Ik ben weer terug bij het standaard thema. Was mij allemaal iets te donker 

Live youre Life and Enjoy every Day
Ach gut ja natuurlijk...vergeten scherm aan te zetten
Dan kunde blijven vegen to ge unne ons weegtdafmay schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:28:
[...]
Ach gut ja natuurlijk...vergeten scherm aan te zetten![]()
Ps over schermen gesproken...vanochtend mijn nieuwe Note4 ontvangen (was eerder overgestapt vanaf N4 naar S6) en wat is dat grote scherm toch fijn!!!
Live youre Life and Enjoy every Day
Jawel...ik houd voorlopig beide toestellen. Kans is wel groot dat ik de S6 na verloop van tijd weg doe.dave1972 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:34:
Dus geen 6 meer ?
jokapo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:40:
[...]
Dan kunde blijven vegen to ge unne ons weegt![]()
![]()
Vond de Note 4 toch net een paar Inch te lomp (lees groot) ook al is de Edge variant vreselijk mooi
[Voor 12% gewijzigd door dafmay op 04-06-2015 15:40]
Ik heb zojuist weer een GALAXY 4 note edge gekocht in de Samsung shop 26,900 Tai bath omgerekend op dit moment €699 niet verkeerd toch? Ik mis mijn pennetje en het grote scherm.dafmay schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:28:
[...]
Ach gut ja natuurlijk...vergeten scherm aan te zetten![]()
Ps over schermen gesproken...vanochtend mijn nieuwe Note4 ontvangen (was eerder overgestapt vanaf N4 naar S6) en wat is dat grote scherm toch fijn!!!
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> There is no PIT partition.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
<ID:0/005> Removed!!
[Voor 24% gewijzigd door watercoolertje op 05-06-2015 11:53]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Haha...two mindspappaleone schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:44:
[...]
Ik heb zojuist weer een GALAXY 4 note edge gekocht in de Samsung shop 26,900 Tai bath omgerekend op dit moment €699 niet verkeerd toch? Ik mis mijn pennetje en het grote scherm.
Verschil is alleen dat ik niks meer met mn toestel kan tot ik een PIT file heb, en jij erdoor alleen niet kan rooten xDdafmay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:03:Blijkbaar heeft Jodin een PIT bestand nodig, net zoals watercoolertje hierboven.
[Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 05-06-2015 12:10]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Haha geeft, niet hoor, maar jij hebt het nu over de N4 of de S6?dafmay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:45:
Ja sorry je hebt gelijk, was niet mijn bedoeling om jouw probleem te bagataliseren. Ik heb helaas geen oplossing voorhanden.
Ik had die handleiding gevonden en opgevolgd, maar krijg mbv ADB het commando 'SU' niet gedaan. Ik lees overigens ook in die handleiding dat je geroot moet zijn...en dat is mijn N4 dus nog niet. Ik loop helaas overal vast. Hopelijk meer geluk op een Windows PC...
Kijk...dat is mooi!watercoolertje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:02:
[...]
Haha geeft, niet hoor, maar jij hebt het nu over de N4 of de S6?
Anyway, op 1 of andere manier kon ik de oude bootloader die bij dat oude modem wat ik had geflashed wel gewoon flashen, en nu heb ik weer een werkend toestel. Zo nog maar een keer proberen de nieuwste te flashen
Haha werkt inderdaad identiek (al sinds de S1), heb de note 4 zelf ook gehad erg fijn toestel (mis hem wel een beetje op enkele vlakken is die nog onovertroffen)! Er is wel een algemeen topic van de Note 4, daar kan je het ook altijd nog vragen.dafmay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:07:
[...]
Kijk...dat is mooi!
Ik heb het inderdaad over de Note4. Weet dat het hier eigenlijk niet thuishoort, maar er is geen N4 custom rom topic en de S6 en N4 komen behoorlijk overeen als het om rooten enz gaat.
Ik heb nu alles geprobeerd zonder succes helaas...vandaag vrij dus even een paar dagen wachten en proberen op werk mijn N4 te rooten.
Klopt inderdaad daar heb ik ook al eea uiteengezet, als ook op xda.watercoolertje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:15:
[...]
Haha werkt inderdaad identiek (al sinds de S1), heb de note 4 zelf ook gehad erg fijn toestel (mis hem wel een beetje op enkele vlakken is die nog onovertroffen)! Er is wel een algemeen topic van de Note 4, daar kan je het ook altijd nog vragen.
Ik heb de Note 4 edge ook aan de gang, hij draait nu op de Thaise software. Ik heb Engels ingesteld en het werkt prima. Ik ga als ik volgende week thuis ben, even het root verhaal doen. Sorry voor off topic.dafmay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:43:
[...]
Klopt inderdaad daar heb ik ook al eea uiteengezet, als ook op xda.
De Note4 blijft voor mij onovertroffen. Had m verkocht toen ik voor de S6 ging maar kreeg al snel (deels) spijt. Dan maar even best of both worlds en later beslissen of ik de S6 behoud
pappaleone schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:22:
[...]
Ik heb de Note 4 edge ook aan de gang, hij draait nu op de Thaise software. Ik heb Engels ingesteld en het werkt prima. Ik ga als ik volgende week thuis ben, even het root verhaal doen. Sorry voor off topic.
[Voor 4% gewijzigd door dafmay op 10-06-2015 19:28]
Ja lekker zaterdag avond weer terug, kunnen we weer rommelen haha 😊
Er zijn toch wel wat custom roms te vinden hoor, kijk maar eens op het xda forum. Verder buiten xda heb je ook nog echoe rom. Deze heb ik zelf geprobeerd werkt goed op de EDGE. I draai nu net als Dafmay XtreStolite draait ook heerlijk. Dit is een totaal uitgeklede rom die je zelf aan kunt passen.Floris-K schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:01:
Volgende week komt mijn S6 edge binnen en wil deze denk ik direct rooten.
Altijd HTC telefoons gehad en nu al jaren op de VenomRoms, maar die heb je alleen voor HTC telefoons.
Is er een vergelijkbare rom uit voor de s6? Had persoonlijk wat meer leesvoer verwacht hier..
Indeed...deze rom bevalt uitstekend. Draai 'm sinds een paar weken. Zeer vlotte en compacte rom (ong 500Mb), en verder middels de Aroma installer uit te breiden naar eigen behoefte. Een aanrader.pappaleone schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 06:59:
[...]
Er zijn toch wel wat custom roms te vinden hoor, kijk maar eens op het xda forum. Verder buiten xda heb je ook nog echoe rom. Deze heb ik zelf geprobeerd werkt goed op de EDGE. I draai nu net als Dafmay XtreStolite draait ook heerlijk. Dit is een totaal uitgeklede rom die je zelf aan kunt passen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
[Voor 94% gewijzigd door dafmay op 11-06-2015 10:25]
iPhone 12 Pro Max
dave1972 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:07:
Of je flashed gewoon de test kernel waar dit al ingebakken zit ( overigens in dat zelfde draadje ) ben je zo klaar en hoef je ook zelf niet te klootzakken.
[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 11-06-2015 13:32]
[Voor 8% gewijzigd door jerring1980 op 11-06-2015 15:44]
Ik heb zojuist alles aangepast, en zoals je ziet alles werkt nog steeds. Nu eens even kijken wat het doet. Dank voor de uiteenzetting van de gegevens. Ps ik had ergens anders in het forum ook al aangegeven dat als ik terug ben zondag, mijn champagne kleurige s6 edge 64 gb gold ook in de verkoop gaat. Ik blijf tot de NOTE 5 uitkomt bij mijn note 4 Edge. Mochten er liefhebbers zijn pm me maar.dafmay schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:12:
Zoals je zegt, als jij zelf geen problemen ervaart met je S6, dan lekker zo houden
Lees even de draadjes door (S6 ervaringen bijvoorbeeld). Er is een zeer bekend geheugenprobleem op de S6 waarvoor Samsung nog geen oplossing heeft, én ook pas in android 5.1 wordt gefixed (vanuit Google).
Onderstaande fix zorgt ervoor dat apps niet onnodig (vaak) worden afgesloten, het geheugenbeheer op de S6 wordt aanzienlijk beter. Je merkt dit vooral bij multitasken (recents knop). Chrome heeft daar veel last van. Iedere keer switchen tussen Chrome en een andere app en weer terug naar Chrome zorgt ervoor dat de pagina opnieuw wordt geladen/opgebouwd. Kortom...de app is uit het geheugen. Dat gebeurd bij veel apps, en zodra je 3 of meer apps 'open' hebt.
Ik merk in ieder geval een heel erg duidelijk verschil...kan het je dus van harte aanbevelenHet is een zeer kleine aanpassing en als je de manual opvolgt kun je eigenlijk niets verkloten. Het is zo gedaan, dus het proberen waard zou ik zeggen. Hey...we zijn toch niet voor niets Tweakers én in het rooten/custom rom draadje
Maak altijd ff een nandroid voordat je aan de slag gaat
[Voor 7% gewijzigd door pappaleone op 11-06-2015 17:26]
Hey dit is een verhaal wat al heel wat keren de revue is gepasseerd. Samsung maakt je telefoon gewoon als hij het niet meer doet. Samsung moet bewijzen dat de telefoon niet meer werkt door root. Nou door een telefoon te rooten gaat hij niet kapot. Ik heb zelf in het verleden 2 telefoons die ook problemen hadden teruggebracht voor reparatie ook geroot geen enkel probleem. Dus gewoon lekker rooten die handel succes.jringel77 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:44:
Hoe zit het met garantie van de s6 na het rooten? Ik kan het niet van officiele samsung kanalen vinden hoe ze daar mee omgaan. Omdat ik hem pas net heb durf ik rooten nog niet aan omdat ik hem zonder zorgen terug wil kunnen brengen mocht er iets fout zijn.
Ik heb hiervoor s2 en s4 gehad en kan eigenlijk niet wachten om hem toch te rooten, voornaamste reden:
via tasker extra functies kunnen aanspreken, waardoor de telefoon al helemaal superieur wordt. Met name batterijduur wil ik hiermee enorm verlengen door mobile data en auto sync aan en uit te zetten ipv constant aan.
Het wordt ons wel heel makkelijk gemaakt met apps als Kingroot die nu beschikbaar is in het engels
Had jij nog een directe link naar die kernel? Alvast dankdave1972 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:07:
Of je flashed gewoon de test kernel waar dit al ingebakken zit ( overigens in dat zelfde draadje ) ben je zo klaar en hoef je ook zelf niet te klootzakken.
Echoerom.comFloris-K schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 00:08:
Dan weet ik welke rom ik als eerste zal uitproberen. Thx voor de reacties.
P.s. De edge subforums op xda volg ik al, maar kwam er niet bijzonder veel tegen.
Echoe zal ik op eens opzoeken.
Oke thanks! Ik ga dan wel de ping pong methode doen, deze zal knox niet trippen en daardoor kan ik samsung pay gebruiken in de toekosmt. Welke methode heb jij gebruikt?pappaleone schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:58:
[...]
Hey dit is een verhaal wat al heel wat keren de revue is gepasseerd. Samsung maakt je telefoon gewoon als hij het niet meer doet. Samsung moet bewijzen dat de telefoon niet meer werkt door root. Nou door een telefoon te rooten gaat hij niet kapot. Ik heb zelf in het verleden 2 telefoons die ook problemen hadden teruggebracht voor reparatie ook geroot geen enkel probleem. Dus gewoon lekker rooten die handel succes.
Ik heb ook de PingPongRoot route gedaan. Let wel op dat het installeren van custom recovery (twrp / cwm) wél Knox zal trippen...daar kom je helaas niet onderuitjringel77 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:52:
[...]
Oke thanks! Ik ga dan wel de ping pong methode doen, deze zal knox niet trippen en daardoor kan ik samsung pay gebruiken in de toekosmt. Welke methode heb jij gebruikt?
haha bedankt voor het melden!dafmay schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:09:
[...]
Ik heb ook de PingPongRoot route gedaan. Let wel op dat het installeren van custom recovery (twrp / cwm) wél Knox zal trippen...daar kom je helaas niet onderuit
Sorry voor de late reactie ...hier de link van m'n dropbox weet f t draadje van xda niet meer https://www.dropbox.com/s...more_bloody_time.zip?dl=0pappaleone schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:56:
[...]
Had jij nog een directe link naar die kernel? Alvast dank
iPhone 12 Pro Max
Tof dank je wel.dave1972 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:21:
[...]
Sorry voor de late reactie ...hier de link van m'n dropbox weet f t draadje van xda niet meer https://www.dropbox.com/s...more_bloody_time.zip?dl=0
https://twrp.mepappaleone schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:46:
Welke site kan ik gebruiken voor twrp recovery download TWRP recovery download? En welke versie?
Toch leuk dat je nog even hier rond zwerft.dafmay schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:05:
[...]
https://twrp.me
Ik raad aan de twrp .img (2.8.6.0) te downloaden naar je telefoon en daarna te flashen mbv de Flashify app (Play Store). Dit heeft op mijn diverse telefoons altijd in 1x perfect gewerkt.
[Voor 1% gewijzigd door pappaleone op 17-06-2015 08:27. Reden: Wijziging]
Hey daarpappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:24:
[...]
Toch leuk dat je nog even hier rond zwerft.
Wat had ik gedaan? Ik heb een Galaxy s6 geroot en voorzien van twrp. Toen twrp op het toestel stond zag het er al niet goed uit. Later ben ik er achter gekomen wat de fout was.ik ben met twrp aan de slag gegaan. Dwz cache dalvic normale dingen. Maar toen ik deze opties aantikte kreeg ik hele andereopties te zien.
Ik heb het toestel daarna opnieuw opgestart, waarna een brok ellende. Alles wat normaal rechts moet reageren met aantikken was nu links. Alle applicatie's reageerde vekeerd bijv bij aantikken van instelling kreeg ik you tube bij aantikken van muziek kreeg ik gallerij enz. Dit was ook het geval voor het toetsenbord
De 1 werd een 3 de 5 een 7 enz. Toestel uitzetten ging ook niet op normale manier
Opnieuw opstarten dan ging het toestel uit. Ofwel kommer en kwel.Krijg vandaag nieuw toestel binnen. Vandaar mijn vraag over twrp, dit is mijn eerste keer dat ik een toestel vekloot heb zolang ik tweak. Wat de oorzaak is geweest weet ik niet. Ps kon het niet laten, krijg vandaag toch een S6 binnen de blauwe 64gb versie. Mijn gouden edge 64gb heeft inmiddels een andere gelukkig gemaakt.
Mocht jij weten wat het probleem zou kunnen zijn?? Of iemand anders natuurlijk? ?
Soortgelijke ervaring gehad op een M7. Heb toen na lang gekloot een rom kunnen flashen via fastboot en vervolgens vanuit de os, met twrp een twrp recovery geflashed.pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:24:
[...]
Toch leuk dat je nog even hier rond zwerft.
Wat had ik gedaan? Ik heb een Galaxy s6 geroot en voorzien van twrp. Toen twrp op het toestel stond zag het er al niet goed uit. Later ben ik er achter gekomen wat de fout was.ik ben met twrp aan de slag gegaan. Dwz cache dalvic normale dingen. Maar toen ik deze opties aantikte kreeg ik hele andereopties te zien.
Ik heb het toestel daarna opnieuw opgestart, waarna een brok ellende. Alles wat normaal rechts moet reageren met aantikken was nu links. Alle applicatie's reageerde vekeerd bijv bij aantikken van instelling kreeg ik you tube bij aantikken van muziek kreeg ik gallerij enz. Dit was ook het geval voor het toetsenbord
De 1 werd een 3 de 5 een 7 enz. Toestel uitzetten ging ook niet op normale manier
Opnieuw opstarten dan ging het toestel uit. Ofwel kommer en kwel.Krijg vandaag nieuw toestel binnen. Vandaar mijn vraag over twrp, dit is mijn eerste keer dat ik een toestel vekloot heb zolang ik tweak. Wat de oorzaak is geweest weet ik niet. Ps kon het niet laten, krijg vandaag toch een S6 binnen de blauwe 64gb versie. Mijn gouden edge 64gb heeft inmiddels een andere gelukkig gemaakt.
Mocht jij weten wat het probleem zou kunnen zijn?? Of iemand anders natuurlijk? ?
Samsung Galaxy S20+ 5G - Samsung Tab S2 - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 09:49]
Samsung Galaxy S20+ 5G - Samsung Tab S2 - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Nee geen officiele oplossing voor geheugenprobleem, maar dit kun je wel (heel eenvoudig) aanpakken, zie hier :Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:50:
Ah heel erg bedankt. Ik ga de XtreStoLite Universal Deodexed Mod Edition rom eropzetten, ziet er mooi clean uit. Daar is zeker niet de ram issue verholpen ofwel?
PS: Waar staat "root" in mijn opslag van de telefoon?
Dankje, die zal ik nu even downloaden. Versie 2.2 is goed?dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:38:
Ps je weet / hebt gezien dat er een Aroma add-on installer beschikbaar is voor de XtreStoLite rom? Is de moeite waard om even te downloaden en op je telefoon te plaatsen, zodat je deze na installatie van de rom meteen ook kunt opstarten. Waarschijnlijk zijn er wel een aantal zaken die jij persoonlijk nodig hebt of wilt installeren...
Hey niet te geloven zeg inderdaad is toch leuk dat je hier ook nlijft zwerven haha.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:38:
[...]
Hey daarIk weet eerlijk gezegd niets te bedenken, anders dan dat je de verkeerde TWRP versie (voor een ander toesteltype S6) hebt geflashed? Wel erg vreemd wat je daarna bent tegengekomen! Al op XDA navraag gedaan? Je hebt goede kans dat men daar wel iets meer erover weet te vertellen.
Mooi dat jij jouw toestel ook hebt weten te verkopen inmiddels. Ennuh...je zult het niet geloven maar ook ik krijg vandaag mijn zwarte S6 binnen...ik kon het ook niet latenTsjonge we lijken wel tweeling-broers
Versie 2.2?Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:48:
[...]
Dankje, die zal ik nu even downloaden. Versie 2.2 is goed?
En bij TWRP heb ik even een vraagje. Het installeren van een Recovery wil niet.. Is deze partitie juist voor TWRP: /dev/block/platform/15570000.ufs/by-name/RECOVERY ? Want als ik dan op "Yes" klik zegt TWRP "flashing recovery was unsuccesful"..
[Voor 10% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 11:35]
Okay ben ik niet de enige, rare evaring nog nooit meegemaakt, ga zo weer proberen als de nieuwe binnenkomtZygivt schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:51:
[...]
Soortgelijke ervaring gehad op een M7. Heb toen na lang gekloot een rom kunnen flashen via fastboot en vervolgens vanuit de os, met twrp een twrp recovery geflashed.
Mooi man...jij bent bijna weer zoverpappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:28:
[...]
Hey niet te geloven zeg inderdaad is toch leuk dat je hier ook nlijft zwerven haha.
Ik krijg hem tussen 12;00 en 13;00 binnen.
Ja ik denk dat ik gewoon pech heb gehad, laten we hopen dat het bij beiden nu bij een toestel blijft.
[Voor 5% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 11:34]
Hey Odin heeft alleen alle orginele firmware, dus alles wat uitkomt van Samsung voor alle telefoons is te downloaden via Odin.Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:09:
Even een kort vraagje. Ben het wat zat dat het zolang duurt met Samsung haar update dus ik wil er een custom rom erop zetten. Is dit het makkelijkste te doen met Odin? Ik zie dat Sammobile dat gebruikt..
[Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 17-06-2015 11:39]
Ik zag de S6 64GB in blauw, op de samsungsite nog niet leverbaar zal wel een importje zijn maar dat is geen probleem. Ik heb er zin laat maar komen.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Mooi man...jij bent bijna weer zoverIk pas vanavond tussen 18:30 en 20:30...
Inmiddels alle voorbereidingen getroffen (tbv rooten en custom rom), dus ik kan meteen aan de slag. Uh that is...als de S6 helemaal in orde is (geen slecht scherm e.d.)....ik heb deze keer speciaal de zwarte 32GB versie gekozen met dit in het achterhoofd. Vingers crossed!!!
Gelijk heb je...mooi die blauwepappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:42:
[...]
Ik zag de S6 64GB in blauw, op de samsungsite nog niet leverbaar zal wel een importje zijn maar dat is geen probleem. Ik heb er zin laat maar komen.
Ja sorry het is inderdaag 1,4adafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:30:
[...]
Versie 2.2?Ik zie in het xda draadje v1.4(a)...dus dat moet de juiste zijn.
http://forum.xda-develope...hp?p=60389797&postcount=2
Hmm vwb het flashen van twrp heb ik eerlijk gezegd geen idee....dat ging nu juist bij mij mbv Flashify altijd goed. Let goed op dat je binnen de app wel de juiste keuze maakt! Er zijn namelijk ook andere opties. Recovery is (uiteraard) die je nodig hebt.
Indien dit toch niet lukt, dan even op de TWRP website kijken omdat er diverse methodes zijn om twrp te flashen. En eventueel het draadje op xda nalezen/navragen.
https://twrp.me/devices/samsunggalaxys6.html
http://forum.xda-develope...hp?p=60081458&postcount=1
Flashen van recovery kan uiteraard ook vanuit Odin...misschien is dit de beste/makkelijkste manier voor op jouw S6.
Misschien heeft iemand anders hier nog een idee of tip voor Tammesp...
Ik heb hem binnen ,bij de eerste opstart roemeens. Maakt niet uit moet eerst even weg daarna lekker klooien.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Gelijk heb je...mooi die blauweHier was de hoofdreden om toch weer een S6 erbij te nemen eigenlijk wel omdat het een geweldig fijn en vooral retesnel toestel is, en verder compact en dus handzaam voor onderweg. Wij weten beiden dat dit met de Note4 iets anders is...dus binnenkort kan ik lekker zelf kiezen wat ik die dag wil haha
Met een duo-sim kan ik beide kanten op...
Yup...laat maar komen die hap
Dat kan natuurlijk van alles zijn...bijvoorbeeld :Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:11:
[...]
Ja sorry het is inderdaag 1,4a
Ik doe het nu via Odin om te rooten, maar dat heb ik natuurlijk weer, odin ziet mijn S6 niet als ik em inplug heel apart.. iemand vaker meegemaakt?
Aha!pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:21:
[...]
Ik heb hem binnen ,bij de eerste opstart roemeens. Maakt niet uit moet eerst even weg daarna lekker klooien.
(volgens mij is het al gelukt?)Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:48:
[...]
Dankje, die zal ik nu even downloaden. Versie 2.2 is goed?
En bij TWRP heb ik even een vraagje. Het installeren van een Recovery wil niet.. Is deze partitie juist voor TWRP: /dev/block/platform/15570000.ufs/by-name/RECOVERY ? Want als ik dan op "Yes" klik zegt TWRP "flashing recovery was unsuccesful"..
Dat is inderdaad ook nog een optie, maar zelf heb ik daar slechte ervaringen mee (is het flashen van twrp recovery mij nog nooit mee gelukt) dus had dit initieel niet als mogelijkheid genoemd. Maar is inderdaad wellicht het proberen waard...Zygivt schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:40:
[...]
(volgens mij is het al gelukt?)
Als het toestel geroot is kun je toch twrp uit playstore halen en vervolgens vanuit daar de recovery installeren?
Volgens mij is dat de makkelijkste weg
[Voor 5% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 13:25]
Hoe heb je de installatie van twrp uiteindelijk gedaan en is dit goed verlopen?Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:35:
Oke, mijn S6 tript nu nogal. Rooten heb ik via Odin gedaan ging perfect. Daarna TWRP versie 2.8.6.0 recovery gedaan, en toen wil de S6 niet meer opstarten. Krijg nog wel een opstart scherm met "Samsung Galaxy S6 edge" daarna knipperen de 2 touch knoppen heel snel achter elkaar, komt er een groot wit balk in het scherm en het toestel valt uit. Gaat nu ook niet meer aan. Alleen met de combinatie: power, home en volume down knop, maar daarna kom je ook niet meer verder...
[Voor 15% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 13:44]
Lijkt mij goed hoor...maar zoals ik net schreef...even in recovery booten en zien of dit lukt...dit is de 1e stap. Hoor het wel...Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:43:
TWRP gedownload, toen in het menu balkje "install twrp" gedaan, mijn mobiel opgezocht Samsung S6, daarna de versie: 2.8.6.0 gekozen. Recovery geïnstalleerd,en rebooten. Daarna start mijn S6 niet meer op. Volgens mij heb ik hier iets verkeerds gedaan..
Dan gebeurt er niks. Alleen met volume down.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:
[...]
...dus zoals ik net schreef...even in recovery booten en zien of dit lukt...dit is de 1e stap. Hoor het wel...
Eerst telefoon helemaal uitzetten, desnoods door batterij eruit te halen en weer erin stoppen. Daarna VolumeUP + Home + Power tegelijkertijd en even vasthouden totdat telefoon reboot. Je moet dan linksbovenin zien dat de telefoon in recovery boot en daarna zou TWRP recovery moeten opstarten...laat even weten of dit lukt.Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:46:
[...]
Dan gebeurt er niks. Alleen met volume down.
De telefoon staat uit, maar de accu eruithalen gaat wat lastiger wordendafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:48:
[...]
Eerst telefoon helemaal uitzetten, desnoods door batterij eruit te halen en weer erin stoppen. Daarna VolumeUP + Home + Power tegelijkertijd en even vasthouden totdat telefoon reboot. Je moet dan linksbovenin zien dat de telefoon in recovery boot en daarna zou TWRP recovery moeten opstarten...laat even weten of dit lukt.
Oh ja duh...sorry heb m'n Note4 in gedachtenTammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:51:
[...]
De telefoon staat uit, maar de accu eruithalen gaat wat lastiger wordenStart nog steeds niks op. Denk dat ik maar nieuwe firmware van Sammobile erop ga zetten.
[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 13:57]
[Voor 32% gewijzigd door Tammesp op 17-06-2015 13:57]
[Voor 43% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 13:58]
In de huidige versie (v.1.4a) nog niet, maar in v.1.5 (die ik vanavond waarschijnlijk uitbreng) wel!Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:50:
Ah heel erg bedankt. Ik ga de XtreStoLite Universal Deodexed Mod Edition rom eropzetten, ziet er mooi clean uit. Daar is zeker niet de ram issue verholpen ofwel?
PS: Waar staat "root" in mijn opslag van de telefoon?
Oeh nice, hopelijk start mijn mobiel dan weer op. Heb daar nu wat probleempjes meeedgarf28 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:58:
[...]
In de huidige versie (v.1.4a) nog niet, maar in v.1.5 (die ik vanavond waarschijnlijk uitbreng) wel!
Nee, dan gebeurt er helemaal niets.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:57:
ok...en dus met volumeUp+Home+power kom je niet in recovery modus?
[Voor 42% gewijzigd door Tammesp op 17-06-2015 13:59]
Mooi man! Vanavond mijn nieuwe S6 binnen en meteen aan de slagedgarf28 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:58:
[...]
In de huidige versie (v.1.4a) nog niet, maar in v.1.5 (die ik vanavond waarschijnlijk uitbreng) wel!
