Je komt dan inderdaad meer in het bereik van de quantumfysica. Als we ooit ontdekken hoe zwaartekracht écht werkt én dat kunnen beïnvloeden (dat eerste gaat ons vast lukken, voor het tweede is de vraag of we dat kunnen) zou het een mogelijkheid kunnen zijn. Nadeel: Alle theoretische ideeën (bijvoorbeeld met "antizwaartekracht" die daar in de buurt komen vereisen, net als continu versnellen, waarschijnlijk nogal wat energie (lees: een zon leegslurpen)
En een wiel laten draaien is, zoals Scott ook al meermaals heeft aangegeven in zijn video's (ook in bovenstaande), vrij onpraktisch. Om ook maar een beetje in de buurt te komen van aardse zwaartekracht (of Mars, of een tussenweg) moet je radius énorm zijn óf je moet nogal hard draaien. Bij die laatste optie komt het coreoliseffect ongunstig uit: Je creëert in een te kleine cirkel een versnelling waar je evenwichtsorgaan niet zo blij van wordt, ook wordt bewegen dan "raar" (je zet je been vooruit, maar die komt afhankelijk van je richting een halve meter de andere kant op neer)
Als we een draaiconstructie zouden doen kan ik me niet voorstellen dat we dat bij elke lancering de lucht in gaan heisen. Ik zou dan eerder een "trein" in een constante baan om Mars en de aarde laten reizen waar je vanaf de aarde/Mars bij aanhaakt.
[
Voor 21% gewijzigd door
pagani op 03-05-2021 10:48
]