Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:18

Tammesp

Next is now

Dafmay de held van vandaag! Custom draait en dat gaat toch vloeiend, heeft edgarf mooi gemaakt _/-\o_ Kan ik nu net zoals met de custom rom de Aroma installer erop flashen?

PS: Haha toch wel weer een S6? Verleiding te groot? >:)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geweldig! Erg fijn om te horen dat alles uiteindelijk is gelukt :) Was voor mij soms ook even zoeken ;) Maar we komen er wel...ja toch.

Zeer fijne rom inderdaad..

En ja...de Aroma installer op dezelfde manier als installatie van custom rom.

Ja ik ben erg onrustig als het gaat om dit soort leuke speeltjes...dus ja toch weer een S6 O-)

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:18:
Geweldig! Erg fijn om te horen dat alles uiteindelijk is gelukt :) Was voor mij soms ook even zoeken ;) Maar we komen er wel...ja toch.

Zeer fijne rom inderdaad..

En ja...de Aroma installer op dezelfde manier als installatie van custom rom.

Ja ik ben erg onrustig als het gaat om dit soort leuke speeltjes...dus ja toch weer een S6 O-)
Wat een spanning had ik toch, wat een Tweaker zijn niet allemaal kan beleven haha. Mooi gooi ik nu de Aroma intaller erop.

En ik zal de ram fix straks even toepassen, btw ook een handig filmpje ervan: YouTube: How To Fix Samsung Galaxy S6 High RAM Usage (build.prop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:24:
[...]

Wat een spanning had ik toch, wat een Tweaker zijn niet allemaal kan beleven haha. Mooi gooi ik nu de Aroma intaller erop.

En ik zal de ram fix straks even toepassen, btw ook een handig filmpje ervan: YouTube: How To Fix Samsung Galaxy S6 High RAM Usage (build.prop)
Ja ik weet er alles van...zo nu en dan kun je het klamme-zweet wel krijgen, maar tegelijkertijd weten wij als echte tweakers dat het altijd wel weer op z'n pootjes terechtkomt ;)

Ik zojuist mijn S6 in ontvangst genomen, dus ik ga zelf ook even aan de slag haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:30:
[...]

Ja ik weet er alles van...zo nu en dan kun je het klamme-zweet wel krijgen, maar tegelijkertijd weten wij als echte tweakers dat het altijd wel weer op z'n pootjes terechtkomt ;)

Ik zojuist mijn S6 in ontvangst genomen, dus ik ga zelf ook even aan de slag haha :P
Klopt helemaal!

Haha en dan ben jij binnen 10 min klaar, zo oneerlijk :P Veel plezier met je nieuwe S6, niet weer zo snel verkopen he!

Die Aroma add installer is echt een heerlijke uitvinding, je kan gewoon een totaal android L interface ermee krijgen. Nog niet gedaan, daar kijk ik vanavond wel even naar. Maar ik vermaak me hier nog wel wat uurtjes mee heur ;)
edgarf28 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:58:
[...]

In de huidige versie (v.1.4a) nog niet, maar in v.1.5 (die ik vanavond waarschijnlijk uitbreng) wel! :*)
Wil je het misschien hier ook melden zodra die versie uit is? Zit niet heel vaak op het XDA forum ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tammesp op 17-06-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:32:
[...]

Klopt helemaal!

Haha en dan ben jij binnen 10 min klaar, zo oneerlijk :P Veel plezier met je nieuwe S6, niet weer zo snel verkopen he!

Die Aroma add installer is echt een heerlijke uitvinding, je kan gewoon een totaal android L interface ermee krijgen. Nog niet gedaan, daar kijk ik vanavond wel even naar. Maar ik vermaak me hier nog wel wat uurtjes mee heur ;)
:) Klopt inderdaad...ik vind dat ook echt perfect...de rom helemaal inrichten zoals jij het wilt!

Ik zal trachten wat langer te doen met mijn nieuwe S6 haha ;) Net de nieuwe S6 uitgepakt...kijk er nu tegenaan en eerlijk is eerlijk de zwarte is nog mooier dan de witte!!! Wow wat een mooie kleur...en ook de zijkanten zijn donkerder grijs dan de witte en dat maakt het helemaal af. Dat had ik niet verwacht en is dus een erg aangename verrassing.

En nu ff flink aan de slag met mijn nieuwe speeltje 8)

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:39:
[...]

:) Klopt inderdaad...ik vind dat ook echt perfect...de rom helemaal inrichten zoals jij het wilt!

Ik zal trachten wat langer te doen met mijn nieuwe S6 haha ;) Net uitgepakt...kijk er nu tegenaan en eerlijk is eerlijk de zwarte is nog mooier dan de witte!!! Dat had ik niet verwacht en is dus een erg aangename verrassing.

En nu ff flink aan de slag met mijn nieuwe speeltje 8)
Ja heerlijk dit. Wat is jouw RAM gebruik straks op de S6? Die van mij staat op 1.8GB nog aardig veel ofniet?

Veel succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
Toch mis ik de Galaxy toestellen wel, de 2, 3 en 4 gehad maar gewoon echt te duur geworden.
Als ik naar de S6 Edge kijkt, begint alles in mij al te roepen dat ik hem moet kopen, maar kan de verleiding nog goed weerstaan.

En Tammesp, wat betreft Rooten, Recoveries en Custom Roms, dat heeft mij ook heel wat bloed, zweet (dat vooral) en tranen gekost. Zelfs zo erg dat ik een nieuwe S2 ben gaan kopen omdat de andere bij het flashen van een ROM in boot loop bleef hangen. Wist ik veel wat een full wipe was. Ergens leuk om de "struggles" van anderen voorbij te zien komen, die ik ooit zelf ook heb gehad.

Zolang je nog in download mode kan komen, is er nooit iets aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:41:
[...]

Ja heerlijk dit. Wat is jouw RAM gebruik straks op de S6? Die van mij staat op 1.8GB nog aardig veel ofniet?

Veel succes ermee ;)
RAM gebruik moet je niet al te veel naar kijken op de S6...dat is altijd sowieso behoorlijk hoog. Waarom? Ten dele dankzij TW, maar ook omdat er altijd zoveel mogelijk RAM wordt gebruikt...immers RAM dat niet wordt gebruikt is zinloos. Dus aan de ene kant niet zo geweldig (TW) en aan de andere kant een geheel logische werking van Android.

Maar...daarnaast hebben we het geheugenlek/probleem op de S6 toestellen / binnen Android 5.0. Dat zou met Android 5.1.1 opgelost moeten worden...dus is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit: dafmay doet ff een klein stapje terug en wacht eea eerst even rustig af ;)

[ Voor 95% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Audiowaste schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:42:
Toch mis ik de Galaxy toestellen wel, de 2, 3 en 4 gehad maar gewoon echt te duur geworden.
Als ik naar de S6 Edge kijkt, begint alles in mij al te roepen dat ik hem moet kopen, maar kan de verleiding nog goed weerstaan.

En Tammesp, wat betreft Rooten, Recoveries en Custom Roms, dat heeft mij ook heel wat bloed, zweet (dat vooral) en tranen gekost. Zelfs zo erg dat ik een nieuwe S2 ben gaan kopen omdat de andere bij het flashen van een ROM in boot loop bleef hangen. Wist ik veel wat een full wipe was. Ergens leuk om de "struggles" van anderen voorbij te zien komen, die ik ooit zelf ook heb gehad.

