Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oof. Moest even mijn Arkham Horror TGC updaten. Was er een poosje uit, maar gaat hard met die dingen. Veel packs waren ook niet meer beschikbaar bij verschillende shops. Uiteindelijk bij 4 shops moeten winkelen om de collectie weer compleet te maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 03-09 15:36
Wormaap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:27:
[...]

Klemens Franz is van allebei ‘alleen’ de illustrator toch? Of is dat juist de reden dat je interesse hebt?
Ik hou inderdaad wel van zijn stijl, Orléans en Bohemian Villages zijn ook (mee) door hem gemaakt. De spellen waar hij aan meewerkt liggen me meestal ook wel, dat maakt ook Glasgow dubbel zo aantrekkelijk!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
maartend schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Persoonlijk vind ik dit dus de minst leuke van de escape room achtige games. Alles meerdere malen geprobeerd en nu enkel nog maar Unlock en Escape Tales voor ons.
Het is geen meesterwerk waar ik het over een paar jaar nog steeds over heb. Maar we hebben ons een uurtje prima vermaakt. Escape Room: The Game heeft wat meer variatie, bijvoorbeeld, maar ik vind het best aardige puzzels, helemaal gezien de beperking dat ze op een kaart moeten passen.
Unlock staat al een tijdje op m'n lijst om ook eens te proberen, dus dank voor het herinneren :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Lennnn schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Prachtige vormgeving inderdaad. Zelf heb ik alleen Tortuga. Hier komt ie helaas weinig op tafel, maar dat komt vooral omdat ik meestal met max. 4 personen speel.

Zijn de andere spellen wel meer geschikt voor minder personen? Tortuga is eigenlijk pas leuk vanaf 5 personen (voorkeur zelfs 7).
Hier ook alleen Tortuga, maar die spelen we juist vaak met zijn tweeën. Doordat je al weet wie onder welke vlag vaart, wordt het vooral heel strategisch. Juiste kaarten op het juiste moment. Schatten halen, jatten van de ander of toch dwarsbomen? Achterhalen welke kaarten waar liggen en de ander dwingen te kiezen tussen 2 nare opties. Dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 15:19

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

MrVegeta schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:55:
Oof. Moest even mijn Arkham Horror TGC updaten. Was er een poosje uit, maar gaat hard met die dingen. Veel packs waren ook niet meer beschikbaar bij verschillende shops. Uiteindelijk bij 4 shops moeten winkelen om de collectie weer compleet te maken.
Ah, nu ben ik toch benieuwd (mits je LCG bedoelt): Hoe speel je het? Solo (1 of 2 handed) of met twee spelers? Ik heb hier nog de basegame liggen, moet er nog steeds aan beginnen. Zal solo worden voor mij.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

-

[ Voor 100% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-06-2020 13:26 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Wormaap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:10:
[...]
Unlock staat al een tijdje op m'n lijst om ook eens te proberen, dus dank voor het herinneren :)
En als je die doet, kijk zeker ook naar Escape Tales.

Unlock zit nu aan deel 7, Escape Tales aan deel3. beiden komen nieuwe delen van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Thrace Grumble schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:25:
[...]

Ah, nu ben ik toch benieuwd (mits je LCG bedoelt): Hoe speel je het? Solo (1 of 2 handed) of met twee spelers? Ik heb hier nog de basegame liggen, moet er nog steeds aan beginnen. Zal solo worden voor mij.
Bedoel inderdaad de LGC. True solo, dus met 1 hand. Is ontzettend/best moeilijk moeilijk en het voelt niet altijd eerlijk, maar dat past in de setting en vaak is het verliezen van een scenario niet het einde van de campaign dus ik maak mij er niet heel druk om. Geeft een beetje replayability. Het is onderhand een flinke verzameling geworden maar gezien de populariteit van de game heb ik ergens hoop dat ik de hele set (mochten ze er ooit een einde aan breien) voor een goeie prijs kan verkopen.

1 van de losse uitbreidingen was al niet meer fatsoenlijk te koop in de webshops hier. Moest via een BGG :/

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 24-06-2020 13:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
Wow, wij spelen Arkham Horror LCG met 2 man, en dat vind ik al behoorlijk pittig af en toe. Kan me voorstellen dat het solo nog een stuk lastiger is!

Ik vond trouwens de basegame veruit het minst leuk kwa verhaal/campaign (misschien ook omdat hij vrij kort is), we zijn nu bijna klaar met Path to Carcosa en die was erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:29

Thompson

Beeromaniac

Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:25:
Wil toch nog even deze pluggen:

https://www.kickstarter.c...e-against-the-black-death

Facade Games brengt prachtig vormgegeven spelletjes uit, allen verpakt in een boek:

[Afbeelding]

Alleen al voor het showen het kopen waard:

[Afbeelding]

De serie staat bij mij ieg mooi in de kast. Tortuga is leuk, Deadwood vond ik wat minder , misschien vaker spelen, Salem moet ik nog een keer spelen met een grotere groep. Bristol ziet er ieg leuk genoeg uit om weer te kopen. :)
Die hele serie heb ik via een crowdfinder besteld, ben je nog wat goedkoper uit :)

https://www.crowdfinder.b...al-game-of-racing-plague-

Nu nog maar een beperkt aantal plekken. Mocht ie vol zijn en je wil graag meedoen stuur de organisator een berichtje, wellicht valt er nog wat te regelen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MrVegeta schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Bedoel inderdaad de LGC. True solo, dus met 1 hand. Is ontzettend/best moeilijk moeilijk en het voelt niet altijd eerlijk, maar dat past in de setting en vaak is het verliezen van een scenario niet het einde van de campaign dus ik maak mij er niet heel druk om. Geeft een beetje replayability. Het is onderhand een flinke verzameling geworden maar gezien de populariteit van de game heb ik ergens hoop dat ik de hele set (mochten ze er ooit een einde aan breien) voor een goeie prijs kan verkopen.

1 van de losse uitbreidingen was al niet meer fatsoenlijk te koop in de webshops hier. Moest via een BGG :/
Hmmm... toch maar eens snel aan beginnen dan. Lijkt me toch tof, en true solo lijkt me nog wel t beste ook. Zelfde geldt voor LotR LCG, heb ik incl. een aantal adventure packs. Maar het echt nodige deckbuilding in die game staat me een beetje tegen. Dat is volgens mij wel minder in Arkham LCG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Deckbuilding voelt in Arkham iets anders. Weet niet of het heel veel anders technisch is. Heb LOTR LCG maar kort gespeeld. Maar in Arkham maak je jouw karakter. Nieuwe abilities of items die jij kan gebruiken. Voelt wel alsof je jouw karakter uitwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MrVegeta schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:07:
Deckbuilding voelt in Arkham iets anders. Weet niet of het heel veel anders technisch is. Heb LOTR LCG maar kort gespeeld. Maar in Arkham maak je jouw karakter. Nieuwe abilities of items die jij kan gebruiken. Voelt wel alsof je jouw karakter uitwerkt.
Voor LotR LCG is eigenlijk voor elke quest/adventure pack een ander deck nodig. Je deck stem je dus elke keer opnieuw af. Volgens mij is dit anders in Arkham, hier bouw je een deck steeds verder uit gedurende een campaign, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Thrace Grumble schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Voor LotR LCG is eigenlijk voor elke quest/adventure pack een ander deck nodig. Je deck stem je dus elke keer opnieuw af. Volgens mij is dit anders in Arkham, hier bouw je een deck steeds verder uit gedurende een campaign, als ik het goed begrijp.
Klopt, gedurende een cycle (core box + 6 expansions) kan je je deck verder builden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mensen nog tips voor digitale bordspellen?

Ik speel met mijn familie (broers en zussen) regelmatig de digitale versie van Ticket to Ride. Catan was vroeger erg populair maar iets teveel gespeeld. Dus daar zijn we op uitgekeken.

Ik zat zelf te denken aan raiders of the north sea, Talisman the digital boardgame en Istanbul.

Iemand ervaring met de digitale versies van deze games? Raiders of the north sea zat ik over te twijfelen om te kopen in het echt. Alleen heb ik inmiddels geleerd dat als je een bordspel koopt je niet de tijd en vrienden erbij krijgt :+).

Zijn er mensen die nog wat aanraders hebben voor digitale versies van bordspellen? We zijn allemaal redelijke geoefende bordspel spelers maar hebben geen behoefte aan iets wat 4h duurt. We zoeken iets met een max speel duur van uur ongeveer (voor de digitale variant). Ter referentie, 4 man ticket to ride zijn we ongeveer 20 min mee bezig

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:52
Reprint van quacks of quedlinburg is uit. Eindelijk.

Geniaal family spel. Veruit mijn favoriet in zijn genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Postius schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:20:
Mensen nog tips voor digitale bordspellen?

Ik speel met mijn familie (broers en zussen) regelmatig de digitale versie van Ticket to Ride. Catan was vroeger erg populair maar iets teveel gespeeld. Dus daar zijn we op uitgekeken.

Ik zat zelf te denken aan raiders of the north sea, Talisman the digital boardgame en Istanbul.

Iemand ervaring met de digitale versies van deze games? Raiders of the north sea zat ik over te twijfelen om te kopen in het echt. Alleen heb ik inmiddels geleerd dat als je een bordspel koopt je niet de tijd en vrienden erbij krijgt :+).

Zijn er mensen die nog wat aanraders hebben voor digitale versies van bordspellen? We zijn allemaal redelijke geoefende bordspel spelers maar hebben geen behoefte aan iets wat 4h duurt. We zoeken iets met een max speel duur van uur ongeveer (voor de digitale variant). Ter referentie, 4 man ticket to ride zijn we ongeveer 20 min mee bezig
Ik vind zelf Terra Mystica een geniaal digitaal spel.

Je moet even door de layout heen, maar verder werkt alles perfect.

Het duurt wel lang, maar dat komt doordat je om beurten speelt. Potjes kunnen goed een maand duren. Maar ik vind dat wel lekker. Als ik even niks te doen heb, dan doe ik mijn zet en is de volgende weer.

En Terra Mystica blijft op zichzelf natuurlijk 1 van de beste spellen ooit.

https://boardgamegeek.com/boardgame/120677/terra-mystica

https://terra.snellman.net/

Er is ook een tournament dat elke 2 maanden wordt gehouden. Je speelt in verschillende divisies en kunt promoveren en degraderen. Erg tof gedaan. Ook ontzettend veel spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:44
Postius schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:20:
Zijn er mensen die nog wat aanraders hebben voor digitale versies van bordspellen?
Boardgamearena heeft best veel spellen. Kan real time maar ook turn based (met notificaties)
Kan op pc/tablet en telefoon .
Veel spellen zijn gratis te spelen, maar als één van jullie groep Premium lid wordt (meen 24 euro per jaar of 4 euro per maand) kun die de rest uitnodigen en kun je dus ook met zijn allen Premium spellen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
JulesvH schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Boardgamearena heeft best veel spellen. Kan real time maar ook turn based (met notificaties)
Kan op pc/tablet en telefoon .
Veel spellen zijn gratis te spelen, maar als één van jullie groep Premium lid wordt (meen 24 euro per jaar of 4 euro per maand) kun die de rest uitnodigen en kun je dus ook met zijn allen Premium spellen spelen.
Niet vervelend bedoeld maar hoe legaal/illegaal is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lennnn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:27:
Reprint van quacks of quedlinburg is uit. Eindelijk.

Geniaal family spel. Veruit mijn favoriet in zijn genre.
Eén keer gespeeld met collega's, was voor mij genoeg. Net ff te veel geluk en weinig interactie tussen spelers. Door dat geluk "onterecht" gewonnen, eindigde m'n laatste beurt met nog 1 rode en 4 witte tokens in mijn bag, 4% kans.

[ Voor 15% gewijzigd door Bundin op 26-06-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Bundin schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Eén keer gespeeld met collega's, was voor mij genoeg. Net ff te veel geluk en weinig interactie tussen spelers. Door dat geluk "onterecht" gewonnen, eindigde m'n laatste beurt met nog 1 rode en 4 witte tokens in mijn bag, 4% kans.
Dat vind ik juist het mooie. Het is niet alleen geluk. Je moet weloverwogen keuzes maken. Overigens haalt de uitbreiding wel wat van de pech eruit. Dat is nu soms wel vervelend.

Je hebt ook ontzettend veel varianten. Nieuwe spelers leg je het snel uit en ze kunnen mee en hebben een reële kans om te winnen.

Als ik bijvoorbeeld Terra Mystica zou gaan doen met nieuwe spelers, dan is dat eigenlijk voor niemand leuk.

Quacks is snel uitgelegd, iedereen kan winnen, leuk thema, en genoeg spanning met het grabbelen. Dat maakt het voor mij een hele leuke family game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:44
Postius schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:03:
[...]
Niet vervelend bedoeld maar hoe legaal/illegaal is dat?
Voor zover ik destijds heb kunnen vinden zijn alle beschikbare spellen op boardgamesrena gelicentieerd/geautoriseerd door de uitgevers/ontwerpers.
Bij nieuw beschikbare spellen bedanken ze ook altijd de uitgever voor het beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
[...]

Grappig, ik vind juist dat er nauwelijks geluk is! Het is een vorm van kans berekening en hoeveel risico je wilt lopen! Je kan juist super berekend te werk gaan! Er is sowieso vrij weinig sprake van geluk wat je hebt altijd een redelijk idee wat er in het spel is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Postius schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Grappig, ik vind juist dat er nauwelijks geluk is! Het is een vorm van kans berekening en hoeveel risico je wilt lopen! Je kan juist super berekend te werk gaan! Er is sowieso vrij weinig sprake van geluk wat je hebt altijd een redelijk idee wat er in het spel is etc.
Kansberekening is leuk, maar het blijft "vis je de goede tokens in de goede volgorde uit het zakje, of niet". Met een rubberbanding mechanisme om het veld bij elkaar te houden, want sja, geluk.

Deze review vat het beter samen dan ik zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:55
Gisterenavond voor het eerst Villainous gedaan met zijn tweeën. Het spel is goed bevallen. Ook met het uitzoeken hoe en wat.
Leuke opzet dat je tegenspeler bij jou Fates speelt en andersom.
Enige was wel dat het op zich (waren denk 2 uur bezig ook met uitzoeken e.d.) nog redelijk te doen is om je doel te behalen.
Voor mij (Queen of hearts) moest ik op iedere plek een poortje (door de actie van een kaart te gebruiken en deze dan te converteren naar) creëren en dan een specifieke kaart spelen.
Mijn vrouw (Ursula) moest zowel de kroon als de drietand op een specifieke plek krijgen.
Voor beide moet je met je dek geluk hebben.
Echter voor mij deden de fates niet zo heel veel. Ik mocht minder en ik moest meer betalen voor de conversie, maar desalniettemin was dat goed te omzeilen.

We hebben het erg leuk gehad en bij een site uit België (welke ook kickstarter producten verkoopt) de 3 DLC besteld.
Zag meteen dat er ook een Marvel variant uit gaat komen.

Naar wat ik begreep met de uitbreiding kun je deze ook zonder het hoofdspel spelen. Logisch, want iedere villain speelt zijn eigen bord. En met 3 villains per uitbreiding heb je alles om gewoon te kunnen spelen!

Maar het spel was in ieder geval verfrissend genoeg om meteen overstag te gaan.

Soms is het niet helemaal duidelijk of je een bepaalde kaart op een bepaald moment mag spelen. Maar met een beetje doordenken en logische nadenken hebben we denk ik wel de juiste logische keuze gemaakt op die momenten.

Eerste keer speelden we overigens ook open. Maar de tekst is klein genoeg dat je niet op elkaars kaarten kijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 29-06-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Mensen hier ervaring met Arkham Horror the card game?

Ik vind de regels/uitleg erg onduidelijk gedaan. Spel lijkt me wel wat. Maar was vooral veel tijd kwijt met alle regeltes en uitzonderingetjes opzoeken om nog maar te zwijgen van het format van de uitleg. Extreem ruk gewoon!

Het is me op dit moment vooral niet altijd helemaal duidelijk wanneer een monster engaged, je in of uit combat bent en ontwijk mechanic. We hebben het goed gespeeld denk ik maar het is wel verwarrend (vooral door de extreem slechte spel uitleg, al zal het best werken voor sommige mensen ik vind het niks).

Is het de moeite waar om door te spelen? Ik geloof dat ik het concept zeer leuk vindt maar het geblader in de regels werd ik vrij snel zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59
Postius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:25:

Ik vind de regels/uitleg erg onduidelijk gedaan. Spel lijkt me wel wat. Maar was vooral veel tijd kwijt met alle regeltes en uitzonderingetjes opzoeken om nog maar te zwijgen van het format van de uitleg. Extreem ruk gewoon!

Het is me op dit moment vooral niet altijd helemaal duidelijk wanneer een monster engaged, je in of uit combat bent en ontwijk mechanic. We hebben het goed gespeeld denk ik maar het is wel verwarrend (vooral door de extreem slechte spel uitleg, al zal het best werken voor sommige mensen ik vind het niks).

Is het de moeite waar om door te spelen? Ik geloof dat ik het concept zeer leuk vindt maar het geblader in de regels werd ik vrij snel zat
Volgens mij is een aantal reacties hier boven duidelijk geworden dat er redelijk wat mensen dit spelen. :P

Ik heb het zelf 1x gespeeld, vond het toen wel leuk, maar het was vrij snel afgelopen en hebben het toen niet gehaald. :P

Zelf afgelopen weekend een hoop gespeeld. De nieuwe Catan: Kosmonauten. Een mooie nieuwe editie van een toffe klassieker, ik vind hem zelf een stuk leuker dat de originele catan.
Root eindelijk ook weer op tafel gekregen. Deze heb ik in 2019 bij een vriend gespeeld voor het eerst en vond hem toen zo tof dat ik hem zelf direct heb aangeschaft. Helaas niet op tafel kunnen krijgen eerder, maar van het weekend 2x. Heel erg tof, al is het de eerste keer altijd erg zoeken naar hoe een ras speelt. Daarom direct met dezelfde setup er achter aan direct een tweede pot gespeeld. :9
We speelden met Marquise the Cat, The Riverfolk Company en ikzelf met de The Lizard Cult. De eerste pot wonnen de katten, de tweede pot won ik net doordat ik 6 punten kon scoren in mijn laatste beurt. De beurt erna had the Riverfolk gewonnen als ik het niet had afgemaakt. :*)

Hierna nog een pot Paladins of the West Kingdom gespeeld. Deze dit jaar ruim 10x al gespeeld. Blijft tof.
Gisteren nog 2 potjes King of Tokyo met de kids en erna Tiny Epic Galaxies. Deze waren al lang niet meer op tafel gekomen, maar leuk om weer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
Postius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:25:

Wij zijn nu bijna klaar met Path to Carcosa (volgens mij de 2e volledige cycle) en vinden het erg leuk, maar we houden dan ook allebei erg van verhalende spellen.

Dat van die regels opzoeken word een stuk minder naarmate je het vaker speelt en gewend raakt aan de systemen.

Kort vraagje, heb je de Learn to Play gevolgd of alleen de rules reference gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend de eRaptor-insert van Smallworld in mekaar gezet. Eindelijk alle tokens op één plek! De insert heeft ruim voldoende ruimte om alle tokens voor de verschillende rassen en abilities apart op te bergen. Er zijn nog een paar kleine uitbreidingen die ik niet heb, die ga ik nu nog wel opsnorren.

De ervaring bij het in mekaar zetten was hetzelfde als bij de andere van eRaptor: het plannetje is wat summier en je moet even goed de volgorde in de gaten houden, maar de onderdelen klikken makkelijk in mekaar en zitten toch stevig vast.
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt: je weet wat er in je buidel zit en je kan perfect de kansen berekenen, maar zelfs met goeie kansen kan je nog altijd de pineut zijn. Niet iedereen vindt dat even leuk, maar voor mij zit net daar de interactie in: zien hoe anderen de dieperik in gaan terwijl jij rustig je hele ketel vol legt (al is het meestal andersom :+ ).

Voor mij zit er ook veel plezier in hoe je je buidel samenstelt: welke combo aan tokens levert me het meeste op? Zeker met de uitbreiding erbij heb je hier heel veel mogelijkheden in.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Vlamonw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Wij zijn nu bijna klaar met Path to Carcosa (volgens mij de 2e volledige cycle) en vinden het erg leuk, maar we houden dan ook allebei erg van verhalende spellen.

Dat van die regels opzoeken word een stuk minder naarmate je het vaker speelt en gewend raakt aan de systemen.

Kort vraagje, heb je de Learn to Play gevolgd of alleen de rules reference gelezen?
Beide!

maar ik vond het nogal wazig gedaan. De ene leidt je een soort van door het spel maar legt de helft niet uit, en dan moet je in de refenties de regels zitten zoeken! Of het moet adv het spelvoorbeeld duidelijk zijn. Het was voor mij in ieder geval een erg vervelende/onduidelijke manier van uitleggen!

Hierdoor duurde het ook ergggggg lang met zijn 2en. Het verhalende gedeelte is juist wat me aanstaat. "Opeens staat er een bloeddorstige demoon voor je neus! Wat doe je?....ik ga wat bladeren in mijn enceclopedie...." Dat soort dingen vind ik vrij hilarisch, maar het kost door de regels erg veel moeite om me in te leven. We hebben de eerste 3 scenarios doorspeeld, de introductie campaign zeg maar. Maar dit duurde toch wel erg lang. En de engagement rules zijn me nog steeds niet helemaal duidelijk...als je met zijn 2en in dezelfde ruimte als een monster bent, kan de ene hem dan de hele tijd ontwijken om het monster te disablen terwijl nummer 2 hem doodslaat?
MADG0BLIN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Zelf afgelopen weekend een hoop gespeeld. De nieuwe Catan: Kosmonauten. Een mooie nieuwe editie van een toffe klassieker, ik vind hem zelf een stuk leuker dat de originele catan.

Hierna nog een pot Paladins of the West Kingdom gespeeld. Deze dit jaar ruim 10x al gespeeld. Blijft tof.
Gisteren nog 2 potjes King of Tokyo met de kids en erna Tiny Epic Galaxies. Deze waren al lang niet meer op tafel gekomen, maar leuk om weer te spelen.
Space Catan is super leuk! Ik heb het orgineel nog! (uit amerika voor dat ie in europa uit was!). Erg tof, al zijn alle plekken waar je boosters moet bevestigen ondertussen stuk.

Wel wat minder speler interactie als normaal catan helaas! Maar erg geestig ter afwisseling

[ Voor 22% gewijzigd door Postius op 29-06-2020 11:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlamonw
Postius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Hierdoor duurde het ook ergggggg lang met zijn 2en. Het verhalende gedeelte is juist wat me aanstaat. "Opeens staat er een bloeddorstige demoon voor je neus! Wat doe je?....ik ga wat bladeren in mijn enceclopedie...." Dat soort dingen vind ik vrij hilarisch, maar het kost door de regels erg veel moeite om me in te leven. We hebben de eerste 3 scenarios doorspeeld, de introductie campaign zeg maar. Maar dit duurde toch wel erg lang. En de engagement rules zijn me nog steeds niet helemaal duidelijk...als je met zijn 2en in dezelfde ruimte als een monster bent, kan de ene hem dan de hele tijd ontwijken om het monster te disablen terwijl nummer 2 hem doodslaat?
Als je dat soort verhalende dingen leuk vind, zou ik doorspelen, wat mij betreft was de intro campaign het minst van allemaal kwa verhaal en investigators namelijk :). Om de vaart in het spel te houden moet ik wel zeggen dat we ook wel eens doorspelen a.d.h.v. de "zwarte" regel, als iets niet duidelijk is kiezen we de slechtste optie (voor de characters) en zoeken we het later wel op. Wat misschien ook kan helpen is AH LCG Helpsheet op bgg (ik kan hem niet linken vanaf mijn werkcomputer, maar hij staat onder files), die geeft een duidelijker (en verzameld) overzicht van de beurt en de effecten van acties.

In je bovenstaande voorbeeld is het monster trouwens inderdaad Exhausted als hij eenmaal Evaded is, je kan hem dan dus "rustig" doodslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Vlamonw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Als je dat soort verhalende dingen leuk vind, zou ik doorspelen, wat mij betreft was de intro campaign het minst van allemaal kwa verhaal en investigators namelijk :). Om de vaart in het spel te houden moet ik wel zeggen dat we ook wel eens doorspelen a.d.h.v. de "zwarte" regel, als iets niet duidelijk is kiezen we de slechtste optie (voor de characters) en zoeken we het later wel op. Wat misschien ook kan helpen is AH LCG Helpsheet op bgg (ik kan hem niet linken vanaf mijn werkcomputer, maar hij staat onder files), die geeft een duidelijker (en verzameld) overzicht van de beurt en de effecten van acties.

In je bovenstaande voorbeeld is het monster trouwens inderdaad Exhausted als hij eenmaal Evaded is, je kan hem dan dus "rustig" doodslaan.
Bedankt voor je antwoord, misschien dan toch even doorbijten. Wat is de gemiddelde speeltijd ongeveer? (voor scenario?)

Cheatsheets zijn zeer tof, die gaan we er wel is bijpakken. Gebruik die al veel voor andere games, had al wel een player mat gevonden die handig is.

En om dan meteen even door te gaan in de diepte, je bent als speler vrij zwak tegenover de meeste monsters. Is het dan sowieso wel te doen om op te splitsen als spelers? Wij merkten dat in je eentje rondlopen erg risico vol is, je hebt niet HP en de begin karakters kan er maar 1 degelijk van vechten mits je de juiste kaarten hebt getrokken.

Het voelde een beetje alsof we met zijn 2en locatie na locatie afgingen, 1 dodge het monster consequent nummer twee slaat dood, want veilig/ Maar voor een spel met verhalende dingen voelde dit wat repetitief aan? Voor mijn gevoel is het spel nog niet helemaal "geklikt" maar dit hangt waarschijnlijk samen met de (voor mij onduidelijke regel uitleg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
Graag gedaan hoor, hoop dat het een beetje helpt om de boel wat vlotter te maken! Wij zijn denk ik 2-2.5u per scenario kwijt, plus nog wat tijd voor de set-up. Het helpt dat mijn medespeler alles heel netjes in dozen met tabjes per kaartensets verdeelt heeft, maakt de set-up tijd korter.

Wat wij merkten is dat je in latere scenario's veel vaker gedwongen word om op te splitsen omdat je simpelweg geen "tijd" hebt om alles samen te doen (in de vorm van b.v. Doom maar ook andere meer spoilergevoelige zaken). Dit zorgde er bij ons ook wel voor dat we creatiever werden met onze character builds en in het omgaan met vijanden en dat maakte het spel een stuk leuker en afwisselender.

Edit, nog een toevoeging:

Ik ben zelf absoluut geen held in deckbuilding, maar gelukkig bestaat ArkhamDB. Dit is in principe een database met alle kaarten waarin je je deck kan opslaan, maar kan je ook gebruiken om decks van andere mensen te bekijken (incl beoordelingen). Zo kan je zonder zelf van scratch te moeten beginnen makkelijk een beter (of in ieder geval interessanter) deck in elkaar zetten dan de standaard decks.

Arkham DB link

[ Voor 26% gewijzigd door Vlamonw op 29-06-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Postius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:28:
[...]

En om dan meteen even door te gaan in de diepte, je bent als speler vrij zwak tegenover de meeste monsters. Is het dan sowieso wel te doen om op te splitsen als spelers? Wij merkten dat in je eentje rondlopen erg risico vol is, je hebt niet HP en de begin karakters kan er maar 1 degelijk van vechten mits je de juiste kaarten hebt getrokken.

Het voelde een beetje alsof we met zijn 2en locatie na locatie afgingen, 1 dodge het monster consequent nummer twee slaat dood, want veilig/ Maar voor een spel met verhalende dingen voelde dit wat repetitief aan? Voor mijn gevoel is het spel nog niet helemaal "geklikt" maar dit hangt waarschijnlijk samen met de (voor mij onduidelijke regel uitleg)
Dit zwakke element van je spelers wordt ook minder naar mate je je investigator (deck) beter leert kennen, en gedurende de campaign kan upgraden met betere kaarten. Daarnaast helpt het ook enorm dat naar mate je meer van Arkham Horror LCG hebt, je betere decks kan maken, die een stuk sterker zijn.

Hiervoor kan ik je ArkhamDB aanraden, hier kan je ook makkelijk decks vinden die andere gemaakt hebben, die je kan overnemen, of als input kan gebruiken voor eigen decks.
Plus in ArkhamDB kan je makkelijk je collectie aangeven, zodat je alleen decks vindt met de kaarten die je zelf ook hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door TheTMC op 29-06-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gezien de Lovecraft lore is het ook niet persé de bedoeling dat je de confrontatie aangaat met monsters :). Maar dat ligt ook wel veel aan de investigator die je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bedankt voor alle antwoorden. Ziet er naar uit dat ik het nog een kans moet geven. Ik heb ook 2 losse uitbreidngen (scenarios geloof ik). Het klnkt alsof het verstandig is om de kaarten die je in je deck kan nemen alvast erdoorheen te doen? (voor zover dit mogelijk is).

Ik heb eigenlijk alleen de eerste 3 scenario's gespeeld (de tutorial campaign), en hierna is het de kast in gegaan en nooit meer eruit gekomen (wat ik eigenlijk nogal zonde vindt wat de kwaliteit van het spel is evident). Vooral omdat ik opzie tegen het hele tijd regels opzoeken (en ik werd dus gek van de manier waarop ze de spel uitleg deden). Ik heb geloof ik 2-3-4 expansie setjes (gekregen als cadeautjes etc), deze moet ik dus eigenlijk alvast wel meenemen?

Ik zag er een beetje tegenop dat als er nog meer special skills komen dat je nog meer moet opzoeken, en het zijn al veel allemaal aparte regeltjes. Maar gezien de positieve reviews moet ik denk ik nog even doorbijten....wat me tegenvalt eerlijk gezegd! Games als North vs South, chaos in the old world etc draai ik mijn hand niet voor om. Ze moeten dringend bij FFG de persoon die de handleidingen schrijft ontslaan, want ik heb oprecht nog nooit zo'n slechte speluitleg meegemaakt (al zijn er vast mensen voor wie dit wel goed werkt)

De persoon met wie ik speel is wel een ervaren "gamer" maar ik ben toch de dedicated rulebook explanation guy van mijn groepje

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 29-06-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het komt misschien ook omdat het nieuwe concepten zijn? Schuif mij een euro game voor en ik heb snel door hoe en wat het werkt. Maar deckbuilding games zijn weer stuk anders, toen ik aan Arkham begon had ik ook het regelboek naast mij liggen, maar dat hoeft nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:44
Postius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:34:
Bedankt voor alle antwoorden. Ziet er naar uit dat ik het nog een kans moet geven. Ik heb ook 2 losse uitbreidngen (scenarios geloof ik). Het klnkt alsof het verstandig is om de kaarten die je in je deck kan nemen alvast erdoorheen te doen? (voor zover dit mogelijk is).

Ik heb eigenlijk alleen de eerste 3 scenario's gespeeld (de tutorial campaign), en hierna is het de kast in gegaan en nooit meer eruit gekomen (wat ik eigenlijk nogal zonde vindt wat de kwaliteit van het spel is evident). Vooral omdat ik opzie tegen het hele tijd regels opzoeken (en ik werd dus gek van de manier waarop ze de spel uitleg deden). Ik heb geloof ik 2-3-4 expansie setjes (gekregen als cadeautjes etc), deze moet ik dus eigenlijk alvast wel meenemen?

Ik zag er een beetje tegenop dat als er nog meer special skills komen dat je nog meer moet opzoeken, en het zijn al veel allemaal aparte regeltjes. Maar gezien de positieve reviews moet ik denk ik nog even doorbijten....wat me tegenvalt eerlijk gezegd! Games als North vs South, chaos in the old world etc draai ik mijn hand niet voor om. Ze moeten dringend bij FFG de persoon die de handleidingen schrijft ontslaan, want ik heb oprecht nog nooit zo'n slechte speluitleg meegemaakt (al zijn er vast mensen voor wie dit wel goed werkt)

De persoon met wie ik speel is wel een ervaren "gamer" maar ik ben toch de dedicated rulebook explanation guy van mijn groepje
Hier dezelfde ervaring. Heb het mijn vrouw voor moederdag gegeven. Tot nu toe alleen de basisgame (3 scenario's) gedaan, maar naar het eind toe al beduidend minder tijd nodig voor het opzetten en doorlopen van de opties.

Daarna 3 weken niet naar omgekeken en vanavond toevallig weer op het programma.
Nu gaan we opnieuw de basis spelen, maar dan met eigen decks ipv de standaarddecks. Daarna hebben we de circle undone cycle klaarstaan. (Rest was tijdelijk out of print)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Postius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:34:

Wat ook wel handig is, kijk eens een playthrough op YouTube van bijvoorbeeld de eerste twee scenario's. Vaak worden de regels zo veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren heb ik even nagekeken welke mini-uitbreidingen van Small World ik nog niet had en dat bleken Royal Bonus en Spider's Web te zijn. Helaas zijn die ondertussen niet meer los te krijgen, ze zitten nu in 'Power Packs' samen met de andere mini-uitbreidingen (die ik dus al heb). De beschikbaarheid op de tweedehandsmarkt is ook beperkt, met verzendkosten is het meestal ook minstens zo duur als de Power Packs...

Ik ga de 'completist' in mij dus maar even bedwingen, hopelijk stoot ik toch ergens toch nog op een origineel of zie ik de Power Packs aan een interessante prijs. Gouden tips altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:42
MADG0BLIN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:32:
[...]

....
Root eindelijk ook weer op tafel gekregen. Deze heb ik in 2019 bij een vriend gespeeld voor het eerst en vond hem toen zo tof dat ik hem zelf direct heb aangeschaft. Helaas niet op tafel kunnen krijgen eerder, maar van het weekend 2x. Heel erg tof, al is het de eerste keer altijd erg zoeken naar hoe een ras speelt. Daarom direct met dezelfde setup er achter aan direct een tweede pot gespeeld. :9
We speelden met Marquise the Cat, The Riverfolk Company en ikzelf met de The Lizard Cult. De eerste pot wonnen de katten, de tweede pot won ik net doordat ik 6 punten kon scoren in mijn laatste beurt. De beurt erna had the Riverfolk gewonnen als ik het niet had afgemaakt. :*)
....
nice, Root blijft een gaaf spel.Moet zelf de uitbreidingen nog een keer halen, als ik het goed heb kan je dan ook met 6 spelen, wordt het helemaal chaos denk ik. Heb wel nu een paar keer de solo play gespeeld (mechanical Marquise etc, kan ej van BGG halen) en dat speelt best geinig.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
HellPunk schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:35:
Gisteren heb ik even nagekeken welke mini-uitbreidingen van Small World ik nog niet had en dat bleken Royal Bonus en Spider's Web te zijn. Helaas zijn die ondertussen niet meer los te krijgen, ze zitten nu in 'Power Packs' samen met de andere mini-uitbreidingen (die ik dus al heb). De beschikbaarheid op de tweedehandsmarkt is ook beperkt, met verzendkosten is het meestal ook minstens zo duur als de Power Packs...

Ik ga de 'completist' in mij dus maar even bedwingen, hopelijk stoot ik toch ergens toch nog op een origineel of zie ik de Power Packs aan een interessante prijs. Gouden tips altijd welkom ;)
Zo enorm veel voegen de uitbreidingen ook weer niet toe. Helemaal niet als je er al een aantal hebt.

Ik heb wel alle uitbreidingen overigens. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Lennnn schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:52:
[...]
Zo enorm veel voegen de uitbreidingen ook weer niet toe. Helemaal niet als je er al een aantal hebt.

Ik heb wel alle uitbreidingen overigens. >:)
Als mijn wiskunde me niet in de steek laat krijg ik er met die zes races en powers 466 nieuwe mogelijke combo's bij, dus dat scheelt wel /wijsneusmodus uit :+

Toegegeven, met name sommige powers zijn wat ver gezocht en lijken me niet altijd even handig om te spelen, daarom heb ik ze enkele jaren geleden ook links laten liggen. Nu er plaats is om ze netjes in de doos te doen wil ik ze gewoon voor de heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
Nou vanavond een nieuwe poging voor Arkham Horror the card game.

Laatste keer is 6 maanden geleden, hoop dat het dit keer ietsje minder frusterend is en iets meer verhaal en adventure! Al helpt het ook niet dat je letterlijk OVERAL echt raving reviews leest van het spel dat schept ook torenhoge verwachtingen.

Edit: Helaas raiders of the north sea was net iets te leuk om weg te leggen! Binnenkort poging twee! :9

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 30-06-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vorige week had ik wat houten token & card holders besteld bij spielmaterial.de om de Big Box van Roll Player wat te organiseren. Toen ik gisteren alles uitpakte blijken die dingen ook gewoon van bij eRaptor vandaan te komen, dus dezelfde kwaliteit en manier van in mekaar steken. Roll Player is intussen georganiseerd, morgen maar eens aan m'n Belfort deluxe beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
Alle inserts komen praktisch van dezelfde maatschappij ;)

Vanavond ga ik mijn laatste (!!!!) memoir 44 vliegtuigen schilderen.

Ik heb alle expansies (behalve equipment pack maar die is optioneel). En alles is nu netjes gebasecot, geschildered en vernist! Wel een redelijk hels karwei maar het zo verschrikkelijk waard als je aan het spelen bent! Ik heb dit jaar mijn collectie pas compleet gemaakt, hiervoor had ik alleen de pacific uitbreiding.

Vliegtuigjes zijn nog verdomd lastig te schilderen al is het meeste camo goed gelukt! Zal binnen kort is wat fotos neer plempen. Ik heb zelf het winter/desertboard gemaakt.

Zijn hier nog meer m44 enthousiastelingen? Ik blijf het veruit de leukste en beste wargame vinden die ik heb gespeeld, met grote afstand ook. Veel wargames worden toch excel sheetjes waar alles als een robot benaderd wordt zonder variatie met alleen maar heel veel stats die niet zoveel doen. Juist het stukje willekeur maakt memoir zoveeeeeel beter, oorlog is chaotisch en dingen gaan niet volgens plan of je kan je plannen niet uitvoeren! Voor mij zoveel realistischer en beter dan de zogenoemde zware wargames. Meer stats =/= meer realisme maar dat sentiment is in wargaming ver te zoeken helaas. Mensen lijken geobsedeerd door stats en regeltjes en uniformiteit, terwijl oorlog rommelig, chaotisch is en niks volgens plan gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Postius op 02-07-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assifv
  • Registratie: November 2005
Postius schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:18:

Ik heb alle expansies (behalve equipment pack maar die is optioneel). En alles is nu netjes gebasecot, geschildered en vernist! Wel een redelijk hels karwei maar het zo verschrikkelijk waard als je aan het spelen bent! Ik heb dit jaar mijn collectie pas compleet gemaakt, hiervoor had ik alleen de pacific uitbreiding.

Vliegtuigjes zijn nog verdomd lastig te schilderen al is het meeste camo goed gelukt! Zal binnen kort is wat fotos neer plempen. Ik heb zelf het winter/desertboard gemaakt.

Zijn hier nog meer m44 enthousiastelingen? Ik blijf het veruit de leukste en beste wargame vinden die ik heb gespeeld, met grote afstand ook. Veel wargames worden toch excel sheetjes waar alles als een robot benaderd wordt zonder variatie met alleen maar heel veel stats die niet zoveel doen. Juist het stukje willekeur maakt memoir zoveeeeeel beter, oorlog is chaotisch en dingen gaan niet volgens plan of je kan je plannen niet uitvoeren! Voor mij zoveel realistischer en beter dan de zogenoemde zware wargames. Meer stats =/= meer realisme maar dat sentiment is in wargaming ver te zoeken helaas. Mensen lijken geobsedeerd door stats en regeltjes en uniformiteit, terwijl oorlog rommelig, chaotisch is en niks volgens plan gaat.
Klinkt goed, ik ben benieuwd naar je foto's! Sinds kort heb ik ook Memoir'44 gekocht en ik vind het ook een erg leuk spel. Dan krijg je zin om de uitbreidingen te kopen maar die blijken dan overal uitverkocht. Nu hopen dat er een keer een reprint komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
assifv schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Klinkt goed, ik ben benieuwd naar je foto's! Sinds kort heb ik ook Memoir'44 gekocht en ik vind het ook een erg leuk spel. Dan krijg je zin om de uitbreidingen te kopen maar die blijken dan overal uitverkocht. Nu hopen dat er een keer een reprint komt.
De meeste komen om de zoveeltijd in reprint. De cosmetische uitbreiding (equipment pack) en veel overlord scnearios zijn niet meer te krijgen (GVD IK WIL TIGERS).

Maar ik heb anno dec 2019 begin 2020 nog mijn hele collectie afgemaakt! Ik had alleen de pacific! Het kost wel wat tijd en moeite maar het is goed te doen je collectie compleet te maken. Al moet ik zeggen dat je met de base game al heel veel kan!

Verder kan ik de overlord maps waarbij de combat decks zitten aanraden, plus dit geeft je een mogelijkheid een keer makkelijk overlord te doen! (Erg gaaf)

Breakthrough is niet meer beschikbaar en dit moet je uit je hoofd zetten.

Verder de uitbreiding waar ik zelf het meest moeite mee heb gehad is Eastern Front, deze was extreem moeilijk te krijgen. Uiteindelijk heb ik er 1 van een spaanse spelbord site afgekocht voor een tientje boven normale prijs. Als je eastern front ziet meteen kopen! Deze is altijd out of print

Campaign boek 1 can je de PDF van downloaden, ik moet zeggen DOEN. zeer gaaf. Ik heb met mijn zwager eerst het normale boek doorgelopen en toen het campaign boek 1 de PDF. De scenarios worden snel veel beter en complexer! Maar overzichtelijk genoeg.

Het is echt een fantastisch spel. En ook zonder uitbreidingen geniaal! Op de DOW website kan je gratis nieuwe scenarios downloaden! Van scenarios die gebruikt zijn voor WK's en officiele tournooien tot user made content!

Hiernaast vind ik het allergrootste pluspunt de A-symetrische maps, sommige maps zijn duidelijk in het voordeel van 1 partij maar dat vind ik juist erg gaaf! Omdat je beide een keer van kant wisselt is het superleuk om te kijken wie het beter doet! Balans is maar saai

De pacific uitbreiding is trouwens most value for money qua uitbreidingen, je krijgt 2 nieuwe legers met unieke powers (die zeer geslaagd en leuk zijn vooral de jappen) en een nieuw gebied om in te vechten.

Air combat is goed gedaan en leuk, ik zou deze wel snel kopen want binnenkort is deze uit print durf ik te wedden. Dus mocht je intresse hebben in the air pack dan zou ik niet te lang wachten.

(er waren overigens rumoeren dat alles weer in reprint zou gaan maart 2020 maar corona heeft hier roet in gegooid)

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 02-07-2020 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Vorige maand had ik via een kennis twee mensen gevonden die een paar spellen van mijn kooplijst wilden overnemen. Na wat heen en en weer gebabbel op Facebook waren ze in nog wel meer titels geïnteresseerd en kwam er nog een derde koper bij. Uiteindelijk ben ik zo meer dan 20 titels lichter geworden, de spellenkast is meteen een stuk overzichtelijker d:)b . Er zijn nog een stuk of tien twijfelgevallen, die gaan we eerst nog eens herspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Postius schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:18:

...
Ik ben wel benieuwd naar foto's Postius.
Heb M44 zelf ook liggen, nog niet zo heel veel gespeeld, maar de paar keer dat ik 'm gedaan heb vond ik 'm erg gaaf. Heb 'm ook nog niet zo heel lang in huis liggen, maar hoop dat die vaker op tafel gaat komen. Vooralsnog ligt hier alleen het basisspel, maar daar komt waarschijnlijk nog wel een keer verandering in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zaterdag kleine samenkomen met 7 man. Zoek daar nog een simpel spelletje voor. Mij leek Mysterium of Dixit wel interessant. Iemand daar ervaring mee? Voor grote groep ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Dixit kan prima met dat aantal. Vinden ze hier altijd leuk om te spelen. Ben er zelf niet echt fan van, maar Weerwolven kan ook met een grote groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@MADG0BLIN misschien een idee. Ben zelf niet zo'n fan van Social deduction games. Maar kan geen kwaad om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:39
MrVegeta schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:26:
Zaterdag kleine samenkomen met 7 man. Zoek daar nog een simpel spelletje voor. Mij leek Mysterium of Dixit wel interessant. Iemand daar ervaring mee? Voor grote groep ...
Dixit is inderdaad wel een leuke. Wij vinden Deception: Murder in Hong Kong ook erg tof.
Mysterium raad ik af als je met meer dan 5 bent, dan is het voor de Ghost een hels karwei om alle hints uit elkaar te houden en krijg je een enorme downtime tijdens zijn/haar beurt

Nog wat andere toppers:
- Bang! The Dice Game
- Resistance: Avalon
- A Fake Artist Goes to New York (Kan je vrij simpel spelen met wat stiften en papier)
- Brief uit de hoed / vlam in de pijp / Monikers, die is heel simpel maar wel fantastisch
- Codenames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Thanks. Codenames pictures heb ik. Is onderhand ook veel gespeeld en houdt eigenlijk wel op met 6. Goed om te horen dat Mysterium toch wat lastig is. Lijkt er op dat Dixit het gaat worden. Dixit Odyssey besteld, de normale versie gaat tot 6 spelers.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 02-07-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Obscurio is ook geweldig. kruising tussen Dixit en Mysterium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ave Ceasar doet het bij mij altijd erg goed met veel mensen. Simpel stom beetje strategie en veel onderling narren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Laatst ook al voorbij gekomen, maar Tortuga 1667 _/-\o_

https://boardgamegeek.com/boardgame/218530/tortuga-1667

Altijd geinig voor een paar potjes.

Codenames vind ik zelf echt helemaal niks. Het enige spel dat ik zo waardeloos vond dat ik hem uit mijn collectie heb verbannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Laatst online: 09:36

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Take5 (6 nimmt in het Duits) kan tot 10 man. Is een simpel kaartspelletje (104 kaarten van 1 t/m 104) en bij elk (afgerond) spelletje denk je "Volgende keer ga ik echt anders spelen".

Machiavelli kan precies tot 7 man en dan zitten er 7 van de 8 rollen erin. Kan ook wel interessant zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door GRDavies75 op 03-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Heeft iemand nog tips voor leuke bordspellen voor een 6 jarige?

Mijn neefje komt binnenkort logeren, en ik wil hem natuurlijk wel aan de bordspellen krijgen >:)
Ik zat zelf te denken aan Ticket to Ride: First Journey, maar wellicht dat er betere opties zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Flapperbol op 03-07-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Flapperbol

Je kunt de typische spellen doen die voor hem geschikt zijn. Wij waren begonnen met kaartspelletjes, maar merken dat ze eigenlijk al over is op wat moeilijkere. Ze is ondertussen 6,5 jaar.
Uno Junior, maar ze kan prima de Tikitiki versie of de gewone spelen.
Monopoly Junior, maar de Gamer Mario en Mario Kart heeft ze ook gespeeld. Duren max een uurtje en is makkelijk aandacht bij te houden.
Hebben nog Chocobo Dungeon (exacte naam weet ik even niet) van SquareEnix zou ze ook nog wel kunnen, maar die willen we zelf even voor spelen.

Je moet gewoon kijken naar spellen met simpele regels. Dat is denk ik het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
@Arunia , thanks voor de tips!
Hetgeen waar ik het meeste bang voor ben is dat ik straks een spel haal wat na een paar keer niet meer interessant is.
Uno Junior is sowieso één die ik wel ga zoeken, zal vast ook niet heel prijzig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Flapperbol https://www.budgetspelen....:+junior_Bordspellen.html
Is nog richting 10 euro. Iets zegt me dat je de normale ook wel kunt pakken en er wat kaarten uit kunt laten qua pesten zeg maar.
Enige voordeel is dat er "leuke" plaatjes op staan.

Bedenk me net wat bordspellen.
Het betoverde doolhof (heb je in allerlei varianten).
Maar ook van een uitgever de volgende twee:
Het Magische Labyrint (blauwe doos)
Dit spel ze je met houtjes onder het bord op en je verplaatst de poppetjes met een metalen bol onder het bord door over het bord. Je moet dus zien uit te vinden en te onthouden welke route vrij is. Dan moet je naar specifieke plekken toe om de fiches te verzamelen.

De andere is de Betoverde toren. Zelfde uitgever.
Erg leuk. 1 persoon speelt de tovenaar en de andere spelers spelen samen Max. Beide moeten de sleutel onder het bord zien op te halen en dan heb je nog een aantal keuzes welk slot het is (als de prinses er uit springt heb je gewonnen).
De sleutel is van metaal en de tovenaar verstopt deze. Daarna heeft deze een achterstand om op het speelbord te komen (anders zou het oneerlijk zijn).

Beide spellen komen regelmatig op en zijn best leuk. Maar punt blijft met de "kinder"spellen, dat ze veelal alleen leuk zijn met kinderen.

We hebben nog een ander bordspel ooit eens bij bigbazar of soortgelijken gekocht.
Dat is een bord met doorzichtige stenen erop en daaronder een grote draaischijf met fiches met visjes. Dan gooi je de dobbelsteen en draai je de schijf het aantal ogen. Daarna tegelijk zoeken en je ster erop leggen. Dan mag je op volgorde vanaf degene die gedraaid heeft naar de rest de steen eraf halen en zoeken naar het weergegeven visje. Als je goed gezocht hebt heb je er meer enzovoorts.
Maar ook die is dan eigenlijk alleen leuk met kinderen.

Wat ik al aangaf, de gamer versies van Monopoly zijn veelal wel te doen. Zijn alleen wel allemaal in het Engels, maar zeker een aanrader als hij bijvoorbeeld Monopoly Junior ook wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Arunia schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:14:
@Flapperbol https://www.budgetspelen....:+junior_Bordspellen.html
Is nog richting 10 euro. Iets zegt me dat je de normale ook wel kunt pakken en er wat kaarten uit kunt laten qua pesten zeg maar.
Enige voordeel is dat er "leuke" plaatjes op staan.

Bedenk me net wat bordspellen.
Het betoverde doolhof (heb je in allerlei varianten).
Maar ook van een uitgever de volgende twee:
Het Magische Labyrint (blauwe doos)
Dit spel ze je met houtjes onder het bord op en je verplaatst de poppetjes met een metalen bol onder het bord door over het bord. Je moet dus zien uit te vinden en te onthouden welke route vrij is. Dan moet je naar specifieke plekken toe om de fiches te verzamelen.

De andere is de Betoverde toren. Zelfde uitgever.
Erg leuk. 1 persoon speelt de tovenaar en de andere spelers spelen samen Max. Beide moeten de sleutel onder het bord zien op te halen en dan heb je nog een aantal keuzes welk slot het is (als de prinses er uit springt heb je gewonnen).
De sleutel is van metaal en de tovenaar verstopt deze. Daarna heeft deze een achterstand om op het speelbord te komen (anders zou het oneerlijk zijn).

Beide spellen komen regelmatig op en zijn best leuk. Maar punt blijft met de "kinder"spellen, dat ze veelal alleen leuk zijn met kinderen.

We hebben nog een ander bordspel ooit eens bij bigbazar of soortgelijken gekocht.
Dat is een bord met doorzichtige stenen erop en daaronder een grote draaischijf met fiches met visjes. Dan gooi je de dobbelsteen en draai je de schijf het aantal ogen. Daarna tegelijk zoeken en je ster erop leggen. Dan mag je op volgorde vanaf degene die gedraaid heeft naar de rest de steen eraf halen en zoeken naar het weergegeven visje. Als je goed gezocht hebt heb je er meer enzovoorts.
Maar ook die is dan eigenlijk alleen leuk met kinderen.

Wat ik al aangaf, de gamer versies van Monopoly zijn veelal wel te doen. Zijn alleen wel allemaal in het Engels, maar zeker een aanrader als hij bijvoorbeeld Monopoly Junior ook wel kan.
Het hangt heel erg van de 6 jarige af, maar wij spelen met onze dochter veel uno (de gewone) en regenwormen.
Voor regenwormen moet je wel een beetje kunnen rekenen, maar dat kan ook goed samen. Het mogen gooien van 8 dobbelstenen tegelijk is met die kleine handjes lastig, maar wel bijna magisch voor ze. Komt dus veel op tafel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@DaWayne Heb je uiteraard helemaal gelijk in. Had ik wel een klein beetje naar verwezen.

Regenwormen is inderdaad leuk. Wij hebben de Deluxe versie, maar ook de Junior versie met broodjes, wormen, kaas, etc. Die is ook erg leuk en net wat makkelijker. Alhoewel het eigenlijk weinig echt uit maakt.
Anders zijn er voor de hoeveelheid dobbelstenen ook nog bekertjes om te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Arunia schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:34:
@DaWayne Heb je uiteraard helemaal gelijk in. Had ik wel een klein beetje naar verwezen.

Regenwormen is inderdaad leuk. Wij hebben de Deluxe versie, maar ook de Junior versie met broodjes, wormen, kaas, etc. Die is ook erg leuk en net wat makkelijker. Alhoewel het eigenlijk weinig echt uit maakt.
Anders zijn er voor de hoeveelheid dobbelstenen ook nog bekertjes om te gebruiken.
Wat ook heel leuk is is spokentrap. Van dezelfde uitgever als magisch labyrint. Soort ganzenbord, maar dan komen er af en toe spoken over de pionnen te staan, waardoor je goed moet onthouden welke pion van jou is.
(De kinderen vinden het hilarisch als ik weer eens afgeleid ben door huishoudelijke taken oid en dan hun pion naar de eindstreep breng ipv die van mijzelf)
Reuzenmikado is ook een hit . Eigenlijk is alles goed zolang ze samen een spel kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ok, nog steeds geen zicht op een mooie vakantie dus toch maar de knoop doorgehakt; Terraforming Mars Big Box incl alle uitbreidingen (niet alle extra pledges, denk dat ik alleen de player boards doe) gebacked :)

Binnenkort de base game maar eens halen zodat ik vast wat kan gaan oefenen voor die big box komt april 2021.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Letters from Whitechapel zou je kunnen doen en dan met z'n 2en Jack The Ripper spelen, wel leuk voor Jack dat die dan ook iemand heeft om mee te overleggen en genieten van de snode zetten.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Flapperbol schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:42:

Mijn neefje komt binnenkort logeren, en ik wil hem natuurlijk wel aan de bordspellen krijgen >:)
Ik zat zelf te denken aan Ticket to Ride: First Journey, maar wellicht dat er betere opties zijn?
Op die leeftijd hangt het ook heel erg van het kind af wat al kan qua complexiteit. Speelt ie thuis ook vaak spellen?

Zo ja: Carcassone junior is best aardig op die leeftijd.

Zo nee: wellicht niet leuk voor jezelf, maar iets simpels als ganzenbord is vaak al prima. Draait volledig om geluk, dus ze kunnen winnen zonder dat jij daar moeite voor hoeft te doen. Verkrijgbaar in allerlei thema's, en ook leuk voor kinderen die ook al wel complexere dingen aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Thompson schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Letters from Whitechapel zou je kunnen doen en dan met z'n 2en Jack The Ripper spelen, wel leuk voor Jack dat die dan ook iemand heeft om mee te overleggen en genieten van de snode zetten.
Ja, mooi spel voor een groep. Sowieso ook een leuk spel dat je met de hele groep aan het praten bent en samen aan het jagen bent op Jack.

De rol van Jack blijft altijd leuk. Mooi die spanning als de detectives net naast je staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetyfrk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 16:54

Mijn tip: Steentijd junior. Super leuk voor zowel volwassenen en kinderen. En heel goed gebalanceerd, omdat de movement mechanics gebaseerd zijn op een soort memory tegels. Daar zijn kinderen inherent beter in dan volwassenen, dus wat ze missen aan tactisch inzicht maken ze goed in in ieder geval weten welke tegel waar ligt en dus kunnen ze hun niet 100% perfecte tactiek correct uitvoeren. Jij als volwassene hebt de tactiek wat beter door, maar pakt zo af en toe de verkeerde tegel. Totaal is daardoor mooi in balans.

https://boardgamegeek.com...191004/my-first-stone-age
https://www.bol.com/nl/p/...aklKdg.1_4.6.ProductImage

Recent ook Catan Junior aangeschaft, maar daar zijn de kinderen toch minder enthousiast over dus die komt minder vaak op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vanavond weer een sessie Villainous gespeeld.
Alle drie de uitbreidingen kwamen vanavond binnen.
Ik met Pete en mijn vrouw met Mother Gothel.
Was echt wel flut tegen elkaar, maar wel leuk.
Het probleem is dat Gothel 10 faith moet halen, maar ook Rapunzel uit Corona (hurhur) houden. Veel kost faith e.d.
Voor Pete zijn er 4 opdrachten die hij moet doen om te winnen.
Mijn vrouw had alle faith en zou haar beurt winnen en ik moest voor de laatste opdracht wat doen om te winnen. Zet ze me volledig spaak. En na controleren had ik met de gok nemen gewonnen.
Pete moet aan deck management doen. Wat het best rottig maakt. Maar heel spannend.

Ben blij dat ik alle uitbreidingen heb gekocht. Ziet er mooi uit en voor zover zit het goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk

Het hangt er een beetje van af of er ook volwassenen gaan meespelen die het spel kunnen begeleiden.

Indien niet: Coconuts, Speed Cups, Leo moet naar de kapper, Carcassonne Junior, La Cucaracha.

Indien wel: Junk Art, Ice Cool, Ghost Fightin' Treasure Hunters, Bloqs.

TTR: First Journey is uiteraard ook een goeie optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Gisteravond weer 2 potten Architects of the west kingdom gespeeld en 2 potten Tapestry.

Paladins of the West kingdom komt hier regelmatig op tafel en is erg tof. Architects had ik al een hele tijd niet gespeeld en de eerste twee keer was het wel aardig maar niet meer dan dat. Na gisteravond toch duidelijk dat wat mij betreft paladins de betere game is, maar architects toch leuk is om af en toe op tafel te krijgen, het is wat simpeler en speelt veel vlotter. Gisteren de tweede pot binnen 45 minuten. Blij om toch weer eens te hebben gespeeld, artwork vind ik persoonlijk wel erg tof.

Hierna nog 2 potten Tapestry. Blijft leuk, maar is af en toe toch wel erg random met wat je krijgt. Blijft interessant om te zien hoe ver je ermee komt.

Ben trouwens ook erg benieuwd naar de nieuwe game van stonemaier, Pendulum, een game waarin tijd een belangrijke rol speelt met zandlopers. Komt in augustus uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Tsuro, Camel Up, LAMA, Sushi Go en Kingdomino vindt mijn dochter van net 7 allemaal erg leuk.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Beetje mosterd na de maaltijd, maar Camel up doet het hier altijd goed met grotere groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
MADG0BLIN schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:59:
Gisteravond weer 2 potten Architects of the west kingdom gespeeld en 2 potten Tapestry.

Paladins of the West kingdom komt hier regelmatig op tafel en is erg tof. Architects had ik al een hele tijd niet gespeeld en de eerste twee keer was het wel aardig maar niet meer dan dat. Na gisteravond toch duidelijk dat wat mij betreft paladins de betere game is, maar architects toch leuk is om af en toe op tafel te krijgen, het is wat simpeler en speelt veel vlotter. Gisteren de tweede pot binnen 45 minuten. Blij om toch weer eens te hebben gespeeld, artwork vind ik persoonlijk wel erg tof.

Hierna nog 2 potten Tapestry. Blijft leuk, maar is af en toe toch wel erg random met wat je krijgt. Blijft interessant om te zien hoe ver je ermee komt.

Ben trouwens ook erg benieuwd naar de nieuwe game van stonemaier, Pendulum, een game waarin tijd een belangrijke rol speelt met zandlopers. Komt in augustus uit.
Ik volg Pendulum ook met bijzondere aandacht. Artwork en spelmechanisme lijken veelbelovend. Ik begreep dat dit ook een van de hoogst beoordeelde games ooit was op de stonemaier design days (al in 2017 geloof ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Momenteel ben ik in het bezit van best een aardige verzameling Magic. Veel is goedkoop, sommige dingen zijn dat niet. Leeft het spel nog een beetje? Beetje aan het twijfelen of ik wil verkopen. Een greep:
3x Tundra Revised
1x Tundra Unlimited
4x Badlands
nog meer dual lands
Mana Crypt
Time Spiral
4x Force of Will
2x Scroll Rack
Deze dingen waren altijd wel veel waard (ik kijk naar mtggoldfish.com/nedermagic/bazaarofmagic prijzen).

Veel waard zegt nog niks of mensen er interesse in hebben. Hoe zit dat eigenlijk momenteel met Magic :) ?

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 19:51
Hebben mensen nog leuke tips voor bakjes die je tijdens het spelen kan gebruiken om speel-tokens in te sorteren en te presenteren?

Zoek iets van 6 bakjes die net iets bijzonderder zijn dan het standaard Xenos design.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assifv
Basekid schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:03:
Hebben mensen nog leuke tips voor bakjes die je tijdens het spelen kan gebruiken om speel-tokens in te sorteren en te presenteren?

Zoek iets van 6 bakjes die net iets bijzonderder zijn dan het standaard Xenos design.
Daar ben ik ook naar op zoek geweest, maar kon niets vinden en dus ben ik de laatste tijd bezig met het zelf maken van foam inserts waardoor je spellen ook veel sneller op tafel kunt zetten en je materiaal niet uit die plastic zakjes hoeft te halen. Ook heb ik een aantal inserts gekocht bij Folded Space, die zijn ook goed uitgedacht.

Tekeningen voor eigen inserts kun je bijvoorbeeld vinden op Pubmeeple

Op BGG heb je een lijst met alle foam inserts die mensen daar ooit gemaakt hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUu1jDPy8arNdv-iaw4PZjBHIWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZWlvvfg3lmHkoP44kTpJBMR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZnUzLsiNGMgv4RDvzsQzyjGeYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQ21vASg8ffliqTuH6xnAaaS.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik toch bezig was ook nog een eigen dobbelsteentoren gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jylmQ0fJQPMLdiCSgWS1-YT6An0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPYic37GLh9jzhVRFdekjhYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet zeggen dat het veel voldoening geeft om je spellen zo mooi te ordenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

assifv schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Daar ben ik ook naar op zoek geweest, maar kon niets vinden en dus ben ik de laatste tijd bezig met het zelf maken van foam inserts waardoor je spellen ook veel sneller op tafel kunt zetten en je materiaal niet uit die plastic zakjes hoeft te halen. Ook heb ik een aantal inserts gekocht bij Folded Space, die zijn ook goed uitgedacht.

Tekeningen voor eigen inserts kun je bijvoorbeeld vinden op Pubmeeple

Op BGG heb je een lijst met alle foam inserts die mensen daar ooit gemaakt hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen ik toch bezig was ook nog een eigen dobbelsteentoren gemaakt.

[Afbeelding]

Ik moet zeggen dat het veel voldoening geeft om je spellen zo mooi te ordenen!
Ben ik toch benieuwd hoe je dit soort inserts zelf maakt en waar je de 'grondstoffen' haalt :) Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assifv
Thrace Grumble schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:58:
[...]

Ben ik toch benieuwd hoe je dit soort inserts zelf maakt en waar je de 'grondstoffen' haalt :) Tips?
Het is zwart foamboard wat je bij de meeste hobbyzaken kunt kopen. Gerstaecker of Van Beek.

Voor het snijden is het belangrijk dat je een erg scherp mesje hebt, anders krijg je rafelranden. Lijmen kan gewoon met alleslijm. Het meeste werk zit eigenlijk in het uitdenken, en dat is dankzij de internetcommunity vaak al voor je gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Sorry ik bedoelde echt bakjes voor de speelcomponenten die je tijdens het spelen nodig hebt (tokens, muntjes, etc).

Zoiets als dit: Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/APIAAOSwePtdRcUQ/s-l1600.jpg

Qua insert heb ik gisteren wel dit gekocht: https://www.etsy.com/list...d-insert?ref=yr_purchases

Edit: zie nu dat je mijn vraag wel snapte. Eens kijken of dat goed werkt, wil toch liever grote grabbelbakjes dan nog steel pielig kleine bakjes.

[ Voor 17% gewijzigd door Basekid op 14-07-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Folded space insert voor arkham horror lcg net vorige week binnengekregen. Is inderdaad mooi!

@Basekid vrienden van ons hebben ze zelf gemaakt van vilt en drukknopen. Kan je je eigen maat bepalen. Staat bij ons nog op het plan voor van de zomer.
Type bakje wordt dan een beetje zoiets als https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
Ik print eigenlijk al dat soort bakjes. Designs maak ik zelden zelf. Gewoon downloaden van Thingiverse en printen. :)

Mijn favoriet tot nu toe:
https://www.thingiverse.com/thing:3089974

Wat een design _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Lennnn op 14-07-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Nou ik ga me ook eens wage aan eigengemaakte foam inserts. 3D-printer heb ik niet dus dat wordt lekker ouderwets snijden en plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Basekid schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:03:

Ik heb een stel bakjes van Ikea. Ze zien er niet bijster interessant uit, maar ze doen wat ze moeten doen :). De bakjes hoeven in mijn ogen ook niet erg groot te zijn: het is handig als alle spelers kunnen zien wat er in welk bakje ligt en als je van die soepkommen hebt met tien tokens erin lukt dat niet :)

Vroeger maakte ik ook wel een en ander in foamcore, maar ik ben niet handig genoeg om er echt iets moois van te maken. De producenten van after-market inserts hebben ondertussen dus een goeie klant aan mij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 03-09 13:32
Ik zoek playtesters. :)

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een bordspel geinspireerd door Dune samen met wat vrienden. (Yup, rechtenkwestie kan problematisch worden) En we zijn nu op het punt om het spel door vreemden te laten spelen om te kijken hoe het gaat.

Het wordt een card/dice game voor 1 tot 6 spelers. Een potje duurt gemiddeld 45 minuten. Met beginnende spelers ongeveer een uur. Je kiest een van de facties in Dune en daarmee probeer je 18 locaties over te nemen met behulp van dobbelstenen, je kan de dobbelstenen beinvloeden met behulp van kaarten of tokens. Degene met de meeste victorypunten wint, sommige locaties zijn meer punten waard dan andere.

Dus ik vroeg me af of mensen hier geinteresseerd zouden zijn in play testing?
Hier kun je het zogenaamde sell sheet bekijken. Dat is een soort mini brochure die je maakt om het onder de aandacht van publishers te brengen. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

(Ik kom eigenlijk nooit in dit draadje, wel slecht, als liefhebber van board games, ik zal hier echt meer moeten vertoeven.)

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 27-07-2020 13:45 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
SeenD schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:38:
Ik zoek playtesters. :)

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een bordspel geinspireerd door Dune samen met wat vrienden. (Yup, rechtenkwestie kan problematisch worden) En we zijn nu op het punt om het spel door vreemden te laten spelen om te kijken hoe het gaat.
Hoeveel players voor dit? 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
maartend schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:52:
[...]

Hoeveel players voor dit? 2?
1-6, volgens de gelinkte sellsheet :p

@SeenD Hoe lang loopt je playtest? Ik heb absoluut interesse, maar in verband met zomervakantie en vakantieplannen van mij en de leden van onze vaste speelgroep is de timing niet helemaal ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Smuey schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:18:
[...]

1-6, volgens de gelinkte sellsheet :p

@SeenD Hoe lang loopt je playtest? Ik heb absoluut interesse, maar in verband met zomervakantie en vakantieplannen van mij en de leden van onze vaste speelgroep is de timing niet helemaal ideaal.
Ja, 1 tot 6 spelers, de solo rules zijn nog niet helemaal uitgedacht, maar dichtbij. (Misschien was het handig als ik iets meer vertelde over t spel :), ik heb mn berichtje aangepast en kleine beschrijving bijgevoegd)

Playtest laatste 2 weken van juli en de eerste 2 van augustus, maar we kunnen altijd iets anders plannen tussen door of na die 4 weken.

[ Voor 10% gewijzigd door SeenD op 15-07-2020 11:24 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
SeenD schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Ja, 1 tot 6 spelers, de solo rules zijn nog niet helemaal uitgedacht, maar dichtbij.

Playtest laatste 2 weken van juli en de eerste 2 van augustus, maar we kunnen altijd iets anders plannen tussen door of na die 4 weken.
Ah, dan wordt het voor mij wat lastig om mee te kunnen doen (ik ben zelf weg van 25-7 - 16-8, dus precies in die periode). Helaas, maar mocht er na die tijd nog een ronde volgen, dan hou ik me zeker aanbevolen! Ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen om de franchise te kunnen licensen, Dune is echt supertof (en met de nieuwe film op komst zou het nog wel een heel erg interessant kunnen worden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Smuey schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Ah, dan wordt het voor mij wat lastig om mee te kunnen doen (ik ben zelf weg van 25-7 - 16-8, dus precies in die periode). Helaas, maar mocht er na die tijd nog een ronde volgen, dan hou ik me zeker aanbevolen! Ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen om de franchise te kunnen licensen, Dune is echt supertof (en met de nieuwe film op komst zou het nog wel een heel erg interessant kunnen worden!)
Ik heb weinig goede hoop in een license. Ik ben al 2 maanden contact aan het krijgen met Dune license company en met Gale Force 9, zij hebben sinds 2018 de licentie om Dune games uit te brengen, maar het blijft angstvallig stil. Daarom ook beetje publiciteit opzoeken en peilen wat meningen van mensen zijn om munitie te hebben voor de communicatie.

We zijn ook gestopt met het verder maken van artwork op wat conceptwerk na, omdat we het zonde van de tijd vinden om alle artwork te maken en dat dan te moeten weggooien, we gaan hard er aan werken als we een oké krijgen. En een niet-oké is ook goed, dan weten we tenmisnte waar we aan toe zijn. En dan gaan we of iets zelf verzinnen, wat wel erg jammer is, maar we zijn creatief genoeg, dus ik denk dat dat wel moet lukken. Maar het koppelen aan iets bekends is natuurlijk een heel stuk fijner en zorgt al snel voor meer buzzzz.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SeenD schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb weinig goede hoop in een license. Ik ben al 2 maanden contact aan het krijgen met Dune license company en met Gale Force 9, zij hebben sinds 2018 de licentie om Dune games uit te brengen, maar het blijft angstvallig stil. Daarom ook beetje publiciteit opzoeken en peilen wat meningen van mensen zijn om munitie te hebben voor de communicatie.

We zijn ook gestopt met het verder maken van artwork op wat conceptwerk na, omdat we het zonde van de tijd vinden om alle artwork te maken en dat dan te moeten weggooien, we gaan hard er aan werken als we een oké krijgen. En een niet-oké is ook goed, dan weten we tenmisnte waar we aan toe zijn. En dan gaan we of iets zelf verzinnen, wat wel erg jammer is, maar we zijn creatief genoeg, dus ik denk dat dat wel moet lukken. Maar het koppelen aan iets bekends is natuurlijk een heel stuk fijner en zorgt al snel voor meer buzzzz.
Zal ook niet helpen dat er al een Dune boardgame is vermoed ik.

Hoe werkt zo'n test play precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
nietorigineel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:14:
[...]
Hoe werkt zo'n test play precies?
Je hebt verschillende manieren, maar we hebben een versie gemaakt op tabletopia, en dat is te vergelijken met table top simulator, en daar kun je het spel in 3d spelen via de browser. Daar zetten we dan een game sessie op om te testen. Je hebt geen account nodig, je kan gewoon als guest mee doen.

Het werk best goed. Ik had het nooit gebruikt en we hadden in een uurtje het spel nagemaakt, gelukkig hadden we alle assets al enzo.
Zal ook niet helpen dat er al een Dune boardgame is vermoed ik.
De Dune boardgame is erg goed, maar er kunnen er wel 2 bestaan naast elkaar. :) En anders kunnen we altijd nog over gaan naar Game of Thrones, na t faalseizoen wil niemand zn vingers daar aan branden. Wij willen dat best. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door SeenD op 15-07-2020 13:26 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus als ik niet gelijk een hele groep heb, dan kan ik ook meehelpen playtesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:33:
Dit :) Ik wil graag eens testen als het moment uitkomt, maar mijn vaste groep is door covid wat uit elkaar gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
TERW_DAN schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:33:
Sure, je kan in je eentje mee doen, of als je een klein groepje hebt dan kan ik soort van game master spelen. Of meer observeren dat ik het groepje zelf de regels laat doornemen en spelen. Als je alleen bent kan ik je indelen bij een groepje van 3 of 4, meeste die aangemeld hebben zijn alleen, misschien is t wel een goeie vraag voor mn formulier om te vragen of mensen in een groep ingedeeld willen worden of dat ze een eigen groep hebben. :)
Bundin schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:35:
[...]

Dit :) Ik wil graag eens testen als het moment uitkomt, maar mijn vaste groep is door covid wat uit elkaar gevallen.
Sure geen probleem, kan gewoon via tabletopia, of je kan zelfs je groep er voor porren, het kan met 6 gespeeld worden. Of ik deel je in bij andere mensen zonder groepje.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:31
Merkin Muffley schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:17:
Momenteel ben ik in het bezit van best een aardige verzameling Magic. Veel is goedkoop, sommige dingen zijn dat niet. Leeft het spel nog een beetje? Beetje aan het twijfelen of ik wil verkopen. Een greep:
3x Tundra Revised
1x Tundra Unlimited
4x Badlands
nog meer dual lands
Mana Crypt
Time Spiral
4x Force of Will
2x Scroll Rack
Deze dingen waren altijd wel veel waard (ik kijk naar mtggoldfish.com/nedermagic/bazaarofmagic prijzen).

Veel waard zegt nog niks of mensen er interesse in hebben. Hoe zit dat eigenlijk momenteel met Magic :) ?
Magic is nog altijd big business en very much alive. Mijn vriendin werkt in een spellenwinkel en daar worden nog wekelijks magic toernooien gehouden. Ook is er net een nieuwe core uitgekomen (core 2021) vorige maand.
Ik heb dus zelf geen collectie maar hoor er wel af en toe iets van, vriendin neemt soms 2 deckjes mee uit de winkel die we dan eens spelen.

Qua verkoop, die kaarten krijg je zeker nog verkocht. Zoek eens naar eel lokale spellenwinkel waar ze ook magic verkopen, die verkopen soms ook single kaarten en kopen die van jou dan op.
Moest je in Belgie niet al te ver van Leuven wonen kan ik je wel doorverwijzen naar een winkel waar ik weet dat ze zo'n kaarten opkopen, of zelfs iemand hebben die een hele verzameling magic bekijkt en dan een bod doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:26
Magic heeft nog een grote schare trouwe fans en zet ook wat meer in op mensen laten terugkeren naar de hobby. Ik vermoed dat Paper magic een dipje krijgt omdat net aangekondigd is dat het toernooi seizoen volledig digitaal is tot en met 2021.

Beste manier is om eens in de lokale spellenwinkel die het verkoopt te vragen, vaak doen zij ook aan inkoop. Je linkte zelf al Bazaar of Magic en die kan ik van harte aanraden als ze in de buurt (Delft) zitten.
Pagina: 1 ... 103 ... 159 Laatste