Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag er wat mij betreft gewoon vanuit gaan dat de mesjes die standaard worden meegeleverd prima zijn. Zelf heb ik in het verleden talloze mesjes uitgeprobeerd, en eerlijk gezegd herinner ik me niet dat er echt slechte tussen zaten. Sommige waren misschien iets minder scherp of comfortabel, maar dat ligt lang niet altijd aan het mesje zelf. Je scheertechniek speelt een grote rol, net als de conditie van je huid. Oneffenheden, bultjes of een moedervlek – die kunnen allemaal invloed hebben op je scheerresultaat.

Ik heb zelf ook weleens dat ik per ongeluk een bultje of moedervlek openscheer. Zeker op vakantie gaat het vaker mis. Veel hotels hebben van die moderne designwasbakken waar nauwelijks water in blijft staan. Dat ziet er leuk uit, maar praktisch is anders. Tel daarbij op dat het water in sommige landen niet te drinken is, en je hebt al snel een suboptimale voorbereiding. In die omstandigheden kan een mesje of scheerzeep dat thuis perfect werkt, ineens voor een bloedbad zorgen.

Scheren is geen hogere wiskunde, maar ik ben wel van mening dat een goede scheerzeep of scheercrème veel belangrijker is dan het mesje. Je kunt nog zo’n scherp mesje hebben, als je huid niet goed beschermd wordt, dan schraap je in feite gewoon een laagje van je huid af. Sterker nog, ook met bescherming gebeurt dat in zekere mate. Alleen is de kans op irritatie of wondjes dan veel kleiner. Daarom ben ik persoonlijk ook geen fan van meer dan twee gangen per scheerbeurt.

Als anderen het anders doen, helemaal prima natuurlijk. Maar mijn advies is: begin gewoon met één keer met de haargroei mee scheren. Daarbij is het belangrijk dat je weet wat de groeirichting van je baardharen is. Voor de tweede gang maak ik mijn gezicht opnieuw nat met warm water, breng een dun laagje scheerzeep aan, en dan ga ik voorzichtig tegen de haargroei in.

Zelf doe ik dat laatste alleen in de nek. Op mijn wangen scheer ik van rechts naar links, maar nooit echt tegen de groeirichting in. En mijn kin, die is lastig. Door het kuiltje erin is het een gevoelig stukje om te scheren. Daar ga ik echt maar één keer overheen, zelfs niet tijdens de tweede gang.

Wil je weten of je goed geschoren hebt, gebruik dan eens een klassieke alcoholhoudende aftershave. Die prikt eigenlijk alleen als je huid beschadigd is. Als het flink brandt, weet je dat je te ruw bent geweest. Dat is ook een van de redenen waarom ik me niet dagelijks scheer. Je huid moet ook de kans krijgen om te herstellen.

PS: Mijn favoriete mesjes zijn Rapira Platinum Lux en Voskhod, allebei afkomstig uit Rusland. Misschien inmiddels wat controversieel en door sancties lastig te krijgen, maar ik had destijds flink ingeslagen. Voor mij werken ze gewoon uitstekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gYJby3lizJqpky_PYU8pKhQMrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stm7LR9FUxCztGWLC5vh4b7j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
En nog even de fijne Zondag Shave Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whC-xYswrT_WuTEk0rnlwZVQQ94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrakYtykeOjL0zVi7bBczzaM.jpg?f=fotoalbum_large
Svp niet dubbel-posten, je kan je laatste post editen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 06-07-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:41
Weet iemand waar ik samples van Stirling Soap Company kan kopen? Ik wil graag een aantal proberen maar ik wil graag even zien welke geur ik lekker vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:52
CryRaven schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:05:
Weet iemand waar ik samples van Stirling Soap Company kan kopen? Ik wil graag een aantal proberen maar ik wil graag even zien welke geur ik lekker vind.
Al gezocht op: Stirling Soap Company samples? :)

https://www.google.com/se...0Soap%20Company%20samples

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:41
Zeker, al kan ik niet eentje vinden die binnen Europa zit die kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Bokkie schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:13:
Naar aanleiding van een een rant en een andere tweaker die de Henson ter sprake bracht, naar dit topic doorverwezen. Wat rondgelezen antwoorden gevonden op mijn vragen. Veel youtube filmpjes gezien, reviews en ervaringen gelezen en uiteindelijk de stap gemaakt.

[Afbeelding]

Henson AL13 medium, proraso gel, goedkope kwast van de Etos :+ ook nog een sampleset van verschillende mesjes onderweg, van het weekend maar eens zien hoe dit gaat B)

Als het bevalt, geen Gilette casettes meer in ieder geval oOo
Paar dagen later geworden, maar dit bevalt wel goed. Waar ik met Mach3 regelmatig het gevoel had meer te aaien, voel ik dit gewoon inderdaad scheren over de hele haal.

Wel heb ik het idee dat ik te weinig water had voor de scheergel vond hem erg dik na het aanbrengen.Klopt dit of moet het meer op slagroom lijken zeg maar/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bokkie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:40:
[...]
Wel heb ik het idee dat ik te weinig water had voor de scheergel vond hem erg dik na het aanbrengen.Klopt dit of moet het meer op slagroom lijken zeg maar/
Scheergel? Dat is hier een beetje vloeken in de kerk, al zeggen we dat natuurlijk met een knipoog. Je bedoelt waarschijnlijk scheercrème of scheerzeep. De consistentie daarvan doet inderdaad denken aan slagroom, al kan dat best verschillen per product. Als het te droog is, merk je dat snel genoeg, want het droogt dan al op terwijl je nog bezig bent met scheren.

Wat ik zelf meestal doe: even de kwast uitschudden zodat het meeste water eruit is. Meestal is dat al prima, maar ik voeg toch altijd nog een paar druppeltjes water toe vanuit de wasbak. Liever iets te nat dan te droog, wat mij betreft.

Scheergel heb ik trouwens heel vroeger weleens gebruikt. Toen had ik nog geen ervaring met scheercrème. Ik bracht het toen gewoon direct aan op de natte huid en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ah ja het is creme :P proraso groene tube.
het was niet droog, vond het voornamelijk erg dik, maar iets meer water dus de volgende keer

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33

Magic666

No one's neighbour!

Wat voor mij altijd een "het is goeie dikte" moment is: als je de kwast uit de kom haalt en je trekt puntjes omhoog in je opgeklopte schuim. Breken ze snel: iets meer water (druppelwerk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Voor de mensen die F1 volgen, dit was mijn shave vanmorgen. Mijn gut feeling vanmorgen, pak Undercut maar.

Ok.....

Niet wetende wat er zou gebeuren....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhXfW-724sVO6bAMfmewZXTd1jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDLr8iZrP8U02SYX3SfJqami.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Tja, Horner weg.... benieuwd wat Max gaat doen. RB implodeert waar je bij staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 07:11:
Wat voor mij altijd een "het is goeie dikte" moment is: als je de kwast uit de kom haalt en je trekt puntjes omhoog in je opgeklopte schuim. Breken ze snel: iets meer water (druppelwerk).
Ik heb er een jaar of tien geleden zelfs een video over gemaakt:

Best een charmante jongen, al zeg ik het zelf 😄 Maar eerlijk is eerlijk: opkloppen in een kommetje is nooit mijn ding geweest. Ik breng het meestal gewoon direct aan op m’n gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjyEpA4IIquQzA_eel26x625KqS92rFy1vhEDNnCBpug8X86bMGMCp130fBwBoN2mEl1OeP5Y9O1eVi2lrEPd8QA1UeHczIXI0vjhcWb3IBSQfUI4D-B61vOGBld_rR8fHswF5uZDDesWFa/s640/IMG_20140614_090720_Fotor.jpg

Dit krijg je met een normale, niet overdreven grote scheerkwast. In dit geval een Whippeddog 24 mm Silvertip dashaar, die hier waarschijnlijk nog ergens rondslingert. Tegenwoordig grijp ik liever naar synthetisch: lichter, diervriendelijker, ideaal voor op reis en je hoeft ’m niet in te werken. Bij dassen- en vooral varkenshaar duurt het even voor ze soepel en zacht worden, omdat de haren pas na verloop van tijd splijten.