Zolang je nog in download mode kan komen, is er nooit iets aan de hand!
Ghehe, ja het was nogal een strijd zoals je kon lezen. Maar nu het werkt ben ik toch happy joh. Wat een monster snel toestel is het nu toch :D

@Dafmay: Edgarf heeft misschien het RAM issue opgelost is zijn 1,5versie. Hopelijk lukt het voor hem ! En nog iets. Als Samsung 5.1.1 uitrolt komt daar dan ook een custom rom voor?

PS: Ik zit nog steeds met de allereerste lichting Samsung S6 edge zonder mankementen, heb zeker geluk gehad!

[ Voor 4% gewijzigd door Tammesp op 17-06-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
Ik loop nu met mijn Jiayu S3 ook weer tegen genoeg issues aan. So far nog alles goed uitgepakt.
Als ik vergelijk hoe makkelijk rooten en flashen is op Galaxy series, vraag ik me vaak af waar het fout is gegaan (eigenlijk bij het goed lezen voordat ik begin).

Wellicht dat ik ooit toch nog over stag ga en een S6 koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Audiowaste schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:01:
Ik loop nu met mijn Jiayu S3 ook weer tegen genoeg issues aan. So far nog alles goed uitgepakt.
Als ik vergelijk hoe makkelijk rooten en flashen is op Galaxy series, vraag ik me vaak af waar het fout is gegaan (eigenlijk bij het goed lezen voordat ik begin).

Wellicht dat ik ooit toch nog over stag ga en een S6 koop :)
Het is fout gegaan bij de verkeerde TWRP te flashen zodat me mobiel steeds vastliep ;) (De G25F is blijkbaar lastig te vinden..)

Ik hou je niet tegen om de S6 te kopen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:15:
[...]

Het is fout gegaan bij de verkeerde TWRP te flashen zodat me mobiel steeds vastliep ;) (De G25F is blijkbaar lastig te vinden..)

Ik hou je niet tegen om de S6 te kopen O+
Exact...we hebben allebei gezien hoe makkelijk het eigenlijk allemaal verliep...mits je de goede volgorde aanhoudt en de juiste bestanden gebruikt ;) Dan is het echt een koud kunstje. Maar goed dat zie/merk je pas achteraf. (en als je toch met een probleem-geval zou zitten, dan wordt het natuurlijk wel een heel ander verhaal...maar bricken van een samsung is tegenwoordig nauwelijks mogelijk, dus er zijn altijd oplossingen te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:53:
[...]

Ghehe, ja het was nogal een strijd zoals je kon lezen. Maar nu het werkt ben ik toch happy joh. Wat een monster snel toestel is het nu toch :D

@Dafmay: Edgarf heeft misschien het RAM issue opgelost is zijn 1,5versie. Hopelijk lukt het voor hem ! En nog iets. Als Samsung 5.1.1 uitrolt komt daar dan ook een custom rom voor?

PS: Ik zit nog steeds met de allereerste lichting Samsung S6 edge zonder mankementen, heb zeker geluk gehad!
Yup met de super-lean&mean rom van Edgarf heb je echt een enorme snelheidswinst te pakken...zelfs al is de stock S6 al niet een slome duikelaar ;) Met name alle onnodige TW troep die hij eruit heeft gehaald zorgt voor veel extra smoothness.

Ben benieuwd wat Edgarf voor ons heeft gebakken...hopelijk vanavond beschikbaar, dan kan ik meteen de nieuwe rom flashen. Anders is 1.4a ook perfect (zoals jijzelf al hebt gezien).

Ja indien 5.1 uitkomt dan komt ie al heel snel beschikbaar via XDA...dat is een van de redenen waarom ik al jaar&dag daar te vinden ben voor mijn mobiele toestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:25:
[...]

Yup met de super-lean&mean rom van Edgarf heb je echt een enorme snelheidswinst te pakken...zelfs al is de stock S6 al niet een slome duikelaar ;) Met name alle onnodige TW troep die hij eruit heeft gehaald zorgt voor veel extra smoothness.

Ben benieuwd wat Edgarf voor ons heeft gebakken...hopelijk vanavond beschikbaar, dan kan ik meteen de nieuwe rom flashen. Anders is 1.4a ook perfect (zoals jijzelf al hebt gezien).

Ja indien 5.1 uitkomt dan komt ie al heel snel beschikbaar via XDA...dat is een van de redenen waarom ik al jaar&dag daar te vinden ben voor mijn mobiele toestellen.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik alles in Google Lollipop look moet doen, of het in Samsungs kamp te laten, nog een beetje mee knoeien dus ;)

Ja ik ben ook zeer benieuwd wat Edgarf nu voor ons heeft gemaakt! Loopt alles al bij jou? Ik ga denk ik maar wachten op de 1,5v van Edgarf, als ik nu alles perfect wil instellen ben ik wel even bezig en heb geen zin om dat 2x te doen haha. Alleen ff whatsapp erop gooien.

PS: het systeem gebruikt bij mij 6.57gb, klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:32:
[...]

[...]

Wil je het misschien hier ook melden zodra die versie uit is? Zit niet heel vaak op het XDA forum ;)
Zal ik doen! (als ik het niet vergeet natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potverdikke ik begin net met mijn nieuwe S6 de versie firmware die erop staat is Roemeens geen probleem.
Heb net de nederlandse versie binnengehaald via Odin. Nu wil ik hem inladen en flashen en ik krijg meteen een fail onderaan????
Begin onderhand een beetje huiverig te worden , nooit geen gedoe en nu bij de S6 gaat elke keer alles mis.Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb Odin opgestart, op de telefoon USB aangezet telefoon in download mode snoer aangesloten, firmware ingeladen. Onderaan Fail en bovenaan ook met rood blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Weet iemand hier waarom ik niet met Wifi kan verbinden met de custom rom van Edgarf? Heel apart..

= opgelost door het opnieuw te flashen en een andere kernel aan te vinken ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Tammesp op 17-06-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00
pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:55:
Potverdikke ik begin net met mijn nieuwe S6 de versie firmware die erop staat is Roemeens geen probleem.
Heb net de nederlandse versie binnengehaald via Odin. Nu wil ik hem inladen en flashen en ik krijg meteen een fail onderaan????
Begin onderhand een beetje huiverig te worden , nooit geen gedoe en nu bij de S6 gaat elke keer alles mis.Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb Odin opgestart, op de telefoon USB aangezet telefoon in download mode snoer aangesloten, firmware ingeladen. Onderaan Fail en bovenaan ook met rood blokje.
Weet niet of het onder dit topic hoort of onder het generieke (is geen custom rom en ik heb al wat het flashen van de PHN in het generieke topic geplaatst).

Maar voor wat het waard is:
Samsung is nu aan het werken met verschillende partie sizes. Deze zitten in een zogenaamde PIT file.

Het probleem waar jij nu tegen aan loopt is dat de partitie van de Roemeense rom kleiner is dan de PHN.
Ik heb het zelfde met een LUX rom die ik naar PHN wil zetten.

Je hebt twee mogelijkheden:

1) Een andere PIT flashen met Odin (kans op brick). je kan eens op xda gaan kijken, daar staan verschillende PIT files.

2) Een rom zoeken die voor de verschillende partities kleiner of gelijk is aan de Roemeense. De XEU is een goede kandidaat, maar ik geef je geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Kort vraagje over XtreStroLite 1.4a custom rom. Ik kan geen mapjes maken in de "apps" gedeelte. Heb al gezocht maar kan er niet echt veel over vinden. Of moet je dat ook met de Aroma add installer instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:25:
Kort vraagje over XtreStroLite 1.4a custom rom. Ik kan geen mapjes maken in de "apps" gedeelte. Heb al gezocht maar kan er niet echt veel over vinden. Of moet je dat ook met de Aroma add installer instellen?
Als je de ROM flashed dan heb je de optie: "Sort the app drawer of the TouchWiz launcher alphabetically"
Indien deze optie aangevinkt staat dan is de app drawer alleen alfabetisch gesorteerd, en is er geen mogelijkheid om mappen aan te maken in de app drawer.

Als je deze optie uit vinkt dan kun je wel mapjes aanmaken, maar staan de apps niet op volgorde en dien je de apps zelf te sorteren.

Dit is helaas een beperking met de S6 TouchWiz launcher, en wordt opgelost door Samsung met de Android 5.1.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:55:

Shit...shit...shit...man dat schiet niet op :X Helaas heb ik geen idee hoe het op te lossen, maar ik denk dat Overgeef Dave je alle benodigde info al heeft gegeven. Het klinkt als waarschijnlijk een behoorlijk vervelend probleem, maar ik duim dat je het (snel) weet op te lossen!!!

En...zeker op XDA hulp zoeken...daar lopen een boel experts rond.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

edgarf28 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:30:
[...]

Als je de ROM flashed dan heb je de optie: "Sort the app drawer of the TouchWiz launcher alphabetically"
Indien deze optie aangevinkt staat dan is de app drawer alleen alfabetisch gesorteerd, en is er geen mogelijkheid om mappen aan te maken in de app drawer.

Als je deze optie uit vinkt dan kun je wel mapjes aanmaken, maar staan de apps niet op volgorde en dien je de apps zelf te sorteren.

Dit is helaas een beperking met de S6 TouchWiz launcher, en wordt opgelost door Samsung met de Android 5.1.1 update.
Aah heel erg duidelijk, bedankt daarvoor. Dan gaan we wel wachten op de 5.1.1 van Samsung.(Maak je daar ook een custom rom van?)

Zonet even de fix gedaan voor het ram issue, telefoon gaat nu duidelijk sneller. Hulde aan deze uitleg: http://www.naldotech.com/...build-prop-modifications/

Ik blaas nu iedereen weg met deze snelheid van de S6 ghehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ah damn.... S6 Edge vandaag gehad, geroot, twrp erop gezet en na de reboot een zwart scherm.
Kom nog wel in de Download mode en vervolgens een stock firmware proberen te laden om de root terug te draaien. Deze failed echter bij Hidden.img :/

Zie online wel wat berichten om het uitpakken van recovery.img uit de frimware enz, maar ook dit krijg ik niet voor elkaar *ergh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Floris-K schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:01:
Ah damn.... S6 Edge vandaag gehad, geroot, twrp erop gezet en na de reboot een zwart scherm.
Kom nog wel in de Download mode en vervolgens een stock firmware proberen te laden om de root terug te draaien. Deze failed echter bij Hidden.img :/

Zie online wel wat berichten om het uitpakken van recovery.img uit de frimware enz, maar ook dit krijg ik niet voor elkaar *ergh*
Ik had vandaag een probleem met TWRP omdat ik de verkeerde versie had. Welke model S6 Edge heb jij?

PS: Kijk hier eens naar: http://samsungreflash.com...twrp-recovery-all-models/

[ Voor 10% gewijzigd door Tammesp op 17-06-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heads-Up!!!

Versie 1.5 van Edgarf's custom rom is uit...

http://forum.xda-develope...hp?p=60389794&postcount=1

Met RAM geheugen fix als ook fix voor brightness bug...

Morgen eens rustig installeren (ben net klaar met installeren van v1.4a op mijn nieuwe S6 :) )

Btw mijn nieuwe S6 is (uiteraard) inmiddels ook weer ge-root en voorzien van custom rom... 8)

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:04:
[...]

Ik had vandaag een probleem met TWRP omdat ik de verkeerde versie had. Welke model S6 Edge heb jij?

PS: Kijk hier eens naar: http://samsungreflash.com...twrp-recovery-all-models/
Ik heb de SM-G925F (S6 Edge) en gebeurde bij mij ook na het installeren van TWRP.

Ergens gelezen dat je via een toolkit zelf een firmware kunt maken waarin hidden.img niet zit.
De firmware wordt dan wel netjes geinstalleerd, maar heb nu die UK rom erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:41:
Heads-Up!!!

Versie 1.5 van Edgarf's custom rom is uit...

http://forum.xda-develope...hp?p=60389794&postcount=1

Met RAM geheugen fix als ook fix voor brightness bug...

Morgen eens rustig installeren (ben net klaar met installeren van v1.4a op mijn nieuwe S6 :) )

Btw mijn nieuwe S6 is (uiteraard) inmiddels ook weer ge-root en voorzien van custom rom... 8)
Thanks for posting!!

Je was me net voor, maar geeft niet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edgarf28 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:52:
[...]

Thanks for posting!!

Je was me net voor, maar geeft niet! :+
Oeps sorry... :D Dank voor de nieuwe versie...ben 'm nu aan het installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overgeef Dave schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:18:
[...]

Weet niet of het onder dit topic hoort of onder het generieke (is geen custom rom en ik heb al wat het flashen van de PHN in het generieke topic geplaatst).

Maar voor wat het waard is:
Samsung is nu aan het werken met verschillende partie sizes. Deze zitten in een zogenaamde PIT file.

Het probleem waar jij nu tegen aan loopt is dat de partitie van de Roemeense rom kleiner is dan de PHN.
Ik heb het zelfde met een LUX rom die ik naar PHN wil zetten.

Je hebt twee mogelijkheden:

1) Een andere PIT flashen met Odin (kans op brick). je kan eens op xda gaan kijken, daar staan verschillende PIT files.

2) Een rom zoeken die voor de verschillende partities kleiner of gelijk is aan de Roemeense. De XEU is een goede kandidaat, maar ik geef je geen garantie.
Het is uiteindelijk toch gelukt, mijn toestel gaf aan dat ik het toestel met smart switch van Samsung moest koppelen en op herstellen van software moest drukken. Na 10 minuten was hij klaar en stond de laatste Nederlandse firmware op het toestel. Dat is dus de clue misschien ook voor andere mensen die tege'n dit probleem aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Floris-K schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:46:
[...]

Ik heb de SM-G925F (S6 Edge) en gebeurde bij mij ook na het installeren van TWRP.

Ergens gelezen dat je via een toolkit zelf een firmware kunt maken waarin hidden.img niet zit.
De firmware wordt dan wel netjes geinstalleerd, maar heb nu die UK rom erop staan.
Doe het eens met Odin om TWRP erop te zetten, dat werkte bij mij ;)

@Edgarf, heel toch dat 1.5v uit is! Zal het vanavond erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 01:00:
[...]

