Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 117 ... 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:13
Afgelopen vrijdag hebben ik en twee kennissen een tweetal pogingen gedaan om ons te ontworstelen aan Aliens die ons ruimte schip probeerden binnen te komen met het spel "The Captain is Dead".

Algemeen
Moet zeggen dat het een zeer overzichtelijk en makkelijk uit te leggen ervaring is geweest. Ik denk dat dit coöperatieve bordspel simpeler wegspeelt en opzet dan bijvoorbeeld Pandemic. Handleiding moesten we op twee punten nog nalopen, maar verder erg toegankelijk voor beginnende bordspelers, en de snelheid zat er goed in zodat we in 4 uur tijd, toch twee potjes hebben kunnen spelen, inclusief eerst uitvogelen hoe alles werkt.

Variatie
De problemen en issues die je als onderdeel van het 'Alert Deck' (wat gewoon events zijn) tegen kan komen zijn gevarieerd, en sommige combinaties zijn super gemeen maar dat maakt het ook erg spannend. Ik denk wel dat de verrassing er beetje af zal gaan op gegeven moment, aangezien het deck als geheel ook als timer wordt gebruikt en je dus elke kaart op gegeven moment wel een keer gaat tegenkomen.

Speelsnelheid
Met drie spelers, maar zeker ook met vier is dit spel vlot. Elke beurt is vrij doelgericht en er is weinig kans op 'analysis paralysis'. Door het vlotte speel tempo voelt het ook niet extreem erg als je het spel verliest, want het is echt best moeilijk om te winnen. De eerste keer werden we finaal ingemaakt, en de tweede keer was krap aan nog steeds net wat te lastig. De beurten vliegen gelukkig om, en dat maakt voor een dynamisch spelletje waar je gezamenlijk elke crisis te boven probeert te komen.

Kanttekening
Dat brengt me wel meteen op het grootste minpunt, de classes die je in dit spel kan kiezen en/of toegewezen kan krijgen lijken het spel te maken of te breken. Het is super uitdagend om je warp/jumpdrive te repareren als je niet de goede engineer class hebt in je spel. Natuurlijk kun je het spel spelen met idee dat classes moeilijkheidsgraden kunnen vertegenwoordigen, maar over het geheel genomen zou ik dat dan graag terug zien in de handleiding of het spel design.

Conclusie
Een zeer prettig spel dat in de beginfase (zolang je het deck nog niet goed kent) je groep voor leuke verrassingen kan zetten. De vlotte speelwijze maakt dat 'verliezen' niet een frustrerende ervaring is. Ik zou hem zeker aanbevelen als een 'starter' bordspel wat je kan gebruiken om mensen mee te nemen in bordspel wereld. Zet sneller op dan bijvoorbeeld pandemic, en heeft door één windoelstelling een overzichtelijk karakter. Let wel op de selectie van de rollen in je crewleden aangezien die de moeilijkheidsgraad nogal kunnen beïnvloeden. Zeker een aanrader!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:59
fender89 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:40:
Ook maar eens posten hier. Ben vooral een lurker ;)..

Daarnaast onlangs Game of Thrones 2nd edition voor een scherpe prijs kunnen overnemen, maar deze ligt hier nog ongebruikt. Wat ik ervan gelezen heb duren deze potjes erg lang.... dus hopelijk komt het er nog eens van. Anders maar weer verkopen :) ;)
Nog een late reactie van mijn kant, wellicht dat deze video je verder helpt:

Zelf ben ik een beetje uitgekeken op mijn versie, in 2013-2014 vond ik het geweldig om te spelen.. maar anno 2021 zijn er teveel andere games die we liever spelen in de 5u+ die dit spel kost. Verder was de onbalans bij <5 spelers bij ons ook merkbaar in het begin. Blijft wel een prachtig spel met mooie mechanics, track bidding, card combat zonder dice en vooral de hidden orderplacement die ik zelf nog niet in andere games terug heb gezien.

In other news: gisteravond de miniature tabletop wargame Infinity: operation Icestorm van Corvus Belli (oorlogskraaien oid volgens mijn nog wat beperkt Latijn? aparte naam) gespeeld, beviel erg goed! Lekker snel te leren en te spelen en de prijzen die de eigenaar ervan betaald had voor alles vielen me erg mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwU-KU21tfBa4IVRC4A5RWtF92c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/In0724rIApqyHddmX7jS7YaL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KfVgBhIYCWJYMT9OZmg8J4hLoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POFw6NaTt4Un4mOMeZ2IvbxX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH1EJUIsC4KpMxpBWMGvqWrPNPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVJzyNAmDkALpTnQkvgukQWW.jpg?f=fotoalbum_tile

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:15
Pagina's door gelezen hier, en hoop links doorgeklikt naar BGG voor meer info door tips van jullie.
Dank daarvoor! :)

Nu eens een share van mijn side, wel bekend spel, maar zo noemenswaardig: Pandemic Legacy

Hier heb ik zelfs mijn vrouw en moeder al menige weken mee bezig kunnen houden.
Beide houden ze veel meer van straight forward games en zeker niet van verandering (lees: geen zin om moeite te steken in het leren van nieuwe regels, etc.)

Maar voor Pandemic hoef ik niets aan te geven, die komt vanzelf op tafel in de avond nadat m'n moeder heeft opgepast op onze kids. Het collaboratieve geeft veel ruimte om mensen op sleep touw te nemen en zaken stap voor stap ook toe te lichten. Samen winnen en verliezen is ook zeker iets wat mij nu zo erg aanspreekt.

Ander spel Memoir '44 komt in het weekend van de Superbowl op tafel. Dan gaan we daar mooi de tijd mee volmaken totdat de wedstrijd start. Ben erg benieuwd.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
PaulBloem schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:32:
Pagina's door gelezen hier, en hoop links doorgeklikt naar BGG voor meer info door tips van jullie.
Dank daarvoor! :)

Nu eens een share van mijn side, wel bekend spel, maar zo noemenswaardig: Pandemic Legacy

Hier heb ik zelfs mijn vrouw en moeder al menige weken mee bezig kunnen houden.
Beide houden ze veel meer van straight forward games en zeker niet van verandering (lees: geen zin om moeite te steken in het leren van nieuwe regels, etc.)

Maar voor Pandemic hoef ik niets aan te geven, die komt vanzelf op tafel in de avond nadat m'n moeder heeft opgepast op onze kids. Het collaboratieve geeft veel ruimte om mensen op sleep touw te nemen en zaken stap voor stap ook toe te lichten. Samen winnen en verliezen is ook zeker iets wat mij nu zo erg aanspreekt.

Ander spel Memoir '44 komt in het weekend van de Superbowl op tafel. Dan gaan we daar mooi de tijd mee volmaken totdat de wedstrijd start. Ben erg benieuwd.
Memoir 44 is met afstand mijn favoriete oorlogsspel! Heeft alles dynamiek, tactiek, lage instap drempel, hoog skill ceiling, historische setting op verschillende schalen. Ronduit fantastisch. Voor mij is het absoluut wargame nummer 1.

Oh, mensen denken dat memoir 44 geluk is. Dat is pure onzin, maar hand management is wel een dingetje in het spel. :9

Als ik je een tip mag geven, alle army expansions zijn erg goed en leuk. Maar speel eerst de vanilla gewoon door en kijk daarna of je meer wilt. Memoir is voor mij 1 van de weinige spellen waar expansies wat toevoegen itt veel andere bordspellen (ik heb bijna geen expansies in mijn bordspellen collectie).

Oh nog een tip, op internet zeggen ze dat je een tweede basis set moet kopen. Niet doen, is onzin advies.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• PaulBloem
Postius schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Memoir 44 is met afstand mijn favoriete oorlogsspel! Heeft alles dynamiek, tactiek, lage instap drempel, hoog

....

Oh nog een tip, op internet zeggen ze dat je een tweede basis set moet kopen. Niet doen, is onzin advies.
Kijk daar wordt ik enthousiast van :)
Had inderdaad al wat Let's play's online gezien en leek me gelijk wel erg tof.
Van de week maar zelf even 1 oefenpotje spelen en dan kan ik het gelijk First Time Right uitleggen aan m'n broer... die is super enthousiast omtrent historie van WW2, dus mooie fit!

• Postius
PaulBloem schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:54:
[...]

