspel aan te schaffen. Dan start ik misschien nog een groepspledge op.

TTS heb ik niet, maar overweeg ik wel al een tijdje aan te schaffen. Voor ik (in mei) al-dan-niet een pledge doe voor On Mars kunnen we vast eens een potje spelen.
Ben benieuwd naar je ervaring met Kanban EV, zag laatst de "Driver Edition" 2de hands voorbij komen en moest me inhouden...
Weer zat ik met dezelfde situatie, maar uiteindelijk kwam er ook een interessante kopie van Kanban EV voorbij. Deze zag er mij nog nét iets presentabeler uit voor mijn groep (het bord is wat minder druk). Ik hou je op de hoogte, en post covid kunnen we mogelijks zelfs eens afspreken moest je willen?
Phusebox schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Sowieso sinds corona nu al een jaar geen bordspel meer gedaan. Beetje niet te doen met maximaal aantal mensen over de vloer etc.
Ja dat is ook even een factor geweest. Ik heb het geluk dat mijn beperkte kring die ik nog zie ook net mijn gamer kring is (partner en beste vriend). Het heeft net een boost gegeven aan de zwaardere Euro's. De lichte games staan ook stof te vergaren sinds maart 2020.

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-04 15:29
Phusebox schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Tabletop Simulator. De oplossing voor je coronaperiode!

https://store.steampowere...86160/Tabletop_Simulator/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True