Het is uiteindelijk toch gelukt, mijn toestel gaf aan dat ik het toestel met smart switch van Samsung moest koppelen en op herstellen van software moest drukken. Na 10 minuten was hij klaar en stond de laatste Nederlandse firmware op het toestel. Dat is dus de clue misschien ook voor andere mensen die tege'n dit probleem aanlopen.
Hey pappa...geweldig om te horen dat het is gelukt...en eigenlijk redelijk eenvoudig. Mooie oplossing...weer wat geleerd (ik dus) 8)
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:23:
[...]

@Edgarf, heel toch dat 1.5v uit is! Zal het vanavond erop zetten.
Ik draai 'm sinds gisteravond en so far so good. Batterij vannacht in 10 uur slechts 2% gezakt, dus ook dat is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben inmiddels de laatste Edgarf 1.5v erop aan het zetten maar het toestel staat nu ongeveer op 90% download al meer dan 10 minuten?

Toestel blijft staan op de regel Adding init.d support

Opgelost pfffff :)

[ Voor 23% gewijzigd door pappaleone op 18-06-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfftt...indeed ;) Ik zou even opnieuw in recovery starten, full wipe doen, en opnieuw de rom flashen.

Edit : oh...of bedoelde je dat het inmiddels al is opgelost? :D

[ Voor 25% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw...voor al diegenen die hoopvol wachten op de android 5.1 release waarin alle geheugenproblemen zouden zijn opgelost...dit lijkt niet het geval te zijn. Ik lees daar zojuist op xda eea over. Zefs de truc met DHA aanpassingen in de build.prop lijkt in 5.1 niet meer te werken!

http://forum.xda-develope...?p=61396981&postcount=104

Kortom...geen goed nieuws.

Het goede nieuws is dat de S6 eigenlijk prima loopt, en zeker als je de DHA truc toepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
Ik vraag me overigens wel af of dit de final 5.1.1-build is, gezien het feit dat de internationale versie van de S6 hem nog niet heeft gekregen en enkele feature - raw support o.a - lijken te ontbreken. Wellicht dat T-Mobile gezegd heeft 'goed genoeg zo' en op de knop gedrukt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daar zit zeker wel wat in. Even afwachten dus nog, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:28:
Ik draai 'm sinds gisteravond en so far so good. Batterij vannacht in 10 uur slechts 2% gezakt, dus ook dat is uitstekend.
Ah heel erg nice man! Doet de wifi het ook gelijk? Bij mij moest ik een andere kernel selecteren voor wifi. Ik las ook dat er een compleet nieuwe kernel is gemaakt voor de versie 1.5 gebruik jij die?

@over de update van 5.1.1 wachten we gewoon af wat Samsung ervan gaat maken, gaan nu zoveel geruchten over dat ik even niets meer geloof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:14:
[...]

Ah heel erg nice man! Doet de wifi het ook gelijk? Bij mij moest ik een andere kernel selecteren voor wifi. Ik las ook dat er een compleet nieuwe kernel is gemaakt voor de versie 1.5 gebruik jij die?
Wifi jazeker...alles doet het perfect (ik ben niet anders gewend van Edgarf's roms). En het batterij verbruik is heel erg laag...ook bij normaal gebruik van de telefoon. Goh wat is het fijn om weer in S6-land te zijn ;)

Btw zojuist een prachtige nieuwe theme geinstalleerd...FlyingBlue. Gewoon te downloaden vanuit de Theme store. Een aanrader! :)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Wifi jazeker...alles doet het perfect (ik ben niet anders gewend van Edgarf's roms). En het batterij verbruik is heel erg laag...ook bij normaal gebruik van de telefoon. Goh wat is het fijn om weer in S6-land te zijn ;)

Btw zojuist een prachtige nieuwe theme geinstalleerd...FlyingBlue. Gewoon te downloaden vanuit de Theme store. Een aanrader! :)
Shit man, nu zit hier op me werk uit te kijken naar vanavond om de custom rom erop te zetten haha. Nice dat alles zo goed werkt man! Komen ook 2 material design thema's uit, dus de google lollipop interface enzo!

PS: gebruik je gewoon de stock kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:27:
[...]

Shit man, nu zit hier op me werk uit te kijken naar vanavond om de custom rom erop te zetten haha. Nice dat alles zo goed werkt man! Komen ook 2 material design thema's uit, dus de google lollipop interface enzo!

PS: gebruik je gewoon de stock kernel?
Ja dat las ik net ook...mooi van die Material themes! _/-\o_

v1.5 van Edgarf heeft dacht ik niet de stock kernel, maar een andere standaard geimplementeerd. Maar je kunt tijdens flashen van de rom keuze maken.

Btw waarom doe je niet even de nieuwe rom en aroma installer dl-en tijdens werk (neem aan dat je op wifi zit?). Dan kun je tijdens lunch-pauze lekker aan de gang :P

Ps jij zo te horen ook helemaal tevreden met de overstap op custom rom? 8)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:33:
[...]

Ja dat las ik net ook...mooi van die Material themes! _/-\o_

v1.5 van Edgarf heeft dacht ik niet de stock kernel, maar een andere standaard geimplementeerd. Maar je kunt tijdens flashen van de rom keuze maken.

Btw waarom doe je niet even de nieuwe rom en aroma installer dl-en tijdens werk (neem aan dat je op wifi zit?). Dan kun je tijdens lunch-pauze lekker aan de gang :P

Ps jij zo te horen ook helemaal tevreden met de overstap op custom rom? 8)
Ja ik zal eens kijken wel kernel ik ga doen, ben wel benieuwd naar die nieuwste kernel.

Ghehe je hebt gelijk, inmiddels staat de nieuwe rom en de aroma installer te downloaden. Straks ff flashen en gaan met die banaan :D

Ja heel tevreden over de custom rom, alles is lekker vloeiend en gaat echt razend snel. In het begin alleen problemen met de Wifi(nog steeds een klein beetje, valt soms uit) heb nu een andere kernel gekozen en daar werkt de wifi redelijk tot prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha...kijk, zo moet dat... 8)

Oh nu je toch lekker bezig bent, moet je niet Titanium Backup installeren (aanschaffen) ? Dat is toch wel de beste (en onmisbare) app voor gebruik bij custom roms, en zeker als je nog wel eens wilt switchen tussen roms of nieuwe rom installeren. Ik gebruik de app zelf al jaar&dag, kan niet zonder.

Dus voordat je de nieuwe rom zometeen installeert, zou ik wellicht eerst TB installeren en backup maken (naar interne opslag telefoon). Na installeren van een nieuwe rom hoef je nog slechts TB te installeren en de backup terug te zetten (uiteraard alleen apps en settings). Dit scheelt je minimaal 50% aan werk...ik denk nog wel meer als ik eerlijk ben.

Uiteraard kun je bij sommige nieuwe roms volstaan met een wipe cache+dalvik, en dan de nieuwe versie over de oude installeren. Maar ikzelf ben altijd van de clean-install (dus full wipe, incl systeem).

[ Voor 25% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:58:
Haha...kijk, zo moet dat... 8)

Oh nu je toch lekker bezig bent, moet je niet Titanium Backup installeren (aanschaffen) ? Dat is toch wel de beste (en onmisbare) app voor gebruik bij custom roms, en zeker als je nog wel eens wilt switchen tussen roms of nieuwe rom installeren. Ik gebruik de app zelf al jaar&dag, kan niet zonder.

Dus voordat je de nieuwe rom zometeen installeert, zou ik wellicht eerst TB installeren en backup maken (naar interne opslag telefoon). Na installeren van een nieuwe rom hoef je nog slechts TB te installeren en de backup terug te zetten (uiteraard alleen apps en settings). Dit scheelt je minimaal 50% aan werk...ik denk nog wel meer als ik eerlijk ben.

Uiteraard kun je bij sommige nieuwe roms volstaan met een wipe cache+dalvik, en dan de nieuwe versie over de oude installeren. Maar ikzelf ben altijd van de clean-install (dus full wipe, incl systeem).
Mja denk dat ik niet zovaak ga wisselen van custom roms, dus TWRP alleen is wel genoeg voor mij, die paar apps download ik wel weer opnieuw.

Ga straks een full wipe doen zodat alles weer lekker nieuw is!

Zit alweer met een usb kabeltje die niet werkt. Dus het word vanavond pas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelijk heb je, niet moeilijker maken dan absoluut nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:42:
Pfftt...indeed ;) Ik zou even opnieuw in recovery starten, full wipe doen, en opnieuw de rom flashen.

Edit : oh...of bedoelde je dat het inmiddels al is opgelost? :D
Yes sorry het de rom staat draait tot nu toe prima, mis wel paar dingen die ik er nog op wil zetten. :)
Dankje voor de mooie rom Edgarf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:47:
[...]

Ja ik zal eens kijken wel kernel ik ga doen, ben wel benieuwd naar die nieuwste kernel.

Ghehe je hebt gelijk, inmiddels staat de nieuwe rom en de aroma installer te downloaden. Straks ff flashen en gaan met die banaan :D

Ja heel tevreden over de custom rom, alles is lekker vloeiend en gaat echt razend snel. In het begin alleen problemen met de Wifi(nog steeds een klein beetje, valt soms uit) heb nu een andere kernel gekozen en daar werkt de wifi redelijk tot prima.
Hier werkt wiffi ook prima zonder iets te doen. Ik heb ook de kernel die standaard in de rom zit, tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Yes sorry het de rom staat draait tot nu toe prima, mis wel paar dingen die ik er nog op wil zetten. :)
Dankje voor de mooie rom Edgarf :)
Nog even de Aroma installer draaien voor aanvullende zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Nog even de Aroma installer draaien voor aanvullende zaken?
Ja wil ik even doen, zit nu op min werk, wiffi is beroerd hier weet jij hoeveel mb's de aroma installer nodig heeft? kan niet wachten haha. ;)
Ps heb jij de standaard kernel die in de rom zit?

[ Voor 7% gewijzigd door pappaleone op 18-06-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Ja wil ik even doen, zit nu op min werk, wiffi is beroerd hier weet jij hoeveel mb's de aroma installer nodig heeft? kan niet wachten haha. ;)
Ps heb jij de standaard kernel die in de rom zit?
:) I know the feeling...

De Aroma installer is dacht ik iets van 819Mb groot...

Ik gebruik zelf altijd de standaard settings (geen andere kernel bijv). Let ook even op de settings specifiek voor Edge toestellen / functionaliteiten. Ikzelf heb deze niet gekozen in de installer, maar als je dit wel doet dan gooi je roet in de brightness bug-fix. In v1.5 heeft Edgar een fix opgenomen. Persoonlijk weet ik dat het brightness-level in voorgaande rom versies lager is dan bij een stock rom. Dit is binnenshuis natuurlijk geen enkel punt, maar buiten in de volle zon zou het wel nadelig kunnen zijn. Enfin...Edgarf gaf dit nog aan dus ik meld het ook nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Klein vraagje: De versie 1.5 van Edgarf hoef je niet meer build.prop te wijzigen dus?

(Wist trouwens niet dat er verschil in micro-usb kabeltjes zijn, ene kabel herkent de pc wel en de andere niet, echt heel vaag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee in principe hoef je daar geen wijzigingen voor door te voeren in v1.5, maar je kunt er als je wilt wel mee 'spelen'. Zie het xda draadje voor diverse settings met verschillende effecten.

http://forum.xda-develope...hp?p=61272765&postcount=1

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:14:
[...]

:) I know the feeling...

De Aroma installer is dacht ik iets van 819Mb groot...

Ik gebruik zelf altijd de standaard settings (geen andere kernel bijv). Let ook even op de settings specifiek voor Edge toestellen / functionaliteiten. Ikzelf heb deze niet gekozen in de installer, maar als je dit wel doet dan gooi je roet in de brightness bug-fix. In v1.5 heeft Edgar een fix opgenomen. Persoonlijk weet ik dat het brightness-level in voorgaande rom versies lager is dan bij een stock rom. Dit is binnenshuis natuurlijk geen enkel punt, maar buiten in de volle zon zou het wel nadelig kunnen zijn. Enfin...Edgarf gaf dit nog aan dus ik meld het ook nog even :)
Okay dan doe ik dat vanavond wel, ik ben wel af en toe mijn signaal kwijt. Als ik de menu toets indruk zie ik wel paar streepjes maar geen G teken of 4G teken. Na paar seconden verschijnt 1 van de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:16:
Nee in principe hoef je daar geen wijzigingen voor door te voeren in v1.5, maar je kunt er als je wilt wel mee 'spelen'. Zie het xda draadje voor diverse settings met verschillende effecten.

http://forum.xda-develope...hp?p=61272765&postcount=1
Aja, dat had ik al gezien. Zal vanavond eens kijken hoe Chrome enzo draait op de 1.5v daarna ga ik wel er ff mee spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:21:
[...]

Aja, dat had ik al gezien. Zal vanavond eens kijken hoe Chrome enzo draait op de 1.5v daarna ga ik wel er ff mee spelen ;)
Dat is exact zoals ik het ook test aangezien Chrome verreweg het grootste 'probleem' gaf door veel te snel en te vaak af te worden gesloten. Dit lijkt grotendeels opgelost met v1.5. Ik heb zelf wel nu even andere settings genomen en merk dat apps, en dus ook Chrome, hiermee nog minder snel/vaak (en dus onnodig) worden afgesloten.

Maar goed, je kunt blijven pielen, dus op een bepaald moment laat ik het ook voor wat het is :)

#DHA
ro.config.dha_cached_max=15
ro.config.dha_empty_max=36
ro.config.dha_empty_init=36
ro.config.sdha_apps_bg_max=70
ro.config.dha_lmk_scale=0.545
ro.config.dha_update_max_count=5
ro.config.dha_step=2
ro.config.dha_th_rate=1.4
ro.config.dha_defend_th_level=0
ro.config.64bit_lmk_enable=true

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:36:
[...]

Dat is exact zoals ik het ook test aangezien Chrome verreweg het grootste 'probleem' gaf door veel te snel en te vaak af te worden gesloten. Dit lijkt grotendeels opgelost met v1.5. Ik heb zelf wel nu even andere settings genomen en merk dat apps, en dus ook Chrome, hiermee nog minder snel/vaak (en dus onnodig) worden afgesloten.

Maar goed, je kunt blijven pielen, dus op een bepaald moment laat ik het ook voor wat het is :)

#DHA
ro.config.dha_cached_max=15
ro.config.dha_empty_max=36
ro.config.dha_empty_init=36
ro.config.sdha_apps_bg_max=70
ro.config.dha_lmk_scale=0.545
ro.config.dha_update_max_count=5
ro.config.dha_step=2
ro.config.dha_th_rate=1.4
ro.config.dha_defend_th_level=0
ro.config.64bit_lmk_enable=true
Heb je deze settings nog veranderd of aangepast met jou vorige post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:40:
[...]

Heb je deze settings nog veranderd of aangepast met jou vorige post?
Dat zijn mijn huidige settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:42:
[...]

Dat zijn mijn huidige settings.
:) Dank je. ik had een klein minpuntje aan het toestel, de menu toets rammelt iets als je er op drukt.
Maar hier ga ik niet meer mee doen scherm is uitmuntend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:49:
[...]

:) Dank je. ik had een klein minpuntje aan het toestel, de menu toets rammelt iets als je er op drukt.
Maar hier ga ik niet meer mee doen scherm is uitmuntend. :)
Inderdaad...als de knop het verder goed doet, dan zeker niets aan doen. De helft van mijn vorige S6 toestellen had een deels losse Home button.

Mijn huidige toestel heeft een perfecte (strakke en soepele) Home button. En zoals eerder gemeld het scherm is perfect! Wat een opluchting (ik zag mezelf al weer iedere week op&neer naar Rdam...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Inderdaad...als de knop het verder goed doet, dan zeker niets aan doen. De helft van mijn vorige S6 toestellen had een deels losse Home button.

Mijn huidige toestel heeft een perfecte (strakke en soepele) Home button. En zoals eerder gemeld het scherm is perfect! Wat een opluchting (ik zag mezelf al weer iedere week op&neer naar Rdam...)
Die van mij komt van Bel simpel Groningen. Ben maandag van Breda naar Groningen gereden met de kapotte s6 En gisteren de nieuwe binnen te gek prima service _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:02:
[...]

Die van mij komt van Bel simpel Groningen. Ben maandag van Breda naar Groningen gereden met de kapotte s6 En gisteren de nieuwe binnen te gek prima service _/-\o_
Holy Crap...van Breda naar Groningen om de S6 om te ruilen?! Dan heb je in ieder geval mijn 'record' verbroken (DH > Rdam) :*) Al heb ik dat dan wel weer 5x gedaan :P

In jouw geval dan wel heel erg fijn dat je in 1x een goede retour hebt!!!

Top 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:06:
[...]

Holy Crap...van Breda naar Groningen om de S6 om te ruilen?! Dan heb je in ieder geval mijn 'record' verbroken (DH > Rdam) :*) Al heb ik dat dan wel weer 5x gedaan :P

In jouw geval dan wel heel erg fijn dat je in 1x een goede retour hebt!!!

Top 8)
Moet er wel bij vertellen auto van de zaak en diesel vd zaak ander zou het te gek worden.
Maar ik dacht als ik hem op ga sturen met dpd kost ook weer minimaal 2 dagen, en ik was nog nooit in Groningen geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:04:
[...]

Moet er wel bij vertellen auto van de zaak en diesel vd zaak ander zou het te gek worden.
Maar ik dacht als ik hem op ga sturen met dpd kost ook weer minimaal 2 dagen, en ik was nog nooit in Groningen geweest. :)
:) Leuke stad...kun je prima vertoeven op een terrasje (wanneer de zon schijnt welteverstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:09:
[...]

:) Leuke stad...kun je prima vertoeven op een terrasje (wanneer de zon schijnt welteverstaan).
Ik kwam meteen via google maps via de rosse buurt binnen haha. Maar het was half 10 in de morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:11:
[...]

Ik kwam meteen via google maps via de rosse buurt binnen haha. Maar het was half 10 in de morgen.
haha...maaruh zijn ze dan nog niet open? :P

Wilde me net aanmelden voor de wireless charger actie van Samsung, maar suf die is natuurlijk allang verlopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:32:
[...]

haha...maaruh zijn ze dan nog niet open? :P

Wilde me net aanmelden voor de wireless charger actie van Samsung, maar suf die is natuurlijk allang verlopen 8)
Ik zag paar dames die naar huis gingen, that was all.
Ja die actie zal niet meer lukken.
Ik ondervind wel problemen met mijn verbinding, vanavond eens even neuzen als ik thuis ben. en elke keer 3 en 4 G verbinding kwijt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

edgarf28 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:30:
[...]

Geld dit ook voor de versie 1.5? Want ik zie dit 1,2,3 niet zo staan in de ROM flash..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:36:
[...]

Ik zag paar dames die naar huis gingen, that was all.
Ja die actie zal niet meer lukken.
Ik ondervind wel problemen met mijn verbinding, vanavond eens even neuzen als ik thuis ben. en elke keer 3 en 4 G verbinding kwijt. :O
Hmm...zeker weten dat het niet aan je provider ligt? Neem aan van niet als je de problemen op meerdere locaties / plaatsen hebt. Dan zou je nog kunnen overwegen om een andere (nieuwere) modem te flashen. Vraag anders voor alle zekerheid even in het xda draadje van Edgarf...
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:38:
[...]

Geld dit ook voor de versie 1.5? Want ik zie dit 1,2,3 niet zo staan in de ROM flash..;)
Ik meen mij te herinneren dat dit ofwel standaard in v1.5 zit, of het kan worden gekozen in de Aroma installer.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 17:42 . Reden: screwed up the quote... :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:42:
[...]

Hmm...zeker weten dat het niet aan je provider ligt? Neem aan van niet als je de problemen op meerdere locaties / plaatsen hebt. Dan zou je nog kunnen overwegen om een andere (nieuwere) modem te flashen. Vraag anders voor alle zekerheid even in het xda draadje van Edgarf...

[...]

Ik meen mij te herinneren dat dit ofwel standaard in v1.5 zit, of het kan worden gekozen in de Aroma installer.
Ga ik even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:42:
[...]

[...]

Ik zie het ook niet in de Aroma installer staan. Mis die mapjes eigenlijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:59:
[...]

Ik zie het ook niet in de Aroma installer staan. Mis die mapjes eigenlijk wel ;)
I hear ya...ik gebruik dan ook altijd Nova Launcher...er is m.i. geen betere te krijgen 8) Probeer maar eens...is ook een gratis versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:56
dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:15:
[...]

I hear ya...ik gebruik dan ook altijd Nova Launcher...er is m.i. geen betere te krijgen 8) Probeer maar eens...is ook een gratis versie van.
Action launcher 3 wel eens geprobeerd? Ik ben van nova overgestapt naar deze en bevalt super met de shutters. Widgets toegankelijk zonder screen space op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jringel77 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:30:
[...]

Action launcher 3 wel eens geprobeerd? Ik ben van nova overgestapt naar deze en bevalt super met de shutters. Widgets toegankelijk zonder screen space op te geven
Hmm...interessant, moest ik maar eens aan de tand voelen :)

Edit : oh wacht, die ken ik inderdaad al. Nee Nova blijft mijn favoriet :)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:15:
[...]

