Oei... die mesjes... krijg nu al de bibbers!
Ik vind ze prima hoor, 4 shaves max maar niet verkeerd
Huid is niet meer gewendkoesie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:58:
Na ruim anderhalf jaar weer eens volledig geschoren, moest wel met Tabac gebeuren.
Was niet de beste beurt met een paar knicks, maar was heerlijk om te doen.
[Afbeelding]
Heerlijk hè, zo lekker glad…koesie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:53:
[...]
Ja denk ik ook, heb daarom ook maar twee passes gedaan.
Tenminste is wat vrouw des huizes denkt, ze wilt niet meer schuurpapier 🤣
Petrichor is toch de geur van regen na langere droogte?chulin schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:03:
Een vraagje……
Zijn er liefhebbers van donkere, zware geuren?
Ik heb wat…….
[Afbeelding]
Niet echt mijn smaak
Indien het daar naar ruikt heb ik interesse!
Yep, tenminste is wat mijn vrouw en zoon zeggen, voor mij ruikt het gewoon niet lekker 😵💫
Splinternieuw trouwens….
We kunnen verder via PM
Splinternieuw trouwens….
We kunnen verder via PM
Nooit gezien…
Nieuwe zeep met de Kaizen 2 base?
Nee oudere zeep, waar wel binnenkort een re-release van komt in de nieuwe basechulin schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:41:
[...]
Nooit gezien…
Nieuwe zeep met de Kaizen 2 base?
Ok….Lampuhkap schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:07:
[...]
Nee oudere zeep, waar wel binnenkort een re-release van komt in de nieuwe base
Ik wil zo graag een Kaizen 2 zeep proberen, maar ja, geuren spreken mij helemaal niet 😕
Klinkt goed die zeep!chulin schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:32:
SOTD
[Afbeelding]
Normaal gesproken ben ik niet zo gek op zoete, kruidige geuren maar deze was een leuke verrassing. kaneel met wat kruiden op de achtergrond (kruidnagel of zoiets) maar niet overdreven.
Zeep eigenschappen waren ook heel goed, vond ik
Waar heb je die op de kop getikt?
Zeep was een kado 🥰🥰DjCoke schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:45:
[...]
Klinkt goed die zeep!
Waar heb je die op de kop getikt?
Ik heb even gekeken, hij had een winkel op Etsy maar nu niet meer, misschien kan @Lampuhkap jou verder helpen.
Ik heb deze in ieder geval besteld en wat een lekker geur die Socal Hipster.
Mn budget is weer op, maar ga zeker @Lampuhkap aankijken voor andere zepen, maar moet eerst een beetje basis geuren meesteren...
Heel erg lekker, tenminste vind ik 🥰DjCoke schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:16:
[...]
Ik heb deze in ieder geval besteld en wat een lekker geur die Socal Hipster.
Mn budget is weer op, maar ga zeker @Lampuhkap aankijken voor andere zepen, maar moet eerst een beetje basis geuren meesteren...
Als jij nog vragen hebt over geuren, doet maar, ik heb niet zo veel ervaring als @Lampuhkap maar misschien kan ik ook een beetje helpen 😉
@DjCoke Slickboys in de UK heeft die zepen nog
https://www.anticatura.co...tite-prairie-shaving-soap
Ik neem aan dat het om deze zeep gaat. Deze is ook verkrijgbaar bij deze winkel.
Zelf heb ik er een keer besteld. Was prima. Het grote voordeel van deze winkel is dat het in de EU is dus geen gezeur qua inklaringen.
Het enige waar ik nog opzoek naar ben is een winkel binnen de eu waar Noble otter te koop is
Ik neem aan dat het om deze zeep gaat. Deze is ook verkrijgbaar bij deze winkel.
Zelf heb ik er een keer besteld. Was prima. Het grote voordeel van deze winkel is dat het in de EU is dus geen gezeur qua inklaringen.
Het enige waar ik nog opzoek naar ben is een winkel binnen de eu waar Noble otter te koop is
[ Voor 13% gewijzigd door yesjohn op 12-04-2022 19:41 ]
Noble Otter is uit de UK wel te halen, volgens mij is er hier in NL nog geen shop die het spul heeft?
Helaas nietLampuhkap schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:16:
Noble Otter is uit de UK wel te halen, volgens mij is er hier in NL nog geen shop die het spul heeft?
Dat klopt, maar de UK maakt natuurlijk geen deel meer uit van de EU. En dat maakt het gelijk een stuk duurderLampuhkap schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:16:
SOTD, zonder foto's: mijn HEMA-mesje (en gelijk het pakje) was op, de tweeweken-baard is gekortwiekt met een Astramesje. Dit ging heel vlot.
Scheercrème: https://www.amazon.com/Ta...-Peppermint/dp/B00OMA8LCI
Scheercrème: https://www.amazon.com/Ta...-Peppermint/dp/B00OMA8LCI
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Ik ben een enorme fan van Hugo Boss Bottled en heb @Lampuhkap al een paar keer met de OPS Bussiness Time voorbij zien komen.
Dus van mij even de vraag aan hem: “Is het inderdaad een beetje de benadering en is het een beetje een lekkere zeep?”
Dus van mij even de vraag aan hem: “Is het inderdaad een beetje de benadering en is het een beetje een lekkere zeep?”
Gewoon spullen
Ja de geur komt zeker goed in de buurt! En de zeep itself is erg goed spul!Soepie schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:48:
Ik ben een enorme fan van Hugo Boss Bottled en heb @Lampuhkap al een paar keer met de OPS Bussiness Time voorbij zien komen.
Hmzzz. Misschien toch maar even een bestelling in Berlijn plaatsen dan.
Is de enige plek waar ik hem nog zag..
Gewoon spullen
Ja zijn eigen shop is op t moment even dicht ivm studie, dus zodra dat klaar is gaat ie weer producerenSoepie schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:57:
Hmzzz. Misschien toch maar even een bestelling in Berlijn plaatsen dan.
Dus als je m in Berlijn kan krijgen, pak m vooral mee die set. Is mooi spul
Ik zoek, in de randstad, een fysieke winkel waar ze zeep van Stirling verkopen. Suggesties?
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Wat wilt jij? Verschillende geuren testen?0xDEADBEEF schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:36:
Ik zoek, in de randstad, een fysieke winkel waar ze zeep van Stirling verkopen. Suggesties?
In de randstad zit er niks. Misschien kan dit bij Scheersalon maar die zitten in Brabant0xDEADBEEF schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:36:
[ Voor 3% gewijzigd door yesjohn op 17-04-2022 20:38 ]
yesjohn schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:37:
[...]
In de randstad zit er niks. Misschien kan dit bij Scheersalon maar die zitten in Brabant
Ware het niet dat beide (en https://shavingtime.co.uk/ ) niet het volledige assortiment lijken aan te biedenchulin schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:49:
Manandshaving in Amersfoort
Dat doet helaas geen enkele retailer in de Europese Unie. Als je wat geuren wilt proberen zou je samples moeten proberen.0xDEADBEEF schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:53:
[...]
[...]
Ware het niet dat beide (en https://shavingtime.co.uk/ ) niet het volledige assortiment lijken aan te biedenzal ze binnenkort eens bellen.
Ben je niet een beetje in de war? Vandaag is donderdag hoor 🤣
SOTD:
RazoRock Game Changer .84
King C Gillette blade (doen het eigenlijk prima)
OSP Business Time.
De OSP is gister binnen gekomen dus moest ik vanmorgen uiteraard gelijk proberen.
@Lampuhkap heeft niets te veel gezegd, wat een fijne zeep.
2 passes en glad bekkie
Ik denk dat doordat het een harde zeep is ik hier wel 2 jaar mee ga doen
Al met al een hele fijne scheer beurt
RazoRock Game Changer .84
King C Gillette blade (doen het eigenlijk prima)
OSP Business Time.
De OSP is gister binnen gekomen dus moest ik vanmorgen uiteraard gelijk proberen.
@Lampuhkap heeft niets te veel gezegd, wat een fijne zeep.
2 passes en glad bekkie
Ik denk dat doordat het een harde zeep is ik hier wel 2 jaar mee ga doen
Al met al een hele fijne scheer beurt
Gewoon spullen
Als iemand hier een open mes wil proberen laat me weten. Ik heb een test mes wat je voor twee weken kan lenen
Denk niet dat ik klaar ben voor een open mes maar heel aardig van je 👍Turdie schreef op maandag 25 april 2022 @ 01:53:
Als iemand hier een open mes wil proberen laat me weten. Ik heb een test mes wat je voor twee weken kan lenen
Trouwens, vindt jij 2 weken genoeg om het te testen/leren?
@chulin Als je elke dag scheert dan is twee weken in ieder geval lang genoeg om een aantal dingen te leren die niet moeten. 
Heel spannend is het ook niet als je je een beetje verdiept hebt in het scheren, een goede kans dat een open mes een prima tool is zolang je het correct vast kunt houden.
Heel spannend is het ook niet als je je een beetje verdiept hebt in het scheren, een goede kans dat een open mes een prima tool is zolang je het correct vast kunt houden.
- knip -
Ja, idd.Raymond P schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:51:
@chulin Als je elke dag scheert dan is twee weken in ieder geval lang genoeg om een aantal dingen te leren die niet moeten.
Ik hou van mild, volgens mij is een open mes juist andersom maar ik wil best een keer proberen
Met een open mes kan je wat meer met de hoek spelen dan een mes in een houder. Zelfs tot op het punt waarop je het dermaplaning mag noemen.
Dat kan dus best wel mild zijn.
Dat kan dus best wel mild zijn.
- knip -
Iemand aanraders voor Muhle R41 ik heb vandaag geschoren met King C. Gillette en dat beviel mij prima alleen vrij prijzig natuurlijk en heb ook nog Euromax Double Edge Blades maar dat is echt troep totaal niet fijn scheren.
Ik vind de Astra green heel fijn, trouwens BIC en Gillette Nacet zijn ook prima, maar ja, iedereen is andersAmdwarrior schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:43:
Iemand aanraders voor Muhle R41 ik heb vandaag geschoren met King C. Gillette en dat beviel mij prima alleen vrij prijzig natuurlijk en heb ook nog Euromax Double Edge Blades maar dat is echt troep totaal niet fijn scheren.
Mesjes is echt heel persoonlijk. De King C Gillettes zijn indd best goed mesjes. Ik gebruik ze omdat ze bij de krabbber zaten.
Ik heb zelf voor 7 euro 100 Rapira Platinum Lux mesjes gekocht en die bevallen mij goed.
Bestel anders online voor weinig een proef pakket, kun je het zelf ervaren.
Wat voor de een lekker is is voor een ander echt compleet helemaal ruk.
Ik heb zelf voor 7 euro 100 Rapira Platinum Lux mesjes gekocht en die bevallen mij goed.
Bestel anders online voor weinig een proef pakket, kun je het zelf ervaren.
Wat voor de een lekker is is voor een ander echt compleet helemaal ruk.
Gewoon spullen
Even een opmerking..
Voor de beginnende klassiek scheerders…
Ik heb alleen de Bergamotto Neroli geprobeerd, maar neem ik aan dat de rest van de Intenso zepen van TFS hetzelfde zijn, het is echt een super zeep voor een belachelijk prijs, ik zou zeggen probeert het maar 👍
jammer, tegenwoordig is hier niet zo druk……….
Trouwens, ik heb een mooie start packet beschikbaar, scheerkwast, krabber (mild of agressief) voor weinig 😉
Ik heb alleen de Bergamotto Neroli geprobeerd, maar neem ik aan dat de rest van de Intenso zepen van TFS hetzelfde zijn, het is echt een super zeep voor een belachelijk prijs, ik zou zeggen probeert het maar 👍
Trouwens, ik heb een mooie start packet beschikbaar, scheerkwast, krabber (mild of agressief) voor weinig 😉
Afegelopen dinsdag mijn Stirling Varen zeep en ASB binnen gekregen.
Wat een fantastische ervaring…
Ik kan me voorstellen dat het voor sommige te veel kan zijn want het is wel een bommetje zeg!!!
Morgen ga ik Los Jabones de Joserra Charmer proberen, daar heb ik een sample van gekregen bij mijn bestelling uit Berlijn. Lijkt ook wel een sterke geur te worden maar ik laat het jullie weten
Ik kan me voorstellen dat het voor sommige te veel kan zijn want het is wel een bommetje zeg!!!
Morgen ga ik Los Jabones de Joserra Charmer proberen, daar heb ik een sample van gekregen bij mijn bestelling uit Berlijn. Lijkt ook wel een sterke geur te worden maar ik laat het jullie weten
Gewoon spullen
Ja ik heb nog een setje van 4 verschillende nieuwe potten uit de Linea Intenso line-up liggenchulin schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:32:
Even een opmerking..
Varen is een exceptionele zeep, een die je ook zonder de ASB na gebruik de gehele dag ruikt, love it or hate it, geen middenwegSoepie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:35:
Full disclosure, ik ben er gek op
[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 28-04-2022 21:12 ]
Waar heb je deze besteld??Soepie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:35:
USA. Ik weet nieteens of ie hier in de EU te krijgen is. Mijn sample kwam van @RoosW destijds, waarvoor 100x dank. Stukkie Neerlands trots uit de USA!
Graag gedaan, btw, als je die geur lekker vind, dan zijn er nog een paar de moeite waard, als ik thuis ben zal ik ze wel even posten.Lampuhkap schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:37:
[...]
USA. Ik weet nieteens of ie hier in de EU te krijgen is. Mijn sample kwam van @RoosW destijds, waarvoor 100x dank. Stukkie Neerlands trots uit de USA!
Maggard Razors in de USA indd. Heb hem in NL/EU nergens kunnen vinden dus moest wel.
Gelukkig gewoon via de post zonder extra import ellende.
Is wel wat duurder maar ach. Soms moet je wat voor een hobby over hebben
Gewoon spullen
Volgens mij ruik je zelfs na de ASB indd gewoon de zeep nogRoosW schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:12:
[...]
Varen is een exceptionele zeep, een die je ook zonder de ASB na gebruik de gehele dag ruikt, love it or hate it, geen middenweg
Full disclosure, ik ben er gek op
Ik gek met je mee
Gewoon spullen
Ik zal maar niet zeggen wat ik met mijn Varen sample heb gedaan …
Ben benieuwd naar je bevindingen van Joserra, Spaanse Artisan, niet goedkoop maar schijn heel goede zepen te zijn.Soepie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:35:
Nog niet mogen ruiken maar volgens mij is ook niet voor mij bestemdyesjohn schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:12:
Ik zal maar niet zeggen wat ik met mijn Varen sample heb gedaan …
Welke hebt je?Lampuhkap schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:37:
[...]
Ja ik heb nog een setje van 4 verschillende nieuwe potten uit de Linea Intenso line-up liggen
[quote]chulin schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:53:
[...]
Ben benieuwd naar je bevindingen van Joserra, Spaanse Artisan, niet goedkoop maar schijn heel goede zepen te zijn.
[...]
Jose maakt mooi spul, ik heb 1 van de Langley City Shave Shop groepszepen die via hem gemaakt is, dat is wel premium spulleke!
[...]
Ben benieuwd naar je bevindingen van Joserra, Spaanse Artisan, niet goedkoop maar schijn heel goede zepen te zijn.
[...]
Jose maakt mooi spul, ik heb 1 van de Langley City Shave Shop groepszepen die via hem gemaakt is, dat is wel premium spulleke!
Ik had wat te weinig zeep daar ik aan facelathering doe (klein potje enzo is nou niet echt handig voor face en het was vroeg vanmorgen).Ben benieuwd naar je bevindingen van Joserra, Spaanse Artisan, niet goedkoop maar schijn heel goede zepen te zijn.
Verder vond ik het opvallend dat de geur in de pot sterker lijkt dan wanneer je zeep van maakt.
Ruikt wel lekker, maar vraag me niet waar naar, daar ben ik heeeeuul slecht in
Over de kwaliteit van de zeep kan ik kort zijn, die is inderdaad wat @Lampuhkap al zegt prima!
Gewoon spullen
Eind van deze zomer ga ik lekker op vakantie naar mijn zus in Spanje, ik heb inmiddels telefoonnummer en de catalogus van Joserra, ik zal waarschijnlijk een paar zepen bestellen.Lampuhkap schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:54:
Lagara en Arancio… lekker geurtjes?