Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 119 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:27

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

FinalBob schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:18:
[...]

Duurt echt niet lang. Na max 3 minuutjes, meestal al 2 (hangt ook vd baktijd van je vorige pizza af) is hij weer heet. Werkt als een trein. Je belegt precies een nieuwe in die tijd, soms ben ik nog niet eens klaar met de nieuwe. Dus gaat goed. Je kan inderdaad niet 4 pizza's tegelijkertijd op de borden hebben liggen. Maar dat is ook een beetje de charme. Eerst de pizza voor de kids erin en daarna voor de volwassenen en lekker slices delen van de verschillende pizza's die er één voor één top uitkomen.
Oh, dat valt reuze mee dan! Ik kreeg een beetje de indruk dat het meer iets van 20 minuten zou zijn, maar dat zal ik dan verkeerd geïnterpreteerd hebben....

Vandaag dit gebakken en het was lekker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GjqJi2Uv-IMYFPNmdc4OZFst_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iqpibMTMTVQZrLE8IDiTFOZB.png?f=fotoalbum_large

Nee, het is geen pizza en zelfs ook geen focaccia of pinsa maar toch wel passend in dit topic hoop ik. Deeg van Caputo Manitoba met een hydratatie van 75% en een 60 uur koelkast bulkrijs.

Belegd met courgette, rode paprika, groene olijven, rode ui, zongedroogde tomaat en geitenkaas voor bakken. Afgetopt met Italiaanse vleeswaren en rucola.

Specs

• zyzzalive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-12 20:43
RvH photo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:10:
Iemand al mooie black friday aanbiedingen gezien? Ik zag bij pizzastore.nl dat de pizzaparty ovens in de aanbieding zijn. De effeuno ovens helaas niet.
Nope, Ooni heeft alleen een sale op de oudere modellen (koda 12 en 16) en de karu (m.i. totaal niet interessant). Gozney arc voor 600 euro ipv 700. De Burnhard Fat Tony was afgelopen week voor 299 euro te verkrijgen op bol en amazon, helaas nu niet meer. Al met al weinig te scoren nu. Ik had mij ook voorgenomen om een gas pizza oven te kopen met black friday.

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12 11:14
BigSurf schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:16:
Als je bezig bent met het klaarmaken van de pizza de Action oven weer naar 400 graden laten gaan. Dus het Napolitaanse programma weer laten opwarmen. Als de oven dan piept is deze 400 graden. Dan kan de pizza erin.
Dus steeds 400 graden programma opnieuw starten bij het voorbereiden van de pizza en er niet van uitgaan dat die 30 minuten op temperatuur blijft. Wachten tot die weer piept voor de 400 graden en dan de pizza plaatsen en op start drukken voor de timer van 3 minuten. Ik kijk eigenlijk niet naar de timer maar naar hoe de pizza bakt.
Wat een moeilijk gedoe! Je kunt toch de DIY instelling gebruiken en een kookwekker ernaast houden. Die kookwekker stel je in op het aantal minuten voor je pizza. De oven stel je met de DIY functie in op 400°Celsius en de tijd op 60 minuten dan kan je prima achter elkaar doorbakken. Hij blijft bij mij mooi op temperatuur hoor... :*)

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-12 09:41
prinsvlad schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:43:
[...]

Wat een moeilijk gedoe! Je kunt toch de DIY instelling gebruiken en een kookwekker ernaast houden. Die kookwekker stel je in op het aantal minuten voor je pizza. De oven stel je met de DIY functie in op 400°Celsius en de tijd op 60 minuten dan kan je prima achter elkaar doorbakken. Hij blijft bij mij mooi op temperatuur hoor... :*)
Dat is heel apart, want de spiralen gaan uit na voorverwarmen, ook op de DIY modus. Heb je meerdere pizza's achter elkaar gebakken in die modus? Zou wel heel bijzonder zijn als jouw oven wel consequent op 400 graden blijft staan met de timer op 60 minuten.

