Voor het eerst pizza bollen gemaakt ( wel altijd zelf brood bakken met bbm en paar x plaatpizza gemaakt met gewone bloem).
Een 24 uurs deeg gemaakt met caputo pizzeria. Zaterdag om 17 uur gemaakt en zondag ochtend 10 uur opgebolt. Dit was zeer goed gelukt.
Had gewoon alle ingrediënten in 1 x bij elkaar gedaan met het water als eerste. In veel filmpjes word er nogal moeilijk gedaan met de volgorde. Maakt dit nog enig verschil?
Ook geen olijfolie erdoorheen gedaan. Geeft dit wel een nog beter resultaat?
In de berging was het heel stabiel 17,5 graden. Volgende x ga ik voor 62% hydratie. En iets grotere bollen. Had nu 2 bollen van 180 gram en 2 van 110 gram. Dus baalde een beetje dat de pizza wat kleiner waren. Dus kon nog maar weinig topping op.
Nu nog het vormen van de pizzabodems iets ronder krijgen. Is het normaal dat het deeg nog iets terug veert na het stretchen?
Meteen geleerd dat ik de bol rondom goed moet losmaken. Met uithalen bleef er net een zijkant wat plakken. Dus de rand al gelijk verknoeid van de bodem
Had op een ooni staalplaat gebakken en onder en boven warmte op 300 graden gezet (gewone oven)
Volgende x eens de pizzastand proberen maar die gaat maar tot 275 graden. Had hier ergens gelezen dat door de luchtstroom de topping eerder kan verbranden. Iemand hier al eens mee geëxperimenteerd wat beter werkt?
De pizza met champignons was soggy wat ik ook wel had verwacht. Volgende x beter eerst champignons voorbakken misschien?
De uien op de andere pizza waren niet helemaal gaar omdat ik eerst de bodem met alleen saus even had gedaan. Beter gelijk erop gelegd.
Kortom genoeg om te experimenteren.
Helaas weer wachten tot het volgende weekend 😄