Odin herkent mijn mobiel weer, USB kabeltje was het probleem.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:59:
Damn...inderdaad dan is twrp niet goed geinstalleerd.
Odin herkent de telefoon nog steeds niet?
Kijk...dat bedoel ikTammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:00:
[...]
Odin herkent mijn mobiel weer, USB kabeltje was het probleem.
Oke, dus rooten? Dit heb ik gebruikt voor Odin om te rooten: CF-Auto-Root-zerolte-zeroltexx-smg925fdafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:05:
[...]
Kijk...dat bedoel ik![]()
Mooi want dan kun je nu recovery opnieuw flashen mbv Odin.
Succes en ik hoor wel weer...
Nee rooten heb je als ik het allemaal goed heb gevolgd toch al gedaanTammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:08:
[...]
Oke, dus rooten? Dit heb ik gebruikt voor Odin om te rooten: CF-Auto-Root-zerolte-zeroltexx-smg925f
[Voor 55% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:23]
Rooten had ik al gedaan ja. Alleen wou dat niet met PingPongroot, dus heb ik dat met Odin gedaan. Ja ik wil nu opnieuw Recovery flashen, alleen heb ik daar wel een flash bestand o.i.d voor nodig voor Odin.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:09:
[...]
Nee rooten heb je als ik het allemaal goed heb gevolgd toch al gedaanJe wilt nu dus opnieuw Recovery flashen (immers dat is toch verkeerd gegaan)...dat kan dacht ik toch ook mbv Odin?
[Voor 63% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:27]
Ja ik heb de edge versie, en die staat zo te zien niet in het rijtje bij TWRP...Zal eens verder zoeken als dit het probleem is.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:37:
Hmm...dat lijkt een Edge versie te zijn? Weet ik persoonlijk niet veel over e melden, maar ik verwacht dat de werkwijze voor de S6 en Edge hetzelfde zal zijn. Echter kan het dan natuurlijk wel zo zijn dat je een specifieke TWRP versie nodig hebt voor de 925F.
[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:40]
TWRP ondersteunt de G25F helaas niet, daar ligt het aan dus.. net gevonden op XDA.dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:40:
Ik zou dit voor alle zekerheid even navragen in het TWRP draadje op XDA...
Ik zie namelijk op de TWRP website 3 types als je zoekt op galaxy s6, waaronder :
Samsung Galaxy S6 (zeroflte)
Samsung Galaxy S6 Edge (Chinese) (zeroltezt)
Samsung Galaxy S6 (Sprint) (zerofltespr)
Maar zoals gezegd...VRAAG DIT EVEN NA. (in hoofdletters omdat ik hier zelf GEEN ervaring mee heb en je wil behoeden voor vervelende zaken)
[Voor 43% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:55]
Klopt dat is het probleem. Zal ik nu officiële fimware van Samsung opzetten? Of is er ook een andere optie?dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:44:
Hmm...
http://forum.xda-develope...?p=61308477&postcount=492
Lijkt erop dat TWRP er nog niet is voor de Edge versie?!
(dat verklaart in ieder geval waarom jouw S6 nu niet meer opstart)
[Voor 92% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:56]
Haha!!! Top dat het is gelukt...maakt mijn dag ook goedTammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:57:
Finally! Dit is de juiste: http://samsungreflash.com...twrp-recovery-all-models/ BoemDankje Dafmay.
Oke, nu op naar de volgende stap!
Haha mooidafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:58:
[...]
Haha!!! Top dat het is gelukt...maakt mijn dag ook goed![]()
Dus...nu custom rom installeren en gaan met die banaan
Als het goed is heb je in de voorbereiding al de custom rom (en Aroma installer bestand) op je telefoongeheugen gezet (in de root...weet je nogTammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:00:
[...]
Haha mooiMoet ik nu eerst "Wipe" doen met TWRP? En daarna met de app Flashiry custom rom erop zetten?
[Voor 4% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 15:05]
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details