• Ferry18
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-12 20:00
Beste tweakers,

Zojuist deze super toffe pizza bakken topic ontdekt en vind het nu al geweldig om iedereen zijn lekkere pizza’s hier te zien.

Vroeg me af of iemand een Ooni volt 2 heeft en wat zijn/haar ervaringen ermee zijn? Ik heb op dit moment een Volt 12 en ik wil die graag verkopen omdat ik hij te veel ruimte inneemt op mijn keukenblad( mocht iemand nog tips hebben waar ik heb hem beste kan aanbieden dan hoor ik dat ook natuurlijk, heb hem voor nu alleen op marktplaats gezet)

Twijfel op dit moment of ik dan voor een Volt 2 moet gaan of misschien toch iets anders zoals een Effeuno. Hoor graag jullie ervaringen.

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-12 14:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrDbv_7q1eGhN6xMB3U4a9xjiSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Q8JU8u6cUNH3g9T2DR35qEO.jpg?f=fotoalbum_large
De laatste en lekkerste: Venkelworst van de slager, cheddar, mozz, tomatensaus en rode ui

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KB0J8Xq_fQie91l0j7shiKSRKnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcFqulAI0ZbnawRBOjAy2dzn.jpg?f=fotoalbum_large
Een eerdere met Nduja, paprika en rode ui

Ik heb nu twee keer met de pizzaoven van de Action gebakken en ben er zeer over te spreken! Mijn eigen over ging tot 250 en zelf met een pizza steel (stalen plaat) en de grill aan kreeg ik niet zulke smaken. De kaas gaat echt helemala bubbelen en word een met de tomatensaus. De luipaard onderkant. Ik ben verkocht. Ik was wel goed geworden in bakplaat pizza's, maar dit is weer een hele nieuwe uitdaging. Voor de prijs waarvoor de oven te koop was is het echt een no-brainer. Onverslaanbaar in prijs kwaliteitverhouding.

Ik ben er ook inmiddels achter dat de DIY 400 stand niet zo heet is als wanneer je hem weer uit en aan en op Napolitaans zet. Ik overweeg om een stuk staalplaat van 400x400mm te kopen en deze onder de steen op het element te leggen. Het duurt dan misschien wel langer qua voorverwarmen, maar lijkt mij makkelijker als je veel pizza's achter elkaar gaat bakken. Twijfel wel of constructie het gewicht aan zou kunnen.

Ik vraag mij sowieso af waarom de oven niet continu op 400 kan stoken op DIY modus. Zou het vanwege brandveiligheid zijn? Als het niet zo is, is de over misschien nog wel te tweaken of hacken om de continue 400 graden modus te unlocken, dan zou de oven perfect zijn.

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12 08:44
Hier ook de pizza oven van de Action, voor het geld echt fantastisch, op de temperatuur na. Waarschijnlijk gewoon een hele simpele thermostaat, waardoor hij niet stabiel blijft.

Wellicht is het mogelijk om een PID in te bouwen, al heb ik geen idee of dat goed werkt met de gloeispiralen.

Of (let op, beunhaasoplossing) tijdelijk de temperatuursensor beïnvloeden waardoor hij gaat verwarmen. Bijvoorbeeld met: https://nl.aliexpress.com/item/1005009280853001.html weerstandje erbij, inschakelen voordat je de pizza erin doet, en hij schakelt dan zelf ook weer af.

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Had nog twee bolletjes in de vriezer. 250gr. Uit de Cozze 17 gasoven. Met 🍆, courgette en ham. De groenten eerst in de oven klaargemaakt met kruiden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vW-nIp0lBWEHwKL8yvbl_ByNPOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z37jYuql5F4dRsj2o4VIBoC6.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
BigSurf schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:08:
Had nog twee bolletjes in de vriezer. 250gr. Uit de Cozze 17 gasoven. Met 🍆, courgette en ham. De groenten eerst in de oven klaargemaakt met kruiden

[Afbeelding]
Ieder zijn ding.... :p

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12 22:45
Iemand al een biscotto steen gekocht voor de Action pizza oven?