Ahaa met een launcher, nog nooit gedaan. Kun je dan wel mapjes maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:42:
[...]

Ahaa met een launcher, nog nooit gedaan. Kun je dan wel mapjes maken?
Youbetcha! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00
Voor mensen met een LUX CSC die een andere firmware met Odin willen flashen en een fail op hidden.im krijgen.

Ik heb de laaste XEU van sammobile gehaald, ik had gezien dat deze net iets kleinere partitie sizes had dan de LUX.

Met Odin geflashed, geen fail deze keer en het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/or2rkzw784bg3ox/2015-06-18%2018.25.58720.jpg?dl=0
(Hoe maak ik een directe link?)

Ik heb nu een dubbele CSC: LUX:XEU.
Mijn PDA is G920FFXU1AOE3 (build van Mei), dus recenter dan de LUX + ik heb de quick menu optie die de LUX niet heeft.

Ik laat hem even zo en check of ik vreemde neven effecten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Wat een launchers zijn er ook.. Zal morgen die van Google eens proberen lijkt me een mooie cleane launcher die snel werkt volgens de revieuws.

Nog geen problemen met de versie 1.5 van edgarf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Wat een launchers zijn er ook.. Zal morgen die van Google eens proberen lijkt me een mooie cleane launcher die snel werkt volgens de revieuws.

Nog geen problemen met de versie 1.5 van edgarf? ;)
Nope...heerlijke rom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Ja draait hier ook goed ;)

Even een opmerking, als ik de auto brightness aan doe dan kan het scherm veel minder vel als het uit staat. Klopt dat? Heb het nu op auto brightness staan en op het aller laagste niveau.

Benieuwd wat jij hebt, of anderen die deze ROM draaien..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:36:
[...]

Ja draait hier ook goed ;)

Even een opmerking, als ik de auto brightness aan doe dan kan het scherm veel minder vel als het uit staat. Klopt dat? Heb het nu op auto brightness staan en op het aller laagste niveau.

Benieuwd wat jij hebt, of anderen die deze ROM draaien..!
Hoe bedoel je precies? Auto-brightness is inderdaad wel een speciale feature op de S6 omdat wanneer deze setting aan staat dan kan bijvoorbeeld de brightness nog een heel stuk hoger worden opgeschroefd als je in direkt zonlicht staat. Probeer maar eens (als de zon het wil doen vandaag ;) ). Ik denk dat inderdaad de brightness obv de auto-brightness setting dan ook een stuk lager kan als op manual brightness. Kortom...de auto brightness functie is een aparte feature op de S6.

Weet niet of je dit bedoelt? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:39:
[...]

Hoe bedoel je precies? Auto-brightness is inderdaad wel een speciale feature op de S6 omdat wanneer deze setting aan staat dan kan bijvoorbeeld de brightness nog een heel stuk hoger worden opgeschroefd als je in direkt zonlicht staat. Probeer maar eens (als de zon het wil doen vandaag ;) ). Ik denk dat inderdaad de brightness obv de auto-brightness setting dan ook een stuk lager kan als op manual brightness. Kortom...de auto brightness functie is een aparte feature op de S6.

Weet niet of je dit bedoelt? :*)
OKe, een beetje helderder nu. Maar als ik de brightness op de hoogste stand zet als ik auto brightness aan heb staan, is dat minder vel als auto brightness uit heb staan. Dat vind ik zo vreemd. Net zoals als ik de brightness op het laagst zet is het lager als ik de auto brightness uit heb staan als aan. Dus vind het allemaal wat vaag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:44:
[...]

OKe, een beetje helderder nu. Maar als ik de brightness op de hoogste stand zet als ik auto brightness aan heb staan, is dat minder vel als auto brightness uit heb staan. Dat vind ik zo vreemd. Net zoals als ik de brightness op het laagst zet is het lager als ik de auto brightness uit heb staan als aan. Dus vind het allemaal wat vaag :p
Ja klinkt als merkwaardig inderdaad, al heb ik deze ervaring altijd al gehad op de S6...dus eerlijk gezegd weet ik niet beter/anders. Maw volgens mij klopt het ;)

Maar redelijk vaag (en zeker niet helder :P ) is het wel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:51:
[...]

Ja klinkt als merkwaardig inderdaad, al heb ik deze ervaring altijd al gehad op de S6...dus eerlijk gezegd weet ik niet beter/anders. Maw volgens mij klopt het ;)

Maar redelijk vaag (en zeker niet helder :P ) is het wel een beetje...
Achjaa, ik laat het wel lekker op de auto staan en dan op de laagste stand. dan even kijken hoelang de accu het volhoudt! Ik heb nog niets aan de build.prop gedaan, omdat alles wel lekker soepeltjes loopt, weer pluspuntjes voor deze ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:53:
[...]

Achjaa, ik laat het wel lekker op de auto staan en dan op de laagste stand. dan even kijken hoelang de accu het volhoudt! Ik heb nog niets aan de build.prop gedaan, omdat alles wel lekker soepeltjes loopt, weer pluspuntjes voor deze ROM.
In v1.5 is de build.prop inderdaad al aangepast voor beter geheugen management. Dat werkt prima. Je kunt het (indien nodig/gewenst) nog verder aanpassen, zie het xda draadje. Maar standaard werkt prima imo.

Jammer dat alles zo goed werkt op de rom...nu valt er niets meer te tweaken voor deze tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overgeef Dave schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:10:
Voor mensen met een LUX CSC die een andere firmware met Odin willen flashen en een fail op hidden.im krijgen.

Ik heb de laaste XEU van sammobile gehaald, ik had gezien dat deze net iets kleinere partitie sizes had dan de LUX.

Met Odin geflashed, geen fail deze keer en het resultaat:

[afbeelding]
(Hoe maak ik een directe link?)

Ik heb nu een dubbele CSC: LUX:XEU.
Mijn PDA is G920FFXU1AOE3 (build van Mei), dus recenter dan de LUX + ik heb de quick menu optie die de LUX niet heeft.

Ik laat hem even zo en check of ik vreemde neven effecten heb.
Ik heb gisteren ook nog geprobeerd om de nederlandse firmware erop te krijgen, je weet wel roemeens toestel. Ik had inmiddels de phn nederlandse versie via smart switch erop gezet. Daarna geprobeerd rechtstreeks via odin de nederlanse the flashen maar ook dit keer hetzelfde probleem. Ik denk dat ik dus voor de nederlandse firmware aangewezen ben op Smart switch, jammer maar het gaat erom dat het werkt toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:57:
[...]

In v1.5 is de build.prop inderdaad al aangepast voor beter geheugen management. Dat werkt prima. Je kunt het (indien nodig/gewenst) nog verder aanpassen, zie het xda draadje. Maar standaard werkt prima imo.

Jammer dat alles zo goed werkt op de rom...nu valt er niets meer te tweaken voor deze tweaker :P
Het is ook nooit goed haha ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Ik heb gisteren ook nog geprobeerd om de nederlandse firmware erop te krijgen, je weet wel roemeens toestel. Ik had inmiddels de phn nederlandse versie via smart switch erop gezet. Daarna geprobeerd rechtstreeks via odin de nederlanse the flashen maar ook dit keer hetzelfde probleem. Ik denk dat ik dus voor de nederlandse firmware aangewezen ben op Smart switch, jammer maar het gaat erom dat het werkt toch? :)
Waarom zet je er geen custom rom op? Of kan dat niet omdat je een roemeens toestel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Waarom zet je er geen custom rom op? Of kan dat niet omdat je een roemeens toestel hebt?
Hey ik had de XtreStoLite rom al draaien net als Dafmay en meerdere mensen. Maar gisteren ontdekte ik dat ik elke keer mijn signaal kwijt was als ik de menutoets indrukte. Toen ik thuis kwam heb ik het nog even aangekeken, maar hetzelfde euvel. Ik zit thuis nog geen 300 meter van de Vodafone zendmast. Dus ijk heb even de originele rom terug geflashed, wel met root twrp en titanium backup. Maar dat kan natuurlijk niet op tegen de XtreStoLite rom. Dus ik zit even te kijken wat het beste alternatief is? Dafmay heeft alles origineel met de standaard kernel, en hij heeft nergens geen last van. Dus ik baal een klein beetje ben bang als ik de XtreStoLite weer flash dat ik met hetzelfde probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm...dat is inderdaad wel vreemd. Heb je ook nog geprobeerd een nieuwere modem te flashen (mbv Odin). Dat wil zeker ook nog wel eens helpen...combi modem/toestel/rom. Het proberen waard denk ik...

Oh en misschien even in het xda draadje van Edgarf navragen...

Ps GVD...ik zit nu al weer te denken om m'n Note4 weer te verkopen (omdat de S6 zo enorm goed bevalt)...zo blijf je bezig |:( O-) 8)7 :? :X :| :/ ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 19-06-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Dat is zeker vreemd Pappa! Heb je versie 1.5 draaien? Met versie 1.4a kun je kiezen uit een andere kernel kan dat ook met versie 1.5 ? En anders weer een full wipe doen en het opnieuw flashen dan wil ook wel eens helpen las ik in het XDA draadje.

Anders wat Daffie ook zegt, even navragen in het XDA draadje, wij zijn immers hier nog rookies vergeleken met hun haha :D

@daffie, haha wat heb jij toch ook. (ik zou voor de s6 gaan, smoothing voor alles!)

[ Voor 11% gewijzigd door Tammesp op 19-06-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:02:
Hmm...dat is inderdaad wel vreemd. Heb je ook nog geprobeerd een nieuwere modem te flashen (mbv Odin). Dat wil zeker ook nog wel eens helpen...combi modem/toestel/rom. Het proberen waard denk ik...

Ps GVD...ik zit nu al weer te denken om m'n Note4 weer te verkopen (omdat de S6 zo enorm goed bevalt)...zo blijf je bezig |:( O-) 8)7 :? :X :| :/ ;)
Het lijkt wel of we gel teveel hebben, maar dat is echt niet waar hoor :*)
Ja ik ga het daar eens even vragen, ik ben toch een beetje geschrokken bij het verkloten van mijn eerste telefoon zolang ik al tweak. het is geen 100 eurie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:06:
Dat is zeker vreemd Pappa! Heb je versie 1.5 draaien? Met versie 1.4a kun je kiezen uit een andere kernel kan dat ook met versie 1.5 ? En anders weer een full wipe doen en het opnieuw flashen dan wil ook wel eens helpen las ik in het XDA draadje.

Anders wat Daffie ook zegt, even navragen in het XDA draadje, wij zijn immers hier nog rookies vergeleken met hun haha :D

@daffie, haha wat heb jij toch ook. (ik zou voor de s6 gaan, smoothing voor alles!)
Dat lijkt me ook de beste optie, jij hebt er dus ook geen last van? Anders probeer ik het vanavond toc nog een keer. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Dat lijkt me ook de beste optie, jij hebt er dus ook geen last van? Anders probeer ik het vanavond toc nog een keer. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan >:)
He Pappa!

Nee ik heb nergens last van, draait hier verrukkelijk :9 Ja ik zou toch eens full wipe doen daarna opnieuw flashen. Een echte Tweaker in hart en nieren haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:37:
[...]

Het lijkt wel of we gel teveel hebben, maar dat is echt niet waar hoor :*)
Ja ik ga het daar eens even vragen, ik ben toch een beetje geschrokken bij het verkloten van mijn eerste telefoon zolang ik al tweak. het is geen 100 eurie. 8)
:) Nee hier ook niet (echt)...wel veel te veel onrust in m'n donder zo af en toe ;)

Ik begrijp helemaal de schrik, zou ik ook hebben. Maar het flashen van een modem (en/of bootloader) is een koud kunstje en kan eigenlijk niet mis gaan. Kijk even post nr 3 na van het xda draadje van Edgarf...daar staan altijd de laatste bootloader en modem. Die kun je zonder problemen flashen (mbv Odin). Zou heel goed de oplossing voor jouw netwerk-issues kunnen zijn.
Tammesp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:06:

Ja ik geef het eerlijk toe...ik ben net een klein kind af en toe... ;)

Maar zoals jij (en pappa) ben ook ik Tweaker in hart&nieren...ik blijf het allemaal razend leuk en interessant vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:52:
[...]

:) Nee hier ook niet (echt)...wel veel te veel onrust in m'n donder zo af en toe ;)

Ik begrijp helemaal de schrik, zou ik ook hebben. Maar het flashen van een modem (en/of bootloader) is een koud kunstje en kan eigenlijk niet mis gaan. Kijk even post nr 3 na van het xda draadje van Edgarf...daar staan altijd de laatste bootloader en modem. Die kun je zonder problemen flashen (mbv Odin). Zou heel goed de oplossing voor jouw netwerk-issues kunnen zijn.

[...]

Ja ik geef het eerlijk toe...ik ben net een klein kind af en toe... ;)

Maar zoals jij (en pappa) ben ook ik Tweaker in hart&nieren...ik blijf het allemaal razend leuk en interessant vinden 8)
Ach ja de een speelt met treintjes en wij met telefoons, het blijft gewoon zo leuk.
Ik ga vanavond/ vannacht als ik thuis kom aan de slag jullie horen het. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:46:
[...]

He Pappa!

Nee ik heb nergens last van, draait hier verrukkelijk :9 Ja ik zou toch eens full wipe doen daarna opnieuw flashen. Een echte Tweaker in hart en nieren haha!
Ja we gaan vanavond laat weer aan de slag, tot dat het goed werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:38:
[...]

Yep, deze optie is altijd nog aanwezig in v.1.5 hoor.

Hou wel in de gaten dat deze optie in ROM installer zit, en niet in het Aroma add-on package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edgarf28 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:01:
[...]

Yep, deze optie is altijd nog aanwezig in v.1.5 hoor.

Hou wel in de gaten dat deze optie in ROM installer zit, en niet in het Aroma add-on package.
Okay dank voor je bericht, even meteen een vraagje zijn er meer mensen die problemen hebben met modem plus kernel die standaard in de rom zit? ik heb het probleem dat ik mijn ontvangst telkens kwijt ben. maar ik ga vanavond een hard reset doen en hopen dat het dan goed is, verder draait de rom zo soepel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:02:

Je bent ook gewoon te rap geweest met Verkopen .... Eitje ;) O-)

Andere kant met al jou wisselingen snap ik dat ook wel _/-\o_

Live youre Life and Enjoy every Day

Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste