Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Garret1410 schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:40:
[...]

4uur moet dan zeker lukken.👍

Met de ad blocker kan ik je niet helpen want ik weet echt niet meer wat ik gedaan heb. Ik had al een ad blocker in v7 maar weet niet meer precies hoe. Waarschijnlijk via Aroma want ik kan me niet herinneren dat ik een apart bestand of apk geïnstalleerd heb.
Of het moet via Titanium backup gegaan zijn. Ik had namelijk een backup gemaakt in Xtrestolite.
je kan toch voor ads deze gewoon installeren ; https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347833565

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan, maar de vraag was hoe wij het gedaan hebben in de Arrow rom. Meesten van ons draaiden eerst de Xtrestolite rom waarbij je via de Aroma installer een ad blocker kon kiezen. In Arrow zit deze optie niet.

Vandaar mijn antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Garret1410 schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:58:
[...]

Kan, maar de vraag was hoe wij het gedaan hebben in de Arrow rom. Meesten van ons draaiden eerst de Xtrestolite rom waarbij je via de Aroma installer een ad blocker kon kiezen. In Arrow zit deze optie niet.

Vandaar mijn antwoord
TB, mybackup of zoiets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ga ik het via de apk van XDA doen, heb ik volgens mij op de Nexus al eens gedaan in het verleden. Zit nu op 3u50min met 22% dus schermtijd lijkt rond de 5 uur te liggen. Zeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
Aghanim schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:45:
Btw erg goede schermtijd nu. Zit op 3u20min met nog 33% batterij.
Met arrow 8? En welke kernel?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja icm Unikernel v8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Oke, haal dat niet met de arter kernel (laatste beta). Zal de Unikernel eens proberen.

Welke setting gebruik je?

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 30-11-2015 13:23 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:12

dbzfan

Nee.

Ik haal misschien de 7 uur SOT wel! Lijkt wel alsof de batterij alleen maar beter wordt. Ik doe vooral whatsappen en browsen.. Geen games of video's..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54850532/2015-11-30%2011.11.19.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54850532/2015-11-30%2011.11.26.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54850532/2015-11-30%2011.11.47.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prachtig! Niets mis met de accu van de S6 (is ook mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is toch wel echt bizar vind ik, met dezelfde rom en kernel haalde ik nog geen eens 3 uur schermtijd zonder dat ik heel bijzondere dingen doe qua gebruik. Ik geloof best dat er een marge van 1 uur in kan zitten ten opzichte van een andere S6 maar zo'n 50% verschil lijkt me wel heel veel.

Zou de ene batterij dan beter zijn dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Wat dacht je van welke apps je draait. Dit is per user ook verschillend. Gebruik van Blacklight, ben je in veel lichte omgevingen of juist meer in donkere? Heb je een thema met veel donker of juist licht. Kijk je veel video of zit je meer op internet. Er zijn zoveel variabelen dat het heel lastig is om echt iets zinnigs te zeggen. Je zou de toestellen naast elkaar moeten leggen, dan alles hetzelfde instellen en hetzelfde gebruiken voordat je echt kan zeggen of de ene accu zoveel beter is dan de andere.
dbzfan schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:40:
Ik haal misschien de 7 uur SOT wel! Lijkt wel alsof de batterij alleen maar beter wordt. Ik doe vooral whatsappen en browsen.. Geen games of video's..
Is er een reden waarom je niet de 2.4 MOD gebruikt en de v7 kernel? Is dit een beproefde zuinigere combinatie?

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 30-11-2015 18:09 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is alleen waar als ik een enorme Poweruser zou zijn. Mijn brightness staat op auto en het balkje op minimaal. Verder doe ik ook weinig anders met de S6 dan internetten en WhatsApp. Geen games en ook geen enorme hoeveelheid apps die syncen. Zit op WiFi waar mogelijk en heb 1 email account op push.

Deze settings zouden de batterij tijd nooit met 50% kunnen reduceren. In mijn ogen is mijn verbruik al erg minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

l3art schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:04:
Wat dacht je van welke apps je draait. Dit is per user ook verschillend. Gebruik van Blacklight, ben je in veel lichte omgevingen of juist meer in donkere? Heb je een thema met veel donker of juist licht. Kijk je veel video of zit je meer op internet. Er zijn zoveel variabelen dat het heel lastig is om echt iets zinnigs te zeggen. Je zou de toestellen naast elkaar moeten leggen, dan alles hetzelfde instellen en hetzelfde gebruiken voordat je echt kan zeggen of de ene accu zoveel beter is dan de andere.

[...]

Is er een reden waarom je niet de 2.4 MOD gebruikt en de v7 kernel? Is dit een beproefde zuinigere combinatie?
Ik draai niet superveel apps... beetje browser, appen, buienradar.. niet veel geks. Nee niet bewust deze combinatie.. dit was het nieuwste toen ik flashte en zag geen reden om een andere te pakken.

De 7u screenon time lijk ik ook niet te gaan halen.. zal vanavond nog een screenshot posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Wat is de laatste bootloader en modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaronStrypsteen schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:13:
Wat is de laatste bootloader en modem?
Even een pagina terug lezen en je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 21-09 21:25

Fjeze

AllesPerfect!

Hoe zijn de ervaringen met Arrow 8 hier? Ik heb het idee dat ik op XDA wisselende ervaringen lees... Zoals bootloops en dergelijk?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjeze schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:37:
Hoe zijn de ervaringen met Arrow 8 hier? Ik heb het idee dat ik op XDA wisselende ervaringen lees... Zoals bootloops en dergelijk?
Even de laatste pagina terug lezen en je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Als ik de kernel kies in de Aroma package van Arrow staat hij vast op de Samsung Logo (voor het opstarten). Maar als ik de kernel op een aparte zip kies dan start hij op. Nog iemand die dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
JaronStrypsteen schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:54:
Als ik de kernel kies in de Aroma package van Arrow staat hij vast op de Samsung Logo (voor het opstarten). Maar als ik de kernel op een aparte zip kies dan start hij op. Nog iemand die dat heeft?
Heb ik altijd bij arrow rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Welke kernel gebruiken jullie het meeste icm de arrow rom? Ben even benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de diverse kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unikernel V8 vind ik overall het beste qua performance en batterij. Ik switch voorlopig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aghanim schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:11:
Dat is alleen waar als ik een enorme Poweruser zou zijn. Mijn brightness staat op auto en het balkje op minimaal. Verder doe ik ook weinig anders met de S6 dan internetten en WhatsApp. Geen games en ook geen enorme hoeveelheid apps die syncen. Zit op WiFi waar mogelijk en heb 1 email account op push.

Deze settings zouden de batterij tijd nooit met 50% kunnen reduceren. In mijn ogen is mijn verbruik al erg minimaal.
Het zou natuurlijk kunnen dat je een brakke accu hebt. Ik weet dat op mn LG er een test menu was waarmee je de accu kon testen. Kwam je met de test onder een bepaalde waarde dan had je recht reparatie. Geen idee of Samsung dat ook heeft. Zo ja misschien interessant om deze eens te vergelijken met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Aghanim schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:32:
Unikernel V8 vind ik overall het beste qua performance en batterij. Ik switch voorlopig niet meer.
Gebruik je de performance setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Later op de dag... beter dan dit wordt het niet... Dit is voor mij ook een record!
Meestal is het maar 4u ofzo.. want Tinder vreet wel batterij :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54850532/2015-11-30%2018.59.21.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54850532/2015-11-30%2018.59.25.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dbzfan schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:03:
Later op de dag... beter dan dit wordt het niet... Dit is voor mij ook een record!
Meestal is het maar 4u ofzo.. want Tinder vreet wel batterij :D

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke kernel en setting gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:47:
[...]

Gebruik je de performance setting?
Geen idee, heb alleen de .zip geflasht maar daar zit geen settings menu bij. Zou niet weten waar ik dat in kan stellen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Erik1805 schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:14:
[...]

Welke kernel en setting gebruik je?
Zie screenshot vorige pagina.. van vanmorgen. Unikernel v7.. je kon uit 4 settings kiezen en ik heb de 2e van boven gekozen tijdens installatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Aghanim schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:19:
[...]

Geen idee, heb alleen de .zip geflasht maar daar zit geen settings menu bij. Zou niet weten waar ik dat in kan stellen eigenlijk.
Vaag, kan met versie 8 meerdere settings kiezen in aroma als ik de kernel flash. Net nog geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dbzfan schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:21:
[...]

Zie screenshot vorige pagina.. van vanmorgen. Unikernel v7.. je kon uit 4 settings kiezen en ik heb de 2e van boven gekozen tijdens installatie..
Je gebruikt versie 7 nog. Oké bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:24:
[...]

Vaag, kan met versie 8 meerdere settings kiezen in aroma als ik de kernel flash. Net nog geprobeerd
Je hebt het dan over alleen de kernel die je flasht? Niet een installer met ook andere mods zoals bij Xestrolite? Kan me niet herinneren dat ik settings kreeg toen ik deze file flashte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ja alleen de Unikernel versie 8. Net nog geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dan heb ik in elk geval niks gewijzigd qua standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u0ACIXE.jpg
Dit heb ik op Arrow rom met normal debloat. Weet iemand hoe ik het op uitgeschakeld krijg zoals Edgarf zijn rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09
JaronStrypsteen schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:18:
[afbeelding]
Dit heb ik op Arrow rom met normal debloat. Weet iemand hoe ik het op uitgeschakeld krijg zoals Edgarf zijn rom?
Knox compleet verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Klopt het dat met arter97 10 bèta 2 kernel je bij het installeren verder geen instellingen kan kiezen? Heb ook een andere recovery (philiz) geïnstalleerd, dus wil even zeker weten dat het niet daar aan ligt.
JaronStrypsteen schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:18:
Of xposed installeren met de module 'wanam xposed' die heeft een optie om dit soort waarschuwingen uit te schakelen.

[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 01-12-2015 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
l3art schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:46:
Klopt het dat met arter97 10 bèta 2 kernel je bij het installeren verder geen instellingen kan kiezen? Heb ook een andere recovery (philiz) geïnstalleerd, dus wil even zeker weten dat het niet daar aan ligt.

[...]

Of xposed installeren met de module 'wanam xposed' die heeft een optie om dit soort waarschuwingen uit te schakelen.
Heb ik geinstalleerd. Maar dat is alleen voor meldingen.
Kan ik nu nog gaan naar Ultra debloat of moet ik de hele rom opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Klopt, bij Arter krijg je tijdens het flashen verder geen keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
JaronStrypsteen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:28:
[...]

Heb ik geinstalleerd. Maar dat is alleen voor meldingen.
Kan ik nu nog gaan naar Ultra debloat of moet ik de hele rom opnieuw installeren?
Je kan een dirty flash doen en dan alsnog Ultra debloat kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Erik1805 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:30:
[...]

Je kan een dirty flash doen en dan alsnog Ultra debloat kiezen
Bedankt zal ik vanavond proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
JaronStrypsteen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:31:
[...]

Bedankt zal ik vanavond proberen
Vergeet ook niet de andere opties aan te vinken die je wilt. Anders installeert hij deze niet.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met kernel Adiutor kun je wel uit verschillende governors kiezen. Tenminste dat was eerdere kernel versies mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Na het rooten herkent de smart swtich app op mijn mac en windows mijn galaxy s6 (rooted) niet meer. Heb op Google lopen zoeken, maar ik kan helaas niets bruikbaars vinden.
Enige wat ik vond was dingen over het terugzetten van stock firmware en dat herinstalleren van de usb drivers, maar dat laatste hielp bij mij niet.

Kent er een van jullie misschien een oplossing of een bron waarmee ik aan de slag kan. Zo niet, wat zouden jullie voor keywords gebruiken in Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb nu Arrow 8 geprobeerd, maar wederom heb ik niet de quick toggle voor niet storen.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Heb gekozen voor ultra debloat en voor de optie extra toggles.

Ik gebruik deze toggle dagelijks, dus vandaar dat ik hem er graag tussen wil hebben.

Op Xtreolite 2.4 heb ik die toggle wel.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fjeze schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:57:
Ik heb nu Arrow 8 geprobeerd, maar wederom heb ik niet de quick toggle voor niet storen.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Heb gekozen voor ultra debloat en voor de optie extra toggles.

Ik gebruik deze toggle dagelijks, dus vandaar dat ik hem er graag tussen wil hebben.

Op Xtreolite 2.4 heb ik die toggle wel.
Ik heb hem gewoon met Arrow 8. Clean intall gedaan omdat ik van Xtreolite af kwam. Geen idee waarom die er bij jou dan niet bij zou zitten. Ook niet als je op bewerken klikt? (notificatiepaneel naar beneden en dan bewerken)
Garret1410 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:51:
[...]

Met kernel Adiutor kun je wel uit verschillende governors kiezen. Tenminste dat was eerdere kernel versies mogelijk.
Dat lijkt bij beta 10 niet te werken. Ik zal wel eens een oudere (niet beta) versie proberen.
Had vanochtend ook mijn eerste spontane reboot toen ik de camera wilde opstarten. Met Unikernel nog nooit gehad...

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 01-12-2015 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
crobo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:54:
Na het rooten herkent de smart swtich app op mijn mac en windows mijn galaxy s6 (rooted) niet meer. Heb op Google lopen zoeken, maar ik kan helaas niets bruikbaars vinden.
Enige wat ik vond was dingen over het terugzetten van stock firmware en dat herinstalleren van de usb drivers, maar dat laatste hielp bij mij niet.

Kent er een van jullie misschien een oplossing of een bron waarmee ik aan de slag kan. Zo niet, wat zouden jullie voor keywords gebruiken in Google.
Heb hetzelfde probleem met elke rom en kernel die ik geprobeerd heb.

Waar het aan ligt weet ik niet maar heb me erbij neergelegd. Titanium backup werkt toch veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

l3art schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:59:
[...]

Ik heb hem gewoon met Arrow 8. Clean intall gedaan omdat ik van Xtreolite af kwam. Geen idee waarom die er bij jou dan niet bij zou zitten. Ook niet als je op bewerken klikt? (notificatiepaneel naar beneden en dan bewerken)

[...]

Dat lijkt bij beta 10 niet te werken. Ik zal wel eens een oudere (niet beta) versie proberen.
Had vanochtend ook mijn eerste spontane reboot toen ik de camera wilde opstarten. Met Unikernel nog nooit gehad...
Nee ook niet met bewerken helaas.

Welke kernel heb jij erbij draaien? Ik gewoon standaard de kernel uit Arrow (unikernel 8-0002 is dat volgens mij)

Weet niet of het aan de kernel kan liggen?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lijkt me sterk dat het aan de kernel ligt. Heb nu als test Arter 9.4 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Quick toggle voor niet storen ind e Arrow Rom heb ik er ook niet tussen staan. Gebruik nu de Hacker Kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

l3art schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:10:
Lijkt me sterk dat het aan de kernel ligt. Heb nu als test Arter 9.4 draaien.
Lijkt mij ook sterk.

Waar zou het dan aan kunnen liggen? Iemand ideeën?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:16:
Quick toggle voor niet storen ind e Arrow Rom heb ik er ook niet tussen staan. Gebruik nu de Hacker Kernel
Ik heb deze ook niet, was ook al aan het zoeken. Niet storen werkt wel gewoon via het inplannen van de uren waarop ik niet gestoord wil worden, maar geen toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Aghanim schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:32:
[...]

Ik heb deze ook niet, was ook al aan het zoeken. Niet storen werkt wel gewoon via het inplannen van de uren waarop ik niet gestoord wil worden, maar geen toggle.
Ja klopt, niet storen werkt wel alleen ontbreekt te toggle.

Helaas, toch maar eens een andere ROM testen...

Iemand nog suggesties voor een goede ROM? Moet zeggen Xtreolite 2.4 bevalt me erg goed, alleen toch jammer dat deze niet meer geupdate wordt.

Heb nu XtrALite 2.5 gedownload, echter moet ik deze nog wel uitproberen.

http://forum.xda-develope...t-smooth-battery-t3209475

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik ga zelf wanam proberen. Bij arrow valt het me op dat na een reboot van de telefoon mn appjes niet binnen komen. Dan moet ik eerst zelf whatsapp opstarten en dan komen de appjes opeens wel binnen.

Jammer van wanam is alleen dat er nog zoveel Samsung troep in zit. Anders misschien die xtralite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 21:31
Fjeze schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:43:
[...]

Ja klopt, niet storen werkt wel alleen ontbreekt te toggle.

Helaas, toch maar eens een andere ROM testen...

Iemand nog suggesties voor een goede ROM? Moet zeggen Xtreolite 2.4 bevalt me erg goed, alleen toch jammer dat deze niet meer geupdate wordt.

Heb nu XtrALite 2.5 gedownload, echter moet ik deze nog wel uitproberen.

http://forum.xda-develope...t-smooth-battery-t3209475
Ik heb zelf deze rom geïnstalleerd: http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498 icm met hacker kernel geeft dit een zeer goede ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

thenlownager schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:00:
[...]

Ik heb zelf deze rom geïnstalleerd: http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498 icm met hacker kernel geeft dit een zeer goede ervaring.
Is deze ook gebaseerd op de laatste officiële ROM?
Heeft een ander baseband nummer zover ik zie, of komt dat omdat hij eigenlijk voor een ander land is?
Geeft dit nog problemen als je een 925F hebt?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
Fjeze schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:15:
[...]

Is deze ook gebaseerd op de laatste officiële ROM?
Heeft een ander baseband nummer zover ik zie, of komt dat omdat hij eigenlijk voor een ander land is?
Geeft dit nog problemen als je een 925F hebt?
Ja, volgens mij is OKD toch de laatste versie of heb ik dat fout? kan eerlijk gezegd niet echt meer volgen met al die buildnummers en changelogs.
Je krijgt de keuze uit 3 CSC's: BTU (United Kingdom), XEO (Poland), NEE (Sweden)
Nee in de titel staat G920F en G925F dus het zou op een S6 edge ook moeten werken, ik heb een s6 920F en daar draait de rom echt goed :)

EDIT: ROM current base G925FXXU3QOKD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quick toggle in Arrow heb ik gewoon. Whatsapp berichten komen ook gewoon binnen tenzij ik whatsapp optimaliseer.

Xtresstolite 2.4 blijft denk ik toch nog steeds de meest complete rom. Draaide bij mij best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
thenlownager schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:21:
[...]

Ja, volgens mij is OKD toch de laatste versie of heb ik dat fout? kan eerlijk gezegd niet echt meer volgen met al die buildnummers en changelogs.
Je krijgt de keuze uit 3 CSC's: BTU (United Kingdom), XEO (Poland), NEE (Sweden)
Nee in de titel staat G920F en G925F dus het zou op een S6 edge ook moeten werken, ik heb een s6 920F en daar draait de rom echt goed :)

EDIT: ROM current base G925FXXU3QOKD
Welke keuze heb je gedaan tijdens het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Garret1410 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:05:
[...]

Heb hetzelfde probleem met elke rom en kernel die ik geprobeerd heb.

Waar het aan ligt weet ik niet maar heb me erbij neergelegd. Titanium backup werkt toch veel beter.
Jammer dat dit blijkbaar niet kan. Vond het juist een erg handige app voor de Mac en Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
Erik1805 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:08:
[...]

Welke keuze heb je gedaan tijdens het flashen?

Ik heb gekozen voor BTU.
Bij de hacker kernel heb ik gekozen voor Battery Friendly. Je kan dmv de app synapse vanalles veranderen aan de cpu/gpu instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Voor de Hacker kernel gebruikers. Er is een nieuwe beta uit :)

http://forum.xda-develope...?p=64095005&postcount=295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Back-to-not3 v13 van Arter97 is beschikbaar.

En de NFC voor de CM werkt volgens hem out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
En weer een update van de arter kernel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraag.

Staat bij jullie Google play services bovenaan batterijverbruik.
Bij mij wel en volgens Gsam is Android Mediaserver de oorzaak. Waarschijnlijk een brak mediabestand.

Het gekke is dat ik niet merk dat ik een "drain" heb. Accuduur is gewoon goed en in standby is het nog beter.
Zou het nog beter kunnen dan of is het een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee staat bij mij op plek 4 met 3%. Op 1 staat Android OS met 4%. Kan me ook niet herinneren dat Play Services ooit bovenaan hebben gestaan behalve op de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Iemand al ervaring met de XtrALite 2.6 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Eerste plaatje dat ik vandaag heb gezien. Made my day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Ik vind het wel jammer dat bij Arrow normal debloat wel nog veel bloatware staat. En bij ultra debloat te weinig (SHealth, email,smart manager,...). En toen ik Ultra debloat had en de aroma van edgarf een paar apps had geinstalleerd dan kan ik shealth en email niet gebruiken. Heeft er iemand een idee hoe ik dat oplos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
CM voor de s6 komt steeds dichterbij 😀

Ze hebben WiFi en Bluetooth aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Email werkt gewoon, die heb ik ook uit Aroma geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Aghanim schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:44:
Email werkt gewoon, die heb ik ook uit Aroma geflasht.
Als ik op imap en pop3 wou duwen ging dat niet maar met exhange ging dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ai...ik kon de verleiding niet weerstaan en ben toch voor de Nexus 6P gegaan. De S6 gaat er dus weer uit (liefhebbers toevallig? zie advertentiebeheer).

Uiteraard houd ik het topic wel in de smiezen...het blijft altijd gezellig hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:52:
Ai...ik kon de verleiding niet weerstaan en ben toch voor de Nexus 6P gegaan. De S6 gaat er dus weer uit (liefhebbers toevallig? zie advertentiebeheer).

Uiteraard houd ik het topic wel in de smiezen...het blijft altijd gezellig hier :)
Waarom voor de 6p gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:51:
Ik heb vanavond de nieuwe Nexus 6P eens onder de loep kunnen nemen en uitgebreid getest, en m.n. vergeleken met de S6. De conclusie is : de 6P kan zich niet meten met de S6 qua absolute snelheid :) Mooi ontwerp dat wel (maar de S6 blijft mooier).

Maar goed lang verhaal kort (ik kan flink in details gaan, maar dat hoort hier niet thuis)....de S6 is en blijft een geweldenaar. Zeker met een custom rom en kernel zijn er maar weinig toestellen die zich kunnen meten met ons kindje :)
Waarom dan toch overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja klopt :D Dat was de 1e indruk na nog geen half uur, maar naderhand heb ik mijn 1e indruk toch zeer behoorlijk moeten bijschaven. Was namelijk vergeten een complete reset te doen na de FW update. Sindsdien loopt alles supersnel en soepel!

Verder is het gewoon een erg fijn en compleet toestel, en kaal Android is weer eens leuk voor de verandering. Ook miste ik het grote scherm toch wel steeds vaker.

Oh en ik ben een beetje ADHD en verslaafd aan nieuwe speeltjes :P

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 02-12-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:02:
[...]

[...]

ja klopt :D Dat was de 1e indruk na nog geen half uur, maar naderhand heb ik mijn 1e indruk toch zeer behoorlijk moeten bijschaven. Was namelijk vergeten een complete reset te doen na de FW update. Daarna liep alles supersnel en soepel!

Verder is het gewoon een erg fijn en compleet toestel, en kaal Android is weer eens leuk voor de verandering.
Kaal android komt eraan 😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:04:
[...]

Kaal android komt eraan 😀👍
Ja gezien en ik volg het al een tijdje...mooi nieuws indeed! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Erik1805 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:38:
CM voor de s6 komt steeds dichterbij 😀

Ze hebben WiFi en Bluetooth aan de gang
Het gaat opeens erg hard.

Bellen/smsen, wifi, bluetooth, nfc en geluid werkt. Las wel dat de rom nog behoorlijk lagt maar dat dit gauw opgelost zou worden.
Dit gaat wel erg hard zo. Nogmaals, wat ben ik blij dat ik mijn s6 niet verkocht heb (niet om anderen te pesten ofzo), stond op het punt em weg te doen.

Wouter van Tweakers vroeg Arter97 of het mogelijk was om een lijstje te maken/delen met dingen die wel en niet werken, maar daar was het volgens hem te vroeg voor.

[ Voor 22% gewijzigd door crobo op 02-12-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ja ik denk dat het nog wel even duurt, maar ze zijn goed op weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Hoezo wilde je hem weg doen crobo? Ik heb hem sinds gisteren en heb er nu XtreStoLite_ROM_v2.4_Deo-Mod-Edition opgezet... bevalt prima icm die uni kernel tot nu toe..

Maarja, heb hem ook nog maar kort natuurlijk. Gelijk even de google now launcher er op gezet, kan nu gelukkig weer zoeken naar apps, het ziet er daar alleen wat minder mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fjeze schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:16:
[...]

Lijkt mij ook sterk.

Waar zou het dan aan kunnen liggen? Iemand ideeën?
Hoe vreemd ook, maar het lijkt toch aan de kernel te liggen. Met unikernel is de niet storen knop er niet. Daarna arter97 er op gezet en toen was hij er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crobo
Praetorian schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:56:
Hoezo wilde je hem weg doen crobo? Ik heb hem sinds gisteren en heb er nu XtreStoLite_ROM_v2.4_Deo-Mod-Edition opgezet... bevalt prima icm die uni kernel tot nu toe..

Maarja, heb hem ook nog maar kort natuurlijk. Gelijk even de google now launcher er op gezet, kan nu gelukkig weer zoeken naar apps, het ziet er daar alleen wat minder mooi uit.
Ik doe sowieso gemiddeld 1 jaar met mn smartphones en de s6 heb ik vanaf dag 1. Ondanks dat TouchWiz redelijk verbeterd is, vind ik het nogsteeds veels te zwaar en wilde ik graag stock android (Cyanogen Mod). Het leek er niet van te komrn maar nu opeens toch wel. Net op tijd was ik dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
crobo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:24:
[...]

Ik doe sowieso gemiddeld 1 jaar met mn smartphones en de s6 heb ik vanaf dag 1. Ondanks dat TouchWiz redelijk verbeterd is, vind ik het nogsteeds veels te zwaar en wilde ik graag stock android (Cyanogen Mod). Het leek er niet van te komrn maar nu opeens toch wel. Net op tijd was ik dus.
Bekend gevoel hoor. Heb na het kopen van de S6 ook al snel getwijfeld of ik niet over moest naar de G4 ivm de custom roms. Maar nu cm er toch aan lijkt te komen blijf ik toch nog maar even bij de S6. Al gok ik dat het voorlopig nog wel even duurt voor de cm roms echt op gang gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:24
Idem hier, sinds deze week wel tevreden over mijn S6 Edge icm Arter X kernel en Arrow rom. Als launcher nova en rondo icon theme. Nu is deze theme ook tijdelijke gratis en maakte mijn S6 helemaal af

http://forum.xda-develope...t-dark-free-week-t3258163

Afwachten nu op CM dan kan het feest los

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Iemand een klein beetje uitleg hoe ik xposed op mijn XtreStoLite_ROM_v2.4 mod krijg?

Nevermind, heb het al gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door Praetorian op 02-12-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27
crobo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:07:
[...]

Het gaat opeens erg hard.

Bellen/smsen, wifi, bluetooth, nfc en geluid werkt. Las wel dat de rom nog behoorlijk lagt maar dat dit gauw opgelost zou worden.
Dit gaat wel erg hard zo. Nogmaals, wat ben ik blij dat ik mijn s6 niet verkocht heb (niet om anderen te pesten ofzo), stond op het punt em weg te doen.

Wouter van Tweakers vroeg Arter97 of het mogelijk was om een lijstje te maken/delen met dingen die wel en niet werken, maar daar was het volgens hem te vroeg voor.
Uiteindelijk zal CM wel met een snelle mooie rom komen voor de S6, _maar_....

Gezien de ervaringen met voorgaande telefoons zal je camera er behoorlijk op achteruit gaan, en ook gebruik maken van de fingerprint unlock zal niet lukken. Samsung geeft zijn drivers niet vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Ja klopt. Fingerprint gebruik ik nu toch al niet en de camera zal ik dan voor lief moeten nemen, tenzij het echt vele malen slechter zal zijn.

De snelheid en clean interface wegen voor mij vaak zwaarder mee dan een goede uitgebreide camera. Dat was in het verleden iig het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:22
Praetorian schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:56:

Zoeken in apps heb ik nooit gesnapt. Heb je er dan zoveel? En ze kunnen op alfabetisChe volgorde staan he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Koriel schreef op donderdag 03 december 2015 @ 02:41:
[...]

Uiteindelijk zal CM wel met een snelle mooie rom komen voor de S6, _maar_....

Gezien de ervaringen met voorgaande telefoons zal je camera er behoorlijk op achteruit gaan, en ook gebruik maken van de fingerprint unlock zal niet lukken. Samsung geeft zijn drivers niet vrij.
Hoe zit dat dan bij andere toestellen met een fingerprint scanner? Zoals bijvoorbeeld bij Sony? Zijn daar de drivers wel vrijgegeven? Of zal dit een probleem zijn bij elk bekend telefoonmerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeisjovis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-03 23:04
Iemand NFC aan de praat gekregen met de XtreStoLite 2.4 DeoMod? Ik heb mbv de Aroma installer de NFC services geflasht, maar als ik naar de NFC instellingen ga krijg ik een crash en volgens diverse NFC tools ondersteunt het toestel het niet. (Ik maak overigens gebruik van de G920-FD, de dual-sim variant van de S6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
koeisjovis schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:13:
Iemand NFC aan de praat gekregen met de XtreStoLite 2.4 DeoMod? Ik heb mbv de Aroma installer de NFC services geflasht, maar als ik naar de NFC instellingen ga krijg ik een crash en volgens diverse NFC tools ondersteunt het toestel het niet. (Ik maak overigens gebruik van de G920-FD, de dual-sim variant van de S6)
Hier lijkt NFC het gewoon te doen. Ik gebruik het nooit, maar als ik het aanzet met een quicktoggle, dan krijg ik geen foutmelding oid. Ook naar NFC instellingen gaan, gaat zonder problemen.
Pukson schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:00:
Idem hier, sinds deze week wel tevreden over mijn S6 Edge icm Arter X kernel en Arrow rom. Als launcher nova en rondo icon theme. Nu is deze theme ook tijdelijke gratis en maakte mijn S6 helemaal af

http://forum.xda-develope...t-dark-free-week-t3258163

Afwachten nu op CM dan kan het feest los
Heb de theme ook meteen geinstalleerd. Ben niet helemaal fan van het rood in het thema, maar het vele zwart is altijd handig mbt de accuduur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
skunkopaat schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:48:
[...]

Zoeken in apps heb ik nooit gesnapt. Heb je er dan zoveel? En ze kunnen op alfabetisChe volgorde staan he
Ja klopt, maar ik ben het al jaren gewend om zo mijn apps op te starten... ik tik de B in en zie boombeach, ik tik de F in en zie flitsmeister snel staan... dat gaat gewoon veel sneller. En ik heb er vrij veel ja ;)
koeisjovis schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:13:
Doet het hier ook gewoon... ik zie in de advanced settings 3 opties staan waarvan SE SIM card is aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeisjovis
Praetorian schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:08:

[...]

Doet het hier ook gewoon... ik zie in de advanced settings 3 opties staan waarvan SE SIM card is aangevinkt.
Hmm, dan wellicht toch maar een clean install van de ROM doen. Heb destijds twee keer een dirty flash gedaan van de XtreStoLite-ROM. Nu ik dit topic doorlees kriebelt het ook wel om weer eens een andere ROM te proberen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Ja ik heb hem pas 2 dagen en ik weiger android te draaien zonder root... dus ben ik op de XtreStoLite v2.4 terecht gekomen, tot nu toe bevalt ie al heb ik iets heel raars met de external storage..
Ik heb 3gb in gebruik aan eigen data, maar volgens alle info is er al 7gb in gebruik van de 25gb beschikbaar, vreemd!

Of wordt er onder water ook ruimte gebruikt voor de installatie van app's op de external storage?

[ Voor 13% gewijzigd door Praetorian op 03-12-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
koeisjovis schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:16:
[...]

Hmm, dan wellicht toch maar een clean install van de ROM doen. Heb destijds twee keer een dirty flash gedaan van de XtreStoLite-ROM. Nu ik dit topic doorlees kriebelt het ook wel om weer eens een andere ROM te proberen :9~
Haha herkenbaar, al blijf ik telkens weer terug komen bij XtreStoLite. Wanam heeft teveel Samsung rommel er nog op staan. Arrow geeft problemen met whatsapp of de niet storen toggle is er niet (afhankelijk van de kernel), etc. Plus mijn ervaring is dat het allemaal wat betreft de accu niet veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik blijf voorlopige even op Arrow V8 zitten. Draai nu met de Vindicator kernel. Is net een nieuwe RC uitgebracht. Draait soepel. Maar inderdaad, veel verschillen zitten er niet tussen de roms. En niet storen gebruik ik niet. Mijn telefoon staat altijd op stil. Heb een Pebble Time die de notificaties doorgeeft :)

[ Voor 23% gewijzigd door Erik1805 op 03-12-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik sta op het punt om deze te gaan flashen: http://forum.xda-develope...nt/rom-weta-v1-0-t3177550

Audio kwaliteit staat bij mij in een hoog vaandel, dus ik ben benieuwd. Maar eerst even alles weer fatsoenlijk backuppen en dan maar weer eens even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeisjovis
l3art schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:58:
[...]

Haha herkenbaar, al blijf ik telkens weer terug komen bij XtreStoLite. Wanam heeft teveel Samsung rommel er nog op staan. Arrow geeft problemen met whatsapp of de niet storen toggle is er niet (afhankelijk van de kernel), etc. Plus mijn ervaring is dat het allemaal wat betreft de accu niet veel verschil maakt.
Ah dat doet mijn enthousiasme al gelijk de das weer om ;). Was wel benieuwd naar de Arrow rom. Wat voor problemen zijn er dan met Arrow icm whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

l3art schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:02:
[...]

Hoe vreemd ook, maar het lijkt toch aan de kernel te liggen. Met unikernel is de niet storen knop er niet. Daarna arter97 er op gezet en toen was hij er wel.
En je gebruikt ook Arrow 8?
Welke versie van Arter97 gebruik je? Ik heb nu versie 10 beta 2 geflashed met Arrow 8, en helaas nog steeds geen quick toggle voor niet storen....

Ik snap hier echt niks van, waarom ontbreekt die Toggle bij mij in Arrow 8, of waarom ontbreekt die sowieso in Arrow 8?

Fly or Die

Pagina: 1 ... 29 ... 40 Laatste