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:28
Ik heb van Sinterklaas een geperforeerde pizzaschep gekregen, wat een verademing! Mijn vorige schep had geen schuin aflopend uiteinde, waardoor het me nooit lukte om pizza’s op te scheppen of netjes in de oven te schuiven. Eigenlijk gebruikte ik die alleen om de pizza’s uit de oven te halen. Het beleggen deed ik altijd op een houten plankje, waarna ik de pizza daarmee de oven in lanceerde.

Ik stretch en beleg nu de pizza op een rvs plaat, en met mijn nieuwe schep schuif ik hem moeiteloos de oven in. Een wereld van verschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqEIocAQllCRueNySytc4tvhKvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvQ0muDWZ6e6GaWATFI8DkE2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhbNMSLIGMzXBTB3pEdzf0TUFpk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CjqKKcgZaDHTFbvBeNocQ07.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YAQT1iPaarKUVgLdNAjVTHWT_E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84b0D8xhN7BZdJ48i2qAOzSI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3mpIzQjfH1Mm3XB6Y5FFHvjXkA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XFWadGwU5r2xutEbjUyBhMf.jpg?f=fotoalbum_tile

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
sander121 schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:29:
Ik heb van Sinterklaas een geperforeerde pizzaschep gekregen, wat een verademing! Mijn vorige schep had geen schuin aflopend uiteinde, waardoor het me nooit lukte om pizza’s op te scheppen of netjes in de oven te schuiven. Eigenlijk gebruikte ik die alleen om de pizza’s uit de oven te halen. Het beleggen deed ik altijd op een houten plankje, waarna ik de pizza daarmee de oven in lanceerde.

Ik stretch en beleg nu de pizza op een rvs plaat, en met mijn nieuwe schep schuif ik hem moeiteloos de oven in. Een wereld van verschil.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien moet ik die stap ook maken. Ik stretch op een houten plaat, beleg op een houten schep en haal vervolgens met een rvs schep de pizza weer uit de oven (die ik niet gebruik om te schieten om dezelfde reden als jij noemde).

Uit interesse: Wat is het idee van beleggen op een rvs plaat?

Mijn WP (Omnia M3.2 10)

• sander121
verkeerslicht schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:26:
[...]

Misschien moet ik die stap ook maken. Ik stretch op een houten plaat, beleg op een houten schep en haal vervolgens met een rvs schep de pizza weer uit de oven (die ik niet gebruik om te schieten om dezelfde reden als jij noemde).

Uit interesse: Wat is het idee van beleggen op een rvs plaat?
Mijn vrouw vind het onhygiënisch om de pizza’s te stretchen direct op het keukenblad. En zo kunnen er ook geen krassen komen door het scheppen.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:58
Het aanrecht maak je, neem ik aan, ook geregeld schoon. Daarnaast gaat de bodem op 400 graden, dan gaat het meeste ongedierte wel dood hoor.

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-12 11:46
sander121 schreef op zondag 7 december 2025 @ 14:20:
[...]

Mijn vrouw vind het onhygiënisch om de pizza’s te stretchen direct op het keukenblad. En zo kunnen er ook geen krassen komen door het scheppen.
Onhygiënisch? Wat zit er op jouw keukenblad dat een temperatuur van 400-500 graden overleeft?

