Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:47
Bij ons liggen er ook nog 2 koffers met Magic, maar ook heb ik zelf nog een grote doos Star Wars TCG liggen. Die laatste ga ik nog eens weg doen. Vroeger best wel gespeeld, maar ligt nu al meer dan 20 jaar in een grote doos.
Magic vind ik wel jammer, maar dat is ook al enige tijd geleden eigenlijk. Wellicht nog eens met/tegen mijn vrouw spelen. :P

Playtesten ziet er wel grappig uit van het spel hierboven. Geen idee of ik er tijd voor heb.
Heb zelf in Tabletopia Amerikaans Jokeren nagemaakt om met mijn ouders te doen, maar vond het buiten de app om te traag en voor die laatste heb je een account nodig. Wat weer jammer is. Dus nooit van gekomen.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 16-07-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Spelen wil ik ook nog wel maar weet niet of ik dat nog leuk ga vinden. Je wordt toch ouder he ;) Hier thuis ben ik de enige die het leuk vindt.

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

SeenD schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:38:
Hier kun je het zogenaamde sell sheet bekijken.
Interessant. Ik zou alleen wel meer over het spel vertellen en veel minder over de geschiedenis van Dune. Daarnaast denk ik dat je beter geen bestaand ip had kunnen nemen.

Heb je al een rulebook? Die zou ik wel eens willen zien.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Iemand ervaring met Outer Rim? Ben beetje conflicted, lijkt mij erg leuk maar ik heb ook Xia met uitbreidingen in de kast liggen en de games lijken wel aardig veel op elkaar.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
MrVegeta schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:57:
Iemand ervaring met Outer Rim? Ben beetje conflicted, lijkt mij erg leuk maar ik heb ook Xia met uitbreidingen in de kast liggen en de games lijken wel aardig veel op elkaar.
Ik heb Outer Rim nu 1x gespeeld, erg leuk, thema zit er ook goed in, maar heb zelf Xia, en het lijkt als 2 druppels water op elkaar maar dan met een ander thema. ;)
Ik zou hem zelf er niet bij aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@MADG0BLIN Ik vind Xia zelf vaak wel wat lang duren, natuurlijk kan je met minder punten spelen maar dan heb je de tier 3 schepen en dat soort dingen nog niet gezien. Ook wil Xia soms wel beetje omslachtig worden met de verschillende ship upgrades, abilities, event cards, AI schepen, system abilities, trade dingen bijwerken... is dat een stuk minder in Outer Rim?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Het speelt inderdaad wel vlotter, maar qua downtime scheelt het niet heel veel vond ik. Ik speel Xia overigens ook niet met meer dan 3 personen, maar dat zou ik denk ik met Outer Rim ook niet doen. Al met al ben je wel eerder klaar met Outer Rim denk ik qua speelduur. Outer Rim is denk ik inderdaad ook wel iets minder omslachtig maar ik moet hem eigenlijk nog een keer spelen om te kijken of het super veel scheelt, maar ontzettend veel acties en dingen deden me aan Xia denken.

Hier ook nog een vergelijking voor wat punten.
https://boardgamegeek.com/thread/2221651/article/32508120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-08 10:14
ViNcE schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Interessant. Ik zou alleen wel meer over het spel vertellen en veel minder over de geschiedenis van Dune. Daarnaast denk ik dat je beter geen bestaand ip had kunnen nemen.

Heb je al een rulebook? Die zou ik wel eens willen zien.
Rulebook: nog een beetje een summiere versie: https://bit.ly/bfa-rules-concept

Ik zal eens kijken of ik de balans tussen verhaal en spel kan verbeteren, thanks. :)

De bestaande IP voegt een hoop toe aan de atmosfeer, maar het is een vrij onhaalbare IP, desalniettemin wel het proberen waard. Het spel werkt ook goed zonder dat je van de boeken af weet, volgens een aantal playtestsers, die het niet kenden, waren enkele kaarten wel minder makkelijk te begrijpen. Die zijn ondertussen aangepast.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:31:
Het speelt inderdaad wel vlotter, maar qua downtime scheelt het niet heel veel vond ik. Ik speel Xia overigens ook niet met meer dan 3 personen, maar dat zou ik denk ik met Outer Rim ook niet doen. Al met al ben je wel eerder klaar met Outer Rim denk ik qua speelduur. Outer Rim is denk ik inderdaad ook wel iets minder omslachtig maar ik moet hem eigenlijk nog een keer spelen om te kijken of het super veel scheelt, maar ontzettend veel acties en dingen deden me aan Xia denken.

Hier ook nog een vergelijking voor wat punten.
https://boardgamegeek.com/thread/2221651/article/32508120
Hm, hoe meer ik over Outer Rim lees en zie hoe interessanter het wordt. Xia is leuk, maar mist naar mijn idee wel een beetje theme. Dat is niet perse de schuld van de bedenker want er zit genoeg lore in maar ja, tegen een IP als Star Wars leg je dat al snel af natuurlijk. Ook lijkt Outer Rim een stukje randomness weg te nemen bij bv het rond reizen in Xia, al kan je in Xia zelf die randomness ook weg nemen. Maar als je iets wilt doen, gass minen, door een planet shield heen etc overal moet je voor dobbelen en soms kunnen de resultaten meteen je schip opblazen. Nu moet ik wel zeggen dat dat deel is van de game en als ik Xia speel ik wel altijd zeg, tijdens het spelen zal je hoogstwaarschijnlijk zelf je schip een keer opblazen. Hoort bij de game. Maar er wordt in Xia wel heel veel gedobbeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Wij hebben dat voor het reizen proberen te verminderen door een extra D6 erbij te gooien. Hoogste resultaat telt. Dat heeft wel wat geholpen. Anders had je soms beurten waarin je niets kon doen. Ook de D20 voor een punt halen we er altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@SeenD Hebben jullie wel al opties voor een eigen richting? Zou die weg zeker bewandelen om te bekijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:44:
Wij hebben dat voor het reizen proberen te verminderen door een extra D6 erbij te gooien. Hoogste resultaat telt. Dat heeft wel wat geholpen. Anders had je soms beurten waarin je niets kon doen. Ook de D20 voor een punt halen we er altijd uit.
Ja inderdaad, zulke regels maken Xia een stukje gangbaarder. Een minpunt dat ik veel lees over Outer Rim is dat het wel repetitief kan worden, maar ik verwacht niet dat ik dit vaker dan 3 keer per jaar zal spelen. Dus dat zal dan wel meevallen. En in Outer Rim zit (zo ver ik kan zien) niet direct player vs player, niet al mijn vrienden zijn fan van pvp dus dat is ook wel interessant. Denk dat ik 'um ga halen en volgende week sowieso ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Je kan elkaar in Outer Rim ook wel dwarszitten, ik was ineens mijn schip kwijt en een character. Daar moet je wel tegen kunnen.

Het is sowieso geen miskoop, had genoeg plezier tijdens het spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Arunia schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:45:
@SeenD Hebben jullie wel al opties voor een eigen richting? Zou die weg zeker bewandelen om te bekijken hoe en wat.
Ja, we kunnen sowieso de art omkatten naar iets anders, we maken de art zelf. Het aanpassen is niet zo heel moeilijk.
Het zijn vooral namen en locaties die we gebruiken uit de boeken en wat quotes op de kaarten voor de sfeer.
We hebben al een lijstje met andere stijlen/settings die we mogelijk willen gebruiken. We hebben 1 mechanic die perfect past bij de ideeen uit de boeken. Dat wordt dan nog wel een leuke om daar iets anders van te maken. Maar we zijn creatief genoeg om daar zonder problemen iets anders van te maken.

Misschien kunnen we Game of Thrones gebruiken, daar wil niemand meer zn vingers aan branden, na de falende seizoenen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SeenD op 17-07-2020 13:50 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@SeenD Dat is goed om te horen. Vaak dat soort licentie dingen zijn vrij moeilijk of kosten heel veel geld.
Andere opties hebben is altijd fijn. Wellicht inderdaad GoT of je eigen IP maken. Dat laatste is wel moeilijker ook vanwege quotes, maar ook dat is wel te verzinnen op langere termijn.

Ik hoop dat het jullie lukt op welke manier ook. Dat zou wel erg grappig zijn.
Mocht ik de mogelijkheid hebben om te testen, dan zal ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Ik denk eraan om The Crew aan te schaffen vanwege de goede reviews. Heeft iemand hem al gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assifv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:00
FreeShooter schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:07:
Ik denk eraan om The Crew aan te schaffen vanwege de goede reviews. Heeft iemand hem al gespeeld?
Ja ik heb hem gelijk de eerste week dat hij uit was gehaald. Leuk spel! Ik vind het ook leuk uitgewerkt dat je een aantal missies speelt, die ieder voorzien zijn van een eigen verhaaltje. En leuk om samen met elkaar te spelen, in plaats van tegen elkaar. Voor de 13 euro die het kost zou ik hem niet laten schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vanmiddag Star Wars: Outer Rim op TableTopSimulator gespeeld. Was erg leuk! Wel met 4 spelers en dat is toch teveel. Zowel voor de downtime als de playtime. 3 Spelers is ideaal. Een van de vele kritiekpunten in de reviews is het gebrek aan content. Beetje FFG zijn style om een goeie game uit te brengen en dan vervolgens een expansion met heel veel content en ik kan mij daar helemaal in vinden. Nu zijn de encouters wil minder interessant dan bv Eldritch Horror, als je de OR vaak gaat spelen zie ik het wel gebeuren dat je de lore tekst gaat overslaan enzo. Qua gameplay is het wel erg leuk, best wel interessante keuzes die je kan maken, er zit genoeg randomness in dat niet perse de speler met de meeste ervaring gaat winnen en er zijn manieren om elkaar dwars te zitten, maar dat heeft niet verschrikkelijk veel consequenties.

En mijn grootste probleem met Xia (en Eldritch Horror) zitten hier niet in, in Outer Rim is er een vrij simpele gameflow en het spel hoeft niet vaak gepauzeerd te worden omdat er een bepaald iets gebeurd tijdens een bepaalde stap van het spel waardoor alles veranderd.

Ik denk dat Outer Rim voor de wat meer ervaren tabletoppers saai kan worden na een paar plays maar voor een meer casual groepje lijkt het mij ideaal. Qua regels is het vrij simpel, sowieso voor de niet eigenaren ;). Ik heb 'um voor 60 euro gekocht en dat is misschien toch beetje veel voor de content die je krijgt, 45-50 was misschien iets schappelijker geweest. Ben erg benieuwd wat mijn 2 (erg) casual boardgame vrienden er van vinden vrijdag.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 18-07-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 28-08 13:35
Dit weekend hebben we eens de drie seizoenen van Uwe Rosenberg achter mekaar gespeeld: Cottage Garden, Indian Summer en Spring Meadow. Leuk om de spellen eens echt te kunnen vergelijken!

Cottage Garden is voor mij de minst leuke van de drie. Je bent relatief veel bezig met punten tellen, spelbordjes vervangen en dan leidt je wat af van het effectief puzzelen. Ook het speleinde vind ik nog steeds raar: ofwel ben je je spelbordjes kwijt, ofwel krijg je strafpunten tot je klaar bent.

Indian Summer staat in het midden: de puzzel is in dit spel het interessantste, maar ik had liever een andere manier gehad om de winnaar te bepalen dan een race om als eerste je bord vol te krijgen. Op BGG staat een variant waarin je echt gaat scoren, die gaan we binnenkort eens proberen.

Spring Meadow speelt van de drie spellen het vlotste met eenvoudige score-regels. Dit is voorlopig mijn favoriet, maar als die score-variant van Indian Summer leuk blijkt komt die wel op één :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:43
Tijdige post, @Hellpunk :)

Ik ben op zoek naar een nieuw relatief simpel en kort spel in de trant van Cottage Garden, dat wij zelf erg leuk vinden. We houden ook erg van zwaardere spellen als Orleans, Concordia and Burgundy maar met ouders en andere minder ervaren spelers en als je gewoon maar een uurtje hebt zijn spellen als Cottage Garden wel populair hier.

Ik zal Indian Summer en Spring Meadow eens bekijken, al lijken die misschien juist wat teveel op Cottage Garden om in de kast te hebben.

Als er andere tips zijn voor dit spellen met dergelijke complexiteit en duratie hoor ik het graag. Ik zit naar Santorini, Kanagawa en Photosynthesis te loeren zelf.

Daarnaast: Iemand ervaring met Viticulture? Die lijkt me voor een wat 'zwaarder' spel ook erg leuk (verjaardag komt eraan :P ).

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-07-2020 09:48 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:04
Het blijft jammer dat ze bij de Nederlandse versie van Indian Summer de titel niet vertaald hebben.
Zou wel leuk in de kast staan, een boardgame met pontificaal "Oudewijvenzomer" erop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 22:58
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:42:

Ik ben op zoek naar een nieuw relatief simpel en kort spel in de trant van Cottage Garden, dat wij zelf erg leuk vinden. We houden ook erg van zwaardere spellen als Orleans, Concordia and Burgundy maar met ouders en andere minder ervaren spelers en als je gewoon maar een uurtje hebt zijn spellen als Cottage Garden wel populair hier.

Ik zal Indian Summer en Spring Meadow eens bekijken, al lijken die misschien juist wat teveel op Cottage Garden om in de kast te hebben.

Als er andere tips zijn voor dit spellen met dergelijke complexiteit en duratie hoor ik het graag. Ik zit naar Santorini, Kanagawa en Photosynthesis te loeren zelf.

Daarnaast: Iemand ervaring met Viticulture? Die lijkt me voor een wat 'zwaarder' spel ook erg leuk (verjaardag komt eraan :P ).
Splendor
Azul
Sushi Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 11:48

skoozie

SCSI

Santorini is zeer vermakelijk met 2, 4 weet ik niet of het zo geweldig blijft.
Viticulture 1x gespeeld (haarlem boardroom heeft hem te testen liggen) en vond het een zeer vermakelijke workerpklacement met leuke sfeer.
naast azul/splendor kan je ook denken aan:
sagrada
ubongo
patchwork (2spelers)
kingsdomino is ook een leuk simpeler spel

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28
Laatst weer ff een flinke haul gedaan

Eldritch Horror: Under the Pyramids --> We hebben zowaar de 1e keer meteen gewonnen!
Unfair --> Themepark building thema komt erg sterk naar voren. Wel flinke luck factor qua welke kaarten je pakt heb ik het idee
Forgotten Waters --> leuke interactive storytelling game. Humor en verhaal zijn van hoog niveau
Ticket to Ride: Europe --> nog niet gespeeld
Architects of the West Kingdom --> Een van de beste worker placement games imho

[ Voor 9% gewijzigd door Basekid op 24-07-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN

Zeker een aanrader, een van mijn favorieten van Stonemaier games. Als je de Essential edition neemt heb je een mooie start, maar als je het echt leuk vindt is er nog zat uit breiden. Ik heb het nu ruim 20x gespeeld, maar leg het nog steeds graag op tafel. Het ziet er vind ik zelf ook erg mooi uit!

Gisteren voor het eerst 2x Res Arcana gespeeld. Het thema is er wat opgeplakt, maar de gameplay zit er goed in elkaar.
Je draft aan het begin 8 kaarten en met deze 8 kaarten speel je het hele spel. Het spel is afgelopen bij 10 punten, maar daar kan je overheen als je het goed speelt.
In je beurt kan je een kaart spelen door resources te betalen of je kan een kaart afleggen voor 2 resources of 1 goud.
Met deze resources kan je weer extra punten kaarten kopen of andere "opdracht" kaarten waar je punten mee kan scoren.

Ik vond het erg leuk om te spelen, maar je legt het wel af tegen een ervaren speler die de combo's een beetje kent.

Daarna weer een pot Scythe, dat was ook alweer wat maanden geleden dat ik die had gespeeld, maar blijft een toffe game welke goed in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Berenpark is ook erg leuk. For Sale, Tsuro en Century kunnen ook prima.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:38

Kwakzalvers van KakelenBurg.

Geweldig spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-08 00:13

...

Santorini is voor mij een 'introductie' bordspel. Ik sleep het altijd mee als ik een kleine club mensen heb die nog niet veel met bordspellen hebben gedaan. Het spel principe in dat spel is super simpel:
  • je beweegt 1x en bouwt daarna 1x
  • Je wint door je poppetje op drie hoog te krijgen
Door de verschillende griekse mythos kaarten wordt daar een interessante manier draai aan gegeven.

Het spel is denk het beste als je het met z'n drieën tegen elkaar speelt, maar met 2 vs 2 is ook een leuke variant. Uitleg is in kwartiertje gedaan en een spelletje duurt normaal gesproken niet langer dan 45 minuten. Dus je kan er dan makkelijk wat naast doen.

Als ik een nadeel moet noemen is dat op gegeven moment je bij een spel met drie, vaak iemand een 'kingmaker' rol krijgt. Je kan maar één iemand tegenhouden van winnen, terwijl er twee op punt van winnen staan. Da's best jammer. Maar gelukkig is de korte tijdsduur iets wat het iets minder erg maakt.

Kan het echter van harte aanbevelen! De lage instap niveau en door de mythos kaarten die je kan kiezen, veranderd een spel elke keer weer met de verschillende combinaties die drie spelers krijgen. Dynamiek veranderd helemaal en door de korte spel duur blijft het een vriendelijk verhaal in plaats van super competitief... wat het voor beginnende spelers, of gewoon nieuwe spelgroep erg leuk maakt. Of zo ervaar ik het in ieder geval. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Weet iemand waar Viticulture essential edition te krijgen is in het Engels? Ik kan alleen de Duitse variant vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:21:
Weet iemand waar Viticulture essential edition te krijgen is in het Engels? Ik kan alleen de Duitse variant vinden.
https://www.spelonk.be/Vi...n?filter_name=Viticulture

Spelonk heeft hem. Goede betrouwbare webshop overigens. Ik bestel daar regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:21:
Ik gebruik regelmatig deze site:
https://www.bordspellenve...e+%28Essential+Edition%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Lennnn schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:54:
[...]

https://www.spelonk.be/Vi...n?filter_name=Viticulture

Spelonk heeft hem. Goede betrouwbare webshop overigens. Ik bestel daar regelmatig.
Dit is de enige zaak waar ze claimen hem op voorraad te hebben. Betaling gedaan maar vreemd genoeg geen enkele reactie of bevestiging via e-mail. Ik hoop dat dat goedkomt.
Mooie site maar niet heel erg up-to-date, vijf webshops die voorraadindicatie hebben maar als je naar de sites zelf gaat geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Dr. Strangelove schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Dit is de enige zaak waar ze claimen hem op voorraad te hebben. Betaling gedaan maar vreemd genoeg geen enkele reactie of bevestiging via e-mail. Ik hoop dat dat goedkomt.

[...]

Mooie site maar niet heel erg up-to-date, vijf webshops die voorraadindicatie hebben maar als je na de sites zelf gaat geen voorraad.
Oh ok, dat was mij nog niet eerder opgevallen. Dat is wel balen dan. :/
Vind het wel een handige site vanwege de verschillende webshops die gelinkt zijn.

Hier nog een andere optie welke me net te binnen schiet:
https://www.budgetspelen....+edition_Bordspellen.html

Hij is misschien overigens ook wel bij Stonemaier zelf te koop, maar dan betaal je misschien iets meer shipping? Komt vanuit de UK.
https://stonemaier-games....culture-essential-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stonemaier lijkt hem inderdaad te hebben maar dat is zo'n website uit 1998 die eerst al je persoonlijke gegevens wil hebben voordat ze je vertellen wat de verzendkosten zijn... of ik kijk niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
SeenD schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:38:
Ik zoek playtesters. :)

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een bordspel geinspireerd door Dune samen met wat vrienden. (Yup, rechtenkwestie kan problematisch worden) En we zijn nu op het punt om het spel door vreemden te laten spelen om te kijken hoe het gaat.

Het wordt een card/dice game voor 1 tot 6 spelers. Een potje duurt gemiddeld 45 minuten. Met beginnende spelers ongeveer een uur. Je kiest een van de facties in Dune en daarmee probeer je 18 locaties over te nemen met behulp van dobbelstenen, je kan de dobbelstenen beinvloeden met behulp van kaarten of tokens. Degene met de meeste victorypunten wint, sommige locaties zijn meer punten waard dan andere.

Dus ik vroeg me af of mensen hier geinteresseerd zouden zijn in play testing? Inschrijven play test.
Hier kun je het zogenaamde sell sheet bekijken. Dat is een soort mini brochure die je maakt om het onder de aandacht van publishers te brengen. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

(Ik kom eigenlijk nooit in dit draadje, wel slecht, als liefhebber van board games, ik zal hier echt meer moeten vertoeven.)
Weet dat je wel je in een hoekje schildert omdat de frank herbert estate niet heel happig is om games te laten uitbrengen. Het was een klein wonder dat galeforce9 het voor. elkaar kreeg. iets wat de hele gaming community niet meer verwacht had. (en ik ook niet kijkend naar mijn prachtige print en play versie van Dune. die nu voor een fractie van de prijs in de winkel)

Ben wel erg benieuwd naar de game. Wil je de game ook echt uitbrengen of print to play maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Dr. Strangelove schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:52:
Stonemaier lijkt hem inderdaad te hebben maar dat is zo'n website uit 1998 die eerst al je persoonlijke gegevens wil hebben voordat ze je vertellen wat de verzendkosten zijn... of ik kijk niet goed.
Dat zou goed kunnen, maar ik had al een account, dus even ingelogd en shipping naar NL is 17 dollar voor een totaal van 66 dollar. Met de huidige wisselkoers zit je dan op 56/57 euro. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
Dr. Strangelove schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:42:
[...]

[...]

Mooie site maar niet heel erg up-to-date, vijf webshops die voorraadindicatie hebben maar als je naar de sites zelf gaat geen voorraad.
Spelonk is een klein bedrijf dat door een stel wordt gerund (Sigrid en Tim). Waarschijnlijk krijg je morgen gewoon reactie.
Ze verzenden ook redelijk snel dus ik schat dat je hem woensdag wel binnen zult hebben.

Even teruggekeken en heb daar in de afgelopen 4 maanden 5 bestellingen geplaatst. Elke keer erg tevreden.

Bijna 500 euro uitgegeven aan bordspellen in die periode. Ach, komt door de coronatijd zullen we maar zeggen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
MeZZiN schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:10:
[...]

Weet dat je wel je in een hoekje schildert omdat de frank herbert estate niet heel happig is om games te laten uitbrengen. Het was een klein wonder dat galeforce9 het voor. elkaar kreeg. iets wat de hele gaming community niet meer verwacht had. (en ik ook niet kijkend naar mijn prachtige print en play versie van Dune. die nu voor een fractie van de prijs in de winkel)

Ben wel erg benieuwd naar de game. Wil je de game ook echt uitbrengen of print to play maken?
Echt uitbrengen is wel het plan. Mogelijk kickstarter, maar liever via een bordspel publisher. We gaan sowieso niks uitbrengen zonder toestemming. :) Als we geen toestemming hebben (1% kans dat we dat krijgen) moeten we iets anders bedenken, we hebben al een aantal ideeen die goed kunnen werken. Dan moet het spel vooral op zn eigen kracht opvolging vinden. Dat wordt dan wel een stuk lastiger. Tot nu toe zijn de playtesters heel positief en de meesten "claimen" het ook te willen kopen als het geen Dune setting heeft.

Ik zou zelfs okay zijn met dat Warner Brothers het spel uitbrengt met afbeeldingen van de films. De game mechanics werken goed en heel leuk icm de Dune lore.

Als je een keer wilt playtesten ben je welkom, we hebben een versie gemaakt op tabletopia.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:50
SeenD schreef op maandag 27 juli 2020 @ 01:23:
[...]

Echt uitbrengen is wel het plan. Mogelijk kickstarter, maar liever via een bordspel publisher. We gaan sowieso niks uitbrengen zonder toestemming. :) Als we geen toestemming hebben (1% kans dat we dat krijgen) moeten we iets anders bedenken, we hebben al een aantal ideeen die goed kunnen werken. Dan moet het spel vooral op zn eigen kracht opvolging vinden. Dat wordt dan wel een stuk lastiger. Tot nu toe zijn de playtesters heel positief en de meesten "claimen" het ook te willen kopen als het geen Dune setting heeft.

Ik zou zelfs okay zijn met dat Warner Brothers het spel uitbrengt met afbeeldingen van de films. De game mechanics werken goed en heel leuk icm de Dune lore.

Als je een keer wilt playtesten ben je welkom, we hebben een versie gemaakt op tabletopia.
nu zit ik niet de wereld van Dune...maar als eht zo lastig is om het uit te brengen, wat let je om het dan maar als een dune-inspired spel op de markt te brengen (ok..zonder de vermelding Dune dan?). Goed, je mist dan het momentum van de naam van Dune..,maar als het gewoon een goed spel is wordt het wellicht toch wel opgepakt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk

Misschien is Sagrada dan wel wat? Niet al te complex en je kunt per speler de moeilijkheidsgraad variëren met de verschillende window cards. Kingdom Builder is ook mogelijk, Go Nuts for Donuts is ook een leuke. Die staan wel wat verder af van Cottage Garden, maar ik denk dat het idd net leuker is om iets helemaal anders te hebben.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
MADG0BLIN schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:15:
[...]

Dat zou goed kunnen, maar ik had al een account, dus even ingelogd en shipping naar NL is 17 dollar voor een totaal van 66 dollar. Met de huidige wisselkoers zit je dan op 56/57 euro. :)
Dat is heel redelijk, ben ik nu bij Spelonk ook kwijt incl. verzending.
HellPunk schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Misschien is Sagrada dan wel wat? Niet al te complex en je kunt per speler de moeilijkheidsgraad variëren met de verschillende window cards. Kingdom Builder is ook mogelijk, Go Nuts for Donuts is ook een leuke. Die staan wel wat verder af van Cottage Garden, maar ik denk dat het idd net leuker is om iets helemaal anders te hebben.
Thanks, die heb ik ook bekeken alledrie. Ik heb besloten Azul, Santorini en Spice Road op de shortlist te zetten. Samen met Imploding Kittens voor wie een klein cadeautje wil geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Hopjesvla79 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:39:
[...]

nu zit ik niet de wereld van Dune...maar als eht zo lastig is om het uit te brengen, wat let je om het dan maar als een dune-inspired spel op de markt te brengen (ok..zonder de vermelding Dune dan?). Goed, je mist dan het momentum van de naam van Dune..,maar als het gewoon een goed spel is wordt het wellicht toch wel opgepakt.
Ik wil het vooral gewoon proberen of het lukt, Dune inspired is ook goed, maar leuker is als we echte dingen uit de boeken kunnen gebruiken, zoals flavor tekst op kaarten, locaties en karakters. De mensen met wie ik het heb gespeeld die dune niet kenden, vonden het niet storend.

Something something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 09:11
Zaterdagavond is gloomhaven geleverd. Wij zijn dus klaar voor een tweede lockdown :-D (Belgie). Zeker nu er 3 weken verlof aan komt voor mij ivp extra werk.
Juli was een zwakke maand voor aantal spellen, gezien de madam terug moest beginnen werken en wat extra zijprojectjes was begonnen. Maar vanaf volgnde week gaat dat aantal weer omhoog gaan als we allebei tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
SeenD schreef op maandag 27 juli 2020 @ 01:23:
[...]

Ik ben zeker benieuwd. Uit eindelijk wil ik graag games spelen of hij nu een dune smaak heeft of niet. Alleen de setting lijkt me bij jullie game redelijk dit geïntegreerd dus ben ook benieuwd hoe jullie dat gaan oplossen.

Je kan altijd naar galeforce9 gaan voor de dune smaak of naar fantasy flight voor de rex smaak. (dune de boardgame is heruitgebracht als Rex met twighlight imperium theme)

Grappig is wel dat deze game ook een tijdje wel even leverbaar was maar daarna ook weer van de markt was vanwege de redenen herbert estate. https://boardgamegeek.com/boardgame/173486/dune-dice-game

vind de art style wel heel mooi doet me erg denken aan de nieuwe art style van de dune game. Matched ook goed met de herbert/dune style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MeZZiN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Ik ben zeker benieuwd. Uit eindelijk wil ik graag games spelen of hij nu een dune smaak heeft of niet. Alleen de setting lijkt me bij jullie game redelijk dit geïntegreerd dus ben ook benieuwd hoe jullie dat gaan oplossen.

Je kan altijd naar galeforce9 gaan voor de dune smaak of naar fantasy flight voor de rex smaak. (dune de boardgame is heruitgebracht als Rex met twighlight imperium theme)

Grappig is wel dat deze game ook een tijdje wel even leverbaar was maar daarna ook weer van de markt was vanwege de redenen herbert estate. https://boardgamegeek.com/boardgame/173486/dune-dice-game

vind de art style wel heel mooi doet me erg denken aan de nieuwe art style van de dune game. Matched ook goed met de herbert/dune style.
Bij bijna alle spellen kan je thema en mechanics volledig uit elkaar trekken (wingspan? Race for the galaxy). Veel bordspellen hebben een thema er los opgeplakt. Er zijn er maar heel weinig die thema aan gameplay weten te koppelen.

Dus dat kaartspelletje kan prima los van Dune zoals ik het ziet.

Gister de Dunwich legacy "uitgespeeld" met mijn vriendin. Helaas een combinatie van een blinde run en toch wel erg botte pech heeft ons avontuur voortijdig doen stranden (Rip zoey en Daisy). Was wel erg leuk om te doen, vond de meeste scenario's verrassend creatief. En het grootste pluspunt blijft dat het avontuur gewoon doorgaat ongeacht hoe je het doet, wat wel vrij hilarisch is bij tijden. Hiernaast is het met afstand het grappigste spel wat ik heb denk ik al is dat vaak misschien ook onbedoeld

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lointje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:
Zaterdagavond is gloomhaven geleverd. Wij zijn dus klaar voor een tweede lockdown :-D (Belgie). Zeker nu er 3 weken verlof aan komt voor mij ivp extra werk.
Juli was een zwakke maand voor aantal spellen, gezien de madam terug moest beginnen werken en wat extra zijprojectjes was begonnen. Maar vanaf volgnde week gaat dat aantal weer omhoog gaan als we allebei tijd hebben.
Als jullie Gloomhaven gaan starten kan ik de Gloomhaven Campaign Tracker app adviseren > https://play.google.com/s...mpaigntracker.droid&hl=nl kan je goed helpen met unlocks tracken, welke scenarios etc. Ik vind um iig erg fijn. En natuurlijk de Gloomhaven Helper > https://play.google.com/s...re.gloomhavenhelper&hl=nl waardoor je een stuk minder ruimte op je tafel nodig gaat hebben en zelf iets minder hoeft te tracken. Wij gebruiken de Gloomhaven Helper enkel om health/initiative te tracken maar er zit wel meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
MeZZiN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Ja één mechanic hangt wel vast aan dune, bijvoorbeeld als je er niet in slaagt om een territory te bemachtigen, dan moet je hem omdraaien en dan wordt de locatie overgenomen door de reusachtige zandwormen. En die kun je dan met een karakter ability of een action card "bevrijden" van wormen. Maar daar kan altijd wel iets voor bedacht worden. Maar het speelt wel lekker en voelt lekker als Dune, en dat is ook het leuke, je kan verhalen er bij verzinnen en je eigen saga spelen, op een zekere hoogte. :)

[ Voor 8% gewijzigd door SeenD op 27-07-2020 13:35 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 11:48

skoozie

SCSI

SeenD schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Ja één mechanic hangt wel vast aan dune, bijvoorbeeld als je er niet in slaagt om een territory te bemachtigen, dan moet je hem omdraaien en dan wordt de locatie overgenomen door de reusachtige zandwormen. En die kun je dan met een karakter ability of een action card "bevrijden" van wormen. Maar daar kan altijd wel iets voor bedacht worden. Maar het speelt wel lekker en voelt lekker als Dune, en dat is ook het leuke, je kan verhalen er bij verzinnen en je eigen saga spelen, op een zekere hoogte. :)
Dat zou je evt kunnen vervangen worden door een gas/vergif of onder water / spoken/monsters/zombies, maar die reuzenwormen, spreken wel lekker de verbeelding aan.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@SeenD Formeel gezien is je vraag reclame maken voor het eea. Ik heb even de URL's weggepoetst, ik heb er geen problemen mee als je dit in je signature zet :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 09:11
MrVegeta schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Als jullie Gloomhaven gaan starten kan ik de Gloomhaven Campaign Tracker app adviseren > https://play.google.com/s...mpaigntracker.droid&hl=nl kan je goed helpen met unlocks tracken, welke scenarios etc. Ik vind um iig erg fijn. En natuurlijk de Gloomhaven Helper > https://play.google.com/s...re.gloomhavenhelper&hl=nl waardoor je een stuk minder ruimte op je tafel nodig gaat hebben en zelf iets minder hoeft te tracken. Wij gebruiken de Gloomhaven Helper enkel om health/initiative te tracken maar er zit wel meer in!
Top! thanks!
Ik meen me zelfs te herinneren dat er iemand hier ooit een mooi overzichtje van de setup had gedaan, dus dat zal ik ook terug even opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyzerox
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 12:16
Even een vraagje: zijn er forums waar je parties kan zoeken voor bijvoorbeeld online pathfinder campaigns? Mag zowel engels als Nederlands zijn.

Ik en een aantal vrienden zouden graag nog wat spelers bij onze campaign willen betrekken. Aangezien we toch online spelen is het allemaal vrij laagdrempelig.

Iemand suggesties?

Alvast dank voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door skyzerox op 27-07-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
skoozie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:43:
[...]

Dat zou je evt kunnen vervangen worden door een gas/vergif of onder water / spoken/monsters/zombies, maar die reuzenwormen, spreken wel lekker de verbeelding aan.
Ja precies, zoiets. Maar ik wil wel kijken of we het via de officiele weg kunnen doen, dat is alleen maar leuker. Het jammere is alleen dat ik, na 1x per week, mensen contacteren de afgelopen weken nog niks heb terug gehoord. Ik wil ook niet te spammy zijn, maar ja brutale mensen hebben de wereld, niet echt mijn ding. :/

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Lennnn schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Spelonk is een klein bedrijf dat door een stel wordt gerund (Sigrid en Tim). Waarschijnlijk krijg je morgen gewoon reactie.
Ze verzenden ook redelijk snel dus ik schat dat je hem woensdag wel binnen zult hebben.

Even teruggekeken en heb daar in de afgelopen 4 maanden 5 bestellingen geplaatst. Elke keer erg tevreden.

Bijna 500 euro uitgegeven aan bordspellen in die periode. Ach, komt door de coronatijd zullen we maar zeggen. :$
Duh, bevestiging zat in de spambox :) Vandaag verzonden, morgen geleverd. Prima service :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
SeenD schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:09:
[...]

Ja precies, zoiets. Maar ik wil wel kijken of we het via de officiele weg kunnen doen, dat is alleen maar leuker. Het jammere is alleen dat ik, na 1x per week, mensen contacteren de afgelopen weken nog niks heb terug gehoord. Ik wil ook niet te spammy zijn, maar ja brutale mensen hebben de wereld, niet echt mijn ding. :/
Als ik even uit ervaring mag spreken, bellers krijgen meer voor elkaar.

Vanavond beginnen met een tweede Dunwich legacy campaign van Arkham horror LCG.

FAN-TAS-TISCH spel. Maar ik blijf erbij, de persoon die de regels heeft geschreven moeten zijn aan zijn enkels ophangen voor een dag. Ronduit de meest waardeloze spelregelboekjes die ik ooit in mijn handen heb gehad. Gelukkig zit er wel een soort logica achter.

Hiernaast vind ik het vrij geweldig dat je een scenario eigenlijk maar 1x doorspeelt en dan verder gaat in het verhaal. IPV dat je het maar blijft proberen tot je het hebt gehaald. Daarnaast is het artwork top notch natuurlijk.

Een van de betere situaties was wel toen we allebei een encounter kaart moesten trekken. Ik werd wat eng aan gekeken door de lokale dorpelingen wat niet prettig was.....en mijn vriendin werd ontvoerd door een vliegende dinosaurus. Dit soort dingen, het heel erg gewone met het super bizarre maakt het ronduit hilarisch....eigenlijk is het spel continu hilarisch

[ Voor 47% gewijzigd door Postius op 28-07-2020 17:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 13:50
Dit weekend na een paar jaar twijfelen eindelijk Scythe toch maar gekocht. Een probleem met het kopen van spellen hier thuis is dat mijn vriendin (met wie ik de meeste spellen speel) geen fans is van lastige games. Zelf vind ik War of the Ring of Game of Thrones heerlijke spellen om te spelen, maar hier thuis houd het vaak bij een Catan, Carcosonne, Bunny Kingdom of Agricola op. Toch gisteren haar zover gekregen om Scythe te proberen.

Het was even uitleggen in het begin, maar toen het idee van de vier vakken en top en bottom acties viel ging het eigenlijk vrij vlot. Aangezien we met opzet ervoor kozen om de puntentelling nog niet uit te zoeken maar gewoon te spelen was de tactiek niet geweldig te noemen. Gelukkig ging het spel goed en na een uurtje hadden we er beide enorm veel plezier in. Op het einde bleek dat ik net een popularity te weinig gespaard had in combinatie met net teveel uitgaven en heeft mijn vriendin voor het eerst in lange tijd een dergelijk spel van me gewonnen. Vol trots mocht ze dan ook de eerste twee plekken op de achievement sheet invullen haha. Ik ben benieuwd naar de tweede speelronde, deze keer weten we beide wat we verwachten kunnen, dus het zal wel veel harder gaan.

Kortom, Scythe bevalt hier na een game enorm goed. Het spel is schitterend en speelt heerlijk weg. De geluksfactor is klein en ook hoef je niet veel engels te kennen om het te spellen (als je de regels eenmaal kent). Nu snel weer terug naar Barking Kittens (ook leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Zingo schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:44:
Dit weekend na een paar jaar twijfelen eindelijk Scythe toch maar gekocht. Een probleem met het kopen van spellen hier thuis is dat mijn vriendin (met wie ik de meeste spellen speel) geen fans is van lastige games. Zelf vind ik War of the Ring of Game of Thrones heerlijke spellen om te spelen, maar hier thuis houd het vaak bij een Catan, Carcosonne, Bunny Kingdom of Agricola op. Toch gisteren haar zover gekregen om Scythe te proberen.

Het was even uitleggen in het begin, maar toen het idee van de vier vakken en top en bottom acties viel ging het eigenlijk vrij vlot. Aangezien we met opzet ervoor kozen om de puntentelling nog niet uit te zoeken maar gewoon te spelen was de tactiek niet geweldig te noemen. Gelukkig ging het spel goed en na een uurtje hadden we er beide enorm veel plezier in. Op het einde bleek dat ik net een popularity te weinig gespaard had in combinatie met net teveel uitgaven en heeft mijn vriendin voor het eerst in lange tijd een dergelijk spel van me gewonnen. Vol trots mocht ze dan ook de eerste twee plekken op de achievement sheet invullen haha. Ik ben benieuwd naar de tweede speelronde, deze keer weten we beide wat we verwachten kunnen, dus het zal wel veel harder gaan.

Kortom, Scythe bevalt hier na een game enorm goed. Het spel is schitterend en speelt heerlijk weg. De geluksfactor is klein en ook hoef je niet veel engels te kennen om het te spellen (als je de regels eenmaal kent). Nu snel weer terug naar Barking Kittens (ook leuk)
Niet dat ik Scythe wil afvallen maar ik vind het wel een beetje een typische kickstarter game. Vooral heel veel stuff en stuff en stuff en meer stuff en wat is dit? Oh meer stuff. Internet lijkt erg fan te zijn van bordspellen met heel veel stuff erin :9 . Maar eerlijk is eerlijk het ziet er fantastisch uit. Ik wordt ook altijd al zenuwachtig van spellen met meteen een hoop expansies out of the gate. Ik denk dat ik zelf bij scythe een beetje in het gebied kom van...volgens mij werkt dit beter als videospel ipv bordspel. Overigens heb ik maar ervaring met 2 playthroughs maar in alles bleef het voor mij schreeuwen internet kickstarter game met hele hoge productie value en over een jaar 10 expansies want als het internet iets nog vetter vindt als kickstarter zijn het expansies. Persoonlijk koop ik eigenlijk nooit expansies

Het zou een spel zijn wat ik zou moeten leuk vinden maar voor mij persoonlijk klikte het niet zo goed. Ik vond het ergens niet elegant genoeg voor een bordspel. Maar ik hoop dat je er veel plezier mee hebt, ik vond het een aardige area control game, die er fantastisch uitziet en prachtig en tof artwork heeft. Maar of ik zo onder de indruk ben van het daadwerkelijke bordspel weet ik eigenlijk niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zoveel stuff heeft Scythe nou ook weer niet. Paar mini's en dat is het wel? Dan zijn er wel andere projecten waar de mini's je neus uitkomen, zoals Nemesis. Scythe kwam toch ook niet direct met expansions? Volgens mij zijn er nu 3 expansions en de game is al jaren op de markt.

Op zich kan ik mij wel vinden in je mening dat Scythe kan werken als videogame, die is er nu ook maar ik speel de game veel liever aan de tafel. Is het wat makkelijker te volgen wie wat doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10
Zingo schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:44:
Dit weekend na een paar jaar twijfelen eindelijk Scythe toch maar gekocht.
Enjoy!
Postius schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:07:
[...]

Niet dat ik Scythe wil afvallen maar ik vind het wel een beetje een typische kickstarter game. Vooral heel veel stuff en stuff en stuff en meer stuff en wat is dit? Oh meer stuff. Internet lijkt erg fan te zijn van bordspellen met heel veel stuff erin :9 . Maar eerlijk is eerlijk het ziet er fantastisch uit. Ik wordt ook altijd al zenuwachtig van spellen met meteen een hoop expansies out of the gate. Ik denk dat ik zelf bij scythe een beetje in het gebied kom van...volgens mij werkt dit beter als videospel ipv bordspel. Overigens heb ik maar ervaring met 2 playthroughs maar in alles bleef het voor mij schreeuwen internet kickstarter game met hele hoge productie value en over een jaar 10 expansies want als het internet iets nog vetter vindt als kickstarter zijn het expansies. Persoonlijk koop ik eigenlijk nooit expansies

Het zou een spel zijn wat ik zou moeten leuk vinden maar voor mij persoonlijk klikte het niet zo goed. Ik vond het ergens niet elegant genoeg voor een bordspel. Maar ik hoop dat je er veel plezier mee hebt, ik vond het een aardige area control game, die er fantastisch uitziet en prachtig en tof artwork heeft. Maar of ik zo onder de indruk ben van het daadwerkelijke bordspel weet ik eigenlijk niet
Ok komt ie (Scythe Fan hier), veel stuff? Wellicht, een overdaad aan mini's en andere meuk ala kickstarter?Zeer zeker niet, iedere factie 5 mini's (1 held 4 mechs) en houten speelstukken deze stukken hebben ook eigen abilities dus bieden ook duidelijke gameplay.

Uitbreidingen? Ja 3a5 en daarmee is Scythe voor zover ik weet ook afgerond, niks geen 10 expansions
  • Invaders from Afar - Uitbreiding van 5 naar 7 spelers en nieuwe facties
  • The Wind Gambit - 2 modules (air ships en resolutions) met kleine regel wijzigingen
  • The Rise of Fenris - Campagne van 8 potjes, plus alles wat je gedurende campagne unlockt kan je ook modulair in een los spel verwerken
Mini expansions:
  • Modular Board - Variabele bord opzet
  • Scythe encounters - Extra encounter cards, mede ontwikkelt door fans, kunnen erg swingy zijn
Mooie van al dit spul is dat het volledig modulair is, niks moet alles mag. Wil je met meer dan 5 spelen (niet aan te raden ivm downtime) of meer facties -> Invaders from a Far. Wil de je de gameplay iets aanpassen - Wind Gambit (2 modules) of wellicht zelfs Fenris (meer modules en een campagne). Daarna kan je nog eventueel verder met Modular board en encounters, maar daar heb ik geen ervaring mee (omdat die wellicht de balans verstoren). Vanilla Scythe heeft geen expansions nodig, maar voor de liefhebber zeker leuke toevoegingen.

Zou Scythe geen Area control game noemen, first and foremost is Scythe een engine building game (top and bottom acties). Ja hexes zijn naast sterren wel de meeste punten in de endgame, maar heb ook games gewonnen met een compacte engine op slechts 3 hexes.

Artwork helemaal mee eens gaaf alternatief universe... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mvdbeld op 29-07-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Van Stonemaier gesproken: wat vinden we van Pendulum? Ik ben buiten Wingspan sowieso geen Stonemaier-volgeling, maar waar ik van Scythe en Tapestry nog wel de fun zag voel ik bij Pendulum weinig dat me aantrekt. Al lijkt het mij wel geinig om dit tegen iemand met AP te spelen, zoals mijn vrouw, die zou helemaal gek worden van de zandlopertjes :+ .

In ander Kickstarter-nieuws: Tiny Epic Dinosaurs en Catacombs Cubes zijn gearriveerd, dus we weten weer wat doen de komende avonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
HellPunk schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:34:
Van Stonemaier gesproken: wat vinden we van Pendulum? Ik ben buiten Wingspan sowieso geen Stonemaier-volgeling, maar waar ik van Scythe en Tapestry nog wel de fun zag voel ik bij Pendulum weinig dat me aantrekt. Al lijkt het mij wel geinig om dit tegen iemand met AP te spelen, zoals mijn vrouw, die zou helemaal gek worden van de zandlopertjes :+ .

In ander Kickstarter-nieuws: Tiny Epic Dinosaurs en Catacombs Cubes zijn gearriveerd, dus we weten weer wat doen de komende avonden!
Ben er ook nog niet over uit qua Pendulum, ik denk dat je deze echt zelf moet spelen en ervaren om er wat zinnigs over te kunnen roepen. Productie is weer dik in orde uiteraard, de prijs zal voor mij bepalen of ik de "gok" waag denk ik. Denk wel dat in deze game skill op gegeven moment een factor gaat zijn versus nieuwere spelers (al crush ik newbies ook met Scyte >:) ).

Ben wel redelijk Stonemaier fan, maar dan met name designs van Jamey zelf. Wingspan vind ik leuk, maar niet super bijzonder. Scythe is de duidelijke favoriet en Tapestry vind ik gaaf, maar laat qua balans wel wat steekjes vallen (vandaar ook de regelmatige Civilization Adjustments). Ben benieuwd wat de uitbreiding voor Tapestry gaat brengen, er is immers ruimte voor verbetering. Ondanks dat het Pendulum geen Jamey Design is zie ik wel weer iets terug van zijn andere spellen, namelijk engine building & resources optimaliseren wat eigenlijk altijd wel bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor iedereen die Tapestry wel leuk vond maar er een beetje op uit gekeken is kan ik Gaia Project aanraden. Gaia is een heel strakke euro game en de "opvolger" van Terra Mystica. Er is niet echt thema maar de gameplay maakt het meer dan goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik heb de afgelopen weken denk 15 potjes Tapestry gespeeld, momenteel onze goto game die we spelen als we nog een uurtje, anderhalf, over hebben. Je moet het spelen voor wat het is. Competitief wordt wat lastiger omdat het zo random is. Maar we hebben wel elke keer veel plezier met het spelen ervan. Ik vind dat je met Gaia Project veel beter kan plannen. Overigens ook een fantastische game. Helaas komt daardoor Terra Mystica wat minder vaak op tafel.
Vanavond waarschijnlijk Maracaibo voor het eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-08 11:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Postius schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:07:
[...]

Ook niet geheel mee eens.
Een game als Eclipse bijvoorbeeld heeft veel stuff in de doos. Ook Eldritch Horror en Dead of Winter hebben een hoop items en kaartjes.
En dit zegt nog niets over de game. Over hoe moeilijk of complex het is. Of een stijle leercurve.

Expansies zijn gelukkig optioneel. Maar kunnen de levensduur van een spel aanzienlijk verlengen. En variatie aanbrengen.
Het modular board van Scythe bijvoorbeeld is briljant. Doorgewinterde spelers lopen gewoon over de mindere jongens heen omdat ze op een gegeven moment van elke factie een ideale taktiek hebben uitgedokterd. En omdat het bord en startpositie altijd gelijk is, wordt dit erg makkelijk.
Als je het bord randomized is iedereen weer meer aan elkaar gewaagd :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Laatst online: 28-08 15:39

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

MADG0BLIN schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:25:
Ik heb de afgelopen weken denk 15 potjes Tapestry gespeeld, momenteel onze goto game die we spelen als we nog een uurtje, anderhalf, over hebben. Je moet het spelen voor wat het is. Competitief wordt wat lastiger omdat het zo random is. Maar we hebben wel elke keer veel plezier met het spelen ervan. Ik vind dat je met Gaia Project veel beter kan plannen. Overigens ook een fantastische game. Helaas komt daardoor Terra Mystica wat minder vaak op tafel.
Maracaibo is leuk, maar als je al meerdere Pfisters gespeeld heb, dan zie je wel hergebruik van meerdere (werkende) mechaniekjes. Pfister begint de nieuwe Knizia te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nyarlathotep schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Ook niet geheel mee eens.
Een game als Eclipse bijvoorbeeld heeft veel stuff in de doos. Ook Eldritch Horror en Dead of Winter hebben een hoop items en kaartjes.
En dit zegt nog niets over de game. Over hoe moeilijk of complex het is. Of een stijle leercurve.

Expansies zijn gelukkig optioneel. Maar kunnen de levensduur van een spel aanzienlijk verlengen. En variatie aanbrengen.
Het modular board van Scythe bijvoorbeeld is briljant. Doorgewinterde spelers lopen gewoon over de mindere jongens heen omdat ze op een gegeven moment van elke factie een ideale taktiek hebben uitgedokterd. En omdat het bord en startpositie altijd gelijk is, wordt dit erg makkelijk.
Als je het bord randomized is iedereen weer meer aan elkaar gewaagd :)
Zoals ik al zei het internet houdt heel erg van stuff. Een stelling die hier een beetje bevestigt wordt ;) (al die mensen die zeggen dat er niet veel stuff in zit om hun spel maar te verdedigen, maar dan vergelijk je het met war of the ring ofzo?? Want als je gewoon naar de doos inhoudt kijkt heeft scythe veel stuff) Maar nogmaals dit is mijn mening, al zit er wel een groot gat tussen wat het internet leuk vind aan bordspellen en "echte" mensen/communities

Ik vond vooral de mechanics tegenvallen, niks nieuws onder de zon. Wat dat betreft een beetje een typische moderne boardgame. Bekende mechanics bij elkaar geplempt en vervolgens hele hoge productie kwaliteit om er beter uit te zien dan de rest en je te onderscheiden. Verder vond ik het mulitplayer solitaire gehalte vrij hoog. Iedereen is bezig met zijn eigen bordje voor zijn neus, verder zijn al je acties eigenlijk een variatie van doe iets en je krijgt meer stuff. Ik vond het een interessante puzzel opzich maar absoluut niks nieuws of baanbrekend.

Ik vind het absoluut geen slecht spel, maar ik vind het wel overrated. Het is duidelijk een spel voor een specifieke groep boardgamers, en door die groep wordt het zeer goed beoordeeld. Helaas verschillen mijn smaak en die van internet nogal regelmatig en bij scythe is het niet anders. Op websites als bgg hebben ze toch een hele grote voorliefde voor multiplayer solitaire games, met het liefst veel stuff, veel expansies en veel regeltjes onder het mom van complexiteit. Scythe voldoet toch wel aan een hoop checkboxes hiervoor. Maar afgezien van de geweldige productie value, vind ik het spel niet heel sterk en er zit eigenlijk ook geen innovatie in. Het zijn bekende mechanics bij elkaar gegooid, sausje erover en hoge productie kwaliteit

Was ik er in gegaan met 0,0 verwachting dan zou ik het waarschijnlijk wel iets beter beoordelen, maar het beste/leukste aan scythe vindt ik de productie kwaliteit. Ik vind het spel technisch helemaal niet zo heel sterk of goed.

Het is een van die spellen die op papier zou moeten aanslaan bij mij, maar dat niet deed (onder andere om bovenstaande redenen).

Maar ik verwacht ook nog wel dat de rating op bgg hard gaat zakken, dat gebeurd altijd met bordspellen over de jaren en kickstarter games zijn hier nog veel heftiger aan onderhevig over het algemeen. Ik ben benieuwd hoe er over pakweg 5 jaar tegen scythe wordt aangekeken.
omdat ze op een gegeven moment van elke factie een ideale taktiek hebben uitgedokterd.
Misschien is dit een positief punt voor jou, maar als iemand mij een bordspel wilt verkopen met dit argument dan is het voor mij een reden er direct vanaf te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 30-07-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-08 11:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Postius schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Zoals ik al zei het internet houdt heel erg van stuff. Een stelling die hier een beetje bevestigt wordt ;) (al die mensen die zeggen dat er niet veel stuff in zit om hun spel maar te verdedigen, maar dan vergelijk je het met war of the ring ofzo?? Want als je gewoon naar de doos inhoudt kijkt heeft scythe veel stuff) Maar nogmaals dit is mijn mening, al zit er wel een groot gat tussen wat het internet leuk vind aan bordspellen en "echte" mensen/communities

Ik vond vooral de mechanics tegenvallen, niks nieuws onder de zon. Wat dat betreft een beetje een typische moderne boardgame. Bekende mechanics bij elkaar geplempt en vervolgens hele hoge productie kwaliteit om er beter uit te zien dan de rest en je te onderscheiden. Verder vond ik het mulitplayer solitaire gehalte vrij hoog. Iedereen is bezig met zijn eigen bordje voor zijn neus, verder zijn al je acties eigenlijk een variatie van doe iets en je krijgt meer stuff. Ik vond het een interessante puzzel opzich maar absoluut niks nieuws of baanbrekend.

Ik vind het absoluut geen slecht spel, maar ik vind het wel overrated. Het is duidelijk een spel voor een specifieke groep boardgamers, en door die groep wordt het zeer goed beoordeeld. Helaas verschillen mijn smaak en die van internet nogal regelmatig en bij scythe is het niet anders. Op websites als bgg hebben ze toch een hele grote voorliefde voor multiplayer solitaire games, met het liefst veel stuff, veel expansies en veel regeltjes onder het mom van complexiteit. Scythe voldoet toch wel aan een hoop checkboxes hiervoor. Maar afgezien van de geweldige productie value, vind ik het spel niet heel sterk en er zit eigenlijk ook geen innovatie in. Het zijn bekende mechanics bij elkaar gegooid, sausje erover en hoge productie kwaliteit

Was ik er in gegaan met 0,0 verwachting dan zou ik het waarschijnlijk wel iets beter beoordelen, maar het beste/leukste aan scythe vindt ik de productie kwaliteit. Ik vind het spel technisch helemaal niet zo heel sterk of goed.

Het is een van die spellen die op papier zou moeten aanslaan bij mij, maar dat niet deed (onder andere om bovenstaande redenen).

Maar ik verwacht ook nog wel dat de rating op bgg hard gaat zakken, dat gebeurd altijd met bordspellen over de jaren en kickstarter games zijn hier nog veel heftiger aan onderhevig over het algemeen. Ik ben benieuwd hoe er over pakweg 5 jaar tegen scythe wordt aangekeken.

[...]

Misschien is dit een positief punt voor jou, maar als iemand mij een bordspel wilt verkopen met dit argument dan is het voor mij een reden er direct vanaf te zien.
Inderdaad, men wil een hoop dingetjes in de doos, en van hoge kwaliteit.
Soms krijg ik ook de indruk dat dat nog belangrijker is dan het spel zelf.
Ik zie nu zelfs een Kickstarter Campaign voor... meeples? Luxe figuurtjes voor bestaande games. In dit geval Wingspan en het nog komende Pendulum van Stonemaier games.
Is meeples weer een nieuwe term? (Ik word moe van al die geforceerde termen).

Mede daarom vond ik Star Realms zo leuk. Binnen 10 minuten heb je het door, en kun je spelen. En niemand heeft voordelen met unieke kaartjes of andere onzin :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Nyarlathotep schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Is meeples weer een nieuwe term? (Ik word moe van al die geforceerde termen).
geen idee, ik ken het al jaren zo.

Eens kijken:

https://en.wiktionary.org/wiki/meeple
Etymology
Blend of my +‎ people. Coined in November of 2000 by Alison Hansel during a game of Carcassonne when she fused "my" and "people" to describe the wooden figures used by each player in that game.
sinds 2000 dus al ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
MADG0BLIN schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:25:
Als je dat jammer vind van Terra Mystica, dan kun je altijd nog meedoen aan de online toernooien. Altijd wel vermakelijk. :)

https://terra.snellman.net/

Er doen altijd honderden mensen aan mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]
Zoals ik al zei het internet houdt heel erg van stuff. Een stelling die hier een beetje bevestigt wordt ;)
Wat probeer je hier nou eigenlijk mee te zeggen? Dat "we" niet van "stuff" mogen houden. Het lijkt er in ieder geval er op dat jij er op neerkijkt door de houding die jij aanneemt. Laat mensen gewoon lekker spelen wat ze leuk vinden. Dat jij Scythe tegen vindt vallen was bij de eerste post al duidelijk. En het is vooral frustrerend omdat je gewoon je mening als feit verteld en een aantal zaken ook nog fout hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MrVegeta schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Wat probeer je hier nou eigenlijk mee te zeggen? Dat "we" niet van "stuff" mogen houden. Het lijkt er in ieder geval er op dat jij er op neerkijkt door de houding die jij aanneemt. Laat mensen gewoon lekker spelen wat ze leuk vinden. Dat jij Scythe tegen vindt vallen was bij de eerste post al duidelijk. En het is vooral frustrerend omdat je gewoon je mening als feit verteld en een aantal zaken ook nog fout hebt.
Er staat genoeg punten waarop je kan reageren en aanhaken om te discussiëren. Het spijt me dat je je zo aangevallen voelt dat iemand een spelletje wat jij geweldig vindt, niet zo leuk vindt. Maar daar hoef je niet zo gepikeerd over te doen. Verder voegt deze hele reactie niks toe, als je nu nog enigszins inhoudelijk zou reageren. Maar je voelt je alleen maar aangevallen door een andere mening, scroll dan lekker verder of plaats een betere reactie.

Over b.v. de hoeveelheid stuff. Internet houdt van bordspellen met stuff, dit is vrij makkelijk na te trekken op bgg bv. is al genoeg over geschreven (war of the ring, Star wars rebellion b.v.). En scythe heeft veel stuff. Ik kan een willekeurige 4-5-6 player game uit mijn kast trekken en daar zullen minder onderdelen, bordjes, tokens, meeples etc in zitten. Als 90% van de 4speler(en meer spellen) die ik uit mijn kast kan trekken minder spullen heeft, dan heeft scythe veel spul. Maar zelfs door zo'n simpele stelling voel je al aangevallen lijkt het. Waarom vind je het zo erg als iemand zegt dat scythe veel stuff heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dinsdag deze game gespeeld > https://boardgamegeek.com/boardgame/180511/shakespeare Sharespeare. Best een interessante euro game. Speelde vrij vlot en zaten ook nog wel leuke mechanics in. Zo werd de player order bepaald door het bieden met je meeples. Hoe minder meeples je inzette, hoe meer acties je kon doen maar daardoor was je ook later aan de beurt waardoor de dingen die je wilde doen misschien al door andere spelers gedaan waren. Verder best nog wat verschillende manieren om punten bij elkaar te sprokkelen. En niet zoveel stuff.

[ Voor 138% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Postius schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Verder voegt deze hele reactie niks toe
Zijn we het toch nog ergens over eens ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 13:50
[...]Over b.v. de hoeveelheid stuff. Internet houdt van bordspellen met stuff, dit is vrij makkelijk na te trekken op bgg bv. is al genoeg over geschreven (war of the ring, Star wars rebellion b.v.). En scythe heeft veel stuff. Ik kan een willekeurige 4-5-6 player game uit mijn kast trekken en daar zullen minder onderdelen, bordjes, tokens, meeples etc in zitten. Als 90% van de 4speler(en meer spellen) die ik uit mijn kast kan trekken minder spullen heeft, dan heeft scythe veel spul. Maar zelfs door zo'n simpele stelling voel je al aangevallen lijkt het. Waarom vind je het zo erg als iemand zegt dat scythe veel stuff heeft?
Ik denk niet dat het punt is dat je vind dat Scythe veel stuff heeft. Dat is objectief te controleren, er zitten meer onderdelen in dan bij veel spellen. Wat je vindt van die hoeveelheid onderdelen is een ander verhaal. Sommige vinden het leuk en andere vinden het vervelend. Ik denk wel dat je reactie in het verkeerde keelgat kan schieten vanwege de hieronder dikgedrukte zin.
Ik vind dit persoonlijk een beetje entitled overkomen. Het klinkt als "Wij als echte bordspel liefhebbers staan hierboven en hebben al deze stuff niet nodig, de mensen die het wel leuk vinden zijn geen echte bordspel liefhebben". Het is alsof een fan van klassieke muziek een fan van Rock verteld dat hij geen echte muziekfan is. Je bedoeld het vast niet zo, maar zo komt het wel op mij over.

Ik houd trouwens van spellen met veel stuff. Buiten het spelen vindt ik het visuele erg belangrijk en kijk ik graag naar een vol bord. Ik heb dan dus ook War of the Ring ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Inhoudelijk reageren op elkaar is ok. Elkaar vliegen af proberen te vangen niet. Voor iedereen geldt: je hóeft niet op elkaar te reageren.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
Regardless off both opinions above.
Ik speel prima spellen zonder stuff, of met kartonnen uitdruk-stuff in plaats van glimmende metalen muntjes/plastic of wooden tokens.
Toch heeft een spel in de "deluxe" variant voor mij wel altijd wat extra's qua sfeer, dit hoewel de spelmechanics uiteraard hetzelfde blijven.
Ik probeer dan ook mijn favoriete spellen als deluxe versie te verkrijgen en verder af en toe een goed klinkende kickstarter. Hetzelfde geldt voor de mensen waarmee ik speel. Dus vrij vaak speelt deze jongen met "luxe stuff" 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
GRDavies75 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Maracaibo is leuk, maar als je al meerdere Pfisters gespeeld heb, dan zie je wel hergebruik van meerdere (werkende) mechaniekjes. Pfister begint de nieuwe Knizia te worden ;)
Dat zal best kunnen kloppen, maar zolang ik en degenen die het spelen er plezier aan beleven lijkt mij dat geen probleem. ;)
Ik heb Isle of Skye, Mombasa, GWT van hem gespeeld. Ik vind daarvan GWT verreweg de beste en speel die erg graag. Volgens mij lijkt Maracaibo het meest erop, maar dat gaan we meemaken.
[...]

Zoals ik al zei het internet houdt heel erg van stuff. Een stelling die hier een beetje bevestigt wordt ;) (al die mensen die zeggen dat er niet veel stuff in zit om hun spel maar te verdedigen, maar dan vergelijk je het met war of the ring ofzo?? Want als je gewoon naar de doos inhoudt kijkt heeft scythe veel stuff)
Maar onderbouw je mening dan eens? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Waar vergelijk je het bijvoorbeeld mee dan? Met euro's? Of eerder Ameritrash games zoals Star Wars: Rebellion, TI4, etc?
Qua onderdelen doet het echt niet onder voor een moderne of oudere euro:
Paladins of the West Kingdom, vorig jaar uitgekomen - Aantal onderdelen 576
A Feast for Odin van Uwe Rosenberg uit 2016 - ruim 900
Puerto Rico uit 2002 - 382
Scythe, inmiddels ook alweer vier jaar oud, uit 2016 - 482

Even zo een aantal euro's. Ik ga het al niet eens vergelijken met Rebellion, TI4 of Gloomhaven. Daar zit nog veel meer in. Dus de opmerking Scythe bevat veel stuff valt dan ook wel mee, het ligt er maar net aan waar je mee vergelijkt toch?
Maar nogmaals dit is mijn mening, al zit er wel een groot gat tussen wat het internet leuk vind aan bordspellen en "echte" mensen/communities.
Wie bevinden zich dan precies op het internet en wie zijn dan de "echte mensen/communities"? Wie bepaalt dat dan?
De mensen op het internet zijn toch ook echte mensen en onderdeel van communities? Ik tenminste wel, ik speel het liefst offline met echte mensen in verschillende groepen. Dat is het juist het leuke aan deze hobby, je ontmoet zo veel verschillende mensen met veel verschillende smaken. Ik speel van lichte kaartspellen tot zware games waar je een hele dag mee zoet bent. Is het een dan beter dan het ander? Lijkt mij niet toch, het hele doel van spellen spelen is toch ontspannen en plezier hebben met elkaar?

Ik ben van mening dat zeker niet ieder spel voor iedereen is. Dat iedereen wat anders leuk vind is ook prima. Dat is tegelijk het mooie van de markt van tegenwoordig, met de ruim 1500/2000 bordspellen welke tegenwoordig per jaar uitkomen zit er altijd wel wat leuks tussen voor iedereen.
Waar de een geniet van Scythe, waaronder zeker ik, geniet de ander liever van wat anders.
Wat ik dan altijd wat jammer vind is het het naar beneden willen halen of boven anderen willen staan omdat het spel hen niet aanstaat. Ik begrijp niet zo goed waar dat voor nodig is en al helemaal niet als het niet onderbouwd is en er zomaar wat geroepen wordt, kom dan ook met feiten en voorbeelden. :)
Scythe is inmiddels overigens 4 jaar oud en staat volgens mij vrij steady in de top 20 inmiddels.
Lennnn schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:35:
[...]

Als je dat jammer vind van Terra Mystica, dan kun je altijd nog meedoen aan de online toernooien. Altijd wel vermakelijk. :)

https://terra.snellman.net/

Er doen altijd honderden mensen aan mee. :)
Ik ken de site en heb er weleens gebruik van gemaakt, maar speel liever in real life meestal. :)
[...]

Er staat genoeg punten waarop je kan reageren en aanhaken om te discussiëren. Het spijt me dat je je zo aangevallen voelt dat iemand een spelletje wat jij geweldig vindt, niet zo leuk vindt. Maar daar hoef je niet zo gepikeerd over te doen. Verder voegt deze hele reactie niks toe, als je nu nog enigszins inhoudelijk zou reageren. Maar je voelt je alleen maar aangevallen door een andere mening, scroll dan lekker verder of plaats een betere reactie.

Over b.v. de hoeveelheid stuff. Internet houdt van bordspellen met stuff, dit is vrij makkelijk na te trekken op bgg bv. is al genoeg over geschreven (war of the ring, Star wars rebellion b.v.). En scythe heeft veel stuff. Ik kan een willekeurige 4-5-6 player game uit mijn kast trekken en daar zullen minder onderdelen, bordjes, tokens, meeples etc in zitten. Als 90% van de 4speler(en meer spellen) die ik uit mijn kast kan trekken minder spullen heeft, dan heeft scythe veel spul. Maar zelfs door zo'n simpele stelling voel je al aangevallen lijkt het. Waarom vind je het zo erg als iemand zegt dat scythe veel stuff heeft?
Ik heb net een paar willekeurige euro's genoemd met meer onderdelen. Kan er zo nog tientallen opzoeken waar dat ook voor geldt. Waar het denk ik om gaat is dat je geen concrete voorbeelden noemt en dat je jouw voorkeur schijnbaar als superieur beschouwd door het bericht te plaatsen met "echte" mensen/communities." Waarom zoiets er bij moet staan vind ik ook vrij bijzonder.
Als ik je berichten goed begrijp vind je Scythe niet echt een leuk spel en noemt dan een van de redenen "veel stuff". Terwijl dat mijns inziens geen valide argument is. Wat maakt het uit dat het veel onderdelen heeft? Als mensen dat spel graag spelen mede door de mooie components dan is dat toch prima?

Iedereen mag zijn mening hebben, maar het leuke van deze hobby en dan herhaal ik mezelf, vind ik dat er zoveel te verkrijgen is en te spelen is. Wat de een fantastisch lijkt is voor de ander complete horror.
Mij krijg je in ieder geval niet meer aan RoboRally en Imperial2030. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

MADG0BLIN schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:57:
[...]

Dat zal best kunnen kloppen, maar zolang ik en degenen die het spelen er plezier aan beleven lijkt mij dat geen probleem. ;)
Ik heb Isle of Skye, Mombasa, GWT van hem gespeeld. Ik vind daarvan GWT verreweg de beste en speel die erg graag. Volgens mij lijkt Maracaibo het meest erop, maar dat gaan we meemaken.

[...]
GWT staat bij mij in mijn top 3. Met uitbreiding (Rails of the North) nog een fractie beter, maar het basisspel is inderdaad een dijk van een spel.

Wat betreft de paralellen met GWT die er zeker zijn zou ik het eerder een mix van GWT & Mombasa noemen. "Bewegen-Actie uitvoeren" en een spelersbordje waar je mogelijkheden vrij speelt zijn relatief generieke mechanieken. 4 keer een rondje lopen varen - ja een vast aantal - en een treintjesspoor verkenningspoor. Maar dan houdt het best wel op en gaat het meer richting Mombasa.

Door ook het (eventueel) veranderende bord en dat ik GWT best wel vaak gespeeld heb, heb ik op dit moment een voorkeur voor Maracaibo (maar voor GWT mag je me ook wakker maken zeg maar :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waar ik altijd tegen aan hik is kaartenschudden. Het kost tijd en ik ben er niet goed in. Daarom ben ik op zoek naar een kaartschudmachine met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Er zijn een 2-3 verschillende goedkope modellen die je vaak onder verschillende namen tegenkomt en die tussen de 10 en 20 euro kosten. Jaren geleden heb ik er zo eentje gehad, maar die was geen lang leven beschoren. Nu wil ik wel iets beter. Iemand ervaring met een redelijke tot goede elektrische (of handmatige) schudmachine tot maximaal 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Roenie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:26:
Waar ik altijd tegen aan hik is kaartenschudden. Het kost tijd en ik ben er niet goed in. Daarom ben ik op zoek naar een kaartschudmachine met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Er zijn een 2-3 verschillende goedkope modellen die je vaak onder verschillende namen tegenkomt en die tussen de 10 en 20 euro kosten. Jaren geleden heb ik er zo eentje gehad, maar die was geen lang leven beschoren. Nu wil ik wel iets beter. Iemand ervaring met een redelijke tot goede elektrische (of handmatige) schudmachine tot maximaal 50 euro?
Ik weet niet welke machine je wilt gaan aanschaffen, maar ik durf mijn kaarten van de bordspellen die ik heb er niet in te doen. Zijn vaak afwijkende maten en voor je het weet is ie dubbel gevouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:08:
[...]

Ik weet niet welke machine je wilt gaan aanschaffen, maar ik durf mijn kaarten van de bordspellen die ik heb er niet in te doen. Zijn vaak afwijkende maten en voor je het weet is ie dubbel gevouwen..
Dat weet ik dus ook niet, vandaar mijn vraag ;)

Het gaat om gewone speelkaarten, niet die bij een ander spel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 12:38
@MADG0BLIN en hoe vond je maracaibo? Ben zelf aan het wachten op de eerste expansion. Heb het spel op Spiel gekocht vorig jaar en hij bevalt nog steeds super goed!

Hoop dat ik hier binnen kort Spirit Island: Jagged Earth uitbreiding eens krijg van de kickstarter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Odysseus87 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:03: Hoop dat ik hier binnen kort Spirit Island: Jagged Earth uitbreiding eens krijg van de kickstarter.
Pff hou op hoor. Jagged Earth was de eerste Kickstarter die ik heb gebacked en het duurt me allemaal veel te lang!

Zelf dit weekend kunnen beginnen aan Jaws of the Lion en ik denk dat ik na 3 tutorial missies de hype voor Gloomhaven wel snap. Maar zonder de instap van de tutorials was het in dit huishouden geen succes geworden, dat zie ik nu wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 12:38
Jajofisher schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Pff hou op hoor. Jagged Earth was de eerste Kickstarter die ik heb gebacked en het duurt me allemaal veel te lang!

Zelf dit weekend kunnen beginnen aan Jaws of the Lion en ik denk dat ik na 3 tutorial missies de hype voor Gloomhaven wel snap. Maar zonder de instap van de tutorials was het in dit huishouden geen succes geworden, dat zie ik nu wel.
op boardgame reddit zie ik dat de mensen in de US de kickstarter versie deze week gekregen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend Iquazú nog eens uit de kast getrokken, een Haba-spel uit 2017 met een lichte mix van area control en TTR-style kaarten spelen.

Het bord is een waterval die bestaat uit een aantal kolommen met daarop reeksen locaties in drie kleuren. Er zijn 11 kolommen, maar er zijn er telkens maar 5 waarop je in elke spelfase speelt. Aan de rechterkant liggen tegeltjes met bonussen.

In je beurt kun je ofwel 4 kaarten trekken ofwel kaarten spelen om juwelen te plaatsen. De kaart(en) die je speelt komen overeen met de kolom waarin je je juwelen wilt plaatsen: om bijvoorbeeld op een blauwe locatie in de tweede kolom te spelen moet je twee blauwe kaarten afleggen. Op die locatie mag je dan een juweel van jouw kleur leggen. Er is ook een speler met een bakje waterdruppels. Die speler legt op het het einde van zijn beurt een waterval op de allereerste open locatie in de allereerste kolom.

Zo raken de kolommen langzamerhand opgevuld. Als een kolom vol is wordt eerst gekeken wie het meeste juwelen van zijn kleur in die kolom heeft. Hiervoor krijg je punten. Dan wordt er gekeken naar de rijen: wie hier de meerderheid heeft krijgt een bonustegel met punten of bepaalde acties (bvb. extra kaarten trekken).
Dan schuift het hele bord een kolom op zodat er een nieuwe reeks bonustegels zichtbaar wordt. De juwelen op de gescoorde kolom tellen dan voor de volgende rondes niet meer mee.

Er zit dus wel wat planning en vooruitdenken in dit spel, maar de regels zijn eenvoudig genoeg om ook met kinderen te kunnen spelen. Zoals de meeste spellen met area control heeft ook Iquazú baat bij minstens drie spelers. Met twee kun je je acties iets te makkelijk plannen en is er weinig gelegenheid tot blokkeren. De gimmick met het verschuivende spelbord is wel leuk, maar je kan er ook zonder spelen en dat scheelt wel een hoop setup-tijd :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Zo kwam net dit even tegen:

7th Continent Classic Edition
https://www.bol.com/nl/p/...lstalig/9300000002729979/
....vragen ze €129,- voor.

De exact zelfde versie rechtstreeks bij Serious Poulp (inclusief gratis verzending vanuit Frankrijk) gaat je €59,- kosten..
https://shop.seriouspoulp...nglish-3760212172618.html

Of zit er een flinke opslag bij omdat dit egelstalige editie betreft :P

Tuurlijk, ze mogen vragen wat ze willen (de box rechtstreeks bij Outpost kost €109,99), maar dit is toch wel een absurde verhoging.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:57
Nu bij de Spelvogel Summer Sale.

https://www.despelvogel.com/product-categorie/sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 28-08 01:00
Hopjesvla79 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:11:
Tuurlijk, ze mogen vragen wat ze willen (de box rechtstreeks bij Outpost kost €109,99), maar dit is toch wel een absurde verhoging.
Volgens mij is Bol.com met alles veel te duur (wellicht af en toe een mooie aanbieding), dus ik kijk hier niet van op eigenlijk.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
Exar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Volgens mij is Bol.com met alles veel te duur (wellicht af en toe een mooie aanbieding), dus ik kijk hier niet van op eigenlijk.
Wel als kanttekening dat Bol dit product niet zelf verkoopt maar www.outpost.be, hoge prijzen bij bol.com komen meestal door externe verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Logic Lion schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Wel als kanttekening dat Bol dit product niet zelf verkoopt maar www.outpost.be, hoge prijzen bij bol.com komen meestal door externe verkopers.
precies, vandaar ook dat de prijs bij outpost iets lager ligt (is meestal bij alles wat door een externe verkoper verkocht wordt, ik neem dat Bol commissie vangt van de externe verkoper).

Maar ik vind een prijs van 129/109 wel erg exorbitant hoog als hetzelfde spel , ok dan wel online, 59 kost bij de maker. Vraag er dan 80 voor ofzo. Ik denk dat ze nog even gebruik willen maken van de schaarste die er na de KS was.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Mvdbeld schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Ben er ook nog niet over uit qua Pendulum, ik denk dat je deze echt zelf moet spelen en ervaren om er wat zinnigs over te kunnen roepen. Productie is weer dik in orde uiteraard, de prijs zal voor mij bepalen of ik de "gok" waag denk ik. Denk wel dat in deze game skill op gegeven moment een factor gaat zijn versus nieuwere spelers (al crush ik newbies ook met Scyte >:) ).

Ben wel redelijk Stonemaier fan, maar dan met name designs van Jamey zelf. Wingspan vind ik leuk, maar niet super bijzonder. Scythe is de duidelijke favoriet en Tapestry vind ik gaaf, maar laat qua balans wel wat steekjes vallen (vandaar ook de regelmatige Civilization Adjustments). Ben benieuwd wat de uitbreiding voor Tapestry gaat brengen, er is immers ruimte voor verbetering. Ondanks dat het Pendulum geen Jamey Design is zie ik wel weer iets terug van zijn andere spellen, namelijk engine building & resources optimaliseren wat eigenlijk altijd wel bevalt.
Na de nieuwsbrief van Stonemaier toch pendulum besteld. Zat al een tijd naar Viticulture the kijken dus pendulum gelijk mee besteld. Uiteraard met alle uitbreidingen (ik houd nou eenmaal van stuff!?).
  • Viticulture Essential Edition
  • 72 metal lira coins
  • Tuscany Essential Edition
  • Moor Visitors Expansion
  • Visit from the Rhine Valley
  • Pendulum
Wat vinden we hier van Viticulture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Uitstekende webwinkel! Uitstekende service en aardige eigenaars!

Bestel regelmatig bij deze webwinkel, altijd snelle verzending en uitstekende service! Heb een keer een verkeerd pakketje ontvangen in een grote zending. Omwisselen was zo geregeld en geen probleem!

Van alle boardgame shops op internet is dit wel 1 van mijn favorieten. Kan iedereen aanraden.

Heb er recentelijk de volledige Dunwich Legacy gekocht voor Arkham Horror LCG en Paths to Carcosa.

Iemand nog een interessante sale gezien?

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 07-08-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Mvdbeld schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:57:
[...]
War vinden we hier van Viticulture?
Leuke workerplacement, net ff anders door het "al je werkertjes over het hele jaar uit moeten smeren" en het race principe naar X punten. Voor een euro vrij thematisch "kloppend" (uiteraard kun je overal aanmerkingen op maken, het blijft een spel, dus laten we het houden op poetische vrijheden :+ ). Ik heb het voornamelijk gespeeld met 5 of 6 spelers, maar beurten zijn relatief kort, nauwelijks downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb de essential edition can viticulture this, best vaak gespeeld met mijn vriendin. Vindt het altijd wel leuk. Thema is leuk en je kan elkaar in de weg zitten maar er zijn ook genoeg kaartjes zodat je genoeg opties hebt om iets te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wetgos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:21
Voor wie graag GWT speelt: ik ben bezig geweest met een digitale implementatie:
https://boardgamefiesta.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_ttWrt1yTUDGHULQehsDzGCmXQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VDmgNfgfUG7HOVCR3Lg3Q3HR.png?f=user_large

Eigenlijk ontstaan uit noodzaak tijdens Corona, omdat niet alle vrienden een fysieke kopie hadden. Nog in ontwikkeling en ik ben ook van plan meer games toe te voegen. Maar het wordt al goed gespeeld, ook door een paar 'professionele' GWT spelers die ook meedoen aan toernooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-08 09:26
wetgos schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:59:

[Afbeelding]

Eigenlijk ontstaan uit noodzaak tijdens Corona, omdat niet alle vrienden een fysieke kopie hadden. Nog in ontwikkeling en ik ben ook van plan meer games toe te voegen. Maar het wordt al goed gespeeld, ook door een paar 'professionele' GWT spelers die ook meedoen aan toernooien.
Misschien een rare vraag maar mag dat zomaar? Of heb je toestemming van de developers gekregen? Ik zie dat je een andere naam gebruikt maar het lijkt me dat de rest hetzelfde is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wetgos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:21
Bartske schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Misschien een rare vraag maar mag dat zomaar? Of heb je toestemming van de developers gekregen? Ik zie dat je een andere naam gebruikt maar het lijkt me dat de rest hetzelfde is?
Het is een grijs gebied. Ik gebruik inderdaad een andere naam, niets van het originele artwork en ook niet de originele handleiding. Misschien zijn er nog meer 'afwijkingen' nodig, dat zou kunnen. Zo ver als ik kon uitzoeken kan je geen auteursrecht op game mechanics (bijna altijd prior art) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Niemand een goede tip voor een betaalbare kaartenschudmachine met een goede prijs-kwaliteitverhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Roenie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:47:
Niemand een goede tip voor een betaalbare kaartenschudmachine met een goede prijs-kwaliteitverhouding?
Ik denk dat 99.999% van de mensen gewoon met de hand schud en dus nog nooit zo'n machine heeft gekocht of gebruikt. Ik weet niet of zo'n machine met verschillende afmetingen kaarten kan omgaan, maar wellicht is een poker forum oid een betere plek om zo'n vraag te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
nietorigineel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat 99.999% van de mensen gewoon met de hand schud en dus nog nooit zo'n machine heeft gekocht of gebruikt. Ik weet niet of zo'n machine met verschillende afmetingen kaarten kan omgaan, maar wellicht is een poker forum oid een betere plek om zo'n vraag te stellen?
Misschien heb je gelijk. Ik had gehoopt dat er pokeraars in deze draad zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
wetgos schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:59:

[Afbeelding]

Mooi gemaakt hoor! Klopt het dat er geen lobby is of wordt er gebruik gemaakt van andere tooling om te zien wanneer mensen online zijn? De AI was goed om het spel te testen maar is niet geschikt om beter te worden
: )
Pagina: 1 ... 104 ... 159 Laatste