Wat ik ook nooit zo kon waarderen: de geur van een nieuwe kwast. Toch was mijn absolute favoriet jarenlang een Omega 98 van varkenshaar. In een drogisterij in Rome gekocht, voor wat losse euro’s. Pure nostalgie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2025 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Verwijderd schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:53:
[...]

Ik heb er een jaar of tien geleden zelfs een video over gemaakt:

[YouTube: Het opkloppen van scheerzeep en scheercrème]

Best een charmante jongen, al zeg ik het zelf 😄 Maar eerlijk is eerlijk: opkloppen in een kommetje is nooit mijn ding geweest. Ik breng het meestal gewoon direct aan op m’n gezicht.

[Afbeelding]

Dit krijg je met een normale, niet overdreven grote scheerkwast. In dit geval een Whippeddog 24 mm Silvertip dashaar, die hier waarschijnlijk nog ergens rondslingert. Tegenwoordig grijp ik liever naar synthetisch: lichter, diervriendelijker, ideaal voor op reis en je hoeft ’m niet in te werken. Bij dassen- en vooral varkenshaar duurt het even voor ze soepel en zacht worden, omdat de haren pas na verloop van tijd splijten.

Wat ik ook nooit zo kon waarderen: de geur van een nieuwe kwast. Toch was mijn absolute favoriet jarenlang een Omega 98 van varkenshaar. In een drogisterij in Rome gekocht, voor wat losse euro’s. Pure nostalgie.
Wel een knoeiboel zo :)

Ik gebruik deze methode :
YouTube: Precision Loading for a Perfect Lather

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw en inmiddels ook mijn 4-jarige dochter vragen zich altijd af waar al dat schuim op de muren vandaan komt. Tja, als je rechtstreeks op je gezicht scheercrème of scheerzeep opklopt, vliegt er weleens wat alle kanten op. Soms dus ook tegen de muur.

In hotels is het trouwens altijd feest. Dan verander ik de badkamer steevast in een waterballet. Die wasbakken zijn gewoon niet gemaakt om je een beetje normaal te kunnen scheren. Het warme water loopt meteen weg, of zoals laatst in een hotel in Bulgarije, je kunt het niet eens in de wasbak laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Normaliter gebruik ik een tondeuse om m'n 3 dagen baard bij te houden, en op vakantie laat ik het voor wat het is. Echter ga ik nu zo lang op reis dat ik iets zoek voor onderweg: een baardtrimmer lijkt me. Maar dan wel één die heel compact is en geen stroom nodig heeft, maar bestaat dat uberhaupt? Ik kan alleen maar elektrische vinden. Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
Aikon schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:02:
Normaliter gebruik ik een tondeuse om m'n 3 dagen baard bij te houden, en op vakantie laat ik het voor wat het is. Echter ga ik nu zo lang op reis dat ik iets zoek voor onderweg: een baardtrimmer lijkt me. Maar dan wel één die heel compact is en geen stroom nodig heeft, maar bestaat dat uberhaupt? Ik kan alleen maar elektrische vinden. Iemand een tip?
Maar, dan bedoel je iets dat uit zichzelf beweegt? Of bedoel je dan iets dat je opwindt om vervolgens te gaan trimmen?

Maar goed, een aantal mogelijkheden:
-Handmatige baardtrimmer (mechanisch)
- Trimmer op batterij
- (baard)schaar

Maar of dat allemaal zo prettig werkt vraag ik mij af, ik zou een eventueel alternatief een paar weken voor vertrek alvast in huis halen en er thuis alvast mee oefenen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:03
Een kleine tondeuse met accu en usb poort geen optie?
Een mechanische trimmer zal meer wegen en meer plek in beslag nemen.

Maareh als je echt gaat rawdoggen dan is het niet heel raar als je over een paar maanden weer tevoorschijn komt met een volledige baard. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
President schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:55:
[...]

Maar, dan bedoel je iets dat uit zichzelf beweegt? Of bedoel je dan iets dat je opwindt om vervolgens te gaan trimmen?
Ja geen idee :P Ik hoopte dat er *iets* zou zijn wat klein en simpel werkt. Maar blijkbaar niet echt dus? Tja, dan of laten groeien of keer laten doen. Ik zie wel een redellijk klein baardtrimmertje met accu, maar vind het gewoon zonde om dat voor die paar keer aan te schaffen en dan in de la te leggen...

@Raymond P nou die volle baard gaat niet gebeuren hoor, daarom ook :+

[ Voor 6% gewijzigd door Aikon op 12-07-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:03
@Aikon fwiw: ik heb al 10 jaar een Remington BHT250 voor op reis, die weegt 106 gram (zonder de lader) en is +/- 16cm lang en 3cm dik. Daarmee kan je volgens specificaties 60 uur mee trimmen wat best wel eens zou kunnen kloppen. Heeft 5V in maar geen USB connector, ik heb er zelf een aan de kabel gesoldeerd maar die kan je ook kant en klaar kopen.

Verre van perfect en heeft z'n beperkingen (de kop wordt warm zonder water), maar is verder redelijk praktisch als je je niet glad wilt scheren.
En hoewel ik nu wel een volle baard heb staan is 'ie afgelopen jaar alsnog een paar keer meegereisd omdat het ding best fijn is om contouren te zetten en de baard enigszins netjes te houden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcl4VLoQZymGD4PRSqaDIRKAI5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEqm7sM4zHZ1XP636N1hfUuO.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, de Henson kloon in gebruik genomen met een Edwin Jagger DE89 kop, want ik ga mijn huid niet riskeren met het scheerkopje dat erbij zat. Het handvat is overigens wel mooi en lekker zwaar, in tegenstelling tot wat ik gelezen heb over het origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3piNogtAJug4DTw5w5tX5pki4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9x0rU1AxaLIHzcw0gyRCmAp.jpg?f=fotoalbum_large

Wat betreft de Yaqi scheerkwast: daar zie ik dus iets van lijmresten, of iets wat daarop lijkt. Voor het geld mag je eigenlijk niet klagen, maar het viel me toch op. Misschien komt het doordat ik, ondanks dat het bij een synthetische kwast niet nodig is, deze toch laat weken in warm water. Het hoort inmiddels gewoon bij het ritueel, dus ik blijf het doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKK0oGWpSOm4cQu_DqHdtvLSYDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Api2xfheiiYWZ8ngw51J6ev2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Dan maar weer eens een kleintje van stal halen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tTfU3T71OV3MVuoi5CydwyzMrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gE7FWBCtUf1eGSlH3zRhJn9K.jpg?f=fotoalbum_large

Groentje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hajKkHggYcaVFDsk4V9fThDEpUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lERGyQubrO00nDujaBqpaaRB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Lampuhkap op 23-07-2025 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zal ik dan dit topic maar weer even een schopje geven op deze prachtige zondag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V1XMo6Yaj4GQrgKctxONdfwfV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yihhmSzdI1Ccl47kA86IXk8m.jpg?f=fotoalbum_large

Viva Italia ofzoiets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dat was een frisse bakkes ouwe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Was een erg fijn scheerbeurtje weer ja.

De verrassing in deze SOTD is wel het BIC mesje via @Oyster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:42

RvL

Fijn spul, die Proraso. Ook meegenomen op vakantie. Helaas was ik 1 redelijk belangrijk onderdeel vergeten: mesjes..... Bij de lokale drogist wel wat mesjes kunnen vinden maar ik heb wel eens prettiger mesjes gehad

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgSfHrplVUFStAbGTWeR1-OmyhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmhDTow2dhoZOloHrOJrxtLe.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, weer een ander klassiekertje van stal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pp0VBoIvSCZEWsH7UymcKJllLgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txpHbAW1eiRh57KIdU9DWNqr.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw kwastje inwerken. Ik had nog nooit een varkentje van Simpsons gezien, dus die moest ik dan ook maar even proberen 🤩 dik tevreden, fijn klein oinkje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uzjh2VlHbuvqPuPDz3V89eDiXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L75DdOTQMd1exnpXfBShWcn0.jpg?f=fotoalbum_large

Verjaardags scheerbeurt 🥳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Gefeliciteerd!!!!

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKFz9nIBag0iP4MbXWgV87vDabg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwWhQagrI8JM9g0zh94HhT41.jpg?f=fotoalbum_large

🤌🏻🤌🏻🤌🏻 Hopppaaaa, ff knallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 17:25
Lampuhkap schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:00:
[Afbeelding]

🤌🏻🤌🏻🤌🏻 Hopppaaaa, ff knallen!
da's mien merk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cgONzyPJE7kLqgH4W8CPO5Ke1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNlnZaaMjXLjKyrW2cCBIGCr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Wat testing aan het doen met een goedkoop Frans triple milled vegan zeepje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLibw8qvRPmcU_DvgtKwYQCyIXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dx2ZC0oNOEJjDaKUr3Qqa6h3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Al een tijdje niet meer actief geweest hier. Mijn scheerervaringen zijn dan ook saai, wat betekent: zonder problemen, vaste prik.

Mijn scheercreme Taylor of old Bond street organic is bijna op, dus wilde een nieuw potje gaan halen. Maar kwam nog een geopende pot Wholly Kaw Bare Siero unscented tegen. Echter, die is wel vier! jaar oud. Zepen kunnen lang mee, maar dit is een stuk zachter.

Wat is jullie ervaring met de houdbaarheid van scheercremes? Met die enorme collecties die jullie opbouwen heb je toch spul liggen van jaaaaren oud!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Tommy The Cat schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:52:
Al een tijdje niet meer actief geweest hier. Mijn scheerervaringen zijn dan ook saai, wat betekent: zonder problemen, vast prik.

Mijn scheercreme Taylor of old Bond street organic is bijna op, dus wilde een nieuw potje gaan halen. Maar kwam nog een geopende pot Wholly Kaw Bare Siero unscented tegen. Echter, die is wel vier! jaar oud. Zepen kunnen lang mee, maar dit is een stuk zachter.

Wat is jullie ervaring met de houdbaarheid van scheercremes? Met die enorme collecties die jullie opbouwen heb je toch spul liggen van jaaaaren oud!?
Ik heb er na jaren nog geen problemen mee gehad. Ik schep er wel altijd de benodigde hoeveel uit ipv er water of vochtige kwast in te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Na weer een hele tijd elektrisch scheren met de Philips S9987, weer eens een setje gekocht van King C. Gillette. Een simpel krabbertje met wat reserve mesjes. Daarnaast een Proraso eucalyptus/menthol zeepje en een Proraso aftershave balsem voor de gevoelige huid. Ik had nog een aliexpress kwast, die ik ooit eens, op aanraden van @RoosW heb gekocht. 👍Deze kwast voelt nog steeds erg prettig. Soepel en zacht, verliest geen haartjes.

De Proraso scheerzeep voelt erg prettig aan en geeft meteen een verkoelend effect door de menthol. De balsem geeft, voor mijn huid, net voldoende voeding en voelt niet vettig aan. En het grootste voordeel van de balsem, is dat ik geen witte pukkeltjes meer krijg, een dag na het scheren. Dat was 1 van de grootste redenen dat ik steeds weer stopte met het scheren met een mes.

Het krabbertje is totaal niet agressief, eerder net iets te mild. Het scheert dan ook niet volledig glad. Waardoor de huidirritatie misschien ook wel een stuk minder is. Maar glad genoeg voor mij.
Iig. Mild genoeg om ook mijn schedel mee te scheren, zonder wondjes.😄

De Gillette mesjes zijn inmiddels op, en ben weer overgestapt op de Apache mesjes, waarvan ik er, al jaren, nog tientallen heb liggen. En nog steeds lekker scherp.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:47
Ik heb een Muhle Rocca die ik weg ga doen omdat ik mijn R41 gewoon het fijnst vind.

Ontsmetten jullie je scheermes voor dat jullie hem weg doen. En zo ja hoe dan? Of laten jullie dat aan de koper over?

Ik ga hem natuurlijk wel netjes schoonmaken, maar dat is wat anders dan ontsmetten.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr_WhJc0LOjSuoWOfyYDfKaIAKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miRGgcuA4PI9WpF0Lq23tgMR.jpg?f=fotoalbum_large

Mojo Handcrafts Baby en de Théophile Berthon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Edgenumber schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:18:
Ik heb een Muhle Rocca die ik weg ga doen omdat ik mijn R41 gewoon het fijnst vind.

Ontsmetten jullie je scheermes voor dat jullie hem weg doen. En zo ja hoe dan? Of laten jullie dat aan de koper over?

Ik ga hem natuurlijk wel netjes schoonmaken, maar dat is wat anders dan ontsmetten.
Idd gewoon schoon afleveren, onstmetten kunnen de ontvangers zelf wel :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:45
Tommy The Cat schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:52:
Al een tijdje niet meer actief geweest hier. Mijn scheerervaringen zijn dan ook saai, wat betekent: zonder problemen, vaste prik.

Ik heb een scheercrème in een potje gehad op basis van buffelmelk met een heerlijke bloemengeur. Zacht aan de huid, soepel, scheermes vloog erover heen. Beste scheerervaring ooit :D Na een paar maanden wat andere zeepjes gebruikt voor de afwisseling. Half jaar later terug naar het betreffende super scheercrème potje, de bloemengeur was er nog maar anders :? Maar ja... kwast erin.. op gezicht schuimen en daarna kokhalzen :r Er zat een bedorven ondergeur in. Die dus maar weggedaan, kokhalzend scheren is ook niet zo fijn :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik heb dat eens gehad met een shampoo die ik via een scheerspeciaalzaak had gekocht… toen ik nog haar op de bol had. Wat een absoluut fantastisch spul was dat zeg. Een paar weekjes eens wat anders geprobeerd, en toen ik vervolgens terug ging naar de 'meester shampoo' stonk het zo erg naar rotte eieren dat het kokhalzen me ook aan de huich stond.

Nooit gedacht dat dat zo snel kon gaan met zeepjes en shampoos, maar goed, leermomentje om niet te lang te wachten met het opmaken van 'indie' merken denk ik? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpLiago5ceD1jIygWbXIBnGxIkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VDjtVanj8lD6iqXv9nZEjHs.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een klassieker, vergaande glorie. Dit is gelukkig nog de oude formule

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Lampuhkap schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:32:
[Afbeelding]

Nog een klassieker, vergaande glorie. Dit is gelukkig nog de oude formule
Deze gebruik ik ook regelmatig, fijne geur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
En nog een parel in dezelfde geurhoek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/060hem8cxoK_dnj6NrF7F02sVGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4MjNsYr3QpyAGBwAKD9O5Nq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:31
Ben na 10 tallen jaren van elekrisch scheren weer terug naar nat scheren met een safety razor. Blij dat ik het gedaan heb, veel gladder en minder irritatie. Toen ik pas begon met scheren (casettes) had ik vaak scheerolie. Is dat tegenwoordig nog te krijgen en kun je dat ook gebruiken ipv scheerzeep of creme?
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste