Zijn er eigenlijk nog wel fysieke winkels waar je scheerspullen kunt halen? Ik heb alleen bij de Kruidvat / Trekpleister zaken van de Vergulde Hand zien liggen, maar andere smaakjes totaal niet.
Ik heb voor kerst een setje van King C. Gilette gekregen (double edge safety) met daarin scheerscheep / aftershave balm (met kwasst) van de Vergulden Hand. Daar kom ik wel even mee vooruit, ik heb niet zo'n hevige baardgroei, maar zou ook meerdere geuren willen uittesten in een winkel ipv bestellen en terugsturen.
Ik heb voor kerst een setje van King C. Gilette gekregen (double edge safety) met daarin scheerscheep / aftershave balm (met kwasst) van de Vergulden Hand. Daar kom ik wel even mee vooruit, ik heb niet zo'n hevige baardgroei, maar zou ook meerdere geuren willen uittesten in een winkel ipv bestellen en terugsturen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ja hier in Nederland zijn er best nog wel wat fysieke winkels, maar het zijn er niet heel erg veel meer naar mijn idee.
Paul Kox in Utrecht heeft als t goed is de winkel nog. Man And Shaving hebben nog een fysieke winkel. Scheer en Schuim, hier in Dordrecht, prima shopje waar je nog binnen kan lopen.
We hebben hier in Nederland wel tal van kwalitatieve webshops zitten met redelijk aanbod.Ook in Duitsland, Spanje en Frankrijk, Italie, prima shops met uitgebreid aanbod.
Paul Kox in Utrecht heeft als t goed is de winkel nog. Man And Shaving hebben nog een fysieke winkel. Scheer en Schuim, hier in Dordrecht, prima shopje waar je nog binnen kan lopen.
We hebben hier in Nederland wel tal van kwalitatieve webshops zitten met redelijk aanbod.Ook in Duitsland, Spanje en Frankrijk, Italie, prima shops met uitgebreid aanbod.
De meer klassieke barbershops hebben meestal ook een kleine selectie producten te koop. Vaak de wat meer gangbare merken, maar als eerste opstapje is dat misschien net wat je zoekt.
In het centrum van Den Haag zit ook een kleine drogist met veel scheerspullen:
Van der Gaag
Dagelijkse Groenmarkt 27
Van der Gaag
Dagelijkse Groenmarkt 27
Here it goes..
Vanaf m’n eerste baardgroei altijd glad geschoren (de Gillette Mach 3’s etc.). Tot een jaar of 15 geleden een ‘drie dagen baardje’ mij wel leuk leek. Vooral makkelijk met een pasgeboren baby in huis
Afgelopen weken besloten toch weer nat te gaan en besloten om voor de old school DE krabbers te gaan ipv dat plastice spul waar ik al langer een hekel aan had.. Daar natuurlijk met behulp van deze thread ingedoken en nu is hier zojuist de volgende set binnen gekomen:
- Edwin Jagger DE89
- Proefsetje van verschillende mesjes
- ProRaso scheerzeep green
- Wilkinson Sword scheerkwast
- L’Oreal spul dat ik ‘vroeger’ ook altijd gebruikte voor na het scheren
Nu mijn belangrijkste vraag. Met welke mesjes kan ik het beste beginnen om de fijne kneepjes het veiligste eigen te maken?
Vanaf m’n eerste baardgroei altijd glad geschoren (de Gillette Mach 3’s etc.). Tot een jaar of 15 geleden een ‘drie dagen baardje’ mij wel leuk leek. Vooral makkelijk met een pasgeboren baby in huis
Afgelopen weken besloten toch weer nat te gaan en besloten om voor de old school DE krabbers te gaan ipv dat plastice spul waar ik al langer een hekel aan had.. Daar natuurlijk met behulp van deze thread ingedoken en nu is hier zojuist de volgende set binnen gekomen:
- Edwin Jagger DE89
Nu mijn belangrijkste vraag. Met welke mesjes kan ik het beste beginnen om de fijne kneepjes het veiligste eigen te maken?
Feather en Kai lekker voor het laatst laten, dingen zoals de BICjes zijn aan de andere kant van het spectrum minder aan te raden, maar hey, prima starters. Gewoon lekker proberen. Hou een beetje de vuistregel aan, om de 3 volledige scheerbeurten mesjes wissel (dan loop je de minste kans op, op mesjes die bot dreigen te worden) En dan kom je er vanzelf wel weerD-Ed schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:47:
Here it goes..
Afgelopen weken besloten toch weer nat te gaan en besloten om voor de old school DE krabbers te gaan ipv die plastice spul waar ik al langer een hekel aan had.. Daar natuurlijk met behulp van deze thread ingedoken en nu is hier zojuist de volgende set binnen gekomen:
- Edwin Jagger DE89
Top, en dank! Ja zat ik ook aan te denken inderdaad.. Hier een foto van de mesjes die in het proefpakket zitten:Lampuhkap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:51:
[...]
Feather en Kai lekker voor het laatst laten, dingen zoals de BICjes zijn aan de andere kant van het spectrum minder aan te raden, maar hey, prima starters. Gewoon lekker proberen. Hou een beetje de vuistregel aan, om de 3 volledige scheerbeurten mesjes wissel (dan loop je de minste kans op, op mesjes die bot dreigen te worden) En dan kom je er vanzelf wel weerWelcome back
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uv8ZD1EY5lrbpArRFQClteHR.jpg?f=user_large)
Zo eerst sporten en daarna maar eens na het douchen aan de slag
Derby's, Treet, Shark, Personna, Astras, Feather, dat zou mijn voorkeur hebben.
Maar ik ken ze allemaal al en in verschillende messen.
Dan heb je, denk ik, best een gelijdelijke stap steeds naar voren qua scherpte.
Ook dankLampuhkap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:05:
Derby's, Treet, Shark, Personna, Astras, Feather, dat zou mijn voorkeur hebben.![]()
Ik zal in die volgorde af en toe een update plaatsen
Dat zou ik idd wel leuk vinden, eens kijken wat je er van vindD-Ed schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:10:
[...]
Ook dank![]()
Ik zal in die volgorde af en toe een update plaatsen
:strip_exif()/f/image/AlnXPSs2v8jPE2LHhpI8H2zI.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste ronde is een feit! Niet vergeten door te ademen
Dus afgaande op jouw advies begonnen met de Derby. De makkelijke plekken verliepen eigenlijk direct ‘perfect’. Direct onder m’n neus en sikje wat moeizamer. Ook een klein plukje precies onder m’n lip vond ik spannend.
Dus bij de 2e keer inschuimen daar extra schuim gebruikt. Volgens mij was het schuim net iets te waterig maar nog net te doen. Vanavond bij twee keer gehouden. Wilde niet alsnog een sneetje oplopen
Lang verhaal kort. Dit smaakt naar meer
Na twee rondes met de Derby’s al snel overgestapt naar de Astra blauw. Volgens mij al een stukje gladder maar het kan ook komen omdat ik nu flink meer scheerzeep gebruik tov de eerste twee keer.
So far so good en de Edwin Jagger is in ieder geval goedgekeurd. Voor het ritueeltje mag ik nog wat meer tijd uitrekken volgens mij maar tot heden mag ik niet mopperen.
So far so good en de Edwin Jagger is in ieder geval goedgekeurd. Voor het ritueeltje mag ik nog wat meer tijd uitrekken volgens mij maar tot heden mag ik niet mopperen.
Na jaren lang klassiek scheren heb ik een aantal weken geleden een Wahl trimmer aangeschaft. Gewoon om eens wat anders te proberen en te testen of een korte baard mij staat. De ongevraagde reacties daarop zijn positief en soms daarbij ook zelfs offensief, "Nu ben je eindelijk van dat blote billen gezicht af". Ik ga hiermee door maar kwa klassiek scheren zit ik sindsdien dus wel in de problemen. Gelukkig zet ik mijn gezicht nog regelmatig in het schuim om met de krabber de afwerking te doen. 
Kapper Eric is ondertussen als decennia een bekende naam in het vak, zit in Leiden en is de eigenaar van scheerwinkel.nl. Wellicht dat het de moeite is om daar een bezoek aan te brengen, al dan niet om je bestelling op te halen of bij te praten over het vak.Outerspace schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:51:
Zijn er eigenlijk nog wel fysieke winkels waar je scheerspullen kunt halen? Ik heb alleen bij de Kruidvat / Trekpleister zaken van de Vergulde Hand zien liggen, maar andere smaakjes totaal niet.
Heeft er iemand tips om een wat meer dikke laag op m’n gezicht te krijgen met de combinatie ProRaso scheerzeep green en m’n Wilkinson Sword scheerkwast?
Ik heb het gevoel dat het schuim nog te dun is en wat te waterig. Ook als ik maar een klein beetje water op de kwast doe en een klodder zeep in een kommetje blijft het dun.
Voor de rest geen klachten en heb ik na vijf keer scheren naar mijn idee de basis techniek redelijk onder controle. Nog geen gekke momenten meegemaakt in ieder geval
De Astra mesjes zijn nu favoriet en ga dit weekend over op Astra Green is het idee, of gewoon meteen door naar de Feather.
Ik heb het gevoel dat het schuim nog te dun is en wat te waterig. Ook als ik maar een klein beetje water op de kwast doe en een klodder zeep in een kommetje blijft het dun.
Voor de rest geen klachten en heb ik na vijf keer scheren naar mijn idee de basis techniek redelijk onder controle. Nog geen gekke momenten meegemaakt in ieder geval
Met onderstaande video moet het lukkenD-Ed schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 21:58:
Heeft er iemand tips om een wat meer dikke laag op m’n gezicht te krijgen met de combinatie ProRaso scheerzeep green en m’n Wilkinson Sword scheerkwast?
Voor de rest geen klachten en heb ik na vijf keer scheren naar mijn idee de basis techniek redelijk onder controle. Nog geen gekke momenten meegemaakt in ieder gevalDe Astra mesjes zijn nu favoriet en ga dit weekend over op Astra Green is het idee, of gewoon meteen door naar de Feather.
YouTube: Precision Loading for a Perfect Lather
Whow… Haha, daar ga ik dit weekend aan werkenArjantje72 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:28:
[...]
Met onderstaande video moet het lukken![]()
YouTube: Precision Loading for a Perfect Lather
Dus…: Méér zeep vanaf nu en minder water.. Oja, slow down
Om een eventueel uit de hand te lopen hobby voor te zijn maar direct doorgepakt en m’n E-Bay account onder het stof vandaan gehaald om deze schitterende Feather uit Japan over te laten komen
Ik was van plan om vanavond voor het eerst met een Feather mesje in m’n Edwin Jagger te scheren maar het pakketje kwam zo maar een dag of vier eerder aan dan verwacht (afgelopen dinsdagavond op de koop knop gedrukt en géén invoerrechten betaald).
:strip_exif()/f/image/WolS1Dycb38YN9zvwewM4Oex.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MeWBvCbKujN9CUp4CdoF8flW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N1aBzcoz4Vjf5EmkqqYvpNmV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik was van plan om vanavond voor het eerst met een Feather mesje in m’n Edwin Jagger te scheren maar het pakketje kwam zo maar een dag of vier eerder aan dan verwacht (afgelopen dinsdagavond op de koop knop gedrukt en géén invoerrechten betaald).
:strip_exif()/f/image/WolS1Dycb38YN9zvwewM4Oex.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MeWBvCbKujN9CUp4CdoF8flW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N1aBzcoz4Vjf5EmkqqYvpNmV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/pxPWAcNUX1TiafS20k4mbeaN.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YcDXjY0s0ECMr0TxWfdaPwvY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/HK0CXjoXUK8EhjzxOHXODx6u.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0oah7cz1gPzKf2pd9LT5yrYE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R8zskDhuquyFEI5MTKY93c2h.jpg?f=fotoalbum_large)