Nu ik een aantal broden heb gebakken wil ik me ook wagen aan pizza. Begonnen met een simpel receptje van YouTube van Gennero Contaldo (link)
Het gemier op een rooster vond ik maar niks en omdat ik ook vloerbroden wil bakken een rvs pizzaplaat aangeschaft.
Nu kwam ik dit topic tegen en eens wat door de recepten zitten neuzen. Kom vaak het basisrecht van Italieplein tegen:
500 gram Italiaanse bloem van het type 00 (♠)
300 ml water (♣)
10 gram zout (liefst fijn zeezout, dat lost het beste op in water)
2 gram gedroogde (instant) gist
5 gram olijfolie (optioneel) (♦)
Rijstijden van (2-3 uur) en (2-6 uren) afhankelijk van het soort bloem.
Wat me opvalt in bovenstaand recept is dat de hoeveelheid gist slechts 2 gram is.
Stel ik wil de pizza iets vlotter maken met rijstijden van 1 uur en 1 uur. Kan ik dan beter een zakje van 7 gram toevoegen?
Ik heb een 00 bloem in huis van Italieplein waarin een Max rijstijd staat van 8 uren.
Het gemier op een rooster vond ik maar niks en omdat ik ook vloerbroden wil bakken een rvs pizzaplaat aangeschaft.
Nu kwam ik dit topic tegen en eens wat door de recepten zitten neuzen. Kom vaak het basisrecht van Italieplein tegen:
500 gram Italiaanse bloem van het type 00 (♠)
300 ml water (♣)
10 gram zout (liefst fijn zeezout, dat lost het beste op in water)
2 gram gedroogde (instant) gist
5 gram olijfolie (optioneel) (♦)
Rijstijden van (2-3 uur) en (2-6 uren) afhankelijk van het soort bloem.
Wat me opvalt in bovenstaand recept is dat de hoeveelheid gist slechts 2 gram is.
Stel ik wil de pizza iets vlotter maken met rijstijden van 1 uur en 1 uur. Kan ik dan beter een zakje van 7 gram toevoegen?
Ik heb een 00 bloem in huis van Italieplein waarin een Max rijstijd staat van 8 uren.