Kijk daar wordt ik enthousiast van :)
Had inderdaad al wat Let's play's online gezien en leek me gelijk wel erg tof.
Van de week maar zelf even 1 oefenpotje spelen en dan kan ik het gelijk First Time Right uitleggen aan m'n broer... die is super enthousiast omtrent historie van WW2, dus mooie fit!
Oh sla het openingsscenario over, pegasus bridge. 1 kant kan dit scenario niet winnen,beetje raar om mee te beginnen. missies 2 of 3 is beter.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57
Postius schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Oh sla het openingsscenario over, pegasus bridge. 1 kant kan dit scenario niet winnen,beetje raar om mee te beginnen. missies 2 of 3 is beter.
Wat wij vaak doen is elk scenario 2x spelen en kijken wie de meeste medailles heeft gescoord en dan de winnaar bepalen. ;)

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54
PearlChoco schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:20:
Gisteren avond uiteindelijk Lost in Time and Space uitgespeeld (die locatie connecties bleken uiteindelijk zichzelf uit te wijzen, er waren idd gewoon heel wat eenrichtingsverbindingen), en wow wat een brilliant einde voor een fantastische campaign!
Eén van mijn 2 investigators is
spoiler:
nooit meer uit een extradimensionale locatie geraakt, en is uiteindelijk opgegeten door Yog-Sothoth

Mijn andere investigator heeft het supernipt gehaald: in de laatste agenda, met nog één doom token te gaan, én met slechts 2 kaarten in zijn player deck met Beyond The Veil op tafel ...

Werkelijk één van de beste bordspelervaring die ik ooit heb gehad, komt wat mij betreft op het niveau van Gloomhaven (mijn persoonlijke nummer 1).

Nu eens nadenken wat ik hierna wil doen: mijn volgende cycle starten (The Forgotten Age), eens beginnen aan Return to NOTZ, of de huidige campaign opnieuw herstarten met 2 andere investigators...
Ik speel in een groep van 3. Wij hadden de eerste campaigns compleet geen problemen en hebben de beste endings gehaald. En toen kwam the forgotten age.

Ik weet nu weer wat pijn en falen is. Pittigste campaign die ik heb gespeeld. Als ik je een tip mag geven.
spoiler:
Neem characters met goede willpower :P

Wij zitten nu op de dream eaters. Ook echt een vette campaign.

• Postius
MADG0BLIN schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Wat wij vaak doen is elk scenario 2x spelen en kijken wie de meeste medailles heeft gescoord en dan de winnaar bepalen. ;)
Dat is inderdaad de normale manier van spelen, maar aangezien 1 kant het eerste scenario niet kan winnen is het geen goed openingsscenario imo.

• PaulBloem
Postius schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Ja goeie tip, kunnen we inderdaad ook twee keer doen, maar denk dat ik dan deze gewoon gebruik als oefen pot.
Leuk om er zo over te kletsen, krijg gelijk steeds meer zin in :)

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Postius schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Dat is inderdaad de normale manier van spelen, maar aangezien 1 kant het eerste scenario niet kan winnen is het geen goed openingsscenario imo.
Mwah, niet echt mee eens, het is dan alsnog de vraag of die speler meer medailles kan verdienen. Juist omdat het verder uit elkaar ligt, biedt het ruimte om echt te focussen op je taakje: danwel efficient aanvallen en druk zetten, danwel verdedigen op een zo goed mogelijke manier.

Mijn grote issue met M'44 is "hele unit dood = medal", gecombineerd met artillery/airstrike achtige kaarten. Krijg je die, dan kan je de tactisch teruggetrokken al half afgeschoten units alsnog platslaan voor easy points. Krijg je 'm niet: jammer voor jou!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-11 14:00
LZ86 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Ik speel in een groep van 3. Wij hadden de eerste campaigns compleet geen problemen en hebben de beste endings gehaald. En toen kwam the forgotten age.

Ik weet nu weer wat pijn en falen is. Pittigste campaign die ik heb gespeeld. Als ik je een tip mag geven.
spoiler:
Neem characters met goede willpower :P

Wij zitten nu op de dream eaters. Ook echt een vette campaign.
Fantastische tip :)

Momenteel bezig met Return To NOTZ, en da's wel behoorlijk pittig!!

https://i.imgur.com/F8h7AsX.jpg

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:40

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

MrVegeta schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:31:
* MrVegeta kijkt links naar zijn tafel met de sundropped Tainted Grail collectie Eh ja, wekelijks zei je?
Bevalt de game je nog? Ik sta in twijfel om een exemplaar ergens op de kop te tikken, nu MP vol komt met 2nd wave content. Het schijnt dat de twee extra campaigns niet de beladen mechanics van de menhirs hebben?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• PearlChoco
Thrace Grumble schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Bevalt de game je nog? Ik sta in twijfel om een exemplaar ergens op de kop te tikken, nu MP vol komt met 2nd wave content. Het schijnt dat de twee extra campaigns niet de beladen mechanics van de menhirs hebben?
Ik heb het ook vorige maand gekocht, en vind het echt geweldig goed.
Het is behoorlijk moeilijk, en je moet zin hebben om veel te lezen (ik wel!), maar het verhaal en de keuze mogelijkheden zijn ongeëvenaard vind ik.

Jammer genoeg heb ik 2 weken geleden Arkham Horror LCG leren kennen, en die verslaving is nog van een totaal ander niveau 8)7

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Dit dus, omdat de historische setup aangehouden wordt zijn veel scenario's uit balans en zo hoort het ook. Zo kun je proberen met de Britten te overleven bij Arnhem bridge etc. Online kun je de winstkansen vinden, trouwens.

2 basisgames zijn alleen nodig als je flink aan de gang gaat met custom maps, of Operation scenario's zoals overlord (tot 6 spelers) etc.

Dus inderdaad niet te diep gaan met aankopen (genoeg boze advertenties op marktplaats gezien van ongespeelde collecties van 400 euro+ destijds :P )

Gewoon de basegame spelen en als de missies gaan vervelen uitbreiden met Eastern Front (Ruski units, Commisar order mechanic en wintermissies) of Mediterranean Theate (Noord Afrika dus, verwacht geen Kreta of Griekenland) (nieuwe missies, AT mechanics en Britse units)

Zelf heb ik ook nog een 2e map (ene kant desert, andere kant snow) omdat de verkoper van mijn basegame deze erbij had. Geen must, maar zo zien de tiles van de genoemde 2 uitbreidingen er beter uit.

[ Voor 50% gewijzigd door _Anvil_ op 24-01-2021 19:47 ]

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

PearlChoco schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Ik heb het ook vorige maand gekocht, en vind het echt geweldig goed.
Het is behoorlijk moeilijk, en je moet zin hebben om veel te lezen (ik wel!), maar het verhaal en de keuze mogelijkheden zijn ongeëvenaard vind ik.

Jammer genoeg heb ik 2 weken geleden Arkham Horror LCG leren kennen, en die verslaving is nog van een totaal ander niveau 8)7
Ik ben benieuwd! Ondertussen een versie van TG bemachtigd, incl. tweede wave plus subdrop versie van de miniaturen. Zin in!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
_Anvil_ schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:50:
Gewoon de basegame spelen en als de missies gaan vervelen uitbreiden met Eastern Front (Ruski units, Commisar order mechanic en wintermissies) of North Africa. (nieuwe missies, AT mechanics en Britse units)
De uitbreiding die jij "North Africa" noemt is veronderstel ik de Mediterranean pack? Momenteel heb ik base, Winter Wars, en Eastern front. Ik vraag me al langer af wat de meest nuttige uitbreidingen daarbovenop zijn :)

• Postius
Vnze schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:49:
[...]

De uitbreiding die jij "North Africa" noemt is veronderstel ik de Mediterranean pack? Momenteel heb ik base, Winter Wars, en Eastern front. Ik vraag me al langer af wat de meest nuttige uitbreidingen daarbovenop zijn :)
Pacific is erg erg leuk omdat het volkomen anders werkt. Air pack kan je missen. Het is leuk maar ehhh wij laten em ondertussen vaker weg dan dat we ermee spelen.

Ik zou de mediterriaans als laatste halen van de factie expansies.

Campaign books zijn ontzettende aanraders als je de benodigde spullen hebt. (deel 1 zweeft ergens een pdf van rond)

Terrain pack is stiekem een must have als je meer als 2 factie expansies hebt.

Desert/winterboard vond ik zelf wel een erg goede toevoeging, meer dan ik had verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 25-01-2021 17:42 ]

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Thrace Grumble schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Ik ben benieuwd! Ondertussen een versie van TG bemachtigd, incl. tweede wave plus subdrop versie van de miniaturen. Zin in!
Om mezelf even aan te vullen: wat zijn Awaken Realm's sundrop miniatures mooi! Echt een stukje meerwaarde op die miniatures, als je niet zelf wilt painten.

En ja, ik weet het dat dergelijke miniatures voor velen weggegooid geld zijn en dat het een hype is op het moment ;)

• _Anvil_
Thrace Grumble schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Om mezelf even aan te vullen: wat zijn Awaken Realm's sundrop miniatures mooi! Echt een stukje meerwaarde op die miniatures, als je niet zelf wilt painten.

En ja, ik weet het dat dergelijke miniatures voor velen weggegooid geld zijn en dat het een hype is op het moment ;)
Trek je niet teveel aan van het gehak hier op mensen die een beetje doorschieten joh, het blijft jouw geld ;)

Ik schilder zelf ook nooit, dus extra mooie mini's zijn nooit weg. Zelf was ik verbaasd over de mini kwaliteit van Kemet, zeker voor een oudere game.

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 12:15
Thrace Grumble schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Dat sundrop, dat is toch zoiets als zenithal highlighting? Eerst een donkere onderlaag en dan met iets van een airbrush ofzo een ligherere kleur van bovenaf? Ik heb dat effect vaker voorbij zien komen en dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit (mits het inderdaad goed gedaan wordt, natuurlijk). In ieder geval een stuk sneller (en knapper dan ik zelf kan doen!) dan een volledig geschilderde mini en een mooie optie om meer detail zichtbaar te krijgen.

Kijkt naar Rising Sun... Misschien zelf toch maar eens zoiets proberen, want dat vlakke grijs doet die mini's niet bepaald recht...

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Smuey schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Dat sundrop, dat is toch zoiets als zenithal highlighting? Eerst een donkere onderlaag en dan met iets van een airbrush ofzo een ligherere kleur van bovenaf? Ik heb dat effect vaker voorbij zien komen en dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit (mits het inderdaad goed gedaan wordt, natuurlijk). In ieder geval een stuk sneller (en knapper dan ik zelf kan doen!) dan een volledig geschilderde mini en een mooie optie om meer detail zichtbaar te krijgen.

Kijkt naar Rising Sun... Misschien zelf toch maar eens zoiets proberen, want dat vlakke grijs doet die mini's niet bepaald recht...
Klopt! Zie bijvoorbeeld hier voor een aantal voorbeelden van de TG miniatures.

• Smuey
Thrace Grumble schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Klopt! Zie bijvoorbeeld hier voor een aantal voorbeelden van de TG miniatures.
Oef... Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit dan het standaard grijze plastic. En ik snap dat het stijltje je moet bevallen, maar het klikt zeker bij mij!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Smuey schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Oef... Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit dan het standaard grijze plastic. En ik snap dat het stijltje je moet bevallen, maar het klikt zeker bij mij!
Je zou ook eens kunnen kijken naar 'dry brushing' op miniaturen. Niet eens heel veel werk en is vrij simpel zelf te doen. Zenithal Highlights of Priming is inderdaad lastiger.

Edit: linkje: YouTube: Citadel Colour – Drybrushing

[ Voor 11% gewijzigd door Millie-ano op 27-01-2021 15:08 ]

• Postius
Smuey schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Niet lullig bedoeld maar dat effect is vrij simpel om zelf te kunnen, minis zwart spuiten en drybrushen met een kleur en je hebt voor 90% hetzelfde resultaat. Overigens zien die minis er goed uit (sowieso zien minis wat een wash er beter uit). Maar drybrushen kan letterlijk iedere aap en zelfs als je maar 1 kleur doet ziet het er wel goed uit vanwege diepte effect.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51

kaanmijo

Picobello B.V.

Zo te zien nog niet gepost, maar Days Of Wonder heeft de 15th Anniversary Editie van Ticket to Ride Europe aangekondigd. Vind hem zelf erg gaaf met de nieuwe treintjes, groter bord en alle uitbreidingen op de originele Europe basegame :)

Afbeeldingslocatie: https://ncdn1.daysofwonder.com/tickettoride/en/img/940-TEA_34.jpgAfbeeldingslocatie: https://ncdn1.daysofwonder.com/tickettoride/en/img/940-TEA_158.jpg

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
kaanmijo schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:59:
Zo te zien nog niet gepost, maar Days Of Wonder heeft de 15th Anniversary Editie van Ticket to Ride Europe aangekondigd. Vind hem zelf erg gaaf met de nieuwe treintjes, groter bord en alle uitbreidingen op de originele Europe basegame :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi! nog geen ticket to ride in bezit, dus dit is wel aanlokkelijk (afhankelijk van de prijs)

• MADG0BLIN
nietorigineel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Mooi! nog geen ticket to ride in bezit, dus dit is wel aanlokkelijk (afhankelijk van de prijs)
Inderdaad een mooie versie. Ik ga hem wel aanschaffen, goedkoopste tot dusver is rond de 70 euro welke ik heb kunnen vinden.

• Dragonfeeet
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-10-2024

[Afbeelding][Afbeelding]
Zover ik het begrijp wordt hij door het grotere bord (en dus grotere treinen) wel niet te gebruiken als basis voor de andere borden.

Dat is dan wel weer heel erg zonde

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:12

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooie editie inderdaad. Maar ik denk niet dat het voor mij genoeg is om mijn huidige versie te vervangen. Voelt toch een beetje als zonde van het geld.

• PearlChoco
Momenteel bezig met Threads of Fate (scenario III van TFA - Arkham Horror Card Game).

My god dit spel is zooooooo goed. Elk scenario is wel een nieuwe coole twist. Deze keer
spoiler:
krijg je 3 simultane act decks, die je in alle vrijheid elk afzonderlijk kan nastreven, doch met tijdsdruk waardoor niet alles zal slagen...
. En de mogelijkheden die je krijgt zijn volledig afhankelijk van een half dozijn keuzes die je gemaakt heb tijdens en tussen de vorige 2 scenario's.

Dit spel evenaart stilaan Gloomhaven als mijn favo boardgame ooit.

[ Voor 6% gewijzigd door PearlChoco op 29-01-2021 11:22 ]

• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-11 15:59
MADG0BLIN schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:39:
[...]

Inderdaad een mooie versie. Ik ga hem wel aanschaffen, goedkoopste tot dusver is rond de 70 euro welke ik heb kunnen vinden.
Waar zie je die voor rond de 70?

Keep supporting the pyramid roach boy

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00

Christiano007

Ich bin der champion

Ja ben ook wel benieuwd waar je die TTR versie kunt vinden.

Overigens, waarom is overal 7 Wonders Duel uitverkocht? Komt er een vernieuwde uitgave oid? Ik heb zelf het liefst de NL versie.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Lennnn
Coltaine schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Crowdfinder

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:55
Coltaine schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Volgens mij is de 15y anniversary nog niet te koop. Ben toch wel benieuwd wanneer deze in de verkoop gaat, ziet er stiekem toch best vet uit.

Excuus, sprak weer voor mijn beurt

https://www.crowdfinder.b...urope-15th-anniversary-nl

[ Voor 17% gewijzigd door Blaauw87 op 30-01-2021 09:07 ]

• _Anvil_
Tweakers die aan miniature wargaming doen ervaring met deze dingen als alternatief voor plastic scenery?

https://shop.tinkerhousegames.com/

Jammer dat de shipping niet vanuit europa kan, zal wel prijzig worden..

[ Voor 23% gewijzigd door _Anvil_ op 30-01-2021 20:55 ]

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:28
Intussen zit januari er op bij Pandemic Legacy! Zonder spoilers te geven of er om te vragen: zijn er meer die dit met 2 spelers hebben gespeeld? We merken dat we eigenlijk alleen de Arts en Wetenschapper interessant vinden met zijn tweeën.

De Logistiek Manager en Onderzoeker lijken vooral handiger met meer. Terwijl sneller een medicijn ontdekken en sneller genezen wel erg praktisch zijn. Maken we een denkfout, missen we iets? Of is dit echt het dream team voor 2 spelers?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ax9qkONVXcP992uB0a5egf4kTRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwuaplO0HsKn8G0NJzsB5Eu4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2021 17:46 ]

• MADG0BLIN
millerman_sf schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:47:
Intussen zit januari er op bij Pandemic Legacy! Zonder spoilers te geven of er om te vragen: zijn er meer die dit met 2 spelers hebben gespeeld? We merken dat we eigenlijk alleen de Arts en Wetenschapper interessant vinden met zijn tweeën.

De Logistiek Manager en Onderzoeker lijken vooral handiger met meer. Terwijl sneller een medicijn ontdekken en sneller genezen wel erg praktisch zijn. Maken we een denkfout, missen we iets? Of is dit echt het dream team voor 2 spelers?

[Afbeelding]
Ik heb het alleen met 4 gespeeld. Je kan er natuurlijk altijd voor kiezen om ook allebei 2 karakters te spelen en zo 4 spelers te imiteren.

Maar die combo die je noemt is wel goed.

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
De beste combo gaat ook per maand veranderen of als je scars krijgt. Zonder verdere spoilers te geven ;-)

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:28
Ik had al zo'n vermoeden, we gaan het zien! Binnenkort februari maar tackelen :)

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:03
Hier hebben we de gouden combo arts en logistiek manager al een maand of 6 in gebruik ;)
Scars en verbeteringen gaan je wel helpen of tegenwerken.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 13:24
Lennnn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Mooie editie inderdaad. Maar ik denk niet dat het voor mij genoeg is om mijn huidige versie te vervangen. Voelt toch een beetje als zonde van het geld.
Ik las ergens dat er binnenkort een Kickstarter komt voor custom treinen met dezelfde grootte als de reguliere treinen. Dan kan je dus alsnog je TTR pimpen, als de prijs tenminste acceptabel is :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 12:42

[Afbeelding]
Wij hebben de campagne met precies dezelfde combo uitgespeeld inderdaad. vonden wij destijds ook de beste combo

• Postius

[Afbeelding]
Bijna alle rollen zijn bruikbaar maar de meeste mensen neigen de rollen te pakken die bij hun speelstijl passen si mijn ervaring.

Overigens raad ik aan als je met twee speelt, om allebei met twee karakters te spelen. 2 spelers met slechts 2 karakters is pandemic op easy mode. Niks mis mee als je er plezier mee hebt, maar er valt een heel groot stuk uitdaging weg met maar 2 karakters. In mijn ervaring, als je maar 2 rollen hebt maakt het eigenlijk niet echt uit wat je pakt want met bijna alles zul je het wel halen.

Mijn vriendin en ik spelen met allebei 2 rollen en dit werkt erg goed, flinke uitdaging en gepuzzel. Over het algemeen is de vuistregel hoe meer rollen hoe moeilijker.

Wij merkten zelf dat de arts heel snel zijn impact verliest als je het spel kent, dus die hebben we na de eerste 2 maanden niet meer meegenomen. Persoonlijk vind ik de logistiek manager erg sterk, en er zijn leuke combos te maken met de upgrades.

Als 4 wat te moeilijk is kan je ook 3 rollen spelen, dit zit er een beetje tussen in qua moeilijkheid.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:04
Ik heb Legacy alleen met 4 gespeeld, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Maar bij gewoon Pandemic vind ik 2 rollen spelen erg irritant en verwarrend, dan liever gewoon 2 rollen.

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:43
Smuey schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Voeg er nog een contrast paint aan toe en je hebt het effect wel.

Baal er toch een beetje van dat ik het niet gedaan heb bij mijn versie. Zonder zien ze er toch maar een beetje gewoontjes uit. En heb nog veel te veel om te verven.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:10
_Anvil_ schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:55:
Tweakers die aan miniature wargaming doen ervaring met deze dingen als alternatief voor plastic scenery?

https://shop.tinkerhousegames.com/

Jammer dat de shipping niet vanuit europa kan, zal wel prijzig worden..

[YouTube: Previews: TI4: Prophecy of Kings, World of Tanks, The Breach & TinkerTurf]
Ik ken deze verkoper niet, maar als je veel spellen met terrein speelt is het misschien de moeite waard een FDM 3D printer zoals de Ender 3 te kopen. Ze zijn niet zo duur meer en het materiaal is super goedkoop. Verder is het schilderen van terrein ook ontzettend goed te doen zonder echte skills of dure materialen.

Edit- Hier nog even een slecht gefotografeerd voorbeeld. Het terrein is geprint met een Ender 3 Pro en geschilderd met spuitbus grijze primer van de Big Bazar en van die grote tubes verf van de Action. De mini's zijn in resin geprint, dat detail haal je niet met een FDM printer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4SZMBDw0vucOUKEfKA2YRpefPw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FeNVMtOj69Zknf4kiJCvxpbt.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door ErikT738 op 01-02-2021 14:14 ]

• Postius
ErikT738 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:17:
[...]

Ik ken deze verkoper niet, maar als je veel spellen met terrein speelt is het misschien de moeite waard een FDM 3D printer zoals de Ender 3 te kopen. Ze zijn niet zo duur meer en het materiaal is super goedkoop. Verder is het schilderen van terrein ook ontzettend goed te doen zonder echte skills of dure materialen.
Iemand ie ik ken heeft een Ender Pro 3, dat ding is geniaal als je van de inserts,tokens, terrein, pimpmygame bent.

Ik heb hem al zoveel laten printen dat ik er serieus over zit te denken zelf een te halen. Alleen al als je een paar inserts print heb je het eruit :9

• Swaxie
Nu we het hierboven even over Legacy games gehad hebben.
Zijn er mensen die nog goede aanbevelingen hebben qua legacy games?

we hebben Pandemic Seizoen 1 gespeeld, dat beviel zeer goed. Zijn er andere aanraders(of ga je dan meteen naar seizoen 0 en 2)?
Gloomhaven hoeven jullie niet te noemen, daar krijg ik de vrouw niet in mee;).

• HellPunk
Swaxie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:12:

we hebben Pandemic Seizoen 1 gespeeld, dat beviel zeer goed. Zijn er andere aanraders(of ga je dan meteen naar seizoen 0 en 2)?
Ik heb niet zoveel met legacy games, maar Charterstone leek me altijd wel aantrekkelijk. Recent ook My City, maar tetromino-spellen hebben wel al genoeg :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vond zelf Machi Koro ook wel leuk. Heb 'm toen voor 3 tientjes kunnen vinden, dat vond ik 'm wel waard, maar veel meer ook niet eigenlijk.
Het leuke aspect daarvan vond ik juist dat het een vrij luchtige game is met betrekking tot de beslissingen (die in Pandemic Legacy wat grotere gevolgen hebben). Dus hij speelt makkelijk weg, en potjes duren ook niet zo heel lang.

Maar dan moet Machi Koro je wel liggen natuurlijk niet iedereen vindt dat een even leuk spel :)

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:24

Thompson

Beeromaniac

Zelf (helaas) geen ervaring mee maar wel goede verhalen gehoord over Aeon's End Legacy.

Beeromaniac

• Postius
TERW_DAN schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:57:
[...]

Ik vond zelf Machi Koro ook wel leuk. Heb 'm toen voor 3 tientjes kunnen vinden, dat vond ik 'm wel waard, maar veel meer ook niet eigenlijk.
Het leuke aspect daarvan vond ik juist dat het een vrij luchtige game is met betrekking tot de beslissingen (die in Pandemic Legacy wat grotere gevolgen hebben). Dus hij speelt makkelijk weg, en potjes duren ook niet zo heel lang.

Maar dan moet Machi Koro je wel liggen natuurlijk niet iedereen vindt dat een even leuk spel :)
Je moet toch wel een hele grumpy grouch zijn om machi koro niet leuk te vinden! :9

Legacy van machi koro lijkt met een tikje raar? Geen ervaring mee maar niet echt iets wat nou in me opkomt als voor de hand liggend.

Risk: Legacy (jaja de classic), schijnt nog steeds erg leuk te zijn als je de spelers hebt. The Kings Dillema schijnt ronduit brilliant te zijn, maar daar moet je wel het goede soort medespelers voor hebben anders wordt dat niks.

En natuurlijk de volgende pandemics, zijn wel de betere legacy games in algemene zin. My city schijnt leuk te zijn maar is 100% solitair, is voor veel mensen wel hun doen. Ik speel liever gezamenlijk een bordspel dan allemaal alleen.

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 01-02-2021 17:53 ]

• MADG0BLIN
Clank Legacy schijnt fantastisch te zijn. Ook nog iets om naar te kijken. Zelf helaas nog niet gespeeld.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:03
Zou clanks met 2p ook leuk zijn? Heb het met 4 gespeeld, maar was voor mij niet overtuigend genoeg.
Aeon's End zoals eerder vermeldt zeker de moeite waard. Al heb ik juist daarbij alleen de Legacy niet gespeeld, omdat we met War eternal en Outcasts al genoeg te spelen en variëren hebben.
Pandemic s2&0 staan op het lijstje. Van de zomer denk ik het volgende seizoen, zijn halverwege s1.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 19:54
Ik ben een paar maanden (volgens mij bijna een jaar) afwezig geweest van dit forum. Ik heb allerlei spellen gespeeld, sommige goed, sommige meh, sommige super bagger. Hieronder een samenvatting:

Tainted Grail
We hebben zo'n 6 of 7 chapters gespeeld. De eerste 4 of 5 waren leuk, daarna werd het extreem herhalend en voorspelbaar. De fun en de spanning waren totaal weg. Gelukkig heb ik het spel redelijk snel kunnen verkopen. Ik blijf vaag i.v.m. spoilers.

Etherfields
Eigenlijk hetzelfde als Tainted Grail. Binnen een paar potjes waren we er al klaar mee. Je speelt dit spel alsof het een set minigames/escaperooms zijn. Op zich is dit super tof, maar de manier waarop dit aan elkaar gekoppeld wordt is zeer slecht gedaan. Constant terug naar een plek waar je al geweest bent, keer op keer, in de hoop dat je verder kunt met de leuke dingen (de Dreams). Maar ook die vielen uiteindelijk tegen. Ook hier blijf ik vaag i.v.m. spoilers.

Ik heb nog een playmat van de Dreamscape area liggen die ik verkoop, en een set ongeschilderde miniatures van Wave 1 die per abuis zijn geleverd.

Too Many Bones
Dit spel heb ik al sinds de base game uit kwam. Ik heb er alles van. Het blijft mijn nr 1. Geweldig spel! Sinds een paar maanden heb ik ook de Trove Chest, de Gearloc Child en heb ik eindelijk (bijna) alle promo's.

Aeon's End Legacy
Hier zijn we maanden geleden aan begonnen, maar door corona helaas on hold moeten zetten. Erg leuk spel! Co-op deckbuilder die erg uitdagend is.

Rising Sun
Sinds een lange tijd komt deze weer met enige regelmaat op tafel. Heerlijk 'dudes on a map' spel waarbij de geluksfactor nihil is. Setup en teardown time zijn wel erg lang helaas, maar dat is het waard. We hebben deze nu 1 keer via Tabletop Simulator gespeeld en dat werkt erg goed. Setup scheelt heel veel tijd en teardown tijd is er niet ;)

Pathfinder Adventure Card Game Core Set
In het verleden heb ik met een vriend de Rise of the Runelords versie hiervan gespeeld en hebben we ons een jaar lang goed mee vermaakt. Nu spelen we de Core Set met z'n 3en en ik heb er weer zin in! Helaas hebben we maar 1 keer kunnen afspreken voordat de avondklok werd ingevoerd. Hopelijk kunnen we snel verder. Veel mensen zullen dit spel snel afslaan door het feit dat het 90% 'kaartje draaien, dobbelstenen gooien' is, en dat is begrijpelijk. Maar de manier waarop je moet samenwerken in dit spel en je character uitbouwt is gewoon geweldig.

Ik zal ongetwijfeld nog wat spellen vergeten die ik heb gespeeld het laatste jaar, maar als ik er aan denk zal ik ze nog even benoemen in dit forum.

[ Voor 12% gewijzigd door B00st3r op 02-02-2021 12:42 ]

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:14
Ik kan Clank legacy ook aanraden, heb hem met 4 gespeeld, nog 1 te gaan (maar sinds november mogen we niet met 4 samenkomen in belgie). Ik ben sowieso zelf wel fan van Clank, dus dat helpt ongetwijfeld.
We hebben nog een heleboel legacy games liggen of gepland maar ja... ooit :-)
Gloomhaven en mice & mystics spelen we momenteel wel onder ons twee.

Wij hebben gisterenavond Roll for the galaxy & wingspan gespeeld. Dat blijven toppertjes!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:23

Moonsugar

Communitymanager
Kijk eens wat ik gisteren cadeau kreeg voor mijn éénjarig jubileum bij Tweakers. Zo blij mee! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvjUrdBuv5wxPQG2Hc001doyWbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPQxLi4yT0z9xX392W9W8rdL.jpg?f=fotoalbum_large

Has wares if you have coin 💰

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je collega's hebben wel goede smaak @Moonsugar :D

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@Moonsugar Ik ben benieuwd wat je ervan vindt en vooral ook waarom. Dit is zo'n spel waar heel veel mensen enorm over te spreken zijn, maar waar ik na mijn eerste en enige pot eindigde met "meh".

Zelf recent Maracaibo voor het eerst gespeeld via tabletop simulator en meteen maar besteld. Soort van verhaal/campaign mode, goede automa voor solo? Sign me up! Bordspelavonden zijn toch moeilijk nu :|

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Dat hebben ze zeker, maar Scythe kreeg ik van mijn vriend. Die leeft ook graag mee met mijn Tweakers-avonturen. :+
Bundin schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:29:
@Moonsugar Ik ben benieuwd wat je ervan vindt en vooral ook waarom. Dit is zo'n spel waar heel veel mensen enorm over te spreken zijn, maar waar ik na mijn eerste en enige pot eindigde met "meh".
Grappig hoe de ervaring bij verschillende mensen anders kan zijn. Ik had na mijn eerste potje juist het tegenovergestelde ''I WANT MOAAAAAR''. Heb het toen bij vrienden gespeeld en de ochtend erna gelijk de digitale versie op Steam aangeschaft (wel leuk om te oefenen maar een beetje janky) om verder te kunnen spelen. Ik vind de grafische stijl fantastisch, het bedenken van lucratieve combinaties en het slim vrijspelen van alle opties. Heb wel gemerkt dat ik de neiging heb om een aggressieve speler te zijn die graag direct naar de factory gaat en anderen intimideert met een sloot power. Verslavend en vooral leuk om je tegenspelers helemaal in de pan te hakken. :9

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
ooh , er komt weer een nieuwe uitbreiding voor Root eraan : The Merauder Expansion

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/02Xy6Hqb35LWOXLsb6PVYQ__imagepage/img/QnVnGAxL6NVwF5icCgZrZ2A1rKw=/fit-in/900x600/filters:no_upscale():strip_icc()/pic5959028.jpg

https://www.kickstarter.c...ot-the-marauder-expansion
https://ledergames.com/bl...esigner-diary-1-backstory
https://boardgamegeek.com...9/root-marauder-expansion :)

[ Voor 25% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-02-2021 09:42 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ergens nog een versie van 7 wonders duel kunnen krijgen die vandaag komt. En imperial settlers , ben benieuwd of dit iets is om samen met de vriendin te spelen

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Christiano007 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:53:
Ergens nog een versie van 7 wonders duel kunnen krijgen die vandaag komt. En imperial settlers , ben benieuwd of dit iets is om samen met de vriendin te spelen
Die eerste is erg tof, de tweede viel hier minder in de smaak bij mijn vriendin omdat je, met de standaard regels, nogal wat direct conflict hebt. (Als in, "dat mooie gebouw van jouw? Die is nu stuk")
Volgens mij was er wel een set regels waarbij je elkaar niet aan kon vallen, maar er staat mij iets van bij dat de Japanners dan niet speelbaar zijn.

• GRDavies75
  • Laatst online: 18-11 12:48

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Flapperbol schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:59:
[...]

Die eerste is erg tof, de tweede viel hier minder in de smaak bij mijn vriendin omdat je, met de standaard regels, nogal wat direct conflict hebt. (Als in, "dat mooie gebouw van jouw? Die is nu stuk")
Volgens mij was er wel een set regels waarbij je elkaar niet aan kon vallen, maar er staat mij iets van bij dat de Japanners dan niet speelbaar zijn.
Wat mij het meeste tegenstaat in Imperial Setlers is dat de ene kaart beduidend de ander niet is en je dus zo afhankelijk bent van de distributie in je eigen deck. Als iemand in de eerste ronde de wat krachtigere kaarten krijgt en jij niet, dan ben je in principe gezien, want het spel heeft een hoog sneeuwbaleffect (en door de uitgebreidere mogelijkheden, duren de rondes langer en dan kan het een lange zit worden, waar je al weet dat je niet gaat winnen).

Ik ben wel benieuwd om een paar keer 51st state te spelen, beetje zelfde laken het pak, máár 1 gemeenschappelijk deck en het is een race naar X punten, waar IS altijd 5 vaste rondes betreft.

• Smuey
Moonsugar schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:39:
[...]

Dat hebben ze zeker, maar Scythe kreeg ik van mijn vriend. Die leeft ook graag mee met mijn Tweakers-avonturen. :+

[...]

Grappig hoe de ervaring bij verschillende mensen anders kan zijn. Ik had na mijn eerste potje juist het tegenovergestelde ''I WANT MOAAAAAR''. Heb het toen bij vrienden gespeeld en de ochtend erna gelijk de digitale versie op Steam aangeschaft (wel leuk om te oefenen maar een beetje janky) om verder te kunnen spelen. Ik vind de grafische stijl fantastisch, het bedenken van lucratieve combinaties en het slim vrijspelen van alle opties. Heb wel gemerkt dat ik de neiging heb om een aggressieve speler te zijn die graag direct naar de factory gaat en anderen intimideert met een sloot power. Verslavend en vooral leuk om je tegenspelers helemaal in de pan te hakken. :9
Je vriend heeft goede smaak! Als je reactie na je eerste pot al zo was, ben ik benieuwd naar hoe lang het duurt voor er hier een complete collectie met uitbreidingen, promo's en dat soort spul voorbij gaat komen :)

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Smuey schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Je vriend heeft goede smaak! Als je reactie na je eerste pot al zo was, ben ik benieuwd naar hoe lang het duurt voor er hier een complete collectie met uitbreidingen, promo's en dat soort spul voorbij gaat komen :)
Ik denk dat het gebrek aan airships al gauw zal gaan kriebelen bij me. :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Moonsugar schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat het gebrek aan airships al gauw zal gaan kriebelen bij me. :+
Airships zou ik wel zonder kunnen, al kunnen ze wel leuke dingen toevoegen, afhankelijk van de abilities die je ze geeft.

Wat ik je wel zou willen aanraden als je de Wind Gambit uitbreiding haalt, om ook voor het grotere speelbord te gaan. Anders is zo'n airship groter dan de hex waar die opstaat. Kan wel, maar vond ik zelf wat minder handig.

En ook met meer spelers is het grote bord wel handig vind ik zelf.

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
TERW_DAN schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Airships zou ik wel zonder kunnen, al kunnen ze wel leuke dingen toevoegen, afhankelijk van de abilities die je ze geeft.

Wat ik je wel zou willen aanraden als je de Wind Gambit uitbreiding haalt, om ook voor het grotere speelbord te gaan. Anders is zo'n airship groter dan de hex waar die opstaat. Kan wel, maar vond ik zelf wat minder handig.

En ook met meer spelers is het grote bord wel handig vind ik zelf.
Goeie tip! Helaas zit spelen met heel veel meer spelers er niet echt in in deze tijden...

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Aeon's End Legacy!

Daarna wil je meer, meer, meer Aeon's End ;)

• grijzemist
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11 14:50
Wat is de reden dat Gloomhaven er niet door komt? Qua thema/setting of qua complexiteit?

Mocht dat laatste een probleem zijn dan kan ik van harte Gloomhaven: Jaws of the Lion aanbevelen. Kleine standalone variant die uitstekend werkt voor twee spelers en heel instapvriendelijk is. Je wordt de eerste scenario's erg bij de hand genomen en door de mechanics gepraat. Echte aanrader wat mij betreft!

Verder is hier eerder Mice en Mystics genoemd, ook zeker een leuke. In vergelijking met Gloomhaven is die wat 'lieflijker', misschien helpt dat :-)

• PaulBloem
grijzemist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:59:
[...]

Wat is de reden dat Gloomhaven er niet door komt? Qua thema/setting of qua complexiteit?

Mocht dat laatste een probleem zijn dan kan ik van harte Gloomhaven: Jaws of the Lion aanbevelen. Kleine standalone variant die uitstekend werkt voor twee spelers en heel instapvriendelijk is. Je wordt de eerste scenario's erg bij de hand genomen en door de mechanics gepraat. Echte aanrader wat mij betreft!

Verder is hier eerder Mice en Mystics genoemd, ook zeker een leuke. In vergelijking met Gloomhaven is die wat 'lieflijker', misschien helpt dat :-)
Zou je prima Jaws of the Lion kunnen spelen zonder eerst de originele versie van Gloomhaven te spelen? Of zitten er toch iets van spoilers/connects in?

• Swaxie
grijzemist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:59:
[...]

Laten we het er op houden dat mijn vriendin niet van het fantasy thema houdt.
een beetje fantasy (bijv. Harry Potter) dat gaat er nog net mee door, maar zodra je verder de fantasy kant op gaat, gaat het hem niet worden.

• grijzemist
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11 14:50
PaulBloem schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Zou je prima Jaws of the Lion kunnen spelen zonder eerst de originele versie van Gloomhaven te spelen? Of zitten er toch iets van spoilers/connects in?
Absoluut! Er zitten hooguit enkele knipoog-verwijzingen naar het verhaal van Gloomhaven in. Prima om los van elkaar te spelen en een goede 'gateway-drug' naar het grote Gloomhaven ;-)
Ik heb 'm onlangs uitgespeeld met m'n vriendin en vrijwel direct daarna Frosthaven gepreorderd :P
Swaxie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Laten we het er op houden dat mijn vriendin niet van het fantasy thema houdt.
een beetje fantasy (bijv. Harry Potter) dat gaat er nog net mee door, maar zodra je verder de fantasy kant op gaat, gaat het hem niet worden.
Ok, Mice and Mystics gaat in mijn beleving wat meer de Harry Potter kant op (kort samengevat speelt het verhaal wel in een fantasy setting waarbij de helden door een evil tovenaar in muizen zijn veranderd, waarna het hele avontuur vanuit het perspectief van de muizen wordt beleefd).
Ik hoorde ook wel goede verhalen over My City, iets compleet anders en niet coöperatief maar wel legacy-achtig.

• Flapperbol
grijzemist schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:02:
[...]
Ik hoorde ook wel goede verhalen over My City, iets compleet anders en niet coöperatief maar wel legacy-achtig.
Toevallig gister gekocht, had hem gevonden voor €29,95 incl verzending bij de Spellenloods.

SUSD was er in ieder geval enorm positief over, en tile-laying valt hier sowieso in de smaak (Op Carcasonne na)
Voor dat geld in ieder geval het proberen waard.

Zit alleen nog te twijfelen of ik hem nu wil spelen (met vriendin), of wachten tot we weer kunnen afspreken met andere mensen. Ik neig naar het laatste.

• HellPunk
Flapperbol schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Toevallig gister gekocht, had hem gevonden voor €29,95 incl verzending bij de Spellenloods.

SUSD was er in ieder geval enorm positief over, en tile-laying valt hier sowieso in de smaak (Op Carcasonne na)
Heb er ook aan gedacht om My City te kopen, maar we hebben al redelijk wat polyomino games en Project L komt er ook nog aan :Y .

• Swaxie
grijzemist schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:02:
[...]

Ok, Mice and Mystics gaat in mijn beleving wat meer de Harry Potter kant op (kort samengevat speelt het verhaal wel in een fantasy setting waarbij de helden door een evil tovenaar in muizen zijn veranderd, waarna het hele avontuur vanuit het perspectief van de muizen wordt beleefd).
My City heb ik inderdaad ook al bekeken. lijkt me een leuk spelletje, en wordt door vele reviewers positief ontvangen.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
edit ; ik bedoel bij mij

edit 2 ; en weg

Gratis te krijgen voor op Steam.

Splendor, Love Letter, Pandemic

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 05-02-2021 17:13 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-11 13:50

skoozie

SCSI

maartend schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:49:
Gratis te krijgen voor op Steam.

Splendor, Love Letter, Pandemic
Waar dan? via Steam gewoon betaald, ook als ik kijk op isthereanydeal.com

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
skoozie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Waar dan? via Steam gewoon betaald, ook als ik kijk op isthereanydeal.com
was via mij. Heb ik over

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37

[Afbeelding][Afbeelding]
Pre-order: https://www.despelvogel.c...niversary-deluxe-edition/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

We hebben het eerste potje 7 Wonders duel erop zitten.
Heel leuk, potje 2 zal een stuk sneller gaan.

Alleen 2 kaarten zijn nog even onduidelijk:

Forum en Karavanserai, mag je kiezen tussen bepaalde grondstoffen. Mag je deze alleen kiezen bij het kopen van een kaart, of mag je deze ook gebruiken bij het bouwen van een wonder?

En het betalen voor grondstoffen, als je iets niet hebt kun je deze kopen voor 2 geld.
Als de tegenstander deze grondstof ook heeft, betaal je dan per grondstof die die persoon heeft +1 of betaal je per grondstof die je nodig hebt +1 ?

Bijv.

Ik heb 2 steen nodig en ik heb niets. Tegenstander heeft 3 steen. Betaal ik dan 2*2 + 3*1?

• MADG0BLIN
Christiano007 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:15:
We hebben het eerste potje 7 Wonders duel erop zitten.
Heel leuk, potje 2 zal een stuk sneller gaan.

Alleen 2 kaarten zijn nog even onduidelijk:

Forum en Karavanserai, mag je kiezen tussen bepaalde grondstoffen. Mag je deze alleen kiezen bij het kopen van een kaart, of mag je deze ook gebruiken bij het bouwen van een wonder?

En het betalen voor grondstoffen, als je iets niet hebt kun je deze kopen voor 2 geld.
Als de tegenstander deze grondstof ook heeft, betaal je dan per grondstof die die persoon heeft +1 of betaal je per grondstof die je nodig hebt +1 ?

Bijv.

Ik heb 2 steen nodig en ik heb niets. Tegenstander heeft 3 steen. Betaal ik dan 2*2 + 3*1?
De kaart forum en Karavanserai mag je altijd gebruiken om een kaart te bouwen of de kosten van een wonder te betalen. Je kiest er 1 per beurt.

Jij hebt 2 steen nodig.
De eerste steen die je koopt kost 2 + 3 voor elke steen van je tegenstander. Dat is 5 .
De tweede steen is hetzelfde, weer 2 + 3 voor elke steen van je tegenstander. Dat is weer 5 dus in totaal 10.

Gisteravond voor het eerst een potje Anachrony gespeeld.
Daarin speel je ieder met een eigen factie. De wereld is aan het einde gekomen en door middel van tijdreizen probeer je te redden wat er te redden valt. Elke beurt moet je je Exosuits inzetten samen met je werkers om gebouwen te bouwen, werkers te recruteren en zo klaar te zijn voor de inkomende impact van een astoroide. Daarbij kun je tijdreizen om grondstoffen uit de toekomst te halen. Echter als je daar dan de komt moet je ze uiteindelijk ook weer betalen om minpunten te voorkomen. Veel opties zoals in de meeste workerplacements, maar erg leuk. Deze hoop ik zeker vaker te spelen!

Ik had de Infinity Box gebacked, maar die zit boordevol met allemaal uitbreidingen en alles wat er is uitgekomen. Gisteren eerst maar eens de basegame gespeeld, maar erg tof en ook mooi vorm gegeven!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwuJZDABrbu_T9oij2oZPtDGJCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taa7xlOmiUSCdJHouNuSW6Ww.jpg?f=fotoalbum_large

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

MADG0BLIN schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:27:
[...]

De kaart forum en Karavanserai mag je altijd gebruiken om een kaart te bouwen of de kosten van een wonder te betalen. Je kiest er 1 per beurt.

Jij hebt 2 steen nodig.
De eerste steen die je koopt kost 2 + 3 voor elke steen van je tegenstander. Dat is 5 .
De tweede steen is hetzelfde, weer 2 + 3 voor elke steen van je tegenstander. Dat is weer 5 dus in totaal 10.
Aah kijk, ik dacht echt dat het gewoon kosten (2) + 1 per grondstof die de tegenstander heeft klaar was. Maar je moet dus echt pér grondstof gaan rekenen. Dus bij 1 grondstof klopt 5 gewoon, maar als er 2 stenen staan moet alles dus *2 etc.

Duidelijk, thnx! :)

Laatste vraagje, als er een kaart is met bijv. +1 steen (muntstuk +1). Dan betaal je voor de grondstof maar 1 geld. Dan vervalt dus de kosten die je normaal moet betalen als je tegenstander ook die grondstof heeft?

• MADG0BLIN
Klopt. Staat ook op de pagina met regels achterin. ;)

• PearlChoco
Arkham Horror Card Game

Dit weekend City of Archives en Depths of Yoth doorgespeeld.

CoA is werkelijk een pareltje. Heerlijke twist, knappe lore, sfeer +++
Maar brutaal moeilijk

En dan kom je in Depths of Yoth, wat nog een graad moeilijker is. Ik dacht halverwege dat het gewoon onmogelijk was om hier levend door te geraken (zeker gezien de keuzes en ballast die ik uit vorige scenario's meezeul), maar uiteindelijk opnieuw op de valreep (daar is dit spel meester in, om succes/failure op de laatste seconde te laten aankomen) met één van de 2 investigators overleefd (die heeft nu wel 1 physical en 2 sanity trauma...).

Vanavond hopelijk de laatste (Shattered Aeons).
Dit spel is werkelijk mijn ontdekking van de laatste jaren; oke het is duur en oke het is moeilijk, maar er is zovéél afwisseling, originele vondsten, knappe lore/mechanics samenwerking, sfeer,...
Frosthaven gaat giga goed moeten zijn om dit te overtreffen (en ik was niet meteen wild van de nieuwste preview deze week..)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hw8dRhNm.jpg

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Vandaag heb ik Pan Am (2020) binnengekregen. Ik zat er al heel lang op te wachten en vorige week kwam 'ie eindelijk voor een schappelijke prijs tevoorschijn op Amazon UK. Wist alleen niet dat Amazon zulke dingen in zakken verstuurde in plaats van dozen, dus nu zitten er een paar deukjes in de doos :/ Zonde, maar het mag de pret niet drukken.

Alle spullen in de doos zien er echt ontzettend goed uit, kan niet wachten om 'm te spelen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HBqnVYVOXeTZ244LN3t-fqAjfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1Pe0xr4QnZ3HTF7ATmWmc0v.jpg?f=fotoalbum_large

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Mijn ervaring met Amazon is dat het gewoon dozen zijn net als met bol

• HellPunk
kaanmijo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:34:
Vandaag heb ik Pan Am (2020) binnengekregen. Ik zat er al heel lang op te wachten en vorige week kwam 'ie eindelijk voor een schappelijke prijs tevoorschijn op Amazon UK. Wist alleen niet dat Amazon zulke dingen in zakken verstuurde in plaats van dozen, dus nu zitten er een paar deukjes in de doos :/ Zonde, maar het mag de pret niet drukken.

Alle spullen in de doos zien er echt ontzettend goed uit, kan niet wachten om 'm te spelen!
Dat lijkt me geen verzending door Amazon, ik vermoed dat die van een third party komt - al heb ik van die ook nog nooit dergelijke praktijken gezien :X

• RonnieBiggs
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-11 09:47
Ik had voor Arkham Horror LCG, om mijn Dunwich campaign compleet te maken, een drietal mythos packs vanuit Amazon US laten komen, maar ook die kwamen aan in een envelop en niet in een doos.
Plastic was hier en daar kapot, kaarten zelf gelukkig niet.

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

HellPunk schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Dat lijkt me geen verzending door Amazon, ik vermoed dat die van een third party komt - al heb ik van die ook nog nooit dergelijke praktijken gezien :X
Het is echt 100% verzonden door Amazon, op die zak staan namelijk gewoon Amazon logo's :/

Verder: gisteren gelijk een eerste potje gespeeld, wat een óntzettend leuk spel zeg! Echt ontzettend blij met m'n aankoop. Deze gaat nog veel vaker op tafel komen :)

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28

Vagax

Hehe

Hoi hoi iedereen, ben sinds een week of 2 geleden begonnen met het verdiepen in bordgames en heb op dit moment:
  • Arkham Horror LCG + The Dunwich Legacy (+ Miskatonic Museum)
  • Kwakzalvers van Kakelenburg
  • De Crew
  • Pandemic
  • Saboteur
Erg verdiept in Arkham Horror maar het is een dure hobby, dus ik doe rustig aan met de uitbreidingen, zit nu te kloten met storage problemen want ik moet de kaarten bij elkaar houden en met alles bij elkaar is het een hele hoop. Vind het ronduit bagger slecht van FantasyFlight om er geen rekening mee te houden.

Maar goed, het spel blijft leuk, voor de rest geniet ik veel van Kwakzalvers en Pandemic en is op zijn tijd Saboteur en Beverbende leuk met een groep vrienden :P

• MADG0BLIN
Leuk! Welkom, leuke lijst van spellen om mee te beginnen.

Tip, Folded Space maakt IMHO goede en goedkope inserts, wie weet een optie voor je?
https://www.foldedspace.n...#cc-m-product-14223441130

Van Fantasy Flights hoef je niet veel te verwachten op dat vlak, de meeste spellen komen zonder mooie insert, opzich ook niet gek gezien de kosten die dat ook weer met zich meebrengt en niet iedereen het nodig vindt.

• RonnieBiggs
MADG0BLIN schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:26:
Tip, Folded Space maakt IMHO goede en goedkope inserts, wie weet een optie voor je?
https://www.foldedspace.n...#cc-m-product-14223441130
Ik ben zelf nog altijd op het wachten op deze insert, heb hetzelfde storage probleem.
Besteld/Verzonden op 18-12-2020
Echter, goede klantafhandeling vanuit Folded Space: zij sture mij nu een nieuwe op inclusief track & trace.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28

Vagax

Hehe

Op dit moment heb ik alle scenario, encounter en player kaarten in de core doos gedaan, hierdoor gaat de doos niet helemaal meer dicht maar ik zorg er dan ook voor dat ik niks boven op de doos zet waardoor de kaarten misschien beschadigen.

Alle tokens en scenario boekjes zitten in de doos van de uitbreiding. Ik heb mijn resource tokens vervangen met AliExpress piraat muntstukken aangezien ik merkte dat je erg veel met die tokens aan het spelen ben.

Ik zal later inderdaad maar kijken naar die inserts, dit leek mij namelijk eerst een prima oplossing, het zwart/rode uiterlijk past ook een beetje bij het spel en ik vind het wel leuk als ik het thema van het spel in alles een beetje terug kan zien.
Maar de inserts kan ik gewoon in de doos doen en ik kan daarna ook prima de kaarten verdelen, dus dat lijkt de goedkopere/betere oplossing voor nu :)

Overigens, gebruiken jullie card sleeves om jullie kaarten? En ik hoorde dat de Return To ... dozen ook prima opslag oplossingen zijn.

Edit: Damn komen die Return To dozen echt zo aan? Al die ruimte hebben ze maar geblokkeerd met karton? :F

[ Voor 27% gewijzigd door Vagax op 11-02-2021 10:04 ]

• RonnieBiggs
Momenteel heb ik een enkele core en de volledige Dunwich cycle.
Let wel dat met zo'n insert dan bijna niet eens alles meer past in de core box, enkel met kleinere vakjes voor tokens.
Zo'n decktray heeft niet genoeg capaciteit voor een core (239 kaarten) + cycle (Dunwich 521 kaarten: 161 deluxe + 6 x 60 per mythos ), houd daar dus wel rekening mee.

Ik lees ook dat mensen met een grotere verzameling de Player Cards bijvoorbeeld in mappen doet, gesorteerd per class en subcategorie op asset/event/skill en dan per level. Dat zou eht deckbuilden wat vergemakkelijken.

Wat betreft de Return To dozen: klopt, an sich hebben die een lagere card count, maar bieden genoeg ruimte voor de gehele cycle. Ik wacht zelf nog even met die aanschaf, eerst maar eens beginnen aan Dunwich zelf.

Edit: En ja, ik heb alles gesleeved met "penny sleeves". Die zijn wat aan de ruime kant, maar zijn goedkoop he...

[ Voor 6% gewijzigd door RonnieBiggs op 11-02-2021 10:28 ]

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:35

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Vagax schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:00:
Op dit moment heb ik alle scenario, encounter en player kaarten in de core doos gedaan, hierdoor gaat de doos niet helemaal meer dicht maar ik zorg er dan ook voor dat ik niks boven op de doos zet waardoor de kaarten misschien beschadigen.

Alle tokens en scenario boekjes zitten in de doos van de uitbreiding. Ik heb mijn resource tokens vervangen met AliExpress piraat muntstukken aangezien ik merkte dat je erg veel met die tokens aan het spelen ben.

Ik zal later inderdaad maar kijken naar die inserts, dit leek mij namelijk eerst een prima oplossing, het zwart/rode uiterlijk past ook een beetje bij het spel en ik vind het wel leuk als ik het thema van het spel in alles een beetje terug kan zien.
Maar de inserts kan ik gewoon in de doos doen en ik kan daarna ook prima de kaarten verdelen, dus dat lijkt de goedkopere/betere oplossing voor nu :)

Overigens, gebruiken jullie card sleeves om jullie kaarten? En ik hoorde dat de Return To ... dozen ook prima opslag oplossingen zijn.

Edit: Damn komen die Return To dozen echt zo aan? Al die ruimte hebben ze maar geblokkeerd met karton? :F
Als je echt een leuke oplossing in stijl wilt, kan je ook eens kijken naar deze oplossing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ5XrPYfONM68C0eW8MkOsFqAYs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rf2M4ip3eZ2TQGFSHIZiW3TZ.png?f=user_large

Die heb ik zelf ook en ben er zeer gecharmeerd van!

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• Flapperbol
Je kan het ook zelf maken, dan ben je voor zo'n €30 klaar :P
Deze heb ik gemaakt voor AH TCG
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O2eRv9q.jpg
(Meer foto's )

[ Voor 37% gewijzigd door Flapperbol op 11-02-2021 10:41 ]

• PearlChoco
Je kan bv één Return To box gebruiken voor alle player kaarten, en de overige gebruiken voor de verschillende scenario/encounter kaarten.
Zeker de Return To NOTZ doos heeft veel plaats over, aangezien die campaign maar 3 scenario's heeft.

Ik heb zelf full color dividers op dik karton afgeprint (gedownload uit de files sectie van bgg), en dat ziet er geweldig uit.

Er zijn trouwens geruchten dat in september er een revised edition van de core set zou uitkomen.

• Lennnn
Vagax schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:00:
Hoi hoi iedereen, ben sinds een week of 2 geleden begonnen met het verdiepen in bordgames en heb op dit moment:
  • Arkham Horror LCG + The Dunwich Legacy (+ Miskatonic Museum)
  • Kwakzalvers van Kakelenburg
  • De Crew
  • Pandemic
  • Saboteur
Erg verdiept in Arkham Horror maar het is een dure hobby, dus ik doe rustig aan met de uitbreidingen, zit nu te kloten met storage problemen want ik moet de kaarten bij elkaar houden en met alles bij elkaar is het een hele hoop. Vind het ronduit bagger slecht van FantasyFlight om er geen rekening mee te houden.

Maar goed, het spel blijft leuk, voor de rest geniet ik veel van Kwakzalvers en Pandemic en is op zijn tijd Saboteur en Beverbende leuk met een groep vrienden :P
Printen of laten printen. Nog altijd een goede optie om optimaal gebruik te maken van de doosinhoud.

https://www.thingiverse.com/thing:3623866

Zoiets bijvoorbeeld.

Voor Kwakzalvers zijn er ook echt top designs. Zeer aan te raden om ook daarvoor te printen.
Pagina: 1 ... 117 ... 160 Laatste