Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:56:
[...]

Ghehe, bij mij staat er dus niets. Vreemd hoor..! Misschien helpt het om die nieuwe modem te flashen.
Vreemd indeed >:) Maar je ziet wel een heleboel andere instellingen en zaken in de build.prop?

Ja flashen van modem is een idee, maar misschien eerst nog even in xda draadje navragen waarom de dns settings niet in jouw build.prop staan? Jij hebt toch een clean install gedaan van v1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:18

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:59:
[...]

Vreemd indeed >:) Maar je ziet wel een heleboel andere instellingen en zaken in de build.prop?

Ja flashen van modem is een idee, maar misschien eerst nog even in xda draadje navragen waarom de dns settings niet in jouw build.prop staan? Jij hebt toch een clean install gedaan van v1.5?
Ja andere instellingen zie ik wel alelmaal staan.

En ja ik heb een clean install versie 1.5. Doe namelijk altijd een full wipe met TWRP.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Ja andere instellingen zie ik wel alelmaal staan.

En ja ik heb een clean install versie 1.5. Doe namelijk altijd een full wipe met TWRP.
Zeer vreemd dat jij deze info niet in de build.prop hebt, maar enfin...

Ja dat zou je modem kunnen flashen, zien of dit een verbetering brengt.

Je kunt denk ik ook de specifieke dns settings zelf in de build.prop zetten, maar vraag even na in xda draadje precies hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Die Full Wipe doe je neem ik aan tijdens het flashen neem ik aan of doe jij dit ervoor?

@Daf

Zaten in die 1.5 alle verbeteringen vwb build.prop al ingebakken of moet dit nog gedaan ?

[ Voor 14% gewijzigd door jdwrist op 23-06-2015 14:28 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:15:
[...]

Die Full Wipe doe je neem ik aan tijdens het flashen neem ik aan of doe jij dit ervoor?
Er zijn 2 mogelijkheden :

- Je doet zelf handmatig een (full) wipe vanuit TWRP (je kunt overigens ook diverse zaken apart/los wipen indien gewenst/noodzakelijk)
- Tijdens het installeren van custom rom doet het rom installatie script dit voor je. De meeste custom roms doen het automatisch (dus altijd...en je hebt geen keuze) danwel bieden je de keuze aan : full wipe, of een dirty flash (dwz je installeert de nieuwe rom over de oude heen)

Ik gebruik in de meeste gevallen de laatste optie, omdat deze voldoende is. maar het maakt verder geen verschil in werking/functionaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 23-06-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:15:
[...]
@Daf

Zaten in die 1.5 alle verbeteringen vwb build.prop al ingebakken of moet dit nog gedaan ?
Yep (lees ook even de startpost van xda draadje). Verbeteringen voor RAM 'lek' en geheugengebruik is al door Edgar in de build.prop geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Had ik wel gedaan alleen overheen gelezen *OOPS*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Is jullie full wipe de cache/dalvik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Factory reset (TWRP) betekent wipe van :

data
cache
dalvik

Mbv Advanced Wipe kun je een-voor-een wipe doen van :

data
cache
dalvik
system

Ik raad ten sterkste af om wipe van 'internal storage' te doen!

[ Voor 68% gewijzigd door dafmay op 23-06-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:13:
[...]

Zeer vreemd dat jij deze info niet in de build.prop hebt, maar enfin...

Ja dat zou je modem kunnen flashen, zien of dit een verbetering brengt.

Je kunt denk ik ook de specifieke dns settings zelf in de build.prop zetten, maar vraag even na in xda draadje precies hoe en wat.
Inmiddels 1.5 er nieuw opgezet. Er staat nu wel de DNS gegevens van google in de build.prop. Internet doet het ook weer, alleen wisselt hij steeds van 4G naar 3G naar H+ en zo de hele tijd door. Blijft maar vaag..;)

PS: Bij H+ doet DNS het wel. En bij 4G niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Tammesp op 23-06-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:52:
Factory reset (TWRP) betekent wipe van :

data
cache
dalvik

Mbv Advanced Wipe kun je een-voor-een wipe doen van :

data
cache
dalvik
system

Ik raad ten sterkste af om wipe van 'internal storage' te doen!
Als je data een wipe geeft ben je ook alles kwijt zou ik dus ook niet aanraden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:19:
[...]

Inmiddels 1.5 er nieuw opgezet. Er staat nu wel de DNS gegevens van google in de build.prop. Internet doet het ook weer, alleen wisselt hij steeds van 4G naar 3G naar H+ en zo de hele tijd door. Blijft maar vaag..;)
Aha! Maar vaag is het zeker 8)7
jokapo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:21:
[...]

Als je data een wipe geeft ben je ook alles kwijt zou ik dus ook niet aanraden :-(
Hangt af met wat je bedoelt met 'alles kwijt' en de reden voor het wipen.

Nogmaals, zoals ik eerder heb aangegeven, een full wipe is vaak niet eens nodig omdat het rom installatie script dit regelt. Je kunt dan ook altijd eerst gewoon proberen de rom zip te installeren en dan zien wat deze aangeeft tijdens de installatie. Indien er niet specifiek wordt aangegeven dat er een full wipe wordt gedaan, of je de keuze krijgt, dan kun je alsnog gewoon de rom installeren. Je ziet dan na het initieel opstarten van de nieuwe rom wel of je een clean install hebt (krijg je de initiele startup-procedure in beeld, is na deze procedure te hebben gevolgd duidelijk dat je alles opnieuw moet instellen...dan weet je dat het een clean install is geweest :) ).

En als je twijfelt dan kun je alvorens de rom te installeren een wipe doen van cache, dalvik, data en system. Dan zit je in ieder geval goed.

Oh en voor iedereen die zich afvraagt hoe eea nu precies werkt, wil ik wel nog even verwijzen naar XDA en dan m.n. de diverse 'stickies' (basis info over custom rom, flashen, en overige zaken) waarin dit soort zaken uitgebreid worden behandeld. Dat is de moeite waard om door te nemen!

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 23-06-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

jokapo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:21:
[...]

Precies wat ik dacht, waarom zou je een full wipe doen?
Ik doe een wipe cache/dalvik voor de installatie en na de installatie en ik heb nog nooit problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Precies wat ik dacht, waarom zou je een full wipe doen?
Ik doen een wipe cache/dalvik voor de installatie en na de installatie en ik heb nog nooit problemen gehad?
Het is afhankelijk van wat je nieuw installeert en de huidig-geinstalleerde rom (versie). Is het een update (nieuwe versie van dezelfde rom van een bepaalde xda dev), dan is vaak inderdaad een wipe van cache en dalvik voldoende.

Maar als je een andere rom installeert dan is een full wipe wel aan te raden. Dat wil niet zeggen dat het absoluut noodzakelijk is, want soms werkt het ook met slechts een wipe van cache en dalvik. Maar nogmaals is dus afhankelijk van de situatie. En soms bij een update naar nieuwe grote android release (bijv 4 naar 5) is het ook verstandig (en soms noodzakelijk) een full wipe te doen.

Uh kortom...er blijven vele wegen die naar Rome leiden :P Gewoon zelf proberen en je merkt snel genoeg wat er nodig is...

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 23-06-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:06:
[...]

Het is afhankelijk van wat je installeert en de huidig-geinstalleerde rom (versie). Is het een update (nieuwe versie van dezelfde rom van een bepaalde xda dev), dan is vaak inderdaad een wipe van cache en dalvik voldoende.

Maar als je een andere rom installeert dan is een full wipe wel aan te raden. Dat wil niet zeggen dat het absoluut noodzakelijk is, want soms werkt het ook met slechts een wipe van cache en dalvik. Maar nogmaals is dus afhankelijk van de situatie. En soms bij een update naar nieuwe grote android release (bijv 4 naar 5) is het ook verstandig (en soms noodzakelijk) een full wipe te doen.

Uh kortom...er blijven vele wegen die naar Rome leiden :P Gewoon zelf proberen en je merkt snel genoeg wat er nodig is...
Dat ben ik met je eens, maar ik heb nog nooit een full wipe hoeven uit te voeren gelukkig, dus zag niet zo snel een reden om een full wipe uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:09:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar ik heb nog nooit een full wipe hoeven uit te voeren gelukkig, dus zag niet zo snel een reden om een full wipe uit te voeren.
Begrijp ik helemaal. Ik schrijf dan ook mijn reacties m.n. met het oog op alle mogelijke opties zodat andere gebruikers weten waar ze aan toe zijn (en afhankelijk van hun situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:54:
[...]

Geen idee...bij mij in de build.prop staat het vrijwel onderaan...een behoorlijke lijst van DNS settings en getallen...je kunt er niet overheen kijken lijkt mij. Dus als je ze niet ziet staan, dan zullen ze er wel niet zijn ;)
Dafmay heb jij een linkje naar de laatste bootloader + modem. Bij mij werkt alles maar ik wil het toch proberen baad het niet dan schaad het nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:53:
[...]

Dafmay heb jij een linkje naar de laatste bootloader + modem. Bij mij werkt alles maar ik wil het toch proberen baad het niet dan schaad het nie.
http://forum.xda-develope...hp?p=60112855&postcount=3

_/-\o_ _/-\o_

Ik ga nu de Stock-Kernel flashen, ben benieuwd hoe de mobiel dan draait!

[ Voor 9% gewijzigd door Tammesp op 23-06-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:15:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Thanks ga vanavond even proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:15:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

De stock kernel werkt niet voor mij, krijg ik wifi problemen mee!

Modem & Bootloader wel succesvol geflasht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...en om het nog leuker te maken ;) Er is een nieuwe custom kernel uit van Ktoonsez. Deze werkt nu ook gewoon op de rom van Edgar (bij de vorige versie moest je eerst een aparte modem flashen).

http://forum.xda-develope...hp?p=60223331&postcount=1

Deze eens ff aan de tand voelen. Zojuist ingesteld, enigzins OC (1600/2300) en de S6 vliegt!!! 8) _/-\o_

Eens zien wat batterijverbruik doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:22:
...en om het nog leuker te maken ;) Er is een nieuwe custom kernel uit van Ktoonsez. Deze werkt nu ook gewoon op de rom van Edgar (bij de vorige versie moest je eerst een aparte modem flashen).

http://forum.xda-develope...hp?p=60223331&postcount=1

Deze eens ff aan de tand voelen. Zojuist ingesteld, enigzins OC (1600/2300) en de S6 vliegt!!! 8) _/-\o_

Eens zien wat batterijverbruik doet...
Wo dit klinkt vet zeg! Gewoon met TWRP flashen? Deze is zeker ook overgeklocked? 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:00:
[...]

Wo dit klinkt vet zeg! Gewoon met TWRP flashen? Deze is zeker ook overgeklocked? 8) :9
:) Yup, even backup maken in TWRP en daarna gewoon flashen...piece of cake _/-\o_

Ja overclocken, undervolten, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het aanpassen/instellen. Bij het installeren van de kernel wordt ook de app geinstalleerd voor het beheer van de settings.

Have fun! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:06:
[...]

:) Yup, even backup maken in TWRP en daarna gewoon flashen...piece of cake _/-\o_

Ja overclocken, undervolten, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het aanpassen/instellen. Bij het installeren van de kernel wordt ook de app geinstalleerd voor het beheer van de settings.

Have fun! :P
Ja ik zal even een back up maken en flashen die zaak haha 8)

Is hij standaart overgeklocked, of moet je dat zelf even tweaken?

Overklocken met je mobiel, echt nog nooit gehoord! Dit gaat nog leuk worden.. _/-\o_

Update: Zo die staat erop! Maar wat een opties man :o Moet eerst een paar uur uitzoeken wat het allemaal niet betekend, en ben bang dat ik zomaar iets verkeerds doe met al die functies in die app haha

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nibst2.png

Zit ff te knoeien met die Mhz. Je hebt dus 2 schuifbalkjes per Mhz, maar welke is nu voor om te "overklocken" ?

[ Voor 22% gewijzigd door Tammesp op 23-06-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tammesp...hoe leuk het allemaal ook is, wel even een waarschuwing. Met een custom kernel kun je een hoop, maar je kunt ook een boel verklooien (net zoals bij het overclocken van een PC)!

Dus lees je eerst aub even in (xda draadje en elders) voordat je begint.

:? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:41:
@Tammesp...hoe leuk het allemaal ook is, wel even een waarschuwing. Met een custom kernel kun je een hoop, maar je kunt ook een boel verklooien (net zoals bij het overclocken van een PC)!

Dus lees je eerst aub even in (xda draadje en elders) voordat je begint.

:? :>
@Daffie, ja dat heb ik door ;) Ik heb even snel het XDA draadje doorgelezen en er zijn verschillende profielen te downloaden voor deze Kernel. Heb nu "SmoothManiacv1" draaien, en dat draait aardig smooth moet ik je zeggen...Zijn ook gaming profielen waarmee je de processor op zijn donder geeft, ben hier nog wel even zoet mee..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:56:
[...]

@Daffie, ja dat heb ik door ;) Ik heb even snel het XDA draadje doorgelezen en er zijn verschillende profielen te downloaden voor deze Kernel. Heb nu "SmoothManiacv1" draaien, en dat draait aardig smooth moet ik je zeggen...Zijn ook gaming profielen waarmee je de processor op zijn donder geeft, ben hier nog wel even zoet mee..!
:) Helemaal goed...ik begon mij enigzins zorgen te maken (ja moeder! ;)). Top...jij kunt voorlopig verder pielemuizen...ik ga ook even rustig aan de slag, maar 1 ding is zeker met enigzins overclocken wordt de S6 helemaal bloedjesnel. En zoals gezegd wil ik het batterijverbruik wel even extra in de smiezen houden, want dit zal wel een stuk(je) meer worden, zo vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:00:
[...]

:) Helemaal goed...ik begon mij enigzins zorgen te maken (ja moeder! ;)). Top...jij kunt voorlopig verder pielemuizen...ik ga ook even rustig aan de slag, maar 1 ding is zeker met enigzins overclocken wordt de S6 helemaal bloedjesnel. En zoals gezegd wil ik het batterijverbruik wel even extra in de smiezen houden, want dit zal wel een stuk(je) meer worden, zo vermoed ik ;)
Haha, dankje moeder :9 Ja ik kan voorlopig wel verder, ik stel niks zelf in maar download gewoon profielen die door de profs zijn gemaakt. Zal zo even een gaming profiel instellen, dan vliegt de s6 erover denk ik..! Jij stelt het wel handmatig in ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:05:
[...]

Haha, dankje moeder :9 Ja ik kan voorlopig wel verder, ik stel niks zelf in maar download gewoon profielen die door de profs zijn gemaakt. Zal zo even een gaming profiel instellen, dan vliegt de s6 erover denk ik..! Jij stelt het wel handmatig in ofniet?
Ja maar niets bijzonders hoor...overclock naar 1600 en 2300. Verder heb ik screen-off max cpu op 1100 ingesteld. That's it...om te beginnen :) Even batterijverbruik afwachten en als dit een stuk hoger blijkt te zijn, dan ga ik max cpu enigzings terugschroeven en/of undervolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:13:
[...]

Ja maar niets bijzonders hoor...overclock naar 1600 en 2300. Verder heb ik screen-off max cpu op 1100 ingesteld. That's it...om te beginnen :) Even batterijverbruik afwachten en als dit een stuk hoger blijkt te zijn, dan ga ik max cpu enigzings terugschroeven en/of undervolten.
Ahaa, beetje als mijn Gaming profiel nu. Maar echt gekke werkt dit. Ging even een paar apps installeren en die processer werd me toch heet :o Maar gaat nu wel echt giga snel, ga zo maar weer terug naar mijn Smooth profiel. Hopelijk komt er binnenkort een youtube fimpje uit over deze nieuwe Kernel, zie alleen voor oudere versies een youtube filmpje met handige uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk alleen dat met deze kernel de 'gesture wake-up' feature het niet meer doet...heb jij dat ook? Ik heb de vraag ook al gesteld in het kernel draadje...misschien dat men nog een idee heeft. Ik gebruik deze feature zeer vaak en wil 'm niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:36:
Ik merk alleen dat met deze kernel de 'gesture wake-up' feature het niet meer doet...heb jij dat ook? Ik heb de vraag ook al gesteld in het kernel draadje...misschien dat men nog een idee heeft. Ik gebruik deze feature zeer vaak en wil 'm niet missen.
Ik heb dat niet ingesteld, moet zeker ook met Aroma Add insteller ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:42:
[...]

Ik heb dat niet ingesteld, moet zeker ook met Aroma Add insteller ofniet?
Kan me even niet meer zo goed herinneren of dit een aanvullende feature was, maar geloof het inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:55:
[...]

Kan me even niet meer zo goed herinneren of dit een aanvullende feature was, maar geloof het inderdaad wel.
Het is een Aroma Add-on, dus ik kan het niet testen voor je.. Ik gebruik dus dat nooit, gebruik altijd de Home Button werkt perfect en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:09:
[...]

Het is een Aroma Add-on, dus ik kan het niet testen voor je.. Ik gebruik dus dat nooit, gebruik altijd de Home Button werkt perfect en snel!
Ok. Ik ben ook eens aan de slag met die profielen...erg handig! Nu de Koontz Balanced profiel in gebruik, denk een goede 'uitgebalanceerd' profiel. Eens even verder aan de tand voelen de komende dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:20:
[...]

Ok. Ik ben ook eens aan de slag met die profielen...erg handig! Nu de Koontz Balanced profiel in gebruik, denk een goede 'uitgebalanceerd' profiel. Eens even verder aan de tand voelen de komende dag...
Ja, die profielen geven goede performance, gebruik nu SmoothGaming V1, gebruikt iets meer accu dan de balance profielen maar de prestaties tot nu toe zijn geweldig. En inderdaad even kijken hoelang de accu meegaat en hoelang het geweldig blijft ;)

@weer een hele avond aan het tweaken geweest, waar blijft de tijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben even een avondje niet aanwezig geweest, en er is weer van alles bijgekomen. Moet onderhand 24 uur per dag de boel bijhouden haha. Morgen duik ik er ook weer eens in klinkt super de nieuwe kernel. Eerst even slaapjes doen.
Even een klein ander vraagje, als een nieuwe kernel op je telefoon zet dan is het toch raadzaam om eerst in TWRP cache en dalvic cache te legen?

[ Voor 24% gewijzigd door pappaleone op 24-06-2015 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

pappaleone schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 01:15:
Ben even een avondje niet aanwezig geweest, en er is weer van alles bijgekomen. Moet onderhand 24 uur per dag de boel bijhouden haha. Morgen duik ik er ook weer eens in klinkt super de nieuwe kernel. Eerst even slaapjes doen.
Even een klein ander vraagje, als een nieuwe kernel op je telefoon zet dan is het toch raadzaam om eerst in TWRP cache en dalvic cache te legen?
Dat is altijd handig voor je dit soort zaken gaat flashen. En na flashen nog een keer. Althans zo heb ik het altijd geleerd B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Deze kernel haalt de ware tweaker in men naar boven als ik het zo lees :p
Ik ga me vingers er niet aan branden zolang de S6 soepel loopt, want ik ken mezelf +-)
Hoever gaat deze kernel? Ben je bv in staat om multipliers aan te passen en of valt er te spelen met het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Max CPU 1600/2500 (tov stock 1500/2100). Ik draai momenteel een van de scripts met daarbij aangepast max CPU naar 1600/2300. In standby is het batterijverbruik exact hetzelfde als met stock kernel, dus dat is goed. Nu nog zien wat het dagelijks gebruik doet vwb batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Zygivt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:14:
Deze kernel haalt de ware tweaker in men naar boven als ik het zo lees :p
Ik ga me vingers er niet aan branden zolang de S6 soepel loopt, want ik ken mezelf +-)
Hoever gaat deze kernel? Ben je bv in staat om multipliers aan te passen en of valt er te spelen met het geheugen?
Ja dit is echt een super kernel, kan er niet vanaf blijven ;) Je hebt hele mooie profielen die je kan downloaden zo heb je bijv. een profiel voor het gamen dus clockt hij de processor wat hoger zodat je maximale prestaties hebt. Maar zo heb je ook een profiel voor optimale accu gebruik en ga zo maar door! Ik gebruik profiel SmoothGaming V1 met zelf aangepast Mhz van 1600/2304 loopt behoorlijk snel en de accu gebruik lijkt zelfs langer mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:27:
[...]

Ja dit is echt een super kernel, kan er niet vanaf blijven ;) Je hebt hele mooie profielen die je kan downloaden zo heb je bijv. een profiel voor het gamen dus clockt hij de processor wat hoger zodat je maximale prestaties hebt. Maar zo heb je ook een profiel voor optimale accu gebruik en ga zo maar door! Ik gebruik profiel SmoothGaming V1 met zelf aangepast Mhz van 1600/2304 loopt behoorlijk snel en de accu gebruik lijkt zelfs langer mee te gaan.
Klinkt goed, maar als ik profielen ga gebruiken is voor mij de lol eraf :+
Doet zo een gaming profiel alleen iets met processor en geheugen of is er in eigenschappen van het scherm ook nog het één en ander aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Zygivt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:43:
[...]

Doet zo een gaming profiel alleen iets met processor en geheugen of is er in eigenschappen van het scherm ook nog het één en ander aan te passen?
Mja, die profielen zijn gemaakt door "profs" dus het draait dan perfect. maar je kan dan nog steeds alles zelf tweaken dus ik heb die Mhz van de processor nog wat omhoog gekrikt.