• sander121
Kalm aan jongens ik zei dat mijn vrouw het onhygiënisch vind. Soms moet je dingen voor lief nemen. Als we in de zomer buiten bakken komt hij tot zijn recht. Nu in de winter is hij voor de gemoedsrust!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
sander121 schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:29:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat ziet er uit als een schep van een goed merk met fijne gladde afwerking. Ik heb ook zoiets maar dan zonder gaatjes, evengoed is dat inderdaad erg lekker werken. Veel fijner dan een simpel model.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Is deze burrata in te vriezen? Hij gaat morgen over datum en het gaat niet lukken om pizza te maken voor die tijd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tEHHAIRDgQ2TsrlIeiEsxUVHWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9LhSt1HsEHz2RirOJf4rbdH.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Oekol schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:50:
Is deze burrata in te vriezen? Hij gaat morgen over datum en het gaat niet lukken om pizza te maken voor die tijd. [Afbeelding]
Niet echt aan te raden met burrata volgens mij. Maar zonder invriezen haalt deze a.s. vrijdag ook wel hoor. En anders iets anders lekkers eten met burrata :P

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-12 15:38

fxs81

Julianadorp

Oekol schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:50:
Is deze burrata in te vriezen? Hij gaat morgen over datum en het gaat niet lukken om pizza te maken voor die tijd. [Afbeelding]
Gewoon proberen, weggooien kan altijd nog toch.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-12 07:53
sander121 schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:24:
Kalm aan jongens ik zei dat mijn vrouw het onhygiënisch vind. Soms moet je dingen voor lief nemen. Als we in de zomer buiten bakken komt hij tot zijn recht. Nu in de winter is hij voor de gemoedsrust!
Wijze woorden! Sommige dingen zijn de discussie niet waard 😂

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:18:
[...]

Dat ziet er uit als een schep van een goed merk met fijne gladde afwerking. Ik heb ook zoiets maar dan zonder gaatjes, evengoed is dat inderdaad erg lekker werken. Veel fijner dan een simpel model.
Inderdaad, een premium pizzaschep voor een nette prijs, die van mij kostte hier 13,99 en ik ben er heel blij mee!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:04
koelkast schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:10:
[...]

Inderdaad, een premium pizzaschep voor een nette prijs, die van mij kostte hier 13,99 en ik ben er heel blij mee!
Ik heb precies de zelfde, werkt inderdaad perfect.
klein beetje semolina er op strooien en afkloppen en scheppen maar.

• bvk

bvk

Als ik pizza bak is dat in een veel grotere oven, dus de steel zou voor mij te kort zijn. Maar die perforatie is wel fijn natuurlijk, dat scheelt waarschijnlijk heel wat overtollige semola bij het inschieten.

Morgen ga ik weer "focaccia" bakken of hoe je het dan ook noemen wil, maar dan gewoon in een broodoven op een bakplaat. Deeg van

200 gr. Cuoco
200 gr. Manitoba
280 gr. water
20 gr. olijfolie
8 gr. zout
1 gr. gist

Staat sinds gisteren middag in de koelkast, morgen avond bakken.

Specs

• bvk

bvk

Dit had natuurlijk 709 gram deeg op moeten leveren, maar het werden er exact 700, wel zo makkelijk rekenen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmtTwfyseXOGlQYx3c8BhctNaQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QuMywFSCJPydl73ban7R5Sge.png?f=fotoalbum_large

Vier bollen van 175 gram dus, dit na 3 uur buiten de koeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3yJx3m_wdmqtC_XJFs_ZTUPsco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tJvFIRzkE4PgD6aMASwALAdW.png?f=fotoalbum_large

Na "pincere" en olijf olie plus Toscaanse kruiden nogmaals even laten rijzen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkcEIHLsNCG5ztOXWodMjewqOxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wTz3pC9LW8LiTQ0JUIFyQfTw.png?f=fotoalbum_large

Verder beleggen en bakken maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lst5ib_DX6YxoP76-obFpd5qzuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x84dtfzMF82pK0q1NZhkY0hv.png?f=fotoalbum_large

En dan afmaken met salami, prosciutto crudo, mortadella en rucola:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVYrsntKrrOv2KuzdRWZMbWhTuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTCaRmeVRKFzJgcCSAQ2qfDh.png?f=fotoalbum_large

Enorm lekker dit en ga ik zeker vaker doen! En nee, het is geen pizza dus als jullie vinden dit meer in het broodbak topic of zo hoort dan hoor ik dat graag ;)

Specs

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

GermanPivo schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:53:
[...]

Niet echt aan te raden met burrata volgens mij. Maar zonder invriezen haalt deze a.s. vrijdag ook wel hoor. En anders iets anders lekkers eten met burrata :P
Woensdag is een prachtige dag om pizza te eten. Gaan we even wat moois van maken vanavond.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
bvk schreef op woensdag 10 december 2025 @ 00:27:
Dit had natuurlijk 709 gram deeg op moeten leveren, maar het werden er exact 700, wel zo makkelijk rekenen:

[Afbeelding]

Vier bollen van 175 gram dus, dit na 3 uur buiten de koeling:

[Afbeelding]

Na "pincere" en olijf olie plus Toscaanse kruiden nogmaals even laten rijzen:

[Afbeelding]

Verder beleggen en bakken maar:

[Afbeelding]

En dan afmaken met salami, prosciutto crudo, mortadella en rucola:

[Afbeelding]

Enorm lekker dit en ga ik zeker vaker doen! En nee, het is geen pizza dus als jullie vinden dit meer in het broodbak topic of zo hoort dan hoor ik dat graag ;)
Ziet er goed uit en vind het leuk ook deze 'net niet pizza' experimenten te zien. Lekkerste van pizza vind ik zelf ook vooral de manier hoe brood eruit komt en in mindere mate de toppings.

Of zijn er hier regels dat het perse over pizza moet gaan of mag alles wat met pizzadeeg gemaakt wordt

bla di bla bla

• FinalBob
Wmb ook helemaal prima. Leuk juist wat extra inspiratie!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
Highfive95 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:51:
[...]

Hier ook de Maxima mpm7. Echt fijne machine. Tot 1,5 kilo bloem echt totaal geen moeite met kneden. Maar ook 500 gram is geen probleem.

[...]

Ik zag dat Ariete ook een nieuwe 3901 Da Genarro heeft. Deze is tot 430 graden en boven en onderwarmte. Deze is verkrijgbaar bij Amazon.de of .it. voor €150,00 (excl verzendkosten) ziet het er best goed uit. Deze staat ook op mijn shortlist.
https://www.amazon.it/Ari...efrattaria/dp/B0FGYCW6MM/

Nu voor 112.5 (125 euro incl verzendkosten) beschikbaar. Denk als je er een biscotto steen bij doet het wel een goed pizzaoventje is.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Drwho1 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 12:25:
Iemand al een biscotto steen gekocht voor de Action pizza oven?
Niet voor de Action maar voor de Luigi Unold. Voor mij een wereld van verschil - op de napoli stand verbrandt met de biscotto de onderkant niet meer.

Ik heb hem hier vandaan, ze hebben allerlei maten, vast wel iets dat past.

https://www.biscottodisorrento.it/en/

enige nadeel: hoe goedkoper je oven, hoe relatief duurder deze upgrade.

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18
nietorigineel schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:13:
[...]

Niet voor de Action maar voor de Luigi Unold. Voor mij een wereld van verschil - op de napoli stand verbrandt met de biscotto de onderkant niet meer.

Ik heb hem hier vandaan, ze hebben allerlei maten, vast wel iets dat past.

https://www.biscottodisorrento.it/en/

enige nadeel: hoe goedkoper je oven, hoe relatief duurder deze upgrade.
zelfde combi hier qua oven en biscotto, kan het alleen maar onderschrijven. Wereld van verschil

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nu van dat gele grove semolina. Maar ik begrijp dat je beter fijne kunt gebruiken bij het stretchen?
Waar halen jullie die?

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12 22:45
koelkast schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:03:
Ik heb nu van dat gele grove semolina. Maar ik begrijp dat je beter fijne kunt gebruiken bij het stretchen?
Waar halen jullie die?
Ik heb die van Caputo, gelijk meebesteld met de bloem. Online gekocht bij Italiëplein.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:11
coinman63 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:23:
Het aanrecht maak je, neem ik aan, ook geregeld schoon. Daarnaast gaat de bodem op 400 graden, dan gaat het meeste ongedierte wel dood hoor.
Voor de volledigheid, ja je kan bepaalde bacteriën en parasieten doodmaken door de verhitten of te koelen, maar die laten gifstoffen achter die blijven zitten en schadelijk zijn. Anders zou je in theorie een stuk bedorven etenswaar simpelweg kunnen bakken en zou het veilig zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.

Dan nog denk ik dat dat hier allemaal wel mee zal vallen :+ Ik maak altijd mijn aanrecht even schoon voordat ik begin, en als er krassen op komen, het is toch een gebruiksvoorwerp? Maar goed, ieder zijn voorkeur!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waar halen jullie die?
AH heeft het ook
https://www.ah.nl/product...-di-grano-duro-rimacinata
Ook vaker 1+1 of dergelijke aanbiedingen.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 23:17
Ik bestel het altijd op Italiëplein. Bij de 2 AH vestigingen in ons dorp is bovenstaande niet te koop.

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:27
Waar halen jullie die?
Wel interessant. Ik heb altijd die van de cecco AH. Ook weleens die van caputo gebruikt. Volgens mij is die van de Cecco relatief wat grover, dat heeft ook wel mijn voorkeur. Dan valt het teveel ook makkelijk eraf voordat het ik de oven gaat.

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Normaliter maak ik altijd napolitaanse pizza, maar ik krijg nu de vraag om een bodem te maken voor een pizzarette.

Iemand hier ervaring mee / tips voor?
Ik denk eraan gewoon dezelfde deeg bereiding te hanteren, en dan (helaas) toch maar met een deeg roller aan de slag te gaan en daarna kleine rondjes uit te snijden. Zo krijg ik dan een Romeinse pizza bodem, die waarschijnlijk veel beter smaakt dan zo’n smakeloze pizza bodem uit de supermarkt.

Alternatief is hele kleine deegbollen maken (50gram bijv) en die proberen te stretchen, maar dat lijkt me met dat formaat erg ingewikkeld…

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18
Yaay schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:43:
Normaliter maak ik altijd napolitaanse pizza, maar ik krijg nu de vraag om een bodem te maken voor een pizzarette.

Ik denk eraan gewoon dezelfde deeg bereiding te hanteren, en dan (helaas) toch maar met een deeg roller aan de slag te gaan en daarna kleine rondjes uit te snijden. Zo krijg ik dan een Romeinse pizza bodem, die waarschijnlijk veel beter smaakt dan zo’n smakeloze pizza bodem uit de supermarkt.

Alternatief is hele kleine deegbollen maken (50gram bijv) en die proberen te stretchen, maar dat lijkt me met dat formaat erg ingewikkeld…
zo'n apparaat haalt ook nooit een fatsoenlijke temperatuur toch?

• 3dmazter

Ik zou een ronde deeg steker nemen of leeg blikje (ananas;) welke je in het deeg drukt om ze uit te steken.
Mischien moet je de even voorbakken zodat het niet zon slap geheel wordt.
En daarna versieren en afbakken in de pizzarette.
Temp is max 250 dus echt heet is het niet.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Bij het uit blijven van de weerbestendige hoes voor de Fat Tony heb ik een vriendin van me gevraagd of ze er 1 wilde maken voor me.

Er zit een koord in om hem aan de onderkant dicht te trekken.

Gevoerd en al, heel blij mee! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykKWrrWSaHcDaTkgsiFFs9xeWsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3neqPcwgDhBBMrKFPntVrPcq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crxDc6jqShTds0JgRdBUVC2v6-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeZ9irhKwL3WvffmM9QtMzEV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEVNk7w96WpzV8btQ_rxU4rep68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/menZQ1bZqV8pdjNXjCtxwW9u.jpg?f=fotoalbum_large

• FinalBob

Zelf ook regelmatig gedaan. Gewoon basis deeg met korte rijstijd is prima! Twee uurtjes van te voren. 500 gr bloem, 275ml water, 7 gr zout, 4 gram gist evt wat olijfolie.

Bij de pizarette zit als het goed is een ronde steker precies op maat. Dus, volledig tegen je natuur in, dun uitrollen met een deegroller en dan lekker rondjes steken.

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12 13:30
Heeft iemand een idee waar je biscotto steen kan kopen voor de Arc XL? In het buitenland zie ik ze voor 350$ + staan inclusief shipping, maar wil kijken of er iets in NL te vinden valt voordat ik de trekker overhaal.

• Dashlane
JohnStaakke schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:39:
Heeft iemand een idee waar je biscotto steen kan kopen voor de Arc XL? In het buitenland zie ik ze voor 350$ + staan inclusief shipping, maar wil kijken of er iets in NL te vinden valt voordat ik de trekker overhaal.
Poeh wat bedrag. Kun je hem niet op maat laten maken bij brico pizza? Daar heb ik mijn biscotto vandaan.

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:38
Sinds kort in het bezit van een Gozney Arc. Nog geen pizza mislukt maar ik heb toch een vraagje over de kaas die gebruikt wordt. Op dit moment heb ik verse mozerella gebruikt maar daar werd het nogal waterig van. Dit terwijl de bollen overnacht hebben uitgelekt (onder druk) in de koelkast. Hebben jullie nog tips?

Ik ben namelijk bang dat de low moisture moz gaat verbranden bij 450 graden. Of heb ik dit verkeerd?

Ben erg nieuwsgierig wat hier gebruikt wordt door de leden :)

• 418O2
Puntje-NL schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:53:
Sinds kort in het bezit van een Gozney Arc. Nog geen pizza mislukt maar ik heb toch een vraagje over de kaas die gebruikt wordt. Op dit moment heb ik verse mozerella gebruikt maar daar werd het nogal waterig van. Dit terwijl de bollen overnacht hebben uitgelekt (onder druk) in de koelkast. Hebben jullie nog tips?

Ik ben namelijk bang dat de low moisture moz gaat verbranden bij 450 graden. Of heb ik dit verkeerd?

Ik gebruik fior di latte van Italië plein. Per portie ingevroren en dan wil prima. Wel ontdooit er op natuurlijk

• Dashlane
Puntje-NL schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:53:

Nou ik heb veel geprobeerd en de makkelijkste ben ik laatst achtergekomen: de kleine bolletjes mozzerella van AH (goedkoopste) en deze door de eiensnijder. Geen vocht, prima kaas.

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:38
Dashlane schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:26:
[...]

Nou ik heb veel geprobeerd en de makkelijkste ben ik laatst achtergekomen: de kleine bolletjes mozzerella van AH (goedkoopste) en deze door de eiensnijder. Geen vocht, prima kaas.
Oke, top. Ik gok deze dan? https://www.ah.nl/producten/product/wi506235/ah-mozzarella

• Dashlane

• GermanPivo
  • Nu online
Koekstra schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:57:
Bij het uit blijven van de weerbestendige hoes voor de Fat Tony heb ik een vriendin van me gevraagd of ze er 1 wilde maken voor me.

Er zit een koord in om hem aan de onderkant dicht te trekken.

Gevoerd en al, heel blij mee! *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof dat ze dit voor je kan maken!
Ze verkopen de hoes voor de Fat Tony wel op de Duitse website. Ik heb contact gezocht met de NL klantenservice. Zij maken een order voor je aan en dan wordt hij gewoon in Nederland geleverd. ;)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
GermanPivo schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:49:
[...]

Tof dat ze dit voor je kan maken!
Ze verkopen de hoes voor de Fat Tony wel op de Duitse website. Ik heb contact gezocht met de NL klantenservice. Zij maken een order voor je aan en dan wordt hij gewoon in Nederland geleverd. ;)
Bijzonder dat ze m niet gewoon in de NL webshop slingeren.. Kleine moeite zou je zeggen?
Maargoed.. Nu is ie gevoerd, en zit er heel veel liefde in.. :9

• GermanPivo
  • Nu online
Koekstra schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:59:
[...]

Bijzonder dat ze m niet gewoon in de NL webshop slingeren.. Kleine moeite zou je zeggen?
Ja, dat zei ik dus ook al aan de telefoon. Ze hebben wel ergens op de NL website pagina met de hoes als accessoire.
Maargoed.. Nu is ie gevoerd, en zit er heel veel liefde in.. :9
Scheelt weer een paar graden verwarmen in de winter :+

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12 13:30
Dashlane schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:53:
[...]

Poeh wat bedrag. Kun je hem niet op maat laten maken bij brico pizza? Daar heb ik mijn biscotto vandaan.
Weet niet of ze op maat gemaakte stenen doen - zal ze een bericht sturen. Maar de prijzen zijn idd beetje opgeblazen door inflatie lijkt het.

• SB!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-12 15:16

SB!

Vraag aan de kenners.
Sinds een paar weken een Glowen Dragon in het bezit.
Om te proberen heb ik een kant en klare pizza deeg bol van de Sligro. Moet zeggen dat ze erg lekker zijn al heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met het maken van eigen deeg.
Klopt het dat de bodem een beetje 'nat' moet blijven? Zelf heb ik wel de tomatensaus gemaakt.
Oven was rond de 400 graden.

• 418O2
SB! schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:53:
Vraag aan de kenners.
Om te proberen heb ik een kant en klare pizza deeg bol van de Sligro. Moet zeggen dat ze erg lekker zijn al heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met het maken van eigen deeg.
Klopt het dat de bodem een beetje 'nat' moet blijven? Zelf heb ik wel de tomatensaus gemaakt.
De bodem hoort niet nat te zijn. Als hij uit de oven komt dan moet de bodem gewoon krokant/stevig zijn. Bij italiaans deeg in elk geval

• 3dmazter
Vraag aan de kenners.
Mogelijk te veel saus.
2 eetlepels is genoeg voor een 30cm pizza.
wel kaas op de saus gedaan?
dit houdt het vocht van de overige topping tegen.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:45

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
418O2 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:54:
[...]

De bodem hoort niet nat te zijn. Als hij uit de oven komt dan moet de bodem gewoon krokant/stevig zijn. Bij italiaans deeg in elk geval
Mwah, Napolitaans kun je vaak als een envelopje opvouwen. Een romeinse of andere soort pizza is die vaak wel weer krokant.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:49
Vraag aan de kenners.
Nat kan, maar dan pas als hij even op het bord ligt. Als hij meteen uit de oven komt, zou het toch een beetje krokant mogen zijn.

Ben je zeker dat je steen voldoende warm was? De temperatuur van de lucht in de oven staat niet gelijk aan de temperatuur van je steen. Het zou kunnen dat je steen niet heet genoeg was en daardoor je bodem ook niet goed gebakken. Als je twijfelt, zou ik gewoon je oven minstens 45 minuten laten opwarmen.

• 418O2
Terrie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:56:
[...]

Mwah, Napolitaans kun je vaak als een envelopje opvouwen. Een romeinse of andere soort pizza is die vaak wel weer krokant.
Maar wel droog toch?

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
Mijn ervaring met napolitaans is inderdaad dat de onderkant wel droog is, maar dat het binnenste deel van de pizza zeker wat slapper is, omdat het deeg daar in het algemeen door het stretchen ook dunner is.

bla di bla bla

Pagina: 1 ... 119 120 Laatste

Let op:
Probeer bij het posten van plaatjes rekening te houden met het feit dat er ook veelal vanaf mobiel gekeken wordt, en resize de plaatjes dus voordat je ze hier post. Een link naar een > 5MP-plaatje kun je altijd toevoegen natuurlijk, maar hanteer iets meer mobiel-vriendelijkere versies van de plaatjes die in het topic zichtbaar zijn.