Zou het, met 300+ paginas in dit topic, Het Scheer- en verzorgingstopic deel 4 als we op 310 paginas vol reacties zitten?
Met mijn Muhle R89 ervaar ik soms dat de kop weerstand op mijn huid geeft. Het chroom van de kop is glad maar stukken huid die al een 1ste pass hebben gehad worden soms heel stroef en plakkerig. De kop glijd dan niet meer goed. Niewue scheerschuim er op helpt iets maar het wordt niet meer zo glad en soepel scheren als daarvoor.
Hoe komt dat? Zijn het de stoppeltjes van de afgeshroen baardharen? Is het de hiud die door scheerschum veranderd? Is het chroom de boosdoener?
Hoe komt dat? Zijn het de stoppeltjes van de afgeshroen baardharen? Is het de hiud die door scheerschum veranderd? Is het chroom de boosdoener?
Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie
Je Muhle is hier niet de boosdoener.Apollyon schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:53:
Met mijn Muhle R89 ervaar ik soms dat de kop weerstand op mijn huid geeft. Het chroom van de kop is glad maar stukken huid die al een 1ste pass hebben gehad worden soms heel stroef en plakkerig. De kop glijd dan niet meer goed. Niewue scheerschuim er op helpt iets maar het wordt niet meer zo glad en soepel scheren als daarvoor.
Denk dat het de schuim is. Glij eigenschap van zeep is zeker bepalend voor het resultaat. Mogelijk dat je schuim snel droogt
Geen idee wat die eigenschap van schuim is.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Muhle.
Scheer me met een kwast en zeep en gebruik genoeg water om het niet droog te laten worden. Ook voor een 2e pass is er genoeg zeep om comfortabel te scheren
Stroefheid heeft vaak te maken met scheerzeep/creme dat te weinig water bevat. Dan is het niet glad en droogt snel op waardoor het scheren "stroef" aanvoelt. De gladheid van de scheerzeep komt pas tot ontplooiing bij voldoende water in de scheerzeep.Apollyon schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:53:
Bij de scheerzeep/creme draait het om de zeep/water verhouding. Dus experimenteren met meer water in de zeep. En als je teveel water gebruikt kan je altijd weer wat zeep op de kwast doen.
Voordat je met de tweede pass begint je gezicht weer natmaken en de kwast , waar nog zeep inzit, een beetje nat maken. En dan pas dan het scheerschuim opbrengen.
Hieronder een video over het maken van scheerschuim.
YouTube: HOE MAAK JE HET PERFECTE SCHEERSCHUIM? - Manandshaving.nl
Vandaag het Treet Platinum mesje vervangen voor een Astra Superior Stainless. Blijft me, als beginnend DE scheerder verbazen hoeveel verschil er kan zitten tussen verschillende mesjes.
Met de Astra in ieder geval lekker glad. Ik blijf wel wat last hebben van wat roodheid in m'n hals. Geen last van en het worden geen bultjes, maar misschien toch eens kijken of ik het met minder passes af kan in mijn hals. Zonder in te boeten op het BBS gevoel want dat is toch wel erg fijn
Met de Astra in ieder geval lekker glad. Ik blijf wel wat last hebben van wat roodheid in m'n hals. Geen last van en het worden geen bultjes, maar misschien toch eens kijken of ik het met minder passes af kan in mijn hals. Zonder in te boeten op het BBS gevoel want dat is toch wel erg fijn
[ Voor 44% gewijzigd door RvL op 24-03-2024 18:04 ]
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Oei, zou ik dan toch een milde vorm van RAD beginnen te ontwikkelen?
Ik kom met enige regelmaat bij de lokale kringloopwinkel. Voornamelijk voor oude camera objectieven maar soms kom je ineens iets anders tegen.
:strip_exif()/f/image/7CdMCdkRD5RBvWqwhSyaSc2k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6UGe99VEDCWN7uuSCoRZi2pW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kjXUkkPQuaQBleHTRaariYkT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aoE7iMwlEQVL5RUJx0SrbRm5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Elzd7IHn1e3WvvjLeArFky5h.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik liep tegen een safety razor aan, inclusief een metalen opbergdoosje met spiegel. Het bleek om een krabber van Laurel te gaan. Niet heel veel over te vinden, behalve dat de fabriek in Sheffield stond. Waarschijnlijk komt hij uit de jaren 1900-1930, aangezien de eigenaar in 1940 is omgekomen bij een bombardement.
Open kam en erg klein en licht, slechts 41 gram. Hieronder ligt hij naast de Merkur 34C en dat is al geen reus.
:strip_exif()/f/image/2l3K6NDeAWxoF46HRq8v8d7k.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht iemand er iets meer over weten dan hoor ik het graag.
Ik kom met enige regelmaat bij de lokale kringloopwinkel. Voornamelijk voor oude camera objectieven maar soms kom je ineens iets anders tegen.
:strip_exif()/f/image/7CdMCdkRD5RBvWqwhSyaSc2k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6UGe99VEDCWN7uuSCoRZi2pW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kjXUkkPQuaQBleHTRaariYkT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aoE7iMwlEQVL5RUJx0SrbRm5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Elzd7IHn1e3WvvjLeArFky5h.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik liep tegen een safety razor aan, inclusief een metalen opbergdoosje met spiegel. Het bleek om een krabber van Laurel te gaan. Niet heel veel over te vinden, behalve dat de fabriek in Sheffield stond. Waarschijnlijk komt hij uit de jaren 1900-1930, aangezien de eigenaar in 1940 is omgekomen bij een bombardement.
Open kam en erg klein en licht, slechts 41 gram. Hieronder ligt hij naast de Merkur 34C en dat is al geen reus.
:strip_exif()/f/image/2l3K6NDeAWxoF46HRq8v8d7k.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de dekens nog...
Een mooie aanwinst.RvL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:24:
Oei, zou ik dan toch een milde vorm van RAD beginnen te ontwikkelen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laurel-veiligheidsscheermessen werden gemaakt door George H Lawrence in de jaren 1900 tot 1930. Hij maakte veel scheermesontwerpen, waaronder damesscheermessen, bakelietscheermessen, open kammen en kleine reisscheermessen van het vesttype.
Op onderstaande link is nog veel meer informatie te vinden over Laurel scheermessen.
https://www.badgerandblad...or-anyinformation.344489/
Ik 'durf' m'n Svdd met de Laurel hier om die reden ook niet meer te posten, jullie lezen alles twee keer
Nu de dekens nog...
Ik scheer me al mijn hele leven met verschillende Gilette cartridge scheermessen, maar het valt me op dat ze de laatste tijd nog maar kort mee gaan en sneller voor huidirritatie zorgen (vijf mesjes, oranje strip). Is er qua cartridge messen nog een hoger of beter marktsegment wat ik kan proberen? Ik was voorheen altijd erg tevreden over Gilette en duik liever niet in het scheer rabbit hole van dit topic als er ook degelijke cartridge alternatieven zijn
@ErikT738 Nee, beter wordt het niet. Zorg er wel voor dat je originele koopt. Die dingen worden (nog steeds) nagemaakt en kunnen van bedroevende kwaliteit zijn.
Die fakes kunnen/zullen ook in de gangbare winkels belanden...
Die fakes kunnen/zullen ook in de gangbare winkels belanden...
- knip -
Wat is een betrouwbare website voor kopen scheermesjes tegen een scherpe prijs? Ik wil niet namaak mesjes opgestuurd krijgen.
Ik overweeg nu bij een online drogist te bestellen. Kopen jullie op buitenlandse websites of bij Nederlandse winkels?
Ik overweeg nu bij een online drogist te bestellen. Kopen jullie op buitenlandse websites of bij Nederlandse winkels?
[ Voor 32% gewijzigd door Apollyon op 10-04-2024 11:46 ]
Ik koop eigenlijk (in bulk, dus 100 of 200 stuks) alleen bij NL webshops.
Met de Masamune (van Tatara, Portugal) kwamen 5 van hun eigen merk mesjes, die bevielen zo goed dat ik gelijk 200 heb besteld.
Ik doe pakweg 4x met een mesje dus alleen al aan hun mesjes heb ik 800 scheerbeurten.
Ik scheer 3x per week dus ik heb 267 weken aan mesjes
Daar naast heb ik nog 100+ mesjes van Mühle en 100+ mesjes van Personna.
Genoeg mesjes dus voorlopig.....
Met de Masamune (van Tatara, Portugal) kwamen 5 van hun eigen merk mesjes, die bevielen zo goed dat ik gelijk 200 heb besteld.
Ik doe pakweg 4x met een mesje dus alleen al aan hun mesjes heb ik 800 scheerbeurten.
Ik scheer 3x per week dus ik heb 267 weken aan mesjes
Daar naast heb ik nog 100+ mesjes van Mühle en 100+ mesjes van Personna.
Genoeg mesjes dus voorlopig.....
NL sites en meestal maar per 50 of zo en vul het aan met een zeepje/geurtje etc om tot gratis verzenden te komen
Misschien betaal ik een paar centen meer per pakje maar op dit soort bedragen valt dat wel mee (verhoudingsgewijs misschien niet
)
Misschien betaal ik een paar centen meer per pakje maar op dit soort bedragen valt dat wel mee (verhoudingsgewijs misschien niet
Ik zoek altijd op ebay met verkopers die veel positieve reviews hebben.
Ik koop voornamelijk op Nederlandse websites. Heb een enkele keer scheermesjes gekocht in het buitenland bijTatara. Dus bestelt in Portugal. Want die zijn niet te koop in Nederland voor zover ik weet.Apollyon schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:45:
Wat is een betrouwbare website voor kopen scheermesjes tegen een scherpe prijs? Ik wil niet namaak mesjes opgestuurd krijgen.
Bijvoorbeeld: https://scheerenschuim.nl...ct_categorie=scheermesjes
Maar er zijn ook veel andere Nederlandse scheer webwinkels die mesjes verkopen. En natuurlijk ook Amazon; die verkoopt sampler pakketten.
Omdat ik ruim 3 weken aan de IV antiobiotice en bijbehorende centrale lijn heb gezeten, heb ik me 3 weken maar matig kunnen douchen/wasssen/scheren. Sinds vandaag ben ik daar vanaf. Morgenochtend ga ik uitgebreid in bad, en me na 3 weken eens goed scheren. Ben benieuwd hoe dat gaat voelen weer.
HENG HENG
@Spacecowboy Gefeliciteerd, mooi dat je daar vanaf bent! En dat badderen en scheren na zo een periode? De Hemel op aarde
Och zo fijn.RoosW schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:51:
@Spacecowboy Gefeliciteerd, mooi dat je daar vanaf bent! En dat badderen en scheren na zo een periode? De Hemel op aarde
Van:
:fill(white):strip_exif()/f/image/xdISkIbvvVQu7C81Ew4hiQlY.png?f=user_large)
Naar:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tphA5Q8RhTs3nYCaTOsr0XCV.png?f=user_large)
HENG HENG
Spacecowboy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:45:
[...]
Och zo fijn.
Van:
[Afbeelding]
Naar:
[Afbeelding]

Vanavond scheren met de mesjes van King C gillette. eigenijk te prijzig t.o.v. andere in de markt. Maar bij de kruidvat wel toeganglijker mee te nemen dan online zoektocht met verzendkosten etc,
zelfs met de 1+1 prijzig (7,99 voor 10) dus eigenlijk nu 20 mesjes.
Iemand ervaringen hiermee? Zijn het wellicht rebrands van bestaande mesjes ?
Iemand ervaringen hiermee? Zijn het wellicht rebrands van bestaande mesjes ?
"Toegankelijk meenemen"? Is dat een eufemisme voor jatten?
HENG HENG
Haha nee. Maar dan neem ik het mee met de rest van de persoonlijke verzorging spullen met boodschappen doen, luiers, doekjes, etc.Spacecowboy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:26:
[...]
"Toegankelijk meenemen"? Is dat een eufemisme voor jatten?
In hoeverre is een aftershave balm (ik heb de Classico van Barbiere di Figaro) ook geschikt als preshave? Want als ik die ASB gebruik dan gaat het scheren echt een stuk soepeler, maar ik wil natuurlijk geen spul in mijn open poriën smeren als dat eigenlijk niet de bedoeling is.
Mijn setup is overigens:
Mühle R89
Wilkinson Sword Classic DE blades
BdF Classico zeep
BdF kwast dassenhaar
BdF Classico ASB
Verder bevalt het overigens prima, maar blijk ik problemen te hebben met veel van de populaire mesjes. Veel mesjes trekken. Bijvoorbeeld de Rapira en beide Super Iridiums. Al vanaf de eerste scheerbeurt, zeker als ik 2 of meer dagen niet heb geschoren (dik Aziatisch haar). De Gillette 7 O'clock (zowel de gele als de groene) en tot op zekere hoogte de Astra SS scheren wel goed. Maar om de één of andere reden heb ik nooit problemen met de Wilkinson Sword-mesjes. Ik snap niet goed waarom. Het is niet echt zo dat ik teveel druk zet volgens mij, want de unforgiving Feathers gaan op zich ook prima, net als de Astra SS, maar de Feathers zijn onnodig duur. En de Wilkinson Swords gaan ook lang mee, in tegenstelling tot de Gillettes die heel fijn beginnen, maar na 3-4 scheerbeurten al op zijn.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat volgens mij de kleinverpakkingen van de Wilkinsons uit Duitsland komen, maar de grootverpakkingen in India worden geproduceerd. Het is een beetje een risico om mijn eerste grootverpakking te kopen als ik niet kan testen of de mesjes wel goed zijn. Heeft iemand ervaring met de verschillen?
edit: ik heb het over de Classics. De Economy-mesjes zijn echt te slechtste mesjes die ik in mijn sample pack van BdF heb zitten
Mijn setup is overigens:
Mühle R89
BdF Classico zeep
BdF kwast dassenhaar
BdF Classico ASB
Verder bevalt het overigens prima, maar blijk ik problemen te hebben met veel van de populaire mesjes. Veel mesjes trekken. Bijvoorbeeld de Rapira en beide Super Iridiums. Al vanaf de eerste scheerbeurt, zeker als ik 2 of meer dagen niet heb geschoren (dik Aziatisch haar). De Gillette 7 O'clock (zowel de gele als de groene) en tot op zekere hoogte de Astra SS scheren wel goed. Maar om de één of andere reden heb ik nooit problemen met de Wilkinson Sword-mesjes. Ik snap niet goed waarom. Het is niet echt zo dat ik teveel druk zet volgens mij, want de unforgiving Feathers gaan op zich ook prima, net als de Astra SS, maar de Feathers zijn onnodig duur. En de Wilkinson Swords gaan ook lang mee, in tegenstelling tot de Gillettes die heel fijn beginnen, maar na 3-4 scheerbeurten al op zijn.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat volgens mij de kleinverpakkingen van de Wilkinsons uit Duitsland komen, maar de grootverpakkingen in India worden geproduceerd. Het is een beetje een risico om mijn eerste grootverpakking te kopen als ik niet kan testen of de mesjes wel goed zijn. Heeft iemand ervaring met de verschillen?
edit: ik heb het over de Classics. De Economy-mesjes zijn echt te slechtste mesjes die ik in mijn sample pack van BdF heb zitten
[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 24-04-2024 14:00 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Mesje dat wel bevalt heeft een ptfe coating, de rest niet.
Imho een signaal dat je pre-shave ritueel verbeterd kan worden.
Imho een signaal dat je pre-shave ritueel verbeterd kan worden.
- knip -
In de link is meer informatie over de ervaringen van de Wilkinsons mesjes die geproduceerd worden in verschillende landen. Zoveel mensen, zoveel meningen/ervaringen.HarmoniousVibe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:48:
In hoeverre is een aftershave balm (ik heb de Classico van Barbiere di Figaro) ook geschikt als preshave? Want als ik die ASB gebruik dan gaat het scheren echt een stuk soepeler, maar ik wil natuurlijk geen spul in mijn open poriën smeren als dat eigenlijk niet de bedoeling is.
Mijn setup is overigens:
Mühle R89
BdF Classico zeep
BdF kwast dassenhaar
BdF Classico ASB
------------
"Wilkinson Sword Classic versus Duits versus Chinees versus Indiaas"
https://www.badgerandblad...chinese-vs-indian.570637/
Heb je al eens een ouderwetse barbershop prep geprobeerd? Gezicht inzepen en dan een warme gasten handdoekje om je kin en wangen aangedrukt houden voor een minuut of 3 á 5.HarmoniousVibe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:48:
Mijn setup is overigens:
Mühle R89
BdF Classico zeep
BdF kwast dassenhaar
BdF Classico ASB
Inmiddels al weer 15 jaar oud maar deze vent heeft praktisch het DE scheren toen eigenhandig weer op de kaart gezet. Good old Mantic59
Ik gebruik voor zowel hoofd als baard al jaren een Philips, type weet ik even niet.
Voor het trimmen van mijn baard op 7mm werkt dit perfect maar voor mijn hoofd niet echt.
Het probleem is vooral dat de kam elke keer vol loopt met haar en ik dus elke keer de kam eraf moet halen om het haar er tussenuit te halen.
Ik doe nu mijn haar wekelijks op 1,5 tot max 2 mm dus ik ben op zoek naar een goede tondeuse voor alleen mijn hoofd.
Nu heb ik vorig jaar al eens een Philips 9000 serie besteld, maar de bijgeleverde kammen voor heel kort haar waren waardeloos.
Heeft er iemand een goede tip voor een tondeuse voor het scheren van het hoofd op 1 tot 2mm? Mag best wat kosten aangezien ik het wekelijks gebruik.
Voor het trimmen van mijn baard op 7mm werkt dit perfect maar voor mijn hoofd niet echt.
Het probleem is vooral dat de kam elke keer vol loopt met haar en ik dus elke keer de kam eraf moet halen om het haar er tussenuit te halen.
Ik doe nu mijn haar wekelijks op 1,5 tot max 2 mm dus ik ben op zoek naar een goede tondeuse voor alleen mijn hoofd.
Nu heb ik vorig jaar al eens een Philips 9000 serie besteld, maar de bijgeleverde kammen voor heel kort haar waren waardeloos.
Heeft er iemand een goede tip voor een tondeuse voor het scheren van het hoofd op 1 tot 2mm? Mag best wat kosten aangezien ik het wekelijks gebruik.
Voor tondeuses hoor je Wahl wel eens vaker voorbij komen. Ook wel eens gebruikt door kappers.
Ik ben op zoek naar een goede, prettig geurende zonnebrand crème voor mijn gezicht en voorhoofd. Met name door de wijkende haargrens moet ik daar goed smeren.
Voor m’n lijf gebruik ik altijd het doorsnee spul wat in de badkamer staat, maar omdat ik veel overdag buiten ben wil ik voor m’n gezicht iets wat wat prettiger is. Een van jullie tips
Voor m’n lijf gebruik ik altijd het doorsnee spul wat in de badkamer staat, maar omdat ik veel overdag buiten ben wil ik voor m’n gezicht iets wat wat prettiger is. Een van jullie tips
HENG HENG
Verwijderd
Zo, van de week spullen besteld voor scheren met DE. Vanochtend maar eens geprobeerd, ging best aardig. Begonnen met het minst scherpe mesje aangezien ik dit nog nooit heb gedaan.
Dus, Derby op de Merkur 34C. Eigenlijk ging het best prima, beetje uitvogelen hoe je de hoek moet houden en of je een beetje druk moet zetten. Paar kleine wondjes tussen neus en lippen maar voor de rest niet. Beetje aluin erop helpt ook wel aardig merk ik.
Denk wel dat dit mesje niet scherp genoeg is voor mij, maar ga m van t weekend nog een keer proberen en dan zie ik het wel.
Dus, Derby op de Merkur 34C. Eigenlijk ging het best prima, beetje uitvogelen hoe je de hoek moet houden en of je een beetje druk moet zetten. Paar kleine wondjes tussen neus en lippen maar voor de rest niet. Beetje aluin erop helpt ook wel aardig merk ik.
Denk wel dat dit mesje niet scherp genoeg is voor mij, maar ga m van t weekend nog een keer proberen en dan zie ik het wel.
Scherp zijn alle mesjes, dus maak jezelf geen illusie 
Verschil in scherpte is meer de agressiviteit van een mesje, dat verschild van persoon tot persoon. Ik vind de Derby’s ook prettig en redelijk mild, prima om mee te beginnen
Beginners tip mijnerzijds, mijn eerste keer met een DE scheren ging ook soepel en goed. Voorzichtig begonnen en gefocust op de techniek, dat ging net als jou met amper/geen wondjes.
Bij scheer beurt nummer twee dacht ik dat ik de smaak te pakken had, werd ik wat overmoedig en hielp uiteindelijk niet alleen de aluin
Verschil in scherpte is meer de agressiviteit van een mesje, dat verschild van persoon tot persoon. Ik vind de Derby’s ook prettig en redelijk mild, prima om mee te beginnen
Beginners tip mijnerzijds, mijn eerste keer met een DE scheren ging ook soepel en goed. Voorzichtig begonnen en gefocust op de techniek, dat ging net als jou met amper/geen wondjes.
Bij scheer beurt nummer twee dacht ik dat ik de smaak te pakken had, werd ik wat overmoedig en hielp uiteindelijk niet alleen de aluin
@Verwijderd
In het begin is het altijd zoeken. Daar kan ik over mee praten want ik ben ook nog niet zo lang geleden begonnen
Zet in ieder geval geen druk! Laat het (gewicht van het) mes zijn werk doen. Probeer de huid zo strak mogelijk te trekken (nog steeds mijn zwakke punt), dat voorkomt ook sneetjes.
Persoonlijk vond ik de Derby ook wat minder toen ik hem voor het eerst probeerde. Het was een van de eerste mesjes die ik gebruikte. Nu mijn techniek verbeterd is wil ik het nieuwe Derby mesje wat ik nog heb liggen nog een keer gaan proberen.
Maar probeer inderdaad ook eens andere mesjes uit. Ik sta er nog steeds van te kijken hoeveel verschil er tussen kan zitten.
In het begin is het altijd zoeken. Daar kan ik over mee praten want ik ben ook nog niet zo lang geleden begonnen
Zet in ieder geval geen druk! Laat het (gewicht van het) mes zijn werk doen. Probeer de huid zo strak mogelijk te trekken (nog steeds mijn zwakke punt), dat voorkomt ook sneetjes.
Persoonlijk vond ik de Derby ook wat minder toen ik hem voor het eerst probeerde. Het was een van de eerste mesjes die ik gebruikte. Nu mijn techniek verbeterd is wil ik het nieuwe Derby mesje wat ik nog heb liggen nog een keer gaan proberen.
Maar probeer inderdaad ook eens andere mesjes uit. Ik sta er nog steeds van te kijken hoeveel verschil er tussen kan zitten.
Nu de dekens nog...
Mocht je een HEMA in de buurt hebben, die verkopen ook DE mesjes (staan niet op de site). Voor mij persoonlijk hele prettige mesjes en veel goedkoper dan KC Gillette (2 euro nogwat per 10st).Millie-ano schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:37:
Vanavond scheren met de mesjes van King C gillette. eigenijk te prijzig t.o.v. andere in de markt. Maar bij de kruidvat wel toeganglijker mee te nemen dan online zoektocht met verzendkosten etc,
Wahl sowieso, gebruik er hier al 10 jaar eentje, nooit issues mee gehad, nooit nieuwe messen nodig gehad en elke week m’n hoofd kaal 😁wiemelen schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:18:
Voor tondeuses hoor je Wahl wel eens vaker voorbij komen. Ook wel eens gebruikt door kappers.
Ben nu een paar maanden over naar DE-scheren. Het bevalt me goed, in het begin een enkele keer lelijk gesneden maar dat is nu wel voorbij. Wat niet voorbij gaat: Ik heb na elke scheerbeurt meerdere hele kleine wondjes in mijn hals. Ik denk de grootte van een haarzakje, maar of het precies haarzakjes zijn weet ik niet. Veel bloed komt er niet uit, na het ontbijt kan ik met een nat doekje makkelijk al het bloed even wegvegen en is er bloed er niets meer, maar het is wel wat irritant.
Tips? Doe ik iets fout? Direct na het douchen scheer ik me bij de wastafel met heet water, kwast en zeep van de kruidvat (De vergulde hand).
Tips? Doe ik iets fout? Direct na het douchen scheer ik me bij de wastafel met heet water, kwast en zeep van de kruidvat (De vergulde hand).
@Hagdos
Een aantal tips, als beginner, heb ik wel. Ik heb ze zelf immers ook pas gekregen.
Direct na het douchen scheren kan juist ook irritatie veroorzaken. Vooral als je je gezicht gewassen hebt. Verschilt een beetje van persoon tot persoon.
Al eens andere mesjes gebruikt? Ik weet niet welke je nu gebruikt, maar ik heb toen ik begon een sample setje besteld en merk soms echt flinke verschillen tussen verschillende DE mesjes.
Trek de huid goed strak, want in een strak gespannen huid kan je niet snijden. Is mij verteld tenminste, het lukt mij ook niet altijd
Geen druk op het mes!
Goed inzepen, proberen eigenlijk nooit zonder zeep over een plekje te gaan.
En wellicht overduidelijk maar scheer niet over bestaande bultjes heen.
Om het bloeden te stellen en poriën te sluiten, gebruik koud water na het scheren. Aluin helpt ook tegen het bloeden van kleine wondjes. Aanbrengen op een natte huid, even z'n werk laten doen en afspoelen met koud water.
Het is dus een beetje proberen wat het beste werkt. Probeer wel zoveel mogelijk 1 ding tegelijk aan te passen. Als je meerdere dingen tegelijk gaat veranderen heb je geen idee welke verandering nu heeft gezorgd voor de verbetering/achteruitgang.
Een aantal tips, als beginner, heb ik wel. Ik heb ze zelf immers ook pas gekregen.
Direct na het douchen scheren kan juist ook irritatie veroorzaken. Vooral als je je gezicht gewassen hebt. Verschilt een beetje van persoon tot persoon.
Al eens andere mesjes gebruikt? Ik weet niet welke je nu gebruikt, maar ik heb toen ik begon een sample setje besteld en merk soms echt flinke verschillen tussen verschillende DE mesjes.
Trek de huid goed strak, want in een strak gespannen huid kan je niet snijden. Is mij verteld tenminste, het lukt mij ook niet altijd
Geen druk op het mes!
Goed inzepen, proberen eigenlijk nooit zonder zeep over een plekje te gaan.
En wellicht overduidelijk maar scheer niet over bestaande bultjes heen.
Om het bloeden te stellen en poriën te sluiten, gebruik koud water na het scheren. Aluin helpt ook tegen het bloeden van kleine wondjes. Aanbrengen op een natte huid, even z'n werk laten doen en afspoelen met koud water.
Het is dus een beetje proberen wat het beste werkt. Probeer wel zoveel mogelijk 1 ding tegelijk aan te passen. Als je meerdere dingen tegelijk gaat veranderen heb je geen idee welke verandering nu heeft gezorgd voor de verbetering/achteruitgang.
Nu de dekens nog...
Ik gebruik al jaren een Boldking mesje, zonder scheerschuim. Puur kraanwater. Zijn er meer die dit doen, ook met DE scheren?
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Zonder scheerschuim?? Hell no!
De hals is per definitie een lastige plek.Hagdos schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:04:
Ben nu een paar maanden over naar DE-scheren. Het bevalt me goed, in het begin een enkele keer lelijk gesneden maar dat is nu wel voorbij. Wat niet voorbij gaat: Ik heb na elke scheerbeurt meerdere hele kleine wondjes in mijn hals. Ik denk de grootte van een haarzakje, maar of het precies haarzakjes zijn weet ik niet. Veel bloed komt er niet uit, na het ontbijt kan ik met een nat doekje makkelijk al het bloed even wegvegen en is er bloed er niets meer, maar het is wel wat irritant.
Nog wat tips: probeer eens een preshave (die van Proraso zijn niet duur om eens te proberen)
En probeer eens andere mesjes en een andere zeep (niks ten nadele van de vergulde hand maar er zijn betere)
Ook de krabber kan een wereld van verschil zijn: zo had ik het eerste jaar een aantal (dure) krabbers maar bleef toch irritatie houden in de nek.
Gewisseld naar een krabber met een negatieve blade exposure en sindsdien geen irritatie meer
En zoals al geopperd is: geen druk en niet zonder zeep tig keer over dezelfde plek.
Na afloop aluin of een afterschave en aftoppen met een aftershave balm.
In mijn geval zou scheren zonder schuim of zeep een prachtige scene voor een horrorfilm opleveren verwacht ikBarleone schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:55:
Ik gebruik al jaren een Boldking mesje, zonder scheerschuim. Puur kraanwater. Zijn er meer die dit doen, ook met DE scheren?
Nu de dekens nog...
Toen ik nog een Gillette Mach 3 gebruikte deed ik ook wel eens een stukje zo met alleen water.Barleone schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:55:
Mijn huid kan veel hebben.
Maar zou dit met DE echt nooit doen, zou het zeker niet aanraden.
@RvL & @Magic666 Bedankt!
Preshave en de huid strak trekken zal ik eens proberen. Druk zet ik al niet, in ieder geval niet bewust. Ik heb een Merkur 50C, en mesjes van Feather en Derby geprobeerd. Bij allebei had ik er last van. Met de Merkur kun je spelen met de hoek, heb hem nu meestal vrij voorzichting staan (Stand 2 of 2.5 van de 5).
Nog een andere vraag; hoe scheren jullie de punt van je kin? Het lukt me meestal niet om het mes goed mee te bewegen, zodat er ongescheerde randen overblijven. Met de stelregel "niet over ongezeepte huid" blijf ik dan bezig met mijn kin opnieuw in te zepen.
Preshave en de huid strak trekken zal ik eens proberen. Druk zet ik al niet, in ieder geval niet bewust. Ik heb een Merkur 50C, en mesjes van Feather en Derby geprobeerd. Bij allebei had ik er last van. Met de Merkur kun je spelen met de hoek, heb hem nu meestal vrij voorzichting staan (Stand 2 of 2.5 van de 5).
Nog een andere vraag; hoe scheren jullie de punt van je kin? Het lukt me meestal niet om het mes goed mee te bewegen, zodat er ongescheerde randen overblijven. Met de stelregel "niet over ongezeepte huid" blijf ik dan bezig met mijn kin opnieuw in te zepen.
Vaak XTG, oftewel across the grain. Of in gewoon Nederlands, haaks op de haargroei. In mijn geval van links naar rechts. In sommige gevallen is dat niet genoeg, dan ga ik er nog een keer met korte halen overheen tegen de haargroei in. Dan moet ik er wel bij zeggen dat mijn huid dat kan hebben.
Met Feather en Derby heb je ook meteen wel de twee uitersten te pakken. Derby is erg mild en weinig effectief, Feather is extreem scherp en redelijk aggressief. Ik kan met beide niet echt uit de voeten.
Er zijn nog zoveel meer messen te koop. Probeer bijvoorbeeld een een Personna Platinum Chrome (ook wel Personna Blue genoemd). Ook echt scherp maar milder dan de Feather. Andere messen die ik persoonlijk prettig vind zijn de Astra Superior Stainless en Gillette Platinum.
Maar dit is wel echt persoonlijk. Wat ik fijn vind kan jij verschrikkelijk vinden
Met Feather en Derby heb je ook meteen wel de twee uitersten te pakken. Derby is erg mild en weinig effectief, Feather is extreem scherp en redelijk aggressief. Ik kan met beide niet echt uit de voeten.
Er zijn nog zoveel meer messen te koop. Probeer bijvoorbeeld een een Personna Platinum Chrome (ook wel Personna Blue genoemd). Ook echt scherp maar milder dan de Feather. Andere messen die ik persoonlijk prettig vind zijn de Astra Superior Stainless en Gillette Platinum.
Maar dit is wel echt persoonlijk. Wat ik fijn vind kan jij verschrikkelijk vinden
[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 19-05-2024 17:06 ]
Nu de dekens nog...
hmm... normaal eigenlijk?Hagdos schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:45:
De eerste pass (WTG) vanaf de onderlip gewoon naar beneden en door totdat ik in de nek bij de andere groeirichting kom. Doe eigenlijk verder niks speciaals met de hoek ofzo.
XTG en ATG hetzelfde... ook niks speciaals. Als je eenmaal de goede hoek hebt van je krabber gaat het vanzelf.
En qua messen zat je echt op de noord en zuidpool inderdaad.
Feathers scheren waanzinnig maar voor mijn huid echt te. Derby is m.i. gewoon slecht.
Mesjes met een scherpte van 3.5 a 4 zijn voor mij het fijnst. Zoals gezegd door RvL: de Personna's of Mühles zijn daar een voorbeeld van.
Maar zoveel mesjes, zoveel gezichten....
Mijn heilige graal is de Masamune van Tatara met hun eigen mesjes. (geen idee welke scherpte die hebben maar ik gok ook ergens tussen de 3 en 4)
Met een mesje redt ik nu makkelijk 4 beurten.
Ik heb dit eens geprobeerd, wat een naar spul is dat zeg! Stinkt enorm naar menthol, en voelt als zo'n koude spiercreme op de huid. Zelfs na het scheren en afspoelen nog een tijdje. Is dat met alle preshaves, of alleen die original van Proraso?Magic666 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:48:
[...]
De hals is per definitie een lastige plek.
Nog wat tips: probeer eens een preshave (die van Proraso zijn niet duur om eens te proberen)
Of het werkt weet ik nog niet echt. Ik had maar 1 wondje deze keer, maar n=1 zegt nog niet zoveel.
Ligt er aan welke kleur je hebt gehad van Proraso: rood, blauw of groen. De groene is de menthol en ruikt sterkt naar menthol. Totaal niet favoriet.
De rode is sandalwood en is ook niet mijn geur. De blauwe vind ik het fijnst ruiken (heb daar ook scheercrème en ASB van).
Qua structuur is de Proraso wel een buitenbeetje: de meeste preshaves zijn eigenlijk oliën.
Sinds ik die van Martin De Candre hebt ontdekt neem ik eigenlijk niks anders meer: bij lagere temperaturen een harde textuur maar zodra het op je handen komt smelt het waar je bijstaat en smeert het makkelijk uit.
Lichte citroen geur zit er aan, zeer zuinig in gebruik!!
Ook de preshave van truefitt&hill is een olie waar een lichte citroen geur aan zit, werkt ook zeer goed maar die van MdC vind ik iets beter.
Wat ik doe, al dan niet na het douchen: klein beetje van de preshave op mijn handen en insmeren maar. Daarna klop ik de zeep zodat de preshave kan inwerken, daarna doe ik een dun laagje zeep op mijn bakkes en pak de krabber en spoel die voor met warm water zodat het laagje zeep lekker kan intrekken. Daarna kwast ik grondig mijn bakkes zodat de zeep de haren nog verder voorbereid.
Dan scheren maar
Geen irritatie erna. (lijkt lang qua tijd maar is het eigenlijk niet)
De rode is sandalwood en is ook niet mijn geur. De blauwe vind ik het fijnst ruiken (heb daar ook scheercrème en ASB van).
Qua structuur is de Proraso wel een buitenbeetje: de meeste preshaves zijn eigenlijk oliën.
Sinds ik die van Martin De Candre hebt ontdekt neem ik eigenlijk niks anders meer: bij lagere temperaturen een harde textuur maar zodra het op je handen komt smelt het waar je bijstaat en smeert het makkelijk uit.
Lichte citroen geur zit er aan, zeer zuinig in gebruik!!
Ook de preshave van truefitt&hill is een olie waar een lichte citroen geur aan zit, werkt ook zeer goed maar die van MdC vind ik iets beter.
Wat ik doe, al dan niet na het douchen: klein beetje van de preshave op mijn handen en insmeren maar. Daarna klop ik de zeep zodat de preshave kan inwerken, daarna doe ik een dun laagje zeep op mijn bakkes en pak de krabber en spoel die voor met warm water zodat het laagje zeep lekker kan intrekken. Daarna kwast ik grondig mijn bakkes zodat de zeep de haren nog verder voorbereid.
Dan scheren maar
Zodra de tranen in mijn ogen springen van de hoeveelheid menthol haak ik af 
Beetje verkoeling prima maar niet zoals de groene Proraso
Wil je de mijne hebben? Bijna ongebruiktRvL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:02:
@Hagdos @Magic666
Niets zo persoonlijk al geuren; ik vind de groene Proraso geweldig 🙂
de groene proraso is nog kinderspelMagic666 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:29:
Zodra de tranen in mijn ogen springen van de hoeveelheid menthol haak ik af
/f/image/v1SYMyS9MU2vvdw1GgMMov3j.png?f=fotoalbum_large)
De man achter The Shaving Yeti's Yeti Snot leeft inmiddels niet meer, maar het is en blijft waarschijnlijk wel een van de meest extreme menthol shave sticks ever.
Vroegah (vele jaren terug) waren er ook pucks van, die wilde door t hoge menthol gehalte nieteens meer fatsoenlijk schuimen
:fill(white):strip_exif()/f/image/6S2CM4h15ujqmpFQseCTwKXq.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Lampuhkap op 26-05-2024 19:12 ]
@Lampuhkap de naam alleen al
Ik kan best van een beetje menthol genieten, maar het moet niet zo zijn dat het ijs gevoelsmatig aan m'n gezicht hangt! Dus houd ik het maar bij het kinderspel
Ik kan best van een beetje menthol genieten, maar het moet niet zo zijn dat het ijs gevoelsmatig aan m'n gezicht hangt! Dus houd ik het maar bij het kinderspel
:strip_exif()/f/image/AJRDFG9KsZwQNKYb4Ds774gj.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de dekens nog...
Ik weet nog steeds niet wat ik van menthol scheerspullen moet vinden.
Heb de groene Proraso ook, de eerste keer voelde ik zelfs een tijdje ná de scheerbeurt mijn ogen nog. Inmiddels ben ik er wel aan gewend en vind ik het frisse gevoel wel lekker.
Overigens als ik vlot moet scheren en wat minder tijd en/of zin heb, dan pak ik de blauwe Proraso. Zowel de preshave, als de scheercreme als de aftershave balsem. Ruikt lekker en ik krijg er altijd vlot een prima scheerzeep mee. Vind de geur daarnaast ook aangenaam.
Ik zou dat ook prima als starters set aanraden overigens. Kost nie duur nie en je kunt weinig fout doen.
Heb de groene Proraso ook, de eerste keer voelde ik zelfs een tijdje ná de scheerbeurt mijn ogen nog. Inmiddels ben ik er wel aan gewend en vind ik het frisse gevoel wel lekker.
Overigens als ik vlot moet scheren en wat minder tijd en/of zin heb, dan pak ik de blauwe Proraso. Zowel de preshave, als de scheercreme als de aftershave balsem. Ruikt lekker en ik krijg er altijd vlot een prima scheerzeep mee. Vind de geur daarnaast ook aangenaam.
Ik zou dat ook prima als starters set aanraden overigens. Kost nie duur nie en je kunt weinig fout doen.
Precies, de blauwe Proraso is een allemans vriend denk ik zo voor een schappelijke prijs.
(en de enige die ik lekker vind)
(en de enige die ik lekker vind)
Haha ja, soms heb ik zo'n i'm feeling lucky dag en dan komt de R41 tevoorschijn, zoals vanochtend. Wat een beestEvertt schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:19:
Vandaag weer met de Mühle R41 met open kam geprobeerd. Opgelet om het mes het werk te laten.
En weer irritatie en wondjes veel te agressief voor mij.
Blauwe proraso ben ik nog niet tegengekomen... wel groen wit rood. Is die er alleen in tube misschien?
[ Voor 22% gewijzigd door Gluten Parody op 30-05-2024 16:04 ]
De blauwe is er idd alleen in tube en spuitbusGluten Parody schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:00:
[...]
Haha ja, soms heb ik zo'n i'm feeling lucky dag en dan komt de R41 tevoorschijn, zoals vanochtend. Wat een beest
Blauwe proraso ben ik nog niet tegengekomen... wel groen wit rood. Is die er alleen in tube misschien?
https://thealphamen.nl/pr...heercreme-blue-protective
https://thealphamen.nl/pr...eerschuim-blue-protective
Het scheerriteuel gaat steeds beter. Het lukt eindelijk om de scheerzeep goed te krijgne. Ik ben nog niet helemaal teverden over DE scheren.
Een baard van 2+ dagen is fijner met DE scheren.
Ik grijp echter steeds vaker terug naar Mach3 mesjes. Op een werkdag is Mach3 veel sneller dan mijn Mühle D89. Het resultaat is ook beter (constanter) als ik om de dag scheer.
Met De scheren heb ik te vaak kleine haartjes die achterbijlven. Zelfs met meerdere passes WTG, XTG, ATG en AOTP (all over the place) blijven er altijd paar storende haartjes achter.
Ligt het aan mijn materiaal of techniek? Of ben ik te kritichs?
Het valt mij op det eht DE meshe in een Mühle D89 een hele andere hoek maakt dan de Mach3 mesjes.
Ik grijp echter steeds vaker terug naar Mach3 mesjes. Op een werkdag is Mach3 veel sneller dan mijn Mühle D89. Het resultaat is ook beter (constanter) als ik om de dag scheer.
Met De scheren heb ik te vaak kleine haartjes die achterbijlven. Zelfs met meerdere passes WTG, XTG, ATG en AOTP (all over the place) blijven er altijd paar storende haartjes achter.
Het valt mij op det eht DE meshe in een Mühle D89 een hele andere hoek maakt dan de Mach3 mesjes.
Er kunnen verschillende factoren een rol spelen waarom er haartjes overblijven. Zoals een te mild scheermes; een mild scheermesje; een niet effectieve combinatie van scheermes en scheermesje, scheerzeep , techniek, enz.Apollyon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:35:
Het scheerriteuel gaat steeds beter. Het lukt eindelijk om de scheerzeep goed te krijgne. Ik ben nog niet helemaal teverden over DE scheren.
Dat bij een mild scheermes haartjes overblijven kan dus voorkomen En als je dan te vaak over hetzelfde gebied scheert om de haartjes weg te krijgen kan er irritatie bij de huid ontstaan.
Het je al een R41 kop gebruikt? De R41 kop is aanzienlijk effectiever dan de R89. Uiteraard moet je dan wel voorzichtig en geconcentreerd scheren en geen enkele druk uitoefen op het scheermes.
Of een scherper scheermesje zoals een Feather scheermesje. Misschien krijg je dan een beter resultaat in combinatie met het D89 scheermes.
Of Shims gebruiken om je scheermes effectiever te maken. Met Shims maak je de bladegap groter waardoor het scheermes effectiever word. Je kan 1 of 2 of 3 scheermesje gebruiken.
YouTube: How To Make Any Safety Razor More Aggressive
Uiteindelijk gaat het erom wat voor jou het beste/ prettigste werkt. Er is niets mis mee om Mach3 te gebruiken als je dat beter/prettiger vind dan DE scheren.
[ Voor 11% gewijzigd door IBMM op 11-06-2024 13:39 ]
@Apollyon Wat voor haartjes hebben we het over? Stoppels, dons?
- knip -
Ik scheer met Wilkinson Sword Classic in een Mühle D89. Is Wilkonson Sowrd Classic een mild scheermes?IBMM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:20:
Dat bij een mild scheermes haartjes overblijven kan dus voorkomen En als je dan te vaak over hetzelfde gebied scheert om de haartjes weg te krijgen kan er irritatie bij de huid ontstaan.
Nee, de D89 is het eerste DE scheermer kop die ik gebriuk.Het je al een R41 kop gebruikt? De R41 kop is aanzienlijk effectiever dan de R89. Uiteraard moet je dan wel voorzichtig en geconcentreerd scheren en geen enkele druk uitoefen op het scheermes.
Feather wil ik wel proberen nog. Feather mesjes zijn een stuk duurder dan de Wilkinsons.Of een scherper scheermesje zoals een Feather scheermesje. Misschien krijg je dan een beter resultaat in combinatie met het D89 scheermes.
Dank je voor de video.Of Shims gebruiken om je scheermes effectiever te maken. Met Shims maak je de bladegap groter waardoor het scheermes effectiever word. Je kan 1 of 2 of 3 scheermesje gebruiken.
YouTube: How To Make Any Safety Razor More Aggressive
Het probleem van Mach3 was dat een stoppelbaardje van 3 dagen al onganegaam nasty ervaring geeft. De mesjes snijden em glijden dan niet meer. Met DE lukt het makkelijker om een baardje van een aantal dagen te scheren.Uiteindelijk gaat het erom wat voor jou het beste/ prettigste werkt. Er is niets mis mee om Mach3 te gebruiken als je dat beter/prettiger vind dan DE scheren.
Stoppels zou ik zeggen. Het zijn ook vaak haartjes die 'plat' op de huid liggen. Zeker geen dons.Raymond P schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:35:
@Apollyon Wat voor haartjes hebben we het over? Stoppels, dons?
Stoppels geeft aan dat je nog niet voldoende vlak met het mes langs de huid gaat, zeker als ze voelbaar zijn. Bij sommige huidtypen helpt het om de huid wat te spannen tijdens het scheren om het haartje "dieper" af te snijden.Apollyon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:52:
[...]
Stoppels zou ik zeggen. Het zijn ook vaak haartjes die 'plat' op de huid liggen. Zeker geen dons.
Liggende (langere) haartjes ligt aan het inzepen, mogelijk kwast je ze vlak ipv rechtop.
Ik heb een klein plekje de nek waar het alle kanten op groeit en om die reden ook wel eens een haartje blijft liggen. Agressiever, bijvoorbeeld met een shavette, trek ik dat wel gewoon de eerste pass weg.
Bij een baard van een paar dagen kan het ook prima mogelijk zijn dat je mes vol loopt en je daardoor haartjes mist en/of minder strak op de huid zit.
- knip -
Check. Ik vond het al vremd dat de Mach3 veel vlakker over de huid ging dan met de Mühle DE. Een slechte techniek hbe ik mijzelf aangelerd.Raymond P schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:09:
Stoppels geeft aan dat je nog niet voldoende vlak met het mes langs de huid gaat, zeker als ze voelbaar zijn.
Hoe kwats ik de haarthes recthop?Liggende (langere) haartjes ligt aan het inzepen, mogelijk kwast je ze vlak ipv rechtop.
Ik kreeg de tip om een R49 kop te porbern voor een baard van enkele dagen.Bij een baard van een paar dagen kan het ook prima mogelijk zijn dat je mes vol loopt en je daardoor haartjes mist en/of minder strak op de huid zit.
@Apollyon mbt kwasten: in principe vanzelf met een roterende beweging. Als je met de haargroei mee kwast dan krijg je een matje met daarop een laag zeep. 
M'n Futur maakt op de hoogste stand (blade gap) ook korte metten met langere baardharen. Een open kam is mogelijk nog fijner, dat loopt minder snel vol.
M'n Futur maakt op de hoogste stand (blade gap) ook korte metten met langere baardharen. Een open kam is mogelijk nog fijner, dat loopt minder snel vol.
- knip -
Dank je voor de tip. Ik hoop dat het helpt.Raymond P schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:54:
@Apollyon mbt kwasten: in principe vanzelf met een roterende beweging. Als je met de haargroei mee kwast dan krijg je een matje met daarop een laag zeep.
Ik heb een Muhle D89 gekocht omdat die veel wordt aangeraden voor beginners. Ik heb dus gene vergelijkings materiaal. Het loont misschien om andere confugiraties te proberen..M'n Futur maakt op de hoogste stand (blade gap) ook korte metten met langere baardharen. Een open kam is mogelijk nog fijner, dat loopt minder snel vol.
De Edwin D89 en de Muhle R89 scheren qua effectiviteit ongeveer hetzelfde omdat de koppen ongeveer hetzelfde zijn. Het zijn allebei milde scheermessen die ongeveer hetzelfde scheren.Apollyon schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:33:
[...]
Dank je voor de tip. Ik hoop dat het helpt.
[...]
Ik heb een Muhle D89 gekocht omdat die veel wordt aangeraden voor beginners. Ik heb dus gene vergelijkings materiaal. Het loont misschien om andere confugiraties te proberen..
Als je echt iets anders wil moet je iets nemen dat hoger is qua effectiviteit .
Voor een meer effectieve scheerbeurt (vooral als je een paar dagen niet heb geschoren) kan je een R41 kop kopen. Zeef effectief maar veel bladgevoel wat niet iedereen prettig voelt.
Een andere mogelijkheid is een scheermes die kan variëren in effectiviteit en tegelijkertijd prettig scheert.
Een populair scheermes in die categorie is de Rockwell 6C.
Die heeft scheerplaten die van mild naar effectief gaan. Dus als je dagelijks scheert (weinig haar om te scheren) neem je een andere plaat dan als je gaat scheren met een baard van een paar dagen. Daarbij scheert het scheermes prettig. Je kunt met dit scheermes dus alle kanten op. Je kunt mild scheren en agressief( effectief) scheren. Het scheermes is in verschillende uitvoeringen te koop. Op youtube kan je over dit scheermes veel video's bekijken
Voordat je je in de wereld stort van andere krabbels is mijn tip om eerst vooral te letten op techniek i.c.m. diverse andere mesjes.Apollyon schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:33:
Ik heb een Muhle D89 gekocht omdat die veel wordt aangeraden voor beginners. Ik heb dus gene vergelijkings materiaal. Het loont misschien om andere confugiraties te proberen..
Heb zelf, als beginner, ruim een jaar met een D89 geschoren en heel veel merken mesjes gebruikt.
Op diverse sites zijn sample pakjes te koop.
Dat heeft bij mij geleidt voor een juiste combi krabber-mesje en aan mijn techniek gewerkt
Vele jaren heb ik naar tevredenheid geschoren met een Chinese Gillette krabber in combinatie met Gillette 7 o'clock (mild) of Feather (agressiever) mesjes. Het is die met het zwart kunststof handvat.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2hPCHqvQXN77LlVcHrwE0a78.jpg?f=user_large)
Tussendoor heb ik de adjustable Qshave geprobeerd, maar ik vond dat ik daar minder controle over had door de te dikke kop, en de korte steel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WoviAsIDyhWUGY8jiCd6iaxg.jpg?f=user_large)
De Gillette was ineens versleten. Heb een nieuwe gekocht, maar dat is een miskoop. De tolerantie in de kop is zo groot dat 1 kant te mild scheert en de andere kant pijn doet. Heb nu van 2 halve 1 hele gemaakt, maar het goede scheergevoel is er niet meer.
Een goed moment om eens wat meer geld uit te geven als dat zinvol is. Ik zoek dus een scheerkop waar je veel controle over hebt en een langere steel.
Wat raden jullie me aan?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2hPCHqvQXN77LlVcHrwE0a78.jpg?f=user_large)
Tussendoor heb ik de adjustable Qshave geprobeerd, maar ik vond dat ik daar minder controle over had door de te dikke kop, en de korte steel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WoviAsIDyhWUGY8jiCd6iaxg.jpg?f=user_large)
De Gillette was ineens versleten. Heb een nieuwe gekocht, maar dat is een miskoop. De tolerantie in de kop is zo groot dat 1 kant te mild scheert en de andere kant pijn doet. Heb nu van 2 halve 1 hele gemaakt, maar het goede scheergevoel is er niet meer.
Een goed moment om eens wat meer geld uit te geven als dat zinvol is. Ik zoek dus een scheerkop waar je veel controle over hebt en een langere steel.
Wat raden jullie me aan?
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
@paulhekje
Al eens nagedacht over een vintage Gillette Tech? Afgaande op het plaatje is de scheerkop van je Chinese Gillette gebaseerd op de Tech. En met een beetje zoeken kan je ze voor erg weinig krijgen. Ik heb mijn 1950's Tech voor €2 gekocht op een lokale rommelmarkt. Beetje TLC en hij was zo goed als nieuw.
Enige nadeel is dat de handle van de Tech niet erg lang is. De ball-end handle is maar 73mm en als ik je goed begrijp vind je dat te kort.
Anders bijvoorbeeld een Merkur 23C. Dezelfde kop als de veelgebruikte 34C maar met een langere handle. Ik ervaar de 34C als wat vergevingsgezinder als een Tech.
Tot zover mijn bescheiden input
Al eens nagedacht over een vintage Gillette Tech? Afgaande op het plaatje is de scheerkop van je Chinese Gillette gebaseerd op de Tech. En met een beetje zoeken kan je ze voor erg weinig krijgen. Ik heb mijn 1950's Tech voor €2 gekocht op een lokale rommelmarkt. Beetje TLC en hij was zo goed als nieuw.
Enige nadeel is dat de handle van de Tech niet erg lang is. De ball-end handle is maar 73mm en als ik je goed begrijp vind je dat te kort.
Anders bijvoorbeeld een Merkur 23C. Dezelfde kop als de veelgebruikte 34C maar met een langere handle. Ik ervaar de 34C als wat vergevingsgezinder als een Tech.
Tot zover mijn bescheiden input
Nu de dekens nog...
hartelijk bedankt, ik denk dat het de Merkur 23C wordt, die korte lengte van de Tech is echt een minpunt voor mij.
Gillette verkoopt tegenwoordig zelf ook weer een double edge: https://gillette.nl/nl-nl...kcg-double-edge-scheermes
iemand daar ervaring mee?
Gillette verkoopt tegenwoordig zelf ook weer een double edge: https://gillette.nl/nl-nl...kcg-double-edge-scheermes
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Niet met de houder, wel de mesjes.paulhekje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:21:
hartelijk bedankt, ik denk dat het de Merkur 23C wordt, die korte lengte van de Tech is echt een minpunt voor mij.
Mesjes zijn in mijn ogen prima, doe er 2-3 beurten mee zonder al te veel irritatie. Ben daar sowieso gevoelig voor. Mesjes zijn naar verhouding duur t.o.v. online, maar haal ze in de 1+1 bij kruidvat. Is voor mij vooral gemak dat ik ze tijdens boodschappen doen kan halen.
De open kam R41 wil ik wel probere maar ik tweak nu nog aan mijn scheertehcniek.IBMM schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:00:
[Voor een meer effectieve scheerbeurt (vooral als je een paar dagen niet heb geschoren) kan je een R41 kop kopen. Zeef effectief maar veel bladgevoel wat niet iedereen prettig voelt.
De Rockwell 6S heb ik overwogen te kopen. Die stainless 6S is duurder dan de verchroomde 6C. Op aanraden in dit topic heb ik de Muhle D89 gekocht om mee te beginnen.Een andere mogelijkheid is een scheermes die kan variëren in effectiviteit en tegelijkertijd prettig scheert.
Een populair scheermes in die categorie is de Rockwell 6C.
Die heeft scheerplaten die van mild naar effectief gaan. Dus als je dagelijks scheert (weinig haar om te scheren) neem je een andere plaat dan als je gaat scheren met een baard van een paar dagen. Daarbij scheert het scheermes prettig. Je kunt met dit scheermes dus alle kanten op. Je kunt mild scheren en agressief( effectief) scheren. Het scheermes is in verschillende uitvoeringen te koop. Op youtube kan je over dit scheermes veel video's bekijken
Ik heb mijn techniek aagepast. Ik scheer nu met een andere hoek. Het DE mesjes plaats ik veel vlakker op de huid. Vergelijkbaar met de Mach3 hoek.Layumi schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:00:
Voordat je je in de wereld stort van andere krabbels is mijn tip om eerst vooral te letten op techniek i.c.m. diverse andere mesjes.
Welke combi krabber-meisje gebruik jij?Heb zelf, als beginner, ruim een jaar met een D89 geschoren en heel veel merken mesjes gebruikt.
Op diverse sites zijn sample pakjes te koop.
Dat heeft bij mij geleidt voor een juiste combi krabber-mesje en aan mijn techniek gewerkt
[...]
Welke combi krabber-meisje gebruik jij?
[/quote]
Gillette platinum, personna en Polsilver en Wizamet super iridium. De laatse 2 zijn lastiger te verkrijgen.
Welke combi krabber-meisje gebruik jij?
[/quote]
Gillette platinum, personna en Polsilver en Wizamet super iridium. De laatse 2 zijn lastiger te verkrijgen.
Na de zoveelste wegwerpscheermes na twee keer gebruiken weg te kunnen gooien wil ik iets duurzamers gebruiken. Ik heb dikke haartjes, en wil met het scheermesje mijn baardlijn iets scherper scheren (klein stukje op m'n wang bijwerken) en vooral gebruiken voor het schaamhaar.
Wat moet ik dan doen? Zie door de bomen het bos niet in dit topic. Welke mesjes, krabber en scheerschuim is aan te raden. Het liefst allemaal bij één webshop te bestellen.
Wat moet ik dan doen? Zie door de bomen het bos niet in dit topic. Welke mesjes, krabber en scheerschuim is aan te raden. Het liefst allemaal bij één webshop te bestellen.
schaamhaar met een krabber/mesje? ... toe maar, RamboTereZz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:12:
Na de zoveelste wegwerpscheermes na twee keer gebruiken weg te kunnen gooien wil ik iets duurzamers gebruiken. Ik heb dikke haartjes, en wil met het scheermesje mijn baardlijn iets scherper scheren (klein stukje op m'n wang bijwerken) en vooral gebruiken voor het schaamhaar.
Hier voor die regio een philips bodygroomer 5000 series en voor de kokosnoten een ouderwetse mach 3. Na een paar goed gesneden te hebben begin ik daar niet meer aan.
Dank voor je reactie! Dus eigenlijk ontkom ik niet aan de cardridge messen.Millie-ano schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:25:
[...]
schaamhaar met een krabber/mesje? ... toe maar, Rambo![]()
Hier voor die regio een philips bodygroomer 5000 series en voor de kokosnoten een ouderwetse mach 3. Na een paar goed gesneden te hebben begin ik daar niet meer aan.
Tenzij je de boel naar kl.te wilt helpenTereZz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Dank voor je reactie! Dus eigenlijk ontkom ik niet aan de cardridge messen.
Nou, veel mannelijker dan na een schaamhaar-scheerbeurt met DE mesje en mentholzeep een kwak aftershave over de bebloede zak wrijven gaat het niet worden...
Srsly: het kan gewoon, maar imho is dat niet een regio waar je begint met het tweaken van skills van het gebruik van DE of open mes.
Srsly: het kan gewoon, maar imho is dat niet een regio waar je begint met het tweaken van skills van het gebruik van DE of open mes.
- knip -
Ik gebruik gewoon een DE krabber, de Henson, voor dat onderdeel. Geen problemen mee, maar opletten geblazen is het uiteraard wel!
Hier ook een DE mes, maar idd wel zorgen dat je de techniek eerst onder de knie hebt.Magic666 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:13:
Ik gebruik gewoon een DE krabber, de Henson, voor dat onderdeel. Geen problemen mee, maar opletten geblazen is het uiteraard wel!
En vooral een scherp mes gebruiken (al klinkt dat wat tegenstrijdig
Hier ook DE
Thuis ligt er een King C met wisselende merk mesjes
Nu alleen een Fatip houder bij me
Thuis gebruik ik er vaak een oude tube Gilette transparante gel bij
Gewoon met beleid en dan gaat het prima
Alleen de eerste keer was het een bloedbad maar daarna nooit meer problemen gehad
Thuis ligt er een King C met wisselende merk mesjes
Nu alleen een Fatip houder bij me
Thuis gebruik ik er vaak een oude tube Gilette transparante gel bij
Gewoon met beleid en dan gaat het prima
Alleen de eerste keer was het een bloedbad maar daarna nooit meer problemen gehad
Na een aantal weken twijfelen vanmiddag bij de Kruidvat een King C Gillette mesje gehaald. Daar hadden ze alleen vergulde hand schuim en een eigen merk kwast.
Zojuist geprobeerd,
Bij de eerste 'haal' dacht ik "heb ik hem wel goed". Zo weinig irritatie en toch meteen resultaat. Uiteindelijk wel wat plekjes open gehaald. Maar allemaal plekjes die normaal ook al kritische zijn. Zelfs de contouren van de baard waren echt goed te doen.
Alleen die Kruidvat kwast is niks. Daar moet ik wat anders voor vinden. En nog iets verzorgend voor na het scheren. Eens kijken wat er een beetje op de markt is.
Maar voorlopig ben ik om en blijf ik met een DE scheren.
Zojuist geprobeerd,
Bij de eerste 'haal' dacht ik "heb ik hem wel goed". Zo weinig irritatie en toch meteen resultaat. Uiteindelijk wel wat plekjes open gehaald. Maar allemaal plekjes die normaal ook al kritische zijn. Zelfs de contouren van de baard waren echt goed te doen.
Alleen die Kruidvat kwast is niks. Daar moet ik wat anders voor vinden. En nog iets verzorgend voor na het scheren. Eens kijken wat er een beetje op de markt is.
Maar voorlopig ben ik om en blijf ik met een DE scheren.
@MartijnV03 Nivea sensitive balm is een allemansvriend, goed spul voor vrij weinig geld.
Dat geldt eigenlijk ook voor Yaqi kwasten van Ali. (ik gebruik alleen syntheten)
Dat geldt eigenlijk ook voor Yaqi kwasten van Ali. (ik gebruik alleen syntheten)
Die Kruidvat kwast, tenzij ze 'm de laatste jaren verbeterd hebben, is inderdaad redelijk waardeloos. Binnen de kortste keren viel dan ding harder uit dan een hond in de rui.
Qua after care is er zoveel te krijgen. Nivea Sensitive balm is inderdaad geen verkeerde keuze, ik gebruik hem zelf ook met grote regelmaat. Andere merken en geuren kan je het beste zelf uitproberen. Zelf zweer ik bij ProRaso Groen, anderen zijn daar juist totaal geen fan van.
Qua after care is er zoveel te krijgen. Nivea Sensitive balm is inderdaad geen verkeerde keuze, ik gebruik hem zelf ook met grote regelmaat. Andere merken en geuren kan je het beste zelf uitproberen. Zelf zweer ik bij ProRaso Groen, anderen zijn daar juist totaal geen fan van.
Nu de dekens nog...
Geen fan hier
Mij teveel menthol... de blauwe daarentegen vind ik dan weer helemaal top. (en ook niet duur)
Mij teveel menthol... de blauwe daarentegen vind ik dan weer helemaal top. (en ook niet duur)
Ik heb vandaag bij wijze van experiment mijn hoofd geschoren (was voorheen gemillimeterd). Ik durfde dat niet aan met mijn safety razor, want je ziet het zo slecht achter op je hoofd, dus heb ik een goedkoop Wilkinson Sword wegwerp mes gekocht met 3 mesjes. Het voelt echter nog steeds gemillimeterd en niet zo glad als wanneer ik mijn double-edged mesjes gebruik.
Vanwege de aanbieding heb ik deze en deze gekocht.
De eerste heb ik nu gebruikt, maar het resultaat valt wat tegen. Het voelt nog steeds gemillimeterd, al is het wel korter. Ik ben heel veel gladder gewend met mijn krabbers. Zelfs mijn minst agressieve krabber scheert gladder.
Ben ik verwend en is dit gewoon wat ik moet accepteren of heb ik het verkeerde product gekocht? Tips, tricks?
Vanwege de aanbieding heb ik deze en deze gekocht.
De eerste heb ik nu gebruikt, maar het resultaat valt wat tegen. Het voelt nog steeds gemillimeterd, al is het wel korter. Ik ben heel veel gladder gewend met mijn krabbers. Zelfs mijn minst agressieve krabber scheert gladder.
Ben ik verwend en is dit gewoon wat ik moet accepteren of heb ik het verkeerde product gekocht? Tips, tricks?
met DE is het haar echt kinderspel 
Met de vingers goed voelen waar de haargroei heen gaat, eerst mooi met het haar mee mes erover, opnieuw inzepen en nog een rondje doen, inzepen en afwerken, done
lekkere balm over t koppie en gaan met die banaan
Met de vingers goed voelen waar de haargroei heen gaat, eerst mooi met het haar mee mes erover, opnieuw inzepen en nog een rondje doen, inzepen en afwerken, done
lekkere balm over t koppie en gaan met die banaan
Arko scheerzeep
Fatip Safety Razor Grande (open kam)
Hema mesje
Speick Men Active After Shave Lotion
Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem
:strip_exif()/f/image/LW1B718NaViZXoyKEtkZOXZn.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk weetje over het Speick plantje:
Waardevolle Speick-olie wordt al duizenden jaren op milde wijze uit de wortels van de plant gewonnen. Speick werd gebruikt om baden te parfumeren en de waardevolle olie werd in 500 v.Chr. in Egypte gebruikt voor huidverzorging. Eeuwenlang werden er elke dag tonnen Speick vanuit Venetië over de hele wereld geëxporteerd. De plant werd al in de 10e eeuw gebruikt voor medicinale doeleinden. De plant was goud waard en werd later onderworpen aan hoge belastingen. Speick werd tot het begin van de 20e eeuw geëxporteerd naar Turkije, Syrië, Marokko en Soedan. In 1936 werd Speick met uitsterven bedreigd en werd het beschermd. Daarmee verloor Speick prompt zijn economische belang en raakte in de vergetelheid.
Speick wordt met de hand geoogst, zoals al eeuwenlang het geval is. De Speick-oogst is een belangrijke bron van inkomsten voor de alpiene boerenfamilies met oogstvergunningen. SPEICK-producten zijn de enige producten ter wereld die het unieke Speick-extract bevatten. Sinds 2003 is de Speick-plant een van de weinige Europese planten die gecertificeerd is als geoogst volgens biologisch gereguleerde richtlijnen voor wilde oogst. Afhankelijk van het product wordt waardevol Speick-extract gecombineerd met een verscheidenheid aan andere ingrediënten. Alle producten bevatten Speick-extract en SPEICK is de exclusieve wereldwijde fabrikant.
https://www.speick.co.uk/...aced%20under%20protection.
Fatip Safety Razor Grande (open kam)
Hema mesje
Speick Men Active After Shave Lotion
Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem
:strip_exif()/f/image/LW1B718NaViZXoyKEtkZOXZn.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk weetje over het Speick plantje:
Waardevolle Speick-olie wordt al duizenden jaren op milde wijze uit de wortels van de plant gewonnen. Speick werd gebruikt om baden te parfumeren en de waardevolle olie werd in 500 v.Chr. in Egypte gebruikt voor huidverzorging. Eeuwenlang werden er elke dag tonnen Speick vanuit Venetië over de hele wereld geëxporteerd. De plant werd al in de 10e eeuw gebruikt voor medicinale doeleinden. De plant was goud waard en werd later onderworpen aan hoge belastingen. Speick werd tot het begin van de 20e eeuw geëxporteerd naar Turkije, Syrië, Marokko en Soedan. In 1936 werd Speick met uitsterven bedreigd en werd het beschermd. Daarmee verloor Speick prompt zijn economische belang en raakte in de vergetelheid.
Speick wordt met de hand geoogst, zoals al eeuwenlang het geval is. De Speick-oogst is een belangrijke bron van inkomsten voor de alpiene boerenfamilies met oogstvergunningen. SPEICK-producten zijn de enige producten ter wereld die het unieke Speick-extract bevatten. Sinds 2003 is de Speick-plant een van de weinige Europese planten die gecertificeerd is als geoogst volgens biologisch gereguleerde richtlijnen voor wilde oogst. Afhankelijk van het product wordt waardevol Speick-extract gecombineerd met een verscheidenheid aan andere ingrediënten. Alle producten bevatten Speick-extract en SPEICK is de exclusieve wereldwijde fabrikant.
https://www.speick.co.uk/...aced%20under%20protection.
/f/image/lxAK8UP6FJNeH1DERJjic7H6.webp?f=fotoalbum_large)
Deze zeep lag al weer eventjes in de kast.
Gisteren voor de 1ste maal gebruikt en ik kan nu al zeggen dat dit wel een aanrader is.
Mooi dik schuim, mijn Razorock Game Changer met Gilette Platinum gleed er glad over en achteraf een lekker zacht gevoel (alsof ik er al een aftershave creme/balsem had opgedaan).
En het geurtje is ook lekker, alhoewel je toch vooral de citrus ruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door wiemelen op 31-07-2024 15:05 ]
Ik kocht altijd aftershave balsem zonder alcohol van het kruidvat merk. Wit flaconnetje. Mooi goedkoop, ongeveer 3,5 euro.
Nu heeft het kruidvat bedacht dat uit het assortiment te halen. (Why!?)
Zit ik nu, voor aftershave balsem zonder alcohol, vast aan de duurdere nivea?
Geen andere winkel die zoiets goedkoop kan leveren? Iemand nog misschien een goedkope tip?
Geen andere winkel die zoiets goedkoop kan leveren? Iemand nog misschien een goedkope tip?
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 03-08-2024 10:01 ]
https://www.bundeldeals.n...have-Sensitive-Cool-100mlHarribo schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:01:
Ik kocht altijd aftershave balsem zonder alcohol van het kruidvat merk. Wit flaconnetje. Mooi goedkoop, ongeveer 3,5 euro.
misschien een optie?
https://www.kruidvat.nl/k...d9BC4z84X9QtUFWN4Iq5tIB4E
hier nog gewoon op voorraad?
[ Voor 12% gewijzigd door Magic666 op 03-08-2024 10:12 ]
Zeker! Alleen de verzendkosten zijn iets hoger, 5,50 euro .Magic666 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:11:
[...]
https://www.bundeldeals.n...have-Sensitive-Cool-100ml
misschien een optie?
Had nl gisteren op bol 1 flesje besteld voor 6 euro, verzendkosten 3 euro. Bij meerdere zeker een optie.
Thanks
Daar zit alcohol in
Nivea heeft vaak 1+1 acties (dus 2 voor de prijs van 1) waarbij je o.a aftershave sensitive balsem kunt kopen bij drogisterijen (etos , kruidvat, enz. ) en supermarkten zoals AH. In een fysieke winkel en online.Harribo schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:46:
[...]
Zeker! Alleen de verzendkosten zijn iets hoger, 5,50 euro .
Had nl gisteren op bol 1 flesje besteld voor 6 euro, verzendkosten 3 euro. Bij meerdere zeker een optie.
Thanks
[...]
Daar zit alcohol in
Bij kruidvat kan je bestelling gratis afhalen bij een winkel ( zie advertentie)
https://www.kruidvat.nl/n...tershave-balsem/p/1451549
[ Voor 12% gewijzigd door IBMM op 04-08-2024 22:26 ]
Is er toevallig nog iemand die ik blij kan maken met een test pakket mesjes of een hele lading Voskhod mesjes? Het ligt hier al een tijdje en ik maak alleen gebruik van Feather op dit moment
Ja dank, had ik gezien maar 12 euro voor twee is hetzelfde als 6 euro voor 1 online.IBMM schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:20:
[...]
Nivea heeft vaak 1+1 acties (dus 2 voor de prijs van 1) waarbij je o.a aftershave sensitive balsem kunt kopen bij drogisterijen (etos , kruidvat, enz. ) en supermarkten zoals AH. In een fysieke winkel en online.
Bij kruidvat kan je bestelling gratis afhalen bij een winkel ( zie advertentie)
https://www.kruidvat.nl/n...tershave-balsem/p/1451549
Kruidvat is best duur.
Had al 1 gekocht ben benieuwd hoe hij bevalt
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 06-08-2024 17:45 ]
Voshkod ben ik altijd wel voor te porrenyesjohn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:28:
Is er toevallig nog iemand die ik blij kan maken met een test pakket mesjes of een hele lading Voskhod mesjes? Het ligt hier al een tijdje en ik maak alleen gebruik van Feather op dit moment