Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-09 23:19
Basekid schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:40:
Nou heb de eerste wooden insert van Towerrex binnen:
[Afbeelding]

https://www.etsy.com/list...ror-organizer-wood-insert

Ben eigelijk geneigd te stoppen met mn eigen foam inserts en bij deze oplossing te blijven. Is 10x mooier en steviger. Helaas wel iets duurder natuurlijk.
Ziet er mooi uit, nadeel van Houten inserts vond ik dat ze behoorlijk zwaar zijn (wilde pre-corona nog wel eens spellen meenemen naar de club of vrienden). Inmiddels bestel ik daarom meestal van Folded Space, dit is een soort Foamcore en hoef je alleen nog in elkaar te zetten / lijmen. Voor mij best of both worlds, toch nog een beetje knutselen, maar niet meer zoals voorheen zelf alles snijden / meten etc.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-09 19:48

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Basekid schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:40:
Nou heb de eerste wooden insert van Towerrex binnen:
[Afbeelding]

https://www.etsy.com/list...ror-organizer-wood-insert

Ben eigelijk geneigd te stoppen met mn eigen foam inserts en bij deze oplossing te blijven. Is 10x mooier en steviger. Helaas wel iets duurder natuurlijk.
Hoe vaak ik dit item wel niet in mijn winkelwagen heb gehad ...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:02
Mvdbeld schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Ziet er mooi uit, nadeel van Houten inserts vond ik dat ze behoorlijk zwaar zijn (wilde pre-corona nog wel eens spellen meenemen naar de club of vrienden). Inmiddels bestel ik daarom meestal van Folded Space, dit is een soort Foamcore en hoef je alleen nog in elkaar te zetten / lijmen. Voor mij best of both worlds, toch nog een beetje knutselen, maar niet meer zoals voorheen zelf alles snijden / meten etc.
Oh deze ook maar eens proberen... misschien fijne middenweg inderdaad.

Gewicht maakt me niet heel veel uit, iedereen woont toch op auto-afstand dus tja.

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Ik ga voor Legends of Andor een eigen foamboard insert maken, eens kijken hoe dat bevalt.

• Mrtje
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-09 16:25
Vorige maand deze besteld:

https://www.warbox.pl/en_US/p/Game-organizer-for-Istanbul/59

Samen met een dice tower om eerst te oefenen ;)

Snel geleverd, werkt perfect en ziet er goed uit, niet meer dat gehannes met al die zakjes.

• Basekid
Ja jongens en meisjes, wat voor een keuzestress bezorgen jullie me nu! :+

Van Folded Space de inserts voor Lords of Waterdeep and Architects of the West Kingdom besteld.

Denk dat ik voor mn paar topgames een houten insert ga gebruiken, en de rest foamcore.

[Voor 56% gewijzigd door Basekid op 26-08-2020 12:16]

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08-09 14:20
Basekid schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:12:
Ja jongens en meisjes, wat voor een keuzestress bezorgen jullie me nu! :+
Gewoon negeren, inserts zijn typisch van die dingen waarvan het idee dat je ze hebt leuker is dan ze daadwerkelijk hebben. Ze worden pas een beetje bruikbaar op moment dat je echt heel veel expansies heb met verschillende soorten onderdelen. Voor games als arkham horror kan je gewoon kaarten opslag gebruiken.

Het ziet er leuk en mooi uit, maar dat zijn dan ook de grootste pluspunten. Setup is niet noodzakelijk veel sneller of handiger.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nyarlathotep schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Net ook geprobeerd. De site was traag, en nu is ie uitverkocht :(
Dan was ik denk ik net op tijd (al werkte die site niet echt soepel met betalen).

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:29
Postius schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Denk dat ze nog maar 1 tapestry op voorraad hadden! Had hem besteld (goeie tip) maar hij is nu niet meer op voorraad :/
Gelukkig maar wilde ook bijna bestellen fijn dat hij er niet meer is ^_^ Voor die prijs wilde ik het wel proberen.

Maar goed eerst eens wat andere games weer spelen vanavond Harry Poter Hogwards Battle. Is toch best een leuk spel

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 04:40
MeZZiN schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:06:
[...]

Gelukkig maar wilde ook bijna bestellen fijn dat hij er niet meer is ^_^ Voor die prijs wilde ik het wel proberen.

Maar goed eerst eens wat andere games weer spelen vanavond Harry Poter Hogwards Battle. Is toch best een leuk spel
Zeker. De eerste uitbreiding geeft ook weer een aantal avonden plezier. Dat was me die paar tientjes meer dan waard.

Volgende maand komt expansion 2 uit:
https://boardgamegeek.com...tle-charms-and-potions-ex

Ik ga hem meteen kopen als ie uitkomt. :)

Er komt sowieso nog wel wat moois aan. Maracaibo NL en Everdell NL komen in oktober uit. Ik vind het toch altijd prettiger als het in het Nederlands is.

• Basekid
Lennnn schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Zeker. De eerste uitbreiding geeft ook weer een aantal avonden plezier. Dat was me die paar tientjes meer dan waard.

Volgende maand komt expansion 2 uit:
https://boardgamegeek.com...tle-charms-and-potions-ex

Ik ga hem meteen kopen als ie uitkomt. :)

Er komt sowieso nog wel wat moois aan. Maracaibo NL en Everdell NL komen in oktober uit. Ik vind het toch altijd prettiger als het in het Nederlands is.
Grappig, ik wil juist per se de engelse versies hebben. Vind dat de nederlandse woorden vaak niet de lading dekken of dezelfde magie/indruk achterlaten.

• MeZZiN
Klopt heb ik dus ook maar goed ik ben heel engels minded. Speek het dagelijks op het werk alleen al.

Plus soms zijn de nederlandse vertalingen zo beroerd. (dominion)

Maar goed nederlandse games zijn vaak weer wel goedkoper dan de engelse versies.

En kids games zijn vaak wel nederland bij mij. Hoewel ze het prima kunnen reden met veel games hoor.

De expansion staat ook nog op de lijst. Heb net de eerste binnen dus voorlopig genoeg content.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:34
Afgelopen weekend voor het eerst Terra Mystica gespeeld.
Nondeju wat is dat gaaf! Speelden met z'n 4'en, ik en nog een andere speler hadden nog nooit gespeeld. 2 spelers hadden een keer of 4 gespeeld. De newbies hadden zich al wel ingelezen zodat we een beetje wisten hoe e.e.a. in elkaar zat.

Inlezen ging bij mij nogal ver. Ik had eigenlijk vanaf dat ik het bord en de volkeren bekeek de smaak al wel te pakken. Wat gameplay filmpjes bekeken, strategieen doorgelezen, verdiept in de verschillende volkeren etc.

Set-up + nog wat uitleg + faction keuze was al een goed uur. De eerste ronde een uur.
Daarna nog zo'n half uur per volgende ronde waardoor we alles bij elkaar vanaf dat de doos op tafel kwam tot er een winnaar was dus zo'n 4,5 uur bezig waren 8)7 Maar het mooie was; de tijd vloog!

Er zijn zoveel opties, verbanden, conclusies die je weer trekt uit zetten van anderen etc dat het spel je echt geboeid houdt en je lekker in je hoofd kunt malen over je volgende beurt(en).
Het was een game met swarmlings, giants (de onervaren speler, hij was gewaarschuwd), nomads en ik met de halflings (excuus ik weet de NL benamingen even niet meer). Uiteindelijk heb ik de game weten te winnen met een, voor mij ook verbazingwekkende, score van maar liefst 138 punten. :D

Spel beviel zo goed dat ik 'm ook gelijk zelf heb gekocht incl de uitbreiding, deze wil ik gewoon in mijn collectie hebben _/-\o_ Ook al vrees ik dat het spel met mijn gebruikelijke groepje zelden op tafel zal komen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Terra Mystica is echt heel vet, helaas heb ik niet zo heel veel mensen die 'm ook heel tof vinden, dus hij komt niet zo heel vaak op tafel. Maar het is echt wel zo'n spel dat m'n collectie niet gaat verlaten, omdat ik hem zelf heel tof vind. En ook al speel ik 'm dan niet zo gek veel, de keren dat ik 'm speel beleef ik d'r wel veel lol aan.

• Lennnn
Thompson schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:36:
Afgelopen weekend voor het eerst Terra Mystica gespeeld.
Nondeju wat is dat gaaf! Speelden met z'n 4'en, ik en nog een andere speler hadden nog nooit gespeeld. 2 spelers hadden een keer of 4 gespeeld. De newbies hadden zich al wel ingelezen zodat we een beetje wisten hoe e.e.a. in elkaar zat.

Inlezen ging bij mij nogal ver. Ik had eigenlijk vanaf dat ik het bord en de volkeren bekeek de smaak al wel te pakken. Wat gameplay filmpjes bekeken, strategieen doorgelezen, verdiept in de verschillende volkeren etc.

Set-up + nog wat uitleg + faction keuze was al een goed uur. De eerste ronde een uur.
Daarna nog zo'n half uur per volgende ronde waardoor we alles bij elkaar vanaf dat de doos op tafel kwam tot er een winnaar was dus zo'n 4,5 uur bezig waren 8)7 Maar het mooie was; de tijd vloog!

Er zijn zoveel opties, verbanden, conclusies die je weer trekt uit zetten van anderen etc dat het spel je echt geboeid houdt en je lekker in je hoofd kunt malen over je volgende beurt(en).
Het was een game met swarmlings, giants (de onervaren speler, hij was gewaarschuwd), nomads en ik met de halflings (excuus ik weet de NL benamingen even niet meer). Uiteindelijk heb ik de game weten te winnen met een, voor mij ook verbazingwekkende, score van maar liefst 138 punten. :D

Spel beviel zo goed dat ik 'm ook gelijk zelf heb gekocht incl de uitbreiding, deze wil ik gewoon in mijn collectie hebben _/-\o_ Ook al vrees ik dat het spel met mijn gebruikelijke groepje zelden op tafel zal komen.
Mooi dat ie bevalt. Voor mij ook 1 van mijn favorieten. Ik speel ook online. Even wennen aan de layout, maar het spel is identiek. Een tweemaandelijks toernooi met mensen over de hele wereld. Honderden mensen doen eraan mee.
https://terra.snellman.net/

Ik zit zelf (offline en online) al over de 200 games. :o

Zelf heb ik alle uitbreidingen, maar online speel ik eigenlijk alleen het basisspel.

Giants is inderdaad niet een volk wat ik (iig niet in toernooi) snel zou kiezen. De andere die je noemt wel. Maar het is vooral afhankelijk van hoe de bonustegels/passtegels zijn. Zo pak ik echt geen mermaids als de 'pass met punten voor schip' er niet in zit.

Over het algemeen is darklings overpowered trouwens. Daar scoor je altijd wel solide mee. Ik ben zelf redelijk pro met witches. Net even gekeken. Hoogste score in een officiële game (toernooi): 177. :9

Al zeggen de scores niet alles. De scores lopen verder uiteen als het verschil tussen spelers groot is. Als het niveau van alle spelers gelijk is, dan eindigt vaak alles binnen 25 punten van elkaar.

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 12:31
Terra Mystica vind ik ook erg tof, 21 plays totaal, maar net even gekeken en helaas hier de afgelopen vier jaar al niet meer op tafel gekomen. :X
Misschien toch maar eens verkopen, eigenlijk komt tegenwoordig in plaats daarvan altijd Gaia Project op tafel.

Hebben jullie de laatste uitbreiding van Terra Mystica ook al gespeeld? Is die leuk? Was er wel erg benieuwd naar.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Basekid schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Grappig, ik wil juist per se de engelse versies hebben. Vind dat de nederlandse woorden vaak niet de lading dekken of dezelfde magie/indruk achterlaten.
Dit had ik ook heel sterk, maar dan vooral omdat ik ook regelmatig met niet-Nederlandstalige vrienden speelde. Nu die groep wat minder vaak over de vloer komt vind ik't ook prima om NL-versies te kopen, vooral omdat dat vaak toch wel aardig wat geld scheelt.

N.a.v. @Thompson's post: wat vinden jullie van het online opzoeken van strategieën? In zijn geval helpt het natuurlijk om een beetje een brug te slaan naar meer ervaren spelers. Zelf zou ik graag willen dat mijn vrienden fanatiek genoeg waren om zich in te lezen in spellen die we vaker spelen, maar dat is helaas niet zo. Daarom doe ik het zelf ook niet omdat het dan snel minder leuk wordt. Ik win al relatief veel in onze groep, en ik wil voorkomen dat mensen daardoor minder zin krijgen.
Een uitzondering was Brass. Die speelden we met een paar mensen wat vaker, dus daar heb ik wat basisstrategieën opgezocht omdat ik het idee had dat we heel slecht waren. Dat idee bleek te kloppen, en na wat uitleg aan mijn medespelers zijn de potjes wel leuker geworden :)

Terra Mystica heb ik helaas pas één keer gespeeld. Was wel erg gaaf :)

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• HellPunk
  • Laatst online: 17-09 20:08
Postius schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:28:
[...]
Het klinkit zeer leuk maar ik ben er wat bang voor dat ik mijn in bijna perfect verkerende staat spellen verstuur en van die halfgare meuk terug krijg :9 Komt ook omdat ik er geen ervaring mee heb. Misschien is kijken of ik Wingspan tegen wat leuks kan ruilen
Tja, je kiest natuurlijk zelf tegen wat je ruilt :). In dat verband nog wel een aandachtspunt: items toevoegen aan de geeklist verplicht je nog nergens toe. Alleen als jij later in de tool een transactie aanklikt en een ervan komt een ruilketting terecht, dan pas ben je ergens toe verplicht. Is er voor jou geen interessante ruil, dan klik je gewoon niks aan en kan je ook niet opgenomen worden in een ruilketting.

Ik heb nog nooit problemen gehad met de staat van een spel, ook niet op veilingen e.d. Wingspan is op zich wel een interessante titel om te ruilen denk ik. Je moet alleen maar net iets tegenkomen dat jou interesseert en dat dan toevallig in dezelfde ruilketting komt, daar zijn geen garanties voor.

Als de resultaten bekend zijn kun je overigens in de tool zien wie jouw spellen wilde. Als je dan geen ruil hebt kun je rechtstreeks met die persoon om eventueel alsnog een ruil of verkoop te regelen, is mij ook al een keer gelukt.
TERW_DAN schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:45:
Ik merk dat ik sologaming met sommige games best kan waarderen. Gisteren een potje Micro City gedaan, die ik vorige maand binnen had gekregen. Best een grappige snelle game, met resource verzamelen, acties uitvoeren en dingetjes bouwen, op een stadje niet groter dan 4 kaarten. Geen game die de hele avond vult, maar best een leuke filler.
Ik speel wekelijk een of meerdere spellen solo, zeker nu mijn vrouw weer start als leerkracht in avondonderwijs ga ik er weer meer tijd voor hebben. Ik hou een lijst bij met spellen met een goede solo-mode en daar pik ik dan telkens iets uit, ik heb er ondertussen een stuk of veertig.

De laatste weken zijn er nog een paar goede bij gekomen. Met name Nova Luna met de 'time spent, time gained'-solovariant van BGG is een mooie uitdaging! Sagrada, Roll Player en Factory Funner zijn ook altijd leuk.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MADG0BLIN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:18:
Hebben jullie de laatste uitbreiding van Terra Mystica ook al gespeeld? Is die leuk? Was er wel erg benieuwd naar.
Heb 'm wel eens bekeken, maar nooit gekocht, mede omdat Terra Mystica niet zovaak op tafel komt, en ik daarmee vooralsnog genoeg heb aan de basegame.

Gisteren nog een paar potjes Tranquility gespeeld. Een coop spel waarbij je een grid van 6x6 hebt waar je kaarten in moet leggen, van nummer 1 t/m 80. Ieder nummer moet hoger zijn dan het nummer links of onder van de kaart die je plaatst. Je kunt kaarten overalplaatsen, maar als je direct aansluit op een kaart moet je het verschil in kaarten afleggen.
Nu heb je 80 kaarten, maar legt er slechts 36 neer, dus je zou verwachten dat je er genoeg hebt, maar doordat je er weg moet gooien als je aanlegt komt dat best nauw, en dan moet j eook nog eens kaarten ditchen voor je startkaart.
Duurde even voordat we de tacktiek te pakken hadden, maar helaas nog niet gewonnen. Het lijkt simpel, maar is echt een hele lastige, je mag namelijk niet communiceren over welke kaarten je in je hand hebt en waar een ander ze neer moet leggen.
En dan denk je het goed te doen, leg je een kaart verkeerd neer, waardoor er gewoonweg niet genoeg kaarten meer zijn om aan te leggen.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

Heb 'm wel eens bekeken, maar nooit gekocht, mede omdat Terra Mystica niet zovaak op tafel komt, en ik daarmee vooralsnog genoeg heb aan de basegame.

Gisteren nog een paar potjes Tranquility gespeeld. Een coop spel waarbij je een grid van 6x6 hebt waar je kaarten in moet leggen, van nummer 1 t/m 80. Ieder nummer moet hoger zijn dan het nummer links of onder van de kaart die je plaatst. Je kunt kaarten overalplaatsen, maar als je direct aansluit op een kaart moet je het verschil in kaarten afleggen.
Nu heb je 80 kaarten, maar legt er slechts 36 neer, dus je zou verwachten dat je er genoeg hebt, maar doordat je er weg moet gooien als je aanlegt komt dat best nauw, en dan moet j eook nog eens kaarten ditchen voor je startkaart.
Duurde even voordat we de tacktiek te pakken hadden, maar helaas nog niet gewonnen. Het lijkt simpel, maar is echt een hele lastige, je mag namelijk niet communiceren over welke kaarten je in je hand hebt en waar een ander ze neer moet leggen.
En dan denk je het goed te doen, leg je een kaart verkeerd neer, waardoor er gewoonweg niet genoeg kaarten meer zijn om aan te leggen.
Dat klinkt een beetje als een uitgebreidere versie van The Game. Dat is bij ons wel een redelijk populair tussendoortje. Solo ook leuk trouwens, al is'ie dan natuurlijk wel wat makkelijker omdat je precies weet welke kaarten je hebt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wormaap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Dat klinkt een beetje als een uitgebreidere versie van The Game. Dat is bij ons wel een redelijk populair tussendoortje. Solo ook leuk trouwens, al is'ie dan natuurlijk wel wat makkelijker omdat je precies weet welke kaarten je hebt.
Ja, daar lijkt hij inderdaad wel wat op (volgens mij is The Game zo'n beetje hetzelfde als The Mind), maar dan is deze nog wat complexer maar je hebt wat meer foutmarge. Als er een 1 ligt, en er wordt een 3 na gelegd, dan zou ik de 2 nog boven de 1 neer kunnen leggen in plaats van ernaast. Maar ook daar kun je jezelf in de knoop werken.

En de artwork is nog wat gaver.

https://boardgamegeek.com/boardgame/288513/tranquility

• Postius
TERW_DAN schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:45:
Ik kwam net Tapestry tegen voor de helft van de prijs: https://www.spelshop.be/nl/stonemaier-games/tapestry-1
De game leek me altijd heel vet, maar niet die 90 euro waard. Voor 45 euro vind ik 'm een stuk interessanter. En hij kan singleplayer, dus dan kan ik 'm altijd een keertje proberen als er niemand anders is :D

Ik merk dat ik sologaming met sommige games best kan waarderen. Gisteren een potje Micro City gedaan, die ik vorige maand binnen had gekregen. Best een grappige snelle game, met resource verzamelen, acties uitvoeren en dingetjes bouwen, op een stadje niet groter dan 4 kaarten. Geen game die de hele avond vult, maar best een leuke filler.

En vanavond maar weer eens een potje Dead of Winter doen.
Hij staat er weer op...voor 90 euro haha.

Ik ben benieuwd, toen ik hem bestelde was hij nog op voorraad toen mijn bestelling klaar was niet meer. Ik heb ze gemailed ben benieuwd of ik antwoord krijg. Een bordspel voor de ouderwetse prijs van 40 euro is toch wel goedkoop (herinnerd zich nog de tijd dat je de beste bordspellen voor max40-60 euro kocht).

Iemand nog een aanrader voor 2-3 personen spel? Liefst hoge interactie, geen multiplayer solitaire games (dus tableau building is een no go over het algemeen). Thema en mechanics zijn minder relevant. Ik zoek bordspellen net als vroeger, die gemener waren, interactiever. Waarbij je tegen elkaar speelden en niet tegen het bord. Van die spellen waar mensen oprecht kwaad om kunnen worden, fantastisch. Zeg maar de ouderwetse Euro game voordat het werd gekaapt en synoniem werd voor saaie singleplayer puzzel/optimalisatie spellen.

Het probleem is dat veel wat goed is met 2, niet meer zo goed werkt met 3 en dat veel spellen die je met 3 kan doen echt veeeeel beter zijn met 4. En ik heb geen zin om een afgezwakte versie van een 4 speler game te beleven.

Moet eerlijk zeggen dat Nations me wel aardig lijkt. Maar dat is dus tableau building, maar schijnt een hoge mate van interactiviteit te hebben

[Voor 30% gewijzigd door Postius op 27-08-2020 10:45]

• MADG0BLIN
Hier wat titels die zo naar boven komen waar meer interactie in zit en waar je elkaar dwars kan zitten.
Xia, spelen we heel erg graag met 3. Zit meer interactie in.
Forbidden Stars.
Jaws.
Endeavor: Age of Sail.
Survive: Escape from Atlantis!

Met 2 is Star Wars: Rebellion fantastisch.

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-09 16:42
Postius schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

...
inserts zijn typisch van die dingen waarvan het idee dat je ze hebt leuker is dan ze daadwerkelijk hebben.
...
Het ziet er leuk en mooi uit, maar dat zijn dan ook de grootste pluspunten. Setup is niet noodzakelijk veel sneller of handiger.
Dit ben ik toch niet helemaal met je eens. Een goede insert, of je die nu zelf maakt van foamcore of er eentje koopt, het kan de set-up (en het opruimen!) van een spel wel degelijk sneller maken. Mijn ervaring is juist dat je daardoor sneller een spel met een flinke set-up tijd op tafel kunt krijgen. Nog even los van het feit dat je onderdelen allemaal veilig opgeborgen zijn. Ik heb voor een aantal van mijn spellen inserts gemaakt. Scythe, Gaia Project, Gloomhaven, Betrayal at house on the hill zijn allemaal voorzien. Bij Betrayal is die handig, omdat de standaard plastic insert er van graag wil dat je alle tokens, en dat zijn er nogal wat, allemaal samen in een enkel vakje mikt. Bij Scythe kiest iedereen een factie en krijgt elke speler twee bakjes met alle benodigde componenten en de kaarten zijn van tevoren al goed georganiseerd. Bij Gaia Project is het eenvoudiger om alle onderdelen op te bergen en is het gewoon enorm makkelijk om iedere speler een bakje met alle speelstukken te geven. Ook hoef je niet op zoek te gaan naar kleine schaaltjes of bakjes om tokens of resources in kwijt te kunnen. Voor Gloomhaven heb ik een insert gemaakt met player dashboards. Tussen de potjes in kun je je character en alles wat er bij hoort gewoon netjes in een enkel bakje kwijt, de monsters zijn allemaal netjes gesorteerd, de tegels en tokens hebben eigen bakjes met sortering...

Natuurlijk is het niet voor ieder spel een even handig, maar om te stellen dat het leuk lijkt maar niets toevoegt, dat klopt in mijn beleving in ieder geval dus niet :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je zou Gloomhaven zonder insert spelen... my god.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:34
Wormaap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Dit had ik ook heel sterk, maar dan vooral omdat ik ook regelmatig met niet-Nederlandstalige vrienden speelde. Nu die groep wat minder vaak over de vloer komt vind ik't ook prima om NL-versies te kopen, vooral omdat dat vaak toch wel aardig wat geld scheelt.

N.a.v. @Thompson's post: wat vinden jullie van het online opzoeken van strategieën? In zijn geval helpt het natuurlijk om een beetje een brug te slaan naar meer ervaren spelers. Zelf zou ik graag willen dat mijn vrienden fanatiek genoeg waren om zich in te lezen in spellen die we vaker spelen, maar dat is helaas niet zo. Daarom doe ik het zelf ook niet omdat het dan snel minder leuk wordt. Ik win al relatief veel in onze groep, en ik wil voorkomen dat mensen daardoor minder zin krijgen.
Een uitzondering was Brass. Die speelden we met een paar mensen wat vaker, dus daar heb ik wat basisstrategieën opgezocht omdat ik het idee had dat we heel slecht waren. Dat idee bleek te kloppen, en na wat uitleg aan mijn medespelers zijn de potjes wel leuker geworden :)

Terra Mystica heb ik helaas pas één keer gespeeld. Was wel erg gaaf :)
Die site had ik inderdaad al eens van gehoord. Zal daar eens naar kijken en of dat ook wat voor mij kan zijn om toch wat vaker TM te spelen.

M.b.t. inlezen in strategie, bij simpelere spellen doe ik het vrijwel nooit, daar is het leuk om het zelf uit te vinden. Bij de wat zwaardere spellen vaak wel een beetje omdat het ook gewoon helpt om het spel te begrijpen. Ik vind het zonde om 10+ uur aan een spel te besteden voor ik een beetje doorheb hoe het lekker werkt, zo vaak krijg ik die zwaardere spellen niet op tafel. Ik heb ook het idee dat je bij TM prima wat standaard tactiek/opening moves e.d. door kunt hebben zonder dat je daarmee het spel verpest, er zit zoveel variatie/diepgang in namelijk.

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 20:06
MrVegeta schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Hoe vaak ik dit item wel niet in mijn winkelwagen heb gehad ...
Erg tof, maar wel heel erg duur (aangezien die box zelf $33 kost

Ik heb zelf deze in elkaar gezet voor AH LCG, koffer was €30 (en de glazen potjes bij de Action vandaan :P )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ziet er wel echt heel gaaf uit @Flapperbol
Met zo'n doos krijg je gelijk nog meer zin in zo'n game.

• Lennnn
Postius schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Hij staat er weer op...voor 90 euro haha.

Ik ben benieuwd, toen ik hem bestelde was hij nog op voorraad toen mijn bestelling klaar was niet meer. Ik heb ze gemailed ben benieuwd of ik antwoord krijg. Een bordspel voor de ouderwetse prijs van 40 euro is toch wel goedkoop (herinnerd zich nog de tijd dat je de beste bordspellen voor max40-60 euro kocht).

Iemand nog een aanrader voor 2-3 personen spel? Liefst hoge interactie, geen multiplayer solitaire games (dus tableau building is een no go over het algemeen). Thema en mechanics zijn minder relevant. Ik zoek bordspellen net als vroeger, die gemener waren, interactiever. Waarbij je tegen elkaar speelden en niet tegen het bord. Van die spellen waar mensen oprecht kwaad om kunnen worden, fantastisch. Zeg maar de ouderwetse Euro game voordat het werd gekaapt en synoniem werd voor saaie singleplayer puzzel/optimalisatie spellen.

Het probleem is dat veel wat goed is met 2, niet meer zo goed werkt met 3 en dat veel spellen die je met 3 kan doen echt veeeeel beter zijn met 4. En ik heb geen zin om een afgezwakte versie van een 4 speler game te beleven.

Moet eerlijk zeggen dat Nations me wel aardig lijkt. Maar dat is dus tableau building, maar schijnt een hoge mate van interactiviteit te hebben
Al eens naar Five Tribes gekeken?

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-09 21:25

Snappie88

Mr. Hollywood

Flapperbol schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Erg tof, maar wel heel erg duur (aangezien die box zelf $33 kost

Ik heb zelf deze in elkaar gezet voor AH LCG, koffer was €30 (en de glazen potjes bij de Action vandaan :P )
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie koffer! Speel je de Arkham Horror LCG nu vaak? Ik heb hier het basisspel liggen maar de replay value is natuurlijk vrij laag als je het een keertje hebt gespeeld. Zag laatst bij de Spelvogel enkele uitbreidingen in de aanbieding maar nog niet de stap gezet...

Surfin' paradise!

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 20:06
Snappie88 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Mooie koffer! Speel je de Arkham Horror LCG nu vaak? Ik heb hier het basisspel liggen maar de replay value is natuurlijk vrij laag als je het een keertje hebt gespeeld. Zag laatst bij de Spelvogel enkele uitbreidingen in de aanbieding maar nog niet de stap gezet...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na 't maken van die koffer de game niet meer gespeeld heb :X

Maar dat komt ook deels door de verhuizing en we nu niet een goede tafel hebben om op te spelen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Flapperbol schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:15:

Maar dat komt ook deels door de verhuizing en we nu niet een goede tafel hebben om op te spelen
Het ontbreken van een fatsoenlijke tafel is inderdaad vervelend.
Gisteren Dead of Winter gedaan, op 2 IKEA bureautjes van 60x100 (die natuurlijk niet gelijk staan :D)

Morgen komt de nieuwe eettafel van 220x100, dat moet groot genoeg zijn voor de meeste bordspellen (da's eigenlijk de voornaamste reden dat ik een tafel gekocht heb :D)

• Postius
MADG0BLIN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:55:
Hier wat titels die zo naar boven komen waar meer interactie in zit en waar je elkaar dwars kan zitten.
Xia, spelen we heel erg graag met 3. Zit meer interactie in.
Forbidden Stars.
Jaws.
Endeavor: Age of Sail.
Survive: Escape from Atlantis!

Met 2 is Star Wars: Rebellion fantastisch.
Rebellion heb ik naar zitten kijken, maar het kwam een beetje over als simplistisch(?). De core mechanic is een soort van...Is de rebel base hier? No go fish

Voglende beurt? Is de rebel base hier? No go fish....

Misschien wat over simpel, maar voor mij komt daar de core mechanic op neer en ik weet niet of ik dat genoeg vindt voor zo'n duur spel. Al is het wel de oude star wars en daar wordt ik extreem blij van. Plus planeten opblazen.....

Het probleem wat ik heb is dat ik voor dat geld ook echt een retegoed spel verwacht. En niet een goed spel + liters plastic :9 . Spellen van boven een bepaalde prijs verwacht ik toch wat extra's van naast alleen heel veel miniatuurtjes (ik begin bijna mijn houten meeples te missen)

Forbidden stars moet ik een beetje van huilen als ik die titel voorbij zie komen. 1 van de weinige warhammer bordspellen die goed zijn, en te spelen en ik heb hem niet. The one that got away zeg maar.....super frustrerend :(

a.s. zaterdag ga ik mijn eigen versie van Container https://boardgamegeek.com...anniversary-jumbo-edition in elkaar zetten. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. :P

[Voor 11% gewijzigd door Postius op 27-08-2020 12:26]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Flapperbol schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:15:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na 't maken van die koffer de game niet meer gespeeld heb :X

Mocht je er van af willen heb ik nog een adresje ;). Ik heb ook zoiets, maar dan veel kleiner en onhandiger :p

• _Anvil_
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-09 21:21
Wat inserts betreft, ik heb er 1.. van foamcore voor Twilight Imperium. Net als bij Gloomhaven is dat een game waarbij het daadwerkelijk significant veel setup en opruimtijd scheelt (denk dat TI4 setup me in het begin 45 min kostte, inclusief tafel en bijzet tafel schuiven.. zonder dat er rassen gekozen waren)

Voor mn andere games heb ik soms kleine plastic trays en bakjes uit de bouwmarkt. Voor de prijs van de meeste inlays koop je een ander spel, vind ik zonde.

Same goes for expansions, een game als Terra Mystica heeft standaard al 14(!) rassen, waar zou je dan bij voorbaat als een expansion kopen?
Wormaap schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Zoals je zelf ook al zegt: ieder z'n ding :) Ik heb hier ook nog 34 spellen (en dan tel ik expansions niet mee :+) in de kast staan die nog niet gespeeld zijn. Komt nog wel, maar houdt me zeker niet tegen om nog nieuwe dingen aan te schaffen die me gaaf lijken. De spellenkast is wel altijd een gespreksonderwerp als mensen voor het eerst bij me thuis komen, dus dat is in ieder geval één nut ervan :+ Ik vind't verder ook niet zo boeiend om me bezig te houden met wat anderen wel en niet aanschaffen. Behalve vrienden waar ik vaker mee speel natuurlijk, want dan hebben we samen meer keuze *O*
WTF? ...laten we zeggen 30-50 euro per spel, bij kickstarters ws. te laag geschat. Dan heb je dus voor 1000-1700 euro aan boardgames ongebruikt in je huis staan en dan koop je gewoon door? Hoe haal je die achterstand ooit in?

Een vriend in mijn vaste "hardcore" boardgame groepje (3 mensen met wie ik voor Corona altijd zware games en campaigns speelde) merkte op een gegeven moment heel terecht op dat we elke keer de nieuwe aanschaf van iemand aan het leren waren, zonder echt de diepte in te gaan. Nu is ons groepje zeer snel in het leren van complexe games, maar meer dan een eerste indruk haal je er dan niet uit.. Pas bij het 2e/3e potje ga je echt de diepte in en wordt het gaaf.

Daarna hebben we geprobeerd nieuwe games echt minstens 3 keer samen te spelen, met meer plezier en diepte in het spel tot gevolg. Dus zelfs als je die 34+ games nog weet te spelen, zul je nooit de echte beleving hebben van op een hoger level spelen, met meer begrip van de mechanics, strategies etc. Wat mij betreft echt zonde, dan heb je meer lol van het verzamelen dan het spelen.

*disclaimer: niets van hierboven is als een aanval bedoeld, vind het gewoon fascinerend... PB me en ik vertel hoeveel duizend euro ik in 3 jaar in mn auto heb gestopt :X

• MeZZiN
Postius schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Gewoon negeren, inserts zijn typisch van die dingen waarvan het idee dat je ze hebt leuker is dan ze daadwerkelijk hebben. Ze worden pas een beetje bruikbaar op moment dat je echt heel veel expansies heb met verschillende soorten onderdelen. Voor games als arkham horror kan je gewoon kaarten opslag gebruiken.

Eens niet voor elke game en soms omdat ik het gewoon mooi vind.

Zelf ga ik voor firefly een insert regelen anders komt die game nooit op de tafel. Plus ziet er erg cool uit ^_^
Scythe is ook erg nuttig
Istanbul heb ik ook wel erg handig voor de expansions.
Rebellion
Terraforming mars heb ik de bigbox als oplossing tzt
Caverna (had ik ook netjes in bakjes maar wat een werk was het om te kunnen spelen.
Orleans

Op mijn wish list: TI4, Forbidden Stars, Gaia, terra mystica

Voor sommige andere maakt ik zelf even wat met foam core. Of gebruik ik een token tray of assortiment doosjes van conrad + kaart deck doosjes.

https://www.conrad.nl/p/h...rverdeling-1-stuks-800003

https://www.conrad.nl/p/h...rverdeling-1-stuks-800004

Daar kan je eigenlijk de meeste games makkelijk op de tafel krijgen. De hoofdreden waarom ik een insert wil om sneller te kunnen spelen.

Gelukkig zijn er steeds meer games die een goede insert hebben zoals:
My Little Scythe, MECHS VS MINIONS, Vindication (allemaal ontworpen door gametrays)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
_Anvil_ schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

WTF? ...laten we zeggen 30-50 euro per spel, bij kickstarters ws. te laag geschat. Dan heb je dus voor 1000-1700 euro aan boardgames ongebruikt in je huis staan en dan koop je gewoon door? Hoe haal je die achterstand ooit in?

Een vriend in mijn vaste "hardcore" boardgame groepje (3 mensen met wie ik voor Corona altijd zware games en campaigns speelde) merkte op een gegeven moment heel terecht op dat we elke keer de nieuwe aanschaf van iemand aan het leren waren, zonder echt de diepte in te gaan. Nu is ons groepje zeer snel in het leren van complexe games, maar meer dan een eerste indruk haal je er dan niet uit.. Pas bij het 2e/3e potje ga je echt de diepte in en wordt het gaaf.

Daarna hebben we geprobeerd nieuwe games echt minstens 3 keer samen te spelen, met meer plezier en diepte in het spel tot gevolg. Dus zelfs als je die 34+ games nog weet te spelen, zul je nooit de echte beleving hebben van op een hoger level spelen, met meer begrip van de mechanics, strategies etc. Wat mij betreft echt zonde, dan heb je meer lol van het verzamelen dan het spelen.

*disclaimer: niets van hierboven is als een aanval bedoeld, vind het gewoon fascinerend... PB me en ik vertel hoeveel duizend euro ik in 3 jaar in mn auto heb gestopt :X
Haha, is ok hoor. Er is wel wat meer nodig voordat ik me echt aangevallen voel :+ Dit is dan ook geen verdediging, maar een uitleg :P
Sowieso zit er een deel hebzucht bij. Daar ga ik niet omheen draaien, soms zie ik iets dat me gaaf lijkt en koop ik het :P
Maar wat meer meespeelt is dat ik veel verschillende groepen heb waarmee ik speel. Met mijn vriendin en een paar vrienden kan ik moeilijke, zware Euros spelen. Met een andere vriendengroep spelen we hoog-interactieve, gemene 'take-that' spellen en social deduction. Weer een andere groep speelde vroeger veel Warhammer en neigt naar verhalende Ameritrash-meuk. Dus het begint al met het feit dat ik eigenlijk een stuk of vier collecties heb, want in al die groepen ben ik hoofdzakelijk degene die de spellen koopt.
Tweede ding is dat ik (momenteel wat minder, maar vooruit) ook gewoon heel vaak speel. Tegenover 34 ongespeelde games staan er 93 die 3 of meer keer gespeeld zijn (om het even af te kappen op het aantal dat je noemt) en 29 stuks 10 of meer. En dan mis ik er nog een paar die dan wel maar twee keer gespeeld zijn, maar wel al uren en uren aan lol opgeleverd hebben. Denk aan 1830, Through the Ages, Roads & Boats, dat soort spul. Als je 4+ uur bezig bent met een game, komt'ie natuurlijk vanzelf minder vaak op tafel.
Dan zijn er nog een stuk of wat games die ik gekregen heb, ergens gratis bij zaten, noem maar op. Nog wat Kickstarterspul dat binnen is gekomen in een periode waarin ik minder speel en dan gaat't hard.

En sowieso vind ik 34 eigenlijk nog wel meevallen. Ik heb periodes gehad waarin ik elke week 2-3 avonden en minimaal één weekenddag bordspellen aan het spelen was. Sommige dingen zijn niet leuk en verdwijnen na 1 of 2 potjes op de ruilstapel. Sommige dingen zijn situationeel en komen een paar jaar later wel weer eens bovendrijven. En sommige dingen spelen we meteen nog een keer en dan de volgende keer weer. Ik zag trouwens net dat ik één game nog op 0 plays had staan terwijl ik die wel een keer gespeeld heb, dus het zijn er maar 33 :+ Al zijn er bijna zeker ook dingen die ik vergeten ben toe te voegen aan de collectie...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb eigenlijk geen ongeopende spellen staan (wel alle AHLCG cycles die ik even niet speel), maar het verzamelen van bordspellen is ook al leuk. Daarom zit ook met Nemesis in de maag, aan de ene kant leuke game die ik wel een paar keer speel, leuke unieke game ook die geen van mijn vrienden ooit zal kopen. Aan de andere kant is 400e voor zo'n beetje alles wel erg veel geld voor een bordspel (die je niet veel speelt).

Sowieso is geld niet voor iedereen even veel waard en kunnen hobbies duur zijn. Goed, 33 ongespeelde games is wel wat absurd :p

[Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 27-08-2020 14:10]

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
MrVegeta schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:09:
Ik heb eigenlijk geen ongeopende spellen staan (wel alle AHLCG cycles die ik even niet speel), maar het verzamelen van bordspellen is ook al leuk. Daarom zit ook met Nemesis in de maag, aan de ene kant leuke game die ik wel een paar keer speel, leuke unieke game ook die geen van mijn vrienden ooit zal kopen. Aan de andere kant is 400e voor zo'n beetje alles wel erg veel geld voor een bordspel (die je niet veel speelt).

Sowieso is geld niet voor iedereen even veel waard en kunnen hobbies duur zijn. Goed, 33 ongespeelde games is wel wat absurd :p
Ja, dat soort dingen moet natuurlijk wel gespeeld worden. Ik zit voor een paar keer dat bedrag in Kingdom Death: Monster (voor de niet-KS fans: mijn oorspronkelijke pledge komt uit 2016, en ik ga nog tot 2022 spul geleverd krijgen :P), maar die is ondertussen wel al 44 keer op tafel geweest :) En als alle expansions die nog binnen moeten komen er eindelijk zijn gaat dat vast nog heel veel vaker worden.

Hee, die edit hoefde niet hoor. Niks absurds aan :P

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oh man KD:M lijkt mij zo gaaf, al snap ik sommige kritieken wel. Ik zou wat meer mijn best moeten doen om een groepje te vormen. Heb 2 vrienden voor een wekelijkse Gloomhaven sessie, maar die zijn (lang) niet zo fanatiek als mij haha.

• MeZZiN
Ik had ook KD:M willen backen alleen de kans dat die op de tafel komt is zo klein. Zeker het thema spreek niet iedereen aan (zeker bij de eerste KS was dat een issue) nu blijkt het ook nog een super game te zijn dus is het thema minder een issue.

Ik mag al blij zijn als een game meer dan 5 keer op de tafel komt. En ik welke week een spel speel. Wordt nu beter omdat de kids meer en meer willen spelen. Maar goed het blijft een druk leven met werk prive en kids.

Gloomhaven gaat nog wel lukken denk ik maar KD:M wordt wel erg lastig.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:51:
[...]
Gisteren nog een paar potjes Tranquility gespeeld.
Mooi, jij hebt 'm al ontvangen. Ik zit in een groepsaankoop en die moet nog aankomen bij de organisator. Kijk er naar uit om deze solo te spelen, maar het is ook het soort spel dat mijn groep erg leuk vindt, in de lijn van Okey Dokey en Narabi! The Game vonden we verrassend genoeg helemaal niks 8)7

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
KD:M is zeker een game die je moet liggen. Het is groot, complex en volkomen oneerlijk. Je kan nog zo goed spelen, een paar slechte kaarten of dobbelsteenworpen en je bent klaar. En daarmee sta je voor de rest van je campaign op achterstand. Maar het is wel ontzettend in thema, want de hele wereld van KD:M wil je dood hebben :P Dat i.c.m. het feit dat het een co-op is zorgt ervoor dat ik een stuk meer willekeur accepteer dan dat ik normaal zou doen.
Er is ook heel veel kritiek op de stijl van de mini's en het artwork. Ik zal het niet snel aan de muur hangen, maar zowel mijn vriendin als ikzelf genieten van de absurditeit van het geheel. Die hele absurditeit van de game zelf, maar ook de totstandkoming ervan is stiekem juist één van de dingen die me ertoe aantrok.

Maar als mijn vriendin en vrienden het niks hadden gevonden, had ik'm ook zeker aan me voorbij laten gaan. Gelukkig vindt ook mijn vriendin het hele spectrum van schattige beestjes in Everdell tot achterlijke bloedpenisexplosiewarghmonsters in KD:M leuk :+

• Postius
Postius schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Denk dat ze nog maar 1 tapestry op voorraad hadden! Had hem besteld (goeie tip) maar hij is nu niet meer op voorraad :/
Heb zojuist een mailtje gehad dat de bestelling verzonden is! _/-\o_ Tapestry voor 45 euro vind ik toch wel een erg goede deal :9 . Kan ik hem meteen spelen van het weekend! Heb er een hekel aan als ik wat koop en het dan niet kan spelen.

Ben benieuwd! Nogmaals dank voor de tip @TERW_DAN

Voor de rest van de mensen hier: YouTube: The 7 Levels of Board Game Collecting :+
TERW_DAN schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Ik heb 'm ook net binnengekregen, samen met Montana (die was 16 euro, en had ik eerder in m'n handen gehad en vooral niet gekocht omdat ik 50 euro teveel vond :P ). Vanavond eens uitzoeken hoe die werkt als ik tijd heb.
Ik heb me zo erg moeten inhouden, ben best trots op mezelf dat ik maar 1 game heb gekocht! (aan de andere kant, deze maand 200 euro aan bordspellen uitgeven op een jaar totaal van 220 ofzo....aan de andere kant, alles wat ik heb gekocht is inmiddels meerdere keren gespeeld door verschillende mensen! Dus dan zijn het goede aankopen imo. Voor de volledigheid: Arkham Horror dunwich legacy cycle (120-130 euro), Castles of burgundy 10th ann edition (25 euro), Pandemic (30-40), Pandemic legacy (45), Concordia (60) en nu dus nog tapestry (45). Alles is toch al minimaal 5x gespeeld wat ik best netjes vindt.

[Voor 52% gewijzigd door Postius op 27-08-2020 14:56]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Postius schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Heb zojuist een mailtje gehad dat de bestelling verzonden is! _/-\o_ Tapestry voor 45 euro vind ik toch wel een erg goede deal :9 . Kan ik hem meteen spelen van het weekend! Heb er een hekel aan als ik wat koop en het dan niet kan spelen.

Ben benieuwd! Nogmaals dank voor de tip @TERW_DAN
Ik heb 'm ook net binnengekregen, samen met Montana (die was 16 euro, en had ik eerder in m'n handen gehad en vooral niet gekocht omdat ik 50 euro teveel vond :P ). Vanavond eens uitzoeken hoe die werkt als ik tijd heb.

• MeZZiN
Vond montana zeker een goede game alleen bracht voor mij niet heel veel nieuw op de tafel dus heb ik die laten gaan. Nu iets spijt van (had een leuke essen deal gezien met alles er op en er aan via WGG) Maar goed heb al genoeg games moet eens wat meer gaan spelen.

Maar voor 16 euro is het een top game en voor de normale 45 euro is het ook dubbel en dwars waard het is gewoon een goede game.

Verder wel wat besteld bij ze ze hadden weer de firefly expansion voor de adventure game op voorraad (GF9 begint weer met uitleveren lijkt het)

[Voor 15% gewijzigd door MeZZiN op 27-08-2020 14:59]

Tesla MX - Leaf 2.zero

• _Anvil_
Wormaap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:39:
KD:M is zeker een game die je moet liggen. Het is groot, complex en volkomen oneerlijk. Je kan nog zo goed spelen, een paar slechte kaarten of dobbelsteenworpen en je bent klaar. En daarmee sta je voor de rest van je campaign op achterstand. Maar het is wel ontzettend in thema, want de hele wereld van KD:M wil je dood hebben :P Dat i.c.m. het feit dat het een co-op is zorgt ervoor dat ik een stuk meer willekeur accepteer dan dat ik normaal zou doen.
....
Kudo's voor het feit dat je zo relaxed reageert i.p.v. je aangevallen voelt! Als ik geen andere dure hobby's en verplichtingen had zou ik ook makkelijker geld aan boardgames uitgeven hoor. Al blijf ik persoonlijk iemand die meer plays uit zn spellen wil halen en het zonde vind als dingen ongespeeld in de kast staan. Kun je het net zo goed 3 jaar later 2e hands oppikken voor de helft.

Eigenlijk is TI4 de enige uitzondering die ik maak, ik heb toch een discounted pre order van de expansion gedaan voor november/december.. al verwacht ik dat we nog wel een jaartje lol hebben met de basegame. Wil alle 17 base rassen gespeeld hebben.. Dankzij wat Table top simulator potten tijdens de lockdown ben ik al een heel eind.Een dag TI4 voelt ook meer als een soort feestje/event dan een bordspel.

Kingdom Death lijkt me supergaaf en uniek, maar dan om bij iemand anders te spelen denk ik :P

Ik hou ook wel van harde co-ops, zo hebben we laatste nog keihard verloren met Dead of winter (altijd Hardcore mode objectives en traitor kaarten uiteraard 8) )

• TheTMC
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 28-08 10:00
Wormaap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:39:
Er is ook heel veel kritiek op de stijl van de mini's en het artwork. Ik zal het niet snel aan de muur hangen, maar zowel mijn vriendin als ikzelf genieten van de absurditeit van het geheel. Die hele absurditeit van de game zelf, maar ook de totstandkoming ervan is stiekem juist één van de dingen die me ertoe aantrok.

Maar als mijn vriendin en vrienden het niks hadden gevonden, had ik'm ook zeker aan me voorbij laten gaan. Gelukkig vindt ook mijn vriendin het hele spectrum van schattige beestjes in Everdell tot achterlijke bloedpenisexplosiewarghmonsters in KD:M leuk :+
Goede samenvatting van KD:M. Wat mij met name heel erg is opgevallen is dat het ook juist door het onvergevingsgezinde element zorgt voor een geweldige belevenis. Ik kan nog goed het moment herinneren uit onze eerste echte campaign dat we op ongeveer 3/4 van de campaing bijna onze hele settlement verloren en we simpelweg opnieuw moesten beginnen.

Een ander nadeel van KD:M is dat het, zeker met miniaturen en uitbreidingen erbij, de nodige ruimte in neemt...

• Postius
TheTMC schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Goede samenvatting van KD:M. Wat mij met name heel erg is opgevallen is dat het ook juist door het onvergevingsgezinde element zorgt voor een geweldige belevenis. Ik kan nog goed het moment herinneren uit onze eerste echte campaign dat we op ongeveer 3/4 van de campaing bijna onze hele settlement verloren en we simpelweg opnieuw moesten beginnen.

Een ander nadeel van KD:M is dat het, zeker met miniaturen en uitbreidingen erbij, de nodige ruimte in neemt...
EN de prijs, en het puberale niveau van het artwork af en toe, en combat is compleet random en komt over als het tegenovergestelde van spannend. Namelijk veel boekhouden, veel geluk en veel randomness. Maar ik ben wel een beetje klaar met het kinderlijke sexisme in bordgames (al zijn er natuurlijk enorme stappen gezet). Af en toe een male power fantasy game prima, maar dat kan ook op andere manieren denk ik. KMD had ik echt het allergaafste ter wereld gevonden als ik 14-16 denk ik. Het is nu toch een stukje silly.

Maar ik zie vooral een extreem over-produced spel met niet hele lekkere combat regels terwijl combat juist 1 van de hoofdmoten is. Zelfs al zou ik hier de gamegroep voor hebben, ik zou er met een wijde boog omheen blijven gaan denk ik. Het ziet er natuurlijk wel fantastisch uit maar dat kan je tegenwoordig van heel veel spellen zeggen (de dubbele bordjes bij scythe zijn echt goddelijk :*) )

Maar het punt bij bordspellen blijft wel, als je het leuk wilt vinden zul je het leuk vinden.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Postius schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

EN de prijs, en het puberale niveau van het artwork af en toe, en combat is compleet random en komt over als het tegenovergestelde van spannend. Namelijk veel boekhouden, veel geluk en veel randomness. Maar ik ben wel een beetje klaar met het kinderlijke sexisme in bordgames (al zijn er natuurlijk enorme stappen gezet). Af en toe een male power fantasy game prima, maar dat kan ook op andere manieren denk ik. KMD had ik echt het allergaafste ter wereld gevonden als ik 14-16 denk ik. Het is nu toch een stukje silly.

Maar ik zie vooral een extreem over-produced spel met niet hele lekkere combat regels terwijl combat juist 1 van de hoofdmoten is. Zelfs al zou ik hier de gamegroep voor hebben, ik zou er met een wijde boog omheen blijven gaan denk ik. Het ziet er natuurlijk wel fantastisch uit maar dat kan je tegenwoordig van heel veel spellen zeggen (de dubbele bordjes bij scythe zijn echt goddelijk :*) )

Maar het punt bij bordspellen blijft wel, als je het leuk wilt vinden zul je het leuk vinden.
Het is duidelijk, KD:M is niet voor jou. Da's verder prima hoor :)
Het grappige is dat ik het met zo'n beetje elk punt dat je noemt oneens ben. Ik vind de art-stijl juist heerlijk in z'n kitschheid. Over de combat heb ik het al gehad: die willekeur is bij dit spel juist een onderdeel van het drama. Boekhouding valt wel mee, maar als oud Warhammer en D&D-speler ben ik daar misschien wat vergeeflijker in.
KD:M is het spel dat een regel aanpaste omdat een YouTubekanaal het fout speelde en ze er een gave situatie mee creëerden. Of waar je op Valentijnsdag een mail van krijgt die je vertelt dat er als je vandaag speelt een fijne bonus in je settlement is. Vooral niet te serieus nemen, dat doen ze zelf ook niet *O*

Het feit dat't zo veel sterke meningen los maakt spreekt wat mij betreft ook boekdelen :P

• Postius
Wormaap schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Het is duidelijk, KD:M is niet voor jou. Da's verder prima hoor :)
Het grappige is dat ik het met zo'n beetje elk punt dat je noemt oneens ben. Ik vind de art-stijl juist heerlijk in z'n kitschheid. Over de combat heb ik het al gehad: die willekeur is bij dit spel juist een onderdeel van het drama. Boekhouding valt wel mee, maar als oud Warhammer en D&D-speler ben ik daar misschien wat vergeeflijker in.
KD:M is het spel dat een regel aanpaste omdat een YouTubekanaal het fout speelde en ze er een gave situatie mee creëerden. Of waar je op Valentijnsdag een mail van krijgt die je vertelt dat er als je vandaag speelt een fijne bonus in je settlement is. Vooral niet te serieus nemen, dat doen ze zelf ook niet *O*

Het feit dat't zo veel sterke meningen los maakt spreekt wat mij betreft ook boekdelen :P
Ach een mening is gewoon een mening hoor ;) en ik vond de samenvatting dus niet zo heel goed. Ik vind het ook nogal een sterke mening om alleen maar onverdeeld positief te zijn zonder enige vorm van kritiek. Geluiden van beide kanten moeten kunnen toch? Sommige mensen hebben andere verwachten bij iets van 400$ (ik ben ooit op vakantie geweest van dat bedrag). En ik vind niet te serieus nemen een niet zo heel goed excuus voor dat soort zaken.

[Voor 3% gewijzigd door Postius op 27-08-2020 16:29]

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Zo, ik heb eindelijk weer wat nieuwe spelletjes gespeeld:
Forgotten Waters: Crossroads game zoals Dead of Winter. Het is redelijk simpel wat betreft regels, maar het is ontzettend thematisch. Je beleeft echt een avontuur. Er zijn meerdere scenario's, maar volgens mij kan je ook best scenario's herspelen. Iedereen speelt een piraat op een boot. Als de boot zinkt, of als de bemanning ontevreden is, dan verliest iedereen. Als je goed je best doet en je kan je persoonlijke missies halen dan win je (mogelijk samen met anderen). Ga je dus voor het groepsbelang of voor jezelf. :) Super leuk spel en ik hoop dat ik deze vaker kan spelen.
Root: Eindelijk een keer Root gespeeld. Dit is geen spel voor mensen met AP. Je moet hier zoveel bij nadenken en dan had ik nog het makkelijkste ras (katten). We speelden met z'n tweeen en die andere rol was echt nog een stuk meer thinky. Dat lijkt me echt een lang spel met z'n vieren. Maar wel heel leuk.

Er zijn twee kickstarters die nog een late pledge hebben. Tanares Adventures en Hour of Need. Zit heel erg te twijfelen of ik daar toch nog in wil duiken. Door corona ben ik echt weer meer geld aan het uitgeven voor spelletjes. Daarnaast komt binnenkort Lost Ruins of Arnak. Denk dat ik die ook wel ga kopen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Postius schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Ach een mening is gewoon een mening hoor ;) en ik vond de samenvatting dus niet zo heel goed. Ik vind het ook nogal een sterke mening om alleen maar onverdeeld positief te zijn zonder enige vorm van kritiek. Geluiden van beide kanten moeten kunnen toch? Sommige mensen hebben andere verwachten bij iets van 400$ (ik ben ooit op vakantie geweest van dat bedrag).
Was het maar 400$ :+ Ik zit er voor een veelvoud daarvan in 8)7
En natuurlijk hoeven er niet alleen maar positieve meningen te zijn hoor. Helemaal niet over een game die juist zo'n splijtzwam is in boardgame-land :) Mijn post was ook geen 'ik ben het met je oneens dus je bent STOM!' maar meer een 'ik ben het met je oneens en dat is juist interessant' :) Een goede Euro is als een fijn diner bij een goed restaurant met mooie wijntjes. KD:M is na teveel bier bij je lokale shoarmatent 'IK WIL EEN BROODJE MET ALLES!' roepen, waarop de shoarmameneer zijn schouders ophaalt en je een half Turks brood met vlees en vier verschillende sauzen voorschotelt, dat je vervolgens zwalkend op straat wegwerkt terwijl er af en toe brokjes terugkomen en je shirt van boven tot onder vol ongedefiniëerde vettigheid zit.
Allebei een heel andere ervaring, en ik kan van allebei genieten :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Duur broodje wel :D

• HellPunk
Spellen in shrink heb ik niet: ik pak alles onmiddellijk uit, lees de spelregels en ik doe een testronde. Ongespeelde spellen heb ik dan weer wel, als je tenminste dat testpotje niet meetelt. Momenteel zijn het er zes, dat is ooit minstens het vierdubbele geweest, maar ik heb de laatste maanden ook veel minder gekocht ;)

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:24

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag is de post geweest met 5-Minute Mystery. Meteen de omdoos geopend en het hele werkje uitgepakt. Eens kijken of mijn wederhelft vanavond even 5 minuten wil vrijmaken om een potje te proberen.

Hieronder een kleine impressie.
Edit: Het betreft hier de Mastermind Edition

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Postius
Ik zoek houten kubbusjes!

in 5 verschillende kleuren! Ongeveer 20 in elke kleur al zal het ook met wat minder afkunnen. Enige hobbyisten hier een idee?

Hiernaast zouden 25 houten huisjes in uniforme kleur ook wenselijk zijn, deze lijken wat lastiger te vinden. En blokjes die voor iets van een machine/fabriek kunnen doorgaan.

Ik heb zelf al dingen op ali expres gevonden natuurlijk. Maar goed ik ben geitenwollensok genoeg dat ik nog even op zoek ga naar een alternatief iets dichterbij! Iemand ervaring ergens?

Het is voor het bordspel container waar ik mijn eigen versie van aan het maken ben. Ik wil de houten kubbusen als containers gaan gebruiken. Anders moet ik 40 containers 3d printen en dat zie ik niet zitten want dan ben je honderd jaar bezig.

Overigens mag het ook plastic zijn, ik heb een voorkeur voor hout maar plastic is geen probleem. Vind hout gewoon wat leuker.

[Voor 20% gewijzigd door Postius op 28-08-2020 16:07]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Postius schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:06:

in 5 verschillende kleuren! Ongeveer 20 in elke kleur al zal het ook met wat minder afkunnen. Enige hobbyisten hier een idee?

Hiernaast zouden 25 houten huisjes in uniforme kleur ook wenselijk zijn, deze lijken wat lastiger te vinden. En blokjes die voor iets van een machine/fabriek kunnen doorgaan.
Je kunt eens kijken op https://www.spelspul.nl/nl/388-spul
Site is traag, maar op hun stand die op spellenbeurzen staan hebben ze meestal wel een bak vol met die onderdelen liggen, dus wellicht dat je met een beetje zoeken (en geduld) op die site wel gaat vinden wat je zoekt.

• _Anvil_
Vraagje voor de TI4 spelers:

PoK komt eind dit jaar uit, maar we hebben al de Omega updates kaart/regel tweaks en de officiele Codex.

https://images-cdn.fantas...t_codex_v1-compressed.pdf

Ik wil eigenlijk wel graag kaarten hebben die er professioneel uitzien, zeker nu de offline games weer langzaam worden opgestart.

Op Reddit/BGG heeft iemand al de image files zodanig voorbereid en klaar gezet dat je ze professioneel kan laten printen bij een bedrijf die ze voor 13 dollar plus shipping naar je stuurt. nu is dit (zeker met de shipping naar NL) goedkoper in een groep. zouden er nog meer tweakers zijn met interesse? vanaf 6 bestellingen heb je ook nog korting las ik...

https://www.reddit.com/r/...s_professionally_printed/

https://boardgamegeek.com...-way-get-everything-codex

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:43

Ik heb zelf al dingen op ali expres gevonden natuurlijk. Maar goed ik ben geitenwollensok genoeg dat ik nog even op zoek ga naar een alternatief iets dichterbij! Iemand ervaring ergens?

Het is voor het bordspel container waar ik mijn eigen versie van aan het maken ben. Ik wil de houten kubbusen als containers gaan gebruiken. Anders moet ik 40 containers 3d printen en dat zie ik niet zitten want dan ben je honderd jaar bezig.

Overigens mag het ook plastic zijn, ik heb een voorkeur voor hout maar plastic is geen probleem. Vind hout gewoon wat leuker.
Is er geen schrijnwerker in de buurt? Die maakt gewoon de kubussen, en jij schildert ze.
Natuurlijk gaat die niet aan de prijs kunnen geraken van wat je betaalt op Ali. Of hij moest je toestemming geven om dat zelf te maken met hun afvalhout, hun materiaal voor een peulenschil.

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:00:
Vraagje voor de TI4 spelers:

PoK komt eind dit jaar uit, maar we hebben al de Omega updates kaart/regel tweaks en de officiele Codex.

https://images-cdn.fantas...t_codex_v1-compressed.pdf

Ik wil eigenlijk wel graag kaarten hebben die er professioneel uitzien, zeker nu de offline games weer langzaam worden opgestart.

Op Reddit/BGG heeft iemand al de image files zodanig voorbereid en klaar gezet dat je ze professioneel kan laten printen bij een bedrijf die ze voor 13 dollar plus shipping naar je stuurt. nu is dit (zeker met de shipping naar NL) goedkoper in een groep. zouden er nog meer tweakers zijn met interesse? vanaf 6 bestellingen heb je ook nog korting las ik...

https://www.reddit.com/r/...s_professionally_printed/

https://boardgamegeek.com...-way-get-everything-codex
Misschien wel interesse, wat zouden de totale kosten zijn pp als je het met 6 regelt?
Ik heb nog iemand anders die ook interesse heeft, zijn wel al met drie. ;)

[Voor 3% gewijzigd door MADG0BLIN op 29-08-2020 20:12]

• pirke
  • Nu online
Vandaag heb ik m'n eerste insert zelf gemaakt, wel van een gedownload bouwplan :)

Het was meer werk dan ik gedacht had, maar het was best leuk om te doen. En ik ben blij met het resultaat :)

Alles past er makkelijk in en is er ook weer makkelijk uit te halen. Er is ook nog een heel vak over voor gedownloade legende kaarten.

• MeZZiN
MADG0BLIN schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Misschien wel interesse, wat zouden de totale kosten zijn pp als je het met 6 regelt?
Ik heb nog iemand anders die ook interesse heeft, zijn wel al met drie. ;)
Count me in :)
TERW_DAN schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:12:
[...]

Je kunt eens kijken op https://www.spelspul.nl/nl/388-spul
Site is traag, maar op hun stand die op spellenbeurzen staan hebben ze meestal wel een bak vol met die onderdelen liggen, dus wellicht dat je met een beetje zoeken (en geduld) op die site wel gaat vinden wat je zoekt.
Spelspul is een top winkel koop daar best wel een hoop games en goede service! Redelijke prijzen. Plus ze zijn ooit begonnen met het verkopen van boardgame onderdelen.

[Voor 48% gewijzigd door MeZZiN op 31-08-2020 09:38]

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Postius
Afgelopen dagen Tapestry en Pandemic Legacy S1

Pandemic legacy kan ik niet al teveel over typen zonder het te spoilen. Maar dit kan ik blind aanraden. Een van de weinigen keren dat de ratings van BGG kloppen voor mij. Uitstekend spel en unieke ervaring. Pandemic is al erg leuk, met een legacy er boven op wordt het een klasse beter. Kan niet wacht op S2 en S0.

Tapestry is een Stonemaier game. Een multiplayer solitaire titel zoals er veel zijn, Terraforming mars, scythe, Wingspan. Om een lang verhaal kort te maken als je scuthe en wingspan leuk vind, vind je dit ook leuk. Ben je uitgekeken op wingspan en wil je iets dieper meer van hetzelfde? Go Tapestry.

Is het spel 90 euro waard? Qua productie values wel, qua spel niet. Dit spel had net zo goed een 30-40 euro game kunnen zijn. Beetje de definitie van overgeproduceerd, het kan ook te ver gaan.

Als je van bordspellen houdt zonder interactie, waarbij nooit echt iets gebeurd, je nooit een keer zult opspringen van spanning of vreugde en je eigenlijk niks met je tafelgenoten te maken hebt. Dan is dit spel voor jou, en die markt is best groot gezien wingspan. Ik neem alleen er nu afstand van, ik heb dit soort spellen meerdere malen een kans gegeven maar het is gewoon niks voor me. Het spel kabbelt lekker voort en je kan wel aardige combo's maken net als andere van dit soort spellen. Maar spannend, uitdagend of echt diepgaand wordt het nooit. Je gaat rustig mee op de stroom van de rivier en na 2-3 uur is het afgelopen tel je de punten, bedank de andere partij vriendelijk en formeel voor het spelplezier en ga om 10uur naar bed.:+

Als je wingspan erg leuk vindt, vind je tapestry denk ik nog beter. Het is een soort superwingspan, maar ik vind spellen waarbij het niet uitmaakt of je alleen zit of met 4-5-6 man een beetje zinloos en vooral wat saai. Ik speel bordspellen zodat we gezamelijk wat kunnen doen met zijn allen, niet om allemaal alleen maar met jezelf bezig te zijn en je eigen puzzeltje. Mocht iemand hem willen overnemen/ruilen stuur me maar een pm

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik denk dat veel gamers, inclusief mijn vriendin, Wingspan leuk vinden vanwege het thema en de art. Niet zozeer de gameplay, dus in dat opzicht zou ik Tapestry niet aanraden, maar het zijn inderdaad wel dezelfde type spellen. Weinig confrontatie, weinig eureka momenten en een goeie productie al vind ik het thema in Tapestry niet echt doorkomen.

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-09 21:25

Snappie88

Mr. Hollywood

Van het weekend ook Wingspan gespeeld. Blijft een leuk spel, maar er zit af en toe wel erg weinig interactie tussen. Halverwege ben ik de BBQ aan gaan maken en tussen mijn beurten door kon ik dat prima doen.

Tapestry was laatst te vinden voor EUR 45.- dus meer mensen vonden het niet die EUR 90.- waard ;-)

Surfin' paradise!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik vind wingspan een van de weinige titels waar ik het jammer vind dat ik 'm in het Engels heb. Je hebt toch net iets minder met vogels waar je de naam niet van herkent. Verder eens met het multiplayer solitaire verhaal, heel enerverend is het niet. Tapestry zit nog in shrink om precies die reden, maar komt ooit wel eens op tafel.

Voor meer samenwerking Spirit Island besteld, is vandaag geleverd. Zin in!

I like bacon!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meestal wil ik games in het Engels, omdat vertalingen niet altijd even lekker zijn. Maar bij Wingspan vind ik 't inderdaad helemaal niet erg dat het in het Nederlands is eigenlijk.

• Smuey
Ik lees dat veel mensen een gebrek aan spelersinteractie ervaren bij Wingspan. Op zich wel terecht natuurlijk, maar tegen die mensen zou ik graag willen zeggen:

Probeer de uitbreiding Europa eens.

Veel kaarten die daar in zitten zijn specifiek ontworpen om juist die interactie te verbeteren (wat vermoedelijk ook nog eens verder wordt doorgezet in Oceanië, de volgende uitbreiding).

• Postius
Smuey schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:38:
Ik lees dat veel mensen een gebrek aan spelersinteractie ervaren bij Wingspan. Op zich wel terecht natuurlijk, maar tegen die mensen zou ik graag willen zeggen:

Probeer de uitbreiding Europa eens.

Veel kaarten die daar in zitten zijn specifiek ontworpen om juist die interactie te verbeteren (wat vermoedelijk ook nog eens verder wordt doorgezet in Oceanië, de volgende uitbreiding).
Maar voor dat geld kan ik ook een game kopen met interactie al ingebouwd :9 .

De expansie is vrij goed inderdaad. Maar ik ben al niet zo happig op expansies en voor en spel wat ik niet zo heel leuk vindt (ook niet niet leuk, beetje Meh) wat dan misschien beter wordt, eh ik pass even denk ik.

Het zijn wel uitstekende familie games en instap games en ontzettend geschikte spellen voor mensen die normaal geen bordspellen spelen. Dus dat vind ik toch wel knap dat ze dat hebben bereikt, maar deze pluspunten zijn voor mij ook meteen de nadelen. Komt toch weinig emotie aan te pas.

Is het lijstje in de topicstart nog up to date? :9 Ik zoek nog wel wat mede-nerds voor de zware bordspellen }:O
Bundin schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:15:
Ik vind wingspan een van de weinige titels waar ik het jammer vind dat ik 'm in het Engels heb. Je hebt toch net iets minder met vogels waar je de naam niet van herkent. Verder eens met het multiplayer solitaire verhaal, heel enerverend is het niet. Tapestry zit nog in shrink om precies die reden, maar komt ooit wel eens op tafel.

Voor meer samenwerking Spirit Island besteld, is vandaag geleverd. Zin in!
Laat maar weten hoe het is! Zit deze ook al lang in de gaten te houden maar pandemic legacy is voor nu echt te tof

Hebben jullie ook een excel lijst op je pc staan met een lijst van welke bordspellen je wilt en wat extra info? :+ :9

[Voor 24% gewijzigd door Postius op 02-09-2020 11:16]

• HellPunk
Beetje laat, maar Spielematerial heeft waarschijnlijk wel wat je zoekt. Betrouwbare partij, ik heb er al vaker besteld. Als het met 'Kleinversand' verstuurd kan worden vallen de verzendkosten nog mee.

[Voor 3% gewijzigd door HellPunk op 02-09-2020 20:16]

• Postius
HellPunk schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:16:
[...]

Beetje laat, maar Spielematerial heeft waarschijnlijk wel wat je zoekt. Betrouwbare partij, ik heb er al vaker besteld. Als het met 'Kleinversand' verstuurd kan worden vallen de verzendkosten nog mee.
Top dankje, eigenlijk precies wat ik zocht.

Al zit ik er nu wel serieus aan te denken een 3d printer te kopen 8)7 }:O

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07:06
Postius schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:13:
[...]

Top dankje, eigenlijk precies wat ik zocht.

Al zit ik er nu wel serieus aan te denken een 3d printer te kopen 8)7 }:O
Gewoon doen! Je kan meer boardgame-gerelateerde voorwerpen printen dan blokjes! Miniatures, terrein en inserts bijvoorbeeld. Ik zie ook wel eens pogingen tot het printen van dobbelstenen langskomen maar dat vertrouw ik toch niet helemaal.

• Postius
ErikT738 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:37:
[...]

Gewoon doen! Je kan meer boardgame-gerelateerde voorwerpen printen dan blokjes! Miniatures, terrein en inserts bijvoorbeeld. Ik zie ook wel eens pogingen tot het printen van dobbelstenen langskomen maar dat vertrouw ik toch niet helemaal.
Ik heb iemand anders de insert voor concordia laten printen en toen stond dat ding 16 uur te roken :9 .

Precies de redenen die jij aanhaalt zijn de redenen dat ik eraan zit te denken. Maar goed 300 euro is toch weer 300 euro. Of 2/3 van Kingdom Monster Death :+ Of 1/5 kickstarter investering :o

• Smuey
Postius schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:52:
[...]

Ik heb iemand anders de insert voor concordia laten printen en toen stond dat ding 16 uur te roken :9 .

Precies de redenen die jij aanhaalt zijn de redenen dat ik eraan zit te denken. Maar goed 300 euro is toch weer 300 euro. Of 2/3 van Kingdom Monster Death :+ Of 1/5 kickstarter investering :o
Een Creality Ender 3 heb je voor 160 euro . Prima printer, grote community en ook nog mogelijkheden om onderdelen te upgraden in de toekomst. Een resin-printer heb je tegenwoordig ook al voor 200 euro of minder (kanttekening: Supermooie details, kortere printtijden, maar hou er rekening mee dat een print niet direct klaar is (schoonmaken, 'curing' etc), de resin meurt als de pleuris en gewoon behoorlijk toxisch is en de printplaat gewoon een stuk kleiner is dan bij een FDM-printer; Voor inserts zijn ze dus een stuk minder geschikt, maar voor miniaturen - onverslaanbaar)

Niet wachten, gewoon doen, dus :)

• MeZZiN
ErikT738 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:37:
[...]

dobbelstenen stenen printen is prima om daarna een hem te gieten in expoxy resin.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• hellknight
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:49

hellknight

Medieval Nerd

vorige week Pandemic Legacy S2 uitgespeeld. Zonder te spoilen hadden we bij zowel S1 als S2 alle 3 het gevoel dat de puntentelling die bepaald hoe "goed" je het gedaan hebt wel erg streng is - naar ons gevoel hadden we het veel beter gedaan dan de score reflecteert. Het blijven topspellen, en S0 gaat er zeker komen, maar dat was een kleine teleurstelling voor ons.

Your lack of planning is not my emergency

• Postius
hellknight schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:57:
vorige week Pandemic Legacy S2 uitgespeeld. Zonder te spoilen hadden we bij zowel S1 als S2 alle 3 het gevoel dat de puntentelling die bepaald hoe "goed" je het gedaan hebt wel erg streng is - naar ons gevoel hadden we het veel beter gedaan dan de score reflecteert. Het blijven topspellen, en S0 gaat er zeker komen, maar dat was een kleine teleurstelling voor ons.
Als je over alle steden heenkijkt waar het compleet chaos was, dan ging het eigenlijk best goed! Ik snap wel wat je bedoeld, maar is het dan niet een kwestie dat jullie het misschien iets te rooskleurig zagen? Al kan ik me goed voorstellend dat dat wel voor een disconnect zorgt in je speelervaring

[Voor 255% gewijzigd door Postius op 03-09-2020 15:14]

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15-09 09:23
Hier ook aan het twijfelen voor een 3dprinter, en dan vooral tussen een resin of een FDM printer.

Maar goed de vrouw des huizes staat niet te springen voor zo een aankoop, dus eerst haar kunnen overtuigen.

• Lennnn
Hier print ik best veel (prusa mk3s). Ben nu bezig met insert voor Berenpark.

Mochten jullie echt graag iets geprint willen hebben, dan kan ik het ook wel regelen. Alleen zit je dan natuurlijk wel met verzendkosten die er nog bijkomen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Besloten Nemesis te laten schieten. Mocht iemand gebruik willen maken van mijn pledge dan hoor ik het graag. De game is leuk maar ik moet toch wat prioriteiten gaan stellen komend half jaar. Sowieso uitbreiding TI4 en Jaws of the Lion. Ga met die laatste toch een dappere poging doen om mijn vriendin zo ver te krijgen voor een dungeon crawler game. Dit lijkt mij wel een aardige instapper. Nieuwe stuff voor de pc en volgend jaar een Kamado. En ik zal ook echt eens plannen moeten maken voor de studieschuld terug te betalen...

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07:06
unrealbe schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:23:
Hier ook aan het twijfelen voor een 3dprinter, en dan vooral tussen een resin of een FDM printer.

Maar goed de vrouw des huizes staat niet te springen voor zo een aankoop, dus eerst haar kunnen overtuigen.
Ik heb nu iets meer dan een jaar een Ender 3 Pro. Voor bijna alles wat je kan bedenken zou deze printer voldoen, met uitzondering van miniaturen. Mijn mooiste FDM mini's kunnen het niet opnemen tegen een resin mini die op de standaardinstellingen van een willekeurige printer is geprint. Gelukkig komt vanavond de Elegoo Mars 2 Pro binnen! Nu maar hopen dat de bezorger 'm dit keer niet heeft laten vallen...

Weet iemand hier overigens of er toffe war- en skirmish games zijn om volledig 3D te printen? Ik wil al een tijdje kijken hoe de One Page Rules spellen in elkaar steken maar ik ken eigenlijk niemand die er ervaring mee heeft.

• Postius
ErikT738 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:26:
[...]

Ik heb nu iets meer dan een jaar een Ender 3 Pro. Voor bijna alles wat je kan bedenken zou deze printer voldoen, met uitzondering van miniaturen. Mijn mooiste FDM mini's kunnen het niet opnemen tegen een resin mini die op de standaardinstellingen van een willekeurige printer is geprint. Gelukkig komt vanavond de Elegoo Mars 2 Pro binnen! Nu maar hopen dat de bezorger 'm dit keer niet heeft laten vallen...

Weet iemand hier overigens of er toffe war- en skirmish games zijn om volledig 3D te printen? Ik wil al een tijdje kijken hoe de One Page Rules spellen in elkaar steken maar ik ken eigenlijk niemand die er ervaring mee heeft.
Dat is verrassend goed geprint! 8). Alleen een beetje jammer dat je bij de vrouwen de kleding lijkt vergeten :+ .

Misschien heb je hier iets aan?: https://boardgamegeek.com/geeklist/68951/best-pnp-wargames
MrVegeta schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:45:
Besloten Nemesis te laten schieten. Mocht iemand gebruik willen maken van mijn pledge dan hoor ik het graag. De game is leuk maar ik moet toch wat prioriteiten gaan stellen komend half jaar. Sowieso uitbreiding TI4 en Jaws of the Lion. Ga met die laatste toch een dappere poging doen om mijn vriendin zo ver te krijgen voor een dungeon crawler game. Dit lijkt mij wel een aardige instapper. Nieuwe stuff voor de pc en volgend jaar een Kamado. En ik zal ook echt eens plannen moeten maken voor de studieschuld terug te betalen...
Verstand komt met de jaren ;) maar goed om te zien dat je probeert je verslaving onder controle te krijgen :+

Heb je al is gedacht aan Ravenloft voor een dungeon crawler experience? Je kan in een uurtje lekker dungeonen, erg toegankelijk en een bewezen universum dat werkt (D&D)
_Anvil_ schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:02:
[...]

Dat lijkt me stug, staan weinig bekende namen ook.

Snap je punt hierboven over "solitaire multiplayer" games volledig. Al heb ik zelf vorige week met plezier Maricaibo uit geprobeerd bij een vriend en heb ik zelf dit jaar Terra Mystica gekocht, dat ik graag speel met 3 of 4 spelers.

Bij die laatste ben je dan wel direct met elkaar in competitie om gebied en er zijn diverse unieke acties die je voor de neus van anderen kunt wegkapen (geen brug voor jou deze ronde, dus ook geen stad >:) )

Maar ik weet wat ik het liefste speel.. zo heb ik de komende 2 weken eindelijk weer 2 dagen real life Twilight Imperium 4 gepland staan, respectievelijk Eindhoven en Middelburg _/-\o_ :9 8)

Om in te komen gaan we de komende avonden een digitale game TI4 via Table top simulator spelen trouwens.

Als ik zo'n achtbaan ervaring (episch groot spel, totale vrijheid over hoe je wilt spelen, interactie met anderen net zo cruciaal voor je win als je strategie, stukje RPG-en via je ras keuzes, vrienden en vijanden maken, ups and downs, momenten die alle spelers zich een jaar later nog herinneren etc.) vergelijk met iets als wingspan... *gaaaaaaaaaap* nee dank je.
Als je ooit nog iemand nodig hebt voor een game hou ik mezelf aanbevolen :9

TI4 is `van die dingen die ik zo graag een keer wil spelen maar me ook realiseer dat dat niet snel gaat gebeuren. Deals maken met andere spelers en je weet dat je elkaar een keer gaat verraden is het beste! Sowieso mensen backstabben voor ze jouw backstabben is brilliant vermaak

[Voor 58% gewijzigd door Postius op 04-09-2020 10:56]

• _Anvil_
Postius schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:14:
[...]

Is het lijstje in de topicstart nog up to date? :9 Ik zoek nog wel wat mede-nerds voor de zware bordspellen }:O

Snap je punt hierboven over "solitaire multiplayer" games volledig. Al heb ik zelf vorige week met plezier Maricaibo uit geprobeerd bij een vriend en heb ik zelf dit jaar Terra Mystica gekocht, dat ik graag speel met 3 of 4 spelers.

Bij die laatste ben je dan wel direct met elkaar in competitie om gebied en er zijn diverse unieke acties die je voor de neus van anderen kunt wegkapen (geen brug voor jou deze ronde, dus ook geen stad >:) )

Maar ik weet wat ik het liefste speel.. zo heb ik de komende 2 weken eindelijk weer 2 dagen real life Twilight Imperium 4 gepland staan, respectievelijk Eindhoven en Middelburg _/-\o_ :9 8)

Om in te komen gaan we de komende avonden een digitale game TI4 via Table top simulator spelen trouwens.

Als ik zo'n achtbaan ervaring (episch groot spel, totale vrijheid over hoe je wilt spelen, interactie met anderen net zo cruciaal voor je win als je strategie, stukje RPG-en via je ras keuzes, vrienden en vijanden maken, ups and downs, momenten die alle spelers zich een jaar later nog herinneren etc.) vergelijk met iets als wingspan... *gaaaaaaaaaap* nee dank je.

[Voor 6% gewijzigd door _Anvil_ op 04-09-2020 10:07]

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
_Anvil_ schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:02:
[...]

Daarom heb ik ooit voorgesteld om de lijst maar gewoon helemaal weg te halen. In een topic dat inmiddels dik vijf jaar loopt verliest dat op enig punt wel zijn waarde.
(Voor mij) verrassend genoeg waren er best wat mensen die het wel leuk vinden, dus heb ik'm laten staan :P

• HellPunk
Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:06:
[...]

Daarom heb ik ooit voorgesteld om de lijst maar gewoon helemaal weg te halen. In een topic dat inmiddels dik vijf jaar loopt verliest dat op enig punt wel zijn waarde.
(Voor mij) verrassend genoeg waren er best wat mensen die het wel leuk vinden, dus heb ik'm laten staan :P
Zie net dat ik niet in die lijst sta terwijl ik hier toch minstens tien keer meer post dan op de rest van GoT samen :P .

Het is inderdaad niet makkelijk om zo 'n OP up-to-date te houden, maar ik wil wel een poging wagen om er iets nieuws van te maken!

• pirke
  • Nu online
ErikT738 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:26:
[...]

Binnenkort valt er een Prusa i3 mk3s op de deurmat hier. Het grootste nadeel aan Resin is het chemische aspect. Dat spul is enorm schadelijk voor je. Na het printen moet je ze drogen, uitharden, etc. Gewoon laagjes filament op elkaar leggen is een stuk prettiger werken.

Verder kun je een kleinere nozzle gebruiken, waardoor je ook een veel hoger detail kan krijgen: YouTube: How to 3D Print Better Miniatures: Pt. 3 Resin-quality on a FDM prin...

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
HellPunk schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:28:
[...]

Zie net dat ik niet in die lijst sta terwijl ik hier toch minstens tien keer meer post dan op de rest van GoT samen :P .

Het is inderdaad niet makkelijk om zo 'n OP up-to-date te houden, maar ik wil wel een poging wagen om er iets nieuws van te maken!
Leef je uit! Ik heb je medeauteur gemaakt :P
Als je liever een nieuwe wil openen ga ik je ook niet tegenhouden. Niet dat ik dat überhaupt zou kunnen, maar je snapt wat ik bedoel :+

• MADG0BLIN
Lijstje is ook bij mij wel erg verouderd. :P

Ik zou het bestaande topic gewoon houden en met een nieuwe topicstart. Het is wat handiger om te zoeken met 1 topic. :)

• HellPunk
Iemand hier ervaring met het spel Project L? Ik heb de eerste release na lang twijfelen geskipt, maar er komt binnenkort een nieuwe aan en nu wil ik misschien wel op de trein springen...

Straks weer bordspellenavond, zin in! Twijfel nog tussen Rails & Sails en Kwakzalvers van Kakelenburg als hoofdschotel, voor allebei is er meestal te weinig tijd :(
Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:39:
[...]
Leef je uit! Ik heb je medeauteur gemaakt :P
Als je liever een nieuwe wil openen ga ik je ook niet tegenhouden. Niet dat ik dat überhaupt zou kunnen, maar je snapt wat ik bedoel :+
Ik doe m'n best :)

[Voor 4% gewijzigd door HellPunk op 04-09-2020 11:31]

• MeZZiN
MrVegeta schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:45:
Ik snap het wel ooit ook te veel gebacked bij KS en die extra dure games komen gewoon te weinig op de tafel.

Retails games hebben toch een wat kleine footprint en daar komen ze wel op de tafel uitzonderingen daar natuurlijk. Maar de meeste games die ik echt veel speel zijn toch de sub 2 uur games en de mega KS games komen daar niet eens in de buurt.

Zelf nu alleen de aliens game besteld van GF9 zal vast niet de beste game zijn (Nemesis zal beter zijn) maar deze heeft zijn theme mee en dat kan van een ok game een geweldige game maken.

En bijna firefly game compleet yah :) ook weer niet de beste pickup and deliver game maar wel de meest thematische game. Ik heb xia en merchant of venus ook liggen allemaal toffe games.

Bij sommige games gelt thema en sommige de gameplay maar als het thema niet werk valt de game ook redelijk in het niet.

Zelf vind ik wingspan erg goed alleen soms lijkt het meer een solo met 2-3 speler zelfs met de expansion als je de nieuwe kaarten niet krijgt. Er zijn eigenlijk te veel kaarten waardoor er soms een vreemde game is waarbij weinig goede kaarten langs komen. De expansion is wel noodzakelijk denk ik de base game is ook erg goed maar een beetje interactie maakt het leuk. Plus hier thuis wordt veel confrontatie niet gewaardeerd.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Postius
MeZZiN schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:32:
[...]

Ik snap het wel ooit ook te veel gebacked bij KS en die extra dure games komen gewoon te weinig op de tafel.

Retails games hebben toch een wat kleine footprint en daar komen ze wel op de tafel uitzonderingen daar natuurlijk. Maar de meeste games die ik echt veel speel zijn toch de sub 2 uur games en de mega KS games komen daar niet eens in de buurt.

Zelf nu alleen de aliens game besteld van GF9 zal vast niet de beste game zijn (Nemesis zal beter zijn) maar deze heeft zijn theme mee en dat kan van een ok game een geweldige game maken.

En bijna firefly game compleet yah :) ook weer niet de beste pickup and deliver game maar wel de meest thematische game. Ik heb xia en merchant of venus ook liggen allemaal toffe games.

Bij sommige games gelt thema en sommige de gameplay maar als het thema niet werk valt de game ook redelijk in het niet.

Zelf vind ik wingspan erg goed alleen soms lijkt het meer een solo met 2-3 speler zelfs met de expansion als je de nieuwe kaarten niet krijgt. Er zijn eigenlijk te veel kaarten waardoor er soms een vreemde game is waarbij weinig goede kaarten langs komen. De expansion is wel noodzakelijk denk ik de base game is ook erg goed maar een beetje interactie maakt het leuk. Plus hier thuis wordt veel confrontatie niet gewaardeerd.
Firefly/Xia lijkt me erg tof. Maar dan lijkt Merchants & Marauders me de betere game. Thema is bij allebei goed. Ik ben uiteraard ontzettende Firefly fan maar ik ben niet heel erg gevoelig voor themas op basis van mijn favoriete tvshows/games. Denk teveel tegenvallers gehad.

Ik zit er wel serieus aan te denken om xia/firefly te kopen. Maar ik denk dat M&M me meer aanspreekt vanwege hardere/meer interactie. Ik heb de indruk dat je bij een spel als firefly toch veel langs elkaar heenspeelt maar correct me if im wrong!

• MeZZiN
Firefly is firefly in a box alleen het grote nadeel is de tijd die het kost om te spelen maar dat klopt ook weer thematisch. Ja het is leuk en ja het werkt ook nog als game. Er zijn zeker betere games maar het is wel een goede game. De combinatie maakt van thema en game maakt het een super goede game.

Ik vind Xia wel iets lijken op firefly maar bij XIA gaat het ook om het upgraden en is ook meer een sandbox game het gaat om ontdekken en je heb zo veel manieren om het spel te winnen omdat er niet 1 manier is.

Firefly is meer contained je kan voornamelijk handelen en van de ene planeet naar de ander gaan en onder weg kom je dingen tegen. Ook erg tof maar wel zo anders dat XIA een eigen game is. Grote nadeel van firefly is dat het een beest van een game is alleen al de hoeveelheid kaarten en fluf. En de insane hoeveelheid van expansions maakt het wel een game die in mijn verzameling blijft alleen hij zal weinig op tafel komen. Als ik de uren er in gestopt heb om de Big damm crate te bouwen dan zal hij makkelijker op de tafel komen omdat de setup bijna geen moeite meer is.

Niet echt nodig maar wel handig de originele doos is ook best prima zeker de EU versie alleen sleeved kaarten passen niet en als je bijna alle expansions heb is zelf die doos vol. Mooie is wel de meeste expansions voegen niet heel veel tijd toe aan de game.

Als je voor hardere interactie wil gaan kan je beter Xia doen of M&M (die laatste ken ik alleen niet) Xia kan je gewoon het pad kiezen om als bounty hunter te gaan of gewoon just for fun iedereen uit de lucht te schieten. Het gaat er om wat jij precies wil uit je game.

En trouwens Merchants & Marauders kost bijna niets in vergelijking :o Ik heb hem zelf niet op mijn lijst maar hij staat wel hoog aangeschreven.

[Voor 4% gewijzigd door MeZZiN op 04-09-2020 13:27]

Tesla MX - Leaf 2.zero

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Postius schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:47:
[...]
Ik zit er wel serieus aan te denken om xia/firefly te kopen. Maar ik denk dat M&M me meer aanspreekt vanwege hardere/meer interactie. Ik heb de indruk dat je bij een spel als firefly toch veel langs elkaar heenspeelt maar correct me if im wrong!
Dan moet je misschien ook aan Western Legends denken. Ook een sandbox game die erg goed is. Volgens mij was er ook een kickstarter bezig voor de expansion. Ik wil de mijne weg doen omdat ik er te weinig tijd voor heb, maar zeker niet omdat hij niet leuk is.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Diabolica
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:02
HellPunk schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:31:
Iemand hier ervaring met het spel Project L? Ik heb de eerste release na lang twijfelen geskipt, maar er komt binnenkort een nieuwe aan en nu wil ik misschien wel op de trein springen...
Als je hier meer van hoort ben ik zeker geïnteresseerd.
Vorige keer hadden ze een extra kopie voor 5 euro extra misschien leuk om samen te doen.
Weet niet of ze dit weer gaan doen natuurlijk.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Postius schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:47:
[...]

Firefly/Xia lijkt me erg tof. Maar dan lijkt Merchants & Marauders me de betere game. Thema is bij allebei goed. Ik ben uiteraard ontzettende Firefly fan maar ik ben niet heel erg gevoelig voor themas op basis van mijn favoriete tvshows/games. Denk teveel tegenvallers gehad.

Merchants & Marauders zit voor ons net in een onhandige hoek qua spelerinteractie. Je kan als piraat of als koopman spelen. Als piraat teer je uiteraard op de kooplui. Volledig in thema, maar effectief betekent het dat de spelers die graag vreedzaam spelen constant overhoop geknald worden. Mijn vriendin houdt van dingen opbouwen in een spel. Ze heeft geen moeite met agressieve spellen waarin we elkaar constant zijn aan het beschieten. Maar omdat M&M je de optie geeft om leuk je koopvaardijscheepje op te bouwen zonder je druk te maken om andere spelers, totdat je ineens volledig tot prooi gedegradeerd wordt, is voor haar de lol er dan wel redelijk vanaf.
Als je groep daar geen problemen mee heeft of het ze juist ligt helemaal prima, maar ik wilde er in ieder geval even voor waarschuwen :P

• _Anvil_
Ik heb M&M zelf en ik heb diverse keren getwijfeld over Xia. En Firefly ken ik niet, maar die game wordt nu toevallig op de faceboek verkoop/ruil groep aangeboden zag ik.

Typerend is de Xia review van SU&SD, aan het einde pakken ze opeens de doos van Merchants & Marauders erbij. Los van het gave thema van Xia is die laatste de betere game volgens de meesten... En toch lijkt Xia me ook zo gaaf.

Bij M&M merken wij juist dat de piraten het vaak te moeilijk hebben, tegenvallende resultaten in het begin betekenen al snel dat je met 2 marineschepen om je heen in je Sloop rondhangt op zoek naar wat cash,

De merchants weten echter in no time met wat trade runs te upgraden naar een Galjoen en zijn dan vaak prima beschermd tegen piraten.

Wij hebben echt herinneringen aan de meest maffe games, waarbij spelers dood gingen en met hun reboot kapitein direct een Frigate buit wisten te maken waarmee ze dan weer andere spelers te lijf gingen.. hilarisch. :P

Als iedereen echter braaf gaat traden en wat missies doet wordt het een trage en wat saaiere game.

Punt van kritiek is wel dat bijna alledingen die je kunt uit een soort "minigame"met aparte regeltjes bestaat, dit is voor beginners wat veel. Vooral zeegevechten inclusief enteren, special weapons etc. is soms wat verwarrend merkte ik pas nog toen ik hem uitlegde aan 2 nieuwe spelers.

• Postius
Over Xia gesproken, is er zicht op een reprint?

Want voor zover ik kan zien is dat spel al vrij lang OoP

Als iemand een winkel weet waar die nog te koop is.... :9
HellPunk schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:47:
[...]

Volgens dit topic op BGG wordt eraan gewerkt :)
Cool had ik ff gemist!

[Voor 66% gewijzigd door Postius op 04-09-2020 17:10]

• HellPunk
Postius schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:32:
Over Xia gesproken, is er zicht op een reprint?

Want voor zover ik kan zien is dat spel al vrij lang OoP

Als iemand een winkel weet waar die nog te koop is.... :9
Volgens dit topic op BGG wordt eraan gewerkt :)

• _Anvil_
Vanavond beginnen wij een TTS pot TI4, heb hier al wat PB's met Postius over uitgewisseld ;)

Wellicht een leuk idee om dat hier met wat tweakers te plannen, is veel sneller te realiseren dan een live pot en je kunt gewoon saven en de boel op doordeweekse avonden spelen :)
Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True