Ze zijn beide schitterendjokapo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:50:
[...]
Je bent ook gewoon te rap geweest met Verkopen .... Eitje![]()
![]()
Andere kant met al jou wisselingen snap ik dat ook wel
pappaleone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:35:
[...]
Ach ja de een speelt met treintjes en wij met telefoons, het blijft gewoon zo leuk.
Ik ga vanavond/ vannacht als ik thuis kom aan de slag jullie horen het.
jokapo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:50:
[...]
Je bent ook gewoon te rap geweest met Verkopen .... Eitje![]()
![]()
Andere kant met al jou wisselingen snap ik dat ook wel
Damn straight!
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 19-06-2015 18:43 ]
Oh ja en nog een vraag 
Ik haal zojuist m'n Note4 uit z'n sleeve. De telefoon stond (volledig) uit en was een aantal dagen geleden nog 100% opgeladen. Nu staat de batterij op 30%
Doet mij denken aan het verhaal van de koper van mijn vorige S6. Die gaf aan dat de batterij leeg was toen hij het toestel ontving de volgende dag. Dit terwijl ik de batterij helemaal had opgeladen voordat deze in de doos ging.
Vreemd...hebben meer mensen zoiets wel eens meegemaakt met de S6 danwel Note4?
Ik haal zojuist m'n Note4 uit z'n sleeve. De telefoon stond (volledig) uit en was een aantal dagen geleden nog 100% opgeladen. Nu staat de batterij op 30%

Doet mij denken aan het verhaal van de koper van mijn vorige S6. Die gaf aan dat de batterij leeg was toen hij het toestel ontving de volgende dag. Dit terwijl ik de batterij helemaal had opgeladen voordat deze in de doos ging.
Zie je nou wel de telefoon was kwaad dat je hem wilde verkopen Haha.dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:41:
Oh ja en nog een vraag
Ik haal zojuist m'n Note4 uit z'n sleeve. De telefoon stond (volledig) uit en was een aantal dagen geleden nog 100% opgeladen. Nu staat de batterij op 30%![]()
Gekheid raar ik heb wel gehad dat ik de note 4 in de orginele verpakking zat, en de volgende dag bleek hij aan te staan, gewoon omdat hij te strak in het doosje zat. Ik dacht toen ook hoe is dat ding nu aangegaan.
pappaleone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:00:
[...]
Zie je nou wel de telefoon was kwaad dat je hem wilde verkopen Haha.
Gekheid raar ik heb wel gehad dat ik de note 4 in de orginele verpakking zat, en de volgende dag bleek hij aan te staan, gewoon omdat hij te strak in het doosje zat. Ik dacht toen ook hoe is dat ding nu aangegaan.
Ja vreemd wel. Nog even testen om te zien precies wat een hoe...
Je S6 perikelen hebben zich verplaatst naar je Note 4
Live youre Life and Enjoy every Day
jokapo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:46:
Je S6 perikelen hebben zich verplaatst naar je Note 4
Gooi maar deze kant op
...ok
Maaruh...dan mag ik ook wat vangen?
Nah...de Note4 is een beauty. Handle with care
Nah...de Note4 is een beauty. Handle with care
Ik ben nogsteeds blij met mijn S6 Randje
Misschien een note 4 edge hmmmm
Ha ha die heb ik in mijn bezit is ook een beautyjokapo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:23:
Ik ben nogsteeds blij met mijn S6 Randje
In de verpakking van de S6 zit een kleine uitsparing voor de aan/uit knop. Als je de S6 er dus verkeerd om in doet drukt de verpakking m steeds aan. Zou de oorzaak kunnen zijn.dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:41:
Oh ja en nog een vraag
Ik haal zojuist m'n Note4 uit z'n sleeve. De telefoon stond (volledig) uit en was een aantal dagen geleden nog 100% opgeladen. Nu staat de batterij op 30%![]()
Dat was dus ook mijn probleemmarcelmg2 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:27:
[...]
In de verpakking van de S6 zit een kleine uitsparing voor de aan/uit knop. Als je de S6 er dus verkeerd om in doet drukt de verpakking m steeds aan. Zou de oorzaak kunnen zijn.
Hmm interessant. Bij mij omdat het toestel strak in de sleeve zit, zou dat wellicht hetzelfde probleem kunnen veroorzaken, vraag ik mij af? Maar ik zie overigens nooit het toestelscherm oplichten wanneer ik deze in de sleev schuif, dus moet dan de concusie trekken dat de aan/uit knop niet wordt ingedrukt. Blijf het merkwaardig vinden, maar eens zien over 2 dagen hoever het batterijniveau is gezakt. De Note ligt momenteel gewoon in de kast, zonder sleeve.marcelmg2 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:27:
[...]
In de verpakking van de S6 zit een kleine uitsparing voor de aan/uit knop. Als je de S6 er dus verkeerd om in doet drukt de verpakking m steeds aan. Zou de oorzaak kunnen zijn.
[ Voor 162% gewijzigd door jdwrist op 20-06-2015 12:03 ]
Root is bij mij ook een feit. Gewoon via PingPongRoot, super simpel en snel.
Direct de DPI aangepast (daarmee maak je alles wat kleiner, vind het zo zonde dat dit hi-res scherm standaard maar 4x4 apps toont)... maar wat blijkt. Samsung heeft die hele launcher echt vet kut aangepakt.
Niks schaalt mee! Homescreen en appdrawer pakken maximaal 4x4. Gelukkig wou ik toch de Google Launcher, dus die maar geïnstalleerd - daarmee is dat opgelost.
Echter. De camera-app en de telefoon-app schalen ook niet mee. Die laatste vind ik niet zo erg, die eerste is een hack voor maar die werkt bij mij niet.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Of weet iemand een alternatieve camera app die net zo uitgebreid (of uitgebreider) is?
Direct de DPI aangepast (daarmee maak je alles wat kleiner, vind het zo zonde dat dit hi-res scherm standaard maar 4x4 apps toont)... maar wat blijkt. Samsung heeft die hele launcher echt vet kut aangepakt.
Niks schaalt mee! Homescreen en appdrawer pakken maximaal 4x4. Gelukkig wou ik toch de Google Launcher, dus die maar geïnstalleerd - daarmee is dat opgelost.
Echter. De camera-app en de telefoon-app schalen ook niet mee. Die laatste vind ik niet zo erg, die eerste is een hack voor maar die werkt bij mij niet.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Of weet iemand een alternatieve camera app die net zo uitgebreid (of uitgebreider) is?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
welk twrp bestand heb jij gebruikt?Richh schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:05:
Root is bij mij ook een feit. Gewoon via PingPongRoot, super simpel en snel.
Ik heb schijnbaar nu een TWRP die het op de edge niet doet
Ik heb nog geen custom recovery erop gezetjokapo schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:13:
[...]
welk twrp bestand heb jij gebruikt?
Ik heb schijnbaar nu een TWRP die het op de edge niet doet
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 99% gewijzigd door jdwrist op 20-06-2015 12:52 ]
Kijk heel goed welk TWRP bestand gebruikt, ik heb hier namelijk vorige week een S6 mee de dood ingejaagd.

Ik heb de versie van deze site deze werkt voor de GEWONE S6.
/twrp.me/Devices/
Je hebt de keuze uit 3 versies. De eerste Zeroflte is degene die ik nu voor mijn nieuwe heb gedownload.
En deze versie voor de S6 edge versie F
http://downloadandroidrom...laxyS6Edge/S6EdgeTWRP.tar
[ Voor 40% gewijzigd door pappaleone op 20-06-2015 14:13 ]
die laatste heb ik na flink wat gegoogle idd ook uiteindelijk gevonden en staat er inmiddels op :-)pappaleone schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:03:
[...]
Kijk heel goed welk TWRP bestand gebruikt, ik heb hier namelijk vorige week een S6 mee de dood ingejaagd.
Ik heb de versie van deze site deze werkt voor de GEWONE S6.
/twrp.me/Devices/
Je hebt de keuze uit 3 versies. De eerste Zeroflte is degene die ik nu voor mijn nieuwe heb gedownload.
En deze versie voor de S6 edge versie F
http://downloadandroidrom...laxyS6Edge/S6EdgeTWRP.tar
morgen maar es de rom
Okay dat is goedjokapo schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:33:
[...]
die laatste heb ik na flink wat gegoogle idd ook uiteindelijk gevonden en staat er inmiddels op :-)
morgen maar es de rom
die van edgarf
Okay ik ga hem zelf morgen er ook weer op zetten, is een heerlijke rom ik had alleen wat problemen met de ontvangst. Maar dat komt ook wel weer in orde.jokapo schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:31:
die van edgarf
Oh dat meen je niet, helemaal niet gezien dan. Hoe heet deze optie precies? Heb ik net alles netjes georderd op me fijne S6edgarf28 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:01:
[...]
Yep, deze optie is altijd nog aanwezig in v.1.5 hoor.
Hou wel in de gaten dat deze optie in ROM installer zit, en niet in het Aroma add-on package.
Ohja ik maar denken dat me 4G het niet door de Custom Rom, niet dus! Vodafone heeft weer eens storingen, word daar laatste tijd wel wat moe van -.-
@Pappa, zit je bij Vodafone? Die heeft laatste tijd wat last van storingen..!
[ Voor 6% gewijzigd door Tammesp op 20-06-2015 17:44 ]
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
"Sort the app drawer of the TouchWiz launcher alphabetically"Tammesp schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:43:
[...]
Oh dat meen je niet, helemaal niet gezien dan. Hoe heet deze optie precies? Heb ik net alles netjes georderd op me fijne S6
Ohja ik maar denken dat me 4G het niet door de Custom Rom, niet dus! Vodafone heeft weer eens storingen, word daar laatste tijd wel wat moe van -.-
Top, zal vanavond de Rom er even opnieuw opzettenedgarf28 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:30:
[...]
"Sort the app drawer of the TouchWiz launcher alphabetically"
Hi Tammesp inderdaad ik zit bij Vodafone met een mast tegenover me. Ik ben net een klein weekje terug van vakantie, dus dat probleem van hun heb ik niet meegekregen. Nu vindt ik de laatste tijd toch dat het netwerk niet denderend is. Ik heb ook veel problemen al ik bel dat ik mijn eigen dubbel hoor heel vervelend.Tammesp schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:43:
[...]
Oh dat meen je niet, helemaal niet gezien dan. Hoe heet deze optie precies? Heb ik net alles netjes georderd op me fijne S6
Maar dan ga ik de rom van Edgarf toch maar weer terug flashen. Nu had ik nog een vraagje voor de mede tweakers. Ik had op mijn note 4 CWM recovery wat ik persoonlijk fijner vond. Maar nu met TWRP heb ik een vraag voldoet een maal factory restet om alles clean te krijgen? Bij CWM was het allemaal wat minder uitgebreid.
He Pappapappaleone schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:42:
[...]
Hi Tammesp inderdaad ik zit bij Vodafone met een mast tegenover me. Ik ben net een klein weekje terug van vakantie, dus dat probleem van hun heb ik niet meegekregen. Nu vindt ik de laatste tijd toch dat het netwerk niet denderend is. Ik heb ook veel problemen al ik bel dat ik mijn eigen dubbel hoor heel vervelend.
Maar dan ga ik de rom van Edgarf toch maar weer terug flashen. Nu had ik nog een vraagje voor de mede tweakers. Ik had op mijn note 4 CWM recovery wat ik persoonlijk fijner vond. Maar nu met TWRP heb ik een vraag voldoet een maal factory restet om alles clean te krijgen? Bij CWM was het allemaal wat minder uitgebreid.
Aii, ook al last van storingen dus. Vind het persoonlijk erg irritant dat ik vaak geen 4G verbinding heb, maandag maar eens een belletje doen naar Vodafone!
Met TWRP voldoet een full wipe, voordat je gaat flashen. Dan is alles clean, voor een mooie frisse start
Okay dank je, Toen ik de rom van Edgarf op mijn telefoon had gezet, was ik elke keer mijn bereik weg.Tammesp schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:49:
[...]
He Pappa
Aii, ook al last van storingen dus. Vind het persoonlijk erg irritant dat ik vaak geen 4G verbinding heb, maandag maar eens een belletje doen naar Vodafone!
Met TWRP voldoet een full wipe, voordat je gaat flashen. Dan is alles clean, voor een mooie frisse start
Wel een raar ding, als ik de menutoets indruk zie ik wel 3 tot 4 steepjes ( dit zegt niets) maar er staat dan even geen g h of 4g teken ofwel geen ontvangst na ongever 5 seconden komt het teken. Nu begin ik langzamerhand ook te denken dat het probleem bij Vodafone ligt.
Je hebt de Rom al draaien dus? Toppie, hoe loopt ie? Nja dat moet dan wel bijna een storing zijn... zie ook heel weinig klachten in het XDA draadje over verbindingsproblemen.pappaleone schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:58:
[...]
Okay dank je, Toen ik de rom van Edgarf op mijn telefoon had gezet, was ik elke keer mijn bereik weg.
Wel een raar ding, als ik de menutoets indruk zie ik wel 3 tot 4 steepjes ( dit zegt niets) maar er staat dan even geen g h of 4g teken ofwel geen ontvangst na ongever 5 seconden komt het teken. Nu begin ik langzamerhand ook te denken dat het probleem bij Vodafone ligt.
Tip: https://allestoringen.nl/storing/vodafone
PS: Bel Vodafone ook eens
PS2: Hoe vaker ik het XDA draadje bekijk en doorneem, des te leuker het word. Erg leerzaam allemaal. En @Daffy als onze grootmeester hierin
[ Voor 8% gewijzigd door Tammesp op 20-06-2015 19:09 ]
Nee ik had de rom van Edgarf al draaien liep als een treintje, maar omdat ik tot vandaag vanavond laat moet werken had ik even de stock rom terugezet, div eventuele problemen. Morgen ben ik vrij en ga ik hem opnieuw flashen.Tammesp schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:05:
[...]
Je hebt de Rom al draaien dus? Toppie, hoe loopt ie? Nja dat moet dan wel bijna een storing zijn... zie ook heel weinig klachten in het XDA draadje over verbindingsproblemen.
Tip: https://allestoringen.nl/storing/vodafone
PS: Bel Vodafone ook eens
PS2: Hoe vaker ik het XDA draadje bekijk en doorneem, des te leuker het word. Erg leerzaam allemaal. En @Daffy als onze grootmeester hierin
Ja ja Dafmay weet heel veel, en ook een toffe vent met goede antwoorden, dan wordt een forum ook leuk en ook nog leerzaam als je van elkaar iets kunt leren.
Ps Vodafone bel ik morgen of maandag als dit probleem aan blijft houden. Ik wil graag betalen maar dan moet het wel goed werken. Maar ik heb niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde vodafone medewerker. Ze lezen standaard van een briefje, en knullige antwoorden waar wij als tweakers wel beter van weten.

Ps heb net even de storingen bekeken, in Breda waar ik woon rood icoon storing, waar ik werk nu Tilburg hetzelfde verhaal mmm vreemd. Daar hoef je niet voor te bellen, want ze weten daar ook niet hoe of wat. Het enige wat ze zeggen er is een storing, dat weet ik zelf ook wel.

[ Voor 10% gewijzigd door pappaleone op 20-06-2015 20:35 ]
Ghehe, veel succes morgen met het opnieuw flashen komt vast goed joh! Ja Dafmay is een toffe vent, kun je er zeker bij hebbenpappaleone schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:27:
[...]
Nee ik had de rom van Edgarf al draaien liep als een treintje, maar omdat ik tot vandaag vanavond laat moet werken had ik even de stock rom terugezet, div eventuele problemen. Morgen ben ik vrij en ga ik hem opnieuw flashen.
Ja ja Dafmay weet heel veel, en ook een toffe vent met goede antwoorden, dan wordt een forum ook leuk en ook nog leerzaam als je van elkaar iets kunt leren.![]()
![]()
Ps Vodafone bel ik morgen of maandag als dit probleem aan blijft houden. Ik wil graag betalen maar dan moet het wel goed werken. Maar ik heb niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde vodafone medewerker. Ze lezen standaard van een briefje, en knullige antwoorden waar wij als tweakers wel beter van weten.
Ps heb net even de storingen bekeken, in Breda waar ik woon rood icoon storing, waar ik werk nu Tilburg hetzelfde verhaal mmm vreemd. Daar hoef je niet voor te bellen, want ze weten daar ook niet hoe of wat. Het enige wat ze zeggen er is een storing, dat weet ik zelf ook wel.
Ach, je moet alleen de vraag stellen als er een storing is, daar weten ze vast wel een antwoord op. Als je gaat doorvragen krijg je vaak antwoorden die je zelf ook wel kan verzinnen haha !
Oef,, nja dan ligt het dus aan de storingen dat je geen internet hebt en niet kan bellen, heel lastig man!
PS: Even een vraagje aan julie mede Edgarf rom gebruikers, bij accu verbuik staat "Android os" boven aan, dus die slurpt aardig wat accu van mij leeg, iemand een idee hoe dat kan? Was eerst niet zo
Wat je zou kunnen proberen is even wissen van cache end daarna dalvic cacheTammesp schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:55:
[...]
Ghehe, veel succes morgen met het opnieuw flashen komt vast goed joh! Ja Dafmay is een toffe vent, kun je er zeker bij hebben
Ach, je moet alleen de vraag stellen als er een storing is, daar weten ze vast wel een antwoord op. Als je gaat doorvragen krijg je vaak antwoorden die je zelf ook wel kan verzinnen haha !
Oef,, nja dan ligt het dus aan de storingen dat je geen internet hebt en niet kan bellen, heel lastig man!
PS: Even een vraagje aan julie mede Edgarf rom gebruikers, bij accu verbuik staat "Android os" boven aan, dus die slurpt aardig wat accu van mij leeg, iemand een idee hoe dat kan? Was eerst niet zo
Telefoon opnieuw opstarten, duet even maar Dan is alles clean. Dan even in de gates houden wat er gebeurd.
Goedemorgen heren
Ja ik was gisteren even afwezig (op bezoek bij zus en zwager), al heb ik wel zo nu en dan het forum even snel doorgebladerd. Het is zeker prima vertoefen hier...er komt een boel aan nuttige en interessante info voorbij en we zijn met een goede club tweakers die elkaar willen helpen...leuk!
Ik heb eigenlijk verder niet erg veel te melden op het moment...mijn S6 loopt eigenlijk te goed...erg valt niets meer te tweaken
Wat betreft jullie slechte en/of wegvallende dataverbinding...hopelijk is dit inderdaad een (kortdurige!) storing aan VF kant. Ik heb het in ieder geval op mijn toestel en provider (TM) nog niet gehad. Dataverbinding werkt prima en stabiel.
@Tammesp : vwb accuverbruik en ' Android OS' melding bovenaan ... eerlijk gezegd zie ik dat ook niet op mijn S6. Ik heb dan ook niet de Google Search app geinstalleerd of andere Google zaken die het batterijverbruik negatief kunnen beinvloeden. Google geschiedenis staat uit, en locatie setting op 'wifi en mobiele netwerken'. Batterij verbruik in standby op wifi is rond 1% per 3 a 4 uur.
@Pappa : binnen TWRP is 1x een full wipe voldoende.
Dat is 'm even voor nu...lekker weertje vandaag om een beetje binnenshuis aan te klooien
Ik heb eigenlijk verder niet erg veel te melden op het moment...mijn S6 loopt eigenlijk te goed...erg valt niets meer te tweaken

Wat betreft jullie slechte en/of wegvallende dataverbinding...hopelijk is dit inderdaad een (kortdurige!) storing aan VF kant. Ik heb het in ieder geval op mijn toestel en provider (TM) nog niet gehad. Dataverbinding werkt prima en stabiel.
@Tammesp : vwb accuverbruik en ' Android OS' melding bovenaan ... eerlijk gezegd zie ik dat ook niet op mijn S6. Ik heb dan ook niet de Google Search app geinstalleerd of andere Google zaken die het batterijverbruik negatief kunnen beinvloeden. Google geschiedenis staat uit, en locatie setting op 'wifi en mobiele netwerken'. Batterij verbruik in standby op wifi is rond 1% per 3 a 4 uur.
Dat is 'm even voor nu...lekker weertje vandaag om een beetje binnenshuis aan te klooien
Welkom terug thanks, even mijn koffie opdrinken en dan gaat hij aan de snoer voor de Edgarf rom.dafmay schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:44:
Goedemorgen herenJa ik was gisteren even afwezig (op bezoek bij zus en zwager), al heb ik wel zo nu en dan het forum even snel doorgebladerd. Het is zeker prima vertoefen hier...er komt een boel aan nuttige en interessante info voorbij en we zijn met een goede club tweakers die elkaar willen helpen...leuk!
![]()
Ik heb eigenlijk verder niet erg veel te melden op het moment...mijn S6 loopt eigenlijk te goed...erg valt niets meer te tweaken![]()
Ps zat net even te kijken naar een video van High android.com VN rom deze maakt van je S6 een Edge versie, zag er leuk uit ook de 5 gekleurde toetsen om je telefoonnummers in te zetten. Misschien iets voor de liefhebber.
Ook ik ben van 1.3 naar 1.5 gegaan. Tevreden over deze rom maar met nog wel wat vragen.
Allereerst een opmerking over rooten e.d... en de OP van de XDA thread.
Ik heb mijn S6 na ontvangst even opgestart om te kijken of er updates waren, en vervolgens met Odin TWRP opgezet en 1.3 geflashed. Geen problemen gehad met Knox triggers oid dus het hele root verhaal heb ik op die manier ontlopen. Rom heeft al root.
Is er een manier om elk telefoontje standaard op te laten nemen met de Call-recorder? De record button is greyed-out, maar in het drop down menu is er wel de mogelijkheid om op te nemen. Dit is ietwat omslachtig, en mocht je iets willen opnemen, dan ben je vaak te laat.
Het terugzetten van Titanium backups van apps die ik in 1.3 heb gemaakt lukt mij niet. ( Geen groot probleem, maar zou het graag anders zien, nu moet ik de bank, google authenticator etc weer opnieuw registreren. )
Ik wil graag de extra opties voor de camera installeren. Het installeren van de APK's lukt mij niet, moet ik ze kopieren in system\apps?
Allereerst een opmerking over rooten e.d... en de OP van de XDA thread.
Ik heb mijn S6 na ontvangst even opgestart om te kijken of er updates waren, en vervolgens met Odin TWRP opgezet en 1.3 geflashed. Geen problemen gehad met Knox triggers oid dus het hele root verhaal heb ik op die manier ontlopen. Rom heeft al root.
Is er een manier om elk telefoontje standaard op te laten nemen met de Call-recorder? De record button is greyed-out, maar in het drop down menu is er wel de mogelijkheid om op te nemen. Dit is ietwat omslachtig, en mocht je iets willen opnemen, dan ben je vaak te laat.
Het terugzetten van Titanium backups van apps die ik in 1.3 heb gemaakt lukt mij niet. ( Geen groot probleem, maar zou het graag anders zien, nu moet ik de bank, google authenticator etc weer opnieuw registreren. )
Ik wil graag de extra opties voor de camera installeren. Het installeren van de APK's lukt mij niet, moet ik ze kopieren in system\apps?
Zo alles opnieuw geinstalleerd de Edgarf rom 1,5 plus het aroma gebeuren,alles werkt perfect tot nu toe. Een even kijken hoe het nu met de verbindingen gaat.
Avond Dafmaydafmay schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:44:
Goedemorgen herenJa ik was gisteren even afwezig (op bezoek bij zus en zwager), al heb ik wel zo nu en dan het forum even snel doorgebladerd. Het is zeker prima vertoefen hier...er komt een boel aan nuttige en interessante info voorbij en we zijn met een goede club tweakers die elkaar willen helpen...leuk!
![]()
Ik heb eigenlijk verder niet erg veel te melden op het moment...mijn S6 loopt eigenlijk te goed...erg valt niets meer te tweaken![]()
Over dat storing verhaal hoop ik morgen meer weten, zal dan VF eens bellen, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Ik heb de Google Search app wel geïnstalleerd vind het wel handig als ik iets snel moet opzoeken. Na het eten (straks dus) ga ik de Rom opnieuw flashen, zijn toch nog een paar dingetjes die ik anders wil(zoals het mapjes verhaal enzo.) Laat vananvond wel weten hoe mijn Rom draait. Hopelijk is mijn accu gebruik dan ook wat beter. (Aaah leuk dit, zo blijf ik bezig ^^)
Wat een bagger weertje ja! (Netflix heeft hier weer over uren gedraait
@Koriel, de extra camera opties kun je installeren met de Aroma add installer. Voor de rest van je vragen kun je beter bij Dafmay zijn
@Pappa, helemaal geweldig..! gaat zo vlot als een treintje he (de fyra niet meergerekend
Klinkt goed! Benieuwd of de data verbinding issues nu ook verleden tijd zijn...pappaleone schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:24:
Zo alles opnieuw geinstalleerd de Edgarf rom 1,5 plus het aroma gebeuren,alles werkt perfect tot nu toe. Een even kijken hoe het nu met de verbindingen gaat.
Deze avond!Tammesp schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:07:
[...]
Avond Dafmayeen bezoekje aan familie staat boven ons getweak he, haha!
Over dat storing verhaal hoop ik morgen meer weten, zal dan VF eens bellen, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Ik heb de Google Search app wel geïnstalleerd vind het wel handig als ik iets snel moet opzoeken. Na het eten (straks dus) ga ik de Rom opnieuw flashen, zijn toch nog een paar dingetjes die ik anders wil(zoals het mapjes verhaal enzo.) Laat vananvond wel weten hoe mijn Rom draait. Hopelijk is mijn accu gebruik dan ook wat beter. (Aaah leuk dit, zo blijf ik bezig ^^)
Wat een bagger weertje ja! (Netflix heeft hier weer over uren gedraait)
@Koriel, de extra camera opties kun je installeren met de Aroma add installer. Voor de rest van je vragen kun je beter bij Dafmay zijn
@Pappa, helemaal geweldig..! gaat zo vlot als een treintje he (de fyra niet meergerekend)
Ps hier vandaag ook flink ge-Netflix-ed
@Koriel...helaas moet ik je de antwoorden ook schuldig blijven. Restore mbv Titanium backup werkt eigenlijk altijd goed...geen idee waarom het bij jou terugzetten van apps vanaf 1.3 naar 1.5 niet heeft gewerkt. Misschien heeft Edgarf op xda nog een idee?
Haha praat me niet over de trein, je weet dat je vertrekt, maar niet of je dezelfde dag nog terugkomtTammesp schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:07:
[...]
Avond Dafmayeen bezoekje aan familie staat boven ons getweak he, haha!
Wat een bagger weertje ja! (Netflix heeft hier weer over uren gedraait)
@Pappa, helemaal geweldig..! gaat zo vlot als een treintje he (de fyra niet meergerekend)
Ik heb nu 4G+ met uitslag van 2 streepjes ongeveer 300 meter van de mast. Ik denk dat ze pas maandag weer opnemen bij Vodafone.Heb nu alles weer op de foon foto's muziek en heb 46,71GB tot mijn beschikking. Dit was voorheen met Echoe rom 30,93GB. Ik heb dus flink wat ruimte bespaard
Haha, 1 blaadje op het rails en alle stoppen barsten los bij de NSpappaleone schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:52:
[...]
Haha praat me niet over de trein, je weet dat je vertrekt, maar niet of je dezelfde dag nog terugkomt![]()
Ik heb nu 4G+ met uitslag van 2 streepjes ongeveer 300 meter van de mast. Ik denk dat ze pas maandag weer opnemen bij Vodafone.Heb nu alles weer op de foon foto's muziek en heb 46,71GB tot mijn beschikking. Dit was voorheen met Echoe rom 30,93GB. Ik heb dus flink wat ruimte bespaardvoor Edgarf
Serieeus heb jij 4G+ had ik dat maar hier,, maar verder over je punt. Streepjes zeggen niet altijd alles. Je moet naar de signaal sterkte kijken bij telefoon info. Alleen weet ik niet hoeveel signaal sterkte je moet hebben voor een perfecte verbinding, zal het een keer opzoeken.
@Daffie, ben benieuwd hoeveel accu de google app bij jouw eraf slurpt! Nog tips voor een leuke serie?
Kunnen wij ook nog een avondje zonder dit forum??Tammesp schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:19:
[...]
Haha, 1 blaadje op het rails en alle stoppen barsten los bij de NS![]()
Serieeus heb jij 4G+ had ik dat maar hier,, maar verder over je punt. Streepjes zeggen niet altijd alles. Je moet naar de signaal sterkte kijken bij telefoon info. Alleen weet ik niet hoeveel signaal sterkte je moet hebben voor een perfecte verbinding, zal het een keer opzoeken.
@Daffie, ben benieuwd hoeveel accu de google app bij jouw eraf slurpt! Nog tips voor een leuke serie?

He Pappa! De map app heet: "Samsung File Manager" en die installer je met de Aroma add installer, die ben je vergeten dus..!pappaleone schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:35:
Ik heb nu nog een raar probleempje, ik zie nergens het icoon meer om in mijn mappen te komen. Ik wilde wat installeren,maar die map is nergens te vinden. Weet iemand wijze raad?
Wil je zeggen dat ik alles opnieuw mot inst......Of kan ik in aroma weer wat aantikken?Tammesp schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:44:
[...]
He Pappa! De map app heet: "Samsung File Manager" en die installer je met de Aroma add installer, die ben je vergeten dus..!
Ja, alles opnieuw instellen met de Aroma add installerpappaleone schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:53:
[...]
Wil je zeggen dat ik alles opnieuw mot inst......Of kan ik in aroma weer wat aantikken?
Volgens mij begin ik overwerkt te raken van het tweaken, ik heb es file explorer.Tammesp schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:57:
[...]
Ja, alles opnieuw instellen met de Aroma add installer(Een back up met app gegevens is wel handig). Maar je kan ook een andere file manager dowloaden die soms nog beter werken ook. Ik gebruik zelf "Root installer" erg fijn!

Haha, pak een biertje en take it easy! Kun je niet met es file explorer erbij komen?pappaleone schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:00:
[...]
Volgens mij begin ik overwerkt te raken van het tweaken, ik heb es file explorer.![]()
![]()
![]()
![]()
Yes yes het is al gelukt. Ik had adaware naar mijn download map gezet met computer en nu de file explorer geinstalleerdTammesp schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:01:
[...]
Haha, pak een biertje en take it easy! Kun je niet met es file explorer erbij komen?
Kijk eens aan top! Wat getweak allemaal niet kan doen hahapappaleone schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:08:
[...]
Yes yes het is al gelukt. Ik had adaware naar mijn download map gezet met computer en nu de file explorer geinstalleerd
Heb inmiddels voor de 3e keer versie 1.5 erop gezet en nu staan alle instellingen eindelijk goed! Mapjes zijn terug onnodige google stuf eraf, helemaal happy nu!

Ja het is even zoeken, maar het werkt goed nu. Ik laat het zo ben erg tevreden.Tammesp schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:15:
[...]
Kijk eens aan top! Wat getweak allemaal niet kan doen haha![]()
Heb inmiddels voor de 3e keer versie 1.5 erop gezet en nu staan alle instellingen eindelijk goed! Mapjes zijn terug onnodige google stuf eraf, helemaal happy nu!
Hebben jullie nog last van het hoge ram verbruik bij de rom van Edgarf?
Ik heb de truc die Dafmay poste nog niet toegepast, hij stond net op 93% oefff.
De verbindingen 4G en Wiffi zijn nu prima dat is opgelost.
Ik heb de truc die Dafmay poste nog niet toegepast, hij stond net op 93% oefff.
De verbindingen 4G en Wiffi zijn nu prima dat is opgelost.
Het RAM verbruik blijft hoog, maar dat is zoals Android het heeft bedoeld. Maar ik merk zeker wel een flink verschil in dat apps langer in het geheugen blijven en niet steeds onnodig snel worden beeindigd (m.n. Chrome).
Mooi te horen dat de dataverbinding issues op jouw telefoon nu zijn opgelost!
Yes en ik ben nu ook blij met Edgarf rom, ben benieuwd wat hij strakst gaat koken/bakken al de 5,1,1 uit gaat komendafmay schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:49:
Het RAM verbruik blijft hoog, maar dat is zoals Android het heeft bedoeld. Maar ik merk zeker wel een flink verschil in dat apps langer in het geheugen blijven en niet steeds onnodig snel worden beeindigd (m.n. Chrome).
Vannacht in zo'n 11,5 uur 5% accu verbruikt. Dat is bijna een factor 2 hoger dan zonder de Google Now app geinstalleerd...scheelt dus nogalTammesp schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:19:
[...]

Netflix series? Ik heb een 4K tv en dus heb ik kortgeleden gekeken : Better call Saul, Breaking Bad, House of Cards, Bloodline
Wo, die google toch hahadafmay schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:31:
[...]
Vannacht in zo'n 11,5 uur 5% accu verbruikt. Dat is bijna een factor 2 hoger dan zonder de Google Now app geinstalleerd...scheelt dus nogal![]()
Netflix series? Ik heb een 4K tv en dus heb ik kortgeleden gekeken : Better call Saul, Breaking Bad, House of Cards, Bloodline
Oe nice 4k scherm, doe het hier met een 1440p scherm!
als ik de rom op de foon zet moet ik hem dan letterlijk in de ROOT map zetten of wat?
De root map is als ware de /c map van de computer. Als je naar mijn bestanden gaat, dan naar apparaatopslag dat is de /c of de root map van je telefoon.jokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:09:
als ik de rom op de foon zet moet ik hem dan letterlijk in de ROOT map zetten of wat?
@Daffie heeft mij dit uitgelegd
Als ik Edge dus aansluit en via My Comp nara Foon ga en dan De SD aanklik daar de Rom neerzet staat hij dus niet in Root
Dan staat het niet in de Root nee. Maar waarom wil je het op je SD kaart hebben? In je Root plaatsen is helemaal geen probleem namelijk.jokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:17:
Als ik Edge dus aansluit en via My Comp nara Foon ga en dan De SD aanklik daar de Rom neerzet staat hij dus niet in Root
dat heet nu eenmaal je SD waar je de rom op plaatst kan er ook niets anders van maken ;-)
Aja sommige computers herkennen je mobiel als een SD, no problem gewoon je custom rom mapje daarheen plaatsen en kijken als TWRP of Flasihy het dan zietjokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:27:
dat heet nu eenmaal je SD waar je de rom op plaatst kan er ook niets anders van maken ;-)
@Dafmay, ik las iets over Stock-kernel en bootloader van de versie 1.5. Zou ik deze erop zetten: http://forum.xda-develope...hp?p=60112855&postcount=3 Heb je dan betere performance?
Iemand nog een link naar een stockrom? er is toch wat fout gegaan :-/
Wat is er precies fout gegaan? Stock-Rom kun je vinden op http://www.sammobile.com/jokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:34:
Iemand nog een link naar een stockrom? er is toch wat fout gegaan :-/
Geroot, TWRP erop
TWRP geboot
Format gedaan (letterlijk format)
ZIP niet te vinden
Reboot download modus
Via odin TWRP opnieuw erop gezet (was weg)
gereboot in TWRP
Rom op SD geplaatst kon niet flashen geen partitie active
TWRP geboot
ZIP niet te vinden
Reboot download modus
gereboot in TWRP
[ Voor 13% gewijzigd door jdwrist op 22-06-2015 16:02 ]
Hmm, als je in het menu TWRP(Dus telefoon uit en volume up + power + home button indrukken) bent en je klikt op Install, dan zie je daar geen zip file staan?jokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:01:
Geroot, TWRP erop
TWRP geboot
ZIP niet te vinden
Reboot download modus
gereboot in TWRP
Ik heb het als volgt gedaan geroot twrp erop daarna factory reset. Dan toestel aanzetten rom erop en dan met twrp installeren. Als je eerst de rom erop zet en met twrp data verwijdert ben je ook de zip kwijt.jokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:01:
Geroot, TWRP erop
TWRP geboot
ZIP niet te vinden
Reboot download modus
gereboot in TWRP
Dit is toch op een andere manier dan dat Dafmay heeft gedaan als ik zijn uitleg in dit draadje her en der door lees.pappaleone schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:12:
[...]
Ik heb het als volgt gedaan geroot twrp erop daarna factory reset. Dan toestel aanzetten rom erop en dan met twrp installeren. Als je eerst de rom erop zet en met twrp data verwijdert ben je ook de zip kwijt.
Ik had dus de zip bestanden in "root" noem het maar even zo neer geplempt en daarna in twrp factory reset of hoe je het ook noemt....
Zip weg
Nu de stock aan het flashen dmv odin dan weer overnieuw beginnen.
Ping Pong Root, TWRP, Flashen......
Je moet inderdaad eerst Rooten, daarna TWRP erop, dan doe je met TWRP een full wipe (swipe to factory reset) dan is je zip file niet weg.. daarna install met TWRP en je zip file opzoeken. Zo heb ik het gedaanjokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:21:
[...]
Dit is toch op een andere manier dan dat Dafmay heeft gedaan als ik zijn uitleg in dit draadje her en der door lees.
Ik had dus de zip bestanden in "root" noem het maar even zo neer geplempt en daarna in twrp factory reset of hoe je het ook noemt....
Zip weg
Nu de stock aan het flashen dmv odin dan weer overnieuw beginnen.
Ping Pong Root, TWRP, Flashen......
eerst de goede stock maar es binnen krijgen :-/
tering wat gaat dat traag vanaf sammobile
Kun je nu niet op TWRP komen? Dus: Volume Up + Power + Home Button tegelijk indrukken totdat telefoon opstart ?!jokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:39:
eerst de goede stock maar es binnen krijgen :-/
En ja, gaat heel traag via Sammobile ongeveer 3 uurtjes.
Nee ik kan niet in TWRP komen ben nu dus 3 uur aan het wachten op de juiste stock rom
Dan kun je beter via Odin TWRP erop zetten. Want om nu een Stock Rom erop te zetten is zonde van je tijd.jokapo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:45:
Nee ik kan niet in TWRP komen ben nu dus 3 uur aan het wachten op de juiste stock rom
Je hebt de Edge toch? Kijk hier eens naar: http://samsungreflash.com...twrp-recovery-all-models/
[ Voor 20% gewijzigd door Tammesp op 22-06-2015 16:50 ]
Leer ik ook weer wat bij. Ik had nog nooit met TWRP gewerkt alleen CWM. Vandaar dat ik ook een S6Edge de dood in hebt gejaagdTammesp schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:24:
[...]
Je moet inderdaad eerst Rooten, daarna TWRP erop, dan doe je met TWRP een full wipe (swipe to factory reset) dan is je zip file niet weg.. daarna install met TWRP en je zip file opzoeken. Zo heb ik het gedaan

Zodra TWRP goed werkt op je S6 Edge werkt het uistekend, je flasht zo een nieuwe rom erop..! Heb je echt een S6 Edge de dood in gejaagd?pappaleone schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:03:
[...]
Leer ik ook weer wat bij. Ik had nog nooit met TWRP gewerkt alleen CWM. Vandaar dat ik ook een S6Edge de dood in hebt gejaagd![]()
![]()
Ja vorige week, waarschijnlijk een verkeerde twrp versie erop gezet. Hij starte wel op met twrp, maar als ik op een van de buttons drukte van twrp kreeg ik daar hele andere dingen bij. Met als gevolg dat de ik telefoon wel op kon starten. Wat daarna gebeurde pff Alles werkte omgekeerd bijvoorbeeld de telefoon aan en uitzetten. ging omgekeerd , alles was omgekeerd. Elke app die ik opende kreeg ik een andere app. Bijv you tube dan kreeg ik instellingen. Alles wat je met de rechtse knop doet moest met de linkse ofwel alles naar de kl....te..Ik had het eigenlijk al moeten zien na het opstarten van twrp. Ik heb altijd met CWM gewerktTammesp schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:31:
[...]
Zodra TWRP goed werkt op je S6 Edge werkt het uistekend, je flasht zo een nieuwe rom erop..! Heb je echt een S6 Edge de dood in gejaagd?

Tsjonge...voor een maandag een bizar drukke dag achter de rug...blij dat ik weer thuis ben
Sorry boys, zie nu pas alles langskomen van vanmiddag...
@Pappa...ik dacht te hebben begrepen dat jij de 'dooie' weer tot leven had gewekt?
@Jokapo...in TWRP hoef je niet perse eerst een full wipe te doen, de meeste custom roms doen dit voor je tijdens het installeren. Maar je kunt het natuurlijk wel doen. Indien je het custom rom bestand in de root van telefoongeheugen plaatst (dus niet in een subfolder), dan zou deze wel gewoon er nog moeten staan ook al doe je een full wipe. Alle subfolders zijn dan wel weg, muv uit m'n hoofd DCIM en nog 2 systeem folders. Althans dit was de situatie op mijn telefoon...vreemd dat dit op jouw telefoon anders is gegaan. Hopelijk kun je snel weer verder mbv het bestand van Sammobile.
@Tammesp...inderdaad, met Odin kun je ook TWRP flashen.
Ik heb eerder vanochtend eens de stock kernel geflashed op v1.5 van de Edgarf rom en de animaties zijn zeker vloeiender te noemen. Dit is flink aan de orde geweest in het xda draadje en ik dacht laat ik het dan ook maar eens proberen
...zo nu ff snel iets te eten maken...
@Pappa...ik dacht te hebben begrepen dat jij de 'dooie' weer tot leven had gewekt?
@Jokapo...in TWRP hoef je niet perse eerst een full wipe te doen, de meeste custom roms doen dit voor je tijdens het installeren. Maar je kunt het natuurlijk wel doen. Indien je het custom rom bestand in de root van telefoongeheugen plaatst (dus niet in een subfolder), dan zou deze wel gewoon er nog moeten staan ook al doe je een full wipe. Alle subfolders zijn dan wel weg, muv uit m'n hoofd DCIM en nog 2 systeem folders. Althans dit was de situatie op mijn telefoon...vreemd dat dit op jouw telefoon anders is gegaan. Hopelijk kun je snel weer verder mbv het bestand van Sammobile.
Ik heb eerder vanochtend eens de stock kernel geflashed op v1.5 van de Edgarf rom en de animaties zijn zeker vloeiender te noemen. Dit is flink aan de orde geweest in het xda draadje en ik dacht laat ik het dan ook maar eens proberen
SSStt die dooie heb ik vorige week maandag teruggebracht bij ...... maar geen namen, en heb toen een gewone S64 GB Blue genomen met wat bijbetaling ivm van 32 GB naar 64GB wel leuk in nederland bij Samsung nog niet leverbaar in 64 GB vandaar die roemeense versie. Ben er super blij mee wat een mooie kleur.dafmay schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:55:
Tsjonge...voor een maandag een bizar drukke dag achter de rug...blij dat ik weer thuis benSorry boys, zie nu pas alles langskomen van vanmiddag...
@Pappa...ik dacht te hebben begrepen dat jij de 'dooie' weer tot leven had gewekt?![]()
Ps Dafmay zag iik op xda forum dat jij een andere kernel op je toestel heb gezet?
pappaleone schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:29:
[...]
SSStt die dooie heb ik vorige week maandag teruggebracht bij ...... maar geen namen, en heb toen een gewone S64 GB Blue genomen met wat bijbetaling ivm van 32 GB naar 64GB wel leuk in nederland bij Samsung nog niet leverbaar in 64 GB vandaar die roemeense versie. Ben er super blij mee wat een mooie kleur.
Ps Dafmay zag iik op xda forum dat jij een andere kernel op je toestel heb gezet?
Ja hier stock kernel op v1.5. Moet nog even rustig 1 a 2 dagen testen, maar lijkt goed zover...
Ben benieuwd hoe het over 2 dagen is!dafmay schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:36:
[...]
over de doden niets dan goeds right?
![]()
Ja hier stock kernel op v1.5. Moet nog even rustig 1 a 2 dagen resten, maar lijkt goed zover...
Je hebt van versie 1.5 ook een nieuwe bootloader en modem, is het waard om die te flashen? Lees daar weinig over..;)
PS; niet weer zolang weg blijven he..!
PS2; mijn 4G vind af en toe geen DNS en daarom gaat het zo traag, is daar een oplossing voor?
[ Voor 9% gewijzigd door Tammesp op 22-06-2015 21:13 ]
ik heb mijn s6 edge inmiddels ook geroot. Met custom rom wacht ik nog even voorlopig. Hij loopt nog prima op dit moment en met behulp van root al extra mogelijkheden ;-) wel blijf ik dit draadje volgen. Bij mijn vorige s4 altijd bezig geweest met custom roms
Perfect als hij goed draait is het prima, wil je wat meer is het altijd mogelijkjringel77 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:56:
ik heb mijn s6 edge inmiddels ook geroot. Met custom rom wacht ik nog even voorlopig. Hij loopt nog prima op dit moment en met behulp van root al extra mogelijkheden ;-) wel blijf ik dit draadje volgen. Bij mijn vorige s4 altijd bezig geweest met custom roms
Ja ben ook heel benieuwd we horen het graag,Tammesp schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:52:
[...]
Ben benieuwd hoe het over 2 dagen is!
Je hebt van versie 1.5 ook een nieuwe bootloader en modem, is het waard om die te flashen? Lees daar weinig over..;)
PS2; mijn 4G vind af en toe geen DNS en daarom gaat het zo traag, is daar een oplossing voor?
Ik flash TWRP via Odin eigenlijk net zo makkelijk als via Flashify. Het lastige biljft altijd om de juiste versie voor jou telefoon te vindendafmay schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:55:
Tsjonge...voor een maandag een bizar drukke dag achter de rug...blij dat ik weer thuis benSorry boys, zie nu pas alles langskomen van vanmiddag...
Ik heb nu dus uiteindelijk eerst maar een factory reset uitgevoerd in TWRP
Daarna adgarf erop met een Full Wipe
Nu aan het spelen met het addon pakket. Heb eigenlijk alle standaard google (behalve gmail) en samsung meuk eruit gelaten. Ben benieuwd wat dit gaat doen met de batterylife
...Ben er weerTammesp schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:52:
[...]
Ben benieuwd hoe het over 2 dagen is!
4G en DNS weet ik heel eerlijk gezegd niet precies hoe&wat. Moet ook eerlijk bekennen dat ik zelf erg weinig tot geen gebruik maak van dataverbinding...zit eigenlijk altijd op wifi.
Vannacht was het batterijverbruik slechts 2% in 10 uur met de stock kernel (en Google Search verwijderd!). Dus dat is erg goed te noemen.pappaleone schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:51:
[...]
Ja ben ook heel benieuwd we horen het graag,
Duidelijk, en ja er zijn vele wegen naar Rome/TWRPjokapo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:11:
[...]
Ik flash TWRP via Odin eigenlijk net zo makkelijk als via Flashify. Het lastige biljft altijd om de juiste versie voor jou telefoon te vinden![]()
Ik heb nu dus uiteindelijk eerst maar een factory reset uitgevoerd in TWRP
Daarna adgarf erop met een Full Wipe
Nu aan het spelen met het addon pakket. Heb eigenlijk alle standaard google (behalve gmail) en samsung meuk eruit gelaten. Ben benieuwd wat dit gaat doen met de batterylife
Was ik zelf ook wel blij mee jadafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:40:
[...]
Duidelijk, en ja er zijn vele wegen naar Rome/TWRPMooi dat het uiteindelijk is gelukt en je nu verder kunt met de custom rom
Welke google meuk zorgt er in jou beleving voor dat accu snel gaat?
Bij mij zijn dat Google Search app en ook de Google locatiegeschiedenis (Instellingen > locatie > ... wissen en uitzetten). Verder gebruik ik weinig van Google anders dan de standaard zaken zoals Inbox en Chrome.jokapo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:42:
[...]
Was ik zelf ook wel blij mee ja![]()
Welke google meuk zorgt er in jou beleving voor dat accu snel gaat?
Welcome back! Ik ga toch wel de nieuwe bootloader en modem erop flashen.. eens kijken hoe 4G dan loopt, want heb nog steeds geen verbinding met 4G vanwege DNS problemen ofzo.dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:40:
[...]
...Ben er weerIn mijn ervaring is het flashen van nieuwste bootloader en/of modem geen absolute vereiste. Soms bij een nieuwe rom update, bijv van Android 5.0 naar 5.1 kan het wel weer raadzaam of soms noodzakelijk zijn. Maar in alle andere gevallen doe ikzelf altijd eerst even de nieuwe rom een aantal dagen uitproberen en zien of alles goed loopt en of batterijverbruik, dataverbinding, en wifi snelheid ok zijn. Dan zie ik geen reden om bootloader/modem te flashen.
4G en DNS weet ik heel eerlijk gezegd niet precies hoe&wat. Moet ook eerlijk bekennen dat ik zelf erg weinig tot geen gebruik maak van dataverbinding...zit eigenlijk altijd op wifi.
[...]
Vannacht was het batterijverbruik slechts 2% in 10 uur met de stock kernel (en Google Search verwijderd!). Dus dat is erg goed te noemen.
[...]
Duidelijk, en ja er zijn vele wegen naar Rome/TWRPMooi dat het uiteindelijk is gelukt en je nu verder kunt met de custom rom
Bij welke provider zit jij? Ik zelf bij T-Mobile en zonder problemen 4G "bijna" ongeacht waar (reis momenteel dagelijks vanaf regio Breda / Moerdijk richting Arnhem) ik ben.Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:41:
[...]
Welcome back! Ik ga toch wel de nieuwe bootloader en modem erop flashen.. eens kijken hoe 4G dan loopt, want heb nog steeds geen verbinding met 4G vanwege DNS problemen ofzo.
Ik zit bij Vodafone, en is hier geen storing. Dus het moet wel aan de custom rom liggen ben ik bang..jokapo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:19:
[...]
Bij welke provider zit jij? Ik zelf bij T-Mobile en zonder problemen 4G "bijna" ongeacht waar (reis momenteel dagelijks vanaf regio Breda / Moerdijk richting Arnhem) ik ben.
Kijk ook eens in het xda draadje. Ik weet dat Edgarf Google DNS gebruikt in de rom en je kunt hier zelf eea aanpassen. Bijv :Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:41:
[...]
Welcome back! Ik ga toch wel de nieuwe bootloader en modem erop flashen.. eens kijken hoe 4G dan loopt, want heb nog steeds geen verbinding met 4G vanwege DNS problemen ofzo.
http://forum.xda-develope...p=61204577&postcount=1959
Ahaa, dankje hiervoor! dus ik kan dat verwijderen en dan zoekt de telefoon naar een andere DNS server?dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:23:
[...]
Kijk ook eens in het xda draadje. Ik weet dat Edgarf Google DNS gebruikt in de rom en je kunt hier zelf eea aanpassen. Bijv :
http://forum.xda-develope...p=61204577&postcount=1959
Ja ik vermoed dat 'm inderdaad is. Nu worden standaard de DNS servers van Google gebruikt, en blijkbaar kan niet iedere router en/of dataverbinding hiermee overweg. Op mijn toestel werkt alles perfect en zeer snel ook, dus het verschilt kennelijk erg. Hopelijk is dit voor jou de oplossing....laat nog even weten?Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:29:
[...]
Ahaa, dankje hiervoor! dus ik kan dat verwijderen en dan zoekt de telefoon naar een andere DNS server?
Ik zit nu in mijn buil.prop te kijken, maar ik zie helemaal niets staan over DNS, wifi en netwerken?dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:32:
[...]
Ja ik vermoed dat 'm inderdaad is. Nu worden standaard de DNS servers van Google gebruikt, en blijkbaar kan niet iedere router en/of dataverbinding hiermee overweg. Op mijn toestel werkt alles perfect en zeer snel ook, dus het verschilt kennelijk erg. Hopelijk is dit voor jou de oplossing....laat nog even weten?
Ik heb die custom er ook op staan en bij T-Mobile nergens last van. Gewoon overal netjes 4GTammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:22:
[...]
Ik zit bij Vodafone, en is hier geen storing. Dus het moet wel aan de custom rom liggen ben ik bang..
Hier ook sinds gister het 1.5 rom "pakket" geïnstalleerd en na een halve dag, naar alle tevredenheid.
Telefoon is sinds 6 uur van de lader en is nog voor 60% gevuld (bij meer dan gemiddeld whatsapp gebruik)
Dit keer ook niet mijn fingerprints kwijt geraakt (wat een blijdschap)
Telefoon is sinds 6 uur van de lader en is nog voor 60% gevuld (bij meer dan gemiddeld whatsapp gebruik)
Dit keer ook niet mijn fingerprints kwijt geraakt (wat een blijdschap)
Geen idee...bij mij in de build.prop staat het vrijwel onderaan...een behoorlijke lijst van DNS settings en getallen...je kunt er niet overheen kijken lijkt mij. Dus als je ze niet ziet staan, dan zullen ze er wel niet zijnTammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:39:
[...]
Ik zit nu in mijn buil.prop te kijken, maar ik zie helemaal niets staan over DNS, wifi en netwerken?
Ghehe, bij mij staat er dus niets. Vreemd hoor..! Misschien helpt het om die nieuwe modem te flashen.dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:54:
[...]
Geen idee...bij mij in de build.prop staat het vrijwel onderaan...een behoorlijke lijst van DNS settings en getallen...je kunt er niet overheen kijken lijkt mij. Dus als je ze niet ziet staan, dan zullen ze er wel niet zijn