Perfect dank jeTammesp schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:03:
[...]
Hee Daffie!Heb het vandaag druk dus vandaar nu pas een reactie. Vet dat je de Ktoonzes kernel erweer op hebt gezet, altijd leuk om een soulmate te hebben haha. Hoe draait ie tot nu toe bij jouw?
Ghehe prachtig dat het weer werkt, nu kun je weel vollop tweaken!
kom maar langs voor dit mooie dell windows desktopje, gaat zo hard als een windhoos![]()
[...]
Vanavond deel ik de settings hier even, tot nu toe loopt het nog steeds prachtig.
PS: zal vanavond ook de DHA settings even veranderen, ben benieuwd hoe het ram geheugen daarmee omgaat.
PS2: Draai nu de material design thema, echt prachtig!
Hey there brother!Tammesp schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:03:
[...]
Hee Daffie!Heb het vandaag druk dus vandaar nu pas een reactie. Vet dat je de Ktoonzes kernel erweer op hebt gezet, altijd leuk om een soulmate te hebben haha. Hoe draait ie tot nu toe bij jouw?
Ghehe prachtig dat het weer werkt, nu kun je weel vollop tweaken!
kom maar langs voor dit mooie dell windows desktopje, gaat zo hard als een windhoos![]()
[...]
Vanavond deel ik de settings hier even, tot nu toe loopt het nog steeds prachtig.
PS: zal vanavond ook de DHA settings even veranderen, ben benieuwd hoe het ram geheugen daarmee omgaat.
PS2: Draai nu de material design thema, echt prachtig!
Ik ga na een tip van mede-tweaker Zygivt eens kijken of ik Windows virtueel op m'n Mac kan draaien, en zien of Odin dan ook werkt. Dat zou ideaal zijn!
Material design thema draai ik ook sinds vanochtend...erg mooi, bevalt super!
Onwards&upwards...
Ik werk zelf met Wine op de Mac, werkt prima.dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:15:
[...]
Ik ga na een tip van mede-tweaker Zygivt eens kijken of ik Windows virtueel op m'n Mac kan draaien, en zien of Odin dan ook werkt. Dat zou ideaal zijn!
Onwards&upwards...
Odin wordt geopend in wine alleen wordt de S6 niet herkent.
Zal wel aan de drivers liggen schat ik zo in
OT...heel kortLonus! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:05:
[...]
Ik werk zelf met Wine op de Mac, werkt prima.
Odin wordt geopend in wine alleen wordt de S6 niet herkent.
Zal wel aan de drivers liggen schat ik zo in
Vreemd, rechts klik en openen met Wine. standaard instelling meteen openen dus geen .exe maken werkt prima hier.
Tja Samsung en Apple zijn geen vrienden.
Thx. Ik zal nog eens kijken in het weekend.Lonus! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:31:
Vreemd, rechts klik en openen met Wine. standaard instelling meteen openen dus geen .exe maken werkt prima hier.

Even mijn SOT met jullie delen, volgens mij is dit wel aardig knap gedaan en voor het laatste keer op aan de lader is ong 33 uur geleden. Benieuwd wat jullie scoren!
@Pappa mijn instellen met mijn Kernel: Profiel SmoothGaming V1 downloaden en instellen, daarna de processor de Mhz veranderen in 1600/2304. Dan blaas je erover van de snelheid...
@Daffie, had gister een feest dus kon helaas hier niet tweaken
See you later guys

[ Voor 4% gewijzigd door Tammesp op 26-06-2015 09:47 ]
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Hey Tammesp...dat ziet er supergoed uit! Alles over 5 uur SoT is prima. En ja 1,5 dag met normaal gebruik van de telefoon is ook goed.
Ik merkte een iets hoger standby verbruik met het SmoothGaming profiel (1% per 3 uur ipv 1% per 5 uur), dus doe nu even een test met het SmoothManiac profiel (standaard settings)...deze is ook lekker vlot en soepel
Ik merkte een iets hoger standby verbruik met het SmoothGaming profiel (1% per 3 uur ipv 1% per 5 uur), dus doe nu even een test met het SmoothManiac profiel (standaard settings)...deze is ook lekker vlot en soepel
Als ik al die berichten zo lees beginnen mijn handjes wel te kriebelen ^.^
...wat let jeZygivt schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:00:
Ja ben hier echt heel tevreden mee! Wat is jouw SOT en standby-stand?dafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:55:
Hey Tammesp...dat ziet er supergoed uit! Alles over 5 uur SoT is prima. En ja 1,5 dag met normaal gebruik van de telefoon is ook goed.
SmoothGaming verbruikt idd iets meer accu, maar zodra je zwaardere apps/bestanden opent draait het iets lekkerder in SmoothGaming dan SmoothManiac vind ik persoonlijk.
Al gelukt met Odin op je mac te krijgen? (Waarom heb je een mac als een ras echte tweaker?
Ja wat Daffie zegt, doe lekker mee. Altijd leuk om meerdere mede tweakers hier te hebbenZygivt schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:00:
Moet je niet werken dan??

Jawel...maar ik heb wel tijd om het forum in de gaten te houden en te posten
Tammesp schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:17:
[...]
Ja ben hier echt heel tevreden mee! Wat is jouw SOT en standby-stand?Al kan de SOT nog veel beter als je een accu zuinige profiel kiest bij de Ktoonz kernel..!
SmoothGaming verbruikt idd iets meer accu, maar zodra je zwaardere apps/bestanden opent draait het iets lekkerder in SmoothGaming dan SmoothManiac vind ik persoonlijk.
Al gelukt met Odin op je mac te krijgen? (Waarom heb je een mac als een ras echte tweaker?![]()
)
[...]
Ja wat Daffie zegt, doe lekker mee. Altijd leuk om meerdere mede tweakers hier te hebben
Nee Odin op de Mac moet ik in het weekend nog even rustig naar kijken. Voorlopig geen noodzaak omdat de S6 is bijgewerkt (bootloader/modem/enz). Maar wel handig om het werkend te hebben voor toekomstige probleempjes e.d.
Ja altijd op Windows gewerkt, maar 2 jaar geleden overgestapt op een notebook en dat wilde ik in 1x goed doen...lichtgewicht en eentje met het mooiste scherm...en dan is er eigenlijk maar 1 optie en dat is een Retina MBP. Ik vond het ook leuk om eens in OSX te duiken (als rasechte tweaker
Ik haal eigenlijk altijd wel een SoT van minimaal 4,5 uur...vaak net boven de 5 uur. En bij normaal gebruik haal ik wel 1,5 - 2 dagen op 1 accu. Is dus niet echt een groot verschil op mijn S6 bij gebruik van custom kernel. Wat ik het meest belangrijk vind is dat alles soepel opent, loopt en scrolt. Dat is met de stock kernel net altijd enigzins schokkerig en met de custom kernel heb ik daar geen last meer van.
Ik draai XtreStoLite 1.5 en ik vroeg me af (shame on me) hoe ik die DHA waardes aanpas?
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
http://forum.xda-develope...hp?p=61272765&postcount=1Kapitein187 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:41:
Ik draai XtreStoLite 1.5 en ik vroeg me af (shame on me) hoe ik die DHA waardes aanpas?
Bijvoorbeeld in ES File Explorer, ga naar Device > System en open het build.prop bestand. Klik daarna rechtsbovenin op Edit. Scrol naar beneden totdat je de DHA waarden ziet (iets van 6-8 regels). Deze kun je aanpassen, de wijzigingen opslaan en telefoon rebooten.
Hahadafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:32:
Yes yes....nudge nudge, wink wink, say no more say no more (voor de kenners...)
Nee Odin op de Mac moet ik in het weekend nog even rustig naar kijken. Voorlopig geen noodzaak omdat de S6 is bijgewerkt (bootloader/modem/enz). Maar wel handig om het werkend te hebben voor toekomstige probleempjes e.d.
Ja altijd op Windows gewerkt, maar 2 jaar geleden overgestapt op een notebook en dat wilde ik in 1x goed doen...lichtgewicht en eentje met het mooiste scherm...en dan is er eigenlijk maar 1 optie en dat is een Retina MBP. Ik vond het ook leuk om eens in OSX te duiken (als rasechte tweaker).
Ik haal eigenlijk altijd wel een SoT van minimaal 4,5 uur...vaak net boven de 5 uur. En bij normaal gebruik haal ik wel 1,5 - 2 dagen op 1 accu. Is dus niet echt een groot verschil op mijn S6 bij gebruik van custom kernel. Wat ik het meest belangrijk vind is dat alles soepel opent, loopt en scrolt. Dat is met de stock kernel net altijd enigzins schokkerig en met de custom kernel heb ik daar geen last meer van.
Gelukkig maar! (mijn dektopje is inmiddels weg ge winhoosd!)
Die enige optie is inmiddels uitgebreid met deze topper: pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 dit word mijn volgende notebook, wat een pracht ding is dit toch..
Dat doe je netjes met de SOT. Meestal gebruik ik de S6 zoveel dat ik dat niet vaak haal met al dat geflash. Al ga ik volgende week proberen om SOT boven de 6+ uren te krijgen, even een beetje bij tweaken.
Klopt...als ik flink bezig ben met de telefoon (veel installeren en reboots e.d.) dan haal ik ook geen 5 uur SoT, maar dan gaat het vaak richting max 4,5 uur.Tammesp schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:53:
[...]
Haha![]()
Gelukkig maar! (mijn dektopje is inmiddels weg ge winhoosd!)
Die enige optie is inmiddels uitgebreid met deze topper: pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 dit word mijn volgende notebook, wat een pracht ding is dit toch..Moet er wel bij zeggen dat ik iets tegen Apple heb, waarom weet ik niet... ben zo geboren denk ik
Dat doe je netjes met de SOT. Meestal gebruik ik de S6 zoveel dat ik dat niet vaak haal met al dat geflash. Al ga ik volgende week proberen om SOT boven de 6+ uren te krijgen, even een beetje bij tweaken.
Oei ja de XPS was een van de weinige notebooks die het toentertijd enigzins (maar zeker niet helemaal) tegen de rMBP konden opnemen, maar met deze nieuwe XPS lijkt men het voor elkaar te hebben gekregen...prachtig apparaat en zeer hoge resolutie scherm!
Ik was (en ben) ook nooit Apple-minded geweest, en heb slechts de rMBP als Apple apparaat in huis. Ik blijf mij dagelijks verbazen over het prachtige scherm en ik geniet er dus ook nog dagelijks van....is een goede aankoop geweest.
Ik ga zelf niet veel meer tweaken met de custom kernel want ik denk dat een balanced profiel waarschijnlijk precies doet wat het zegt en is wat ik zoek...gebalanceerd qua performance en batterijverbruik
...iets anders (en meer on-topic
)
Men heeft auto-root voor elkaar gekregen op 5.1.1 dmv custom (Beta) kernel. En ook de nieuwe (2.8.7.1) custom recovery van TWRP zou 5.1.1 compatible moeten zijn, dus we gaan hard de goede kant op!
http://forum.xda-develope...?p=61548961&postcount=485
Men heeft auto-root voor elkaar gekregen op 5.1.1 dmv custom (Beta) kernel. En ook de nieuwe (2.8.7.1) custom recovery van TWRP zou 5.1.1 compatible moeten zijn, dus we gaan hard de goede kant op!
http://forum.xda-develope...?p=61548961&postcount=485
...en hier de bevestiging van Edgarf dat update naar 5.1.1 er zeer waarschijnlijk volgende week aankomt
http://forum.xda-develope...p=61553424&postcount=2855
(sorry Edgarf...kon het weer niet laten...het nieuws was te mooi om te laten liggen
)
http://forum.xda-develope...p=61553424&postcount=2855
(sorry Edgarf...kon het weer niet laten...het nieuws was te mooi om te laten liggen
[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 26-06-2015 11:55 ]
Hee hee,(even on-topic reageren) dit is allemaal perfect nieuws voor deze mooie vrijdag. Zie nu al uit naar versie 5.1.1 Custom Rom ^^ Ze zeggen dat het ook wat accu zuiniger is gemaakt. Mja ben zeer benieuwd.
Draait de Ktoonz kernel straks ook op de nieuwe versie van Edgarf?
Edgarf is weer top bezig, doet hij dit voor zijn werk of als hobby? Volgens mij zit er aardig wat werk in ofniet?
@Daffie, ik raad je aan om eens die nieuwe XPS 13 te bekijken in het eggie
Edgarf is weer top bezig, doet hij dit voor zijn werk of als hobby? Volgens mij zit er aardig wat werk in ofniet?
Voorlopig houd ik het bij mijn rMBP...was een prijzige aankoop 1,5 jaar geleden (rond eur 1.900) dus ik doe het er nog even meeTammesp schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:39:
Hee hee,(even on-topic reageren) dit is allemaal perfect nieuws voor deze mooie vrijdag. Zie nu al uit naar versie 5.1.1 Custom Rom ^^ Ze zeggen dat het ook wat accu zuiniger is gemaakt. Mja ben zeer benieuwd.
Alle xda devs doen het als hobby, vrijwillig en zonder enige inkomsten anders dan een vrijwillige gift (kun je vaak doen via Paypal). De gigantische hoeveelheid tijd en werk dat men erin stopt vind ik zeer bewonderigenswaardig!

Soms vraag ik mij letterlijk wel eens hardop af...hoe houden ze het vol?! Hulde aan de devs...petje af!
Kijk dank voor je reactie ik was heel tevreden met de nieuwe kernel zonder iets te doen, maar ik jou bevindingen ook doorvoern. Kijk maar uit dat je telefoon er nit van door gaat Haha. Misschien eens een open solicitatie richting Samsung hoe het beter kanTammesp schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
Even mijn SOT met jullie delen, volgens mij is dit wel aardig knap gedaan en voor het laatste keer op aan de lader is ong 33 uur geleden. Benieuwd wat jullie scoren!
@Pappa mijn instellen met mijn Kernel: Profiel SmoothGaming V1 downloaden en instellen, daarna de processor de Mhz veranderen in 1600/2304. Dan blaas je erover van de snelheid...![]()
@Daffie, had gister een feest dus kon helaas hier niet tweakenMaar ik heb inmiddels mijn DHA instellingen ook verandert en het loopt nu nog iets smoother volgens mij, nog even een dagje aankijken. Inmiddels is mijn telefoon verandert in een beest
![]()
See you later guys![]()
Blijf ik nog met een probleem zitten, ik heb de settings van Dafmay doorgevoerd betreffende het ram gebeuren. Maar bij mij werkt het voor geen meter. Heb net 10 minuten Real racing 3 gespeeld, toen ik wat lagg voelde. Ben gestopt met het spel en ja hoor weer naar de 94% ram gebruik.
Hmm..ik ben bang dat je het zeker ook niet geheel op gaat lossen mbv de quick fix (DHA). Ikzelf loop bijvoorbeeld op mijn S6 ertegenaan dat na een tijdje Flipboard het door FB gebruikte RAM geheugen dermate hoog oploopt (tot +900Mb) dat FB een forced close geeft. Ook dit hoort (deels) bij het zeer matige handlen door Samsung van het RAM gebruik op de S6.pappaleone schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:40:
[...]
Kijk dank voor je reactie ik was heel tevreden met de nieuwe kernel zonder iets te doen, maar ik jou bevindingen ook doorvoern. Kijk maar uit dat je telefoon er nit van door gaat Haha. Misschien eens een open solicitatie richting Samsung hoe het beter kan![]()
![]()
Blijf ik nog met een probleem zitten, ik heb de settings van Dafmay doorgevoerd betreffende het ram gebeuren. Maar bij mij werkt het voor geen meter. Heb net 10 minuten Real racing 3 gespeeld, toen ik wat lagg voelde. Ben gestopt met het spel en ja hoor weer naar de 94% ram gebruik.
Uiteraaard kun je het xda draadje nog even raadplegen voor andere settings. Ik weet dat er diverse verschillende setjes voorbij zijn gekomen. Misschien is er eentje bij die voor jouw doeleinden een goed resultaat geeft...
En verder ben ik bang dat we android 5.1.1 moeten afwachten en hopelijk (!) is het daar opgelost of in ieder geval een heel stuk beter. Voor nu blijft dat nog even koffiedik-kijken. Ik heb wisselende verhalen gehoord.
Ja ik wacht er even mee, hopelijk volgende week komt Edgarf met een ......nieuwe versie.dafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:48:
[...]
Hmm..ik ben bang dat je het zeker ook niet geheel op gaat lossen mbv de quick fix (DHA). Ikzelf loop bijvoorbeeld op mijn S6 ertegenaan dat na een tijdje Flipboard het door FB gebruikte RAM geheugen dermate hoog oploopt (tot +900Mb) dat FB een forced close geeft. Ook dit hoort (deels) bij het zeer matige handlen door Samsung van het RAM gebruik op de S6.
Uiteraaard kun je het xda draadje nog even raadplegen voor andere settings. Ik weet dat er diverse verschillende setjes voorbij zijn gekomen. Misschien is er eentje bij die voor jouw doeleinden een goed resultaat geeft...
En verder ben ik bang dat we android 5.1.1 moeten afwachten en hopelijk (!) is het daar opgelost of in ieder geval een heel stuk beter. Voor nu blijft dat nog even koffiedik-kijken. Ik heb wisselende verhalen gehoord.
Het is al bevestigd dat het probleem niet is opgelost bij 5.1.1. Wellicht dat het later nog wordt gefixt...dafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:48:
[...]
Hmm..ik ben bang dat je het zeker ook niet geheel op gaat lossen mbv de quick fix (DHA). Ikzelf loop bijvoorbeeld op mijn S6 ertegenaan dat na een tijdje Flipboard het door FB gebruikte RAM geheugen dermate hoog oploopt (tot +900Mb) dat FB een forced close geeft. Ook dit hoort (deels) bij het zeer matige handlen door Samsung van het RAM gebruik op de S6.
Ik heb wisselende verhalen gelezen en wacht daarom liever even af todat er custom roms zijn en meer-specifieke ervaringen van gebruikers (w.o. ikzelf).Kapitein187 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:36:
[...]
Het is al bevestigd dat het probleem niet is opgelost bij 5.1.1. Wellicht dat het later nog wordt gefixt...
Je hebt helemaal gelijk. Wie weet volgende week met XstreStoLite (2.0?)dafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:09:
[...]
Ik heb wisselende verhalen gelezen en wacht daarom liever even af todat er custom roms zijn en meer-specifieke ervaringen van gebruikers (w.o. ikzelf).
Yep...het aftellen is begonnenKapitein187 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:53:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Wie weet volgende week met XstreStoLite (2.0?)
Vanochtend van de prik af. 10 uur en 40 minuten later nog 46% over.
Vandaag flink wat bezig geweest op Whatsapp, Facebook, Internet en telefoontjes plegen.
Volgens mij mag ik dus niet klagen. Gisteren aan de lader gehangen na 2,5 dag ruim met een iets rustiger gebruik.
Vandaag flink wat bezig geweest op Whatsapp, Facebook, Internet en telefoontjes plegen.
Volgens mij mag ik dus niet klagen. Gisteren aan de lader gehangen na 2,5 dag ruim met een iets rustiger gebruik.
Live youre Life and Enjoy every Day
Ja dat klinkt prima, en in mijn ervaring als normaal accuverbruik bij veel gebruik.
Ik was bezig met het flashen van de XtreStoLite ROM, echter begint m'n S6 te mekkeren dat de Reactivation Lock aanstaat. Amai, denk ik, dan zet ik hem uit. Het probleem is alleen als ik de toggle uitzet, deze zich automatisch weer naar enabled toggled. Iemand die dit kent en heeft opgelost?
Ollala wat gaat het ineens snel..dafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:43:
Extra Extra Read All About It !!!
http://forum.xda-develope...?p=61561211&postcount=752
Ik heb in de kernel Profiel SmoothGaming V1 doorgevoed wauw als een treintje.
Hiervoor dank aan Tamme enDafmay.
Wat ik nu merk is dat mijn geheugen nog sneller volloopt, maar ik wacht even geduldig,want ik denk dat Edgarf iets heel moois aan het brouwen is voor ons.
Ik heb Edgarf's nieuwe 5.1.1 rom zojuist geflashed en deze werkt prima. Deze is uiteraard nogal kaal omdat de bijbehorende Aroma installer pas volgende week komt. Alles werkt prima
Maar......ik heb een probleem na het terugzetten van nandroid (backup vorige rom). Heb Edgar al om advies gevraagd.
Dus mannen...voorzichtig aan en wacht nog maar even met flashen van 5.1.1.
Maar......ik heb een probleem na het terugzetten van nandroid (backup vorige rom). Heb Edgar al om advies gevraagd.
Ja ik heb ermee geleerd en wacht even geduldig af. We weten nu beide hoe snel het fout kan gaan. Meestal is herstel mogelijk, maar het kan ook anders aflopen.dafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:05:
Ik heb Edgarf's nieuwe 5.1.1 rom zojuist geflashed en deze werkt prima. Deze is uiteraard nogal kaal omdat de bijbehorende Aroma installer pas volgende week komt. Alles werkt prima
Heh heh...inderdaad, gelijk heb jepappaleone schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:14:
[...]
Ja ik heb ermee geleerd en wacht even geduldig af. We weten nu beide hoe snel het fout kan gaan. Meestal is herstel mogelijk, maar het kan ook anders aflopen.![]()
Succes ik ga even mijn computer opnieuw installeren, draait ook niet echt lekker tot laters.dafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:19:
[...]
Heh heh...inderdaad, gelijk heb jeMorgen maar weer eens ff op&neer naar werk om via Odin eea recht te zetten...

...we lijken wel een stelletje prutserspappaleone schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:24:
[...]
Succes ik ga even mijn computer opnieuw installeren, draait ook niet echt lekker tot laters.
...dus na mijn laatste actie (tweaker-twitch) moest ik de originele Samsung FW terugzetten mbv Odin. Daarna opnieuw rooten (pingpong) en TWRP flashen. Was uiteraard een koud kunstje, weet inmiddels wel hoe dat werkt. Daarna clean install van de rom en aroma installer en we zijn weer up&running
Kost een beetje tijd&moeite...maar hey iemand moet zich opofferen toch?
Ahum...het advies is dus om de 5.1.1 rom links te laten liggen (rechts mag ook). Edgar heeft gisteravond meteen de test-fase stilgelegd en de downloadlink gecancelled totdat hij meer weet / het heeft gefixed.
Overigens hulde aan Edgar die er gisteravond voor mij was om even op&neer te pm-en voor extra info en hulp hoe te werk te gaan om het op te lossen. Dank Edgar!
Ahum...het advies is dus om de 5.1.1 rom links te laten liggen (rechts mag ook). Edgar heeft gisteravond meteen de test-fase stilgelegd en de downloadlink gecancelled totdat hij meer weet / het heeft gefixed.
Overigens hulde aan Edgar die er gisteravond voor mij was om even op&neer te pm-en voor extra info en hulp hoe te werk te gaan om het op te lossen. Dank Edgar!
[ Voor 44% gewijzigd door dafmay op 27-06-2015 13:38 ]
WO, even een avondje weg en en alles gaat mis hier haha
Maar goed nieuws dat 5.1.1 al bijna klaar is gemaakt door Edgarf, dat is echt heel snel gegaan zeg, ik dacht ergens volgende week. Maar wacht eerst wel totdat de Custom Rom goed draait!
@Daffie, hoeveel KM extra rij jij per week om je mobiel opnieuw te flashen? Zou bijna zeggen dat een windows desktopje wel goedkoper moet zijn haha
@Pappa, wat heb jij nou met je PC gedaan? Custom Rom per ongeluk op je PC gaflaht i.p.v op je S6? ^^ Draait je Kernel wat mooi op mijn settings?
Ben nog steeds super tevreden over mijn S6 edge, alles loopt smooth en kan ik niet beter wensen dan dit. Volgende week hopelijk 5.1.1 erop flashen
Wens jullie een fijn en druk Tweak weekend toe!
Maar goed nieuws dat 5.1.1 al bijna klaar is gemaakt door Edgarf, dat is echt heel snel gegaan zeg, ik dacht ergens volgende week. Maar wacht eerst wel totdat de Custom Rom goed draait!
@Daffie, hoeveel KM extra rij jij per week om je mobiel opnieuw te flashen? Zou bijna zeggen dat een windows desktopje wel goedkoper moet zijn haha
@Pappa, wat heb jij nou met je PC gedaan? Custom Rom per ongeluk op je PC gaflaht i.p.v op je S6? ^^ Draait je Kernel wat mooi op mijn settings?
Ben nog steeds super tevreden over mijn S6 edge, alles loopt smooth en kan ik niet beter wensen dan dit. Volgende week hopelijk 5.1.1 erop flashen

Wat moet je bij een full wipe nu precies aanvinken in TWRP?
Bij advanced wipe zie ik de opties: dalvik cache, cache, data, internal storage, system en usb-otg
Versie twrp: 2.8.6.2
Bedankt alvast
Bij advanced wipe zie ik de opties: dalvik cache, cache, data, internal storage, system en usb-otg
Bedankt alvast
Ik doe zelf altijd alles excl internal storage en usb.Lonus! schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:30:
Wat moet je bij een full wipe nu precies aanvinken in TWRP?
Bedankt alvast
@Tammesp...valt mee hoor, woon<>werk is zo'n 9km's
Bedankt!!dafmay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:35:
[...]
Ik doe zelf altijd alles excl internal storage en usb.
Ps. Warm in de zon zeg
Ps nu we elkaar toch spreken...kun je mij misschien uitleggen welke stappen ik moet volgen om Odin op m'n Mac werkend te krijgen (mbv Wine) ? Ik wordt zolangzamerhand wel een beetje moe van op&neer rijden in het weekend naar werk om te prutsen met de phone
Pfff goed weggekomen,toch maar even geduld hebbendafmay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:55:
...dus na mijn laatste actie (tweaker-twitch) moest ik de originele Samsung FW terugzetten mbv Odin. Daarna opnieuw rooten (pingpong) en TWRP flashen. Was uiteraard een koud kunstje, weet inmiddels wel hoe dat werkt. Daarna clean install van de rom en aroma installer en we zijn weer up&runningKost een beetje tijd&moeite...maar hey iemand moet zich opofferen toch?
![]()
Pfff oei toch maar even wat geduld opofferendafmay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:55:
...dus na mijn laatste actie (tweaker-twitch) moest ik de originele Samsung FW terugzetten mbv Odin. Daarna opnieuw rooten (pingpong) en TWRP flashen. Was uiteraard een koud kunstje, weet inmiddels wel hoe dat werkt. Daarna clean install van de rom en aroma installer en we zijn weer up&runningKost een beetje tijd&moeite...maar hey iemand moet zich opofferen toch?
![]()
SORRY voor dubbel posten

Ja met jou settings nu, draait de telefoon als een zonnetje. Ben er erg tevreden mee op het ram gebruik na, dit is erger geworden. Maar ik wacht even tot Edgarf met het nieuwe meesterstuk gaat komen haha.Tammesp schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:55:
WO, even een avondje weg en en alles gaat mis hier haha![]()
@Daffie, hoeveel KM extra rij jij per week om je mobiel opnieuw te flashen? Zou bijna zeggen dat een windows desktopje wel goedkoper moet zijn haha![]()
Ja je weet hoe het gaat met een laptop, iets van hier iets vandaar, en op een gegeven momentstaat overal wat. Dus dacht ik hup alles eraf en EVEN opnieuw installeren. Was nogal wat uurtjes kwijt met de updates. Maar alles is weer spik en span
Daffie krijg je kilometer vergoeding voor al dat op en neer rijden? Wat Tamme al zij een laptop met windows niet makkelijker en MINDER stressdafmay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:17:
[...]
Dat was / is het zeker. Heb ook heerlijk in de tuin gezeten vanmiddag, en beetje bezig geweest met trimmen en bijknippen en grasmaaien...
Ps nu we elkaar toch spreken...kun je mij misschien uitleggen welke stappen ik moet volgen om Odin op m'n Mac werkend te krijgen (mbv Wine) ? Ik wordt zolangzamerhand wel een beetje moe van op&neer rijden in het weekend naar werk om te prutsen met de phone
pappaleone schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:29:
[...]
Daffie krijg je kilometer vergoeding voor al dat op en neer rijden? Wat Tamme al zij een laptop met windows niet makkelijker en MINDER stress![]()
Met de nieuwste versie van wine zou het geen probleem moeten zijn.dafmay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:17:
[...]
Dat was / is het zeker. Heb ook heerlijk in de tuin gezeten vanmiddag, en beetje bezig geweest met trimmen en bijknippen en grasmaaien...
Klik met rechts op de .exe file van Odin en kies open met Wine. Werkt hier perfect.
Ik werk met en IMac,jij met een MacBook hè?
Waarom zou je eerst moeten rooten?dafmay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:55:
Met Odin flash je TWRP op je mobiel, en vervolgens kun je direct een rom flashen. Zo heb ik het gedaan, en werkt perfect. Als je root dmv wat voor methode dan ook, dan root je de rom die je op dat moment draait. En dat is onzin omdat je vervolgens een compleet andere rom gaat flashen die al geroot is.
Als het argument is dat je root nodig hebt om TWRP te kunnen flashen vanuit je geroote rom, dan zou je het direct flashen via Odin moeten overwegen, scheelt wat handelingen.
Ja de gedachte is juist, maar goed iedereen heeft zijn/haar eigen methode...ik ben wel een beetje een creature-of-habitKoriel schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:56:
[...]
Waarom zou je eerst moeten rooten?
Met Odin flash je TWRP op je mobiel, en vervolgens kun je direct een rom flashen. Zo heb ik het gedaan, en werkt perfect. Als je root dmv wat voor methode dan ook, dan root je de rom die je op dat moment draait. En dat is onzin omdat je vervolgens een compleet andere rom gaat flashen die al geroot is.
Als het argument is dat je root nodig hebt om TWRP te kunnen flashen vanuit je geroote rom, dan zou je het direct flashen via Odin moeten overwegen, scheelt wat handelingen.
Ja ik een rMBP, maar rechtermuis op de Odin.exe file en dan kiezen voor Wine geeft een venster met keuzes 'run directly in...' of 'convert to simple os x app bundle'. De 1e geeft een winrar extraction menuLonus! schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:45:
[...]
Met de nieuwste versie van wine zou het geen probleem moeten zijn.
Klik met rechts op de .exe file van Odin en kies open met Wine. Werkt hier perfect.
Ik werk met en IMac,jij met een MacBook hè?

Goed...met dank aan Lonus voor een werkende versie van Odin voor de Mac
Nu nog de app zover zien te krijgen dat ie de telefoon herkend
Eens zien of men op XDA nog een idee heeft...
Fijne avond allen!
Fijne avond allen!
Toch weer een stukje verder, nu het laatste puzel stukje succes.dafmay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:40:
Goed...met dank aan Lonus voor een werkende versie van Odin voor de Mac![]()
Fijne avond allen!
Nog even een vraagje hierover...dafmay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:55:
![]()
Had je de xstresto rom over je 5.0.2 installatie geflashed? (Dus nog met de oude bootloader?) of had je 5.1.1 al geflashed.
En wanneer je 'de originele samsung rom terugflashen' zegt, ook bovenstaande vraag
Draai zelf nu nog xstresto 1.5 en moet mezelf dwingen niet naar 5.1.1 te gaan hehe (helemaal nu er hier ook al root op is).
Ik zou even voorzichtig zijn en nog heel even geduld hebben, ik denk dat Dafmay zijn oude bootloader heeft behouden, anders kan je inderdaad niet meer terug. Be carefull. Ik wacht even,anders wordt het een dure grapm0ridin schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Nog even een vraagje hierover...
Had je de xstresto rom over je 5.0.2 installatie geflashed? (Dus nog met de oude bootloader?) of had je 5.1.1 al geflashed.
En wanneer je 'de originele samsung rom terugflashen' zegt, ook bovenstaande vraagHad namelijk gelezen dat na updaten naar 5.1.1 je niet meer terug kan naar 5.0.2?
Draai zelf nu nog xstresto 1.5 en moet mezelf dwingen niet naar 5.1.1 te gaan hehe (helemaal nu er hier ook al root op is).
Edgarf had aangeven dat zolang je de bootloader niet update naar 5.1.1, je altijd terug kunt van 5.1.1 rom naar 5.0 rom. Dat is waar, maar we liepen tegen het probleem aan dat de vingerprintscanner een onverwacht probleem gaf en daardoor diverse mensen problemen kregen toen ze terug wilden naar 5.0. Slechts op te lossen door originele FW installatie enz. Edgarf heeft daarna direkt de downloadlink op inactief gezet en gaat verder op zoek naar oplossing en nieuwe versie waar dit geen probleem geeft. In de tussentijd zal je dus nog even moeten afwachten...
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 28-06-2015 12:17 ]
Kunnen die problemen met de vingerprintscanner evt veroorzaakt worden in combinatie met die oude bootloader?dafmay schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:17:
Edgarf had aangeven dat zolang je de bootloader niet update naar 5.1.1, je altijd terug kunt van 5.1.1 rom naar 5.0 rom. Dat is waar, maar we liepen tegen het probleem aan dat de vingerprintscanner een onverwacht probleem gaf en daardoor diverse mensen problemen kregen toen ze terug wilden naar 5.0. Slechts op te lossen door originele FW installatie enz. Edgarf heeft daarna direkt de downloadlink op inactief gezet en gaat verder op zoek naar oplossing en nieuwe versie waar dit geen probleem geeft. In de tussentijd zal je dus nog even moeten afwachten...
I zij eergisteren even de laptop opnieuw installeren, mijn god alleen die updates hielden me al een aantal uurtjes bezig, maar het werkt allemaal weer naar behoren.
Klein nieuwtje ik lees net dat de Galaxy S7 dit jaar nog uitkomt om de concurrentie aan te gaan met de nieuwe Iphone 6S .Het moet niet gekker worden. Bron Android planet
[ Voor 8% gewijzigd door pappaleone op 28-06-2015 12:44 ]
Ja dat is het 'm precies...de combi bootloader en vingerprintscanner (althans heb ik van Edgar begrepen).pappaleone schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:30:
[...]
Kunnen die problemen met de vingerprintscanner evt veroorzaakt worden in combinatie met die oude bootloader?
I zij eergisteren even de laptop opnieuw installeren, mijn god alleen die updates hielden me al een aantal uurtjes bezig, maar het werkt allemaal weer naar behoren.
Klein nieuwtje ik lees net dat de Galaxy S7 dit jaar nog uitkomt om de concurrentie aan te gaan met de nieuwe Iphone 6S .Het moet niet gekker worden. Bron Android planet
Mooi dat jij ook goed bent geslaagd met de laptop!
Ja de S7...tsjonge, ze houden ons wel bezig
Ja en dan komt de note5 er ook nog tussendoor, het moet niet gekker worden.dafmay schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:52:
[...]
Ja dat is het 'm precies...de combi bootloader en vingerprintscanner (althans heb ik van Edgar begrepen).
Mooi dat jij ook goed bent geslaagd met de laptop!
Ja de S7...tsjonge, ze houden ons wel bezigIk ben momenteel weer even aan de slag met m'n Note4...wat een razendfijn apparaat is het toch!!! (zou iets vlotter mogen, maar goed)
Ik heb in het xda draadje nog eens even naar de settings voor het ram geheugen gekeken. Die heb ik nog eens even zo gezet zoals Edgarf het heeft gezegd. Eens kijken of dat werkt.
ro.config.dha_cached_max=15
ro.config.dha_cached_min=4
ro.config.dha_empty_max=36
ro.config.dha_empty_min=9
ro.config.dha_empty_init=36
ro.config.dha_lmk_scale=0.545
ro.config.dha_update_max_count=5
ro.config.dha_step=2
ro.config.dha_th_rate=1.4
ro.config.dha_defend_th_level=0
ro.config.64bit_lmk_enable=true
ro.config.sdha_apps_bg_max=70
ro.config.sdha_apps_bg_min=8
ro.config.dha_ils_enable=true
ro.config.dha_ils_dyna_lmk=true
ro.config.dha_ils_rate=1.5
Ik kom tot nu toe niet meer aan de 90%
Fingers crossed.
pappaleone schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:15:
[...]
Ik zou even voorzichtig zijn en nog heel even geduld hebben, ik denk dat Dafmay zijn oude bootloader heeft behouden, anders kan je inderdaad niet meer terug. Be carefull. Ik wacht even,anders wordt het een dure grap
Helemaal duidelijk, merci! Jammer dat downgraden niet mogelijk is, en hoewel 5.1.1. met root voor mij meer dan genoeg is toch nog maar even wachten dan tot alles echt zeker en duidelijk isdafmay schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:17:
"XtreStoLite Odex Pure Editon v.2.0 Android 5.1.1 ROM & Aroma add-on package RELEASED!!!"
http://forum.xda-develope...?p=61592752&postcount=825
Morgen ff mee knoeien. Alles moet er nieuw op dus; Bootloader, Modem en TWRP..;)
Morgen ff mee knoeien. Alles moet er nieuw op dus; Bootloader, Modem en TWRP..;)
Hey welkom ga jij ons eerste proefkonijn zijn? Ik ben morgen vrij ik denk dat ik ook maar eens ga rommelen hahaTammesp schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:04:
"XtreStoLite Odex Pure Editon v.2.0 Android 5.1.1 ROM & Aroma add-on package RELEASED!!!"
Haha ik ben erweer! Eens goed flink uitgeslapen vandaag. Ik ga het er morgen op doen, eerst de juiste TWRP versie zien te vindenpappaleone schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:09:
[...]
Hey welkom ga jij ons eerste proefkonijn zijn? Ik ben morgen vrij ik denk dat ik ook maar eens ga rommelen haha
wacht stiekum op daffie
PS: Volgens mij is dit juiste TWRP versie; http://forum.xda-develope...post61548356#post61548356
[ Voor 20% gewijzigd door Tammesp op 28-06-2015 21:12 ]
Volgens mij had Daffie die al ergens gevonden, of ik zelf pfff ik weet het effe niet meer.Tammesp schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:11:
[...]
Haha ik ben erweer! Eens goed flink uitgeslapen vandaag. Ik ga het er morgen op doen, eerst de juiste TWRP versie zien te vinden
wacht stiekum op daffie
PS: Volgens mij is dit juiste TWRP versie; http://forum.xda-develope...post61548356#post61548356

[ Voor 12% gewijzigd door pappaleone op 28-06-2015 21:48 ]
Avond heren!
Ik houd het kort want ik ben bezig in een heerlijk boek en ik kan het niet neerleggen!
Ik heb eergisteren het grote plezier gehad om als proefkonijn te fungeren voor de nieuwe 5.1.1 rom van Edgarf...en dat ging nou niet helemaal geweldig
Ik moest uiteindelijk terug naar de originele Samsung FW en alles opnieuw doen...rooten + twrp install + clean install van de 5.0 rom. Maar goed, dat had dan ook wel specifiek te maken met combi oude 5.0 bootloader en nieuwe 5.1.1 fingerprintscanner...dat gaf erg grote problemen (en ik was niet de enige die genoodzaakt was flink wat werk te verrichten om het op te lossen).
Enfin...Edgarf heeft vanavond een complete versie online gezet, deze keer ook incl Aroma installer. Dus voor diegenen die niet kunnen wachten dan kan de overstap naar 5.1.1 worden gemaakt. Maar let op, omdat je de bootloader moet updaten, kun je later niet meer terug naar 5.0. Ik herhaal basically wat Edgarf duidelijk aangeeft, maar een gewaarschuwd mens...je weet wel
Ik ben benieuwd Tammesp (en Pappa) hoe jullie varen met 5.1.1. Ik lees het hopelijk morgen hier wel...en dan zal ik zelf ook niet lang meer wachten. Maar na het fiasco van eergisteren kijk ikzelf deze keer ff de kat uit de boom
En ja...twrp versie 2.8.7.1 is vereist voor 5.1.1.
Ik heb eergisteren het grote plezier gehad om als proefkonijn te fungeren voor de nieuwe 5.1.1 rom van Edgarf...en dat ging nou niet helemaal geweldig
Enfin...Edgarf heeft vanavond een complete versie online gezet, deze keer ook incl Aroma installer. Dus voor diegenen die niet kunnen wachten dan kan de overstap naar 5.1.1 worden gemaakt. Maar let op, omdat je de bootloader moet updaten, kun je later niet meer terug naar 5.0. Ik herhaal basically wat Edgarf duidelijk aangeeft, maar een gewaarschuwd mens...je weet wel
Ik ben benieuwd Tammesp (en Pappa) hoe jullie varen met 5.1.1. Ik lees het hopelijk morgen hier wel...en dan zal ik zelf ook niet lang meer wachten. Maar na het fiasco van eergisteren kijk ikzelf deze keer ff de kat uit de boom
En ja...twrp versie 2.8.7.1 is vereist voor 5.1.1.
Toevallig nog een linkje bij de hand naar het juiste bestand voor de Edge

Nee helaas. Vraag het even in het xda draadje of 2.8.7.1 beschikbaar is voor de Edge.jokapo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:28:
[...]
Toevallig nog een linkje bij de hand naar het juiste bestand voor de Edge
Ps ik lees een boel problemen bij het installeren van de nieuwe 5.1.1 rom (en nieuwe bootloader + modem) in het xda draadje (precies zoals ik vrijdag ook had). Er is altijd wel een oplossing (zie mijn vorige post), maar ik zou aanraden om misschien nog heel even te wachten tot een reactie van Edgarf in het draadje om te zien of die mensen zelf iets verkeerd doen of dat er wellicht toch op sommigs S6 toestellen iets verkeerd kan gaan...ik kan het niet helemaal inschatten
Waarschuwing voor mensen die de nieuwe rom van Edgar willen dirtyflashen op een S6 met 5.1.1: bij mij zorgde dat voor een bootloop. Geen idee waar dat aan lag, maar kan geen kwaad om dus een backup te maken voor je begint
Voor iedereen die van Edgarf's 1.5 rom afkomt, dit zou de juiste volgorde van handelingen moeten zijn voor de overstap naar 5.1.1 rom :
http://forum.xda-develope...?p=61601130&postcount=910
Onder voorbehoud...ik heb dit zelf nog niet gedaan (met de problemen van vrijdag in het achterhoofd!)
http://forum.xda-develope...?p=61601130&postcount=910
Onder voorbehoud...ik heb dit zelf nog niet gedaan (met de problemen van vrijdag in het achterhoofd!)
Ik heb (een maand terug ofzo, met hulp van dit topic en dafmay) versie 5.0.2 op m'n S6 gezet (XtreStoLite Deodexed Mod edition v2.2). Volgens mij ook zo'n ding van die "Edgarf".
Ik ben zeer tevreden. Zijn er dingen die ik mis als ik niet perse 5.1.1 wil hebben? If it ain't broken don't fix, maar misschien mis ik zeer spectaculaire zaken op dit moment?
Ik ben zeer tevreden. Zijn er dingen die ik mis als ik niet perse 5.1.1 wil hebben? If it ain't broken don't fix, maar misschien mis ik zeer spectaculaire zaken op dit moment?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als ik jou was dat zou ik lekker doorgaan met v1.5. Die is eigenlijk perfect, misschien muv het geheugenbeheer maar dat is persoonlijk...de een heeft er meer last van dan een ander. Op mijn S6 loopt het allemaal prima (v1.5). Men zegt dat in 5.1.1 het geheugenprobleem zou zijn opgelost, echter ik heb verhalen gelezen dat het toch nog niet (helemaal) is opgelost...dus dat blijft afwachten tot de eerste gebruikers ervaringen (en dan nog kan het persoonlijk zijn/blijven).
Kortom...ik zie echt geen noodzaak om over te stappen. Zelf wil ik de stap wel maken, maar na het fiasco van afgelopen vrijdag heb ik besloten om eens voorzichtigheid te betrachten en eea heel even af te wachten (vandaag/morgen)
Kortom...ik zie echt geen noodzaak om over te stappen. Zelf wil ik de stap wel maken, maar na het fiasco van afgelopen vrijdag heb ik besloten om eens voorzichtigheid te betrachten en eea heel even af te wachten (vandaag/morgen)
TWRP versie voor android 5.1.1 voor de S6 Edge :
https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347765202
Double postdafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:13:
TWRP versie voor android 5.1.1 voor de S6 Edge :
Dat komt omdat Edgarf zijn post naderhand had gewijzigd en de linkjes erbij had gezet...dat zag ik dus ook later pasjokapo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:23:
[...]
Double postzag hem al voorbij komen in je linkje van Edgarf
Ik ben zo goed als om...zometeen misschien maar eens aan de slag met 5.1.1
Ik heb me bedacht dat ik vandaag gewoon eens helemaal NIETS ga doen
...... Mocht van het weekeind dus nu maar es ontspannen.
Hmmmm flashen is ontspannen
Hmmmm flashen is ontspannen

I hear ya...flashaholics zijn we
Ik twijfel nog enigzins...we gaan het zien.
Ik vraag mij af, en ik hoop dat de echte root experts hier, wat het voordeel is om je telefoon te rooten? Ik wil mijn garantie niet kwijt raken en bovendien ben ik verplicht Knox te gebruiken. Ik heb weinig gelezen hierover in dit topic en zou graag wat meer informatie van de echte root experts willen hebben hier.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Root-en hoeft inderdaad niet per se, maar wil je bijvoorbeeld een custom kernel gebruiken, of ad aware draaien, dan is root wel vereist. Het is dus slechts voor specifieke doeleiden vereist.
Wil je slechts een custom rom draaien dan is root niet vereist. De meeste (zo niet alle) custom roms zijn al ge-root.
Knox wordt niet getript als je bijvoorbeeld de telefoon root mbv PingPongRoot.
Maar wil je daarnaast ook een custom recovery gebruiken (zoals TWRP) dan wordt Knox wel getript!
Wil je slechts een custom rom draaien dan is root niet vereist. De meeste (zo niet alle) custom roms zijn al ge-root.
Knox wordt niet getript als je bijvoorbeeld de telefoon root mbv PingPongRoot.
Maar wil je daarnaast ook een custom recovery gebruiken (zoals TWRP) dan wordt Knox wel getript!
Ps voor diegenen die op zoek zijn naar de verschillen tussen Android 5.0, 5.1 en 5.1.1 :
http://www.vcpost.com/art...eatures-and-many-more.htm
Top. Zit voor mij werkelijk geen énkele reden bij om te balen dat ik op 5.0 zit. Thanks.dafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:56:
Ps voor diegenen die op zoek zijn naar de verschillen tussen Android 5.0, 5.1 en 5.1.1 :
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
kernel is not seandroid enforcing
En dan het Samsung Logo
Is dit goed??
En dan het Samsung Logo
Is dit goed??
Sorry? Iets meer info graag...jokapo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:20:
En dan het Samsung Logo
Is dit goed??
Edit : ik zie dat je de vraag al op xda hebt uitstaan...
[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 29-06-2015 11:29 ]
Neejokapo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:20:
En dan het Samsung Logo
Is dit goed??
Kom enkel nog in downloadmodus, recovery kom ik helaas niet in
Maargoed ik heb nog nooit een hard bricked toestel gehad en gezien ik nog in bootloadermodus kom zal dat ook niet het geval zijn denk ik...
@dafmay:
Hangt op beginschgerm met rode melding die hij aangeeft, bij mij staat er een regel onder:
system rev check fail device 2 binary 1
[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 29-06-2015 11:31 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Zoals watercooler zegt Daf. Heb bootloader en modem geflashed daarna dat TWRP bestand waar jij naar verwees. Nothing happens after that.dafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:29:
[...]
Sorry? Iets meer info graag...
Edit : ik zie dat je de vraag al op xda hebt uitstaan...
Hmm...zeker wat betreft de melding die watercoolertje aangeeft, zou ik het even aan Edgarf vragen...
Ps dit zijn de problemen die ik vrijdag ben tegengekomen tijdens de overstap naar 5.1.1. Dat kon ik oplossen door flasgen van originele 5.0.2 Samsung FW (en daarna root-en en TWRP flashen en clean install van 5.0.2 rom).
Maar zoals gezegd...Edgarf kan het beter uitleggen, dus check het xda draadje (Edgarf is zeer snel met reageren...)
Ps dit zijn de problemen die ik vrijdag ben tegengekomen tijdens de overstap naar 5.1.1. Dat kon ik oplossen door flasgen van originele 5.0.2 Samsung FW (en daarna root-en en TWRP flashen en clean install van 5.0.2 rom).
Maar zoals gezegd...Edgarf kan het beter uitleggen, dus check het xda draadje (Edgarf is zeer snel met reageren...)
[ Voor 67% gewijzigd door dafmay op 29-06-2015 11:40 ]
Is dat voor de Edge deze G925FXXU1AOE3_G925FPHN1AODO_PHN toevallig?dafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:38:
Hmm...zeker wat betreft de melding die watercoolertje aangeeft, zou ik het even aan Edgarf vragen...
[ Voor 108% gewijzigd door jdwrist op 29-06-2015 11:48 ]
Maar...ik lees in het xda draadje dat je twrp 2.8.7.1 hebt geflashed zonder problemen. Kun je dan niet in recovery mode komen door volume-Up + Home + Powerknop in te drukken? Zo niet probeer het dan als volgt even :
Houd Home + beide Volumeknoppen + Powerknop ingedrukt voor een seconde of 5-7...daarna moet je op een gemikt moment de Volume-Down knop loslaten maar de rest ingedrukt houden...als je het op het goede moment hebt gedaan dan kom je in Recovery terecht
Het was (kan ik mij herinneren van afgelopen vrijdag) inderdaad ff een lastige om in recovery mode te komen...
Houd Home + beide Volumeknoppen + Powerknop ingedrukt voor een seconde of 5-7...daarna moet je op een gemikt moment de Volume-Down knop loslaten maar de rest ingedrukt houden...als je het op het goede moment hebt gedaan dan kom je in Recovery terecht
Het was (kan ik mij herinneren van afgelopen vrijdag) inderdaad ff een lastige om in recovery mode te komen...
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 29-06-2015 11:49 ]
Ik kom er niet in iigdafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:48:
Maar...ik lees in het xda draadje dat je twrp 2.8.7.1 hebt geflashed zonder problemen. Kun je dan niet in recovery mode komen door volume-Up + Home + Powerknop in te drukken? Zo niet probeer het dan als volgt even :
Knal de 5.1.1 orginele firmware er eerst wel op kijken of dat nut heeft
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
I'm in alleen nu (*&#^*$&^@#)@( ben vergeten om de rom erop te zettendafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:48:
Echt ff een paar keer proberen. Zoals ik al schreef is het moment waarop je VolumeDown loslaat nogal kritisch, anders start inderdaad de telefoon opnieuw op in het zwarte Samsung S6 scherm...watercoolertje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:49:
[...]
Ik kom er niet in iig
Knal de 5.1.1 orginele firmware er eerst wel op kijken of dat nut heeft
Ps het is Jokapo ook gelukt om in Recovery mode te komen! Dus nog ff proberen...de aanhouder wint (altijd)
[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 29-06-2015 11:55 ]
jokapo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:51:
[...]
I'm in alleen nu (*&#^*$&^@#)@( ben vergeten om de rom erop te zettenis deze via adb erop te pushen?

http://forum.xda-develope...a-1-t3082467/post61600844
Ja ik krijg de melding recovery not saedroid enforcing als ik recovery opstart. Zo crusciaal is de timing ook niet, bij uitgaan van scherm de juiste knoppen combi pakken je komt er, als je die juiste combi maar inhoudt voordat het scherm aan gaat.dafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:52:
[...]
Echt ff een paar keer proberen. Zoals ik al schreef is het moment waarop je VolumeDown loslaat nogal kritisch, anders start inderdaad de telefoon opnieuw op in het zwarte Samsung S6 scherm...
Maargoed ik wacht wel ff af, of er nog wat naar voren komt.
Ach het is maar wat je cruciaal noemt...in ieder geval is het je gelukt...toch?watercoolertje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:55:
[...]
Ja ik krijg de melding recovery not saedroid enforcing als ik recovery opstart. Zo crusciaal is de timing ook niet, bij uitgaan van scherm de juiste knoppen combi pakken je komt er, als je die juiste combi maar inhoudt voordat het scherm aan gaat.
Maargoed ik wacht wel ff af, of er nog wat naar voren komt.
Nee mij nietdafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Ach het is maar wat je cruciaal noemt...in ieder geval is het je gelukt...toch?
Hmm...ja zoals ik eerder al aangaf vwb die specieke foutmelding zou je beste even Edgarf kunnen vragen...watercoolertje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:58:
[...]
Nee mij nietIk krijg ook net een andere fout zie ik nu recovery is not seandroid enforcing ipv kernel. Daarom doet mijn recovery het dus niet
Is ook op XDA al benoemd, wordt gewoon ontweken lijkt het, maar goed ik wacht ff af ben ondertussen druk bezig, maak me ook geen zorgen verder, gaat helemaal goed komen...dafmay schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:01:
[...]
Hmm...ja zoals ik eerder al aangaf vwb die specieke foutmelding zou je beste even Edgarf kunnen vragen...
Okidoki...rustig anwatercoolertje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:03:
[...]
Is ook op XDA al benoemd, wordt gewoon ontweken lijkt het, maar goed ik wacht ff af ben ondertussen druk bezig, maak me ook geen zorgen verder, gaat helemaal goed komen...