De profielen wijzigen ook de eigenschappen van het scherm, accu gebruik eigenlijk alles, je kan nog steeds handmatig je beeldscherm instellen bijv; wanneer het scherm uitstaat hoeveel Mhz mag de processor dan maximaal gebruiken om accu te besparen.
dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:19:
Max CPU 1600/2500 (tov stock 1500/2100). Ik draai momenteel een van de scripts met daarbij aangepast max CPU naar 1600/2300. In standby is het batterijverbruik exact hetzelfde als met stock kernel, dus dat is goed. Nu nog zien wat het dagelijks gebruik doet vwb batterijverbruik.
Heb je die Air-Gesture al opgelost? ;) Zie dat ze je vraag niet beantwoorden in het XDA draadje..

[ Voor 24% gewijzigd door Tammesp op 24-06-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:48:
[...]
Heb je die Air-Gesture al opgelost? ;) Zie dat ze je vraag niet beantwoorden in het XDA draadje..
Nah...inderdaad nog geen antwoord, gaat in dat xda draadje helaas ietsje langzamer dan hier ;) Maar zoals jij zelf ook al zei, mbv de Home knop werkt natuurlijk ook. maar heeft mijn voorkeur eerlijk gezegd niet.

Ik merk wel dat de auto brightness ook niet helemaal lekker lijkt te werken icm de kernel (op mijn S6). Daar ben ik nu mee bezig. Indien dit ook een probleem blijft geven dan ga ik gewoon terug naar stock kernel...die liep verder prima.
Zygivt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:43:
[...]

Je kunt, zoals Tammesp ook al aangeeft, een profiel naderhand naar smaak inrichten én ook opslaan als eigen profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:56:
[...]

Nah...inderdaad nog geen antwoord, gaat in dat xda draadje helaas ietsje langzamer dan hier ;) Maar zoals jij zelf ook al zei, mbv de Home knop werkt natuurlijk ook. maar heeft mijn voorkeur eerlijk gezegd niet.

Ik merk wel dat de auto brightness ook niet helemaal lekker lijkt te werken icm de kernel (op mijn S6). Daar ben ik nu mee bezig. Indien dit ook een probleem blijft geven dan ga ik gewoon terug naar stock kernel...die liep verder prima.

[...]

Je kunt, zoals Tammesp ook al aangeeft, een profiel naderhand naar smaak inrichten én ook opslaan als eigen profiel.
Hopelijk gaan ze nog reageren ;) Wat werkt niet goed met de auto brightness dan? Ik persoonlijk heb daar niet veel last, reageert zoals gewoonlijk aardig goed.

Ik verbaas me over deze profiel die ik nu draai. Nog maar 3% accu gebruikt sinds vanmorgen 08:00. Heb deezer gebruikt, whatsapp en chrome voor tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:59:
[...]

Hopelijk gaan ze nog reageren ;) Wat werkt niet goed met de auto brightness dan? Ik persoonlijk heb daar niet veel last, reageert zoals gewoonlijk aardig goed.

Ik verbaas me over deze profiel die ik nu draai. Nog maar 3% accu gebruikt sinds vanmorgen 08:00. Heb deezer gebruikt, whatsapp en chrome voor tweakers.
Top...mooi laag verbruik! _/-\o_

Brightness wordt niet omhoog geschroefd in een lichtere omgeving, of als test de telefoon onder een lamp houden. De auto brightness werkt dus helemaal niet. Vreemd. Heb al re-boot gegeven en ook diverse profielen geprobeerd incl stock profiel. Ik ga nu de kernel opnieuw flashen zien of dit een oplossing geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:02:
[...]

Top...mooi laag verbruik! _/-\o_

Brightness wordt niet omhoog geschroefd in een lichtere omgeving, of als test de telefoon onder een lamp houden. De auto brightness werkt dus helemaal niet. Vreemd. Heb al re-boot gegeven en ook diverse profielen geprobeerd incl stock profiel. Ik ga nu de kernel opnieuw flashen zien of dit een oplossing geeft...
Profiel: SmoothGaming V1, ik raad aan om die te eens te proberen ;) Mhz van de proc: 1600/2304.

Hmm heel apart, dat hoort natuurlijk niet. Zal zo eens mijn mobiel onder een lamp houden..je hoort nog van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:05:
[...]

Profiel: SmoothGaming V1, ik raad aan om die te eens te proberen ;) Mhz van de proc: 1600/2304.

Hmm heel apart, dat hoort natuurlijk niet. Zal zo eens mijn mobiel onder een lamp houden..je hoort nog van me!
Herinstalleren van de kernel heeft helaas niet geholpen, dus er zit ben ik bang niets anders op dat terug naar stock kernel. Is verder geen ramp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

[...]
Mja, die profielen zijn gemaakt door "profs" dus het draait dan perfect. maar je kan dan nog steeds alles zelf tweaken dus ik heb die Mhz van de processor nog wat omhoog gekrikt.
[...]
dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:56:
[...]
[...]
Ja dat geloof ik wel, maar de charme van het tweaken voor mij is toch het uitzoeken van de juiste waardes vanaf default

Ik vraag me alleen af of de hardware in elke G920) en elke G925 hetzelfde is of dat je ook te maken kan hebben met "een goede batch"

Overigens denk ik niet dat er veel mensen zijn die er een wedstrijd van gaan maken, het maximale eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:16:

Ja dat geloof ik wel, maar de charme van het tweaken voor mij is toch het uitzoeken van de juiste waardes vanaf default

Ik vraag me alleen af of de hardware in elke G920) en elke G925 hetzelfde is of dat je ook te maken kan hebben met "een goede batch"

Overigens denk ik niet dat er veel mensen zijn die er een wedstrijd van gaan maken, het maximale eruit te halen.
Dat hoor je ons/mij dan ook niet zeggen. Het gaat mij niet om een wedstrijd 8)7 Je probeert gewoon wat en als het niet bevalt (zoals voor mijzelf nu terug naar stock kernel), dan is dat ook prima.

Het mooie van een custom kernel zoals deze is dat iedereen helemaal vrij is om te bepalen...een zeer goed laag batterijverbruik, een mooie middenweg, of een mega-snelle telefoon (waarbij de accuduur waarschijnlijk een stuk korter is). Kortom...heel veel mogelijkheden en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:16:
[...]

Herinstalleren van de kernel heeft helaas niet geholpen, dus er zit ben ik bang niets anders op dat terug naar stock kernel. Is verder geen ramp >:)
Heb je ook al een ander profiel geprobeerd? Misschien kan dat helpen.
Zygivt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:16:
[...]

[...]

Je kan alles zelf instellen hoe je het wil, maar ik gebruik die profielen omdat ik dat wat gemakkelijker vind.

De hardware van de S6sen zijn toch allemaal hetzelfde?

Nee niet heel veel mensen, maar het is wel leuk om te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:23:
[...]

Heb je ook al een ander profiel geprobeerd? Misschien kan dat helpen.
Yep had ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm vreemde situatie...ook na het terugzetten van een twrp backup (met stock kernel) werkt de brightness sensor niet meer en ook de gesture wake-up functie niet :?

Ik ga eens even een clean install doen van v1.5 (mbv titanium backup ben ik daar snel mee klaar) en zien of het probleem er dan nog is. Zou zomaar hardwarematig kunnen zijn. Enfin...ik meld mij wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:51:
Hmm vreemde situatie...ook na het terugzetten van een twrp backup (met stock kernel) werkt de brightness sensor niet meer en ook de gesture wake-up functie niet :?

Ik ga eens even een clean install doen van v1.5 (mbv titanium backup ben ik daar snel mee klaar) en zien of het probleem er dan nog is. Zou zomaar hardwarematig kunnen zijn. Enfin...ik meld mij wel weer ;)
Dat meen je niet :o Hopelijk gaat het straks weer werken.. Straks moet je weer een nieuwe halen :|

Auto brightness werkt bij mij wel, dus het ligt niet aan de Kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:27:
[...]

Dat is altijd handig voor je dit soort zaken gaat flashen. En na flashen nog een keer. Althans zo heb ik het altijd geleerd B)
Dankje heb ik het toch goed onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De profielen wijzigen ook de eigenschappen van het scherm, accu gebruik eigenlijk alles, je kan nog steeds handmatig je beeldscherm instellen bijv; wanneer het scherm uitstaat hoeveel Mhz mag de processor dan maximaal gebruiken om accu te besparen.

[...]

HeyTammesp
Ik heb het sinds ik thuis kwam vanachteven niet alles goed gevolgd.
Ik heb vanacht nog de laatste nieuwe bootloader plus modem gedownload plus de nieuwe kernel waar we het nu over hebben. Ik merk nu al aan het batterij gebruik van afgelopen nacht dat de batterij het fijn vindt.
Die profielen die jij net bespreekt zijn die los te downloaden? Ik vindt het prettig om van zo'n profiel uit te gaan. Wat jij zegt het zijn profesionals die dit in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:02:
[...]

Dat meen je niet :o Hopelijk gaat het straks weer werken.. Straks moet je weer een nieuwe halen :|

Auto brightness werkt bij mij wel, dus het ligt niet aan de Kernel.
Auto brightness werkt nu weer zo nu en dan. Blijft merkwaardig, maar ik weet dat het nooit super goed heeft gewerkt op de rom van Edgar (zie meldingen in xda draadje). Duurde soms lang voordat de brightness automatisch werd opgesschroefd en vice versa. Al werkt het nu minder/anders dan voorheen...nog even verder nakijken en testen.

Air gesture werkt nog steeds niet...vreemd maar geen ramp 8)

[ Voor 29% gewijzigd door dafmay op 24-06-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:49:
[...]

Auto brightness werkt nu weer gewoon. Air gesture niet...vreemd maar geen ramp 8)
Met de KT-SGS6 - OE3 - KTweaker kernel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Met de KT-SGS6 - OE3 - KTweaker kernel? ;)
Nee...schone installatie en met stock kernel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 17:04
Tweakers,

Waar het mij om gaat is een langere batterij duur, bij normaal gebruik,
Dus wat you-tjoepen, appen, mailen.
Alles gelezen wat er zoal voorbij gekomen is, maar het wordt er voor mij niet duidelijker op.
Bootloader, Kernel en modem?? snap het ff niet meer.

Twijfel slaat toe, custom rom, of toch weer niet......

Wat is wijsheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:45:
[...]

HeyTammesp
Ik heb het sinds ik thuis kwam vanachteven niet alles goed gevolgd.
Ik heb vanacht nog de laatste nieuwe bootloader plus modem gedownload plus de nieuwe kernel waar we het nu over hebben. Ik merk nu al aan het batterij gebruik van afgelopen nacht dat de batterij het fijn vindt.
Die profielen die jij net bespreekt zijn die los te downloaden? Ik vindt het prettig om van zo'n profiel uit te gaan. Wat jij zegt het zijn profesionals die dit in elkaar zetten.
He Pappa :*)

Deze Kernel zorg voor een betere accuduur dan de Kernel die in 1.5v gebakken zit, daar ben ik nu wel achter gekomen. Die profielen kun je downloaden, en daarna instellen. Peace of cake. Voor extra vragen, shoot me! _/-\o_
Lonus! schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:01:
Tweakers,

Waar het mij om gaat is een langere batterij duur, bij normaal gebruik,
Dus wat you-tjoepen, appen, mailen.
Alles gelezen wat er zoal voorbij gekomen is, maar het wordt er voor mij niet duidelijker op.
Bootloader, Kernel en modem?? snap het ff niet meer.

Twijfel slaat toe, custom rom, of toch weer niet......

Wat is wijsheid??
He Hee! Welkom hier in het rommelige maar leuke topic ;)

Dan is een Custom Rom wat je moet hebben, is veel minder bloatware dus veel minder accu gebruik dan een stock firmware.

Volgorde in het kort:

Je mobiel rooten (Kan met Odin)
Daarna TWRP erop (Kan met Odin)
Daarna je uit gekozen custom rom in je root van je telefoon zetten, en met TWRP het erop zetten.

(Modem en bootloader flashen is optioneel, hoeft dus niet)

Als je hier meer uitleg over wilt, leggen we het graag wat uitgebreider uit. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Tammesp op 24-06-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:12:

Dan is een Custom Rom wat je moet hebben, is veel minder bloatware dus veel minder accu gebruik dan een stock firmware.

Volgorde in het kort:

Daarna je uit gekozen custom rom in je root van je telefoon zetten, en met TWRP het erop zetten.

Kleine aanvulling (heb vandaag tijd teveel :+ )

Rooten de meest simpele manier

en hier het root bestandje

De juiste TWRP versie zal je even moeten goochelen..... Ik had tot 3 keer toe een verkeerde variant te pakken 8)7

Hoe verder te gaan staat inmiddels goed beschreven hier in dit rommelige maar gezellige hok

Edgarf zijn rom nu paar dagen draaien en moet zeggen ziet er goed uit. Enige wat ik zelf wat minder vind is dat witte keyboard geen idee hoe dit aan te passen of dat dat zoiezo wel mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door jdwrist op 24-06-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Voor de geinteresseerden, 1 van de dingen die ik met root als eerste doe meestal is het aanpassen van mijn lcd_density... Nu zijn de samsung apps nogal ruk qua scaling, vooral keyboard en camera hebben daar last van.

Om die reden heb ik een aantal apps gemod zodat ze multi-dip zijn, namelijk de Camera, Keyboard, Contacts/Dialer en TouchWiz-launcher. Heb de xtrestrolite v1.5 deodexed als basis genomen aangezien ik die op dit moment draai, voor mij (met 480 als lcd_density) ziet het er nu weer prima uit.

Behalve de launcher dan, maar die gebruik ik zelf niet dus daar ga ik ook niet al te veel moeite aan besteden op het moment ;)

Zie de xda thread voor details: http://forum.xda-develope...sung-apps-camera-t3141148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:12:

He Hee! Welkom hier in het rommelige maar leuke topic ;)

Volgorde in het kort:

Bedankt voor dit warme welkom :)
jokapo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:34:
[...]

Rooten de meest simpele manier [video]

De juiste TWRP versie zal je even moeten goochelen..... Ik had tot 3 keer toe een verkeerde variant te pakken 8)7

Hoe verder te gaan staat inmiddels goed beschreven hier in dit rommelige maar gezellige hok

Edgarf zijn rom nu paar dagen draaien en moet zeggen ziet er goed uit. Enige wat ik zelf wat minder vind is dat witte keyboard geen idee hoe dit aan te passen of dat dat zoiezo wel mogelijk is.
Bedankt, ga ik vanavond eens even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:34:
[...]

Rooten de meest simpele manier [video]

Ik gebruik zelf SwiftKey is ook een probeerversie van. Hier is alles zelf in te stellen. Vele kleuren en verschillende looks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:40:
[...]

Ik gebruik zelf SwiftKey is ook een probeerversie van. Hier is alles zelf in te stellen. Vele kleuren en verschillende looks
+1 Gebruik zelf SwiftKey al jaren...erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
Hoe kun je gericht zoeken welke versie van twrp je nodig hebt?
Ik denk het ergens gelezen te hebben maar krijg het niet meer gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie net dat er een nieuwe versie van TWRP beschikbaar is.
TWRP 2.8.7.0 Released

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed...mijn beurt om de S6 te verklooien ;) Net de nieuwe TWRP geflashed en nu wil de S6 niets meer...blijft op het Samsung S6 startscherm terugkomen (start dus niet door). Ik kom slechts nog in de bootloader modus. Helaas kan ik momenteel thuis verder niets omdat (j)Odin niet werkt op een macbook, dus ik zal moeten wachten tot morgen (op werk een reguliere PC). Kan ik mooi ff met m'n Note4 pielen... :)

Maar voor anderen die TWRP 2.8.7.0 willen flashen...pas op...het kan misgaan!

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 24-06-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:16:
Goed...mijn beurt om de S6 te verklooien ;) Net de nieuwe TWRP geflashed en nu wil de S6 niets meer...blijft op het Samsung S6 startscherm terugkomen (start dus niet door). Ik kom slechts nog in de bootloader modus. Helaas kan ik momenteel thuis verder niets omdat (j)Odin niet werkt op een macbook, dus ik zal moeten wachten tot morgen (op werk een reguliere PC). Kan ik mooi ff met m'n Note4 pielen... :)

Maar voor anderen die TWRP 2.8.7.0 willen flashen...pas op...het kan misgaan!
Had gezien dat de nieuwe versie er was. Wel ff balen voor jou zeg, en dat als gevorderde tweaker 😟 wel ben ik blij dat ik als noob nog niet zo ver was pffffff, ik zou me geen raad weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks. Zal (hopelijk) wel meevallen...morgen mbv Odin de oude TWRP versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:24:
Thanks. Zal (hopelijk) wel meevallen...morgen mbv Odin de oude TWRP versie flashen.
Hoe weet je nu welke versie je hier van moet hebben.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pa zal mij leren...normaliter lees ik altijd even de laatste posts in het xda draadje voordat ik ga flashen. Deze keer niet gedaan...dom..dom 8)7

Ps de voorgaande versie 2.8.6 was prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
Lonus! schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:25:
[...]

Hoe weet je nu welke versie je hier van moet hebben.....?
Zal deze wel zijn dan:

A while back, Chainfire released the root for the international SM-G920F variant of SGS6 and Galaxy S6 edge SM-G925T. Now TeamWin has officially released TWRP 2.8.6.0 recovery for Galaxy S6 devices with codename “zeroflte”. TWRP is a higher popular touch-based custom recovery that offers the ability to flash custom ROMs, take nandroid backups, restore ROM and a lot more. You don’t require root to flash TWRP on Galaxy S6 as it can be easily flashed using ODIN.

This recovery can be flashed on international variants of Galaxy S6 with “zeroflte” as the code name. The models include: SM-G920F and SM-G920I.

Dacht wel dat ik het ergens gelezen had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...dus zojuist meteen maar ff snel op en neer naar werk geweest en mbv Odin 3.10.6 TWRP versie 2.8.6.2 geflashed...en de S6 is inmiddels weer up&running...pheww (veegt een zweetdruppel weg ;) )

Dit zijn wel momenten dat dafmay zijn Windows PC mist :X

En een goed leermomentje (voor mij en voor anderen!)...lees eerst de posts van de afgelopen dag in het xda draadje wanneer er een nieuwe versie wordt gepresenteerd. Er zijn genoeg problemen (precies zoals ik ben tegengekomen) te lezen over TWRP v2.8.7.0 in het xda draadje van vandaag.

Bezint eer gij begint (zo was ie toch :) )

[ Voor 64% gewijzigd door dafmay op 24-06-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:20:
...dus zojuist meteen maar ff snel op en neer naar werk geweest en mbv Odin 3.10.6 TWRP versie 2.8.6.2 geflashed...en de S6 is inmiddels weer up&running...pheww (veegt een zweetdruppel weg ;) )

En een goed leermomentje (voor mij en voor anderen!)...lees eerst de posts van de afgelopen dag in het xda draadje wanneer er een nieuwe versie wordt gepresenteerd. Er zijn genoeg problemen (precies zoals ik ben tegengekomen) te lezen over TWRP v2.8.7.0 in het xda draadje van vandaag.

oeeii ouwe mazzelaar ;) Mooi dat het weer werkt!

ik heb nog wel een windows desktopje voor je liggen :9

Ja, soms ben ik ook wat te haastig en dan komen er fouten, gelukkig is het bijna altijd op te lossen.

Eén spreekwoord bevat `bezint eer ge begint`. bezint eer ge begint. (=denk goed na over de gevolgen voordat je actie onderneemt)

Even over mijn kernel, hij loopt nog steeds prachtig, 25% accu gebruik sinds 08:00 dus ik raad iedereen aan om deze kernel erop te flashen (http://forum.xda-develope...?p=61492137&postcount=678) Succes ermee wie het gaat doen, woeii!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:04:
[...]

oeeii ouwe mazzelaar ;) Mooi dat het weer werkt!

ik heb nog wel een windows desktopje voor je liggen :9

Ja, soms ben ik ook wat te haastig en dan komen er fouten, gelukkig is het bijna altijd op te lossen.

Eén spreekwoord bevat `bezint eer ge begint`. bezint eer ge begint. (=denk goed na over de gevolgen voordat je actie onderneemt)

Even over mijn kernel, hij loopt nog steeds prachtig, 25% accu gebruik sinds 08:00 dus ik raad iedereen aan om deze kernel erop te flashen (http://forum.xda-develope...?p=61492137&postcount=678) Succes ermee wie het gaat doen, woeii!
Achteraf gezien valt het allemaal wel mee, het blijft slechts de recovery en daar kun je vrij weinig mee verzieken. Maar het is weer zo'n (onnodig) gedoe om het weer op te lossen, maar vooral omdat ik het niet thuis kon regelen. Op werk liep ik er vervolgens tegenaan dat de recovery slechts met Odin 3.10.6 kon worden geflashed...alle eerdere versies van Odin (die ik eerst gebruikte) deden het niet...en toen kwam er lichtelijk paniek om de hoek. Met Odin 3.10.6 was het weer in een poep&zucht gepiept :)

Ik wilde ook niet tot morgen wachten omdat de S6 een OLED scherm heeft en dus veel meer kans op inbranden heeft, en omdat de telefoon niet uit kon worden gezet en dus steeds op het bootloader scherm stond (blauw met witte letters) wilde ik dat niet 12 uur achter elkaar doen...dat had ongetwijfeld voor een scherm-probleem gezorgd.

Enfin...lang verhaal kort ;)

Mooi dat de kernel op jouw S6 zo uitstekend presteert!!! Geweldig laag batterijverbruik _/-\o_

Ik laat het even bij stock kernel vanwege de eerdere probleempjes met mijn S6 na het flashen van de Ktoonsez kernel.

Ps ik kom morgen die oude Windhoos desktop ff bij je halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tammesp...ahum, kon het niet laten en heb toch ook ff de ktoonsez kernel geinstalleerd en jouw profiel en settings gekozen...ben zeer benieuwd naar het resultaat 8) >:)

Ahum(tot de macht 2)...de gesture wake-up en brightness functies werken nu ook weer...sla mij maar lek 8)7 :? :X >:) ;) 8)

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 24-06-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff mijn god wasweer laat thuis, zie nu pas je bericht. Je ziet wel het kan zo maar mis gaan, een foutje is zo gemaakt. Zo is het bij mij ook fout gegaan met twrp.Let us cross the fingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes ik kan er over mee praten, na een overleden s6 edge :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tammesp Hoi Tamme ik zie net dat Dafmay ook jou profiel draait met de ktoonzez, zou je voor mij deze settings kunnen delen? Ben al paar dagen laat aan het werk en kom eigen niet toe aan het rommelen met de kernel alvast dank.

Hey Daffie goed dat je hem weer aan de gang hebt gekregen, pff was dat even zweten, toch best wel tricky.
Het wordt onderhand een gewoonte maar door het gemakzucht kan het toch lelijk misgaan
.Zeker de moeite waard voor nieuwe mensen op het forum toch even de moeite te nemen om even het gebruik van TWRP door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

offtopic:
Is fusion dan niet misschien iets voor jou? Dit was in mij geval de oplossing voor al mijn windows tools.

In ieder geval blij dat het weer werkt. Ik wacht denk ik nog wel even met flashen van een nieuwe recovery ;-)

Ik vraag me trouwens af hoe stable 2.8.7.0 is. In het overzicht van de app is 2.8.6.2 de laatste recovery die te flashen valt.

[ Voor 12% gewijzigd door Zygivt op 25-06-2015 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:13:
@Tammesp Hoi Tamme ik zie net dat Dafmay ook jou profiel draait met de ktoonzez, zou je voor mij deze settings kunnen delen? Ben al paar dagen laat aan het werk en kom eigen niet toe aan het rommelen met de kernel alvast dank.

Hey Daffie goed dat je hem weer aan de gang hebt gekregen, pff was dat even zweten, toch best wel tricky.
Het wordt onderhand een gewoonte maar door het gemakzucht kan het toch lelijk misgaan
.Zeker de moeite waard voor nieuwe mensen op het forum toch even de moeite te nemen om even het gebruik van TWRP door te lezen.
Thanks! En jazeker...het blijft tricky al weet je vaak wel waar je mee bezig bent, kan het alsnog mis gaan. Niet voor niets alle waarschuwingen in de diverse xda draadjes en op tweakers. Maar wat ik gewoonweg stom verkeerd heb gedaan is niet even de moeite nemen om de posts van de afgelopen dag te lezen, zodat ik een idee/gevoel heb van v2.8.7.0. En blijkt (zeer duidelijk!) dat veel mensen problemen hebben ondervonden tijdens het flashen van deze versie. En daarnaast is er eigenlijk helemaal geen noodzaak om een nieuwe recovery te gebruiken als de vorige het prima doet...maar dat blijft beetje aard van het beestje ben ik bang :P

Als ik het goed heb begrepen van Tammesp gebruikt hij SmoothGamingV1 met daarbij OC naar 1600/2300. Zo heb ik 'm nu ingesteld.
Zygivt schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:02:
[...]

offtopic:
Is fusion dan niet misschien iets voor jou? Dit was in mij geval de oplossing voor al mijn windows tools.

In ieder geval blij dat het weer werkt. Ik wacht denk ik nog wel even met flashen van een nieuwe recovery ;-)

Ik vraag me trouwens af hoe stable 2.8.7.0 is. In het overzicht van de app is 2.8.6.2 de laatste recovery die te flashen valt.
Ook dank voor het meeleven :) Geen noodzaak tot flashen van nieuwste TWRP versie...lekker bij de oude (en vertrouwde) houden. Ik weet uit ervaring dat er wel vaker dingen mis gaan bij een 1e release van nieuwe versie van TWRP, dus het is zeker raadzaam om de kat eerst even flink uit de boom te kijken... :)

Fusion is iets waar ik toevallig gisteravond in bed nog aan zat (lag?) te denken...ja is wellicht een optie, ga ik eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:12:
[...]
[...]
Ook dank voor het meeleven :) Geen noodzaak tot flashen van nieuwste TWRP versie...lekker bij de oude (en vertrouwde) houden. Ik weet uit ervaring dat er wel vaker dingen mis gaan bij een 1e release van nieuwe versie van TWRP, dus het is zeker raadzaam om de kat eerst even flink uit de boom te kijken... :)

Fusion is iets waar ik toevallig gisteravond in bed nog aan zat (lag?) te denken...ja is wellicht een optie, ga ik eens bekijken.
Ik ken het hoor, want ik dacht ook een keer een early bird te zijn en een rom te flashen en op dag 2 als S6 bezitter had ik al een toestel wat niet meer startte ;-) Al doende leert men, zullen we maar zeggen.

fusion is zeker een aanrader zeker als je vaker met toestellen speelt is windows soms gewoon makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:39:
[...]

Ik ken het hoor, want ik dacht ook een keer een early bird te zijn en een rom te flashen en op dag 2 als S6 bezitter had ik al een toestel wat niet meer startte ;-) Al doende leert men, zullen we maar zeggen.

fusion is zeker een aanrader zeker als je vaker met toestellen speelt is windows soms gewoon makkelijker
Gelukkig heb ik zelf zeer weinig echte grote problemen gehad en nooit een toestel zodanig verpest dat ik het niet meer kon herstellen....ik denk dat een deel van de charme (voor mij in ieder geval) zit in het 'sleutelen' met de telefoons. Misschien vergelijkbaar met een gokker waar het gaat om de spanning (wat gaat het nu weer worden?) en niet eens zo zeer om het winnen (al lijkt dat het doel te zijn) :P

Enfin...nu weer even rust in de tent (voor een paar dagen at least ;) ). Benieuwd wanneer Edgarf eventueel met een 5.1.1 rom op de proppen komt, al zal ik er niet zo snel voor gaan als blijkt dat je daarna niet meer terug kunt naar 5.0 (en dat schijnt wel zo te zijn!).

Heb even naar de opties gekeken voor Windows virtueel op een Mac en er zijn een aantal programma's voor zoals Parallels, VirtualBox en Wine...naast VMware Fusion. Ik ga eens een keer op m'n gemak alles uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:33:
[...]

Gelukkig heb ik zelf zeer weinig echte grote problemen gehad en nooit een toestel zodanig verpest dat ik het niet meer kon herstellen....ik denk dat een deel van de charme (voor mij in ieder geval) zit in het 'sleutelen' met de telefoons. Misschien vergelijkbaar met een gokker waar het gaat om de spanning (wat gaat het nu weer worden?) en niet eens zo zeer om het winnen (al lijkt dat het doel te zijn) :P

Enfin...nu weer even rust in de tent (voor een paar dagen at least ;) ). Benieuwd wanneer Edgarf eventueel met een 5.1.1 rom op de proppen komt, al zal ik er niet zo snel voor gaan als blijkt dat je daarna niet meer terug kunt naar 5.0 (en dat schijnt wel zo te zijn!).

Heb even naar de opties gekeken voor Windows virtueel op een Mac en er zijn een aantal programma's voor zoals Parallels, VirtualBox en Wine...naast VMware Fusion. Ik ga eens een keer op m'n gemak alles uitzoeken.
Ik zou het fijn vinden als CWM ook gaat werken op de S6. TWRP is natuurlijk iets uitgebreider, maar ik ben redelijk geschrokken met een kapot toestel. Ben nu toch wel wat voorzichtiger geworden.Ik denk niet dat ze nog zo schappelijk zijn bij een volgend bezoek met weer een dood geval.. 8)7
Ps ik ga bij build prop de aanpassingen opnieuw doorvoeren van het ramgebruik, dit is echt bedroevend bij mij. Ook nu de laatste Edgarf rom heb draaien. Ik zag net 94% staan Samsung moest zich schamen bij een topmodel als de S6. Ik heb Samsung gebeld, de eerste dame wist nergens van 8)7 8)7 . Ik heb daarna met iemand van de technishe dienst gesproken,die mij vertelde dat het probleem bekend was bij hun. Prangende vraag..........Nog geen oplossing verder werd ik er niets wijzer van.. :F

[ Voor 15% gewijzigd door pappaleone op 25-06-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:41:
[...]

Ik zou het fijn vinden als CWM ook gaat werken op de S6. TWRP is natuurlijk iets uitgebreider, maar ik ben redelijk geschrokken met een kapot toestel. Ben nu toch wel wat voorzichtiger geworden.Ik denk niet dat ze nog zo schappelijk zijn bij een volgend bezoek met weer een dood geval.. 8)7
Ps ik ga bij build prop de aanpassingen opnieuw doorvoeren van het ramgebruik, dit is echt bedroevend bij mij. Ook nu de laatste Edgarf rom heb draaien. Ik zag net 94% staan Samsung moest zich schamen bij een topmodel als de S6. Ik heb Samsung gebeld, de eerste dame wist nergens van 8)7 8)7 . Ik heb daarna met iemand van de technishe dienst gesproken,die mij vertelde dat het probleem bekend was bij hun. Prangende vraag..........Nog geen oplossing verder werd ik er niets wijzer van.. :F
Doe deze DHA settings eens proberen. Ik gebuik deze zelf en ben zeer tevreden over het resultaat!

http://forum.xda-develope...p?p=61325025&postcount=60

Verder hoef je eigenlijk niet erg bang te zijn vwb TWRP. Ik gebruik het al vele jaren zonder problemen eigenlijk (een uitzondering daargelaten). Pak altijd in ieder geval een stabiele build, en niet zoals ik gisteren eentje die net pas uit is! 8)7

Oh en qua settings vind ik TWRP juist erg meevallen en handig opgezet. Meer dan backup/restore en install heb ik niet nodig, en zo nu en dan een wipe.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 25-06-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:51:
[...]

Doe deze DHA settings eens proberen. Ik gebuik deze zelf en ben zeer tevreden over het resultaat!

Verder hoef je eigenlijk niet erg bang te zijn vwb TWRP. Ik gebruik het al vele jaren zonder problemen eigenlijk (een uitzondering daargelaten). Pak altijd in ieder geval een stabiele build, en niet zoals ik gisteren eentje die net pas uit is! 8)7

Oh en qua settings vind ik TWRP juist erg meevallen en handig opgezet. Meer dan backup/restore en install heb ik niet nodig, en zo nu en dan een wipe.
Deze zitten als ik het goed begrijp dus nog niet in Edgarf verwerkt

#DHA
ro.config.dha_cached_max=15
ro.config.dha_empty_max=36
ro.config.dha_empty_init=36
ro.config.sdha_apps_bg_max=70
ro.config.dha_lmk_scale=0.545
ro.config.dha_update_max_count=5
ro.config.dha_step=2
ro.config.dha_th_rate=1.4
ro.config.dha_defend_th_level=0
ro.config.64bit_lmk_enable=true
pappaleone schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:41:
[...]

Met CWM kan het ook gruwelijk verkeerd gaan O-) . Heb in de tijd van de eerste galaxy S en de S4 genoeg gevalletjes baksteen door CWM voorbij zien komen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door jdwrist op 25-06-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:51:
[...]

Die ga ik even proberen thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:56:
[...]

#DHA
ro.config.dha_step=2
Correct! In het bijbehorende xda draadje komt een boel voorbij aan verschillende DHA settings, en bovenstaande doen het op mijn toestel erg goed. Ik kan makkelijk wel 8-10 apps tegelijkertijd hebben 'geopend'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:04:
[...]

Die ga ik even proberen thanks _/-\o_
:) No prob...wel even rebooten na de aanpassing heh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:56:
[...]

#DHA
ro.config.dha_step=2

[...]

Met CWM kan het ook gruwelijk verkeerd gaan O-) . Heb in de tijd van de eerste galaxy S en de S4 genoeg gevalletjes baksteen door CWM voorbij zien komen ;)
Ja daar heb je gelijk in, maar dit is gewoon een gevalletje onwetentheid van mij zelf. Dit omdat ik nooit twrp had gebruikt. Ben opgegroeid met Cwm ha.ha.
Maar het is gewoon opletten, en dat had ik even niet gedaan zo mijn eigen schuld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:05:
[...]

:) No prob...wel even rebooten na de aanpassing heh >:)
Yes yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dafmay ik neem aan dat ik er een aantal zelf nog in moet voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, gewoon mijn lijstje kopieren en plakken ipv de huidige set van dacht ik 6 regels in de build.prop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:12:
Nee hoor, gewoon mijn lijstje kopieren en plakken ipv de huidige set van dacht ik 6 regels in de build.prop.
Ja was ik nog niet opgekomen .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ze ingesteld ik zal het even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok...ben benieuwd naar jouw ervaringen later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:29:
@Tammesp...ahum, kon het niet laten en heb toch ook ff de ktoonsez kernel geinstalleerd en jouw profiel en settings gekozen...ben zeer benieuwd naar het resultaat 8) >:)

Ahum(tot de macht 2)...de gesture wake-up en brightness functies werken nu ook weer...sla mij maar lek 8)7 :? :X >:) ;) 8)
Hee Daffie! :) Heb het vandaag druk dus vandaar nu pas een reactie. Vet dat je de Ktoonzes kernel erweer op hebt gezet, altijd leuk om een soulmate te hebben haha. Hoe draait ie tot nu toe bij jouw?

Ghehe prachtig dat het weer werkt, nu kun je weel vollop tweaken!

kom maar langs voor dit mooie dell windows desktopje, gaat zo hard als een windhoos _/-\o_
pappaleone schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:13:

Vanavond deel ik de settings hier even, tot nu toe loopt het nog steeds prachtig.

PS: zal vanavond ook de DHA settings even veranderen, ben benieuwd hoe het ram geheugen daarmee omgaat.

PS2: Draai nu de material design thema, echt prachtig! 8)

Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste